Het 6800LE Topic Deel 13

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.470 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

ZandBak schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:37:
mischien een hele rare vraag maar als
ik bij me 6800le met 2.5 ns van aopen extra pipes open kpt ie ermee tijdens 3dmark
standaard staan 2 en 3 aan als 1 erbij doe kapt 3dmark ermee halverwege mother nature en met nummer 4 start ie zelfs op nieuw op en beide krijg ik blue screen error
is dit normaal of ligt het aan iets anders
Het ligt denk ik aan je DVD writer. Probeer die eens los te gooien, kijken wat ie dan doet

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Alexio schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:02:
[...]

Wel meer volt, enige verklaring en is nog best logisch ook.
Het had ook precies de andere kant op kunnen gaan, eigenlijk begint het voltage dus af te wijken van wat normaal is en dat kan dus twee kanten op.

[...]

Dat is gebaseerd op mijn ervaring met een XFX waarvan de temp-sensor verrot of niet aanwezig was.
Als je even het topic door had gelezen, had je begrepen dat hij zichzelf dus terug clockte omdat hij dacht dat hij boven een bepaalde temperatuur uitkwam.
In het geval van de XFX 6800LE staat de vertragingsdrempel in de bios ingesteld op 135 graden.
Als een kapotte/niet aanwezige temp-sensor de hele tijd 153 graden celsius aangeeft, clockt hij zichzelf dus terug naar de halve snelheid in 3d-mode.
Wat in mijn geval dus 600:2 = 300mhz waarbij ik dus ook netjes een fillrate haalde van 2400 MT en een 3dmark03-score van 6700 punten.

[...]

Ja hoor, kraak de NV5 ook maar meteen af; terwijl er nog geen fatsoenlijke review van de VF-700 is te vinden.

@Hstyles: RMA die kaart dan, heb ik toen ook gedaan.
Ik had hem bij SallandAutomatisering gekocht en ze namen hem meteen terug.

Verwijderd

mijn leadtek 6800LE gehaald bij paradigit
in de computerzetten was een heel werk, paste niet in een shuttle (SN85G4V2) maar na wat dingen omhoog te hebben getilt en weer terug gezet past het precies.
16.1.6VP
flink getest en himmal arti vrij _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:01:
mijn leadtek 6800LE gehaald bij paradigit
in de computerzetten was een heel werk, paste niet in een shuttle (SN85G4V2) maar na wat dingen omhoog te hebben getilt en weer terug gezet past het precies.
16.1.6VP
flink getest en himmal arti vrij _/-\o_
Zoals we altijd zeggen test eerst maar alles doede dan heb je recht van spreken < (3dmark03 3dmark05!). Eventueel de test van nalu (nvidia) test ook ff op HL2 en welke kloksnelheden zijn het? :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:06:
[...]

Zoals we altijd zeggen test eerst maar alles doede dan heb je recht van spreken < (3dmark03 3dmark05!). Eventueel de test van nalu (nvidia) test ook ff op HL2 en welke kloksnelheden zijn het? :|
ik heb al getest in 3dmark03 en 3dmark05 en daar is geen ene arti te herkennen

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:47:
[...]

Het ligt denk ik aan je DVD writer. Probeer die eens los te gooien, kijken wat ie dan doet
hoe kan dat dan heb geen eens een dvd-brander heb alleen een plextor cd brander

1337

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:00
Heb nu een paar weken een XFX8600le en werkt tot nu toe perfect op 12x1,6 (met 16 pipes lichte artifacts in nature-scene van 3dmark03).
Clock staat tot nu toe op 370/825 en na 3dmark03 en een tijdje HL2 nog geen problemen ondervonden :).

• lancelot46
  • Laatst online: 18-05 09:01
sorry foutje! |:(

Ik heb zelf die VF700-Cu en ben zeeer tevreden hiermee. De temp. onder full load is 20gr gezakt
(van 69 naar 49 gr) daarbij is deze op full speed nog steeds stil! (ok er is nog geen review; maar je kunt met zekerheid zeggen dat zalman kwaliteitsproducten maakt) Na al die verhalen over de NV5 heb ik besloten om me deze aan te schaffen.

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Alexio...

Jij haalt het verhaal van stroom en spanning door de war...
Als j9ij pipes gaat unlocken heeft de kaart meer stroom nodig GEEN spanning... dat bios geeft gewoon de 1.1 volt of wat het bios ook maar zegt. Maar als de kaart meer nodig geeft geven de relaar meer stroom (dus amperes) en geen meer spanning (volts)

Over de NF5 afkraken:

http://www.technoa.co.kr/content/View.asp?pPageID=56060

Zwaar relaxte reviw lijkt me toch ??

een maat van me die eerst ook zijn NV5 heilig verklaarde slikte toch 2 maal... daarnaast is de VF-700 ook stiller als de NV5

Over het underclock geval:

HEt zou best kun dat je kaart zich zelf gaat underclocken ik heb een Aopen (geen temp sensor) dus als ik het goed begrijp zou je met een Aopen harder kunnen overclocken omdat die XFX temp sensor ingrijpt... maar dan nog snap ik het niet dat je hem op 600mhz kan zetten [ik snap het spontaan... in de 3dmaode gaat ie naar 600... maar door de hitte = dat dus 300 en als je terug naar 2D gaat knalt die kaart spontaan naar 600 omdat het daar wel zo is ik snap ik snap....]

Mmmm.. de rest van mijn verhaal weet ik ff niet meer maar dat komt wel...

[ Voor 96% gewijzigd door Henning op 23-12-2004 16:34 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
PowerFreak schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:26:
[...]

Alexio...

Jij haalt het verhaal van stroom en spanning door de war...
Als j9ij pipes gaat unlocken heeft de kaart meer stroom nodig GEEN spanning... dat bios geeft gewoon de 1.1 volt of wat het bios ook maar zegt. Maar als de kaart meer nodig geeft geven de relaar meer stroom (dus amperes) en geen meer spanning (volts)
Je snapt het niet helemaal maargoed, laat ik het je dan eens uitleggen.

Jij noemt het stroom maar zullen we het voor het gemak maar even bij vermogen houden, dat is namelijk de enige juiste term.
De chip die het voltage regelt kan op een bepaald voltage een bepaalde maximale Ampere leveren.
Zeg 70A, eventjes voor het gemak.
Hoe hoger het voltage, hoe minder A hij kan geven op dat voltage dus.
Het loopt niet evenredig met elkaar maar laten we voor het gemak even zeggen van wel.
70*1.1 = 77W kan de chip maximaal aan de kaart leveren
10W daarvan gaat naar het geheugen en 67W gaat naar de core.
Dit is een theorie (en er klopt waarschijnlijk niets van), normaal is de stroomvoorziening op zo'n kaart veel complexer, maar het begint allemaal met één chip die de 12V van de molex omvormt en verdeelt over de verschillende onderdelen van de kaart.
Nu is het zo dat als zo'n chip (net als bij een voeding) buiten zijn specificaties gaat lopen, hij of kan doorbranden of de stroom anders kan gaan verdelen (en dus voor een instabiele pc zorgt).
Zie bij een te zwakke voeding bijvoorbeel een 12V lijn die maar 11V geeft terwijl de 5V, 5.5V levert.
Zoiets kan dus net zo goed op een videokaart gebeuren omdat hier vergelijkbare onderdelen opzitten (net als de mofsets en condensators op het mobo) als in een voeding.

En dan komen we bij het feit dat 2.2ns rated is op 450mhz, als het geheugen op jou kaart dus maar op 400mhz wil lopen, is er een zeer grote kans dat bij een kleine verhoging van het voltage (en dus automatisch een verhoging van het geleverde vermogen) het geheugen op je kaart opeens op 415mhz wil lopen terwijl het eerst niet hoger wilde dan 400mhz.
Heel simpel dus, maar lastig uit te leggen.
Wat ik hier dus net gezegd heb, klopt in grote lijnen; ik heb geen elektrotechniek gestudeerd ofzo.
Over de NF5 afkraken:

http://www.technoa.co.kr/content/View.asp?pPageID=56060

Zwaar relaxte reviw lijkt me toch ??

een maat van me die eerst ook zijn NV5 heilig verklaarde slikte toch 2 maal... daarnaast is de VF-700 ook stiller als de NV5
Ik verwacht dat hoe hoger de heatload wordt, hoe beter de NV5 gaat presteren ten opzichte van de VF-700.
De 6800U gebruikt nu eenmaal veel meer stroom dan de X800pro en ik verwacht dat bij de 6800U de NV5 zeker niet slechter zou presteren dan de VF-700, al helemaal niet als hij ook nog overgeclocked is.
Dit neem ik aan omdat de verschillen tussen idle en load bij de VF-700 groter zijn dan bij de NV5 en hij volgens mij ook een kleinere massa heeft (maar dat wordt dus weer gedeeltelijk gecompenseerd omdat koper de warmte ongeveer 1.5X zo goed geleidt als Al.

Ok, dan komen we bij de prijs.............en de NV5 kun je tegenwoordig al kopen voor 17 euro.
Tja een beetje extra geluid of niet, die keus zal voor veel mensen gemakkelijk te maken zijn.
Ik weet de prijs dus niet, maar Zalman kennende zal deze wel rond de 50 euro liggen.
Ik denk dat veel mensen dat een beetje duur vinden voor op een kaart van ongeveer 200 euro.
Over het underclock geval:

HEt zou best kun dat je kaart zich zelf gaat underclocken ik heb een Aopen (geen temp sensor) dus als ik het goed begrijp zou je met een Aopen harder kunnen overclocken omdat die XFX temp sensor ingrijpt... maar dan nog snap ik het niet dat je hem op 600mhz kan zetten [ik snap het spontaan... in de 3dmaode gaat ie naar 600... maar door de hitte = dat dus 300 en als je terug naar 2D gaat knalt die kaart spontaan naar 600 omdat het daar wel zo is ik snap ik snap....]
Nee ze clocken allebij even ver over, er zijn gewoon een aantal "kapotte" XFX's die het probleem van het terugclocken veroorzaken.
Er zijn nu dus 2 gevallen bekend (Hstyle en ik) maar er kunnen er best meer zijn want ik heb een aantal mensen met slechte 3dmark-scores gezien hier die ik nooit opgelost heb zien worden in dit topic.
Ik weet dus de oorzaak van hun problemen niet.
De XFX verandert zijn clocksnelheid dus alleen als je een kaart hebt met een kapotte temp-sensor, dan kun je dus gewoon terug gaan voor garrantie.

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Die Zalmaa sinks kosten:

25 euro voor de ALCU
30 euro voor de CU

geen 50 euro dus ^^

Daarnaast klopt je THEORIE over je voltregelings gedoe wel aardig in de trand van Voedingen... maar ik betwijfel het of het ook zo op VGA's is...

Naja... laten we het er maar bij houden... het fenomeen... zelf kan ik mijn kaart geen Mhz verder klokken dan 890.... naja... 893 gaat nog 895 is artic's... ligt aan het 2.2ns mem...

• ZandBak
hoeveel volt draait de kaart zelf

1337

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Kan iemand me helpen ?
Ben al een tijd naar het zoeken naar een goed antwoord maar nog niets gevonden.
'K heb een paaar weken geleden een XFX 6800 met 128 MB RAm gekocht (type PVT40KNDD7)
Nu heb ik dus met riva tuner geprobeert van die 12 pipelines 16 te maken ,niet gelukt trouwens
Kreeg artifactsin HL 2 en heb 3DMark05 niet meer geprobeert
'K heb wel 6 vertex shaders open gekregen.
Ik kan dus alleen niet met Riva Tuner m'n Core en Memory overclocken (tabs staan niet open)
Net in een van die 6800 topic's gelezen dat BIOS flashen van die XFX ook veel verschil uit maakt.
Probleem is dat ik dat al eens gedaan heb met een andere VGA kaart en dat ding dus kon weggooien dus ik wil dit alleen doen als ik er zeker van ben dat het werkt.
Kan iemand me kan vertellen hoe ik mijn 6800 die core en memory eindelijk eens kan gaan overclocken en of dat iemand me met zekerheid kan vertellen welke BIOS ik zou moeten flashen om hem wat sneller te krijgen ?? _/-\o_

Systeem:
AMD 64-Bit 3500+
A8V Deluxe
XFX 6800 128 MB RAM
Audigy 2 ZS
1024 MB Dual Channel RAM (Twinmos)
200 Gb S-ATA Maxtor
160 Gb ATA Maxtor
400Watt Zalman (400B APS)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik krijg een zacht maar hinderlijk krijsende hoge toon uit mijn XFX 6800 LE (denk ik), niet constant, maar wel wanneer ik bijvoorbeeld een "loading screen" zie van 3Dmark.
Zijn dit de condensators op mijn videokaart soms?

Had dit probleem ook half jaar geleden, maar toen was het mijn voeding, tenminste, nadat ik er een andere voeding in had gegooid had ik dat geluid niet meer.

Maar nu komt dat geluid dus weer. |:(

Nog iets: Als auto frequentie detect doe krijg ik ERG lage waardes (323 / 744 ofzo) stock of op 16*1.6 zoals ik nu heb maakt niet uit, mhz blijft laag. Temp is bij nix doen 54 graden.
Met powerstrip 3.56 kan ik wel veel hoger natuurlijk, en tot 360 / 824 tot dusver nog geen problemen. Maar ja, blijft vaag dat ie met auto-detect zo laag blijft hangen.

Jorik

• Solovine
http://downloads.guru3d.c...42324cda2524b86ca2d571660

Dit is coolbits, ff op dubbelklikken en je unlocked overclock-mogelijkheden in je Nvidia drivers.

Je hebt zeker wel lang gezocht en goed dit topic doorgelezen he? |:(
Je kunt je kaart ook met Rivatuner overclocken en powerstrip en en en en EN .............

In de TS staat hoe je het voltage van je bios aan kunt passen en als je dat al niet lukt, moet je er maar gewoon mee ophouden.

@jorikw,
dat zijn idd de condensators op je videokaart, gaat meestal vanzelf weer weg maar kan zo af-en-toe weer een sterug komen.
Beetje vervelend natuurlijk maar verder niet iets om je zorgen over te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Solovine op 23-12-2004 21:47 ]

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:17
pfew, was al bang dat dit top-kaartje weer weg moest. thx voor je reactie.

Ik heb net een 3Dmark03 score behaald van 10085
(score met zelfde comp en 9600 TX 128mb 4065 :Y) )

MS-6701 400 fsb
P4 2.6
PC2700 1024 DDR
XFX 6800 LE 16*1.6vp @ 360 / 824
Mijn CPU houd mij tegen van een veel hogere score, 3Dmark cputest zitten vaak op maar 4 tot 10 fps, in 3Dmark05 komt ie zelfs niet hoger dan 1 tot 2 fps, haha.

Het rare is wel, op de site van 3Dmark zegt ie dat ik heb getest met 299 core, maar die stond toch echt op 360....
raaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr.

Jorik

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dat valt nog mee dat 3Dmark je speed niet goed herkent... bij mij zegt ie core van 30 en mem van 20 mhz 8)7

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
HStyles schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:32:
[...]

(....) die test heb ik inderdaad moeten uischakelen...
Dat probleem wat jij hebt heb ik dus ook in vergelijkbare mate gehad, niet zo extreem dat die zich terugklokte naar de helft van de ingestelde waarde, maar toch... Iedere aanpassing op core / mem snelheden met die test uitgeschakeld, leverde totaal niet de snelheden op die ik had ingesteld? (3mark gaf ook iets weirds aan). Een vriend van me heeft hetzelfde...Toeval tja? die test he...

Maargoed, met een bios flash pakt die uiteraard wel de correcte snelheden.
Mot je wel je max weten? en die probeer je nu te vinden door 'software-oc' denk ik ?! (bios is ook software, maar men weet wat ik bedoel). Een dilemma.

En dat van die temp sensor is idd niet helemaal zoals het moet, maarja, zolang die niet begint te roken of raar te doen, zou ik me daar niet al te druk over maken.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
tja, hij wordt gevoedt door de 12 volt van je molex, natuurlijk werken allerlei onderdelen op je kaart op andere voltages (core = 1.1v) etc.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Thyzz

-=leeg=-

Hebben jullie dit gezien? http://www.tweakers.net/reviews/546? Een mooi review van de zalman. Opvallend trouwens dat hij volgens de reviewer op 12v nog behoorlijk wat lawaai maakt
Op 12V kunnen de ventilatoren van de Zalman-koelers het beste niet gezet worden wanneer een lage geluidsproductie gewenst is. Hoewel het zeker de koelprestaties ten goede komt neemt de geluidsproductie drastisch toe.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Crash_neo schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:52:
Hebben jullie dit gezien? http://www.tweakers.net/reviews/546? Een mooi review van de zalman. Opvallend trouwens dat hij volgens de reviewer op 12v nog behoorlijk wat lawaai maakt
[...]
Ik moet zeggen dat ik nog niet een stille koeler op 12 volt heb meegemaakt, zeker niet als je het over kleinere koelers hebt die op videokaarten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
cardinal808 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:56:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nog niet een stille koeler op 12 volt heb meegemaakt, zeker niet als je het over kleinere koelers hebt die op videokaarten zitten
Ik heb ze wel gehoord, een of ander chinees bedrijf op de CeBIT, die hadden een muur gemaakt van 20x20 van hun silent ventilatortjes allemaal 40mm ofzo, en al die 400 koelertjes zetten ze iedere 20 seconden tegelijk aan/uit. Je kon het verschil tussen draaien/niet draaien niet horen (mijn oor tegen de koelertjes). Dat was wel impressive. Het kan wel dus. :P

Het probleem van ventilatortjes is trouwens meestal dat luchtstroom turbulent wordt, bijvoorbeeld doordat de lucht door smalle koelribjes moet of door gaatjes de kast uit. Technisch gesproken is het dan niet de fan die lawaai maakt, maar de lucht zelf. Vrij veel ventilators zijn nogal stil als ze in de vrije lucht draaien, maar zodra ze aan de ene kant door iets heen moeten blazen gaan ze gelijk herrie maken. Die turbulente lucht zorgt bij koelribben wel voor goede warmteoverdracht, maar dus ook voor herrie. De enige oplossing is de luchtsnelheid naar beneden te brengen. De 'super silent' Papst fans hebben ook allemaal een lager debiet dan goedkope normale fans.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
okeey mijn kaart draait nu op 16 pipes en 6 vertex shaders :D 9063 3dmarks 2003 op xp pro amd 3200+ 512 cl 2.5

is dat een normale score??????

[ Voor 14% gewijzigd door ZandBak op 24-12-2004 13:30 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ZandBak schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:28:
okeey mijn kaart draait nu op 16 pipes en 6 vertex shaders :D 9063 3dmarks 2003 op xp pro amd 3200+ 512 cl 2.5

Mooie score! Maar je kan ook gewoon andere scores erbij pakken en vergelijken zoals de score in de startpost. Ik haalde ook die score ongeveer met 16,6 op een amd mobile @ 2300 mhz en 512 mb ram :)

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Word helemaal gek van die %&&#^NV5! Bij het opstarten van mijn pc lijkt het wel alsof er een grasmaaier staat te draaien in de kast. Voordat ik de koeler ga slopen en er zelf een stil model van maak heb ik eerst een email naar Artic gestuurd. Ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Laatst online: 13:00
jorikw schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:18:
...

Het rare is wel, op de site van 3Dmark zegt ie dat ik heb getest met 299 core, maar die stond toch echt op 360....
raaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr.
Volgens mij gaat 3dmark van de instellingen uit die je in rivatuner bij standard 2D hebt ingesteld. Hij test natuurlijk wel met de nieuw ingestelde clockfrequenties maar als je de score online zet pakt ie de clock dus van standard 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Waar kan ik een 6800(LE) in PCIe-uitvoering krijgen? Komplett.nl heeft hem, maar die is ongelofelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
XeNoBiTe schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:38:
Word helemaal gek van die %&&#^NV5! Bij het opstarten van mijn pc lijkt het wel alsof er een grasmaaier staat te draaien in de kast.
Ik heb die fan rechtsstreeks op een molex aangesloten (12V) en hij maakt nauwelijks geluid.
Volgens mij is het zo dat bij veel van de fans in de NV5 de lagering niet helemaal klopt en dat hij daarom zo'n lawaai maakt.
Die van mij is echt verschrikkelijk stil op 12V 8)

Je kunt die fan ook op de 5V-lijn van een molex aansluiten maar dan gaan de koelprestaties wel erg omlaag lijkt me (heb ik niet geprobobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01

w0w

Is er hier iemand die weet hoe ik de CoreVoltage kan meten op de kaart zelf? Kheb hem nu op 1.4V gezet maar ik kom geen Mhz verder met ocen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Dit is asus Smartdoctor, ik denk dat hij op andere merken ook wel werkt.
Daar kun je o.a het core-voltage in aflezen.

http://www.asus.com.tw/su...e=SmartDoc460.zip~zaqwedc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nygmo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01-2023
Alexio schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:33:
Dit is asus Smartdoctor, ik denk dat hij op andere merken ook wel werkt.
Daar kun je o.a het core-voltage in aflezen.

http://www.asus.com.tw/su...e=SmartDoc460.zip~zaqwedc
op mijn bulk leadtek werkt ie dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Op mijn AOpen rev3 werkt hij helaas ook niet :( Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Ik zit nu wel leuk alles door te lezen :+ Maar welk merk wordt aanbevolen eigenlijk? Toch de XFX of is dat zo 1 2 3 niet te zeggen?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Brainpower schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:49:
Ik zit nu wel leuk alles door te lezen :+ Maar welk merk wordt aanbevolen eigenlijk? Toch de XFX of is dat zo 1 2 3 niet te zeggen?
Mijn theorie is dat het geen zak uitmaakt. :) Nvidia geeft de cores af aan de videokaart bakkers, gewoon als LE, NU, GT of U, dus maakt Nvidia uit of de LE's op NU's niveau kunnen draaien, daar verandert de videokaartbakker niks aan. Aangezien iedereen dezelfde cores krijgt (neem ik aan tenminste), heb je op elk merk net zo veel kans dat je hem op 12p of op 16p kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

w0w schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:56:
[...]

Mijn theorie is dat het geen zak uitmaakt. :) Nvidia geeft de cores af aan de videokaart bakkers, gewoon als LE, NU, GT of U, dus maakt Nvidia uit of de LE's op NU's niveau kunnen draaien, daar verandert de videokaartbakker niks aan. Aangezien iedereen dezelfde cores krijgt (neem ik aan tenminste), heb je op elk merk net zo veel kans dat je hem op 12p of op 16p kan zetten :)
Naja volgens mij heeft het toch ook met de bakkers te maken hoor. Een b-merk presteerd stukken minder dan een a merk bakker met dezelfde cores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Brainpower schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:09:
[...]

Naja volgens mij heeft het toch ook met de bakkers te maken hoor. Een b-merk presteerd stukken minder dan een a merk bakker met dezelfde cores...
Maar de cores worden op dezelfde plek gebakken, bij nVidia

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een XFX gekocht, en daar ben ik maar eens mee aan de slag gegaan. Ik heb 16 pipelines en 6 vertexshaders open gekregen, zonder artifacts in Half Life en 3D Mark.

Nu ben ik ook maar eens gaan testen en een beetje overclocken: core op 367 en geheugen op 857 heb ik 3707 3DMark 05-marks. De kaart is nog stock, misschien binnenkort eens een ander koelertje erop, eens kijken of dat verschil maakt.
Ik ben voorlopig erg gelukkig met mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

DaWaN schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:47:
[...]

Precies, zo denk ik er ook over. De b-bakkers (Als die al bestaan :? Zoja wie zijn dat dan :? ) krijgen gewoon dezelfde cores als de a-bakkers, en dus hebben de b-kaarten niet meer of minder kans op meer werkende pipelines dan de a-kaarten, want het ligt niet aan de kaart maar aan de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik heb effe een nieuw persoonlijk record gezet, 4900 3dmarks in 2k5 :D :P >:)

check zelf: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=408904

overigens vind ik het vaag waarom me cpu scores zo laag zijn, andere soortgelijke cpu's (die nog lager geklokt zijn ook) halen 200puntjes daarin meer?

[ Voor 69% gewijzigd door Mister_X op 24-12-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Alexio schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:27:
[...]

Overclocken is wat anders dan unlocken van pixel-pipelines.
Hij gaat nadat hij de kaart een tijd op 12*1.6 heeft getest, de clocksnelheid van de kaart verhogen.
Dat kun je toch ook softwarematig doen met het bijgeleverde programmaatje bij je grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

w0w schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:47:
[...]

Precies, zo denk ik er ook over. De b-bakkers (Als die al bestaan :? Zoja wie zijn dat dan :? ) krijgen gewoon dezelfde cores als de a-bakkers, en dus hebben de b-kaarten niet meer of minder kans op meer werkende pipelines dan de a-kaarten, want het ligt niet aan de kaart maar aan de core.
Uiteraard! Maar de kaart zelf neemt ook wat prestatie met zich mee...En noem eens een b-bakker...idd weet het zelf ook niet eens... :)

Ach ja, dan maar een xfx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik heb een probleem. Spellen als Far Cry en NFSU2 kan ik met alles op high draaien. Nu ga ik Counterstrike spelen en telkens als ik een poppetje in beeld zie verschijnen gaat hij haperen, net of de videokaart het niet aan kan :S

Weet iemand wat er fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
racoontje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:07:
Waar kan ik een 6800(LE) in PCIe-uitvoering krijgen? Komplett.nl heeft hem, maar die is ongelofelijk duur.
Ohja :S? Wijs jij um dan es aan...een 6800LE in PCI-Ex bestaat (nog) niet volgens mij en lijkt me niet zo nuttig btw met de 6600GT. Als je dan toch een PCI-Ex kaart wilt zoals deze neem dan die MSI 6800. Is even duur as een ASUS NU, maar heeft 256MB ipv 128!

http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=305437&cks=PRL
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=639

Hmmm...eigenlijk wel mooi kaartje...meteen 256MB...SLI...Als ik me bord etc er niet voor had hoeven wisselen en de hele heisa had ik het misschien wel gedaan.
DaWaN schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:47:
Ehhh...IBM eigenlijk (130nm iig nog wel). Maar meestal bij TMSC (waar de 6600jes vandaan komen)
w0w schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:47:
Denk dat dat voor het gros idd wel klopt, maar bv ASUS moet natuurlijk wel de wat betere hebben, anders kunnen ze hun Gamers Edition (12p @ 350) niet verkopen.
Qua OCen is een beter PCB (kaart) uiteraard nooit weg, maar core is idd meeste van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Toch nog even CPU influence op 3DMark scores. (8> sorry maar dit moet ik even kwijt. Heb nu eindelijk uitgevonden om mijn P4 te kunnen OC-en, met goed resultaat. Was mijn 3DMark05 top 4426 @425/930 en CPU @stock 2660 MHz. Haalde ik net even 4620 @420/921 met CPU @2950 MHz. Systeem exact zelfde als met mijn vorige topscore, alleen heb ik er twee Dimmetjes uitgehaald, van 1280MB naar 1024MB (alle 4 waren PC2700, nu dus nog maar 2). Blijft toch opmerkelijk in mijn PC aangezien bij anderen dit verschil niet zo groot is. Toch??

Nog iets opmerkelijks, ik heb 430/950 getest in RT tot 20 maal achter elkaar en geen enkele keer gaf RT: driver failed to pass internal test. Pas bij 436 wilde hij helemaal niet meer. Maar omdat mijn kaartje het zo goed doet en ik dicht bij waarden zit waarmee ik mijn vorige heb opgeblazen durf ik hem niet op 430 te laten draaien :D Mijn punt is dat toen ik het kaartje kocht hij helemaal nooit op 430 wilde lopen. Nu kennelijk wel, dus wellicht wordt dit kaartje met de tijd nog beter ook _/-\o_ 8)7

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

ZandBak schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:28:

ik haal 9500

AMD 2600+ @ 3400+
2* 256 mb Hyper X (2-3-2-5)
XP pro LITE
16*1,6 300/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik ga denk ik deze bestellen: XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB

Hoe groot is de kans eigenlijk dat ie unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Brainpower schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:34:
Ik ga denk ik deze bestellen: XFX GeForce 6800 LE 128MB DDR (DVI), PVT40LNAFB

Hoe groot is de kans eigenlijk dat ie unlocked is?
Klein

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 25-12-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

steeds kleiner, die van mij 1,5 weken oud is al niet meer unlocked. Maar voordat jij hem binnen hebt is de nieuwe rivatuner al uit, die het mogelijk moet maken om ook die kaarten te unlocken.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:04:
beste tweakers,

Ik heb dus sinds kort ook de Nvidia 6800LE van Aopen en dacht mooi even met Rivatuner paar pixel units en vertex units open te zetten, alleen het werkt niet echt.
Ik heb hier exact hetzelfde probleem, en jammergenoeg is de nieuwe RT nog steeds niet uit. Wat ik heb geprobeerd is de BIOS te flashen met de image van een Aopen 6800GT. Dit werkt in eerste instantie goed, maar als ik de pc helemaal uitzet (na reboot werkt ie wel) krijg ik geen goed beeld meer. Er lopen strepen doorheen, je ziet alles "dubbel" etc. Als je in Windows komt herkent ie wel een 6800GT (kun je nog net herkennen) maar na 10 sec. reboot ie zichzelf.

Heb maar weer de LE bios eropgezet. Iemand ideeen of een goede BIOS-file?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Crash_neo schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:46:
steeds kleiner, die van mij 1,5 weken oud is al niet meer unlocked. Maar voordat jij hem binnen hebt is de nieuwe rivatuner al uit, die het mogelijk moet maken om ook die kaarten te unlocken.
Maar is dat ook zeker? Want wanneer mijn videokaart gelocked blijkt te zijn, gaat ie dan nog wel ongeveer 3 jaar mee? Want anders kan ik beter kiezen voor de duurdere GT of Ultra versie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Brainpower schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:59:
[...]

Maar is dat ook zeker? Want wanneer mijn videokaart gelocked blijkt te zijn, gaat ie dan nog wel ongeveer 3 jaar mee? Want anders kan ik beter kiezen voor de duurdere GT of Ultra versie misschien?
Pfff.... Lees nou eens man. Op 29/30 dec komt de nieuve rivatuner waarmee waarmee je elke pipeline en vertex shader kan openen, mist deze werken, op elke 6800xx kaart, dus ook die zgn. 'gelockte'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Maar wie zegt dat die gelockten niet echt kapot zijn :| .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Mister_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:06:

overigens vind ik het vaag waarom me cpu scores zo laag zijn, andere soortgelijke cpu's (die nog lager geklokt zijn ook) halen 200puntjes daarin meer?
Die hebben meer mem speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Tom_Paris schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:51:
[...]

Ik heb hier exact hetzelfde probleem, en jammergenoeg is de nieuwe RT nog steeds niet uit. Wat ik heb geprobeerd is de BIOS te flashen met de image van een Aopen 6800GT. Dit werkt in eerste instantie goed, maar als ik de pc helemaal uitzet (na reboot werkt ie wel) krijg ik geen goed beeld meer. Er lopen strepen doorheen, je ziet alles "dubbel" etc. Als je in Windows komt herkent ie wel een 6800GT (kun je nog net herkennen) maar na 10 sec. reboot ie zichzelf.

Heb maar weer de LE bios eropgezet. Iemand ideeen of een goede BIOS-file?
Met NiBiTor zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

w0w schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:33:
[...]

Pfff.... Lees nou eens man. Op 29/30 dec komt de nieuve rivatuner waarmee waarmee je elke pipeline en vertex shader kan openen, mist deze werken, op elke 6800xx kaart, dus ook die zgn. 'gelockte'.
Je kan ook normaal antwoord geven }:O

Maar thxs voor je reply.

[ Voor 3% gewijzigd door NiMu83 op 25-12-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Mister_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:06:

netjes :) met welk voltage doe je die core OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Het vuurwerk voor mij dit jaar... VF-700 over 1 week, ben ik eindelijk af was die max core speed van 350... maybe wil het mem dat ook nog wel wat hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leadtek is ook lekker bezig, ze maken LE's met 256mb gddr3 (alternate.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Brainpower schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:59:
[...]

Hij zal net zo lang meegaan als die LE kaarten die nu nog niet gelocked zijn. Want ookal zijn die pipelines en shaders niet gelockt, je gaat ze wel buiten de specificaties om gebruiken. Je bent gewoon buiten de specificaties van de kaart bezig en dat is dus geheel voor eigen risico. Je hebt misschien (want het is niet zeker dat alle pipelines ook daadwerkelijk werken) de mogelijkheid om extra performance uit een relatief goedkope kaart te krijgen.

Als je zeker wilt zijn van die extra performance, dan moet je gewoon de GT of ultra kopen, zo simpel is het

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Brainpower schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:08:
[...]

Je kan ook normaal antwoord geven }:O

Maar thxs voor je reply.
Maar je zou zelf ook wat onderzoek kunnen doen en NB het topic waarin je je vraag stelt werkelijk eens doorlezen, want dit is al tig keer beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:22:
Klopt niet... type: 400 GT THD = 6800GT en geen 6800le... daarnaast is dat ding anders ook takker duur....

Zo ie zo is die site kwa grafische kaarten maar een rommeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:22:
Zijn wel duur, maar ja, met een beetje geluk hou je er een prachtige Ultra aan over natuurlijk :)
Enige kans dat deze in PCIe komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
@Powerfreak
Deze kaart he?
Kzie um idd ook niet op de site van Leadtek. Maarja...wat zegt dat. Die XFX 6800LE staat er ook niet op.

Overigens ziet die leatek koeler die er int groot bovenaan staat wel erg hetzelfde uit als die van Aopen.

@racoontje
Paar posts hierboven...MSI 6800 in PCI-Ex ook voor 319....lijkt me dan betere keus.

Hmmm...had eigenlijk niet verwacht dat ze deze kaart al zo snel met 256MB zouden maken...hmm. In hoeverre komen games nu over de 128MB (zonder AA te gebruiken)? Doom 3 lukt het...maar verder? Moet je uber-mega kwaliteit gebruiken of niet? En heeft dat ding de kracht er wel voor...
Half Life 2 op megasettings loopt uitstekend, dus wat klaag ik eigenlijk :P. ALleen Far Cry kan ik niet op aller-aller hoogst zetten. Dan kom ik toch plekken tegen die onder de 30 komen :( (res @ 1280x960)

[ Voor 84% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 25-12-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
unfor schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:10:
[...]

netjes :) met welk voltage doe je die core OC?
1.4v nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:43:
@Powerfreak
Deze kaart he?
Kzie um idd ook niet op de site van Leadtek. Maarja...wat zegt dat. Die XFX 6800LE staat er ook niet op.
Mja.... maar dan is de grote vraag:

Welke meest onozel bedrijf noemt een 6800le 400GT terwijl er ook GT kaarten in omloop zijn... Volgens mij is er bij Alternate een luitje die door de videokaarten de types niet meer ziet...

Die kaart voor 320 euro is of een GT of een super overprizde LE... maar een LE met 256 mb... no way... dat zou frontpage nieuws moeten zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
PowerFreak schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:57:
[...]
Die kaart voor 320 euro is of een GT of een super overprizde LE... maar een LE met 256 mb... no way... dat zou frontpage nieuws moeten zijn :Y)
Het is toch echt een LE, ik hoop dat hij echt op de frontpage komt te staan.
Hij is idd een beetje duur, je zou beter een Asus 6800GE kunnen kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Heb je alternate gebeld ?

Want ik vind het zo ie zo maar een zooitje op die site kwa typenummer ed...

het type nummer:

400 GT THD geeft toch echt aan dat het een GT is... alleen staat er bij de core info dat het een LE is...

Bij leadtek (of wat dan ook) =

Winfast 400 LE TDH = 6800le
Winfast 400 TDH = 6800nu
Winfast 400 GT THD = 6800gt
Winfast 400 Ultra = 6800 ultra

Dus ik weet niet wat er niet klopt... ik gok het op alternate dat ze daar een 6800le i.p.v 6800gt neer getypt hebben... want anders zouden er echt wel meer 6800le met 256 mb zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexio schreef op zondag 26 december 2004 @ 09:35:
[...]

Het is toch echt een LE, ik hoop dat hij echt op de frontpage komt te staan.
Hij is idd een beetje duur, je zou beter een Asus 6800GE kunnen kopen dan.
Alternate is gewoon gemist.
Het is absoluut GEEN 6800LE.

De Leadtek Winfast 400 GT THD is wel degelijk een 6800GT.

Klik hier

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:22:
[...]

Alternate is gewoon gemist.
Het is absoluut GEEN 6800LE.

De Leadtek Winfast 400 GT THD is wel degelijk een 6800GT.

Klik hier
Ja maar op de site van alternate staat 300/400Mhz, terwijl op de site van Leadtek de GT 350/500MHz heeft en de LE speeds van 325/350.

Dus ik weet niet wat alternate voor een kaart heeft maar met die core/mem snelheden is het geen GT of een LE . Dus wat voor een kaart is het dan wel :?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Welke kan ik beter nemen de XFX of de AOPEN ?
of een ander merk?
en kan je de 16x1,6vp gewoon doen met de standaard cooler?

BVD Bas

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

@ Tankikee: een LE heeft speeds van 300/700 i.p.v 325 gedoe....

@ (die daaronder:) het merk hangt van je voorkeur af... 16*1,6 is te te garanderen al helemaal niet met de nieuwste rev kaarten...

Ik draai 16*1,6 300/700 altijd.. nu nog met stockcooler... De stock cooler trekt ook nog 350/890 16*1,6 maar bij 360 wordt hij bij mij te heet... in mijn case hanger verder nog 2 * 12 cm out take en een open gaas front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
PowerFreak schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:42:
@ Tankikee: een LE heeft speeds van 300/700 i.p.v 325 gedoe....

@ (die daaronder:) het merk hangt van je voorkeur af... 16*1,6 is te te garanderen al helemaal niet met de nieuwste rev kaarten...

Ik draai 16*1,6 300/700 altijd.. nu nog met stockcooler... De stock cooler trekt ook nog 350/890 16*1,6 maar bij 360 wordt hij bij mij te heet... in mijn case hanger verder nog 2 * 12 cm out take en een open gaas front...
ik heb met allebij de merken geen ervaring want tot nu toe heb ik altijd ASUS gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben van plan een Leadtek A400LE te kopen, is dat verstandig of kan ik beter naar XFX of AOpen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Zalman VF700-AlCu en XFX GeForce FX 6800 LE zijn besteld :)

Ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door NiMu83 op 26-12-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat FX mag je weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:03

_Christiaan_

Master of SOG

Hey hebben jullie dat ook, dat als je "automatische overklokken" doet, alleen de core-frequentie hoger wordt? :? De klokfrequentie van het geheugen blijft gewoon op 702 (=700) staan. Dit heb ik ontdekt met de hardware monitoring van RivaTuner.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beland ie in de FX tijdperk :/ .. loopt ie wel achter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:08:
[...]

Beland ie in de FX tijdperk :/ .. loopt ie wel achter :9
Zo staat het op de website van Azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
bigchristiaan schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:04:
Hey hebben jullie dat ook, dat als je "automatische overklokken" doet, alleen de core-frequentie hoger wordt? :? De klokfrequentie van het geheugen blijft gewoon op 702 (=700) staan. Dit heb ik ontdekt met de hardware monitoring van RivaTuner.
Automatisch overclocken is voor luie mensen... Doe het gewoon handmatig! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:04:
Je moet ook eerst naar 3Dmode schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Me MoederBord is dood helaas dus kan voorlopig niet verder met testen maar zat vanacht op 9804 3dmarks 2003

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb sinds vandaag mijn aopen 6800LE en ik kan deze niet softmodden.

Ik doe alles zoals in de guide beschreven werd maar na reboot blijft die pipeline/shader op disabled te staan.. Wat doe ik mis?

Normaal (zelf al is de pipeline beschadigd) zou die toch enabled moeten komen te staan en zou je dus enkel artifacts hebben bij games?

Graag reply :-S

M_N_M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
als je even een klein beetje gelezen had, dan was je er achter gekomen dat veel nieuwe LE's gelocked zijn, over paar dagen komt er een nieuwe rivatuner uit waarmee ook deze kaarten zijn te unlocken, even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wil dus zeggen dat ik een rev3 heb? Mijn Aopen heeft iig temp monitoring dus zal wel rev3 zijn zeker? Heb hier op het forum al gelezen dat sommige geen temp monitoring hebben..

Nuja, dan maar wat oc'en en wachten op nieuwe rivatuner (y)

Grtz & thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:21:
dat wil dus zeggen dat ik een rev3 heb? Mijn Aopen heeft iig temp monitoring dus zal wel rev3 zijn zeker? Heb hier op het forum al gelezen dat sommige geen temp monitoring hebben..

Nuja, dan maar wat oc'en en wachten op nieuwe rivatuner (y)

Grtz & thx
Mijne heeft het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Aopen is ook rev. 3, maar heeft geen temp sensor.

Ik kon hem wel unlocken met rivatuner 15.2 en Nvidia driver 66.81
16*1,6 gaf na herstart meteen artefacten, 12*1,6 lijkt vooralsnog wel goed te werken.

Eerst Zalman VF700-CU VGA Koeler die ik heb besteld installeren en dan ga ik benchmarken.

Standaard settings in 3DMARK03: 6913
ASUS P4C800-E deluxe
P4 Northwood HT 3,0 Ghz @ 3,3 Ghz (Zalman 7000 Al/Cu koeler)
2*512 MB Corsair PC4000 @ 430 Mhz
6800le 8*1,4 300/700 Mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Wat ik wel frapant vind is dat ik met die 67.07 driver en hoger dus geen L2 -> L1 errors meer krijg in mijn debug manager.

Volgens mij was dit dus gewoon ergens een driver bug!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou ik betwijfel dat, in mijn geval wast het geen driverbug, ik ben er nu af, en jawel... de kloks moesten omlaag.... van het geheugen alleen, niet van de GPU. Bijna al mijn games deden het goed op 365/850, op 1 na. Verder ontwaakte me systeem niet meer uit stand-by bij geheugen hoger dan 735. Na toch maar eens die auto-detect niet te negeren (732 voor geheugen), heb ik hem op 725 gezet, en nu al een maand foutlloos, geen debugs dus in 66.93. Voor een 100% stabiel systeem heb ik dat graag over.Ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is, ik meld alleen wat bij mij het probleem was.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 26-12-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
Sinds enkele dagen draait mijn gloednieuwe zelf samengesteld pc met daarin de XFX 6800 LE. De PC an sich draait soepel en is stabiel, toch ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van de TV-out van de grafische kaart. Ten eerste kan ik het beeld niet scherp krijgen (ook niet na uitgebreid veranderen van alle instellingen (contrast, vibrance etc.)) en ten tweede krijg ik een soort opbouw-strepen bij shots in een film waar bijvoorbeeld de camera langzaam door een landschap beweegt.

Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/6800le-out.jpg

Je ziet halverwege het plaatje een verschuiving van een gedeelte van het beeld. Deze verschuiving treedt niet altijd op dezelfde plaats op en verschuift. Je ziet zeg maar in een flits het plaatje opgebouwd worden. (Dit is geen echt screenshot, ik heb het effect in een tekenprogramma na proberen te bootsen). Het euvel treedt alleen op de TV op en niet op mijn monitor.

Ik gebruik BSPlayer en de juiste codecs en heb detonator 66.93 geïnstalleerd. Niet overclocked. Voorheen had ik een Ti4200 met TV-Tool en dat gaf perfect beeld (zelfde codecs). Op deze oude pc gebruikte ik de composite, maar aangezien er op deze LE alleen een s-video-out zit gebruik ik nu een verloopstekkertje van s-video-out naar composite. (Als ik trouwens bij mn nview display settings 's-video-out' selecteer dan krijg ik zwart-wit op mn TV, heeft dit te maken met het verloopstekkertje?)

Mijn 2 vragen zijn dus:
1) krijg ik (zonder gebruik van TV-tool) het beeld nog scherper, zo ja: hoe?
2) hoe kom ik aan die strepen en belangrijker: hoe kom ik er vanaf?

Specs PC:
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra
Tagan TG420-U01
XFX GeForce 6800 LE
Corsair VS1GBKIT400 (1 gb)

TV:
Sony breedbeeld 100Hz, half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Hetgeen jij beschrijft is een typisch geval van tearing.

Dit kun je oplossen door vsync aan te zetten.

Verder moet je je tv als primary scherm instellen.

Dit zou jou probleem moeten oplossen!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

noltha schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:19:

Als je dan je niet via je TV meer gaat kijken je monitor weer op primary zetten anders komt je bureaublad op je TV en dat is niet makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zon svideo>composite filter gemaakt zoals beschreven staat in de FAQ. Ik heb em in de scartconverter gemaakt. Ik weet niet echt zeker of het beeld er nu veel beter van werd (ik heb geen converter zonder filter). Ik moet wel zeggen dat mn ATI iets scherper beeld gaf.

Voor films raad ik je trouwens aan ReClock te gebruiken. Dit vervangt de standaard audiorender, en zorgt ervoor dat de FPS van een film wordt omgezet naar de HZ van je beeldscherm. Hierdoor loopt in sommige gevallen het beeld ook een stuk soepeler. En je kan een aantal VSync instellinger ermee doen.

http://reclock.free.fr/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
noltha schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:19:

Held! Als ik de vsync aanzet en ik zet de tv als primary dan doet het probleem zich niet meer voor. Als ik niet beide instellingen verander, maar alleen vsync aanzet of alleen tv als primary, dan blijft het probleem zich voordoen. De combinatie lost het probleem op. Dank voor deze geweldige tip!
DaWaN schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:43:Als je dan je niet via je TV meer gaat kijken je monitor weer op primary zetten anders komt je bureaublad op je TV en dat is niet makkelijk :P
Je hebt gelijk ;) Helaas kan dit niet met een snelkoppeling of sneltoets, dat zou het wat gemakkelijker maken. Of kan dit wel? (Er zijn daar meerdere topics over en ik ben de oplossing hiervoor nog niet tegengekomen.)

edit:

Het kan dus wel. Heb een hotkey toegekend aan 'switch to next display device' en dan werkt het wel. Zo scherp als mijn vorige graka krijg ik hem echter niet. De composite kabel is zo'n dikke shielded kabel, het verloopstekkertje is zo'n dun ding. Die 5 cm van het verloopkabeltje doen toch niets met de kwaliteit? Met andere woorden: het niet scherp krijgen ligt aan gebrekkige drivers + tv-out van nvidia?

[ Voor 16% gewijzigd door ZjieB op 27-12-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
ik ben ook van plan om deze videokaart te kopen :). Maar nu vraag ik me af of het wel zoveel zin heeft in het volgende systeem:
  • AMD XP 1700+
  • Jetway VT8366-8233
  • Geforce 2 MX 64MB
  • Maxtor 20GB
  • 384MB PC133 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
JaPa schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:14:
ik ben ook van plan om deze videokaart te kopen :). Maar nu vraag ik me af of het wel zoveel zin heeft in het volgende systeem:
  • AMD XP 1700+
  • Jetway VT8366-8233
  • Geforce 2 MX 64MB
  • Maxtor 20GB
  • 384MB PC133 geheugen
ik denk dat je beter wat minder geld in je videokaart moet uitgeven een een beetje aan de rest van je systeem wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas116 schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:15:
[...]

ik denk dat je beter wat minder geld in je videokaart moet uitgeven een een beetje aan de rest van je systeem wat doen.
Gewoon eerst een nieuw mobo met proc en geheugen, da zal eerst wel wat uithalen daarna zou ik nadenken over een nieuwe videokaart 8)

@cardinal :/ 500 post in zicht !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
  • AMD XP 1700+
  • Jetway VT8366-8233
  • Geforce 2 MX 64MB
  • Maxtor 20GB
  • 384MB PC133 geheugen
ik heb zelf een

amd xp 1800+
shuttle ak32
xfgeforce 6800le @ 16x6 300/700
seagate 120 gb
512 ddr 266 mhz

draai alles games minimaal op medium setting zoals farcry en half live 2 alles draait prima, 3dmark 03 8300
ik had hier voor een gf4 ti4200 en ik ben er dik op voor uit gegaan. :)

ik kan hem over klokken auto zet hij hem op 360/810 :9 maar me noname 300 watt voeding klapt er dan steeds uit :|

[ Voor 9% gewijzigd door Terran op 27-12-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:29:
[...]

Gewoon eerst een nieuw mobo met proc en geheugen, da zal eerst wel wat uithalen daarna zou ik nadenken over een nieuwe videokaart 8)
hm maar het probleem is dat er al weer heel wat spellen zijn/komen die het zoiezo niet doen door de videokaart die ik nu heb. De rest kan nog wel (heel :P) ff mee. Maar ik denk dat de 8600LE de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Als ik een iets mindere koop, zal de mindere prijs daar volgens mij niet tegen op wegen. En ik kan de nieuwe videokaart goed in een nieuw systeem overzetten.
Dus raden jullie deze of toch een andere videokaart aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

• AMD XP 1700+
  • Jetway VT8366-8233
  • Geforce 2 MX 64MB
  • Maxtor 20GB
  • 384MB PC133 geheugen
384MB geheugen is echt te weining voor nieuwe games, evenals 20GB hardeschijf, denk dat je dan veel minder plezier hebt aan je 6800LE met zo'n systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
  • AMD XP 1700+
  • Jetway VT8366-8233
  • Geforce 2 MX 64MB
  • Maxtor 20GB
  • 384MB PC133 geheugen
Niets meer aan doen, hele zooitje aan de kant zetten, weggooien/geven, verkopen of als server gebruiken...

Als je games wilt gaan spelen mag je een totaal nieuw systeem gaan kopen ;)

XXXVI

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.