[TOBO] Ultra X - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Die Ultra Flat is weer anders dan mijn Ultra Flat... :S En die heeft zo te zien wel extra toetsen bovenin zitten, maar hij is niet helemaal zwart. >:)

Als je een normale toetsindeling wilt had je idd die 2e moeten bestellen, dat is de opvolger van de originele UltraX en is hetzelfde als de UltraX die je had (zelfde aanslag en layout), op de bovenste balk na, dat heeft een zwart kleurtje meegekregen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:19:
Die Ultra Flat is weer anders dan mijn Ultra Flat... :S En die heeft zo te zien wel extra toetsen bovenin zitten, maar hij is niet helemaal zwart. >:)

Als je een normale toetsindeling wilt had je idd die 2e moeten bestellen, dat is de opvolger van de originele UltraX en is hetzelfde als de UltraX die je had (zelfde aanslag en layout), op de bovenste balk na, dat heeft een zwart kleurtje meegekregen.
dan bestel ik die erbij, die flat is bij mij wel helemaal zwart trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst sorry voor de ontzettende Kick, maar weet even niet waar ik het volgende anders moet vragen en nieuw topic lijkt me beetje overdreven.

Ik wil graag een Logitech Ultra Flat keyboard aanschaffen, maar dan wel de pearl(witte) editie. Probleem is echter dat ik deze nergens kan vinden.

Via de 'productinformatie van fabrikant' - button in de pricewatch kom ik terecht bij deze witte versie. Alleen is dit een site met als locatie Hong Kong, en bij locatie Nederland van de logitech site staat dit model niet aangegeven.

http://www.logitech.com/i...CRID=2166,CONTENTID=10661

Bij de aangegeven webshops uit de pricewatch is alleen de zwarte te bestellen. Op een kleine rondgang bij enkele andere en 'gangbare' webshops kon ik dit model ook niet vinden.

Mijn vraag is dan ook: Is dit toetsenbord in Nederland verkrijgbaar. En zo ja, weet iemand waar?

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op, zo niet ben ik genoodzaakt te gaan rondbellen/-mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik hem hem zelf nog niet gezien. Denk dat een mailtje/belletje naar Logitech het snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

ScSi

Belg.

SneakyViper schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:53:
Dat probleem met het indrukken van meerdere toetsen tegelijk hangt helemaal niet af van PS/2 of USB, tenzij deze verschillende versies ook echt intern van elkaar verschillen. Uitleg over hoe het wel zit vind je hier en hier.
Ik heb zelf ook een UltraX USB versie en toen ik die net aansloot besloot ik eerst een spelletje NFSU2 te proberen en hier liep ik direct tegen dit probleem aan: ik kon niet gas geven, boosten en sturen tegelijk. De enige oplossing hiervoor is gewoon exact de goeie toetsencombinaties te vinden. Bij sommige combinaties houd het na 2 toetsen al op, maar er zijn ook combinaties van zelfs 10 toetsen mogelijk op de UltraX.
Jammer dat ik dit niet eerder gezien heb, in NFS Carbon heb ik ook dus dit probleem, terwijl het met mijn oude Microsoft Office keyboard wel lekker gaat. (is aangesloten op PS2 via een usb-verloopstekker, maar naar ik begrepen heb maakt dat niet uit)
Wel heel jammer zo, moet ik nou steeds dat lompe kreng hier bij de hand houden om te gamen? 8)7 Ook het niet kunnen toewijzen van de media-knoppen vind ik op z'n zachtst gezegd dom :?

Begrijp me niet verkeerd, het typt heel lekker (vele malen beter dan mn vorige tobo) maar dat zijn toch wel grote ergernissen..

Iemand een oplossing voor een van de 2 of beide problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
ScSi schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:06:
[...]

Jammer dat ik dit niet eerder gezien heb, in NFS Carbon heb ik ook dus dit probleem, terwijl het met mijn oude Microsoft Office keyboard wel lekker gaat. (is aangesloten op PS2 via een usb-verloopstekker, maar naar ik begrepen heb maakt dat niet uit)
Wel heel jammer zo, moet ik nou steeds dat lompe kreng hier bij de hand houden om te gamen? 8)7 Ook het niet kunnen toewijzen van de media-knoppen vind ik op z'n zachtst gezegd dom :?

Begrijp me niet verkeerd, het typt heel lekker (vele malen beter dan mn vorige tobo) maar dat zijn toch wel grote ergernissen..

Iemand een oplossing voor een van de 2 of beide problemen?
Vaag probleem dit. Ik heb zelf de UltraX Keyboard USB (oude) en heb hier geen problemen mee (in BF2, NFSC of elk ander spel). Vraag me dus af welke UltraX jij hebt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Graham schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:14:
[...]
Vaag probleem dit. Ik heb zelf de UltraX Keyboard USB (oude) en heb hier geen problemen mee (in BF2, NFSC of elk ander spel). Vraag me dus af welke UltraX jij hebt.
Een ultra-x Media Keyboard volgens de achterzijde.. Model Y-BL49A. Dit zou dus de 'nieuwe' uitvoering zijn (tov de gewone ultra-x) en minder 'presteren'.. Ben echt clueless op dit moment.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
ScSi schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:02:
[...]
Een ultra-x Media Keyboard volgens de achterzijde.. Model Y-BL49A. Dit zou dus de 'nieuwe' uitvoering zijn (tov de gewone ultra-x) en minder 'presteren'.. Ben echt clueless op dit moment.
8)7
Ik heb nergens last van met dit tobo (qua slechte prestaties), 't niet kunnen toewijzen van de media keys is wel waardeloos ja, volumecontroll ipv 'favorites'/'email' zou tenminste nuttig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

hee, dit is een leuk topic, hier nog een tevreden ultraX usert ;)
enig nadeeltje is, dat de toetsen bij veel gebruik vlak worden ipv de normale matte look. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Hier ook een (tevreden) UltraX user :) Heb hem alweer een tijdje, de nieuwere met de brede zwarte rand aan de bovenkant om precies te zijn. Fijn ding :)

Meteen toen ik hem kocht wilde ik eigenlijk al de groene LED's vervangen door blauwe, maar dat is er tot op heden nog steeds niet van gekomen. Binnenkort toch maar eens doen, dit topic bracht me op het idee :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Leftblank schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:35:
[...]

Ik heb nergens last van met dit tobo (qua slechte prestaties), 't niet kunnen toewijzen van de media keys is wel waardeloos ja, volumecontroll ipv 'favorites'/'email' zou tenminste nuttig zijn ;)
Ik zal hem straks misschien eens via USB aansluiten, wie weet dat het een verschil maakt, aangezien het me mateloos irriteert..
Die toetsen zou je (volgens een andere GoTter in het vorige topique) deels kunnen toewijzen via de iTouch software en anders ga ik wel eens op zoek naar een tooltje die het wel kan.
Maar eerst maar even dat multiple-keystroke probleem oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Dat je bepaalde toetsen niet tegelijk kunt indrukken kun je niet oplossen. Het is namelijk een beperking van het toetsenbord zelf (te wenig draadjes naar toetsen).
Ik heb trouwens ook een UltraX Media toetsenbord sinds een tijdje en ik heb niet het idee dat ik minder toetsen tegelijk kan indrukken dan op mijn oude Logitech Internet Navigator (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik gebruik hier ook nog de Logitech UltraX Media Desktop (alleen de muis niet).

En ik ben er nog zeer tevreden over, aan de knoppen ben ik nu zeker gewend :)
Weet alleen niet of meer mensen het hebben, maar als ik Winamp draai en ik wil pauze doen met de multimedia toetsen, dan begint het nummer opnieuw.
Daarna werkt de pauze toets wel normaal

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
weet iemand of de alleroudste versie nog verkrijgbaar is, deze dus:
http://images.gfx.no/22/22463/106232_3.jpg

die nieuwe heeft zon k*t layout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
kadooosh schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:26:
weet iemand of de alleroudste versie nog verkrijgbaar is, deze dus:
http://images.gfx.no/22/22463/106232_3.jpg

die nieuwe heeft zon k*t layout 8)7
?

Het verschil tussen de oude en de nieuwe is toch alleen een zwart randje bovenaan? Beide zijn ze met verschillende keyboard-layouts te krijgen? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
oi je hebt gelijk :D
ik keek verkeerd :p
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de UltraX Media Desktop?

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/art_6-kits-claviers-souris-sans-fil/000000010807.jpg

Ik gebruik nl. nu een Logitech Media Keyboard en een Logitech MX1000 maar zou graag een keyboard hebben met een laptopfeel, en een mouse met wat minder gewicht. Ervaren GoT'ers, ga ik hier een zware misstap begaan, of is dit setje evengoed als't er uit ziet? : )

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hem een tijdje gehad tot er een pootje aan de achterkant afbrak en ik hem dus niet meer lekker overeind kon zetten. Nog even geen mooie oplossing voor getweaked, ik heb gewoon mijn bedrade ultrax weer aangesloten. Toetsenbord is verder wel in orde, gewoon een ultrax zonder draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:35:
Ik heb hem een tijdje gehad tot er een pootje aan de achterkant afbrak en ik hem dus niet meer lekker overeind kon zetten. Nog even geen mooie oplossing voor getweaked, ik heb gewoon mijn bedrade ultrax weer aangesloten. Toetsenbord is verder wel in orde, gewoon een ultrax zonder draadje :)
dankje voor de snelle reactie... en de muis, zou die zoveel wegen als de MX 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:57:
[...]

dankje voor de snelle reactie... en de muis, zou die zoveel wegen als de MX 1000?
Nee, de muis voelt een stuk goedkoper aan. Ik gebruik zelf alleen het toetsenbord en heb er de MX1000 naast staan. Werkt gewoon met de ontvanger van de desktopset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'z' van m'n UltraX hapert nogal, er it waarschijnlijk stofje of o onder. Nou heb ik al eerder 'on UltraX verneukt bij een poging eenelfde probleem op te lossen (er brak iets af bij het loshalen van de toets :X ). Heeft iemand hier ervaring met het demonteren van de UltraX om de toetsen schoon te maken? Het is nogal irritant om onder te moeten typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heeft dit toetsenbord nou ook knoppen om het volume mee te regelen? word me niet echt duidelijk uit de plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Rev! schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:32:
heeft dit toetsenbord nou ook knoppen om het volume mee te regelen? word me niet echt duidelijk uit de plaatjes
Wel een mute-knop, maar helaas geen volume up/down knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:05
Marco schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:35:
Voor de mensen die graag een laptopkeyboard willen hebben:

[afbeelding]

Is dit dan niks?
Inclusief touchpad en 'clitje', en 2 usb-poorten.
Hmm, dat is een IBM UltraNav keyboard. Enig idee waar je die hier in NL kan halen? Ik kan een slim-versie (zonder numpad) vinden, maar dat is een japanse/chinese versie :S

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik had geen recenter topic gevonden over dit toetsenbord...(vandaar de kick)

Ik ben nu zelf ook op zoek naar een toetsenbord met laptoptoetsen, en wil met draad. Ik heb nu al een logitech set de MX3000 met MX600 muis. En daarvan hapert het toetsenbord regelmatig :( of er blijft een toetsje hangen, maar dat komt allemaal door wireless... en stomste is nog nu, de sensor en het toetsenbord liggen misschien hooguit 50cm van elkaar vandaan. Dus het nut van wireless is nogal weg. Vroeger had ik een andere tafel en daar was wireless wel handig.

Nu mijn vraag.

Waar kan ik nog het originele UltraX keyboard kopen, of de media editie. In ieder geval dat de layout normaal is, dus met pijltjes los enzo. Want dat nieuwe Logitech Ultra Flat keyboard, ziet er wel cool uit, maar die heeft dus aangepaste opmaak... Ik kan die in ieder geval bij de dynabyte bekijken, dus ga ik hem daar is testen. Maar denk dat het met wel gaat irriteren.
Bij mn 15,4" laptop ziet het er ruimer uit dan op dat toetsenbord... lijkt me niet de bedoeling.

Iemand enig idee wat de Logitech UltraX Premium meer te bieden heeft..?
http://www.logitech.com/i...ards/devices/587&cl=nl,nl

http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=460441&FRS=ON

Ik denk dat ik nu voor die ga...

http://www.informatique.n...i?M=I&A=460664&V=logitech
deze bedoelde ik :P..

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 18-06-2007 19:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
De originele UltraX zal je niet meer vinden of je moet echt veel geluk hebben, de opvolger is de UltraX Premium.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Enig idee wat die meer bied ten opzichte van de oudere versie? Of juist minder?
In dit topic wordt namelijk niks gezegd over de Premium versie...

[ Voor 29% gewijzigd door BiG-GuY op 17-06-2007 20:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
BiG-GuY schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:51:
Enig idee wat die meer bied ten opzichte van de oudere versie? Of juist minder?
In dit topic wordt namelijk niks gezegd over de Premium versie...
Niks meer, behalve dat hij nu het Vista Premium certificering heeft.

Ik heb trouwens de UltraX (Media) met de UltraFlat kunnen vergelijken en de laatste heeft een iets minder fijne toetsaanslag (maakt meer geluid en klikt meer dan de UltraX). Ik zou zonder meer voor de UltraX Premium gaan. :) Dit is het fijnste toetsenbord wat ik ooit heb gehad. Het enige puntje van kritiek dat ik heb is dat hij bij sommige toetsen (spatie, shift, etc.) lichte aanslagen niet altijd registreert (als je de zijkant van de toets raakt).

[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-06-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Aham brahmasmi schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:01:
[...]
Niks meer, behalve dat hij nu het Vista Premium certificering heeft.

Ik heb trouwens de UltraX (Media) met de UltraFlat kunnen vergelijken en de laatste heeft een iets minder fijne toetsaanslag (maakt meer geluid en klikt meer dan de UltraX). Ik zou zonder meer voor de UltraX Premium gaan. :) Dit is het fijnste toetsenbord wat ik ooit heb gehad. Het enige puntje van kritiek dat ik heb is dat hij bij sommige toetsen (spatie, shift, etc.) lichte aanslagen niet altijd registreert (als je de zijkant van de toets raakt).
Ach ik ram toch altijd op het midden van die toets ;)
Dus die ga ik morgen dan bestellen denk ik zo :P.
Helemaal als de aanslag van de Ultra flat ook nog minder is.
Mijn ASUS laptop heeft namelijk een zeer lekkere aanslag. Ben benieuwd of die UltraX vergelijkbare aanslag heeft. Maar dat merk ik wel dan :P.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De aanslag (van de UltraX) is net iets minder 'gedempt' dan een laptoptoetsenbord, maar wel zeer aangenaam. De UltraFlat rammelt wat meer, maar nog steeds veel minder dan een doorsnee tobo met gewone toetsen.

Ik tiep iig veel liever op m'n UltraX dan op m'n laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoi. Ik had eerder een UltraX Media Desktop in gebruik gehad, totdat de logitech receiver besloot te sterven. Nu ben ik het heel erg zat om met draadloze dingen te moeten gaan werken (behalve mijn Logitech Wireless Optical Trackman, daar is geen vervanger voor), dus zat ik eens te rondkijken naar een waardige vervanger voor de toetsenbord.

Ik vind de UltraX Media Keyboard wel aantrekkelijk uitzien, temeer omdat het een broertje is van mijn oude toetsenbord. Ik heb tijdens het surfen naar plaatjes ervan wel gemerkt dat er voornamelijk 2 layouts lijken te bestaan: 1) Met een dunne backspace, de \ knop ernaast, en een enter knop die 2 knoppen hoog is 2) Met een brede backspace, een enter knop dat 1 knop hoog is, en de \ knop tussen die 2 in.
Ik wil dograag de layout van 2) hebben, dat vind ik het fijnste. Hebben die layouts nog speciale namen, en hoe weet ik welke meestal wordt verkocht? (Welke van de 2 hebben jullie?)

Ik zal morgen eens bij de Mediamarkt langsgaan als ik tijd heb. Die Sigma draadoze toetsenbord dat ik nu als vervanging gebruik is pure hel! :X

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heeft iemand ook moeite met de linker-shift toets? Bij het maken van hoofdletters tijdens het typen pakt hij hem in 80% vd gevallen niet, heel irritant. Of ligt het aan mij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Exorcist schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:06:
Heeft iemand ook moeite met de linker-shift toets? Bij het maken van hoofdletters tijdens het typen pakt hij hem in 80% vd gevallen niet, heel irritant. Of ligt het aan mij... :)
Ik had af en toe met de rechter shift dat probleem. :) Ik had gisteren ook wat vla op m'n toetsenbord laten vallen :X en er dus 4 toetsen af 'gewipt' om de boel eronder schoon te maken. Daarna deed m'n slash / moeilijk, maar na hem er weer af gehaald te hebben en opnieuw aan te drukken, deed hij het weer perfect.

Misschien de moeite waard dus om je linker shift eraf te halen (met een bot mes o.i.d. voorzichtig onder de boven en onderkant wrikken) en kijken of er niet wat vuil onder zit. Als hij eraf is kun je ook op het rubberen dingetje wat eronder zit drukken om te zien of hij het echt niet goed doet.

@Trinsec: ik heb de versie met de brede backspace. Verwar je met die 'andere versie' niet de Logitech UltraFlat met de UltraX (Media)? Die heeft namelijk wel een compactere layout.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-07-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Aham brahmasmi schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:04:
[...]
@Trinsec: ik heb de versie met de brede backspace. Verwar je met die 'andere versie' niet de Logitech UltraFlat met de UltraX (Media)? Die heeft namelijk wel een compactere layout.
Nee, ik verwar ze niet. Ik zie nu zelfs dat er zelfs 3 layouts zijn toen ik even verder rondkeek.
Layout 1 - Kleine backspace, grote enter met grote bodem.
Layout 2 - Grote backspace, grote enter met smalle bodem.
Layout 3 - Grote backspace, single-height brede enter, \ tussen die 2.

Layout 3 bevalt me het best en wil ik dus graag. Ik zie wel dat sommigen een zwarte balk hebben en sommigen niet. Ze lijken me wel allemaal de UltraX Media Keyboard te zijn, toch?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Trinsec schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Nee, ik verwar ze niet. Ik zie nu zelfs dat er zelfs 3 layouts zijn toen ik even verder rondkeek.

Layout 3 bevalt me het best en wil ik dus graag. Ik zie wel dat sommigen een zwarte balk hebben en sommigen niet. Ze lijken me wel allemaal de UltraX Media Keyboard te zijn, toch?
Waarom kijk je dan naar plaatjes in Franse webshops? Een van de plaatjes is een azerty layout, wat je sowieso niet koopt, dus daar hoef je niet naar te kijken.

Ik heb de layout van plaatje drie. Je had als je een stukje terug 'gebladerd' had kunnen lezen dat de UltraX eerst niet die zwarte plastic balk had, maar deze later heeft gekregen toen hij ook omgenoemd werd naar de UltraX 'Media'.

Ik heb het idee dat waarschijnlijk alleen de versie van plaatje 3 in Nederland verkocht wordt. Ik heb mijn UltraX bij de webshop iComputers gekocht, maar zij stuurden me wel eerst per abuis een UltraFlat keyboard, dus deze shop zal ik niet snel aanraden (gebrekkige communicatie / slordig lezende medewerkers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Aham brahmasmi schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:49:
[...]
Waarom kijk je dan naar plaatjes in Franse webshops? Een van de plaatjes is een azerty layout, wat je sowieso niet koopt, dus daar hoef je niet naar te kijken.
Wow, I'm a retard. Lette niet eens daarop omdat ik zo gefixeerd was op de enter/backspace toen ik rondkeek (in images.google.com, dus ik keek ook niet WAAR het was).
Ik heb de layout van plaatje drie. Je had als je een stukje terug 'gebladerd' had kunnen lezen dat de UltraX eerst niet die zwarte plastic balk had, maar deze later heeft gekregen toen hij ook omgenoemd werd naar de UltraX 'Media'.

Ik heb het idee dat waarschijnlijk alleen de versie van plaatje 3 in Nederland verkocht wordt. Ik heb mijn UltraX bij de webshop iComputers gekocht, maar zij stuurden me wel eerst per abuis een UltraFlat keyboard, dus deze shop zal ik niet snel aanraden (gebrekkige communicatie / slordig lezende medewerkers).
Bedankt voor de info, ik voel me meer gerustgesteld. Ik zal eerst proberen de lokale shops te bezoeken voor dit keyboard (kan ik gelijk vragen hoe de layout is ;) ), anders waag ik mijn gok online.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Trinsec schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:44:
[...]

Bedankt voor de info, ik voel me meer gerustgesteld.
offtopic:
Nu snap ik opeens waarom je het halve internet afzoekt om van te voren te zien wat webshops je allemaal in de maag zouden kunnen splitsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier inmiddels al een jaar mijn tweede Ultra-X. De eerste heb ik moeten vervangen omdat er een toets haperde. Ik vind ze fijn typen maar mijn huidige tobo heeft nu hetzelfde probleem. Het is mij niet gelukt om het ding uit elkaar te halen om schoon te maken dus ben eigenlijk weer toe aan een nieuwe. Ik vind het toch wel matig dat die dingen (bij mij) maar pakweg 1 1/2 jaar meegaan. Hebben meer mensen dergelijke ervaringen met dit toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Man, het is eigenlijk best wel lastig met dit toetsenbord. Geen van de lokale winkels hier heeft het, en Norrod had het niet op voorraad en zei dat het erg slecht leverbaar was.
En alle webwinkels die ik opzoek via pricewatch, meer dan de helft had dat gewoon niet in zijn stock (pricewatch lijkt me dus een beetje outdated), en de rest hadden allemaal dat plaatje met de kleine backspace. Ik vermoed dat het waarschijnlijk een 'standaard plaatje' is dat ze overal tonen, dus moet ik waarschijnlijk ze elk apart gaan emailen om er zeker van te zijn dat het de layout heeft dat ik wil... :|

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Ik heb een tijdje terug een UltraX media keyboard gekocht bij cdromland.nl
hij staat echter in de prijslijst onder Logitech Keyboard UltraX Flat OEM.
Deze is niet de laptop lay-out maar een normaal toetsenbord.

http://www.cdromland.nl/i...133-logitechultraflat.jpg

(lees net wel dat het geen webshop is, dat is misschien lastig vanuit groningen ;))

[ Voor 27% gewijzigd door d33n op 17-07-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoef ook geen laptop layout (wil wel gewoon de pijltjestoetsen enzo). Waar ik waarde aan hecht is de brede backspace en brede enter knop van 1 hoog, en de \ tussen die 2 in. De rest van de toetsen moeten gewoon op hun normale plek zitten zoals alle oude toetsenborden dat hadden.
Waar jij naar linkt is een kleine backspace met de \ ernaast en een joekel van een enter knop.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Trinsec schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:37:
Hoef ook geen laptop layout (wil wel gewoon de pijltjestoetsen enzo). Waar ik waarde aan hecht is de brede backspace en brede enter knop van 1 hoog, en de \ tussen die 2 in. De rest van de toetsen moeten gewoon op hun normale plek zitten zoals alle oude toetsenborden dat hadden.
Waar jij naar linkt is een kleine backspace met de \ ernaast en een joekel van een enter knop.
Ik heb dit toestenbord zoals jij beschrijft van Megawebshop, is helaas wel 30 euro daar: http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=3350 Ik had de Logitech UltraX Media Flat keyboard USB van 16 euro besteld, maar die was niet leverbaar en ik kreeg dus de Premium. Nu ik goed kijk, zie ik inderdaad een verschil in layout, dit is de Media: http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=1917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb de mijne destijds besteld bij empc.nl, zo te zien hebben ze deze nog steeds. €20

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cdejonge.com/got/ultraX.jpg

Ik heb mijn Ultra X ook al weer meer dan 2 jaar geloof ik, in combinatie met een MX310 muis. Ze werken nog steeds uitstekend. Op mijn werk heb ik nu ook een Ultra X aangeschaft, maar dat is dus de versie met de zwarte rand bovenaan. Weet iemand waar de 'oude' versie nog te krijgen is?
Nooit meer een andere tobo/muis combinatie voor mij _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dus, dat wat ik zag met de layout dat ik wou, dat is dus de Premium? Is dat de opvolger van Media soms? Mm, misschien moet ik maar naar Premium zoeken dan.

@Hierboven: Waarom wil je de 'oude' versie zonder balk? Is dat zo een verschil?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij is dit nogal handig: http://www.logitech.com/l...and_layouts_keyboards.pdf
En volgens mij is de layout dat ik wil genaamd US int'l layout.
Een paar webshops zijn slim genoeg om de artikelnummer te weergeven, dus ik denk dat ik binnenkort een mooie bestelling kan plaatsen. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:26
Aanvulling: De nieuwe versie is er ook nog eens in 2 smaken.
1: "Platte" windows-key, en text bij de MM knoppen.
2: Bolle windows-key, plaatjes bij de MM knoppen, en volumeregeling (in plaats van 2 andere MM-knoppen, uiteraard :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

AlterMann schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:
Aanvulling: De nieuwe versie is er ook nog eens in 2 smaken.
1: "Platte" windows-key, en text bij de MM knoppen.
2: Bolle windows-key, plaatjes bij de MM knoppen, en volumeregeling (in plaats van 2 andere MM-knoppen, uiteraard :P)
Dat meen je toch niet he? :| Alsof we al niet confused genoeg waren. Hoe hou je die uit elkaar qua typenummer ofzo?
Nouja, ik heb in ieder geval mijn bestelling al geplaatst, en hoop het binnen een week te ontvangen. Ben voor de Premium gegaan, dat zag er het veiligst uit qua layout, aangezien de moderne Medias nogal vaak de kleine backspace hadden, ook al was het US Int'l.
Hoop dat het platte keys zijn, maar volumeregeling is ook nooit slecht. Die keys zal ik toch niet zo snel voelen tijdens het typen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Trinsec schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:17:
Dus, dat wat ik zag met de layout dat ik wou, dat is dus de Premium? Is dat de opvolger van Media soms? Mm, misschien moet ik maar naar Premium zoeken dan.

@Hierboven: Waarom wil je de 'oude' versie zonder balk? Is dat zo een verschil?
De oude versie is allang end of life en vervangen door de Premium, die inmiddels waarschijnlijk ook geleidelijk door de Premium vervangen zal worden. Vziw is de Premium gewoon hetzelfde als de Media, alleen dan met MS Vista Premium certificering. Een UltraX met volumeregeling heb ik nog niet gezien; dat had ik ook wel op de mijne willen hebben... Plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

De mijne heeft volumeregeling, het is gewoon die van het plaatje met de volgende zes knopjes:
[muziekspeler] [play/pauze] [mute] [vol-] [vol+] [home]
allen met een plaatje eronder. De [windows] zijn inderdaad bol.

pic:
http://img443.imageshack.us/img443/8976/dsc00174if2.jpg

Het modelnummer van deze Premium is overigens Y-BL49A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:26
Beide versies liggen nu bij de MediaMarkt.. Door elkaar heen, dus je weet nooit wat je hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

God, ik ben zo gelukkig. :D Vandaag heb ik m'n bestelling van PC Platform binnen, en het is de UltraX Premium Keyboard dat ik had besteld. Dus, ik gelijk openmaken enzo, en jahoor, prima layout. Het is hetzelfe als Layout 3 wat ik eerder hierboven had gepost. Alleen zijn de windows knopjes hier een beetje bol, en heb ik de media keys zoals schaduw 2 posts boven had gepost. Maar daar kan ik prima mee leven, die bolligheid merk je toch niet en die media knopjes zijn uberhandig voor me om snel even het geluid te regelen, precies zoals ik ook altijd deed bij het draadloze broertje van dit keyboard (UltraX Media Desktop).

Ubergeil dingetje, ziet er mooi uit, en de laptoptoetsen typen lekker. Moet wel even aan wennen, want ze typen een beetje zwaar (zal ws. wel minder worden na veel gebruik). En het allerbelangrijkste: De layout is NORMAAL. Absoluut utterly perfectly NORMAAL. Geen vage lange delete toets op de 6-blok eiland, geen vage onzin meuk erbij. Alles gewoon zoals het hoort. Met slechts de 6 mediatoetsen erbij die niet in de weg staan en niet onzinnig uitzien.

<-- Uberhappy! :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Trinsec: mooi! :) Ik mis die volumeknoppen wel, maar ik gebruik de e-mail knop vaak, die dan weer mist bij de nieuwe versie. De browser knop gebruik ik nooit; Firefox staat toch altijd open. :z

De aanslag is ietsjes zwaarder vergeleken met de meeste echte laptop-tobo's, maar beter is het vziw (nog) niet te krijgen.

En wat je nog vergeet: GEEN irritante Fn-toetsen! _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:58:
@Trinsec: mooi! :) Ik mis die volumeknoppen wel, maar ik gebruik de e-mail knop vaak, die dan weer mist bij de nieuwe versie. De browser knop gebruik ik nooit; Firefox staat toch altijd open. :z
*giechelt* En de email en browser software heb ik ook altijd open... ;) Ik zal waarschijnlijk slechts 3 van de mediaknoppen gebruiken, namelijk mute, vol- en vol+. Maar dat is voor mij dan ook ruimschoots voldoende.
De aanslag is ietsjes zwaarder vergeleken met de meeste echte laptop-tobo's, maar beter is het vziw (nog) niet te krijgen.
Ik zit aan te nemen dat het ws. wel wat gaat slijten na verloop van tijd (en gebruik). Anders leer ik er maar aan wennen, want dit is nagenoeg het -enige- minpuntje, voor zover je het een minpuntje kan noemen.
En wat je nog vergeet: GEEN irritante Fn-toetsen! _/-\o_ :D
Dat bedoel ik dus met layout. :D Nu kan ik het Insert knopje weer normaal gebruiken! *O*

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb denk ik dezelfde als Aham brahmasmi. Ik heb wel dat mijn toetsen soms een beetje stroever gaan. Maar dan druk ik er een paar keer wat steviger op en dan is het weer voorbij. Zal wel vuil tussen zitten dan ;)

Ik denk trouwens dat die nieuwe bolle windows toetsen met vista (viesha?) te maken hebben :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@sjaakduhuuhl: daar zeg je wat. De startknop van Vista is rond dus daar zullen de windows-toetsen idd naar gemodelleerd zijn (niet alleen bij de Premium versie maar ook bij mijn oudere Media)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Had zelf liever de Everglide Everglide t-1000 pro gehad, aangezien ik hoor dat de Ultra-X niet lang mee gaat. Maar ik heb `m nooit gesignaleerd hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ziet er wel goed uit (aantrekkelijker dan de Razer Tarantula), maar dan ook zo'n 4 keer zo duur als de UltraX (alle kosten meegerekend waarschijnlijk). Ok dat neem ik terug. Bedankt Sjengcity. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-07-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

De Microsoft Comfort Curve 2000 heeft overigens ook de bekende "laptop toetsen". Of zijn iig net zo gemakkelijk aan te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:33:
Had zelf liever de Everglide Everglide t-1000 pro gehad, aangezien ik hoor dat de Ultra-X niet lang mee gaat. Maar ik heb `m nooit gesignaleerd hier in Nederland.
:9~ :9~ Dat ziet er lekker uit!

Zit volgende maand in Singapore dus zal eens kijken of hij daar te krijgen is. Moet toch aan nieuw tobo en hoewel die Ultra-X lekker typt heb ik het nu wel gehad met die dingen. Het hapert steeds meer en ik ben niet meer dan een gemiddelde smeerpijp. Heb nog nooit zoveel problemen met een tobo gehad. Eigenlijk spijt dat ik hem aan mijn Pa heb aanbevolen maar gelukkig wordt daar een stuk beter gepoetst. :+

edit: Zit er nou een usb geluidskaart in dat ding :? Je krijgt er wel een koptelefoon bij!

edit: Mm, die Microsoft ziet er ook wel mooi uit en ook nog eens leuk prijsje!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:47
Patriek schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:33:
Ziet er in eerste instantie wel netjes uit, prijs is in duitsland 30€ dus dat is goed te doen om te laten verzenden naar Nederland. Klik (zijn misschien nog wel goedkopere, was 1e hit op google ;))
Maar na deze review te hebben gelezen vind ik het toch wat minder, heeft niet de standaard indeling en vraag me af of die bolling van de toetsen wel zo fijn is, denk dat de platte van de ultra x fijner zijn (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:58:
[...]
Ziet er in eerste instantie wel netjes uit, prijs is in duitsland 30€ dus dat is goed te doen om te laten verzenden naar Nederland. Klik (zijn misschien nog wel goedkopere, was 1e hit op google ;))
Maar na deze review te hebben gelezen vind ik het toch wat minder, heeft niet de standaard indeling en vraag me af of die bolling van de toetsen wel zo fijn is, denk dat de platte van de ultra x fijner zijn (mijn mening)
Wat bedoel je met niet-standaard indeling en bolling van de toetsen :? Beide zaken haal ik niet uit de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zou geen tobo in het buitenland kopen hoor, ivm de gebruikte taal (of noem het indeling v/d letters en tekens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:06:
[...]

Wat bedoel je met niet-standaard indeling en bolling van de toetsen :? Beide zaken haal ik niet uit de review.
Ik zou me bijvoorbeeld behoorlijk ergeren aan de 'sleep', 'wakeup' en 'power' toetsen die de plek innemen van printscrn, scrolllock en pause/break, die dus naar beneden zijn geduwd om mee te doen met insert/home/pageup/delete/end/pagedown. Dan is mijn gedachte 'waarom konden ze dat niet gewoon naast die extra toetsen bovenaan de toetsenbord proppen?'

Ik gebruik pageup/pagedown vaak op de tast, dan zou ik dus doodleuk op pause/break rammen. Een toetsenbord waar je telkens naar moet staren om te zien of je de juiste knoppen drukt is eentje wat ik niet waardeer. Ik type blind, en wil dat zo houden ook. :P Daarom verafschuw ik de vertikale indeling van die knoppen ook, ik weet nooit precies waar de pgup/pgdn knoppen zijn.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Patriek schreef op maandag 23 juli 2007 @ 03:03:
Zou geen tobo in het buitenland kopen hoor, ivm de gebruikte taal (of noem het indeling v/d letters en tekens).
Grote kans dat je bij die shop (3dsupply.de) idd een Duitse layout met QWERTZ, ringel-s en klinkers met umlaut e.d. krijgt. Misschien kan 'iemand' een mailtje sturen of ze ook 'normale' US qwerty layout leveren. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-07-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: hoe lang is het snoer van dit toetsenbord? Ik heb mijn PC redelijk in de buurt staan, maar het snoer van mijn huidige Logitech ultra flat keyboard (die ik wil vervangen door een ultra x omdat de compacte lay-out van de ultra flat me niet bevalt en omdat de toetsen volgens mij meer rammelen dan bij een ultra x) is maar nèt lang genoeg. Wat meer speelruimte zou handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:21:
Wat meer speelruimte zou handig zijn. :)
Die kun je toch gewoon verlengen met een usb-verlengkabeltje? Volgens mij kun je tot 9m gaan ofzo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:37:
[...]
Grote kans dat je idd een Duitse layout met QWERTZ, ringel-s en klinkers met umlaut e.d. krijgt. Misschien kan 'iemand' een mailtje sturen of ze ook 'normale' US qwerty layout leveren. :P
Is een kwestie van even bekijken lijkt me :? Bovendien is in Singapore een US qwerty vrij standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:47:
Die kun je toch gewoon verlengen met een usb-verlengkabeltje? Volgens mij kun je tot 9m gaan ofzo.
Klopt, maar ik ben benieuwd of ik zo'n kabeltje wel nodig heb. Misschien is de kabel van de Ultra X lang zat? (Voor mijn huidige Ultra Flat tobo ga ik geen verlengsnoer meer aanschaffen, omdat ik die toch wil vervangen.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tja, het staat niet in de specificaties. Ik ga er dan vanuit dat het de standaard lengte 1.8m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:50:
[...]

Is een kwestie van even bekijken lijkt me :? Bovendien is in Singapore een US qwerty vrij standaard :)
Ik bedoelde bij die Duitse shop 3dsupply.de... Niet overal in het buitenland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:35:
Tja, het staat niet in de specificaties. Ik ga er dan vanuit dat het de standaard lengte 1.8m is.
Ja, dat begrijp ik, maar misschien kan er iemand een centimeter naast leggen? (Ben ik even blij dat ik die suggestie niet in de HK doe... :+ ) 1.8 meter zou trouwens al mooi zijn: da's ongeveer een halve meter meer dan bij mijn huidige tobo.

Belangrijk is het verder niet, hoor, maar ik dacht dat het wel een makkelijk te beantwoorden vraag zou zijn. Toch? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:48
~ 46 cm bij 16,5 cm

[ Voor 46% gewijzigd door NoTimeRemains op 24-07-2007 16:06 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Maar ik heb inmiddels een advertentie gelezen waarin inderdaad een snoerlengte van 1,8 m werd genoemd, dus da's mooi. Bestelling is onderweg...

(Wel goed trouwens om te zien dat ie niet veel breder is dan mijn huidige toetsenbord.)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 19:54 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Kan iemand mij vertellen wat de maximale werkbare draadloze afstand van de "Logitech Ultrax Media Desktop" is? Ik zoek namelijk een desktopset voor mijn HTPC waar op een meter of 5 nog goed mee te werken valt :)
Mijn voorkeur gaat naar deze Ultra X uit, maar als dat niet lukt dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Is er iemand die dit toetsenbord, de BenQ A800 Multimedia (beter bekend onder de naam X-Touch x800), kan vergelijken met de Logitech UtraX?

Afbeeldingslocatie: http://www.pczaak.nl/catalog/images/tb800w.jpg

Beetje jammer van onooglijke blauwe mediaknoppen, maar verder toch een mooi, wit, toetsenbordje. Is de aanslag net zo fijn als die van de UltraX, dat is de vraag. De toetsenindeling is iig precies hetzelfde.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-09-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aham brahmasmi schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:06:
Is er iemand die dit toetsenbord, de BenQ A800 Multimedia, kan vergelijken met de Logitech UtraX?

[afbeelding]

Beetje jammer van onooglijke blauwe mediaknoppen, maar verder toch een mooi, wit, toetsenbordje. Is de aanslag net zo fijn als die van de UltraX, dat is de vraag. De toetsenindeling is iig precies hetzelfde.
Mag ik je aan 2 dingen herinneren :

1. Hij is er ook in het zwart.
2. Bijna niet te verkrijgen in Nederland :/

Zelf ook een tijdje naar gekeken, maar ben er volledig van afgestapt wegens de slechte beschikbaarheid ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De toetsen van die BenQ vind ik er hoger en minder "glijheid-blijheid" uitzien dan die van mijn UltraX.
Maar dat kan ook zijn omdat het zo'n scheve foto is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Had je gezien dat het plaatje klikbaar is? Linkt naar de webshop "De pczaak", waar hij binnen 1-5 dagen leverbaar zou moeten zijn, voor €15,29. Eerst maar eens vragen of hij echt leverbaar is, zo ja, dan koop ik 'm denk ik gewoon; altijd handig om een reserver-tobo achter de hand te hebben. :)

@cybersteef: ik denk dat de toetsen bij de UltraX gewoon iets meer verzonken zijn, oftewel, de rand van de behuizing is iets hoger. Ik heb het idee dat deze BenQ en een hoop tobo's die alleen in Azië beschikbaar zijn, gewoon dezelfde schakelaars als de UltraX gebruiken. Zie de foto's hier: (meerdere tobo's op die site) http://www.kbdmania.net/b...ge=headnum&desc=asc&no=53

Edit: niet gezien dat dit een PS/2 tobo is. Dan gaat het feest helaas niet door. |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-09-2007 21:54 ]

• Aham brahmasmi
Nou, ik heb die Benq X-Touch X800 toch maar gekocht, had een extra tobo nodig.

Helaas is de aanslag toch niet zo goed als die van de UltraX.
De aanslag voelt en klinkt minder gedempt, met meer geratel, en lijkt meer op de Logitech UltraFlat.

Ik had er ook niet echt bij stilgestaan dat de vorm ook niet echt handig is. Het tobo loopt schuin omhoog en is wel verstelbaar (de pootjes kunnen in 4 verschillende posities), maar het blijft onhandig omdat je polsen iets moet buigen.

De mediaknoppen zijn (gelukkig) zilver i.p.v. blauw. Het toetsenbord ziet er best mooi uit.
Alleen een PS/2-aansluiting is ook niet handig en ook niet meer van deze tijd.
Nu wilde ik hem op een desktop gaan gebruiken dus maakte dat niet zoveel uit, toch, nu kan ik hem niet zonder PS2 naar USB adapter gebruiken op een laptop.

Morgen nog maar eens proberen. Als hij niet bevalt, verdwijnt hij in de kast of geef ik hem aan iemand anders, en koop ik er een UltraX Premium bij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wat is trouwens de handigste methode om de UltraX Premium te schoonmaken? Ik ben een beetje een smeerpoets wat kruimeltjes enzo betreft... :P Soms zijn de toetsen niet makkelijk te indrukken, vermoed dat er ergens een stukje koek ofzo in't keyboard ligt.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ok, ik houd de Benq. Ben er wel tevreden over (ookal ratelt 'ie wat meer dan m'n UltraX). :)

@Trinsec: je kunt met een bot mes o.i.d. de toetsen voorzichtig eraf wrikken bij de boven- en onderrand (beter niet aan de zijkant). Dan eronder schoonmaken voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Trinsec schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:00:
Wat is trouwens de handigste methode om de UltraX Premium te schoonmaken? Ik ben een beetje een smeerpoets wat kruimeltjes enzo betreft... :P Soms zijn de toetsen niet makkelijk te indrukken, vermoed dat er ergens een stukje koek ofzo in't keyboard ligt.
Toetsen d'r uit, pincet pakken.
Goed toetsenbord, lastig schoon te maken, helaas.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

doe wel voorzichtig, mijn vorige UltraX is mijn vorige UltraX omdat de Enter niet meer terug wilde... (de knopjes zijn niet bedoeld om meerdere keren te verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:00:
Dit is hetzelfde probleem als ik met m'n UltraXen heb, en net als bij schaduw hierboven wilde bij mij een toets niet meer fatsoenlijk terug. :(

edit: Ik heb trouwens de indruk dat het geen vuil maar gewoon een defect is want zelfs met perslucht blijven dezelfde toetsen haperen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Als je het met beleid doet kan er niks fout gaan. Niet teveel kracht zetten,

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Ik heb nu net een UltraX Premium aangeschaft, alleen ik heb wat probleempjes met de 'mediakeys'. De 'muzieknoot' start Foobar op, terwijl ik daar wel graag Winamp van wil maken. In Winamp heb ik al de globale sneltoetsen ingeschakeld. Ook doet de play/pause knop het niet als ik een spel speel.

Moet ik stiekum toch iTouch of Setpoint installeren om die meuk aan de praat te krijgen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In Windows werken bij mij de mediatoetsen ook niet goed.
In Ubuntu geen probleem, daar werkte het al out-of the-box maar ik heb ze natuurlijk naar mijn inzicht veranderd :) Mute & Favorites verlagen of verhogen het geluidsvolume, Ctrl+Mute mute de boel. Ctrl+Email start de terminal op, Ctrl+Play stopt een stream, Media opent mijn videomap en Ctrl+Media opent mijn muziekmap. De rest is default. Simpel en effectief :Y)

Nu het alleen nog op Windows werkend krijgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Brent schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:41:
Ik heb nu net een UltraX Premium aangeschaft, alleen ik heb wat probleempjes met de 'mediakeys'. De 'muzieknoot' start Foobar op, terwijl ik daar wel graag Winamp van wil maken. In Winamp heb ik al de globale sneltoetsen ingeschakeld. Ook doet de play/pause knop het niet als ik een spel speel.
Ik had eerst dat de Media key WMP opstartte, maar als ik daarna winamp opstartte ging de toets over naar winamp. Misschien eens proberen na een verse reboot, alleen winamp opstarten en daarna de Media toets proberen.

In winamp moest ik de Global hotkey voor Play/Pause een keer veranderen naar Play/Pause; Play/Pause selecteren in de lijst, in het invulveld gaan staan en op de Play/Pause mediaknop drukken. Toen werkte het. Geen Logitech Setpoint rommel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Sebazzz schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:06:
In Ubuntu geen probleem, daar werkte het al out-of the-box maar ik heb ze natuurlijk naar mijn inzicht veranderd :)
Hoe als ik vragen mag? Ik heb daar ook gedonder (Ktouch ofzo, doet ook niet precies wat ik wil), hoewel de knoppen standaard daar wel goed werken.
Nu het alleen nog op Windows werkend krijgen... :/
Yep... Truukje van Aham werkt niet. Zodra een programma fullscreen gaat (games dus), zijn de knoppen gewoon weer standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een UltraX Media toetsenbord (draadloos) en sinds ik windows xp x64 opnieuw heb geinstalleerd heb ik een probleem bij het indrukken van meerdere toetsen. Nl. als ik Battlefield 1942 of GTA:SA speel en ik beweeg met WASD icm. de pijltjestoetsen dan wordt er soms automatisch op num-0 of control gedrukt (plotseling schieten dus) of blijft de besturing ineens hangen waardoor ik dus met een vliegtuig ineens in de grond duik. Volgens mij is dit niet hetzelfde als eerder in dit topic is genoemd (meerdere knoppen indrukken, waarna sommige knoppen niet meer reageren). Bij mij is het echt dat er ineens automatisch knoppen worden ingedrukt die ik zelf niet indruk.

Een tijd geleden heb ik dit ook es gehad, maar toen was het probleem ook opeens verdwenen. Verder nooit meer last van gehad. Het lijkt me dus iets softwarematigs. Ik heb de nieuwste Setpoint (4.24) en versie 3.3 geprobeerd, maar beide doen hetzelfde. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Brent schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:27:
[...]
Hoe als ik vragen mag? Ik heb daar ook gedonder (Ktouch ofzo, doet ook niet precies wat ik wil), hoewel de knoppen standaard daar wel goed werken.
Ja ik gebruik GNOME... ;)
Daar moet het in Systeem -> Voorkeuren -> Sneltoetsen.
Aanwijzingen staan in dat scherm.

Hoe het in KDE moet weet ik niet.. toch maar eens KDE installeren, schijnt er ook wel lekker uit te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Bedankt, maar had het al gevonden (ik gebruik ook gewoon Ubuntu met Gnome, en Ktouch was heel lang geleden maar had verder nooit gekeken ;)).

Nu nog in Windows though. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen tevreden is met de standaard functies van die toetsen. Er moet toch iemand zijn die weet hoe je ze aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Een vraagje he, is dit nog steeds in de huidige tijd het enige betaalbare laptop-toetsenbord met die van Coolermaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee, als je even terugbladert in dit topic zie je dat er ook de BenQ A800 is. Ik heb zowel de UltraX als deze BenQ. De UltraX is wel iets gedempter, maar de BenQ is (zeker als je een wit tobo wilt) best een waardig alternatief, mits de PS/2 aansluiting geen acceptabel is (voor een desktop-pc meestal geen probleem). De prijzen verschillen nauwelijks, BenQ is voor 5 euro minder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Is die BenQ niet OEM?

Overigens, heb mijn Ultra X precies zo gemod als in de Startpost :P (nou ja, heb ik niet gedaan, heeft de oud-mod-van-GoT Rafe even voor mij gedaan)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@LiquidT_NL: Vziw niet. Kon hem gewoon los kopen (bij Zercom geloof ik). Er staan genoeg shops in de pricewatch die hem aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Eventjes een schopje voor eigen bestwil.

Ik heb inmiddels 3 van deze planken versleten in de laatste paar jaar en het is weer tijd voor een nieuwe. Helaas kan ik hem bijna nergens meer vinden. De pricewatch heeft inmiddels ook geen vermeldingen voor de QWERTY variant meer.

Is er een waardige opvolger gekomen voor dit bordje? De UltraFlat lijkt mij weer niets, met zijn compacte layout, de pijltjestoetsen onder de enter en een kortere shift.

Of weet iemand waar je dit bord nog kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CU2morO schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:44:
Eventjes een schopje voor eigen bestwil.

Ik heb inmiddels 3 van deze planken versleten in de laatste paar jaar en het is weer tijd voor een nieuwe. Helaas kan ik hem bijna nergens meer vinden. De pricewatch heeft inmiddels ook geen vermeldingen voor de QWERTY variant meer.

Is er een waardige opvolger gekomen voor dit bordje? De UltraFlat lijkt mij weer niets, met zijn compacte layout, de pijltjestoetsen onder de enter en een kortere shift.

Of weet iemand waar je dit bord nog kan krijgen?
Ik heb sinds een een jaar (of langer) een DiNovo for Notebooks. Die kwam voor mij nog het meest overeen met de UltraX (wireless). Heeft dan wel 'for Notebooks' in de naam, maar is wat mij betreft gewoon een volwaardig toetsenbord, incl. volumeknoppen en 'normale' page up/down/home/end. Weet alleen niet of die nog te koop is.

[edit] Deze:
Afbeeldingslocatie: http://origin.arstechnica.com/journals/hardware.media/logitechdinovonb-ars.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Komt in de buurt, maar, afgaand op het plaatje, mist die de 'insert' knop en zijn de knoppen links van de pijltjes te kort. (pipe/backslash is 1x1 groot, terwijl die bij de UltraX 2x1 breed is. BS, Enter en Shift zijn hierdoor dus ook smaller.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste