Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
Lan Mandragoran schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:01:
wat een geweldig apparaatje zeg, net uitgebreid getest. Wat ik wel jammer vind is dat je niet meer info van de mp3 krijgt te zien als je die afspeelt, zoals het album en de bitrate. Ook vind ik het maximale volume niet al te hard.. voor de rest ben ik dik tevreden. Kunnen die punten mogelijk nog aangepast worden?
Ik zit er over te denken deze speler te kopen maar ik begrijp dat van die bitrate niet helemaal, als je niet tijdens het afspelen van een nummer ziet wat de bitrate is, wanneer zie je dat dan wel? Of is dit helemaal niet te zien op de H10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:48:
[...]

Daar heb ik ook last van en het irriteert mij soms heel erg, aangezien ik altijd op shuffle luister en steeds liedjes moet skippe die ik te vaak gehoord heb. Maar er zijn meer mensen die daar last van hebben dus waarschijnlijk is het een soort bug. Wat mij opviel is dat iriver voor heel veel mp3-spelers een firmware update uitbrengt met een 'shuffle bug fix'. Blijkbaar maakt iriver vaak dezelfde fout bij het ontwikkelen van nieuwe mp3-spelers. Helaas kunnen die 'shuffle bug fix'-updates nogal laat gereleased worden door iriver; voor mijn iFP-395T werd een 'shuffle bug fix' update pas een anderhalf jaar na de release van de mp3-speler beschikbaar gesteld.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd weer wat minder last heb van de 'shuffle bug'. Maar een fix ervoor is altijd fijn
Is over een dergelijke fix al wat bekend? Vind het wel een nadeel moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:01:
[...]

Is over een dergelijke fix al wat bekend? Vind het wel een nadeel moet ik zeggen...
Voor zover ik het weet heeft iriver nog niks erover gezegd in firmware release notes. Maar ik heb er amper last meer van dus het maakt me niet meer zoveel uit. Misschien heeft iriver het stiekem gefixed en niks erover gezegd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:01:
[...]

Ik zit er over te denken deze speler te kopen maar ik begrijp dat van die bitrate niet helemaal, als je niet tijdens het afspelen van een nummer ziet wat de bitrate is, wanneer zie je dat dan wel? Of is dit helemaal niet te zien op de H10?
Eh ik dacht dat je die helemaal niet zag.. Waarom zou je die willen zien ?? Als je de naam van het liedje maar ziet ;)

Dit lees ik op iriveramerica over de Amerikaanse firmwareupdate 2.00:
12. Fixed Shuffle mode ID3 tag display

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 22:37
^Dat gaat over het feit dat er soms een verkeerde ID3 Tag in het display stond als je hem op Shuffle had staan. Dat stond de naam van song 2 er, terwijl song 1 aan het afspelen was. Als je dan het nummer skipte begon song 2 te spelen en bleef de titel van song 2 in het display staan. Dat is dus al gefixt, ook in de internationale firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:13:
^Dat gaat over het feit dat er soms een verkeerde ID3 Tag in het display stond als je hem op Shuffle had staan. Dat stond de naam van song 2 er, terwijl song 1 aan het afspelen was. Als je dan het nummer skipte begon song 2 te spelen en bleef de titel van song 2 in het display staan. Dat is dus al gefixt, ook in de internationale firmware.
Oh.. shit.. Is het zo moeilijk om een shuffle goed te laten zijn ?? Mijn Winamp speelt ook veel willekeuriger dan WMP.
offtopic:
Uiterlijk vrijdag krijg ik mijn H10 weer terug van iRiver.. Of een nieuwe, of gerepareerd.. (ik hoop dat eerste ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik snap het ook niet waarom die bug er nog steeds in zit, zo moeilijk lijkt het me inderdaad niet om te fixen. Niet dat ik er heel erg veel last van heb, maar soms is het best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:13:
Ik snap het ook niet waarom die bug er nog steeds in zit, zo moeilijk lijkt het me inderdaad niet om te fixen. Niet dat ik er heel erg veel last van heb, maar soms is het best irritant.
Ik wel; bij mij staat ie altijd op Shuffle. . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Bij mij staat hij ook altijd op Shuffle (altijd dezelfde volgorde vind ik gruwelijk irritant :P) maar de nummers spelen nog steeds vrij willekeurig af. Het enige probleem is dus dat hij niet alle nummers 1x afspeelt en daarna van voren af aan begint, maar gewoon 100% willekeurig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand of je de FM-tuner van de H10 op mono kunt zetten? Ik weet dat het wel kan met de grotere broer, de H340, maar ik zou het graag ook met de H10 willen instellen ivm ruis bij de stereo-ontvangst.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:54:
Hallo,

Weet iemand of je de FM-tuner van de H10 op mono kunt zetten? Ik weet dat het wel kan met de grotere broer, de H340, maar ik zou het graag ook met de H10 willen instellen ivm ruis bij de stereo-ontvangst.

Wim
Mono?? Waarom niet stereo dan..? Nog nooit ruis gehoord op mijn H10 hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze speler heeft wel of geen playlist bookmarking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:55:
deze speler heeft wel of geen playlist bookmarking?
Hoeveel ?? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is je probleem makker? schrijf dan nix als je het antwoord niet weet.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:20:
[...]

wat is je probleem makker? schrijf dan nix als je het antwoord niet weet.... 8)7
Ik bedoel: Wat is playlist bookmarking ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de hoogste bitrate die ik kan gebruiken eigenlijk?? Op de iriversite en in de handleiding zie ik dat je WMA tot 192kbps kan, en MP3 tot 356kbps. Is er geen mogelijkheid om hogere bitrates erop te zetten, met nog betere kwaliteit wav of aiff???? (Als ik die van audiocd's afrip..) Ik heb namelijk nieuwe oordopjes besteld, waarmee ik waarschijnlijk het verschil kan merken..

Ik zie wel MP3 VBR, wat is dat dan ??Oh ja.. Variabele Bit Rate...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:21:
Wat is de hoogste bitrate die ik kan gebruiken eigenlijk?? Op de iriversite en in de handleiding zie ik dat je WMA tot 192kbps kan, en MP3 tot 356kbps. Is er geen mogelijkheid om hogere bitrates erop te zetten, met nog betere kwaliteit wav of aiff???? (Als ik die van audiocd's afrip..) Ik heb namelijk nieuwe oordopjes besteld, waarmee ik waarschijnlijk het verschil kan merken..

Ik zie wel MP3 VBR, wat is dat dan ??Oh ja.. Variabele Bit Rate...
Nee dat kan niet, want de H10 ondersteunt die formaten immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wav en aiff worden d8 ik wel ondersteund door de H10 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:23:
wav en aiff worden d8 ik wel ondersteund door de H10 hoor :)
Staat niet in de specs? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een 5GB-achtige MP3-speler. Het Iriver H10-topic en dat van de Zen Micro zijn doorgelezen, maar een beslissing is nog niet gemaakt.
Degenen die een H10 gekocht hebben, hebben ook voor de keuze Zen Micro/Iriver H10 gestaan en het zou voor mij (en anderen) helpen om te horen wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft om voor deze te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet je de m-robe niet? In mijn oog nog steeds dé mooiste speler :)

De keuze Micro > H10 is voor mij simpel, doordat de H10 véél meer functies heeft, waaronder een kleurenscherm. Kijk ook eens op www.buyshit.nl voor een vergelijkingstabel.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik heb idd ook getwijfeld tussen de Micro en de H10, en ben voor de H10 gegaan omdat ik de Micro heel vaag vond qua menu structuur en bediening (dat laatste kan zijn doordat het een demomodel was, maar het apparaat reageerde niet lekker) en de H10 is simpel en duidelijk van opzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem al vanaf het begin dat ik mŽn H10 heb krijg ik soms een error , als ik meer dan een week ofzo geen database update doe of ik zet er ff geen muziek op, dan staat er zoiets van :DB(DataBase) open error - update DB......................... dat vind ik niet gewoon. en mŽn broer zag dat pas ook en die vond dat ook wel raar. ligt dit aan mij? of ligt het aan dat ding zelf?
ik ben nu op vakantie in zuid amerika en dan krijg ik opeens die error als ik mŽn h10 opstart, fijn ,want dan kan ik mŽn music niet in. ik kan er alleen komen via de browser, via media - music. en dan staan er ook maar 30 40 nummers bij die het doen. onder het rijtje van music staat ook playlist, ik kan wel de playlist in, maar de albums zelf kan ik niet openen, kan iemand me hiermee helpen?

ik heb ff geen tijd om Žt forum door te kijken want ik zit in een internetcafé, en het heeft geen zin om het bedrijf te mailen want ik kan hier mŽn mailbox niet openen :S

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:47:
Ook ik ben op zoek naar een 5GB-achtige MP3-speler. Het Iriver H10-topic en dat van de Zen Micro zijn doorgelezen, maar een beslissing is nog niet gemaakt.
Degenen die een H10 gekocht hebben, hebben ook voor de keuze Zen Micro/Iriver H10 gestaan en het zou voor mij (en anderen) helpen om te horen wat uiteindelijk de doorslag gegeven heeft om voor deze te gaan.
M'n broer heeft een Micro en ik een H10 en ik zou niet willen ruilen... Kleurenscherm bv. lijkt nutteloos, maar alle nieuwe mp3spelers hebben het.. En FM-radio is ook erg goed.. Geluidskwaliteit schijnt beter te zijn.. Neem gewoon een H10, die is niet voor niks ietsje duurder..

Iemand al WAV afgespeelt met z'n H10??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:42:
[...]

M'n broer heeft een Micro en ik een H10 en ik zou niet willen ruilen...Geluidskwaliteit schijnt beter te zijn.. Neem gewoon een H10, die is niet voor niks ietsje duurder..
hm.. uit de reviews kreeg ik het idee dat de geluidskwaliteit van de Micro beter was. Als dat niet zo is dan ga ik voor de H10.
thanks voor je reactie! helpt wel om te horen dat je ze allebei gebruikt hebt en duidelijk aan eentje (H10)de voorkeur geeft, al zal je broer misschien zeggen dat ie niet met jou ruilen wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:42:
[...]

Iemand al WAV afgespeelt met z'n H10??
Kan zijn dat ik iets heb gemist, maar dat kan ie toch helemaal niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:19:
[...]

Kan zijn dat ik iets heb gemist, maar dat kan ie toch helemaal niet? :?
alleen officieel kan ie het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:44:
[...]

alleen officieel kan ie het niet
Aha, maar hij kan het dus wel afspelen?
Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:44:
[...]

Aha, maar hij kan het dus wel afspelen?
Grappig :)
Nou, dat weet ik niet zeker, maar ik heb het een keertje gehoord.. vandaar de vraag :P

@mavave: het hangt er maar net vanaf welke reviews je leest hè..
offtopic:
en volges mij wil m'n broer best ruilen
:P
Kijk maar eens op www.misticriver.net, daar zijn genoeg mensen die de H10 beter vinden klinken..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens op www.misticriver.net, daar zijn genoeg mensen die de H10 beter vinden klinken..
maar dat is een Iriver-forum, niet echt objectief natuurlijk :). Waarschijnlijk bestel ik vanavond de H10, alleen schijnt Creative erg makkelijk te zijn met vervanging als dat nodig is en van Iriver weet ik niet hoe ze dat doen, aan de andere kant lijkt vervanging vaker nodig bij de Micro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:01:
[...]

Nou, dat weet ik niet zeker, maar ik heb het een keertje gehoord.. vandaar de vraag :P

@mavave: het hangt er maar net vanaf welke reviews je leest hè..
offtopic:
en volges mij wil m'n broer best ruilen
:P
Als je het wilt weten, dan zet je er toch even een Wav'je op, en probeer je het? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik heb net mn H10 teruggekregen van iRiver.. Een doosje met mn mp3speler erin, en een iRiver keycord. De mp3speler doet het gewoon nog steeds niet.. iRiver maar even bellen zo..

edit: hmm, die meneer van iRiver was best vriendelijk, maar hij zei dat ie het mijn eigen schuld was, door waterschade of iets dergelijks... :S ik moet maandag terugbellen, ik hou jullie op de hoogte..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:17:
Hm ik heb net mn H10 teruggekregen van iRiver.. Een doosje met mn mp3speler erin, en een iRiver keycord. De mp3speler doet het gewoon nog steeds niet.. iRiver maar even bellen zo..
kut zeg!

dit doet mij ook twijfelen, zie mijn vorige post over klantenservice :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie of iRiver van plan is om bij een firmware update de mogelijkheid om je albumcover te zien toevoegt.
Dit vraag ik me nl. af gezien het antwoord op deze vraag:

http://www.iriver.com/htm...ductIdx=&tmpSearchString=

"No, it cannot display album cover art at this moment."

Bvd,
Edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:28:
Weet iemand van jullie of iRiver van plan is om bij een firmware update de mogelijkheid om je albumcover te zien toevoegt.
Dit vraag ik me nl. af gezien het antwoord op deze vraag:

http://www.iriver.com/htm...ductIdx=&tmpSearchString=

"No, it cannot display album cover art at this moment."

Bvd,
Edo
At this moment nog niet .. Dus later wellicht wel.. Waarschijnlijk zijn ze ermee bezig.. Er komen regelmatig firmware-updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk eigenlijk dat ze dat wel gaan doen, er zijn veel spelers die dat kunnen, en ik denk wel dat de H10 dit ook moet kunnen.
Zou het kleurenscherm nog een leuke functie geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 9 uur batterij is niet echt spectaculair te noemen. menig harddisk mp3 speler kan 15-30 uur mee. als ik het forum door lees betwijfel ik ook of dit een goede keus is... toch maar is die creative zen touch 20 GB gaan overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:27:
hmm 9 uur batterij is niet echt spectaculair te noemen. menig harddisk mp3 speler kan 15-30 uur mee. als ik het forum door lees betwijfel ik ook of dit een goede keus is... toch maar is die creative zen touch 20 GB gaan overwegen...
15-30 is toch wel erg overdreven hoor.
Ik denk dat zon 12 uur het gemiddelde is, wat er in de specs staat is slechts theoretisch.
Alleen om de batterij zou ik die Zen Touch niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 23:18

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:27:
volgens mij zijn de accu's bij de kleintjes gewoon een stuk kleiner dan bij de grotere varianten. De zen micro bijvoorbeeld heeft ook maar 12 uur.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En rond de 10 uur is ook zeker genoeg... Je luistert nooit meer dan 10 uur achter elkaar muziek, en hij is in 1,5 uur opgeladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even sorry: Gisteren heb ik per abuis een nieuw topic geopend (dus niet in iRiver H10). Het topic is gelukkig alweer gesloten.
De inhoud was:
Ik heb sinds een paar weken een iRiver H10. Hij doet het prima, maar hoe zit het nu met die playlists. Als ik bijv. in Windows Media Player een playlist maak van titels die reeds op de H10 staan, in verschillende albums, worden dan die titels nog een keertje op de H10 gezet, of alleen een verwijzing / referentie
Het antwoord van RoD was: verwijzing.
OK, ik heb een playlist13 gemaakt en naar de H10 gesyncd. De liedjes staan er onder Artiest en onder Album, maar die playlist13 kan ik nergens vinden, niet onder playlists en de subcategorien daarvan. Wat doe ik fout / Wat begrijp ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:17:
Eerst even sorry: Gisteren heb ik per abuis een nieuw topic geopend (dus niet in iRiver H10). Het topic is gelukkig alweer gesloten.
De inhoud was:
Ik heb sinds een paar weken een iRiver H10. Hij doet het prima, maar hoe zit het nu met die playlists. Als ik bijv. in Windows Media Player een playlist maak van titels die reeds op de H10 staan, in verschillende albums, worden dan die titels nog een keertje op de H10 gezet, of alleen een verwijzing / referentie
Het antwoord van RoD was: verwijzing.
OK, ik heb een playlist13 gemaakt en naar de H10 gesyncd. De liedjes staan er onder Artiest en onder Album, maar die playlist13 kan ik nergens vinden, niet onder playlists en de subcategorien daarvan. Wat doe ik fout / Wat begrijp ik niet?
Kijk eens in de BROWSER, daar zou je hem toch moeten zien als hij erop staat.. En anders moet jegewoon het .m3u bestand er met windows verkenner opzetten...

edit: hoe weet je mp3 waar de playlist naartoe verwijst?? (dat is nl. een andere locatie dan op de computer lijkt mij..)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:56:
[...]

Kijk eens in de BROWSER, daar zou je hem toch moeten zien als hij erop staat.. En anders moet jegewoon het .m3u bestand er met windows verkenner opzetten...

edit: hoe weet je mp3 waar de playlist naartoe verwijst?? (dat is nl. een andere locatie dan op de computer lijkt mij..)
Volgens mij kun je die playlist ook alleen maken als de H10 aan de pc zit aangesloten, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje (ik weet niet of het wel past in dit forum...):

Ik zit nu ernstig te twijfelen of ik nou moet kiezen voor de nieuwe Zen Sleek 20gb of de iRiver H10 20gb...

Ze zijn beide erg mooi en iedere speler heeft zo zijn voor-en nadelen. Denk aan het kleurenscherm van de iRiver, de goede interface van de Sleek etc. Ik neig als Creative-fan naar de Sleek, maar ben dus aan het twijfelen gebracht door de Koreanen :?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is die Zen Sleek niet veel bijzonders, niet veel nieuws ten opzichte van de vorige Creatives.
Met de H10 zul je ook wel tevreden zijn over de interface, en het kleurenscherm maakt het helemaal af natuurlijk :)
Persoonlijk ging ik voor de H10, maar het blijft je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel de iRiver H10 op dit moment bij MediaMarkt kost?
Ben er zaterdag nog geweest maar ben al weer kwijt hoeveel het nu eigenlijk was, dacht zelf dat het iets van 250 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:25:
Weet iemand hoeveel de iRiver H10 op dit moment bij MediaMarkt kost?
Ben er zaterdag nog geweest maar ben al weer kwijt hoeveel het nu eigenlijk was, dacht zelf dat het iets van 250 euro was.
Je kunt ze even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn dicht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 23:18

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Die in Amsterdam, Leeuwarden en Groningen (en misschien wel meer) zijn nog gewoon open hoor.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedFox schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:36:
[...]

Die in Amsterdam, Leeuwarden en Groningen (en misschien wel meer) zijn nog gewoon open hoor.
Ik dacht dat ze al dicht waren. Zal ze even proberen te bellen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke even gebeld. Kost 229 euro. Bovendien is de cassette adapter die ik er bij wil kopen ook nog eens goedkoper dan bij bijvoorbeeld mp3man.nl (19,95).
Binnenkort dus maar eens aanschaffen bij mediamarkt :9.
Ben toch niet gek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

229 euro bij de mediamarkt? Ik ben woensdag even naar amsterdam denk ik :D

Weet iemand toevallig of ze bij de mediamartk ook extra accesoires zoals afstandsbediening erbij verkopen?

[ Voor 43% gewijzigd door @r!k op 11-07-2005 22:12 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
Het kapje aan de achterkant liet wat los. dus vandaag terug naar de mediamarkt en netjes een nieuwe gekregen. Nu zette ik in 1x alle muziek (ongeveer 4,3 GB) terug op m'n nieuwe H10. Dit nam ongeveer een kwartier in beslag. Dit vond ik nogal lang, USB 2 is toch veel sneller? Ik heb de USB 2 drivers die op de cd van m'n moederbord stonden al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Kortom, hoort de verbinding via USB zo traag te zijn of zit er iets niet goed op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 13:56

Impry

Rallymedia.nl

USB 2.0 moet snelheden van 480Mbps kunnen halen.
4.3GB = 4300MB. Dus zou volgens mijn berekeningen in 9 sec. moeten kunnen. Maar dat lijkt me sterk. Het zal dus wel met de schrijfsnelheid van de H10 of van je HD te maken hebben.

Maar ik kan het ook helemaal fout hebben :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Impry schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:35:
4.3GB = 4300MB. Dus zou volgens mijn berekeningen in 9 sec. moeten kunnen. Maar dat lijkt me sterk. Het zal dus wel met de schrijfsnelheid van de H10 of van je HD te maken hebben.

Je hebt het helemaal fout ;)
De snelheid van USB 2.0 is 480Mbps, en niet 480MBps
480Mb/8=60MB
Dus theoretisch een snelheid van 60MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 13:56

Impry

Rallymedia.nl

Klotehoofdletters altijd :P
Ik wist dat er iets niet klopte.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Heb de H10 nu een tijdje en vind het echt een top apparaatje, ik vraag me alleen iets af. Ik draai al mijn muziek nu met SRS WOW, zelf een beetje aangepast enzo ,want ik vond de bas op normal echt veel te zwak...nu mij vraag, gaat de accu eerder leeg van de H10 nu als ik SRS gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

devilsnight schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:50:
Heb de H10 nu een tijdje en vind het echt een top apparaatje, ik vraag me alleen iets af. Ik draai al mijn muziek nu met SRS WOW, zelf een beetje aangepast enzo ,want ik vond de bas op normal echt veel te zwak...nu mij vraag, gaat de accu eerder leeg van de H10 nu als ik SRS gebruik?
Ik weet niet hoeveel het uitmaakt, maar hij gaat er wel eerder van leeg ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
Impry schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:35:

De H10 ondersteunt USB 2.0 volgens de handleiding. Als hardeschijf heb ik twee maal een maxtor diamondmax plus 9 met 8mb cache buffer van 80 en 160 GB. Zijn de hardeschijven dan de boosdoeners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
lees de reply van RoD.
Therotish kan je 60 MB per seconen halen.
dus dat zouw iets van 71 seconden ofzo moeten zijn,
Maar.... dat is therorie mestaal haal je dat echt niet :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik zit eventjes met iets, de accu is veel te snel leeg, dus ik doe de H10 aan de lader(de adapter) en haal em weer los wanneer het rode lichtje op het stekkertje niet meer brand, deze week heb ik absoluut niet veel muziek geluisterd erop dus ik heb toen gewoon het power knopje eventjes ingedrukt en klaar, de accu was helemaal vol toen (was te zien aan het batterij-icoontje rechts-boven op display, toen ik vanochtend checkte was dat icoontje gewoon een lege batterij, nog maar 1 streepje inplaats van helemaal vol, terwijl ik het ding toch echt uit had gezet. Maar hoe zit het nou met die power knop? Iets wat ik niet snap is, je drukt de power knop op de zijkant in zodat de H10 uitgaat,maar wanneer ik daarna gewoon 1x druk op de powerknop blijkt ie gewoon nog aan te staan, want het Iriver menu komt er eerst niet voor , ik krijg meteen het liedje te zien, exact waar ik het nummer gepauseerd heb, maar als je de H10 uitschakelt en dan weer aanzet dan moet toch eerst dat Iriver menutje komen en dat je dan even moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Hij gaat inderdaad in een soort van stand-by dan. Wat ik altijd doe is hem uitzetten, en dan zodra hij uit staat even 1 seconde de accu eruit halen en weer terugdoen, dan gaat hij echt uit. Als je hem dan weer opstart de volgende keer duurt het uiteraard ook wat langer, maar je accu blijft dan tenminste gespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ah dus dat is het, dat klinkt inderdaad heel logisch dan, ik zag op Misticriver.net forums dat ze ook al met dit probleem zaten, ik ga hier gelijk mee beginnen dan. Dus er is geen manier om het ding gewoon uit te schakelen zonder dat ie in die Stand-by gaat? In het menu kan je nog een timer zetten voor "turn off" maar het is dus gewoon stand by :S

Oh ben jij trouwens ook Wekko van Gamer.nl forum? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Nee dat is een andere :P

Volgens mij is er geen echte manier om hem uit te zetten verder. Volgens mij is die timer ook gewoon dat hij na een bepaalde tijd stand-by gaat. Ik had hetzelfde probleem ook namelijk dat hij tijdens 1 nacht van helemaal vol naar 1 streepje minder ging, en ik neem aan dat dat daar dus door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie het over de H10 20GB? Ik ben op zoek waar ik deze kan krijgen (Mediamarkt???) Tot nu toe zag ik dat de NL sites op 1-9-2005 hem gaan leveren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is die nog niet leverbaar, als op die sites staat dat ze em op 1-9-2005 zullen verkopen dan zal dat wel de vroegst mogelijke datum zijn dat je em kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Waarom duurt het zo vreselijk lang om een MP3 of gewoon een album van de H10 af te gooien in Windows Media Player? Steeds wanneer ik een liedje eraf wil gooien in WMP doet ie er bijna wel een minuut of langer over...kom op zeg...dat moet toch sneller kunnen? Of komt dit puur omdat ik geen high speed USB heb? Nope geen USB 2.0 hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:42:
Waarom duurt het zo vreselijk lang om een MP3 of gewoon een album van de H10 af te gooien in Windows Media Player? Steeds wanneer ik een liedje eraf wil gooien in WMP doet ie er bijna wel een minuut of langer over...kom op zeg...dat moet toch sneller kunnen? Of komt dit puur omdat ik geen high speed USB heb? Nope geen USB 2.0 hier :(
Daar komt het denk ik vooral door, ja.. maar het komt vast ook doordat WMP een beetje sloom is.. Een CD branden met Nero gaat ook sneller dan met WMP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ah okee dan, het is verder ook geen ramp en ik heb nu zowat m'n hele cd collectie op de H10 staan. dus echt veel zal ik daar niet aan veranderen.

[ Voor 80% gewijzigd door devilsnight op 15-07-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ snelle edit

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 15-07-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hehe yep, want mijn bericht was erg dom..ik dacht even totaal niet na. Ik baalde dat de H10 alweer leeg was, wat ik wel even vergat was dat ie de hele nacht op standby had gestaan(had niet even de accu eruit gehaald) en dat dat dus allang veel meer dan 9 uur is, vandaar de edit :D

Maar wel even iets anders,...de firmware

Toen ik de H10 net had gekocht baalde ik maar van 1 ding en dat was dat het te lang duurde om een track te skippen, of gewoon te lang wanneer ie een ander nummer begon te spelen wanneer ik em geselecteerd had, dus heb ik via Iriver plus de firmware upgrade gebruikt..die is nu

V.2.05E

En even dacht ik dat het geholpen had, ik had toen een stuk of 10 nummers erop staan (nu 54 volle albums, denk niet dat dit iets uitmaakt, maar toch) maar het duurt nog steeds te lang voordat ie skipt naar een andere song, of stel ik luister naar een bepaald nummer en ik wil een ander nummer kiezen van een ander album bijv, duurt het echt vrij lang...wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de TS hier nog wel es? HIValicious ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of die 6 GB versie in Belgie/Nederland inmiddels te verkrijgen is ? Hij staat inmiddels toch al lang genoeg op de europese iRiver site. Een mail naar iRiver zelf leverde mij geen antwoord op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:55:
Iemand enig idee of die 6 GB versie in Belgie/Nederland inmiddels te verkrijgen is ? Hij staat inmiddels toch al lang genoeg op de europese iRiver site. Een mail naar iRiver zelf leverde mij geen antwoord op...
Ik heb geen idee, ik kan het zo even vragen, ik had net de manager van iRiver Customer Support aan de lijn, die vertelde dat mn harde schijf, scherm èn scrollpad kapot zijn door waterschade, en ze kunnen me nu geen nieuwe geven omdathet geen garantiegeval is .. Hij belt me terug over een eventueel te sluiten dealtje.. De 6GB zal binnenkort wel leverbaar zijn, k denk dat je het beste even kunt bellen/mailen met mp3man.nl of mp3spelers.nl, die zullen het misschien wel weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Ik heb geen idee, ik kan het zo even vragen, ik had net de manager van iRiver Customer Support aan de lijn, die vertelde dat mn harde schijf, scherm èn scrollpad kapot zijn door waterschade, en ze kunnen me nu geen nieuwe geven omdathet geen garantiegeval is .. Hij belt me terug over een eventueel te sluiten dealtje.. De 6GB zal binnenkort wel leverbaar zijn, k denk dat je het beste even kunt bellen/mailen met mp3man.nl of mp3spelers.nl, die zullen het misschien wel weten..
Shit, ik krijg geen nieuwe van iRiver.. Ze zeggen dat ik maar zelf een nieuwe moet kopen.. De 6GB zal over een maand wel verkrijgbaar zijn..
/me gaat overstappen op de nieuwe iPod met kleurenscherm.. Apple schijnt wel een goede garantie-afwikkeling te hebben..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:34:
[...]

Shit, ik krijg geen nieuwe van iRiver.. Ze zeggen dat ik maar zelf een nieuwe moet kopen.. De 6GB zal over een maand wel verkrijgbaar zijn..
/me gaat overstappen op de nieuwe iPod met kleurenscherm.. Apple schijnt wel een goede garantie-afwikkeling te hebben..
Logisch toch dat je geen nieuwe krijgt? bij geen enkele fabrikant krijg je garantie als je waterschade hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:59:
[...]

Logisch toch dat je geen nieuwe krijgt? bij geen enkele fabrikant krijg je garantie als je waterschade hebt.
Tsja, maar geen idee hoe het komt, omdat ik bij mijn weten nog nooit in de regen of water heb gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:34:
[...]

als je nog steeds 5GB wilt zou ik gaan voor de Zen Micro, maar je zal wel een reden hebben om daar niet voor te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, klopt maar ik vind de navigatie vrij onhandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk, net m'n zilveren H10 in huis, sluit hem via USB aan op m'n pc en windows ziet nieuwe hardware maar vraagt wel om het stuurprogramma! Dit hoeft toch helemaal niet? Wat gaat hiere fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

software al geinstalleerd?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Is het waar dat je óf alleen SRS Wow kan gebruiken, óf een equalizer? Dit las ik ergens op een Amerikaans forum, maar dit kan ik me helemaal niet voorstellen. In WMP kun je immers ook beide :)

Oh ja, kan je 'm ook gewoon als verwisselbare schijf gebruiken?
Staat al in het topic zie ik nu :O Kan dus :7
"De H10 wordt automatisch herkend als een externe harde schijf als je hem op je PC aansluit via USB."

Toch gek dat het bij Shiffer niet werkt :?
Zou dan dus niet hoeven.

[ Voor 65% gewijzigd door Elektronicanet op 20-07-2005 01:06 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik heb m'n H10 maar even naar het werk meegenomen en via usb aangesloten: en ja hoor, hier wordt ie direct herkend en vraagt niet om drivers/stuurprogramma's. M.a.w. het ligt niet aan m'n Iriver.
Op m'n werk draait windows 2000, thuis draai ik XP, servicepack2, dat zou toch prima moeten zijn?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:24:
Tsja, ik heb m'n H10 maar even naar het werk meegenomen en via usb aangesloten: en ja hoor, hier wordt ie direct herkend en vraagt niet om drivers/stuurprogramma's. M.a.w. het ligt niet aan m'n Iriver.
Op m'n werk draait windows 2000, thuis draai ik XP, servicepack2, dat zou toch prima moeten zijn?
Iemand een idee?
Ja, hij zou het gwoon moeten doen.. Hou je er wel rekening mee dat hij alleen herkend wordt als ie aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:50:
[...]

Ja, hij zou het gwoon moeten doen.. Hou je er wel rekening mee dat hij alleen herkend wordt als ie aanstaat?
Zeker, aansluiten en dan aandoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Zeker, aansluiten en dan aandoen!
En dan wordt hij niet herkend ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:30:
[...]

En dan wordt hij niet herkend ??
Zie mijn eerdere post: windows geeft dan wel aan nieuwe hardware gevonden en start dan direct de wizard nieuwe hardware op en gaat zoeken naar stuurpogramma's die vervolgens niet gevonden worden. ;(
hier op m'n werk gaat het direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
En als je iRiver Plus geïnstalleerd hebt werkt het nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft nu al een week de H10 en we hebben nog niet anders gehad dan problemen!!! Echt een kutding. Wij hebben hier 4 irivers in huis en dit is de eerste die tegenwerkt....
Allemaal door dat stomme prgm en doordat hij een database moet builden.
iriver plus loopt constant vast ! constant ! En als ie dan iets doet is het supertraag (usb2.0)
Of als hij bezig is zegt windows plots dat hij het schrijven niet kon voltooien...

Ik heb hem 1 keer vol gekregen en dan gaf de H10 plots alle tracks enzo aan in andere tekens :/
En dan kon hij plots géén enkele track meer herkennen in de MUSIC functie. Wél in de BROWSER functie.
Ik heb hem ondertussen eens geformateerd....steeds zelfde problemen met iriver plus...die constant vastloopt. De speler kan nu zelfs niet meer in de MUSIC mode geraken...

Ook een belangerijk punt van kritiek is de bouwkwaliteit! Na 1 nacht was er onder het scherm in de linkerbovenhoek net een deukje...maar het is géén deuk...het is net alsof het velletje onder het scherm gescheurd is :X En dat ligt niet aan ons! De "scheur" is vannacht weer vergroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Dan heb je wel behoorlijk pech zeg :/
Bij mij loopt iRiver Plus nooit vast, wel lijkt het er af en toe op doordat het lijkt alsof hij bij het uploaden blijft hangen rond de 95%, maar als ik dan even wacht gaat hij gewoon weer verder. Vroeger met mijn iFP-395T icm iRiver Manager liep hij wel constant vast maar nu met mijn H10 heb ik nergens meer problemen mee.
Als je je muziek alleen kan zien in de Browser ligt dat aan het feit dat de database niet goed is, want als die goed is kan je je muziek ook gewoon onder Music zien.
Ik zou in ieder geval even kijken of hij het via een andere computer wel goed doet, en anders teruggaan naar de winkel of contact opnemen met iRiver. Problemen met de bouwkwaliteit heb ik ook helemaal niet trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 20-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:12:
En als je iRiver Plus geïnstalleerd hebt werkt het nog steeds niet?
Nee, die had ik al geinstalleerd. En voor zover ik het begrijp heeft dat niets met elkaar te maken. Windows moet H10 direct ontdekken en als extra schijf benoemen. Dit laatste gebeurt bij mij niet goed, windows gaat naar stuurprogramma's zoeken en dat zou niet hoeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan wel in het Engels praten.. En als ze je een nieuwe willen geven, wil je het dan zeggen, want tegen mij beweren ze dat ze alleen kunnen repareren, en dat ze geen nieuwe spelers op voorraad hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp het echt niet, zou bijna denken dat XP hier een probleem heeft want hij blijft maar vragen om de locatie van de stuurprogramma's. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:15:
ik begrijp het echt niet, zou bijna denken dat XP hier een probleem heeft want hij blijft maar vragen om de locatie van de stuurprogramma's. |:(
Denk wel dat het aan XP ligt ja, als je al een andere pc geprobeerd hebt.
Mocht het echt niet willen werken dan zou ik ns een nieuwe Windows install overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier belangstelling voor een H10-batterij? M'n H10 is defect, dus ik heb de batterij over.. Erg handig voor de vakantie.. Stuur maar ff een mailtje, want dit is natuurlijk geen vrkoopforum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he jongens, dat gedoe met die driver die xp niet vindt, die moet toch ook te downloaden zijn? kan het niet vinden op google of iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

vreemd. Ik heb hetzelfe geval dat er nieuwe hardware gevonden was. Laten verwijzen naar de installatie cd. Heeft ie volgens mij niets gevonden maar hij deed het daarna wel....

Anyway als mensen nog een goedkope iRiver H10 willen checken..moet je hier ff zijn

Voor 199 euro nu kopen! En bij 185 euro beginnen met bieden....zijn overigens nieuw:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...6356&rd=1&ssPageName=WDVW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Thx voor de link, alwinus. Heb 'm gevraagd hoe het met de garantie zit, hij heeft het er alleen over als ie in het begin kapot gaat. Als er verder geen garantie op zit, heb ik echt geen interesse :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:06:
he jongens, dat gedoe met die driver die xp niet vindt, die moet toch ook te downloaden zijn? kan het niet vinden op google of iriver.
Dat is het em juist met XP, die heeft geen drivers nodig :P
Het kan dus niet aan een ontbrekende driver voor XP liggen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast