[TOBO] Ultra X - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 9.708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Brent schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:41:
Ik heb nu net een UltraX Premium aangeschaft, alleen ik heb wat probleempjes met de 'mediakeys'. De 'muzieknoot' start Foobar op, terwijl ik daar wel graag Winamp van wil maken. In Winamp heb ik al de globale sneltoetsen ingeschakeld. Ook doet de play/pause knop het niet als ik een spel speel.
Ik had eerst dat de Media key WMP opstartte, maar als ik daarna winamp opstartte ging de toets over naar winamp. Misschien eens proberen na een verse reboot, alleen winamp opstarten en daarna de Media toets proberen.

In winamp moest ik de Global hotkey voor Play/Pause een keer veranderen naar Play/Pause; Play/Pause selecteren in de lijst, in het invulveld gaan staan en op de Play/Pause mediaknop drukken. Toen werkte het. Geen Logitech Setpoint rommel geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Sebazzz schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:06:
In Ubuntu geen probleem, daar werkte het al out-of the-box maar ik heb ze natuurlijk naar mijn inzicht veranderd :)
Hoe als ik vragen mag? Ik heb daar ook gedonder (Ktouch ofzo, doet ook niet precies wat ik wil), hoewel de knoppen standaard daar wel goed werken.
Nu het alleen nog op Windows werkend krijgen... :/
Yep... Truukje van Aham werkt niet. Zodra een programma fullscreen gaat (games dus), zijn de knoppen gewoon weer standaard.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een UltraX Media toetsenbord (draadloos) en sinds ik windows xp x64 opnieuw heb geinstalleerd heb ik een probleem bij het indrukken van meerdere toetsen. Nl. als ik Battlefield 1942 of GTA:SA speel en ik beweeg met WASD icm. de pijltjestoetsen dan wordt er soms automatisch op num-0 of control gedrukt (plotseling schieten dus) of blijft de besturing ineens hangen waardoor ik dus met een vliegtuig ineens in de grond duik. Volgens mij is dit niet hetzelfde als eerder in dit topic is genoemd (meerdere knoppen indrukken, waarna sommige knoppen niet meer reageren). Bij mij is het echt dat er ineens automatisch knoppen worden ingedrukt die ik zelf niet indruk.

Een tijd geleden heb ik dit ook es gehad, maar toen was het probleem ook opeens verdwenen. Verder nooit meer last van gehad. Het lijkt me dus iets softwarematigs. Ik heb de nieuwste Setpoint (4.24) en versie 3.3 geprobeerd, maar beide doen hetzelfde. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Brent schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:27:
[...]
Hoe als ik vragen mag? Ik heb daar ook gedonder (Ktouch ofzo, doet ook niet precies wat ik wil), hoewel de knoppen standaard daar wel goed werken.
Ja ik gebruik GNOME... ;)
Daar moet het in Systeem -> Voorkeuren -> Sneltoetsen.
Aanwijzingen staan in dat scherm.

Hoe het in KDE moet weet ik niet.. toch maar eens KDE installeren, schijnt er ook wel lekker uit te zien :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Bedankt, maar had het al gevonden (ik gebruik ook gewoon Ubuntu met Gnome, en Ktouch was heel lang geleden maar had verder nooit gekeken ;)).

Nu nog in Windows though. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen tevreden is met de standaard functies van die toetsen. Er moet toch iemand zijn die weet hoe je ze aanpast?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Een vraagje he, is dit nog steeds in de huidige tijd het enige betaalbare laptop-toetsenbord met die van Coolermaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee, als je even terugbladert in dit topic zie je dat er ook de BenQ A800 is. Ik heb zowel de UltraX als deze BenQ. De UltraX is wel iets gedempter, maar de BenQ is (zeker als je een wit tobo wilt) best een waardig alternatief, mits de PS/2 aansluiting geen acceptabel is (voor een desktop-pc meestal geen probleem). De prijzen verschillen nauwelijks, BenQ is voor 5 euro minder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Is die BenQ niet OEM?

Overigens, heb mijn Ultra X precies zo gemod als in de Startpost :P (nou ja, heb ik niet gedaan, heeft de oud-mod-van-GoT Rafe even voor mij gedaan)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@LiquidT_NL: Vziw niet. Kon hem gewoon los kopen (bij Zercom geloof ik). Er staan genoeg shops in de pricewatch die hem aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Eventjes een schopje voor eigen bestwil.

Ik heb inmiddels 3 van deze planken versleten in de laatste paar jaar en het is weer tijd voor een nieuwe. Helaas kan ik hem bijna nergens meer vinden. De pricewatch heeft inmiddels ook geen vermeldingen voor de QWERTY variant meer.

Is er een waardige opvolger gekomen voor dit bordje? De UltraFlat lijkt mij weer niets, met zijn compacte layout, de pijltjestoetsen onder de enter en een kortere shift.

Of weet iemand waar je dit bord nog kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CU2morO schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:44:
Eventjes een schopje voor eigen bestwil.

Ik heb inmiddels 3 van deze planken versleten in de laatste paar jaar en het is weer tijd voor een nieuwe. Helaas kan ik hem bijna nergens meer vinden. De pricewatch heeft inmiddels ook geen vermeldingen voor de QWERTY variant meer.

Is er een waardige opvolger gekomen voor dit bordje? De UltraFlat lijkt mij weer niets, met zijn compacte layout, de pijltjestoetsen onder de enter en een kortere shift.

Of weet iemand waar je dit bord nog kan krijgen?
Ik heb sinds een een jaar (of langer) een DiNovo for Notebooks. Die kwam voor mij nog het meest overeen met de UltraX (wireless). Heeft dan wel 'for Notebooks' in de naam, maar is wat mij betreft gewoon een volwaardig toetsenbord, incl. volumeknoppen en 'normale' page up/down/home/end. Weet alleen niet of die nog te koop is.

[edit] Deze:
Afbeeldingslocatie: http://origin.arstechnica.com/journals/hardware.media/logitechdinovonb-ars.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Komt in de buurt, maar, afgaand op het plaatje, mist die de 'insert' knop en zijn de knoppen links van de pijltjes te kort. (pipe/backslash is 1x1 groot, terwijl die bij de UltraX 2x1 breed is. BS, Enter en Shift zijn hierdoor dus ook smaller.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste