Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me maar niet om firmware 2.10 te installeren. Ik volg de instrukties precies op, maar als ik de H10 aanzet met de o toets ingedrukt komt er geen UMS mode op het scherm, wel het normale USB Connected. MTPUpdater heeft geen OK of cancel knop.
Als ik in windows XP 'safely remove device' kies krijg ik diverse devices te zien die aan de H10 refereren, waaronder 'USB Mass Storage'. Mijn H10 werkt ook prima met WMP10 samen en ook met iRiverPlus, al gebruik ik die niet echt.
De firmware versie die er nu op staat is '2.05E'. Wie weet raad?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 22:26 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:24:
De firmware versie die er nu op staat is '2.05E'. Wie weet raad?
Voor zover ik weet is 2.05E zogenaamde UMS firmware. Dan "helpt" het idd niet om tijdens het opstarten de o toets op te starten. Je connect immers altijd in UMS mode. Voor zover ik op de iRiver site kan vinden is 2.05E ook de nieuwste UMS firmware die er is. Ik ben dus wel benieuwd waar deze 2.10 firmware vandaan komt...

Een UMS device updaten met MTP-updater kan iig standaard niet, mocht je dit wel willen dan kan het waarschijnlijk wel. Hierna zal je echter je H10 via de MTP weg moeten benaderen (dus geen mass storage device meer, maar alleen WMP10 access).
Om dit te realiseren maak je eerst een back-up van alle data op je iRiver. Vervolgens formatteer je de iRiver (that is: de removable disk in My Computer). Wanneer je nu MTP-updater draait weet ie niet welke firmware er geïnstalleerd is. Hij zal daarom vragen of je Europese of Amerikaanse firmware wil. Vervolgens zet hij de juiste bestanden voor de firmware update op de iRiver. Na het disconnecten wordt de boel geflashed.
Of dit gaat werken op jouw H10 durf ik niet te garanderen (maar waarschijnlijk wel). Of je het zou willen betwijfel ik. De meeste mensen waarover ik gelezen heb op forums willen juist andersom: van MTP-firmware naar UMS-firmware.

Regeren is vooruitschuiven

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
iriver h10 6gb is dit weekend nog te koop voor $169,- in de states (eCost).

ze shippen niet naar nederland, maar misschien is er iemand die op het moment in de vs zit en er een paar zou kunnen opsturen? :>

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
litemotiv schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:55:
iriver h10 6gb is dit weekend nog te koop voor $169,- in de states (eCost).

ze shippen niet naar nederland, maar misschien is er iemand die op het moment in de vs zit en er een paar zou kunnen opsturen? :>
En wat als de douane het onderschept?
Of wilde je netjes die importheffing en die btw betalen? dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk.

• T-MOB
RoD schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:57:
[...]
En wat als de douane het onderschept?
Of wilde je netjes die importheffing en die btw betalen? dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk.
Mwoah.. In Nederland ligt de prijs rond de E220, de Amerikaanse prijs is omgerekend E136. Dan zou je met 25% heffing (geen idee hoe hoog dat werkelijk ligt) nog altijd E50 besparen. Dat is nog steeds best interessant.

• litemotiv
T-MOB schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:26:
Mwoah.. In Nederland ligt de prijs rond de E220, de Amerikaanse prijs is omgerekend E136. Dan zou je met 25% heffing (geen idee hoe hoog dat werkelijk ligt) nog altijd E50 besparen. Dat is nog steeds best interessant.
right, prijs in nl is zo'n 230 incl verzending, dus zelfs met shipping vanuit de states (zeg 20 euro) en invoergedoe (zeg 50 euro) zou je nog steeds zo'n 20-30 euro goedkoper uit zijn. en de kans dat je invoerrechten/btw moet betalen is ook weer niet zo héél groot, dus je max voordeel is zo'n 75 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
laatst gekeken bij de mycom en :/
ze verkopen zowel de h10 en dat andere model van iriver met dat carbon 20gb voor 199 per stuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
kenny89 schreef op zondag 18 september 2005 @ 08:46:
laatst gekeken bij de mycom en :/
ze verkopen zowel de h10 en dat andere model van iriver met dat carbon 20gb voor 199 per stuk !
:O

voor de volledigheid:
http://www.mycom.nl/MyCom...=AUD&productGroupCode=MP3

[ Voor 18% gewijzigd door litemotiv op 18-09-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
zie jij hem hier ergens bij staan? hier staat alleen de h10 6 gb of meer , en die kosten meer dan 199€
ik wou het alleen vermelden voor de mensen die goedkoop een 5gb of 20 gb h320 willen , maar als ik zulke reacties krijg kan ik het met alle respect net zo goed niet vermelden...

offtopic:
voor de wel geinteresseerde lezers, het was de mycom in eindhoven die ze in sale had , zowel de rode als zilvere h10 5g en de h320 20 gb voor 199€ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
kenny89 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:24:

zie jij hem hier ergens bij staan? hier staat alleen de h10 6 gb of meer , en die kosten meer dan 199€
ik wou het alleen vermelden voor de mensen die goedkoop een 5gb of 20 gb h320 willen , maar als ik zulke reacties krijg kan ik het met alle respect net zo goed niet vermelden...

offtopic:
voor de wel geinteresseerde lezers, het was de mycom in eindhoven die ze in sale had , zowel de rode als zilvere h10 5g en de h320 20 gb voor 199€ !
vermeld dan de volgende keer meteen wélke spelers je precies bedoelt en wáár

p.s., het zal ook wel de h10-pure 5gb zijn geweest (zonder fm-tuner), die is sowieso al rond de 200 euro

[ Voor 8% gewijzigd door litemotiv op 18-09-2005 11:58 ]

• DonD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 09:43
Ik heb een vraagje:
Hoe halen jullie muziek van de H10 af?

Als ik een nummer in Iriverplus delete en vervolgens synchroniseer met mijn H10 dat blijft hij er gewoon op staan. Als ik een nummer handmatig via windows verkenner rechtstreeks van mijn H10 haal is hij er wel af maar blijft hij wel bij "artiesten" en "albums" enzo staan (ik kan hem dan dus niet meer afspelen). Alleen als ik de hele map van een artiest in windows verkenner delete zijn de nummers die niet op een album staan echt helemaal weg (ook bij artiesten en albums). De nummers van een album blijven dan wel bij "artiesten" en "albums" enzo staan, maar zijn niet af te spelen.

Weet iemand hoe ik gewoon muziek er definitief af kan halen zonder iedere keer portable "device initialization" te doen?

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

RedFox

Heb je een OV ofzo?

DonD schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:26:
Ik heb een vraagje:
Hoe halen jullie muziek van de H10 af?

Als ik een nummer in Iriverplus delete en vervolgens synchroniseer met mijn H10 dat blijft hij er gewoon op staan. Als ik een nummer handmatig via windows verkenner rechtstreeks van mijn H10 haal is hij er wel af maar blijft hij wel bij "artiesten" en "albums" enzo staan (ik kan hem dan dus niet meer afspelen). Alleen als ik de hele map van een artiest in windows verkenner delete zijn de nummers die niet op een album staan echt helemaal weg (ook bij artiesten en albums). De nummers van een album blijven dan wel bij "artiesten" en "albums" enzo staan, maar zijn niet af te spelen.

Weet iemand hoe ik gewoon muziek er definitief af kan halen zonder iedere keer portable "device initialization" te doen?
Heb je iriver plus op auto sync staan ofzo? dan is het logisch dat ie er bij het syncen weer opstaat.
Als ik in plus handmatig een bestand(en) verwijderen, dan is hij ook gewoon van de H10 af.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• DonD
  • Laatst online: 03-09 09:43
RedFox schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:25:
[...]

Heb je iriver plus op auto sync staan ofzo? dan is het logisch dat ie er bij het syncen weer opstaat.
Als ik in plus handmatig een bestand(en) verwijderen, dan is hij ook gewoon van de H10 af.
Aha als ie op manual transfer staat kun je gewoon rechtstreeks bestanden van je H10 verwijderen. Da wis ik nie. 8)7
Ik had plus idd op autosync staan maar doe wel na het verwijderen in plus "sync now !". Ik snap alleen niet echt dat het logisch is dat hij dan gewoon op de H10 blijft staan... Ik zal vanaf nu wel manual transfer gebruiken dan.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb net gisteren mijn H10 6GB (FWversie 1.17E MTP) met kleurenscherm gekocht. Heb nu al aardig wat fora afgestruind, maar ik (vrouw, blond }:O ) vind het wel behoorlijk technisch hoor! Dus vandaar mijn vraag: wil iemand het mij uitleggen, in zo min mogelijk technische termen maar in zoveel mogelijk 'blonde-dames-taal'? Ik zou je er erg dankbaar voor zijn!

Nu heb ik de volgende vragen:
- bestanden uploaden naar mijn speler vind ik een beetje ingewikkeld, bovendien heb ik geen WinXP maar Win2000 pro (wel op mijn werk hoor, dus als het moet kan ik daar wel XP'en). Nu las ik over het progje EasyH10, is dat wellicht iets voor mij om te proberen? Oftewel: kan ik op die manier 'gewoon' via de verkenner bestanden overzetten? Of moet dat weer anders?

-mijn volgende vraag gaat over de firmware. Hierboven (antwoord van TMOB op karel1) las ik een (voor mij althans) vrij ingewikkeld verhaal over het verschil tussen UMS en MTP. Wat is daar het verschil tussen? Heeft dat ook te maken met mijn vorige vraag?

-Trouwens, als ik probeer de firmware te upgraden naar v 2.10 (MTP H10 5G/5G Pure/6G Updater), dan lukt het ook niet (als ik m'n speler op de comp. aan sluit krijg ik alleen de tekst 'USB Connect', ook al druk ik braaf op tijd de 0-toets in).

By the way, ik ben al wel helemaal verliefd op dit apparaat, maar ik heb nog wel de nodige opstartprobleempjes (ben ws. veel te bang 'em te mollen!). Hopelijk wil/kan iemand me helpen???
(de beste oplossing zou natuurlijk zijn dat ik gewoon een simpeler apparaat koop, maar ja... 8)7 )

Sorry voor de wellicht domme vragen van mijn kant, maar ik kom er zelf echt niet uit en ik heb echt al verschillende fora afgestruind om de benodigde info te krijgen. Nogmaals: de antwoorden staan er vast wel maar dan te ingewikkeld voor mij :? .

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Van easyH10 heb ik nog nooit gehoord, dus of dat wat voor je is durf ik niet te zeggen.

Het verschil tussen UMS en MTP weet ik dan weer wel. UMS mode houdt in dat de speler op de computer wordt herkend als een externe harde schijf. Je krijgt in de verkenner dus een extra "schijf" te zien wanneer je op "mijn computer" hebt geklikt. Je kunt dan dus gewoon bestanden kopieren naar de speler zonder speciale software te gebruiken.
Het enige nadeel dat hieraan gebonden is, is dat de speler intern een database bijhoudt met de informatie uit de id3 tags uit de mp3's. Hierin staat informatie zoals de artiest, titel en het genre. Wanneer je normaal muziek afspeelt gebruikt de speler deze database om nummers te zoeken en te kiezen. Wanneer je met verkenner mp3's op de speler zet wordt deze database niet automatisch bijgewerkt. Je kunt dit op verschillende manieren oplossen. De makkelijkste is om iRiver plus te downloaden (staat wel een link in dit topic). Nadat je de bestanden hebt gekopieerd open je dan iRiver plus en kies je de optie "rebuild database" (oid, doe het nu uit het hoofd). iRiver Plus zal dan de tags van alle mp3's op de speler inlezen en daar database mee opbouwen.
MTP is een nieuw soort manier om met een mp3 speler te verbinden. Hiervoor is geen ondersteuning onder windows 2000 (voor zover ik weet althans). Dat is gelijk de reden dat ik de speler van mijn vriendin omgezet heb naar UMS. In MTP mode kun je de speler niet als schijf benaderen, je moet dan Windows Media player of een ander programma gebruiken dat met MTP overweg kan.

De reden dat de firmware update niet werkt is dat je niet in de juiste modus verbind. Je moet eerst de speler echt uit zetten. Dat doe je door de accu even los te halen en weer terug te zetten. Wanneer je vervolgens de USB kabel aansluit en de speler aan zet met de O knop ingeduwd dan krijg je de "speciale verbinding" waarin je firmware kunt updaten. (Dit is overigens een UMS verbinding, je zult in de verkenner dan ook een extra schijf kunnen zien). Nu kun je met de MTP-updater de firmware updaten.
Die nieuwe firmware maakt het echter nog steeds niet mogelijk om de speler met windows 2000 van muziek te voorzien (of je moet steeds in de speciale modus met de PC verbinden). Voor zover ik weet is het upgraden naar UMS firmware de enige manier om de speler normaal te gebruiken met windows 2000.
offtopic:
hopelijk is het zo duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32
Ik heb zelf gister ook een H10 gekocht bij de Media Markt (Arena) op de doos staat iRiver Plus inside..

Nadat ik hem aan de computer heb aangesloten ziet ie hem gelijk als HD :) ook de Firmware is 2.05E (North America)

Hebben meerdere dit gehad? of had ik gewoon geluk dat ik standaard een UMS versie heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey iedereen. ik lees net dit hele topic door, heb de h10 zelf ook besteld, maa rnu heb ik een vraagje. iedereen heeft het over usb 1 of 2 ofzo? hoe kan je weten of je usb 2 hebt? kun je dat ergens op je computer zien?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:17:
Hoi allemaal,

Ik heb net gisteren mijn H10 6GB (FWversie 1.17E MTP) met kleurenscherm gekocht. Heb nu al aardig wat fora afgestruind, maar ik (vrouw, blond }:O ) vind het wel behoorlijk technisch hoor! Dus vandaar mijn vraag: wil iemand het mij uitleggen, in zo min mogelijk technische termen maar in zoveel mogelijk 'blonde-dames-taal'? Ik zou je er erg dankbaar voor zijn!

Nu heb ik de volgende vragen:
- bestanden uploaden naar mijn speler vind ik een beetje ingewikkeld, bovendien heb ik geen WinXP maar Win2000 pro (wel op mijn werk hoor, dus als het moet kan ik daar wel XP'en). Nu las ik over het progje EasyH10, is dat wellicht iets voor mij om te proberen? Oftewel: kan ik op die manier 'gewoon' via de verkenner bestanden overzetten? Of moet dat weer anders?
Je kan met easyH10 idd bestanden via de standaard verkenner overzetten. Daarna draai je easyH10 wat ervoor zorgt dat de files goed geindexeerd worden op je H10. Bijkomend voordeel van is dat het skippen een heel stuk sneller gaat tov iriverPlus.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:39:
ey iedereen. ik lees net dit hele topic door, heb de h10 zelf ook besteld, maa rnu heb ik een vraagje. iedereen heeft het over usb 1 of 2 ofzo? hoe kan je weten of je usb 2 hebt? kun je dat ergens op je computer zien?

alvast bedankt
Dit kan je zien bij je apparaatbeheer (configuratiescherm>system>hardware>apparaatbeheer) en klik daar ff je USB devices open.
Als je USB2 heb dan is dat aangegeven.
Bij mij staat er: Intel(R) 82801FB/FBM USB2 Enhanced Host Controler - 265C

Dat zal bij elk type merk moederbord wel anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ T-MOB: dank _/-\o_ voor de 'klare taal'! ;) Dat is zelfs voor mij duidelijk genoeg. Sorry voor de wat late reactie btw. Je schrijft dat je de H10 van je vriendin hebt omgezet/omgebouwd naar een UMS-geval. Hoe doe ik dat dan? 'Gewoon' UMS-firmware uploaden of anders? De gewone firmware-upgrade is nu trouwens gelukt (ben er nog niet achter wat ik de vorige keer verkeerd deed, ik probeerde het nu via de WinXP-laptop en nu lukte het wel, zal wel daaraan gelegen hebben dan).

@RedFox: werkt EasyH10 ook met Windows 2000? Of doet ie het alleen met XP... :? Want als ik jouw verhaal begrijp, dan heb ik 2 opties: of ombouwen tot UMS, of EasyH10 gebruiken...toch?

Bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
"Gewoon" UMS firmware updaten kan helaas niet. De (een) manier om het te doen heb ik hier beschreven. Bedenk wel dat deze methode (en de bestanden waarnaar ik link) in mijn geval hebben gewerkt, maar dat dit geen enkele garantie biedt voor jouw H10. Als je geen noodzaak hebt om het te doen dan zou ik het niet doen als je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.
Als je toch UMS firmware wil hebben en er niet uitkomt met de uitleg in de gelinkte post, laat het dan even weten. Dan komt er nog wel een "blonde dames"-uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:41:
@RedFox: werkt EasyH10 ook met Windows 2000? Of doet ie het alleen met XP... :? Want als ik jouw verhaal begrijp, dan heb ik 2 opties: of ombouwen tot UMS, of EasyH10 gebruiken...toch?
Als iriverplus niet werkt is dat je enige keuze denk ik ja.

Volgens de website van easyH10:
EasyH10 works on various platforms such as Windows 98SE/ME/2000/XP, Linux, MacOS X, and other POSIX-like operating systems.
werkt dus prima onder 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal

Ik heb sinds kort ook een IIriver H10 6GB, , en ben er héééél blij mee :)
Nu heb ik een vraagje over de shuffleplay.
Als ik dus de shuffle play gebruikt, dan shuffeld hij wel alle muziek
op mijn iriver , maar hij shuffeld dan door iedere mp3 map die
op mijn Iriver staat, dat is wel leuk op zijn tijd,
Maar zou het ook lukken om gewoon door 1 enkele map de Iriver te
laten shuffelen .
Ik gebruik Windows media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Piggen

Lekker bakkie

Even zelf in het menu of de handleiding kijken was waarschijnlijk sneller geweest, maar het kan.
You can choose the following playback functions:
- Normal
- Repeat all (or the selected folder)
- Repeat track
- Shuffle all (or the selected folder) once
- Shuffle and Repeat all (or selected folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk heb ik al in mijn handleiding gezocht ;)
Op mijn Iriver ga ik naar settings -geluid- afspeelmodus
Daar kan ik kiezen uit

1 - Normaal
2- Repeat
3- Repeat 1
4- shuffle
5- shuffle + repeat
Dus zo uitgebereid zoals bij jou is dat bij mij niet
Als ik dus shuffle of shuffle repeat selecteerd,
shuffle hij door alle folders en niet alleen die folder
die ik selecteerd.
Dus ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ej,
Ik heb net een paar dagen een H10 6GB,
ik vind het een geweldig spelertje en ik ben er erg tevreden over, alleen heb ik een vraagje.
Hoe kan je een playlist maken met wmp10? Volgens de gebruiksaanwijzing is het mogelijk om je playlists te synchroniseren vanuit wmp maar er staat niet hoe :? .
Op internet kan ik ook niets vinden, alleen hoe het moet met Iriver Plus, maar dat heb ik niet.
Dus als iemand mij zou kunnen uitleggen hoe ik een playlist moet maken of vertellen waar ik Iriver Plus vandaan kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:49:
Ja natuurlijk heb ik al in mijn handleiding gezocht ;)
Op mijn Iriver ga ik naar settings -geluid- afspeelmodus
Daar kan ik kiezen uit

1 - Normaal
2- Repeat
3- Repeat 1
4- shuffle
5- shuffle + repeat
Dus zo uitgebereid zoals bij jou is dat bij mij niet
Als ik dus shuffle of shuffle repeat selecteerd,
shuffle hij door alle folders en niet alleen die folder
die ik selecteerd.
Dus ??
Of je doet iets fout, of er is iets vaags aan de hand.
Ik heb hem op shuffle+repeat staan en als ik bijvoorbeeld een bepaalde artiest selecteer shuffled hij ook alleen door de tracks van die bepaalde artiest.

Zie je als je een nummer afspeelt wel links onderin het goeie aantal tracks staan van de folder die je selecteerd? en dus niet het totaal aantal tracks?

Ik heb een 5GB(firmware 2.05) btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nu ben ik zo ver , dat ik via mijn Iriver 6GB naar Mijn Muziek -Albums , als ik daar een Album aan klikt en daar in het eerste nummer aan klikt en dan naar het volgende nummer gaat , ja inderdaad dan shuffelt hij door alleen die map die ik aanklikt , Perfect !! ;)

Maar ik dacht dat het ook via de Iriver browser kon , wandt als ik naar browser gaat en ik ga daar naar Music , waar ik de muziek mappen handmatig neer heb gezet , en ik klik de map aan van Bv de muziek van Shakira , dan shuffelt hij dus ook gelijk de andere mappen met muziek mee van andere artisten

Dus opzicht zou het geen probleem zijn als ik alleen kan shuffelen via Music in plaats van via browser....

Maar hoe kan ik nu in een eigen opgestelde map shuffelen , of hoe krijg ik die
eigengemaakte map in het menue van Music naar Albums .?

meschien een dombo vraag (,maarhuu ben niet t zoo technisch) :?
zou iemand dat duidelijk aan mij wille uitleggen O+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zelfinvullen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 21:13
Het lijkt erop dat er geen enkele winkel meer is die de 20Gb versie van de H10 meer op voorraad heeft. Weet iemand of hij nog wel geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik zie hem ook nergens, maar mp3man.nl zegt hem binnenkort weer te hebben. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij mij alsnog gelukt , om te shuffelen tussen allen albums en te shuffelen door
mij eigen samen gestelde album :)
ik heb het opgelost door wat met de TAGS te spelen .

Greetzz saphira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen kheb een heel groot probleem met mn Iriver H10..
Als ik mijn speler aan zet staat er, System files missing..
Ik heb een beetje lopen zoeken hoe ik deze bug kan fixen en dat stond ook op die Iriver site.
Ik moest de Iriver naar Iriverplus connecten(UMS Versie dus) en dan zou de probleem zich vanzelf verhelpen.

Mijn probleem is dat mijn h10 niet naar de computer connect.
het komt wel tevoorschijn bij devices, en de iriverplus start ook op als ik de kabel aan mijn h10 sluit. maar verder geeft ie in mijn iriverplus alleen maar 'iriver' (dat hij niet is aangesloten met de H10) in plaats van 'IRIVER H10' bij media library.

Ook staat er in 'mijn computer' SOMS dat er een nieuwe schijf aanwezig is alleen de eigenschappen geven dan aan dat hij maar 0 bits geheugen heeft. dus de comp leest hem ook fout aan.l

Ik heb 2 vragen:
- Is er een manier om in Iriver plus aan de H10 te connecten?
- Weet iemand een manier om mijn probleem op te lossen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
System files missing betekent dat hij zijn software niet kan laden (doh). Als je niet met firmware of software aan het rommelen bent geweest vrees ik het ergste voor de HD van je speler. Oftewel als het probleem spontaan is ontstaan kun je beter even terug naar de winkel/iRiver om garantie te claimen. Heb je wel iets raars gedaan (bestanden gewist, met firmware gerommeld), dan kan onderstaande je misschien helpen:

Als je een MTP iRiver hebt kun je proberen om hem in "emergency connect" modus aan te sluiten. Dit doe je door
1) de accu uit de speler te halen en terug te zetten.
2) de USB kabel aan te sluiten
3) de iRiver aan te zetten terwijl je de o-knop ingeduwd houdt.

In deze emergency connect modus zou de PC de iRiver als externe schijf moeten zien. Je kunt nu je muziek backuppen. Vervolgens kun je de firmware updater (MTPupdater) draaien, die zal nieuwe firmware en software installeren. Mocht MTPupdater weigeren omdat de firmware al de nieuwste is dan kun je eerst de H10 formatteren (fat32). Dan herkent de updater de firmware niet en zal hij na wat vragen (US of International) de firmware en software er opnieuw opzetten.

Een UMS device kent vziw geen safemode. Wordt de iRiver niet herkend als externe schijf dan kun je weinig meer doen dan hem laten repareren. Sluit wel even uit dat het probleem aan je PC ligt. Probeer dus eerst te connecten met een andere PC. Wordt hij daar wel herkend dan kun je vanaf die PC het probleem oplossen (en/of zorgen dat het USB gebeuren op je eigen PC weer op orde komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:01:
[...]

System files missing betekent dat hij zijn software niet kan laden (doh). Als je niet met firmware of software aan het rommelen bent geweest vrees ik het ergste voor de HD van je speler. Oftewel als het probleem spontaan is ontstaan kun je beter even terug naar de winkel/iRiver om garantie te claimen.

Een UMS device kent vziw geen safemode. Wordt de iRiver niet herkend als externe schijf dan kun je weinig meer doen dan hem laten repareren. Sluit wel even uit dat het probleem aan je PC ligt. Probeer dus eerst te connecten met een andere PC. Wordt hij daar wel herkend dan kun je vanaf die PC het probleem oplossen (en/of zorgen dat het USB gebeuren op je eigen PC weer op orde komt).
Met andere pc geeft et hetzelfde effect :S kheb een mailtje naar iRiver gestuurt en zij zeiden dat ik et naar frankfurt toe moet sturen en dat ik dan garantie krijg. Maar volgens mij weten ze niet dat ik hem in hongkong heb gekocht :(. is dat erg? ik heb zelf wel een garantiebewijsje van daar gekregen want kheb em op de vliegveld voor ongeveer dezelfde prijs als hier gekocht. (vraag me niet waarom :S) maja alsnog bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:13:
[...]

Met andere pc geeft et hetzelfde effect :S kheb een mailtje naar iRiver gestuurt en zij zeiden dat ik et naar frankfurt toe moet sturen en dat ik dan garantie krijg. Maar volgens mij weten ze niet dat ik hem in hongkong heb gekocht :(. is dat erg? ik heb zelf wel een garantiebewijsje van daar gekregen want kheb em op de vliegveld voor ongeveer dezelfde prijs als hier gekocht. (vraag me niet waarom :S) maja alsnog bedankt voor je hulp.
Als ik me het goed herinner geeft iRiver internationale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Alleen als het product in Europa is gekocht.

Uit de garantie policy van iriver.
The warranty applies only to those products purchased in the European Union [or other European countries such as Switzerland, Norway].
Er is trouwens nieuwe (UMS-)firmware uit, versie 2.51
1. Added A-B repeat feature
2. Added Study feature (setting the period of time that the song fast forwards by)
3. In Text, Photo, and Browser mode, all the files are displayed in alphabetical order (previously was in the order transferred from PC)
4. Remembers which song you were playing in a playlist
5. You can delete individual songs from the "selected music" playlist (similar to otg playlist) (previously you could only delete all the songs not individually)
6. Improved response times (music playback, changing songs)
7. Increased number of photos and text read by player to 600
8. In Music and Browse mode, the song currently playing has an arrow icon rather than the file icon
9. When playing music through the browser mode, files in Voice, Audio, and Tuner folders do not play anymore (to play the files in these folders, you have to go into the folders and play them)
10. Improved Quicklist feature
11. A new message when turning off the player
12. Changed the "wait" icon from a clock to the sand timer
13. In Text file viewing, the skip back and forth buttons act as page up and down
14. Changed the battery image from 4 bars to 3 bars for more accurate readings
15. When saving a recorded file and a file of the same name is present, the old file's name will be changed
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:23:
Alleen als het product in Europa is gekocht.

Uit de garantie policy van iriver.

[...]

Er is trouwens nieuwe (UMS-)firmware uit, versie 2.51

[...]

Download
Hoe weet ik welke soort speler ik heb (bedoel dan UMS ofzo)?
Hoe moet ik de nieuwe Firmware erop zetten?

Ik heb een Iriver H10 5Gb

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:43:
[...]

Hoe weet ik welke soort speler ik heb (bedoel dan UMS ofzo)?
Hoe moet ik de nieuwe Firmware erop zetten?

Ik heb een Iriver H10 5Gb

Alvast bedankt
Met UMS firmware kun je de speler zien in verkenner, als je software nodig hebt dan heb je geen UMS firmware.
Hoe je nieuwe firmware erop moet zetten staat wel in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort een probleempje met Iriver Plus.

Wanneer ik op de snelkoppeling van IriverPlus druk, start het programma niet op en krijg ik de volgende foutmelding:

"Required components cannot be loaded. (hr= 0x80004005)
Please reinstall Iriver Plus"

Ik heb Iriver Plus nu al geherinstalleert, maar nog komt deze melding erop.
Kan er iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komen er nog wel nieuw firmware updates uit door iriverplus? ik heb al een hele tijd geen nieuwe update gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:03:
komen er nog wel nieuw firmware updates uit door iriverplus? ik heb al een hele tijd geen nieuwe update gekregen
De enige die dat kan beantwoorden is iRiver zelf, maar het houdt een keer op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik heb de iRiver H10 Pure 5GB net besteld :) is deze nu kleiner of groter als de iPod mini? ik lees overal wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is helaas iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ah okeej thanks :)

Ik kan nu echt niet wachten tot morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 17:45
De 20GB versie is er in US/EU alleen als MTP versie, dus wordt hij niet herkend als removable HD (UMS). Wel ondersteunt het een soort van drag 'n drop had ik gelezen, onder Windows XP. Maar kan ik er dan alleen audio en txt files opzetten of ook gewoon zip/rar/iso/pdf/doc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb met mij verjaardag eindelijk een fatsoenlijke mp3-speler gekregen. (had eerst zo'n c-merk 256mb pen dingetje)
Ik moet zeggen het geluid van de H10 is echt super!
Ik had eerst een MTP(EU)-versie, maar na een uurtje klooien was het een UMS(US) versie (2.51).Nu werkt is ie echt super!
Het enig wat ik me afvroeg is hoe maak ik nu een on-the-go playlist als ik geen computer in de buurt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 17:45
tandarts, deed je dat omzetten naar UMS met die truuk op misticriver.com? Of is die alleen voor US? En zou je mss antwoord kunnen geven op de vraag die ik hiervoor postte, ik wil namelijk ook de H10 aanschaffen. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

visie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:37:
Ik heb met mij verjaardag eindelijk een fatsoenlijke mp3-speler gekregen. (had eerst zo'n c-merk 256mb pen dingetje)
Ik moet zeggen het geluid van de H10 is echt super!
Ik had eerst een MTP(EU)-versie, maar na een uurtje klooien was het een UMS(US) versie (2.51).Nu werkt is ie echt super!
Het enig wat ik me afvroeg is hoe maak ik nu een on-the-go playlist als ik geen computer in de buurt heb?
Een on-the-go playlist maak je zonder computer, anders is het geen on-the-go playlist :P
Maare, staat het niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Amotea schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:21:
tandarts, deed je dat omzetten naar UMS met die truuk op misticriver.com? Of is die alleen voor US? En zou je mss antwoord kunnen geven op de vraag die ik hiervoor postte, ik wil namelijk ook de H10 aanschaffen. Bedankt :).
Ik heb het als volgt gedaan VOOR DE H10 5/6 GB:
1) Maak een backup van alle bestanden (via de UMS-trick: Zet de speler uit, batterij eruit en er weer
in, en vervolgens aanzetten met de Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/download_img/H10/h10_select_key.jpg ingedrukt.

2) Formateer de H10 vervolgens (FAT32!!)

3) Download vervolgens de nieuwste software en start het op.
De nieuwste software (Firmware UMS Version 2.51 US, dus maximaal volume) wordt vervolgens
geïnstalleerd. Zet de speler nog niet uit!

4) Op de iRiver vindt je nu in de root het bestand BL_H10.rom, vervang dit door de UMS BL_H10.rom uit de UMS firmware.

5) In de directory /system staat vervolgens nog het bestand H10_IMAGE.mi4, dit vervang je door de H10.mi4 die bij de UMS firmware hoort.

6) Disconnect de H10, hij gaat nu de firmware updaten en uit. Weer aanzetten en het is een UMS appraat. Mogelijk krijg je nu de fout: "Connect to iRiver plus and Update DB"

7) Download Iriverplus. Iriverplus vraag dan of je een nieuwe versie op de H10 wilt. Doe dit en vervolgens heb je versie 2.51 UMS (US).

Let op:Het kan dus zijn dat deze manier bij jouw iRiver niet werkt. Zie dan de wat langere procedure hierboven ( en laat het me ff weten). Maar ook over de lange procedure geef ik geen garanties, updaten op eigen risico!

Voor de 20 GB is er helaas GEEN OPLOSSING, Alleen de UMS-trick: Zet de speler uit, batterij eruit en er weer in, en vervolgens aanzetten met de Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/download_img/H10/h10_select_key.jpg

Met dank aan T-MOB voor zijn versie van het UMS maken van de H10. Deze werkte helaas niet helemaal voor mij, dus heb ik deze aangepast zoals het bij mij wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij even vlug kunnen uileggen wat het probleem juist is met dat MTP en UMS gedoe waarover hier zoveel gesproken wordt?
Ik ken daar namelijk niet zo veel van en ik heb me juist een blauwe H10 (20gb) aangeschaft.(ik weet niet of het probleem zich daar ook voor doet of is het enkel bij de 5 & 6 gb versies ?)

Ik heb hem wel via internet gekocht dus ik weet niet direct waarvan hij afkomstig is.

Men vraag is dus wat dat verschil juist is tussen UMS en MTP en waar ik kan zien of mijn H10 ums of mtp is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMS = Universal Mass storage = Uploaden via windows verkenner
MTP = Media Transfer Protocol = Uploaden via Windows Media Player

Veel mensen geven de voorkeur aan UMS :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MTP kan ook via verkenner, net als UMS, maar er zitten een paar beperkingen aan. Je kan geen mappen maken, en knippen en plakken werkt niet, maar kopiëren en plakken werkt wel. ( 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee bedankt, kheb het ongeveer wel door nu. (ook nog wat op het forum gelezen) maar waarom brengt iriver sommige h10's uit als ums en met iriverPlus en anderen als mpt met MP10 ??

Want ik verkies in principe dan ook wel UMS maar dat kan je hier (EU) dan blijkbaar niet kopen en zo in de software van het ding liggen rommelen (zoals hier op het forum staat)doe ik niet echt graag.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de laatste firmware op men h10 20gb gezet en voordien stond er v1.02E MTP maar nu staat er v2.51E PFD weet er iemand wat die pfd wil zeggen ?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:39:
Owkee bedankt, kheb het ongeveer wel door nu. (ook nog wat op het forum gelezen) maar waarom brengt iriver sommige h10's uit als ums en met iriverPlus en anderen als mpt met MP10 ??

Want ik verkies in principe dan ook wel UMS maar dat kan je hier (EU) dan blijkbaar niet kopen en zo in de software van het ding liggen rommelen (zoals hier op het forum staat)doe ik niet echt graag.
Volgens mij hebben ze een soort deal gesloten met Microsoft ofzo, ik heb geen _flauw_ idee waarom ze anders MTP devices leveren :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ontdekt (weet niet of iemand me al voor was) dat die UMS trick voor de 20gb versie vrij nutteloos is, alles komt dan in de het browser menu te staan en je hebt dus geen playlists ofzo, maar dan kan je evengoed het apparaat MPT connecten en je muziek naar het mapje gegevens slepen wat hetzelfde resultaat geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
RoD schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:58:
[...]
Volgens mij hebben ze een soort deal gesloten met Microsoft ofzo, ik heb geen _flauw_ idee waarom ze anders MTP devices leveren :r
Ik denk eerder dat die MTP standaard ontwikkeld en gepushed wordt om DRM af te gaan dwingen. In een gecontroleerde omgeving a la WMP (maar ook bijv iTunes) kun je beperkingen stellen aan de mogelijkheid om muziek naar en van een mobiel apparaat te kopiëren.

Daarnaast is het natuurlijk heel handig om al je netjes georganiseerde MP3 bestanden in te gaan lezen in een programma dat je anders niet gebruikt zodat je lekker contra-intuïtief je speler van muziek kunt voorzien. Helemaal handig is dat dat programma tadeloos functioneert op systemen anders dan Microsoft Windows XP. Hierdoor kun je de speler ook gebruiken om bestanden uit te wisselen met je vrienden die een uiteenlopende smaak hebben waar het gaat om besturingssystemen. /sarcasm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:11:
ik heb net ontdekt (weet niet of iemand me al voor was) dat die UMS trick voor de 20gb versie vrij nutteloos is, alles komt dan in de het browser menu te staan en je hebt dus geen playlists ofzo, maar dan kan je evengoed het apparaat MPT connecten en je muziek naar het mapje gegevens slepen wat hetzelfde resultaat geeft
http://easyh10.sourceforge.net/
En MTP werkt enkel met Windows XP + Media Player 10, UMS gaat op zo goed als elke PC, windows/linux en zelfs op mac normaalgezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik heb zojuist een iriver aangeschaft. Ondertussen al flink wat gelezen over dit apparaat, maar een ding is mij niet duidelijk: Hoe haal ik de batterij er uit?

edit: De 20GB heeft dus geen verwisselbare batterij.

[ Voor 15% gewijzigd door harlekein op 22-11-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

T-MOB schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:56:
[...]

Ik denk eerder dat die MTP standaard ontwikkeld en gepushed wordt om DRM af te gaan dwingen. In een gecontroleerde omgeving a la WMP (maar ook bijv iTunes) kun je beperkingen stellen aan de mogelijkheid om muziek naar en van een mobiel apparaat te kopiëren.
Ja, ok, dat zou kunnen, maar waarom dan alleen in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
RoD schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:58:
[...]
Ja, ok, dat zou kunnen, maar waarom dan alleen in Europa?
Media Transfer Protocol is geen iRiver protocol, maar een Microsoft protocol. Als het aan MS ligt worden alle mp3-spelers er mee uitgerust. Dan moet de hele werld namelijk aan de Windows XP.

Waarom iRiver het alleen in Europa toepast weet ik niet. Het zou kunnen dat de penetratiegraad van Windows XP hier hoger ligt dan in de rest van de wereld. Het zou ook kunnen zijn dat ze willen testen of het invloed op de verkopen heeft. Afhankelijk van hoe belangrijk ze dan de Europese markt als belangrijk beschouwen is het dan een goede keuze om dat in eerst in Europa te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vraag is:

kan ik gewoon door de mapjes bladeren (als een soort verkenner) of werkt het geheel op basis van de id3 tags? ik wil graag zelf mapjes met genres etc aanmaken.

Verwijderd

iemand?

• zelfinvullen
Er zit inderdaad een browse-functie op waarmee je door alle mappen kan bladeren, zowel muziek mappen als alle andere mappen. Je kan muziek ook per map afspelen.

Verwijderd

ok duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan iemand mij vertellen waarom ik beter een iRiver H10 20GB kan kopen in plaats van een Creative Zen Touch 20GB ?
Het kleurenschermpje en daarmee de foto-optie is voor zover ik weet het enige punt van verschil (even zwart-wit gezien dan)
Beide spelers schelen 100 euro van elkaar in voordeel van de Touch.
Zie ik dingen over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.KeN. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:06:
Kan iemand mij vertellen waarom ik beter een iRiver H10 20GB kan kopen in plaats van een Creative Zen Touch 20GB ?
Het kleurenschermpje en daarmee de foto-optie is voor zover ik weet het enige punt van verschil (even zwart-wit gezien dan)
De Touch is wat lomper, en je hebt er brakke drivers voor nodig. Dat zijn mijn minpunten van de Touch. Voor de rest zul je zelf de afweging moeten maken. Ik ging persoonlijk liever voor de H10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Thanks..
Blijft helaas lastig hehe.

EDIT: En sinds ongeveer een maand heeft de Touch nieuwe firmware waarmee je gewoon kunt connecten zonder specifieke 'brakke drivers'.

[ Voor 66% gewijzigd door Ken. op 25-11-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bevestigings vraagje, ik heb net een H10 20GB gekocht, had gehoopt die up te graden naar UMS. Allerlei forums gelezen, maar begrijp ik nu goed dat die 2.51 voor de 20GB helemaal niet beschikbaar is voor UMS, dus alleen de MTP versie, zelfs de US variant???

En dat als ik hiervan de US versie neem, ik alleen bereik dat die Europese volume cap eraf is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zelfinvullen
Als je aansluit op je pc met de zgn. "emergency connection" is de 20Gb versie gewoon UMS. Dit moet je alleen wel elke keer doen bij het aansluiten (dus reset indrukken, aansluiten op de pc, dan aanzetten met de 'o'-knop ingedrukt gehouden). Voor zover ik heb kunnen vinden is hier geen andere oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:32:
[...]

Ik heb het als volgt gedaan VOOR DE H10 5/6 GB:
1) Maak een backup van alle bestanden (via de UMS-trick: Zet de speler uit, batterij eruit en er weer
in, en vervolgens aanzetten met de [afbeelding] ingedrukt.

2) Formateer de H10 vervolgens (FAT32!!)

3) Download vervolgens de nieuwste software en start het op.
De nieuwste software (Firmware UMS Version 2.51 US, dus maximaal volume) wordt vervolgens
geïnstalleerd. Zet de speler nog niet uit!

4) Op de iRiver vindt je nu in de root het bestand BL_H10.rom, vervang dit door de UMS BL_H10.rom uit de UMS firmware.

5) In de directory /system staat vervolgens nog het bestand H10_IMAGE.mi4, dit vervang je door de H10.mi4 die bij de UMS firmware hoort.

6) Disconnect de H10, hij gaat nu de firmware updaten en uit. Weer aanzetten en het is een UMS appraat. Mogelijk krijg je nu de fout: "Connect to iRiver plus and Update DB"

7) Download Iriverplus. Iriverplus vraag dan of je een nieuwe versie op de H10 wilt. Doe dit en vervolgens heb je versie 2.51 UMS (US).

Let op:Het kan dus zijn dat deze manier bij jouw iRiver niet werkt. Zie dan de wat langere procedure hierboven ( en laat het me ff weten). Maar ook over de lange procedure geef ik geen garanties, updaten op eigen risico!

Voor de 20 GB is er helaas GEEN OPLOSSING, Alleen de UMS-trick: Zet de speler uit, batterij eruit en er weer in, en vervolgens aanzetten met de [afbeelding]

Met dank aan T-MOB voor zijn versie van het UMS maken van de H10. Deze werkte helaas niet helemaal voor mij, dus heb ik deze aangepast zoals het bij mij wel werkte.
Ik wilde mijn MPT H10 pure ook graag omzetten naar UMS en heb geprobeerd het stappenplan te doorlopen. Maar na het succesvol formateren in FAT32 geeft die nu aan als ik disconnect dat de "system files are missing, connect H10 to recovery tool". En nu loop ik vast.
Door het formatteren is er ook geen firmware meer aanwezig. Met de firmware updater heeft geen zin want er valt niks te updaten omdat er geen firmare opstaat. Ook de optie "recovery & reinstall firmware" doet het niet.
Kan 'm ook niet uitzetten of het trucje doen met de "o" inhouden en dan opstarten. Hij blijft gewoon die error aangeven. Wat nog wel kan is USB connecten en ik er toegang tot krijg (geformateerd en wel).
Hoe krijg ik hier nu gewoon weer normale firmware op. Heb wel de losse files te pakken gekregen maar weet niet welke mappen ik daarvoor moet aanmaken. Of kan ik ze allemaal in de root zetten?
Alvast dank...

edit: dit zijn de losse files die ik heb voor de US versie (ergens gedownload):

BL_H10.rom
CJK12.fnt
firmware.inf
H10.mi4
H10_image.im4

Bij de Europese versie zijn de filenamen hetzelfde alshierboven, maar is H10 telkens vervangen door H10EMP...

Weet iemand de mappenstructuur voor deze files?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Raar dat het niet werkt!!
Hierbij mijn backup: http://www.badongo.com/fi...s+H10__2005-11-30_H10.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
In de eerste plaats heeft de firmware update (mtpudater) wel zin. Deze update namelijk niets, maar het formatteert je iRiver en zet er de installatiebestanden voor de nieuwe firmware op. Na het rebooten installeert deze zich vanzelf. Dat updaten houdt in dat de complete firmware wordt overschreven door nieuwe, er wordt dus niets aangepast ofzo. Maargoed, dan heb je weer een MTP iRiver, terwijl je UMS wilde.
Op dit moment heeft je H10 overigens ook nog gewoon firmware. Die staat namelijk niet op de schijf maar in een flash chippie. De boel is vergelijkbaar met de werking van het BIOS in een computer. Zonder firmware kan het apparaat niets: niet connecten met je PC en ook geen melding geven over een recovery & repair process.

Het simpelweg terugzetten van een backup van willekeurige H10 software lijkt me eerlijk gezegd niet heel zinnig, tenzij het een backup is van je eigen software (was je echt zo "stoer" om het zonder te doen?). Ik heb namelijk geen idee hoe software en firmware zich tot elkaar verhouden op het ding. Het gegeven dat de MTP updater zowel de firmware als de software vervangt doet me echter vermoeden dat ze redelijk met elkaar samenhangen.

Is er dan geen oplossing? Jawel, wss de simpelste is als je dit archief download, uitpakt en de bestanden en dirs uit de /files map kopieert naar de (root van) je iRiver. Na het herstarten van de iRiver wordt je firmware als het goed is automagisch geupdated naar UMS.
Werkt dit niet dan zul je de MTP-updater truuk moeten uitvoeren zoals ik hier beschreven heb of zoals tandarts beschreven heeft in het bericht dat je quote. Je moet dus gewoon even verder gaan met stap 3 in het proces. Dat ie geformatteerd en wel nog niets doet is toch gewoon logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je backup, heb die gekopieerd naar de Iriver maar helaas zelfde probleem. Heb je mappenstructuur bekeken maar mis bijvoorbeeld de file firmware.inf.
De 5 files die ik genoemd heb, weet je misschien in welke mappen ik die moet aanmaken? Misschien dat het dan wel lukt.. (raar dat de file firmware.inf uberhaupt niet op je Iriver voorkomt dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4. Download en draai de MTPupdater , aan het eind de H10 niet disconnecten we moeten nog wat aanpassen...

Hier gaat het fout. Ik start de MTPupdater op en connect m'n Iriver in Emergency mode (en dat lukt, hij is dan UBS connected zegt die). Maar dan komt deze melding:

"unable to recognize the firmware on your H10. Please select the specification of your H10 in the following questions: where did you buy your H10 a) USA b) europe"

Ik heb beide uitgeprobeerd maar dan komt deze waarschuwing:

"cannot find update information in the INF file"

dan druk ik op ok en herkent die wel dat het om een H10 pure gaat (staat aangegeven bij device)

Na op "next" te hebben gedrukt het volgende:

"Your device is up to date and no further update is available" Bij current firmware staat aangegeven v0.0

Ik heb dan 2 opties. Of "reinstall" of "recovery"

Maar bij beide geeft die de foutmelding "download failed" en dan ben ik door m'n opties heen...

Het probleem ligt waarschijnolijk bij de *.inf file denk ik? Heb de mappen van T-MOB ook gebruikt maar blijft zelfde meldingen geven. Wat nu.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik een ander programaatje op de iriver site gevonden:

http://www.iriveramerica.com/support/hd/h10_5-6gb.aspx

deze is speciaal voor dit probleem in het leven geroepen denk ik. Want hier lukt het wel mee om 'm te formateren en er firmware op te zetten (godzijdank!)
Maar nu heb ik dus firmware 2.1 MTP. Nog niet bepaald wat ik wil.
Het stappenplan van tandarts werkt bij mij blijkbaar niet. Na het formateren start ik dat Firmware UMS Version 2.51 US op, maar blijft hij hangen met de mededeling dat ik de Iriver op de USB moet aansluiten. Maar daar zit die sinds het formateren al in.
Iemand nog suggesties om de UMS erop te krijgen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou het stappenplan van T-MOB doorlopen, en de MTPupdater heeft z'n werk gedaan en 'm geupgrade naar v2.51. Maar dit klopt bij mijn nu niet helemaal:

4. Download en draai de MTPupdater , aan het eind de H10 niet disconnecten we moeten nog wat aanpassen...

5. Op de iRiver vindt je nu in de root het bestand BL_H10.rom, vervang dit door de UMS BL_H10.rom uit de UMS firmware.

Want kijkend naar punt 5, er bevind zich helemaal geen bestand BL_H10.rom in de root. Daar is alleen het bestand H10EMP.hex te vinden??

Het hele bestand BL_H10.rom is er niet op terug te vinden, dus kan ik 'm ook niet vervangen. Hoe kan dit dan? Waardeer de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ahh... het lijkt er op dat ze een nieuwe manier van upgraden gebruiken. In dit archief staan de bestanden waarmee mijn iRiver UMS geworden is. Als het goed is hoef je die alleen maar op een vers geformatteerde H10 te zetten, na het rebooten krijg je UMS 2.03 firmware. Let wel, dit werkte op mijn 6GB gekleurde H10, geen garanties dat het werkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:27:
Ahh... het lijkt er op dat ze een nieuwe manier van upgraden gebruiken. In dit archief staan de bestanden waarmee mijn iRiver UMS geworden is. Als het goed is hoef je die alleen maar op een vers geformatteerde H10 te zetten, na het rebooten krijg je UMS 2.03 firmware. Let wel, dit werkte op mijn 6GB gekleurde H10, geen garanties dat het werkt enzo.
Bedoel je formatteren in windows verkenner. Dat heb ik toen ook gedaan maar dan krijg ik weer constant de foutmeldingen dat system files are missing (immers harde schijf is helemaal leeg)...
Enige manier om die foutmelding ter herstellen is een speciaal programaatje draaien wat op de iriver site staat (speciaal voor die foutmelding in het leven geroepen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ja, dat bedoel ik. Nadat je hem met verkenner hebt geformatteerd moet je dan niet disconnecten maar de bestanden uit het rarretje op de vers geformatterde iRiver kopieren. Dat zijn system files die nieuwe firmware en software op het apparaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:12:
Ja, dat bedoel ik. Nadat je hem met verkenner hebt geformatteerd moet je dan niet disconnecten maar de bestanden uit het rarretje op de vers geformatterde iRiver kopieren. Dat zijn system files die nieuwe firmware en software op het apparaat zetten.
Ik heb precies gedaan wat hier beschreven staat:

[instructions]

1. Make an emergency connection with the H10
(detach and attach the battery, connect the USB cable, startup
the mp3player while pressing the button with the circle)

2. Backup the files on the iRiver (or don't if you think you're tough)

3. Format the H10 using fat32 filesystem

4. Copy the files that are located in the /Files directory of this archive
to the H10

5. Disconnect the iRiver and it will update it's firmware and shut down.
Turn it back on and it will finish the update.

6. Use iRiver plus software to create the music database

Maar helaas, zelfde probleem. Als ik 'm op het einde disconnect gaat die niet updaten maar komt al vrij snel de gewraakte foutmelding in beeld van het ontbreken van system files... :(
Ik moet perse een update doen omdat het volume op maximale stand door die europese normen veel te zacht is. Ik hoef dus niet perse UMS ofzo te hebben, belangrijkste is het volume, maar hoe dan toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Misschien behaal je met MisticRiver's H10 Firmware Conversion: MTP/UMS wel succes. Voor zover ik heb kunnen zien wijkt het namelijk iets af van de methoden die in dit topic genoemd worden.
Disclaimer: Ik heb geen H10...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Als het enige wat je wil bereiken de Amerikaanse firmware is, dan zou ik gewoon dat restore programma'tje draaien wat je zelf al had gevonden. Dat zet Amerikaanse 2.10 MTP firmware op je H10 (in elk geval als je daar gewoon voor kiest). Je kunt daarna de nieuwste Amerikaanse firmware er op zetten via de instructies van de iRiver site.

Waarom het jou niet lukt om de boel te hacken vat ik verder niet. Het restore programma is namelijk gewoon een versie van MTP-updater. De werking daarvan is heel simpel: het formatteert de H10 en zet er wat installatiebestanden op:
1. een bootloader-mage /BL_H10.rom
2. een update firmware-file /System/H10.mi4
3. een firmware-image /System/H10-image.mi4
4. Wat fontfiles in /System/Font

Bij het disconnecten start het apparaat op en zal de uddate-firmware (2) laden. Deze flashed de bootloader ROM in de H10,. verwijderd zichzelf, zet de image file(3) op z'n eigen plaats en reboot wederom.
De hele truuk om UMS firmware te installeren op een MTP apparaat is er op gebaseerd om voordat je de iRiver disconnect het firmware bestand en het bootfile-image te vervangen door UMS varianten. Kortom als het recovery programma werkt, zou een UMS switch ook gewoon moeten werken :)

edit:
Had iets verkeerd-om geinterpreteerd blijkens de link van DeeD2K.

[ Voor 18% gewijzigd door T-MOB op 01-12-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:37:
Als het enige wat je wil bereiken de Amerikaanse firmware is, dan zou ik gewoon dat restore programma'tje draaien wat je zelf al had gevonden. Dat zet Amerikaanse 2.10 MTP firmware op je H10 (in elk geval als je daar gewoon voor kiest). Je kunt daarna de nieuwste Amerikaanse firmware er op zetten via de instructies van de iRiver site.

Waarom het jou niet lukt om de boel te hacken vat ik verder niet. Het restore programma is namelijk gewoon een versie van MTP-updater. De werking daarvan is heel simpel: het formatteert de H10 en zet er wat installatiebestanden op:
1. een bootloader-mage /BL_H10.rom
2. een update firmware-file /System/H10.mi4
3. een firmware-image /System/H10-image.mi4
4. Wat fontfiles in /System/Font

Bij het disconnecten start het apparaat op en zal de uddate-firmware (2) laden. Deze flashed de bootloader ROM in de H10,. verwijderd zichzelf, zet de image file(3) op z'n eigen plaats en reboot wederom.
De hele truuk om UMS firmware te installeren op een MTP apparaat is er op gebaseerd om voordat je de iRiver disconnect het firmware bestand en het bootfile-image te vervangen door UMS varianten. Kortom als het recovery programma werkt, zou een UMS switch ook gewoon moeten werken :)

edit:
Had iets verkeerd-om geinterpreteerd blijkens de link van DeeD2K.
Maar welke files moet ik nog voor het disconnecten vervangen? Tot nu toe heb ik steeds alle files daarvan gedelete en hele nieuwe bestanden ervoor in de plaats gezet. Is dat misschien wat ik tot nu toe fout doe? Allemaal vervangen of maar een paar? Let wel dat na dat restore programma te hebben gedraaid in de root niet de file BL_H10.rom staat maar H10EMP.hex???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus voor harder amerikaans volume hoef ik niet de MPT om te bouwen naar UMS. Gaat alleen om de firmware als het om het volume gaat...?

Nou heb ik 'm geformateerd in emergency connect mode, heb zonder te disconnecten het restore programma (MTP updater) gestart. Daar stelt die dat die niet kan vaststellen waar je het apparaat gekocht hebt. Je krijgt de keuze voor Amerika en Europa.

Kies ik voor Amerika dan krijg ik deze foutmelding: "cannot find firmware_url path, please contact local iriver service center"

Kies ik voor Europa dan gaat die aan de gang (maar is er dus geen BL_H10.rom aanwezig maar een of andere *.hex file dus kan niets vervangen ofzo...). Na het restore programma heb ik''m verder geupdate met amerikaanse 2.51 firmware. Maar helaas, volume blijft enorm zacht, ook op stand 40. Bij het opstarten staat linksonder op een gegeven moment EMP1.10. Is dat wel juist dan? Bij settings staat onderaan FIRMWARE V.2.51EP PDF.
Zit dus nog altijd met europees volume opgescheept. Maar heb precies gedaan zoals beschreven:

1) emergency connection
2) formatteren in verkenner
3) connected blijven en restore programma starten (MPT updater)
4) disconnecten, en vervolgens amerikaanse 2.51 erop gezet

Het gaat bij mij dus om het volume, niet dat het perse UMS moet zijn...

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

JME

zeg maar Jamie

Als ik MP3's naar mijn (overigens net vandaag aangeschafte 8) ) H10 20GB overzet middels de synchronisatie-optie van Windows Media Player 10, dan maakt ie er eerst WMA's van en zet ze dan pas over. Hoe behoud ik de MP3-indeling? WMA of MP3 maakt me niet uit, maar ik word een beetje kriebelig van de extra tijd die nodig is voor de conversie naar WMA, schiet voor geen meter op zo... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:58:
Dus voor harder amerikaans volume hoef ik niet de MPT om te bouwen naar UMS. Gaat alleen om de firmware als het om het volume gaat...?

Nou heb ik 'm geformateerd in emergency connect mode, heb zonder te disconnecten het restore programma (MTP updater) gestart. Daar stelt die dat die niet kan vaststellen waar je het apparaat gekocht hebt. Je krijgt de keuze voor Amerika en Europa.

Kies ik voor Amerika dan krijg ik deze foutmelding: "cannot find firmware_url path, please contact local iriver service center"

Kies ik voor Europa dan gaat die aan de gang (maar is er dus geen BL_H10.rom aanwezig maar een of andere *.hex file dus kan niets vervangen ofzo...). Na het restore programma heb ik''m verder geupdate met amerikaanse 2.51 firmware. Maar helaas, volume blijft enorm zacht, ook op stand 40. Bij het opstarten staat linksonder op een gegeven moment EMP1.10. Is dat wel juist dan? Bij settings staat onderaan FIRMWARE V.2.51EP PDF.
Zit dus nog altijd met europees volume opgescheept. Maar heb precies gedaan zoals beschreven:

1) emergency connection
2) formatteren in verkenner
3) connected blijven en restore programma starten (MPT updater)
4) disconnecten, en vervolgens amerikaanse 2.51 erop gezet

Het gaat bij mij dus om het volume, niet dat het perse UMS moet zijn...
Ik stort per direct €15 op je bankrekening als iemand de gouden tip heeft om het volume te verhogen volgens de amerikaanse firmware... (en dat meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 17:19
Stiphout, volgens mij kon je de PURE helemaal niet voorzien van UMS firmware.
Dit omdat de pure de radio functie mist die de gewone versie wel heeft.
Ik was er namelijk zelf ook naar opzoek.
Correct me if I'm wrong ( I hope so :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.vdbosch
  • Laatst online: 15-07-2008
Ik heb sinds kort de Iriver H10 (20gb). Ik heb alles geinstalleerd en ben er in geslaagd bestanden via MP10 op de speler te zetten. Echter, de meegeleverde Iriver Plus software levert wat problemen op. De speler wordt door mijn computer ("Mijn computer" en MP10) wel herkent, maar door Iriver Plus niet. Verschillende opties op het menu in de grijze tabbladen blijven grijs en kunnen niet gekozen worden.

Inmiddels staan er bestanden op mijn speler, dus die zouden in het programma zichtbaar moeten zijn, maar dat werkt dus niet. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of mijn pc de speler als een HD herkent (er staat bijvoorbeeld geen driveletter bij) Ik heb wel de firmware update gedraaid en geprobeerd of het nog uitmaakt of je de USB aansluiting voor of achter gebruikt.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

gr,

Jocke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
.KeN. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:06:
De iRiver is kleiner, mooier en heeft( een kleurenscherm. de Creative heeft een langere batterijduur en is goedkoper. Aan jou de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

j.vdbosch schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:08:
Ik heb sinds kort de Iriver H10 (20gb). Ik heb alles geinstalleerd en ben er in geslaagd bestanden via MP10 op de speler te zetten. Echter, de meegeleverde Iriver Plus software levert wat problemen op. De speler wordt door mijn computer ("Mijn computer" en MP10) wel herkent, maar door Iriver Plus niet. Verschillende opties op het menu in de grijze tabbladen blijven grijs en kunnen niet gekozen worden.

Inmiddels staan er bestanden op mijn speler, dus die zouden in het programma zichtbaar moeten zijn, maar dat werkt dus niet. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of mijn pc de speler als een HD herkent (er staat bijvoorbeeld geen driveletter bij) Ik heb wel de firmware update gedraaid en geprobeerd of het nog uitmaakt of je de USB aansluiting voor of achter gebruikt.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

gr,

Jocke
Je speler wordt herkend als MTP device, en die hebben geen driveletter, dus dat klopt. Verder weet ik niet hoe het zit met iRiver Plus, maar bij de flash spelertjes van iRiver is het in ieder geval zo dat je óf WMP 10 moet gebruiken, of iRiver Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zoutvat schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:11:
[...]

De iRiver is kleiner, mooier en heeft( een kleurenscherm. de Creative heeft een langere batterijduur en is goedkoper. Aan jou de keuze
Bedankt, maar ik ben na het lezen van talloze reviews toch maar voor een iPod video 30GB gegaan 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkopen ze de iriver h10 20gb bij de mediamrkt in amsterdam? en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las iets over track delay van 10 a 20 sec en dat daar nu een een firmware upgrade voor is
iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Ok ik heb volgens mij het hele topic nu gelezen en volgens mij is er dus niemand die een 20gb versie UMS heeft (US of EU). Hoe waarschijnlijk acht men het dat er een truc komt om behalve de emergency connect een UMS firmware erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die lijkt me niet heel erg groot. iRiver wil graag mensen aan de MTP helpen door een dealtje met Microsoft (geloof ik) dus ik acht niet waarschijnlijk dat het nog mogelijk wordt om er op een makkelijke manier UMS firmware op te krijgen. Met de flash spelers van iRiver is het ook al niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb hem alleen in mijn pc wordt ie als onbekend apparaat gezien en in een andere pc ook maar dan doet de muis het opeens niet meer :S op beide pcs is de software geinstalleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Hallo, mijn zusje heeft gister de iriver H10 20G binnengekregen. Nu heeft ze gister geprobeerd de firmware te flashen naar v2.51, hij geleverd met geloof ik 1.02.

Na het flashen via de officiele flashtool van Iriver geeft hij aan dat de flash succesvol is, en dat de iriver gedisconnect kan worden en dan een paar keer gaat rebooten.

De Iriver is op de juiste mannier gedisconnect (eerst in windows via safely remove hardware), er komt dan op het scherm te staan "ok to disconnect". Hierna wordt de Iriver losgekoppeld maar blijft hij echter hangen met de volgende melding "Boot 1.02 MTP initialize" hij gaat dan alleen nog maar uit met de reset knop, en als je em aanzet gebeurt hetzelfde.

De volgende dingen het ik geprobeerd om het op te lossen:

1. Firmware opnieuw flashen via de tool geeft hetzelfde resultaat
2. Recovery via dezelfde tool geeft hetzelfde resultaat
3. De Iriver geformatteerd en daarna de iriver opnieuw proberen te flashen, ook hetzelfde resultaat.
4. De firmware handmatig proberen the flashen via deze tool door de firmware zelf te downloaden en via manual te flashen.
5. Gezocht op internet naar andere firmwares voor de H10 20GB, echter ik kom er niet uit welke ik veilig op dit apparaat kan zetten

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen, zodat mijn zusje toch de komende week kan genieten van haar MP3 speler, ipv hem te moeten opsturen voor enkele weken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik denk dat ik iets meer duidelijkheid kan verschaffen over het updaten van een iriver h10 20gb naar een UMS variant. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad als user 'stiphout'.

Ik heb gisteren bijna het complete forum gelezen, 36 pagina's !!! Ik werd helemaal gek van die ums conversies van een mtp 20gb apparaat. Wat blijkt na veel gekloot, volgens mij is dit in z'n geheel helemaal niet mogelijk.

Let op: voor de 5 en 6gb variant gaat dit wel! Maar voor de 20gb versie niet! Waarom, omdat de bestanden voor het omzetten anders zijn dan de 5 en 6gb variant. Ik heb al een aantal users gezien die dit is opgevallen. Het gaat namelijk om het bestand BL_H10_20GC.hex die in de root van de iriver wordt gezet. Bij de 20gb heeft die de extensie HEX, en bij de 5 en 6gb variant heeft die de extensie ROM. Wat ik ook gisteren heb geprobeerd, alles stappen doorgenomen van o.a. user bert, tandarts, stiphout, misticriver. Dit alles brengt geen oplossing. Het is mij tot op hede nog niet gelukt om een 20gb MTP om te zetten naar een 20gb UMS eu of us variant. Wat je ookt probeert, het updaten werkt niet. Als je ook beter kijkt naar de bestanden op de site van iriver, valt je op dat er verschillende bestanden zij voor de 5-6gb, en de 20gb versie. De 20gb bestanden werken, maar de 5-6gb bestanden voor UMS blijven allemaal hangen. Met de mededeling dat je je iriver op de usb moet aansluiten :?

En bij deze link http://www.misticriver.ne...mware_Conversion:_MTP/UMS , staat ook te lezen "for This document is valid only for H10 5GB/6GB models. It is impossible to change the firmware, from MTP to UMS, for H10 20GB and H10 Pure models because there's no corresponding UMS firmware released.."

Dus ik ben bang dat de users die een 20gb versie hebben het moeten doen met een MTP variant, met als enige optie en emergency connect om je apparaat als UMS te gebruiken. Alleen dat je steeds de reset moet indrukken is wel vrij irritant. En het belangrijkste, zoals hiervoor ook al is beschreven, het volume. Ik wil namelijk erg graag de US versie erop zetten voor harder geluid dan de europese 40! Maar ook dat is me helaas niet gelukt.

Ik denk dat de enige oplossing is, je erbij neerleggen dat je 20gb variant geen UMS support zal krijgen en geen harder geluid. Dat is wel minder, maar aan de andere kant, het zal wel wennen. Je kunt immers wel eenvoudig directories 'kopieren' naar je iriver, als hij als MTP is verbonden. Alleen je blijft beperkt met de mogelijkheden, dus helaas niet kopieren in windows commander.

Conclusie, met de 2 nadelen van de 20gb variant op het moment, zou ik zeker niet naar een ander mp3 apparaat uitkijken. Ik heb zeer tevreden over de iriver 20gb. Een mooi apparaat, geweldig geluid. Zeer de moeite waard.

ps: ik heb wel nog 2 vraagjes, ik weet niet of het bij jullie al is opgevallen. Maar als ik snel vooruit
spoel tijdens het afspelen van een liedje, dan gaat het volume tijdens het versneld voorspoelen
omhoog? Dit is erg irritant, want het verschil tussen normaal afspeelvolume, en versneld
voorspoelen is best groot.

En als ik mijn iriver op mijn computer (windows xp sp1 met pci-kaartje met usb 2.0 aansluiting)
aansluit, middels de emergency connect, . Dan wordt hij de eerste keer herkent als een UMS
apparaat, dit gaat goed. Maar als ik heb loskoppel, en daarna voor de 2e keer aansluit, met de
emergency connect, dan komt nog net in beeld dat hij wordt herkend als ums apparaat, en dan
reset de computer zich O-) Ik heb al de usb poorten (usb 1.1) op mijn asus mobo uitgeschakeld,
maar nog reset de pc zich bij het 2e keer aansluiten van een ums apparaat. Dit heb ik ook al
gehad met de fotocamera van mijn broer. Na de 2e keer als harde schijf te worden herkend reset
hij zich. Ik heb al een image terug gezet maar helaas. Misschien weten jullie wat dit is? Omdat
de iriver ook een ums appraaat is, en jullie bijna allemaal gebruik hiervan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 16:49 . Reden: wat info bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Niemand een antwoord op mijn vraag?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast