Even melden dat mijn bbned pro2 aansluiting het alweer enkele dagen goed doet.
Op 10 april aangevraagd
Op 27 april afgesloten van KPN
Op 10 mei, om 21.19 deed hij het weer permanent
Edit:
Op 17 mei 23.59 PC (XP) herstart, daarna geen verbinding meer
DHCP levert niets op
oude gegevens zelf ingesteld en dan levert alleen ping naar default gateway een antwoord op.Volgens mijn ping script is de verbinding om ca 2.30 die nacht weer tot stand gekomen.
Wel met ping tijden van 40 ms
Na 3.30 uur gaan de ping tijden heel erg wisselen, meest tussen 40 en 20 ms
Na 5.30 uur blijven ze overwegens op 20 ms staan
Dit was dus de ochtend van 18 mei 2005
Misschien kan iemand uitleggen waarom ze kennelijk niet altijd werkende systemen hebben.
Een beschrijving vanwat ze welleveren, zou best nuttig zijn.
Zoals: zet niet zomaar je PC uit en weer aan, want onze dhcp machine doet het alleen als we koffie drinken"
Of gewoon, transparant de echte waarheid.
Einde edit...
Ondertussen heb ik ca 40 eur uitgegeven aan de betaalde helpdesk van hccnet en een beetje inbelkosten.
En natuurlijk een tijd lang geen internet en verplicht afkicken, terwijl ik daar niet om gevraagd had.
Wat ik zelf heb gedaan (behalve vloeken op hccnet en de betaalde helpdesk bellen) is:
- het instel bestand/programma voor mijn speedtouch home ophalen, met mijn modem.
- dat draaien, met hulp van de helpdesk, want niemand had me geinformeerd dat je "bridge" moest kiezen.
- De hccnet adslinbel account gegevens uit de netwerk instelling slopen.
- de moden herstart, daarna had ik echt verbinding.
De PC (XP) is ook herstart in die tijd, maar effect heb ik daar niet van gezien.
Dus, vanaf dinsdag 10 mei 21.19 is er bijna permanent een ADSL verbinding.
Er is sinds die tijd, tot nu 15 mei slechts 1 ping verloren gegaan, meestal is de ping tijd 18 ms, maar er zaten wel tragere pings tussen, ook boven de honderd ms komt voor.
Sommige van die tragere pings kunnen zijn veroorzaakt door mijn eigen communicatie.
Bij de snelheidsmetingen hieronder was de meting zelf de enige activiteit.
Op
http://www.speedtest.ch Meet ik ca 1.6 Mbit/sec (1.4 als er iets geupload wordt.)
En op speedtest.nl meet ik 217 MByte/sec (1735Mbit/sec) down en 75 Mbyte upload.
Dit is redelijk constant, tenminste de keren dat ik het meette
Hccnet beloofde 3 uur omschakeltijd, maar het is van 27 april tot 11 mei geworden.
Plus 3 mandagen verspilde aandacht aan de gebrekkige service van hccnet en onbeantwoorde emails, Wel heb ik deindruk dat ze dat soort berichten wel allemaal bewaren, tenminste de helpdesk mensen doen voor de telefoon alsof ze dat allemaal kunnen bekijken wat je ooit emailde en wanneer je gebeld hebt.
En ca 40 EUR helpdesk-telefoon en inbelkosten
Hccnet heeft me zelfs teruggebeld, op mijn voicemail. Minpunt was alleen dat zij toen zeiden, geen gebrek te kunnen ontdekken, toen het eindelijk weer werkte, dus wat was nu mijn probleem......?
Maar nu werkt het dus weer permanent, en daar ben ik blij om.
Probleem is natuurlijk het gebrek aan openheid over de voortgang van cases.
BBNED presenteert alles op het web, voor hccnet medewerkers. Maar ik, als eindgebruiker moet een betaalde helpdesk bellen die voor mij op de website van bbned kijkt.
Het lijkt wel of hccnet het internet nog moet ontdekken
Daarnaast zitten er ook helpdesk medewerkers tussen, die kennelijk de gemakkelijkste "waarheid" liegen. Dat krijg je als een probleem vaak de aandacht vraagt en verschillende helpdeskmedewerkers verschillende dingen gaan zeggen.
Ook niet handig voor een bedrijf met grote reputatie schade
Vertrouwen win je met openheid en kwaliteit.
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers er gaan vallen als ze hun voip aanbod gaan uitrollen.
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 18-05-2005 10:53
]