Nee nog niet, waarschijnlijk de tweede week van Maart, dus lang zal het niet duren.
Verwijderd
en hoe weet je dat ? ?Wekko schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:05:
Nee nog niet, waarschijnlijk de tweede week van Maart, dus lang zal het niet duren.
Iemand van misticriver heeft dat gezegd, die 'inside information' schijnt te hebben
Verwijderd
niemand die me kan helpen?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:53:
hallo, ik heb de h10 nu net een weekje, en ik ben er heel blij mee hij werkt zoals hij hoort. en hij was veel kleiner dan ik had verwachten uit de bijgeleverde oordopjes (sennheiser mx400) is het geluid echt superb!
Ik neem de h10 ook gewoon mee naar school, maar toen ik het geluid wat zachter wilde zetten zaten er opeens 4 scheuren in het scherm (ik balen natuurlijk). Ik denk dat het kom door de kou of zo, want ik ben nergens tegenaan gebotst.
Het scherm is toch van plasic, en valt dit onder de garantie of moet ik een nieuw plastic scherm kopen, of zijn die niet verkrijgbaar?
Thanks voor de mensen die me kunnen helpen
bel de winkel op waar je hem gekocht hebt?
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Dit lijkt me niet jou schuld, dus je kunt em gewoon terugbrengen voor garantie
Ff contact opnemen met die winkel en een RMA formulier aanvragen.
Verwijderd
Ik wil een MP3 speler gaan kopen, en dacht een leuke aan deze te hebben
Totdat ik bij de syseisen alleen iets over Windows zag staan en niet over MacOS 
Waarom nou altijd alleen dat shit Windows ondersteuning
Waarom nou altijd alleen dat shit Windows ondersteuning
Verwijderd
H10 ondersteunt ook MacOS; andere mensen konden m gewoon inpluggen op een MacOS PC en hij herkende de H10 gelijk als externe harde schijf, en dus als UMS-apparaat.
Verwijderd
Ja, klopt, ik heb persoonlijk met de Mac van een vriend van me zowel muziek op m'n iRiver H10 gezet, als muziek van m'n iRiver H10 op de Mac gezet.. .
Dat wil prima hooor ...
Dat wil prima hooor ...
Er is een nieuwe firmware update (v.2.0). Alleen het nadeel is dat niet alle bugs verholpen zijn, zoals het in alfabetische volgorde afspelen van de nummers.
Link staat op de homepage van :
www.misticriver.net
Ik heb er ook een link gevonden die ervoor kan zorgen dat je tags aangepast worden, zodat je albums op volgorde van tracknummer komen:
http://fangedbracelet.com/h10/magic.html
www.misticriver.net
Ik heb er ook een link gevonden die ervoor kan zorgen dat je tags aangepast worden, zodat je albums op volgorde van tracknummer komen:
Verwijderd
ja, hoe moet dat?? ik kan geen koreaans.. het lijkt zo dat je de nieuwe iriverplus moet hebben, en dat de nieuwe firmware daarbij zit... maar hoe kom je aan de nieuwe iriver plus ?? ik zie nergens een downloadlink..
Die update lijkt niet echt te werken bij mij. Tijdens het downloaden stopt hij bij de 40% en geeft een Error. Ik zal het later nog wel eens proberen. Wel staat er nu trouwens Firmware Upgrade bij Settings in mijn menu, maar daar zal ik maar niet op drukken aangezien de firmware niet helemaal gedownload is volgens mij. Als ik iRiver Plus opstart krijg ik trouwens de melding of ik wil updaten.
[ Voor 28% gewijzigd door Wekko306 op 07-03-2005 16:20 ]
Het moet we via de mp3speler heb ik gelezen en niet via iriverplus, maar dit kan alleen voor de US versie zijn dat weet ik niet.
Ik heb er nog geen, moet nog even wachten op wat $$$, maar daarna haal ik er ook zeker één. Het zou alleen wel fijn zijn als ze dat van dat alfabet gedoe nog even wegwerken met een update.
Ik heb er nog geen, moet nog even wachten op wat $$$, maar daarna haal ik er ook zeker één. Het zou alleen wel fijn zijn als ze dat van dat alfabet gedoe nog even wegwerken met een update.
Ik weet hoe het updaten opzich werkt (heb ik ook gedaan van 1.06 naar 1.10) maar het firmware download kennelijk niet volledig. Vandaar dat ik het later nog maar even probeer, en nu niet op Firmware Upgrade op mijn speler zelf ga klikken.
Verwijderd
Die error krijg ik ook!! ('network problems' tog??) mischien zijn er nu heeel veel mensen die firmware aan het updaten... wat zijn trouwens de nieuwe features?? heeft het veel nut op te upgraden??Wekko schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:19:
Die update lijkt niet echt te werken bij mij. Tijdens het downloaden stopt hij bij de 40% en geeft een Error. Ik zal het later nog wel eens proberen. Wel staat er nu trouwens Firmware Upgrade bij Settings in mijn menu, maar daar zal ik maar niet op drukken aangezien de firmware niet helemaal gedownload is volgens mij. Als ik iRiver Plus opstart krijg ik trouwens de melding of ik wil updaten.
Die error bedoelde ik inderdaad ja. Ik krijg hem trouwens altijd bij de 46%. Veel nut heeft het nog niet eigenlijk.
Hier is wat er anders is:
1. De ID3 tags tijdens shuffle zijn nu wel goed. Het was eerst zo dat er soms een foute ID3 tag werd weergegeven.
2. Als je Voice Record gebruikt kan dat niet voordat de vorige Record volledig opgeslagen is. Bij de vorige firmwares werd de eerder Record dan weggegooid.
3. Betere radio opname.
4. De tijd loopt de hele tijd door tijdens het afspelen van een nummer, bij andere firmwares bleef die kennelijk wel eens hangen.
En deze:
■ Bug Fixes ■
1. For some subtitle files, the end parts did not display and this has been fixed.
2. After a preset time recording, fixed so that when manually recording it would record normally.
3. Playing after altering the EQ and volume when paused caused the sound to be different and this has been fixed.
4. In BROWSER mode, opening a supported file after opening a not supported file caused the supported file unable to open and this has been fixed.
5. Systemfile missing Error improved
6. Fixed other petty bugs.
Hier is wat er anders is:
1. De ID3 tags tijdens shuffle zijn nu wel goed. Het was eerst zo dat er soms een foute ID3 tag werd weergegeven.
2. Als je Voice Record gebruikt kan dat niet voordat de vorige Record volledig opgeslagen is. Bij de vorige firmwares werd de eerder Record dan weggegooid.
3. Betere radio opname.
4. De tijd loopt de hele tijd door tijdens het afspelen van een nummer, bij andere firmwares bleef die kennelijk wel eens hangen.
En deze:
■ Bug Fixes ■
1. For some subtitle files, the end parts did not display and this has been fixed.
2. After a preset time recording, fixed so that when manually recording it would record normally.
3. Playing after altering the EQ and volume when paused caused the sound to be different and this has been fixed.
4. In BROWSER mode, opening a supported file after opening a not supported file caused the supported file unable to open and this has been fixed.
5. Systemfile missing Error improved
6. Fixed other petty bugs.
[ Voor 33% gewijzigd door Wekko306 op 07-03-2005 16:51 ]
Verwijderd
okeey dannkej wekko,
hij kwam net bij mij trouwens al tot 53 % ... hij gaat telkes verder
hij kwam net bij mij trouwens al tot 53 % ... hij gaat telkes verder
Verwijderd
Oops, te snel gesprokenVerwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:00:
H10 ondersteunt ook MacOS; andere mensen konden m gewoon inpluggen op een MacOS PC en hij herkende de H10 gelijk als externe harde schijf, en dus als UMS-apparaat.

Alleen de software zal dan niet werken, maar dat zal wel niet heel veel soeps zijn? En voor de flashspelers hebben ze wel een MacOSX versie, die komt er dan nog wel aan neem ik aan.
software is niet veel soeps imo, maar het zorgt er wel voor dat je muziek geindexeert wordt (op artiest, album enzo) en dat je je firmware kan updaten.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:02:
[...]
Oops, te snel gesproken![]()
Alleen de software zal dan niet werken, maar dat zal wel niet heel veel soeps zijn? En voor de flashspelers hebben ze wel een MacOSX versie, die komt er dan nog wel aan neem ik aan.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Verwijderd
Mensen, op Macintosh kun je toch Windows Media Player wel gewoon draaien? Met WMP10 kun je je H10 updaten, ik vind dat persoonlijk ook beter werken dan met dat iriverplus ..
Je kunt met de UMS versie ook gewoon je firmware upgraden hoorRedFox schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:57:
[...]
software is niet veel soeps imo, maar het zorgt er wel voor dat je muziek geindexeert wordt (op artiest, album enzo) en dat je je firmware kan updaten.
Ja, maar dan moet je dus wachten op de UMS versie van de nieuwe firmware, en die zitten volgens mij nogsteeds bij de eerste versie._RoD_ schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:14:
[...]
Je kunt met de UMS versie ook gewoon je firmware upgraden hoor
Dat heb ik wel vaker gezien bij iRiverRedFox schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:42:
[...]
Ja, maar dan moet je dus wachten op de UMS versie van de nieuwe firmware, en die zitten volgens mij nogsteeds bij de eerste versie.
Meestal komen die firmwares een tijdje later.
Zo, afgelopen zaterdag mezelf ook maar eens getrakteerd op een H10....en ik moet zeggen dat t wel een erg koel apparaatje is. Vooral de uitgebreide mogelijkheden om je sound aan te passen mbv de eq. bevalt me erg goed. Alleen een beetje jammer van die krakkemikkige oordopjes die ze erbij doen, maarja...nog een weekje of wat afzien voordat mn Shur E3c plugjes op de deurmat vallen
Maar ff een vraagje over die firmware upgrades. Ik heb zojuist dus ook ge-update naar 1.10 en nu zie ik inderdaad (zoals al eerder gepost) dat er dat er een 'firmware update' oid aan het menu is toegevoegd. Maar wat is nu de functie hiervan?? Moet je dan bij de volgende firmware upgrade eerst het zaakje downen en vervolgens installeren met deze 'nieuwe' functie??? Thanx.........
Maar ff een vraagje over die firmware upgrades. Ik heb zojuist dus ook ge-update naar 1.10 en nu zie ik inderdaad (zoals al eerder gepost) dat er dat er een 'firmware update' oid aan het menu is toegevoegd. Maar wat is nu de functie hiervan?? Moet je dan bij de volgende firmware upgrade eerst het zaakje downen en vervolgens installeren met deze 'nieuwe' functie??? Thanx.........
Verwijderd
ten eerste nieuwste update van iriver Plus binnenhalen, dan jouw H10 upgraden via iriver Plus naar v2.00 (is vandaag uitgekomen), je H10 uitpluggen, naar settings > extra > firmware upgrade, even wachten, scherm gaat uit, H10 weer aan doen en hij is geupdate
Zo werkt het ja, maar dan moet de firmware wel helemaal downloaden
net weer ff geprobeerd en hij geeft nogsteeds dezelfde errorWekko schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:58:
Zo werkt het ja, maar dan moet de firmware wel helemaal downloaden
ik snap ook niet waar het aan ligt, er is geen vast punt waarop ie stopt.
Ik kan de firmware nergens op de site vinden. Ik wacht er nog even mee...ze moeten de firmware eerst maar gewoon weer op de site zetten zodat we het handmatig kunnen installeren. Dat is veel veiliger dan het upgraden via iRiver Plus.
Verwijderd
Ik heb mn iriver Plus en H10 met geen enkele probleem geupdate. Ik was er klaar binnen enkele seconden, en het upgraden van mn H10 via de settings menu ging ook prima. Maar ik merk niks van de nieuwe firmware om eerlijk te zijn... Misschien dat ik t merk na het een tijdje gebruikt te hebben maar beter komt iriver met BETERE firmware, zoals we gewend zijn van hun...
Nog even een vraagje. Volgende week ga ik ook een H10 kopen, maar even over dat alfabet. Hij leest dus de ID tags van de nummers en zet ze zo op alfabetische volgorde als ik het goed begrijp. Je kunt ook het track nummer invoeren in de tag. Als je deze invoert staat het dan wel op volgorde van tracknummer?
Verwijderd
Ja, op alfabetische volgorde, dus als je 01, 02, 03 etc voor de Titel zet, dan doet hij ze ook op alfabetische volgorde, en dat is dus de goede volgorde (cijfers staan boven het alfabet)...m4yall schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:47:
Nog even een vraagje. Volgende week ga ik ook een H10 kopen, maar even over dat alfabet. Hij leest dus de ID tags van de nummers en zet ze zo op alfabetische volgorde als ik het goed begrijp. Je kunt ook het track nummer invoeren in de tag. Als je deze invoert staat het dan wel op volgorde van tracknummer?
Verwijderd
mp3spelers.nl heeft de grijze (gray) versie weer op voorraad, morgen heb ik hem (totaal incl.verzendkosten 259,- euro) , zat eerst te denken aan de Live CA-C750 maar ik heb toch maar een harddisk speler gekocht.
Iemand misschien al ervaringen met de beschikbare accessoires voor de H10?? zoals bijv. het 'dockingstation' of de afst.bed. (echt te lomp dat die er niet bij zit trouwens)
.... en ze zijn ook niet bepaald goedkoop, maar die ab is voor mij iig een must....
Zouden er trouwens nog plannen zijn om een fatsoenlijk opbergetuitje (of 'sleeve' zoals dat zo mooi heet) te gaan leveren....'k vind die 'opbergcondoom' die erbij zat niet echt een oplossing vooral omdat het schermpje hierin niet beschermt wordt.....voorlopig zit ie dan ook in mijn oude MD-speler hoesje (alleen dan moet ie steeds uit het hoesje om het display te kunnen zien).........tja 't is wat
Zouden er trouwens nog plannen zijn om een fatsoenlijk opbergetuitje (of 'sleeve' zoals dat zo mooi heet) te gaan leveren....'k vind die 'opbergcondoom' die erbij zat niet echt een oplossing vooral omdat het schermpje hierin niet beschermt wordt.....voorlopig zit ie dan ook in mijn oude MD-speler hoesje (alleen dan moet ie steeds uit het hoesje om het display te kunnen zien).........tja 't is wat
Verwijderd
ga hem op de CeBIT bekijken en dan koop ik hem ook bij MP3spelers.nl . Ze verkopen nu ook het docking station, afstandsbediening en extra accu's alleen helaas nog niet op voorraad. Misschien volgende week wel.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 23:49 ]
Verwijderd
Even nog over die nieuwe firmware update via iriverplus: als hij op 100% is verdwijnt het venstertje, en er komt niks te staan over dat hij klaar is.. klopt dat wel??
edit: en nadat dat venstertje verdwenen is, is de verwisselbare schijf helemaal leeg.... (er staan geen mappen meer).. windows media player zegt dat er niet genoeg ruimte op is, om liedjes erop te zetten, en iriverplus zegt ook dat er niet genoeg ruimte op is, terwijl er 0 foto's, 0 textbestanden, en 1 liedje (3mb ) opstaan...
zie screenshot:
[img=http://img180.exs.cx/img180/7528/leeg8kc.th.jpg]
edit: en nadat dat venstertje verdwenen is, is de verwisselbare schijf helemaal leeg.... (er staan geen mappen meer).. windows media player zegt dat er niet genoeg ruimte op is, om liedjes erop te zetten, en iriverplus zegt ook dat er niet genoeg ruimte op is, terwijl er 0 foto's, 0 textbestanden, en 1 liedje (3mb ) opstaan...
zie screenshot:
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 14:30 ]
Op de iriver site staat nu ok de H10 met een 20 gb harddisk 
http://www.iriver.com/eu/index.asp
En de 1gb is ook erop gezet zie ik nu, allemaal hebben hetzelfde uiterlijk overigens
http://www.iriver.com/eu/index.asp
En de 1gb is ook erop gezet zie ik nu, allemaal hebben hetzelfde uiterlijk overigens
[ Voor 31% gewijzigd door @r!k op 10-03-2005 15:28 ]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Wel mooi dat hij maar een beetje groter is geworden, die 20gb versie:
1GB: 72 x 42 x 16
5GB: 95 x 54 x 15
20GB: 102 x 61 x 22
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 15:48 ]
Weet je zeker dat de firmware helemaal gedownload is?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:19:
Even nog over die nieuwe firmware update via iriverplus: als hij op 100% is verdwijnt het venstertje, en er komt niks te staan over dat hij klaar is.. klopt dat wel??
zie screenshot:
Anders moet je even proberen om de firmware te installeren op je H10 door de update uit te voeren via het menu van de H10 zelf. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt?
Bij mij deed hij het overigens wel goed. Ik had eerst een paar keer een error gehad toen hij het ongeveer voor 70% gedownload had, maar daarna had ik het nog een paar keer geprobeerd en deed ie het op het laatst wel gewoon goed
Die 20GB versie is anders wel even dik als de H3x0, en dat vind ik erg dikke apparaten, is jammer.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:45:
Wel mooi dat hij maar een beetje groter is geworden, die 20gb versie:
Verwijderd
ja de eerste keer kwam er in het H10 menu wel 'firware update' te staan, en dat heb ik toen dus gedaan, en daarna heb ik nog e en keer geprobeerd maar nu komt er niet eens meer in het menu te staan 'firmware update'..Tujuh schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:31:
[...]
Weet je zeker dat de firmware helemaal gedownload is?
Anders moet je even proberen om de firmware te installeren op je H10 door de update uit te voeren via het menu van de H10 zelf. Ik weet niet of je dat al gedaan hebt?
Bij mij deed hij het overigens wel goed. Ik had eerst een paar keer een error gehad toen hij het ongeveer voor 70% gedownload had, maar daarna had ik het nog een paar keer geprobeerd en deed ie het op het laatst wel gewoon goed
dat 'firmware update' verdwijnt ook uit je menu bij 2.00,Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:39:
[...]
ja de eerste keer kwam er in het H10 menu wel 'firware update' te staan, en dat heb ik toen dus gedaan, en daarna heb ik nog e en keer geprobeerd maar nu komt er niet eens meer in het menu te staan 'firmware update'..
watvoor firmware versie staat er onderin het settings scherm?
Verwijderd
weet iemand al waneer de H10 20 GB uitkomt? ik vind het echt een stoer ding het enige nadeel is de lengte van dat ding (2.2cm)en weet iemand al de richtprijs?
en wat ik me nou afvroeg.......zou deze dan nu wel video af kunnen spelen?net zo als de Iriver H3x0 met een firmware upgrade?
ThanX
en wat ik me nou afvroeg.......zou deze dan nu wel video af kunnen spelen?net zo als de Iriver H3x0 met een firmware upgrade?
ThanX
Verwijderd
daar staat firmware 1.10, das dus de oude .. ik heb ook al geprobeerd de oude (manual) firmware erop te zetten, maar dat helpt niet tegen het probleem: zodra ik muziek erop probeer te zetten krijg ik een error dat hij vol zou zijn, en is de verwisselbare schijf leeg.. dit is zowel met windows media player als met iriverplus..RedFox schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:43:
[...]
dat 'firmware update' verdwijnt ook uit je menu bij 2.00,
watvoor firmware versie staat er onderin het settings scherm?
oh ja .. ik kan wel gewoon muziek in de 'Music'-map zetten, en die kan ik ook afspelen, maar dan heb je dus niet meer de databasefunctie (met id-tags), dus je kunt dan je muziek alleen via de 'Browser' openen, en niet via 'Music'....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 19:06 ]
Verwijderd
ik heb dat nog niet meegemaakt met mn H10 tot nu toe. Ik heb wel andere errors meegemaakt en die heb ik kunnen fixen door mn H10 simpel te 'initializen' (via menu in iriver plus). Je H10 wordt dan zeg maar geformatteerd en alle essentiele files, zoals system files, worden gerecovered enzo. En dan firmware upgraden en als t goed is werkt alles weer normaal. Het is wel een gedoe idd maar het is wel een oplossing voor bijna alle problemen
Ik heb op een aantal fora gelezen dat je ondanks de bijgeleverde adapter toch de speler via USB moet opladen.
"Charging however was somewhat anomalous. The USB and power plug run off the same cable and for some reason the unit had to be plugged into a USB port to charge. Just to re-iterate, this means that even if you take the power cable with you, you can’t charge the H10 unless you have access to a USB port. There’s also no way of seeing the remaining charge on the default menu screen – you have to actually go and start a song playing to see the power indicator." volgens: http://www.trustedreviews...le.aspx?page=2359&head=39
Is dit echt zo, hebben jullie dit ook of begrijp ik het verkeerd?
"Charging however was somewhat anomalous. The USB and power plug run off the same cable and for some reason the unit had to be plugged into a USB port to charge. Just to re-iterate, this means that even if you take the power cable with you, you can’t charge the H10 unless you have access to a USB port. There’s also no way of seeing the remaining charge on the default menu screen – you have to actually go and start a song playing to see the power indicator." volgens: http://www.trustedreviews...le.aspx?page=2359&head=39
Verwijderd
nee, dat is niet zo. het is wel zo dat stroom met opladen via USB en stopcontact met hetzelfde verbindingskabeltje naar de H10 gaat. dat verbindingskabeltje kan in de stopcontact-adapter, en in de USB-poort..DonD schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:52:
Ik heb op een aantal fora gelezen dat je ondanks de bijgeleverde adapter toch de speler via USB moet opladen.
Ah gelukkig maar. ik wil hem natuurlijk ook zonder PC kunnen opladen!
Bedankt voor deze supersnelle reactie!!!
Bedankt voor deze supersnelle reactie!!!
ik ga waarschijnlijk dinsdag een H10 aanschaffen. Dan is het geld binnen, maar ik heb alleen de zileveren en zwarte nog maar gezien in het echt. Wat is volgens jullie de mooiste kleur? just curious.
Verwijderd
hallo mensen,
Ik had een klein vraagje, ik ben van plan om binnenkort de iriver h10 te gaan kopen, maar is de player wel plug & play?
Alvast bedankt!
Ik had een klein vraagje, ik ben van plan om binnenkort de iriver h10 te gaan kopen, maar is de player wel plug & play?
Alvast bedankt!
De H10 20GB is net gelanceerd op de CeBit. Ik heb hem in mijn handen gehad, super fijn dingetje, ietsjes groter dan de 5GB maar niet veel. Volgens iRiver zou de H10 20GB in april leverbaar moeten zijn.
Verwijderd
Ja, hij is plug&play .. D.w.z. je kunt hem in elke computer inpluggen, en hem dan als verwisselbare schijf zien... maar, als je via plug&play liedjes erop zet, komen die niet in het MUSICmenu te staan, en kun je dus niet op ID-tags (album, artiest, genre, titel etc) zoeken.. je kunt die liedjes wel afspelen via de browser..Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:07:
hallo mensen,
Alvast bedankt!
de mooiste kleur? de zilveren natuurlijk, anders had ik die niet gekochtm4yall schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:31:
ik ga waarschijnlijk dinsdag een H10 aanschaffen. Dan is het geld binnen, maar ik heb alleen de zileveren en zwarte nog maar gezien in het echt. Wat is volgens jullie de mooiste kleur? just curious.

Verwijderd
Ik heb zelf de zilveren. Ik wilde eerst de rooie hebben maar die bleek pas later op voorraad te zijn maar ik kon niet wachten dus heb ik maar de zilveren aangeschaft. Ik heb de rooie nog nooit in het echt gezien maar die vind ik wel t mooiste uit zienm4yall schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:31:
Verwijderd
Jammer dat de Ipod Mini in prijs verlaagd is. Ik ga dan waarschijnlijk toch daar voor, ipv, deze H10. Of heeft hij nou echt zo veel meer te bieden, naats FM-Tuner, Recording en Kleurenscherm?
Verwijderd
Heel erg bedankt.......dat wist ik dus nog niet......echt super. Maar is het moeilijk om nummers via de software erop te zetten? Bedankt!!!!!!!
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:12:
[...]
Ja, hij is plug&play .. D.w.z. je kunt hem in elke computer inpluggen, en hem dan als verwisselbare schijf zien... maar, als je via plug&play liedjes erop zet, komen die niet in het MUSICmenu te staan, en kun je dus niet op ID-tags (album, artiest, genre, titel etc) zoeken.. je kunt die liedjes wel afspelen via de browser..
Verwijderd
als je het zo zegt, lijkt hetnet alsof een fm-tuner nietzoveel voorstelt:) maar ik vin het eigelik heel tsjil om tijdens het bezorgen (ik bezorg folders:p) naar radio 538 te luisteren... de ontvangst in namelijk vrij goed, en met alleen maar muziek kun je het laatste nieuws niet horen.. bovendien is een iriverh10 veel exclusiever dan de ipodmini;) er zijn namelijk heel veel mensen met een ipod tegenwoordig.. en het geluid van iriver schijnt net iets beter te zijn dan dat van apple.. en de meeste nieuwe mp3spelers van > 5 GB hebben een kleurenscherm...Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:14:
Jammer dat de Ipod Mini in prijs verlaagd is. Ik ga dan waarschijnlijk toch daar voor, ipv, deze H10. Of heeft hij nou echt zo veel meer te bieden, naats FM-Tuner, Recording en Kleurenscherm?
zoow, genoeg voordelen..:D
Verwijderd
Pfoe, nu je het zegt. In de tijd van mijn Nokia 3300 met FM-Tuner heb ik ook reteveel SlamFM geluisterd 
Het maakt het wel lastig
Misschien toch 6 tientjes meer lappen voor een iRiver
Als is het maar om een oud klasgenoot met zijn Ipod Mini uit te kunnen lachen
Het maakt het wel lastig
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:46:
Pfoe, nu je het zegt. In de tijd van mijn Nokia 3300 met FM-Tuner heb ik ook reteveel SlamFM geluisterd
Het maakt het wel lastigMisschien toch 6 tientjes meer lappen voor een iRiver
Als is het maar om een oud klasgenoot met zijn Ipod Mini uit te kunnen lachen
Verwijderd
hietahh, ik heb gemengde gevoelens over je
Ik haat je omdat je mijn keuze lastiger hebt gemaakt, maar van de andere kant heb je wel mijn ogen geopend op die radio.... Verdamt!
Misschien toch voor de H320 zijn, wat een luxeproblemen toch

Verwijderd
jah dan heb je wel veel meer geheugen hè...Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:55:
hietahh, ik heb gemengde gevoelens over jeIk haat je omdat je mijn keuze lastiger hebt gemaakt, maar van de andere kant heb je wel mijn ogen geopend op die radio.... Verdamt!
maar die is wel weer groter en duurderVerwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:26:
[...]
jah dan heb je wel veel meer geheugen hè...
ik gebruik de radio trouwens ook veel, lekker 's ochtend naar 3FM luisteren in de trein.
[ Voor 6% gewijzigd door RedFox op 15-03-2005 22:14 ]
Verwijderd
@redfox : giel beelen???
een vriend van me heeft een h320, ik kan wel wat fotos maken van het verschil.. hij is in ieder geval een heel stuk dikker, en qua design iets minder mooi, maar je hebt wel een groter scherm en meer geheugen...
een vriend van me heeft een h320, ik kan wel wat fotos maken van het verschil.. hij is in ieder geval een heel stuk dikker, en qua design iets minder mooi, maar je hebt wel een groter scherm en meer geheugen...
Vandaag heb ik mijn h10 gekocht en opgehaald. Erg mooi ding. Moet alleen nog even kijken hoe alles precies werkt, want hij pakt nog niet al te veel radiostations, maar hij is makkelijk in gebruik en ziet er natuurlijk heel goed uit!
Ik ben ook van plan deze speler te kopen. Ik gebruik nu mijn nokia 6230 icm. 256mb geheugen als mp3 speler, maar dat is ook niet alles. Ik heb nooit zin om de geheugenkaart achter de batterij weg te halen en er zo muziek op te zetten, dus ik luister de heenreis & terugrijs vaak dezelfde platen
.
Ik denk dat dat probleem met deze speler met 5gb wel opgelost zal zijn
.
Het enige wat mij niet aanlokt is de prijs, maar ik zie wel dat dit zeker niet de duurste is.
Nog maar even sparen en dat wordt dit mijn nieuwe mp3 speler
.
Even een vraagje nog over de FM radio, heeft deze een goed ontvangst of moet je de speler precies zo houden om een goed ontvangst te krijgen?
Ik denk dat dat probleem met deze speler met 5gb wel opgelost zal zijn
Het enige wat mij niet aanlokt is de prijs, maar ik zie wel dat dit zeker niet de duurste is.
Nog maar even sparen en dat wordt dit mijn nieuwe mp3 speler
Even een vraagje nog over de FM radio, heeft deze een goed ontvangst of moet je de speler precies zo houden om een goed ontvangst te krijgen?
Verwijderd
hij doet het vrij goed.... ook in je zak met een jas dr over heenPcFer schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:21:
Ik ben ook van plan deze speler te kopen. Ik gebruik nu mijn nokia 6230 icm. 256mb geheugen als mp3 speler, maar dat is ook niet alles. Ik heb nooit zin om de geheugenkaart achter de batterij weg te halen en er zo muziek op te zetten, dus ik luister de heenreis & terugrijs vaak dezelfde platen.
Ik denk dat dat probleem met deze speler met 5gb wel opgelost zal zijn.
Nog maar even sparen en dat wordt dit mijn nieuwe mp3 speler.
edit: en radio 1 heb ik ook geprobeerd, doet het prima ..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 19:51 ]
Waarom zou je dan niet meteen voor de H10 20 GB gaan?Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:55:
hietahh, ik heb gemengde gevoelens over jeIk haat je omdat je mijn keuze lastiger hebt gemaakt, maar van de andere kant heb je wel mijn ogen geopend op die radio.... Verdamt!
Een hele rij microsoft certificeringen.
is er hierop alleen muziek te zetten met de bijgeleverde software? dus niet inpluggen, muziek erop slepen en klaar?
Verwijderd
anders lees je de topic eerst goed door voordat je met zo'n vraag komt? Dit is namelijk al een paar keer behandeld..
Ja, de H10 steunt plug&play. je pc herkent m gelijk als externe harde schijf dus je kunt er gelijk muziek op slepen en afspelen op je H10. Nadeel is dat je nummers niet kunt zoeken mbv. ID3-tags; dus je kunt niet zoeken op artiest, titel, genre, album etc. Je kunt je muziek wel afspelen via de Browser menu op de H10 maar als je zo 1000 nummers hebt is er geen beginnen aan om een bepaald liedje te zoeken
Ja, de H10 steunt plug&play. je pc herkent m gelijk als externe harde schijf dus je kunt er gelijk muziek op slepen en afspelen op je H10. Nadeel is dat je nummers niet kunt zoeken mbv. ID3-tags; dus je kunt niet zoeken op artiest, titel, genre, album etc. Je kunt je muziek wel afspelen via de Browser menu op de H10 maar als je zo 1000 nummers hebt is er geen beginnen aan om een bepaald liedje te zoeken
kwestie van goed sorteren hoor, ik heb meer dan 1000 nummers op mn mp3speler staan, allemaal keurig gesorteerd in mapjes, en ik kan alles terugvinden.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:14:
anders lees je de topic eerst goed door voordat je met zo'n vraag komt? Dit is namelijk al een paar keer behandeld..
Als je alles op 1 bult gooit is het misschien handig dat ie via ID3-tags zoekt, maar ik zou aanraden om je muziek collectie gewoon op orde te houden.
Verwijderd
Ik heb nog steeds de nieuwste firmware nog niet op m'n H10 gekregen, en zodra ik er liedjes op wil zetten, doet ie nogsteeds alsof ie leeg is .
Nu dacht ik, laat ik hem eens defragmenteren. Maar elke keer geeft ie bij het analyseren aan dat het bestand 'O:/Recycled/D2.wma' fouten bevat. En als ik dat bestand weggooi, komt ie gewoon weer terug...
Kan iemand een screenshot sturen van hoe de H10 eruit ziet, in Windows Explorer, want volgens mij staan er teveel mappen bij mij .. (.Trashes, Media, My Recordings, Recycled, Service, System, WMPinfo.xml)
Zitten hier mappen bij die er niet horen??
Nu dacht ik, laat ik hem eens defragmenteren. Maar elke keer geeft ie bij het analyseren aan dat het bestand 'O:/Recycled/D2.wma' fouten bevat. En als ik dat bestand weggooi, komt ie gewoon weer terug...
Kan iemand een screenshot sturen van hoe de H10 eruit ziet, in Windows Explorer, want volgens mij staan er teveel mappen bij mij .. (.Trashes, Media, My Recordings, Recycled, Service, System, WMPinfo.xml)
Zitten hier mappen bij die er niet horen??
Verwijderd
probeer gewoon initialization, via iriver plus menu.
dan is je H10 in 1 keer gefixed en geen gezeur meer...
Al je data is natuurlijk wel gewist dan.. behalve de noodzakelijke dingen als system files.
Al je data is natuurlijk wel gewist dan.. behalve de noodzakelijke dingen als system files.
Verwijderd
heb ik geprobeerd, mar dat wil niet..Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:13:
probeer gewoon initialization, via iriver plus menu.
Verwijderd
ej dit is allemaal geweldig maar klopt t dat je geen data erop kunt zetten??????? (om het als usb stick te gebruiken?????)
want dat zag ik op http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm :
Pros: Color screen; text and photo viewer; variable recording quality; durable; removable long-lasting battery; well designed case; future line-in recording.
Cons: Cheap earbuds; confusing interface; no connection for TV; no data storage; Windows XP exclusive.
want dat zag ik op http://www.everythingusb..../index/iRiver_H10_5GB.htm :
Pros: Color screen; text and photo viewer; variable recording quality; durable; removable long-lasting battery; well designed case; future line-in recording.
Cons: Cheap earbuds; confusing interface; no connection for TV; no data storage; Windows XP exclusive.
Zal wel over de US versie gaan. De Internationale (die je in NL dus krijgt) is gewoon UMS, dus je kan er op zetten wat je maar wil.
Verwijderd
hmmm
heeft iemand geprobeert om allerlei verschillende files erop te zetten? Zou wel heel erg minder zijn als het niet kon.
heeft iemand geprobeert om allerlei verschillende files erop te zetten? Zou wel heel erg minder zijn als het niet kon.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 23:25 ]
waarom zou het niet kunnen? hij wordt gewoon herkend als removable storage.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:24:
hmmm
Verwijderd
De H10 wordt automatisch herkend als een externe harde schijf als je hem op je PC aansluit via USB. Je kan er dus van alles op zetten, van .avi files tot .dll bestanden. Werkt precies t zelfde als een normale USB-memory stickVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:24:
hmmm
Verwijderd
hmm... das vaag. initialisatie zou in principe altijd moeten doen. ik weet verder niet wat je nog zou kunnen doen om de problemen op te lossen. neem anders contact op met iemand van iriver via email? succes ermeeVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:49:
[...]
heb ik geprobeerd, mar dat wil niet..halverwege het initaliseren stopt ie en geeft ie een error .. )
Verwijderd
hallo mensen,
Ik had ff een klein dingetje, als ik muziek op mijn Iriver h10 zet via iriver plus, Dus bijvoorbeeld een album, als je dan op de speler kijkt dan worden de nummers in alfabetische volgorde gezet,en dat is nu juist iets wat ik niet wil, ik wil dat de nummers erop komen te staan net zoals op het album. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik heb al veel geprobeerd, maar niks helpt
. Alvast bedankt
Ps. Voor de rest bevalt de Iriver h10 echt heel erg goed....
Ik had ff een klein dingetje, als ik muziek op mijn Iriver h10 zet via iriver plus, Dus bijvoorbeeld een album, als je dan op de speler kijkt dan worden de nummers in alfabetische volgorde gezet,en dat is nu juist iets wat ik niet wil, ik wil dat de nummers erop komen te staan net zoals op het album. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik heb al veel geprobeerd, maar niks helpt
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:50:
hallo mensen,
Ik had ff een klein dingetje, als ik muziek op mijn Iriver h10 zet via iriver plus, Dus bijvoorbeeld een album, als je dan op de speler kijkt dan worden de nummers in alfabetische volgorde gezet,en dat is nu juist iets wat ik niet wil, ik wil dat de nummers erop komen te staan net zoals op het album. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik heb al veel geprobeerd, maar niks helpt. Alvast bedankt
m4yall schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:58:
Er is een nieuwe firmware update (v.2.0). Alleen het nadeel is dat niet alle bugs verholpen zijn, zoals het in alfabetische volgorde afspelen van de nummers.
www.misticriver.net
Verwijderd
lees eerst ff de rest van het topic;)Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:50:
hallo mensen,
Ik had ff een klein dingetje, als ik muziek op mijn Iriver h10 zet via iriver plus, Dus bijvoorbeeld een album, als je dan op de speler kijkt dan worden de nummers in alfabetische volgorde gezet,en dat is nu juist iets wat ik niet wil, ik wil dat de nummers erop komen te staan net zoals op het album. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik heb al veel geprobeerd, maar niks helpt. Alvast bedankt
Ik ben vandaag in de Media Markt in Leeuwarden geweest, maar daar hadden ze deze speler niet meer, omdat hun leverancier failliet was
. Ik ben namelijk van plan die rode aan te schaffen, maar ik wil de speler eigenlijk eerst wel even in het echt bekijken. Weet iemand waar deze speler in de buurt te bezichtigen is?

Verwijderd
heey, ik woon (ook) in leeuwarden, mar ik heb hem nog nergens zien staan (behalve bij mijzelf thuis:P) volges mij kan datook nog wel even duren...PcFer schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:32:
Ik ben vandaag in de Media Markt in Leeuwarden geweest, maar daar hadden ze deze speler niet meer, omdat hun leverancier failliet was. Ik ben namelijk van plan die rode aan te schaffen, maar ik wil de speler eigenlijk eerst wel even in het echt bekijken. Weet iemand waar deze speler in de buurt te bezichtigen is?
edit; foto's die andere mensen zelf hebben gemaakt of productfotos waren voor mij ook al genoeg om hem te bestellen, en dat is me zeker niet tegengevallen...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:33 ]
Verwijderd
edit: wat hier stond is niet mer van belang.. mn H10 doet het nu weer, mèt de nieuwste firmware 2.0............
de hele tijd had ik errors en wilde de firmware er niet op, en ineens stond de nieuwste firmware erop:p
de hele tijd had ik errors en wilde de firmware er niet op, en ineens stond de nieuwste firmware erop:p
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 20:06 ]
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de accuduur. Ik kon de laatste keer dat de accu vol was de 4 uur volgens mij nog niet halen..
Geen problemen mee. Denk dat de mijne zo'n 10 uur mee gaat. Wel had ik gisteren nog 3 streepjes, en vanochtend nog maar 0
Komt denk ik door die standby mode ofzo, iig wel raar. Als je SRS gebruikt slurpt dat sowieso veel van je accu, dus dat gebruik ik niet.

standby? uit is toch uit of moet ik toch maar een keer de manual gaan lezen?
Als je em uitzet dan gaat ie in een soort van 'standby' zodat ie de volgende keer dat je hem aanzet weer snel opstart. Ik weet alleen niet of dit invloed heeft op de accuduur.m4yall schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:49:
standby? uit is toch uit of moet ik toch maar een keer de manual gaan lezen?
Verwijderd
je zou toch denken van niet, het kost hem toch eigenlijk geen moeite om standby te zijn?? hij hoeft niets af te spelen, en het scherm staat niet aan ..........
volges mij wordt je batterijtijd trouwes telkes beter (na een paar keer opladen)..
volges mij wordt je batterijtijd trouwes telkes beter (na een paar keer opladen)..
Dat dacht ik ook idd, maar aangezien hij 's nachts 3 streepjes verloor zonder aan te staan (stand by dus zeg maar) lijkt me dat het toch wel invloed heeft. Kan ook zijn dat de accu indicator het gewoon fout aangaf voordat ik hem aanzette, in ieder geval best raar.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:17:
je zou toch denken van niet, het kost hem toch eigenlijk geen moeite om standby te zijn?? hij hoeft niets af te spelen, en het scherm staat niet aan ..........
Verwijderd
Dag gebruikers van de Iriver H10. Ik ben me aan het oriënteren op harddisk mp3-spelers. Zo ben ik aan het overwegen om de Iriver H10 te kopen, maar ik zit met een aantal vragen die ik graag beantwoord wil zien. Ik heb het topic al gelezen en het kan dat me iets ontgaan is wat ik dus al geweten zou kunnen hebben aan de hand van de posts in dit topic.
Zo'n speler is een duur grapje. Ik wil daarom een erg betrouwbare en degelijke speler waar ik minstens 3 jaar mee vooruit kan. Mijn vraag is dan ook of de speler betrouwbaar is. Is het touch-pad degelijk of vertoont het na enkele maanden kuren? Zijn de knoppen die erop zitten en die je vaak moet gebruiken degelijk of gaan de knoppen loszitten na enige tijd. Is het scherm degelijk? Kan dit niet te snel kapot gaan, ik las meen ik al in dit topic dat bij iemand het schermpje was gaan scheuren vandaar. Hoe zit het met de aansluitingen. Zijn deze degelijk of gaan ze loszitten wat ik las over de creative zen micro wat ook een optie zou kunnen zijn. In hoeverre kan de speler tegen een stootje?
Hoe is de behuizing krassen?
Ik las dat de speler traag kon zijn met opstarten, dit vind ik niet zo'n probleem. Wat ik wel graag wil weten is of de speler de muziek ook in genres indeelt of dat je dit zelf moet doen. Bijvoorbeeld alle albums bij elkaar en alle muzieksoorten. Dat je muziek alleen er alleen kunt opplaatsen via de software weet ik ook, werkt deze goed? Wat is jullie ervaring hiermee?
De schijf kon je ook als harde schijf gebruiken door gewoon in te pluggen bij de usb? Dit vind ik wel handig. Dat je software alleen nodig hebt voor de muziek erop te zetten vind ik geen probleem. Wel als je ook andere bestanden zoals .doc of .psd en dergelijke er alleen via de software erop kunt opzetten. Dan heb je er nog niets aan als opslagmedium vind ik dan.
Zijn de extrafuncties als het alarm en de timer voor het opnemen van de radio handig in gebruik en werkt het goed of is het eigenlijk een nutteloze extra?
Hoe gaat nieuwe firmware eropzetten in zijn werk en wat zijn de risico's hiervan?
Zo'n speler is een duur grapje. Ik wil daarom een erg betrouwbare en degelijke speler waar ik minstens 3 jaar mee vooruit kan. Mijn vraag is dan ook of de speler betrouwbaar is. Is het touch-pad degelijk of vertoont het na enkele maanden kuren? Zijn de knoppen die erop zitten en die je vaak moet gebruiken degelijk of gaan de knoppen loszitten na enige tijd. Is het scherm degelijk? Kan dit niet te snel kapot gaan, ik las meen ik al in dit topic dat bij iemand het schermpje was gaan scheuren vandaar. Hoe zit het met de aansluitingen. Zijn deze degelijk of gaan ze loszitten wat ik las over de creative zen micro wat ook een optie zou kunnen zijn. In hoeverre kan de speler tegen een stootje?
Ik las dat de speler traag kon zijn met opstarten, dit vind ik niet zo'n probleem. Wat ik wel graag wil weten is of de speler de muziek ook in genres indeelt of dat je dit zelf moet doen. Bijvoorbeeld alle albums bij elkaar en alle muzieksoorten. Dat je muziek alleen er alleen kunt opplaatsen via de software weet ik ook, werkt deze goed? Wat is jullie ervaring hiermee?
De schijf kon je ook als harde schijf gebruiken door gewoon in te pluggen bij de usb? Dit vind ik wel handig. Dat je software alleen nodig hebt voor de muziek erop te zetten vind ik geen probleem. Wel als je ook andere bestanden zoals .doc of .psd en dergelijke er alleen via de software erop kunt opzetten. Dan heb je er nog niets aan als opslagmedium vind ik dan.
Zijn de extrafuncties als het alarm en de timer voor het opnemen van de radio handig in gebruik en werkt het goed of is het eigenlijk een nutteloze extra?
Hoe gaat nieuwe firmware eropzetten in zijn werk en wat zijn de risico's hiervan?
Ik weet niet hoe lang je er mee kan, maar iRiver = kwaliteit, dus je zit wel goed.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:51:
Dag gebruikers van de Iriver H10. Ik ben me aan het oriënteren op harddisk mp3-spelers. Zo ben ik aan het overwegen om de Iriver H10 te kopen, maar ik zit met een aantal vragen die ik graag beantwoord wil zien. Ik heb het topic al gelezen en het kan dat me iets ontgaan is wat ik dus al geweten zou kunnen hebben aan de hand van de posts in dit topic.
De speler heeft support voor ID3 tags ja, dus hij sorteert je muziek.
Als je em als harde schijf wilt gebruiken, moet je de UMS firmware gebruiken, ja het kan dus.
Die extra's zul je zelf moeten bepalen of ze toegevoegde waarde hebben, dat is voor iedereen anders.
Firmware erop zetten geeft geen risico's, het is firmware van iRiver zelf, dus er kan vrijwel niks misgaan, en als er wat misgaat kun je garantie claimen.
Hoe je de firmware er op moet zetten, staat wel beschreven in de manual.
Verwijderd
Hij werkt dus hetzelfde als de Zen Micro op dat gebied? Met dezelfde menu's min of meer. Als je er op klikt krijg je alle album's, klik je op een album, dan krijg je alle nummers etc. Kun je de gegevens ok bekijken van het nummer, want dat pas niet allemaal op scherm neem ik aan?
Veel spelers werken zo hoorVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:10:
Hij werkt dus hetzelfde als de Zen Micro op dat gebied? Met dezelfde menu's min of meer. Als je er op klikt krijg je alle album's, klik je op een album, dan krijg je alle nummers etc. Kun je de gegevens ok bekijken van het nummer, want dat pas niet allemaal op scherm neem ik aan?
Verwijderd
Palliske schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:51:
1 Is het touch-pad degelijk of vertoont het na enkele maanden kuren?
2 Zijn de knoppen die erop zitten en die je vaak moet gebruiken degelijk of gaan de knoppen loszitten na enige tijd.
3 Is het scherm degelijk? Kan dit niet te snel kapot gaan, ik las meen ik al in dit topic dat bij iemand het schermpje was gaan scheuren vandaar. Hoe zit het met de aansluitingen. Zijn deze degelijk of gaan ze loszitten wat ik las over de creative zen micro wat ook een optie zou kunnen zijn.
4 In hoeverre kan de speler tegen een stootje? Hoe is de behuizing krassen?
Ik las dat de speler traag kon zijn met opstarten, dit vind ik niet zo'n probleem.
5Wat ik wel graag wil weten is of de speler de muziek ook in genres indeelt of dat je dit zelf moet doen. Bijvoorbeeld alle albums bij elkaar en alle muzieksoorten.
6Dat je muziek alleen er alleen kunt opplaatsen via de software weet ik ook, werkt deze goed? Wat is jullie ervaring hiermee?
7De schijf kon je ook als harde schijf gebruiken door gewoon in te pluggen bij de usb? Dit vind ik wel handig.
8Dat je software alleen nodig hebt voor de muziek erop te zetten vind ik geen probleem. Wel als je ook andere bestanden zoals .doc of .psd en dergelijke er alleen via de software erop kunt opzetten. Dan heb je er nog niets aan als opslagmedium vind ik dan.
9Zijn de extrafuncties als het alarm en de timer voor het opnemen van de radio handig in gebruik en werkt het goed of is het eigenlijk een nutteloze extra?
10Hoe gaat nieuwe firmware eropzetten in zijn werk en wat zijn de risico's hiervan?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb je vragen ff genummerd;)
1: Dat over het touchpad weet ik eigenlijk niet, de speler is nog geen 'maanden' uit, ik verwacht geen kuren, omdat het iriver is hè..
2: Dit zijn eigenlijk maar 5 knoppen (play, vooruit, achteruit, ok, annuleren), daarvoor geldt hetzelfde als bij vraag 1: ik verwacht geen problemen doordat iriver een duur merk is, en waarschijnlijk het minst snel stuk zal gaan ten opzichte van mp3spelers van de blokker
3: het scherm is vrij mooi, maar het is behoorlijk klein, dat is bèst irritant.. maar in vergelijking met de Zen Micro, ik heb ze hier naast elkaar liggen, is hij wel groter
4: ook hiervoor geldt hetzelfde als bij vraag 1 en 2 (en eigenlijk ook 3)
5: je kunt je muziek op twee manieren indelen, je kunt ze in mappen op de speler zetten, en dan kun je helemaal zelf bepalen hoe en wat, hiervoor heb je geen software nodig, je kunt ook met software de muziek eropzetten, dan wordt de muziek gestorteerd op ID-tags, waarin o.a. Titel, Artiest, Album en Genre opgeslagen staan.. (hierop kun je dus laten sorteren).. Dat is heel handig, je kunt bijvoorbeeld eerst zeggen: Artiest: Krezip, en dan: Album: Days Like This, terwijl je ook kunt doen: Artiest: Krezip, Album: Alles. Op de tweede manier krijg je alle liedjes van Krezip hebt, terwijl je dus bij de eerste alleen die van het album 'Days Like This' krijgt..
Let wel, bij ID-tags hangt het wel een beetje van jezelf af. Als je een gedownload album hebt, zijn de Id-tags van dat album vaak wel gelijk. Maar heb je twee verschillende albums, los van elkaar, kunnen de id-tags verschillen. (bv, bij het ene album heet de artiest 'offspring', en bij het andere album 'the offspring', en bij weer een andere 'ofspring'. deze artiest komt hierdoor drie keer in het rijtje te staan.. het is dus handig om (dmv Windows Media Player) de ID-tags een beetje goed te ordenen...
6. Dat is niet waar, je kunt ze ook zonder software erop zetten. Maar dan gaat dat hele verhaal met de ID-tags niet door. Je moet dan via de 'Browser' je muziek kiezen, wat bij veel muziek niet handig is, als je geen mappen hebt gebruikt. Je hoeft trouwens niet per se het bijgeleverde 'iriverplus' te gebruiken. Je kunt ook kiezen voor Windows Media Player 10. Ik vind dit persoonlijk makkelijker..
7. ja, dat kan.
8. je kunt alle bestanden erop zetten. met de textviewer kun je allleen .txt viewen, maar PDF of DOC kun je er wel gewoon opzetten, en er op een andere computer weer afhalen.
9: alarm: nooit gebruikt
(timer voor) opnemen van radio: heel handig, als er bv. cabaret op de radio komt, kun je het opnemen, ik heb ook wel eens een radioprogramma opgenomen..
10: firmware; kan op twee manieren:
1) manual firmware update. dit was de 1.10 firmware, op de iriversite stond hoe dit in zn werk ging..
2) firmware update via iriverplus: hij vraagt dan of je wilt upgraden naar de nieuwste firmware, en dan moet je in het menu van je H10 nog eens op Firmware Upgrade drukken. bij mij is het een keer half naar de speler toegedownload, maar dit probleem kun je verhelpen door te initaliseren, in het iriverplus menu. risico's: geen. de firmware wordt aangeboden door iRiver zelf, dat is wel te vertrouwen..
zo, ik hoop dat ik je vragen genoeg heb beantwoord..
1 Is het touch-pad degelijk of vertoont het na enkele maanden kuren?
2 Zijn de knoppen die erop zitten en die je vaak moet gebruiken degelijk of gaan de knoppen loszitten na enige tijd.
3 Is het scherm degelijk? Kan dit niet te snel kapot gaan, ik las meen ik al in dit topic dat bij iemand het schermpje was gaan scheuren vandaar. Hoe zit het met de aansluitingen. Zijn deze degelijk of gaan ze loszitten wat ik las over de creative zen micro wat ook een optie zou kunnen zijn.
4 In hoeverre kan de speler tegen een stootje? Hoe is de behuizing krassen?
Ik las dat de speler traag kon zijn met opstarten, dit vind ik niet zo'n probleem.
5Wat ik wel graag wil weten is of de speler de muziek ook in genres indeelt of dat je dit zelf moet doen. Bijvoorbeeld alle albums bij elkaar en alle muzieksoorten.
6Dat je muziek alleen er alleen kunt opplaatsen via de software weet ik ook, werkt deze goed? Wat is jullie ervaring hiermee?
7De schijf kon je ook als harde schijf gebruiken door gewoon in te pluggen bij de usb? Dit vind ik wel handig.
8Dat je software alleen nodig hebt voor de muziek erop te zetten vind ik geen probleem. Wel als je ook andere bestanden zoals .doc of .psd en dergelijke er alleen via de software erop kunt opzetten. Dan heb je er nog niets aan als opslagmedium vind ik dan.
9Zijn de extrafuncties als het alarm en de timer voor het opnemen van de radio handig in gebruik en werkt het goed of is het eigenlijk een nutteloze extra?
10Hoe gaat nieuwe firmware eropzetten in zijn werk en wat zijn de risico's hiervan?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb je vragen ff genummerd;)
1: Dat over het touchpad weet ik eigenlijk niet, de speler is nog geen 'maanden' uit, ik verwacht geen kuren, omdat het iriver is hè..
2: Dit zijn eigenlijk maar 5 knoppen (play, vooruit, achteruit, ok, annuleren), daarvoor geldt hetzelfde als bij vraag 1: ik verwacht geen problemen doordat iriver een duur merk is, en waarschijnlijk het minst snel stuk zal gaan ten opzichte van mp3spelers van de blokker
3: het scherm is vrij mooi, maar het is behoorlijk klein, dat is bèst irritant.. maar in vergelijking met de Zen Micro, ik heb ze hier naast elkaar liggen, is hij wel groter
4: ook hiervoor geldt hetzelfde als bij vraag 1 en 2 (en eigenlijk ook 3)
5: je kunt je muziek op twee manieren indelen, je kunt ze in mappen op de speler zetten, en dan kun je helemaal zelf bepalen hoe en wat, hiervoor heb je geen software nodig, je kunt ook met software de muziek eropzetten, dan wordt de muziek gestorteerd op ID-tags, waarin o.a. Titel, Artiest, Album en Genre opgeslagen staan.. (hierop kun je dus laten sorteren).. Dat is heel handig, je kunt bijvoorbeeld eerst zeggen: Artiest: Krezip, en dan: Album: Days Like This, terwijl je ook kunt doen: Artiest: Krezip, Album: Alles. Op de tweede manier krijg je alle liedjes van Krezip hebt, terwijl je dus bij de eerste alleen die van het album 'Days Like This' krijgt..
Let wel, bij ID-tags hangt het wel een beetje van jezelf af. Als je een gedownload album hebt, zijn de Id-tags van dat album vaak wel gelijk. Maar heb je twee verschillende albums, los van elkaar, kunnen de id-tags verschillen. (bv, bij het ene album heet de artiest 'offspring', en bij het andere album 'the offspring', en bij weer een andere 'ofspring'. deze artiest komt hierdoor drie keer in het rijtje te staan.. het is dus handig om (dmv Windows Media Player) de ID-tags een beetje goed te ordenen...
6. Dat is niet waar, je kunt ze ook zonder software erop zetten. Maar dan gaat dat hele verhaal met de ID-tags niet door. Je moet dan via de 'Browser' je muziek kiezen, wat bij veel muziek niet handig is, als je geen mappen hebt gebruikt. Je hoeft trouwens niet per se het bijgeleverde 'iriverplus' te gebruiken. Je kunt ook kiezen voor Windows Media Player 10. Ik vind dit persoonlijk makkelijker..
7. ja, dat kan.
8. je kunt alle bestanden erop zetten. met de textviewer kun je allleen .txt viewen, maar PDF of DOC kun je er wel gewoon opzetten, en er op een andere computer weer afhalen.
9: alarm: nooit gebruikt
(timer voor) opnemen van radio: heel handig, als er bv. cabaret op de radio komt, kun je het opnemen, ik heb ook wel eens een radioprogramma opgenomen..
10: firmware; kan op twee manieren:
1) manual firmware update. dit was de 1.10 firmware, op de iriversite stond hoe dit in zn werk ging..
2) firmware update via iriverplus: hij vraagt dan of je wilt upgraden naar de nieuwste firmware, en dan moet je in het menu van je H10 nog eens op Firmware Upgrade drukken. bij mij is het een keer half naar de speler toegedownload, maar dit probleem kun je verhelpen door te initaliseren, in het iriverplus menu. risico's: geen. de firmware wordt aangeboden door iRiver zelf, dat is wel te vertrouwen..
zo, ik hoop dat ik je vragen genoeg heb beantwoord..
Verwijderd
Allereerst wil ik je bedanken voor de moeite die je hebt genomen om de vragen te beantwoorden. Dit vind ik goede feedback die zeker bruikbaar is voor het maken van mijn goed overwogen keuze. Ik snap alleen het gequote niet zo goed, kun je dat nader uitleggen?[b]Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:01:
bij mij is het een keer half naar de speler toegedownload, maar dit probleem kun je verhelpen door te initaliseren, in het iriverplus menu. risico's: geen.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast