[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 14:49
Mede gedupeerden van de BBNED actie met signaal maar zonder IP-adrres

Ik moet zeggen dat HCCNET er nu alles aan doet, zoals ik al eerder schreef heb ik nu een persoonlijk contact persoon en daar heb ik 3 maal telefonisch contact mee gehad. Let wel - ik word opgebeld.

Het laatste nieuws van hem vanavond was dat de storing nog steeds bij BBNED behandeld wordt en dat het een loop tussen 2 systemen daar is. Beetje vaag verhaal maar ik moet het er maar mee doen.
In elk geval wordt er vanavond ook nog aan dit probleem doorgewerkt en wordt ik gelijk gebeld als het probleem verholpen is.

Uiteraard zal ik dit terug koppelen naar dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Het ADSL-leed dat HCCnet Pro2 heet.
Ik heb in de afgelopen maanden 6 ADSL aansluitingen gedaan bij mensen. Waarvan 4 via het KPN netwerk en 2 via HCCnet. De eerste 4 hebben bij de aanleg en installatie geen enkel probleem opgeleverd. Ook waren de snelheden in orde. De 2 via HCCnet hebben van begin af aan problemen.
De eerste was bij mijzelf 8)7 , ADSL pro2 (2048/1024) heeft van het begin (08-03-2005) tot vandaag
niet de juiste snelheden bereikt 65Kbytes downlaod en 13Kbytes upload en een ping van 62ms.
Terwijl de optimale download 220Kbytes dient te zijn. Op e-mails en zo word niet gereageerd, en als ze dat al een keer doen dan word je geadviseerd de helpdesk (0,20ct min) maar te bellen. (de grootaandeelhouder KPN dankt u).Service daar hebben ze nog nooit van gehoord daar bij HCC. Wel krijg je na ca 2 dagen nadat je de helpdesk hebt gebeld, een e-mail met een vragenlijst over de service :'( . Daar hebben ze wel tijd voor om deze te versturen. De 2 adsl pro2 aansluiting ging zeer moeizaam, eerst werd er geen modem geleverd. Toen na diverse mails en helpdesk informatie werd er een analoog modem gestuurd met een isdn splitter :? . Weer de helpdesk gebeld, ja meneer wij kunnen u niet helpen, daar voor moet u bij Zyxel zijn :O . Zyxel gebeld (0900-... , 045ct min) word je te woord gestaan in slechte verstaanbaar nederlands :( , toen maar op goed geluk toets 2 ingedrukt en gezegd wat er aan de hand was. Antwoord van de medewerker is het modem van HCCnet, waarop ik zei ja. dan moet u helpdesk van HCC bellen. Ik zei hem dat ik dat al gedaan had en dat deze mij hier naar Zyxel verwees. Eindelijk zij hij dat ik dan maar een e-mail moest sturen naar HCCnet@nijhof-aut.nl. Dit gedaan hebbende kreeg ik na 1 week de splitter. Toen de aansluiting voltooid. En zie daar krijg ik zoals hier in dit forum als is aangegeven, geen IP adres van de DHCP server. De abo's worden dan ook snel beeindigd wegens wanprestatie. Misschien is het een idee om RADAR eens in te schakelen voor deze toch langzamerhand vreemde toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
donnervogel schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:07:
Het ADSL-leed dat HCCnet Pro2 heet.
De abo's worden dan ook snel beeindigd wegens wanprestatie. Misschien is het een idee om RADAR eens in te schakelen voor deze toch langzamerhand vreemde toestand.
Ik heb de link van dit forum doorgegeven aan RADAR. Verder heb ik contact gehad met de administratie van HCCNET dat ik weer terug wil naar KPN. Moeilijk, moeilijk. Er wordt eerst weer contact opgenomen met BBNED. Zit nu vandaag 2 weken zonder internet en als ik voor het weekend nog geen ADSL signaal heb en ze doen nog moeilijk over het teruggaan naar KPN dan drop ik het hele geval bij mijn rechtsbijstand.

Zag trouwens ook dat de postcode check voor BBNED er bij HCCNET uitgehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

OMG.. Tweakers are going on air 8)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140255

Het is echt drama bij HCCNET!

Ik zit al vanaf 8-2 te wachten voor het overstap naar adsl pro :r

en al duizend mails gestuurd en nog steeds geen bericht ontvangen, dus ik bellen en er wordt gezegd dat BBned capaciteits problemen heeft dat ik in de wacht ben gezet.
pas in de week 13 krijg zou dat problemen worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139786

En gisteren had ik signaal maar niet de juiste snelheid. En geen IP adres natuurlijk.
Inmiddels is mijn snelheid nu 2048/736. Bijna dus. En nog geen IP. Dat zou vandaag of morgen geregeld moeten zijn volgens de technische helpdesk.

Hoop hoop hoop!!!
Maar mensen van Radar/Consumentenbond.... Het is een groot drama waarbij de consument weer eens machteloos staat.

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35
Toen gisteren het internet het plotseling niet meer deed, bleek dat ik ook ben omgezet naar BBNed. De linesync is ok 2048/896 o.i.d.
Omdat ik mijn Thomson Speedtouch 510i gewoon wil blijven gebruiken, heb ik deze voorzien van de nieuwste firmware, en verder de handleiding van HCCNet gevolgd. Toch lukt het mij niet om op internet te komen. Alles lijkt ok, volgens het modem is alles ook ok, maar ik kom gewoon het net niet op.
Ik heb in dit draadje gelezen dat veel mensen geen IP-adres krijgen. Ik heb daarom geprobeerd te achterhalen of het modem een IP-adres heeft kunnen krijgen, maar dat kan ik nergens vinden in het modem. Iemand enig idee waar dat zou moeten staan? Ook via telnet luktte het mij niet om een IP-adres te kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 11:24

TheFruitNerd

iets met fruit

Het is alweer een poos terug dat ik voor het laatst in dit topic keek, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel erg blij ben dat ik bij HCCNet weg ben gegaan. In eerste instantie was ik ook van plan om over te stappen naar Pro2, maar ik ben inmiddels aan het internetten via Speedlinq. De aanbieding was goedkoper, de snelheid hoger en de overstap ging vlekkeloos.

HCCNet heeft het voor mij goed verbruid (zie posts in het begin van dit topic) en nu ik dit lees, ben ik erg blij dat ik bij ze weg ben gegaan.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
DaOverclocker schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:14:
Door al die verschillende netwerken en aanbieders wordt het een zooitje in ADSL land heb ik het idee. HCCNet bied gewoon ADSL aan op 3 verschillende netwerken, ze halen zo gewoon teveel over zich heen, dat zie je wel weer met deze actie.
Dat je tegenwoordig ook alleen maar per jaar kan opzeggen is ook al zoiets belachelijks, maar dat is 'gelukkig' niet alleen bij HCCnet zo.
Het zou beter zijn als we in nederland een centraal netwerk krijgen, die door een onafhankelijke instantie wordt beheerd. Waar de ISP dan capaciteit kan inkopen. Tevens dienen de eenzijdige voorwaarden van de ISP te worden gewijzigd in een meer eindgebruiker vriendelijke voorwaarden.
(Het zou interessant zijn om te weten of deze eenzijdige voorwaarden wel rechtsgeldig zijn!!! )
B.v opzegtermijn van 3 mnd. i.p.v 1 jaar. Overstappen van ISP binnen 1 week mogelijk maken, zonder getraineer van adm. bezet houden van de lijn.
Deze voorwaarden moeten het mogelijk maken dat er meer kwaliteit komt i.p.v kwantiteit.
Ook dient er een mogelijkheid geschapen te worden van niet goed geld terug, na een proefperiode van zeg 3 mnd.

[ Voor 59% gewijzigd door donnervogel op 23-03-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

donnervogel schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:18:
Het zou beter zijn als we in nederland een centraal netwerk krijgen, die door een onafhankelijke instantie wordt beheerd. Waar de ISP dan capaciteit kan inkopen.
Klopt, en dat is precies wat er is misgegaan bij de privatisering van KPN. Men had het netwerk moeten onderbrengen in een aparte organisatie. Nu gaat men dat wel doen voor electriciteit, maar daarvoor is het juist veel minder logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120987

Over de snelheidsproblemen. Vanmiddag contact gehad met de helpdesk en zij gaven aan dat a.s. vrijdag de backbone werd vervangen.

Nog maar even weer afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139261

GFM schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:11:
Toen gisteren het internet het plotseling niet meer deed, bleek dat ik ook ben omgezet naar BBNed. De linesync is ok 2048/896 o.i.d.
Omdat ik mijn Thomson Speedtouch 510i gewoon wil blijven gebruiken, heb ik deze voorzien van de nieuwste firmware, en verder de handleiding van HCCNet gevolgd. Toch lukt het mij niet om op internet te komen. Alles lijkt ok, volgens het modem is alles ook ok, maar ik kom gewoon het net niet op.
Ik heb in dit draadje gelezen dat veel mensen geen IP-adres krijgen. Ik heb daarom geprobeerd te achterhalen of het modem een IP-adres heeft kunnen krijgen, maar dat kan ik nergens vinden in het modem. Iemand enig idee waar dat zou moeten staan? Ook via telnet luktte het mij niet om een IP-adres te kunnen achterhalen.
Heb je dat config programmaatje gebruikt wat je op www.speedtouch.nl kan downloaden?

510R427_config_05.exe

en dan de volgende keuze maken:
Nederland
BBned
Expert: RFC1483,NAT,set-LAN,set-WAN
Multi-PC router with RFC1483 and NAT and user-defined LAN IP-adresses and/or user-defined WAN interface

dat werkte bij mij wel goed in ieder geval.
Om je IP adres te achterhalen gebruik dan je browser (http://10.0.0.138) en klik op advanced en dan ip address dan zie je of je een ip adres hebt gekregen (interface is ETHoA_1 - ethernet over atm)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 139261 op 23-03-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:49:
[...]

Klopt, en dat is precies wat er is misgegaan bij de privatisering van KPN. Men had het netwerk moeten onderbrengen in een aparte organisatie. Nu gaat men dat wel doen voor electriciteit, maar daarvoor is het juist veel minder logisch.
[off-topic]
Da's juist erg logisch. Op dit moment wordt het net beheerd door een aantal bedrijven (Eneco, Essent, en nog een paar). Dit zijn concurrenten van elkaar. Je kunt als klant zelf bepalen waar je je energie wil afnemen: zit je nu bij Essent en wil je naar Eneco, dan kan dat gewoon. Alleen, dat netwerk waar je op aangesloten bent, is wel van Essent. Hierdoor moeten alle energiemaatschappijen contracten afsluiten met alle netwerkbeheerders, wat het niet bepaald makkelijker maakt...
[Off-Topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 139261 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:00:
[...]

Heb je dat config programmaatje gebruikt wat je op www.speedtouch.nl kan downloaden?

510R427_config_05.exe

en dan de volgende keuze maken:
Nederland
BBned
Expert: RFC1483,NAT,set-LAN,set-WAN
Multi-PC router with RFC1483 and NAT and user-defined LAN IP-adresses and/or user-defined WAN interface

dat werkte bij mij wel goed in ieder geval.
Dat is precies wat ik gedaan heb ja. Kan jij wel een IP uitlezen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om je IP adres te achterhalen gebruik dan je browser (http://10.0.0.138) en klik op advanced en dan ip address dan zie je of je een ip adres hebt gekregen (interface is ETHoA_1 - ethernet over atm)

EDIT:
of via telnet: ip aplist
dat geeft de zelfde lijst interfaces.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 139261 op 23-03-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 139261 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:05:

EDIT:
of via telnet: ip aplist
dat geeft de zelfde lijst interfaces.
Dat zijn inderdaad de plekken waar ik gekeken heb. Ik heb daar alleen 2x een eth0 en 1x een loop staan, maar geen ETHoA o.i.d. Blijkbaar krijg ik dus toch geen IP-adres, dan maar weer de HCC bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GFM schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:12:
[...]

Dat zijn inderdaad de plekken waar ik gekeken heb. Ik heb daar alleen 2x een eth0 en 1x een loop staan, maar geen ETHoA o.i.d. Blijkbaar krijg ik dus toch geen IP-adres, dan maar weer de HCC bellen :(
wat staat er in system log? misschien dat dat nog enigszinds licht werpt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 139261 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:18:
[...]

wat staat er in system log? misschien dat dat nog enigszinds licht werpt op...
Dit staat er zo ongeveer:
00:00:00 Kernel warm restart
00:00:10 DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started
00:00:10 DHCP Server up
00:00:33 LOGIN user logged in on HTTP
00:01:00 xDSL Linestate up (downstream 2048kbit/s, upstream 896kbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah.. ja dan mis je nog wat .. dus dhcp probleem van BBNed want bij mij staat er dit (effe gereboot om te kijken)
00:01:02 LOGIN User admin logged in on HTTP (from 10.0.0.33)
00:00:49 DHCP lease ip-address x.x.x.x bound to intf ETHoA_1
00:00:49 DHCP x.x.x.x (255.255.248.0) set on intf ETHoA_1: ok.
00:00:49 DHCP server (80.100.208.1) offers x.x.x.x to intf ETHoA_1
00:00:49 DHCP offer received from 80.100.208.1 (can be relay agent) for intf ETHoA_1
00:00:41 xDSL linestate up (downstream: 2048 kbit/s, upstream: 864 kbit/s)
00:00:10 DHCP server up
00:00:10 DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started
00:00:00 KERNEL Warm restart
dus HCCNet opbellen .. de "beste" helpdesk van Nederland :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb HCC gebeld. Wordt mij verteld dat ik de bridged optie moet kiezen in plaats van die RFCnogwat set-lan set-wan. Maar goed, die optie had ik al lang geprobeerd.. Doe het nog maar een keer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GFM schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:58:
Ik heb HCC gebeld. Wordt mij verteld dat ik de bridged optie moet kiezen in plaats van die RFCnogwat set-lan set-wan. Maar goed, die optie had ik al lang geprobeerd.. Doe het nog maar een keer dan.
grappig ... bij mij werkt het anders wel:
Region Nederland
Provider BBned
Service Name Expert: RFC1483,NAT,set-LAN,set-WAN
Service Description Multi-PC router with RFC1483 and NAT and user-defined LAN IP-adresses
and/or user-defined WAN interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Zojuist nogmaals gebeld met HCCNet, nu kreeg ik wel een vriendelijke meneer aan de telefoon. Na nogmaals een aantal dingen te hebben doorgelopen bleek dat het probleem toch bij BBNed ligt. Da aansluiting zou nog niet volledig zijn opgeleverd (wat ik vreemd vind, want je levert toch geen half product af?). Hopen dus dat dit probleem snel verholpen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140118

Ik heb ook maar weer eens de kas gespekt bij hcc en de helpdesk gebeld.
Toch wel leuk dat je elke keer dat je belt weer een andere reactie/verhaal krijgt.

Zijn eerste reactie was dat mijn verbinding 18 maart reeds opgeleverd was.
Heb hem toen uitgelegd dat ik die dag nog contact gehad heb en dat de helpdesk bbned zou inschakelen om e.e.a. uit te zoeken. Ik had toen wel een adsl signaal maar geen ip.
Inmiddels heb ik geen adsl signaal meer vanaf maandag.
Hij vond het allemaal wel vreemd en zou bbned bellen en mij daarna terug bellen.
Heeft hij gedaan en wist mij te vertellen dat de kpn momenteel met de centrale bezig is en het dan vanavond zou moeten gaan werken.

Ik stelde hem voor dat ik dan maar weer even zou afwachten :Z wat er ging gebeuren.
Hij leefde helemaal met me mee en vond het allemaal erg beroerd. Maar ja, daarmee krijg je geen verbinding.
Mijn ervaring is dat het bellen met de helpdesk 's avonds weinig zin heeft op moment dat je geen standaard probleem hebt. Met echte problemen kan je beter overdag bellen. Mensen die 's avonds zitten lijken mij minder gemotiveerd om een probleem echt op te lossen of het ontbreekt ze aan de kennis.
Dus bel ik morgen maar weer en heb met mezelf afgesproken dat dit de laatste keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheFruitNerd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:15:
Het is alweer een poos terug dat ik voor het laatst in dit topic keek, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel erg blij ben dat ik bij HCCNet weg ben gegaan. In eerste instantie was ik ook van plan om over te stappen naar Pro2, maar ik ben inmiddels aan het internetten via Speedlinq. De aanbieding was goedkoper, de snelheid hoger en de overstap ging vlekkeloos.

HCCNet heeft het voor mij goed verbruid (zie posts in het begin van dit topic) en nu ik dit lees, ben ik erg blij dat ik bij ze weg ben gegaan.
grappig, want daar heb ik bij kennissen weer problemen mee...
ongeveer hetzelfde als bij de mensen die nu geen ip krijgen... in dit geval ligt het ook aan bbned ... :(
speedlinq heeft alleen een helpdesk van 0,70 per minuut, dan mag je bij hccnet je handen nog dichtknijpen. m.a.w. je heb gewoon geluk bij speedlinq, netzo als ik geluk heb gehad bij hccnet/bbned want bij mij ging het vlekkeloos.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
WORDT VERVOLGD - SLOTFASE

Zoals beloofd, eindelijk na 2 weken heb ik een werkende ADSL verbinding. Mijn toegezonden ZYXEL modem is defect, kwamen we vanmiddag achter en ik werk nu met mijn oude Speedtouch Home modem.

Via een heleboel commando's , zoals IPCONFIG /RELEASE en eerst een vast IP-adres kreeg ik eindelijk een IP-adres toegewezen en toen werkte het !

TIP - Dian de Weyer is een helpdesk medewerker met veel kennis van zaken bij HCCNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Vandaag kreeg ik opeens een brief van KPN dat er een breedbandverbinding is toegevoegd aan de kpn aansluiting. Ik d8 eerst ohh dat is zeker weer een verhaal over dat ik bij een andere provider zit dan bij kpn, echt weer zo'n sales verhaal maar dat valt dus nog mee.

Maar in ieder geval zijn ze met mijn verbinding bezig geweest en dit bevestigd dit maar tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niets van hccnet gehoord. Zit al sinds 14-02 te wachten, dus ik denk dat ik maar weer effies geduld moet hebben.

Romac, hoe heb jij die oude speedtouch ingesteld voor deze verbinding? Want hoe kan ik controleren of ik een adsl verbinding hebt. Want hebt die config geprobeerd op die support pagina van speedtouch en daarbij op bridge ingesteld. Ook heb ik de hometouch weer omgepatched dat het geen router meer is.

[UPDATE]

Het is mij gelukt, ik heb hem als bridge ingesteld. Maar was vergeten mijn ip als autoamtisch in te laten stellen, toen ik dat deed kreeg ik direct een ip adres van hccnet. Op het moment zit ik er nu gewoon op, zonder dat hccnet mij nog heeft geinformeerd want krijg nog een modem ensow opgestuurd. Qua snelheid ben ik nog helemaal niet tevreden, want ik krijg als download 77.7 Kbytes/sec en als upload 62.0 Kbytes/sec gemiddeld eruit via speedtest.nl

Dus is nog zeer laag en komt echt niet bij de verwachting van 200 kbytes wat je wel ongeveer moet halen ermee.

[UPDATE 2]

Het probleem is bij BBned bekend dat de snelheid niet optimaal is doordat er veel mensen zijn aangesloten, dit word volgens bbned in de nacht van 24 en 25 maart opgelost. Dus afwachten maar die vrijdag of ik dan een betere download en upload hebt.
bbned ADSL onderhoud

start: 24 maart 2005 00:00
einde: 25 maart 2005 00:00

Door het succes van de hcc!net ADSL-actie zijn onlangs zeer veel mensen nieuw aangesloten op het BBned netwerk. Het kan nu af en toe voorkomen dat mensen met een BBned verbinding niet de volledige snelheid van het abonnement halen. Dit probleem zal worden opgelost door een uitbreiding op het netwerk. Deze uitbreiding begint donderdagnacht de 24e en zal vrijdagavond de 25e afgerond zijn. Vanaf vrijdagavond kunt u gebruik maken van de volledige snelheid.

Regio:
Nederland

http://www.hccnet.nl/hccn...useaction=home.smo&id=588

[ Voor 53% gewijzigd door mabarto op 23-03-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Romac schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:42:
[...]

Ik heb de link van dit forum doorgegeven aan RADAR. Verder heb ik contact gehad met de administratie van HCCNET dat ik weer terug wil naar KPN. Moeilijk, moeilijk. Er wordt eerst weer contact opgenomen met BBNED. Zit nu vandaag 2 weken zonder internet en als ik voor het weekend nog geen ADSL signaal heb en ze doen nog moeilijk over het teruggaan naar KPN dan drop ik het hele geval bij mijn rechtsbijstand.
Heb je een forum daar geopend of wat, kan n.l bij Trosradar niets vinden?
Zodat er evt meer mensen kunnen reageren. Over deze toestanden bij HCCnet ADSL Pro2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:28

BYM

In memoriam : De Gulden

Anoniem: 140118 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:21:
Mijn ervaring is dat het bellen met de helpdesk 's avonds weinig zin heeft op moment dat je geen standaard probleem hebt. Met echte problemen kan je beter overdag bellen. Mensen die 's avonds zitten lijken mij minder gemotiveerd om een probleem echt op te lossen of het ontbreekt ze aan de kennis.
Dus bel ik morgen maar weer en heb met mezelf afgesproken dat dit de laatste keer is.
Toch wel vreemd eigenlijk, dat minder gemotiveerd gedeelte :Z :Z :Z
De meeste mensen die je s'avonds aan de telefoon krijgt zijn vrijwilligers , die jouw probleempjes aan het oplossen zijn .....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325

BYM schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:04:
[...]

De meeste mensen die je s'avonds aan de telefoon krijgt zijn vrijwilligers , die jouw probleempjes aan het oplossen zijn .....
Vrijwilligers in de zin van amateurs? Want dat kan wel kloppen, maar dan heb ik geen idee waar die 0,20 EUR per minuut heen gaat.
Ik vind het gebrek aan informatie, het ontbreken van een verbinding, de te lage snelheid, etc.. niet echt probleem-pjes. Het is een grof schandaal! Wat een oplichtersbende.

Op de 'excuusbrief' van gisteren na, heb ik sinds mijn aanvraag op 9 februari helemaal niets meer van HCCnet gehoord. Er wordt niet gereageerd op emails, faxen of telefoontjes.

Als organisatie kan je toch bedenken dat het zo druk gaat worden als je de voorwaarden (prijzen) verandert, dan plan je maanden vantevoren extra capaciteit in om die piek te verwerken en maak je strakke afspraken met je partners (BBned, helpdesk, modemleverancier) over de te volgen strategie.

HCCnet blijft maar spreken van een 'overweldigend succes', maar het is overduidelijk een enorm fiasco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
donnervogel schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:59:
[...]

Heb je een forum daar geopend of wat, kan n.l bij Trosradar niets vinden?
Zodat er evt meer mensen kunnen reageren. Over deze toestanden bij HCCnet ADSL Pro2
Nee, ik heb daar niet nog een forum geopend maar gewoon RADAR opmerkzaam gemaakt op de wanstoestanden en de link naar dit forum gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

hm, ik heb nog steeds niets vernomen van HCCnet, aangezien in de mail stond dat ze deze week kontakt met me op zouden nemen, dan mogen ze wel opschieten, tis nu al donderdag en grote kans dat er op goede vrijdag een hoop niet werken daar.

nog 3 daagjes wachten dus eigenlijk op het overweldigende succes ;)

sinds vandaag sta ik weer op status 2 (25-03-2005) "goede vrijdag" :z

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 25-03-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Anoniem: 71133 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:11:
hm, ik heb nog steeds niets vernomen van HCCnet, aangezien in de mail stond dat ze deze week kontakt met me op zouden nemen, dan mogen ze wel opschieten, tis nu al donderdag en grote kans dat er op goede vrijdag een hoop niet werken daar.

nog 3 daagjes wachten dus eigenlijk op het overweldigende succes ;)
Zijn gewoon geopend op "goede vrijdag", wat al een tijdje geen officiele feestdag meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139805

Ik heb dezelfde problemen gehad als de meeste van jullie, maar was al na een dag weer online door aanpassingen in mijn thomson multiPC modem. Dit is nu alweer twee weken geleden en tot op heden niets van HCCNet vernomen over de overgang naar BBNed.

Tijdens de bestlling kreeg ik de indruk dat mijn huidige adslmodem niet meer zou werken en dus
heb ik een nieuwe (Zyxel) besteld. Deze is inmiddels binnen via Nijhof automatisering. Ik heb het modem helemaal niet nodig. Kan ik de bestelling nog annuleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Anoniem: 139805 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:28:

Tijdens de bestlling kreeg ik de indruk dat mijn huidige adslmodem niet meer zou werken en dus
heb ik een nieuwe (Zyxel) besteld. Deze is inmiddels binnen via Nijhof automatisering. Ik heb het modem helemaal niet nodig. Kan ik de bestelling nog annuleren ?
Ja. Bij de wet is geregeld dat je recht van teruggave hebt van het ontvangen produkt. Je hebt het recht om het product retour te sturen binnen 7 dagen na ontvangst van het product. Denk erom wel compleet, inclusief alle accessoires en in de originele verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Romac schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 06:41:
[...]

Nee, ik heb daar niet nog een forum geopend maar gewoon RADAR opmerkzaam gemaakt op de wanstoestanden en de link naar dit forum gegeven
Bedankt. Ik heb daar nu wel een forum geopend "ADSL-leed dat HCCnet pro2 heet". Eens zien of we toch resultaten kunnen boeken in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BYM schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:04:
[...]

Dan zullen er wel weinig overblijven. Wie wil nu dit soort problemen als vrijwilliger voor een club oplossen? Misschien krijgen ze wel iets extra's nu er zo veel binnen is gekomen via het tel.nr.
Mogen ze ons wel dankbaar zijn. _/-\o_

Ja, heb vandaag weer moeten bellen.
"Lijn is opgeleverd meneer".
-'Zo, maar ik heb helemaal geen signaal.'
"Heeft u wel alles goed geinstalleerd?"
-'Modem staat al 2 weken in de startblokken om gevoed te worden met een asdl signaal.'
"Dan is er een storing meneer. Ik zal een ticket richting bbned sturen zodat er een monteur gaat kijken."
-'Zal ik ondertussen dan maar even wachten?'
"Ja, sorry hoor. Wij berichten u zodra wij een terugkoppeling hebben van bbned. Goede middag!

Heb goed nieuws voor de helpdesk. Zal ze niet meer lastig vallen en eindelijk het advies wat ik vorige week al een aantal keer gehad heb, om niet meer te bellen omdat het geen zin heeft, ter oren nemen. Aan het einde van zo'n gesprek volgt steeds de zelfde conclusie; "Moet u nog maar even afwachten meneer, zal met 1 of 2 dagen wel werken".

Zou wel lachen zijn als morgen daadwerkelijk de verbinding er is.
Maar echt geloven doe ik dit niet.
Wens iedereen nog veel succes en vergeet niet; "Er is leven na hcc en bbned".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Anoniem: 140118 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:32:
[...]

Zou wel lachen zijn als morgen daadwerkelijk de verbinding er is.
Maar echt geloven doe ik dit niet.
Wens iedereen nog veel succes en vergeet niet; "Er is leven na naast hcc en bbned".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Anoniem: 140118 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:32:
[...]

Heb goed nieuws voor de helpdesk. Zal ze niet meer lastig vallen en eindelijk het advies wat ik vorige week al een aantal keer gehad heb, om niet meer te bellen omdat het geen zin heeft, ter oren nemen. Aan het einde van zo'n gesprek volgt steeds de zelfde conclusie; "Moet u nog maar even afwachten meneer, zal met 1 of 2 dagen wel werken".

Zou wel lachen zijn als morgen daadwerkelijk de verbinding er is.Maar echt geloven doe ik dit niet.
Wens iedereen nog veel succes en vergeet niet; "Er is leven na hcc en bbned".
He, niet zo gauw de moed opgeven. Bij mij is het gisteren dus opgelost doordat ik er een gigantische druk op gezet heb.
Je moet gewoon overdag de administratie bellen en zeggen dat je al zo lang zonder internet zit en dat je het zat bent en terug wil naar KPN (kan dus niet) en als er,zeg binnen 2,3 dagen, nog steeds geen verbinding is dat je dan de hele zaak dropt bij je rechtsbijstand omdat hier een wanprestatie wordt geleverd.

Ik belde gisterochtend om 09.00 uur en binnen een half uur werd ik terruggebeld dat ze het hadden gedropt bij de Supervisor die er voor ging zorgen dat het opgelost zou worden.
Tegen twaalven wordt ik gebeld door de technische helpdesk en uiteraard ben ik niet op locatie. Geeft niet, ik word tussen 14.00 uur en 15.00 uur thuis teruggebeld. Dat werd dus 15.30 maar binnen een half uur was mijn lijn up and running.

Succes er mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128435

Ik zat daarnet noch eens te kutten met mijn modem (Draytek 2200USB met alcatel USB modem) voor het verkrijgen van een IP-adres.
Maar had geen success.
Toen dacht laat ik is vragen of ik het modem van de buren mag lenen. Die hebben een Draytek vigor 2600+. Ik gevraagd. Mocht hem even lenen :)

Instellingen goed gezet naar BBNed en waarempel in 1 keer verbinding met internet !
Dus zo te zien heb ik dagen voor niks zonder internet gezeten vanwegen mijn modem wat niet helemaal werkte 8)7 :( :( .

Modem geeft als snelheid aan: 2048 / 736.
Met speedtest krijg ik de volgende resultaten: 170 KB/s down en 68 KB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik ben vandaag binnen een half uur overgezet van KPD ADSL Basic naar BBNed Pro2. Ik was aan het gamen toen ineens de verbinding weg was. Ik heb toen de pc gereset en in de setup van het alcatel modem zag ik dat de adsel lijn down was. Ik heb toen geprobeerd de utility te draaien om de instellingen te wijzigen, maar hij kon m'n modem niet vinden. Vreemd, want de firmware updater vond m'n modem wel, maar die was al up to date. Ik heb toen m'n modem uit de woonkamer gehaald en hem direct aangesloten, dat scheelt weer 2 switches. Instellen is gelukt en de verbinding kwam op gang nadat ik de netwerkinstellingen van m'n pc weer in orde had gemaakt, want die wijzigt deze "handige" wizard ook gelijk even.
Vanmiddag was de snelheid al niet echt optimaal, maar vanavond is het echt knudde, minder dan de helft dan wat het zou moeten zijn. BBned heeft dus nog wat werk te verrichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 09:30
Mededelingen
Storingen - Onderhoud - Mededelingen - Zoeken

bbned ADSL onderhoud
start: 24 maart 2005 00:00
einde: 25 maart 2005 00:00

Door het succes van de hcc!net ADSL-actie zijn onlangs zeer veel mensen nieuw aangesloten op het BBned netwerk. Het kan nu af en toe voorkomen dat mensen met een BBned verbinding niet de volledige snelheid van het abonnement halen. Dit probleem zal worden opgelost door een uitbreiding op het netwerk. Deze uitbreiding begint donderdagnacht de 24e en zal vrijdagavond de 25e afgerond zijn. Vanaf vrijdagavond kunt u gebruik maken van de volledige snelheid.

Regio:
Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Hmm, ik ben ook benieuwd of er dan na morgen nog veel mensen zullen zijn die echt knudde snelheden zullen halen (of nog steeds niet eens verbinding kunnen krijgen). Ben zelf van plan zaterdag ook over te stappen van BASIS naar PRO 2, wil echter wel zeker weten dat ik niet met een gaar abonnement kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:07:
..... Ik heb toen geprobeerd de utility te draaien om de instellingen te wijzigen, maar hij kon m'n modem niet vinden. Vreemd, want de firmware updater vond m'n modem wel.....
Dat had ik ook, de firmware updater werkte en de config niet maar het bleek aan mijn FW op de PC te liggen, uitschakelen en het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb zojuist mijn verbinding snelheid even getest om te kijken of het toevallig was verandert:

77,2 Download => 214,1 Download
62,0 Upload => 68,3 Upload

Zoals jullie zien is de download zeker beter geworden maar de upload blijft
helaas steken.

Voor de rest ben ik wel tevreden met de snelheid die ik nu hebt helaas heb ik nog steeds niets vernomen van hccnet voor het versturen van een nieuw modem dus ik denk dat ik meer haalt uit de nieuwe modem dan uit deze oude alcatel home touch modem. Dus denk daarom dat de upload daarom ook een stuk lager is.

Ik ga hccnet niet meer bellen waar mijn modem blijft want dat schiet toch niet op, ik zie het wel verschijnen die modem tot die tijd gebruik ik mijn oude alcatel modem maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
mabarto schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:04:
Ik heb zojuist mijn verbinding snelheid even getest om te kijken of het toevallig was verandert:

77,2 Download => 214,1 Download
62,0 Upload => 68,3 Upload

Zoals jullie zien is de download zeker beter geworden maar de upload blijft
helaas steken.

Voor de rest ben ik wel tevreden met de snelheid die ik nu hebt helaas heb ik nog steeds niets vernomen van hccnet voor het versturen van een nieuw modem dus ik denk dat ik meer haalt uit de nieuwe modem dan uit deze oude alcatel home touch modem. Dus denk daarom dat de upload daarom ook een stuk lager is.

Ik ga hccnet niet meer bellen waar mijn modem blijft want dat schiet toch niet op, ik zie het wel verschijnen die modem tot die tijd gebruik ik mijn oude alcatel modem maar.
Die upload komt waarschijnlijk gewoon door de kwaliteit van de lijn of afstand tot de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog netjes opgelost
Romac schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:50:
[...]

He, niet zo gauw de moed opgeven. Bij mij is het gisteren dus opgelost doordat ik er een gigantische druk op gezet heb.
Je moet gewoon overdag de administratie bellen en zeggen dat je al zo lang zonder internet zit en dat je het zat bent en terug wil naar KPN (kan dus niet) en als er,zeg binnen 2,3 dagen, nog steeds geen verbinding is dat je dan de hele zaak dropt bij je rechtsbijstand omdat hier een wanprestatie wordt geleverd.

Ik belde gisterochtend om 09.00 uur en binnen een half uur werd ik terruggebeld dat ze het hadden gedropt bij de Supervisor die er voor ging zorgen dat het opgelost zou worden.
Tegen twaalven wordt ik gebeld door de technische helpdesk en uiteraard ben ik niet op locatie. Geeft niet, ik word tussen 14.00 uur en 15.00 uur thuis teruggebeld. Dat werd dus 15.30 maar binnen een half uur was mijn lijn up and running.

Succes er mee !
Na aanleiding van je pep talk toch maar weer vanochtend de telefoon gepakt en helpdesk gebeld.
Ik heb ze gevraagd of ze me kunnen vertellen of bbned daadwerkelijk nu met mijn probleem bezig is.
Zo ja, of ze dan kunnen aangeven op wat voor termijn het probleem opgelost zou zijn. En als me dit niet aan zou staan dat ik het contract wilde opzeggen.
Ze konden op dat moment niet in het systeem van bbned kijken en zouden dan gaan bellen en mij later terug bellen.
Hebben ze gedaan. Bbned was bezig met mijn probleem. Het blijkt dat ze bij mij i.p.v. een isdn aansluiting voor adsl en gewone hebben gedaan. Op mijn vraag hoe lang dit zo duren om het recht te zetten was het antwoord, waarschijnlijk begin volgende week.
Mijn reactie hierop was dat ik nog steeds geen zekerheid had wat oplevering betreft en het me dus het beste leek om hcc op te gaan zeggen.
De medewerkster vertelde dat ze aan het eind van de dag (16:00 uur) nog terug wilde bellen, omdat ze nog e.e.a. wilde uitzoeken/informeren die dag. Had hier geen bezwaar tegen.
Ik werd later die middag terug gebeld.
Men vertelde weer over mijn verkeerde aansluiting, die ik toruwens wel goed heb aangevraagd.
Maar er werd ook verteld dat hierdoor de aanvraag opnieuw ingediend moest worden en dat ging weer 2 weken duren. Mijn andere optie is dat ik verder ga kijken op de adsl markt, wat eigenlijk al een week lang in mijn hoofd speelde.
Omdat ik de aansluiting opnieuw moet aanvragen zat ik dus theoretisch nog steeds op mijn KPN Basic abbo. Het enige wat ik dus hoeft te doen is adsl opzeggen. Wist men mij te vertellen.

Dus rest mijn alleen een opzegging te faxen en ik ben klaar wat hcc betreft. (vanuit gaande dat dit wel goed gaat natuurlijk)
Geen moeilijke brieven om een ontbindingsprocedure op te starten.
In mijn situatie (geen vertrouwen meer) vind ik dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost.
Hebben ze toch nog weer een beetje krediet terug gewonnen bij mij. O-)
Ik weet in ieder geval nu waar ik aan toe ben, iets wat ik de laaste 2 weken gemist heb.
Nu alleen nog even speuren naar een andere provider.
Tips zijn altijd welkom.

Ps. Mocht het toch nog mis gaan meld ik me weer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
:9
Anoniem: 140118 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:06:
Toch nog netjes opgelost

[...]

Ik weet in ieder geval nu waar ik aan toe ben, iets wat ik de laaste 2 weken gemist heb.
Nu alleen nog even speuren naar een andere provider.
Tips zijn altijd welkom.

Ps. Mocht het toch nog mis gaan meld ik me weer. 8)7
_/-\o_ Hulde prima gedaan. Kennelijk zijn er nog verstandige mensen.

Voor een andere provider, kijk eens op de www2.trosradar.nl in Forum de catagorie "Telefoon/internet" en klik op "Internet" en zoek "Wie heeft ervaring met demon adsl" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02
RC2 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:52:
Zucht ik had geduld maar het word steeds vreemder. Krijg ik vandaag een excuus mailtje:

><
De aansluiting van uw verbinding heeft helaas vertraging opgelopen omdat wij uw gegevens niet volledig of niet correct hebben ontvangen
><
Complete onzin ik heb alles ingevuld, en mijn aanvraag was al goedgekeurd en ik heb mijn modem al ontvangen. Wat nu niet alle gegevens....
Bij mij precies hetzelfde verhaal:
De aansluiting van uw verbinding heeft helaas vertraging opgelopen omdat wij uw gegevens niet volledig of niet correct hebben ontvangen.

Wij doen er op het moment alles aan om uw aanvraag zo snel mogelijk af te handelen. Indien het nodig is nemen wij binnen een week contact met u op per e-mail wat betreft de verdere invulling van uw gegevens.
Ik heb een (wat minder vriendelijk) mailtje teruggestuurd wat dit te betekenen heeft en heb daar nog steeds geen reactie op gehad.

Wat helemaal vreemd is dat de status van mijn aanvraag in eerste instantie op Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder stond en na afgelopen vrijdag deze weer op hcc!net heeft de aanvraag ontvangen staat.

We zijn nu een week verder maar HCCNet heeft nog geen contact met mij opgenomen dus blijkbaar is dat niet nodig.

Ik vraag me dus af waar HCCNet nu mee bezig is gezien ook de reacties hier en of het niet verstandig is op te zeggen en op zoek te gaan naar andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15

RC2

Resistance is futile

Mmmh weet het niet, als je zoekt op een provider kom je bij allemaal problemen tegen. Enige die me nu og wat lijkt is de aanbieding van tiscali maar daar zit weer een lagere upload aan vast. En Tiscali gaf ook al storingen bij hccnet zag ik dus Tiscali zelf zal ook niet perfect zijn..ik wacht nog even af, zodra ik extra moet gaan betalen voor de verhoging van de kosten terwijl zij de boel niet opleveren bekijken ze het maar en zoek ik een ander.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
kwiebus schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:37:
[...]

We zijn nu een week verder maar HCCNet heeft nog geen contact met mij opgenomen dus blijkbaar is dat niet nodig.

Ik vraag me dus af waar HCCNet nu mee bezig is gezien ook de reacties hier en of het niet verstandig is op te zeggen en op zoek te gaan naar andere provider.
Ze weten niet, waar ze mee bezig zijn bij HCCnet. Dat zal wel ook niet gebeuren dat ze contact opnemen met je. Zoals ik al eerder in andere berichten aangaf, reageert de inkompetente helpdesk niet.
Dus gewoon kappen met dat zooitje en een andere provider nemen met een gratis en kompetente helpdesk. Ikzelf zie het even aan tot na de Pasen, of de problemen dan zijn/worden opgelost bij de door mij 2 ge-installeerde aansluitingen anders ADIOS amateurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

En? Zijn de problemen nu allemaal voorbij en zijn de snelheden ondertussen top? Of is iedereen pasen aan het vieren en wordt hier daarom niets meer gepost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Hieronder even een kopietje van het stuk zoals ik dat vandaag ook op m'n weblog heb geplaatst:

Toen in september 2001 in mijn wijk ADSL beschikbaar kwam, was ik één van de eersten die er over kon beschikken, want mijn aanvraag daartoe dateerde al van bijna een jaar eerder…. Wat een openbaring was dat vergeleken met het jarenlange inbellen. Een downloadsnelheid van 512 kilobit per seconde en wat was je er wijs mee.
Wat mij in de loop der jaren steeds minder plezierde was het abonnementstarief voor de inmiddels naar 2200 kilobit opgewaardeerde lijn. Per 1 april van dit jaar zou ik bij HCCnet 53 euro per maand gaan betalen en dat is toch een hoop geld.
In februari van dit jaar kwam HCCnet echter met een nieuwe abonnementsvorm, Pro 2 genaamd. Dezelfde specificaties als het gewone abonnement, maar dan voor slechts 29,95 per maand. De truc zit ‘m in de wijziging van netwerkprovider: van KPN naar BBned in dit geval. Vergelijk het maar met telefoneren via Tele 2 of zo: de administratieve afhandeling gaat niet meer via KPN, hoewel laatstgenoemde nog wel eigenaar en beheerder van de lijn is.

Op de site van HCCnet een aanvraag gedaan voor een Pro 2 lijn en daarbij in m’n enthousiasme één cruciaal iets over het hoofd gezien, namelijk de vraag of je een analoge of digitale (ISDN) telefoonlijn hebt. Ik beantwoordde die vraag niet en daardoor werd de vraag met “analoog” beantwoord, want daar stond standaard al een vinkje in, zo heb ik later kunnen reconstrueren….. Voor de goede orde: ik heb dus een ISDN-lijn.
Toen ik even later een bevestigingsmail van mijn voorgenomen “migratie” kreeg, ontdekte ik mijn fout en belde met HCCnet. Een aardige jongedame verzekerde mij dat het wel goed zou komen, ondanks het foutief ingevulde lijntype. KPN zou als netwerkbeheerder de aanvraag voor ADSL op analoge lijn afwijzen omdat dat technisch niet uitvoerbaar zou zijn. De aanvraag zou dan bij HCCnet terugkomen en door hen dan opnieuw ingediend worden voor ADSL op een ISDN-lijn. “Maakt u zich geen zorgen, meneer” hoor ik haar nog zeggen….
Ik was er niet echt gerust op, want ik weet hoe hardnekkig geautomatiseerde processen kunnen zijn, maar de HCC-jongeman een dag later vertelde precies hetzelfde verhaal….

Op 17 maart hadden we ’s morgens geen internet en geen telefonie meer in huis. Opbellen naar ons telefoonnummer leverde een informatietoon op, alsof we niet betaald hadden…. Ik vermoedde wel dat men in de telefooncentrale in Huizen met de migratie van het ADSL-gebeuren bezig was, maar vond het vreemd dat het spraak-gebeuren er dan ook uit lag. Ik belde de KPN-storingsdienst en moest het grammofoonplaatje afdraaien zoals ik dat al zo vaak voor anderen bij KPN Telecom had gedaan: “Ja mevrouw, het lampje van de NT1 brandt” …… “Ja mevrouw, ik heb de stekker van de Quattrovox (die ik niet eens heb) er al een keer uitgehaald en er weer ingedaan” en “maakt u alstublieft een storingsmelding aan, want de fout zit toch echt bij jullie” …… De afdeling planning van KPN vertelde me later dat er de volgende ochtend een monteur zou komen (om te kijken of ik echt wel alle stekkers er een keer uitgetrokken had of zo…..).

’s Avonds kreeg ik plotseling een heel naar voorgevoel….. “Het zal toch niet?”, zo spookte het door mijn hoofd en omdat ik hier “toevallig” nog een analoog ADSL-modem op voorraad had, was de conclusie gauw getrokken….. Men had mij voor wat betreft het ADSL-gebeuren op de analoge sektie in de centrale aangesloten! DUS TOCH!!!! HET GING DUS TOCH FOUT, ONDANKS MIJN TELEFOONTJES NAAR HCCNET!!!! Die analoge aansluiting verklaarde meteen waarom ik ook niet meer kon telefoneren, want een ISDN-lijn gaat bij de minste of geringste ongerechtigheid onderuit….. Lichtpuntje: ik kon die avond wel internetten(!)
De volgende morgen kwam de monteur niet, maar belde deze heel triomfantelijk vanuit de centrale naar ons huis. “Ze hebben gisteren uw ADSL verkeerd aangesloten en dus kon u niet bellen en gebeld worden” zei de man. “Maar ik heb het hersteld hoor… u kunt weer bellen en de ADSL-aanvraag heb ik als onuitvoerbaar terug gerapporteerd aan de provider. Dan is het nu dus even afwachten wanneer de provider weer opdracht geeft om u aan te sluiten op het digitale gedeelte in de centrale”, zei de man en hij ging over tot de orde van de dag…..

Aanvankelijk was ik nog vol goede moed dat met 1 of 2 dagen de boel opnieuw in de centrale aangesloten zou worden, maar nu we reeds 10 dagen en heel veel telefoontjes met HCCnet verder zijn, kan ik u vertellen dat ik nog steeds geen ADSL-signaal heb hier….. Netwerkprovider BBNed voelt zich niet verantwoordelijk voor de foutieve aansluiting en zegt dat ik bij de “volgende aansluitronde” weer aan de beurt ben. Op de vraag wanneer dat dan is, doet men wat onduidelijk… ik heb al termijnen gehoord van 2, 3 en zelfs 4 weken! En wie garandeert mij dat het dan niet wèèr fout gaat? De Wet van Murphy was toch al van kracht geworden, dus ik ga nergens meer van uit…..

“Stap gewoon over naar een andere ADSL-provider” zei iemand me…. Ik heb echter al te vaak in telecomland meegemaakt dat dit geen garantie tot succes is. Je zult dan zien dat BBned de aanvraag niet tijdig laat vervallen, waarop de nieuwe provider dan na enkele weken zal melden dat de aanvraag niet mogelijk is omdat de lijn reeds door een ander geclaimd wordt, van dat soort dingen….
En ineens had ik het: verrek maar met je ADSL, ik meld me gewoon aan bij Casema kabelinternet! En zo kon het gebeuren, beste lezer, dat Ronnyboy per 6 april aanstaande internet via de kabel gaat betrekken! “ADSL-adept van het eerste uur heult met vijand” zullen de kranten volgende week gaan koppen….. Nee sorry hoor, maar Casema is de enige die mij kan garanderen dat ik vanaf 6 april weer kan internetten en ik moet toch wat? Daar komt bij dat de “kabelaars” de laatste jaren onder grote druk van de concurrentie een heel aardig produkt leveren en in combinatie met een half jaar een flinke korting op het abonnement, gratis modem en geen aansluitkosten heb ik er nu al een goed gevoel bij….. Een twee megabit-lijn voor 19,95 de eerste 6 maanden en daarna 32,95 vind ik niet slecht. Grote voordeel voor mij is dat ik de ADSL-ellende op mijn lijn lekker kan laten uitzieken en over een jaar een aantrekkelijke overstap kan maken met nòg hogere snelheden tegen een nòg lager tarief, denk ik…..

Ik wil nog één ding kwijt en dat met name aan de programmeur bij HCCnet die verantwoordelijk is voor het bouwen van web-pagina’s…. Als het over het hoofd zien van een essentiële vraag in een webformulier zo’n fatale impact kan hebben, waarom maak je er dan niet een verplicht-in-te-vullen vraag van? Op die manier had ik heel bewust een keuze moeten maken tussen analoog en ISDN en had ik waarschijnlijk dit hele stuk niet hoeven schrijven….. Dank voor uw aandacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

snap je frustratie wel, maar feitelijk heb je in eerste instantie zelf niet goed aangegeven wat je wilde. Over de gang van zaken verder natuurlijk geen goed woord, maar dat kon je, zie dit hele topic, wel verwachten bij zo'n stormloop van nieuwe abonnees.
Je bent heel enthousiaist over Casema dat jou 6-4 van internet voorziet, maar wat zijn nou daar de garanties dat dit in 1 keer goed werkt op 6 april?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

netblade

Sunrise

Il Ljama schreef op zondag 27 maart 2005 @ 08:02:
snap je frustratie wel, maar feitelijk heb je in eerste instantie zelf niet goed aangegeven wat je wilde. Over de gang van zaken verder natuurlijk geen goed woord, maar dat kon je, zie dit hele topic, wel verwachten bij zo'n stormloop van nieuwe abonnees.
Je bent heel enthousiaist over Casema dat jou 6-4 van internet voorziet, maar wat zijn nou daar de garanties dat dit in 1 keer goed werkt op 6 april?
Hier in alphen komen ze inderdaad altijd 2x langs, omdat ze altijd de straatkast vergeten omte zetten (je weet wel die kast aan het eind van de straat met al die kabels erin).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Il Ljama schreef op zondag 27 maart 2005 @ 08:02:
Tuurlijk heb ik het in 1e instantie fout gedaan, maar als ik dan opbel naar HCCnet en men mij dan garandeert dat 't desondanks wel goed gaat komen, dan vertrouw ik daar blindelings op. Temeer omdat je voor een gesprek met HCCnet moet betalen; dat maakt voor mij zo'n uitspraak door de telefoon min of meer bindend.... Je "koopt" informatie vind ik en daar mag je dan ook op vertrouwen.... Ik heb trouwens ook nog voorgesteld om de hele aanvraag te annuleren en opnieuw in gang te zetten hoor..... "Maar nee, niet nodig meneer, wij bewaken dat voor u" .....

Paas-tip voor iedereen die nog met HCCnet moet bellen: gebruik het nummer 020-5693700 van CAS Internet, het bedrijf achter HCCnet..... Je belt dan tegen het normale tarief (via bel1601.nl doe je dat dan voor een halve cent per minuut overigens) en de HCCnet'ers staan je te woord alsof je via de betaallijn binnen kwam.....

[ Voor 8% gewijzigd door rowicom op 27-03-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Hallo allemaal,

Ik ben van Lite naar Pro2 overgestapt en dit is volgens het statusoverzicht op een onbekende datum opgeleverd, maar ik gebruik nog steeds de oude PPTP manier om een verbinding op te zetten. Zolang dit blijft werken, blijft dit ook zo. Ik heb al wel m'n nieuwe modem, maar 2 weken geleden kreeg ik nog geen IP adres toegewezen en ik wacht dus even tot deze problemen enigzins weg zijn.

Maar even een vraag. Ik heb nu een vast IP adres en hier hangt een mailserver aan. Is het door BBnet toegewezen IP adres hetzelfde, of is dat een steeds wisselend adres?

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb het vermoeden dat het dynamisch is. Ik heb laatst een keer mijn modem gereset, en toen kreeg ik een ander IP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
GFM schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:07:
Ik heb het vermoeden dat het dynamisch is. Ik heb laatst een keer mijn modem gereset, en toen kreeg ik een ander IP...
Dat zou wel heel vlot zijn. Zeker de leasetijd is jou IP aan jou MAC gekoppeld in een DHCP server. Misschien ander MAC adres na reset van je modem/router? Dat zou het wel verklaren misschien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 14:39
Ik ben een week of anderhalf geleden wel succesvol overgezet naar bbned en had eigenlijk nog geen klachten. Echter, sinds de 24e, de dag dat ze de snelheidsproblemen zouden gaan oplossen, heb ik juist snelheidsproblemen. Kan al een dag of 3 niet fatsoenlijk internetten. 's avonds valt de vebinding soms helemaal weg en de rest van de dag kom ik meestal niet boven de 30 kb/s uit. Iemand hier die dezelfde problemen heeft? Als het morgen nog zo is ga ik dinsdag ook maar eens even met HCCnet bellen. Rowicom bedankt voor de tip van het telefoonnummer.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bandicoot schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:53:
Ik ben een week of anderhalf geleden wel succesvol overgezet naar bbned en had eigenlijk nog geen klachten. Echter, sinds de 24e, de dag dat ze de snelheidsproblemen zouden gaan oplossen, heb ik juist snelheidsproblemen. Kan al een dag of 3 niet fatsoenlijk internetten. 's avonds valt de vebinding soms helemaal weg en de rest van de dag kom ik meestal niet boven de 30 kb/s uit. Iemand hier die dezelfde problemen heeft? Als het morgen nog zo is ga ik dinsdag ook maar eens even met HCCnet bellen. Rowicom bedankt voor de tip van het telefoonnummer.
Bij mij begonnen de throughput problemen op de 23e ... zaterdag leek het goed te zijn (haalde weer 200K+ download) en vandaag krap 60K...

als dit niet snel gaat worden opgelost ga ik toch ook op uitkijk naar iets anders... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm vorig keer dat ik hier keek, was Hccnet nog bezig met mensen die op ong 10 februari hun aanvraag hadden doorgegeven, aan te sluiten.
Zijn ze nu al verder? Mensen die 11 februari aangevraagd hebben al aansloten?
Heb namelijk zelf op 12 februari mijn aanvraag doorgegeven, en het lijkt me toch wel dat Hccnet de mensen "op volgorde" aansluiten toch?

Uit interesse:

Poll: Hoelang wacht jij al op je aanvraag bij Hccnet?
< 3 weken
4 - 5 weken
6 - 7 weken
8 weken of langer
Aangesloten en werkend
Aangesloten en niet (goed) werkend
Contract ontbonden
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=51640&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Edit Hmm, volgens mij kan deze poll niet echt ofwel? :P . Wat als je nu stemt, en 2 weken later wacht je nog steeds op je aanvraag. :o
Anoniem: 140679 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:57:
Die poll: kan daar ook bij: Aangesloten en werkend......
Men gaat alleen van het negatieve uit........

Bij mij werkt alles......
Je hebt gelijk, bij deze een nieuwe poll

[ Voor 85% gewijzigd door Yellowneck op 29-03-2005 12:11 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
GFM schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:07:
Als het IP adres "steeds" wijzigd, dan kan ik dit geen vast IP adres noemen. Levert nogal wat problemen op als je thuis een server wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Terug naar de goede dagen van http://www.no-ip.com/ kdbruin ;-)

Alles valt te overleven!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op http://www3.hccnet.nl/ADSL-actie/index.cfm?fuseaction=home.showAbo&pag=pro2
Staat toch echt heel duidelijk:
  • 5 e-mailboxen van 15 MB met spam filter
  • 25 aliassen per e-mailbox
  • Homepage van 25 MB
    • 1 vast ip-adres
  • Geen datalimiet (Fair use policy)
Als ze zich daar niet aan houden zijn de rapen gaar >:)
(Al geef ik ze morgen per fax al een ultimatum om binnen 24 uur een bevestiging van mijn order te produceren inclusief een tijdspad voor de realisatie van mijn aansluiting )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140679

Die poll: kan daar ook bij: Aangesloten en werkend......
Men gaat alleen van het negatieve uit........

Bij mij werkt alles......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 03:53:

[...]

(Al geef ik ze morgen per fax al een ultimatum om binnen 24 uur een bevestiging van mijn order te produceren inclusief een tijdspad voor de realisatie van mijn aansluiting )
Ik had in het begin hetzelfde, wisselde iedere paar uur van IP adres maar nu is het al een week stabiel dus zal het wel in orde zijn. Enige probleem is dat de performance zeer slecht is, meestal 30-60KB max download en naar de avond toe zakt het naar 0, kan niet eens de DNS servers meer bereiken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje, het gaat goed met de overstappers, de bedoeling was dat dit een aanbieding werd genoemd met een hogere peformance.

maar ik heb bijna alleen nog maar het tegendeel ervan gelezen :X

wacht nu al bijna 8 weken

By the way mijn status staat nu weer op 1. al de 4e keer
het lijkt wel of ze sommige aanvragen opschorten

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 29-03-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Jeej..mailtje terug na 8 dagen "al"!!
Geachte heer/mevrouw,

Aller eerst onze excuses voor het ongemak maar wij hebben momenteel te
kampen met een
grote achterstand vandaar dat wij helaas niet in staat zijn geweest om u op
korte termijn te woord
te staan.Wij hebben uw e-mail ontvangen en kunnen u hierbij mededelen dat
de reden waarom
uw aanvraag vertraging had opgelopen is omdat er een capaciteits probleem
was deze is
inmiddels opgelost en weldra zal uw verbinding gerealiseerd worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Administratieve helpdesk hcc!net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmmzz jammer dat hier van die problemen zijn!
Ik ben zelf ook overgestapt op pro2, en na 3 dagen geen inet werkt hier alles naar behoren.
bevindingen:

- Snelheid kakte rond de 24e in, na upgrade van backbone oid, weer helemaal goed. (je kan dit trouwens goed zien aan de resultaten van speedtest.nl)
- Mijn modem geeft nu aan:
__Upstream Speed: 1024 kbps (dit was na resetten vandaag, voorheen 992)
__Downstream Speed: 2048 kbps
Dus precies wat ik besteld heb!
Verder geeft speedtest.nl dit aan:
__Download = 214.1 KByte/sec (=1713 kbps)
__Upload = 103.8 KByte/sec (=830 kbps)
Lijkt me wel redelijk.

Mijn ip adres is na het resetten van de modem, (vandaag) niet veranderd.
Misschien dat het wel veranderd als je hem een week uitzet, maar dat probeer ik liever niet :D.

Al met al, nu wel tevreden!
owja, ik kreeg een ISDN splitter ipv een analoge. Gelukkig had ik er al een, die werkt ook prima.

[ Voor 9% gewijzigd door DaOverclocker op 29-03-2005 23:55 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
YellowNeck schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:30:
Jeej..mailtje terug na 8 dagen "al"!!

[...]
het zou me niet verbazen dat je binnenkort nog 3 keer je mails beantwoord ziet worden door verschillende werknemers 8)7 tis echt een zooitje daar.

het duurde bij mij een maand voordat eindelijk m'n opzegging werd bevestigd, dit na vele malen mailen, uiteindelijk was ik zo kwaad dat ik ze toch ging opbellen (had de moed al opgegeven), kreeg ik zowaar iemand aan de lijn die zei: ik ga het gelijk voor je regelen, viel bijna van m'n stoel af.

ben echt superblij weg te zijn bij HCCnet, duurt nog 2 weken vanwege KPN opzegtermijn. Ben bijna 4 jaar lang lid geweest, en ze hebben niks gedaan om me als trouwe klant te behouden. KPN daaraantegen belde me gelijk op of ik wel niet DSL via hun wilde nemen, of migratie naar ander provider wilde.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I'm back

Mijn soap gaat toch nog door. (was te verwachten)
Heb administratie gebeld met de vraag hoe lang opzeggen zou gaan duren, i.v.m. aanmelden bij andere provider.
Dit kon ze nog niet zeggen en gaat me hier over terug bellen.
Wel wist ze te vertellen dat ik mijn contract (Pro2) moet gaan uitdienen, omdat ik zelf aansluiting verkeerd heb aangevraagd.
Ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Ik heb al jaren isdn en mijn vorige kpn basic abbo is ook via isdn.
Ik mocht het wel uitleggen aan haar maar dat had geen zin, ze gaat er van uit dat hun systeem klopt en ik de fout heb gemaakt.
Wel raar dat ik een week lang wel een adsl signaal gehad heb maar geen ip toewijzing.
Het is voor mij moeilijk te controleren daar ik mijn aanvraag 7 februari gedaan heb en alleen een bevestiging email gehad heb met de melding dat de aanvraag binnen is, maar niet wat ik heb aangevraagd.
Buiten dat, ik maak zelf ook af en toe een web site en weet dat je bij formulieren opstellen ook fouten kan maken. De begeleidende tekst(wat bezoeker ziet) bij een optie kan ook verkeerd aangegeven worden. Bijvoorbeeld wanneer een optie isdn voor het formulier moet inhouden en men zet als begeleidende tekst analoog neer, dan maak ik de "verkeerde" keuze.
Iemand deze zelfde ervaring op dit moment bij hcc?

Ik heb geen zin om jaarcontract van bbned ook nog eens te moeten gaan betalen wegens wanprestaties bij hccnet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 140118 op 30-03-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101662

mensen, adsl pro 2 werkt toch ook gewoon met de speedtouch 510 hè ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Anoniem: 101662 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:31:
mensen, adsl pro 2 werkt toch ook gewoon met de speedtouch 510 hè ?
Ja hoor, dat werkt prima. Wel even de nieuwste firmware downloaden en goed instellen uiteraard. Kijk hiervoor op deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139703

DaOverclocker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:51:
hmmzz jammer dat hier van die problemen zijn!
Ik ben zelf ook overgestapt op pro2, en na 3 dagen geen inet werkt hier alles naar behoren.
bevindingen:

Mijn ip adres is na het resetten van de modem, (vandaag) niet veranderd.
Misschien dat het wel veranderd als je hem een week uitzet, maar dat probeer ik liever niet :D.

Al met al, nu wel tevreden!
owja, ik kreeg een ISDN splitter ipv een analoge. Gelukkig had ik er al een, die werkt ook prima.
Wat bedoel je precies met resetten van de modem.
Mijn downloadsnelheid is volgens mijn modem ook 2048 kbps
maar mijn uploadsnelheid is bedroevend tussen de 60 en 90 kbps (dus gemiddeld 8 KB)
ik heb een ZYXEL 660

Ik heb trouwens ook een ISDN-splitter gekregen maar werkt ook gewoon op analoog

mvg

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is iedereen die gebruik maakt van HCCnet/BBNed gaan lunchen?

Plotsklaps!!! is de performance een stuk beter.... of hebben "ze" "het" gevonden en is nu echt alle leed voorbij? :*) althans voor mij dan? ik ben benieuwd of ik nog wordt teruggebeld door de helpdesk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139261 op 30-03-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Anoniem: 139703 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:53:
[...]

Wat bedoel je precies met resetten van de modem.

ik heb een ZYXEL 660
Achterop de Zyxel 660 zit een klein knopje, wat je moet indrukken. Dan gaat het modem weer in de fabriekstoestand terug. En moet je opnieuw de setupwizard uitvoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 03:53:

[...]

je kunt je IP-adres ook zelf testen :) met de volgende link http://www.watismijnip.nl _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door donnervogel op 30-03-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65539

Er is hoop,

Vanmiddag viel mijn internet verbinding weg, daarna de BBned configuratie geladen in mijn oude Speedtouch Home en voila!!, en gelijk een goede snelheid(215KByte/sec). Nog effe pielen om mijn router in te stellen, maar zo te zien werkt alles perfect. Aangevraagd op 7 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

lekker shit is dat!..ik aangevraagd op 12 februari ..en tik nog steeds via kpn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115868

Ik heb mijn aanvraag op 18 februari gedaan. Zit nog steeds in fase1. Af en toe staat ie op 2.
Sinds dinsdag heb ik geen ADSL meer.
Na gisteren een half uur met de helpdesk gesproken te hebben en de instellingen van mijn router te hebben nagelopen (die goed stonden) bleek dat ik nog geen ipadres krijg toegewezen.

Het zou vandaag in orde komen......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
YellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:40:
lekker shit is dat!..ik aangevraagd op 12 februari ..en tik nog steeds via kpn :?
Ach, ik heb m'n aanvraag op 10 februari gedaan en ik zit ook nog steeds via de KPN methode te werken (PPTP). Volgens het status overzicht moet ik al aangesloten zijn bij BBnet. Ik ga dit weekend nog maar eens kijken of ik nu wel een IP adres toegewezen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kdbruin schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:10:
[...]

Ach, ik heb m'n aanvraag op 10 februari gedaan en ik zit ook nog steeds via de KPN methode te werken (PPTP). Volgens het status overzicht moet ik al aangesloten zijn bij BBnet. Ik ga dit weekend nog maar eens kijken of ik nu wel een IP adres toegewezen krijg.
Als je PPTP nog werkt is het vrij zinloos om een andere instelling te proberen. Je bent wel of je bent niet van netwerk (dus ook instellingen) veranderd. Niet misschien, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik stuur vanmiddag ff een boos mailtje richting hccnet. Vind dit niet echt bepaald krantvriendelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Gisteren maar even met de helpdesk gebeld. Heb namelijk sinds de 24e 's middags en 's avonds een erg slechte tot geen internetverbinding. Was niet bekend van een storing dus moet nu een log bijhouden van de snelheid op bepaalde punten van de dag. Tot maandag bijhouden en dan nog maar eens bellen met de helpdesk werd me opgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zouden ze de prijs (29,95) voor ons abbo ook gaan opschroeven na een tijdje ?

Afbeeldingslocatie: http://www.hccmagazine.nl/upload/prijszwaar1.gif

hier nog een linkje naar nog wat onrustmakende reactie's

http://www.hccmagazine.nl...me.showArtikelen&id=46787

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 31-03-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Hmm, ik heb zelf het risico ook maar genomen en een paar dagen geleden ADSL PRO 2 aangevraagd.
Hopen dat het allemaal goed gaat.

Ik kwam trouwens net een pagina tegen waar de instellingen van de zyxel routers per netwerk worden gegeven. Misschien dat iemand hier interesse in heeft, ik iig wel.
http://www.zyxel.nl/suppo...=bbned&inlog=nee#inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Laatst online: 27-05 18:33
YellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:40:
* Narf heeft het 9 februari aangevraagd en zit ook nog via KPN online :/

Zolang ik online ben vind ik het best, wel vreemd dat ik van HCCNet nog nooit iets gehoord heb over een vertraging .... 't is dat ik dit draadje nog volg maar anders wist ik van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bandicoot schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:59:
Gisteren maar even met de helpdesk gebeld. Heb namelijk sinds de 24e 's middags en 's avonds een erg slechte tot geen internetverbinding. Was niet bekend van een storing dus moet nu een log bijhouden van de snelheid op bepaalde punten van de dag. Tot maandag bijhouden en dan nog maar eens bellen met de helpdesk werd me opgedragen.
Heb jij soms een thompson 510 modem? Mijn symptomen ware 's ochtends voreg 200Kb... langszaam aflopend naar soms minder dan 10Kb in de middag.

Ik had dat problem en uiteindelijk heb ik het modem naar factory gereset en opnieuw de config prog gerunned... en probleem pleitte. Mogelijk is er toch iets vergarbled in de conf of iets dergelijks (vaags) maar het probleem was wel opgelost.

Misschien dat het bij jou iets anders is maar het is een kleine moeite en wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:02
YellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:20:
Ik stuur vanmiddag ff een boos mailtje richting hccnet. Vind dit niet echt bepaald krantvriendelijke...
Een mailtje sturen is weinig zinvol aangezien er toch niet op gereageerd wordt door HCCNet. Ik heb twee weken en een week geleden een mailtje gestuurd en geen reactie ontvangen.

Ik zit nog wel met een vraag. Hoe zit het eigenlijk met de prijsverhoging per 1 april als je tijdig de de overstap naar BBNed hebt aangevraagd en de overstap dan nog niet rond is? Het lijkt mij namelijk niet meer dan logisch dat je gewoon totdat de overstap rond is het oude tarief blijft betalen. In ieder geval ben ik niet bereid de prijsverhoging te betalen aangezien ik meer dan een maand van te voren de overstap naar BBNed heb aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Ik weet niet hoe dat gaat met rpijsverhoging maar zodra ze ook maar enige prijsverhoging aan mij gaan vragen laat ik alle contracten ontbinden en ben ik er weg.
Ik heb een contract met hccnet en ben overgestapt omdat kpn te duur werd, nu ben ik nog steeds niet overgezet en ga ik dus zeker niet extra betalen omdat ik later wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115868

En jawel, het kan toch.
Gisteren had ik weer internet. Via BBned. De verbinding is goed. Kreeg nog een mail van de helpdesk dat ik nog een cd krijg met de instellingen!?
Het werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rowicom schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:50:
[...]Paas-tip voor iedereen die nog met HCCnet moet bellen: gebruik het nummer 020-5693700 van CAS Internet, het bedrijf achter HCCnet..... Je belt dan tegen het normale tarief (via bel1601.nl doe je dat dan voor een halve cent per minuut overigens) en de HCCnet'ers staan je te woord alsof je via de betaallijn binnen kwam.....
Supertip!

Ik raad iedereen aan om met HCCnet te bellen op dit nummer (020-5693700) om zo als kleine pleister op de wond HCCnet wat geld te onthouden!

Een verslagje van mijn gesprek volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140931

Heeft er iemand een oplossing gevonden om een adslmodemkaart te gebruiken op BBned/Tiscali/BabyXL (die alle drie RFC1483 met EnetEncap gebruiken, dat ook wel "RFC1483 met DHCP client" genoemd wordt)?

Een maximaal getweakte ST Home met SIP (Static IPspoof) is ongeveer het zelfde als een adslmodemkaart.

(Beiden verbinden met PPP =zonder "footprint". Het routen wordt dan op het verbindings/beveiligings pc-tje gedaan, zodat je modem en routingtabellen binnen de firewall vallen en bewaakt kunnen worden terwijl je ook gelijk op virussen en keyloggers kunt controleren voordat je de verbinding met je LAN deelt.. Het publieke/routerbare IP adres zit daarbij dus op de ADSL kaart, zodat het verbindingscomputertje vergelijkbaar is met een dure modem/router maar dan met meer mogelijkheden.)

Ik wil namelijk helemaal geen externe modem/router.
Eigenlijk wil ik ook geen DHCP lease, maar als dat IP adres voor onbepaalde tijd (semi-permanent) verstekt wordt valt daar wel mee te leven.

O, over de service en deskundigheid van de HCCent heb ik overigens geen goed woord meer over. Ik ga daar beslist vertrekken na ruim een uur (!) "er is nog één wachtende voor u" en de onbeschofte behandeling van telefonische- en emailvragen. Ze presteerden het zelfs om me een rekening te sturen voor een account die nog niet opgeleverd was van iemand die 5 km. verderop woont en niet eens een "welkom bij HCCnet intropapiertje ontvangen had".
Van die administratie kon Kafka nog iets leren |:(

Maarja, vertrekken bij HCCnet lost mijn meer principiële problemen met EnetEncap en DHCP niet op. Want volgens mij kan ik mijn plannetjes om in de toekomst met IPSEC te gaan experimenteren over een SWAN --permanente tunnelverbindingen leggen met andere locaties-- bij Pro2 wel opgeven...
Als ik bij voorbaad al geen volledige IPv6 functionaliteit meer kan krijgen t.g.v. EnetEncap, bijv. omdat ik geen (tunneling)servers kan draaien als het IPadres steeds wisselt, of omdat ik geen proxy op mijn LAN in kan zetten omdat ik een "hop" te kort kom t.g.v. het verplichte gebruik van een externe modem/router, dan heeft het ook allemaal niet zo veel zin om weg te gaan van het KPN-netwerk...

Ehh.. kleine aanvulling om misverstanden te voorkomen:
Het hangt van de ISP af of een IP adres semi-permanent is of steeds verandert. Van Xs4all en Demon is bijvoorbeeld bekend dat ze altijd (semi)permanente IP adressen verstrekken, ongeacht het gebruikte adslnetwerk. Bij Hccnet heb ik afgelopen jaren een "Basic" account gehad met een (semi)permanent IP adres. Dat ging via het KPN-netwerk. Maar ik vrees dat er nu bij de meeste nieuw afgesloten accounts -niet alleen bij HCcent- wisselende IP-adressen op gaan treden, wat in het geval van de Pro2 account dus net zoiets zou zijn als een 16cylinder auto verkopen maar een 4 cylinder leveren...
Van Wannadoo is me bekend dat ze bij sommige accounts géén (semi)permanent IP adres leveren zodat je daarop sowieso geen servers kunt draaien. Van andere ISP's weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

HCCnet levert ons voor BBned en Tiscali:
><
- 1 vast ip-adres
><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 10:24
Ik heb vandaag mijn modem binnegehad en binnekort word de lijn overgezet.
Maar ik weet niet welke username en paasowrd ik zometeen in moet gaan vullen.
Weet iemand waar ik dat kan vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Lennart_1337 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:39:
Ik heb vandaag mijn modem binnegehad en binnekort word de lijn overgezet.
Maar ik weet niet welke username en paasowrd ik zometeen in moet gaan vullen.
Weet iemand waar ik dat kan vinden? :?
Die heb je niet nodig bij een DHCP verbinding. Je oude inbelverbinding moet je verwijderen en zogauw je modem verbinding maakt ben je online. Success ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

><
1 vast IP adres
><

Als dat IP adres vast is, waarom moet ik dan persé DHCP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 140931 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:55:
><
1 vast IP adres
><

Als dat IP adres vast is, waarom moet ik dan persé DHCP gebruiken?
Omdat een 'vast IP' hetzelfde is gezien het gaat om 'een eigen IP' of 'steeds hetzelfde IP'. Of je het nu vast instelt of via DHCP verkrijgt maakt dan immers niets uit eigenlijk. Echter is er wel een technische reden. In een netwerk van een DSL-netwerk leverancier (telco zoals BBned of Tiscali) kan een DHCP lease ook voor belangrijke routerings informatie zorgen. (noodzakelijk dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:07:
[...]
><
Echter is er wel een technische reden. In een netwerk van een DSL-netwerk leverancier (telco zoals BBned of Tiscali) kan een DHCP lease ook voor belangrijke routerings informatie zorgen. (noodzakelijk dus).
Hmm, de DHCP lease kán routeringsinfo bevatten... Waar moet ik dan aan denken?
Zoiets als "komende uren niet langs Amsterdam naar New York routen want daar zijn files"?
Of "pakketjes van deze gast allemaal via Pietje sturen ter decodering"?

Wanneer ik dit "noodzakelijk dus" letterlijk neem, dan zouden verbindingen met DSL netwerken zónder DHCP-lease veroudert zijn. Dan kom ik er eigenlijk al niet meer omheen om mijn ADSLmodem van buiten af configureerbaar te maken tenzij ik opnieuw een account kies die via het KPN-netwerk functioneert.

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Wat voor de Telco uit efficiëntie- of politieke overwegingen wenselijk is hoeft in mijn ogen niet samen te vallen met de belangen van eindgebruikers.
Ik mik op meer beveiliging én meer privacy. En als dat dan wat extra werk voor mij en wat extra kosten voor de Telco met zich mee brengt dan moet dat maar...

Zo kwam ik een adslkaart tegen waarvan in de handel beweerd wordt dat ie op alle DSL-netwerken functioneert.
Uit de handleiding maak ik o.a. op dat je van RFC 1483 een "Bridged" en een "Routed" versie hebt. Bij "Bridged" installeer je de kaart met LAN-drivers, bij "Routed" installeer je met WAN-drivers.

Klopt mijn vooronderstelling dat "RFC 1483" overeen komt met de Routed versie (met WAN-drivers)
terwijl "RFC 1483 met EnetEncap" overeen komt met de Bridged versie (met LAN drivers)?
Of zijn er wellicht nog meer dan 2 versies van RFC 1483?

Die handleiding rept met geen woord over DHCP en vertelt dat je in beide gevallen een _inbelverbinding_ moet configureren met de basisgegevens die je provider moet verstrekken (IP adres, netmask, DNSserver, Gateway).

Dan moet ik toch ook zónder DHCP een verbinding kunnen maken?

(De bewering dat die kaart op alle netwerken functioneert is anders niet verdedigbaar. Sterker noch, dan werkt ie alleen nog maar op het KPN-netwerk..)

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 140931 op 02-04-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 10:24
Ik ben ook overgezet!

Is het nu zeker dat het ip dat ik nu heb behouden blijft of is dat dynamische?
Wat anders word een servertje draaien idd. wel moeilijk. :o
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste