goed koelende, stille & betaalbare kast

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik weet niet of deze al genoemd is:
Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/products/b_c_6x_60.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/products/b_c_6x_60b.gif
http://www.lian-li.com/Pr...is/M_C_PC-6X_S_PC-60.html

deze valt iets uit jou prijsklasse (110€) maar het is een goed koelende kast. hij is van alluminium. kast wordt ook echt warm (betekend dat hij de warmte goed afvoerd naar de buitenkant). dit heb ik bij een stalen kast nog nooit gemerkt. ook is hij behoorlijk stil. de voorste 2 fans zijn ook regelbaar en zijn zeer stil. de fans voeren wel niet super veel lucht naar binnen maar zijn daardoor wel stil.

EDIT: zie nou pas dat dit een heel oud topicis en dat je al een kast hebt :X

[ Voor 12% gewijzigd door Avvd op 19-05-2005 00:45 ]

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:08
Ik ben zelf ook naar een nieuwe kast aan het kijken , was eerst van plan om over te stappen op watercooling , maar ik vind het gewoon nog te duur voor een PC die maar 2 dagen per week loopt.
Dus liever een PC kast die de geluiden van mijn koelers zo veel mogelijk tegen houdt.
Ik zat zelf te denken aan een :
Thermaltake Soprano
ProCase Nitro
ThermalTake Shark
ThermalRock Dragon of Ocean
Het liefst een kast met 5 * 5,25 inch sloten want ik wil over stappen op Zalman ZM-2HC2 / of 1
voor mijn hdd's (er zitten nu 1 Spire Flowcooler en een kloon op en die dingen maken een klereherrie ondanks dat ze op toeren af geregeld worden)
Als iemand nog een andere kast weet met 5 5,25 inch sloten die geluid goed tegenhoudt hoor ik het graag.
Ik wil zelf voor een kast qa buget liever niet hoger gaan als € 100,-

Hiet zijn de spec's van mijn PC en de koelers die erop zitten :
AMD 3500+ 64-bit met een Arctic Cooling Freezer 64
1024 MB Twinmos PC3200 Dual Channel Ram met koperen cool plate's
Sapphire X800 XT (was een Pro VIVO) met een Arctic Ati Silencer 4
1* Maxtor 250 GB 7200rpm S-ATA met een Spire Flowcooler
1* Maxtor 200 GB 7200rpm S-ATA met een Spire Flowcooler kloon
Benq 1620 DVD-RW
LG DVD-ROM
Audigy 2 ZS
Realtek 8129 netwerkkaart
Zalman ZM400-b APS voeding
en nog 2 gewone stille fans voor circulatie (zijn afgeregelt)
Coolermaster Aerogate 3 voor fan regeling

PS :
ik heb nu een Sweex behuizing , dus dat is ook al een rede om voor een andere behuizing te gaan.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Verwijderd

dierkx36 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:25:
Ik ben zelf ook naar een nieuwe kast aan het kijken , was eerst van plan om over te stappen op watercooling , maar ik vind het gewoon nog te duur voor een PC die maar 2 dagen per week loopt.
Dus liever een PC kast die de geluiden van mijn koelers zo veel mogelijk tegen houdt.
Ik zat zelf te denken aan een :
Thermaltake Soprano
ProCase Nitro
ThermalTake Shark
ThermalRock Dragon of Ocean
Het liefst een kast met 5 * 5,25 inch sloten want ik wil over stappen op Zalman ZM-2HC2 / of 1
voor mijn hdd's (er zitten nu 1 Spire Flowcooler en een kloon op en die dingen maken een klereherrie ondanks dat ze op toeren af geregeld worden)
Als iemand nog een andere kast weet met 5 5,25 inch sloten die geluid goed tegenhoudt hoor ik het graag.
Ik wil zelf voor een kast qa buget liever niet hoger gaan als € 100,-

Hiet zijn de spec's van mijn PC en de koelers die erop zitten :
AMD 3500+ 64-bit met een Arctic Cooling Freezer 64
1024 MB Twinmos PC3200 Dual Channel Ram met koperen cool plate's
Sapphire X800 XT (was een Pro VIVO) met een Arctic Ati Silencer 4
1* Maxtor 250 GB 7200rpm S-ATA met een Spire Flowcooler
1* Maxtor 200 GB 7200rpm S-ATA met een Spire Flowcooler kloon
Benq 1620 DVD-RW
LG DVD-ROM
Audigy 2 ZS
Realtek 8129 netwerkkaart
Zalman ZM400-b APS voeding
en nog 2 gewone stille fans voor circulatie (zijn afgeregelt)
Coolermaster Aerogate 3 voor fan regeling

PS :
ik heb nu een Sweex behuizing , dus dat is ook al een rede om voor een andere behuizing te gaan.
Als je wat hebt gevonden laat maar even weten want ik heb bijna hetzelfde systeem en ben ook op zoek naar iets stils en makkelijk te koelen.
Momenteel wacht ik op de prijzen van de Antec P180 en Sonata 2.
Heb nu alles in een TT Tsunami zitten en het wordt mij iets te warm.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 13:25
Mensen op zoek naar een kast die goed stil te koelen is?
Ik heb een Chieftec bx03. De zilveren, met raam. Ik doe er nog een hoop dingen bij, 3 enermax 92mm fans, 3 80 mm zalman fans, 4 stoffilters(2 van 80, 2 van 92 mm), een blauwe led, een sunbeam bubble light, en drie zalman fancontrollers. Er zitten verders nog schroeven etc bij. De kast staat ook bij tweakers-aanbod.

Modbreak:En daar hoort ie thuis :). Niet meer offtopic posten dus graag, advertenties horen in V&A en niet op GoT :)

Ik vraag er €110 voor, je krijgt er een aantal bonnetjes bij. Helaas niet van de kast zelf, anders ben ik zelf de garantie voor mijn mobo kwijt. En de kast zelf zal niet snel stuk gaan, hij is grotendeels van staal.
Voor €35 doe ik er een zalman 300B aps voeding bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2005 22:53 ]

vrede in rust

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:17:
Bij goeie kasten worden de ventilators in het midde van de kast geplaats. Dat scheelt een hoop herrie terwijl de air flow het zelfde blijft. Het beste is om dan ook een rubbere ophanging te gebruiken voor de ventilators.
Hoe hang je een fan in het midden van de kast? Dat kan alleen aan de zijkanten, waar je ook last hebt van geluid. Het beste is fans voorin, onderin de kast, en fans bovenin, achterin de kast. Zo komt de airflow het beste ten goede. Wat betreft demping: dat is alleen nodig als je fan trilt, en je kast resoneert. En een normale fan zal dat probleem niet kennen

vrede in rust

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 12:37

aex351

I am the one

Bram77 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:33:
Coolmaster Centurion 1
[afbeelding]

a 50Euro zonder voeding.

Er zit bij aankoop 1 CoolMaster Fan aan de voorkan (onderin), ter hoogte van de HDD's. Bij de CPU aan de achterkant de mogelijkheid voor nog 1 fan. Ik heb een voeding met 2 fans (1 zuigt lucht uit de kast, ander blaast het naar buiten).
Ik heb in het zijpanneel nog een fan geplaatst ( Zalman ZM-OP1 ).

Afhankelijk van welke fans je kiest heb je evoor een hele redelijke prijs een stijlvolle, stille kast met een goede airflow. Bovendien is de kast van erg ligt materiaal gemaakt wat de warmte makkelijk afgeeft, minimaal vast houd dus.
Deze ziet er zeker mooi uit, bookmark :)
Kunnen waarschijnlijk ook van die lampen in uh :p :)

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 13-06-2005 00:09 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
Ik heb onlangs een Coolermaster Centurion 5 gekocht. Standaard 120mm outtake en 80mm intake (voor de hd's, dus das mooi). Heerlijk stil, muv de voeding, die nog wel redelijk wat geluid voortbrengt..

85 euro inc. 360watt voeding @ mycom, kan vast nog wel goedkoper

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 13-06-2005 06:00 ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Goed topic dit, ik zocht dus ook stil en koel spul omdat mijn CPU ineens overhit was met dit weer (32 graden). Muziek ging stotteren, bleek mijn oh zo goed gekoelde (dacht ik dus) AMD XP 65 graden te zijn :S Kast was warm en de HD en de zalman koeler waren gloeiend :S
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:40:
De meest ideale oplossing is de zojuist genoemde Antec Plus 1080 AMG met de nodige aanpassingen of het onderstaande.

De Chieftec DA-01WD

[...]
• Geen lastige roosters aan de zijkant.
• Flinke ruimte voor al je schijven.
• Zelf in te richten koeling, voldoende mogelijkheid voor een goede flow
• Zelf plaatsen van voeding, dus precies de voeding kiezen die je nodig hebt.

[afbeelding]

Zie voor meer informatie de productsite en voor prijzen de Pricewatch.

De Tagan TG380-U01

Erg stille voeding met een capaciteit van 380 Watt, voldoende om jou systeem van sap te voorzien. Hij heeft de onderstaande specificatie's.

Ampèrages:
+3,3V = 28 A
+5V = 37 A
+12V = 22 A

2 x SATA Power Connectoren

Alle kabels zijn twisted (airflow bevorderend)

Dubbele fan die dankzij de Tagan Silence Control met push-pull erg stil functioneren. Deze zorgt voor een superstille 21dBA tot 60% van de load.

Zie voor meer informatie de productsite en voor prijzen de Pricewatch.

Koeling

Als je bovenin een 92 mm fan plaatst met achterin twee 80 mm fans en voorin 2 80 mm fans, heb je voldoende flow voor koele schijven. Zoek de 80/92 mm fans die de meeste lucht verplaatsen. Geluid is niet belangrijk, want als ze op 5 of 7 Volt draaien zijn ze nagenoeg onhoorbaar. De fans zorgen ondanks hun toerental van 1600-1800 dat er toch nog voldoende flow is, terwijl het systeem er niet luidruchtiger van wordt.

Denk bijvoorbeeld aan de 80/92 mm fans van YS-Tech, Cooler Master en Noiseblocker. Voor verdere fans is een kijk in de Pricewatch wel handig. :)

Voor ongeveer 150 Euro ben je klaar en heb je een grote, stille en ruime kast met een sterke, stille voeding. Met deze gegevens en mijn raad moet je er wel uit kunnen komen toch? Ik zou niet beginnen aan de Procase kast met voeding. Het ziet er allemaal wat klein uit en het zou zonde zijn dat daardoor de temperatuur onnodig hoog is.
Raar dat niemand hier wat over gezegd heeft: super duidelijk!!!! _/-\o_ _/-\o_

Ik ga nu dit bestellen:

Noise Isolator 3,5" - zilver € 19,90
Tagan TG380-U01 - 380 Watt € 63,99
Chieftec DA-01W-D € 82,99
Zalman ZM-F2 - 92 x 92 x 25 mm. € 6,39

Totaal: € 173,27

Lijkt me niets mis mee toch? :P

Ze hebben ook die chieftech kast "demped". Dan betaal je 40 euro meer voor die geluidsdempende matten in de kast. Is dat het geld waard?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

65c kan je XP makkelijk hebben hoor. Dat zou de oorzaak niet moeten zijn, of je temp diode geeft de temp niet goed weer en je zit aan 90c ;)

• Nas T
XLerator schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:14:
Ze hebben ook die chieftech kast "demped". Dan betaal je 40 euro meer voor die geluidsdempende matten in de kast. Is dat het geld waard?
Lijkt me niet. Ik heb een chieftec bx03 kast(eerder genoemd, wil ik kwijt), met 2 samsung spinpoints, en een 2,8 ghz p4.
Daar zit een zalman cnps7000a al-cu op, die draait standaard al 55 graden met dit weer.
een gf6800 GE van asus, overgeclockt met de zalman 700 koeler, geen probleem.
een 350 watt voeding van coolermaster (truepower geloof ik).
Ik hoor bijna niks, terwijl ik de kast open heb, en de schijven eruit liggen(schijven veroorzaakten resonantie via de kast als klankkast).
Waarom dempen?de temperatuur zal alleen nog maar meer oplopen...
Wat ik van plan ben:
de thermaltake tsunami, 1 12cm fan voorin, 1 achterin, en cpu,nb,gpu watergekoeld. Harde schijven worden gestild door rubberen houders(meegeleverd bij de kast), en zijn zelf verder stil.
de fan voorin blaast tegen de schijven, dus die worden ook gekoeld.

vrede in rust

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dan ben jij of dover dan ik, of je hebt giga stil spul :P Mijn HD`s (maxtors) maken gewoon geluid. Dat hoor je hoe dan ook. Daarbij maken mijn 6 fans in de PC ook geluid, maar dat is (vergeleken bij dat) verwaarloosbaar. Iig op 5 volt dan. Mijn HD`s resoneerden ook, nu heb ik ze wat verder uitelkaar gehangen in de kast (voor 1 en achter 1). Dat scheelt wel.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Nas T
Ik wilde mijn kast ook stil maken, en na verschillende pogingen met mijn ventilators, heb ik de harde schijven vervangen door samsungs(2 van 40 GB, sata). De kast is heeel stil. Natuurlijk niet complete stil, dat gaat bijna niet, of je moet de zalman-case nemen. Maar ook daar is het aan te raden fans te gebruiken, en de kast zelf is niet zo mooi(maar dat is persoonlijk). neem een stille voeding CM true power 450 watt bijvoorbeeld, lees reviews. Gebruik fancontrollers, en zorg dat je harde schijf stil is, neem dus een Samsung, andere stille merken ken ik niet.
Je zult verbaasd zijn over het geluid, of beter: de afwezigheid ervan. Zorg wel dat je iets doet aan het resoneren van de hdd's, aangezien mijn kast als klankkast werd gebruikt(nu liggen ze op de grond erbuiten)

vrede in rust

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
[b][message=23681514,noline]en zorg dat je harde schijf stil is, neem dus een Samsung, andere stille merken ken ik niet.
Seagate. :z

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 04:36
Nas T schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:20:
en zorg dat je harde schijf stil is, neem dus een Samsung, andere stille merken ken ik niet.
Western Digital en natuurlijk wekelijks defragmenteren . :7 :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 28-06-2005 15:10 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste