Toch nog netjes opgelostRomac schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:50:
[...]
He, niet zo gauw de moed opgeven. Bij mij is het gisteren dus opgelost doordat ik er een gigantische druk op gezet heb.
Je moet gewoon overdag de administratie bellen en zeggen dat je al zo lang zonder internet zit en dat je het zat bent en terug wil naar KPN (kan dus niet) en als er,zeg binnen 2,3 dagen, nog steeds geen verbinding is dat je dan de hele zaak dropt bij je rechtsbijstand omdat hier een wanprestatie wordt geleverd.
Ik belde gisterochtend om 09.00 uur en binnen een half uur werd ik terruggebeld dat ze het hadden gedropt bij de Supervisor die er voor ging zorgen dat het opgelost zou worden.
Tegen twaalven wordt ik gebeld door de technische helpdesk en uiteraard ben ik niet op locatie. Geeft niet, ik word tussen 14.00 uur en 15.00 uur thuis teruggebeld. Dat werd dus 15.30 maar binnen een half uur was mijn lijn up and running.
Succes er mee !
Na aanleiding van je pep talk toch maar weer vanochtend de telefoon gepakt en helpdesk gebeld.
Ik heb ze gevraagd of ze me kunnen vertellen of bbned daadwerkelijk nu met mijn probleem bezig is.
Zo ja, of ze dan kunnen aangeven op wat voor termijn het probleem opgelost zou zijn. En als me dit niet aan zou staan dat ik het contract wilde opzeggen.
Ze konden op dat moment niet in het systeem van bbned kijken en zouden dan gaan bellen en mij later terug bellen.
Hebben ze gedaan. Bbned was bezig met mijn probleem. Het blijkt dat ze bij mij i.p.v. een isdn aansluiting voor adsl en gewone hebben gedaan. Op mijn vraag hoe lang dit zo duren om het recht te zetten was het antwoord, waarschijnlijk begin volgende week.
Mijn reactie hierop was dat ik nog steeds geen zekerheid had wat oplevering betreft en het me dus het beste leek om hcc op te gaan zeggen.
De medewerkster vertelde dat ze aan het eind van de dag (16:00 uur) nog terug wilde bellen, omdat ze nog e.e.a. wilde uitzoeken/informeren die dag. Had hier geen bezwaar tegen.
Ik werd later die middag terug gebeld.
Men vertelde weer over mijn verkeerde aansluiting, die ik toruwens wel goed heb aangevraagd.
Maar er werd ook verteld dat hierdoor de aanvraag opnieuw ingediend moest worden en dat ging weer 2 weken duren. Mijn andere optie is dat ik verder ga kijken op de adsl markt, wat eigenlijk al een week lang in mijn hoofd speelde.
Omdat ik de aansluiting opnieuw moet aanvragen zat ik dus theoretisch nog steeds op mijn KPN Basic abbo. Het enige wat ik dus hoeft te doen is adsl opzeggen. Wist men mij te vertellen.
Dus rest mijn alleen een opzegging te faxen en ik ben klaar wat hcc betreft. (vanuit gaande dat dit wel goed gaat natuurlijk)
Geen moeilijke brieven om een ontbindingsprocedure op te starten.
In mijn situatie (geen vertrouwen meer) vind ik dat het uiteindelijk toch nog goed is opgelost.
Hebben ze toch nog weer een beetje krediet terug gewonnen bij mij.
Ik weet in ieder geval nu waar ik aan toe ben, iets wat ik de laaste 2 weken gemist heb.
Nu alleen nog even speuren naar een andere provider.
Tips zijn altijd welkom.
Ps. Mocht het toch nog mis gaan meld ik me weer.