AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Je moet aan de verkoper vragen of hij op de doos wilt zetten dat het maar 50$ kost, betaal je niets aan duane, heb ik ook met mijn auto met afstandbediening gedaan, koste 600 euro en ik betaalde niets aan duane (kwam van de states).alwinus schreef op zondag 24 juli 2005 @ 09:50:
Alleen jammer dat als je ze in Amerika koop er vaak zo'n $40 à $50 aan verzendkosten bijkomen en als die dingen bij de douane komen er nog een 20% over het hele bedrag (dus incl. verzendkosten) wordt gerekend. Dus 230 + 40 + 20% = $324
Lijkt me verder wel een mooe dingetje, en grootte voordeel voor mij is dat hij in tegenstelling van de Ipod wel met mapstructuur werkt en niet met Tag's.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
zie hier
Weet iemand wat voor speler dit is, ik kan er erg weinig over vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 27-07-2005 21:34 ]
Verwijderd
Hij blijft nu ook in een keer vastzitten als ik liedjes wil afspelen.Nieuwste firmware zat er al in,deed eerst wel goed,toen foto's erin gedaan,die deden het ook,wou ik weer liedjes luisteren bleef die vastzitten,foto's er weer uit gehaald,hielp ook niks.Waar kan dat nu in een keer aan liggen?
Verwijderd
Maar nu zit ik met het probleem dat wat ik hierboven beschrijf van als je wat anders doet met de H10,bv radio luisteren,dat de liedjes weer bij het begin beginnen,lastig als je bv bij het 500ste bent en dan handmatig naar 501 klikken?Dat moet toch anders kunnen?Wie weet hoe dat werkt?
En hoe stop je een liedje?Je kunt hem alleen in de pauze stand zetten?
Verder bevalt die wel goed,hele goeie geluidskwaliteit.
Verwijderd
Nee niet dat ik weet,nah das dan lekker zeg.RoD schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:28:
Zit er een resume functie op? zo ja moet je die gebruiken, zo nee, dan kan het niet.
Dat zit er helaas niet op nee.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:18:
[...]
Nee niet dat ik weet,nah das dan lekker zeg.
Om een nummer echt te stoppen (dat eigenlijk helemaal niet nodig is hoor) kan je ff naar Recording gaan en dan op Stem klikken, en daarna weer terug naar het menu gaan.
Als je je H10 uit zet raad ik je wel aan om de accu er heel even uit te halen, anders blijft hij standby staan.
Verwijderd
Oke bedankt bij een nieuwe firmware mogen ze dat wel zo maken dat je hem ook helemaal uit kunt schakelen,gaat de batterij ook weer langer mee.Wekko schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:25:
[...]
Dat zit er helaas niet op nee.
Om een nummer echt te stoppen (dat eigenlijk helemaal niet nodig is hoor) kan je ff naar Recording gaan en dan op Stem klikken, en daarna weer terug naar het menu gaan.
Als je je H10 uit zet raad ik je wel aan om de accu er heel even uit te halen, anders blijft hij standby staan.
En weet je ook het antwoordt op mn andere vraag?
Verwijderd
lol,ik bedoelde eigenlijk met dat als je bv bij liedje 500 bent en je daarna na bv de radio luistert en je wilt weer verder luisteren na liedje 501 dat die dan weer vanaf voren af aan begint.Dat is dus niet mogelijk?Wekko schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:54:
Misschien dat je Databse niet goed geupdate was ofzo?
Maar maakt eigenlijk niet uit,heb hem nu op shuffle staan.
Ik zoek eigenljk nog naar een leuk tasje voor de h10 want die siliconen die erbij zit das niks.
Wie iemand waar ik die kan vinden?
Verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 21:26 ]
Let wel op dat de 20 GB versie iets groter is dan de 5 of 6 GB versies:Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:12:
Zo eentje zou niet gek zijn.De MisticAudio OTG series case.Hoewel die wel voor de h10 20 gb versie is.Maar zal ook wel voor de H10 5 gb passen denk ik toch.Maar waar te krijgen?
5/6GB: 95.5 x 54.6 x 15 mm
20GB: 102 x 61 x 22 mm
Het zal er dan niet zo mooi strak omheen passen.
Verwijderd
heb ik ook last van.. eerst niet oen opeens wel, en dat ik nie meer via music kon had ik óók maar na een firmware was t weer opgelostVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:17:
iriver plus loopt constant vast ! constant !
maar iriver plus doe dus niet meer....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 20:15 ]
Niemand een idee wat dit kan zijn?Exocet schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:34:
Bij OBCS (www.obcs.nl) en pcone zie ik een andere versie (?) van de H10 staan , alleen 30euro goedkoper.
zie hier
Weet iemand wat voor speler dit is, ik kan er erg weinig over vinden.
Ik kom 'm bij steeds meer winkels tegen deze "iriver h10 hard disc color pure".
Het lijkt erop dat dit een afgeslankte H10 is, maar wel met een 5gb schijf. Bij geen van die winkels staat ook maar iets aan informatie, maar ben toch wel benieuwd wat er anders is aan deze versie.
[ Voor 21% gewijzigd door Exocet op 31-07-2005 11:35 ]
Volgens mij heeft de pure geen FM radio? dit staat er iig op de iriver site:Exocet schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:30:
[...]
Niemand een idee wat dit kan zijn?
Ik kom 'm bij steeds meer winkels tegen deze "iriver h10 hard disc color pure".
Het lijkt erop dat dit een afgeslankte H10 is, maar wel met een 5gb schijf. Bij geen van die winkels staat ook maar iets aan informatie, maar ben toch wel benieuwd wat er anders is aan deze versie.
- Plays MPEG 1/2/2.5 Layer 3, MP3 VBR, WMA, JPEG, TXT, *FM radio
- Records voice, *FM radio and Line in(with Cradle)
(*H10 [pure] is not supported)
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Verwijderd
Deïnstalleren en dan weer opniuew installeren helpt ook niet?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:11:
[...]
heb ik ook last van.. eerst niet oen opeens wel, en dat ik nie meer via music kon had ik óók maar na een firmware was t weer opgelost
maar iriver plus doe dus niet meer....
Verwijderd
Druk tijdens het afspelen op de play/pauze knop en daarna op de power-kop. Je krijgt dan het bericht: "Notice: H10 is shutting down". Volgens mij is hij dan echt uit.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 11:40 ]
Verwijderd
Bij mij doet die dat maar heel af en toe,meestal zie ik dat bericht niet en gaat die direct uit,hebben meer mensen dat?Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:37:
Ik heb nu al diverse mensen horen klagen over het feit dat de H10 alleen echt uitgezet kan worden door de batterij eruit te verwijderen omdat hij anders alleen standby staat. Er is volgens mij een iets minder omslachtige manier om hem echt uit te zetten zodat de batterij niet leeg gaat:
Druk tijdens het afspelen op de play/pauze knop en daarna op de power-kop. Je krijgt dan het bericht: "Notice: H10 is shutting down". Volgens mij is hij dan echt uit.
En Wekko,hij gaat dan bij mij direct weer aan.
Verwijderd
Verwijderd
Nu wil ik eens uitproberen hoe dit werkt met mijn H10!
Helaas kon ik niks vinden in de Iriver Plus.
Betekent dit dat ik dan Itunes moet gaan downloaden
Heeft iemand die geen Ipod heeft al ervaring met Podcasten?
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:20 ]
Verwijderd
(en kom dan niet aan met iets van cowon met shure e5 dopjes
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:27 ]
Verwijderd
Nou ja, ik had zelf ook de H10, die is kapot gegaan.. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het de beste 5GB speler is. Ik erger me dood aan gadgetbladen die de iPodmini beter noemen, zonder hem getest te hebben, gewoon omdat iPodmini-eigenaren dat graag nog eens bevestigd zien..Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:18:
vertel...
(en kom dan niet aan met iets van cowon met shure e5 dopjes)
Desondanks ga ik waarschijnlijk nu - omdat ik toch een nieuwe moet kopen - een iPod color kopen, vooral vanwege het feit dat ik die hier in Leeuwarden kan kopen, dat is handiger met garantie-afhandeling ben ik achter gekomen..
Ik denk dat als je een betere speler dan de H10 wil, je die alleen kunt vinden bij de 20GB spelers.. Ik noem bv de de iAudio X5 - hij kan meer* -, of de Samsung YH-J70 - kan ook meer*. *Bv. USB-on-the-go en filmpjes afspelen. Qua geluid kan het denk ik niet veel beter, of je moet dopjes van 1000 euro hebben..
Verwijderd
Dat bedoel ik, shure dopjes (of nog duurder als het kan)quote: hietahhQua geluid kan het denk ik niet veel beter, of je moet dopjes van 1000 euro hebben
Btw...toevallig zat ik laatst beetje te zoeken naar iets beters dan de H10 en vraag me dus af of dat BBE (soort van SRS WOW) wat geimplementeerd is in sommige Cowon (iAudio) mp3 players daadwerkelijk "beter" is dan de SRS functionaliteit in de H10...iemand enig idee??
bvd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 11:28 ]
Verwijderd
Ik heb netjes de firmware gedownload. Ik sluit de H10 aan en zet de power on, wil de update installeren, dubbelklik op de .exe, en dan zegtie van "please connect the player to an available USB port on ur PC en "please make sure the player is powered on".
Mijn H10 wordt wel gewoon herkend door XP als extra opslagmedium. krijg een mooi icoontje rechtsonderin en kan em ook synchen via WMP 10. Maar verder staat de speler niet aangegeven als ontkoppelbaar apparaat en wordt hij niet herkend door iRiver plus ....
Iemand een idee om toch de nieuwe firmware erop te zetten? Daarna kan ik het met easy H10 doen (als het goed is)
Verwijderd
Bij mij werkte het namelijk ook niet als ik TIJDENS een windowssessie pas de H10 ging aanzetten en verbinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 11:15 ]
Verwijderd
Heb dit een aantal keer geprobeerd, maar nog steeds geen succesVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:14:
probeer eens de pc te resetten en tijdens het opstarten (voordat je in windows bent) de H10 te verbinden met de PC en aan te zetten.
Bij mij werkte het namelijk ook niet als ik TIJDENS een windowssessie pas de H10 ging aanzetten en verbinden.
Wilde net ook deze: http://www.iriver.com/htm...egoryIdx=1&page=1&idx=695Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:39:
Ik heb sinds kort ook een H10 5GB aangeschaft maar nu zit ik met een probleemplje. Ik wil graag de nieuwste firmware erop zetten maar dat wil niet echt vlotten, want hij wordt niet herkend door iRiver plus. Dus ik dacht dan doe ik het handmatig.
Ik heb netjes de firmware gedownload. Ik sluit de H10 aan en zet de power on, wil de update installeren, dubbelklik op de .exe, en dan zegtie van "please connect the player to an available USB port on ur PC en "please make sure the player is powered on".Na een tijdje krijg ik op het scherm van de H10 te zien "ok to disconnect". Heb verscheidene usb-poorten geprobeert.
Mijn H10 wordt wel gewoon herkend door XP als extra opslagmedium. krijg een mooi icoontje rechtsonderin en kan em ook synchen via WMP 10. Maar verder staat de speler niet aangegeven als ontkoppelbaar apparaat en wordt hij niet herkend door iRiver plus ....
Iemand een idee om toch de nieuwe firmware erop te zetten? Daarna kan ik het met easy H10 doen (als het goed is)
Firmware erop zetten op mijn Iriver H10 6gb.
Precies hetzelfde......
Was die toch bijna dood:P System file missing:P
Eerst doe je dit:
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=14853
Maar dan natuurlijk nie met de 1.1 firmware maar met de 2.03
die haal je hier vandaan:
http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=9019
Daarna de 2.05 er over heen met die gedownloade .exe. file.
Ik heb niet de EU gedaan (hoef mijn geluid niet zacht:P)
Nu is die dus 2.05.
Wel heb ik nu een vraag. Hij is dus niet MTP meer maar UMS.......
Wie weet wat dit betekend? Volgens mij heeft t iets te maken hoe je
hem benaderd uit windows. Want nu is het gewoon een schijf letter geworden
en Iriver plus ziet hem ook weer.
Voor vragen...... na het weekend.
Ik ben naar LOWLANDS!!!!!!!!!!!
Nu ging ik hem aansluiten op mijn pc via de usb kabel, maar hij wordt niet herkend door windows. Ik heb ook al verschillende usb poorten geprobeerd, maar dit maakt niks uit. Ik kon zowel in de handleiding als op de iRiver website helemaal geen oplossingen vinden over dit probleem.
Wie kan mij helpen, om dit probleem op te lossen?!
BvD
P.S. Ik heb Windows XP Proffesional
Verwijderd
Wel de iRiverCD eerst geinstalleerd? Volgens mij is hij - als je hem koopt- nog niet MSD.Buffalo schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:04:
Ik heb sinds gisteren ook een iRiver H10 in mijn bezit. Een prachtig apparaat.
Nu ging ik hem aansluiten op mijn pc via de usb kabel, maar hij wordt niet herkend door windows. Ik heb ook al verschillende usb poorten geprobeerd, maar dit maakt niks uit. Ik kon zowel in de handleiding als op de iRiver website helemaal geen oplossingen vinden over dit probleem.
Wie kan mij helpen, om dit probleem op te lossen?!
BvD
P.S. Ik heb Windows XP Proffesional
Op de iRiver CD staat toch alleen Windows Media Player 10. Dat is de enigste CD die erbij zit.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Wel de iRiverCD eerst geinstalleerd? Volgens mij is hij - als je hem koopt- nog niet MSD.
Op een andere pc doet hij het wel meteen, maar ja op mijn eigen pc staat natuurlijk alle muziek.
Ik heb nu dus het zelfde probleem met upgraden van de firmware. Die links die hier boven in de post staan, snap ik weinig van. Wie kan mij opweg helpen?!?
Oojah, wat betekend MSD?
BvD
[ Voor 3% gewijzigd door Buffalo op 20-08-2005 16:04 ]
Ok thanks, maar kan iemand me opweg helpen, want het updaten van de firmware wil voor geen meter lukken
Als ik mijn iRiver H10 aansluit met de USB kabel op een andere pc, wordt hij weergegeven bij 'deze computer' als Audio Apparaat, en niet als externe harde schijf.?!
In iRiver Plus wordt de mp3 speler ook niet weergegeven.?!
Op de mp3 speler zelf heb ik onder Settings --> Extra, niet de extra optie: Firmware update?!
De Firmware die op mijn iRiver H10 staat is V.1.17E MTP: Zou die E voor Europe staan?
Ik zou de firmware graag willen updaten, omdat hij dan ook in iRiver Plus wordt weergegeven als het goed is, zoals ik in eerder posts las. En je kan toch ook via iRiver Plus afspeellijsten in je speler zetten?
Ik hoop dat iemand me op weg kan gaan helpen nu.
Je mag me ook toevoegen: feyenoord_fan02@hotmail.com
Verwijderd
Mijn firmware (v 2.05E) is corrupt, dus als ik em nu connect met mn pc dan loopt mn pc vet sloom, en mij vind soms de h10 helemaal niet, en als ie herkend dan zegt mn pc dan en 0kb opstaat en kan. Ik heb al geprobeerd em te updaten via de manual 2.05 maar dat werkt ook niet
Moet ik wachten tot de nieuwe firmware uitkomt, of weet er iemand een oplossing??
Thnx
Verwijderd
Hoe bedoel je, 'corrupt'?Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:27:
Hallo iedereen,
Mijn firmware (v 2.05E) is corrupt, dus als ik em nu connect met mn pc dan loopt mn pc vet sloom, en mij vind soms de h10 helemaal niet, en als ie herkend dan zegt mn pc dan en 0kb opstaat en kan. Ik heb al geprobeerd em te updaten via de manual 2.05 maar dat werkt ook nietDus nu kan ik geen nieuwe songs op mn h10 zetten en is mn speler ook nog eens vet traag!
Moet ik wachten tot de nieuwe firmware uitkomt, of weet er iemand een oplossing??
Thnx
Verwijderd
Deze foutmelding komt er bij iriver plus:

Vet vaag
en dan download ie de nieuwe firmwaere maar dan gebeurt er niks mee, met of zonder device connected
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 10:56 ]
Verwijderd
Ik heb net mijn iRiver h10 6gb binnen, ziet er goed uit en ik ben er erg tevreden mee.
Alleen, de software is windows media player 10?!
Ik verwachte iRiver plus, en dat ik daarmee meteen mijn firmware kon upgraden, zodat ik vervolgens muziek er op kan zetten. Ik begrijp niet waarom op mijn software cd alleen wmp 10 staat als je volgens dit forum iRiver plus behoort/moet gebruiken.
ik kan iRiver plus ook nergens downloaden...
Wat moet ik nou doen?
Ik heb geloof ik dezelfde problemen als Buffalo...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:13 ]
Waarschijnlijk zit er een fout in de firmware van het apparaat, want ik zelf heb nou al op verschillende fora gelezen dat mensen problemen hebben met updaten van de firmware enzo.
kijk ook hier, ook weer zo'n probleem: http://www.kieskeurig.nl/...88485C12570580035D74B.htm
Dus waarschijnlijk is het gewoon een bug, aangezien er ook weinig oplossingen kwamen, toen ik het probleem hier poste. Dit kan niemand denk ik zo 1, 2, 3 oplossen.
Verwijderd
Volgens mij klopt het ook niet dat we er windows media player 10 bijkregen ipv. iRiver plus.Buffalo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:14:
Voor mensen met een iRiver H10 6GB
Waarschijnlijk zit er een fout in de firmware van het apparaat, want ik zelf heb nou al op verschillende fora gelezen dat mensen problemen hebben met updaten van de firmware enzo.
kijk ook hier, ook weer zo'n probleem: http://www.kieskeurig.nl/...88485C12570580035D74B.htm
Dus waarschijnlijk is het gewoon een bug, aangezien er ook weinig oplossingen kwamen, toen ik het probleem hier poste. Dit kan niemand denk ik zo 1, 2, 3 oplossen.
Waar heb jij je h10 vandaan?
mp3man.nl voeg me ff toe: feyenoord_fan02@hotmail.comVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:22:
[...]
Volgens mij klopt het ook niet dat we er windows media player 10 bijkregen ipv. iRiver plus.
Waar heb jij je h10 vandaan?
firmware MTP is.
Die 2.05 firmware is UMS.
Wil je wel 2.05 dan moet je doen wat ik eerder terug heb beschreven.
Tenminste, dat is bij Buffalo zo, heb ik begrepen.
Verwijderd
Bert20, jou ben ik echt DIK dankbaar.Bert20 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:42:
Jullie kunnen je firmware niet update met die 2.05 omdat dan je
firmware MTP is.
Je hebt mijn vakantie naar griekenland gered!
Ik was zooooo bang dat ik geen muziek mee kon nemen omdat ik de h10 terug zou sturen vanwege de problemen, maar dankzij jou tips/hints doet 'ie het perfect! Echt super bedankt man, dat je je manier van doen met mij/ons wou delen!
Als je ooit een probleem hebt zal ik proberen je er mee te helpen!
Boels!
Verwijderd
Maakt het dan nog uit welke H10 je hebt? Of werkt het met alle H10 modellen.Bert20 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:42:
firmware MTP is.
Zelf heb ik de H10 5 GB Pure.
Dit aangezien iRiver mij dit vertelde:
There's no available firmware update for H10 5G Pure at this moment. You don't have to update the firmware or cannot use the UMS firmware for your player either.
Please remember that your player is MPT version, which means you will have a default software as WMP10 and you have to use MTP firmware for your player.
There will be firmware update for H10 5G Pure soon. So please wait.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 12:02 ]
Verwijderd
Hey Bert20, dit lukt bij mij dus niet. Nou is mijn engels ook niet van wereldklasse, maar wat ik er uit begrijp lukt mij gewoon nietBert20 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:42:
firmware MTP is.
Want mijn firmware is inderdaad MTP, maar zou je 1: willen vertellen wat dit inhoud, en 2: hoe ik het kan oplossen?!
BvD
Klaagmailtje terugsturen? want dit is echt slecht natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:22:
Haha, tijdje terug heb ik hier gepost dat ik mn H10 heb opgestuurd naar iRiver, en teruggekregen met de mededeling 'kan niet gemaakt worden, schermpje is kapot, touchpad is kapot, harde schijf is kapot, en alles zit onder de waterschade'.. Gister heb ik hem zelf even open gemaakt, en wat blijkt? Van waterschade was maar een beetje sprake, er zat vooral veel zand in. En na een tijdje prutsen heb ik hem weer in elkaar gezet, probeer hem aan te zetten, komt er op het schermpje weer gewoon 'iriver' te staan. Schermpje was dus helemaal niet kapot, zoals iRiver beweerde. Jammer was wel, dat het ook bij het logo bleef, en dat hij verder niet opstartte. Maar ik had niet het idee dat ze bij iRiver ook mar enige moeite hadden gedaan om hem te maken. Al het zand zat er nog in.
Verwijderd
He Buffalo, het is mij wel gelukt hoor!Buffalo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:48:
[...]
Hey Bert20, dit lukt bij mij dus niet. Nou is mijn engels ook niet van wereldklasse, maar wat ik er uit begrijp lukt mij gewoon niet![]()
![]()
Want mijn firmware is inderdaad MTP, maar zou je 1: willen vertellen wat dit inhoud, en 2: hoe ik het kan oplossen?!
BvD
1. MTP bedekent dat het een Media player is, en niet een externe harde schijf (UMS). Je kan er dus niet allemaal bestanden opzetten. (op deze manier begrijp ik het).
2. Niet. Je kan 2 dingen doen: Of je accepteerd het, of je 'mod' je MTP speler om naar een UMS op de manier van Bert.
Verwijderd
Ga ik misschien wel doen, ja.. Benieuwd hoe ze reageren..RoD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:26:
[...]
Klaagmailtje terugsturen? want dit is echt slecht natuurlijk.
Ja ok, maar dit zeg ik nu voor de 3e keer, ik snap die manier van Bert niet, en vraag nu dus vriendelijk of iemand daarbij kan helpenVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:59:
[...]
He Buffalo, het is mij wel gelukt hoor!
1. MTP bedekent dat het een Media player is, en niet een externe harde schijf (UMS). Je kan er dus niet allemaal bestanden opzetten. (op deze manier begrijp ik het).
2. Niet. Je kan 2 dingen doen: Of je accepteerd het, of je 'mod' je MTP speler om naar een UMS op de manier van Bert.
@Boels, je bent wel op het forum, maar niet op msn, zou je me kunnen helpen??
Had ook dat MTP,
wat ik eigenelijk het grootste voordeel vind, is dat t geluid harder kan.
Of het nou echt beter is.... deze firmware. Ik weet t niet.
Want hij is wel net nieuw die iriver. Dus je zou zeggen dat ze in de winkel wel
de meest recente erop hebben staan als de 6gb versie net in NL is.
Maarre wacht wel weer is op een update voor dat MTP-firmware.
Dan bouw ik hem wel weer terug om
Wel heb ik nu dat wanneer die is geconnect geweest met mijn pc.
Dat de instellingen weer op standaard staan:
- taal
- scrollsnelheid
- fade in
Wie heeft er hier een oplossing voor........
Bert, aangezien jij die oplossing voor die firmware had, zou je mij dat kunnen uitleggen, want van dat engelse forum snap ik niks, en het lukt ook niet erg?!?! Voeg me eventueel toe: feyenoord_fan02@hotmail.comBert20 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:51:
ik heb hem idd omgebouwd naar UMS.
Had ook dat MTP,
wat ik eigenelijk het grootste voordeel vind, is dat t geluid harder kan.
Of het nou echt beter is.... deze firmware. Ik weet t niet.
Want hij is wel net nieuw die iriver. Dus je zou zeggen dat ze in de winkel wel
de meest recente erop hebben staan als de 6gb versie net in NL is.
Maarre wacht wel weer is op een update voor dat MTP-firmware.
Dan bouw ik hem wel weer terug om
Wel heb ik nu dat wanneer die is geconnect geweest met mijn pc.
Dat de instellingen weer op standaard staan:
- taal
- scrollsnelheid
- fade in
Wie heeft er hier een oplossing voor........
Verwijderd
En Buffalo, ik heb geen tijd voor msn sorry.
Met dank aan Bert, die me heeft geholpen, die wil ik dan ook even bedanken hierbij.
Er is nog wel 1 probleem nu, dit heeft Bert ook: De instellingen gaan verloren als je de speler loshaalt van je computer, en ook de batterij eruit haalt bijv. Wellicht dat hier een update voor gaat komen. In ieder geval ben ik nu dik tevreden!!!
Verwijderd
Beste mensen heb ook zo'n iriver met MTP en versie 1.17E firmware,Buffalo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:47:
[...]
Ja ok, maar dit zeg ik nu voor de 3e keer, ik snap die manier van Bert niet, en vraag nu dus vriendelijk of iemand daarbij kan helpen![]()
@Boels, je bent wel op het forum, maar niet op msn, zou je me kunnen helpen??
Geen support voor Iriverplus!
Trage overzetting...
Geen Firmware updates maar
ik heb geprobeerd om de manier van Bert te doen en dit leek te lukken totdat: volg even mee:
#1 download ver. 1.10 firmware. (heb 2.03 gedownload zoals Bert)
is gelukt
#2 make sure you have view hidden files on , in the folder options and hide
protected operating systems unchecked.
is gelukt
#3 unzip firmware
is gelukt
#4 connect h10 using wizards UMS trick.*
is gelukt
*Twizardt really got the ball rolling with his ums trick:
to do this just disconnect the battery from the h10 for a couple of seconds, put the battery back in and hook it up to your usb. Hold the circle button down while you power up the h10. You should see ums version .90 on the top of your h10's screen- you are now in UMS mode and can proceed to step #5.
Remember to revert back to ver. 1.00 you do the same procedure as you did to convert it to 1.10 , just with the two files the U.S. firmware produces. (the U.S. firmware will produce a system folder, all you really need in that folder is the h10.mi4 file, to replace the previous one.
#5 take bl-h10.rom from firmware amd drag it to h10
is gelukt (maar weet niet wat het doet!)
#6 disconnect h10 and go into extra menu and do firmware upgrade, player will shut off.
hier ga ik helemaal de mist in, dit commando staat helemaal niet in de lijst, als ik deze stap oversla, geraak ik niet voorbij stap 7
help help help...
#7 turn player on - missing system files error will show, connect h10 to pc.(unit will still be in UMS mode)
#8 drag h10.mi4 file from firmware upgrade to system folder on h10, replace the old file with the new one.
#9 disconnect h10 and you are good to go !!!
dit moeten we toch kunnen oplossen...
Stap 4 heb ik overgeslapen, en heb dit bestand in een map geplaatst op de iriver.
Welke map het ook alweer was..... Niet die media maar die ander...
Dan doet ie die firmware wel auto update, of het staat in hte menu erbij
#6 disconnect h10 and go into extra menu and do firmware upgrade, player will shut off.
hier ga ik helemaal de mist in, dit commando staat helemaal niet in de lijst, als ik deze stap oversla, geraak ik niet voorbij stap 7
help help help...
Daarna moet 6 wel gaan......
Verwijderd
Ik hem in de map Data geplaatst maar bij herstarten ziet mij settings > extra menu er zo uit:Bert20 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:41:
#5 take bl-h10.rom from firmware amd drag it to h10
Stap 4 heb ik overgeslapen, en heb dit bestand in een map geplaatst op de iriver.
Welke map het ook alweer was..... Niet die media maar die ander...
Dan doet ie die firmware wel auto update, of het staat in hte menu erbij
Daarna moet 6 wel gaan......
Reset all settings
language
scan speed
scroll speed
tag info
database refresh
copyright
als ik stap vier oversla dan heb ik enkel toegang als MTP via microsoft windows verkenner en niet als extra schijfstation zoals dat wel gebeurt bij stap 4 en dan stap 5, het is enkel de plaats van de rom die ws niet juist is, weet iemand waar die rom exact moet? en maakt het verschil 2.03 int of 1.10 int?
Verwijderd
Bij mij exact hetzelfde en ik heb een H10 5GB pure, die veel goedkoper is dan die met FM-radio. Helaas heeft niemand erbij verteld dat er ook nog verschillen zijn MTP en UMS op zich vind ik dat niet erg enkel kan ik hem dus ook niet op mijn mac aansluiten en als externe harddrive gebruiken. Misschien als Bert20 zijn uitleg iets meer specifieert dat het wel lukt want de europese MTP is lichtjes anders dan de amerikaanse vermoed ik...Buffalo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:25:
Ik zal wat duidelijker zijn, want dit was ik volgens mij niet echt:
Als ik mijn iRiver H10 aansluit met de USB kabel op een andere pc, wordt hij weergegeven bij 'deze computer' als Audio Apparaat, en niet als externe harde schijf.?!
In iRiver Plus wordt de mp3 speler ook niet weergegeven.?!
Op de mp3 speler zelf heb ik onder Settings --> Extra, niet de extra optie: Firmware update?!
De Firmware die op mijn iRiver H10 staat is V.1.17E MTP: Zou die E voor Europe staan?
Ik zou de firmware graag willen updaten, omdat hij dan ook in iRiver Plus wordt weergegeven als het goed is, zoals ik in eerder posts las. En je kan toch ook via iRiver Plus afspeellijsten in je speler zetten?
Ik hoop dat iemand me op weg kan gaan helpen nu.
Je mag me ook toevoegen: feyenoord_fan02@hotmail.com
ik heb helaas geen geduld om te wachten op nieuwe firmware van iriver al denk ik dat het niet lang meer zal duren, want de US MTP 2.0 is al uit...
Verwijderd
http://img385.imageshack.us/img385/4531/naamloos46on.jpgVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:27:
Hallo iedereen,
Mijn firmware (v 2.05E) is corrupt, dus als ik em nu connect met mn pc dan loopt mn pc vet sloom, en mij vind soms de h10 helemaal niet, en als ie herkend dan zegt mn pc dan en 0kb opstaat en kan. Ik heb al geprobeerd em te updaten via de manual 2.05 maar dat werkt ook nietDus nu kan ik geen nieuwe songs op mn h10 zetten en is mn speler ook nog eens vet traag!
Thnx
http://img385.imageshack.us/img385/6773/naamloos0jo.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/8210/naamloos37hx.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/2231/naamloos29km.jpg
Zet hem dan in die andere map. Je hebt er nog 1.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:00:
[...]
Ik hem in de map Data geplaatst maar bij herstarten ziet mij settings > extra menu er zo uit:
Reset all settings
language
scan speed
scroll speed
tag info
database refresh
copyright
als ik stap vier oversla dan heb ik enkel toegang als MTP via microsoft windows verkenner en niet als extra schijfstation zoals dat wel gebeurt bij stap 4 en dan stap 5, het is enkel de plaats van de rom die ws niet juist is, weet iemand waar die rom exact moet? en maakt het verschil 2.03 int of 1.10 int?
En als je die niet ziet. Zorg er dan voor dat je ook je verborgen bestanden ziet.
Mijn uitleg duidelijker????
Als je gewoon een beetje die links begrijpend leest dan is het echt niet moeilijk.
Ik kon het ook daarmee.
Verwijderd
DIE andere map, ik heb slechts twee mogelijkheden: Data en Media en jij zegt niet in Media dus in Data en dat werkt niet, zal nog eens Media proberen, maar vrees dat de pure andere trucs nodig heeft om geupdate te worden.
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat het komt omdat bij de H10 de cpu niet snel genoeg is, of te weinig geheugen ofzowiets, maar dat is toch raar, heeft zo'n mini-flash spelertje dan betere hardware dan deze harddisk speler die dubbel zo duur is?
Nog klein vraagje: kan de H10 gapless afspelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 14:47 ]
Verwijderd
Pech voor iRiver, dan koop ik geen H10
Verwijderd
Near gapless.. niet meer en niet minder.. Al ben ik van mening dat het wel even kan duren vor het volgende nummer, maar dat is als je zelf een nieuw nummer kiest.. Als je hem gewoon laat spelen, dat hij automatisch zelf het volgende nummer in het album kiest, kost het geen tijd om naar het volgende nummer te gaan..Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:43:
Dat heb ik gedaan, en in de ene post staat dat de H10 "bijna" gapless kan spelen, en in een andere post staat dat het wel een paar seconden duurt eer het volgende liedje begint.
Pech voor iRiver, dan koop ik geen H10
H10 is wel de beste 5GB speler hoor, onlangs nog een prijs gewonnen dacht ik..
Verwijderd
Dat is subjectief natuurlijk, gapless playback is voor mij een absolute vereiste, dus is de H10 al zeker niet de juiste keuze voor mij. Ook het feit dat er geen Ogg/Flac ondersteuning is valt tegen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:13:
[...]
Near gapless.. niet meer en niet minder.. Al ben ik van mening dat het wel even kan duren vor het volgende nummer, maar dat is als je zelf een nieuw nummer kiest.. Als je hem gewoon laat spelen, dat hij automatisch zelf het volgende nummer in het album kiest, kost het geen tijd om naar het volgende nummer te gaan..
H10 is wel de beste 5GB speler hoor, onlangs nog een prijs gewonnen dacht ik..
Verwijderd
De hdd spelers van Cowon iAudio (M3/X5/...) ondersteunen ogg/flac/gapless.RoD schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:53:
Er zijn niet veel mp3spelers die Flac ondersteunen, net zoals er heel weinig hdd-mp3spelers zijn die gapless ondersteunen.
Zelfs mijn Sony NetMD van een paar jaar oud speelt perfect gapless af.
De Creative Zen Micro (die een stuk goedkoper is dan de H10) speelt gapless af.
Edit: vaak wordt er bedoeld dat de gaps aan het einde van een liedje worden verwijderd, dat is dus iets anders als gapless playback.
Ik weet dus niet wat de Cowon spelers en de Zen Micro doen, maar vaak is het dus gaps verwijderen aan het einde van een liedje.
[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 27-08-2005 21:17 ]
De enige speler die FLAC afspeelt en echt gapless kan is de Rio Karma. Alleen is die lastig te vinden en Rio is pas op de fles gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:10:
[...]
De hdd spelers van Cowon iAudio (M3/X5/...) ondersteunen ogg/flac/gapless.
Zelfs mijn Sony NetMD van een paar jaar oud speelt perfect gapless af.
De Creative Zen Micro (die een stuk goedkoper is dan de H10) speelt gapless af.
Verder kan de iriver H100-serie met Rockbox-firmware FLAC en gapless. Ze werken nu ook aan de H300-serie dus verwacht wordt dat die het dan ook kan aangezien beide modellen veel hardware delen.
De iAudio's spelen wel FLAC (de M3 alleen tot level 2) af, maar zijn niet gapless (hoewel het bij de X5 weinig scheelt). Ook hier is Rockbox zich mee aan het bemoeien, dus het zal wel goedkomen.
Verwijderd
Oh neey: geen FLAC, volgens Apple.nl
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 21:52 ]
Verwijderd
+ goed geluid
+ radio (handig dat ie er is)
+ opladen tijdens usb link met pc (zonder de netadapter)
+ microfoon aan boord die in mp3 formaat opneemt
+ mooi om te zien
+ degelijk
- foto's bekijken (werkt wel maar is geen gezicht)
- heel erg laag volume als je h10 op versterker aansluit
- speciale kabel ipv standaard usb kabeltje (bijv ook nodig om in de auto accu op te laden)
- start traag op (± 10 sec. denk ik)
- geen page down om wat sneller door lijsten te scrollen
- los afdek-rubbertje om de usb plg af te dekken (je krijgt er drie bijgeleverd)
- toonregeling verzwakt ipv versterkt (als je meer bas wilt, wordt de rest vh spectrum verzwakt)
- soms een tik te horen tussen 2 nummers in
de rest is OK, maar niet bijzonder:
batterij speellengte, handleiding (niet echt overzichtelijk), software IRiver plus (ik gebruik wmp10), oortjes (ik speel het meest af in de auto), tekst files bekijken (schermpje is te klein)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 12:46 ]
Verwijderd
- foto's bekijken (werkt wel maar is geen gezicht)
behalve dat het schermpje een beetje klein is om de details te kunne zien vind ik het wel mooi.
- heel erg laag volume als je h10 op versterker aansluit
dat kan, maar is niet bij alle mp3spelers dezelfde output vermogen?
- speciale kabel ipv standaard usb kabeltje (bijv ook nodig om in de auto accu op te laden)
- start traag op (± 10 sec. denk ik)
als ik mijn mp3 speler uit zet, zet hij hem volgensmij standaard standby, dus bij mij duurt het nog geen 1 sec. Als de H10 echt uit is, bijv door de accu te disconecten, dan duurt het wel wat langer.
- geen page down om wat sneller door lijsten te scrollen
als je de touch-pad ingedrukt houd, scroll je toch gewoon sneller?
- los afdek-rubbertje om de usb plg af te dekken (je krijgt er drie bijgeleverd)
Klopt, die raak je vast heel snel kwijt
- toonregeling verzwakt ipv versterkt (als je meer bas wilt, wordt de rest vh spectrum verzwakt)
- soms een tik te horen tussen 2 nummers in
nooit opgemerkt.
Maar goed, Ik heb dus de mtp versie, maar ik zit er over te denken om er de ums van te maken...
nou wil ik weten wat de voor en nadelen van zijn. Ik heb gehoord dat je bij de ums versie gewoon kopieren en plakken, is dat waar? want ik vind dat de heletijd syngroniseren vreselijk irritant

En daarbij komt dat mijn pc geen mtp apparaten herkent
kan ik het ook eenmalig proberen of hij de ums versie het doet op mijn pc?
moet ik mijn mp3 speler dan weer helemaal formateren?
En als de ums versie toch niet bevalt, kan ik hem gewoon weer veranderen naar mtp?
Ik weet trouwens niet wie z'n account dit is
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 15:36 ]
Je kunt gewoon de UMS versie proberen, je hoeft alleen de firmware even up te graden.
Als het niet jou account is, log dan even uit.
Verwijderd
Ik heb echt geen idee hoe die 'Dr. Ali' op deze pc ingelogt kan zijn... maar goed.
@RoD:
kan je misschien iets duidelijker zijn... ' je hoeft alleen de firmware up te daten ' ?? ik ben niet zo slim
en heb je ook antwoord op al die andere vragen?
of iemand anders misschien?
Dat kun je gewoon zonder gevolgen doen, bevalt het niet, dan ga je weer naar een andere versie.
Zo kun je dus ook switchen tussen UMS en de andere versie.
Verwijderd
moet ik mijn mp3 speler dan formateren?
en bedankt voor de replies, respect
ik denk dat je deze nodig hebt.(http://www.iriver.com/htm...goryIdx=&tmpSearchString=)
er staat niks over dat je moet formateren.
[ Voor 38% gewijzigd door GoTman op 05-09-2005 21:29 ]
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Verwijderd
http://www.iriver.com/htm...goryIdx=&tmpSearchString=
dit is eigenlijk gewoon formatteren
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 16:11 ]
Verwijderd
Ik heb sinds begin deze week de H10 6GB. Een geweldig mooi apparaat. Ik lees alleen veel over Iriver plus, terwijl ik WMP10 erbij heb gekregen.
In mijn menu structuur zit bij extra ook geen optie firmware upgrade. Weet iemand waar ik iriver plus kan downloaden en hoe ik mijn firmware kan upgraden. De firmware is nu V.1.17E MTP
Verwijderd
maar daarna kon ik niet via iriver plus of wmp10 muziek er op zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:43:
het is me gelukt om de firmware weet up te daten:
dit is eigenlijk gewoon formatteren
Nadat ik iriver plus gereinstalleerd had werkte de speler
Verwijderd
Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft? Ergens gelezen op een ander forum misschien? Ik denk dat vele mensen dit wel zouden op prijs stellen.
Verwijderd
Op de iRiver-site te lezen:Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:19:
Hallo mensen,
Ik heb sinds begin deze week de H10 6GB. Een geweldig mooi apparaat. Ik lees alleen veel over Iriver plus, terwijl ik WMP10 erbij heb gekregen.
In mijn menu structuur zit bij extra ook geen optie firmware upgrade. Weet iemand waar ik iriver plus kan downloaden en hoe ik mijn firmware kan upgraden. De firmware is nu V.1.17E MTP
For Europe, please be careful which product you have.
H10[5G, color] have been shipped with iriverplus only. H10[5G, pure] and H10[6G, color] have been shipped with WMP10.
Jouw H10 6G is dus een MTP-versie en daarvoor is er wel een updater beschikbaar op de iRiver-site:
MTP H10 5G/5G Pure/6G Updater (For MTP version only)
Wat iRiver Plus betreft heb ik dit op de Misticriver gelezen:
The iriver plus2 software is available for download but for only the people who have registered the iriver products that are supported by iriver plus2 (such as T10, H10 Jr. etc). Basically, the software is not yet made available for international customers.
hoezo werkt het niet? gaat hij niet uit? gaat hij 'stand by' ?Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:51:
In deze topic is er al enkele malen sprake geweest van het probleem "power on/off". Als je gewoon de knop indrukt gaat de H10 in 'stand by', want als je terug op de knop duwt gaat hij direct terug aan. Enkel als je de batterij loskoppelt en terug insteekt, is hij echt "off" en als je hem dan aanzet, duurt het een tijdje voor hij klaar is. Onder Settings/Timer zit wel de optie Power-Off Timer waarmee hij -normaal gezien- na een bepaald periode automatisch volledig zou moeten uitschakelen, maar... dit werkt niet !!!
Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft? Ergens gelezen op een ander forum misschien? Ik denk dat vele mensen dit wel zouden op prijs stellen.
volgens mij moet je voor die power-off timer ook geen knoppen indrukken enzo, anders begint ie weer opnieuw.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Maar goed, uiteindelijk bij toeval een methode gevonden die wel werkt, en nog vrij eenvoudig is ook. Voor mensen die ook van de MTP meuk afwillen hieronder de procedure:
1. Maak een emergency connect verbinding met de pc (accu eruit en erin, USB aansluiten en opstartem met het O-knopje ingeduwd). De PC vindt een "removable disk"
2. Maak een backup van de bestanden op je iRiver (of niet als je vindt dat backuppen voor mietjes is
3. Formatteer de H10 in fat32 (hoeft niet per se, de updater formatteert zelf ook. Maar als je zelf formatteert weet de updater niet welke firmware er op staat en zal ie ook de bestanden kopieren als je al de nieuwste firmware hebt)
4. Download en draai de MTPupdater , aan het eind de H10 niet disconnecten we moeten nog wat aanpassen...
5. Op de iRiver vindt je nu in de root het bestand BL_H10.rom, vervang dit door de UMS BL_H10.rom uit de UMS firmware.
6. In de directory /system staat vervolgens nog het bestand H10_IMAGE.mi4, dit vervang je door de H10.mi4 die bij de UMS firmware hoort
7. disconnect de H10, hij gaat nu de firmware updaten en uit. Weer aanzetten en het is een UMS appraat
8. Als je de id3-tag database wil gebruiken kun je met de iRiver plus software de database bijwerken. De speler zelf kan dat niet (meer) met deze firmware.
Om het nog wat makkelijker te maken heb ik een bestandje online gezet met de bestanden die op de H10 moeten komen. Oftewel: formatteer de H10, kopieer de bestanden uit het mapje /files in het archief naar de H10 en na het disconnecten wordt je firmware geupgraded.
Let op: Ik heb geen stapel iRivers thuis om de boel te testen. Het kan dus zijn dat de bestanden bij jouw iRiver niet werken. Zie dan de wat langere procedure hierboven ( en laat het me ff weten). Maar ook over de lange procedure geef ik geen garanties, updaten op eigen risico!
[ Voor 2% gewijzigd door T-MOB op 12-09-2005 12:13 . Reden: iets met volgorde ;) ]
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Wat bedoel je precies met "accu erin en eruit", kun je dit wat beter omschrijven?T-MOB schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:24:
1. Maak een emergency connect verbinding met de pc (accu erin en eruit, USB aansluiten en opstartem met het O-knopje ingeduwd). De PC vindt een "removable disk"
Uhmm.. ja dat moet dus in omgekeerde volgorde: Eerst er uit en dan er weer in. Op die manier gaat de H10 echt uit en niet in standby modus.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:22:
[...]
Wat bedoel je precies met "accu erin en eruit", kun je dit wat beter omschrijven?
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Verwijderd
Echter gaat die op den duur toch weer automatisch aan,wat ik niet wil.Wie heeft die ook?
Ik zou graag willen dat die gewoon uit bleef totdat ik hem weer aanzet.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast