[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 22:44
Gisterenavond lag ineens m'n internetverbinding eruit. In m'n modem (speedtouch 510i) kon ik zien dat ik ingesteld was op de bbned snelheden. Dus even van de speedtouch site de update en configuratie gedownload en geinstalleerd maar helaas nog geen internet. Geeft wel connected aan maar vervolgens bij state: down. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of heeft dit met de zogenaamde storing te maken?

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
swampy schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:06:
Umm voordat een lijn geschikt gemaakt word voor DSL... maakt niet uit WELKE provider..wil KPN eerste het bewijs zien van dat de lijn van jou is... dus een telefoon rekening, pas met de eerste telefoonrekening kan je dus DSL bestellen!
Lijkt me heel duidelijk dat KPN weet dat die lijn van jou is. Wie vraagt hem anders aan en bij wie levert KPN anders een lijn?

Als telefoonlijn geleverd is, of zelfs tijdens de aanleg kan je al DSL aanvragen. Wel kan het iets langer duren voordat je aanvraag in behandeling gaat / verbinding geleverd wordt. Wat wel een advies is om als je een nieuwe lijn aanvraagt en deze alleen gaat gebruiken voor DSL toch zeker wel even te controleren waar (en of de lijn dus is opgeleverd) deze aangesloten / geleverd is. Stel dat deze nu bijvoorbeeld perongeluk foutief is geleverd bij de buren dan krijgen de buren ook DSL natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Bandicoot schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:39:
Gisterenavond lag ineens m'n internetverbinding eruit. In m'n modem (speedtouch 510i) kon ik zien dat ik ingesteld was op de bbned snelheden. Dus even van de speedtouch site de update en configuratie gedownload en geinstalleerd maar helaas nog geen internet. Geeft wel connected aan maar vervolgens bij state: down. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of heeft dit met de zogenaamde storing te maken?
Heb je het volgens deze manier gedaan?
En in omgeving Apeldoorn-Zevenhuizen is momenteel geen dataverkeer mogelijk via het Bbned-netwerk: Zie hier
Heb je btw wel je wachtwoord en username goed? (Username is volgens mij automatisch meeveranderd in xxxxx@hccnetpro2 oid, moet je maar even op ors.hccnet.nl kijken bij je gegevens)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
YellowNeck schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:01:
[...]

En in omgeving Apeldoorn-Zevenhuizen is momenteel geen dataverkeer mogelijk via het Bbned-netwerk: Zie hier
Heb je btw wel je wachtwoord en username goed? (Username is volgens mij automatisch meeveranderd in xxxxx@hccnetpro2 oid, moet je maar even op ors.hccnet.nl kijken bij je gegevens)
Je hebt voor BBned geen wachtwoord en gebruikersnaam nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 10:24
Wat moet je dan wel invullen bij de modem?
offtopic:
Ik heb ook aanvraag gedaan kpn lite -> bbned pro2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
[...]

En dat werkt dus wel. Staat blijkbaar zo goed verborgen op de site dat ik het niet gevonden heb. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:33
Lex_brugman schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:50:
[...]

Je hebt voor BBned geen wachtwoord en gebruikersnaam nodig
Aha, ik begreep al niet waarom ik alles al binnen had behalve een username/password |:(
Ik zal het vanavond een proberen zonder username ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Narf schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:23:
[...]

Aha, ik begreep al niet waarom ik alles al binnen had behalve een username/password |:(
Ik zal het vanavond een proberen zonder username ...
Als je bridge gebruikt (dat gebruikt bbned dus) wordt er ook niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139610

Sinds een week geen verbinding meer, had voorheen status 2, dus ik was in blijde verwachting. Heeft dit met de storing te maken (landelijk) of moet ik nog wachtwoorden, etc krijgen? geen flauw idee wat me te wachten staat, ik weet alleen dat ik nu geen verbinding thuis heb. Modem is USB-alcatel (de zgn schol). Moet ik al firmware downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139608

Op 11-2-2005 overstap aangevraagd van HCC ADSL lite naar ADSL Pro 2 BBNed. Om ongeveer 10 uur vanmorgen geen internetverbinding meer. Zou de overstap naar BBNed gerealiseerd zijn? Ik heb geen bericht hierover ontvangen. Modem Linksys WAG54G ingesteld voor BBNed. Encapsulation:RFC 1483 Bridged, VPI 0, VCI 35, Multiplexing LLC. En toen: weer verbinding met internet! Snelheden getest via Speedtest.nl. Download: 1702 kbps, Upload: 665 kbps, Connection: 177 Conn/min. Gelet op deze waarden zou ik nu dus op BBNed moeten zitten! Op HCCNet staat de landelijke ADSL BBNed storing echter nog steeds als: niet opgelost. In mijn ADSL status op HCCNet staat nog GEEN vinkje bij "Uw aanvraag is geleverd."

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hoever woont gij van de BbnedCentrale?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139608

537 meter.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb op 14-02 een nieuwe ADSL Pro 2 verbinding aangevraagd en tot op heden heb ik nog geen enkele terugkoppeling gehad van hun betreft de status. Ik heb op 16-02 een fax gestuurd voor accoord met de kpn telefoonrekening. Ik heb niets gehoord of deze is ontvangen, dus hebt toen gebeld toen kreeg ik van die gene te horen dat het eerst 10 dagen duurt voordat ze het in behandeling nemen dit omdat je in die tijd de mogelijkheid krijg om niet accoord te gaan. Maar hij zei dat als ik het hebt gestuurd ze het wel hebben ontvangen.

Na 2 en een halve week staat mijn status eindelijk op "Uw aanvraag is goedgekeurd ... ".
Nu zit ik al ruim 2 weken weer te wachten totdat ik een modem krijg opgestuurd en heb ze vorige week een e-mail gestuurd, maar krijg ik ook geen reactie. Alleen als je ze opbelt voor 20 Euro cent krijg je zeker reactie maar via e-mail ho maar.

Om eerlijk gezegt heb ik weer spijt dat ik bij HCC een abonnement hebt aangevraagd, want nu schijnt BBned weer sinds vorige week een storing te hebben in hun systeem. Kan ik lekker nog langer wachten. Ik vind het wel knap dat ze gewoon bijna een week een storing hebben in hun systeem, wat een prutsers zijn het dan.

Maargoed de klant is koning, nou niet bij Hccnet. Want geen bericht met excuus ofsow over dat de verbindign vertraging oploopt of enige reactie per e-mail.

Weet iemand of je nog van dit contract af kan komen wegens deze problemen.

Want ik wil dadelijk niet zonder internet zitten op de 28e maart, want had verwacht dat ik wel binnen anderhalve maand een aansluiting zou hebben, maar als ik het zo bekijk denk ik dat dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sjonge jonge, mijn provider Demon heeft ook al problemen met bbned, als je kunt kiezen tussen bbned/tiscali babyxl als dsl provider kies dan voor tiscali/babyxl.
Kan je een boel ergenis besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:29
Familie hier had ook problemen, maar ik heb de ouwe Alcatel Speedtouch home modem met BBned instellingen geladen en het werkte meteen... Waarschijnlijk hebben ze alles gewoon gemigreerd maar de brief met informatie nog niet verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 18:34

RC2

Resistance is futile

Ik heb inmiddels het juiste modem en nog een kpn verbinding. Nu nog hopen dat die nog even blijft zodat ze bij bbned de tijd hebben hun problemen op te lossen.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

ik had het vanavond geprobeerd om te verbinden met andere settings maar krijg nog geen verbinding hoor :)
BBned

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 15-03-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 71133 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:08:
ik had het vanavond geprobeerd om te verbinden met andere settings maar krijg nog geen verbinding hoor :)
BBned of Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 71133 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:08:

[...]

BBned
Bandicoot schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:39:
[...]

Bandicoot schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:29:
[...]

En dat werkt dus wel. Staat blijkbaar zo goed verborgen op de site dat ik het niet gevonden heb. Bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 16-03-2005 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die post van YellowNeck over username etc geeft verwarring. Voor de verbindingen via BBned & Tiscali zijn geen login & wachtwoord nodig.

Even ter herinnering / extra info ;)

Uitleg over de Alcatel modems is te vinden op support pagina's van HCCnet & op het nederlandse support gedeelte van speedtouch.nl

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 15-03-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

bjck schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:55:
Die post van YellowNeck over username etc geeft verwarring. Voor de verbindingen via BBned & Tiscali zijn geen login & wachtwoord nodig.

Even ter herinnering / extra info ;)

Uitleg over de Alcatel modems is te vinden op support pagina's van HCCnet & op het nederlandse support gedeelte van speedtouch.nl
Huh, hoe komt dan dat het voor Bandicoot wel de oplossing was op z'n (zelfde) probleem?

Hieronder: Aaah.. ok...stuk duidelijker

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 16-03-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Even voor de duidelijkheid: ik heb de handleiding gebruikt die je aangaf, maar geen username/wachtwoord ingevuld. Die zijn dus inderdaad niet nodig voor bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 14:49
Vorige week woensdag 9 maart was ineens mijn verbinding weg. HCCNET ADSL Lite en Speedtouch home modem. BBNED aangevraagd en in status 2, Zyxel modem al ontvangen.
Ik dacht in eerste instantie aan de snelheidsupgrade van KPN, onze centrale Woerden, was nog niet gedaan. De volgende dag met de helpdesk gebeld. Volgens de medewerker daar lag de storing bij de KPN en waren er meerdere meldingen van storingen in onze regio. Hij bevestigde dat mijn BBNED aanvraag nog niet gehonoreerd was. De storing werd doorgegeven aan de KPN. Vrijdagmiddag 11 maart kwam de monteur van de KPN langs bij mij, na het testen van de lijn met zijn eigen lijn kwam hij tot dezelfde conclusie, ik had geen ADSL signaal. Toen hij op zijn werkorder keek zag hij dat de lijn al was overgenomen door BBNED, vreemd dat ze dit niet eerder zien bij KPN en nog veel vreemder dat ze dit niet zien bij HCCNET. De monteur en ik hebben gelijk gebeld met de helpdesk van HCCNET en de medewerker die we nu aan de lijn hadden gaf toe dat ze een fout hadden gemaakt door het door te geven aan KPN, (rekening van KPN gaat linea recta naar HCCCNET).BBNED schijnt al een heleboel lijnen overgenomen te hebben van de KPN en heeft nu grote problemen bij het opleveren.Ik zit nu dus al een week zonder ADSL en vind dit ongehoord in deze tijd. Alle actie richting HCCNET moet van mijn kant komen via de dure helpdesk lijn, mail wordt niet beantwoord en brieven ook niet. Ik heb voorgesteld dat ze me dan maar zo snel mogelijk terug moeten zetten naar KPN, maar dat zal wel een utopie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KPN-ADSL is nog niet klaar voor het maken van overnames momenteel. Is voorlopig nog een utopie inderdaad op technisch vlak. Daarnaast is het ook vast in de toekomst niet zo dat als na een overname (opgestart door de gebruiker zelf) is uitgevoerd je zo 'terug' kan gaan als het niet bevalt.

Abonnementen, jaarcontracten, opleverprobleem heeft ook tijd nodig natuurlijk om het op te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nou lees ik hier dan de Zyxel modem op Bridge moet worden ingesteld voor ADSL Pro2 (BBned). In de handleiding die erbij zat stond dat ie op Routing moest staan.
Wat is het nu ?
Bij mij thuis staat ie op routing, maar al 3 dagen geen inet.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitje
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Nou ik zou volgens HCCNET afgelopen week (wk 10) zijn overgezet echter ik merkte aan de snelheid nog niets

Heb ik ze vrijdag laat nog een mailtje gestuurd met mijn bevindingen (meting via Speedtest.nl)
Blijk ik afgelopen maandag morgen helemaal niets meer te kunnen!
Gebeld met de HCC Helpdesk van € 0,20/minuut en weten ze me daar te vertellen dat BBNED de boel zit te verkloten.

Het stomme is gewoon dat we totaal geen informatie ontvangen over de veranderende instellingen!
want
KPN - Daar moet je op je modem aanmelden met je login gegevens

BBNED - Daar moet je d modem instellen als een brug, je hebt gelijk (een continu-) verbinding met internet. Je modem wordt nu dus 'transparant' ingesteld.
Voor de modem tweakers onder ons(zit ik hier toch goed of niet?) die hebben het nakijken
Getweakte modem zijn, als het goed is, niet meer als brug in te stellen (voor de techneuten: VCI en zo, blabla)

Nou, daar zijn we mooi klaar mee!
- Geen verbinding
- geen gegevens over hoe je de modem nu moet instellen
- vet betalen voor een helpdesk waar je gemiddeld een half uur aan de lijn voor hangt en nog geen stap verder bent...

Ik ga ze nu ff bellen in de hoop dat ze een positief antwoord voor me hebben

NB: Ik heb geen getweakte modem, zo een smart-ass ben ik nou net wel!

NB II: Ik hou HCC NET niet verantwoordelijk voor het feit dat ik niet Online ben

Ik hou ze wel verantwoordelijk voor het feit dat ze hier zo blind op instappen
Iedereen weet toch dat je bovenstaande niet zou moeten laten gebeuren maar zien te voorkomen? Stuur die aanmelders een flyer toe met hoe je de modem moet aanpassen enzo…

Nu lijkt het wel op een 'Crash Scenario', dit gaat veel geld en een hoop ergernis kosten

Gelukkig komt Tele2 ADSL eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitje
DaOverclocker schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:11:
Nou lees ik hier dan de Zyxel modem op Bridge moet worden ingesteld voor ADSL Pro2 (BBned). In de handleiding die erbij zat stond dat ie op Routing moest staan.
Wat is het nu ?
Als bridge dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139703

:( :(
Blijkbaar zijn er veel meer mensen, die problemen hebben met HCCnet n.a.v. het overzetten van KPN naar PRO2 (BBNED)
Ik zit nl ook al 3 dagen zonder internet en niemand helpt ons, omdat HCCNET er zgn geen grip op heeft. Een nieuwe modem (ZYXEL 660) besteld en gekregen. De instellingen waren mij ook niet duidelijk. Antwoord van de helpdesk was: geen logonid/password en dan verder volgens de handleiding.

Kunnen we met elkaar geen vuist maken naar HCCNET?

Hoe kunnen we dit aanpakken. Heeft iemand een idee?

Laat iedereen, die NU problemen heeft met PRO2, reageren. Dan zal ik dit naar HCCNET sturen
mijn Email-adres is: michiel.vd.wal@hccnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115868

NIeuwe info op de site van Hccnet:

start: 15 maart 2005 09:00
einde: onbekend

Er zijn momenteel problemen in het ordersysteem van BBned. Hierdoor kan het voorkomen dat de KPN ADSL-verbinding reeds is afgesloten en de BBned ADSL-verbinding nog niet is opgeleverd.

Wij begrijpen dat dit heel vervelend voor u is. BBned werkt er dan ook hard aan dit met spoed op te lossen.

Helaas kunnen wij op dit moment geen duidelijkheid geven over de oplevering van uw verbinding en hebben wij niet de mogelijkheid dit proces te bespoedigen.

U ontvangt zo spoedig mogelijk per brief meer informatie over de oplevering van uw aansluiting.

Wij danken u voor uw geduld en vertrouwen op uw begrip.

Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DaOverclocker schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:11:
Wat is het nu ?
Modem kan als Bridge of als Router functioneren. Dus als modem of als modem-router. Instelling is dan keuze tussen Bridged/Routing.

Modem moet voor Tiscali en/of BBned in het protocol: RFC1483Bridged (dus _niet_ routed daar!). Met multiplexing LLC.

Let op!: In een ZyXEL heet RFC1483Bridged als je hem in de 'routing' mode hebt staan ENET ENCAP

(de andere optie RFC1483 is dan RFC1483Routed en dat werkt _niet_)

Houdt de 'mode' van het functioneren van het appraat qua termen uit elkaar met de 'protocol' of 'encapuslatie' die gebruikt moet worden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 16-03-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn status is vandaag weer op fase 2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitje
Yup,

de mijne ook

ADSL-statusoverzicht
Hier volgt een statusoverzicht van uw ADSL-aanvraag en/of verbinding:

Aansluiting

Naam aanvrager: -xxxxxxxx-
Telefoon ADSL-lijn: -xxxxxxxxx-
ucode: -xxxxxxx-
Abonnementsvorm: ADSL Pro2
Pakket: onbekend

DSL-netwerkaanbieder: BBned

Type aanvraag: Verhuizing van provider

Monteur: nee *

V 1: hcc!net heeft de aanvraag ontvangen op 10-02-2005.
V 2: Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder.
   3: Uw aanvraag is geleverd. (is nu weer grijs)

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is BBned ADSL met USB-modem (Alcatel Speedtouch USB) mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139681

Medio 2002 ben ik geabonneerd op KPN ADSL Basic en kreeg ik Alcatel Speed Touch Home - network terminator. Getweakt of niet getweakt ? Ik beschouw dat als modem. Later heb ik Wireless Draytek (antennes en vier ports) Vigor2200we aangeschaft. Ik begrijp, dat Vigor2200we router is. Pas toendertijd een paar maanden later is er nieuw geintergreerde modem+router op de markt gekomen.
In ieder geval werkt het tot nu toe prima. ;)

Net als jullie wil ik overstappen naar Adsl Pro2 (6 mnd 24,95 en erna 29,95) en komt in bbned netwerk.
Hccnet deelt mij mede, dat mits Speedtouch getweakt is (ingesteld als router), kan het NIET gebruikt worden. :?

Zowel modem Speedtouch home en router wireless Draytek, vraag ik me af voordat ik ga overstappen of dat direct kan werken met adsl pro2 abo. Uiteraard hangt van de instellingen af. Ik lees iets over bridge hoewel ik geen techneut ben op dat gebied. Dat is van de latere zorg.
De vraag is, als dat prima kan fungeren, hoef ik geen type zyxtel apparaat (modem of router of wireless) te nemen?

Ten tweede lees ik iets over linesharing (met of zonder) Hieruit kom ik niet wijzer uit.
Want zoals jullie zeggen om van KPN 'gezeik' afstand te doen, dus ZONDER linesharing moeten we TOCH 9,40 per maand betalen ??

MET linesharing , hoeven we geen 9,40 euro per maand te betalen, begrijp ik soms, dat we wel KPN Belbasis abo van 19,30 euro per maand moeten betalen?? En wat kunnen we naast Adsl, de telefonie ermee doen?? 8)7

Via KPN netwerk:
KPN Belbasis 19,30
KPN Adsl basis 27,95
Hcc-net deel 19,40
--------
TOTAAL 66,65 per maand inclusief btw

Via Bbned netwerk:
Hccnet Adsl pro2 (eerst 24,95 en na de eerste zes maanden) 29,95
KPN telefonie abonnement opzeggen, dus Zonder linesharing 9,40
---------
TOTAAL 39.95 per maand inclusief btw

Naast de gewone analoge telefoonlijn lees ik iets over de internettelefonie, fax, sms.
Zowel de KPN als de Bbned, Tiscali, enzovoort, wil ik even voor de zekerheid weten, of we dan via Adsl gebruik kunnen maken via internettelefonie, het versturen van de faxen en sms?

Groet Pupil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ST HOME is wel bruikbaar als 'modem' in princiepe, is mogelijk wel een andere firmware en veel aanpassingen nodig in de settings. Dan even de draytek ipv PPPoA op Dynamic IP zetten en klaar in princiepe.

Stuk naar boven heb ik al linkjes geplaatst van de support pagina's her en der.
Anoniem: 139610 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:22:
Is BBned ADSL met USB-modem (Alcatel Speedtouch USB) mogelijk?
Technisch werkt het. Vereist aardig wat handigheid om het de-installeren van de stuurprogramma's met KPN instellingen en het herinstalleren met BBned instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ??

Van Hccent krijg ik dit bericht namelijk dat de USB-modems niet mogelijk is.

ADSL-modems kunnen worden gebruikt in combinatie met de aansluitingen via bbned en Tiscali.

De modems die niet kunnen worden gebruikt zijn:

· Alcatel Speedtouch Home getweakt (ingesteld als router) (zwart met vijf lampjes voorop)
· USB-modems

De modems van het onderstaande typen kunnen wel worden gebruikt:

· Alcatel Speedtouch Home ( zwart met vijf lampjes voorop)
· Alcatel Speedtouch 510 (Multi-pc modem, 4-ports, zwart met vijf lampjes voorop)
· Alcatel Speedtouch 510/ 510i (ethernetmodem met drie lampjes bovenop)
· Alcatel Speedtouch 510/ 510i (Multi-pc modem, 4-ports met drie lampjes bovenop)
· Alcatel Speedtouch 570/ 570i (draadloos modem)
· Alcatel Speedtouch 580/ 580i (draadloos modem, 4-ports)

Dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via Draytek webconfigurator staat, dat zowel PPPoE en static/dynamic IP uitgeschakeld zijn (disabled) :-(
Ik herinner me toendertijd dat ik alles gepoogd heb om via dynamisch IP in te schakelen, echter werkt toen niet. Uiteindelijk draait het via PPTP en het werkt! :-)
Naast static of dynamic IP moet ik soms de ip-adres "Specify an IP address" opgeven of wordt het automatisch IP via eigenschappen Netwerk toegewezen en ... automatisch verwerkt via Draytek? :? Dit valt eigenlijk buiten dit onderwerp.

Als ik ga overstappen naar adsl pro2 proef ik dat ik de SpeedTouch Home ook moet instellen en dan via de bridge. Hoe en wat? Aanemelijk is het echt niet zo moeilijk hoewel de nodige kennis vraagt om dit uit te dokteren. 8)7

Verder lees ik, dat de benodigde instellingen voor het Bbned netwerk via de ST Home namelijk:
Mode: Routing, Encapsulation: Enet Encap, Multiplex: LLC, VPI: 0, VCI: 35

Mijn God, wat betekenen dat allemaal en waar moet ik dat instellen? |:( 8)7
Via http://www.speedtouch.nl/home.html lees ik, dat we "download configuratie SpeedTouch Home Bbned" en nieuwe firmware kunnen doen.

Via 10.0.0.138 van ST home alcatel zie ik bij "upgrade"

Active software version: GV8BAA3.281 (1006396)
Passive software version: GV8BAA3.270 (1003825)

Zo te zien draai ik de nieuwste versie. ;)

Groet leergierige pupil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitje
Ik heb mijn modem 'gelukkig' niet getweakt,

Ik lees veel berichten over de getweakte modems,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een getweakte modem weer terug te krijgen is in originele staat?
dus van router weer terug naar poort (standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139261

Dit was de oorspronkelijke "hack" van www.sateh.com

------
Step Two - Enable the Pro features

Login to the modem using telnet. You can login as any user with any password (if you haven't changed it of course). Now do the following

=>EXPERT
'SpeedTouch (00-00-00-00-00-00)'
Password :
Switch to expert mode.
Return to Normal mode by typing

You are now in Expert mode. There are some other interesting commands available here. Ok, next step is to upgrade the modem:

> rip
rip> drv_read 2 1 b
the data in hex is : 8604

Now change the last digit to 6 and write it back. It's possible that you get another number back, but changing the last digit to 6 always seems to do the trick. (I'm not sure why my modem gave back 8604, others have reported to get 8600 for PSTN or 9600 for ISDN)

rip> drv_write 2 1 b 8606

And then reboot the box.

rip>exit
>system
system> reboot

That's it! Your modem now has the Pro features!

------

Dus als je dit omgekeerd uitvoerd 9van 8606/9606 terug naar 8604/9604 neem ik aan dat je de hack weer teniet doet.

eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 139261 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:38:(...)Dus als je dit omgekeerd uitvoerd 9van 8606/9606 terug naar 8604/9604 neem ik aan dat je de hack weer teniet doet.

eigen risico natuurlijk.
Dit klopt idd, ik heb dit ooit een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 139681 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:31:
Oh ??

Van Hccent krijg ik dit bericht namelijk dat de USB-modems niet mogelijk is.

ADSL-modems kunnen worden gebruikt in combinatie met de aansluitingen via bbned en Tiscali.

De modems die niet kunnen worden gebruikt zijn:

· Alcatel Speedtouch Home getweakt (ingesteld als router) (zwart met vijf lampjes voorop)
· USB-modems

De modems van het onderstaande typen kunnen wel worden gebruikt:

· Alcatel Speedtouch Home ( zwart met vijf lampjes voorop)
· Alcatel Speedtouch 510 (Multi-pc modem, 4-ports, zwart met vijf lampjes voorop)
· Alcatel Speedtouch 510/ 510i (ethernetmodem met drie lampjes bovenop)
· Alcatel Speedtouch 510/ 510i (Multi-pc modem, 4-ports met drie lampjes bovenop)
· Alcatel Speedtouch 570/ 570i (draadloos modem)
· Alcatel Speedtouch 580/ 580i (draadloos modem, 4-ports)

Dus :)
Veel is uiteindelijk wel werkbaar te krijgen maar met een misschien en (te)veel bloed-zweet-en-tranen. USB-modems in het algemeen is tegenwoordig sowieso af te raden eigenlijk met DSL, zeker met hogere snelheden > 2Mbit.

De ST HOME werkt als PRO (dus 'hacked' of 'tweaked') wel met KPN-ADSL (PPTP) maar kan niet BridgedIP-LLC draaien met NAT en dus niet als router functioneren. Blijkt dat sommige series weer naar 510 door te 'hacken' zijn met firmware en dan kan het wel weer.

Door alle onzekerheid, onduidelijkheid, kans op misflash etc etc etc is deze lijst wel prima aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kreeg vandaag dit mailtje dat Hcc het nogal druk heeft met de aanvragen :)
Geachte heer/mevrouw,

Momenteel zij wij druk bezig om alle aanvragen van de ADSL abonnementen die
via Bbned worden aangeboden zo snel mogelijk rond te maken. Door de grote
drukte is er helaas vertraging opgetreden in de afhandeling van deze
aanvragen. Wij kunnen u helaas geen precieze tijdsindicatie geven. Onze
excuses hiervoor.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Administratieve helpdesk hcc!net
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Anoniem: 139703 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:57:
Blijkbaar zijn er veel meer mensen, die problemen hebben met HCCnet n.a.v. het overzetten van KPN naar PRO2 (BBNED)
Ik zit nl ook al 3 dagen zonder internet en niemand helpt ons, omdat HCCNET er zgn geen grip op heeft. Een nieuwe modem (ZYXEL 660) besteld en gekregen. De instellingen waren mij ook niet duidelijk. Antwoord van de helpdesk was: geen logonid/password en dan verder volgens de handleiding.

Laat iedereen, die NU problemen heeft met PRO2, reageren. Dan zal ik dit naar HCCNET sturen
Hoi Michiel,

Heel graag ondersteun ik je actie, ik zit al sedert 9/3 zonder ADSL. Buiten de mededeling
op de storingspagina krijg je totaal geen feedback van HCCNET en ik voel me zo machteloos
ik wou dat ik nooit BBNED had aangevraagd.
Ik begrijp dat jij wel een ADSL signaal hebt maar het Zyxel modem niet aan de praat krijgt.
Ik heb ook het modem maar totaal geen ADSL signaal omdat BBNED doodleuk mijn ADSL
lijn bij de KPN heeft opgezegd zonder dat ze de nieuwe aansluiting kunnen realiseren.
Ik vind dit een wanprestatie van HCCNET, als onze service provider zijn zij, en alleen zij
100% verantwoordelijk. Ik heb al heel wat geld gespendeerd door de helpdesk te bellen
maar daar krijg je alleen vage antwoorden. Een concrete uitspraak krijg je niet van ze.
Moet je eens op de site van BBNED kijken hoe vol lof ze over zichzelf zijn, ik word
hier echt niet goed van en dat in deze moderne tijd.
Wat kunnen we hieraan doen ? Ik ondersteun van harte je aktie en ik hoop dat je er
iets mee kan bereiken want ik heb het nare gevoel dat dit nog heel lang kan duren.
Met vriendelijke groet,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Anoniem: 115868 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:24:
NIeuwe info op de site van Hccnet:

start: 15 maart 2005 09:00
einde: onbekend

Er zijn momenteel problemen in het ordersysteem van BBned. Hierdoor kan het voorkomen dat de KPN ADSL-verbinding reeds is afgesloten en de BBned ADSL-verbinding nog niet is opgeleverd.

Wij begrijpen dat dit heel vervelend voor u is. BBned werkt er dan ook hard aan dit met spoed op te lossen.

Helaas kunnen wij op dit moment geen duidelijkheid geven over de oplevering van uw verbinding en hebben wij niet de mogelijkheid dit proces te bespoedigen.

U ontvangt zo spoedig mogelijk per brief meer informatie over de oplevering van uw aansluiting.

Wij danken u voor uw geduld en vertrouwen op uw begrip.

Excuses voor het ongemak.
We worden gewoon belazerd door HCCNET ! Ze passen gewoon het begin van de storingsdatum aan.
Eergisteren stond er nog 10 maart als begindatum van de storing op de HCCNET site maar uit eigen ervaring weet ik dat het reeds op 9 maart is begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Romac schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:38:
[...]

Hoi Michiel,

Heel graag ondersteun ik je actie, ik zit al sedert 9/3 zonder ADSL. Buiten de mededeling
op de storingspagina krijg je totaal geen feedback van HCCNET en ik voel me zo machteloos
ik wou dat ik nooit BBNED had aangevraagd.
Ik begrijp dat jij wel een ADSL signaal hebt maar het Zyxel modem niet aan de praat krijgt.
Ik heb ook het modem maar totaal geen ADSL signaal omdat BBNED doodleuk mijn ADSL
lijn bij de KPN heeft opgezegd zonder dat ze de nieuwe aansluiting kunnen realiseren.
Ik vind dit een wanprestatie van HCCNET, als onze service provider zijn zij, en alleen zij
100% verantwoordelijk. Ik heb al heel wat geld gespendeerd door de helpdesk te bellen
maar daar krijg je alleen vage antwoorden. Een concrete uitspraak krijg je niet van ze.
Moet je eens op de site van BBNED kijken hoe vol lof ze over zichzelf zijn, ik word
hier echt niet goed van en dat in deze moderne tijd.
Wat kunnen we hieraan doen ? Ik ondersteun van harte je aktie en ik hoop dat je er
iets mee kan bereiken want ik heb het nare gevoel dat dit nog heel lang kan duren.
Met vriendelijke groet,
Rob
Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem, totaal geen feedback krijgen van HCCNet. Als je ze opbelt zit je eerst een half uur te wachten, dat tikt lekker aan met die 0,20 euro cent. Verder heb ik na een maand nog steeds geen aansluiting en zie ik net dat iemand leuk een e-mail heeft gekregen dat ze druk bezig zijn om alle adsl aansluiting af te ronden. Tsjah daar heb je ook dus echt een Maand voor nodig bij zelfs een nieuwe aansluiting. Tsjah sorry hoor, daarnaast heeft BBned al een rpobleem sinds 9-10 maart en nu opeens staat er 15 maart dat het pas begonnen is. Echte service kennen ze wel, zeggen ze dat je schriftelijk een brief zou krijgen of een e-mail, nou waar is die dan???

Ik heb vandaag een e-mail naar ze toegestuurd over hoe het nu zit met de aansluiting en daarnaast een termijn gesteld dat als ik niet binnen een week een reactie van ze krijg dat ik het contract ontbind wegens het feit dat zij niet aan hun verplichten voldoen.

Ik ga niet de hele dag aan de lijn hanguh voor 0,20 euro cent per minuut, ik ben klant, zij hebben ook verplichtingen naar ons toe wij niet alleen naar hun toe. Want heb mijn verplichtingen voldaan, maar zij daarentegen op geen enkele manier.

Op het momen zit ik zelfs telefonisch te bellen omdat ik wel had verwacht dat ik internet zou hebben binnen een maand maar je ziet het maar...

Nou ik denk ook niet dat ik nog een reactie van hun ontvang deze week dus het zal ontbinding van het contract worden tenzij er nog op een enkele manier een poging door hccnet word gedaan om mij op andere gedachte te brengen, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm..krijg de kriebels als ik al deze verhalen hoor
Heb namelijk zelf ook de overstap op 12 Februari aangevraagd van Lite naar Pro2.
Zit momenteel al een weekje in Fase 2, heb verder niets (geen mail, geen brief, geen telefoon) vernomen van Hccnet over een eventuele downtime binnenkort ivm de oversluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Hccnet heeft gezegd dat de downtime enkele uren kon zijn. Heb zelf het modem al binnen. Storing ligt dan ook bij BBned en HCCnet kan waarschijnliujk gaan stampvoeten wat ze willen maar daarmee lost BBned het vast niet sneller op.
Het is slecht van BBned dat er nu mensen zonder inet aansluiting zitten. En de beantwoording van vragen bij HCCNet is nogal eens willekeurig qua tijd. Jammer, slordig en hou het er maar op dat ze het druk hebben omdat het zo'n puinhoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Weten jullie zeker dat je modem goed staat ingesteld? Ik dacht ook eerst zonder internet te zitten, maar na mijn modem goed ingesteld te hebben op de bbned instellingen blijk ik gewoon internet te hebben. Wel slecht van HCCnet natuurlijk dat ze niet even laten weten dat je overgezet bent en even de goede instellingen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Bandicoot schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:55:
Weten jullie zeker dat je modem goed staat ingesteld? Ik dacht ook eerst zonder internet te zitten, maar na mijn modem goed ingesteld te hebben op de bbned instellingen blijk ik gewoon internet te hebben. Wel slecht van HCCnet natuurlijk dat ze niet even laten weten dat je overgezet bent en even de goede instellingen opsturen.
Modem goed ingesteld ? Ik heb geen ADSL signaal dus er valt niets in te stellen volgens mij. Mijn Line Sync op mijn Speedtouch home (niet getweakt) knippert en ook bij mijn nieuwe Zyxel modem gaat het ADSL lampje niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Nog een link gevonden over de wantoestanden bij HCCNET

http://www5.hccnet.nl/hcc...podiumbericht.cfm?id=5983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Anoniem: 139703 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:57:

Hier is een goede link voor alle klagers, invullen en droppen bij de Consumentenbond. Heb ik gelijk gedaan. Kan ik toch wat van mijn frustratie kwijt.

http://www.consumentenbon...2/1284242/?ticket=nietlid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YellowNeck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:19:
Hmm..krijg de kriebels als ik al deze verhalen hoor
Heb namelijk zelf ook de overstap op 12 Februari aangevraagd van Lite naar Pro2.
Zit momenteel al een weekje in Fase 2, heb verder niets (geen mail, geen brief, geen telefoon) vernomen van Hccnet over een eventuele downtime binnenkort ivm de oversluiting.
Nou is het natuurlijk wel zo dat mensen bij wie het niet goed ging hun verhaal hier posten; wanneer het wel goed gaat lees je dat niet zo snel. Hoewel het wel duidelijk is dat e.e.a. niet soepeltjes verloopt.

Ik heb Pro2 op 19-2 aangevraagd (overstap van HCCNet Basic), m'n status staat op 2, verder heb ik nog niets gehoord van HCCNet. Het modem heb ik inmiddels wel ontvangen (en alvast in gebruik genomen). Als de overstap goed verlopen is zal ik het zeker posten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 17-03-2005 08:30 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn status is vor de tweede keer van fase 2 naar fase 1 teruggegaan.
Ik heb er ondertussen flink de balen in. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325

Mijn PJG (Persoonlijk Juridisch Gevoel) zegt dat ik geen nieuw contract met HCCnet heb, omdat er niet binnen een redelijke termijn is gereageerd door HCCnet. Geen e-mail, telefoontje of brief na mijn aanvraag!

Ik ga het straks even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nou is mij echt niet duidelijk hoe je die modem nou in moet stellen.
Volgens het boekje moet mijn modem(Zyxel660 en router in 1) ingesteld worden op:
- Routing
- geen gebruikersnaam en ww
- 0/35
- VLC

Maar nou hoor ik hier mensen roepen dat ie op Bridge moet staan. Dit is dus in strijd met wat het boekje zegt.
Verder heb ik zelf al van alles geprobeerd, maar thelpt niks.
Ik heb wel een DLS connectie, want het lampje brand wel op de modem. Het draadje is dus fysiek al verlegd naar BBNed.
Ik wordt er nu toch ook wel goed flauw van, zo'n lange tijd zonder internet (hier sinds maandag).
Als mensen nog steeds bij KPN zitten, of in fase 1 zitten zou ik juist maar blij zijn, want zodra je opver gaat naar BBned, zit je zonder inet.
Misschien heeft HCCNET de overzettingen wel stopgezet tijdelijk (dus de mensen die npog bij KPN zittten en die ook vergaan op BBNED) , totdat BBNED de problemen heeft verholpen.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139786

Voor BBNed heb je alleen dit nodig zonder username/password:

Bridge LLC
VPI: 0
VCI: 35

En om maar lekker mee te zeiken:
10 feb. aanvraag ingediend om van Xs4all fast (te duur) over te stappen naar Pro2 van HCC.
28 feb. werd ik afgesloten
1 mrt. stond de status op 2 (goedkeuring BBNed)
3 mrt. gebeld hoelang het nog kan duren aangezien in de voorwaarden staat dat het enkele uren zou duren.
4 mrt. er is teruggebeld (de enige keer dat ik service heb gehad!!!!). De vraag stond uit bij BBNed en HCC gaat mij op de hoogte houden.
Week 10 (datum onbekend):
HCCnet weer gebeld. Na wat uitzoekwerk zijn ze erachter. Mijn aanvraag is helemaal correct ingevuld en heeft de juiste weg bewandeld. Echter, er is een capaciteitsprobleem in de wijkcentrale waardoor mijn aanvraag niet afgemaakt kon worden. Precies die dag dat ik gebeld heb zou mijn aanvraag opnieuw worden ingeschoten. Helaas kan het 1-1,5 week duren voordat er weer internet is.
Week 11 (14 mrt): Helpdesk gebeld. Een bericht van de helpdesk dat er problemen zijn bij BBNed betreffende het ordersysteem.
Week 11 (17 mrt): Nog steeds helemaal niets. Alweer 17dagen zonder internet zonder vooruitzicht. HCCnet zwijgt, BBNed maakt alleen maar meer reclame voor hun Mach2/3 internet.

Als ik dit geweten had..... nu weet ik ook waarom Xs4all duurder is. Zie ADSL bij Xs4all. Ze zijn zo slim om Pro ADSL (via BBNed) helemaal niet meer aan te bieden zolang de storing duurt. Da's pas service.

Ik heb gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DaOverclocker schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:15:
Nou is mij echt niet duidelijk hoe je die modem nou in moet stellen.
Volgens het boekje moet mijn modem(Zyxel660 en router in 1) ingesteld worden op:
- Routing
- geen gebruikersnaam en ww
- 0/35
- VLC

Maar nou hoor ik hier mensen roepen dat ie op Bridge moet staan. Dit is dus in strijd met wat het boekje zegt.
Verder heb ik zelf al van alles geprobeerd, maar thelpt niks.
Ik heb wel een DLS connectie, want het lampje brand wel op de modem. Het draadje is dus fysiek al verlegd naar BBNed.
Ik wordt er nu toch ook wel goed flauw van, zo'n lange tijd zonder internet (hier sinds maandag).
Als mensen nog steeds bij KPN zitten, of in fase 1 zitten zou ik juist maar blij zijn, want zodra je opver gaat naar BBned, zit je zonder inet.
Misschien heeft HCCNET de overzettingen wel stopgezet tijdelijk (dus de mensen die npog bij KPN zittten en die ook vergaan op BBNED) , totdat BBNED de problemen heeft verholpen.
Protocol dat gebruikt wordt is inderdaad RFC1483Bridged-IP-LLC bij BBned & Tiscali.

In een ZyXEL is de mode dus ROUTING (je wilt hem immers als router gebruiken) en dan heet de encapsulatie/protocol ENET ENCAP.

(Zou je daar 'RFC1483' kiezen draait het modem met het Routed-IP-LLC protocol wat niet werkt).

Dus houdt duidelijk uit elkaar: "modem als router of bridge" qua gebruik & protocol bridged-IP-LLC (ENET ENCAP) / routed-IP-LLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:02
Ik zal ook nog maar wat olie op het vuur te gooien ;-)

Ik heb nog het oude speedtouch home modem dat ik via een USRobotics router aanstuur. Ik heb ook reeds het nieuwe Zyxel modem ontvangen.

Afgelopen dinsdag is vroeg in de ochtend (4 uur of zo volgens mijn logs) de verbinding eruit gevlogen en aangezien ik daar pas achter kwam toen ik remote wou inloggen, kon ik niet veel doen. Volgens de status pagina was de hele boel geleverd, er stond echter geen datum bij. In de loop van de middag kon ik ineens weer inloggen, maar na korte tijd was de verbinding weer weg.

's Avonds thuis het nieuwe modem en splitter geinstalleerd en de computer direct met het modem verbonden. Ik kreeg netjes een DSL lampje op het modem, dus er was een ADSL signaal. Via m'n browser het modem ingesteld op de instellingen zoals aangegeven (zonder usernaam/wachtwoord) maar ik kreeg geen verbinding. Allerlei andere instellingen geprobeerd, maar niets werkte.

M'n oude speedtouch home weer aangesloten, modem weer aan m'n router en voila, gewoon weer verbinding via de oude "KPN" instellingen. Dit werkt nu weer een aantal dagen en zolang dit blijft werken, ga ik de boel niet aanpassen.

Mvg,

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 11:02
Even nog een ander vraagje. Als ik het Zyxel modem aan m'n USRobotics router wil hangen, dan moet ik het modem toch in "bridge" mode zetten in plaats van "router" mode en m'n USRobotics zo instellen dat hij een IP adres toegewezen krijgt. Of heb ik het nu mis?

Alvast bedankt!

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Milly schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:28:
[...]

Nou is het natuurlijk wel zo dat mensen bij wie het niet goed ging hun verhaal hier posten; wanneer het wel goed gaat lees je dat niet zo snel. Hoewel het wel duidelijk is dat e.e.a. niet soepeltjes verloopt.

Ik heb Pro2 op 19-2 aangevraagd (overstap van HCCNet Basic), m'n status staat op 2, verder heb ik nog niets gehoord van HCCNet. Het modem heb ik inmiddels wel ontvangen (en alvast in gebruik genomen). Als de overstap goed verlopen is zal ik het zeker posten ;)
Ik hou jullie echt wel op de hoogte hoor.
Vanmorgen maar weer eens de HCCNET helpdesk gebeld.
Tussen 9 uur en 10 uur kom ik er niet eens door. In de tussentijd maar eens met BBNED gebeld maar die kaatsen de bal terug naar HCCNET. Toch nog maar er een mail naar BBNED achteraan gestuurd waar ik een standaard antwoord op terug kreeg.

Eindelijk om 10 uur contact met de HCCNET helpdesk en krijg de zoveelste medewerker aan de lijn.
Maar wat een verademing.deze jongen, Joost Hoogenvelt, weet waar hij over praat en hoe het hoort. Hij gaat hier achteraan en omdat het te lang zou gaan duren stelt hij voor om me terug te bellen, ik sla steil achterover ! En inderdaad na 15 minuten belt hij terug.

Volgens Joost is gisteren mijn BBNED verbinding om 14.00 uur opgeleverd. Maar ik sta nog op fase 2 en mijn Line sync lampje knipperde gisteravond nog ? Dat kan volgens Joost, de fase status wordt later bijgewerkt en als de juiste instellingen voor het Speedtouch modem nog niet geladen zijn blijft het lampje knipperen.

Ik kan niet wachten om het vanavond uit te gaan proberen, wordt dus vervolgd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

ik zit al sinds 9 februari in fase1 >> kan ik het nu nog annuleren?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie zojuist dat de "BBNed storing" nu 2x op de website van HCCNet staat, 1x opgelost en 1x nog open.... is dit nu een HCCNet storing die bovenop de BBNed storing ligt of is men bij de "beste" helpdesk vasn Nederland gewoon het spoor bijster?

Ik ben toch erg benieuwd hoed it allemaal af gaat lopen, ook wat betreft de (af)rekening. Ik denk dat dit nog wel eens lang kan gaan duren en voor velen nogal wat furstratie op gaat leveren.

Ik heb trouwens geen spijt van de overstap want BBNed performed prima... als je het eenmaal hebt dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

USB-modem (Alcatel speedtouch USB) is geschikt te maken, dus geennieuwe modem kopen, wordt alleen niet ondersteund bij storingen oid.

Bij gebruik WIndows XP:
configuratiescherm - netwerkverbindingen - Alcatel dial in - rechtermuisknop - eigenschappen - info vpi vcu 8*48 veranderen in 0*35 - OK. Gebruikersnaam en wachtwoord verwijderen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Alle storingen zijn opgelost volgens de website maar meteen zit ik weer in fase 1 terwijl ik wel een modem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kdbruin schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:04:
Even nog een ander vraagje. Als ik het Zyxel modem aan m'n USRobotics router wil hangen, dan moet ik het modem toch in "bridge" mode zetten in plaats van "router" mode en m'n USRobotics zo instellen dat hij een IP adres toegewezen krijgt. Of heb ik het nu mis?

Alvast bedankt!

Kees.
Niet een dubbele router achter elkaar zetten. Lijkt me handigste om de ZyXEL dan in 'bridge' te zetten en de USRobotics als router (op dynamic/auto IP ipv PPPoA etc). Let wel op met IP lease tijden als je hem perongeluk eerst hebt opgevraagd (en gekregen) met je ZyXEL in router etc. Vrijgeven kan alleen via telnet interface diep in de ZyXEL en anders is het wachten tot de lease verlopen is of MAC adres overnemen in je router ;)

Edit knopje zit rechtsboven overigens....

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 17-03-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 28-05 23:15

Nyana

Who?!

Ik heb vandaag ook eindelijk het modem binnen gekregen. En status staat op

-> 3: Uw aanvraag is geleverd per . Dit is tevens de startdatum van uw facturatie.

Maarjah geen datum per waneer dus, beetje jammer.
Ik heb geen zin om 3 weken zonder internet te zitten.
afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Zoals beloofd - Wordt vervolgd.

Eerst het goede nieuws, in mijn mail vond ik een bericht van de administratie
van HCCNET met de volgende tekst "De problemen bij BBned zijn deze week opgelost.
Excuses voor het ongemak. U kunt schriftelijk een verzoek tot creditering indienen."
Het tweede goede nieuws is dat alle gedupeerden de 1e maand gratis krijgen, een
schrale troost voor al dat geleden ongemak.

Dan het slechte nieuws, ik krijg nog steeds geen verbinding. Ik ben ongeveer 3 uur
aan de telefoon geweest met de helpdesk waarvan 2 uur voor mijn rekening (120 min.
maal 0,20 cent) waarvan de rekening dus rechtstreeks naar HCCNET gaat.
Ik moet zeggen hij deed er alles aan om mij te helpen. Ik heb 2 modems, een Speedtouch
Home en een Zyxel maar met beide kom ik het internet niet op.
Ik heb wel degelijk een ADSL signaal. Het line sync lampje bij het Speedtouch modem
brand constant en als ik de Zyxel gebruik dan knippert het DSL/PPP lampje langzaam.
Volgens de gebruiksaanwijzing is hij dan de ADSL lijn aan het initialiseren en hij
blijft dit doen. Hij gaat dus niet constant branden.
De conclusie van de helpdesk medewerker was tenslotte dat er iets niet goed in
de ADSL centrale zit en dat degene die er over gaat pas maandag weer aanwezig is.
Dus weer een weekend zonder ADSL.

Vraag aan jullie die wel een werkende ADSL verbinding met BBNED hebben -
Brand bij jullie wel het DSL/PPP lampje wel constant ? (snel knipperend mag ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Romac,

Ik heb een Draytek 2600G Modem/Router. Daarop brand het ADSL-Data lampje constant (wat helemaal niets zegt). Het ADSL-Line lampje knippert. En dat is volgens de handleiding een teken dat er geen correcte ADSL lijn op aangesloten zit.

Ik ga zo maar weer eens bellen met HCC.
Zelf heb ik dus geen mail gehad van ze en ook geen brief (zoals ze hadden beloofd).

[Update]
Inmiddels heb ik gebeld met HCC-Administratie. Het blijkt dat mijn aanvraag enkele dagen geleden door KPN (???????) is afgewezen. De aanvraag is zojuist door HCCNet samen met een medewerker van BBNed opnieuw ingediend. Volgens de BBNed medewerker zou het eind volgende week moeten werken. Waarom KPN heeft afgewezen en waarom ze het nu wel zouden goedkeuren was onbekend.
Dit is ook gelijk de laatste kans die HCCNet krijgt, anders gaan we gewoon weer terug naar KPN-ADSL. Het is dat het duurder is, maar daar word je tenminste niet in de zeik genomen.

[Update2]
Natuurlijk wil ik zelf weten waarom het is afgewezen. Inmiddels heb ik contact gehad met KPN. KPN ziet geen reden om iets af te wijzen. Alle vormen van DSL zou ik kunnen aanvragen (bij KPN :-) ).
De enige twee redenen voor afwijzing zouden kunnen zijn. Een fout in de aanvraag (naam/voorletters/postcode/etc.etc). Dat is niet het geval. De andere reden is dat ik technisch wel ben afgesloten, maar dat het administratief nog niet is verwerkt (na 2,5 week?).
Inmiddels heb ik getracht BBned te bereiken om navraag te doen. Daar word je keihard door verwezen naar hun partner (HCCNet) omdat je een contract hebt met HCC en niet met BBNed. Op zich logisch.
Nogmaals erg lang in de wacht gestaan bij HCCNet. Ik heb gevraagd om uit te zoeken waarom het is afgewezen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat het volgende week goed gaat komen. Wederom kunnen garanties niet worden gegeven. Als het goed is word ik weer teruggebeld.
Het gaat weer toppie!

Als iemand het email adres weet van de directie van HCC!Net? Ze adviseerden tevens om dan maar in zee te gaan met KPN als zij het wel kunnen leveren..... Tja, lijkt mij niet dat de directie dat leuk vindt als hun medewerkers dat gaan zeggen tegen hun nieuwe klanten.

To be continued....

Ramon

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 139786 op 18-03-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Het DSL lampje bij mij brande al aardig konstant, de hele week al. (ook zonder inet)
Hij knipperde 1x per 3 sec oid. Maar als die echt knipperd is er gewoon geen lijntje doorgetrokken in de centrale, en ben je niet geconnect aan een DSlam.
ik heb btw nu wel weer internet(pro2). upload is iets als 80Kbps.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128435

Ik heb zelf per 10 februari Pro2 aangevraagd.
sinds afgelopen maandag al geen internet. :(
Lampje van ADSL link brand constant sinds woensdag.

Hopen dat ze het maar snel opleveren die handel. Kan echt niet zonder

en nog een vraagje blijft je IP-adres hetzelfde als je van provider veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128435 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:07:
Ik heb zelf per 10 februari Pro2 aangevraagd.
sinds afgelopen maandag al geen internet. :(
Lampje van ADSL link brand constant sinds woensdag.

Hopen dat ze het maar snel opleveren die handel. Kan echt niet zonder

en nog een vraagje blijft je IP-adres hetzelfde als je van provider veranderd?
Als je ADSL lamp brand zou ik maar eens snel de modem configuratie aanpassen naar de BBNed settings. (lees deze thread maar doro voor de juiste settings). Ik denk dat de internet verbinding dan al lang klaar is.

Natuurlijk zonder dat je op enige manier bericht hebt gekregen ... van de "beste" helpdesk van Nederland :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje, vandaag weer een mailtje gehad van HCCNet over de stand van zaken,.. nu blijkt dat ze een paar gegevens missen maar heb alles keurig ingevuld behalve de ucode maar die staat wel in de mail vermeld bovenaan :) omdat ik toen niet wist wat dat inhield,

binnen een week nemen ze kontakt op over het verder invullen van mijn gegevens,
ik hoop dat het dan bijna zover is want dit maakt BBned niet zo snel als het leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Zucht ik had geduld maar het word steeds vreemder. Krijg ik vandaag een excuus mailtje:

><
De aansluiting van uw verbinding heeft helaas vertraging opgelopen omdat wij uw gegevens niet volledig of niet correct hebben ontvangen
><
Complete onzin ik heb alles ingevuld, en mijn aanvraag was al goedgekeurd en ik heb mijn modem al ontvangen. Wat nu niet alle gegevens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Afgelopen Donderdag HCCNET gebeld mbt het abonnement dat ik heb aangevraagd op 14 Februari, waarvan ik tot op de dag van vandaag nog geen excuus mail of modem hebt mogen ontvangen, hoe het zat met mijn aansluiting. Zit ik eerst 20 Min aan de lijn te wachten totdat ik eindelijk geholpen kan worden en vraag ik hoe het zit met de aansluiting. Krijg ik te horen dat dat contract ergens ronddwarreld bij BBNed maar dat ze niet kunnen zeggen waarom dat gebeurt. Ze zei verder dat ik volgende week hier meer informatie over zou ontvangen. Ondertussen ben ik 5 Euro armer en weet ik nog niets.

Echt ik begrijp ook niet waarom mensen hier wel modems ontvangen en excuus brieven terwijl ik tot op heden nog niets hebt mogen ontvangen van die gasten daarsow.

Per e-mail word je ook niets wijzer want stuurde een e-mail hoe lang het nog op zich laat wachten en toen kreeg ik een standaard antwoord, dat duurt drie weken. Nou ik weet niet of dei gast daar kon tellen maar zit ondertussen in de vijfde-zesde week.

Ik wacht volgende week nog af en als ik dan nog niets van ze hebt gehoord heb ik aan mijjn kant alles gedaan en ga ik het contract ontbinden en heb ik ze de kans gegeven.

Want om nu op deze manier behandeld te worden en om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en op geen enkele manier tegemoet te komen aan mij vind ik een slechte zaak.

To Be Continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik moet ook zeggen dat HCCnet bij mij nogal in waarde is gedaalt na deze actie..
Dat ze het druk krijgen met zo'n actie hadden ze ook wel kunnen verwachten.
Volgens mij komt dit gewoon door slordig georganiseerde acties, alles moet zo snel mogelijk, zoveel mogelijk, lekker kwaniteit, maar kwaliteit, homaar.
Door al die verschillende netwerken en aanbieders wordt het een zooitje in ADSL land heb ik het idee. HCCNet bied gewoon ADSL aan op 3 verschillende netwerken, ze halen zo gewoon teveel over zich heen, dat zie je wel weer met deze actie.
Dat je tegenwoordig ook alleen maar per jaar kan opzeggen is ook al zoiets belachelijks, maar dat is 'gelukkig' niet alleen bij HCCnet zo.
Maar goed, dit is geen klaagbaak forum, en gelukkig doet mijn BBNed het nu eindelijk, maar wacht met smart op de grote excuus brief. Ik zou iig de modem zo instellen als in het boekje staat, dus zonder gebruikersnaam en op routing mode, dan kan het iig niet aan jou kant liggen.(Pro2, Zyxcel 660)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DaOverclocker schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:14:
Dat je tegenwoordig ook alleen maar per jaar kan opzeggen is ook al zoiets belachelijks, maar dat is 'gelukkig' niet alleen bij HCCnet zo.
Opzich is het misschien niet belachelijk maar een logische oorzaak en gevolg situatie. Bekijk even de prijzen van breedband verbindingen over de afgelopen jaren. Van in 1999 512/64Kbps a 99,-- gulden per maand naar meerdere Mbps voor soms nog geen 30 euro per maand.

Een breedband aansluiting is letterlijk een aansluiting, en niet zo heel gek om per jaar te laten lopen. Een ISP met een maand opzegtermijn is nooit zeker van de hoeveelheid inkomsten en daardoor lastig investeren. Daar ben je dan als klant ook uiteindelijk weer de dupe van.
Maar goed, dit is geen klaagbaak forum, en gelukkig doet mijn BBNed het nu eindelijk, maar wacht met smart op de grote excuus brief. Ik zou iig de modem zo instellen als in het boekje staat, dus zonder gebruikersnaam en op routing mode, dan kan het iig niet aan jou kant liggen.(Pro2, Zyxcel 660)
Het is geen klaagbaak forum inderdaad, elkaar helpen met nuttige informatie is altijd gewenst. 't Geen wat je niet uit het oog moet verliezen is dat er vast ook opleveringen of migratie goed verlopen, dat lees je immers nooit ergens ;)

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 19-03-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
En weer Vervolgd - Het wordt onderhand een soap

In mijn vorige aflevering had ik geschreven dat er pas maandag actie ondernomen zou worden dus
wat schetst mijn verbazing toen ik afgelopen vrijdag zo rond 16.30 een telefoontje krijg van HCCNET met de mededeling wat het probleem bij mij is.

Ik schijn geen IP adres toegewezen te krijgen en aangezien BBNED er bovenop zit (!?) kon hij mij toezeggen dat het aan het eind van de middag,'s avonds maar uiterlijk zaterdag ochtend opgelost zou zijn. Ik hoor nog zijn woorden "Ik wens u veel plezier met uw ADSL aansluiting".

Wel beste lezer, u raad het al - Ik heb dus nog steeds geen ADSL signaal. Vanmiddag maar
weer de helpdesk gebeld (mijn telefoonrekening naar hun loopt al in de 50 euro) en na 45
minuten wachten iemand aan de lijn. Het valt mij trouwens op dat 5 van de 10 gezegde woorden van
de HCCNET helpdesk medewerkers uit "excuus" bestaat, hebben ze vast op getraind.

Afijn, het wordt weer eens uitgezocht en ik wordt zowaar na 15 minuten teruggebeld. Nu schijnt er
een fout in het netwerk te zitten waardoor er geen upload plaats vind, maar hij kon niet
toezeggen dat het vandaag opgelost zou zijn.
Ik word hier tochzo moedeloos van. Wat zal het de volgende keer zijn !

Ik denk dat ik maar de hele boel opzeg en lekker op mijn ISDN modempje blijf internetten want
dat werkt tenslotte.

Wordt, helaas weer , vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Toch niet toevallig een Speedtouch Home ISDN modem en vergeten de firmware naar de juiste te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Nog even over de nieuwsserver van HCCNet...

Ik heb de afgelopen 2 weken redelijk wat gedownload (via deze nieuwsserver) en ik kan sinds gisteravond nog maar 1 connectie naar de server leggen. Ik heb dit in ruim 2 jaar nog nooit gehad (dat ik niet 3 connecties kon leggen), maar ik heb tot voor kort dan ook nog nooit veel van de nieuwsserver afgehaald. Zijn er hier mensen die weten of HCCNet dit bewust doet?

Edit:

Alle argwaan voor niets; na een reboot zijn alle draadjes er weer. Het kan er trouwens ook mee te maken hebben dat de HCCNet nieuwsserver extreem brak is op zondagmiddag...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 20-03-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
bjck schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:52:
Toch niet toevallig een Speedtouch Home ISDN modem en vergeten de firmware naar de juiste te zetten?
Wel het hele verhaal lezen voor je wat gaat roepen ! Zie 18 maart 08.36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Romac schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:04:
[...]

Wel het hele verhaal lezen voor je wat gaat roepen ! Zie 18 maart 08.36
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitje
Toch wel klasse!

Kreeg zaterdag een brief in huis met een CD erbij.
alles zou het weer moeten doen, Zoniet de CD proberen, zo niet ze bellen op MaMo

Toen ik ZoAv thuis kwam was ik dus heel verwonderd, alle lampjes (ja ook de middelste) flikkerden er lustig op los, wanchtend op een vette connectie van mijn PC

Met de welgemeende excuses voor de overlast en als pleister op de wond krijg ik ter compensatie van dit ongemak geen factuur over de 1e maand van mijn abo.

Chapeau! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Fruitje schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:47:
Toch wel klasse!

Kreeg zaterdag een brief in huis met een CD erbij.
alles zou het weer moeten doen, Zoniet de CD proberen, zo niet ze bellen op MaMo

Toen ik ZoAv thuis kwam was ik dus heel verwonderd, alle lampjes (ja ook de middelste) flikkerden er lustig op los, wanchtend op een vette connectie van mijn PC

Met de welgemeende excuses voor de overlast en als pleister op de wond krijg ik ter compensatie van dit ongemak geen factuur over de 1e maand van mijn abo.

Chapeau! _/-\o_
hoelang heeft et uiteindelijk geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128435

Ik heb een Draytek vigor 2200USB (firmware 2.3.6) met een Alcatel USB Modem.
Alle lampjes branden netjes.
Instellingen op: RFC1483 Bridged IP LLC, 0, 35.

Maar ik krijg geen IP aders uitgedeeld van DHCP server.

Komt dat door mijn modem of door BBned/HCCnet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
De aflevering van vandaag - Wordt vervolgd

Voor de zoveelste maal contact gehad met de HCCNET helpdesk. Er schijnen toch wat meer mensen te zijn met hetzelfde probleem. Dus wel ADSL signaal maar je krijgt geen IP-adres en er vind ook geen upload plaats op het netwerk van BBNED.

Ze hebben het afgelopen zaterdagmiddag doorgespeeld naar BBNED maar ook via een interne lijn kunnen ze bij HCCNET BBNED moelijk bereiken. Ze gingen er in geval weer achteraan.

Advies aan mensen die nog moeten overstappen van HCCNET naar BBNED - Wacht nog even tot alle problemen achter de rug zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140118

Leveringsvoorwaarden HCCNET
Heeft iemand deze misschien nog?

Ik heb besloten om mijn contract te gaan ontbinden, wilde hiervoor nog het een en ander nakijken.
Maar tijdens mijn bezoek op de hcc site was de link nog wel aanwezig, maar de tekst niet meer.
Enkele minuten later was ook de link weg gehaald.
Je kan nog wel zoeken op de site naar leveringsvoorwaarden en dan staat de pagina er tussen.
Maar na klikken op de link, krijg je dus weer een lege pagina.

Ik weet niet waar hcc mee bezig is, ben wel zwaar teleur gesteld in deze club.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 140118 op 21-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Ik heb nog steeds niets vernomen van hccnet mbt mijn aanvraag van 14 Februari maar ik heb wel sinds vorige week donderdag mijn oude alcatel modem en die oude splitter geinstalleerd. Tot de dag van gisteren knipperde het lampje van die linesync - wat betekend dat er nog geen adsl verbindig tot stand is gekomen - en sinds ik vanavond weer even naar de modem keek zag ik opeens dat het lampje nu constant brand. Dus waarschijnlijk heeft bbned hem vandaag eindelijk eens geactiveerd. Ik was van plan om het abonnement deze week op te zeggen indien er niets gebeurde maar nu het lampje constant brand geeft mij dat nog even hoop en heb ik nog even geduld.

Helaas werkt verder nog niet de connectie maar dat was wel te verwachten maar in ieder geval brand het lampie en dat is al heel wat. Ik heb mijn alcatel modem ook weer even van Pro omgezet naar de standard modem maar dat maakte ook qua verbinding niets uit.

Afwachten maar ...
Anoniem: 140118 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:12:
Leveringsvoorwaarden HCCNET
Heeft iemand deze misschien nog?

Ik heb besloten om mijn contract te gaan ontbinden, wilde hiervoor nog het een en ander nakijken.
Maar tijdens mijn bezoek op de hcc site was de link nog wel aanwezig, maar de tekst niet meer.
Enkele minuten later was ook de link weg gehaald.

Ik weet niet waar hcc mee bezig is, ben wel zwaar teleur gesteld in deze club.
ik heb hier nog wel de algemene leveringsvoorwaarden kunnen vinden:

Algemene leverinsvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mabarto bedank!

Raar dat ik hem nergens kon vinden.

Ik zit nu een week zonder internet en ben afhankelijk van een betrouwbare verbinding.
Gezien de start van Pro2 heb ik weinig vertrouwen in de toekomst bij hcc.

Ik had tot vandaag wel adsl connectie alleen werd er geen ip toegewezen.
De connectie was vandaag weg.
Vorige week dagelijks gebeld, maar er was niemand die een oplossing kon aandragen of indicatie kon geven wanneer er wel een verbinding tot stand kon komen.
Vandaag weer gebeld. Kreeg de melding nog maar even geduld hebben, kon met 1 a 2 dagen misschien wel allemaal geregeld zijn.
Gezien een aantal berichten van mensen op internet met zelfde ervaring en die al langer geen aansluiting meer hebben, wil ik proberen of ik het contract kan ontbinden.
Mensen die hier misschien ervaring mee hebben in deze situatie (hcc-bbned) en dit willen delen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

mabarto schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:51:
Ik heb nog steeds niets vernomen van hccnet mbt mijn aanvraag van 14 Februari maar ik heb wel sinds vorige week donderdag mijn oude alcatel modem en die oude splitter geinstalleerd. Tot de dag van gisteren knipperde het lampje van die linesync - wat betekend dat er nog geen adsl verbindig tot stand is gekomen - en sinds ik vanavond weer even naar de modem keek zag ik opeens dat het lampje nu constant brand. Dus waarschijnlijk heeft bbned hem vandaag eindelijk eens geactiveerd. Ik was van plan om het abonnement deze week op te zeggen indien er niets gebeurde maar nu het lampje constant brand geeft mij dat nog even hoop en heb ik nog even geduld.

Helaas werkt verder nog niet de connectie maar dat was wel te verwachten maar in ieder geval brand het lampie en dat is al heel wat. Ik heb mijn alcatel modem ook weer even van Pro omgezet naar de standard modem maar dat maakte ook qua verbinding niets uit.

Afwachten maar ...

[...]

ik heb hier nog wel de algemene leveringsvoorwaarden kunnen vinden:

Algemene leverinsvoorwaarden
Ik mag toch hopen van nie, dat jij al aangesloten bent, niet omdat ik het je niet gun, maar puur om "wie eerst komt wie eerst maalt"
Ik heb namelijk op 12 februari mijn aanvraag doorgegeven aan Hccnet, en heb vandaag eens een mailtje richting adsl@hccnet.nl gestuurd, aangezien ik geen hoge telefoonrekening wil hebben.
Heb nog geen brief of iets anders ontvangen omtrent mijn mutatie. En internet doet het nog steeds, met de KPN instellingen, dus ik ga er vanuit dat ik nog steeds bij KPN zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120987

Na 3 superjaren met ADSL basis ben ik ook overgestapt naar Pro2. Ai, Ai, dat had ik beter niet kunnen doen.
Bij mij heeft het iets minder dan een week geduurt voordat de lijn opgeleverd maar verder herken ik toch alle bovenstaande verhalen. Een vriend van mij heeft dezelfde overstap gemaakt en is inmiddels meer dan een week off-line.

Toch nog een puntje wat ik verder mis is dat HCCnet steeds maar weer naar BBned wijst. Dat is wel erg makkelijk. Anders dan in de KPN adsl situatie heb ik (contractueel gezien) namelijk helemaal niets met BBned te maken. Ik sluit een contract met HCCnet af en wat zij verder regelen met BBned zoeken ze zelf maar uit.

En tot slot nog even de snelheid: 98.9KByte/80.6KByte. Dat is dus ook niet iets om blij van te worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Mijn modem geeft trouwens dit aan:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 992 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps

die upstream lijkt me erg hoog:D
das toch bijna 1024.
Maar vanavond is het inet ineens nogal happerig, pingen is ineens wat trager, ik krijg wel 2mbit maar, met hakken en stoten zeg maar.
Als ik een speedtest doe zie ik ook dat ie op 200k loopt, dan ff 3sec stilstaat, dan weer verder loopt.
wel vaker op een dag van die haperingen :S
raar, zal es in de gaten houden of het vaker gebeurd,, had het eerder met KPN niet.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 140118 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:24:

[..]

Gezien een aantal berichten van mensen op internet met zelfde ervaring en die al langer geen aansluiting meer hebben, wil ik proberen of ik het contract kan ontbinden.
De reden dat je dat wilt doen is mede omdat je geen vertrouwen meer hebt. En omdat je een verbinding met internet nodig hebt. Contracten ontbinden op leveringsvoorwaarden is vaak een langdradig en langdurig proces. Ondertussen heb je geen internet en is je lijn administratief bezet. Ik weet niet welke weg de kortste is ....

Afhankelijk van internet? En dan een particuliere aansluiting? En dan ook nog overstappen (wat altijd enig risico mee brengt tov bestaande lijn behouden) naar een ander netwerk ivm de (nog) lagere prijs of meer voor hetzelfde?

Als mensen echt afhankelijk zijn van internet neem je wel een andere verbinding, of in iedergeval met duidelijke afspraken over beschikbaarheid en storingsoplos termijnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:28:
[...]

Afhankelijk van internet? En dan een particuliere aansluiting? En dan ook nog overstappen (wat altijd enig risico mee brengt tov bestaande lijn behouden) naar een ander netwerk ivm de (nog) lagere prijs of meer voor hetzelfde?

Als mensen echt afhankelijk zijn van internet neem je wel een andere verbinding, of in iedergeval met duidelijke afspraken over beschikbaarheid en storingsoplos termijnen toch?
Ik begrijp je punt.
Maar die afhankelijkheid is gegroeit in de periode dat ik bij hcc zit.
En waarom veranderen van club als er geen problemen zijn.(en meer betalen)
En algemene voorwaarden lees je vaak pas echt wanneer er zich problemen voordoen.(niet goed, weet ik 8)7 )
Gaat er mij ook niet om dat ik eventueel hcc schadevergoeding wil vragen, maar mijn vertrouwen is gewoon weg.
Het feit dat onaangekondigd adsl en telefoonaansluiting worden afgesloten en dat daarna een helpdesk na x aantal dagen nog geen duidelijkheid kan geven over hoe of wat zijn de oorzaak hier van. Telefoon was na 24 uur weer aanwezig. (KPN storingsdienst)
Als bedrijf kan je na een aantal dagen toch wel inschatten hoe lang het gaat duren voordat je de problemen hebt opgelost?
En je kan je klanten (particulier of zakelijk)wat de voortgang betreft toch ook op de hoogte houden.
Ik heb van hcc nog niets vernomen. Email stuur ik al niet meer, daar komt helemaal geen reactie op.
Alles moet van de klanten uitgaan, wat informatie verzamelen betreft over het probleem.
Tis dat ik na een aantal dagen ben gaan zoeken op internet, ik had namelijk het idee dat ik de enige was, maar het blijkt dus al enkele weken aan de gang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 140118 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 06:32:
[...]

Het feit dat onaangekondigd adsl en telefoonaansluiting worden afgesloten en dat daarna een helpdesk na x aantal dagen nog geen duidelijkheid kan geven over hoe of wat zijn de oorzaak hier van. Telefoon was na 24 uur weer aanwezig. (KPN storingsdienst).
Als KPN storingsdienst je telefonie heeft hersteld ben je 95% zeker dat je DSL er dan uitgetrokken is fysiek op de centrale.
Als bedrijf kan je na een aantal dagen toch wel inschatten hoe lang het gaat duren voordat je de problemen hebt opgelost?
Logica en verwachtingspatronen zouden wel zo doen denken. Maar in de praktijk (zeker in de ISP/internettoegang) is dat enorm moeilijk door de afhankelijkheid van meerdere ondernemeningen, mensen, afdelingen & techniek. Juist die techniek kan soms tegenwerken (en communicatie).

Het afgeven van geschatte oplostijden en daarna het niet halen en dat weer moeten uitleggen is misschien vervelender dan iemand even zonder einddatum laten wachten. Wachten moet je toch immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Situatie van mijn buurman , ADSL PRO 2 aangevraagd op ongeveer 10-2 en hij is maar 3 dagen zonder ADSL verbinding geweest en heeft nu een prima BBNED verbinding en hoeft ook de 1e maand niet te betalen.

Ik heb op 16-02 PRO2 aangevraagd en heb geen verbinding sedert 9 maart. Wel een keurige excuus brief van HCCNET vorige week dat alles opgelost is en dat ik dus ook de 1e maand niet hoef te betalen (moeten ze minimaal 2 maanden van maken) maar dus mooi geen verbinding. Het vinkje bij fase 3 staat in tegenstelling met die van mijn buurman, nog steeds niet aangevinkt.

Wat mij ook zorgen baart is dat er geen storings vermelding op de storing pagina van HCCNET gemaakt is terwijl er wel degelijk een storing bij BBNED is.
Ik, en velen met mij, krijgen nu dus wel een ADSL signaal maar je kan er niets mee.

Ook ik heb er serieus over nagedacht om het contract met HCCNET op te zeggen en naar een andere provider te gaan maar dit wordt me van alle kanten afgeraden, ik denk ook dat je dan uiteindelijk langer zonder ADSL zit.

Hoe erg het ook is, we zijn gewoon aan de macht, en onkunde (?), van HCCNET overgeleverd en buiten bellen naar een dure helpdesk lijn waar je ook niet echt verder geholpen wordt, is het gewoon lijdzaam afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera!!! Feest!!!
Gisteren stond er zowaar signaal op de kabel. Helaas ook geen ip-adres, dus hetzelfde probleem. Ook een te lage snelheid (mijn modem geeft de snelheid weer). Ik heb 640/128 ipv 2048/1024.

Vandaag maar eens bellen over dat ip-adres.
Ik zit nog wel te wachten op die excuusbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Anoniem: 139786 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:24:
Hoera!!! Feest!!!
Gisteren stond er zowaar signaal op de kabel. Helaas ook geen ip-adres, dus hetzelfde probleem. Ook een te lage snelheid (mijn modem geeft de snelheid weer). Ik heb 640/128 ipv 2048/1024.

Vandaag maar eens bellen over dat ip-adres.
Ik zit nog wel te wachten op die excuusbrief.
Hoi Ramon,
Ben bang dat je naar die excuusbrief kan fluiten , dat is alleen voor bestaande abonnees en jij bent nieuw.

Ik krijg trouwens alle medewerking van HCCNET (mag ook wel onderhand) en ben nu rechtstreeks in contact met een soort baasje daar. Hij heeft mij vanmorgen terugggebeld en volgens hem hadden ze weer wat gewijzigd bij BBNED. Ze zitten er bovenop maar zijn ook afhankelijk van BBNED.
Tussen de middag de verbinding uitgeprobeerd maar helaas , het werkt nog steeds niet.
Nog gefeliciteerd met B. Groetjes R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Oeps..verkeerd gelezn :D

[ Voor 96% gewijzigd door Yellowneck op 22-03-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:49:

Als KPN storingsdienst je telefonie heeft hersteld ben je 95% zeker dat je DSL er dan uitgetrokken is fysiek op de centrale.
Klopt, maar men wist ook te vertellen dat het adsl signaal overgenomen was door bbned. Dit klopte ook wel de eerste week want de connectie was er wel, alleen geen ip toewijzing.
Adsl signaal ben ik deze week kwijt. Dus voor mij geen voorruitgang in dit geval :'(
Logica en verwachtingspatronen zouden wel zo doen denken. Maar in de praktijk (zeker in de ISP/internettoegang) is dat enorm moeilijk door de afhankelijkheid van meerdere ondernemeningen, mensen, afdelingen & techniek. Juist die techniek kan soms tegenwerken (en communicatie).

Het afgeven van geschatte oplostijden en daarna het niet halen en dat weer moeten uitleggen is misschien vervelender dan iemand even zonder einddatum laten wachten. Wachten moet je toch immers.
Kan misschien wel kloppen, maar is niet de manier zoals ik met klanten zou omgaan.
Je hebt toch een bepaalde verantwoordelijkheid naar je klant toe en moet hem zeker op de hoogte houden in geval van problemen. En niet de klant via dure middelen zelf laten uitzoeken wat er aan de hand is.
Inschatten hoe lang iets gaat duren is misschien moeilijk als je van zoveel kanalen afhankelijk bent, maar misschien is dat iets waar men aan moet werken.
En wat ik meekrijg van de mensen die in dit bootje zitten, hebben ze nagenoeg allemaal het zelfde probleem. En als bij de een de oplossing al is gevonden, lijkt het me toch niet moeilijk in te schatten wat er voor nodig is om de meeste mensen weer een aktieve verbinding te bezorgen.
Ik bekijk het vanuit mijn eigen omgeving en werkzaamheden als storingsmonteur op een fabriek.
Waarschijnlijk is het grootste probleem in dit geval communicatie tussen alle partijen.
In iedergeval van hcc naar de klant toe.

Laten we hopen dat alle partijen iets geleerd hebben van deze situatie. Ik wel :)

Ik kreeg dan vandaag een brief van hcc, met de zelfde tekst die ze ook al op web site hebben gebruikt. "Wegens drukte.....bla....bla", maar ze wenste me nog wel veel plezier met mijn adsl aansluiting. :?
Vermelding van vergoeding stond er niet in.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste