Het 6800LE Topic Deel 13

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:51:
[...]

voor alle zekerheid en veiligheid en de verschillende pipelines apart te kunne unlocke kun je beter effe wacht op de nieuwe rivatuner 15.3, die komt rond 29 december, daar mee kun je alles goe doen.
Het is ook mogelijk alles afzonderlijk te unlocken. Je moet dan alleen een andere code in de commandline zetten. Vanuit Guru3D:

For those who want to try different combinations than 16 pipes x 6 VS, alter the famous by now cmd line:

RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,1XXXX /rr1540

where XXXX = Tgt: 0000XXXX (last 4 digits) in

NVStrap Driver>Customize>Custom Graphis Proccessor Configuration

after you've chosen what to enable and what to disable.
It doesn't play any role to save the changes in Riva Tuner since Nvstrap is currently unable to do the trick.

This way I was able to test my Gainward 6800LE. My second quad is severely flawed, I have lots of artifacts even in plain Win immediately after I enable it, but it works perfectly as 12x1P,6VS 6800...

Ikzelf kan nu 16 pipes en 5 vs aan zetten. Het werkt alleen niet echt optimaal en vaak gaat het tijdens het aanzetten mis. Als het eenmaal aanstaat werkt het prima.

Het is idd wachten tot 15.3 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Aha je moet dus eerst in rivatuner alles instellen, dan rivatuner afsluiten?

En dat commando invoeren in een dos-console?

edit:

En hoef je maar éém keer dat commando in te voeren of telkens als je reboot?

@Hstyles: Doet hij het niet meer, of maakt hij alleen zo'n rotgeluid?

Ik had ook zo'n rotpiep bij mijn vorrige 6800LE en dat bleek uit de condensators te komen.
Was binnen één dag weer vanzelf weggegaan.

[ Voor 61% gewijzigd door Solovine op 21-12-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
HELP. er komt nu een harde pieptoon van mijne af :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Alexio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:28:
Aha je moet dus eerst in rivatuner alles instellen, dan rivatuner afsluiten?

En dat commando invoeren in een dos-console?

edit:

En hoef je maar éém keer dat commando in te voeren of telkens als je reboot?

@Hstyles: Doet hij het niet meer, of maakt hij alleen zo'n rotgeluid?

Ik had ook zo'n rotpiep bij mijn vorrige 6800LE en dat bleek uit de condensators te komen.
Was binnen één dag weer vanzelf weggegaan.
geen beeld meer en een loeihard piepgeluid die constand is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t!
Vandaag een Leadtek 6800LE gehaald bij Paradigit.
16.1.6VP!!! :)
Helemaal arti vrij :)
9250 3DMark03 Punten :).

Ik ben dus wel erg blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
HStyles schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:35:
[...]

geen beeld meer en een loeihard piepgeluid die constand is :X
Kijk ff in de manuel van je mobo wat zo'n piep betekend.

Zit de molex wel goed aangesloten op je kaart en zit de kaart wel goed in het agp-slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb ook vaak een piep die uit m'n 6800LE komt. Het kwam ook uit m'n oude FX5200. Echt extreem hard is het ook weer niet vind ik, en het gaat altijd na een tijdje vanzelf weer weg.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Hoe zet ik Fastwrite uit ??? Ik kan het niet vinden in mijn Moederbord Bios menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik rivatuner kun je fastwrites gemakkelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu aardig wat met de pipes, vs en overclocken gepobeerd maar echt veel verder dan 8700 3dmarks kom ik niet. Hij loopt nu op 325/800. Ik heb nog geen artifects gezien. Ondertussen heb ik 3dmark al zon 20 keer gedraait.

Wat me opviel is dat ik eigenlijk alleen performance winst heb op momenten dat de framerate toch al goed was. bv: standaard 60fps, alles op max 100fps. Op momenten dat ie het echt moeilijk heeft is er haast geen winst. Een voorbeeld: in 3dmark03 met nature, na zon 5 seconde, wanneer de schildpad in beeld komt. Ik zit dan constant zo rond de 13-14 fps.

Is dit normaal of zit er ergens iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:05:
Ik heb nu aardig wat met de pipes, vs en overclocken gepobeerd maar echt veel verder dan 8700 3dmarks kom ik niet. Hij loopt nu op 325/800. Ik heb nog geen artifects gezien. Ondertussen heb ik 3dmark al zon 20 keer gedraait.

Wat me opviel is dat ik eigenlijk alleen performance winst heb op momenten dat de framerate toch al goed was. bv: standaard 60fps, alles op max 100fps. Op momenten dat ie het echt moeilijk heeft is er haast geen winst. Een voorbeeld: in 3dmark03 met nature, na zon 5 seconde, wanneer de schildpad in beeld komt. Ik zit dan constant zo rond de 13-14 fps.

Is dit normaal of zit er ergens iets niet goed?
Mja als het beeld omhoog gaat naar die bomen, loopt hij bij mij ook een tijdje op 15-16 fps, das niet zo gek.
Maar hoeveel pipes en vertexen heb je nu geopend dan?

Ik haal ongeveer 8900 punten op 12*1.5 325/700 met de 66.97 drivers, maar dat is op een getweaked systeem.
Als ik mijn P4 2.8c overclock kom ik denk wel boven de 9000 punten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
stomme kabel zat er niet in :|

naja die heatsink is evengoed heel slecht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:09:
[...]

Mja als het beeld omhoog gaat naar die bomen, loopt hij bij mij ook een tijdje op 15-16 fps, das niet zo gek.
Maar hoeveel pipes en vertexen heb je nu geopend dan?

Ik haal ongeveer 8900 punten op 12*1.5 325/700 met de 66.97 drivers, maar dat is op een getweaked systeem.
Als ik mijn P4 2.8c overclock kom ik denk wel boven de 9000 punten uit.
Mn kaart loopt nu op 16.1.5 met 320/800 en dan haal ik dus 8700 marks. Mn cpu is een XP2400 met 266 bus en een asus A7N8X-X. Ik heb dezelfde drives. Lijkt er dus wel op dat er iets niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:33:
[...]

Mn kaart loopt nu op 16.1.5 met 320/800 en dan haal ik dus 8700 marks. Mn cpu is een XP2400 met 266 bus en een asus A7N8X-X. Ik heb dezelfde drives. Lijkt er dus wel op dat er iets niet helemaal goed is.
Met je score iets niets mis, ik heb gewoon een neusje voor het optimaliseren van een benchmark en mijn cpu is natuurlijk ook wat sneller.

Ik heb pas windows opnieuw geinstalleerd en gebruik de volgende optimalisaties:

1.) Alle instellingen zo laag mogelijk zetten in je Nvidia beeldscherm opties
2.) Alle gebruikers processen uitzetten inclusief explorer.exe, deze kun je later weer aanzetten door taskmanager te openen --> nieuwe taak: explorer
3.) 3dmark03 proces op "realtime prioriteit" zetten

Let wel op, ga hierna niet meteen het internet op want al je software firewalls en virussoftware zijn allemaal uitgezet !!!

edit:
Oja, ik wacht altijd ongeveer een minuut nadat ik dit gedaan heb totdat elk geluid van mijn hdd en geheugen weg is, gewoon al hun taken dus nog ff af laten maken dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Solovine op 21-12-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Zijn er mensen die een 6800LE hebben en problemen hebben met NFSU2 ??

Ik heb zelf een Leadtek draaien op 16x1,5vp @ 350/800 (maar wat verlaagd ivm de problemen, maar ligt blijkbaar niet aan het overclocken) maar zodra ik NFSU2 speel knalt hij er af en toe uit terug naar mijn bureablad :S

Verder niks aan het handje, maar de game crashed gewoon. Als ik dan snel de temp check komt die niet boven de 57 graden uit. En ik kan de game gewoon weer starten.

Soms knalt ie er na 10 mins racen uit, maar soms ook pas na 1 uur. :( FastWrites heb ik voglens mij nog wel aan staan (processor = 64-bit maar gewone 32-bit XP erop).

Zou het daar aan kunnen liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Bij welke winkels naast www.komplett.nl kan je de 6800 in PCIe uitvoering krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Hey all,

Ik heb vandaag mn XFX 6800 LE gehaalt bij paradigit. Ik had vooral in het begin de verschillende 6800LE threads gevolgd, en wist dus niet dat het kan voorkomen dat de nieuwe lading XFX (waarvan ik er dus eentje heb) gelockt zou kunnen zijn.

Niet leuk dus, na 20 keer rebooten en 6 keer de tutorial doornemen, en geen één pixel of vertex open krijgen :'(

Ik ging dus gelijk naar GoT, en nam alle pagina´s vanaf Deel 11 tot nu door in een nood tempo.

Toen kwam ik voorbij die commandline (jawel).
eenmaal ingevoerd kwam er dus héél leuk in RivaTuner 152 te staan dat ik alles unlocked had, ik blij!

Benchmarken die handel! alleen maar gebruik gemaakt van 3dMark 2001se wegens vage Direct3D initialisatie foutmelding in 3dMark 2003 (weet iemand misschien wat dat kan zijn?).

300 / 700 @ Default (alles dicht) => 12938 marks
350 / 850 @ Default => 13837

300 / 700 @ Max (alles open via cmd-line) => 14832
350 / 850 @ Max => 15900

Duidelijke snelheidswinsten, dus.

(heb btw nix gedaan met BIOSen en voltages)

Alleen, klein probleempje, elke keer als ik reboot, dan verdwijnt het effect van de cmd-line en is alles weer zoals het was.
wie kent dit probleem? ik neem aan dat het gewoon een kwestie van wachten is op het "kerstkado" van Unwinder 8) ?

Info PC :
AMD 64 3000+
Asus K8N (nForce 3)
512 MB DDR-RAM PC3200
80 gig Maxtor Sata
350 watt voeding

[update] Ik heb trouwens net een bescheiden record van 16152 neer gezet, daarin zitten alle maximum instellingen en ook nog AGP opvoering bij (kan redelijk simpel op mn nForce 3), hoe komt dat overeen met jullie scores?

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 22-12-2004 00:06 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Heren ik heb zojuist die Zalman VF700-Cu geinstalleerd :9 . Nou ik moet zeggen...... perfect. Ondanks dat ik hem op max rpm heb staan (2500rpm) hoor ik hem zo goed als niet :*) . Dat was met die stock koeler toch wel anders. (niet dat die een stofzuiger nabootste..... maar toch)

De temps.

6800le, 8*1,6vp @ 355/800, 1,2V;

@ stock: core: 57 / 69 gr, geheugen: 38 /45 gr :'(
VF700-cu : core 41 / 50 gr, geheugen: 30 / 36 gr :z

Als koelmiddel heb ik AS5 gebruikt. Dus die temps zullen gedurende de komende dagen nog wel wat zakken. :7

Het leuke is dat ik ook maar meteen een benchje heb gedraaid:

@stock koeler: 3dmark03: 7765 p 3dmark05: 2853 p
VF700-cu : 3dmark03: 8006 p 3dmark05: 3005 p

Of ik ben gek 8)7 ......... of die koeler zorgt toch voor beter prestaties (met de zelfde instellingen) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hee mensen, nog even voor de duidelijkheid. Omdat dit kaartje zo populair is geworden zijn er natuurlijk ook meer problemen. Veel mensen hebben hem aan de hand van dit topic gekocht en als zij problemen tegenkomen, komen zij natuurlijk in dit topic met hun problemen. Verder, als je kaartje goed werkt, waarom zou je uberhaupt hier nog posten?? Dus voor mensen die denken dat dit een probleem-kaart is, think again :) Ik zou wel eens willen zien hoeveel verschillende mensen er al wel niet hebben gepost in dit topic.

Ik heb bijvoorbeeld GEEN problemen en ook mijn broertje niet. Broertje (XFX) draait alles standaard totdat meer nodig is, ik draai mijn Leadtek op 16/6 op 350/800 1,2v. Spellen die nog geen enkel probleem hebben gegeven: NFSU 1&2, Wolf. ET, Doom3, CS Source, Far Cry, PoP Warrior Within & Sands of Time, Call of Duty's, Splinter Cell Pandora, NBA 2005, Rome Total War, Red Faction :D en Commando's 3 en ga maar door, mwoa einde in zicht ;). Alleen Half-Life 2 met de 50 cent versie ;) :X af en toe framedrops, maar na herstart spel waren die weg. Met de 50 euro versie geen problemen :*) Lijkt wel of jullie alles fout doen :7

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Alexio schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:20:
Ik weet dat een aantal mensen hun kaart gekild hebben door hem op 1,4V te laten draaien.

Kan iemand bij wie dit gebeurd is een duidelijke foto maken van de onderdelen die zichtbaar zijn doorgebrand?

Dan zet ik er namelijk heatsinkjes op.

Ik ga ook nog ff zoeken naar een voltmod voor het geheugen, volgen mij kan het op 1ghz lopen als het wat meer stroom krijgt.

Met een lichte overclock van mijn cpu (Northwood 2.8ghz --> 3.25ghz) haalde ik al 10850 punten in 3dmark03 ipv de 10450 met de cpu op stock-speed.

Kaart liep op 12*1.5 400/850 met de 66.97 drivers.

Wacht maar tot er 1.3v of 1.4v op de kaart komt >:)

Ik ga denk ik proberen de Asus 6800GT 128mb-bios erin flashen, 1,4V vind ik toch een beetje gevaarlijk na alles wat ik hier gehoord heb.
Aangezien ik toch een Asus 6800NU heb, zal de bios perfect zijn omdat het eigenlijk precies dezelfde kaart is.
Dit plaatje vond ik wel interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleedinedge.com/guides/psu_select/images/table4.jpg
het komt van een site met een PSU tutorial http://www.bleedinedge.co...select/psu_select_06.html

je ziet de toename van vermogensvraag van 12 pipes 325 mhz 1.2 volt naar 16 pipes 350 mhz 1.4 volt.

De vermogensregelende componenten van een LE en een NU zijn ook heel anders dan die van een GT, en dat heeft dus wel een reden.

Maar jij hebt een ASUS die heeft andere condensatoren. Is dat waarom je de gok wilt nemen? >:)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik weet niet of het al bekend is... Maar Unwinder is erin geslaagd zijn Rivatuner 15.3 Af te maken. Beta testing is voorbij en final is compleet. Dus wie weet krijgen we deze week nog een extra kerstkadoo!

http://forums.guru3d.com/...5&perpage=10&pagenumber=1
Unwinder:
- New pixel / vertex units masking technique support. Now the driver is able to enable hardware masked pixel / vertex units on new generation GeForce 6800 (LE) boards (e.g. new Dell 6800 GTO), which use redesigned hardware units masking technique aimed to block softmodding ability of the previous NVStrap version.
edit: Blijkbaar te snel gelezen.... public release 29/30dec....

[ Voor 15% gewijzigd door DaTiezl op 22-12-2004 01:18 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:31
Ik heb gister een Leadtek kaart gekocht, en heb hem kunnen clocken naar 12 x 1,6. Ik merk het verschil duidenlijk. Toen ik NFSU2 gister speelde kon ik alles op high zetten en de resolutie op 1024x768 na het overclocken liep hij nog steeds goed met 1280x1024. Alleen het gekke is, als ik een spel speel of 3dmark draai op een resolutie van 1024x768 dan staat het beeld niet midden in het scherm. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 23:36

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:41:
W00t!

En gij gelooft of niet??

Jij durft keihard te zeggen dat na 1 dag testen, je LE versie helemaal arti vrij is met alles unlocked? Ik ben bang dat jij nog van een kouwe kermis thuis zal komen. (ik zeg niet dat het
niet zo is, alleen wel heel erg sterk)

Iets verder kijken dan alleen 3dmark is het devies.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Wie van jullie heeft de Video Cache Memory Mode op USWC gezet??
Die van mij staat namelijk op UC, ik kan hem wel op USWC zetten maar of de 6800LE dit ondersteunt dat weet ik niet :?

Er wordt beweerd dat dit een performance boost geeft maar is dit wel stabiel!!!

Voor degenen die niet weten wat Video Cache Memory Mode is:

By definition, video memory is excluded from being cacheable since otherwise the large data chunks would fill up the L2 chache of the CPU immediately. When the CPU calculates 3D, that is, floating point operations, every data point needs to be written to the local frame buffer (on board graphics memory). Unfortunately, the CPU can either write or calculate, therefore each write cycle interrupts the floating point operations, in simple terms, the FPU unit can only work at half speed. Intel were the first to incorporate 8, so called, write combine buffers on the Pentium II, which was one of the reasons why the PII had a superior 3D performance compared to the original K6, at least at low resolutions. The reason is simple, instead of single bit writes, the data are temporarily stored in write combine buffers and released in burst mode. Therefore, depending on the size of the WC-buffers, FPU calculations are interrupted much less frequently, in other words, the graphics performance of the CPU is almost doubled.

Graphics data inherently feature high locality, therefore there is no problem pipelining these data. With the CXT revision of the K6-2 and the K6-III, AMD added two write combine buffers and, as we were the first to post, proper addressing of these buffers via software would boost graphics performance by as much as 30% within the identical hardware configuration. The Athlon family has four aggressively programmed 64 bit WC buffers buffers that can be placed over the local frame buffers for both data and hardware acceleration. Compared to the PII / III WC buffers, the novelty is being capable of executing out of order writes in ascending and descending order and thus taking write combining to a new level. This way the efficacy of the 3D floating point operations can almost be doubled. Available settings in the ASUS A7V BIOS are either uncached (UC) or uncached speculative write combining (USWC). Needless to say that USWC needs to be supported by both graphics adapter hardware and drivers but if it works, it is one sweet feature.

Hier boven wordt ook iets vermeld met data dat in L2 wordt geplaatst ofzo, zou het iets te maken hebben met die Silent running L2 > L1 ofzo 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door lazrambo op 22-12-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
W00t!

Ik hoor mezelf hier (was ca. 1 week geleden) Totdat ik eens wat verder/zwaarder ging testen.
Download 3DMark05 maar eens en kijk dan nog maar eens een paar keer. De eerste keer dat ik een paar keer 3DMark03 draaide was ook alles zonder arti's maar met 3DMark05 kwamen er wel arti's naar voren. Uiteindelijk bleek de kaart toch nog op 16x1,5vp te kunnen draaien dus gelukkig was het een vertex shader :D

Doortesten dus..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t!

test hem nou eerst maar eens met 3dmark05, kijken of je dan nog zo juicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tlforce/lowscore.JPG

Mooie scoore he :)
De lichtgrijze is van mij

De donkergrijze is van een systeem dat ongeveer vergeljkbaar is met de mijne (mijne is sneller eigelijk :9 )

3dmark03 zegt dat hij op 300/702 draait maar zelf geloof ik niks van. De temp sensor is een beetje gaar :/

op hoeveel mhz draait de kaart nu echt :| ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zit ie op 300/700 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 22:25
XanderDrake schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:33:
[update] Ik heb trouwens net een bescheiden record van 16152 neer gezet, daarin zitten alle maximum instellingen en ook nog AGP opvoering bij (kan redelijk simpel op mn nForce 3), hoe komt dat overeen met jullie scores?
Ehm, eerlijk gezegd valt dat nogal tegen :?
Ik heb mijn leadtek nog niet kunnen unlocken en draai dus alles @stock en haal al 16719 3DMarks (neem tenminste aan dat je 2001 bedoeld, als het 2003 is heb ik niets gezegd maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk ;-))

Verder ongeveer hetzelfde systeem:
AMD 64 3000+
1GB Infineon PC3200
MSI K8N Neo Nforce 3 Mobo

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai alles helemaal artifact vrij @ 16x1, 6vp (pacific assault, nalu, 3d marken 03,05, aquamark, fifa :P , cod, nfsu2) dus ik neem aan dat ze goed zijn maar toch kan ik nog niet overcocken zonder test failed. Hoe kan dat nou? Kheb het nu al sins de 1e dag van rivatuner 15.2 zo draaien en nog steeds is er niks an de hand.

Dan nog iets: nalu 6800 draait echt super sloom met 1fps, nalu 6600 draait met in de 20, hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
lazrambo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:43:
Die van mij staat namelijk op UC, ik kan hem wel op USWC zetten maar of de 6800LE dit ondersteunt dat weet ik niet :?

By definition, video memory is excluded from being cacheable since otherwise the large data chunks would fill up the L2 chache of the CPU immediately. When the CPU calculates 3D, that is, floating point operations, every data point needs to be written to the local frame buffer (on board graphics memory). Unfortunately, the CPU can either write or calculate, therefore each write cycle interrupts the floating point operations, in simple terms, the FPU unit can only work at half speed. Intel were the first to incorporate 8, so called, write combine buffers on the Pentium II, which was one of the reasons why the PII had a superior 3D performance compared to the original K6, at least at low resolutions. The reason is simple, instead of single bit writes, the data are temporarily stored in write combine buffers and released in burst mode. Therefore, depending on the size of the WC-buffers, FPU calculations are interrupted much less frequently, in other words, the graphics performance of the CPU is almost doubled.

Graphics data inherently feature high locality, therefore there is no problem pipelining these data. With the CXT revision of the K6-2 and the K6-III, AMD added two write combine buffers and, as we were the first to post, proper addressing of these buffers via software would boost graphics performance by as much as 30% within the identical hardware configuration. The Athlon family has four aggressively programmed 64 bit WC buffers buffers that can be placed over the local frame buffers for both data and hardware acceleration. Compared to the PII / III WC buffers, the novelty is being capable of executing out of order writes in ascending and descending order and thus taking write combining to a new level. This way the efficacy of the 3D floating point operations can almost be doubled. Available settings in the ASUS A7V BIOS are either uncached (UC) or uncached speculative write combining (USWC). Needless to say that USWC needs to be supported by both graphics adapter hardware and drivers but if it works, it is one sweet feature.

Hier boven wordt ook iets vermeld met data dat in L2 wordt geplaatst ofzo, zou het iets te maken hebben met die Silent running L2 > L1 ofzo 8)7
Ik lees net op de site van Nvidia zelf dat zij UC aanraden en dus UCSW op Disable te zetten :?
, wat is het nou |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
dat weet ik wel.

maar geloof jij dat die dat draait met zo'n bagger score :X
want als die (denkt) dat die te heet wordt clockt die zich toch terug ofzoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
dinkelover schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:31:
Hee mensen, nog even voor de duidelijkheid. Omdat dit kaartje zo populair is geworden zijn er natuurlijk ook meer problemen. Veel mensen hebben hem aan de hand van dit topic gekocht en als zij problemen tegenkomen, komen zij natuurlijk in dit topic met hun problemen. Verder, als je kaartje goed werkt, waarom zou je uberhaupt hier nog posten?? Dus voor mensen die denken dat dit een probleem-kaart is, think again :) Ik zou wel eens willen zien hoeveel verschillende mensen er al wel niet hebben gepost in dit topic.

Ik heb bijvoorbeeld GEEN problemen en ook mijn broertje niet. Broertje (XFX) draait alles standaard totdat meer nodig is, ik draai mijn Leadtek op 16/6 op 350/800 1,2v. Spellen die nog geen enkel probleem hebben gegeven: NFSU 1&2, Wolf. ET, Doom3, CS Source, Far Cry, PoP Warrior Within & Sands of Time, Call of Duty's, Splinter Cell Pandora, NBA 2005, Rome Total War, Red Faction :D en Commando's 3 en ga maar door, mwoa einde in zicht ;). Alleen Half-Life 2 met de 50 cent versie ;) :X af en toe framedrops, maar na herstart spel waren die weg. Met de 50 euro versie geen problemen :*) Lijkt wel of jullie alles fout doen :7
Hoe heb jij alle Pipelines los gekregen met je Leadtek kaart? Ik krijg maar 12 - 1.6 los. Ik las net ergens een bericht dat iemand met Rivatuner niet alles los kreeg maar met een commandline wel. Ik ben al 3 kwartier aan het zoeken maar kan het niet meer vinden. Wie kan mij hieraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Moreno schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:25:
[...]
Hoe heb jij alle Pipelines los gekregen met je Leadtek kaart? Ik krijg maar 12 - 1.6 los. Ik las net ergens een bericht dat iemand met Rivatuner niet alles los kreeg maar met een commandline wel. Ik ben al 3 kwartier aan het zoeken maar kan het niet meer vinden. Wie kan mij hieraan helpen?
Heel makkelijk, stel GoT in op 50 posts per pagina. Kijk dan weer naar dit topic, neem de bovenste post en je hebt de data 8)7

Er zit ook een search in GoT waarmee je binnen het topic kan zoeken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
lazrambo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:42:
[...]

Ik lees net op de site van Nvidia zelf dat zij UC aanraden en dus UCSW op Disable te zetten :?
Je bedoelt dit: http://nvidia.custhelp.co...mNoX3RleHQ9dXN3Yw**&p_li=

Vind het maar een wazig documentje "best experience for your NIVIDIA graphics card"
ze maken dus geen onderscheid tussen een TNT1 en een NV40. :?
Lijkt mij sterk

Omdat USWC onder een vorm van Write Combining is, heb ik het aan staan. Standaard staat het uit op mijn a7v266e.
Ik zie verder dat deze optie al echt oud is, de optie zat er al in voor versnelling van 2D accellerators in good old Pentium Pro systemen, onder Windows NT 4. (anno 1996 :P)
USWC Write Posting

USWC or Uncacheable Speculative Write Combination improves performance for Pentium Pro systems with graphic cards that have a linear framebuffer (all ours do). By combining smaller data writes into 64-bit writes, it reduces the number of transactions required for a particular amount of data to be transferred into the linear framebuffer of the graphics card.

Enabled: For faster graphics performance on Pentium Pro processors or motherboards based on older Chipsets
Disabled: Improves reliability, slower performance.
http://www.scotsmist.co.uk/chipset_setup.html

[ Voor 6% gewijzigd door mr_a op 22-12-2004 12:03 ]

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb vandaag een nVidia 6800LE gekocht, en heb net 4 extra pipelines opengegooid. Ik kreeg ze er wel bij, maar tijdens het surfen verschenen er allemaan kleine stipjes op het scherm, in allerlei kleuren. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?

Heb uiteraard die 4 pipelines meteen weer dichtgegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
the_scientist schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:34:
Ik heb vandaag een nVidia 6800LE gekocht, en heb net 4 extra pipelines opengegooid. Ik kreeg ze er wel bij, maar tijdens het surfen verschenen er allemaan kleine stipjes op het scherm, in allerlei kleuren. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?

Heb uiteraard die 4 pipelines meteen weer dichtgegooid...
Volgens mij geef je zelf het antwoord al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Rekkie schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:39:
[...]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al 8)7
Dan stel ik de vraag anders:

Hoe krijg ik de extra pipelines en shades open, zonder last te hebben van artifacts?

Vind het zo raar dat ik hier mensen zie die doodleuk de hele zooi open trekken zonder ellende, en ik nog geen 4 pipelines extra kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_scientist schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:44:
[...]

Dan stel ik de vraag anders:

Hoe krijg ik de extra pipelines en shades open, zonder last te hebben van artifacts?

Vind het zo raar dat ik hier mensen zie die doodleuk de hele zooi open trekken zonder ellende, en ik nog geen 4 pipelines extra kan gebruiken.
Kan niet, had ik ook met mijn XFX, kon ik alleen die shaders opengooien. Maar nu met mijn leadtek NOG :P niks aan de hand. Je moet er gewoon mazzel mee hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:03:
[...]

test hem nou eerst maar eens met 3dmark05, kijken of je dan nog zo juicht.
3d Mark 05 + Need For Speed Underground 2 gedaan. Geen arti's en 3000 punten met 3d Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:45:
[...]

Kan niet, had ik ook met mijn XFX, kon ik alleen die shaders opengooien. Maar nu met mijn leadtek NOG :P niks aan de hand. Je moet er gewoon mazzel mee hebben :).
Heb ff lopen kloten, heb nu 12 pipelines en 6 shades open gekregen :)

Is het noodzakelijk om nu een andere koeler erop te zetten? Vond er zelf nl. al een gigantische koeler opzitten...

edit: en ben nu 3dmark05 aan het downloaden, maar is dat prog. echt 285 MB?? Of heb ik de verkeerde?

[ Voor 10% gewijzigd door the_scientist op 22-12-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:09:
[...]

3d Mark 05 + Need For Speed Underground 2 gedaan. Geen arti's en 3000 punten met 3d Mark.
Wat ook verstandig is, dat is testen met nvidia's demo's voor de gf6800. nvidia.com -> nzone
Die maken beter gebruik van de specifieke rendering mogelijkheden van de nvidia chip.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_a op 22-12-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:48:
[...]

dat weet ik wel.

maar geloof jij dat die dat draait met zo'n bagger score :X
want als die (denkt) dat die te heet wordt clockt die zich toch terug ofzoiets :?
Probeer je drivers een keer opnieuw te installen ! Helpt heel vaak! :)

@cardinal.. mss zou je het in de startpost kunnen zetten bij frequent gevraagde vragen over de drivers dat ze als ze een lage score hebben dat ze eerst maar eens die drivers over nieuw gaan installen.. zijn te veel gevallen hiervan :|

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:08:
[afbeelding]

Mooie scoore he :)
De lichtgrijze is van mij

De donkergrijze is van een systeem dat ongeveer vergeljkbaar is met de mijne (mijne is sneller eigelijk :9 )

3dmark03 zegt dat hij op 300/702 draait maar zelf geloof ik niks van. De temp sensor is een beetje gaar :/

op hoeveel mhz draait de kaart nu echt :| ?
Ligt het nu aan mij of zie ik op dit plaatje juist slechtere scores dan de pc die volgens jou verhaal het zelfde moet zijn als jou pc....

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
lazrambo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:43:

By definition, video memory is excluded from being cacheable since otherwise the large data chunks would fill up the L2 chache of the CPU immediately.

Mn GF2MX deed dat geloof ook al (wist dat alleen toen nog niet), ons LEtje doet dat wel hoor :). Zoals die ander zei: dit is al oude tech.
Of het ook iets te maken heeft met dat L1-->L2...vraag het me af. Er is nl ook een andere versie van deze error: L0-->L0 en bij mijn weten bestaat er geen L0 cache op je CPU o.i.d. :P
lazrambo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:42:
Disable...tsja duh :P, als je alles uitzet is je systeem uberstabiel ;), maar of je er dan nog mee kan wat je wilt...:9. USCW is nu zo ingeburgerd dat moet wel werken :)
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:19:
Ik draai alles helemaal artifact vrij @ 16x1, 6vp (pacific assault, nalu, 3d marken 03,05, aquamark, fifa :P , cod, nfsu2) dus ik neem aan dat ze goed zijn maar toch kan ik nog niet overcocken zonder test failed. Hoe kan dat nou? Kheb het nu al sins de 1e dag van rivatuner 15.2 zo draaien en nog steeds is er niks an de hand.
Toch pipe gaar. Is ook alleen maar tig keer langsgekomen :?
Dan nog iets: nalu 6800 draait echt super sloom met 1fps, nalu 6600 draait met in de 20, hoort dit?
Zet je AGP Aperture op 256. Ook tig keer langsgekomen...

[ Voor 69% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-12-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan een pipe die geen arti's geeft gaar zijn :? Ik geloof niet in die theorie (sorry hoor). Ik kan zelfs overclocken tot 420/ 920 en dan haal ik 12000 in '03 en 4600 in '05, en helemaal artifact vrij. Temps < 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
DaTiezl schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:38:
[...]

Ligt het nu aan mij of zie ik op dit plaatje juist slechtere scores dan de pc die volgens jou verhaal het zelfde moet zijn als jou pc....
het punt is dat mijn systeem met alles letterlijk zowat 2X zo traag is :X
windows is een knal verse install.

mijn systeem is helemaal default nix overclocked (behalve cpu 166x11) ) en het andere systeem waarmee ik een vergelijking maakt draait op 13.5X133) met de rest alles default.

ik doel op dat als die te (denkt die) heet wordt dat die zichzelf terug clocked toch?

[ Voor 8% gewijzigd door HStyles op 22-12-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_a schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:00:
[...]

Wat ook verstandig is, dat is testen met nvidia's demo's voor de gf6800. nvidia.com -> nzone
Die maken beter gebruik van de specifieke rendering mogelijkheden van de nvidia chip.
Ik heb ze alle 3 gedaan een half uur en geen arti's. Ook als ik een actie ofzo dus dat is goed nieuws dach ik zo :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:24:
hoe kan een pipe die geen arti's geeft gaar zijn :? Ik geloof niet in die theorie (sorry hoor). Ik kan zelfs overclocken tot 420/ 920 en dan haal ik 12000 in '03 en 4600 in '05, en helemaal artifact vrij. Temps < 60.
920 is erg netjes dacht ik zo :D

Ik kom niet hoger dan 822, maar dan wel op 16x1.6 en goed voor 12.133 punten in 3DMark03
Core kom ik ook op 420, maar zit te kloten met me mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemiddag,
ik werk bij MyCom en heb een vraagje ik heb hier de NIEUWE Aopen revisie liggen codes:

w01-4b0034 95.zg40lahxb.lxx
ver : 5.40.02.22.01 cs :4B00 S/N:4B00340085

en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.

en hoe groot is de kans dat deze op 16,1 6 draait of kan ik beter de Leadtek halen bij paradigit???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
net een 2e leadtek gehaald

1e van vicomputers 8 pipe en 6 VS
2e van paradigit ook 8 pipe en 6 VS

jammer :(

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met de asus 6800le.
Is deze goed te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:08:
Wat zijn de ervaringen met de asus 6800le.
Is deze goed te unlocken?
Asus 6800LE is even duur als de Asus 6800NU, dan kun je dus beter gelijk de 6800NU kopen.
Ik heb hem ook en het is wel een goede kaart.
Koeler die er op zit is ook wel goed (zelfde als de 6800GT/U maar de heatspreaders op het geheugen ontbreken)
Ik heb de koeler vervangen door en NV5 maar dan moet je behoorlijk wat modden.
Verder wel lekkere kaart, die van mij is gelocked dus ik wacht toch maar even op Rivatuner 15.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:48:
[...]

920 is erg netjes dacht ik zo :D

Ik kom niet hoger dan 822, maar dan wel op 16x1.6 en goed voor 12.133 punten in 3DMark03
Core kom ik ook op 420, maar zit te kloten met me mem.
Kheb een non ultra, hij haalt in 3d '05 de 950 maar hij '03 kapt hij mee dan tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het "optimale frequentie detecteren" werkt? Wanneer ik dat doe, zegt ie dat 360/820 optimaal is. Maar ik krijg dan aardig wat problemen. Op 320/800 nog geen problemen gehad.

Is het trouwens zo dat wanneer het te heet wordt dat ie automatisch terug clocked? Ik krijg namelijk niet echt constante benchmark scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:12:
[...]

Kheb een non ultra, hij haalt in 3d '05 de 950 maar hij '03 kapt hij mee dan tijdje
Mijn geheugen wordt steeds brakker, ik kwam eerst met 855mhz door de coolbits-test heen en daarna ging het steeds slechter.
Eerst van 855 naar 828 en nu moet ik het al een aantal keer proberen om op 800mhz uit te komen :r

@PePe78: Hij kan zich idd terugclocken, misschien kun je in coolbits terug vinden wat de vertragingsdrempel is.
Dat staat onder temperatuur weergave.
Op mijn oude XFX stond hij ingesteld op 135 graden, je kunt dit jammer genoeg niet verandere zonder de bios te flashen.

[ Voor 25% gewijzigd door Solovine op 22-12-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik kan 4 pipelines niet los zetten met Rivatuner. Kan dat ook niet op een andere manier? Of kan ik dat gewoon uit mijn hoofd zetten dat ik ze ooit los krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Krijg je artifacts?, dan kun je het wel vergeten.

Krijg je ze niet open?, op 29 of 30 december komt Rivatuner 15.3 uit die de nieuwe kaarten kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met rivatuner de optie hardware monitor gevonden. Daarmee kan je tijdens het benchen de frequeties in de gaten houden. Het blijkt dat de frequentie niet veranderd.

Wel vreemd dat ik nu ineens een score haal van 9272, waar ik voorheen niet boven de 9000 kwam. Maargoed, ik accepteer het gewoon, ik kan wel leven met 8500 ;)

ps. Ik kwam er ook achter dat een aopen geen tempsensor heeft dus mn vraag was zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:49:
Ik heb net met rivatuner de optie hardware monitor gevonden. Daarmee kan je tijdens het benchen de frequeties in de gaten houden. Het blijkt dat de frequentie niet veranderd.

Wel vreemd dat ik nu ineens een score haal van 9272, waar ik voorheen niet boven de 9000 kwam. Maargoed, ik accepteer het gewoon, ik kan wel leven met 8500 ;)

ps. Ik kwam er ook achter dat een aopen geen tempsensor heeft dus mn vraag was zinloos
Wat Rivatuner aangeeft, zegt niets.

Bij mij gaf hij ook telkens aan dat hij op 300mhz liep met mijn vorrige kaart, maar hij liep dus gewoon op 150mhz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:09:
[...]

er is trouwens een snellere manier om te kijken of je kaart fouten maakt, gewoon bij rivatuner proberen te overclocken (de onderste, niet waar je je pipes en shaders opengooit). daar test hij namelijk of je kaart fouten maakt voordat je mag overklocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Alexio schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:28:
Krijg je artifacts?, dan kun je het wel vergeten.

Krijg je ze niet open?, op 29 of 30 december komt Rivatuner 15.3 uit die de nieuwe kaarten kan unlocken.
Ik krijg hem wel open, alleen als hij open is en ik draai de benchmark dan sneeuwt het als het ware om bewegende onderdelen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Dan is die quad dus kapot, heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Alexio schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:39:
Dan is die quad dus kapot, heel jammer.
:'( Of moet ik juist blij zijn dat ik 12-1.6 heb? Bij 3dMark 2003 haal ik bijna de score van 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Iemand hier die problemen heeft met zijn 6800LE dat hij tijdens spellen eruit klapt naar het bureaublad en daar een oplossing voor heeft??

Ik heb hier wel last van met NFSU2 en heb nog geen oplossing gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:45

EntonoX

Team leider

ZandBak schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:54:
Goedemiddag,
ik werk bij MyCom en heb een vraagje ik heb hier de NIEUWE Aopen revisie liggen codes:

w01-4b0034 95.zg40lahxb.lxx
ver : 5.40.02.22.01 cs :4B00 S/N:4B00340085

en mij vraag wat voor geheugen zit hierop hoevel ns??
en is dit een beetje goeie kaart ?? vergeleken met de andere kaarten.

en hoe groot is de kans dat deze op 16,1 6 draait of kan ik beter de Leadtek halen bij paradigit???
:? :X

Als je de geheugenchips niet kan zien zal je de koeler eraf moeten halen. Dan kun je op de chips kijken wat erop staat, bv 22 of 28, dit staat dan voor 2.2ns of 2.8 ns...

Of het een goede kaart is, dat kun je het beste zelf oordelen door hem uit te testen, iedereen heeft andere eisen. Maar de kaart zelf zal wel goed zijn, zelfde als de XFX... alleen als je wilt overklokken presteert hij iets beter/slechter maar dit is per geval verschillend en afhankelijk van je systeem.

De kans dat je 16x6 draait is klein, ook vanwege een eventuele lock op je kaart. Het maakt dan niet uit waar je de kaart haalt, het is een kwestie van geluk.

[ Voor 46% gewijzigd door EntonoX op 22-12-2004 18:16 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:18:
[...]

Wat Rivatuner aangeeft, zegt niets.

Bij mij gaf hij ook telkens aan dat hij op 300mhz liep met mijn vorrige kaart, maar hij liep dus gewoon op 150mhz :(
Ik zie wanneer ik de benchmark start weldegelijk de frequentie omhoog gaan, en na de benchmark weer naar beneden.

[EDIT] Wanneer je "optimale frequenties detecteren" doet, kan je goed zien dat het wel werkt. Je ziet dan in riva de frequentie stap voor stap hoger woden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:14:
[...]

Ik zie wanneer ik de benchmark start weldegelijk de frequentie omhoog gaan, en na de benchmark weer naar beneden.
Dat hij omhoog gaat is het verschil tussen 2d en 3d clocksnelheden.

Maar ik garrandeer je, als hij zichzelf terug clockt in 3d-mode is dit NIET te zien in Rivatuner.
Die blijft netjes zeggen dat hij op 300mhz loopt terwijl hij op 150mhz loopt.
Bij overclocken zie je uiteraard wel de snelheid omhoog gaan, maar bij het automatisch terugclocken zie je dus GEEN verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:36:
[...]

Dat hij omhoog gaat is het verschil tussen 2d en 3d clocksnelheden.

Maar ik garrandeer je, als hij zichzelf terug clockt in 3d-mode is dit NIET te zien in Rivatuner.
Die blijft netjes zeggen dat hij op 300mhz loopt terwijl hij op 150mhz loopt.
Bij overclocken zie je uiteraard wel de snelheid omhoog gaan, maar bij het automatisch terugclocken zie je dus GEEN verandering.
Hoe ben je daar achter gekomen? Is er een tool/methode om wel de juiste frequentie te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:00:
[...]

Hoe ben je daar achter gekomen? Is er een tool/methode om wel de juiste frequentie te meten?
De fillrate was precies 50% van wat hij zou moeten zijn en ik kon mijn videokaart verder overclocken dan 600mhz op de core in 3d-mode en daar liep hij prima op en haalde een normale fillrate van 300X8 = 2400, eerst was dat dus 150X8 = 1200.
Ik kreeg alleen problemen bij het overschakelen van 3d-mode naar 2d-mode want dan liep hij denk ik een fractie van een seconde echt op 600mhz ipv 600:2 = 300.
En dan crashte de computer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

BTW kep een blauwe PCB van de aopen 6800le gezien kan dat??? Zit wel dezelfde koeler als rev 3 op dat wel.

Zo ja is dat dan rev 4 ondere andere al ofzo??

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
wat doet de kaart nu als die (denkt ) dat die te warm wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:44:
wat doet de kaart nu als die (denkt ) dat die te warm wordt :?
Bij mijn leadtek gaat er een alarm af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
mmm volgens mij heb ik het probleem gevonden dat die zo traag is

hij zegt 300/700 te draaien

terwijl dat in 3dmode 150mhz !! / 700mhz is

ik kan hem alleen met rivatuner overlocke

maar het prob is ddat rivatuner niet hoger als 450mhz gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Bij mij knippert het scherm af toe, hij draaid nu op 402mhz en 811mhz. Moet ik dat dan verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hstyles, 450mhz zal je niet halen, 300 is default dus begin eens met 325, dan 350. Ik kom hier niet hoger als 380 voor de core en 880 voor het geheugen. Wel 9980 3dmarks03 dan, maar ik hou het bij 350/850. kapot hoeft 't nou ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:22:
Hstyles, 450mhz zal je niet halen, 300 is default dus begin eens met 325, dan 350. Ik kom hier niet hoger als 380 voor de core en 880 voor het geheugen. Wel 9980 3dmarks03 dan, maar ik hou het bij 350/850. kapot hoeft 't nou ook weer niet!
hehe . kijk 450mhz ingestelt is 225 echte 8)7 B) snapje :/ ik draai nu dus eigelijk ondergeclocked :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het zelf niet snapt. Als de core op 300 staat ingesteld draait hij echt geen 150, je bent in de war met ddr geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:48:
Ik denk dat je het zelf niet snapt. Als de core op 300 staat ingesteld draait hij echt geen 150, je bent in de war met ddr geheugen.
Of je leest eerst even waar het over gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:48:
shit man 8)7 . ik ben geen n00b :(

ik zeg toch da ut gwoon fucked up is ofzo en da als ik 450 instel dus 225\mhz draait . denk je ech da ik een ito ben ofzo :? en ik heb um dus gwoon op 450/800 ingestelt nu :r dus 225/800 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:52:
[...]

ik zeg toch da ut gwoon fucked up is ofzo en da als ik 450 instel dus 225\mhz draait . denk je ech da ik een ito ben ofzo :? en ik heb um dus gwoon op 450/800 ingestelt nu :r dus 225/800 :O
Hoeveel geeft rivatuner monitor bij jouw aan dan? ook gewoon de instelwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, jij geeft als probleem aan dat rivatuner niet hoger dan 450 gaat en je dus geen geen 300 in kan stellen, omdat je dan 600 zou moeten instellen. Als rivatuner niet tot 600 gaat snap je zelf wel dat het niet de bedoeling is dat je 600 moet instellen om 300 te krijgen. Dat begreep ik uit je post. Sorry hoor. Dat je kaart bij de instelling zichzelf van 300 terugzet naar 150 is een probleem ja, ook met alle pipes en shaders op default? garantiegeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt wel heerlijk zo'n snelle Geforce kaart. oc-ed tot 11.000 3Dmark punten: Nu haal ik echt ongelooflijke framerates in mijn favoriete 3D spelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
[...]

Heb je toevallig die 'test' uitgeschakeld om te kunnen overclocken? (je weet wel, die in rivatuner).
Probeer het anders eens met een bios-flash... Mot je natuurlijk wel weten dat de waardes die je erin flashed wel stabiel zijn.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn "gelockte" kaart verkocht. Heb nu een Leadtek gekocht. Kon alles openen, maar bij 16 x 1,6 heb ik lichte arti's.

Ik ga hem nu een aantal weken testen op 12 x 1,6 . Mocht dit geen problemen opleveren ga ik hem daarna nog overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kon trouwens met powerstrip een stuk hoger (700/1200 ofzo). Maar dan moest ik wel eest een hogere waarde instellen mbv de driver. Mischien werkt het ook icm rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:29:
[...]

hehe . kijk 450mhz ingestelt is 225 echte 8)7 B) snapje :/ ik draai nu dus eigelijk ondergeclocked :(
Ik zou de kaart gewoon terug brengen, behalve als hij op 16 pipelines wil draaien, dan zou ik hem houden en er een andere bios in flashen waar geen geen vertragingsdrempel in is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 21:57
ik kan met een reg tooltje gewoon bij nvidia settings me core snelheid aan passen tot 600 mhz en van geheugen tot 1400.. moet alleen nog keertje clean install doen omdat me drivers beetje te lopen kloten met me voorgaande drivers o.a ati.. maar draait al 3 maanden stabiel op 16x6 en 325/750 stock koeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Hempje schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:30:
[...]

Heb je toevallig die 'test' uitgeschakeld om te kunnen overclocken? (je weet wel, die in rivatuner).
Probeer het anders eens met een bios-flash... Mot je natuurlijk wel weten dat de waardes die je erin flashed wel stabiel zijn.
die test heb ik inderdaad moeten uischakelen want want op stock speeds kwam die niet eens door die test. verder heb ik 1 Vertex shader enabled. ik heb geen pipelines weten te enablen ( artifaqs)

bij rivatuner stond die standart op 300/700. maar dit is dus niet het geval als ik een 3dapp draai :|

btw als ik de computer opstart begint de fan harder te draaien van de 3dkaart. als hij net klaar is daarmee en windows dus gestart gaat die weer zacher draaien.
echter als ik een 3dapp start gaat de fan niet harder draaien.

edit. ik heb de optie ventilor altijd aan ingestel en nu kan ik wel de core via coolbits op 600 zette. ( dus 300mhz voor de slimmertjes die het gevolgt hebbe B) )

[ Voor 10% gewijzigd door HStyles op 22-12-2004 23:42 ]

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de bios flash zonder floppydrive?

• Solovine
Ik heb mijn kaart geunlocked met die command en hij leek en ook de laatste 4 pipes en de vertex shader leken goed te werken.
Ik ben er nog niet 100% zeker van dat die laatste vertex ook 100% goed was want af-en-toe zag ik de schaduwen een beetje vaag bewegen.

In ieder geval dit ff geprobeerd met 66.97 drivers:

375/800 16*1.6 = 4038 3dmark05
400/830 16*1.6 = 42?? 3dmark05

Is wel redelijke score maar moet natuurlijk nog een stuk hoger.
Wat me opviel was dat mijn geheugen weer wat hoger wilde clocken met de 16 pipes enabled.
Waarschijnlijk geeft de voltage-regulerende chip dus iets meer volt op het geheugen als er een grotere load is op die chip.
Ik ga echt eens uitzoeken hoe ik een voltmod voor het geheugen kan doen op deze kaart.

[ Voor 82% gewijzigd door Solovine op 23-12-2004 08:27 ]

Verwijderd

Heb een 3dmark05 gedraaid met een out of the box 6800le (asus).
bij tweede gedeelte van de test's kreeg ik nog maar 1fps en vervolgens liep het systeem vast.
Snap dat het vastlopen niet normaal is maar is die 1fps dat wel??

• HStyles
Ik wil mijn XFX 6800LE rma'en.

ik neem aan dat ik hier recht op heb?? aangezien hij standart gewoon niet werkt zoals het hoort en de temp sensor werkt niet (153c dus)

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:48:
Ik heb mijn "gelockte" kaart verkocht. Heb nu een Leadtek gekocht. Kon alles openen, maar bij 16 x 1,6 heb ik lichte arti's.

Ik ga hem nu een aantal weken testen op 12 x 1,6 . Mocht dit geen problemen opleveren ga ik hem daarna nog overclocken.
uhhh wat je nu zegt snap ik niet helemaal. Je zegt net dat hij met 16 x 1,6 artifacts geeft en dat je hem nu op 12 x 1,6 hebt staan en dat hij het daar wel op goed doet. Als je hem getest hebt op 12 x 1,6 ga je hem weer overclocken. Waarom zou je dat proberen, je zeg net dat hij artifacts krijgt bij 16 x 1,6? Ik ben er niet zo heel erg handig mee, dus ik kan het ook fout hebben.

• Solovine
Moreno schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:20:
[...]

uhhh wat je nu zegt snap ik niet helemaal. Je zegt net dat hij met 16 x 1,6 artifacts geeft en dat je hem nu op 12 x 1,6 hebt staan en dat hij het daar wel op goed doet. Als je hem getest hebt op 12 x 1,6 ga je hem weer overclocken. Waarom zou je dat proberen, je zeg net dat hij artifacts krijgt bij 16 x 1,6? Ik ben er niet zo heel erg handig mee, dus ik kan het ook fout hebben.
Overclocken is wat anders dan unlocken van pixel-pipelines.
Hij gaat nadat hij de kaart een tijd op 12*1.6 heeft getest, de clocksnelheid van de kaart verhogen.

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Mmmm.. vage bende hier het niveau kelderd heel hard....

Over de voltreg chips als je op 16*1 i.p.v 12* 1 draait... die dingen geven echt geen meer volt... dat regelt het bios... je belast ze alleen zwaarder ==> resultaat hete chips. Ik draai nu een hele tijd 16*1/6 met 300/700 en tijdens benchen 350/890... ik merk dat tijdens het benchen die chippes dus echt reteheet worden daarom komt er ook een 80 mm fan op de achterkant kan de kaart bevestigd met een plaatje polycarbonaat op 5 volt...

Over de vraag of artifact goed zijn? nee das niet goe...

En dat verhaal van dat je @ 3D mode maar op 150 mhz draait vind ik ook maar vreem`d.... zit er een gaar bios in ofzo?? Als ik mijn core op 360 gooi begint de boel uit te fikken (stock-cewling van Aopen ^^)
Dus ik wete niet waar het verhaal van die 600mhz op gebaseerd is...

Zonder unlockte pipes kwam ik toch 390 mhz met stock-cewling en daarboven hitte problemen. Nu ga ik in Januari de VF-700 halen koelt een stuk beter als de NV5... e dan kijken of mijn core nog hoog wil. Ook word de achterkant van de kaart dan goed gekoeld.

Haalt nu:

16*1/6 350/890

3Dmark2003: 11001 (P4 2.8@3.26 ghz 2 * 512 mb 400@466mhz)
3Dmark2005: 4384 (AMS 2600+ @ 3400+ 2 * 256 mz 400mhz 2-3-2-5)

16*1/6 300/800

3Dmark2003: 9500 (op het AMD systeem)

Jaja... P4 = sneller in 2003 de AMD XP sneller in 2005....

[ Voor 7% gewijzigd door Henning op 23-12-2004 11:16 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• HStyles
PowerFreak schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:13:

Over de voltreg chips als je op 16*1 i.p.v 12* 1 draait... die dingen geven echt geen meer volt... dat regelt het bios... je belast ze alleen zwaarder ==> resultaat hete chips. Ik draai nu een hele tijd 16*1/6 met 300/700 en tijdens benchen 350/890... ik merk dat tijdens het benchen die chippes dus echt reteheet worden daarom komt er ook een 80 mm fan op de achterkant kan de kaart bevestigd met een plaatje polycarbonaat op 5 volt...

Over de vraag of artifact goed zijn? nee das niet goe...

En dat verhaal van dat je @ 3D mode maar op 150 mhz draait vind ik ook maar vreem`d.... zit er een gaar bios in ofzo?? Als ik mijn core op 360 gooi begint de boel uit te fikken (stock-cewling van Aopen ^^)

Zonder unlockte pipes kwam ik toch 390 mhz met stock-cewling en daarboven hitte problemen. Nu ga ik in Januari de VF-700 halen koelt een stuk beter als de NV5... e dan kijken of mijn core nog hoog wil. Ook word de achterkant van de kaart dan goed gekoeld.

Haalt nu:

16*1/6 350/890

3Dmark2003: 11001 (P4 2.8@3.26 ghz 2 * 512 mb 400@466mhz)
3Dmark2005: 4384 (AMS 2600+ @ 3400+ 2 * 256 mz 400mhz 2-3-2-5)

16*1/6 300/800

3Dmark2003: 9500 (op het AMD systeem)

Jaja... P4 = sneller in 2003 de AMD XP sneller in 2005....
Nau als ik hem op 300 instell draait die 150mhz, als ik hem op 400 instell draait die op 200mhz enz enz 8)7 ( er staat wel overal 300mhz blabla bla maar ik weet dat dit niet klopt gewoon,) snapje ? Ik weet ook wel dat het niet klopt enzo ik stuur die kaart rma want dit is gewoon allemaal te dom :X

btw. op default haalt me kaar 3000 3dmarks03 en zoals k al 1000x zeg op 600 scoort die gewoon rond de 6000 3dmarks03 zoals het hooort

[ Voor 4% gewijzigd door HStyles op 23-12-2004 11:37 ]

• Solovine
PowerFreak schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:13:

Over de voltreg chips als je op 16*1 i.p.v 12* 1 draait... die dingen geven echt geen meer volt... dat regelt het bios... je belast ze alleen zwaarder ==> resultaat hete chips
Wel meer volt, enige verklaring en is nog best logisch ook.
Het had ook precies de andere kant op kunnen gaan, eigenlijk begint het voltage dus af te wijken van wat normaal is en dat kan dus twee kanten op.
Dat is gebaseerd op mijn ervaring met een XFX waarvan de temp-sensor verrot of niet aanwezig was.
Als je even het topic door had gelezen, had je begrepen dat hij zichzelf dus terug clockte omdat hij dacht dat hij boven een bepaalde temperatuur uitkwam.
In het geval van de XFX 6800LE staat de vertragingsdrempel in de bios ingesteld op 135 graden.
Als een kapotte/niet aanwezige temp-sensor de hele tijd 153 graden celsius aangeeft, clockt hij zichzelf dus terug naar de halve snelheid in 3d-mode.
Wat in mijn geval dus 600:2 = 300mhz waarbij ik dus ook netjes een fillrate haalde van 2400 MT en een 3dmark03-score van 6700 punten.
Ja hoor, kraak de NV5 ook maar meteen af; terwijl er nog geen fatsoenlijke review van de VF-700 is te vinden.

@Hstyles: RMA die kaart dan, heb ik toen ook gedaan.
Ik had hem bij SallandAutomatisering gekocht en ze namen hem meteen terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Solovine op 23-12-2004 12:04 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mischien een hele rare vraag maar als
ik bij me 6800le met 2.5 ns van aopen extra pipes open kpt ie ermee tijdens 3dmark
standaard staan 2 en 3 aan als 1 erbij doe kapt 3dmark ermee halverwege mother nature en met nummer 4 start ie zelfs op nieuw op en beide krijg ik blue screen error
is dit normaal of ligt het aan iets anders

1337

• HStyles
Zit nu op school doe als ik thuis ben :+

mabey krijg ik met een andere wel wat pipelines enabled >:)

(mijne kwam van azerty)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.