Het 6800LE Topic Deel 13

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook gehad dat ik na het laden van windows een blue screen kreeg.Bij lag het aan OA de kaart (die gewoon brak was) en hielp opstarten met laatste bekende instellingen wel.Waar het aan ligt is me nog steeeds niet duidelijk.Ik kan het met mijn nieuwe kaart nog niet testen omdat ik moet wachten op riva tuner 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

BSTNjitRam schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:55:
Heeft nog iemand hier last van gehad, en heeft iemand enig idee wat er aan te doen is? Ben nl bang dat mijn pipelines zo erg naar de klote zijn dat windows niet wil starten :'(
Volgens mij heb ik hier wel eens eerder iets gelezen over een LE waar na het unlocken Windows niet meer wilde starten. Je kunt meen ik de <Ctrl> toets inhouden bij het opstarten van Windows om Rivatuner uit te schakelen.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn XFX 6800LE eindeljik >:) Draait op 400/850@1,1 volt.
Hij bleek gelockt te zijn, dus heb ik met de command line alles unlockt.
Nu krijg ik hele lichte artifacts, maar de meeste spellen hebben daar geen last van, kan het kwaad later gewoon alles unlocked te laten, ook al veroorzaakt dat in sommige spellen artifacts?
Ik weet dat je dit niet met zekerheid kun zeggen, maar als je maar af en toe hele lichte artifacts hebt, is de kans dan groot dat ten minste één van de twee gelockte pipelinessets het dan goed doet?

Verder wilde ik even zeggen dat ik veel heb gehad aan de antwoorden die ik kreeg de afgelopen tijd, heeft veel voor me duidelijk gemaakt :+ _/-\o_

*edit*
Stom van me, ik had em overgelockt voordat ik em had unlockt. 8)7 Op lagere clocks doet ie het wel goed, dus gewoon 16x1,6vp }) Vreemd is wel dat de temperatuur tussen de 50 en 55 blijf schommelen, dus stressed of idle, maakt niet uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:20:
ik heb dit ook gehad dat ik na het laden van windows een blue screen kreeg.Bij lag het aan OA de kaart (die gewoon brak was) en hielp opstarten met laatste bekende instellingen wel.Waar het aan ligt is me nog steeeds niet duidelijk.Ik kan het met mijn nieuwe kaart nog niet testen omdat ik moet wachten op riva tuner 5.1
Is het dus waarschijnlijk dat er hardwarematig iets mis is met mijn kaart?
Of zijn het alleen kapotte pipelines die dit probleem veroorzaken?

@Biff: Wanneer ik de vertex shaders ga proberen zal ik het CTRL trucje eens proberen :-)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
PowerFreak schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:56:
Zou het maybe aan SP2 liggen ?? ik heb zelf een uitgeklede windows XP SP2 "lite" >:) .... voordat ik widows had geactiveerd kreeg ik wel BSOD's die door de drivers zouden komen... toen windhoos geactiveerd en spontaan geen last meer van...
offtopic:
Killalot zou hier wel es meer over willen horen :9, tot nu toe geeft Google alleen stomme pagina's met vragen of KaZaA Lite met SP2 werkt :S. Kan mij dat bommen! Naja...zoek straks wel ff beter/verder.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:32:
geloof dat dat al nr 5 is....Vraagje hoeveel xtra punten (3dmark 05) levert een xtra geheugen bank op.In dit geval 512 mb pc 3200 400mhz
0 :P, of iig minder dan 100 schat ik zo.
Maar dat boeit niet. Die games hebben schijt aan de punten, die vinden dat zwembad geheugen veel leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik heb me 2 weken geleden een CLUB3D Geforce 6800LE aangeschaft.
Draait perfect op 16x1, 6vp zonder enige artifacts in Aquamark,3DMark03, 3DMark05, Nalu, Doom3 (full detail), HL2(recommended detail) en NFSU2 (full detail).
Idle draait ie op 55 graden, stressed max op 67 graden met stock koeling.

Koeler koelt stil, hoor hem zelfs niet boven mijn casevents uitkomen. Alleen bij het opzetten van me PC draait ie heel snel en throttled dan down (was bij mijn vorige Club3D GF4 ook).
Alleszins heel content van.

Take my advice, I don't use it anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af, heeft iemand de Leadtek? En hoeveel pipelines krijgt die open? (ik zit er aan te denken die te halen aangezien mijn XFX niet echt veel doet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Ik heb een Leadtek. Geluid van de cooler hoor ik niet (tenminste, het komt niet boven mijn 5 casefans uit :P)

Ik heb hem draaien op 16x1,5vp (laatste vertex shader bleek toch kapot).

Heb zojuist effe Coolbits geinstalleerd en eens gekeken naar die functie "Optimale frequenties detecteren" en dan komt ie toch effe mooi uit op 355/809MHz _/-\o_ Ik ga zo maar eens proberen om de 1000MHz te halen >:)

En dan is de temperatuur na een rondje 3DMark05 gewoon strak 54 graden :) met het standaard koelBLOK erop

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 17-12-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt! Dan ga ik er ook ff 1 bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Foei zeg... ;)

Stock koelertje doet het toch wel goed.... net effe paar keer gebenched.... 55 graden stressed :P

Maximaal behaalde score met 3DMark05 = 4479 op 16x1,5vp @ 360/940MHz. Dat was echt de max wat ik eruit kon trekken.... (alles overigens zonder voltage verhogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

-Leon- schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:56:
Ik heb een Leadtek. Geluid van de cooler hoor ik niet (tenminste, het komt niet boven mijn 5 casefans uit :P)

Ik heb hem draaien op 16x1,5vp (laatste vertex shader bleek toch kapot).

Heb zojuist effe Coolbits geinstalleerd en eens gekeken naar die functie "Optimale frequenties detecteren" en dan komt ie toch effe mooi uit op 355/809MHz _/-\o_ Ik ga zo maar eens proberen om de 1000MHz te halen >:)

En dan is de temperatuur na een rondje 3DMark05 gewoon strak 54 graden :) met het standaard koelBLOK erop
Die 1000 is nog niemand gelukt... mem heeft nm voltage tekort... mijn 900mhz krijg ik niet hoger als 890 daar boven is artic = voltage gebrek

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds kort ook een XFX 6800LE 128MB,
heb al een NV5 koeler sinds vandaag erop zitten, zeer stil :)

Dit is mn eerst x dat ik dit erop heb gezet :9 en met Rivaturner heb gewerkt, nu is het zo;
Voordat ik de nieuwe koeler erop had gezet had ik al 1 pipeline geopend, en getest met 3dmark 03 + 05, geen artifacts te zien, nu staat er bij de walktrough dat je ZONDER problemen de 2e pipeline kan opene, ik dus doen maar toen kreeg ik artifacs..

Nu heb ik mn nieuwe koeler erop gezet, ( wat een geluid die oude ) en nog eens geprobeerd, maar niet gelukt, nu heb ik alle vertex opengezet en dat lukt wel, 12x1 6vp, is mijn 2e pipeline kapot of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Daar mag je dan wel vanuit gaan..... 2Bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( Is er nog een andere manier om em sneller te maken ?
overclocke.. heb ik nooit gedaan, is dat moeilijk 8)7 ?

Ik pruts nogal zelf veel met pc's , heb er ook verstand van(pc's), en wil nog wel eens proberen, als ik tenminste weet hoe ik et moet doen, aangezien ik nu een NV5 koeler heb moet het hiermee wel lukken toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb reeds een NV5 silencer gekocht maar volgens mij draait die niet op volle toeren want bij een vriend van mij blaast die echt de lucht eruit en bij mij gewoon bijna niet, draait die te langzaam of waar kan ik dat verandere????En nog iets mn LE staat in rivatuner op 8p6v maar hij geeft aleen 8p4v aan waar kan dat in godsnaam aan liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:42:
Ik vraag me af, heeft iemand de Leadtek? En hoeveel pipelines krijgt die open? (ik zit er aan te denken die te halen aangezien mijn XFX niet echt veel doet :P)
Ik heb dus ook een Leadtek, maar na het openen van een pipeline start Windows hier niet meer.
Het is nog niet duidelijk of dit dus een gelockte versie of een hele brakke pipeline is (heb het trouwens bij beide pipelines).

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:42:
Die krijgt all 88 pipes open... |:(
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:17:
Ik heb reeds een NV5 silencer gekocht maar volgens mij draait die niet op volle toeren want bij een vriend van mij blaast die echt de lucht eruit en bij mij gewoon bijna niet, draait die te langzaam of waar kan ik dat verandere????
Niet. Maar je kan um op een aparte fancontroller aansluiten, zoiets als de Zalman Fanmate 2 Misschien dat verschillende drivers verschillende fanspeeds hebben? Of misschien andere omgevings (= kast) temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een Leadtek 6800le, 199 euro bij VI, hoewel hij op pricewatch als 219 stond vermeld. Top kaartje, 16x1,5, 350/850 op standaard voltage, hierbij 9660 in 3dmark03, met een xp1700 op 1838mhz. Vind het voorlopig wel genoeg, van rivatuner mag er nog 30 mhz op de core en 30 bij de memory bij. Gigantisch blok koper aan beide zijden, ziet er een stuk beter uit als de competitie. Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Ik had eerst die XFX, en die kon ik niet unlocken want dan kreeg ik arti's, maar hij begon na een tijdje gewoon zonder ook maar enige aanpassing aan de videokaart kuren te vertonen. Dus ik denk dat de core gewoon totaal verrot was. Nu heb ik een leadtek, waarvan ik er wel 4 extra kan open zetten, maar dan kan ik niet meer overclocken. dus ik moet ff kijken wat het grootste voordeel met zich mee brengt het overclocken of de extra pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Laatst online: 12:21

db87

Mach 2 GT modded

@1300 lees dan nog maar eens de startpost over!

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Nygmo schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:29:
ik had in het begin ook last van die 106 melding maar na een herinstallatie heb ik nergens meer last van hij draait nog mooi op 370/875 en 16 pipes met 6 vertex shaders . draai trouwens op de 66.93 drivers.... vind et echt heel raar maar krijg de melding nooit meer... draai nu al 3 week zonder de melding duss... reinstall iedereen :P
+
unfor schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:10:
ik krijg trouwens met 71.20 amper meer die 106 error, heb hem in 4 dagen tijd 1x gehad terwijl ik hem normaal meerdere keren per dag kreeg.
Dat werkt bij mij dus niet, net een schone herinstallatie van XP achter de rug en het NV - 106 gedrag is onveranderd hoog op mijn comp: iedere keer dat ik een echt GPU-zware 3D app start (bijv rthdribl demo), en iedere keer /meerdere keren bij het afspelen van video data (streams) (reaplayer)

Dus de herinstallatie en de nieuwe driver lossen het voor mij niet op - niet een software bug denk ik. Voorlopig hou ik het toch op de onderliggende brakheid van de 'afgekeurde' pipes, die ik dus ingeschakeld heb... No excuses anymore :P
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:37:
Ik kreeg van XFX support het volgende om die 106 Event weg te krijgen:
We recommend BIOS optimal default, but disable AGP fast-writes, disable AGP 8x if in the BIOS. Avoid overclocking the CPU or the GPU
Iemand met die nieuwe 70.90 / 71.20 drivers die zei dat het al stukken minder was, maar nog wel een herproduceerbaar scenario heeft waarin de error voorkomt? Zo ja...wil je dan ff testen of het AGP8x of Fast Writes helpt? Overclocken weten we al dat dat wel wil helpen.
Dat ga ik nog wel even proberen, als laatste poging
(zowat alles wat klokbaar is is overklokt bij mij ;) )
edit: Tested ..
Maakt allemaal niets uit. AGP, FSB, PCI, DDR alles naar beneden gezet en FW uit, nog steeds 106 melding exact op dezelfde wijze reproduceerbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_a op 18-12-2004 11:49 ]

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 03:07:
199 euro bij VI, hoewel hij op pricewatch als 219 stond vermeld.
Mmm... Ik heb er 209,- voor betaald (en daar stond inderdaad ook 219,- op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
yaay!

Ik werd beetje gek hier omdat ik geen goede gpu koelers kon vinden die goed passen, de zalman past niet en de nv silencer die begon heeeel veel lawaai te maken doordat er een scsi kaart voor de lucht ingang zit..

Ik heb het koelblok uit de nvsilencer 5 gehaald, er een stuk afgezaagd, en het blok een kwart slag gedraaid op mijn 6800LE gemonteerd (zodat de vinnen omhoog staan), en er een 12cm papst boven gehangen. Stukje stiller en veeeel koeler.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn XFX 6800LE binnen. Wanneer ik 4 Pipelines wil openzetten (van 8 naar 12) d.m.v. een vinkje te zetten gebeurt er niets, ook na een restart niet.

Is dit een geval van een gelockte 6800LE? Dus dan moet ik wachten op de volgende Rivatuner? Of kan het ook een andere oorzaak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejz,

ik ben van plan om een 6800le aan te schaffen maar kan ik dan beter een XFX of een leadtek kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Mijn 6800NU lijkt ook gelocked te zijn.

Ik gebruik de 66.97 drivers, ik weet niet of het daar aan kan liggen?

Maargoed ik ga die command nog wel ff proberen.

Ik heb net ff 3dmark03 gedraaid op mijn (getweakte) systeem en ik haalde 8950 op de standaard-snelheid van 325/700 met de 66.97 drivers :*)

Ik haalde 10450 als hij op 400/850 liep. :P

Ik ga hem nog wat tweaken en de snelheid gaat zeker nog wat omhoog en dan ga ik eens naar die command kijken.

Ik heb ook al geprobeerd de 71.20 drivers te installen maar de eerste keer starte hij opnieuw op toen hij halverwege was. Daarna heb ik de restjes van die drivers geinstalleerd en het nog eens geprobeerd maar toen hij klaar was en ik hem opnieuw opstarte werkte de videokaart gewoon weer zonder drivers, hij pakte ze dus niet.

Ik weet het niet zeker maar ik dacht gehoord te hebben dat Rivatuner niet met de 66.97 drivers werkt, kan iemand dat bevestigen?

edit:
Ik heb hier nog een NV Silencer 5 liggen maar ik twijfel of ik hem erop ga zetten, de koeler van de Asus 6800NU is ook al erg goed, alleen jammer dat hij het geheugen niet koelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Solovine op 18-12-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he ik heb net hl2 geinstaleerd.En na een aantal min spelen crahst ie.Nou weet ik dat meerdere mensen dit probleem hebben ( gehad) Maar ik kan het niet meer vinden waar enw at er aan gedaan werd.Ik zou het zeer op prijs stellen dat degene die dit ook hadden mijn zouden kunnen vertellen of ze dit hebben opgelost (weet vrijwel zeker van wel) en hoe.Het spijt me ik weet dat het langs is geweest maar ik kan het echt niet meer vinden srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik heb dus EXACT hetzelfde :(, heel vervelend. Ik kwam toen dit tegen. Dat hielp (OC weer terug op 400 gezet...nog steeds ok....VSync weer uit...liep nog steeds)...totdat Steam het weer nodig vor te updaten. Ik dacht ojee...en jawel :( tis terug. Ik heb net alles verwijderd van HL2 en ga nu zo zonder aan instellingen te knoeien eens kijken wattie doet en dan stapje voor stapje verder.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:15:
Ik heb mijn XFX 6800LE binnen. Wanneer ik 4 Pipelines wil openzetten (van 8 naar 12) d.m.v. een vinkje te zetten gebeurt er niets, ook na een restart niet.

Is dit een geval van een gelockte 6800LE? Dus dan moet ik wachten op de volgende Rivatuner? Of kan het ook een andere oorzaak hebben?
Vinkje "Allow masked units" niet vergeten? Zie toturial. Anders helaas pindakaas en ff wachten.
mr_a schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:42:
Dat ga ik nog wel even proberen, als laatste poging
(zowat alles wat klokbaar is is overklokt bij mij ;) )
edit: Tested ..
Maakt allemaal niets uit. AGP, FSB, PCI, DDR alles naar beneden gezet en FW uit, nog steeds 106 melding exact op dezelfde wijze reproduceerbaar.
Ah oke, thx. Ik zla het ffies doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

najah ik heb hem net gespeeld ging goed.Tot dat ie nu 5 min later dan normaal crasht

het is echt vreemd zelfs de eerste loading ging gewoon goed enzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm....dus het doet wel iets? Vraagje...heb jij e ook last van (gehad) dat bij de eerste start van HL2 hij problemen had met resolutie instellen? mn desktop is nu 128x960 en default in HL2 is 1024x768. Lukte um niet, hoger of gelijk wel, maar lager niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard bij mij 1024.Maar net heb ik de eerste 2 levels zonder problemen gespeeld.En opeens uit het niks bam geluid fuckt.En er gebeurd echt wat vaags dan want bij de reboot gaat ie roepen dat overclocking failed is:S.Alles is op dit moment stock.Dus waar ie dat dan weer vandaanhaalt.Bij de zwaarste crash was zelfs mijn hardeschijf confi (Sata of fasttrack) omgeswitchd

edit wat is jou verversings ferquentie op je scherm ?

edit 2 welke drivers gebruik je ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:07:
Vinkje "Allow masked units" niet vergeten? Zie toturial. Anders helaas pindakaas en ff wachten.
Je bedoelt de tutorial van "X-Licious" in de tweede startpost van deze thread? Die heb ik uiteraard helemaal doorlopen.

Overigens:
Je kan toch geen Pipelines & VertexShaders opgooien zonder dat aan te vinken?

Edit:

Zo zie ik het:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/RT_6800LE_1.JPG

&

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/RT_6800LE_2.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:45:
[...]

Je bedoelt de tutorial van "X-Licious" in de tweede startpost van deze thread? Die heb ik uiteraard helemaal doorlopen.

Overigens:
Je kan toch geen Pipelines & VertexShaders opgooien zonder dat aan te vinken?

Edit:

Zo zie ik het:

[afbeelding]

&

[afbeelding]
Dat heb ik dus ook, ik neem aan dat hij dus gelocked is.

Kan iemand nog ff die command posten om alle vertexes en pipes te openen, ik kan hem ff niet vinden :o .

Ik gebruik nu Asus Smartdoctor voor mijn videokaart en dat is erg handig, ik weet niet of andere merken ook voordeel hebben aan dit programma maar ik post toch de link maar:

http://www.asus.com.tw/su...e=SmartDoc460.zip~zaqwedc

[ Voor 3% gewijzigd door Solovine op 18-12-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Heb je je CPU dan OCed? Dat wil die BIOS message zeggen, heeft geen betrekking op vidkaart.
edit wat is jou verversings ferquentie op je scherm ?
1280x960 - 75Hz. Op 1024x768 kan 100Hz, maar kreeg ik beetj knipperingen na tijdje, dus maar @85 gezet.
edit 2 welke drivers gebruik je ?
66.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:13:
heb je je CPU dan OCed? Dat wil die BIOS message zeggen, heeft geen betrekking op vidkaart.
nope niet oced.DAt is juist het vreemde.Het ergste is nog dat ie na zon zware crash (waar mijn bios veranderd word) ie het wel weer doet :S

[quote]
1280x960 - 75Hz. Op 1024x768 kan 100Hz, maar kreeg ik beetj knipperingen na tijdje, dus maar @85 gezet.[/quote

ik heb hem ook op 85.Mogelijkheid dat die refresh rate niet pikt van de kaart ofzow?(vergezocht maar ik bedoel een crahs die me bios gaat fucke....)
66.93
hm ik 71.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:20:
[...]

nope niet oced.DAt is juist het vreemde.Het ergste is nog dat ie na zon zware crash (waar mijn bios veranderd word) ie het wel weer doet :S
Dan is je systeem zo hard gecrasht dat je videokaart nog niet goed werkte toen je op reset drukte. Je computer zag tijdens de BIOS-post dat er iets niet klopte met je VGA kaart en daardoor word je in de failsave defaults bios setup gegooid in plaats van dat hij doorboot.

Hoe hij je HD instellingen overhoop kan gooien dat is alleen een raadsel, probeer het nog eens te reproduceren zou ik zeggen :o ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah voorbij dat stukje ben ik nu weer (teleport red letter day).Maargoed na 3"normale" crahses (zonder wijzigingen) krijg ik een zware crash waarbij in de bios van sata232(geloof ik) geswitcht word naar fastrack promise raid.Waardoor mijnharddisk onbekend is.Het zou een beveiliging kunnen zijn.Maar goed als ik het weer heb zal ik is ff kijken wat waneer en hoe het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:03

_Christiaan_

Master of SOG

Ik krijg bij NFSU2 ook steeds crashes bij het opstarten. Ik dacht dat het aan m'n clockinstellingen of m'n ge-unlockte pipelines lag, maar ook zonder OC en unlockings crashte hij. Toen heb ik al mijn processen afgesloten, die maar afgesloten kunnen worden. Toen deed NFSU2 het wél, ook met OC en 12x1,6.

Ook crashte NFSU2 toen ik monitoring van RivaTuner aan had staan. Toen ik dit afsloot, deed NFSU2 het weer wel, met OC en 12x1,6.

Het lijkt me simpelweg een softwareprobleem. Misschien moeten de Half-Life 2-probleem-mensen dit trucje ook eens proberen! :Y)

Zou iemand kunnen bevestigen of dit echt een software-probleem is?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm ik denk eerder dat dit te maken heeft met bepaalde files die een conflict op leveren met bepaalde le`s.Beetje vaag maar ik kan het niet anders omschrijven eerlijk gezegt.Der gaat ergens iets mis.En dat heet zowel effect op de hardware (grafische kaart geeft zwart beeld en doet vage dingen)als software matig.
(bios bij mij)

ff vraagje killalot welk merk heb je ?xfx (eventueel type geheugen van wat er op die blokjes staat 22,28 etc)
zojah hebbe mensen met andere merken hier ook nog last van ? zoneeh.Dan kan de xfx help desk weer ingeschakeld worden (niet dat ik er naar de 106 error nog veel vertrouwen in heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:13:
[...]
Heb je je CPU dan OCed? Dat wil die BIOS message zeggen, heeft geen betrekking op vidkaart.

[...]
1280x960 - 75Hz. Op 1024x768 kan 100Hz, maar kreeg ik beetj knipperingen na tijdje, dus maar @85 gezet.

[...]

66.93
Van wat ik wel eens gehoord heb kunnen de ogen van ons niet meer aan als 72Hz dus 75Hz is de best (8> en de rest is dan overdreven? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Je kan het nog enigzins bewust zien tot 50 fps ofzo dacht ik. 60Hz zie je enkel onderbewust (mensen werden misselijk doordat WinXP standaard 60 doet OVERAL!) en vanaf 75Hz is het ok. Dus dat kan wel kloppen, hoewel sommige beweren liever 85 of 100 te hebben. EN tsja...ietsje meer kan geen kwaad denk ik :) (maarja...als mn monitor 100Hz niet zo leuk meer vind na een tijdje vinnik 85 ook best)

@bigchristiaan, projectego NL
Ik denk wel degelijk dat het een software probleem is. Zoiets dergelijks als wat christiaan vertelt heb ik ook wel es meegemaakt. 1 voor 1 je processen killen, kijken welke het is.
Zo ook met Half Life 2. Die crash met mem read heb ik veeeeeel vaker zien voorkomen, met allerlei kaarten, OCed of niet. Ik heb gister alles er systematisch afgepleurd (ook regedit) en weer stap voor stap erop gezet. Uren geDMed...stap voor stap de instellingen weer @ max gezet, niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik snap niet dat er zoveel problemen zijn, ik heb nergens last mee gehad met mn 6800LE en ook de huidige eigenaar heeft nergens last van. De kaart was op een STABIELE kloksnelheid en pipelines geunlocked en nergens problemen ondervonden. Als ik zie op wat voor snelheden jullie je kaarten klokken snap ik jullie problemen wel. De kaart blijft draaien zonder arti's op wat voor snelheid dan ook maar wordt wel instabiel ;) Daar moet je op letten. Gewoon pipes met Nalu/Clear Sailing/Timbury/3dmark03/3dmark05 flink lang testen (loops draaien) en dan kijken wat ie doet. Oc'en hoeft helemaal niet, 325 mhz op 1,2V is snel zat.

En van al die errors heb ik niets geen last, gewoon een schone windows gebruiken!

Ook een goede voeding is heel belangrijk, je kaart doet het wel met een slechte voeding maar zou snel instabiliteit veroorzaken

[ Voor 18% gewijzigd door DaWaN op 19-12-2004 13:00 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:48:
Je kan het nog enigzins bewust zien tot 50 fps ofzo dacht ik. 60Hz zie je enkel onderbewust (mensen werden misselijk doordat WinXP standaard 60 doet OVERAL!) en vanaf 75Hz is het ok. Dus dat kan wel kloppen, hoewel sommige beweren liever 85 of 100 te hebben. EN tsja...ietsje meer kan geen kwaad denk ik :) (maarja...als mn monitor 100Hz niet zo leuk meer vind na een tijdje vinnik 85 ook best)

Ik denk wel degelijk dat het een software probleem is. Zoiets dergelijks als wat christiaan vertelt heb ik ook wel es meegemaakt. 1 voor 1 je processen killen, kijken welke het is.
Zo ook met Half Life 2. Die crash met mem read heb ik veeeeeel vaker zien voorkomen, met allerlei kaarten, OCed of niet. Ik heb gister alles er systematisch afgepleurd (ook regedit) en weer stap voor stap erop gezet. Uren geDMed...stap voor stap de instellingen weer @ max gezet, niks gezien.
ik kan nou niet eens meer bwegen zonder crash.Ik snap der de klote niet meer van.Maar ik heb niet echt de puf om nou alles wat er opstaat der weer af te pleueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
DaWaN schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:57:
Oc'en hoeft helemaal niet, 325 mhz op 1,2V is snel zat.
je zit hier op tweakers.net :P 400 op 1.1 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
-Sir_Killalot- schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:48:

als ik naar een beeldscherm kijkt wat maar op 60 hz staat zie ik dat vrijwel meteen, ik kan me ook niet concentreren, want het beeld beweegt/ trilt gewoon te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
gladiool schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:00:
yaay!

Ik werd beetje gek hier omdat ik geen goede gpu koelers kon vinden die goed passen, de zalman past niet en de nv silencer die begon heeeel veel lawaai te maken doordat er een scsi kaart voor de lucht ingang zit..

Ik heb het koelblok uit de nvsilencer 5 gehaald, er een stuk afgezaagd, en het blok een kwart slag gedraaid op mijn 6800LE gemonteerd (zodat de vinnen omhoog staan), en er een 12cm papst boven gehangen. Stukje stiller en veeeel koeler.
Goed idee Gladiool. Ben de herrie van mijn NV5 helemaal zat. Wat een pokke geluid, soms bij het opstarten blijft hij ook een soort van 'hangen' en lijkt het wel of er een Harley staat te draaien in mun kast! Heb hier nog een mooie SilentX 8 cm fan liggen, die ga ik er maar eens op knutselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:02:
[...]

ik kan nou niet eens meer bwegen zonder crash.Ik snap der de klote niet meer van.Maar ik heb niet echt de puf om nou alles wat er opstaat der weer af te pleueren.
Je hoeft ook niet alles eraf te "pleueren", je hoeft alleen maar ff al je processen af te sluiten die afsluitbaar zijn. Dat heb je in minder dan 1 minuut gedaan. Als-ie het daarna wel doet, weet je dat het aan een proces ligt, en niet aan je hardware.

EDIT: sommige mensen zouden kunnen denken dat hun kaart gelockt is. Houd er wel rekening mee, dat de ge-unlockte pipes/vertexes weer gelockt worden als je in stand-by modus ben geweest! :*)

[ Voor 19% gewijzigd door _Christiaan_ op 19-12-2004 13:26 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
DaWaN schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:57:
Ik snap niet dat er zoveel problemen zijn, ik heb nergens last mee gehad met mn 6800LE en ook de huidige eigenaar heeft nergens last van. De kaart was op een STABIELE kloksnelheid en pipelines geunlocked en nergens problemen ondervonden. Als ik zie op wat voor snelheden jullie je kaarten klokken snap ik jullie problemen wel.
Jamer alleen dat het in het geval van HL2 iig niet aan de kaart ligt...
De kaart blijft draaien zonder arti's op wat voor snelheid dan ook maar wordt wel instabiel ;) Daar moet je op letten. Gewoon pipes met Nalu/Clear Sailing/Timbury/3dmark03/3dmark05 flink lang testen (loops draaien) en dan kijken wat ie doet. Oc'en hoeft helemaal niet, 325 mhz op 1,2V is snel zat.
Mijne heeft al uren rondjes gedraaid @ 400/800, niks mis mee, geen arti's (ooit gezien) of droppende performance.
En van al die errors heb ik niets geen last, gewoon een schone windows gebruiken!
Dat ben ik met je eens[quote]
1300A schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:08:
als ik naar een beeldscherm kijkt wat maar op 60 hz staat zie ik dat vrijwel meteen, ik kan me ook niet concentreren, want het beeld beweegt/ trilt gewoon te veel
Hmm nee ik niet, maar merk het gewoon na een tijdje
bigchristiaan schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:23:
Je hoeft ook niet alles eraf te "pleueren", je hoeft alleen maar ff al je processen af te sluiten die afsluitbaar zijn. Dat heb je in minder dan 1 minuut gedaan. Als-ie het daarna wel doet, weet je dat het aan een proces ligt, en niet aan je hardware.
Met alles eraf pleuren bedoelde ik alles van HL2. Anders ga je ook niet zitten regeditten he...beetje langer bezig dan FORMAT C:! :P
bigchristiaan schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:23:
EDIT: sommige mensen zouden kunnen denken dat hun kaart gelockt is. Houd er wel rekening mee, dat de ge-unlockte pipes/vertexes weer gelockt worden als je in stand-by modus ben geweest! :*)
Mijn antwoord op dat gezever: BIOS unlock 8) :9 (tenzij je kaart ECHT gelockt is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:54:
Hmm....dus het doet wel iets? Vraagje...heb jij e ook last van (gehad) dat bij de eerste start van HL2 hij problemen had met resolutie instellen? mn desktop is nu 128x960 en default in HL2 is 1024x768. Lukte um niet, hoger of gelijk wel, maar lager niet :?
Ik heb met NFSU2 wel iets vaags... mijn bureablad draait op 1280x1024 maar in de game kan ik maximaal 1024x768 selecteren :S

en dat misselijk worden als alles standaar op 60Hz draait kan ik beamen :r

** EDIT **

En nu voor het eerst word ik er na 4 mins NFSU2 uit geknikkerd :(
Moet daarbij zeggen dat ik de vernieuwingsfrequentie van de monitor net op 75Hz had gezet...
Effe terug naar 60 en nog maar eens proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 19-12-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@killalot verkeerd begrepen:P.Mjah ik kan iig ook wel even alles van hl2 verwijderen .En bij jou doet ie het nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Er zijn nu ook leadtek kaartjes op de markt, kunnen deze naar ervaring ook softwarematig worden unlocked? :p

Ik heb niet echt veel trek in het doorlezen van 13 Threads dus ben benieuwd of iemand hier snel een reactie op kan geven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tidus schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:49:
Er zijn nu ook leadtek kaartjes op de markt, kunnen deze naar ervaring ook softwarematig worden unlocked? :p

Ik heb niet echt veel trek in het doorlezen van 13 Threads dus ben benieuwd of iemand hier snel een reactie op kan geven! :D
Als je geluk hebt wel, als je pech hebt niet.... Mijne loop op 16x1,5vp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik ben helemaal blij :)

Specs: (nu nog)

P4 2,6 HT @ 3,0 Ghz
2x512mb Ram
Aopen 6800Le Rev. 3 @ 16x1,6vp @ 375/750

=

10512 3dmarks (03) :*) 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Tidus schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:49:
Daar hebben we een search voor weetjewel...
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:27:
@killalot verkeerd begrepen:P.Mjah ik kan iig ook wel even alles van hl2 verwijderen .En bij jou doet ie het nu wel goed?
So far...Ik durf opt moment niets meer met zekerheid te zeggen ^_^. VOrige keer riep ik ook al iets te vroeg dattut werkte...totdat Valve weer zin had in updaten, kennelijk gooide dat iets weer overhoop. Nu ff schoon schip gemaakt (misschien nog resten geweest van die cracked versie) en maar weer hopen...
Verder draait alles tiptoppie (ff afkloppen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik heb net een NV-silencer op mijn 6800NU gezet :9

Volgens mij ben ik de enige die een NV-silencer in een barebone heeft zitten.

Molex zat ook nog in de weg dus de draadjes zitten nu met plakband vast :X

En de aansluiting voor de fan op het Asus-pcb is ook anders dus heb ik hem maar rechtstreeks op een molex aangesloten.

Hij is iets stiller dan de standaard koeler en en hij koelt iets beter.

Idle op 400/830: 38 graden celsius
load op 400/830: 41 graden celsius

Oude koeler:

Idle op 400/800: 39 graden celsius
Load op 400/800: 47 graden celsius

Temperatuur van het geheugen is ook van 40 garden omlaag gegaan naar 37 op idle.
Load heb ik nooit naar gekeken.

Als je foto's wil van hoe het er nu uitziet, moet je het maar vragen.

Macro-foto's zijn niet mogelijk dus details zul je niet goed zien.

I'm 1 happy modder.

Nu nog wachter op Rivatuner 15.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij iets af en misschien dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen?

Het ziet er naar uit dat je de nodige computerkennis moet hebben om het maximale uit de 688LE kaart te kunnen halen. Nu ben ik zelf helaas wat minder handig en ik vroeg mij af of dit een factor is bij de eventuele aanschaf van deze kaart?

Kan ik beter voor de 6600GT gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:28:
Ik vroeg mij iets af en misschien dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen?

Het ziet er naar uit dat je de nodige computerkennis moet hebben om het maximale uit de 688LE kaart te kunnen halen. Nu ben ik zelf helaas wat minder handig en ik vroeg mij af of dit een factor is bij de eventuele aanschaf van deze kaart?

Kan ik beter voor de 6600GT gaan?
Tja, goeie :) Daar tobben al heel wat mensen mee. Als je je er niet in wil verdiepen dan zou ik de 6600GT nemen. Alhoewel, ik had dat unlocken en overclocken binnen 2 dagen helemaal door zonder ooit eerder te hebben gedaan, alleen had ik me niet in volt-modden verdiept waardoor ik mijn eerste kaartje liet doorbranden :X . De startpost is eigenlijk je guide, heb ik ook bijna alles uit gehaald behalve het volt-modden ;) . Zolang je je overclock niet niet (!!) test, kan je kaart eigenlijk niet kapot gaan, zijn in ieder geval nog geen meldingen van. Met niet niet bedoel ik dat het tooltje waarmee je overclockt de OC eerst laat testen. Ook unlocken is een eitje van een cent, daar zou ik eerst maar eens mee beginnen. Grote kans dat je wel wat kan unlocken waardoor je standaard al hoger haalt dan de 6600GT. Alleen slurpt de 6800LE wel meer stroom dan de 6600GT denk ik. 8)7

Om moeilijk verhaal kort te maken, bedenk of je je wil verdiepen of doe dat alvast :) Maak daarna je keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 19-12-2004 23:02 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een 6800le gaan kopen. Maar kan ik nu beter voor de xfx gaan of voor de leadtek? Ik vind het ook belangrijk dat de kaart niet te veel herrie maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 10-09 23:48

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ja Ja, het is bijna zover.

In een post van Unwinder op GURU, meldt hij dat RT 15.3,
het daglicht zal gaan zien op 29 of 30 december!! _/-\o_

Benieuwd of mijn Aopen dan wel te "unlocken" is.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
gladiool schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:00:
yaay!

Gladiool, zou jij even een foto kunnen maken van je bouwwerk? Ben er nog niet aan toegekomen om het zelf te doen. Maar ben wel erg benieuwd naar de manier waarop jij die nieuwe koeler hebt gemonteerd. Misschien ook wel interessant voor andere mensen die een luitdruchtige NV5 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik weet dat een aantal mensen hun kaart gekild hebben door hem op 1,4V te laten draaien.

Kan iemand bij wie dit gebeurd is een duidelijke foto maken van de onderdelen die zichtbaar zijn doorgebrand?

Dan zet ik er namelijk heatsinkjes op.

Ik ga ook nog ff zoeken naar een voltmod voor het geheugen, volgen mij kan het op 1ghz lopen als het wat meer stroom krijgt.

Met een lichte overclock van mijn cpu (Northwood 2.8ghz --> 3.25ghz) haalde ik al 10850 punten in 3dmark03 ipv de 10450 met de cpu op stock-speed.

Kaart liep op 12*1.5 400/850 met de 66.97 drivers.

Wacht maar tot er 1.3v of 1.4v op de kaart komt >:)

Ik ga denk ik proberen de Asus 6800GT 128mb-bios erin flashen, 1,4V vind ik toch een beetje gevaarlijk na alles wat ik hier gehoord heb.
Aangezien ik toch een Asus 6800NU heb, zal de bios perfect zijn omdat het eigenlijk precies dezelfde kaart is.

Mijn cpu krijg ik nu nog niet hoger omdat het mobo tegenwerkt.
Ik heb Corsair PC4000 dus dat is het probleem niet en de cpu zit ook nog lang niet aan zijn max want hij heeft maar 1,5V nodig om op 3,3ghzte draaien.

Hijs op die snelheid ook Prime-stabiel maar crashed soms als ik gewoon zit te internetten.

Northbridge is actief gekoeld dus das het probleem ook niet, en de cpu wordt ook niet warmer dan 45 graden stressed.

Ik denk dat de mofsets gewoon niet genoeg power kunnen leveren, het is namelijk een barebone-mobo en eigenlijk dus niet bedoelt om een ge-oc'te cpu in te draaien icm met een High-end videokaart.

Voeding is het probleem niet want er hangt een Tagan 480W aan.

Misschien moet ik de Southbridge ook maar eens gaan koelen want daar zit niet eens een heatsink op :+

Ik denk dat ik maar eens een P4P800 mobo ga vragen met kerstmis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kun je je kaart ook "vermoorden" (laten doorbranden) als je alleen pipes en shaders hebt open gezet?

Overigens wordt de mijn gekoeld door een NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:45:
Kun je je kaart ook "vermoorden" (laten doorbranden) als je alleen pipes en shaders hebt open gezet?

Overigens wordt de mijn gekoeld door een NV5
Nee je kaart kan niet stuk door deze onderdelen open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
  • Laatst online: 17-04-2024
he mensen misschien een beetje een kut vraag maar ik zie vandaag in het foldertje van de Mycom staan aopen 6800 189,-
is dat een goede en dus geen gelockte versie of is de kans dat hij gelockt is vrij groot
of kan ik beter de leadtek halen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTommie schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:21:
Ja Ja, het is bijna zover.

In een post van Unwinder op GURU, meldt hij dat RT 15.3,
het daglicht zal gaan zien op 29 of 30 december!! _/-\o_

Benieuwd of mijn Aopen dan wel te "unlocken" is.
Bedankt voor het nieuws. Ik kan niet wachten.

*Hopend dat zijn pijpjes goed werken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 09-09 19:19
@tiescarbo
schijnt dat nieuwe lading kaartjes soms gelocked zijn. maar dat kan je bijna nooit zeker weten.

[ Voor 10% gewijzigd door leecher op 20-12-2004 15:53 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:25:
[...]
Gladiool, zou jij even een foto kunnen maken van je bouwwerk? Ben er nog niet aan toegekomen om het zelf te doen. Maar ben wel erg benieuwd naar de manier waarop jij die nieuwe koeler hebt gemonteerd. Misschien ook wel interessant voor andere mensen die een luitdruchtige NV5 hebben.
Ik ga hem er niet helemaal uithalen maar volgens mij is het wel duidelijk zo:

Ik nam de standaar nv5 silencer, haalde alles van het koelblok af, en zaagde een stuk koper er af, langs de blauwe lijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/nv5/nv5.jpg

Hierdoor kun je hem dus een kwartslag draaien, waardoor de vin-richting haaks op kaart komt te staan. Het ram koel gedeelte had ik toch al niet zo'n vertrouwen in zoveel pasta er soms op moest om contact te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/nv5/fins.jpg

Dan nog een fan er op en klaar :

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/nv5/fans.jpg

bijkomend voordeel is dat die fan meteen de northbridge en mijn ram koelt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 20-12-2004 17:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijgen we hier nou iemand die de Zalman VF700 monteert op zijn kaart. Ik zou wel eens de resultaten willen zien. Zelf ben ik heel benieuwd over de lengte dat die vinnen boven de kaart uitsteken, ik heb namelijk zon ijzeren standaard net zoals gladiool, alleen dan een paar pcislots naar beneden. Dit betekent dat ik die vinnen zou moeten afknippen en dat doe ik niet graag natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een probleempje met het overclocken van mijn 6800 LE. Ik heb nu 12 pipelines open en 1.6 vertex shader. En met een beetje overclocken erbij haal ik 9523 3d-marks ( 03 ). Dit vind ik opzicht wel leuk, alleen ik wou toch ff kijken hoe hoog ik nog kan.

Bij een core speed van 340 krijg ik artifacts ( standaart koeling erop ). Nu zit ik een beetje met memory te kloten, en hij wil draaien op 931 mhz ( hoogste van powerstrip ).

Maar wat ik nou m'n probleem, soms krijg ik gewoon iedere keer reboots bij het overclocken van m'n 3dkaart. Soms ook al op 330 mhz core en 730 mhz mem, dus het ligt niet aan de hoogte van m'n overclock. Nu dacht ik dat het aan m'n voeding lag ( alhoewel ik een chieftec 360 watt heb, sloot ik het niet uit ). Dus heb ik mijn 3d-kaart op een apparte no-name 250 watt voeding gezet en de 360 watt voor de rest van m'n systeem. ( zo had ik hem ook met m'n oude 9800 pro @ XT ).

Maar nu reboot hij nog....

Wat kan het probleem zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand me hier kan helpen. Ik heb namelijk het volgende probleem met mijn XFX Geforce 6800LE:

De pipelines en vertex shader gaan allemaal zonder problemen open en ik heb de stock cooler vervangen door zo'n nvsilencer geval en alles werkte prima. Core draaide probleemloos op 415MHz en mem op 880MHz (ook met stock cooler). Dit met een aangepaste bios met een gpu voltage van 1.2 volts.

Alles draaide goed (HL2, doom3, 3DMark03 en 3DMark05) maar na ongeveer 2 weken begon het. Bij het starten van games viel direct me beeld weg en bij 3DMark05 viel het beeld weg bij de 2e CPU test. Ik had de kaart terug gezet naar 300/700 en alles draaide weer goed.

Al met al had ik toen niet de zin om er aan te prutsen omdat ik al van plan was om een neo2 + 3000+ winchester te kopen. Ondertussen heb ik die spullen en heb ik de boel weer draaien. Maar het probleem is nog het zelfde. Dacht eerst dat het misschien toch aan me voeding lag en heb een 400Watt FSPGroup voeding aangeschaft....probleem niet opgelost.

Verder heb ik de bios terug geflashed naar de standaard bios (je moet wat he als je er niet uit komt ;) ) en alles pipes en vertex shaders weer op standaard gezet. Na dit was hij nog geen MHz over te clocken. Verder heb ik iets van 5 verschillende Nvidia drivers geprobeerd. Het enigste wat ik me nog kan bedenken om te doen is om nieuwe coolprut tussen de nvsilencer en mem en core te doen maar ik denk niet dat dit wat uitmaakt omdat de core niet warmer wordt als 61 Graden.

Ik heb me processor trouwens ook terug geclocked om te kijken of het daar aan lag maar dit was het ook niet. In me bios heb ik ook fastwrites gedisabled maar ook dit mocht niet baten. De testfunctie in rivatuner geeft overigens geen fouten bij het testen tenzij ik boven de 415/880 ga.

De specs van me nieuwe systeem:

AMD Athlon 64 3000+ Winchester
MSI K8N Neo2
2x Corsair DDR500 Twinx
XFX Geforce 6800LE
Audigy 2 ZS
FSPGroup 400 Watt voeding
NEC ND3500

De specs van me oude systeem:

AMD Athlon2500+
Asus A7V8X
2x 512MB kingston
XFX Geforce 6800LE
Audigy 2 ZS
Zalman 300Watt Voeding
A-open DVD Speler
Plexor CDRW

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en kunnen oplossen of heeft iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit probleem heb ik ook. ( zie post boven jouw post ) .

Tevens vind ik het ook raar dat er bij de temp threshould van deze kaart 127 graden staat. Dan issie toch al lang rip of zie ik dat nou verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Alexio schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:20:
....
Ik denk dat ik maar eens een P4P800 mobo ga vragen met kerstmis :)
Um, ik heb ook een P4P800, maar ik krijg mijn cpu voor geen MHz hoger. Het is welliswaar een P4P800-VM, kleintje dus, maar ik vraag me nog steeds af of het misschien komt omdat mijn CPU van Dell afkomstig is :X Kan iemand mij geheel off-topic helderheid daarover verschaffen? Van mijn Dell Mobo deed het AGP-slot het niet meer toen mijn XFX doorbrandde.

Wat ik trouwens wel merk nu ik mijn 6800LE twee weken onveranderd in mijn kast heb zitten (zelfde snelheden enzovoort) is dat de idle temp toch wel 3 graden is gedaald. Ik heb de NV5 erop zitten, zou die arctic silver na verloop van tijd toch beter/sneller warmte doorgeven?? Mijn kast blijft nu ook bijna ijskoud, terwijl die in de eerste week nog wel een echt warm kon worden.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:31:
Tevens vind ik het ook raar dat er bij de temp threshould van deze kaart 127 graden staat. Dan issie toch al lang rip of zie ik dat nou verkeerd ?
Kijk dat vind ik nu ook al zo vreemd. Dat vroeg ik me al zolang af maar telkens vergeten te vragen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 20-12-2004 20:55 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Laatst online: 20:17
Hallo allen,

Ik heb 17 december de XFX 6800 LE gekocht bij Eynstein voor voor € 227,-
Ik volg dit forum al een tijdje en heb mede daarom deze videokaart gekocht. Nu wilde ik ook graag eens wat posten, want elke keer weer 3 pagina's van andere mensen lezen is ook niet alles :)
Mijn comp: MS-6701 400 FSB, P4 2.6, PC2700 1024 MB DDR, 120 GB HDD Q-TEC 400 watt voeding (te weinig output stekkers dus videokaart gedeeld met HDD)
De comp is afkomstig uit de aldi (MD-8008) en weet niet wat koeling is. Stock werd de kaart door alleen maar aan te staan al 63 graden. Nu heb de zijkant eraf gelaten en is het 55 graden.
Ik moet dus nog eens wat ventilators erbij bouwen, maar heb nog niet echt kunnen verzinnen hoe.

Ik heb de kaart middels RivaTuner 15.2 gekregen naar 16x1.6vp. En dit ook goed getest met 3Dmark 03 en 05, HL2, Farcry, IGI2, Soldner

9525 3DMarks CPU Score 561 CPUMarks

Nu heb ik toch nog een paar vragen:
1. Als ik de frequentie automatisch laat detecteren (driver 71.20) dan komt hij niet verder dan 323 / 744 Mhz, handmatig kom ik tot max 334 / 770. Is dit veel of er weinig? Ik wil namelijk hoger proberen, aangezien ik nog geen artifacts heb gezien.
2. Ik wil die BIOS update doen, maar wil graag eerst van iemand horen met welke BIOS hij dit heeft gedaan op deze zelfde XFX 6800 LE 2.2ns
3. Schieten mijn 3Dmarks omhoog wanneer ik:
- 800 FSB mobo erin zet
- S-ATA HDD erin zet

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:17
Als ik het zo lees is het een beetje een probleem kaart die 6800LE, ik lees maar weinige positieve verhalen. Bij de een werkt dit niet en bij de ander werkt dat weer niet.

MvG. Jack©©

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
jackoo1988 schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:54:
Als ik het zo lees is het een beetje een probleem kaart die 6800LE, ik lees maar weinige positieve verhalen. Bij de een werkt dit niet en bij de ander werkt dat weer niet.

MvG. Jack©©
Waarschijnlijk omdat er alleen maar mensen een berichtje posten als ze problemen hebben. Ik heb nergens problemen mee hoor, mijn 6800 wekrt soepeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackoo1988 schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:54:

MvG. Jack©©
Jack, ondanks dat mijn kaartje nu ineens rare problemen geeft zou ik hem zo weer kopen. Wat deze problemen zijn dat moet ik nog uitzoeken, maar dat zal wel zo gefixt zijn.

To all: is het mogelijk om mijn kaartje te flashen in windows ? Ik zag namelijk alleen maar flash progjes voor in dos :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

Mensen met problemen met het geluid in hl2 moeten dit in het consol intype en probleem opgelost : +snd_async_prefetch_priority 1

Voor het stotteren dit: mat_forcemanagedtextureintohardware 0

Bij mij loopt hl2 nu weer als een treintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Argh :'( De PCIe versie van deze kaart is echt niet te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
gladiool schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:53:
[...]

Ik ga hem er niet helemaal uithalen maar volgens mij is het wel duidelijk zo:

Ik nam de standaar nv5 silencer, haalde alles van het koelblok af, en zaagde een stuk koper er af, langs de blauwe lijn:

[afbeelding]

Hierdoor kun je hem dus een kwartslag draaien, waardoor de vin-richting haaks op kaart komt te staan. Het ram koel gedeelte had ik toch al niet zo'n vertrouwen in zoveel pasta er soms op moest om contact te krijgen.

[afbeelding]

Dan nog een fan er op en klaar :

[afbeelding]

bijkomend voordeel is dat die fan meteen de northbridge en mijn ram koelt. :)
Ziet er wel goed uit, dank voor de plaatjes, leuk! _/-\o_
Denk dat het een stuk beter koelt dan een de standaard NV5 fan :)
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:05:
Bij een core speed van 340 krijg ik artifacts ( standaart koeling erop ). Nu zit ik een beetje met memory te kloten, en hij wil draaien op 931 mhz ( hoogste van powerstrip ).

Maar wat ik nou m'n probleem, soms krijg ik gewoon iedere keer reboots bij het overclocken van m'n 3dkaart. Soms ook al op 330 mhz core en 670 mhz mem, dus het ligt niet aan de hoogte van m'n overclock.
Maar nu reboot hij nog....

Wat kan het probleem zijn ?
330 mhz core is nog steeds overklokt, dus kan het nog steeds je core zijn waardoor hij reboot.
Niet te snel denken dat het stabiel is. On second thoughts blijkt dat je vaak toch nog een aantal stapjes terug moet. :P

[rant]Ik vind de 6800 wat dat betreft een ingewikkelde GPU, of GPU's zijn tegenwoordig ingewikkeld. Met een Athlon XP is het gewoon: snelheid instellen, booten, burnk7 draaien, als hij na een uur nog draait is hij stabiel. Bij de nvidia moet je testen testen testen testen, en dan kan hij nog gek gedrag vertonen zonder dat je het ziet, zoals 106 errors in het syslog....[/rant]

Oja, 670 mhz mem is trouwens lager dan de normale memsnelheid (700). Bij de LE schijnt dat niet aan te bevelen te zijn. enige draadjes terug zul je daar wel discussies over kunnen vinden B)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_a op 20-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_a schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:49:
[...]

Ziet er wel goed uit, dank voor de plaatjes, leuk! _/-\o_
Denk dat het een stuk beter koelt dan een de standaard NV5 fan :)

[...]

330 mhz core is nog steeds overklokt, dus kan het nog steeds je core zijn waardoor hij reboot.
Niet te snel denken dat het stabiel is. On second thoughts blijkt dat je vaak toch nog een aantal stapjes terug moet. :P

[rant]Ik vind de 6800 wat dat betreft een ingewikkelde GPU, of GPU's zijn tegenwoordig ingewikkeld. Met een Athlon XP is het gewoon: snelheid instellen, booten, burnk7 draaien, als hij na een uur nog draait is hij stabiel. Bij de nvidia moet je testen testen testen testen, en dan kan hij nog gek gedrag vertonen zonder dat je het ziet, zoals 106 errors in het syslog....[/rant]

Oja, 670 mhz mem is trouwens lager dan de normale memsnelheid (700). Bij de LE schijnt dat niet aan te bevelen te zijn. enige draadjes terug zul je daar wel discussies over kunnen vinden B)
Hehe, over de mem speed mjah daar had ike en typo gemaakt het moet zijn 760. Maar waarom zou hij op die core speed reboten, terwijl hij het soms wel doet, en met de test van nvidia zelf ook aangeeft hij dat goed is ?

Maar ik zal strax wel ff de core helemaal stock draaien en mem gaan overclocken, en ook andersom, dan weet ik of het aan 1 van die 2 ligt.

Is het tevens mogelijk om in windows te flashen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:59:
[...]

Hehe, over de mem speed mjah daar had ike en typo gemaakt het moet zijn 760. Maar waarom zou hij op die core speed reboten, terwijl hij het soms wel doet, en met de test van nvidia zelf ook aangeeft hij dat goed is ?

Maar ik zal strax wel ff de core helemaal stock draaien en mem gaan overclocken, en ook andersom, dan weet ik of het aan 1 van die 2 ligt.

Als hij reboot is er iets niet goed, dan begin ik als eerst te twijfelen aan mijn tot dat moment o zo stabiele overklok. ;)

Vanuit windows flashen is niet mogelijk omdat je moet flashen met het programma NVFLASH, dit is een MS-DOS programma.
T is ook beter om het uit DOS te doen - dan kan er niets misgaan door het multitasken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Winfox hebt( software utility van Leadtek), is het mogelijk. Ik heb een leadtek 6800 LE ( 12*1 6vs) en ik heb al de gpu voltage aangepast ( Nibitor) en de aantal pipelines die open zijn gelijk in de BIOS veranderd. Bij Winfox staat een optie VGA Bios flash.Deze kan je gebruiken om jouw huidige bios een back up te maken en een nieuwe ( gemode) BIOS erin te flashen.Verder heb je ook de Script generator nodig ( staat in de eerste pagina van deze thread).

1:Dus eerst met Script generator jouw oude BIOS bewerken; ( hoe dit werkt lees maar in de eerste pagina)

2:Daarna met Nibitor - Bios aanpassen ( voltage,klok/mem snelheid )

3: Daarna met Winfox - Vga Bios opslaan/flashen

Let op: Bios aanpassen is en blijkt riskant. Zorg dat je een back up van jouw oude vga bios hebt.

Als het gelukt, hebt je Riva tuner niet meer nodig. ( op overklokken na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gelukt om het "probleem" op te lossen dat het beeld uit valt tijdens het opstarten van de games ? En in de 2e test van 3dmark ? Maatje van me heeft hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Ik wel effe medelen dat ik eigenlijk ook geen problemen heb met de 6800le (buiten het feit dat ik hem niet volledig kan unlocken :P 8)7 ). Het enige onvolkomendheidje dat ik ben tegengekomen; (alleen met halflife 2) hij is 1x blijven hangen met een zwart scherm en 1x een reset. en dat op meer dan 12 uur spelen. Had vroeger met die 4200ti en fx5600 ook wel eens problemen met fouten in spelen, dus dit is niet iets nieuws!
Ben zelf heel tevreden over deze kaart en raad hem ook iedereen aan. (prijs / kwaliteit = super)(Zelfde geld voor 6600GT. Maar deze was nog niet te krijgen toen ik m'n 6800le kocht)

Draai doom 3 op high settings (alleen res. 1024*768)(hoger heb je toch niet nodig met dat AA en AF gebeuren) gem. 60 frames, Halflife 2 zelfs nog een hogere frame rate (ook op high settings) Farcry met 1.3 patch idemdito!

Dus wat wil je nog meer. Over 1,5 jaar zal je met deze kaart nog steeds goed uit de voeten kunnen, en tegen die tijd zal er wel weer wat nieuws op de markt zijn voor 200 euries. Dus dat is de reden om geen 6800GT of Ultra te kopen! (of ik 60 frames heb of 90 frames, beeld ziet er precies het zelfde uit!!! :)

Maar effe wat anders; heeft al iemand een zalman VF700 -CU koeler op z'n kaart gepleurt?
(hihi... ik in ieder geval wel! (krijg hem vanavond binnen) :9~ 8)7 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de nieuwe drivers denk ik dat het beeld zwart blijft. Ookal de-installeer je ze, er blijven wat bestanden achter. Straks ff proberen hanmatig te verwijderen.

En Lancelot : Je speeld zeker niet online ? Een die-hard g4m3r die mist 30 frames per seconde wel zeker !! Als ik een framedrop in Source of Condition Zero heb merk ik dat wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
jorikw schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:49:
Nu heb ik toch nog een paar vragen:
1. Als ik de frequentie automatisch laat detecteren (driver 71.20) dan komt hij niet verder dan 323 / 744 Mhz, handmatig kom ik tot max 334 / 770. Is dit veel of er weinig? Ik wil namelijk hoger proberen, aangezien ik nog geen artifacts heb gezien.
2. Ik wil die BIOS update doen, maar wil graag eerst van iemand horen met welke BIOS hij dit heeft gedaan op deze zelfde XFX 6800 LE 2.2ns
3. Schieten mijn 3Dmarks omhoog wanneer ik:
- 800 FSB mobo erin zet
- S-ATA HDD erin zet
Zulke lage OC waarden lijken bijna niet kunnen. Probeer in ieder geval eerst automatisch te detecteren zonder te unlocken, oftewel ga weer terug naar 8 en 4. Kijken of er dan hogere waarden uitkomen automatisch. Als dit zo is kun je die waarden ook met alles unlocked proberen.
Tsja, bios veranderen blijft heibele zaak. De Asus en Sparkle schijnen goed te werken, maar het simpelste is eigenlijk om met NiBitor je eigen backup bios aan te passen, van 1,1 naar 1,2 volt en niet 1,4v proberen lijkt me, zijn er al genoeg gesneuveld. Als je op 1,2v zit zou je eigenlijk wel hoger moeten komen. De waardes die je nu hebt zijn geloof ik wel erg uitzonderlijk laag dus succes :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Asus V9999TD (6800 NU) is ook niet te unlocken met RivaTuner 15.2

Echter heb ik hem toch nog op 16x1,6 gekregen met die CMD line.

Helaas krijg ik dan zelfs al in windows artifacts. Dus die extra pipeline is gewoon kapot :(

Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aopen 6800le loopt als een trein, kan tot 880/380 overclocken zonder problemen :)
Verder is er nog goed nieuws van de unwinder(rivatuner) :D
29 of 30 december komt rivatuner 15.3 uit :P
Dan kunne we nog voor het nieuwe jaar masaal kaartjes gaan unlocken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:16:
Ligt aan de nieuwe drivers denk ik dat het beeld zwart blijft. Ookal de-installeer je ze, er blijven wat bestanden achter. Straks ff proberen hanmatig te verwijderen.

En Lancelot : Je speeld zeker niet online ? Een die-hard g4m3r die mist 30 frames per seconde wel zeker !! Als ik een framedrop in Source of Condition Zero heb merk ik dat wel duidelijk.
Ik speel inderdaad niet online...... maar niemand kan mij wijs maken dat het verschil in 60 of 90 frames iets aan de speelbaarheid c.q. spelervaring veranderd. Maar ik geef je wel gelijk in die frame drops. 50% drop resulteerd in 30 frames of 45 frames, dan is dit wel merkbaar, maar zeker niet onspeelbaar.
Enfin voor zo'n hobby-ist gamer als mij zijn die frames perfect!!!! en zeker geen 400+ euries waard. Conclusie: een die-hard gamer koop zich dan ook geen LE!! (of heeft niet zoveel centjes) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik heb maar 1 vertex shader weten te unlocke . met de ander hang die gelijk.
pipelines heb ik er 0 van weten te unlocken :( (harde arti's :@)

[ Voor 22% gewijzigd door HStyles op 21-12-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ey tweakers,

Heb iets van een maand geleden een XFX 6800 LE aangeschaft. Het veel getest met 3dmark03, en uiteindelijk kreeg ik em op 12x1,6 @350/780 (clockspeeds konden waarschijnlijk nog wel een stapje hoger). Ik heb al zoveel spellen gespeeld (doom 3, half life 2, nfsu2, fs2004, enz.). Ik heb nog nooit problemen gehad.

Tot ik net 3dmark05 probeerde. Met 12x1,6 kreeg ik zeg maar van die zwarte ge-arceerde gebieden. Met 8x1,4 niet.

Mijn tweak-instinct wil dat ik em gewoon op 12x1,6 laat staan, aangezien ik alleen in 3dmark05 lichte/matige artifacts krijg.

Mijn vraag: Kan ik hiermee mijn videokaart schaden, ook al krijg ik in spellen geen artifacts?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
bigchristiaan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:10:
Mijn vraag: Kan ik hiermee mijn videokaart schaden, ook al krijg ik in spellen geen artifacts?
Nee, ik heb ook een tijdje mijn vorrige kaart zo gedraaid; hooguit wordt de al kapotte pripeline steeds slechter.

offtopic:
Kan iemand ff die unlock-command hier posten?
Ik zal wel verschrikkelijk scheel zijn of er overheen lezen, maar ik kan hem dus echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:19:
[...]
offtopic:
Kan iemand ff die unlock-command hier posten?
Ik zal wel verschrikkelijk scheel zijn of er overheen lezen, maar ik kan hem dus echt nergens vinden.
Start -> Uitvoeren -> cmd -> cd C:\program files\rivatuner -> RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nou ik zit nu met mijn XFX 6800LE op 16*1 6vp @ 380/840 mhz met standaard koeling.

Hiermee haal ik 4500 3DMarks05:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=399269

en 11000 3DMarks03:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3490234

Dit is denk ik ook de max op het moment zonder extra koeling in de vorm van een NV silencer ofzo.
Komt toch redelijk in de buurt van een 6800GT, en dat voor 200 euro! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:34:
[...]

Start -> Uitvoeren -> cmd -> cd C:\program files\rivatuner -> RivaTuner.exe /wrc020,0 /wrc024,0 /wrc028,0 /wrc02c,0 /wr1540,13f0f /rr1540
voor alle zekerheid en veiligheid en de verschillende pipelines apart te kunne unlocke kun je beter effe wacht op de nieuwe rivatuner 15.3, die komt rond 29 december, daar mee kun je alles goe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:51:
[...]

voor alle zekerheid en veiligheid en de verschillende pipelines apart te kunne unlocke kun je beter effe wacht op de nieuwe rivatuner 15.3, die komt rond 29 december, daar mee kun je alles goe doen.
Je hoeft toch alleen maar Rivatuner te deinstalleren en alles is weer ok?
Gewoon ff booten van mijn onboard videokaartje moet lukken.

Maar die command lijkt niet echt te werken:

Ik doe cd F:\Program Files\rivatuner (program files staat op mijn 2de partitie) en dan druk ik op "enter" .

Dan blijft er gewoon in de volgende regel "C:\Documents and Settings bla bla bla" staan en dan voer ik die tweede command in en druk op "enter", daarna gebeurt er niets.
Ik dus pc rebooten maar Rivatuner geeft nog steeds 12*1.5 aan en 3dmark03-scores zijn ook precies hetzelfde als voorheen.

Kan iemand mij helpen, ik ben absoluut niet handig met dos en misschien zie ik iets over het hoofd wat ik verkeerd doe.
Ik twijfel een beetje over die "cd F:\Program Files\Rivatuner", maar ik weet dus ook niet hoe ik het wel moet doen.

Code heb ik gewoon gekopieerd en geplakt van jou, dus daar kan niets mis mee zijn behalve als jij een typo hebt gemaakt.
Hij zegt in ieder geval niet dat het commando niet herkend wordt, maar het werkt dus niet.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:51:
[...]

dus met de nieuwe rivatuner kun je elke pipeline apart instellen ???

dus niet zoals dat nu moet me 4 tegelijk steeds ??? :?

en trouwens :

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3490032

is dit niet een erg lage scoore :|

xp @ 1833 (166x11)
mem@ 166mhz 5-2-2-2
6800le alles op default

[ Voor 17% gewijzigd door HStyles op 21-12-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
HStyles schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:31:
[...]

dus met de nieuwe rivatuner kun je elke pipeline apart instellen ???
Nee gewoon per quad, dat commando doet alles in één keer, deze dus per quad (4 pixel pipelines).
en trouwens :

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3490032

is dit niet een erg lage scoore :|

xp @ 1833 (166x11)
mem@ 166mhz 5-2-2-2
6800le alles op default
Ik zou de chipset drivers eens opnieuw installeren.

Beste is in de volgende volgorde:

1.) Format C en windows er opnieuw op
2.) chipset drivers installeren
3.) Nvidia drivers installeren ( geen béta's, zorg eerst dat hij goed draait op een final release)
4.) directX 9.0c installeren

Het kan ook wat anders zijn, ik had eerst het volgende:

Tempsensor was kapot en gaf constant 153 graden celsius aan in coolbits.
Vertragingsdrempel in de bios stond op 135 graden celsius, telkens als hij in 3d-mode ging, clockte hij zichzelf terug naar 150mhz core.

Ik kwam er achter toen de kaart precies de heft van de fillrate had in de fillrate-test van 3dmark03. Rivatuners hardware monitoring gaf echter gewoon 300mhz aan.
Toen heb ik de core geoc'ed naar 600mhz in 3dmode via coolbits en dat draaide hij prima.

Ik heb de kaart toen geRMA'd, als hij op 16*1.6 had gelopen, had ik dat natuurlijk niet gedaan maar er gewoon een andere bios in geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Alexio schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:56:
[...]

Nee gewoon per quad, dat commando doet alles in één keer, deze dus per quad (4 pixel pipelines).

[...]

Ik zou de chipset drivers eens opnieuw installeren.

Beste is in de volgende volgorde:

1.) Format C en windows er opnieuw op
2.) chipset drivers installeren
3.) Nvidia drivers installeren ( geen béta's, zorg eerst dat hij goed draait op een final release)
4.) directX 9.0c installeren

Het kan ook wat anders zijn, ik had eerst het volgende:

Tempsensor was kapot en gaf constant 153 graden celsius aan in coolbits.
Vertragingsdrempel in de bios stond op 135 graden celsius, telkens als hij in 3d-mode ging, clockte hij zichzelf terug naar 150mhz core.

Ik kwam er achter toen de kaart precies de heft van de fillrate had in de fillrate-test van 3dmark03. Rivatuners hardware monitoring gaf echter gewoon 300mhz aan.
Toen heb ik de core geoc'ed naar 600mhz in 3dmode via coolbits en dat draaide hij prima.

Ik heb de kaart toen geRMA'd, als hij op 16*1.6 had gelopen, had ik dat natuurlijk niet gedaan maar er gewoon een andere bios in geflashed.
Bij mij geeft hij ook 153 graden aan. maar als ik een beetje tegen de heatsink aangeduwt en toen ga ie weer goed aan (50 graden) liet ik mijn hand los geeft die weer 153 aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
HStyles schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:06:
[...]

Bij mij geeft hij ook 153 graden aan. maar als ik een beetje tegen de heatsink aangeduwt en toen ga ie weer goed aan (50 graden) liet ik mijn hand los geeft die weer 153 aan 8)7
Draai eens de fillrate-test in 3dmark03 en kijk of je een verschil ziet.
Terwijl je de heatsink er tegenaan drukt dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Solovine op 21-12-2004 19:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.