[HDD] iRiver H10

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat je de juiste firmware hebt gedownload. Die voor je 20gb en niet voor de 5-6gb. Op de site van iriver (www.iriver.com) vind je de juiste drivers. De link http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=739 brengt je bij de juiste drivers. Let op dat je de H10_20G_MTP_EU(V2.51).zip download voor je h10 20gb EU versie, en de andere voor de US versie. Ik neem aan dat je de updater van iriverfirmwareupdater gebruikt. Dan zou het je toch moeten lukken.
Bij mij bleef ie voorheen hangen als ik de verkeerde firmware heb gebruikt, moest ik de h10 ook resetten. Dat was bij de firmware van de 5-6gb versie. Succes

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn zusje (15 jaar) wilt, na lang sparen, een Ipod Nano kopen.
Nu heeft ze op internet ook dit apparaatje gezien en heeft ze ook veel intresse in dit apparaat.

Tja, wat kan ze het beste doe? Ik vind het sneu voor haar als ze een miskoop zal begaan.
Weten jullie of de Nano een flash-geheugen heeft? Bovendien is de Iriver H10 jr. een kleinere variant met flash-geheugen; kan ze beter niet deze nemen? Zie 'm alleen niet staan bij mp3speler.nl

Hoe duur is die junior en waar kun je deze überhaupt kopen?

Trouwens: als de player geen UMS ondersteund, kun je er dan ook niet gewoon andere bestanden op zetten, zodat je het als externe HD kunt gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Mini Poeper op 19-12-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Belgische consumenten-tijdschrift Test-Aankoop van december staat een vergelijkende test van MP3-spelers. Voor de modellen met een harde schijf komt de iRiver H10 20G er als beste toestel én beste koop uit. Vreemd genoeg staat de H10 6G heel wat lager in de lijst. Wat mij hierbij o.a. opvalt is dat de geluidskwaliteit én de autonomie van de batterij van de 6G heel wat minder zou zijn dan van de 20G. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Klinkt de 20G echt zoveel beter dan de 6G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Mini Poeper schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:03:
Nu heeft ze op internet ook dit apparaatje gezien en heeft ze ook veel intresse in dit apparaat.

Tja, wat kan ze het beste doe? Ik vind het sneu voor haar als ze een miskoop zal begaan.
Weten jullie of de Nano een flash-geheugen heeft? Bovendien is de Iriver H10 jr. een kleinere variant met flash-geheugen; kan ze beter niet deze nemen? Zie 'm alleen niet staan bij mp3speler.nl

Hoe duur is die junior en waar kun je deze überhaupt kopen?

Trouwens: als de player geen UMS ondersteund, kun je er dan ook niet gewoon andere bestanden op zetten, zodat je het als externe HD kunt gebruiken.
- de nano heeft flashgeheugen
- de H10 jr. heb ik tot nu toe alleen maar in 1GB uitvoering bij MMport en daar is hij nog niet leverbaar.
- Zonder UMS kun je je speler nog wel als externe harde schijf gebruiken, alleen moet er daarvoor wel software geinstalleerd zijn op de PC. Maar op de H10 is ook UMS-firmware te installeren.

Wat betreft de keuze tussen de H10 en de nano kan ik je niet echt helpen. Ik neig zelf naar de nano, maar dat is meer omdat ik me de H10 herinner als een buggy en laggy speler. Maar dat zou inmiddels ook opgelost kunnen zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:36:
In het Belgische consumenten-tijdschrift Test-Aankoop van december staat een vergelijkende test van MP3-spelers. Voor de modellen met een harde schijf komt de iRiver H10 20G er als beste toestel én beste koop uit. Vreemd genoeg staat de H10 6G heel wat lager in de lijst. Wat mij hierbij o.a. opvalt is dat de geluidskwaliteit én de autonomie van de batterij van de 6G heel wat minder zou zijn dan van de 20G. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Klinkt de 20G echt zoveel beter dan de 6G?
Op 'consumentengidsen' heb ik (en velen met mij) het niet zo. Maar het is inderdaad zo dat de 20GB een langere batterijduur heeft dan de 5 en 6GB, 16 uur om 12 uur. Over dat verschil in geluidskwaliteit kan ik niet oordelen, maar het zou kunnen. Er kunnen in de 20GB andere onderdelen zijn gebruikt. Maar voor hetzelfde geld hebben ze bij dat blad gewoon verschillende equalizerinstellingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Ik heb inmiddels m'n iRiver H10 20gb en het geluid valt me nogal tegen

Het klinkt eigenlijk alleen een beetje zoals ik wil als ik de EQ op iRiver Jazz zet. Anders zijn of de stemmen niet goed te verstaan OF is er amper bass...

Tevens moet ik het volume op 35 zetten om een beetje hard geluid te krijgen. Klopt dit wel?
Ik gebruik overigens nog gewoon de standaard meegeleverde Sennheiser oordopjes...

Doe ik iets fout?

Firmware is geupgrade naar laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mini Poeper schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:03:

Kijk maar eens op Apple.nl oid, daar staan de specs van de Nano wel. Welke je zusje het beste kan nemen is een persoonlijke afweging. Apple en iRiver maken beide goeie spelers. Nadeel van de Nano is dat hij ontzettend snel bekrast.
Nee, want UMS = externe hdd. Als het niet UMS is heb je er drivers voor nodig, of bijvoorbeeld WMP10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Morpheus2003 schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:29:
Ik heb inmiddels m'n iRiver H10 20gb en het geluid valt me nogal tegen

Het klinkt eigenlijk alleen een beetje zoals ik wil als ik de EQ op iRiver Jazz zet. Anders zijn of de stemmen niet goed te verstaan OF is er amper bass...

Tevens moet ik het volume op 35 zetten om een beetje hard geluid te krijgen. Klopt dit wel?
Ik gebruik overigens nog gewoon de standaard meegeleverde Sennheiser oordopjes...

Doe ik iets fout?

Firmware is geupgrade naar laatste versie.
Als jij je volume op 35 moet zetten dan is er óf iets mis met je oren óf met je speler. Als ik hem op 25 zet met de normale dopjes vind ik het al hard.

Over hoe jij het vindt klinken kan ik verder niet oordelen, misschien ligt het aan je speler, misschien hoort het wel zo. Ik heb iig geen klachten over het geluid, maar ben dan ook geen audiofiel :)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
RedFox schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:51:
[...]

Als jij je volume op 35 moet zetten dan is er óf iets mis met je oren óf met je speler. Als ik hem op 25 zet met de normale dopjes vind ik het al hard.

Over hoe jij het vindt klinken kan ik verder niet oordelen, misschien ligt het aan je speler, misschien hoort het wel zo. Ik heb iig geen klachten over het geluid, maar ben dan ook geen audiofiel :)
Gebruik jij ook de standaard meegeleverde oordopjes of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een paar dagen komt ie binnen _/-\o_
Gaat de accu sneller op als je er een lompe koptelefoon aan hangt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 18:51
Ik heb er nu ook een :) :)

Ik heb een 6gb color.

Ik had hem net een uurtje, toen was ik al bezig om hem te flashen naar UMS.
Kreeg ik hetzelfde probleem als Stiphout.......... :'(
Toen kreeg ik het wel ff benauwd |:(

Na lang zoeken en tig keer proberen om hem opnieuw te flashen.
Het tooltje wat stiphout gebruikte om hem terug te zetten naar TMP werkte ook niet)
Heb ik deze link gevonden.
Daarna was hij UMS en kon Iriver plus hem meteen updaten naar de laatste firmware _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ASracing op 27-12-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Morpheus2003 schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:25:
[...]

Gebruik jij ook de standaard meegeleverde oordopjes of andere?
Normaal gebruik ik andere, maar die maken qua volume geen verschil met de standaard dopjes. Ik heb trouwens de 5gb.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:06:
Over een paar dagen komt ie binnen _/-\o_
Gaat de accu sneller op als je er een lompe koptelefoon aan hangt? :/
Lijkt me niet, maar dat weet ik niet zeker.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Als ik het een beetje begrijp kun je de H10 20gb niet UMS maken maar wel de volume cap verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het prijsverschil tussen een H10 20GB en een H10 6 GB is ongeveer 25 euro.
Dus ik vind dat je wel een heel grote voorstander van UMS moet zijn, wil je niet voor de 20 GB gaan, of zie ik het verkeerd. Voor de rest zijn er toch geen verschillen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De 20GB heeft een langere batterijduur en schijnbaar een iets beter geluidskwaliteit.
Maar het hangt er natuurlijk vanaf van hoeveel opslagcapaciteit je nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 27-12-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ok! ik ben voor de 20GB gegaan, hoop dat ik hem vrijdag binnen heb, zal ik nog eens mijjn bevindingnen posten. 25 euro extra voor 15 GB vind ik toch niet te versmaden en misschien komet er nog wel ooit een UMS bios............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

harrytasker schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:39:
Ok! ik ben voor de 20GB gegaan, hoop dat ik hem vrijdag binnen heb, zal ik nog eens mijjn bevindingnen posten. 25 euro extra voor 15 GB vind ik toch niet te versmaden en misschien komet er nog wel ooit een UMS bios............
Die hoef je in ieder geval van iRiver niet te verwachen. Die zijn helemaal overgestapt op MTP devices :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eindelijk m'n H10, en het apparaat is geweldig.
Ik snap alleen niks van die play-listen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

ik heb eerst een Ipod Mini gehad, maar daar was ik ontevreden over omdat ik de draaischijf te onhandig vond, omdat het geluid vervormd als je de equalizer aanzet 8)7 en als ik mijn LAME-gecordeerde nummer afspeel, dan slaat hij vaak over :X . Zie ook hier

Ik heb vorige week dus een H10 gehaald vanwege de positieve berichten, maar ben er ZWAAR teleurgesteld in. :(
- Soms heeft een nummer zomaar vervormd geluid. Zodra ik de equalizer uitzet en weer heb aangezet is het goed.
- Hij slaat over als hij op z'n zij gehouden wordt.
- De navigatie is altijd zeer traag, soms moet je bijna 10 seconden wachten totdat hij reageert (bijvoorbeeld volgend nummer). De harde schijft tikt, misschien is de HD defect en heeft dat er iets mee te maken :?
- Shuffle all songs kan niet, hij shuffled dan alleen de eerste paar albums, alfabetisch. Ik hoor dan bijvoorbeeld alleen artiesten met een beginletter a,b,c,d. |:(
- Scrollen door mijn nummers gaat heel traag.

Ik heb de nieuwste officiele firmware er al opgezet, helpt allemaal niks

De iriver H10 heeft perfect geluid als de equalizer aanstaat, maar het probleem is als je naar het volgende nummer gaat, dat kan het geluid zomaar opeens vervormt zijn. De oordopjes die ik gebruik zijn van sony en die werken perfect op de ipod en mijn oude rio600 (de rio600 is mijn beste mp-speler tot nog toe, perfect apparaat _/-\o_ , alleen te weinig ruimte, namelijk 64 mb)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ronnie_T schreef op maandag 02 januari 2006 @ 03:09:
- Soms heeft een nummer zomaar vervormd geluid. Zodra ik de equalizer uitzet en weer heb aangezet is het goed.
Nog nooit gehad...
- Hij slaat over als hij op z'n zij gehouden wordt.
Ik houd hem nooit op zn zij, maar dit lijkt me toch niet mogen.
- De navigatie is altijd zeer traag, soms moet je bijna 10 seconden wachten totdat hij reageert (bijvoorbeeld volgend nummer). De harde schijft tikt, misschien is de HD defect en heeft dat er iets mee te maken :?
Langzaam skippen had ik eerst ook, als je je nummers gewoon handmatig overzet en dan indexeert met easyH10 gaat het echt stukken sneller.
Het tikken van de harde schijf lijkt mij echter op een defect te duiden.
- Shuffle all songs kan niet, hij shuffled dan alleen de eerste paar albums, alfabetisch. Ik hoor dan bijvoorbeeld alleen artiesten met een beginletter a,b,c,d. |:(
Dit gebeurt als je hem op het spelen van alles hebt staan? lijkt mij toch een defecte H10 dan...
- Scrollen door mijn nummers gaat heel traag.
In de instellingen kan je volgens mij wat dingen veranderen die daarmee te maken hebben.
In de laatste firmware's hebben ze een soort van versnelling ingebouwd zodat het scrollen na een tijdje een stuk sneller gaat, maar ik weet niet of je dit nog aan moet zetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 13:23
Ik heb nu ongeveer een maand mijn H10 6GB en vind 'm geweldig.

Heb 'm onmiddelijk geflasht toen ik 'm binnen had naar UMS v2.51 en ik gebruik easyH10 om de files erop te doen werken.

Maar nu vraag ik me af of er geen andere manier is om de liedjes te laten werken? Als ik over enkele jaren m'n H10 niet meer gebruik en hem op zolder oid leg, maar om hem er 5 jaar later er dan terug af te halen zal ik wrs niet meer weten van easyH10, zal waarschijnlijk ook niet meer werken door mss 64bit OS ofzo...

Nog een vraag:
Hoe kan ik van tuner opgenomen bestanden afspelen op de speler zelf zonder ze naar de pc te kopieren? Dit lijkt me niet te lukken sinds de nieuwe firmware. :)

-Humbus

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb ook een aantal vraagjes over mijn H10 en over Windows Media Player.

1-Ik heb ongeveer zo'n 50+ albums op mijn H10 (5gb)staan, stel ik selecteer album A
en ik kies een nummer , ten eerste duurt het nog best lang voordat ie het nummer eindelijk gaat afspelen, doe ik dan 'next' dan duurt het weer ff tot ie echt verfder gaat, ga ik naar album B en kies daar een nummer duurt het nogmaals vrij lang totdat ie dat nummer gaat afspelen, nu ik zelfs de nieuwste firmware upgrade heb gebeurd dat nog..het gekke is..het verschilt. soms als ik een nummer draai en skip naar de volgende song gaat het soms heel snel maar soms duurt het ook veel te lang..is hier iets aan te doen? ligt het aan de mp3, ligt het aan de speler?

2-Hoe kan het dat ik soms een nummer er gewoon dubbel in heb staan?

3-Wanneer ik de H10 connect met m'n pc krijg ik dit rechtsonderaan te zien

"Hi speed USB Device plugged into Non Hi speed USB Hub." dit betekent volgens mij dat
ik gewoon geen USB 2.0 heb, en dit zou ook verklaren dat het altijd zo godsgruwelijk LANG duurt
voordat ie eindelijk klaar is met 1 nummer verwijderen, of ik nou een MP3 in "my computer>H10"
mijn mp3's stuk voor stuk verwijder of in Windows media player , het duurt achterlijk lang
voordat ie eindelijk dat nummer heeft verwijderd en ik weer verder kan gaan...ik wil nu een hele zooi albums verwijderen van mn H10 in WMP, nou das een ramp, duurt echt ziek lang gewoon. kan niet kloppen....is dit puur omdat ik geen 'hi speed USB hub' heb?

4- het uitschakelen van de H10, volgens mij kan je hem pas echt helemaal uitschakelen
door de batterij achterop even los te schuiven, zodat ie echt uit is. wanneer ik mn H10 gebruikt heb en ik em echt wil afsluiten(Zodat ie dus ook niet leeg raakt) dan lukt me dat niet door op de power knop te drukken, soms zegt ie "shutting down" en soms ook helemaal niks..maar de volgende dag is de H10 hardstikke leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

1. Als er veel muziek op je speler staat gaat je speler langzamer reageren met skippen ed. Probeer het eens uit met minder muziek op je speler.

3. USB 2.0 is veel en veel sneller vergeleken met USB 1.x. Maar het kan ook komen omdat je USB drivers brak zijn. Hoe langzaam gaat het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
RoD schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:04:
1. Als er veel muziek op je speler staat gaat je speler langzamer reageren met skippen ed. Probeer het eens uit met minder muziek op je speler.

3. USB 2.0 is veel en veel sneller vergeleken met USB 1.x. Maar het kan ook komen omdat je USB drivers brak zijn. Hoe langzaam gaat het precies?
Ok, ik zal eens heel wat zooi eraf gooien en dan nog eens zien.

USB...nou, ik heb het geprobeerd op mijn broer's Laptop, als ik daar een nummertje verwijder in WMP, dan duurt het misschien 1-2 seconden, doe ik dat echter op mijn PC..dan duurt dat verwijderen bijna wel een minuut...zo idioot is het, is geen doen aan .

The IRIVER Mass storage device is a HI SPEED USB device and
will function at reduced speed when plugged into a non-HI SPEED port.

There are no HI SPEED USB host controllers installed on this computer

Recommendation

The IRIVER Mass storage device will function at reduced speed.
You must add a HI SPEED USB host controller to this computer to
obtain maximum performance.

Lijkt mij een redelijk duidelijke zaak, weinig aan te doen dat ie zo fucking sloom is...
ik moest maar eens kijken voor een nieuwe USB host controller voor mn pc, nu maar hopen
dat de prijs daarvan niet al te hoog licht :(

[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 08-01-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom zal het wel aan jou pc liggen. Wat voor USB snelheid heb je? Probeer ook je USB drivers te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 20:23
ik denk ik post ook nog maar ff mijn reactie over Iriver. ik heb nou 3 jaar een IFP-395 is een flash player. ik heb dat ding echt zwaar mishandeld maar hij werkt nog super! de geluidskwaliteit vind ik tot nu toe wat ik heb gehoort ongevenaart. tegen de tijd dat deze het echt begeeft word het zeker weer een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
RoD schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:13:
Daarom zal het wel aan jou pc liggen. Wat voor USB snelheid heb je? Probeer ook je USB drivers te refreshen.
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor USB ik heb, waar precies kan ik dat zien?
En hoe 'newbie' het ook mag klinken, hoe refresh ik de drivers ervoor? ik weet niet eens precies welke ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pak je de cd van je moederboard, daar staan ze op. Overigens kun je bij de specs van je moederboard wel vinden wat voor USB versie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
RoD schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:04:
Pak je de cd van je moederboard, daar staan ze op. Overigens kun je bij de specs van je moederboard wel vinden wat voor USB versie je hebt.
Shit, die cd ben ik echt al tijden lang kwijt, maar ik kan vast online nog wel wat vinden.
Anyway, screw WMP voor het verwijderen van nummers, ik probeerde IRIVER plus uit, zowat
iedereen had een hekel aan de bijgeleverde software van Iriver, ik had er ook niet veel mee..maar
voor het verwijderen ging het perfect...ik kan de hele zooi selecteren en verwijderen, en hij was van 1% in 1 minuut naar 100 %...ongeveer...VEEEEEL sneller in elk geval dan WMP.

Oh en ik heb nu op het moment twee albums op mn H10 staan, en inderdaad...de nummers laden veel sneller in en als ik een song skip gaat dat behoorlijk OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

JME

zeg maar Jamie

Je kan voor de zekerheid ff in je BIOS kijken of je je USB wel op Hi Speed hebt ingesteld. Soms staan USB 2.0 poorten ingesteld op Full Speed. Dat klinkt wel snel, maar is in feite slechts 12 MBits/sec (tegenover 480 MBits/sec in Hi Speed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat lijkt me niet nodig als het met andere software sneller gaat. Ligt dus aan WMP, of in ieder geval aan het MTP gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
:?

Als je je H10 20Gb nou aansluit op je windows XP computertje krijg je toch gewoon een Removable disk? Ik snap wel dat je daar geen muziek op kunt zetten om op het apparaat af te spelen, maar toch wel andere bestanden?

Dit lijkt me toch een erg belangrijke functie, je wilt toch ook wel eens een groot bestand meenemen.

Ik wil het toch even zeker weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, geen removable disk. Dat zou UMS zijn. Je krijgt nu een MTP device te zien in je verkenner. Je kunt er ook wel data naartoe slepen, dat is geen probleem, maar MTP heeft zeker een paar nadelen over UMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 08:34
Voor de mensen die een UMS versie van de H10 hebben: check http://www.misticriver.net/showthread.php?t=31276.

Deze vriend heeft een tutorial gemaakt om je H10 automatisch te syncen met je pc, playlists te maken en easyh10 te draaien zodra je je H10 aan de USB hangt. :9~ Handig!

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Laatst online: 23-05 21:54
Volgens mij heb ik net de volume cap van mijn H10 20Gb verwijderd. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klinkt hij veel harder. Hij ruist zelfs als ik hem erg hard zet, wat hiervoor nooit lukte.

Ik heb de volgende stappen genomen:
1.Recovery optie van iRiver firmware updater
2.Download zowel de zip bestanden voor de manual upgrade van de EU versie als van de US versie
3.Pak nu het xxx.inf (hoe het ook heet) bestand uit de EU firmware uit en stop het in het zip bestand van de US firmware waarbij je het inf bestand dat daar al zit overschrijft.
4.Hernoem H10_20G_MTP_US(V2.51).zip naar H10_20G_MTP_EU(V2.51).zip
5.Gebruik de manual upgrade optie van iRiver firmware updater om je net gemaakte H10_20G_MTP_EU(V2.51).zip in je H10 te flashen.

Ik ben op dit stappenplan gekomen, omdat iRiver firmware updater zat te zeuren over een verkeerd inf bestand als ik hem de US versie probeerde te voeren.

En ehm, als het echt werkt (weet ik namelijk niet zeker, moet eerst de mening van anderen horen), krijg ik €15,- van Stiphout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb geen H10, maar als ik het goed begrijp zit er op de Amerikaanse firmware geen geluidbegrenzing? Hebben ze daar in de US geen regeling voor ofzo?

het zou iig wel mooi zijn :P

Het lijkt wel of de H10 20Gb overal out of stock is.. is er een tekort aan die dingen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja dat klopt. Vanwege een of andere vage Franse wet hebben alle spelers in de EU een geluidsbegrenzing (oid).
Met de US firmware heb je dus geen begrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een H10 5GB Pure (dus zonder radio) hebben, hier een link om de speler om te zetten naar UMS (zelf niet geprobeerd, mijn speler moet nog komen)

http://www.misticriver.ne...=34877&highlight=h10+pure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik snap niet waarom ze dan niet gewoon de eu firmware hetzelfde maken als de us. Dan zouden ze gewoon nog fr firmware kunnen uitbrengen.

Heb trouwens mijn H10 op marktplaats gezet. Ik ga voor het geld wat ik er voor kan vangen een H120 of liever nog een H320 kopen. Die laatste is tweedehands helemaal niet zo duur. Je hebt dan meestal voor zo'n €200,- een versie waar nog een ab en external battery pack bij zit. Dat laatste is natuurlijk super handig als je bijvoorbeeld een keer je lader bent vergeten ofzo (moet je de battery pack wel meenemen natuurlijk, maar toch). Bovendien heb ik van mijn H120 nog een (zwarte) ab met schermpje. Dit wordt echt de slimste zet ooit denk ik.

[ Voor 68% gewijzigd door Krekker op 17-01-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn H10 geeft bij een lang nr na 20 minuten geen geluid meer: Dat klinkt heel vreemd maar toch is het zo. Ik heb een nummer dat de 1e 4 minuten muziek bevat, dan is er 20 minuten stilte en dan weer 2 minuten muziek. Maar die laatste 2 minuten hoor ik nooit, de H10 'speelt' het nummer wel, de seconden tikken door, maar er is geen geluid. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? (Alle Off timers enzo heb ik uit gezet.) Ter toelichting nog: eerst bestond dat nummer uit drie nummers die alle drie na elkaar afspeelden. Na dat 2e nummer (die stilte) begon het derde nummer met een harde tik (H10 kan nummers niet gapless afspelen). Dat heb ik opgelost door die nummers aan elkaar te plakken op de pc met een soundeditor. Die tik was weg en op de pc speelt dat geplaksel zonder probleem, ook als ik het nummer dat op de H10 harddisk staat, afspeel op de pc via de windows verkenner en winamp.
Bedankt alvast voor je reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik hoorde een tijdje terug van een vriend dat hij van iemand had gehoord dat er een nieuwe firmware uit is voor de iRiver H10. Met deze nieuwe firmware zou je ook filmbestanden kunnen afspelen op je H10. Nu heb ik zelf de iRiver H10 Pure 5gb versie.

Mijn vraag is of deze firmware daadwerkelijk bestaat want op Google kan ik hierover niets vinden... Op de site van iRiver zelf staat hierover niets, maar misschien is het firmware die niet door iRiver zelf is uitgebracht, een getweakte versie dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:52:
Mijn H10 geeft bij een lang nr na 20 minuten geen geluid meer: Dat klinkt heel vreemd maar toch is het zo. Ik heb een nummer dat de 1e 4 minuten muziek bevat, dan is er 20 minuten stilte en dan weer 2 minuten muziek. Maar die laatste 2 minuten hoor ik nooit, de H10 'speelt' het nummer wel, de seconden tikken door, maar er is geen geluid. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? (Alle Off timers enzo heb ik uit gezet.) Ter toelichting nog: eerst bestond dat nummer uit drie nummers die alle drie na elkaar afspeelden. Na dat 2e nummer (die stilte) begon het derde nummer met een harde tik (H10 kan nummers niet gapless afspelen). Dat heb ik opgelost door die nummers aan elkaar te plakken op de pc met een soundeditor. Die tik was weg en op de pc speelt dat geplaksel zonder probleem, ook als ik het nummer dat op de H10 harddisk staat, afspeel op de pc via de windows verkenner en winamp.
Speelde het nummer zich eerst ook vaag af op de pc en heb je al geprobeerd de nieuwste firmware op je H10 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:52:
Tikt de harde schijf toevallig, of is het het muziekbestand?
Luukieeee schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:16:
Ik hoorde een tijdje terug van een vriend dat hij van iemand had gehoord dat er een nieuwe firmware uit is voor de iRiver H10. Met deze nieuwe firmware zou je ook filmbestanden kunnen afspelen op je H10. Nu heb ik zelf de iRiver H10 Pure 5gb versie.

Mijn vraag is of deze firmware daadwerkelijk bestaat want op Google kan ik hierover niets vinden... Op de site van iRiver zelf staat hierover niets, maar misschien is het firmware die niet door iRiver zelf is uitgebracht, een getweakte versie dus?
Heb er niks over gehoord, maar misschien dat er Rockbox firmware is voor deze speler? :? Als het niet op de iRiver site staat, zal er ook wel geen officiële firmware zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:47:
[...]

Tikt de harde schijf toevallig, of is het het muziekbestand?

[...]

Heb er niks over gehoord, maar misschien dat er Rockbox firmware is voor deze speler? :? Als het niet op de iRiver site staat, zal er ook wel geen officiële firmware zijn.
Er is ook geen officiële firmware van iRiver zelf. Op Rockbox kon ik er ook niets over vinden. Echt wazig want ik hoor er best veel mensen over praten maar niemand weet waar je het kan verkrijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Luukieeee schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:59:
[...]

Er is ook geen officiële firmware van iRiver zelf. Op Rockbox kon ik er ook niets over vinden. Echt wazig want ik hoor er best veel mensen over praten maar niemand weet waar je het kan verkrijgen ;(
Volgens mij is er nog geen firmware die video playback mogelijk maakt. Bij Rockbox zijn ze wel met de H10 begonnen, maar dat is pas sinds vorige maand dus dat kan nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit denkik met een probleem,

ik heb toch al ff de 2.51 firmware op men H20 staan nu, en ik plug hem deze week in om even lekker onnatuurlijk muziek erop te zetten met Media Player en mijn pc-tje doet even raar en crasht.
Als ik nu men H10 opzet staat er nog steeds 2.51 gemeld onderaan in het opstartscherm, maar direct daarna komt het klokje van de ouwe firmware erop (hoewel dat bij 2.51 toch een zandloper was geworden) en dat blijft gewoon draaien tot in het oneindige.
Ik heb hem dan ff gereset en via de ums trick even in de files gaan piepen. Daar bleek enkel de map media weg te zijn (wsl omdat ik muziek aan het uploaden was) men fotos en tekstbestanden staan er nog in.
Ik heb dan wel 4 keer geprobeerd de firmware te installeren op verschillende manieren (manueel, automatisch, recovery,....) maar dat haalt allemaal geen ene fuck uit.

Nu zit ik dus met een apparaat waar ik geen zak aan heb, aangezien hij niet voorbij het opstartscherm geraakt.

Iemand ook al voorgehad ? of tips om dit te repareren. ?

EDIT: Problem solved, na nog een aantal keren recovery te doen kwam er op het schermpje zelfs dat er nu de boot firmware opstond (1.10) en in firmware updater bleef staan dat ik nog steeds 2.51 firmware had.
Ik ben dan zelf maar wat gaan rommelen (heb alle bestanden van het apparaat geveegd, dus ook fotos en al nu) Dan heb ik hem ingeplugd en manueel (via firmware-updater) de 2.51 erop gezet.

Ik heb ineens dat trukje van hierboven even geprobeerd (US firmw vermommen als EU om soundcap te verwijderen) en dat heeft het hem gedaan blijkbaar.

Hij is nu niet alleen gemaakt maar hij gaat ook ineens een pak harder !!!! JEEEUJ !!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 09:17
Dag mensen,
Ik heb even een vraagje over de H320 vergeleken met de H10 20 gb. Mijn vader heeft de H320 super mooi ding. Functies die ik belangrijk vind zijn.

Op elke pc met windows xp gelijk herkenning als externe schijf zonder software. Kan de H10 ook geloof ik? De H320 kan door mappen bladeren met daarin de mp3's dit maakt het zoeken een stuk makkelijker dan een lange lijst met mp3's. Kan de H10 dit ook ?

Als iemand dit zou willen beantwoorden want kan het zo even niet vinden. Dank u _/-\o_

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit soort dingen zijn toch wel erg vaak voorbij gekomen hoor. Zoek maar eens op "plug & play" in dit topic. Kom je gegarandeerd de antwoorden meerdere malen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
Plug and play had ik inmiddels gevonden in een review. Maar de weergave van nummers nog niet. Zie je gewoon een lange lijst met mp3's of kun ook kiezen doormiddel van mappen wat de h320 ook kan?

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is ook al voorbij gekomen, zoek maar eens op "mappen" in dit topic. Beetje zoeken kan geen kwaad hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
RoD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:52:
Is ook al voorbij gekomen, zoek maar eens op "mappen" in dit topic. Beetje zoeken kan geen kwaad hoor :>
He bedankt _/-\o_ Zat al een tijdje google te zoeken en kon het niet vinden. 8)7

Ben er nu uit dit is DE mp3speler :9~

[ Voor 10% gewijzigd door vuurvliegje op 14-02-2006 00:02 ]

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Media Player 10, zo gek nog niet!
Vandaag wilde mn H10 5G geen geluid meer maken, de gehele inhoudsopgave was overgegaan naar chinese o.i.d. tekens, geen nummer wilde meer afspelen, terwijl de 446 MP3tjes nog wel in de media directory stonden. Toen heb ik hem aan de pc gehangen en WMP gestart. H10 en WMP gingen ernstig in overleg en na een minuut of wat, was de gehele directory weer hersteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wie hier luistert er allemaal naar rap en hebben een H10?
Welke EQ settings gebruik je, of heb je het gewoon op normal staan?(ik mis bas)
En welke oordopjes ten slotte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonD
  • Laatst online: 03-09 09:43
devilsnight schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:35:
Wie hier luistert er allemaal naar rap en hebben een H10?
Welke EQ settings gebruik je, of heb je het gewoon op normal staan?(ik mis bas)
En welke oordopjes ten slotte? :)
Ik begruik SRS WOW met: Field Width: 05, Trubass: 08, FOCUS: 07, Freq. Boost: 100Hz
Ik heb Sennheiser MX550 oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

ko9

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:15:
Heel leuk, net m'n zilveren H10 in huis, sluit hem via USB aan op m'n pc en windows ziet nieuwe hardware maar vraagt wel om het stuurprogramma! Dit hoeft toch helemaal niet? Wat gaat hiere fout?
even oude post quoten, maar ik heb dus hetzelfde probleem... Op mijn pc (XP, SP2) zegt ie nieuwe hardware gevonden en dan "USB device not recognized" terwijl hij op een hub zit waaraan andere usb-apparaten wel gewoon werken (uiteraard ook al zonder hub ertussen geprobeerd)
En op de laptop van mn pa doet ie het perfect

Heb Windows al opnieuw geistalleerd (ook zonder sp2) en alle mogelijke usb drivers van mn mobo geprobeerd. Inmiddels ook firmwire geupdate maar mag allemaal niet baten :(

Iemand nog ideeen, of misschien heeft Shiffer al een oplossing gevonden (helaas geen mailadres in je profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op maandag 16 januari 2006 @ 05:24:
Volgens mij heb ik net de volume cap van mijn H10 20Gb verwijderd. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klinkt hij veel harder. Hij ruist zelfs als ik hem erg hard zet, wat hiervoor nooit lukte.

Ik heb de volgende stappen genomen:
1.Recovery optie van iRiver firmware updater
2.Download zowel de zip bestanden voor de manual upgrade van de EU versie als van de US versie
3.Pak nu het xxx.inf (hoe het ook heet) bestand uit de EU firmware uit en stop het in het zip bestand van de US firmware waarbij je het inf bestand dat daar al zit overschrijft.
4.Hernoem H10_20G_MTP_US(V2.51).zip naar H10_20G_MTP_EU(V2.51).zip
5.Gebruik de manual upgrade optie van iRiver firmware updater om je net gemaakte H10_20G_MTP_EU(V2.51).zip in je H10 te flashen.

Ik ben op dit stappenplan gekomen, omdat iRiver firmware updater zat te zeuren over een verkeerd inf bestand als ik hem de US versie probeerde te voeren.

En ehm, als het echt werkt (weet ik namelijk niet zeker, moet eerst de mening van anderen horen), krijg ik €15,- van Stiphout :)
Ik heb dit geprobeerd alleen bij mij werkt het omgekeerd. Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar eerst zette ik de volume meestal niet harder dan 20. Nu echter moet ik het volume vaak op maximaal zetten om het op de fiets nog goed te kunnen luisteren. Het lijkt er dus op dat ik de volume cap er niet op had zitten maar nu wel |:(

edit:
Ik heb het nu opnieuw geprobeerd en de volume cap is er weer af. Je kunt dus op deze manier de volume cap er afhalen(en er op zetten als je niet goed leest wat er staat ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om de H10 (6gb) te kopen, twijfelde eerst tussen de Creative Microphoto en H10 maar de specs en prijs is bijna hetzelfde (dacht ik) en de IRiver vind ik bovendien wel veel mooier.
De H10 is dus het apparaatje wat ik zoek (denk ik) of weet iemand nog iets beters met:
- Radio
- Fotoviewer
- +- 5 GB
- € 200 a 220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag een probleem met m'n iRiver H10 6GB. Als ik 'm oplaad werkt hij wel, terwijl het opladen ook, maar na verloop van tijd (binnen een paar uur) loopt de batterij helemaal leeg, totdat ie zelfs niet meer kan weergeven dat de batterij leeg is :p

Iemand ooit al zoiets voorgehad? of is enige oplossing RMA?

dbv :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als een firmwareflash helpt. Kijk wel eerst naar de RMA garantie, dus niet dat je hem flashed en je bent je garantie kwijt oid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

systemfan schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:53:
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag een probleem met m'n iRiver H10 6GB. Als ik 'm oplaad werkt hij wel, terwijl het opladen ook, maar na verloop van tijd (binnen een paar uur) loopt de batterij helemaal leeg, totdat ie zelfs niet meer kan weergeven dat de batterij leeg is :p

Iemand ooit al zoiets voorgehad? of is enige oplossing RMA?

dbv :)
Die van mij gaat sinds een paar dagen helemaal niet meer aan. Alleen met netstroom wil ie nog aangaan.
Lijkt dus een batterij-probleem, maar hij geeft (net als bij jou) nieteens meer aan dat die leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
Heb vandaag getest of hetzelfde gebeurde als ik de batterij eruit nam als ik heb niet gebruikte, en dit heeft blijkbaar geholpen, batterij was nog helemaal vol ettelijke uren later. dus door een of andere vage reden zuigt m'n h10 z'n batterij leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
is het technisch mogelijk dat iRiver op een gegeven moment met een firmware upgrade komt waarin USB-on-the-go is in opgenomen?

ik heb de H10 nl. besteld (m.n. voor MP3) en dit is de enige functie die ik op papier mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 25-09 22:44
In theorie denk ik wel. Hij maakt al gebruik van een USB interface waarover hij ook kan ontvangen. Echter denk ik niet dat een reële verwachting is. Ten eerste moet er een adapter op de markt gebracht worden om op de communicatiepoort van de H10 een USB-stekker aan te kunnen sluiten. Daarnaast moeten er grote aanpassingen aan de firmware gedaan worden. in beide gevallen moet er (flink) geïnvesteerd worden wat volgens mij niet op kan wegen tegen de winst ervan...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bovendien heeft deze speler al niet echt de aandacht meer van iRiver. iRiver heeft veel nieuwe spelers aangekondigd dus ik denk niet dat ze nog "echte" upgrades gaan doen voor de H10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Weet iemand waar je nog een autolader (voor in de sigarettenaansteker) kunt vinden voor de h10.

[ Voor 21% gewijzigd door tabakje op 02-06-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 25-09 10:56
DeeD2k2 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 02:35:
In theorie denk ik wel. Hij maakt al gebruik van een USB interface waarover hij ook kan ontvangen. Echter denk ik niet dat een reële verwachting is. Ten eerste moet er een adapter op de markt gebracht worden om op de communicatiepoort van de H10 een USB-stekker aan te kunnen sluiten. Daarnaast moeten er grote aanpassingen aan de firmware gedaan worden. in beide gevallen moet er (flink) geïnvesteerd worden wat volgens mij niet op kan wegen tegen de winst ervan...
In theorie ook niet. Er moet USB on the go vereist immers een USBhostchip. En bij mijn weten heeft de H10 die niet. Het is dus niet enkel een kwestie van firmware aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
tabakje schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:54:
Weet iemand waar je nog een autolader (voor in de sigarettenaansteker) kunt vinden voor de h10.
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is er geen universele autolader die op de H10 werkt? Gokje hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
RoD schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:13:
Is er geen universele autolader die op de H10 werkt? Gokje hoor..
hmz, hebt gelijk, bijvoorbeeld deze

maar dan ben je dus aan het laden via de usb poort wat naar mijn id langzamer gaat dan via een adapter op de dc in poort. Of is dit niet waar?
Maar iig een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
ff iriver gemaild, een hoop accesoires zijn alleen via de iriver site te koop.
Beetje jammer dat zo'n autolader 19 euro moet zijn.
Plus nog 14 euro aan verzendkosten...

[ Voor 16% gewijzigd door tabakje op 08-06-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ik ben in het bezit van een iRiver H10 20gb (vet ding btw) sinds een maand maar zit met een issue.
Soms wordt het beeld niet verlicht, ik kan dan nog net zien dat hij aan staat en voel aan de touch scroller ook dat hij aanstaat maar krijg er geen geluid uit, en ook geen achtergrond licht dus. Als ik hem reset doet ie ook niks.
Pas als ik hem aan de pc hang doet ie het weer. Ik denk dat misschien de batterij het niet goed doet.

Ik heb vanaf de eerste dag firmware 2.51 (of was het nou 2.52?!?) erop gezet en weet eigenlijk niet hoe die het met de oude firmware doet (1.02 ofzo).

Wie kan mij helpen?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer dan eens andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ik kan geen oudere firmware vinden dan versie 2.51... en op de cd staat het ook niet.
iemand een linkje voor versie 1.02 of zoiets?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
Ik ben op het moment aan het rondkijken voor een h10, maar ligt het aan mij of zijn er op het moment leveringsproblemen bij veel winkels aangaande iriver spul?

Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een dag de iRiver h10 20GB. Erg mooi apparaat. Nu wil ik al mijn muziek erop zetten (ruimte zat). De muziek op mijn computer is geordend in mappen. Dus bijv in Rock staan verschillende artiesten en onder Techno weer andere. Als ik dit gewoon op mijn iRiver kopieer, gaat hij zelf ordenen op artiest of album ofzo. De helft is dan "unknown artist" en staat allemaal door elkaar. Ik wil gewoon mijn eigen mappen behouden. Dit schijnt niet te kunnen. Ik heb het ook geprobeerd via WMP. Maar dit werkt ook niet, omdat wmp gelijk ook alles door elkaar gooit als ik het add aan my library. Weet iemand hoe dit anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Je kan toch alsnog via de Browser in je H10 in de mappen komen zoals jij ze erop gezet hebt? Je kan dan dus niet de Database gebruiken omdat die op ID3 tag gesorteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik wil deze te gekke MP3 speler kopen.
Maar hij is werkelijk overal uitverkocht.

Weet iemand waar je hem nog kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

vakantieman schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:04:
Ik wil deze te gekke MP3 speler kopen.
Maar hij is werkelijk overal uitverkocht.

Weet iemand waar je hem nog kan kopen?
Zelfde probleem hier, je kan bij www.mp3shop.nl je email adres invullen, als ze hem dan binnen hebben krijg je automatisch een email. Of dit echter op tijd is weet ik niet, ik zal binnenkort maar eens mailen wanneer ze hem verwachten.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister gemailed voor een andere iRiver mp3-speler die ook uitverkocht is. Ze verwachten dat ze binnen twee weken weer kunnen leveren. Helaas stuurde ze me dat ook drie weken geleden. Nou maar hopen dat het niet nog een keer vertraagd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een half jaar in bezit van de iriver h10 pure 5 gb en hij bevalt me prima. Maar ik had een vraagje. Weet iemand misschien of er een manier is om in 1x alle bestanden te wissen? Want hij staat nou redelijk vol en er staan een hoop liedjes op die ik er eigenlijk niet meer op wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Heeft iemand de nieuwste firmware die sinds gisteren voor de 5&6 GB versie uit is al geprobeerd? Ik heb hem nu net maar merk eigenlijk geen verschil ten opzichte van 2.51. Ik had gehoord dat hij een stuk sneller zou moeten zijn met booten dan de oude firmware maar daar merk ik dus eigenlijk niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door Wekko306 op 06-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:16:
Ik ben nu een half jaar in bezit van de iriver h10 pure 5 gb en hij bevalt me prima. Maar ik had een vraagje. Weet iemand misschien of er een manier is om in 1x alle bestanden te wissen? Want hij staat nou redelijk vol en er staan een hoop liedjes op die ik er eigenlijk niet meer op wil hebben.
In iRiver Plus: Option > Portable Device Initialization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een H10 20gb en bij mij is sinds kort het scrollsysteem defect en dat terwijl ik hem nog maar zeer weinig heb gebruikt. Scrollen werkt niet of nauwelijks, ook scrolt ie soms vanzelf als je het apparaat op zn kant houdt :?

Ik heb het idee dat het is gebeurt nadat ik het ding op een warme dag in mijn broekzak had en dat er een beetje zweet in is gekomen ofzo, zou niet moeten kunnen lijkt me

heeft iemand dit probleem ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kan best hoor, dat er zweet in is gekomen. Die dingen zijn niet waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:42:
Ik heb sinds een dag de iRiver h10 20GB. Erg mooi apparaat. Nu wil ik al mijn muziek erop zetten (ruimte zat). De muziek op mijn computer is geordend in mappen. Dus bijv in Rock staan verschillende artiesten en onder Techno weer andere. Als ik dit gewoon op mijn iRiver kopieer, gaat hij zelf ordenen op artiest of album ofzo. De helft is dan "unknown artist" en staat allemaal door elkaar. Ik wil gewoon mijn eigen mappen behouden. Dit schijnt niet te kunnen. Ik heb het ook geprobeerd via WMP. Maar dit werkt ook niet, omdat wmp gelijk ook alles door elkaar gooit als ik het add aan my library. Weet iemand hoe dit anders kan?
Heb je al eens gekeken naar het programma EasyH10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 13:56
Ik lijk wel gek, ik heb bij MMport de H10 6Gb versie besteld voor 169 euro, terwijl de 20Gb versie goedkoper is :P . Maar het feit dat de 20Gb versie niet leverbaar is maakte mn keuze een stuk makkelijker... Heb voorheen al een iPod met 15Gb gehad die ik tot de nok vulde, maar eigenlijk luisterde ik altijd dezelfde paar albums. Daarna een W800i met 2Gb stick, die ik echt goed gebruikte als Mp3speler met een leuke selectie liedjes.

Daarom de 6Gb versie van dit ding, is toch een stuk kleiner dan de 20Gb. Heb ik op de gok de rode besteld, hopen dat ie in het echt net zo mooi is als op de plaatjes. De zilveren lijkt namelijk mooier, maar op de foto's vind ik hem minder.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Laatst online: 03-05-2024
weet iemand of er ook een rode versie van de 20 gigabyte versie van de H10 is, of is de rode kleur alleen maar voor de 6 gigabyte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

DeArmeStudent schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:10:
weet iemand of er ook een rode versie van de 20 gigabyte versie van de H10 is, of is de rode kleur alleen maar voor de 6 gigabyte versie?
Volgens iRiver America bestaat hij wel, of je hem ook daadwerkelijk in Nederland kunt vinden is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Met respect, maar dit is toch al weer een oudere MP3 speler. Kan deze nog wel meekomen in vergelijking met de nieuwe Ipods en Creative spelers?

Ik ben wel geintresseerd in deze speler (al is beschikbaarheid dus blijkbaar een groot probleem) want de prijs is wel heel gunstig in vergelijking met de rest.

Wanneer komen de nieuwe spelers van Iriver uit?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik zou niet weten wat er mis mee is hoor. Toegeven, ik zou er nu niet meer de volle pond voor betalen, maar ik vind deze prijs wel lekker hoor. Ik was eerst van plan om de nieuwe creative zen plus te kopen, maar dat ding kost 230, en dan heb je maar 4gb. En deze iriver doet gewoon prima waar ik hem voor koop, muziek afspelen namelijk. En daar is ie toch een van de beste in. In vergelijking met de iPod nano mist deze niks vind ik. En ik ga echt geen 200+ betalen voor een 4Gb speler, als ik voor 170 een 6Gb speler kan krijgen.

Kreeg ik btw net een mailtje dat de rode versie uitverkocht is :( . Heb mijn bestelling maar gewijzigd naar de zilveren versie, heb hem nu wel morgen in huis :) .

En de nieuwe spelers (E10) komen ergens in augustus/september uit. Ik zie geen reden om nu 2 maanden te wachten, en vervolgens 250 euro te betalen voor een kwalitatief net zo goed product. Zelfs de opvolger werkt namelijk nog steeds met een harde schijf. En ik vind hem niet zo strak eruit zien, vind hem te dik ogen, met zo'n strak uiterlijk, terwijl de H10 gewoon goed oogt.

[ Voor 22% gewijzigd door B-Bandit op 10-07-2006 13:58 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Shailesh schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:56:
Kreeg ik btw net een mailtje dat de rode versie uitverkocht is :( . Heb mijn bestelling maar gewijzigd naar de zilveren versie, heb hem nu wel morgen in huis :) .
De zilveren is sowieso veel mooier ;).
Hoop dat ik die van mij binnenkort weer werkend in huis heb. Eerst opgestuurd naar iRiver met het probleem dat hij helemaal niet meer aanging, toen ik hem terugkreeg liep de batterij binnen een dag leeg 8)7, toen maar weer opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de speler een 'bookmark'functie? (zoals op creative Zen serie en Iaudio),
dus een lijst waar je per track de exacte stoppositie opslaat per track, zodat je kan hervatten waar je was.

Ik heb de user manual doorgelezen van de h10, het staat er niet in, maar ik weet dat vaak dit soort specifieke functies niet altijd beschreven staan..
weet iemand het antwoord?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
RedFox schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:58:
[...]

De zilveren is sowieso veel mooier ;).
Hoop dat ik die van mij binnenkort weer werkend in huis heb. Eerst opgestuurd naar iRiver met het probleem dat hij helemaal niet meer aanging, toen ik hem terugkreeg liep de batterij binnen een dag leeg 8)7, toen maar weer opgestuurd.
Je hebt helemaal gelijk, de zilveren is inderdaad veel mooier, blij dat ik die heb. Heb hem namelijk in de mediamarkt vergeleken (ik werk er nou eenmaal :P ), en de rode is niet zo mooi. Heb gelijk de H10 20gb in handen gehad, en wat een joekel. Blij dat ik die niet heb genomen, deze vind ik prima.

1 vraagje, iemand enig idee waar je kan zien hoeveel vrije ruimte je hebt. Kan het niet zien in WMP en ook niet op de speler zelf, en inderdaad is de handleiding erg beknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Shailesh schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:42:
1 vraagje, iemand enig idee waar je kan zien hoeveel vrije ruimte je hebt. Kan het niet zien in WMP en ook niet op de speler zelf, en inderdaad is de handleiding erg beknopt.
In iRiver Plus staat er een balk onderaan waarin staat hoeveel ruimte er in gebruik is en hoeveel er vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Wekko schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:33:
[...]

In iRiver Plus staat er een balk onderaan waarin staat hoeveel ruimte er in gebruik is en hoeveel er vrij is.
Bedankt, maar mijn gevallekes werkt volgens mij alleen met WMP10(+), maar goed, ik heb het al gevonden. Voor het synchroniseren geeft ie wel aan hoeveel ruimte over is. Gister was ik alleen aan het syncen en liet hij het niet zien. Maar goed, ruim 3gb over :o . Meer dan ik had verwacht. Helaas, anders had ik wel gewacht op de nieuwe speler van Creative. Je merkt namelijk aan de interface dat de iRiver erg verouderd is, maar de geluidskwaliteit spreekt voor zich, en daar draait het toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ding. Ik zit te twijfelen tussen deze (20 gb) en de Zen Vision:M van creative. De Zen heeft 30gb en een groter/mooier beeldscherm, maar is wel weer dikker en een flink stukje duurder. Aan de andere kant, als ik dit topic zo lees krijg ik het idee dat het syncen bij iriver wel erg k*t geregeld is. Met zoiets als EasyH10, is het dan wel goed te doen? Dan zou ik ws voor deze gaan, die zen lijkt me toch een iets te grote bonk in je broek (het zit er al vol :> ).

Ps, heeft niemand zin een mooie startpost te maken voor een nieuw deeltje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Das het twijfelen toch niet waard man :P . Wil je video's -> Zen, wil je alleen muziek -> H10. Klaar, zo simpel is het. Er zit toch ruim 100 euro tussen. Voor jou de afweging...En een nieuwe startpost maken voor een speler die momenteel uit de productie wordt gehaald en binnen enkele maanden totaal niet meer leverbaar is, lijkt me niet zo handig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt wel gelijk, 160 of 260 is nogal een verschil, en ik denk niet dat ik veel film zal kijken op zo'n klein schermpje. Alleen is de leverbaarheid een probleempje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

Gaat de H10 uit productie? Waarom!? Wil hem nu kopen, maar echt OVERAL is hij uitverkocht. Iemand nog een idee?

Groet,
R

Omne Ignotum Pro Magnifico

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast