Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Anoniem: 140931
Ik heb de HCC op 1 april de volgende vraag gemailed maar nog geen antwoord ontvangen:Lennart_1337 schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:25:
><
Is het nu zeker dat het ip dat ik nu heb behouden blijft of is dat dynamische?
Wat anders word een servertje draaien idd. wel moeilijk.
"Kunt u me zeggen of het IPadres bij een Pro2 account semi-permanent (onbeperkte leasetijd) danwel dynamisch is?
(En wellicht ter aanvulling: geldt dat voor al uw abonnementen die via EnetEncap connecten?)"
En jij verwacht hier een reactie op van die klootzakkies bij Hccnet? Man, ze weten zelf niet waar ze mee bezig zijn... Ze reageren helemaal nergens op, je krijgt soms 2 keer op een dag een verschillend antwoord en dan dat hufterige 20-cent-per-minuut nummer van ze...... Gebruik maar 020-5693700, want dan bel je ze tenminste tegen normaal tarief.Anoniem: 140931 schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:30:
[...]
Ik heb de HCC op 1 april de volgende vraag gemailed maar nog geen antwoord ontvangen:
"Kunt u me zeggen of het IPadres bij een Pro2 account semi-permanent (onbeperkte leasetijd) danwel dynamisch is?
(En wellicht ter aanvulling: geldt dat voor al uw abonnementen die via EnetEncap connecten?)"
Ik heb vandaag, na 18 dagen geen verbinding, onnoemelijk veel telefoontjes, mailtjes en faxen, (mislukte migratie van basis naar Pro2) een heerlijk opluchtende fax naar ze gestuurd: "onmiddellijke ontbinding van onze overeenkomst".
En verrek! Binnen een half uur een (automatische) reply van "bericht goed ontvangen, komen er later op terug".
Ik ga een jaartje m'n internet via de kabel van Casema betrekken en zie dan wel op m'n gemakkie verder. Een ding is zeker: voor mij nooit meer HCCnet!
Grinnik, Nee. Maar da's hun probleem niet het mijne. Ik wil gewoon zwart op wit of ze al dan niet volledige internettoegang bieden!rowicom schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:23:
[...]
En jij verwacht hier een reactie op van die ><
Ik heb een paar weken geleden mijn account reeds woedend opgezegd per email "omdat de administratie sucks". Daar werd ook niet op gereageerd (al kreeg ik wel ineens veel virussen op mijn dak).
Vorige week heb ik mijn Service ID opgevraagd om naar een andere provider (met vast IP adres) te verhuizen. Wordt ook niet op gereageerd.
Maar des te duidelijker wordt het dat ik niet vast zit aan een Pro2 jaar contract nietwaar?
Ik neem beslist geen genoegen met deze wanprestaties. Anderzijds vermoed ik dat ze bij HCCent ook het slachtoffer zijn van een overrompelingstactiek door de KPN en van een interne tweestrijd tussen KPN-aanhang en mensen die daar liever onafhankelijk van zijn. Dat is allemaal geen excuus voor onprofessioneel gedrag maar wel een verzachtende omstandigheid waar ik begrip voor kan hebben (terwijl ik tegelijk maak dat ik daar weg kom).
Bij onze oosterburen worden wèl ADSL modem kaarten gebruikt.
Ook PCI kaarten die met EnetEncap overweg kunnen!
Alleen zit je dan nog steeds met DHCP als twijfelachtige securitykwestie...
Ik denk dat je 'iets te ver doorschiet' hier. KPN-DSL log je in en bouw je een PPoA (PPTP) tunnel op door het DSL-netwerk. Zo weten de IP pakketjes waar ze heen moeten en weten de routers en switches ook wat te doen met het verkeer.Anoniem: 140931 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:40:
[...]
Hmm, de DHCP lease kán routeringsinfo bevatten... Waar moet ik dan aan denken?
Zoiets als "komende uren niet langs Amsterdam naar New York routen want daar zijn files"?
Of "pakketjes van deze gast allemaal via Pietje sturen ter decodering"?
Wanneer ik dit "noodzakelijk dus" letterlijk neem, dan zouden verbindingen met DSL netwerken zónder DHCP-lease veroudert zijn. Dan kom ik er eigenlijk al niet meer omheen om mijn ADSLmodem van buiten af configureerbaar te maken tenzij ik opnieuw een account kies die via het KPN-netwerk functioneert.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Wat voor de Telco uit efficiëntie- of politieke overwegingen wenselijk is hoeft in mijn ogen niet samen te vallen met de belangen van eindgebruikers.
Ik mik op meer beveiliging én meer privacy. En als dat dan wat extra werk voor mij en wat extra kosten voor de Telco met zich mee brengt dan moet dat maar...
Zo kwam ik een adslkaart tegen waarvan in de handel beweerd wordt dat ie op alle DSL-netwerken functioneert.
Uit de handleiding maak ik o.a. op dat je van RFC 1483 een "Bridged" en een "Routed" versie hebt. Bij "Bridged" installeer je de kaart met LAN-drivers, bij "Routed" installeer je met WAN-drivers.
Klopt mijn vooronderstelling dat "RFC 1483" overeen komt met de Routed versie (met WAN-drivers)
terwijl "RFC 1483 met EnetEncap" overeen komt met de Bridged versie (met LAN drivers)?
Of zijn er wellicht nog meer dan 2 versies van RFC 1483?
Die handleiding rept met geen woord over DHCP en vertelt dat je in beide gevallen een _inbelverbinding_ moet configureren met de basisgegevens die je provider moet verstrekken (IP adres, netmask, DNSserver, Gateway).
Dan moet ik toch ook zónder DHCP een verbinding kunnen maken?
(De bewering dat die kaart op alle netwerken functioneert is anders niet verdedigbaar. Sterker noch, dan werkt ie alleen nog maar op het KPN-netwerk..)
Is in een 1483Bridged-IP netwerk met DHCP niet veel anders. Alleen worden dan de DHCP pakketjes gebruikt om dat 'tunneltje' op te bouwen zegmaar voor je IP pakketjes. En daarom is DHCP verplicht vaak.
Koop dus een apparaat wat de benodigde mogelijkheden bezit. Een apparaat kopen en dan vragen of ze de instellingen in een netwerk willen aanpassen is vij zinloos
Denk dat ze IP's jou gewoon steeds het zelfde IP uitdelen aan de hand van identifier die bij je lease wordt meegestuurd. Een semi-vast IP, verkregen via DHCP is iets heel anders dan een "dynamisch IP via DHCP verkregen".Anoniem: 140931 schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:30:
[...]
Ik heb de HCC op 1 april de volgende vraag gemailed maar nog geen antwoord ontvangen:
Zijn meerdere threads over geweest al. Het is nogsteeds niet zeker dat een ISP verplicht is jou die informatie te geven. Het is iets wat blijkbaar jou nieuwe ISP (en telco) wil hebben voor een overstap, maar ze kunnen het ook zelf opvragen als ze jou als klant willen hebben voor je.Anoniem: 140931 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:58:
[...]
Vorige week heb ik mijn Service ID opgevraagd om naar een andere provider (met vast IP adres) te verhuizen. Wordt ook niet op gereageerd.
Dat is het echt niet, vrij noodzakelijk dat wel voor de functionaliteit.Anoniem: 140931 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 05:03:
Voor wie hierin geïnteresseerd is:
Bij onze oosterburen worden wèl ADSL modem kaarten gebruikt.
Ook PCI kaarten die met EnetEncap overweg kunnen!
Alleen zit je dan nog steeds met DHCP als twijfelachtige securitykwestie...
Zjozke, zet niet meerdere reacties onder elkaar van jezelf. Neem een voorbeeld aan deze manier van posten.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 71133
er werd in de week van goede vrijdag toegezegt dat ik binnen een week kontakt zou krijgen over "onderbrekende" gegevens maar heb alles goed ingevult dus ben ook niet gemaild/gebeld
nog meer mensen met een zelfde soort probleem?
ik heb negen weken geleden mijn aanvraag gedaan

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 05-04-2005 09:14 ]
Nu is mijn vraag, geld dit ook als je via hccnet gebruik maakt van het tiscali netwerk. Als dat het geval is stap ik mooi niet over. Ik wil wel graag overstappen omdat ik dan minder ga betalen en sneller ga downloaden en uploaden
Ik ga ook over (ik denk nu, want sinds gisteravond 17 uur ligt m'n inet er iig al uit) op ADSL XL... wat betreft die brieven, volgens mij zal brein contact opnemen met hccnet en die moet de brieven doorsturen. Ik denk dat tiscali hier weinig mee te maken heeft.E-jey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:24:
Ik wil nu overstappen op ADSL XL van hccnet. Dit gaat via het tiscali wholesale netwerk. Nu maakt het me opzich niets uit via welk netwerk ik op internet zit, maar tiscali staat me eigenlijik niet echt aan. Vooral niet omdat ze af en toe gewoon wat sites blokkeren. Eweka en garnier projects ofzo (van de 538 streams). Ook stuurt tiscali vrolijk de brieven door die ze van brein krijgen.
Nu is mijn vraag, geld dit ook als je via hccnet gebruik maakt van het tiscali netwerk. Als dat het geval is stap ik mooi niet over. Ik wil wel graag overstappen omdat ik dan minder ga betalen en sneller ga downloaden en uploadenNu zit ik bij kpn basic en dat bevalt opzicht prima. Werkt al bijna 4 jaar perfect
Wat betreft de 538 streams,... geen idee, als ik m'n adsl terug heb zal ik het even melden, maar ik denk niet dat ze het blokkeren bij hccnet. Volgens mij WERD het geblocked als je tiscali als provider hebt en niet als netwerkhost.
Kijk HCCNET moet dokken aan tiscali wat betreft de bandbreedte die je gebruikt, dus het zou voor hun alleen maar nadeling zijn om streams en newsservers af te sluiten.
Ik heb ook werkend XL... Na _3_ weken en zonder enige vorm van gelazer en ik heb in al die tijd niks van Tiscali gekregen... Enkel van HCCnet... Tiscali levert enkel de lijn voor HCCnet en die levert de lijn aan jou. Je bent dus klant van HCCnet en niet van Tiscali in principe.. Dus je zou alleen post van HCCnet moeten/mogen krijgen.E-jey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:24:
Ik wil nu overstappen op ADSL XL van hccnet. Dit gaat via het tiscali wholesale netwerk. Nu maakt het me opzich niets uit via welk netwerk ik op internet zit, maar tiscali staat me eigenlijik niet echt aan. Vooral niet omdat ze af en toe gewoon wat sites blokkeren. Eweka en garnier projects ofzo (van de 538 streams). Ook stuurt tiscali vrolijk de brieven door die ze van brein krijgen.
Nu is mijn vraag, geld dit ook als je via hccnet gebruik maakt van het tiscali netwerk. Als dat het geval is stap ik mooi niet over. Ik wil wel graag overstappen omdat ik dan minder ga betalen en sneller ga downloaden en uploadenNu zit ik bij kpn basic en dat bevalt opzicht prima. Werkt al bijna 4 jaar perfect
Had btw hier eerst ook basis. Dit werkt ook perfect.
Om mensen wat inzicht in de DHCP manieren te geven:
2005/04/04 16:03:28 DHCP Client : Send Request, Request IP = 80.100.225.4
2005/04/04 16:03:28 DHCP Client : Receive Ack from 80.100.225.1, Lease time = 43200
2005/04/04 22:03:27 DHCP Client : Send Request, Request IP = 80.100.225.4
2005/04/04 22:03:27 DHCP Client : Receive Ack from 80.100.225.1, Lease time = 43200
2005/04/05 04:03:27 DHCP Client : Send Request, Request IP = 80.100.225.4
2005/04/05 04:03:27 DHCP Client : Receive Ack from 80.100.225.1, Lease time = 43200
Dat logt mijn router. IP is nog nooit veranderd dus ze komen hun woord na. Eerder bij Basis had ik wel een ander IP, maar dat is ook niet zo gek... dat loopt via een ander netwerk.
Houd even twee dingen uit elkaar. Het DSL-netwerk van Tiscali dat het 'lijntje' levert tussen jou en je ISP (HCCnet) en verders niets. En de provider Tiscali zelf zijn twee aparte situaties.E-jey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:24:
Ehh, da's waar voor mensen die PPTP acceptabel vinden.bjck schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:46:
[...]
Ik denk dat je 'iets te ver doorschiet' hier. KPN-DSL log je in en bouw je een PPoA (PPTP) tunnel op door het DSL-netwerk. Zo weten de IP pakketjes waar ze heen moeten en weten de routers en switches ook wat te doen met het verkeer..
Ik behoor niet tot die groep.
PPtP is een "transport mode" protocol van Microsoft dat encryptie aan de headers van je packets toevoegt.
PPTP _verhindert_ volledige IPv6 compatibiliteit (waarbij je ook de mogelijkheid behoort te hebben om zònder encryptie te werken of om alleen encryptie op de content van je packet los te laten en niet op de verpakking, de headers)
Om het maar eens gechargeerd te zeggen: PPTP voegt een jodenster toe op het jasje van ieder packetje dat je verstuurt. En dat verhindert dus bij voorbaad iedere serieuze vorm van privacy.
PPtP is goed voor multinationals (hiërarchische organisaties) en geldverkeer waarbij je ID prioriteit heeft.
PPP is beter wanneer je privacy gerespecteerd wenst te zien.
(Alle _encrypted_ berichten mogen in Nederland wettelijk geautomatiseerd gehamsterd worden door nationale geheime diensten, dus _alle_ mensen die adsl via PPtP gebruiken -de overgrote meerderheid dus- zouden zich moeten realiseren dat al hun dataverkeer volkomen legaal gehamsterd kan zijn in de afgelopen jaren! En wie weet er of die gegevens veilig en verantwoord beheert werden? Wie gelooft er in een waterdichte beveiliging van Nederlandse diensten? Ik ben een gelovig mens maar niet naïef...)
Tsja, en de rest van je bericht zal ik ff moeten laten voor wat het is omdat ik me moet matigen in mijn replies ;-)
Dank je, maar dit lost mijn probleem met dhcp helaas niet op.minze schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:03:
[...]
><
Om mensen wat inzicht in de DHCP manieren te geven:
2005/04/04 16:03:28 DHCP Client : Send Request, Request IP = 80.100.225.4
2005/04/04 16:03:28 DHCP Client : Receive Ack from 80.100.225.1, Lease time = 43200
2005/04/04 22:03:27 DHCP Client : Send Request, Request IP = 80.100.225.4
2005/04/04 22:03:27 DHCP Client : Receive Ack from 80.100.225.1, Lease time = 43200
><
Dat logt mijn router. IP is nog nooit veranderd dus ze komen hun woord na. Eerder bij Basis had ik wel een ander IP, maar dat is ook niet zo gek... dat loopt via een ander netwerk.
Het gaat er om dat ik in een jaar tijd hooguit 1 of 2 keer een ander IP adres in mijn routingtabellen in wil vullen na een voorafgaande waarschuwing van mijn ISP dat er op vrijdag de dertiende enige onderhoudswerkzaamheden verricht moeten worden met als gevolg dat de IP-ranges vanaf die tijd gewijzigd zouden kunnen zijn. Da's m.i. een acceptabele "afwijking" van een IP-lease.
Onaangekondigde veranderingen zijn eigenlijk niet acceptabel. Dan kun je het geen vast IP adres meer noemen. Overmacht zoals een natuurramp of een kapotte DHCPserver uitgezonderd.
En op een meer principieel niveau: van wie is dat modem? Van mij of van een Telco?
Ik heb geen al te beste ervaringen met het uitdelen van huissleutels en pinpasjes met codes aan vrienden en bekenden. Vroeg of laat gaat dat een keer fout.
En Telco's zijn niet eens mijn vriendinnen of buren...
Dus hoe zou ik nu nog verantwoord kunnen beheren wanneer ik de sleutels voor mijn internetverbinding bij voorbaad reeds uit handen geef aan een multinational? Aan een club die zich wellicht niet eens gebonden acht aan nationale wetgeving of democratische tradities??
Bij DHCP op je internetverbinding zeg je: "hier heb je de sleutel tot mijn modem". Wel braaf zijn he?

Ik denk dat ze gewoon IP-adressen aan MAC-adressen (zoals ik dat zelf ook doe met mijn lokale netwerk..) koppelen en dit bijhouden...
Net als dat ze dat bij KPN verbindingen koppelen aan je gebruikersnaam.
Hmm,minze schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:17:
><
Ik denk dat ze gewoon IP-adressen aan MAC-adressen (zoals ik dat zelf ook doe met mijn lokale netwerk..) koppelen en dit bijhouden...
Net als dat ze dat bij KPN verbindingen koppelen aan je gebruikersnaam.
Het gebruik van MAC-adressen als ID voor een DHCP-verbinding lijkt mij ook voordehandliggend.
Maar ik las ergens dat iemand dit MAC-adres opvroeg bij BBned, doorgestuurd werd naar de HCC en toen te horen kreeg dat ze dit adres niet konden verstrekken omdat ze die MAC-adressen niet bijhouden???
Dat lijkt me dan op zijn minst merkwaardig.
En klopt het dat je MAC-adressen, die oorspronkelijk "vast" waren, tegenwoordig kunt programmeren in bijv. een modem-router?
Want dat gaat in de richting van een vervanging van DHCP....
Dan zou je eerst eenmalig via DHCP kunnen connecten, de noodzakelijke verbindingsgegevens verzamelen (die ze schriftelijk of telefonisch blijkbaar niet willen of kunnen geven) en vervolgens alle dingetjes die ze willen weten vast inkloppen...
dhcp server op basis van mac-adres is inderdaad niet optimaal en zal vast niet gebruikt worden
[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 06-04-2005 00:10 ]
O, da's goed mogelijk. Ik heb hier geen opleiding voor gevolgd en mijn ervaring is ook maar beperkt. Ik heb tot nu toe steeds via het KPN-netwerk bewogen, d.w.z. via PPP, nadat ik met veel moeite die PP2P uit de MXstream tijd verwijdert had.bjck schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:10:
Volgensmij haal je nu heel veel dingen door elkaar. MAC adres, serviceID en lineidentifier
edit:
dhcp server op basis van mac-adres is inderdaad niet optimaal en zal vast niet gebruikt worden
Daarbij heb (had) je met een inbelverbinding te maken die "naam" en "password" vereist(e).
Sinds enige tijd heb ik ook een softwarematige firewall die de verbinding in stand houdt/herstelt voor zover dat nodig is. Maar daar houdt mijn inzicht wel zo'n beetje op.
Nu zie ik me geconfronteerd met een nieuw terrein: de EnetEncap verbinding. En daarbij blijken mijn zorgvuldig opgezette verdedigingsmethoden die op RFC 2364 (PPoA) afgestemd waren op de schroothoop te kunnen. Da's niet leuk. Zeker niet wanneer blijkt dat mijn hardware wel RFC1483 ondersteunt en vorig jaar nog geschikt was voor gebruik op BBned, maar niet bruikbaar is met de variant van RFC1483 die sinds enige tijd in Nederland gangbaar is (RFC 1483 met DHCP-client oftewel EnetEncap).
Zoiets maakt een mens achterdochtig nietwaar?
Om er achter te komen wat daar nu precies allemaal onder de motorkap en achter de schermen gebeurt kom ik op dit forum kijken. I know i'm in darkness
Anoniem: 141272
Je bedoelt vermoedelijk een Router-Firewall? WinRoute? Die ook op virussen kan scannen?Anoniem: 140931 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 04:03:
[...]
Sinds enige tijd heb ik ook een softwarematige firewall die de verbinding in stand houdt/herstelt voor zover dat nodig is.
YepAnoniem: 141272 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 05:48:
[...]
Je bedoelt vermoedelijk een Router-Firewall? WinRoute? Die ook op virussen kan scannen?
(Maar ik gebruik een andere virusscanner. Het gaat me vooral om de statefull firewall op een "Windows". Misschien dat ik ook de DHCP-functie door Winroute over kan laten nemen...? 't is maar een gok in het duister...)
- ADSL line synchronisation PASS
- ADSL loopback FAIL
Je kan sowieso gewoon wachten bij een overstap tot je KPN configuratie niet meer werkt. Pas dan ben je fysiek over gezet.kdbruin schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:59:
Ik heb gisteren nog maar eens gekeken of ik al een correct ADSL signaal van BBnet kreeg, maar helaas. Na configuratie krijg ik het volgende bij de diagnostics:Dus maar weer terug naar m'n oude KPN configuratie
- ADSL line synchronisation PASS
- ADSL loopback FAIL
Zo'n vermoeden had ik al, maar volgens de statuspagina zou ik al ongeveer een maand ADSL via BBnet moeten hebben.bjck schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:15:
[...]
Je kan sowieso gewoon wachten bij een overstap tot je KPN configuratie niet meer werkt. Pas dan ben je fysiek over gezet.
2: KPN heeft uw aanvraag goedgekeurd op 13-Apr-04.
3: KPN heeft de aansluiting gereed gemaakt op 14-Apr-04.
4: Het abonnement is ingegaan per 14-Apr-2004**.
hee kijk dit lijkt ergens op
me aanvraag stond eerst op 9 februari maar dat even ter zijde
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 06-04-2005 22:07 ]
In een artikel van Computable over een callcenter voor bankzaken (feb. "97) lees ik:
><
Er is nu ook zogeheten 'collect-line-identifier-software' op de markt. De applicatie koppelt een telefoonnummer rechtstreeks aan een rekeningnummer, waardoor onmiddellijk de gegevens van de desbetreffende klant op het beeldscherm verschijnen. In verband met de privacy-wetgeving is deze software nog niet in Nederland in gebruik.
><
Dit bevestigt het vermoeden dat er inderdaad privacy-gevoelige kanten aan die line-identificatie zitten.
Dat hoéft echter geen probleem te zijn.
- De Internet Service Provider (ISP) moet kunnen controleren dat iemand het recht heeft haar services te gebruiken.
- Een Telco moet kunnen controleren of iemand recht heeft op het gebruik van haar adsl-netwerk
- en zelfs de staat moet in uitzonderingsgevallen toegang kunnen verwerven tot de communicatiestroom om haar taken m.b.t. staatsveiligheid te kunnen vervullen.
Dat soort dingen accepteer ik hier -voor deze ene keer- maar als "zo is het nu eenmaal"
Wat ik voor mijn nieuwe ADSL-account wil weten is:
1) heeft de Line Identifier (die op zichzelf eigenlijk nix anders is als de "verklikker" van je telefoonnummer) nu te maken met ISP en/of Telco en/of juridische verplichtingen van een van deze twee t.o.v. de staat?
2) heeft de Line Identifier _enig_ effect op de packets?
(Wordt er ergens gedurende het transport van A naar B iets gewijzigd in verpakking, header of volume?)
In het Eindrapport "Onderzoek Bewaren Verkeersgegevens door Telecommunicatieaanbieders” dat verricht werd voor Wetenschappelijk Onderzoeken Documentatiecentrum van het Ministerie van Justitie (Schiphol, aug. 2003) vind ik antwoorden.
Zo lees ik op blz 28 onder het kopje "Gegevens omtrent toegangssessies opgevraagd":
><
In de meeste van deze zaken werd de gevraagde informatie ook gevonden; in de zaken waar dit
niet lukte kwam dat in één geval omdat de aanbieder in het geheel geen toegangssessies
registreerde, in één geval omdat de aansluiting zonder nummeridentificatie niet uniek
geïdentificeerd kon worden, en in twee gevallen omdat de aanbieder weigerde mee te werken.
><
Juist... zonder nummeridentificatie kon de aansluiting niet uniek geïdentificeerd worden.
Het is dus een (juridisch) zeer krachtige ID.
Na het hele rapport doorgeworsteld te hebben kom ik echter ook tot de ietwat oppervlakkige conclusie dat de hele kwestie van de Line Identifier zich beperkt tot de identiteit van de aansluiting. Zoiets als "Dit is de verbinding van Henkie op dat en dat adres".
Ik weet dat er geheime diensten zijn die op dit laagste hardware-niveau kunnen loggen maar met windows-computers kun je toch geen military grade beveiliging opzetten dus dan kun je m.i. ook wel leven met de Line Identifier.

http://www.justitie.nl/Im...anbieders_tcm35-41971.pdf
Anoniem: 50303
euh.. volgens mij staat er 2004 ipv 2005. Dat is bij mij ook. Mijn hele overstap gedoe staat er niet meer bij, net als bij jou... Maar mijn modem heb ik al wel binnen. Ze zijn echt aan het klungelen. Ik vraag me af of het nog wel allemaal goed komt.Anoniem: 71133 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:04:
1: hcc!net heeft de aanvraag ontvangen op 13-Apr-2004.
2: KPN heeft uw aanvraag goedgekeurd op 13-Apr-04.
3: KPN heeft de aansluiting gereed gemaakt op 14-Apr-04.
4: Het abonnement is ingegaan per 14-Apr-2004**.
hee kijk dit lijkt ergens opalleen wel vaag dat het vandaag nog maar de 6e is zou het dus volgende week in orde moeten zijn... lijkt me
me aanvraag stond eerst op 9 februari maar dat even ter zijde
Oh nee je opzegtermijn is al verstreken...
Ondertussen staat mijn status nog steeds op fase 1, heb al wel een modem. Wacht met verwachting de eerstvolgende rekening af van HCCnet af.
Who wants to life forever anyway...
Dacht ik weer eens lekker te gaan klagen bij de helpdesk, omdat mijn overstapaanvraag in een keer is verdwenen uit het statusoverzicht, krijg ik te horen dat de helpdesk DICHT is, vanwege een bedrijfstraining??? Moeten dan ook echt alle medewerkers meteen in training. Ik wil graag geholpen worden. Ik heb jaren geen problemen gehad met hccnet, maar ik begin het vertrouwen nu wel een beetje te verliezen.
Aangevraagd op 12 februari.
Vorige week boos gebeld. Medewerker zei dat ik dan binnen week zou worden aangesloten
Nu precies 1 week geleden dat ik gebeld heb...Son of a *****
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Waarschijnlijk een training hoe om te gaan met boze ontevreden klanten.Anoniem: 50303 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:23:
Nou moe.
Dacht ik weer eens lekker te gaan klagen bij de helpdesk, omdat mijn overstapaanvraag in een keer is verdwenen uit het statusoverzicht, krijg ik te horen dat de helpdesk DICHT is, vanwege een bedrijfstraining??? Moeten dan ook echt alle medewerkers meteen in training. Ik wil graag geholpen worden. Ik heb jaren geen problemen gehad met hccnet, maar ik begin het vertrouwen nu wel een beetje te verliezen.
ik had ook nooit problemen met hun gehad hoor, bijna 4 jaar lid geweest, maar toen ik wilde opzeggen begon het feest: ben blij dat ik nu weg ben - adsl2 here I come
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Zoals het er nu uit ziet is Pro2 vs KPN gewonnen door KPN hoe rottig dat ook is om dat toe te geven.
[ Voor 12% gewijzigd door RC2 op 10-04-2005 15:20 ]
Ik ben al 25 jaar klant van de Albert Heijn, en had vorige week voor het eerst in die tijd een rote banaan tussen de boodschappen zitten, ik ga voortaan wel ergens anders boodschappen doenAnoniem: 50303 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:23:
Nou moe.
Ik heb jaren geen problemen gehad met hccnet, maar ik begin het vertrouwen nu wel een beetje te verliezen.
(sucht....)
[ Voor 26% gewijzigd door BYM op 10-04-2005 20:50 ]
tja, bij mij ging het allemaal soepel, ik heb geen enkel probleem. dus het kan wel degelijk anders.RC2 schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:19:
...
Zoals het er nu uit ziet is Pro2 vs KPN gewonnen door KPN hoe rottig dat ook is om dat toe te geven.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
lol, een rotte banaan kan je er nog tussen uit vissenBYM schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:49:
[...]
Ik ben al 25 jaar klant van de Albert Heijn, en had vorige week voor het eerst in die tijd een rote banaan tussen de boodschappen zitten, ik ga voortaan wel ergens anders boodschappen doen
(sucht....)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Anoniem: 133325
Bron: Frontpage HCC!netADSL Pro tijdelijk niet te bestellen
De afgelopen tijd is gebleken dat onze ADSL Pro leverancier niet conform afspraak kan leveren. Met ingang van maandag 11 april is het daarom tijdelijk niet mogelijk ADSL Pro producten te bestellen. De ADSL Pro abonnementen worden weer aangeboden op het moment dat het leveringsproces van de leverancier aan al onze kwaliteitseisen voldoet.
Mocht u nog vragen hebben kijk dan in de onderstaande lijst veelgestelde vragen.
Veelgestelde vragen
Waarom zijn de ADSL Pro producten tijdelijk niet leverbaar?
De ADSL Pro producten zijn tijdelijk niet leverbaar omdat de ADSL leverancier van dit product niet conform afspraak kan leveren.
Ik heb onlangs een ADSL Pro abonnement aangevraagd. Wat is de status van mijn aanvraag?
Alle aanvragen die voor maandag 11 april bij ons zijn ingediend zijn in behandeling genomen. Mocht de levering van uw ADSL Pro product hinder ondervinden dan ontvangt u hierover op korte termijn bericht van ons.
Is er iets mis met de kwaliteit van de ADSL Pro internetaansluitingen?
Nee, er is niets mis met de kwaliteit van de ADSL Pro internetaansluitingen. De problemen hebben alleen betrekking op het leveringsproces van de ADSL Pro producten.
Wanneer is ADSL Pro weer leverbaar?
De ADSL Pro abonnementen worden weer aangeboden op het moment dat het leveringsproces van de leverancier aan al onze kwaliteitseisen voldoet.
Kan ik mijn ADSL Pro aanvraag ongedaan maken?
U kunt uw aanvraag tot 7 dagen na de dag van aanvraag annuleren via Mijn Gegevens.
Hahahaha.
En ze doen nu ook moeilijk over het bellen met het 020 nummer, ze willen niet meer doorverbinden met de helpdesk.
Pas na mijn boosheid (netjes, doch dringend) te laten blijken aan de receptioniste wordt ik met tegenzin doorgeschakeld naar de administratie.
De meneer van de administratie werpt een blik in de computer en zegt doodleuk: "Uw aanvraag is gecancelled door KPN, dus eigenlijk BBned.".

A.S. woensdag krijgt iedereen die nog moet worden aangesloten en waar problemen mee zijn informatie per e-mail. Na ontvangst daarvan gaat ook meteen mijn opzeggingsbrief de deur uit en is het
Ongelofelijk dat na meer dan twee maanden wachten op mijn aanvraag (zonder enige informatie van HCCnet) er "geen aanvraag is".
Ik raad iedereen die overweegt om in zee te gaan met HCCnet dit ten strengste af, want zo'n amateuristische bende heb ik bijna nog nooit meegemaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 133325 op 11-04-2005 11:29 . Reden: meer info ]
Wat wil je nog meer!
Wel jammer is da'k nooit een cd voor herconfiguratie van tiscali heb gehad. Die moest ik volgens de hccnet helpdesk medewerker wel krijgen. Nu kon ik dus het modem alleen via een programma da'k moest downloaden van inet (jaja handig als je geen inet hebt) herconfigureren. Gelukkig genoeg vrienden waar ik het proggie ff kon d/l en fikken op een cdtje.
Ook krom dat de medewerker even niet kon uitleggen hoe je de herconfig met de hand kon doen, maar zoveel professionaliteit verwacht ik toch nooit van een helpdesk medewerker als je particulier bent.
[ Voor 45% gewijzigd door reddevil op 11-04-2005 11:49 ]
We hebben het hier dan ook vooral over het zwaar inferieure HCC!net Pro2 via BBned.reddevil schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:47:
Ik moet zeggen ik heb nu ADSL XL bij hccnet en echt zeer goed.
....
Wat wil je nog meer!
...
XL is via het Tiscali netwerk verbonden
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 133325 op 11-04-2005 13:10 ]
Klopt, maar aangezien hier ook over het tiscali netwerk gesproken wordt, wil ik even aangeven dat mochten er nog mensen willen overstappen van kpn naar iets, tiscali een goede optie is aangezien BBned dat blijkbaar niet is.Anoniem: 133325 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:08:
[...]
We hebben het hier dan ook vooral over het zwaar inferieure HCC!net Pro2 via BBned.
XL is via het Tiscali netwerk verbonden
ik heb 6 weken na aanvraag pro2 mijn abbo nog kunnen annuleren. Ik had geen bevestigings brief gekregen.. mijn order was tussen wal en schip gekomen.. de order zou opnieuw worden aangeboden bij bbned maar daar had ik geen behoeften meer aan en ik had daar ook geen vertrouwen meer in.
de Hdesk medewerker kon het begrijpen en heeft de aanvraag in de prullenbak gegooid!
nu ben ik in afwachting van een tiscali verbinding .. gaat tot nu toe zeer soepel qua berichtgeving.
aanvraag was rond 1 februari >> annulering 6 weken later.
cheers!
Ik heb vandaag de HCC administratiie gebeld 25 min gewachtAnoniem: 133325 schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:03:
Het (voorlopige) einde van BBned bij HCC!net:
[...]
Ik raad iedereen die overweegt om in zee te gaan met HCCnet dit ten strengste af, want zo'n amateuristische bende heb ik bijna nog nooit meegemaakt.

Die gozer van de administratie kon ik wel door de telefoon heen trekken, ben ik daar 2 mmanden op aan wachten voor niks................

Als die meel van woensdag (als die al komt) weer gebakken lucht is, zeg ik onmiddelijk op, op 2 gronden: 1 Prijs verhoging en 2 wanprestatie van de overstap.
Ondertussen heb ik mijn buik wel vol van de combi HCC/BBned

Dus ik ben het met henkienak eens en ga niet met HCC in zee ga lekker anders naar een profi aanbieder.
Zijn toch al heel wat mensen langsgeweest hier die wel problemen hadden met de levering en de kwaliteit.Is er iets mis met de kwaliteit van de ADSL Pro internetaansluitingen?
Nee, er is niets mis met de kwaliteit van de ADSL Pro internetaansluitingen. De problemen hebben alleen betrekking op het leveringsproces van de ADSL Pro producten
't ligt hier niet aan hcc, maar aan bbned. Hcc zelf is zeer goed moet ik zeggen en ik zit er al vele jaren bij.Area53 schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:58:
[...]
Ondertussen heb ik mijn buik wel vol van de combi HCC/BBned![]()
![]()
Dus ik ben het met henkienak eens en ga niet met HCC in zee ga lekker anders naar een profi aanbieder.
Het ligt wel degelijk ook aan HCCnet!reddevil schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:35:
[...]
't ligt hier niet aan hcc, maar aan bbned. Hcc zelf is zeer goed moet ik zeggen en ik zit er al vele jaren bij.
HCCnet biedt het abbo aan, HCCnet verhoogt de prijzen, HCCnet laat twee maanden lang (!) niets van zich horen, HCCnet reageert niet op faxen en e-mails, HCCnet...... laat de klant stikken.
Dus kan HCCnet er van mijn part ook in stikken.
HCCnet biedt het abo aan omdat BBned aangeeft dat ze het kunnen leveren... ze zijn afhankelijk van BBned. HCCnet verhoogt prijzen omdat KPN ze ook verhoogt... xs4all is bv al stukken duurder...Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:41:
[...]
Het ligt wel degelijk ook aan HCCnet!
HCCnet biedt het abbo aan, HCCnet verhoogt de prijzen, HCCnet laat twee maanden lang (!) niets van zich horen, HCCnet reageert niet op faxen en e-mails, HCCnet...... laat de klant stikken.
Natuurlijk moeten ze ook wat van zich laten horen, maar goed er stond redelijk snel op de website dat er een vertraging kon optreden omdat het aantal aanmeldingen enorm hoog was.
Mijn LineSync lampje knippert btw
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Da's normaal, dan krijgt ie geen verbinding... bbned nog niet gerealiseerd of heb je misschien nog geen herconfiguratie cd van bbned gekregen (zelfde had ik van tiscali)... programma wat je nodig hebt als je speedtouch 510 hebt:YellowNeck schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:21:
Ok, mijn KPN verbinding ligt er sinds gisteren uit !. En Bbned is nog niet gerealiseerd. Erg klote! Zit nu zonder internet.
Mijn LineSync lampje knippert btw
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
met config wizard kan je hem op bbned zetten, misschien is alles al in orde en moet je dat nog doen
Ik heb de modem al geconfigureeerd naar Bbned (Bridge) met het tooltje van de Speedtouch Home modem.
Bbned zou als het goed is vandaag ff checken naar m'n LineSync probleem.
Anoniem: 139261
De problemen zoals hier af en toe verteld zijn mij grotendeels bespaard gebeleven ... tot nu dan, eerste rekening binnen en ipv 24,95 (eerste 6 maanden) is het 29,95 ... en tevens gaat KPN (kreeg net gisteren de factuur voor mei-juni) gewoon door met ADSL Basic in rekening brengen (was al meerdere jaren gebruiker van adsl dus..).
Grappig dat ondanks de enorme drukte waarin men klanten niet meer kan antwoorden wel rekeningen kan versturen en wel met zoveel haast dat er allerlei fouten mee zijn wat dus opnieuw tot grote drukte zal gaan leiden... ben benieuwd wie hier nu de schuld van draagt....
Hebben anderen al dergelijke perikelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 139261 op 13-04-2005 10:22 ]
Verwachte ook niets anders (KPN heeft dat wel vaker).YellowNeck schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:13:
Bij mij stond op de rekening van de maanden april en mei ook nog ADSL Lite vermeld. Na een vrij kort telefoontje werd er mij verteld dat dit de volgende keer terug wordt gecrediteerd
Maar klopte jouw nieuwe factuur dan wel? (24,95 voor PRO2 de eerste 6 maanden)
Ik denk dat je eerder de schuld bij BBned moet neerleggen aangezien zij een capaciteitsprobleem hebben (wat al veel langer bekend was) en nu dus niet kunnen leveren. Dit heeft weer als gevolg dat HCC zijn aanvragen niet kan verwerken, en als je dan iedereen hiervan op de hoogte wilt gaan stellen is dat nagenoeg ondoenlijk, zeker als ze om de haverklap van die zeiktelefoontjes krijgen.
Denk je nou echt dat ze in een drukke periode zo even capaciteit gaan vergroten om vervolgens in relatief rustige periodes op hun bek te gaan (financieel...). Je kan wel klagen, maar je moet ook realistisch blijven. Het is zeker geen goede gang van zaken wat hier gebeurd, maar om nou zo heftig te reageren tegen HCCnet. Ik zou het niet eens durven.
Als de lijnleverancier de capaciteit niet heeft, kan HCCnet niks doen.... Face it... Tiscali migraties gaan nagenoeg allemaal goed (ikzelf was in de beloofde 3 weken omgezet). BBned gaat niet goed want BBned heeft geen capaciteit, dus kan HCCnet niet protocolair werken....
Jammer dat mensen zo ongeduldig en begriploos zijn....
En ja, ik heb dit ook al eens meegemaakt... Toen ik in den beginne ADSL aanvroeg bij KPN via HCCnet (een 512/128 basislijn) heb ik ook een proces van 8 weken gehad, KPN zat toen in de overgang van wel monteurs en geen monteurs meer. En toen heb ik WEL mijn geduld getoond.

quote: HCCNetGeachte heer *knip*,
Hierbij reageer ik op uw e-mail aan de hcc!net helpdesk.
In uw e-mail geeft u aan geen verbinding via BBned te kunnen maken.
Allereerst onze excuses voor de vertraagde afhandeling van uw BBned aanvraag.
De procedure heeft helaas langer geduurd dan aanvankelijk de verwachting en ook zeker de bedoeling was. Hierdoor heeft u mogelijk enige tijd zonder internet gezeten. Wij begrijpen dat dit geduld heeft gevergd. Wij willen u dan ook bedanken voor uw geduld.
Alle problemen zouden op dit moment verholpen moeten zijn. Krijgt u geen verbinding, dan is wellicht de modem nog niet op de juiste manier geconfigureerd.
SPEEDTOUCH MODEMS
Voor SpeedTouch modems staat op de website van Alcatel beschreven hoe u deze kunt overzetten. U download een configuratietool om deze overstap mogelijk te maken. Ik adviseer u deze tool te downloaden. Alle configuratietools kunt u
vinden op http://www.speedtouch.nl/drivers.html en/ of op http://www.speedtouch.nl/support.html
SpeedTouch USB 330, USB en USB ISDN
De USB modem in combinatie met BBned of Tiscali wordt standaard niet ondersteund door de helpdesk. U kunt ook problemen ondervinden met de snelheid.
De stappen om de modem in te stellen voor een andere provider staan beschreven op http://www.speedtouch.nl/usb.html
SpeedTouch HOME
De link naar de configuratietool en de beschrijving hiervan zijn te vinden op http://www.speedtouch.nl/home.html
SpeedTouch 510
Om de configuratietool te kunnen gebruiken voert u de upgrade uit te voeren
naar versie 4.2.7.X. De link naar de configuratietool en de beschrijving hiervan is te vinden op http://www.speedtouch.nl/510.html. Er staat ook beschreven hoe u kunt vinden welke versie u heeft en hoe u de upgrade kunt uitvoeren.
SpeedTouch 570 R.2 (geleverd tot januari 2004)
De link naar de configuratietool en de beschrijving van het gebruik zijn te
vinden op http://www.speedtouch.nl/570r2.html
SpeedTouch 570 R.4 (geleverd vanaf januari 2004)
vinden op http://www.speedtouch.nl/570r4.html
SpeedTouch 580
vinden op http://www.speedtouch.nl/580.html
OVERIGE MODEMS
Op de bovenstaande modems en de met de abonnementen meegeleverde modems wordt door de hcc!net helpdesk ondersteuning geboden met uitzondering van de USB varianten. De lijst met modems die bij de hcc!net abbonnementen wordt meegeleverd kunt u vinden op http://www.hccnet.nl/hccn....showPagina&pagina_id=870
De volgende twee lijsten zijn de door de netwerkleverancier gecertificeerde
modem die officieel goed horen te werken in combinatie met de desbetreffende netwerkleverancier.
De door BBned gepubliceerde lijst van gecertificeerde modems kunt u vinden op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
De door Tiscali gepubliceerde lijst van gecertificeerde modems kunt u vinden op
http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=1526#faq2671
Heeft u een niet gecertificeerde modem, dan kunt u terecht bij uw leverancier voor ondersteuning.
De standaardinstellingen behorende bij bbned zijn:
Mode : Routing
Encapsulation : Enet Encap
Multiplex : LLC
VPI : 0
VCI : 35
De standaardinstellingen behorende bij Tiscali zijn:
Mode : Routing
Encapsulation : Enet Encap
Multiplex : LLC
VPI : 0
VCI : 34
Het is voor de BBned verbinding niet nodig om in te loggen met een gebruikersnaam en/ of wachtwoord omdat het met behulp van line-identifier werkt.
Mocht u na het configureren van de modem nog steeds geen verbinding kunnen maken, dan is het aan te raden telefonisch contact met ons op te nemen. Een van onze medewerkers kan u zo spoedig mogelijk online helpen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Sophie Janssen
Technische helpdesk hcc!net
E-mail:adsl@hccnet.nl (voor technische vragen over uw ADSL-verbinding) of helpdesk@hccnet.nl (voor technische vragen in verband met uw hcc!net internetverbinding of e-mail)
Overige e-mailadressen:
administratie@hccnet.nl (voor administratieve vragen over uw
ADSL-abonnement)
billing@hccnet.nl (voor vragen over uw ADSL-factuur) abuse@hccnet.nl (voor klachten over hcc!net internetgebruikers of vragen over het hcc!net abusebeleid)
Openingstijden:
Technische helpdesk: ma-vrij: 09.00-22.00 uur en zat: 09.00-17.00 uur Administratieve helpdesk: ma-vrij: 09.00-17.00 uur.
Telefoonnummer: 0900-4222255 (€0,20/min)
Postadres: hcc!net
Postbus 94318
1090 GH Amsterdam
Faxnummer: 020-5693799
Op onze website http://www.hccnet.nl/helpdesk vindt u alle instellingen, veelgestelde vragen en antwoorden, lopende storingen en eventuele mededelingen.
Als u een vraag of probleem heeft, dan raden wij u aan om, wanneer mogelijk, eerst naar deze website te gaan om te kijken of het antwoord of de oplossing hierbij staat.
Anoniem: 141684
Momenteel zit ik al bij een BBned provider, maar die stopt ermee. Mooie reden om eens verder te gaan zoeken in providerland. Dus ook ik kwam bij HCCnet terecht. Aangezien ik al bij BBned zit hoef ik alleen maar van provider te wissellen en hoopte ik geen last te hebben van de problemen van andere mensen hier.
Waar ik woon is alleen maar BBned, omdat het op 3,5Km van de centrale is. Volgens de postcode check kan ik dus maar 512.256 bestellen. Is onzin, heb nu ookal 1024/512 en dat draait perfect.
Om toch Pro2 aan te kunnen vragen vertelden ze bij HCC mij dat ik dan per post/fax de aanvraag schriftelijk kon doen. Zo gezegt zo gedaan. Nog optijd opgesctuurd om mee te kunnen doen met de actie overgens.
Nu een week later nog niets gehoord. Maar ff gebeld en het bleek dat de brief niet was aangekomen. Best jammer, maar het ergste komt nog!
ADSL over BBned wordt geheel gestopt tijdelijk door HCCnet, zoals al meerdere hebben gelezen. Wat ik nu wel voor nieuws te horen kreeg is dat de kans groot is dat ze helemaal gaan stoppen met BBned vanwege deze problemen. BBned komt het contract met HCCnet niet na.
De aanvraag stop is al 2 weken geleden in gang gezet! Dus iedereen die in die tijd het aanvroeg wordt al niet meer aangesloten.
Dus HCCnet stopt hoogstwaarschijnlijk met de BBned abbo's en iedereen die de laatste 2 weken dit aanvroeg worden gewijgerd. Lekker bezig!
Tja, het is toch echt simpel hoor, de verkopende partij is verantwoordelijk dat hetgeen verkocht wordt deugedelijk is (wettelijke verplichting). Dus HCCNet is indien zij een service leveren gebaseerd op BBNed (of KPN of Tiscali) verantwoordelijk voor de correcte (af)levering hiervan. De schuld kan liggen bij een andere partij (BBNed) in dit geval maar dat onstlaat HCCNet niet van zijn verplichtingen tov zijn klanten. En daar heeft HCCNet nogal wat laten liggen (en laat het nog steeds liggen).minze schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:33:
Wat mij nu op gaat vallen in dit topic is dat iedereen vrij kortzichtig is en alles bij HCCnet neerlegd.
....
En ja, ik heb dit ook al eens meegemaakt... Toen ik in den beginne ADSL aanvroeg bij KPN via HCCnet (een 512/128 basislijn) heb ik ook een proces van 8 weken gehad, KPN zat toen in de overgang van wel monteurs en geen monteurs meer. En toen heb ik WEL mijn geduld getoond.
Maar wees vooral geduldig en laat maar aanwaaien en HCCNet (en anderen) kunnen lekker voortmodderen.
Weest gerust, er zijn ISP's die het veel minder doen.Anoniem: 139261 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:05:
[...]
Maar wees vooral geduldig en laat maar aanwaaien en HCCNet (en anderen) kunnen lekker voortmodderen.
Weet ik, ben ook nog niet van plan om HCCNet te verlaten maar de enige manier waarop HCCNet zich kan verbeteren is door druk van zijn klanten. Je kan het "gezeik" dus ook positief zien - ofwel HCCNet verbeterd zich ofwel HCCNet gaat klanten verliezen.minze schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:09:
[...]
Weest gerust, er zijn ISP's die het veel minder doen.
Zit wat in, maar wat mij in dit topic heel erg opvalt en wat ik dus niet kan waarderen is dat mij zegt...: Nooit problemen en nu dit, HCCnet zuigt, ik ben weg. (plat gezegd)Anoniem: 139261 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:26:
[...]
Weet ik, ben ook nog niet van plan om HCCNet te verlaten maar de enige manier waarop HCCNet zich kan verbeteren is door druk van zijn klanten. Je kan het "gezeik" dus ook positief zien - ofwel HCCNet verbeterd zich ofwel HCCNet gaat klanten verliezen.
Dat vind ik kortzichtig.
Het is heel eenvoudig:minze schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:34:
[...]
Zit wat in, maar wat mij in dit topic heel erg opvalt en wat ik dus niet kan waarderen is dat mij zegt...: Nooit problemen en nu dit, HCCnet zuigt, ik ben weg. (plat gezegd)
Dat vind ik kortzichtig.
HCCnet laat grove steken vallen => HCCnet verliest klanten
Hoezo prijsverhoging. De prijs is en blijft toch gewoon voor Lite 34,95? Of is Basis omhoog gegaan.Area53 schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:58:
[...]
Als die meel van woensdag (als die al komt) weer gebakken lucht is, zeg ik onmiddelijk op, op 2 gronden: 1 Prijs verhoging en 2 wanprestatie van de overstap.
[...]
Naar welke provider wil je dan gaan? Zou versatel iets zijn??
Trouwens, ook ik wacht nog steeds met spanning op het beloofde e-mailtje.
Ik ook.Anoniem: 50303 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:51:
[...]
..Trouwens, ook ik wacht nog steeds met spanning op het beloofde e-mailtje.
Wel daarnet per mail en fax aan HCCnet laten weten dat ik het aan mij beloofde mailtje vandaag voor 18.00 uur verwacht omdat anders de volgende fax die ze vanavond van me ontvangen mijn opzegging met directe ingang is.
Mijn historie: Ik had HCCnet basis via KPN en wilde over naar Pro2. Zes`weken later ging men migreren, maar ik werd verkeerd aangesloten in de centrale (analoog ipv ISDN) en aldus werd de aansluiting weer ongedaan gemaakt. Toen HCCnet drie weken na dato (al die tijd geen internet) mij nog niet kon vertellen wanneer ik dan wel aangesloten werd, heb ik per fax de overeenkomst ontbonden. En 't moet gezegd worden: HCCnet gaat daar heel sportief mee om; geen gezeik van contractperiode en zo, nee hoor, ze laten je gewoon gaan zonder verplichtingen.
Daarop een Casema Multi (kabel) abbo afgesloten en dertien (!) dagen na aanvraag het modem ontvangen. Aansluiten en werken! Het Multi-abbo staat voor 2048/512 kbit, maar ik download nagenoeg permanent met 260 kb/sec, heel af en toe is het 240 kb/sec. Upload 65 kb/sec.
In mijn 2 mbit ADSL-tijd ben ik nooit boven de 215 kb/sec gekomen, dus dit is ca. 20% sneller.....
En dan die nieuwsserver van Casema.... Uploads staan er na 4 dagen nog en geheel compleet. Komt ook gewoon met 260 kb/sec binnen zeilen hier....
Data-limiet of fair-use-policy? Nooit van gehoord ;-)
En de prijs? De eerste 6 maanden 19,95 en daarna 32,95, dus dat is vergelijkbaar met Pro2.
Gratis modem en geen aansluitkosten.
Groeten van een tevreden kabelaar!
Ik kreeg daarnet wel een mailtje:
Terwijl ik afgelopen maandag van de HCCnet helpdesk hoorde dat vorige week woensdag al bekend was dat mijn aansluiting niet doorgaat. Niet alleen een brakke externe communicatie, maar ook intern weinig samenspel dus.Geachte heer, mevrouw,
U hebt bij hccnet gebruik gemaakt van de router aanbieding.
Uw order is ontvangen door Nijhof Automatisering.
Het betreft de volgende artikelen:
1 stuk(s) Annex-A (ADSL over analoog) splitter met toebehoren
1 stuk(s) ZyXEL P660HW-61 BBNED
Het bovenstaande zal binnen twee werkdagen worden verzonden naar:
[...]
Voor eventuele correspondentie verwijzen wij u naar hccnet
Op de dag van verzending ontvangt u een e-mail met daarin het trackingnummer van TPG-Post.
Met vriendelijke groeten,
Nijhof Automatisering
Afdeling Verkoop
Klopt ik heb ook al ene modem ontvangen en tegen mij is ook gezegd dat de aansluitng niet door kan gaan. Hier zou ook wat over in het mailtje staan...Anoniem: 133325 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:47:
Tsja, na mijn (bijna onvermijdelijke) opzegging vanavond ga ik alle opties overwegen, zo ook Casema.
Ik kreeg daarnet wel een mailtje:
[...]
Terwijl ik afgelopen maandag van de HCCnet helpdesk hoorde dat vorige week woensdag al bekend was dat mijn aansluiting niet doorgaat. Niet alleen een brakke externe communicatie, maar ook intern weinig samenspel dus.
Nog steeds niets ontvangen... Zou het ze lukken??
Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik belde (vandaag) er eindelijk een man aan de andere kant van de lijn had die er wat van snapte.
En slecht begin met een goed eind.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Er word beloofd dat je 1024 kbps zou krijgen, volgens mijn modem is dit 864, toch bijna 20% minder
Volgens mij zijn er wel meer tweaker die hier last van hebben, wat vinden jullie er van? Mag je van hhcnet eisen dat je de juiste snelheden krijgt?
Upstream van 1024Kbps is en kan niet worden gegarandeerd door niemand niet. 864Kbps Is een hele normale en mooie upstream voor ADSL. Gebruik even de zoekfunctie of google en vind uit.mennoo schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:12:
Ik heb sinds 3 weken ook Pro2 via BBned. Ik irriteer mij er echt aan dat je niet de snelheden krijgt die je beloofd worden, en dan bedoel ik de uploadsnelheid.
Er word beloofd dat je 1024 kbps zou krijgen, volgens mijn modem is dit 864, toch bijna 20% minder
Volgens mij zijn er wel meer tweaker die hier last van hebben, wat vinden jullie er van? Mag je van hhcnet eisen dat je de juiste snelheden krijgt?
Anoniem: 83062
Ik zit nu bij Telebyte en heb daar een 4096/1024 abo via BabyXL. De migratie is vlekkeloos verlopen, de snelheid is hoog (werkelijke snelheid is 4480 kbps) en de ping is laag (15 ms). Na een Tiscali storing op 12 april had ik een IP-block, maar na het toewijzen van een nieuwe IP door de helpdesk draaide alles binnen 15 minuten weer als vanouds. Ik betaal nu € 44,95 per maand all-in.
Werkelijk, na het lezen van alle BBned perikelen ben ik echt blij dat ik bij hcc!net weg ben! Een van de posters hier merkte op dat men deze hele toestand hcc!net niet te zwaar mag aanrekenen, maar dat is m.i. maar ten dele waar. Ten eerste had men garanties moeten afspreken (BBned had tenslotte al een reputatie...), maar men heeft vooral verzuimd qua personele capaciteit goed op de hele kwestie in te springen. We hebben dit tweemaal eerder meegemaakt na een zg. ADSL-actie tijdens de HCC-dagen. Bovendien blijkt keer op keer dat men daar een gebrekkige administratie voert en dat men vaak lang elkaars heen werkt. Dat zijn toch issues die je hcc!net mag aanrekenen.
Ik wens iedereen die momenteel in de hcc!net/BBned-molen zit veel succes en wijsheid toe. Ik hoop (en verwacht ook wel) dat het uiteindelijk allemaal nog goed komt.
De werkelijke naam van HCCnet is CAS Internet en zo staan ze ook bij de Kamer van Koophandel te boek.
Dit betekent dus ook, dat als je je ADSL bij HCCnet opzegt, dat je dan nog wel lid bent van HCC en dat dit niet automatisch ophoudt. Voordeel daarvan is dat je dan recht blijft houden op een (inbel)account bij HCCnet, alsmede je e-mailadres(sen) en homepage-ruimte, dus dat hoeft je niet van opzeggen te weerhouden......
nog ff afwachten hoe het gaat met de rekeningen van kpn maar iig eindelijk Pro8
Eindelijk iemand die het juiste perspectief voor ogen heeft.minze schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:33:
Wat mij nu op gaat vallen in dit topic is dat iedereen vrij kortzichtig is en alles bij HCCnet neerlegd.
Ik denk dat je eerder de schuld bij BBned moet neerleggen aangezien zij een capaciteitsprobleem hebben (wat al veel langer bekend was) en nu dus niet kunnen leveren. Dit heeft weer als gevolg dat HCC zijn aanvragen niet kan verwerken, en als je dan iedereen hiervan op de hoogte wilt gaan stellen is dat nagenoeg ondoenlijk, zeker als ze om de haverklap van die zeiktelefoontjes krijgen.
Denk je nou echt dat ze in een drukke periode zo even capaciteit gaan vergroten om vervolgens in relatief rustige periodes op hun bek te gaan (financieel...). Je kan wel klagen, maar je moet ook realistisch blijven. Het is zeker geen goede gang van zaken wat hier gebeurd, maar om nou zo heftig te reageren tegen HCCnet. Ik zou het niet eens durven.
Als de lijnleverancier de capaciteit niet heeft, kan HCCnet niks doen.... Face it... Tiscali migraties gaan nagenoeg allemaal goed (ikzelf was in de beloofde 3 weken omgezet). BBned gaat niet goed want BBned heeft geen capaciteit, dus kan HCCnet niet protocolair werken....
Jammer dat mensen zo ongeduldig en begriploos zijn....
"Iemand enig idee waarom hcc!net geen BBned produkten meer aanbied " zou ook wel een goede hint moeten zijn, BBned heeft de goede naam van hcc!net door het slijk heengehaalt.
Neem inderdaad lering uit het feit dat nagenoeg alle migraties naar Tiscali vlot en soepel zijn verlopen, en zo goed als alle op BBned overstappende klanten de dupe zijn geworden van die ophoping van orders in het ordersysteem van BBned ......
Zie mijn cynische opmerking een stuk omhoog over jaren geen last hebben, en nu na een kleine hick-up een scheiding aan gaan vragen

Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:41:
[...]
Het ligt wel degelijk ook aan HCCnet!
Hierbij zijn mijn snelheden (http://www.mordax.nl/):
Down: 211 KiloBytes per sec
Up: 105 KiloBytes per sec
Ik heb dus totaal niet te klagen en ben dan ook erg blij.
Kennelijk stond je ip adres nog steeds ingesteld op 10.0.0.150 (handmatig) en dan werkt het ook niet met een ST-Home, die sluist namenlijk je ISP-IP rechstreeks door het modem heen naar je pc.duhtje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:49:
Hmm, ik ben blijkbaar een mazzelaar. Sinds gisteren was ik namelijk mijn interverbinding kwijt en helaas had ik de nieuwe zyxel modem nog niet eens binnen. Via de oude Speedtouch Home kon ik zelfs na het uitvoeren van het programma BBned_home.exe (en het uitvoeren van bijbehorende stappen) niet internetten ondanks dat het lampje Line Sync wel continue brandde. Nu net heb ik echter mijn zyxel-modem binnengekregen en nadat ik deze had aangesloten en op de pc het ip-adres had vrijgegeven had ik direct internettoegang.
Hierbij zijn mijn snelheden (http://www.mordax.nl/):
Down: 211 KiloBytes per sec
Up: 105 KiloBytes per sec
Ik heb dus totaal niet te klagen en ben dan ook erg blij.
Ben tot nu toe (met de besparing van 50-30% in mijn achterhoofd) tevreden over Pro 2, al heb ik het idee dat het iets langer duurt voordat mijn pagina's te voorschijn komen dan voorheen.
het begint langzamerhand wel een beetje vervelend en onzekerig te worden of ze het nog wel weten of dat ze je vergeten zijn...
Tja, dan duurt het een tijdje... Je kan ook niet met 4 bruggenbouwers in een dag de hangbrug van San Francisco maken!
There is no place like ::1
Anoniem: 65539
Niemand wordt vergeten kerel, neem dat van mij aan .Anoniem: 71133 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:45:
ik wacht ook nog steeds op enig teken van leven bij hccnet..
het begint langzamerhand wel een beetje vervelend en onzekerig te worden of ze het nog wel weten of dat ze je vergeten zijn...
Belletje naar de administratie is wel de moeite waard lijkt mij ?Anoniem: 65539 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:25:
Bij mij werkt Adsl Pro2 ook prima,alleen is het bij het KPN niet bekend dat dat ik nu internet via BBned dus de facturatie voor mijn oude Basic abbo van HCCnet loopt vrolijk door. HCCnet zegt dat de schuld bij KPN ligt en als ik KPN bel weten ze van niets, veel sterkte allemaal.
Dat is een vergelijking die compleet mank gaat!swampy schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:20:
Ach .. zoals toen MxStream net kwam... er zijn maar zoveel mensen die de verbindingen omzetten en door de acties nu HEEL VEEL klanten die overgaan.
Toen MxStream begon was dat de enige ADSL aanbieder (voor de overgrote meerderheid), dan kan service op een laag pitje worden gezet. Tegenwoordig stikt het van de ISP's op telefoonlijn en kabel, dan is service één van de allerbelangrijkste gebieden om op te concurreren. Verleen je geen goede service? Dan loopt de klant net zo makkelijk naar de concurrent.
Vanmiddag heb ik de machtiging van HCCnet voor het abonnementsgeld ingetrokken en hun rekening voor verdere afschijvingen laten blokkeren.
Ik wens jullie veel sterkte bij “de club”, mij zien ze er definitief niet meer terug.
Anoniem: 116540
Kom tot me stomme verbazing er een halve maand geleden achter dat ik overgestapt ben op BBNed. Never nooit een meeltje gehad, maar ook helemaal niks gemerkt van de overstap. Sygate begon ineens alarm te slaan en toen ik mijn firewall begon te checken zag ik dat m'n adsl naam ineens BBNed bevatte ipv KPN. Ik ben dus waarschijnlijk 1 van de mensen met mazzel.
Download is prima (dik 200 kb/s), maar de upload blijft steken op een 77 kb/s.
Ik heb ook helemaal niets aan m'n Speedtouch verandert en alles draait voor de rest prima.
Heb alleen ff hier een vraagje... Want HCCnet geeft toch geen antwoord...
Heeft er hier iemand al een cd ontvangen en evt codes? Moet misschien mijn speedtouch aanpassen (miss dat dat mijn upload opkrikt), maar zonder codes e.d. voel ik daar bitter weinig voor. Steun van HCC kan je momenteel niet verwachten en zolang t draait...
Anoniem: 133325 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 06:04:
Vanmiddag heb ik de machtiging van HCCnet voor het abonnementsgeld ingetrokken en hun rekening voor verdere afschijvingen laten blokkeren.
Ik wens jullie veel sterkte bij “de club”, mij zien ze er definitief niet meer terug.

[ Voor 33% gewijzigd door BYM op 16-04-2005 12:09 ]
Beetje vaag want je kan op BBned niet met een inlognaamAnoniem: 116540 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:59:
FF mij twee centjes...
Kom tot me stomme verbazing er een halve maand geleden achter dat ik overgestapt ben op BBNed. Never nooit een meeltje gehad, maar ook helemaal niks gemerkt van de overstap. Sygate begon ineens alarm te slaan en toen ik mijn firewall begon te checken zag ik dat m'n adsl naam ineens BBNed bevatte ipv KPN. Ik ben dus waarschijnlijk 1 van de mensen met mazzel.AFKLOPPEN !!!
Download is prima (dik 200 kb/s), maar de upload blijft steken op een 77 kb/s.
Ik heb ook helemaal niets aan m'n Speedtouch verandert en alles draait voor de rest prima.
Heb alleen ff hier een vraagje... Want HCCnet geeft toch geen antwoord...![]()
Heeft er hier iemand al een cd ontvangen en evt codes? Moet misschien mijn speedtouch aanpassen (miss dat dat mijn upload opkrikt), maar zonder codes e.d. voel ik daar bitter weinig voor. Steun van HCC kan je momenteel niet verwachten en zolang t draait...
http://www.speedtouch.nl/home.html go there, download Configuratie SpeedTouch Home BBned en zet hem op Bridge.
Neem wel een pc die rechstreeks verbonden is met je ST Home, anders kan het weer fout gaan
/klootzakkie
Anoniem: 116540
Thnx trouwens voor het snelle antwoord
bij de weg...
Dat heb ik dus allemaal al gelezen en gedowned en daar zie je dus staan dat ik mijn modem moet gaan resetten. En daar voelt deze jongen bitter weinig voor zondar codes.
Dit nadat KPN een maand geleden een leuk geintje heeft uitgehaald, waarin twee telefoonnummers werden verwisseld. Hier door was me hele speedtouch ook in de war en toen ik op aanraden van de helpdesk moest resetten, kon ik de hele boel weer opnieuw invoeren. Ik weet nu dus niet of mijn kpn code wel geschikt is. Dus wacht ik maar ff rustig af totdat ik een papiertje krijg van de HCC
Better safe than sorry.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 116540 op 16-04-2005 12:39 ]
Aanbod klinkt iig goed, dus heb het meteen aangevraagd. Eens kijken of het nu wat sneller en beter gaat dan met bbned.
Wat voor modem heb je dan. Als je de prestige650R-?? hebt, dan is het mogelijk dat het modem de upload snelheid helemaal niet aankan. zie evt de specs.mennoo schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:12:
Ik heb sinds 3 weken ook Pro2 via BBned. Ik irriteer mij er echt aan dat je niet de snelheden krijgt die je beloofd worden, en dan bedoel ik de uploadsnelheid.
Die specs zeggen niets. Iedere fabrikant die zich aan de standaarden houdt zou 864 op de doos/handleiding/specificaties moeten zetten. Echter zijn er een paar die 'eerlijk' 864 neerzetten en ondertussen prima tot en met 1024 werken.donnervogel schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:56:
[...]
Wat voor modem heb je dan. Als je de prestige650R-?? hebt, dan is het mogelijk dat het modem de upload snelheid helemaal niet aankan. zie evt de specs.
Andere kiezen om stug 1024 op de doos te schrijven, geen werkelijk verschil dus behalve wat er genoemd is.
Zit vanaf maandag al zonder ADSL Lite, moest dinsdag al verbinding kunnen krijgen via Bbned, maar nee.
Ik zit sindsdien steeds met een knipperend LINESYNC lampje
Dinsdag gebeld: Bbned zou ernaar kijken
Woensdag gebeld: KPN monteur zou naar de centrale hier in Rijssen gaan
Donderdag gebeld: KPN monteur was nog niet gegaan
Vrijdag gebeld: KPN monteur geen fouten ontdekt. Ander modem proberen was de suggestie
Vandaag: een Sweex en een Speedtouch 510 geprobeerd.
Nog steeds knipperend !!
Heb btw de Speedtouch Home, lampjes voorop. ANNEX-A (Analoog)
[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 16-04-2005 16:55 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Anoniem: 139681
Op 31 maart in de nacht heb ik ADSL pro2 aangevraagd. (overstappen van KPN ADSL basis naar ADSL Pro2 bij Bbned MET linesharing aldus).
Omdat ik amper de telefoon gebruik, heb ik een week tevoren in plaats van Belbasis, Belbudget abonnement aangevraagd (dat scheelt de helft van de abonnement, alleen gesprekskosten zijn 3 of 5 keer duurder).
Zonder linesharing moet je ook evenveel betalen, dus vandaar naar die overstap.
Gistermorgen kan ik het internet niet op. Ondanks dat ik GEEN briefje krijg van HCCnet, heb ik effe mail gestuurd naar HCCnet en krijg het antwoord dat de overstap geregeld is. Dus Speed Touch Home modem in bridge instellen (via programma Bbned_Home.exe) en wireless Draytek hier en daar configueren. Het duurt wel een tijdje en Hupsakee... het werkt prima!!
Klop,klop,klop, want van sommigen van jullie ervaren de hopeloze situatie allemaal. Ik lees gisteren dat ADSL Pro2 tijdelijk gestopt is. Nou, dan ben ik gewoon de mazzelaar.
Kortom sinds 1 april tot gistermorgen heb ik gewoon via ADSL basis kunnen doen.
De download snelheid is prima, de upload is wat aan de magere kant (77 kb).
Ik ben nu wel tevreden. Voor de sommigen (irritaties etc.) ben ik van mening dat HCCnet hun best zullen doen.
Groet pupil
same here...RC2 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:04:
ook hier is een brief in de bus gevallen van hccnet dat ik een andere verbinding uit mag zoeken. Ga eerst nog goed rondkijken voordat ik op hun aanbod inga, communicatie vanuit hccnet was toch minder goed dan ik hoopte.