OORSPRONKELIJKE/ORIGINELE TITEL:
Hulp van ERVARINGS-deskundigen gezocht mbt behuizing
Hallo,
Hier "even" een eerlijke vraag en voor mij een ECHT probleem:
(Hoop dat je even tijd/zin hebt om te lezen).
Vooraf even dit:
1. SVP het gebruikelijke zinloze commentaar achterwege laten: "zoek in de topics", "google maar wat" en "zoek het zelf maar uit".
2. Ik heb nu ruim 2 weken allerlei reviews gegoogled en gelezen, to no avail.
3. Ik heb allerlei topics op verschillende forums gelezen
(including Gathering@Tweakers), geen suc6 4 me.
4. Ik ben GEEN casemodder en wil eigenlijk gewoon een goed koelende, stille & betaalbare kast. Uiterlijk niet zo van belang. Dus geen geklooi met zelf geluidspanelen aanbrengen of voedingen apart aanschaffen ofzo. En ook niet eerst 10 kasten proberen voordat ik de juiste heb gevonden ('k blijf een beetje aan de gang).
5. Schijnbaar kost een beetje kast al gauw zo'n 150 euro en dat gaat er niet niet meer af. Ik dacht eerder aan zo'n 50 euro (of iets meer). Maar kan dat eigenlijk wel?
6. Mijn vraag is geen standaard vraag welke-behuizing-moet-ik-hebben:
Ik probeer een systeem te upgraden waarmee ik videomontage doe.
Config voorheen:
Asus A7V133 met AMD XP2000+ en 1gb PC133 ram.
Matrox RT2000 (analoog & DV in/out)incl G400-Flex3d-AGP
4x7200 rpm UDMA schijven
1x NEC DVD+rw
1x Toshiba DVDrom
SB Audigy2 -pci (met xtra 1394iee voor externe hd/incidentele DVcapture)
Realtek Lan 10/100mb pci
Ralink wireless pci (54mbps)
flop
Upgrade gaat worden:
Asus P4C800e de luxe
(on board audio/iee1394/lan/raid)
Intel P4 Prescott 3.0 ghz CPU
2 pair Twinmos DDR400 mem, totaal 2 gzh(dualchannel config)
PCI-VGA voor dual/triple monitor setup
(voor videomontage en incidenteel 3D gedoe)
4x7200 rpm UDMA schijven, evt later nog 1 a 2 SATA schijven.
1x dual-layer DVD+/-RW
flop
een BEHUIZING dus: Budget (2e hands?) kast met standaard GOEDE koelings-eigenschappen die bij voorkeur ook nog stil is/geluidsdempend werkt.
De oude config zat in een kast met een waardeloze airflow en maakte TERING-veel herrie omdat ik em helemaal moest volbouwen met inlaat/uitlaat fans.Heb zelfs een gat met fan gemaakt aan de zijkant.De fans heb ik ook op 5 volt laten draaien (minder herrie),
De schijven maken natuurlijk op 7200 rpm ook behoorlijke herrie.
Die AMD-CPU werd tijdens renderen van mpeg-2 of in Premiere vaak tegen de 67/68 graden, zelfs als ik de zijkap eraf liet.Dit geklooi wil ik dus straks NIET meer.
Vandaar mijn overstap (Intel doet het beter mbt Video-materiaal en word minder warm).
Nadeel is dat de RT2000-kaart zo'n full size kaart is de de airflow in de kast aardig versjteert.
Daarom dacht ik al om zo'n kast te nemen met zo'n soort van airpipe (?), ieg zo'n gat met "pijpje" naar de cpu zodat deze koel blijft (warme lucht werd toch afgezogen) ?
Dus: wie heeft ervaring dit toepassings-gebied en kan mij goede tip/adviezen geven ?
Of zelfs: wie denkt een kast voor me te weten die mij "op het lijf geschreven is" ?
Hulp van ERVARINGS-deskundigen gezocht mbt behuizing
Hallo,
Hier "even" een eerlijke vraag en voor mij een ECHT probleem:
(Hoop dat je even tijd/zin hebt om te lezen).
Vooraf even dit:
1. SVP het gebruikelijke zinloze commentaar achterwege laten: "zoek in de topics", "google maar wat" en "zoek het zelf maar uit".
2. Ik heb nu ruim 2 weken allerlei reviews gegoogled en gelezen, to no avail.
3. Ik heb allerlei topics op verschillende forums gelezen
(including Gathering@Tweakers), geen suc6 4 me.
4. Ik ben GEEN casemodder en wil eigenlijk gewoon een goed koelende, stille & betaalbare kast. Uiterlijk niet zo van belang. Dus geen geklooi met zelf geluidspanelen aanbrengen of voedingen apart aanschaffen ofzo. En ook niet eerst 10 kasten proberen voordat ik de juiste heb gevonden ('k blijf een beetje aan de gang).
5. Schijnbaar kost een beetje kast al gauw zo'n 150 euro en dat gaat er niet niet meer af. Ik dacht eerder aan zo'n 50 euro (of iets meer). Maar kan dat eigenlijk wel?
6. Mijn vraag is geen standaard vraag welke-behuizing-moet-ik-hebben:
Ik probeer een systeem te upgraden waarmee ik videomontage doe.
Config voorheen:
Asus A7V133 met AMD XP2000+ en 1gb PC133 ram.
4x7200 rpm UDMA schijven
1x NEC DVD+rw
1x Toshiba DVDrom
SB Audigy2 -pci (met xtra 1394iee voor externe hd/incidentele DVcapture)
Realtek Lan 10/100mb pci
flop
Upgrade gaat worden:
Asus P4C800e de luxe
(on board audio/iee1394/lan/raid)
Intel P4 Prescott 3.0 ghz CPU
2 pair Twinmos DDR400 mem, totaal 2 gzh(dualchannel config)
PCI-VGA voor dual/triple monitor setup
(voor videomontage en incidenteel 3D gedoe)
4x7200 rpm UDMA schijven, evt later nog 1 a 2 SATA schijven.
1x dual-layer DVD+/-RW
flop
een BEHUIZING dus: Budget (2e hands?) kast met standaard GOEDE koelings-eigenschappen die bij voorkeur ook nog stil is/geluidsdempend werkt.
De oude config zat in een kast met een waardeloze airflow en maakte TERING-veel herrie omdat ik em helemaal moest volbouwen met inlaat/uitlaat fans.Heb zelfs een gat met fan gemaakt aan de zijkant.De fans heb ik ook op 5 volt laten draaien (minder herrie),
De schijven maken natuurlijk op 7200 rpm ook behoorlijke herrie.
Die AMD-CPU werd tijdens renderen van mpeg-2 of in Premiere vaak tegen de 67/68 graden, zelfs als ik de zijkap eraf liet.Dit geklooi wil ik dus straks NIET meer.
Vandaar mijn overstap (Intel doet het beter mbt Video-materiaal en word minder warm).
Nadeel is dat de RT2000-kaart zo'n full size kaart is de de airflow in de kast aardig versjteert.
Daarom dacht ik al om zo'n kast te nemen met zo'n soort van airpipe (?), ieg zo'n gat met "pijpje" naar de cpu zodat deze koel blijft (warme lucht werd toch afgezogen) ?
Dus: wie heeft ervaring dit toepassings-gebied en kan mij goede tip/adviezen geven ?
Of zelfs: wie denkt een kast voor me te weten die mij "op het lijf geschreven is" ?
[ Voor 6% gewijzigd door gerbruggeman op 20-01-2005 00:22 . Reden: moderator heeft Topic-subject zonder reden/uitleg veranderd ]