Waar kan ik Windows Media Player 10 trouwens downen?
Op internetVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:13:
Waar kan ik Windows Media Player 10 trouwens downen?

Ff Googlen, en de eerste hit
Graag geen 2 berichten achter elkaar posten, hiervoor kun je de editknop gebruiken.
Je kunt quoten door op de quote knop te drukken die bij het bericht staat dat je wilt quoten. Het is hier trouwens geen helpdesk, misschien kun je beter ff de FAQ doorlezen
[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 28-03-2005 21:20 ]
Verwijderd
snap je het nu een beetjeVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:11:
[...]
Allereerst wil ik je bedanken voor de moeite die je hebt genomen om de vragen te beantwoorden. Dit vind ik goede feedback die zeker bruikbaar is voor het maken van mijn goed overwogen keuze. Ik snap alleen het gequote niet zo goed, kun je dat nader uitleggen?
quoten doe je door op 'Quote' te klikken, editen door op 'Edit' te klikken.. ik heb gequote en daarna de quote-tags weggehaald, dan zie je wat duidelijker een rijtje vragen en een rijtje antwoorden..
ik ga een h10 kopen alleen ik zit misschien te denken om meteen al een paar accesoires te kopen:
welke accesoire is het meest aan te raden voor de h10?
het batterypack of de remote control?
zijn er ook nog andere van iriver en misschien 3thparty aan te rade accesoires? (erg speciale, specefieke items. misschien import)
zijn er ook nog andere van iriver en misschien 3thparty aan te rade accesoires? (erg speciale, specefieke items. misschien import)
Hangt er maar net vanaf wat je nodig hebtpowerguy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:27:
ik ga een h10 kopen alleen ik zit misschien te denken om meteen al een paar accesoires te kopen:
Ik had de remote control genomen omdat ik het ding niet steeds uit mn zak zou willen halen, battery pack heb ik niet nodig, omdat ik em vaak genoeg kan opladen, en ik er geen battery pack op wil.
Maar dit is dus persoonlijk, je moet dus zelf ff kijken waar je de meeste behoefte aan hebt.
Verwijderd
wat een onzinvraag.. je koopt geen accesoire om een accesoire te kopen, maar je koopt een accesoire omdat dat handig is toch ??powerguy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:27:
Ja, ik had de vraag eigelijk iets anders moeten stellen, welke accesoires vinden jullie handig.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:14:
[...]
wat een onzinvraag.. je koopt geen accesoire om een accesoire te kopen, maar je koopt een accesoire omdat dat handig is toch ??
En van de onbekendere accesoires had ik gevraagd omdat ik wel wou weten of er misschien ook andere accesoires waren omdat ik dan een grotere keuze heb
[ Voor 3% gewijzigd door powerguy op 29-03-2005 15:31 ]
kijk hier ns voor een lijstje met accesoires voor de H10, en kies de accesoire van welke jij het nodig vind om em te kopen.
Moet je ff op de site kijken, ik zie in ieder geval dat het dock al leverbaar is, maar de extra batterij en de AB nog niet.
Verwijderd
ooh ja , ik zie het net.. heeft het uberhaubt nut om dat dock aan te schaffen als je geen stereo hebt ??
Op de site staat:
En het staat ook nog ns een keer mooi
Ja dus, je hebt geen gezeik met USB kabels, je zet em gewoon in zn dock, en je hebt verbinding met de computer.Met het iRiver H10 docking station black kunt u met meer gemak uw iRiver H10 aansluiten op uw computer. Een extra feature is de line ingang, waarmee u andere geluidsdragers zonder tussenkomst op de H10 kunt aansluiten. Geluid wordt direct in MP3 formaat opgenomen. Het docking station is zeer makkelijk opklapbaar, wat het zeer mobiel maakt.
En het staat ook nog ns een keer mooi
[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 29-03-2005 21:14 . Reden: quote tags ]
Verwijderd
die dock ziet er maar goedkoop en lelijk uit.. bah
waarom niet een mooie dock van aluminium, beschikbaar in de kleuren van de H10
Dock ga ik zowiezo niet halen, vind t overbodig aangezien ik toch niks ga opnemen van andere apparaten. AB ga ik wel halen als die gereleased wordt, misschien batterij drbij maar diez duur
waarom niet een mooie dock van aluminium, beschikbaar in de kleuren van de H10
Dock ga ik zowiezo niet halen, vind t overbodig aangezien ik toch niks ga opnemen van andere apparaten. AB ga ik wel halen als die gereleased wordt, misschien batterij drbij maar diez duur
Verwijderd
batterij is misschien leuk voor op vakantie, maar dan kunnen ze beter een autolader gaan verkopen .. wie zit er nou 12 uur zonder stroom ??
en komt er nog een afstandsbediening met LCDscherm??
Verwijderd
ik heb trouwens nog een tip : misschien hebben jullie ook wel eens, dat als je liedjes op je H10 hebt gezet, de speler automatisch aangaat, terwijl je dit niet wilt.. zet hem dan op HOLD en hi jgaat niet aan
Verwijderd
Nog even over Windows Media Player 10; die tags bewerken doe je neem ik aan via rechtsklik en dan codes bewerken - geavanceerd?
Via Winamp kan het ook gewoon, vind ik misschien wel fijner
Verwijderd
mmja, in de engelse WMP10 heet het 'Advanced Tag Editor'..Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:36:
Nog even over Windows Media Player 10; die tags bewerken doe je neem ik aan via rechtsklik en dan codes bewerken - geavanceerd?
als je het via winamp wilt doen, kan dat uiteraard wel, mar via winamp kun je je mp3speler niet vullen ..
Verwijderd
Als je deze (€254) speler zou kopen via mp3man.nl kun je voor 50 euro meer de H320 (€ 298) kopen. Is dat geen scheve prijsverhouding? Waarom zou ik dan toch deze speler kopen ipv de H320 voor maar 44 euro meer en veel meer mogelijkheden?
Verwijderd
das simpel:Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:26:
Als je deze (€254) speler zou kopen via mp3man.nl kun je voor 50 euro meer de H320 (€ 298) kopen. Is dat geen scheve prijsverhouding? Waarom zou ik dan toch deze speler kopen ipv de H320 voor maar 44 euro meer en veel meer mogelijkheden?
- wil je een vrij kleine, dunne, sexie speler, en is je muzieksmaak toch al niet zo heel breed, dus heb je toch die 20 GB niet nodig ? ----> H10
- wil je een dikke, niet heel mooie speler, maar heb je zo gigantisch veel muziek die je allemaal per se bij je wilt hebben ----> H320..
het hangt er dus net een beetje vanaf.. stel je houd van hiphop, dan download je met bittorrent zo 20 GB vol.. maar stel je hebt een niet zo heel brede muzieksmaak, dan heb je aan 5GB gennoeg, en heb je 2 voordelen: een mooier, kleiner apparaat, en een goedkoper apparaat..
een vriend van me heeft de H320, en ik de H10 dus ik heb ze allebei wel in handen gehad..
Verwijderd
vind je de h320 te groot? Hoe ligt hij in de hand en past hij volgens jou in je broekzak? Met moeite of zit dat lekker?
Hij is redelijk dik, en ik vind em niet lekker in mn broekzak zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:55:
vind je de h320 te groot? Hoe ligt hij in de hand en past hij volgens jou in je broekzak? Met moeite of zit dat lekker?
Dit kun je trouwens het beste gewoon ff voor jezelf bepalen door naar een winkel te gaan en het zelf uit te proberen.
Dr is trouwens een speciaal topic voor de H3x0 serie.
Verwijderd
Met deze speler kun je niet zoeken via Artiest, albums etc. net als bij de creatives, dus je hebt altijd een waslijst aan nummers?
Wanneer komt de H10 20 gb uit en wanneer is hij te bestellen? Hoe duur zou hij worden denk je? 300?
Wanneer komt de H10 20 gb uit en wanneer is hij te bestellen? Hoe duur zou hij worden denk je? 300?
Verwijderd
eeh wat bedoel je met DEZE ? ? de h10 of de h320??Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:13:
Met deze speler kun je niet zoeken via Artiest, albums etc. net als bij de creatives, dus je hebt altijd een waslijst aan nummers?
in ieder geval kun je bij beide zoeken via Artiest, Albums, Genres enz.
h10 20 GB is denkik eind april begin mei wel te verkrijgen.. hij zal vast iets rond de 300 euro kosten.. ik denk wel dat hij dunner en mooier is dan de H320..
edit: h10 = 15 mm dik,
h320 = 22,5mm (20GB) / 25mm (40GB) dik
edit2: zie trouwens ook www.iriver.com, daar staan foto's van iriver in Londen en iriver in New York.. zijn die echt ?? (hangt mn mp3speler echt overal op de bussen en billboards??)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:29 ]
Verwijderd
ja ik bedoelde de H10, je kunt toch ook afspeellijsten maken via winamp met de h10?Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:17:
[...]
eeh wat bedoel je met DEZE ? ? de h10 of de h320??
in ieder geval kun je bij beide zoeken via Artiest, Albums, Genres enz.
h10 20 GB is denkik eind april begin mei wel te verkrijgen.. hij zal vast iets rond de 300 euro kosten.. ik denk wel dat hij dunner en mooier is dan de H320..
edit: h10 = 15 mm dik,
h320 = 22,5mm (20GB) / 25mm (40GB) dik
edit2: zie trouwens ook www.iriver.com, daar staan foto's van iriver in Londen en iriver in New York.. zijn die echt ?? (hangt mn mp3speler echt overal op de bussen en billboards??)
Denken jullie dat de prijs van de H10 zal dalen, als de H20 op de markt komt?
Je kunt dus wel gewoon zoeken mits de goede tags.
Verwijderd
eey...ik zit een beetje met een probleem.......ik kan niet kiezen tussen de antreciet kleurige of de zilvere kan iemand me ff helpe?heeft iemand er foto's van(het liefst zelf gemaakt)_/-\o_
ow jah de H10 20gig is al in duitsland te koop en is €329,00 maar is daar een beetje aan de dure kant.(de foto's kloppen ook niet helemaal want er is daar de H10 5gig afgebeeld)
http://www.mp3-player.de/produkte.php?MP3Kategorie=4
www.mp3player.de
alvast bedankt
ow jah de H10 20gig is al in duitsland te koop en is €329,00 maar is daar een beetje aan de dure kant.(de foto's kloppen ook niet helemaal want er is daar de H10 5gig afgebeeld)
www.mp3player.de
alvast bedankt
Hoe moet nou iemand voor jou bepalen welke kleur het mooiste is? Ik zou zeggen, kijk ns naar de kleuren op internet, en maak je beslissingVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:43:
eey...ik zit een beetje met een probleem.......ik kan niet kiezen tussen de antreciet kleurige of de zilvere kan iemand me ff helpe?heeft iemand er foto's van(het liefst zelf gemaakt)_/-\o_
www.mp3player.de
alvast bedankt
Verwijderd
hehehe heb ik al gedaan.....maar op internet zijn dat van die foto's woorop je niet goed kan zien hoe die eruit zien dat zijn vooral MODELFOTO'S als je ze zelf maakt kan jet het beter zien hoe ze eruit zien dan zie je een echte en niet zo'n modelfoto zoals op www.iriver.nl
Verwijderd
Lol, ff verder kijken dan je reukorgaan lang is:Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:26:
batterij is misschien leuk voor op vakantie, maar dan kunnen ze beter een autolader gaan verkopen .. wie zit er nou 12 uur zonder stroom ??
http://www.mp3man.nl/product/15761/15485/11
Speciaal voor jouVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:48:
hehehe heb ik al gedaan.....maar op internet zijn dat van die foto's woorop je niet goed kan zien hoe die eruit zien dat zijn vooral MODELFOTO'S als je ze zelf maakt kan jet het beter zien hoe ze eruit zien dan zie je een echte en niet zo'n modelfoto zoals op www.iriver.nl
code:
1
| uit aan met hoesje |
op de eerste fotos ziet hij er wel een stuk donkerder uit door de flits, maar zonder de flits krijg ik de foto niet scherp

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Verwijderd
Op de H10 kun je net als op de H320 toch met afspeellijsten via Winamp werken?
En moet je persé usb 2.0 hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 19:37 ]
ik heb ff geprobeerd om direct een .pls of .m3u in iriver plus te zetten, maar dat lukt niet, als ik em eerst in de ingebouwde player zet en daarna in de library wel, maar misschien doe ik iets fout.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:41:
Op de H10 kun je net als op de H320 toch met afspeellijsten via Winamp werken?
en je kan met ook gewoon met een eerdere usb versie werken, duurt alleen wel een tijdje met 5gb
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Verwijderd
Also, the iRiver H10 does not have a separate data partition, so using the player as a USB Mass Storage Device is not possible.
Dit lees ik in een review (http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm) Kan het dus niet???
Ik dacht dat het wel gewoon kon, kan het alleen via WMP 10 en de software dus, foto's en .txt moeten dus ook met WMP 10?
Dit lees ik in een review (http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm) Kan het dus niet???
Verwijderd
kun je niet gewoon net als bij de H320 een afspeellijst maken in Winamp en hem vervolgens meteen opslaan op de harde schijf van de H10?RedFox schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:50:
[...]
ik heb ff geprobeerd om direct een .pls of .m3u in iriver plus te zetten, maar dat lukt niet, als ik em eerst in de ingebouwde player zet en daarna in de library wel, maar misschien doe ik iets fout.
en je kan met ook gewoon met een eerdere usb versie werken, duurt alleen wel een tijdje met 5gb
Ik heb ff een .zip file in de root gezet en dat werkt gewoon hoor, blijft staan na restart en is te zien in de mediabrowser.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:05:
Also, the iRiver H10 does not have a separate data partition, so using the player as a USB Mass Storage Device is not possible.
Dit lees ik in een review (http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm) Kan het dus niet???Ik dacht dat het wel gewoon kon, kan het alleen via WMP 10 en de software dus, foto's en .txt moeten dus ook met WMP 10?
als ik een .pls of .m3u in media/playlists zet werkt het niet, dus blijkbaar worden Winamp playlists niet herkend.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:06:
[...]
kun je niet gewoon net als bij de H320 een afspeellijst maken in Winamp en hem vervolgens meteen opslaan op de harde schijf van de H10?
Als ik via iriver plus een playlist maak op de H10 wordt er trouwens een .plp gemaakt.
Verwijderd
ey thx hier heb ik wat aanRedFox schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:56:
[...]
Speciaal voor jou:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
code:
1 uit aan met hoesje
op de eerste fotos ziet hij er wel een stuk donkerder uit door de flits, maar zonder de flits krijg ik de foto niet scherp, de 'modelfotos' geven de kleur beter weer.
Verwijderd
ja dat is waar, maar alleen bij de US-versie.. in europa is de INTERNATIONALE versie te koop, die kan wel gwoon USB Mass Storage Device..Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:05:
Dit lees ik in een review (http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm) Kan het dus niet???Ik dacht dat het wel gewoon kon, kan het alleen via WMP 10 en de software dus, foto's en .txt moeten dus ook met WMP 10?
Verwijderd
huh waar moet die in dan ?? in de H10 laadt ik op via een |_____|-achtige aansluiting, terwijl op het plaatje een rondje staat.. die zou alleen in de oortelefoon passen..Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:27:
[...]
Lol, ff verder kijken dan je reukorgaan lang is:
http://www.mp3man.nl/product/15761/15485/11
en als het werkt, is het dan een oplader zoals bij USB (dat je niet kan luisteren) of zoals in het stopcontact (dat je tegelijkertijd kan luisteren)?
gokje: in hetzelfde gat waar je stroomkabel ingaat, in je usb kabel?Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:43:
[...]
huh waar moet die in dan ?? in de H10 laadt ik op via een |_____|-achtige aansluiting, terwijl op het plaatje een rondje staat.. die zou alleen in de oortelefoon passen..
Verwijderd
oh ja, dat zou wel kunnen ja..maar dies toch niet evengroot als die van de H300 serie ?? want daar is diezelfde kabel geschikt voor staat er ..RedFox schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:39:
[...]
gokje: in hetzelfde gat waar je stroomkabel ingaat, in je usb kabel?
blijkbaar zijn ze wel even groot, en anders stur je gewoon een mailtje naar mp3man om het zeker te weten.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 08:43:
[...]
oh ja, dat zou wel kunnen ja..maar dies toch niet evengroot als die van de H300 serie ?? want daar is diezelfde kabel geschikt voor staat er ..
Verwijderd
ja ik heb ff gekeken maar ze zijn wel even groot ..RedFox schreef op maandag 04 april 2005 @ 09:31:
[...]
blijkbaar zijn ze wel even groot, en anders stur je gewoon een mailtje naar mp3man om het zeker te weten.
Verwijderd
De speler wordt gewoon herkend als harde schijf. Dus je kunt plug & playe, je kunt dus gewoon mp3 en andere bestanden zoals .doc invoeren. Mijn vraag is of de mp3's (getagged en al) op deze manier dan ook gewoon in de menu's als album, artist, genre etc. komen te staan. Dus die bijgeleverde software gebruiken is eigenlijk overbodig, alleen voor upgraden firmware en invoegen playlisten?
Verwijderd
nee, dat is een foute conclusie... je MOET de software gebruiken als je wilt dat de muziek bij het tabblad 'Music' verschijnt.. (windows media player 10 dus, of iriverplus «dat zit erbij»)..Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:10:
De speler wordt gewoon herkend als harde schijf. Dus je kunt plug & playe, je kunt dus gewoon mp3 en andere bestanden zoals .doc invoeren. Mijn vraag is of de mp3's (getagged en al) op deze manier dan ook gewoon in de menu's als album, artist, genre etc. komen te staan. Dus die bijgeleverde software gebruiken is eigenlijk overbodig, alleen voor upgraden firmware en invoegen playlisten?
als je de software niet gebruikt komt hij alleen bij BROWSER en dat zoekt heel lastig als je veel bestanden hebt, omdat je het dan net zo ziet als in Windows Verkenner. Maar als je zelf mappen maakt, is dat prima te doen..
ik zou wel voor de 1e manier kiezen: dus gewoon software gebruiken zodat je op ID-tags kunt zoeken.. das een stuk handiger dan mappen, maar dan moet je wel zorgen dat je ID-tags kloppen (niet 3 verschillende Tags voor 1 naam «bv. The Offspring, Offspring, Ofspring»)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 19:51 ]
Verwijderd
Heeft toevallig al iemand een dealer/verkooppunt in Nederland gevonden waar de 20 GB versie verkrijgbaar is....??
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 10:30 ]
Verwijderd
nee, dat gaat je niet lukken, hij is nog niet uit in Nederland..Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:28:
Heeft toevallig al iemand een dealer/verkooppunt in Nederland gevonden waar de 20 GB versie verkrijgbaar is....??
Verwijderd
Even een vraagje over het "rating"-systeem (beoordeling in WMP10 met aantal sterren van 1 t/m 5). Weet iemand of
- de ratings die in WMP10 zijn aangebracht meegenomen worden op de H10?
- een rating aangebracht op de H10 weer terug-gesynced kan worden naar WMP10?
Ik gebruik namelijk een windows media center computer waarbij ik een hele hoop MP3's heb "gerate" om playlists met favoriete nummers te kunnen maken. Het lijkt me super handig om die rating ook op de H10 aan te kunnen brengen en de MP3's op de computer (in de WMP10-bibliotheek) ermee te kunnen updaten.
Echnie.
Ik gebruik namelijk een windows media center computer waarbij ik een hele hoop MP3's heb "gerate" om playlists met favoriete nummers te kunnen maken. Het lijkt me super handig om die rating ook op de H10 aan te kunnen brengen en de MP3's op de computer (in de WMP10-bibliotheek) ermee te kunnen updaten.
Echnie.
Verwijderd
Het enige wat ik weet is dat je de 0-knop lang ingedrukt moet houden terwijl je een liedje afspeelt, en dan krijg je een ratingsysteem te zien, je kunt dan *, **, ***, **** of ***** kiezen. De liedjes die je gerate hebt komen in een aparte afspeellijst te staan, onder 'Afspeellijsten'..Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:11:
Even een vraagje over het "rating"-systeem (beoordeling in WMP10 met aantal sterren van 1 t/m 5). Weet iemand of
Echnie.
ik zal ff proberen of dat ook gesynchroniseerd kan worden maar ik ben bang van niet ..
Verwijderd
Weet iemand waarom de h10 opeens ongeveer 20 euro in prijs verlaagd is? Op www.tweakers.net/pricewatch was de laagste prijs tot gisteren nog iets van 260 euro en nu 240! Is er soms een nieuw model geintroduceerd bij iriver of is er toch nog een mankementje gevonden
?
Ik overweeg namelijk om de h10 te kopen, maar als er een redelijke kans is dat hij binnen twee weken nog 20 euro goedkoper wordt, dan wil ik daar best op wachten
.
Ik overweeg namelijk om de h10 te kopen, maar als er een redelijke kans is dat hij binnen twee weken nog 20 euro goedkoper wordt, dan wil ik daar best op wachten
aahh..ik was bij de Bcc in Eindhoven woensdag..en daar hadden ze de zilveren en de zwarte...
Ik heb direct de zwarte gekocht...en wat is die me een partij mooi zeg.....tis tegen het antraciet aan, maar niet glanzend
..Ben er helemaal blij mee 
alleen heeft het apparaat toch wel een paar nadelen:
* De laadkabel kun je alleen via de usb kabel aansluiten, dus niet rechtstreeks op de speler
Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat als je ergens naar toe gaat..en je de accu ondertussen wilt opladen, dan moet je de hele kabelboom meeslepen..
* De aansluing aan de onderzijde is helaas geen usb, maar een eigen connector]
* De software is echt zeer onfunctioneel
Voor de rest is het een geweldig apparaat, vooral de digitale tuner bevalt me zeer goed
Ik heb voorheen 2 weken een zen micro gehad..en die tuner die daar in zat...bah!
deze blijft eigenlijk steeds een zeer goed signaal doorgeven, ook op plaatsen waar de zen
alleen maar ruis gaf. Ook de geluidskwaliteit en de uitgebreide equalizer functies staan mij wel aan
Ik vind dat je met dit apparaar een klasse hoger in design zit dat met een ipod of een zen micro
Ik heb het dockingstation besteld en dat komt woensdag as. binnen...ik zal dan eens een paar foto's maken
Ik heb direct de zwarte gekocht...en wat is die me een partij mooi zeg.....tis tegen het antraciet aan, maar niet glanzend
alleen heeft het apparaat toch wel een paar nadelen:
* De laadkabel kun je alleen via de usb kabel aansluiten, dus niet rechtstreeks op de speler
* De aansluing aan de onderzijde is helaas geen usb, maar een eigen connector]
* De software is echt zeer onfunctioneel

Voor de rest is het een geweldig apparaat, vooral de digitale tuner bevalt me zeer goed
Ik heb voorheen 2 weken een zen micro gehad..en die tuner die daar in zat...bah!
deze blijft eigenlijk steeds een zeer goed signaal doorgeven, ook op plaatsen waar de zen
alleen maar ruis gaf. Ook de geluidskwaliteit en de uitgebreide equalizer functies staan mij wel aan
Ik vind dat je met dit apparaar een klasse hoger in design zit dat met een ipod of een zen micro
Ik heb het dockingstation besteld en dat komt woensdag as. binnen...ik zal dan eens een paar foto's maken
De oplossing is niet altijd de oplossing
Ik zit idd in precies dezelfde situatie. Ik weet niet precies wanneer de H10 20 Gb uitkomt, maar ik neem aan dat de H10 5 Gb dan weer in prijs daalt. Weet iemand wanneer de H10 20 Gb uitkomt ( in Nederland).Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:10:
Weet iemand waarom de h10 opeens ongeveer 20 euro in prijs verlaagd is? Op www.tweakers.net/pricewatch was de laagste prijs tot gisteren nog iets van 260 euro en nu 240! Is er soms een nieuw model geintroduceerd bij iriver of is er toch nog een mankementje gevonden?
Ik overweeg namelijk om de h10 te kopen, maar als er een redelijke kans is dat hij binnen twee weken nog 20 euro goedkoper wordt, dan wil ik daar best op wachten.
Ik koop hem wel, maar vind het beetje zonde als ik een week later zie dat ie weer flink is gedaald in prijs.
Verder twijfel is nog of ik een docking systeem zal kopen...
Ik denk het niet en mocht het nodig zijn kan ik die later natuurlijk nog kopen.
Verwijderd
@missBoo & CU2Mor0: hij is denk ik in prijs gezakt zodat hij beter kan concurreren met de iPod mini - die ook erg is gezakt in prijs, en de Zen Micro - die ook is gezakt in prijs. Als de H10 niet was gezakt had hij minder goed kunnen concurreren.. vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!!
Verwijderd
Oke ik heb mijn Zilveren H10 nu nog geen weekje
paar opmerkingen
paar opmerkingen
- schrale software en het alfabetische probleem (is handmatig op te lossen via het programma zelf)
- batterij haalt de 4uur denk ik net....(jullie hadden het over stand-by) weet iemand hoe je dit uit kunt zetten (en of het wel bestaat)
- foto's (kleuren) worden iets vervormd?
- m'n Iriver 390T had veel meer functies
- de oplader is echt debiel, want nu heb je 2 kabeltjes nodig om heb via het stopcontact op te laden, waarom geen directe uitgang op de oplader?
- wat is er verbeterd in de firmware 2.0 ?
- is het goed voor de batterij om steeds opgeladen te worden terwijl hij nog niet leeg is? (als je hem aansluit op de pc, gaat ie al opladen
Verwijderd
Je hebt het over het alfabetische probleem, bedoel je daarmee dat de h10 de nummers automatisch op alfabet rangschikt? Ik dacht dat dat inmiddels opgelost was met de nieuwe firmware? Of is dat nog steeds niet verbeterd?
Verwijderd
'Het alfabetische probleem' is dat een album op alfabet op je scherm komt te staan. Maar als jijzelf een andere volgorde wilt, zoals bv. op de volgorde van het album, dan kun je 01, 02, 03 etc. in je ID-tags zetten.. en dan is je probleem opgelost..Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:43:
Je hebt het over het alfabetische probleem, bedoel je daarmee dat de h10 de nummers automatisch op alfabet rangschikt? Ik dacht dat dat inmiddels opgelost was met de nieuwe firmware? Of is dat nog steeds niet verbeterd?
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:06:
paar opmerkingenpaar vragen:
- schrale software en het alfabetische probleem (is handmatig op te lossen via het programma zelf)
- batterij haalt de 4uur denk ik net....(jullie hadden het over stand-by) weet iemand hoe je dit uit kunt zetten (en of het wel bestaat)
- de oplader is echt debiel, want nu heb je 2 kabeltjes nodig om heb via het stopcontact op te laden, waarom geen directe uitgang op de oplader?
![]()
verder bevalt het allemaal wel goed hoor
- is het goed voor de batterij om steeds opgeladen te worden terwijl hij nog niet leeg is? (als je hem aansluit op de pc, gaat ie al opladen
- Die batterijtijd wordt als je een paar ker helemaal hebt opgeladen en leeg hebt laten lopen iets beter, teminste bij mij wel..
- De verbeteringen bij firmware 2:
Je kunt radiostations (via iriverplus) een naam geven, dat is handig want dan zie je bv meteen dat '88.60' Radio 3FM is. Verder zijn er veel kleine foutjes verbeterd, maar daar merk je opzich niet zoveel van omdat ze er niet meer zijn.. - wat die batterij betreft: het is een lithium-ion batterij, wat inhoudt dat er (vrijwel geen) geheugeneffect optreedt (geheugeneffect = dat als je de batterij niet telkens leeg laat lopen dat de batterij dan een kortere levensduur krijgt..)
het maakt dus niet als je hem telkens aansluit op de PC..
Tip: gebruik in plaats van het nogal lelijke en irritante programma 'iriverplus' gewoon Windows Media Player 10!
offtopic:
hmm, mmport.nl denkt een primeur te hebben:

volges mij hadden ze hem als 1 van de laatsten, en was mp3spelers.nl eerst..
hmm, mmport.nl denkt een primeur te hebben:

volges mij hadden ze hem als 1 van de laatsten, en was mp3spelers.nl eerst..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 17:21 ]
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:06:
paar opmerkingen
paar opmerkingen
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:49:
gebruike..
dat gaat niet lukke trouwes..
je moet welVerwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:06:
![]()
hebben er meerder last dat hij naar 4 uur leeg is, ik had de samsung Yepp 920 gekocht, was ook binnen 5 uur leeg heb ik terug gebracht, was maar 196 euro, zoek nu een andere, die minimaal 8 uur volhoud, en 20 gig heeft
code:
1
| [/quote] |
gebruike..
dat gaat niet lukke trouwes..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 09:28 ]
[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:49:
Als je dat een paar keer doet, dan bestaat de kans dat de batterij het langer vol gaat houden.
Het maakt trouwens niet uit wanneer je em oplaad, ook al is ie nog niet leeg.
Tipje voor die batterij: ontlaad em ns helemaal, en laad em dan weer op.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:06:
![]()
hebben er meerder last dat hij naar 4 uur leeg is, ik had de samsung Yepp 920 gekocht, was ook binnen 5 uur leeg heb ik terug gebracht, was maar 196 euro, zoek nu een andere, die minimaal 8 uur volhoud, en 20 gig heeft
Als je dat een paar keer doet, dan bestaat de kans dat de batterij het langer vol gaat houden.
Verwijderd
[quote]RoD schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:30:
ja, de batterij gaat dus na een tijdje vanzelf langer mee...Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:49:
[...]
Tipje voor die batterij: ontlaad em ns helemaal, en laad em dan weer op.
Verwijderd
dat die accu verwisselbaar is, is allemaal leuk en aardig, maar dat is natuurlijk wel weer zo dat ie niet universeel is en dat je perse die accu moet gebruiken, leuk als hij dadelijk niet meer te koop is 
Heb je trouwens de software nodig voor de firmware up te grade?
Laadt de speler ook op als hij aan de usb ligt tijdens het transferre van bestande?

Laadt de speler ook op als hij aan de usb ligt tijdens het transferre van bestande?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 19:59 ]
Verwijderd
@palliske: ik heb antwoord op je vragen..Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:51:
dat die accu verwisselbaar is, is allemaal leuk en aardig, maar dat is natuurlijk wel weer zo dat ie niet universeel is en dat je perse die accu moet gebruiken, leuk als hij dadelijk niet meer te koop is
- Dat je per se die accu moet gebruiken is niet zo heel erg, want als er AA batterijen in moesten had je een hele dikke mp3speler gehad;).. nu zitten er hele dunne batterijen in.. het zal nog wel even duren voordat je niet aan nieuwe batterijen kunt komen, en zo snel zul je geen nieuwe batterijen nodig hebben..
- Er zijn al meerder firmware updates geweest. Als er een manual firmware-update is, moet je zelf via Windows Verkenner updaten. En de laatste update (FW2.0) ging via het programma iriverplus.
Ik vond zelf de manual makkelijker, omdat het via dat programma bij mij vaak fout gegaan is. - Ja, de speler laadt ook als hij aan de USB zit, tijdens het overladen van bestanden. Alsje dus dagelijks nieuwe bestanden erop zet, hoef je haast nooit op te laden omdat ie dat automatisch al doet..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 10:08 ]
Verwijderd
offtopic:
Dit topic is ook nogal dood gevallen

Ik ben binnenkort van plan de h10 te kopen, van wat ik gehoord heb zijn de meeste bugs verholpen bij firmware versie 2.0? (Dit is toch ook de standaard firmware voor de europese versie niet?)
Ook zoek ik een winkel die de zwarte versie van de remote verkoopt aangezien ik die nog niet gezien heb. Overigens vond ik de prijs van de remote ook relatief duur, 30 euro voor slechts een remote

Hallo, Ik heb een probleem met mijn h10. Ik zie geen map system meer??? dit is dus behoorlijk klote. Als geprobeerd dit via Portable Device Initializion te doen maar dit geeft geen enkel resultaat. Iemand hier een idee wat ik nog meer kan proberen. THNX
Verwijderd
Er is een Internationale en een Amerikaanse versie.. in de amerikaanse waren die bugs er, maar in de internationale haast niet.. in FW 2.0 heb ik nog geen bug ofzo kunnen vinden..Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:34:
offtopic:
Ik ben binnenkort van plan de h10 te kopen, van wat ik gehoord heb zijn de meeste bugs verholpen bij firmware versie 2.0? (Dit is toch ook de standaard firmware voor de europese versie niet?)
Ook zoek ik een winkel die de zwarte versie van de remote verkoopt aangezien ik die nog niet gezien heb. Overigens vond ik de prijs van de remote ook relatief duur, 30 euro voor slechts een remote
als je hem nieuw koopt in NL kun je ervan uitgaan dat er (vrijwel) geen bugs in zitten.
Verwijderd
Dat kan komen omdat de map 'System' een 'verborgen' map is.Pittemans schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:13:
Hallo, Ik heb een probleem met mijn h10. Ik zie geen map system meer??? dit is dus behoorlijk klote. Als geprobeerd dit via Portable Device Initializion te doen maar dit geeft geen enkel resultaat. Iemand hier een idee wat ik nog meer kan proberen. THNX
Ik zal je zeggen hoe je deze map alsnog kunt zien:
Open je H10 in Windows Verkenner. In 'Mapopties' (Extra >> Mapopties) kun je bij 'Weergave' het vakje "De inhoud van systeemmappen weergeven" aanvinken. Dan zie je als het goed is 'System' wel weer..
edit: werkt onder Windows XP, dus als je een ander besturingssysteem hebt, weet ik het niet ..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 17:53 ]
En als dat niet werkt. Maak dan een map genaamd Systeem, zet H10.mi4 erin. Sleep de map naar de H10 Station, klik op yes als ie vraagt of je het wil vervangen.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:53:
[...]
Dat kan komen omdat de map 'System' een 'verborgen' map is.
Ik zal je zeggen hoe je deze map alsnog kunt zien:
Open je H10 in Windows Verkenner. In 'Mapopties' (Extra >> Mapopties) kun je bij 'Weergave' het vakje "De inhoud van systeemmappen weergeven" aanvinken. Dan zie je als het goed is 'System' wel weer..
edit: werkt onder Windows XP, dus als je een ander besturingssysteem hebt, weet ik het niet ..
Verwijderd
Hm, dat zou ik niet doen.. Kijk de map is er wel, (tenminste als je MP3speler het nog wel gewoon doet), maar je ZIET hem niet.. Da's eigenlijk helemaal niet zo erg, want je hebt hem ook echt niet nodig ..Hironshy schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:51:
[...]
En als dat niet werkt. Maak dan een map genaamd Systeem, zet H10.mi4 erin. Sleep de map naar de H10 Station, klik op yes als ie vraagt of je het wil vervangen.
Een map 'Systeem' aanmaken lijkt me nutteloos, al is het alleen maar omdat het origineel 'System' heet. En bovendien staat daar niet alleen H10.mi4 in, maaar ook nog een map voor Fonts en nog een paar mapjes..
Ja, ik ben er zelf ook achter gekomen dat de map verborgen is. Maar na zowel in Windows XP "De inhoud van systeemmappen weergeven" als "verborgen mappen laten zien" in Windows 2000 aangevinkt te hebben zie ik nog steeds het map niet. Dus tja ik moest wel. Dat "systeem" nog andere mappen bevat wist ik niet, maar ik heb nog geen problemen ondervonden.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:52:
[...]
Hm, dat zou ik niet doen.. Kijk de map is er wel, (tenminste als je MP3speler het nog wel gewoon doet), maar je ZIET hem niet.. Da's eigenlijk helemaal niet zo erg, want je hebt hem ook echt niet nodig ..
Een map 'Systeem' aanmaken lijkt me nutteloos, al is het alleen maar omdat het origineel 'System' heet. En bovendien staat daar niet alleen H10.mi4 in, maaar ook nog een map voor Fonts en nog een paar mapjes..
Verwijderd
ik heb nu ook een H10 maar ik kan nergens vinden op deze topic hoe je er foto's op kan zetten kan iemand me helpen?
D'r zat een handleiding bij, neem ik aan 
Maar ik gok dat je via de PC die foto's er op moet zetten.
Maar ik gok dat je via de PC die foto's er op moet zetten.
"Gewoon" er op kwakken, en in de goeie map zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:23:
ik heb nu ook een H10 maar ik kan nergens vinden op deze topic hoe je er foto's op kan zetten kan iemand me helpen?
Verwijderd
In de Windows Verkenner je H10 openen, en de foto's in de map 'Photo' zetten (die staat in 'Media')Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:23:
H10\Media\Photo. Als je ze daar zet, komen ze bij de tab 'PHOTO' te staan, das wel zo leuk, anders moet je via browser je foto zoeken ..
Verwijderd
Ben me aan het orienteren op de IRiver H10. Vraag me alleen af of je het
apparaat ook als direct storage device kunt gebruiken om je foto's vanaf
een digitale camera zonder tussenkomst van PC in op te slaan. Heeft iemand hier
ervaring mee?
ervaring mee?
Nee, er zit geen USB Host op, zoals je in de specs kunt zien.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:28:
Ben me aan het orienteren op de IRiver H10. Vraag me alleen af of je het
ervaring mee?
Ik zit er over te denken om deze te gaan kopen. Alleen zit ik vaak met mijn huidige mp3speler (ibead100) op de fiets, kan de h10 daar tegen denken jullie? (in mijn jaszak of op het stuur).
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Doet het prima bij mij, zit altijd in m'n binnenzak als ik op de fiets zit. Soms zelfs ff stukkie rennen met mijn hond als m'n H10 in m'n broekzak zit, en doet het nog perfect. Denk dus dat je je er niet druk om hoeft te maken
Verwijderd
ik ga over een poosje naar argentinië,brazilië met vakantie en ik had een vraag. je moet de iriver altijd update. nou gaat dat moeilijk omdat ik geen laptop heb. maar kan je niet er voor zorgen dat je die database update kan laten zitten ofzo want het is wel lastig als je op vakantie bent en als je op een gegeven moment op je mp3 een warning ziet staan en die zegt dat die moet worden geupdate.
Verwijderd
Huh, hoe bedoel je dat? Als je een firmware-update bedoelt, die heb je eigenljik niet nodig. Ik weet niet hoelang je gaat, maar er komen haast nooit nieuwe firmwares uit. Je kunt hem goed meenemen, omdat er een kabel bijzit, waarmee je hem in het stopcontact kunt opladen, dus als er stopcontacten in de buurt zijn moet het goedkomen..Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:40:
ik ga over een poosje naar argentinië,brazilië met vakantie en ik had een vraag. je moet de iriver altijd update. nou gaat dat moeilijk omdat ik geen laptop heb. maar kan je niet er voor zorgen dat je die database update kan laten zitten ofzo want het is wel lastig als je op vakantie bent en als je op een gegeven moment op je mp3 een warning ziet staan en die zegt dat die moet worden geupdate.
Verwijderd
Ik heb nog nooit een H10 horen overslaan, hardlopen of fietsen, het maakt op zich niet zo heel veel uit, hij kan er prima tegen.. Het enige probleem zou kunnen voorkomen bij de oordopjes, die kunnen uitvallen..I.R. Butcher schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:21:
Ik zit er over te denken om deze te gaan kopen. Alleen zit ik vaak met mijn huidige mp3speler (ibead100) op de fiets, kan de h10 daar tegen denken jullie? (in mijn jaszak of op het stuur).
Daar kan ie absoluut tegen.I.R. Butcher schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:21:
Verwijderd
Weet iemand 'toevallig' met een beetje zekerheid te zeggen wanneer de 20 Gb versie in Nederland verkrijgbaar zal zijn? Ik krijg bij verschillende verkooppunten nogal uiteenlopende antwoorden...en bij Iriver zelf zijn ze te beroerd om te antwoorden (of ze weten het zelf nog niet).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb al een mailtje gestuurd naar Iriver, maar nog geen antwoord gehad. Ik heb wat vergelijkend warenonderzoek gedaan, en de H10 is toch wel een van de meest compacte spelers die ook een kleurenscherm heeft (en er mooi uitziet, ik vind de creative micro zen bijvoorbeeld niet mooi). Als ik wat hoor, laat ik het weten.
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Verwijderd
nou ik bedoel om de 3 of 4 dagen komt er op mijn H10 een warning te staan
er staat dan op dat de databse moet worden geupdate
....hebben jullie daar ook ''last'' van? dit vind ik soms wel lastig en vooral in de zomervakantie als ik naar het buiteland ga en als er dan opeens zo'n warning op m'n mp3 staat kan ik niet ff naar mijn eigen comp om een database update te doen.
dus zouden jullie ff een week geen database update willen doen?(dus ff een week lang geen software overplaatsen)
ik zou wel graag willen weten of dit alleen bij mij is(of 't een fabrieksfout is ofzo)of of dat bij iedereen is
THX
dus zouden jullie ff een week geen database update willen doen?(dus ff een week lang geen software overplaatsen)
ik zou wel graag willen weten of dit alleen bij mij is(of 't een fabrieksfout is ofzo)of of dat bij iedereen is
THX
Verwijderd
Huh? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat is echt een fout in je mp3speler hoor, het zou niet best zijn dat je niet langer dan een week weg kunt omdat je anders foutmeldingen krijgt. Probeer eens met iRiverplus je speler te 'initialiseren', alles wordt dan leeggehaald, en alleen de originele systeemmappen blijven over. (Hij wordt dan weer zo als je hem gekocht hebt). Je moet dan wel alle muziek er opnieuw opzetten, maar als het goed is is het probleem verholpen. En anders moet je even naar de winkel waar je hem gekocht hebt, misschien kun je dan wel een nieuwe krijgen.. Het hoort in ieder geval niet zo ..Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:46:
nou ik bedoel om de 3 of 4 dagen komt er op mijn H10 een warning te staaner staat dan op dat de databse moet worden geupdate
....hebben jullie daar ook ''last'' van? dit vind ik soms wel lastig en vooral in de zomervakantie als ik naar het buiteland ga en als er dan opeens zo'n warning op m'n mp3 staat kan ik niet ff naar mijn eigen comp om een database update te doen.
THX
![]()
Verwijderd
Waarschijnlijk weten ze het zelf nog niet ..Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:10:
Weet iemand 'toevallig' met een beetje zekerheid te zeggen wanneer de 20 Gb versie in Nederland verkrijgbaar zal zijn? Ik krijg bij verschillende verkooppunten nogal uiteenlopende antwoorden...en bij Iriver zelf zijn ze te beroerd om te antwoorden (of ze weten het zelf nog niet).
Verwijderd
Met de keus tussen H10 en H320 kan ik je wel helpen. Het hangt er vanaf wat je wilt:Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:20:
Ik kan alleen nog niet kiezen tssen de h10, h320 of de Archos Gmini400...
> Heb je een hele grote muziekcollectie, wil je dat altijd bij je hebben, en is de dikte niet zo'n punt?
iRiver H320
> Heb je toch nog niet zoveel liedjes, en wil je graag een mooi design, dat mooi dun is ?
iRiver H10
Het voordeel van de H320 is de USB-host die erop zit. Je kunt hier bv. een cardreader of een andere mp3speler op aansluiten. Je kunt dan daar muziek afhalen en vice versa. Een ander voordeel van de H320 is dat je filmpjes kunt bekijken (alleen AVI met Xvid-codec).
Het voordeel van de H10 is dat hij mooi dun en klein is, en dat hij heel veel equalizersettings heeft, en hij werkt net wat efficiënter, door z'n touchpad, en z'n mooie menu.
Verwijderd
De nieuwe H10 Firmware V2.03 is uit! Ik heb hier zelf lang op gewacht maar helaas is er niet echt iets nieuws bij toegevoegd. Met deze firmware is vooral de radio (met name radio recording) verbeterd en een paar bugs (o.a. bugs bij txt-view) zijn gefixed. Ik wacht nog steeds op de firmware waarmee je de scroll pad gevoeligheid kan instellen want browsen via music menu gaat zo langzaam 
De vertaling van de firmware release op de Koreaanse iriver site (van http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=19451 gehaald):
Today iRiver Korea Releases H10 Firmware v2.03
http://www.iriver.co.kr/c...Item=&SrchString=&idx=793
Version 2.03 2005/04/28
* Feature Improvement
1. FM Recording feature improvement
* When scheduled recording time is over, FM recording is complete after saving is done properly.
* When power is ON, after FM scheduled recording and saving is complete, power is still ON. When power is OFF, after FM scheduled recording and saving is complete, power is OFF.
* In case of FM scheduled recording, after scheduled recording time is over, the recording continues 1~5 seconds more. This is one of attributes of HDD product.
* Bug Fixes
1. Fixed intermittent system down after power on/off during playback of MP3 files followed by text viewing
2. Fixed display of Goto screen before text screen when select button is entered quickly for text viewing
3. Fixed the issue of not setting default volume to 20 when setting is being reset while radio is being played
De vertaling van de firmware release op de Koreaanse iriver site (van http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=19451 gehaald):
Today iRiver Korea Releases H10 Firmware v2.03
http://www.iriver.co.kr/c...Item=&SrchString=&idx=793
Version 2.03 2005/04/28
* Feature Improvement
1. FM Recording feature improvement
* When scheduled recording time is over, FM recording is complete after saving is done properly.
* When power is ON, after FM scheduled recording and saving is complete, power is still ON. When power is OFF, after FM scheduled recording and saving is complete, power is OFF.
* In case of FM scheduled recording, after scheduled recording time is over, the recording continues 1~5 seconds more. This is one of attributes of HDD product.
* Bug Fixes
1. Fixed intermittent system down after power on/off during playback of MP3 files followed by text viewing
2. Fixed display of Goto screen before text screen when select button is entered quickly for text viewing
3. Fixed the issue of not setting default volume to 20 when setting is being reset while radio is being played
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:43 ]
Even een vraagje over de H10. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de H10 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Hoewel het touchpad erg gelikt is, vraag ik mij af of je hier snel en gemakkelijk een kort stukje terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.
Een tweede vraagje voor de zekerheid. Stel ik laat mijn H10 een keertje uit mijn broekzak vallen. Overleeft de harde schijf dit?
Een tweede vraagje voor de zekerheid. Stel ik laat mijn H10 een keertje uit mijn broekzak vallen. Overleeft de harde schijf dit?
ik vraag mij eigenlijk als trotse eigenaar van de H320 af, waarom mensen zo uitkijken naar die H10 20GB. Zoals duidelijk op de site van iriver valt te lezen, zijn deze twee apparaten nagenoeg even groot:
H10 20GB: 102 x 61 x 22 mm
H320: 103 x 62 x 22 mm
Dit houdt dus in ieder geval in dat de spelers allebei even "dik" zijn. Het enige verschil is dat de H10 een touchpad heeft, geen USB HOST en een kleiner kleurenscherm (1,8 inch tegenover 2 inch van de H320).
Ik snap dus eigenlijk Iriver niet zo goed dat ze deze speler uitbrengen
H10 20GB: 102 x 61 x 22 mm
H320: 103 x 62 x 22 mm
Dit houdt dus in ieder geval in dat de spelers allebei even "dik" zijn. Het enige verschil is dat de H10 een touchpad heeft, geen USB HOST en een kleiner kleurenscherm (1,8 inch tegenover 2 inch van de H320).
Ik snap dus eigenlijk Iriver niet zo goed dat ze deze speler uitbrengen
PSN: Sluuz
Ik denk gewoon om in te haken op de touchpad-hype die momenteel gaande is.
De H10 vind ik ook een stuk mooier dan de H300. Nofi, maar de H300 vind ik echt een lelijk blok.
De H10 vind ik ook een stuk mooier dan de H300. Nofi, maar de H300 vind ik echt een lelijk blok.
[ Voor 41% gewijzigd door Piggen op 03-05-2005 12:34 ]
het design is idd niet het sterkste punt ervan, maar daar koop ik ook geen mp3 speler voor...anders had ik wel de ipod genomen
PSN: Sluuz
Verwijderd
Ik wil nog iets toevoegen bij de V2.03 Firmware release gegevens:
Je kan met V2.03 ook 'progressief scrollen'. Dus als je de touchpad ingedrukt houdt, gaat ie op een gegeven moment sneller zoeken (net als de ipod als je blijft draaien). Dit vond ik heel aangenaam
iriver heeft dit niet expliciet bij de release aangegeven maar het is dus wel zo
go iriver!
Je kan met V2.03 ook 'progressief scrollen'. Dus als je de touchpad ingedrukt houdt, gaat ie op een gegeven moment sneller zoeken (net als de ipod als je blijft draaien). Dit vond ik heel aangenaam
iriver heeft dit niet expliciet bij de release aangegeven maar het is dus wel zo
Je kan niet met het touchpad scrollen in liedjes, dat moet je met de knoppen aan de zijkant doen.pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:45:
Even een vraagje over de H10. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de H10 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Hoewel het touchpad erg gelikt is, vraag ik mij af of je hier snel en gemakkelijk een kort stukje terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.
geen id, nog niet geprobeertEen tweede vraagje voor de zekerheid. Stel ik laat mijn H10 een keertje uit mijn broekzak vallen. Overleeft de harde schijf dit?
[ Voor 8% gewijzigd door RedFox op 03-05-2005 19:18 . Reden: persoon onder mij verteld het beter :) ]
Verwijderd
Ik kan je in eerste instantie zeggen dat de voice recorder van erg goeie kwaliteit is, mits je m op 'High Quality' hebt staan bij settings; perfect om interviews op te nemen. De opgenomen interviews worden gelijk gecodeerd als .mp3 bestanden, volledig compitabel met elk pc dus. Deze bestanden kun je dan overbrengen naar je PC via de USB kabel en ernaar luisteren via winamp of windows media player of welk programma dan ook. Met deze programma's kun je terugzoeken wat je wilt dus dat wordt geen probleem. In het geval dat je geen tijd/zin hebt om de opgenomen bestanden naar een pc over te brengen, met de H10 is afspelen en terugzoeken ook geen probleem. Ik heb al paar keer gebruik gemaakt van de voice recorder en bij het afspelen rewind, fast forward etc. gebruikt en het lukte allemaal prima. Wat ook handig is dat je bij de settings van de H10 kan instellen hoe snel je wilt terugzoeken/fastforwarden. Je kan kiezen uit 1x, 2x, 4x, 6x (rangeren met sprongen van 2secs tot 15 secs)pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:45:
Je 2e vraag: Ik heb mijn H10 nog nooit laten vallen of iets dergelijks dus ik heb geen idee. Maar ik kan je wel vertellen dat de harde schijf geen grote schokken aan kan. Je krijgt bij de H10 een siliconen hoesje bij, deze kan op zich schok-absoberend werken maar ik kan niets zeggen met zekerheid :x
EDIT: Zoals RedFox hierboven heeft uitgelegd, je kan idd niet met de touch pad door je muziek/opgenomen interviews heen scannen, daar zijn de knopjes aan de rechterkant van de H10 voor.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 19:23 . Reden: RedFox blijft maar editen hoor :p ]
Verwijderd
Tsjah, het punt is dat ik de H10 eigenlijk mooier vind, maar de H320 ook helemaal niet slecht vind en de extra's van de H320 trekken mij ook wel erg. Daarentegen is het filmje afspelen van de archos ook erg vet, alleen is die net iets duurder en kan ik er geen dock voor vinden Die heeft de h320 dan weer wel. Wel heb ik het idee dat de archos gmini dan wel net een klasse hoger is dan de mp3-spelers, omdat het ook multimedia kan. En helaas ben ik er nog steeds niet uitVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:52:
[...]
Met de keus tussen H10 en H320 kan ik je wel helpen. Het hangt er vanaf wat je wilt:
> Heb je een hele grote muziekcollectie, wil je dat altijd bij je hebben, en is de dikte niet zo'n punt?
iRiver H320
> Heb je toch nog niet zoveel liedjes, en wil je graag een mooi design, dat mooi dun is ?
iRiver H10
Het voordeel van de H320 is de USB-host die erop zit. Je kunt hier bv. een cardreader of een andere mp3speler op aansluiten. Je kunt dan daar muziek afhalen en vice versa. Een ander voordeel van de H320 is dat je filmpjes kunt bekijken (alleen AVI met Xvid-codec).
Het voordeel van de H10 is dat hij mooi dun en klein is, en dat hij heel veel equalizersettings heeft, en hij werkt net wat efficiënter, door z'n touchpad, en z'n mooie menu.

Ik dacht toch echt dat er eind april een nieuwe firmware zou komen die het alfabetische probleem op zou lossen.
De US versie heeft dit probleem sinds versie 2.0 al niet meer......
in mijn ogen is het een nutteloze upgrade.....ik wil goede id3 ondersteuning met track volgorde
ook wil ik albumart ondersteuning
huil huil
nee maar zonder dollen, fijn spelertje, maar de firmware zuigt, inplaats ze nu eerst de problemen oplossen met de oude speler voor ze een 20 gig op de markt brengen
De US versie heeft dit probleem sinds versie 2.0 al niet meer......
in mijn ogen is het een nutteloze upgrade.....ik wil goede id3 ondersteuning met track volgorde
ook wil ik albumart ondersteuning
huil huil
nee maar zonder dollen, fijn spelertje, maar de firmware zuigt, inplaats ze nu eerst de problemen oplossen met de oude speler voor ze een 20 gig op de markt brengen
Verwijderd
aangezien de US versie al albumtrack ondersteuning heeft zal het niet lang duren voordat wij dat ook krijgen. nog heel ff wachten dus
maar mij boeit t niet.. k gebruik die track nummers toch niet
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast