Canon EOS 20D - deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik moet er inderdaad bji opmerken dat ik maar 1 lens heb en dus nooit wissel. Nu heb ik ook nog niet zo heel veel ervaring met de camera.

Wat dat beschermding voor je display betret: ik vind het niet praktisch. Alleen bij veel zonlicht zou het wel handig zijn, maar voor de bescherming vind ik het niet nodig. Ben voorzichtig genoeg en ach, het ding mag best een beetje gebruikt worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Q op 21-04-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb er toch al zo'n 4000 gemaakt en wissel redelijk vaak, alhoewel zins de tamron erop zit wissel ik niet meer zo vaak.... maar gelukkig nog nooit een Error 99 gezien. Ik heb er V1.1.0 opstaan. Heb nog niet in vuile omstandigheden mijn lenzen moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 20D is op vakantie naar canon.

1x raden welke de mijne is, en welke het demo model van de winkel.
Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/fm/focus-1.jpg

En dat doet 'ie steeds:
Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/forumpics/fm/focus-2.jpg

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:18:

[afbeelding]

En dat doet 'ie steeds:
[afbeelding]

Dat heb ik gehad met mijn 10D. Terug naar de winkel, andere geprobeerd ook die was onscherp. Pas de vierde was goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:18:

[afbeelding]

En dat doet 'ie steeds:
[afbeelding]

Ik vind je uitleg niet geheel duidelijk, maar ik ga er vanuit dat je last hebt van frontfocus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suspect schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:13:
[...]

Ik vind je uitleg niet geheel duidelijk, maar ik ga er vanuit dat je last hebt van frontfocus?
Inderdaad. Altijd al een beetje gehad metde 20D, maar omdat ik vaak op f/8 of hoger schiet is het me nooit zo opgevallen. Toen ik een Sigma 28/1.8 kocht viel het me bij de eerste tests al op dat de focus niet eens in het DoF lag, maar een stukje er voor.* Verder testen met de rest van m'n lenzen toonde aan dat ze daar allemaal eigenlijk wel last van hadden. Hij is dus nu terug voor een grondige calibratie.

* Tot overmaat van ramp was m'n eerste 28mm ook al niet goed, er zat een lenselement scheef ofzo waardoor de DoF schuin liep in het beeld. Het was alleen zichtbaar in een testsituatie met veel rechte lijnen, maar toch reden genoeg om de lens ook maar te laten omruilen. M'n huidige exemplaar lijkt een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je dat zelf testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:39
Als niet duidelijk op de foto's te zien is dat je een focusprobleem hebt moet je ook niet gaan testen, anders loop je alleen jezelf maar op te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is me wel duidelijk

tnx Krusher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Iemand de 580EX flitser?
Is dat nou een beetje mooi ding, kost nog "maar" €325,- op het moment.

Krijg je daarme foto's zoals onderstaande een beetje mooi neutraal belicht, zonder dat je er een spotlight op moet zetten?
En is zoiets nou "leuk" voor willekeurige binnenfoto's als je geen 1.4, 2.8 etc. lens hebt? Bouncen vanaf het plafond, ziet dat er mooi uit, of is het geldverspilling?

Helemaal mooi als iemand wat samplefoto's wil plaatsen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.passon/_MG_2363.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:07:
[...]

Dat heb ik gehad met mijn 10D. Terug naar de winkel, andere geprobeerd ook die was onscherp. Pas de vierde was goed :(
Is dat niet te fixen door een AF-stelschroefje?
zie de link hieronder voor de plaats van het schroefje bij de 300D
http://ghonis2.ho8.com/rebelmod9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:41
matthijst schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:48:
Iemand de 580EX flitser?
Is dat nou een beetje mooi ding, kost nog "maar" €325,- op het moment.

Krijg je daarme foto's zoals onderstaande een beetje mooi neutraal belicht, zonder dat je er een spotlight op moet zetten?
En is zoiets nou "leuk" voor willekeurige binnenfoto's als je geen 1.4, 2.8 etc. lens hebt? Bouncen vanaf het plafond, ziet dat er mooi uit, of is het geldverspilling?

Helemaal mooi als iemand wat samplefoto's wil plaatsen :)
Ja, ik heb em sinds afgelopen donderdag, ik moet alleen nog wat penlites halen :) De Voucher's liggen gereed voor canon iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
_-= Erikje =-_ schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:42:
Ja, ik heb em sinds afgelopen donderdag, ik moet alleen nog wat penlites halen :) De Voucher's liggen gereed voor canon iig
Cool, kan je ff posten hoe hij bevalt zodra je er mee getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 20D heeft een Flashsync van 1/250 max.
Geldt dit ook als je een externe flitser gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big Daddy schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:02:
[...]

Is dat niet te fixen door een AF-stelschroefje?
zie de link hieronder voor de plaats van het schroefje bij de 300D
http://ghonis2.ho8.com/rebelmod9.html
Ik hoor nu voor het eerst van dat schroefje. Maar ik moet zeggen, als ik dat toen wist was ik toch terug gegaan naar de winkel. Als ik iets nieuw koop moet het goed zijn en ga ik niet tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand de 580EX flitser?
Is dat nou een beetje mooi ding, kost nog "maar" €325,- op het moment
Ik heb zelf helemaal geen Canon, maar een Minolta en ik het een Sigma EF500 DG Super gekocht en dat is een superding. Is ook te koop in een Canon uitvoering, en werkt op de 20D ook met ETTL2 zo te zien. Ik heb de mijne voor €199 bij Mr.Schnaeppchen (Pfabs Photoladen) op Ebay gekocht. Kan dus net zoveel als een Minolta flitser die het dubbele kost.

Misschien de moeite waard om te overwegen. Ik weet natuurlijk niet hoe ie zich verhoudt tot de 580EX.

Hier een compatibiliteitsoverzicht: http://www.sigma-photo.co...ash/comp_500dg_sup.htm#04

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 01-05-2005 22:02 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

mphilipp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Misschien de moeite waard om te overwegen. Ik weet natuurlijk niet hoe ie zich verhoudt tot de 580EX.
Ik heb de Sigma op de 300D. Hij kan eigenlijk hetzelfde als de 580EX. De EX is iets stiller (maar dat verschil hoor je nauwelijks) en is dacht ik iets krachtiger. Als je verder met een hoop slave units wil gaan werken heeft hij nog een paar voordelen. De Sigma vind ik een prima alternatief.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
breinonline schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:13:
[...]Als je verder met een hoop slave units wil gaan werken heeft hij nog een paar voordelen. De Sigma vind ik een prima alternatief.
In mijn geval gaat het puur om een flitser die wat krachtiger is dan de ingebouwde. En het bounce-flitsen lijkt me wel wat, tenminste, ik neem aan dat je daardoor minder last hebt van overduidelijke "flitskleuren"?

edit: twee reviews van de sigma (vs. EX550):
http://www.whichlens.com/...spee&more=1&c=1&tb=1&pb=1

http://photonotes.org/reviews/sigma-ef-500-super/

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 01-05-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Het licht wordt meer verspreid, daardoor is het minder duidelijk ja. Zoek eens naar voorbeelden met de search en google, er zijn er genoeg te vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

matthijst schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:18:
[...]
In mijn geval gaat het puur om een flitser die wat krachtiger is dan de ingebouwde. En het bounce-flitsen lijkt me wel wat, tenminste, ik neem aan dat je daardoor minder last hebt van overduidelijke "flitskleuren"?
Bouncen is gewoon een noodzaak. Een flitser die alleen maar krachtiger is heb je niet veel aan. Natuurlijk wél altijd (...) een diffuser gebruiken. Een Stofen bijvoorbeeld. Dat is zo'n wit kapje die ervoor zorgt dat het licht iets meer wordt verspreid zodat je niet dat harde krijgt. Het slave-flitsen is leuk, maar je moet er wel een doel voor hebben. Verder kan ie strobe flashen en dat is geinig voor effecten zeg maar. Ik ben er dik tevreden mee. Het is een hele fijne flitser waar je veel mogelijkheden mee hebt. Als je dus over 7 maanden de drang voelt om crea-bea met je flister te gaan doen, kan ie het tenminste. En voor dat geld vind ik het een zeer goed alternatief.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

amphora

Websites & Fotografie

Kan, maar dan kan ook met bijv. de 420EX die een stuk voordeliger is.

Misschien interessant: http://album.amphora.nl/flitstest/

[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 02-05-2005 00:34 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Amphora schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:29:
[...]

Kijk, da's een mooi overzicht!
420EX met 75 of 90 graden ziet er het prettigst uit, ik zie het verschil tussen "zonder omnibounce", "omnibounce", "2-way small" en "2-way breed" niet echt duidelijk, ligt dat aan het onderwerp of ben ik blind ;)

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 02-05-2005 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik vind die test eerlijk gezegd niet zo interessant. De vlakken van de voorwerpen zijn nogal egaal waardoor je weinig verschillen ziet. Als je een dergelijke test met een portret uitvoert, dan zie je al veel meer verschil.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

matthijst schreef op maandag 02 mei 2005 @ 06:53:
[...]

Kijk, da's een mooi overzicht!
420EX met 75 of 90 graden ziet er het prettigst uit, ik zie het verschil tussen "zonder omnibounce", "omnibounce", "2-way small" en "2-way breed" niet echt duidelijk, ligt dat aan het onderwerp of ben ik blind ;)
Het verschil tussen de verschillende bounces is ook vrij klein. Via het plafond met een omnibounce erop is sowieso bijna overbodig (zie de schaduw van van de bladeren op de muur)
FaceDown schreef op maandag 02 mei 2005 @ 09:53:
Ik vind die test eerlijk gezegd niet zo interessant. De vlakken van de voorwerpen zijn nogal egaal waardoor je weinig verschillen ziet. Als je een dergelijke test met een portret uitvoert, dan zie je al veel meer verschil.
Tja. Ik heb hier helaas niemand in huis die model wil staan :)

[ Voor 31% gewijzigd door amphora op 02-05-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

Amphora schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:29:
[...]

Inderdaad een weinig intressante test, slecht gebruik gemaakt van FEC om de belichting vergelijkbaar te houden.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

mjl schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:08:
[...]Inderdaad een weinig intressante test, slecht gebruik gemaakt van FEC om de belichting vergelijkbaar te houden.
Ik heb geen FEC gebruikt hoor? Dit zijn gewoon foto's gemaakt met de 420 of een 20D. Sommige met omnibounce en sommige onder een hoek.
Ik vind toch echt wel dat deze test weergeeft wat het effect van een omnibounce is en via het plafond flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Amphora schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:15:
[...]

Ik heb geen FEC gebruikt hoor? Dit zijn gewoon foto's gemaakt met de 420 of een 20D. Sommige met omnibounce en sommige onder een hoek.
Ik vind toch echt wel dat deze test weergeeft wat het effect van een omnibounce is en via het plafond flitsen.
Ik denk dat hij TTL bedoelt ipv FEC?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

FaceDown schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:01:
[...]

Ik denk dat hij TTL bedoelt ipv FEC?
Dan nog vind ik het commentaar een beetje ongegrond, want zoals Amphora aangeeft laat de test goed zien waar deze voor bedacht was. De doelstelling was namelijk niet om elke plaat nauwkeurig correct te belichten, maar om het verschil te laten zien tussen verschillende manieren van flitsen. Als de belichting overal hetzelfde geweest had moeten zijn, dan had er inderdaad gespeeld moeten worden met FEC. TTL is uiteraard gebruikt; ik neem aan dat Amphora niet handmatig heeft geflitst met een 420 op een 20D 8)7.

[ Voor 40% gewijzigd door koraks243 op 02-05-2005 19:09 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:51:
De 550EX ondersteund high speed sync en ik neem aan de 580EX ook.

Verder naar aanleiding van bovenstaande discussie:

de 550ex heeft een richtgetal van 55 m de 580ex 58 meter (bij iso 100)

Verder houdt de 580 rekening met een eventuele cropfactor de 550 niet, dit komt er op neer dat de 580 dus wat zuiniger met de batterijen kan omgaan.

Beide kunnen op de 20D gebruikt worden icm E-TTL II.

Dan nog even over de FEC: ik zou FEC gebruiken om de belichting goed te krijgen. Met bouncen zijn er zoveel factoren die meespelen hoe het licht valt dat je moeilijk dergelijke vergelijking kunt maken zoals in bovengenoemde test.

[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 08-05-2005 00:36 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

mjl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:32:Dan nog even over de FEC: ik zou FEC gebruiken om de belichting goed te krijgen. Met bouncen zijn er zoveel factoren die meespelen hoe het licht valt dat je moeilijk dergelijke vergelijking kunt maken zoals in bovengenoemde test.
Dat staat toch helemaal los van elkaar? Als je gaat bouncen is het licht gewoon heel anders en is om geen enkele wijze na te bootsen via FEC. Recht op het onderwerp flitsen geeft gewoon fletse plaatjes. Geen schaduwen in het gezicht bijvoorbeeld. Mag je mij uitleggen hoe ik met FEC wel schaduwen in het gezicht kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Neh, ik denk dat mjl het iets anders bedoelde, ik denk dat hij probeerde te zeggen dat je de verschillen in belichting tussen bouncen en direct flitsen kunt compenseren met FEC. En dat is natuurlijk ontegenzeggelijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

koraks schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:26:
Neh, ik denk dat mjl het iets anders bedoelde, ik denk dat hij probeerde te zeggen dat je de verschillen in belichting tussen bouncen en direct flitsen kunt compenseren met FEC. En dat is natuurlijk ontegenzeggelijk waar.
Ja ok. Maar er wordt voor het flitsen toch altijd al gemeten door de camera zelf? Als het goed is zou je voor dezelfde hoeveelheid licht niet te hoeven FEC-en ongeacht of je bounced of niet. Maar dan snap ik eigenlijk ook niet waarom hij commentaar had op mijn test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphora schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:30:
[...]

Ja ok. Maar er wordt voor het flitsen toch altijd al gemeten door de camera zelf? Als het goed is zou je voor dezelfde hoeveelheid licht niet te hoeven FEC-en ongeacht of je bounced of niet. Maar dan snap ik eigenlijk ook niet waarom hij commentaar had op mijn test.
En daar sla je de spijker op zijn kop. Dat heb ik hier al eens eerder gezegd. Als je gewoon flitst (waarbij de meting vlak voor de echte flits wordt gedaan) of met FEC levert een compleet andere belichting op en dat zou niet moeten. Je doet alleen de voorflits iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

koraks schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:26:
Ja zo bedoel ik het ...
Amphora schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:30:
[...]

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:41:
[...]

En daar sla je de spijker op zijn kop. Dat heb ik hier al eens eerder gezegd. Als je gewoon flitst (waarbij de meting vlak voor de echte flits wordt gedaan) of met FEC levert een compleet andere belichting op en dat zou niet moeten. Je doet alleen de voorflits iets eerder.
Als ik het goed begrepen heb meet je altijd een voorflits bij gebruik van E-TTL om de hoeveelheid flitslicht te bepalen die nodig is voor een belichting. FEC houd in dat je meer of minder belicht (net zoals belichtings compensatie +/- zonder flits). Als je bounced krijg je een ander effect, met name dat het licht meer verdeeld is over het beeld. Dit resulteerd er in dat (indien je niet compenseerd met fec) de gehele foto wat donkerder lijkt en met name je hoofdobject waar de flits op gericht is (waarbij natuurlijk het gemiddelde gelijk moet zijn als zonder te boucen). Als je niet bounced dan is het object dichterbij vaak feller belicht dan de rest waardoor dat object meer afsteekt van de omgeving.

[ Voor 26% gewijzigd door mjl op 18-05-2005 14:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, bedoel je dat je bij bouncen het onderwerp minder belicht dan de omgeving en bij direct flitsen juist andersom? Daar kan ik wel inkomen, maar als je lichtmeting nou alleen het centrum meet ipv de hele foto? Of kan dat niet?

* Grrrrrene heeft geen goede flitser, dus weet niks van flitsen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Grrrrrene schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:22:
Euhm, bedoel je dat je bij bouncen het onderwerp minder belicht dan de omgeving en bij direct flitsen juist andersom? Daar kan ik wel inkomen, maar als je lichtmeting nou alleen het centrum meet ipv de hele foto? Of kan dat niet?

* Grrrrrene heeft geen goede flitser, dus weet niks van flitsen ;)
Dat bedoel ik ja, de verhouding/verdeling van het licht is wezenlijk anders, en flitsen blijft een erg lastig concept om mooi te doen !

* dan zou Grrrrrene eens met Crown moeten bellen voor 125 euro heb je dan een 420EX ! (wel de cashback gebruiken natuurlijk!)

[ Voor 13% gewijzigd door mjl op 19-05-2005 13:53 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De theorie van flitsen is juist erg makkelijk: meet de hoeveelheid licht van de omgeving en stel je camera in op basis van deze lichtmeting. De flits zal je onderwerp nu gelijkmatig met deze omgeving belichten. Helaas is de flitsmeting met de komst van digitaal veel gecompliceerder geworden daar de camera nu naar de hoeveelheid gereflecteerde hoeveelheid licht van de CCD (=spiegel) moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik gebruiken bij een bruidsreportage in een zeer donkere gelegenheid (spelonk van een fort) met alleen een beetje kaarslicht en TL licht naar boven gericht , verder geen invallend daglicht van buiten, donkere stenen wanden en rond plafond.

Canon 20D
420EX
omnibounce
lumiquest?
lens 28-135mm 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Als de wiedeweerga naar een fotozaak rennen en een 50mm f/1.8 aanschaffen! ISO expansion aanzetten bij de Cf's van je 20D. Met de 50mm 1.8 + ISO3200 kun je wellicht nog een paar sfeerbeelden te pakken krijgen.
En natuurlijk zeer zeker de 420EX inpakken, zodat je ook een paar plaatjes op ISO400 of 800 kunt schieten. Lager zou ik niet gaan (qua ISO), want dan ga je waarschijnlijk teveel omgevinslicht missen en dat slaat de sfeer op je foto's totaal dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje met Canon in combinatie met Lexar CF

http://webwereld.nl/articles/35464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej! M'n 20D is weer terug van Canon, gefixed en wel! ....

... dacht ik :( .

De focus is nog steeds slecht. Goed, hij frontfocust nu nog maar op 1 van m'n 5 lenzen, maar daarvoor in de plaats heb ik een backfocus probleem op een andere lens terug gekregen. De overige 3 werken nu wel goed.
Probleemlenzen: Canon 24-85, Sigma 28 f/1.8 EX yadiyadi.

Waardeloze apparaten die 20D's.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:44:
Jeej! M'n 20D is weer terug van Canon, gefixed en wel! ....

... dacht ik :( .

De focus is nog steeds slecht. Goed, hij frontfocust nu nog maar op 1 van m'n 5 lenzen, maar daarvoor in de plaats heb ik een backfocus probleem op een andere lens terug gekregen. De overige 3 werken nu wel goed.
Probleemlenzen: Canon 24-85, Sigma 28 f/1.8 EX yadiyadi.

Waardeloze apparaten die 20D's.... :(
je hebt er niet veel geluk mee...... ;(

Ik heb zelf 4 lenzen, maar heb op geen één lens een focus probleem.
Heb het gecontroleerd met een opstelling en zo'n A4tje met maatverdeling erop.
Je zou toch bijna zeggen dat die 20D een probleem heeft... maar ja als ze
bij Canon zelf het niet weten dan houdt het vrij snel op....

hoeveel centimeter front/back focus hebt je en op welke afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 15:10
Ben nu aan mn 2e 20D en heb ook nog steeds focus problemen. Heb nu maar genoegen genomen met een frontfocus van +- 2mm op mn 17-40L> Dit is nou ook weer niet zo'n ramp voor mij.
Een punt is wel dat ik niet zo maar ff een nieuwe lens aanschaf zonder hem te testen. Ga binnenkort de 70-200 f/4L kopen en moet dus zeker in de winkel gaan testen om een juist exemplaar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Zippy2000 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:58:
Heb nu maar genoegen genomen met een frontfocus van +- 2mm op mn 17-40L> Dit is nou ook weer niet zo'n ramp voor mij.
Dat dacht ik ja...sjezus man, 2mm, over mierenneuken gesproken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Laatst online: 14-08 15:10
koraks schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:21:
[...]

Dat dacht ik ja...sjezus man, 2mm, over mierenneuken gesproken :/
>:) Een miereneuker dat ben ik zeker >:)
Hiervoor had ik een backfocus van 10mm en dat is me net ietsjes te. Als ik dan een foto van een mier ( ;) )probeer te maken dan heb ik een mooie vage donkere vlek en een scherp blaadje erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff... jullie maar praten over millimeters. Ik zou willen dat het millimeters waren.

Mijn canon 24-85 lens backfocust nu een centimeter of 4, op een afstand van iets meer dan een meter. Maar daar moet ik nog meer mee testen want hoewel 'ie op m'n 10D goed scherp was (wel met de nodige vertekening, maar daar staat 'ie om bekend) is 'ie dat met de 20D niet meer. Waar dat aan ligt ben ik nog niet helemaal uit...

De sigma 28 (waar het allemaal om begon eigenlijk) frontfocust nog steeds. Op een afstand van een meter zit 'ie al snel ruim 10 centimeter voor m'n doelwit. Dat is beter dan voor de 'reparatie' want toen was het 20...

Ik heb niet getest met zo'n a4tje met streepjes, maar dat is vooral omdat mijn printer al een tijdje stuk is. Wel heb ik getest met een aantal doosjes (wit) met zwarte tekst er op. Deze heb ik dan zo opgesteld dat ze van links naar rechts steeds iets verder van de camera af staan. Dan heb ik met het center focus punt gefocust op het middelste doosje en een foto gemaakt. Meestal is het middelste doosje het scherpst, maar veel te vaak is het doosje links van het midden scherper. Ik zal binnenkort m'n testfoto's even online zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand toevallig enig idee of je dat 20D/300D kortingsboekje zo bij Canon kunt bestellen?
Staat wel op de site, maar zit er verder nog een check op of je daadwerkelijk een 20D in de actieperiode hebt gekocht?

Wil graag zo'n 580EX voor 325, da's nog wel een redelijke prijs, maar zonder die korting... hmmm.... wordt het al weer minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:21:
Iemand toevallig enig idee of je dat 20D/300D kortingsboekje zo bij Canon kunt bestellen?
Staat wel op de site, maar zit er verder nog een check op of je daadwerkelijk een 20D in de actieperiode hebt gekocht?

Wil graag zo'n 580EX voor 325, da's nog wel een redelijke prijs, maar zonder die korting... hmmm.... wordt het al weer minder :/
Kijk maar eens op deze pagina, onderaan kun je het kortingsboekje aanvragen.

Iedereen kan een kortingsboekje aanvragen en gebruiken, er wordt nergens gecontroleerd of je daadwerkelijk een 20D/350D hebt gekocht in de actie periode. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had drie weken geleden zo'n boekje aangevraagd...

... en heb hem nog steeds niet thuis ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had 'm binnen een week in huis. Ik heb wel gelezen dat veel mensen 3 à 4 weken moesten wachten voor ze het boekje kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

De_Klusjesman schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:27:
Ik had 'm binnen een week in huis. Ik heb wel gelezen dat veel mensen 3 à 4 weken moesten wachten voor ze het boekje kregen...
Binnen 2 weken had ik ze binnen.

Sterker nog: binnen 2 weken na het opsturen van de formulieren etc heb ik mijn geld al terug !! 250 euri voor 2 lenzen en 1 flits .. Dus intotaal kun je binnen een maand je geld terughebben als je het boekje nog moet bestellen !

[ Voor 31% gewijzigd door mjl op 15-06-2005 12:49 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 711
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05-2023

711

joepie, gisteren eindelijk de knoop doorgehakt (7d of 20d) en heb de canon 20d gehaald bij konijnenberg. Zie sig. Heb nog ff de 70-200 f/2.8 L IS vastgehouden maar die hou ik nog maar even op mijn wishlist :)

nog een vraagje:
- hebben jullie beschermfolie op de Lcd of is dit niet nodig? heb op mijn ipod photo en mv 500 wel van dit spul zitten en vraag me af hoe gevoelig het display is voor beschadiging (die van de ipod is erg gevoelig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

711 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:31:
- hebben jullie beschermfolie op de Lcd
Nope.
of is dit niet nodig?
Bij normaal gebruik niet, nee. Het display krast niet zo heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb het er wel op. Gekocht bij inkoopacties.net voor een paar euro incl verzending. Voel ik me toch net weer wat prettiger bij.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Ik wil misschien gaan overstappen naar een 20D, het hangt er een beetje vanaf wat de geruchten doen mbt zijn/haar opvolger.
Nu vraag ik me alleen iets af..... uiteraard ga ik mijn 10D dan verkopen want anders is het een beetje dubbel op.
Nu heb ik hem al een tijdje te koop staan en heb al half half wat mensen gehad die interesse hebben maar als ik dan het aantal opname's wat er met de body gemaakt is noem dan haakt men spontaan af.
Ik ben namelijk eerlijk en een anderhalf jaar oude 10D met normaal hobby gebruik achter de rug staat inmiddels op ongeveer 25000 en is in goede staat.
Ook weet ik dat een sluiter bij de NIET proline van canon ongeveer een levensduur zal hebben van 50000 met een marge naar boven en beneden.(kan bij 30000 de geest geven maar soms ook over de 100000)
Hoe staat het met jullie, hoeveel schieten jullie nou zon beetje per maand?
Mij lijkt het redelijk normaal want een dslr schiet gewoon snel en die koop je ook niet voor de vakantiekiekjes en om eerlijk te zijn geloof ik de meeste advertenties van 2e hands body's met 4000 opname's van meer dan een jaar oud niet helemaal, zeker niet wegens overstap naar een beter/pro model body.
Is het misschien een beetje het verhaal van altijd binnen gestaan en is van een oud vrouwtje geweest?

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
3500 foto's in 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 14-09 17:42
Bijna 6000 in 4 maanden, maar laten we er geen opsom-topic van maken :P
25000 in anderhalf jaar is dan ook niet echt vreemd denk ik...
Bij een verkoop misschien iets minder eerlijk zijn ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer een kickje :*)

Ik wil graag een telelens kopen voor mijn 20D. Ik twijfel tussen de Tamron en Canon lenzen. Vooral de prijs vind ik persoonlijk een struikelblok ten nadele van Canon.
En ja, ik begrijp sommige mensen die zeggen dat ik een camera van meer dan 1500 euri gekocht heb.. blah blah. En glas gaat je hele leven mee, blah blah.
Hebben ze ook een beetje gelijk in.
Ook heb ik al het centrale objectieventopic doorgelezen (pffff deel 2 was ook al 19 pagina's).
Ook deze site gevonden, en gelezen.
In dit topic stonden een aantal foto's van de Tamron 28/200 of 28/300. Maar deze zijn verdwenen.
Vraag is eigenlijk, heeft er nog iemand foto's van de Tamron lens ? En enkele voorbeeldfoto's ?
Mailen van de foto's mag ook, maar misschien is het ook geschikt voor andere medeforummers ?

Oh ja, belangrijkste vergeten : ik wil de lens hoofdzakelijk voor natuur(buiten)fotografie gaan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:48:
Even weer een kickje :*)

Ik wil graag een telelens kopen voor mijn 20D. Ik twijfel tussen de Tamron en Canon lenzen. Vooral de prijs vind ik persoonlijk een struikelblok ten nadele van Canon.
En ja, ik begrijp sommige mensen die zeggen dat ik een camera van meer dan 1500 euri gekocht heb.. blah blah. En glas gaat je hele leven mee, blah blah.
...
In dit topic stonden een aantal foto's van de Tamron 28/200 of 28/300. Maar deze zijn verdwenen.
zeer bijzonder, heb je een supercamera ga je er mickeymouse lenzen op zetten, de lenzen die je aanhaalt zijn echt de bottom line, gewoonweg zonde. Doe jezelf een plezier en koop een 70-200/F4 van Canon, je weet niet wat je meemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
en vergeet de cash-back niet, scheelt ook weer €100,- :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:51:
Liever laat dan nooit (zag niet of je al een antwoord had gehad): Ja dat geld zowel voor de interne als de externe flitsers (ook studio-spul).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
Handelaren, nu de nieuwe Canon 1D mk III multires multispeed (22 Mp, DIGIC III, 10fps) is geannonceerd kopen wij uw overtollige 1D mk II en 1Ds mk II modellen op tegen redelijke prijzen. Alleen nieuwe exemplaren in gesealde doos en met blanco garantiebewijs. Afhankelijk van uw aantallen betalen wij voor uw voorraad 1D mk II per stuk ongeveer 2250 EUR ex BTW (netto netto) en voor een 1Ds mk II 4450 EUR ex BTW (netto netto). Inkoop tegen kontanten alleen na overleg van originele inkoopfactuur, zowel Canon Europe als gray import.

Dit is een advertentie van marktplaats, op dpreview staan ineens heel veel geruchten over de MK III ik loop me rot te zoeken maar kan er verder niet veel over vinden misschien hebben jullie meer nieuws of dit waar is of weer het zoveelste gerucht?

22 Mp, DIGIC III, 10fps stel dat <---DIT waar is, dan zit volgens mij als je in raw schiet in 4 sec een GB CF VOL!!!!! 8)7 :+ :o :?

Ik durf er (nog) geen topic voor te openen maar zou dit dan "het" nieuwe model zijn van het najaar ipv een opvolger 20d???

[ Voor 7% gewijzigd door Triplefox op 14-07-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 10:53

Garyu

WW

Wát? Nu al weer een opvolger voor de 1Ds mk II? Lekker hoor 8)7 :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triplefox schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:45:
Handelaren, nu de nieuwe Canon 1D mk III multires multispeed (22 Mp, DIGIC III, 10fps) is geannonceerd kopen wij uw overtollige 1D mk II en 1Ds mk II modellen op tegen redelijke prijzen. Alleen nieuwe exemplaren in gesealde doos en met blanco garantiebewijs. Afhankelijk van uw aantallen betalen wij voor uw voorraad 1D mk II per stuk ongeveer 2250 EUR ex BTW (netto netto) en voor een 1Ds mk II 4450 EUR ex BTW (netto netto). Inkoop tegen kontanten alleen na overleg van originele inkoopfactuur, zowel Canon Europe als gray import.

Dit is een advertentie van marktplaats, op dpreview staan ineens heel veel geruchten over de MK III ik loop me rot te zoeken maar kan er verder niet veel over vinden misschien hebben jullie meer nieuws of dit waar is of weer het zoveelste gerucht?

22 Mp, DIGIC III, 10fps stel dat <---DIT waar is, dan zit volgens mij als je in raw schiet in 4 sec een GB CF VOL!!!!! 8)7 :+ :o :?

Ik durf er (nog) geen topic voor te openen maar zou dit dan "het" nieuwe model zijn van het najaar ipv een opvolger 20d???
Ik geloof er geen drol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Floris schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:10:
[...]

Liever laat dan nooit (zag niet of je al een antwoord had gehad): Ja dat geld zowel voor de interne als de externe flitsers (ook studio-spul).
Met de 550/580 (420 ook?) kun je op fp flitsen, dat is t/m 1/8000. Geen master/slave gebeuren dan en een beprekte intensiteit.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
haha
multires multispeed.
ze bieden ook een aardig lage prijs voor de camera's :D
misschien moet ik ook maar eens zo'n advertentie plaatsen!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eos 20D, en kan niet helemaal wijs uit de verschillende kwaliteitsstanden die ik kan kiezen. Heeft iemand een idee waar ik een overzichtje kan vinden wat de maximale vergroting is bij afdrukken op welke stand. Wil namelijk op vakantie liefst zo veel mogelijk fotos nemen, maar wil ze wel indien mooie fotos kunnen uitvergroten. Kwestie van de goede keuze maken, maar daarom zoek ik wat extra info, en anders maar extra cf-kaartje kopen.

p.s. iemand ervaring met digitale cameras en zeilboten, nog dingen die ik kan doen om bv zoutkristallisatie te voorkomen door zoute lucht die camera binnendringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 10:53

Garyu

WW

jsprakel, misschien heb je hier iets aan: http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/p_2_016.html

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks garyu, mijn vraag idd beantwoord!
wat een uitvinding zo'n forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:42
Heren en dames, ik weet niet of ik dat hier kan vragen ?

Heeft er iemand de EOS Solution Disk van de 20D (Of canon ?). Die van mij is totaal onleesbaar geworden.

Iemand rond Delft ? Kan ik alles weer compleet maken..

Bvd.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Staat op de site van Canon niet alles en dan in de laatste versies?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:18:
[...]

Ik geloof er geen drol van.
inderdaad, waarschijnlijk komt er een 12 mpixel eyecontrolled focus 5D aan, ongeveer zelfde body als 20D, luxere sensor, eye controlled focus etc... ipv een opvolger in de 1D serie, dit aldus wat lui van DPZ die goede contacten hebben met Canon

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
twixx schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:14:
Staat op de site van Canon niet alles en dan in de laatste versies?
Zie voornamelijk Updaters, vandaar de vraag... Zal het eens proberen.. Maar zou ook graag weer de CD in mijn bezit willen.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:12:p.s. iemand ervaring met digitale cameras en zeilboten, nog dingen die ik kan doen om bv zoutkristallisatie te voorkomen door zoute lucht die camera binnendringt.
Geen ervaring, maar ik denk dat de body redelijk goed afgeschermd is wat dat betreft. Je gaat eerder een probleem met je objectieven krijgen. Wellicht is een weather sealed objectief een goede investering. Wel een duur grapje, alle L objectieven met uitzondering van de 70-200/4L zijn beschermd tegen weersinvloeden. Een andere mogelijkheid is fotograferen vanuit een mooie plastic zak, maar of dat erg goed gaat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:19:
[...]

inderdaad, waarschijnlijk komt er een 12 mpixel eyecontrolled focus 5D aan, ongeveer zelfde body als 20D, luxere sensor, eye controlled focus etc... ipv een opvolger in de 1D serie, dit aldus wat lui van DPZ die goede contacten hebben met Canon
Wat ik ervan weet, is dat er inderdaad een model komt tussen de 20D en de 1D MKII. Waarschijnlijk een ingebouwde grip, betere bediening en wellicht een hogere resolutie. Dat het model er komt is al door Canon aangegeven, maar de precieze specs blijven een raadsel. Ik denk eerder dat het model een 3D gaat heten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
Nieuwe Firmware Update is uit voor de 20D :

This firmware update (version 2.0.2) incorporates the following additions and improvements:

Fixes bugs that occurred when using the EOS Capture application.
This fIrmware update applies to cameras with firmware versions up to 2.0.0 installed. If your camera's firmware is already version 2.0.2, it is not necessary to perform this update.

http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

Wat ik ervan weet, is dat er inderdaad een model komt tussen de 20D en de 1D MKII. Waarschijnlijk een ingebouwde grip, betere bediening en wellicht een hogere resolutie. Dat het model er komt is al door Canon aangegeven, maar de precieze specs blijven een raadsel. Ik denk eerder dat het model een 3D gaat heten ;)
Op de site van konijn staat nu ook een aankondiging:
10-08-2005 14:52 uur
Canon komt met de nieuwe EOS 5D!

Gerucht wordt waarheid, Canon introduceert een nieuwe spiegelreflex camera de Canon EOS 5D.

Deze camera heeft een 12,8 megapixel sensor (type CMOS 35,8 x 23,9mm) zoals in vele ander DSLR camera's. Het LCD scherm is groter dan de andere modellen. Het gaat hier om een 2,5 inch LCD scherm met 230.000 pixels. De Mount is gebouwd voor de EF lenzen, de EF-S lenzen zullen dus niet passen. De camera heeft een USB 2.0 aansluiting en de accu is ongewijzigd. Schrijf u nu vrijblijvend in voor deze camera, prijs en levertijd momenteel nog niet bekend.(inschrijven kan via de button verwacht)
Bij de verwacht button staat hij er overigens nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

breinonline schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:21:
Deze camera heeft een 12,8 megapixel sensor (type CMOS 35,8 x 23,9mm)
Dat lijkt heel veel op de sensor in de Canon EOS-1Ds (35.8 x 23.8 mm) of Canon EOS-1Ds Mark II (36 x 24 mm) qua grootte en is veel groter dan enige andere dSLR camera van Canon. Prijs zal wel navenant zijn? Ze hebben dus een camera zonder cropfactor gemaakt (lekker WIDE-angle) en met een bescheiden aantal megapixels (lekker hoge ISO waarden). Klinkt goed.

[ Voor 48% gewijzigd door T.T. op 10-08-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Ja, combineer dit met eerdere geruchten en je hebt alle specs bij elkaar: http://alex.netfun.ro/Canon5D-specs.pdf

Prijs ligt ook netjes tussen de 1D en 20D in zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Ik ben van plan vanaf de 300D over te stappen naar de 20D. Nu begreep ik dat de niet-Canon accu's voor de 300D wel werken in de 20D maar niet op te laden zijn in de 20D lader. Heeft iemand ervaring met de originele Canon 300D accu, werkt die wel? Dat scheelt toch weer een dure accu kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

breinonline schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:34:
Ik ben van plan vanaf de 300D over te stappen naar de 20D. Nu begreep ik dat de niet-Canon accu's voor de 300D wel werken in de 20D maar niet op te laden zijn in de 20D lader. Heeft iemand ervaring met de originele Canon 300D accu, werkt die wel? Dat scheelt toch weer een dure accu kopen...
Ik ben van een 300D naar een 20D gegaan, en heb de Hama 511-kloon accu 'meegenomen' en die werkt prima in de 20D + lader van 20D, volgens mij is die lader ook gewoon identiek.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Ik heb de Canon BP-511a gekocht. Allemachtig wat een duur spul is dat. Hopelijk levert het straks bij de verkoop z'n meerwaarde op :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een Lenmar DLC511 BP511 kloon acco bij mijn 20d, en die werkt in cam en op lader....

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Hoe oud zijn jullie 20D's? Diegene die ik ken heeft zijn 20D nog niet zo lang, wellicht dat de lader veranderd is? Of hij heeft gewoon het verkeerde merk nep-accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

breinonline schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 07:40:
Hoe oud zijn jullie 20D's? Diegene die ik ken heeft zijn 20D nog niet zo lang, wellicht dat de lader veranderd is? Of hij heeft gewoon het verkeerde merk nep-accu's?
Ik heb de mijne eind januari 2005 gekocht (bij Foto Klein overigens).

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een neppert die goed oplaadt in de lader van de 20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
breinonline schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 07:40:
Juni 2005, 'Canon Battery Charger CB-5L'

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
Vraagje:

Ik wil een "zak" gaan kopen voor mijn 20D, nu is er een merk EWA die verkopen waterproof zakken, heeft iemand van jullie misschien ervaring met dit soort waterproof zakken en/of behuizingen?
Aangezien ik nog niet het geld wil/kan uitgeven aan een 1 serie vanwege de weathersealing (en de rest) lijkt dit me voorlopig misschien een goede oplossing bij slecht weer.
Misschien hebben of kennen jullie nog andere merken en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik heb al behoorlijk gegoogled maar kom steeds niet echt ver en laat staan wat reviews betreft.
Ik moet ook zeggen dat een EWA wel erg groot is!
Het hoeft ook niet zo heftig te zijn dat je ermee kan duiken het gaat in mijn geval puur om de set iets meer watervast te maken met regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik weet niet bij wat voor regen je gaat schieten, maar een niet al te heftige regenbui overleeft een 20D ook zonder toevoegingen. Misschien niet als je urenlang onafgebroken in de regen loopt, maar een fikse bui is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
koraks schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:51:
Ik weet niet bij wat voor regen je gaat schieten, maar een niet al te heftige regenbui overleeft een 20D ook zonder toevoegingen. Misschien niet als je urenlang onafgebroken in de regen loopt, maar een fikse bui is geen probleem.
Nou het gaat erom dat het meer is dan 1 bui, soms ben ik wel wat langer bezig en in extreme gevallen idd wel een middag.
Ik werk dan soms wel onder een plu maar toch raakt de boel wel erg vochtig tijdens het gebruik.
Omdat ik soms ook wat in "opdracht" doe moet ik wel een beetje flexibel zijn wbt het weer en niet als een angsthaas weer naar de auto rennen als het gaat regenen.
Het zou trouwens in mijn geval alleen om de body gaan wat de lenzen zijn allemaal voorzien van goede filters en zijn WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Triplefox schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:08:
[...]

Nou het gaat erom dat het meer is dan 1 bui, soms ben ik wel wat langer bezig en in extreme gevallen idd wel een middag.
Dan is, zeker voor je gemoedsrust, iets van bescherming inderdaad wel aan te raden. Kom je toch gauw bij zo'n soort zak uit. Ik ben niet zo goed thuis in die producten, maar ik neem aan dat er nog wel wat compacters is te vinden dan de zak die je zelf al had gevonden?
Het zou trouwens in mijn geval alleen om de body gaan wat de lenzen zijn allemaal voorzien van goede filters en zijn WP.
offtopic:
Ik neem aan dat je 70-200 dan geen f/4 is, want die heeft geen weatherseal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Met Monaco aan de Maas had ik gewoon een plastictas om m'n camera. Gat in de onderkant gescheurd en met een elastiekje net achter je zonnekap vastgemaakt. Ziet er niet uit, maar werkt wel voor een middagje regen :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik ben maar een beginner en dat zal ook wel blijken uit mijn vraag. Toch hoop ik nog een antwoord te krijgen voor dat ik wordt gecensureerd :-)

Nadat onze dochter hier was met een EOS 10D waren we zo onder de indruk dat we zelf de 20D hebben gekocht. Alles is duidelijk, maar een vraag blijft knagen: Bij "File Info" in Photoshop staat bij foto's gemaakt met de 10D: 180 dpi resolutie en bij de foto's van onze 20D: een resolutie van 72.

Wij gebruiken de hoogste quality instelling. Verder zie ik nergens een optie om deze resolutie in te stellen.Wie heeft een verklaring?
Is de 10D anders?? Wat zijn de consequenties van de lagere resolutie van 72?

Ik hoop op een antwoord.... Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Die 72dpi heeft te maken met de resolutie van je monitor. Pas bij het afdrukken van je foto, komt het dpi-verhaal echt kijken.
Waarschijnlijk heeft je dochter een andere monitor of instellingen. Maar als je naar de resolutie van de foto kijkt, zul je zien dat die van jouw een hogere resolutie heeft dan die van je dochter.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:32:
Hallo. Ik ben maar een beginner en dat zal ook wel blijken uit mijn vraag. Toch hoop ik nog een antwoord te krijgen voor dat ik wordt gecensureerd :-)
Dat valt wel mee hoor :)
Nadat onze dochter hier was met een EOS 10D waren we zo onder de indruk dat we zelf de 20D hebben gekocht. Alles is duidelijk, maar een vraag blijft knagen: Bij "File Info" in Photoshop staat bij foto's gemaakt met de 10D: 180 dpi resolutie en bij de foto's van onze 20D: een resolutie van 72.

Wij gebruiken de hoogste quality instelling. Verder zie ik nergens een optie om deze resolutie in te stellen.Wie heeft een verklaring?
Is de 10D anders?? Wat zijn de consequenties van de lagere resolutie van 72?
Blijkbaar is de standaardinstelling van de 10D anders. Dit maakt niets uit. Of de resolutie 180 of 72 dpi is maakt niets uit voor de kwaliteit van de foto. Het heeft te maken met de grootte van afdrukken. In Photoshop kan je via het menu image > image size zelf de resolutie veranderen. Als je het aantal pixels gelijk houdt, dan zie je daar dat de grootte van de afbeelding wijzigd. Voor afdrukken wordt normaal gesproken 300dpi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank, brein! Ik vermoedde al wel zoiets, maar ben blij dat je me gerustgesteld hebt.

Ciao, Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

koraks schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:18:
[...]

offtopic:
Ik neem aan dat je 70-200 dan geen f/4 is, want die heeft geen weatherseal!
Alleen de 70-200 f/2.8 IS is weathersealed, de 70-200 f/2.8 ook niet. Maar ook de f/2.8 (waarvan ik er een heb) is genoeg weathersealed, net zoals de 20D. Ik heb op vakantie in Schotland vrijwel alleen maar in de regen met de 20D gelopen en ik heb geen enkel probleem gehad. Ook de Tamron 17-35 is erg goed in het weerstaan van regen. Ik heb een dag lang in Edinburgh rondgelopen met alleen maar regen en ook dat was geen probleem.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

twixx schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:00:
Ik heb de Canon BP-511a gekocht. Allemachtig wat een duur spul is dat. Hopelijk levert het straks bij de verkoop z'n meerwaarde op :)
Je hebt die accu's (non-Canon) voor 10 euro met meer capaciteit hoor :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste