Bellen via de kpn telefoondraad heeft toch een veel hoger betrouwbaarheids trackrecord?
(Tot nu toe)
Ik heb op 10 april een overstap aangevraagd van adsl basis naar pro2. Had ik nooit moeten doen.
KPN is helemaal geen geweldig bedrijf, maar hun adsl aansluiting werkte tenminste bijna altijd.
Van 27 april tot 6 mei geen werkende adsl aansluiting.
Na veel gebel, email en 1 fax naar HCCNET, meerdere beloftes dat ik teruggebeld zou worden, werd ik op 6 mei inderdaad een keer teruggebeld.
- Ze wilden mijn bestelling niet annuleren.
- de adsl pro2 van bbned zou het moeten doen.
En inderdaad na het draaien van het juiste bbned configuratie bestand, uit en aan zetten van de modem
op dhcp zetten van de netwerkkaart, deed hij het ook nog
Ik heb maar 1 keer naar de betaalde helpdesk hoeven bellen.
Maar helaas, BBNED pro2 van hccnet doet het af en toe. Gemiddeld 3 keer per uur is de verbinding enkele minuten niet aanwezig
Ik neem liever mijn rsi pauzes als het me mentaal uitkomt.
Ik heb intusseneen ping scriptje lopen om de tijden te registreren, dat ping naar
www.bbned.nl niet antwoordt.
Ik vind met deze af en toe aansluiting van BBNED pro2 van hccnet, zijn geld NIET waard.
Sinds vanmorgen 9.00 doet hij het overigens helemaal niet meer, de DNS antwoord ook niet meer.
Ik wil mijn kpn aansluiting terug!
Zie voor de voortgang
http://www.guldenlijn.nl/bbned_doet_het_niet.htm
Edit:
Inmiddels, zaterdagmiddag, doet de verbinding het ca elk kwartier 5 minuten niet.
Volgens de HCCnet helpdesk "zou het kunnen dat" in mijn wijk centrale het BBNED modem en mijn modem thuis, "aan het trainen"zijn voor een optimale of werkbare verbinding.
Het KPN modem deed dat niet of onopvallend.
Het zal toch niet zo simpel zijn dat BBNED te goedkope modems heeft geinstalleerd?
Of zijn ze bezig met te vroeg gekochte adsl2+ modems die "gewoon adsl" er een beetje bij doen.?
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 07-05-2005 17:35
]