[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee, ik heb al vanaf het ADSL begin een aansluiting via HCCnet.
Ik heb ook mijn lidnr. opgegeven dus HCC moet goed kunnen zien hoe lang ik al ADSL via KPN/HCCNet heb.

Ik zal ze nog eens nadrukkelijk vragen of e.e.a. correct is omdat ik al meerdere jaren (ca. 3 jaar) aan aansluiting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Uh, misschien doe je ietswat moeilijk nu.
ga gewoon es naar ors.hccnet.nl, log in, doe alsof je gaat overstappen, vul postcode in, en je krijgt zo in beeld te zien of je "Contractuele problemen" krijgt met KPN

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2024
Als ik via de ors.hccnet.nl de aanvraag doe, komt tie ook met de vraag of ik nu linesharing heb. Ik wil uiteindelijk helemaal van het kpn gezeik af en dus overstappen van ADSL Lite naar Pro2 en het basis abonnenment voor de telefoon ook opzeggen. Weet iemand of dit is wat ze me vragen hier ? Waarom staat er eigenlijk bij, dat geen linesharing duurder is, terwijl ze vragen wat je nu hebt:

Aanvraag hcc!net ADSL Pro2
Linesharing: U kunt kiezen voor wel of geen linesharing. In het geval van linesharing blijven de huidige diensten op uw telefoonlijn behouden. Als u geen linesharing aanvraagt, kunt u alleen gebruik maken van ADSL op deze lijn en er bijvoorbeeld niet meer mee telefoneren.

Meer informatie over linesharing vindt u hier. Wij verzoeken u aan te geven of nu wel of geen linesharing heeft.

linesharing
geen linesharing (€ 9,40 extra per maand)

Ik ben al langer dan een jaar lid van HCC en heb ook langer dan een jaar ADSL, dus het KPN ADSL abbotje kan dus binnen 30 dagen opgezegd worden.

"Commercie kills the scene" - I-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dit gedaan maar nergens wordt er melding gemaakt van eventuele kosten.

Ik vind het te riskant om op basis hiervan uit te gaan dat er geen aanvullende kosten zijn, zeker gezien de mail die ik ontving.

Ik wacht de reactie maar af van HCC ned op mijn duidelijke vraag of ik vooor 1 jaar aan de KPN vastzit als ik al langer dan 1 jaar lid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136088

Dat kan XS4ALL makkelijk zeggen omdat ze al op het KPN-tarief zitten waar nu de anderen op
uitkomen. Dus allemaal (XS4ALL, Planet, Hetnet, HCC!Net) dragen nu evenveel af aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Anoniem: 136636 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:53:
Ik heb ook nog een vraag: de postcode check bij BBNed geeft dat ik 3.545 meter van hun centrale verwijderd ben. En dat de snelheid 512/256 is als de afstand groter dan 3 km is.
Hier wordt bij HCC nergens over gerept :(
Is het voor mij dus onverstandig om over te stappen?
Ik zit op 2764 meter, beetje spannend dus! Gelden de genoemde snelheden voor een Pro2 abonnement van 2000/1000?

Weet iemand hier meer over?

Is er ook zo'n test voor de KPN centrales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 09:38
Ook ik heb plannen om over te stappen van een Basis (KPN) naar een L (Tiscali) abbo. Naast de vraag hoe het Tiscali netwerk zal functioneren heb ik nog een verwarrinkje voor jullie, en dan met name voor diegene die het L abbo al hebben aangevraagd:

Op de infopagina van het L abbo:

Kun je doorklikken naar acties/voorwaarden die gelden voor mensen die overstappen, omdat er hier sprake is van een telcohop, en je op de acties klik zie je het volgende tabelletje.

Kosten Telco-hop ADSL L
Hieronder vind u een overzicht van de tarieven en prijzen voor het wijzigen van uw abonnement en netwerk als u al een hcc!net ADSL abonnement heeft. (Bijvoorbeeld van hcc!net ADSL Lite naar hcc!net ADSL L).

Afbeeldingslocatie: http://www3.hccnet.nl/img/CB327DFF08DF515EC1256FA400373786_1.gif

Let op: Als u nog in uw eerste jaar van een KPN ADSL abonnement zit dient u het resterende KPN-deel van de maandbedragen af te betalen.

Dit tabelletje heeft de doorslag gegeven. Elders op de website staat dat het Zyxel modem usb/ethernet slechts voor 1 pc is geschikt, er is bij vermeld dat er niet icm een switch gewerkt kan worden. Omdat ik wel een multi-pc modem wil hebben kies ik dus voor het 2e type, na op ors.hccnet.nl alles ingevuld te hebben zou ik als eindresultaat te zien moeten krijgen dat er een korting van 50% geldt op het modem. Deze actie is echter niet vermeld. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21
JaP.NeT schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:58:

Dit tabelletje heeft de doorslag gegeven. Elders op de website staat dat het Zyxel modem usb/ethernet slechts voor 1 pc is geschikt, er is bij vermeld dat er niet icm een switch gewerkt kan worden. Omdat ik wel een multi-pc modem wil hebben kies ik dus voor het 2e type, na op ors.hccnet.nl alles ingevuld te hebben zou ik als eindresultaat te zien moeten krijgen dat er een korting van 50% geldt op het modem. Deze actie is echter niet vermeld. Hoe zit dit?
Nou, bovenstaande lijkt mij bullshit, hoor! Het 1-poorts modem is wel degelijk ook een router en knoop er gerust een switch aan! Geleverd wordt namelijk de Zyxel Prestige 650R (heb 'm zelf al gezien bij een maatje die een geheel nieuwe Pro2-aanvraag deed). Van de site zyxel.nl:

Prestige 650R Serie
ADSL Modem / Router met 1-poorts ethernet

ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) is een baanbrekende technologie op het gebied van breedband internet, waarbij data en spraak gelijktijdig over dezelfde koperdraad gaan. Met ZyXEL's laatste serie ADSL CPE produkten, krijgen gebruikers de beschikking over een superieure performance en toegang tot internet. De Prestige 650 serie modem/routers biedt u een stabiele en beheersbare ADSL oplossing. De web-based configuratie in de routers is simpel en gebruiksvriendelijk. De Asymmetrische structuur is uitermate geschikt voor SOHO gebruikers, waarbij downstream belangrijker is dan upstream.

@Jap.Net: kun je dat stukje proza "usb/ethernet slechts voor 1 pc geschikt" hier nog even posten? De 650R heeft helemaal geen USB-poort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

De Zyxel 650R werd alleen in het begin eventjes geleverd, daarna is het meteen op de site veranderd naar de 660R C1/C3
Bron: hcc!net modemsoorten

Edit: Woohoo :9. Zojuist mijn aanvraag opgestuurd. Van hccnet Lite naar Pro2 :D. Nu alleen nog de telefoonrekening op de post doen naar Hccnet

[ Voor 25% gewijzigd door Yellowneck op 12-02-2005 01:01 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325

YellowNeck schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:11:
De Zyxel 650R werd alleen in het begin eventjes geleverd, daarna is het meteen op de site veranderd naar de 660R C1/C3
Bron: hcc!net modemsoorten

Edit: Woohoo :9. Zojuist mijn aanvraag opgestuurd. Van hccnet Lite naar Pro2 :D. Nu alleen nog de telefoonrekening op de post doen naar Hccnet
Gefeliciteerd :P

Vergeet niet ook je vrijwaringsverklaring(check die spelfout in de URL :X ) mee te sturen!

Mijn aanvraag is op 09-02-2005 ontvangen, heb de Zyxel 660HW (Multi-user Wireless) meebestelt. De kosten daarvan verdien ik in vijf maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dat gevraagt aan de helpdesk, die vrijwaringsverklaring was niet nodig volgens de medewerker. mijn aanvraag is wel gewoon in behandelijng genomen en ik heb daar al bevestiging van. ik heb dus alleen mijn kpn rekening (rekening online geprint) opgestuurd

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Laatst online: 16-05 09:38
Bij een ADSL L abbo krijg je een Zyxel 632 modem gratis, hcc heeft alleen bij het Zyxel Prestige 660R-C1/C3 (Ethernet modem) modem er expliciet bij gezet dat het aan een hub/switch geplaatst kan worden, echter krijg je dit modem alleen icm een BBNED abo.
hcc!net ADSL S, M, L, XL en XXL modems

Zyxel 623 (USB/Ethernet CPE (bridge) modem)

Deze modem is een één poorts bridge-modem dat via USB of een ethernetkaart uw computer in verbinding stelt met internet. Het is mogelijk om één computer via deze modem op de ADSL-verbinding aan te sluiten. U moet er echter wel rekening mee houden dat een modem voor een analoge telefoonlijn anders is dan een modem voor een ISDN-telefoonlijn. Wanneer u dus uw telefoonlijn wijzigt van analoog naar ISDN of andersom en ADSL wilt blijven gebruiken, zult u een ander ADSL-modem moeten bestellen. Uw computer moet voor deze modem beschikken over een geïnstalleerde ethernetkaart of een vrije USB poort (geen USB hub).

Zyxel 650H (Multi-pc modem)

Met de Multi-PC modem kunnen op eenvoudige wijze meerdere computers, laptops, printers en zelfs Game-consoles en Palmtops, mits voorzien van de juiste configuratie, aan elkaar worden gekoppeld. Standaard kunnen vier apparaten worden aangesloten op één ADSL-aansluiting. U moet er echter wel rekening mee houden dat een modem voor een analoge telefoonlijn anders is dan een modem voor een ISDN-telefoonlijn. Wanneer u dus uw telefoonlijn wijzigt van analoog naar ISDN of andersom en ADSL wilt blijven gebruiken, zult u een ander ADSL-modem moeten bestellen. Uw computers moeten voor deze modem beschikken over een geïnstalleerde ethernetkaart.

Zyxel Prestige 660HW (4-ports Draadloos modem)

Met de Draadloze ADSL-modem kunt u overal in huis draadloos internetten. Het bereik van dit model is 60 Meter binnenshuis. U moet er echter wel rekening mee houden dat een modem voor een analoge telefoonlijn anders is dan een modem voor een ISDN-telefoonlijn. Wanneer u dus uw telefoonlijn wijzigt van analoog naar ISDN of andersom en ADSL wilt blijven gebruiken, zult u een ander ADSL-modem moeten bestellen. Uw computers moeten voor deze modem beschikken over een geïnstalleerde ethernetkaart, of een wireless ethernet kaart.
Weet iemand ook al hoe het een en ander zit met die 50% korting? Heb nog geen reactie gekregen van de helpdesk namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door JaP.NeT op 12-02-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mr.Nobody schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:32:
ik heb dat gevraagt aan de helpdesk, die vrijwaringsverklaring was niet nodig volgens de medewerker. mijn aanvraag is wel gewoon in behandelijng genomen en ik heb daar al bevestiging van. ik heb dus alleen mijn kpn rekening (rekening online geprint) opgestuurd
Hmm, ik zit al 3-4 jaar bij hccnet ADSL Lite, en wil nu dus naar Pro2, er waren geen contractuele verplichtingen van toepassing in mijn geval. Hoef ik die vrijwaringsverklaring dan ook niet mee te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

RC2

Resistance is futile

HCCnet magazine heeft een eigen artikel staan hoe kies ik het juiste abonnement.....stelletje commerciele mensen zijn eht daar geworden...dacht dat hcc een vereniging wasvoor zijn leden. Het is dat het me te veel werk is om echt over te stappen maar anders zocht ik ook nog een andere provider.
Zelfs dat artikel is niet zo makkelijk dat het het verschil duidelijk kan maken tussen HCCnetpro2 en ADLS L de snelheid is iets anders maar de prijs ook. Vind het nog te moeilijk om een keuze te maken tussen die 2.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar regelt hccnet de overstap volledig, of moet je zelf nog mxstream opzeggen?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

YellowNeck schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:25:
[...]

Hmm, ik zit al 3-4 jaar bij hccnet ADSL Lite, en wil nu dus naar Pro2, er waren geen contractuele verplichtingen van toepassing in mijn geval. Hoef ik die vrijwaringsverklaring dan ook niet mee te sturen?
check in ors.hccnet.nl > adsl > vrijwaringsverklaring
er moet dan in het opvolgende scherm staan dat het niet nodig is

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

TweakBoy schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:36:
[...]

check in ors.hccnet.nl > adsl > vrijwaringsverklaring
er moet dan in het opvolgende scherm staan dat het niet nodig is
Dank u :).
Het is blijkbaar wel noodzakelijk.

Maareh, ik moet een aantal gegevens invullen:
• Huidige Internetaanbieder: hcc!net KPN
• Service_id:
• Klantnummer: < mijn hcc!net lidmaatschapnummer >

Weet iemand wat je bij de Service_id moet invullen? en of ik de rest juist heb ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb dat formulier wel uitgeprint, bij mij is service_id wel ingevuld (automatisch).
de helpdeskmedewerker vertelde mij dat het niet nodig was om dit formulier op te sturen.
of dat nou echt klopt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

iemand hier al overgestapt? Die helpdesk is ook ronduit waardeloos of misschien is het wel de vage website van hcc die het voor hem ook niet duidelijk maakt. Eerst zegt tie dat de aboprijs van 29,95 alleen voor het eerste jaar geld als ik hem wijs op een banner op de hccsite die zegt ook na 12 maanden zegt tie dat dat ook nieuw is voor hem.
Vraag daar wat het verschil is tussen tiscali en bbned..krijg ik als antwoord dat er eigenlijk geen verschil is alleen dan snelheid en prijs. Op mijn vraag waarom zij dat dan nog aanbieden krijg ik als antwoord dat de klant dan meer keuze heeft..
Al met al doet het me steeds meer twijfelen aan hccnet..iemand ook goeie ervaringen bij het overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 12:57

TweakBoy

---

RC2 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:02:
iemand hier al overgestapt? Die helpdesk is ook ronduit waardeloos of misschien is het wel de vage website van hcc die het voor hem ook niet duidelijk maakt. Eerst zegt tie dat de aboprijs van 29,95 alleen voor het eerste jaar geld als ik hem wijs op een banner op de hccsite die zegt ook na 12 maanden zegt tie dat dat ook nieuw is voor hem.
Vraag daar wat het verschil is tussen tiscali en bbned..krijg ik als antwoord dat er eigenlijk geen verschil is alleen dan snelheid en prijs. Op mijn vraag waarom zij dat dan nog aanbieden krijg ik als antwoord dat de klant dan meer keuze heeft..
Al met al doet het me steeds meer twijfelen aan hccnet..iemand ook goeie ervaringen bij het overstappen?
mocht je ook de andere topics hier in dezelfde forum lezen zou ik verbindingen via het Tiscali netwerk afraden, vanwege de hoge latency en slechte Wholesale support.

Zelf overweeg ik om op een bbned account over te stappen, alleen wordt er niet zoveel tussenvormen gegeven bij HCCnet.. Of 1 / 2 of 8 Mbit.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

ik zit in de volgende situatie:

Op mijn huidige adres heb ik de basic versie van kpn (hcc). Prima tevreden, maar met huidige down/up een beetje overkill voor mij en zeker met de prijsverhoging me net iets te duur voor wat ik er mee doe. Ik overweeg over te stappen op Pro 2 of Tiscali M.

Echter; ik ga verhuizen per medio mei en op dat adres is (nog) geen Pro2 maar wel weer Tiscali. Volgens de postcodecheck van hccnet kan ik op het nieuwe adres alleen de instap van KPN krijgen of alle varianten van Tiscali. Het is nieuwbouw dus ik weet niet of er echt geen Pro2 is of dat dit komt doordat de postcode nog niet bekend is (verschilt per check per provider). Ik kan dus zonder probleem naar Tiscali, maar ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van Pro2 beter en ik ben bang dat zo'n aanpassing niet al te lang voor verhuizing het nodige (administratieve) gezeik gaat opleveren. Bij KPN blijven doe ik niet als ik alleen maar de instap kan krijgen op dat adres; dan ga ik terug van 3mb down naar 0,5 (iets teveel ;) )

Wat zouden jullie doen;
1. basic kpn houden tot na verhuizing en dan overstappen naar....
2. nu tiscali nemen (heeft iemand een idee/ervaring hoe de postcodecheck omgaat met nieuwbouw?) als ik toch geen pro2 kan krijgen?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
Il Ljama schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 07:38:
ik zit in de volgende situatie:

Op mijn huidige adres heb ik de basic versie van kpn (hcc). Prima tevreden, maar met huidige down/up een beetje overkill voor mij en zeker met de prijsverhoging me net iets te duur voor wat ik er mee doe. Ik overweeg over te stappen op Pro 2 of Tiscali M.

Echter; ik ga verhuizen per medio mei en op dat adres is (nog) geen Pro2 maar wel weer Tiscali. Volgens de postcodecheck van hccnet kan ik op het nieuwe adres alleen de instap van KPN krijgen of alle varianten van Tiscali. Het is nieuwbouw dus ik weet niet of er echt geen Pro2 is of dat dit komt doordat de postcode nog niet bekend is (verschilt per check per provider). Ik kan dus zonder probleem naar Tiscali, maar ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van Pro2 beter en ik ben bang dat zo'n aanpassing niet al te lang voor verhuizing het nodige (administratieve) gezeik gaat opleveren. Bij KPN blijven doe ik niet als ik alleen maar de instap kan krijgen op dat adres; dan ga ik terug van 3mb down naar 0,5 (iets teveel ;) )

Wat zouden jullie doen;
1. basic kpn houden tot na verhuizing en dan overstappen naar....
2. nu tiscali nemen (heeft iemand een idee/ervaring hoe de postcodecheck omgaat met nieuwbouw?) als ik toch geen pro2 kan krijgen?
Ik zou pas ná de verhuizing overstappen, anders zit je vast aan je opzegtermijn van een jaar (moet je nog een jaar doorbetalen).

[ Voor 5% gewijzigd door Lex_brugman op 16-02-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 23:13
Lex_brugman schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:20:
[...]

Ik zou pas ná de verhuizing overstappen, anders zit je vast aan je opzegtermijn van een jaar (moet je nog een jaar doorbetalen).
Kan nu al wel, alleen moet je dan Tiscali verhuizen en dat kost meer ;-). Dus even wachten en dan overstappen. Echter, als dit na de actieperiode is zou ik uitrekenen wat voordeliger is (nu overstappen en tiscali verhuizen of later overstappen en KPN verhuizen). Je kan natuurlijk ook opzeggen en opnieuw aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Ik ga over een jaar verhuizen naar nieuwbouw en daar is nog niet van bekend of er BBned beschikbaar zal zijn. Tiscali en KPN zullen daar wel al zijn volgens de postcodecheck.

Aangezien voor iedereen al de jaartermijn geldt, kan je alleen nu tijdens deze actie zonder kosten overstappen. Wanneer je dat later wilt doen, weet ik niet of je dan eerst je jaar vol moet maken.

Ik wil eigenlijk nu van HCCNet Basis Naar Pro2 overstappen, maar als ik dan ga verhuizen en ze hebben daar geen BBned, dan vraag ik me af wat je dan kunt doen en hoeveel kosten dat met zich meebrengt.

Verhuiskosten bij BBned zijn 99 euro.

Ik heb al een mailtje (11 feb) naar HCCnet gestuurd, maar nog geen reactie gehad.

Ik heb net dit gevonden, wat ik erg vreemd vind:
Indien derden belast met de uitvoering van het verzoek, deze verhuizing niet mogelijk achten, is Klant bevoegd de Overeenkomst op te zeggen. Klant dient bij verhuizing buiten dekkingsgebied van ADSL-dienst de resterende termijnen van het jaarcontract te voldoen aan hcc!net.

http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Ok, als ik de reacties zo lees, dan wacht ik nog even. Probleem is dan wel dat ik op het nieuwe adres volgens de postcode check van HCC net alleen startpakket adsl kan krijgen :( . Maar ja, dat moet ik dan maar even voor lief nemen (heb met verhuizing ook minder tijd voor e.e.a. ;) ) en misschien is BBnet dan wel beschikbaar. Wel vaag trouwens dat je van Tiscali tot 8mb down abonnement kan krijgen en van KPN 0,5 mb down i.v.m. afstand tot centrale?? Wellicht meting van Tiscali recenter?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04
Of KPN eerlijker.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Lex_brugman
Dan moet je ff kijken hoever je van de centrale afzit.

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:55

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Jongens, na aanleiding van de prijsverhoging bij HCCnet ben ik eens gaan kijken naar een ander abonnement bij bijvoorbeeld een andere aanbieder, en ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

--

Ik heb op het moment een ADSL Basis abonnement bij HCCnet:
2240 kbit verhoogd naar 3200 kbit
416 kbit verhoogd naar 768 kbit
hccnet € 19,40 per maand
kpn € 23,49 per maand
42,89 per maand (wordt 48,49 euro per maand)

--

De volgende aanbiedingen kom ik nu tegen:

HCCnet PRO 2
Download: 2000kbit
Upload: 1000 kbit
Eenmalige aansluitkosten: gratis
Vaste maandelijkse kosten: 45,95 (aktie: Eerste 6 maanden €24,95, Overige maanden €29,95)
Kosten nieuw modem: 69,00 (aktie: 34,50)

Totaal zou ik voor dit abonnement dus per maand 24,95 kwijt zijn waarna 29,95.
Ben ik hier ook een nieuw modem voor nodig? Zo ja, kost dat me 34,50.

--

Klopt het nu werkelijk dat ik voor die 48,50 euro ik voor 29,95 per maand ( 20 euro goedkoper) meer upload krijg en voor een iets mindere download van 2000 ipv 3200 (was 2240kbit).

Mijn huidige snelheid (Speedtest):
Down: 332.1 KByte/sec (=2657 kbps):
Up: 64.9 KByte/sec (=519 kbps)

Afstand tot centrale een iets meer dan 900 meter.

Is het verstandig deze overstap te maken? Zijn er wellicht nog meer verstandige overstappen mogelijk, of zit ik goed waar ik nu zit? Ik begrijp dat er totaal geen downtime is (ik kan voor mijn werk niet zonder internet).

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je pro 1 vergelijkt met Pro 2 zie je dat pro 1 ( 1mbit down/512kbit up ) 32.95 per maand is..en pro 2 maar 29,95 ....

dus het is gewoon een tijdelijke actie, uiteindeljk betaal je toch weer ongeveer 50 euro per maand!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 18:55

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Daar zat ik ook aan te denken, ze hebben altijd weer een addertje onder het gras zitten hoewel ze nu zeggen 29,95 na de eerste 6 maanden weet je nooit hoeveel zekerheid je dan hebt dat die prijs ook zo hoog zal blijven. Tis natuurlijk voor mij ook een hele overstap om van KPN naar BBNED te gaan. Hoe is over het algemeen de prijs/kwaliteit verhouding daar, is die vergelijkbaar met KPN of id BBNED over het algemeen goedkoper, betrouwbaarder dan KPN?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Il Ljama schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:20:
Ok, als ik de reacties zo lees, dan wacht ik nog even. Probleem is dan wel dat ik op het nieuwe adres volgens de postcode check van HCC net alleen startpakket adsl kan krijgen :( . Maar ja, dat moet ik dan maar even voor lief nemen (heb met verhuizing ook minder tijd voor e.e.a. ;) ) en misschien is BBnet dan wel beschikbaar. Wel vaag trouwens dat je van Tiscali tot 8mb down abonnement kan krijgen en van KPN 0,5 mb down i.v.m. afstand tot centrale?? Wellicht meting van Tiscali recenter?
KPN baseert op afstanden de maximaal haalbare snelheid met grenswaarden. Tiscali maakt alles bestelbaar omdat elke koperlijn anders is. Dat je geen 8064Kbps gaat halen is wel vrij aannemelijk gezien dat het blijkbaar toch een behoorlijke afstand moet zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
swampy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:51:
dus het is gewoon een tijdelijke actie, uiteindeljk betaal je toch weer ongeveer 50 euro per maand!
Dat is dus niet waar; het blijft 29.95 (eerste 6 maanden 24.95). Als je je maar voor 10 april aanmeldt. Kijk maar op hccnet.nl

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 28-05 19:55

netblade

Sunrise

Milly schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 08:21:
[...]

Dat is dus niet waar; het blijft 29.95 (eerste 6 maanden 24.95). Als je je maar voor 10 april aanmeldt. Kijk maar op hccnet.nl
Ze veranderen die site nog wel eens, ik heb mijn keus inmiddels gemaakt en ik vertrouw dat hccnet niet helemaal.
Dus ik heb gisteren mijn aanvraag ingediend bij xs4all

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netblade schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:51:
[...]

Ze veranderen die site nog wel eens, ik heb mijn keus inmiddels gemaakt en ik vertrouw dat hccnet niet helemaal.
Dus ik heb gisteren mijn aanvraag ingediend bij xs4all
Wat een loze opmerking zeg.
Als je uitlegt waarom je HCCnet niet helemaal vertrouwt hebben we er allemaal wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 23:15

Nyana

Who?!

11-2 adsl pro 8 (BBned) aangevraagd. heb nu adsl basic (kpn). Kreeg vanmiddag mailtje terug waarin stond dat het nog ong. 3 weken duurt. zit 1323m van de centrale dus dat lijkt me geen probleem mits de lijn goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Milly schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 08:21:
[...]

Mmm dan mag je maar hopen dat die prijs lang blijft....

Een actie..is een actie..en is vaak niet permanent! Maar gelukkig kun je later altijd weer overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Ook na 12 maanden blijft de prijs 29,95. Ik vraag me wel af hoe lang dat blijft en of er ook een snelheidsverhoging aan zal komen... overstappen zal ook niet makkelijk gaan omdat het steeds om jaarcontracten gaat en je er dus steeds voor een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Weet iemand hoelang de overstap duurt van Lite naar Pro2...
Ik wacht nu namelijk al precies een week, en ben erg ongeduldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Overstap schijnt ongeveer 3 weken te duren volgens de helpdesk. Waarom heb jij voor pro 2 (bbned) en niet voor tiscali ADSL L of XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

waarom woon ik 3400 meter van de centrale af????

>> ook kom ik nu met mijn lite abbo van kpn niet verder dan 1200 kbit down ipv 1600 (capaciteit) >> zal dit met HCC pro 2 (bbned en nieuw modem) hetzelfde zijn??

verder zag ik ergens in dit topic voorbij komen dat de manier van aansluiten erg gevoelig is, en ook kan leiden tot snelheid verlaging... weet iemand de knelpunten of waar je echt op moet letten etc??

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21
@Nicknec:

1200 down? En je weet zeker dat "jouw" centrale reeds ge-updated is? Dat zijn ze nog lang niet allemaal hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nicknec schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:52:
waarom woon ik 3400 meter van de centrale af????

>> ook kom ik nu met mijn lite abbo van kpn niet verder dan 1200 kbit down ipv 1600 (capaciteit) >> zal dit met HCC pro 2 (bbned en nieuw modem) hetzelfde zijn??

verder zag ik ergens in dit topic voorbij komen dat de manier van aansluiten erg gevoelig is, en ook kan leiden tot snelheid verlaging... weet iemand de knelpunten of waar je echt op moet letten etc??
Uhm, omdat je daar een huis bent betrokken?

Als een postcode check 3400 aangeeft reken dan in de praktijk nog 25% erbij. Maar elke lijn is anders. Zo kan een koperlijn van 4000 meter soms beter presteren dan een andere van 2200 meter bijvoorbeeld.

Optimaal aansluiten is gewoon logica!

- kortmogelijk
- minmogelijk stootpunten (dus contactdozen en koppelstukken)
- loze vertakkingen (soms in de wand al bij-ge-schroeft paralel naar een tweede (ongebruikte hoop ik) aansluiting)

etc etc etc. En dit gaat allemaal over de aansluiting tussen ISRA (eerste aansluitpunt waar je lijn binnenkomt) --> splitter --> modem. Wat je verder achter je splitter doet met telefonie is geen probleeem.
rowicom schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:01:
@Nicknec:

1200 down? En je weet zeker dat "jouw" centrale reeds ge-updated is? Dat zijn ze nog lang niet allemaal hoor.....
En is "kom ik niet verder dan" niet de effectief behaalde snelheid wat dus in lijnsnelheid 1600Kbit is? Als je lijnsnelheid (modem verbinding met de centrale) 1600Kbit is haal je ~150 a 170KByte/s. Dat kan dus omgerekend 1200Kbit/s zijn wat een speedtest.nl zou kunnen aangeven. Niet direct iets mis mee dus.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 19-02-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

bjck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 00:13:
[...]

Uhm, omdat je daar een huis bent betrokken?

Als een postcode check 3400 aangeeft reken dan in de praktijk nog 25% erbij. Maar elke lijn is anders. Zo kan een koperlijn van 4000 meter soms beter presteren dan een andere van 2200 meter bijvoorbeeld.

Optimaal aansluiten is gewoon logica!

- kortmogelijk
- minmogelijk stootpunten (dus contactdozen en koppelstukken)
- loze vertakkingen (soms in de wand al bij-ge-schroeft paralel naar een tweede (ongebruikte hoop ik) aansluiting)

etc etc etc. En dit gaat allemaal over de aansluiting tussen ISRA (eerste aansluitpunt waar je lijn binnenkomt) --> splitter --> modem. Wat je verder achter je splitter doet met telefonie is geen probleeem.

[...]

En is "kom ik niet verder dan" niet de effectief behaalde snelheid wat dus in lijnsnelheid 1600Kbit is? Als je lijnsnelheid (modem verbinding met de centrale) 1600Kbit is haal je ~150 a 170KByte/s. Dat kan dus omgerekend 1200Kbit/s zijn wat een speedtest.nl zou kunnen aangeven. Niet direct iets mis mee dus.
ok thnx voor je antwoord..

ff over het laatste stukje die 1200Kbit had ik zelf ff berekend: ik down nu constant op 119KByte/s

dus ik denk dat dit de beperking van de langere afstand tot de centrale is... misschien is er nog winst te halen in de aansluiting.. (denk het niet echt, want de hoofdaansluiting duikt meteen de splitter in en die zit weer meteen op de modem) maar.. who knows..ik ga dat iig checken, thnx ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LyxKyo op 19-02-2005 00:37 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

RC2 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:11:
Overstap schijnt ongeveer 3 weken te duren volgens de helpdesk. Waarom heb jij voor pro 2 (bbned) en niet voor tiscali ADSL L of XL?
Uh, omdat je voor Pro2 het minst betaald per kB? En heeft ook een lekkere upload.. :9
En daarbij komt ook nog eens bij dat ik 930 mtr van de centrale afwoon :D.

Poeeh.. ff bijkomen hoor ;) . Kan nu pas weer internetten sinds vanochtend. Hccnet had een landelijke storing. Dit is mijn eerste "slechte" ervaring met Hccnet, maar kan elke provider wel overkomen.

P.S. kzie zojuist op hccnet.nl dat et aan KPN ligt....maar goed dat ik overstap op Bbned :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
YellowNeck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:24:
[...]

(..)

Poeeh.. ff bijkomen hoor ;) . Kan nu pas weer internetten sinds vanochtend. Hccnet had een landelijke storing. Dit is mijn eerste "slechte" ervaring met Hccnet, maar kan elke provider wel overkomen.

P.S. kzie zojuist op hccnet.nl dat et aan KPN ligt....maar goed dat ik overstap op Bbned :P
Ik heb er gisteren met HCCnet! adsl lite ook uitgelegen van 9:00-12:30 ( zie: stats van mijn server ) mijn modem had wel verbinding maar ik kon niet internetten, ik d8 eerst dat ik mijn snelheidsverhoging kreeg |:( (vond het wel raar op een zaterdag maarja).

[ Voor 6% gewijzigd door Lex_brugman op 20-02-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Iemand al wat gehoord gezien? status wijziging of nieuwe modem al binnen? t zou ong. 3 weken duren voor de overstap plaats vind dus... anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Lex_brugman schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:00:
[...]

Ik heb er gisteren met HCCnet! adsl lite ook uitgelegen van 9:00-12:30 ( zie: stats van mijn server ) mijn modem had wel verbinding maar ik kon niet internetten, ik d8 eerst dat ik mijn snelheidsverhoging kreeg |:( (vond het wel raar op een zaterdag maarja).
klopt, in Amersfoort was het ook, daar hadden ze echter allang nieuwe snelhied.

Mijn pa twijfelt ineens over het nieuwe abbo....zijn collega's roepen allemaal dat het veel goedkoper kan dan 29,95. Die snelheid hebben we toch niet nodig..:S

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hmm..11 dagen na mijn aanvraag. Orderstatus staat nog steeds op de eerste fase; Order ontvangen oid.
Morgen maar es ff achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TF-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
op 30-12-2004 ADSL pro2 besteld.
tegelijkertijd mijn DEMON 204/1024 opgezegd. omdat ik zo'n 25 tot 30 euro per maand goedkoper zal zijn.

ondertussen ruim 8 weken verder nog steeds geen ADSL. doorlooptijd zou zo'n 3 weken zijn.

na meerdere telefoontjes naar HCC, (eerst al enkele malen te horen gekregen dat ik teruggebeld zou worden..... NIET dus!!!!) vandaag eindelijk teruggebeld. (na herhaaldelijk bellen naar HCC). kreeg te horen dat er geen capaciteit bij BBNed is en dat BBned de order reeds geannuleerd heeft, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Prima dan annuleer de heleboel maar..... stelletje kaffers. :r

Order geplaatst bij DEMON voor 2048/1024. Bleek mijn 'oude' gebruikersnaam reeds in gebruik was. Gelukkig stonden de gegevens nog steeds op mijn naam staan.

Mooi.... dan wil ik graag weer een ADSL abbo bij jullie hebben met mijn eigen vertrouwde gegevens. Dat moet geen enkele probleem zijn, meneer..... DEMON RULEZ _/-\o_

- - - - T F - - - -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

krijg je nu ook het lagere abonnementstarief voor een nieuwe aanmeldeing bij demon dan?

Wil eigenlijk ook hccnetpro2 nemen maar loop nog steeds tegen die per jaar opzeggen aan. Helpdesk reageert niet of snapt het niet. Een van de redenen om bijv naar demon te gaan nog geen slechtr woord over hun helpdesk gehoord en nou heb ik ze nooit nodig gehad maar als je een helpdesk nodig hebt moet het een goeie zijn.

• -TF-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Krijg 'gewoon' het lagere tarief. :9
geldt gewoon als een nieuwe aanmelding.

- - - - T F - - - -

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:02
Ik heb nu lite via kpn via isdn bij hccnet,
dit moet dus pro2 via bbned via anneloog van hccnet worden.

Ik hoop maar dat de downtime niet al te groot word, lees enkele weken :|
RC2 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:51:
krijg je nu ook het lagere abonnementstarief voor een nieuwe aanmeldeing bij demon dan?

Wil eigenlijk ook hccnetpro2 nemen maar loop nog steeds tegen die per jaar opzeggen aan. Helpdesk reageert niet of snapt het niet. Een van de redenen om bijv naar demon te gaan nog geen slechtr woord over hun helpdesk gehoord en nou heb ik ze nooit nodig gehad maar als je een helpdesk nodig hebt moet het een goeie zijn.
Helpdesk via de mail gaat bij mij wel altijd goed, soms wat late reactie, 1,5 soms :X Wel krijg ik altijd goed andwoord op mijn vragen en word ik niet afgescheept. Misschien zitten in de bel centrale andere mensen? (die misschien niet zo begaan zijn met klanten ofzo...misschien meer werk druk?)

[ Voor 75% gewijzigd door Lennart_1337 op 24-02-2005 21:55 ]

• RC2

RC2

Resistance is futile

eerste mail naar de helpdesk kreeg een snel en goed antwoord op de volgende vragen heb ik na 2 weken nog niets gehoord. Zijn gewoon teveel mogelijkheden om te kiezen bij adsl.
Compuserve geeft voor 25 euro 3k/0,8k via tiscali klinkt ook leuk maar compuserve vind ik dan weer niets.
Ga morgen eens een paar van die mogelijkheden naast erlkaar zetten om te zien wat nu voor mij het beste gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
YellowNeck schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:03:
Hmm..11 dagen na mijn aanvraag. Orderstatus staat nog steeds op de eerste fase; Order ontvangen oid.
Morgen maar es ff achteraan bellen.
is bij mij ook het geval, alleen heb ik mijn startpakketten al ontvangen en wordt het 2 maart omgezet.... dus dat indicatortje is niet zo betrouwbaar. Ik heb 3 weken doorlooptijd straks gehad (9 februari besteld) en heb straks op 2 maart ADSL XL via Tiscali bij HCCnet (4 mbit down / 1 mbit up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

ik heb de aanvraag op 09-02-2005 gedaan das al 3 weken :) maar nog niets vernomen van Hccnet of KPN of BBned..

afwachten nog even...

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 28-02-2005 22:43 . Reden: Kijk aan :) -->> Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanvraag ook 9 februari gedaan.

Sinds vanmorgen staat mijn orderstatus op:
2: Uw aanvraag is goedgekeurd door de DSL-netwerkaanbieder.

Ben benieuwd hoelang het nog duurt.

Ze hebben het schijnbaar ontzettend druk met alle opzeggingen/omzettingen, kreeg geen antwoord meer op mail of fax.

Ik kwam er de dag na mijn bestelling achter dat ik het 4 poorts wireless modem 'moest' hebben i.p.v. het 1-poorts exemplaar, meteen een fax met de wijziging gestuurd. Na twee weken niets gehoord te hebben weer een fax + mail de deur uit gedaan.
Vanochtend maar eens gebeld, zei die vent dat hun fax-database en e-mail systeem helemaal vol zitten door de acties :X

Ze hadden vantevoren toch een wat betere personeelsplanning in elkaar moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
als je van kpn -> bbned gaat, hoef je niet te kijken op de status pagina. de helpdeskmedewerker vertelde me vandaag dat er nog geen koppeling is met bbned. voor dat er daar dus iets veranderd heb je zelf al het modempakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Strak opgezette actie dus, beetje overspoelt door overstappers. Oook BBned aangevraagd, afwachten of ze het binnen 3 weken voor elkaar kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik betwijfel et :P
Heb op 11-02-2005 mijn abonnement gemuteerd van Lite naar Pro2.
De status is gisteren naar "fase 2" gegaan.
Heb nog nix ontvangen oid, en vrijdag is het dus al 3 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb vertrouwen mensen,
misschien dat ze niet de 3weken kunnen waamaken maar ik denk dat ze erg veel aanvragen hebben gehad, postzakken vol :) maar er mag idd wel wat harder gewerkt worden zodat wij naar tevredenheid zijn overgestapt op BBned. het lijkt me wel dat ze daar hun best voor willen doen en niet een hoop zeurderige klanten op hun rug willen hebben :) en zo een slecht resultaat willen boekken

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 02-03-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Ik ben vandaag succesvol overgezet en draai nu 460KB/s downstream en 75KB/s upstream met ADSL XL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

minze schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:58:
Ik ben vandaag succesvol overgezet en draai nu 460KB/s downstream en 75KB/s upstream met ADSL XL :)
Hoelang was je downtime?
Checke even op www.speedsuite.net en doe de test... wat is je Ping en aantal connecties per minuut tov je eerdere (KPN) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
YellowNeck schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:09:
[...]

Hoelang was je downtime?
Checke even op www.speedsuite.net en doe de test... wat is je Ping en aantal connecties per minuut tov je eerdere (KPN) abonnement.
Mijn downtime was een dag omdat mijn pa het niet kon fixen :P dus moest ik eerst thuis komen... in totaal heeft de verbinding er misschien een kwartiertje uit gelegen. (We hadden telefonisch contact..)

ping en connections zal ik ff proberen, maar liep beroerd daarstraks omdat mijn router het niet lief vind oid.. ik heb het modem in bridgemodus gezet en dus regelt de router alles.

edit: kan er geen chocola van maken... zal wel aan de router liggen (SMC 7004ABR). Het aantal hops bij een trace via www.network-tools.com is wel lager als bij kpn.. je ziet geen Tiscali oid voorbij komen, op de AMS-IX gaat het direct naar HCCnet..

edit 2: even op een andere pc gedaan in het netwerk:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 4 2005 om 20:26:19 UTC+0100)

Download : 336.2 KByte/sec
Upload : 61.9 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

De ping is 4 ms hoger, de connection is vergelijkbaar.. Snelheid ook hoger, niet optimaal omdat speedtest maar een verneukeratief medium is _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Miezie op 02-03-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb net de aanvraag ingediend om van ADSL Basic (KPN) naar ADSL Pro2 (BBned) te gaan. Tiscali komt mij toch nog iets te vaak negatief in het nieuws. Daarnaast is BBned goedkoper en sneller qua upload.
Met deze overstap bespaar ik 20 euro per maand en qua upload krijg ik een ruime verdubbeling ten opzichte van vorige maand, download blijft gelijk t.o.v. vorige maand.

Ik hoop dat de upload van 1Mbit goed gaat werken, dan kan ik ook eens een game hosten!

Ik ben wel benieuwd naar de downtime die anderen ervaren bij deze overstap.
Moet het ADSL deel van de KPN nog zelf opgezegd worden?

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 03-03-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
BounceMeister schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:39:(...) Moet het ADSL deel van de KPN nog zelf opgezegd worden?
Als het goed is regelt de provider alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
BounceMeister schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:39:
Tiscali komt mij toch nog iets te vaak negatief in het nieuws. Daarnaast is BBned goedkoper en sneller qua upload.
BBNed niet dan... Capaciteitsproblemen vind ik zeer matig.

En wat van Tiscali komt in het nieuws...? De wholesale (vroeger BaByXL) of de provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Heb ook sinds maandag Fase 2.. (11-02-05 aanvraag gedaan) maar verder nog nix gezien of gehoord 8)7 . zal dus nog wel minimaal een week duren. |:(

Had toch wel verwacht dat et beter georganiseerd zou zijn zoals meerdere hierover denken.
En die upgrade van de kpn adsl centrale in Veenendaal is ook nog niet doorgevoerd bij de meeste die ik ken.

Edit 08-03
..Status terug naar fase 1 8)7... Heb ze maandag gemaild kreeg ik 17 mailtjes terug met in de 1e: U wordt binnekort gebeld door de administratie voor een afspraak voor modem installatie (waar ik niet om gevraagd heb). en het 2e mailtje: door de grote hoeveelheid aanvragen loopt uw migratie vertraging op. en dat 16x dus |:(

Lekker geregeld allemaal dus... :X
Ik wacht het wel af :Z

Nu 2 uur later wel weer fase 2.. et zal allemaal wel :z

[ Voor 43% gewijzigd door Nyana op 08-03-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Dat gaat nog best snel. Zondag aanvraag gedaan en nu op vrijdag zie ik op de site dat ik al in fase 2 zit. Heb toch ook maar voor bbned gekozen. Kon moeilijk tussen tiscali en bbned kiezen, tiscali verhouding snelheid en prijs wel goedkoper; iets meer vertrouwen in bbned en nu natuurlijk een goeie aanbieding...zodra ze de prijs gaan verhogen ben ik wel weg.

[ Voor 5% gewijzigd door RC2 op 04-03-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Nu ook een mailtje gekregen dat ze mijn modem gaan versturen. Alleen in dit mailtje staat dat ik een zyxel 650r zal krijgen terwijl op de website een 660r beloofd wordt.
Heeft iemand zijn modem al gekregen en welke is dat?
Is de zyxel 660 beter dan de 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RC2 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:01:
Nu ook een mailtje gekregen dat ze mijn modem gaan versturen. Alleen in dit mailtje staat dat ik een zyxel 650r zal krijgen terwijl op de website een 660r beloofd wordt.
Heeft iemand zijn modem al gekregen en welke is dat?
Is de zyxel 660 beter dan de 650?
Toch leuk dat ze wat van zich laten horen.
Ik heb nog helemaal niets van ze gehoord nadat ik mijn aanvraag op 9 februari heb gedaan.

Volgens mij staat er bij het bestellen alleen '1-poorts ethernet modem', terwijl in het modemoverzicht idd de zyxel 660 wordt genoemd. Misschien is het mailtje wat je kreeg nog het oude standaard-mailtje, van toen ze nog de 650 leverden.

De 660 heeft als voordeel dat hij ook geschikt is voor ADSL 2+ (produkt info, klikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115868

Ik heb een aanvraag gedaan om adsl Basic om te zetten naar PRo2 op 18-2-05.
Ik stond tot gisteren op fase 2. Vandaag sta ik opeens weer op fase1.
Vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad lekker duidelijk 8)7

Maar er is al eens eerder gezegd:
Mr.Nobody schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:31:
als je van kpn -> bbned gaat, hoef je niet te kijken op de status pagina. de helpdeskmedewerker vertelde me vandaag dat er nog geen koppeling is met bbned. voor dat er daar dus iets veranderd heb je zelf al het modempakket

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 133325 op 08-03-2005 14:58 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32626

Ik ben ook overgestapt van HCCNet basis naar Pro2 (23 febr.aangevraagd)
Tevens heb ik een draadloos modem erbij besteld.

Wel heb ik gezien dat mijn aanvraag naar status 2 was gezet.
Ik heb echter nog geen modem ontvangen en ook nog geen bericht gehad.

Zeer verbaast dus dat mijn internetverbinding "geen gehoor" meer gaf vanavond.
Wat? Nu al afgesloten?
Toch maar even mijn speedtouch home/pro omgeconfigureerd naar bbned instellingen.
En ja hoor daar is mijn verbinding weer!
185,66 KByte/sec download, helaas wat langzamer dan wat ik de laatste tijd was gewend.

Ik heb tot nu altijd met meerdere computers achter de speedtouch home/pro op een switch gezeten.
Volgens de verhalen was dat met bbned niet meer mogelijk. Daarom had ik dus een nieuw modem besteld.
Maar nu heb ik de pc's ingesteld op ip adres automatisch verkrijgen. En we zitten nog steeds gezellig met meerder pc's tegelijk te internetten.
Heb ik nu dat prachtige Zyxel 660HW draadloze modem router voor niets besteld?

<update>
Dat was maar eventjes, nu heb ik weer geen verbinding.
Volgens KPN ben ik nog niet afgesloten en zit het probleem in de centrale.
Moet binnen enkele dagen opgelost zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32626 op 10-03-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij staat er nu het volgende bij order status:

Er loopt geen actieve aanvraag of verbinding meer van u bij hcc!net per .

dit snap ik niet hellemaal :| eerst stond er status 2

of wil dit zeggen dat de aanvraag hellemaal is goed gekeurd en dat er bijna een overstap is gerealiseerd per. <--

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 08-03-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:21:
[...]

Toch leuk dat ze wat van zich laten horen.
Ik heb nog helemaal niets van ze gehoord nadat ik mijn aanvraag op 9 februari heb gedaan.

Volgens mij staat er bij het bestellen alleen '1-poorts ethernet modem', terwijl in het modemoverzicht idd de zyxel 660 wordt genoemd. Misschien is het mailtje wat je kreeg nog het oude standaard-mailtje, van toen ze nog de 650 leverden.

De 660 heeft als voordeel dat hij ook geschikt is voor ADSL 2+ (produkt info, klikbaar).
De 660 is ongeveer ook 30 euro duurder in de meeste webwinkels. Wilde juist wel die omdat die geschikt is voor ADSL2. Mede daarom gekozen voor bbned en niet voor tiscali....dus die 650 krijgen ze dan mooi weer terug alles op de website wijst erop dat je een 660 koopt.
Denk trouwens niet dat het echt een standaard mail is maar meer een mail gegenereerd door het ordersysteem van de leverancier
><
Geachte heer, mevrouw,

U hebt bij hccnet gebruik gemaakt van de router aanbieding.
Uw order is ontvangen door Nijhof Automatisering.

Het betreft de volgende artikelen:
1 stuk(s) Annex-A (ADSL over analoog) splitter met toebehoren
1 stuk(s) ZyXEL Prestige 650R-31 (Annex-A)
><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Anoniem: 71133 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:34:
bij mij staat er nu het volgende bij order status:

Er loopt geen actieve aanvraag of verbinding meer van u bij hcc!net per .

dit snap ik niet hellemaal :| eerst stond er status 2

of wil dit zeggen dat de aanvraag hellemaal is goed gekeurd en dat er bijna een overstap is gerealiseerd per. <--
Ik zou even met hcc bellen want anders zou er toch staan wanneer de verbinding gerealiseerd was dacht ik.

Het oude speedtoutch home/pro modem kan wel gebruikt worden bij bbned maar volgens mij alleen als het een home versie is. Instellingen staan ook op de hcc site
http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=140#.

[ Voor 5% gewijzigd door RC2 op 09-03-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
RC2 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:35:
[...]
><
Geachte heer, mevrouw,

1 stuk(s) ZyXEL Prestige 650R-31 (Annex-A)
><
tja ik krijg wel een 660R-61C:

1 stuk(s) ZyXEL P660R-61C BBNED

hebben ze een fout gemaakt bij jou?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-03-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Volgens de gegevens is de aanvraag geleverd en zou ik nu adsl pro8 moeten hebben. is nog niet zo en ik heb ook nog steeds nix gehoord van hccnet over het modem.. toch maar is gaan bellen..

@ RC2, dubbelposten is best irri... je zou ook is edit kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139261

8 feb de aanvraag gedaan voor overstap naar PRO2 ... eergisteren werd het 2e vinkje aangezet en... vanmiddag opeens mijn verbinding weg voor 10 minuten en bleek het PRO2 te zijn... even de modem settings aanpassen en gaan.

wel erg slordig dat je gedurende het gehele proces niets hoort van "de beste helpdesk" :r van nederland maar goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 139261 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:53:
8 feb de aanvraag gedaan voor overstap naar PRO2 ... eergisteren werd het 2e vinkje aangezet en... vanmiddag opeens mijn verbinding weg voor 10 minuten en bleek het PRO2 te zijn... even de modem settings aanpassen en gaan.

wel erg slordig dat je gedurende het gehele proces niets hoort van "de beste helpdesk" :r van nederland maar goed... :)
Wat zijn de snelheden die je haalt? (ik ben vooral geinteresseerd in je upload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

@skype: sorry, je hebt gelijk. Eerste was een verkapte postkick de tweede gewoon luiheid.

Hoor net bij de helpdesk dat BBned problemen heeft met de levering en KPN mensen sosm zomaar afsluit zonder overleg met BBned.
Ieder die zijn bbned verbinding heeft mag in zijn handjes wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

RC2 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:55:
@skype: sorry, je hebt gelijk. Eerste was een verkapte postkick de tweede gewoon luiheid.

Hoor net bij de helpdesk dat BBned problemen heeft met de levering en KPN mensen sosm zomaar afsluit zonder overleg met BBned.
Ieder die zijn bbned verbinding heeft mag in zijn handjes wrijven.
denk dat ze daar een beetje overdrijven, denk dat het een enkel geval was en dat ze het nu als een soort smoesje gebruiken om die (bij wijze van spreken) duizenden "irritante" klanten, die dagelijks bellen hoe het met hun overstap zit, af te poeieren.

Nouja, mijn Pro2 is ook nog nie geleverd. Aanvraag was op 12 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

bij nu moeten de modems wel binnen komen bij de mensen... en ja..als er een actie is en iedereen sluit over..tja..dan is het niet gek dat het even duurt! Toen DSL net in kwam en ik het bestelde duurde het 6 maanden voordat mijn verbinding echt werkte... 6 maanden die ik niet hoefde te betalen!

Heb geduld mensen... de verbinding komt er uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de HCCnet Storingen pagina:
bbned ADSL storing
start: 10 maart 2005 10:30
einde: onbekend

Op dit moment is er een storing in het systeem van BBned. Als gevolg hiervan kan de oplevering van uw verbinding langer duren dan de planning is. BBned werkt momenteel aan een oplossing.

Excuses voor het ongemak.

HCCnet is bezig met een oplossing.

Regio:
Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, gister even een mailtje gestuurd over die vage status en hij staat nu weer op status 2 :)

ik snap er nie veel meer van de gang van zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lex_brugman schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:48:
[...]

Wat zijn de snelheden die je haalt? (ik ben vooral geinteresseerd in je upload)
Download is 2048kbps en de upload 864kbps. De centrale heeft globespan chipset dus iets anders als in mijn modem vandaar waarschijnlijk niet het max. 1024kbps maar goed... Niet slecht.

Overigens, opmerkelijk dat iedere 5 minuten op BBNed de IP lease wordt vernieuwd en gisteravond ik opeens een ander IP address kreeeg. Sinds die tijd werkt de verbinding niet meer - connectie (eth over ATM is er wel DHCP werkt maar ik kom niet verder dan mijn router op het netwerk - vanochtend nog niet kunnen checken). Mogelijk dat BBNed probleem |:( waar HCCNet het over heeft? Ik ga vanmiddag de boel eens aanmelden als het nog niet is opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 139261 op 11-03-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
je hebt toch een vast ip? als ie veranderd is er dus idd iets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:06:
je hebt toch een vast ip? als ie veranderd is er dus idd iets mis
Ja, dat zou je wel verwachten, het zal dan ook wel iets met die "oplever problemen bij BBNed" te maken hebben.

Ben benieuwd of het vanmiddag opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 19:29

CodeIT

Code IT

Wij hebben thuis ADSL L via Tiscali (+ een Eweka abbo voor nieuwsgroepen :P) besteld op 17 februari. Gelijk alle dingen gefaxt en tot gisteren toe geen antwoord gehad.
Gisteren kwam er ineens een pakketje met daarin de starterskit (Zyxel 623 en splitter). Er zat ook een brief bij dat de verbinding op 16 maart wordt overgezet. Nu dus nog even afwachten. Ik vind het wel raar dat we in de tussentijd niets van HCCNet! hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad niet zo netjes dat ze niks van zich laten horen, ik heb na mijn aanvraag 9 februari helemaal niets meer gehoord!

Geen bevestiging, geen tijdstip van omzetting, niets...

En dat terwijl er al 4 emails, 3 faxen en 2 telefoontjes richting HCCnet zijn gegaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat wel een beetje vaag allemaal.
23 febr. overstap aangevraagd van basis naar pro2
Ik zit na een paar dagen zonder verbinding inmiddels weer via bbned te internetten.
Volgens KPN was ik nog niet afgesloten.
Nog niets van HCCNET gehoord en ook nog geen modem ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dat gaat lekker zo, 14februari mijn opzegging gedaan vanwege verhoging prijzen: aantal malen mailtjes gestuurd te hebben krijg ik van 3 verschillende mensen antwoord: tis in behandeling: bijna een maand dus.

ik ga ook niet meer bellen met die gasten, wat een geld klopperij :(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Laatst online: 15-02-2024
Ben nu ook druk bezig met een (nieuwe) aanvraag van Pro 2 van HCCnet maar ik kan nergens het volgende antwoord vinden:

Kan ik nu al Pro 2 aanvragen met de huidige actievoorwaarden terwijl mijn KPN-lijn pas per 1 juni wordt geactiveerd? Ik ga namelijk per die datum op mezelf wonen en wil dan graag het Pro 2 abonement nemen met de huidige prijzen, kan dit? De telefoonlijn is deze week aangevraagd en het contract is zojuist verzonden.

Momenteel heb ik ADSL basic via HCCnet maar dit moet ik per 31 mei opzeggen, mijn ouders zijn namelijk niet HCC-lid en ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black-Hole

Als ik de actievoorwaarden doorlees (punt 2.2) zal jou plan niet lukken.
http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1170

Maar je kunt nu toch van je HCCNet abbo overstappen op Pro2 en dan vraag je straks een verhuizing aan. Dat zou wel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
Anoniem: 32626 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:52:
Black-Hole

Als ik de actievoorwaarden doorlees (punt 2.2) zal jou plan niet lukken.
http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1170

Maar je kunt nu toch van je HCCNet abbo overstappen op Pro2 en dan vraag je straks een verhuizing aan. Dat zou wel moeten gaan.
Dat had ik ook gezien, maar de vraag is of als ik dus voor 10 april de aanvraag doe, ik dan per 1 juni gebruik kan maken van Pro 2. Het lijkt me namelijk sterk dat ik pas vanaf 1 juni (ingangsdatum analoge lijn van KPN) een aanvraag kan indienen voor ADSL.

Wat betreft het verhuizen, dat gaat niet. De huidige KPN-lijn staat op naam van mijn ouders en ik ben lid van HCC, door deze combinatie kan ik het abonement niet meeverhuizen, dit heb ik ook al nagevraagd bij de administratie van HCC. Moet nu het huidige abonement stopzetten want mijn ouders zijn geen HCC lid, en op het nieuwe adres, en dus ook nieuwe telefoonlijn, een nieuw abonement aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black-Hole

Over die verhuizing had ik niet goed nagedacht. Dat zal dan inderdaad niet gaan.

Maar om adsl aan te vragen als je nog geen telefoonnummer hebt zal lastig zijn.
Dit zullen ze bij de Helpdesk van HCCNet toch wel kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
Zal ze inderdaad maar eens bellen, het telefoonnummer van de nieuwe analoge lijn weet ik in ieder geval al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Black-Hole schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:37:
Zal ze inderdaad maar eens bellen, het telefoonnummer van de nieuwe analoge lijn weet ik in ieder geval al wel.
Pas als telefonie geleverd is (dat houdt in actief + administratief geleverd/afgerond de levering) kan je er DSL op aanvragen (linesharing). Even de oplevering een maand naar voren laten zetten lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
Bedankt voor de info, dat wist ik dus niet. Eens kijken wat er te regelen valt aangezien het geen nieuwbouw is, maar we gaan nu wel heel erg off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm voordat een lijn geschikt gemaakt word voor DSL... maakt niet uit WELKE provider..wil KPN eerste het bewijs zien van dat de lijn van jou is... dus een telefoon rekening, pas met de eerste telefoonrekening kan je dus DSL bestellen!

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste