[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
bjck schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:50:
[...]

Die specs zeggen niets. Iedere fabrikant die zich aan de standaarden houdt zou 864 op de doos/handleiding/specificaties moeten zetten. Echter zijn er een paar die 'eerlijk' 864 neerzetten en ondertussen prima tot en met 1024 werken.

Andere kiezen om stug 1024 op de doos te schrijven, geen werkelijk verschil dus behalve wat er genoemd is.
De specs zeggen alles over de max. upload en download die het modem aankan.
De snelheden die je in het modem ziet, zijn de snelheden die door de ISP, middels een monteur
in de telco-centrale woren ingesteld, afhaqnkelijk van je abbo. Of je deze snelheden in de praktijk ook haalt is afhankelijk van hoe druk het op het net is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
donnervogel schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 22:26:
[...]

De specs zeggen alles over de max. upload en download die het modem aankan.
De snelheden die je in het modem ziet, zijn de snelheden die door de ISP, middels een monteur
in de telco-centrale woren ingesteld, afhaqnkelijk van je abbo. Of je deze snelheden in de praktijk ook haalt is afhankelijk van hoe druk het op het net is.
Lees nog even een aantal draadjes door hier en wat informatie over DSL techniek.

Wat je modem aangeeft is de snelheid waarmee jou modem op jou lijn verbinding maakt met de apparatuur in de centrale. Als ze 512/256 instellen en jou modem verbindt op 512/256 is dat natuurlijk wel het geval dat dat is wat is ingesteld door de telco op de apparatuur.

Maar heb je een pro8 (dus 8064/1024 ingesteld) en jou modem verbindt op zeg 6800/768 is dat wat jouw aansluiting maximaal aankan. Mogelijk dat interne bekabeling nog verlies geeft wat oplosbaar is door modem dicht bij je ISRA aan te sluiten maar dan houdt het op. Dit is overigens een heel normaal verschijnsel gezien DSL techniek zwakkere signalen ontvangt als koperlijnen langer zijn tussen modem en dslam apparatuur in de centrale. Ook is in kwaliteit geen enkele lijn hetzelfde wat ook mee kan spelen.

Dus een pro2 verbinding is 2048/1024 ingesteld en kan daarom prima 2048/864 verbinding maken. Zeker omdat de upstream van 1024Kbps een maximum is en in 10% van de gevallen gehaald wordt. Veel geziene waardes (en heel normaal) zijn 768, 800 & 896 Kbps. Hier is soms iets aan te doen met een ander type modem, maar soms ook niets.

Zou je een modem vinden wat in combinatie met de apparatuur in die centrale exact aansluit en je hebt 960Kbps of misschien 1024Kbps is nog niet gezegd dat je het haalt. Als door te hoog verbinden (intrainen) jou verbinding op de upstream 10% errors heeft op de datapakketen moet dus 10% van de pakketen opnieuw verzonden worden, constant opnieuw. Effectief heb je dan geen profeit van ondanks je wel ziet wat je wilt zien. Een modem zal daarom automatisch in overleg met de apparatuur in de centrale lager verbinden om een kwalitatief goede verbinding tot stand te brengen.

En staat er op de doos van ZyXEL (netjes) dat maximaal 864Kbps is zijn er meerdere die in de modem 960Kbps zien staan als verbindings snelheid zoals ik al meldde.

Drukte op een netwerk of op 'het net' kunnen op veel plaatsen voorkomen, heeft niets met de lijnsnelheid te maken die je in je modem ziet staan. Dat is immers de verbindingssnelheid tussen jou modem, over jou koperlijn, naar jou poortje op de apparatuur in de centrale.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 16-04-2005 22:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
Hallo bjck,
Ik hoef helemaal geen draadjes te lezen. Jij zegt met heel veel woorden hetzelfde als ik.
Bovendien haal je dingen aan die ik nooit geschreven heb. Ik wil hier niet verder over
discussieren, daar dit buiten dit forum valt.

[ Voor 6% gewijzigd door donnervogel op 17-04-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
donnervogel schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:04:
Hallo bjck,
Ik hoef helemaal geen draadjes te lezen. Jij zegt met heel veel woorden hetzelfde als ik.
Bovendien haal je dingen aan die ik nooit geschreven heb. Ik wil hier niet verder over
discussieren, daar dit buiten dit forum valt.
Natuurlijk haal ik meer aan dan jij noemt. Probeer het zo duidelijk mogelijk uiteen te zetten dat er geen wedervragen kunnen zijn hoop ik. Hoop dat verhaal duidelijk is, meer valt er niet te melden over modem en / of upload bij DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:53

duhtje

blabla

Hmm, ik heb toch zelf nog een klein probleempje. Meer dan regelmatig willen de pagina's (op beide pc's hierzo) niet laden (pas na 30 seconden of meer weer).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar google.nl [216.239.57.104] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.57.104: bytes=32 tijd=198 ms TTL=229
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 216.239.57.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 1, verloren = 3
    (75% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
    Minimum = 198ms, Maximum = 198ms, Gemiddelde = 198ms
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Bezig met het traceren van de route naar google.nl [216.239.59.104]
via maximaal 30 hops:

1    10 ms     9 ms     9 ms  bbned1-208-100.dsl.hccnet.nl [80.100.208.1]
  2     *        9 ms     9 ms  bbned1-208-100.dsl.hccnet.nl [80.100.208.1]
  3     *        9 ms     9 ms  62.251.0.210
  4     9 ms    10 ms    13 ms  mpr2.ams1-fe-10-2.pni.hcc.above.net [82.98.253.2
5]
  5    13 ms    10 ms    10 ms  so-0-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net [64.125.27.182]

6    23 ms    24 ms    44 ms  so-5-0-0.cr2.lhr3.uk.above.net [64.125.27.177]
  7    23 ms    23 ms    23 ms  pos2-0.mpr2.lhr1.uk.above.net [208.184.231.66]
  8     *       42 ms    19 ms  213-152-230-99.google.net [213.152.230.99]
  9    20 ms    20 ms    20 ms  216.239.46.173
 10    47 ms    47 ms    55 ms  216.239.49.254
 11    61 ms    47 ms    46 ms  216.239.48.158
 12    49 ms    50 ms    49 ms  216.239.49.117
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14    47 ms    47 ms    47 ms  216.239.59.104

De trace is voltooid.

Zal morgen eens kijken of het misschien aan de nieuwe Zyxel 660HW modem ligt door mijn oude modem weer eens goed in te stellen. Momenteel is het internet bij mij iig redelijk onwerkbaar...

edit: Heb er eigenlijk alleen last van als Emule op één of meerdere pc's draait. Dat is wel schijtvervelend aangezien ik toch qua dataverkeer 90% op Emule's bordje kan schuiven normaal. Eens kijken of hier iets aan te doen is...

[ Voor 7% gewijzigd door duhtje op 17-04-2005 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, nu ook de brief binnen dat hccnet me niet via BBNED kan verbinden, het alternatief dertegen ( tiscali M ) is ok interresant dus daar maar op overgeschreven.

Paar gasten bij mij trouwens, die al langer op BBNED zitten, met een Full Open abbo hebben vaak ook problemen hoor, het spookt op het BBNED netwerk!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Ik zit nu een tijdje, zonder problemen , op BBNED en lees over de upload snelheden die jullie halen. Ik kom niet boven de 50 KB/s uit, download is wel oke - altijd zo rond de 200 KB/s. Is deze upload snelheid acceptabel of moet ik een klacht indienen ? Ik heb nog wel het oude Speedtouch Home modem erop staan in afwachting van mijn nieuwe Zyxel 660 modem, maakt dit nog verschil uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
duhtje schreef op zondag 17 april 2005 @ 02:15:
Hmm, ik heb toch zelf nog een klein probleempje. Meer dan regelmatig willen de pagina's (op beide pc's hierzo) niet laden (pas na 30 seconden of meer weer).
[.....]

Zal morgen eens kijken of het misschien aan de nieuwe Zyxel 660HW modem ligt door mijn oude modem weer eens goed in te stellen. Momenteel is het internet bij mij iig redelijk onwerkbaar...

edit: Heb er eigenlijk alleen last van als Emule op één of meerdere pc's draait. Dat is wel schijtvervelend aangezien ik toch qua dataverkeer 90% op Emule's bordje kan schuiven normaal. Eens kijken of hier iets aan te doen is...
Zet de firewall in je ZyXEL eens uit, misschien dat het dan beter gaat. 90% Is ook best veel als je dat in gebruik zet.
Romac schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:09:
Ik zit nu een tijdje, zonder problemen , op BBNED en lees over de upload snelheden die jullie halen. Ik kom niet boven de 50 KB/s uit, download is wel oke - altijd zo rond de 200 KB/s. Is deze upload snelheid acceptabel of moet ik een klacht indienen ? Ik heb nog wel het oude Speedtouch Home modem erop staan in afwachting van mijn nieuwe Zyxel 660 modem, maakt dit nog verschil uit ?
Staat ook in je modem exact 512Kbps als upstream hebt staan zou het een configuratie foutje kunnen zijn. Even informeren kan geen kwaat, vergelijken met je nieuwe modem straks is ook een hele goeie.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 17-04-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
bjck schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:35:
[...]

Staat ook in je modem exact 512Kbps als upstream hebt staan zou het een configuratie foutje kunnen zijn. Even informeren kan geen kwaat, vergelijken met je nieuwe modem straks is ook een hele goeie.
Waar kan ik in mijn Speedtouch modem de maximum upstrean instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

RC2

Resistance is futile

Die kan je niet instellen, ligt aan de kant in de centrale. Je toegestane maximumsnelheid .

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:13

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hmm, ook heel apart hiero.

Ik had een aanvraag gedaan om van KPN over te stappen naar BBNed (scheelt behoorlijk wat geld en ik had dit topic nog niet gelezen :X )

Volgens de HCCNet Statuspagina:
1: hcc!net heeft de aanvraag ontvangen op 05-Apr-2005.
2: Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder
Nr 2 is er sinds zaterdag bij.

Vanmorgen heb ik nog gewoon zitten internetten (rond 08:15) en @Work aangekomen (8:45) kon ik niet meer op mijn server komen. Ik even gewacht (Ik heb om het kwartier een "if ADSL=down reset ADSL"-script ) maar om 10:30 nog steeds geen verbinding. Ik dus HCCNet gebeld :P

Na nog geen 2 min aan de telefoon kreeg ik een gozer aan de telefoon die mij wist te vertellen dat ik sinds vanochtend ben omgeschakeld naar BBNed. Ik ben benieuwd, het nieuwe IP adres heb ik inmiddels gekregen (ivm wat DNS gegevens die ik moest aanpassen) en volgens hem had ik, nadat ik mijn speedtouch goed zou instellen, gewoon internet. Hij heeft de lijn en alles nog getest en het was helemaal goed :)

Vanavond zal ik het testen (rond 18:00 ben ik thuis). Ik had dus HCCNet ADSL Basis en heb nu (volgens de Helpdesk) dus ADSL Pro2. Ik ben benieuwd :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb vorige week drie dagen zonder ADSL gezeten zonder daar van van te voren op de hoogte te zijn gesteld. Ik had een 'oud' Alcatel Speedtouch510 multiPC-modem. Dit modem had ik na het uitvallen van de KPN verbinding (zonder waarschuwing vooraf) via de 'nieuwe' configuratietool aangepast.

Na drie dagen had ik opeens per ongeluk , verbinding. In eerste instantie, via één PC een goede snelheid 210KB/s DL en 97KB/s UL. Na verloop van tijd en het aanzetten van meerdere PC's zakte de snelheid in tot onder de 10KB/s. 's Middags in het geheel geen site meer te bezoeken door DNS-fouten.

De helpdesk van HCCNET heeft, gespreid over meerdere dagen, voor een totaalbedrag van meer dan €40,= GÉÉN enkele ondersteuning kunnen bieden en kwam beloftes om terug te bellen met een oplossing NIET na. :(

Na zelf wat te pielen en uit te proberen kwam ik er achter dat m'n oude modem/router het op een of andere manier niet bij kon houden en hij zijn, via DHCP van BBNED verkregen, gegevens steeds weer verloor :'( .

Nu heb ik een nieuwe router/modem aangeschaft (SMC7904bra) en de gegevens voor BBNED ingevuld en zie alles loopt nu perfect en stabiel op meerdere PC's en de gehele dag >:) . Maar niet dankzij maar meer ONDANKS de (uitgebleven) hulp van de Hobby jongens en meisjes van de HCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zo.

Kreeg 2 weken geleden bericht van HCCnet dat ik vandaag van Adsl basic - KPN naar BBNED ADSL pro2 zou worden overgezet.

Na alles wat ik las op internet had ik daar een hard hoofd in.

Toen ik vandaag thuis kwam deed mijn internet het niet meer. Ik had de Zylex modem reeds geinstalleerd en na de settings gewijzigd te hebben, werkte alles weer perfect. Binnen 2 minuten.

Speedtest: 1700 bps download en 700 bps upload.

Ben ik een van de weinige gelukkigen?

Aan de anderen, veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

WHiZZi schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:54:

Vanavond zal ik het testen (rond 18:00 ben ik thuis). Ik had dus HCCNet ADSL Basis en heb nu (volgens de Helpdesk) dus ADSL Pro2. Ik ben benieuwd :D
HCCnet maakt bekend dat BBned niet meer geleverd wordt en jij krijgt nu nog wel wat opgeleverd, waarom jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

RC2 schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:59:
[...]

HCCnet maakt bekend dat BBned niet meer geleverd wordt en jij krijgt nu nog wel wat opgeleverd, waarom jij wel?
Omdat ik voor een bepaalde datum de aanvraag heb ingediend.
Ik zit overigens nu via BBNed, alles werkte vlekkeloos :D
DL 219.8 KByte/sec (=1758 kbps)
UL 68.7 KByte/sec (=550 kbps)
* WHiZZi tevreden HCCNetter :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Goh wat doet HCCNET toch zijn best om weer wat goodwill te winnen na het enorme BBNED debacle.
Ik had een verzoek tot schadeloosstelling ingediend, ik had 50 euro verspild met het vele bellen naar de helpdesk en zo'n 12 euro voor analoog internetten
Krijg ik vandaag een mailtje van de administratie dat ik de 50 euro vergoed krijg, niet verkeerd toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Romac schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:53:
Goh wat doet HCCNET toch zijn best om weer wat goodwill te winnen na het enorme BBNED debacle.
Ik had een verzoek tot schadeloosstelling ingediend, ik had 50 euro verspild met het vele bellen naar de helpdesk en zo'n 12 euro voor analoog internetten
Krijg ik vandaag een mailtje van de administratie dat ik de 50 euro vergoed krijg, niet verkeerd toch ?
Dit soort berichten heb ik tot nu toe nooit gezien, gemaakte belkosten naar een helpdesk vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
bjck schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:55:
[...]

Dit soort berichten heb ik tot nu toe nooit gezien, gemaakte belkosten naar een helpdesk vergoed.
En toch is het zo !

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij reageer ik op uw klacht inzake levering ADSL.

Er is reeds een credit voor u aangemaakt m.b.t. de kosten voor ADSL Basis.
Tevens kunt u een credit verwachten voor de gemaakte kosten i.v.m. het bellen naar onze helpdesk à €49,29.

Excuus voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Administratieve helpdesk hcc!net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:55:
[...]

kpn doet dat ook als je een klachtenbrief schtrijft of met een bijzonder redelijk verhaal de factuurservice belt (waarbij het helpt om niet boos en aggresief te zijn, maar redelijk en relaxed je verhaal uitlegt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm..ok. Ik heb een Speedtouch Home ANNEX-A (analoog).

12 Februari: Mutatie aangevraagd
11 April: Zonder melding vooraf is KPN afgesloten
19 April: Zit nog steeds met een knipperend LineSync lampje.

Moest de modem verwisselen, heb dit gedaan met een speedtouch 510 en een Sweex modem, helaas zelfde probleem.
Verder heb ik de modem gelijk aan het ISRA punt gehangen, geen resultaat.

Heb HCCnet weer gebeld, ook ik krijg de telefoonkosten gecrediteerd. Het abonnement gaat in zodra ik me voor de eerste keer inlog bij Bbned.

Bbned zou een vreemd signaal in de lijn hebben gevonden en gaat er zsm naar kijken. Jaja...

Vraagje: als ik dat Bbned configuratie-tooltje uitvoer van Speedtouch, gaan al mijn instellingen dus naar Bbned (Bridge) ..logisch 8)7 .
Maar als ik bij in me modem bij DHPC kijk staat dit uitgeschakeld.
Maar toen ik die Speedtouch 510 even had "geleend" stond volgens mij daar DHPC ingeschakeld.
Wie-o-wie heeft hier een Speedtouch Home modem werkend met BBned?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Home kan alleen maar bridgen op de netwerken van BBned & Tiscali. Simpelweg omdat het modem niet de mogelijkheid biedt om met de juiste protocollen te routeren.

De 510i(V4) kan wel gewoon NAT(routeren) icm BBned & Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
YellowNeck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:55:
Vraagje: als ik dat Bbned configuratie-tooltje uitvoer van Speedtouch, gaan al mijn instellingen dus naar Bbned (Bridge) ..logisch 8)7 .
Maar als ik bij in me modem bij DHPC kijk staat dit uitgeschakeld.
Maar toen ik die Speedtouch 510 even had "geleend" stond volgens mij daar DHPC ingeschakeld.
Wie-o-wie heeft hier een Speedtouch Home modem werkend met BBned?
Ik heb een Speedtouch home (ISDN) en werkend op BBNED, wat wil je weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Romac schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:35:
[...]

Ik heb een Speedtouch home (ISDN) en werkend op BBNED, wat wil je weten ?
Vast niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Ik niet begrijp. Dat wordt toch niet gevraagd ?
Yellowneck vraagt letterlijk 'Wie-o-wie heeft hier een Speedtouch Home modem werkend met BBned? en dat heb ik dus en inderdaad niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb een Speedtouch Home werkend op BBNed (overgezet vanaf KPN).

Als je linesync knippert is er toch iets niet goed? Ik heb gisterenavond alles ingesteld dmv het tooltje (Hij stond dus op de KPN instellingen). Line sync brandde volgens mij gewoon :?

Het werkt iig wel :P

DHCP staat iig wel uit, ik gebruikt dat ding verder niet als router. Ik krijg op mijn server gewoon het BBNed/HCCNet IP (80.100.x.y) die vervolgens alles afhandeld :)

[ Voor 24% gewijzigd door WHiZZi op 19-04-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

OO..ok..Bedankt WhiZZi :D.
dan ligt et dus aan Bbned ....dikke schijtzooi. 56kbit inettten wat ik nu doen is echt bagger

Edit:
Had Hccnet trouwens gebeld vandaag, over mijn mogelijkheden qua overstappen/terugstappen danwel contract ontbinden.

Zo'n dame zei dat ik niets kon doen op dit moment dan afwachten. Bbned zou in de zaak kijken, wat gewoon tijd kost. Pas nadat blijkt dat het een onoplosbare probleem was, pas dan kon ik overstappen danwel mijn contractontbinden?

Vaag... Ik ben toch -gerechtigd- mijn contract nu al te ontbinden, gewoonweg omdat het Bbned geen werkende lijn kan geven?

[ Voor 67% gewijzigd door Yellowneck op 19-04-2005 19:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05-2023
Zo'n drie weken geleden overgeschakeld van HCCnet-basis (KPN) naar Pro2 (BBned).
Al met al verliep het redelijk. Wel had ik graag wat meer info van HCCnet gehad over het moment van overschakelen.
Wat me nog niet bevalt is de gehaalde down/upload snelheid (ongeveer op 80%down, 75%up).
Ik lees nergens in deze draad dat iemand 100% van de snelheden haalt.
Nu is de snelheid uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van het koper.
In de tijd van HCCnet-Basis haalde ik aanzienlijke hogere snelheden (in de buurt van 3000Kbps down).
Kan ik nu concluderen dat 'mijn' koper vanaf de centrale van voldoende kwaliteit is en dat BBned makkelijk de 2048Kbps zou moeten kunnen halen?
(N.B. In mij Zyxel660H modem wordt als snelheden correct aangegeven: 2048/down en 1024Kbps/up. Ik schat dat ik hemelsbreed 200m van de centrale vandaan zit en dat de kabel hooguit 350m is)

Butch

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
YellowNeck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:16:
dan ligt et dus aan Bbned ....dikke schijtzooi. 56kbit inettten wat ik nu doen is echt bagger

Edit:
Had Hccnet trouwens gebeld vandaag, over mijn mogelijkheden qua overstappen/terugstappen danwel contract ontbinden.

Zo'n dame zei dat ik niets kon doen op dit moment dan afwachten. Bbned zou in de zaak kijken, wat gewoon tijd kost. Pas nadat blijkt dat het een onoplosbare probleem was, pas dan kon ik overstappen danwel mijn contractontbinden?

Vaag... Ik ben toch -gerechtigd- mijn contract nu al te ontbinden, gewoonweg omdat het Bbned geen werkende lijn kan geven?
Je hebt geen keiharde afspraken gemaakt over downtime en oplevering van de verbinding. Ook kan je het zien als een storing direct na oplevering en heb je daar miniale termijnen voor afgesproken? Ontbinden direct als iets niet functioneert is vast niet iets wat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

YellowNeck schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:16:

Edit:

Je moet, volgens dat idee, eerst BBNED aan hun werk laten om het goedwerkend te maken. Pas als DIE het niet goed werkend maken kun je dat contract, gebaseerd op hun falen, ontbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo voor de tweede keer,
Zijn er mensen die net als ik wel een goed werkende Adsl Pro2 verbinding(overstap Hccnet basic-Adsl Pro2) hebben, en KPN gewoon door factureert voor mijn Basic abbo omdat het bij hun niet bekend is dat ik ben overgestapt naar BBned? Gebeld en gefaxt naar Hccnet maar die zeggen dat het bij KPN ligt, en als ik KPN bel zeggen ze dat de fout bij Hccnet ligt?! Wat moet je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb je daar uitgebreid en heel helder antwoord op gegeven. nog 500x vragen gaat je niet helpen. Je Nieuwe provider is verantwoordelijk dat kpn geinformeerd wordt. In jouw geval is het nog simpeler, Hccnet moet aan kpn doorgeven dat je geen adsl meer via hun hebt, zolang kpn dat niet weet, is hcc ervoor verantwoordelijk.

Je kan het nu nog wel 500 keer vragen, maar dat gaat je echt niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butchi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:42:
Hallo voor de tweede keer,
Zijn er mensen die net als ik wel een goed werkende Adsl Pro2 verbinding(overstap Hccnet basic-Adsl Pro2) hebben, en KPN gewoon door factureert voor mijn Basic abbo omdat het bij hun niet bekend is dat ik ben overgestapt naar BBned? Gebeld en gefaxt naar Hccnet maar die zeggen dat het bij KPN ligt, en als ik KPN bel zeggen ze dat de fout bij Hccnet ligt?! Wat moet je nou?
Ik heb hetzelfdebij de hand.
Na een emailtje naar KPN werd mij verzekerd dat dit bij de volgende factuur (over twee maand) wordt rechtgetrokken.
Ik vertrouw erop dat dit wel goed gaat. KPN heeft tenslotte zelf het stekkertje omgezet en de administratie loopt wat achter.

Butch

Butchi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Butchi: Als ik het losse topic van gerardz mag geloven, is het bij kpn simpelweg niet bekend dat de lijn overgenomen is. Zie ook dit topic: Rekening KPN-Adsl Pro2 BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Butchi schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:56:
[...]

Ik heb hetzelfdebij de hand.
Na een emailtje naar KPN werd mij verzekerd dat dit bij de volgende factuur (over twee maand) wordt rechtgetrokken.
Ik vertrouw erop dat dit wel goed gaat. KPN heeft tenslotte zelf het stekkertje omgezet en de administratie loopt wat achter.

Butch
KPN heeft vele afdelingen... in de begin tijd van MxStream was het helemaal een ramp, dan werd je echt van kastje naar muur gestuurd, rekenening afdeling had GEEN informatie over je verbinding, technische dienst kon wel bij je verbinding gegevens maar NIETS verder ...etc...

Na 6 maanden aankloten op die manier en HEEL VEEL ontevreden klanten hadden ze uiteindelijk een helpdesk opgezet voor MxStream waar die gasten in een keer bij alle relevante gegevens konden!

Nog steeds dertegen zijn de verschillende onderdelen van KPN niet ... "samengesmolten" ... dus... dat geeft problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

hm..kon een beetje gang in zaken. Er komt morgen een monteur van Bbned die hier een lijnmeting gaat uitvoeren, omdat na veel ploegen en zweten ik na 9 dagen nog steeds met een knipperend Linesync lampje zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:50:
Ik heb je daar uitgebreid en heel helder antwoord op gegeven. nog 500x vragen gaat je niet helpen. Je Nieuwe provider is verantwoordelijk dat kpn geinformeerd wordt. In jouw geval is het nog simpeler, Hccnet moet aan kpn doorgeven dat je geen adsl meer via hun hebt, zolang kpn dat niet weet, is hcc ervoor verantwoordelijk.

Je kan het nu nog wel 500 keer vragen, maar dat gaat je echt niet helpen.
Onzin, als KPN je lijn afsluit dan weten ze toch dat het abonnement is opgezegd.

Of ben ik nu zo dom ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:26:
[...]

Onzin, als KPN je lijn afsluit dan weten ze toch dat het abonnement is opgezegd.

Of ben ik nu zo dom ???
KPN is groot en KPN heeft meerdere afdelingen (bedrijfsonderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ok, 10 dagen met een knipperend LineSync

Hmm. vandaag een monteur geweest om een lijnmeting uit te voeren.
Helaas was ik er zelf niet bij toen hij kwam (was op Excursie naar RuG). Maar was dus een extern probleem. ADSL centrale kapot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Yes!!. Toen ik vanochtend wakker werd zag ik dat de Linesync lampje constant brandde!. Helaas moest ik naar school
Ben zojuist dus teruggekomen en het doet het perfect!!

Dowload: 211.3 KB
Upload: 62.0 KB

Maar dit mag ook wel na 10 dagen zonder ADSL te hebben gezeten!! (Upload kan nog wel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
YellowNeck schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:21:
Yes!!. Toen ik vanochtend wakker werd zag ik dat de Linesync lampje constant brandde!. Helaas moest ik naar school
Ben zojuist dus teruggekomen en het doet het perfect!!

Dowload: 211.3 KB
Upload: 62.0 KB

Maar dit mag ook wel na 10 dagen zonder ADSL te hebben gezeten!! (Upload kan nog wel beter)
Bijna niemand haalt de maximum upload snelheid. Ikzelf kom niet boven de 50 KB uit. Ik heb de helpdesk gebeld en die zeggen dat het evt. aan mijn lange lijn (+/- 12 mtr) van de splitter naar mijn modem zou kunnen liggen. Ik ga van het weekend mijn nieuwe Zyxel modem installeren en deze ook op het ISRA punt aansluiten zodat ik die lange leiding omzeil. Is het dan nog zo laag dan zou HCCNET het doorspelen naar BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Romac schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:10:
[...]

Bijna niemand haalt de maximum upload snelheid. Ikzelf kom niet boven de 50 KB uit. Ik heb de helpdesk gebeld en die zeggen dat het evt. aan mijn lange lijn (+/- 12 mtr) van de splitter naar mijn modem zou kunnen liggen. Ik ga van het weekend mijn nieuwe Zyxel modem installeren en deze ook op het ISRA punt aansluiten zodat ik die lange leiding omzeil. Is het dan nog zo laag dan zou HCCNET het doorspelen naar BBNED.
Altijd die kut-verhaaltjes van dat helpdesk-volk van HCCnet.... Neem maar van mij aan, dat die 12 meter telefoondraad het probleem van jouw trage upload niet veroorzaakt hoor..... BBned sucks, dat is het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rowicom schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 01:12:
[...]

Altijd die kut-verhaaltjes van dat helpdesk-volk van HCCnet.... Neem maar van mij aan, dat die 12 meter telefoondraad het probleem van jouw trage upload niet veroorzaakt hoor..... BBned sucks, dat is het probleem!
Reageer ff normaal ofzo man. 12m interne bekabeling kan prima dit soort problemen veroorzaken, als je modem inderdaad niet hoger wil verbinden dan 512kbps ofzo. De kwaliteit van je stekkertjes, je modem, je splitter, de telefoondraad van kpn en de afstand die je van de centrale afwoont ook.

Eigenlijk zo ongeveer niets waar BBned wat aan kan doen :o.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 23-04-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
JvS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:18:
[...]

Reageer ff normaal ofzo man. 12m interne bekabeling kan prima dit soort problemen veroorzaken, als je modem inderdaad niet hoger wil verbinden dan 512kbps ofzo. De kwaliteit van je stekkertjes, je modem, je splitter, de telefoondraad van kpn en de afstand die je van de centrale afwoont ook.

Eigenlijk zo ongeveer niets waar BBned wat aan kan doen :o.
Bedankt voor je reply.Ben het trouwens helemaal met je terechtwijzing eens, het fijne van dit forum vind ik dat er niet platvloers gedaan wordt, laten we dit met z'n allen zo proberen te houden.
Morgen , want dan schijnt het te regenen , ga ik mijn thuisnetwerk ombouwen en dan kan ik via m'n nieuwe draadloze Zyxel modem die 12 mtr omzeilen. Ik woon trouwens 2724 mtr van de centrale af.
Ik laat mijn resultaten nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

JvS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:18:
[...]

Reageer ff normaal ofzo man..
_/-\o_

Als je een ticket inschiet bij BBned en die gaat de zaak behandelen, dan is de interne bekabeling, en dus ook die afstand een van de eerste zaken die gecontroleerd worden :z
Romac schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:21:
[...]

Bedankt voor je reply.Ben het trouwens helemaal met je terechtwijzing eens, het fijne van dit forum vind ik dat er niet platvloers gedaan wordt, laten we dit met z'n allen zo proberen te houden.
Morgen , want dan schijnt het te regenen , ga ik mijn thuisnetwerk ombouwen en dan kan ik via m'n nieuwe draadloze Zyxel modem die 12 mtr omzeilen. Ik woon trouwens 2724 mtr van de centrale af.
Ik woon op nog geen 2000 meter van de centrale, en haal slechts 5mbit, en zit zelf bij Demon.
Echter de Demon helpdesk wees me er toen ook op (wat grappig eigenlijk, als je erover nadenkt) geen lange bekabeling te gebruiken .Had toen al mijn modem 10cm van IS/RA punt aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door BYM op 24-04-2005 10:38 ]

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik woon op nog geen 2000 meter van de centrale
Mjah, je weet nooit helemaal hoe de kabels lopen he. Als er ergens een irritante sloot loopt, heb je bijvoorbeeld kans dat je misschien maar 2km van een centrale vandaan woont, maar dat de lengte van je lijn zomaar 3,5km is :o.

Ook kunnen de kwaliteit van de draad en nog wat andere factoren voor minder hoge snelheden zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Nog altijd niets van HCCnet vernomen omtrent de migratie naar BBned, wel gisterenavond de factuur voor de periode 12-04 t/m 12-05 ontvangen, met een prijsverhoging van €5,60 (ofwel bijna 29%) .

Ik heb zojuist HCCnet een mailtje gestuurd dat deze factuur niet juist is en ben nu erg benieuwd of en wanneer een reactie terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Romac schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:21:
[...]

Nou dat viel dus vies tegen, geen regen maar mooi weer en dat draadloze gedoe valt ook vies tegen.
Ik weet dat dit buiten dit topic valt maar ik wilde van een coax netwerk naar een draadloos maar wat valt dat draadloze bereik vies tegen. Van de 1e verdieping schuin naar beneden (geen betonnen wanden), ik denk zo'n 8 meter wordt niet eens gehaald. Ja met 2 MB/s , dan kan ik beter mijn 10 MB/s coax netwerk houden.
Hoe is jullie ervaring met draadloos ?

Voor wat betreft de upload snelheid maakt die 12 meter bekabeling dus echt niets uit. Met het Zyxel modem bijna direct op de splitter aangesloten kwam ik niet boven de 32 a 39 KB/s uit. Of het ligt bij BBNED of ik zit inderdaad te ver van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat staat er in je modem voor verbindingssnelheid? Als die wel goed is wordt het verder zoeken:

Je bent toch wel direct met je PC aan je modem verbonden via ethernet? Geen andere PC's aangesloten tijdens testen? Geen uploads lopen (soms ongezien)?

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 24-04-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:51:
Wat staat er in je modem voor verbindingssnelheid? Als die wel goed is wordt het verder zoeken:

Je bent toch wel direct met je PC aan je modem verbonden via ethernet? Geen andere PC's aangesloten tijdens testen? Geen uploads lopen (soms ongezien)?
Waar staat die verbindingssnelheid in mijn modem ? De PC was via de draadloze netwerkkaart verbonden en via WLAN met de Zyxel, er liep niets anders en dus ook geen andere downloads. Er waren ook geen andere pc's aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wireless is leuk, maar is een netwerktoevoeging. Je kan niets zeggen over je maximaal haalbare snelheid als je wireless gebruikt. Wie zegt je dat daar de beperking niet ligt?

Als je inlogd op je ZyXEL (standaard 192.168.1.1 en soms 192.168.1.254 in je browser intikken en admin/1234 als login/wachtwoord) kan je het vinden onder " System Status " en dan de knop helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:32

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Topicstarter
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:56:
Wireless is leuk, maar is een netwerktoevoeging. Je kan niets zeggen over je maximaal haalbare snelheid als je wireless gebruikt. Wie zegt je dat daar de beperking niet ligt?
Mijn ervaring met Wireless is dat de gebruikte apparatuur (AP, netwerkkaartjes etc) veel verschil maakt. Ikzelf heb vol signaal beneden (AP staat boven) en ons beton is lichtelijk bewapend. Mijn laptop is een Centrino met 54mbit en mn AP is een linksys wap54g... Maar dit valt idd buiten dit topic allemaal.

Edit: heb ook zat goedkope apparatuur gezien die matig tot slecht werkte... dus wil je wireless moet je iets meer investeren voor een goed wlan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Miezie op 24-04-2005 22:50 ]

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Romac schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:21:
[...]

Voor wat betreft de upload snelheid maakt die 12 meter bekabeling dus echt niets uit.
Dat voorspelde ik je dus al.... Heb al zo vaak ADSL bij mensen aangesloten in zoveel verschillende situaties..... Een lijntje van 1 meter van het ISRA-punt naar de modem of een lijntje van 20 meter.... qua performance geen waarneembaar verschil......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rowicom schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:05:
[...]

Dat voorspelde ik je dus al.... Heb al zo vaak ADSL bij mensen aangesloten in zoveel verschillende situaties..... Een lijntje van 1 meter van het ISRA-punt naar de modem of een lijntje van 20 meter.... qua performance geen waarneembaar verschil......
Nee klopt, bij de meeste aansluitingen geen enkel probleem, bij die aansluitingen gaf de DSL llijn ook geen enkel probleem, dus als deze mensen waar jij zo vaak hebt aangesloten de maatstaaf zijn, dan ligt het dus ook nooit aan een storing op de lijn of centrale, want bij al die mensen was dat ook niet het geval....

Bull dus, het kan heel goed aan bekabeling liggen. Zoals ik al zei: Alles tussen jouw modem en het modem van de leverancier kan deze problemen veroorzaken. Interne bekabeling wil nogal weleens rotte bekabeling zijn, dus dat wil je als helpdesk uitsluiten.

Dus jouw flame op de helpdesk sloeg echt nergens op. Het is aan die helpdesk om bepaalde zaken uit te sluiten en het eerste is de interne bekabeling. Klein werkje en voor hetzelfde geld heb je het probleem te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
JvS schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:25:
[...]

Dus jouw flame op de helpdesk sloeg echt nergens op.
Mijn excuses daar dan voor. De frustratie van een mislukte migratie naar Bbned heeft me kennelijk parten gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

rowicom schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:07:
[...]

Mijn excuses daar dan voor. De frustratie van een mislukte migratie naar Bbned heeft me kennelijk parten gespeeld.
Wat dacht je van ons als medewerkers zijnde ?

Hoe blij denk je dat we zijn, nu de bbned-niet abbo's niet meer verkocht worden ?
Is overigens niet de afdeling technical die dat heeft besloten, wel hebben we dit duidelijk en meerdere keren aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:48:
Vandaag eindelijk een brief gehad van hccnet. Pro 2 is voor mij niet leverbaar. Maar ze komen wel met een alternatief: een nog snellere verbinding voor dezelfde prijs, maar dan op het tiscali netwerk. 2816/768 voor 29,95 p maand en eerste maand gratis. Er staat niets bij in de brief dat dit een tijdelijke snelheid en/of prijs is, dus ik ga er vanuit dat dit levenslang is. Zo niet, dan is het contract zo opgezegd.

Aanbod klinkt iig goed, dus heb het meteen aangevraagd. Eens kijken of het nu wat sneller en beter gaat dan met bbned.
Vandaag een brief gehad van HCCnet dat mijn Tiscali ADSL is gerealiseerd. Dat is lekker snel. Anderhalve week geleden aangevraagd. Ze kunnen het dus wel bij hccnet. Alleen werkt het vandaag nog niet als ik de instellingen voor Tiscali gebruik. Maar mijn KPN verbinding is nog up, dus ik check morgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:34:
[...]

Vandaag een brief gehad van HCCnet dat mijn Tiscali ADSL is gerealiseerd. Dat is lekker snel. Anderhalve week geleden aangevraagd. Ze kunnen het dus wel bij hccnet. Alleen werkt het vandaag nog niet als ik de instellingen voor Tiscali gebruik. Maar mijn KPN verbinding is nog up, dus ik check morgen weer.
Als je KPN verbinding nog werkt ben je niet overgezet, zolang die nog UP is hoef je niet te proberen met andere instellingen. Doe dat pas als je KPN instellingen niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:34:
[...]

Heeft niks te maken met hcc!net :z , en idd zoals hierboven al staat, zolang KPN nog werkt is de Tiscali er nog niet, kunnen niet twee abbo's over een lijntje B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

iemand al daadwerkelijk overgezet en ook de juiste snelheid gekregen. Mijn status staat weer in fase 2 maar nu dus voor tiscali ipv bbned. Benieuwd wanneer het naar fase 3 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

RC2 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:24:
iemand al daadwerkelijk overgezet en ook de juiste snelheid gekregen. Mijn status staat weer in fase 2 maar nu dus voor tiscali ipv bbned. Benieuwd wanneer het naar fase 3 gaat.
Was dit een vraag of :?

Mijn ervaring met de mensen die het Tiscali aanbod hebben gehad : :9
Geweldig, want binnen twee weken (officieel 2 tot 3 dus houdt me er niet aan vast)
zijn klanten online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:27:
[...]

Was dit een vraag of :?

Mijn ervaring met de mensen die het Tiscali aanbod hebben gehad : :9
Geweldig, want binnen twee weken (officieel 2 tot 3 dus houdt me er niet aan vast)
zijn klanten online.
En hoe lang duurt het nog als je de brief al hebt gehad dat de verbinding gerealiseerd is... Ik heb hem donderdag gehad en ik wacht nog steeds op het overzetten. Niet dat ik ongeduldig ben, maar wachten duurt altijd lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:51:
[...]

En hoe lang duurt het nog als je de brief al hebt gehad dat de verbinding gerealiseerd is... Ik heb hem donderdag gehad en ik wacht nog steeds op het overzetten. Niet dat ik ongeduldig ben, maar wachten duurt altijd lang ;)
Heb het idee dat het een brief is dat je aanvraag is goedgekeurd? Oplevering volgt dan natuurlijk op een latere datum.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 29-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:55:
[...]

Heb het idee dat het een brief is dat je aanvraag is goedgekeurd? Oplevering volgt dan natuurlijk op een latere datum.
Nee in de brief staat:

Uw hcc!net ADSL-abonnement via Tiscali is gerealiseerd. Dit betekent dat uw verbinding technisch gereed is om in gebruik te nemen.

Plus de instellingen voor het modem.

Lijkt mij meer een brief dat het eigenlijk al zou moeten werken en niet dat het later opgeleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
kwiebus schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:14:
Nog altijd niets van HCCnet vernomen omtrent de migratie naar BBned, wel gisterenavond de factuur voor de periode 12-04 t/m 12-05 ontvangen, met een prijsverhoging van €5,60 (ofwel bijna 29%) .

Ik heb zojuist HCCnet een mailtje gestuurd dat deze factuur niet juist is en ben nu erg benieuwd of en wanneer een reactie terug krijg.
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mailtje over de juistheid van de factuur, inmiddels is het bedrag op de factuur wel van mijn rekening afgeschreven, dus heb ik net maar weer, tegen beter weten in, een mailtje verstuurd met het vriendelijke verzoek het teveel afgeschreven bedrag terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

kwiebus schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:44:
[...]

Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mailtje over de juistheid van de factuur, inmiddels is het bedrag op de factuur wel van mijn rekening afgeschreven, dus heb ik net maar weer, tegen beter weten in, een mailtje verstuurd met het vriendelijke verzoek het teveel afgeschreven bedrag terug te storten.
Admin is idd momenteel telefonisch niet bereikbaar.
Brief en email duurt ook nog wel even, was/is een verschrikkelijke achterstand die nu wordt weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:05:
[...]

Nee in de brief staat:

Uw hcc!net ADSL-abonnement via Tiscali is gerealiseerd. Dit betekent dat uw verbinding technisch gereed is om in gebruik te nemen.

Plus de instellingen voor het modem.

Lijkt mij meer een brief dat het eigenlijk al zou moeten werken en niet dat het later opgeleverd zal worden.
Wat is je lidnummer ? Zit momenteel remote ingelogd dus kan wel ff kijken voor je .

[ Voor 8% gewijzigd door BYM op 30-04-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:28:
[...]

Wat is je lidnummer ? Zit momenteel remote ingelogd dus kan wel ff kijken voor je .
ik heb je een mail gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:26:
[...]

ik heb je een mail gestuurd
Je hebt antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En wij krijgen ook nog de uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:46:
En wij krijgen ook nog de uitslag?
Brief is te vroeg gestuurd. Ik ben pas op 9 mei ingepland. Dus nog maar even via KPN. Ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:03:
[...]

Brief is te vroeg gestuurd. Ik ben pas op 9 mei ingepland. Dus nog maar even via KPN. Ik heb geduld.
Die brief kan eigenlijk nooit optijd aankomen eigenlijk, die kans is minimaal. ;) TPG levert post niet altijd de volgende dag af en het omprikken van een lijn is in princiepe <15 minuten werk in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

bjck schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:10:
[...]

Die brief kan eigenlijk nooit optijd aankomen eigenlijk, die kans is minimaal. ;) TPG levert post niet altijd de volgende dag af en het omprikken van een lijn is in princiepe <15 minuten werk in de centrale.
De juiste formulering is eigenlijk : die brief is te vroeg verstuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de juiste upload voor elkaar gekregen met deze adsl-lijn?
Ben ik wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:47:
Heeft iemand al de juiste upload voor elkaar gekregen met deze adsl-lijn?
Ben ik wel benieuwd naar...
Mijn upload op dit moment
(Server op Telecity download iets van mijn HCCNet Pro2 lijn):

code:
1
TMF Jaarmix 1997.mp3                           22% 7356KB  82.8KB/s   05:05 ETA

Ik zit rond de 80KB/sec gemiddeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dus niet de honderd die ze beloven.
Ik zit zo gemiddeld op 70 KB.

Is BBned trouwens zowiezo wel in staat om die 100 up te leveren?
Anders moet ik toch es gaan uit kijken naar iets anders.
Ik heb deze verbinding speciaal gekozen om z'n upload omdat ik regelmatig gameserver draai.
Nu is me upload niks beter dan de ouwe KPN-lijn. Enige verschil is dat ik nu goedkoper zit dan eerst.
Maar daarvoor lever ik wel 100kb/s aaan download snelheid in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er hier ook overstappers vanaf Demon? Waarom zijn jullie overgestapt / willen jullie overstappen? Deze vraag stel ik aangezien beide BBned aansluitingen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:47:

Ik heb deze verbinding speciaal gekozen om z'n upload omdat ik regelmatig gameserver draai.
Nu is me upload niks beter dan de ouwe KPN-lijn. Enige verschil is dat ik nu goedkoper zit dan eerst.
In sommige situaties kan het 100Kbyte/s halen. Zie:

BBned, 1 mbit upload

BBned, 1 mbit upload - Deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Nu online
Voor u gelezen op www.casema.nl:

Casema zet frontale aanval in op KPN
Introductie van digitale telefonie inclusief gratis internet en voordelige bundels, aankondiging beeldtelefonie en mobiel
Kabelbedrijf Casema introduceert met ingang van 16 juni bellen via digitale telefonie inclusief gratis basisinternet voor € 14,95. Een alles in één pakket bestaande uit analoge en digitale radio en televisie, basisinternet en bellen kost per maand € 29,90. Casema stelt dat de besparing al snel tot € 30 per maand kan oplopen voor gezinnen die nu nog traditioneel bellen en internetten. Casema streeft er naar alle moderne communicatie- en entertainmentdiensten via haar netwerk aan te bieden. Telefonie is daarom voor het bedrijf een logische volgende stap, evenals beeldtelefonie en mobiele telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

rowicom schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:39:
Voor u gelezen op www.casema.nl:

Casema zet frontale aanval in op KPN
Introductie van digitale telefonie inclusief gratis internet en voordelige bundels, aankondiging beeldtelefonie en mobiel
Kabelbedrijf Casema introduceert met ingang van 16 juni bellen via digitale telefonie inclusief gratis basisinternet voor € 14,95. Een alles in één pakket bestaande uit analoge en digitale radio en televisie, basisinternet en bellen kost per maand € 29,90. Casema stelt dat de besparing al snel tot € 30 per maand kan oplopen voor gezinnen die nu nog traditioneel bellen en internetten. Casema streeft er naar alle moderne communicatie- en entertainmentdiensten via haar netwerk aan te bieden. Telefonie is daarom voor het bedrijf een logische volgende stap, evenals beeldtelefonie en mobiele telefonie.
Goed en wat als de kabel uitvalt of er grote storing is...hoe bel je dan? Als ik al hoor dat om Digitale TV te aanbieden ze andere zender ruimtes moeten schappen.....

Hoe meer je op een kabel propt....

Bellen via kabel is leuk...zal vast wel vaak genoeg werken..maar wat als juist de kabel uitvalt. Hoe bel je de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Sure daar komen ze nu mooit te laat mee, volgend jaar kijk ik wel weer als mijn (nog te leveren) abonnement opgezegd kan worden. Nieuwe ontwikkelingen en prijsdalingen zijn echter wel altijd gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Gaat de overstap naar BBned dan toch eindelijk gebeuren na twee maanden wachten?

Ik ben weer bij stap 2, Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder, in het statusoverzicht van mijn ADSL-aanvraag en/of verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:47:

Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, maar ik haal ook 100Kb/sec. Zowel op speedmeter als op mordax. Ook mijn ftp wil wel 100 kb trekken.
Ik heb dus ook een Pro2 Abbo.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:53

duhtje

blabla

Ook ik haal makkelijk de 100 KB/sec

Mordax.nl:
Down: 211 KiloBytes per sec
Up: 105 KiloBytes per sec

En ik heb normaal emule draaien (10 KB/sec opload) en daarnaast kunnen mensen via ftp nog gewoon met 90 KB/sec downloaden. Ik heb echter wel zo'n nieuwe Zyxel modem, dat scheelt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Bor de Wollef schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:53:
Zijn er hier ook overstappers vanaf Demon? Waarom zijn jullie overgestapt / willen jullie overstappen? Deze vraag stel ik aangezien beide BBned aansluitingen zijn.
Correctie, Demon is dacht ik BabyXl hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BYM schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:42:
[...]

Correctie, Demon is dacht ik BabyXl hoor :?
Zowel BBned als BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:51:

Eindelijk , mijn netwerk is op met m'n nieuwe Zyxel en hij zit in de meterkast dus de ADSL verbinding is nu super kort maar mijn upload veranderd niet, in mijn modem staat ;
Upstream Speed: 320 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps
Niet goed dus, ik ga dit aanslingeren bij de helpdesk. Ze zouden dan iemand van BBNED langsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zonder splitter hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Vanmorgen zat ik op 512 kbps upload, dit is trouwens mijn hoogste waarde die ik haal. Ook rechtstreeks aansluiten op het ISRA punt geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb de helpdesk van HCCNET gebeld en ze geven het door aan BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Wat haalde je met KPN? misschien is er niet meer uit te halen voor de upload al is 300-500k wel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Upload die z'n snelheid niet haalt (dus niet tot 640 a 896 komt) is opzich niet onmogelijk maar wel een zeldzaamheid. Upstream zit tussen je normale telefonie (of ISDN) en je downstream in qua frequenties. Meestal is het een oplosbaar probleem als iets daar stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
Met KPN had ik geen upload problemen , zover ik weet altijd het maximale (512 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

swampy schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:24:
[...]

Bellen via kabel is leuk...zal vast wel vaak genoeg werken..maar wat als juist de kabel uitvalt. Hoe bel je de helpdesk?
Wat als de telefoonlijn weg valt? Dat is om het even dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen via de kpn telefoondraad heeft toch een veel hoger betrouwbaarheids trackrecord?
(Tot nu toe)

Ik heb op 10 april een overstap aangevraagd van adsl basis naar pro2. Had ik nooit moeten doen.
KPN is helemaal geen geweldig bedrijf, maar hun adsl aansluiting werkte tenminste bijna altijd.

Van 27 april tot 6 mei geen werkende adsl aansluiting.
Na veel gebel, email en 1 fax naar HCCNET, meerdere beloftes dat ik teruggebeld zou worden, werd ik op 6 mei inderdaad een keer teruggebeld.
- Ze wilden mijn bestelling niet annuleren.
- de adsl pro2 van bbned zou het moeten doen.

En inderdaad na het draaien van het juiste bbned configuratie bestand, uit en aan zetten van de modem
op dhcp zetten van de netwerkkaart, deed hij het ook nog
Ik heb maar 1 keer naar de betaalde helpdesk hoeven bellen.

Maar helaas, BBNED pro2 van hccnet doet het af en toe. Gemiddeld 3 keer per uur is de verbinding enkele minuten niet aanwezig
Ik neem liever mijn rsi pauzes als het me mentaal uitkomt.
Ik heb intusseneen ping scriptje lopen om de tijden te registreren, dat ping naar www.bbned.nl niet antwoordt.
Ik vind met deze af en toe aansluiting van BBNED pro2 van hccnet, zijn geld NIET waard.
Sinds vanmorgen 9.00 doet hij het overigens helemaal niet meer, de DNS antwoord ook niet meer.

Ik wil mijn kpn aansluiting terug!

Zie voor de voortgang http://www.guldenlijn.nl/bbned_doet_het_niet.htm

Edit:
Inmiddels, zaterdagmiddag, doet de verbinding het ca elk kwartier 5 minuten niet.
Volgens de HCCnet helpdesk "zou het kunnen dat" in mijn wijk centrale het BBNED modem en mijn modem thuis, "aan het trainen"zijn voor een optimale of werkbare verbinding.
Het KPN modem deed dat niet of onopvallend.
Het zal toch niet zo simpel zijn dat BBNED te goedkope modems heeft geinstalleerd?
Of zijn ze bezig met te vroeg gekochte adsl2+ modems die "gewoon adsl" er een beetje bij doen.?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar wat valt er weg in die periode? Is je complete linesync weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:37:
[...]

Wat als de telefoonlijn weg valt? Dat is om het even dus.
Ze hoeven bijna nooit aan telefoonlijnen te werken... dus vallen ze ook niet echt vaak uit!

Dertegen werken zo zo ongeveer constant aan de kabel, of veranderen ze weer dingen aan de kabel.... meer mogelijkheden tot storing dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:57:
Maar wat valt er weg in die periode? Is je complete linesync weg?
Er is WEL een linesync.
Ik constateer slechts dat geen enkel adres op het internet bereikbaar is.
Ik gebruik dit dos scriptje
:startt
time /T>>pp.log
ping -n 1 www.bbned.nl>>pp.log
ping www.guldenlijn.nl
goto startt

En grep vervolgens de niet beantwoorde pings uit de logfile.
De DNS lijkt dan wel bereikbaar, soms doet de pop.hccnet.nl het ook nog wel, meestal niet
Ik heb net een geupdate log geupload.
http://www.guldenlijn.nl/bbned_doet_het_niet.htm

De ping naar www.guldenlijn.nl doet het niet, ik begrijp niet waarom. het werkt nu als delay.
www.guldenlijn.nl is mijn hccnet homepage, met de "dienst" domein. Ook veel te duur ivm andere aanbieders.
Nieuwe. echte website heb ik bij de hostingdiscounter. Voor 10 EUR per jaar heb je een domeinnaam en 100Mb ruimte + php en een database.
Bij HCCNET krijg je voor ca 34 EUR per jaar alleen maar een domeinnaam.
Een gebruikers vereniging zoals HCC pretendeert te zijn, moet juist vooroplopen met concurrende aanbiedingen. Als ze dat niet (kunnen) doen, hebben ze geen bestaansrecht meer, helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Vandaag is mijn bbned adsl verbinding opgeleverd. Vanochtend om 08:00 ging mijn oude kpn verbinding eruit en vanmiddag toen ik thuis kwam was mijn bbned verbinding actief. Even de configuratie in mijn draytek modem/router aanpassen en ik had weer verbinding.

In eerste instantie dacht ik dat de upload te laag was. Ik haalde maar maximaal 85 KB/s en in de online status van het modem gaf deze 832 kbps up aan. Ik heb toen een keer de spanning van het modem gehaald en daarna connecteerde deze wel op 1024 kbps up.

Mijn snelheden zijn nu dan ook ook als volgt:

download: 211 KB/s
upload: 105 KB/s

Al met al is bij mij de migratie na meer dan twee maanden wachten uiteindelijk geslaagd. Nu nog even afwachten hoe het met de facturatie gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:37:
[...]

Een gebruikers vereniging zoals HCC pretendeert te zijn, moet juist vooroplopen met concurrende aanbiedingen. Als ze dat niet (kunnen) doen, hebben ze geen bestaansrecht meer, helaas.
Een gebruikers vereniging is mijn inziens niet gebaseerd op altijd maar de laagste prijs rekeken. Een bedrijf wat het 'erbij' doet domeinen kan zelfs onder de kostprijs leveren en er geld op toeleggen. Ik hoop dat het niet een streven is van een gebruikers vereniging om zichzelf omzeep te helpen?

Dan heb je gebruikers zonder vereniging ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 10-05-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:37:
[...]

De ping naar www.guldenlijn.nl doet het niet, ik begrijp niet waarom. het werkt nu als delay.
www.guldenlijn.nl is mijn hccnet homepage, met de "dienst" domein. Ook veel te duur ivm andere aanbieders.
De homepageserver is niet te pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 18:15
Dat is dus best wel lomp. Als ik over een half jaar wil verhuizen, maar mijn abo loopt nog tot december (ook al ben ik dan 3 jaar klant), moet ik de rest van het abo dan afkopen ofzo..? Dat is dus best wel een lekkere naaistreek.
Je hebt een contract waarin beide partijen verplichtingen hebben voor die periode. Jij moet door blijven betalen en zij moeten leveren op je nieuwe adres. Kunnen ze dat niet dan act ik de kans heel erg groot dat je geld terug krijgt (eventueel via de rechter).
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste