Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
De naam of dat er ueberhaupt een nieuwe Rebel komt?hoax
Of ie nou 350D of Rebel XT heet: als die nieuwe eraan zit te komen lijkt het me niet handig om nu een oud model te kopen. Zou iig. nog ff 2 weekjes wachten totdat duidelijk is waar Canon mee gaat komen dan.
Maar ja, da's mijn mening.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 02-02-2005 15:03 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Tja, wat Canon de komende weken gaat presenteren blijft gissen, de 100 euro cashback was natuurlijk een actie om de oude voorraad te laten slinken, dus wie weet. En hoe de camera er uit gaat zien is ook makkelijk te raden natuurlijk (uitgeklede 20D, dus plastic met 8Mpix en korte opstarttijd maar geen FEC, 2ndcurtain of super snelle AF), dus geruchten zijn zo gemaakt, de naam blijt gissen een 350D lijkt me niet waarschijnlijk, eerder een 500D of een 3000D. Of een 300D-V (of 300VD etc. etc.) om de ETTL II aan te duiden.matthijst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:03:
[...]
De naam of dat er ueberhaupt een nieuwe Rebel komt?
Of ie nou 350D of Rebel XT heet: als die nieuwe eraan zit te komen lijkt het me niet handig om nu een oud model te kopen. Zou iig. nog ff 2 weekjes wachten totdat duidelijk is waar Canon mee gaat komen dan.
Maar ja, da's mijn mening.
-------
Ik had ook liever gezien dat de 20D een 10D-MkII was geweest; dat had veel beter in de naamstructuur van Canon gepast. Nu kunnen ze niet echt een 30D introduceren; dat werkt verwarring met de oude D30.
Je zegt het zelf al, het feit dat de 20D niet de 10D-MKII heet geeft al aan dat Canon de "MK-II" naamgeving alleen voor de 1 serie gebruikt, de opvolger van de 300D zal dus geen 300D-MKII als naam mee krijgen denk ik.Katsunami schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:28:
En wat denkt met van een 300D-MkII?
Ik had ook liever gezien dat de 20D een 10D-MkII was geweest; dat had veel beter in de naamstructuur van Canon gepast. Nu kunnen ze niet echt een 30D introduceren; dat werkt verwarring met de oude D30.
Verwijderd
Verwijderd
Is er een manier om photoshop en dat Digital photo... wat je bij je 20D geleverd krijgt exact dezelfde kleurinstellingen mee te geven? Het verschil is bij mij nu erg groot. Ik heb niet veel kaas gegeten van calibreren etc. en de help files maken me ook niet veel wijzer? Hoe hebben jullie dit ondervangen?
Bij mij komen de twee genoemde applicaties gelijk over kwa kleuren. Heb je per ongeluk niet adobeRGB ingesteld als werkruimte binnen Photoshop of een andere aanpassingen aan het gebruik van profielen o.i.d.?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:06:
Even iets heel anders,
Is er een manier om photoshop en dat Digital photo... wat je bij je 20D geleverd krijgt exact dezelfde kleurinstellingen mee te geven? Het verschil is bij mij nu erg groot. Ik heb niet veel kaas gegeten van calibreren etc. en de help files maken me ook niet veel wijzer? Hoe hebben jullie dit ondervangen?
Verwijderd

TnX Beaves!
hij stond op adobe RGB en heb nu de monitor instelling gekozen of eigenlijk geen colormanagement at all en daarmee is het verschil weg! Beetje dom he?
Is dat nou eigenlijk een lens die alleen op digitaal werkt?Beaves schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:17:
[...]
Je kan ook voor de Tamron 17-35 f/2.8-4 gaan, optisch zeer goed, net zo goed als de 17-40 maar dan voor de helft van de prijs.
Van de Tamron website:Jasper schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:09:
[...]
Is dat nou eigenlijk een lens die alleen op digitaal werkt?
Werkt dus ook op full-frame cams.Tamron's new ultra wide-angle zoom lens starts at 17mm when used with a conventional 35mm SLR camera. When mounted on an APS-size digital SLR camera, it provides a focal length coverage equivalent to a 28-55mm (on a 35mm format camera), covering the desirable wide-angle to
standard range.
Om mijn oud-leraar Nederlands te citeren: "Voei!"
[ Voor 17% gewijzigd door koraks243 op 03-02-2005 22:57 ]
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Toch ben ik het daar niet mee eens.matthijst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:28:
500 pixels in de breedte was voor mij verschil genoeg: bijna 1/3 van een 10x15 foto cropruimte
Een fullsize 20D foto kan je bijna 4 10x15 crops uit halen (1800 x 1200)...
Uiteraard is de 17-40 een betere lens, maar ik denk dat je voor een lens meer terugkrijgt dan voor een verouderde body, helemaal nu de 350D eraan komt: dan gooi je met een 300D je geld aardig weg (als je eigenlijk een 20D wilt hebben bedoel ik). Als je een Sigma lens + 20D koopt kun je die lens over een jaar voor een relatief betere prijs verkopen dan dat je op je 300D aan inruil kunt vangen denk ik.
Als je nou eerst zorgt dat je je 300D écht ontgroeit bent, ipv te denken dat je iets niet kan met de 300D, en wel met de 20D. Want dat is gewoon onzin. Ok, je "mist" misschien een paar dingen die je niet kan gebruiken. Vraag is of je ze ook echt gebruikt. En praktijk wijst gewoon uit dat dat verschil klein genoeg is om je daar als beginnend fotograaf druk over te maken.
Je moet je fotografisch kunnen niet laten afhangen van je apparatuur, maar van je eigen inzicht en creativiteit.
En kun je nog andere functies noemen die je bij de 300D mist behalve de AI-servo, hogere ISO/minder ruis en de hogere framerate bij bursten ? (300D / 20D twijfelaar hier
Die leraar nam het niet zo nauw qua spelling ?koraks schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:27:
[...]
Om mijn oud-leraar Nederlands te citeren: "Voei!"
Ja, de 20D is vele male sneller, niet alleen in het aanzetten en in het wegschrijven, maar ook in het algemeen. Zo kan de 20D gelijktijdig schrijven en lezen, wat ideaal is. Je kan een burst schieten en meteen al bekijken of de foto's in die burst goed zijn, terwijl de 20D nog steeds foto's aan het wegschrijven is.x KeN x schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:22:
En kun je nog andere functies noemen die je bij de 300D mist behalve de AI-servo, hogere ISO/minder ruis en de hogere framerate bij bursten ? (300D / 20D twijfelaar hier)
Daarnaast heb je de vele custom functies die de 300D niet heeft en die je best gaat missen en is de 20D veel gemakkelijker in te stellen dankzij de joystick en het extra instelwiel achterop. Je hoeft bij de 20D niet meer onhandig een knop in te drukken + een instelwieltje te draaien als je in M werkt.
En vergeet de betere AF niet! En de solide behuizing.Beaves schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:38:
[...]
Ja, de 20D is vele male sneller, niet alleen in het aanzetten en in het wegschrijven, maar ook in het algemeen. Zo kan de 20D gelijktijdig schrijven en lezen, wat ideaal is. Je kan een burst schieten en meteen al bekijken of de foto's in die burst goed zijn, terwijl de 20D nog steeds foto's aan het wegschrijven is.
Daarnaast heb je de vele custom functies die de 300D niet heeft en die je best gaat missen en is de 20D veel gemakkelijker in te stellen dankzij de joystick en het extra instelwiel achterop. Je hoeft bij de 20D niet meer onhandig een knop in te drukken + een instelwieltje te draaien als je in M werkt.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Bericht hierboven
Verwijderd
Er staan 2 mapjes eentje leeg en eentje met jpg foto's.
Ik heb al verborgen bestanden weergeven ingeschakeld maar ik zie ze niet staan.
Wat doe ik fout ?
Verwijderd
Mij redelijk nieuwe Nova 2 AW zit nu al te vol
Had zelf de Micro Trekker 200 in gedachten. Er moet in ieder in kunnen:
20D + batt. pack & handstrap
50mm 1.4
70-200 L f4
17-40 L f4
+ zonnekappen
Speedlite 580EX
Maar dan is de MT200 al denk te klein
ik heb ook een micro Trekker 200 daarin zit:
300D + Tamron 28-75 2.8
Sigma 70-300 3.5/5.6
Kit lens
2 zonnekappen
2 extra accu's
en nog heb ik plek voor al mijn kabeltjes + oplader.. plek zat voor een flits lijkt mij!
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Verwijderd
Canon 100 Macro
Sigma 8 mm Fisheye
kopen
Denk dat de Mini Trakker AW een betere keuze is
Ik blijf nog even zoeken tot een betere keuze
Laat ik nou ook een Micro Trekker 200 hebbenB-lennium schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:43:
nee hoor... pas best wel denk ik.
ik heb ook een micro Trekker 200 daarin zit:
300D + Tamron 28-75 2.8
Sigma 70-300 3.5/5.6
Kit lens
2 zonnekappen
2 extra accu's
en nog heb ik plek voor al mijn kabeltjes + oplader.. plek zat voor een flits lijkt mij!
En daar past in:
300D met grip eronder en kitlens erop
Sigma 70-200 2.8 plus zonnekap / statiefgondel
Sigma EF-500 Super
Canon 50mm 1.8
plus alle kabeltjes / flash-kaarten / gebruiksaanwijzingen.
Plus als ik het nog ff wat handiger indeel kan me toekomste Tamron 28.75 2.8 & Canon 10-22 er ook nog bij...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Bericht hierboven
Floris schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:25:
Mooooody: Helaas wel ja, is dat duidelijk genoeg?
Ligt eraan hoe je het bedoeldFloris schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:25:
Mooooody: Helaas wel ja, is dat duidelijk genoeg?
Je kan "helaas wel" opvatten als "helaas, de lens is zo goed dat ik hem gewoon moest kopen", of je kan het opvatten als "helaas, een verrekijker is nog beter".
Ik denk dat het laatste van toepassing is
Die doed van Luminous Landscape heeft een tijdje in Bangladesh gezeten en daar zijn 1Ds2 vevuild met deze lens, komen nog prachtige platen vanaf als je ze resized bekijkt, maar op fullsize/print ze je de kleuren in elkaar overlopen. Bovendien is DO-glas niet echt scherp te noemen, net of je een haze-filtertje gebruikt. (Ja zonde!)
Qua CA en PF scoort de lens wel goed in mijn ogen, heel goed zelfs. Barrel- en Pincushindistortion heb ik niet echt naar gekeken.
Bericht hierboven
Toch blijft de lens aantrekkelijk om zijn 300mm i.c.m het nieuwste IS-systeem en erg snelle AF.
Als je niet groter dan A4 gaat printen denk ik niet dat je veel verschil zal zien tussen de DO en bijv. de 70-200L serie.
Toch heb ik besloten om voor deze laatste te gaan voor nu, omdat de 100-400 IS me interessanter lijkt over een tijdje.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Omdat de DO toch wel vele malen beter is dan de 75-300... Maar hij haalt het niet bij een L. Maar een L is 2x zo zwaar/2x zo groot. Dus het is een mooi compromis denk ik. Ik wil em ook hebben, maar nu nog even niet (Geld is op)Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:26:
Mag ik je vragen waarom je perse de DO variant van de 75-300 wilt? Zoals Floris al aangeeft staat de DO variant niet bekend als de meest scherpe variant.
Verwijderd
Edit: waarom niet een 300/4.0 als je al een 70-200/4L hebt?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 14:12 ]
Iemand nog een andere tip eventueel, voor een doe het zelf Swipestaafje (de echte is besteld, maar wil die sensor graag schoon hebben)....
Als ik de DO koop gaat de 70-200 er ook uit. Kost me 1 stop lichtsterkte maar wel goede IS en lekker compact.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:12:
Edit: waarom niet een 300/4.0 als je al een 70-200/4L hebt?
[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 08-02-2005 15:43 ]
Ik heb getwijfeld tussen de DO en de 70-200 f/4L en ga toch voor deze laatste.Amphora schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:43:
[...]
Als ik de DO koop gaat de 70-200 er ook uit. Kost me 1 stop lichtsterkte maar wel goede IS en lekker compact.
De beeldkwaliteit is een flink stuk beter en de DO is net zo zwaar en bijna even lang (op 300mm) dan de L. Komt nog bij dat de DO bijna 2x zo duur is.
Neuh, ik neem de f/4L en kijk wat Canon over een tijdje op de markt brengt. Als er niets bij zit, neem ik een converter of de 300 f/4L IS, mocht ik meer tele willen.
Oja, sorryPelle schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:14:
Heren, alle praat over objectieven graag in centraal objectieven-topic
[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 08-02-2005 19:30 ]
Verwijderd
Bron: http://www.dpreview.com/news/0502/05021405canoneos20da.aspCanon Japan has this morning sprung a surprise on everyone with the announcement (in Japan only so far) of the EOS 20Da. This specialized version of the EOS 20D appears to be identical except for the removal of the 'hot mirror', the filter in most digital camera's which removes the InfraRed part of the spectrum. This camera would be especially suited to astrophotography as well as InfraRed photography, in use as a 'normal camera' it would probably require an external IR cut filter on the lens. In addition the camera has a partially transmissive mirror which enables live focusing on the LCD monitor.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Het is er niet voor bedoeld, het is nou eenmaal een consequentie van het principe. Maar met een halfdoorlatende spiegel (zoals blijkbaar in de 20Da zit) zou het in principe mogelijk moeten zijn om een SLR met EVF te maken. Of de sensor van de 20D(a) zich hiervoor leent, betwijfel ik echter. Het wachten is op wat meer details van dit nieuwe product.Dexter schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:02:
want SLR is nou toch volgens mij (ook digitaal) nou juist bedoeld om via oculair te kijken?
Ik heb JUIST een SLR gekocht omdat je een optische zoeker hebt.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
zelfde spiegel.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Omdat mijn ogen geen IR kunnen zien?SteAlthmAn schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:14:
Wat ik me afvraag, waarom zou je een lcd schermpje als zoeker willen gebruiken op je SLR?
Ik heb JUIST een SLR gekocht omdat je een optische zoeker hebt.
Kijk, als jij IR foto's wil maken, is het misschien handig om IR op je LCD scherm te zien. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit IR foto's gemaakt, 'k heb hoogstens gezien dat ik IR kan zien op de LCD van m'n Canon G3.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Die 20Da is voor astro fotografie. Ik denk niet dat jij door je zoekertje scherp kunt stellen op een paar kleine puntjes. Via het scherm gaat dat wel omdat je dat beeld kunt uitvergroten.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:25:
knappe jongen die in MF raakfocust met z'n EVF
En wat dan nog? Er zijn misschien wel mensen die dat reuze handig vinden. Ik kijk zelf ook liever door mijn zoeker dan op mijn scherm (staat doorgaans uit). Komt ook omdat ik niet anders gewend ben (ouwe zak). De 'nieuwe' fotografen zitten allemaal op die schermpjes te turen. Lijkt mij vreselijk onhandig, maar ja...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Professioneel Hyves-weigeraar
Let wel dat het waarschijnlijk niet goed is voor de sensor om langdurig beeld door te geven aan het display. Een G3 sluit deze ook af als je het scherm niet gebruikt.mphilipp schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:00:
[...]
Die 20Da is voor astro fotografie. Ik denk niet dat jij door je zoekertje scherp kunt stellen op een paar kleine puntjes. Via het scherm gaat dat wel omdat je dat beeld kunt uitvergroten.
En wat dan nog? Er zijn misschien wel mensen die dat reuze handig vinden. Ik kijk zelf ook liever door mijn zoeker dan op mijn scherm (staat doorgaans uit). Komt ook omdat ik niet anders gewend ben (ouwe zak). De 'nieuwe' fotografen zitten allemaal op die schermpjes te turen. Lijkt mij vreselijk onhandig, maar ja...
-------
Mwa.... het is eerder beveiliging tegen inbranden van de display, of nog eerder besparing van de energie in de accu. Een digitale videocamera werkt ook met CCD/CMOS sensoren, en die laten ook live beeld op een scherm zien, urenlang als het moet. De sensor zal er denk ik niet aan onderdoor gaan.mjl schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:01:
Let wel dat het waarschijnlijk niet goed is voor de sensor om langdurig beeld door te geven aan het display. Een G3 sluit deze ook af als je het scherm niet gebruikt.
Dus geen hoax: "Canon EOS 350D / Digital Rebel XT"hoax
http://www.dpreview.com/news/0502/05021704canon_eos350d.asp
Verwijderd
tsja...matthijst schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:48:
[...]
Dus geen hoax: "Canon EOS 350D / Digital Rebel XT"
Hebben die sensoren ook 8Mpixel? Dacht het niet, de meeste hebben 800.000 pixels. Daardoor hoeft er veel minder bandbreedte aanwezig te zijn. Als een 20D continue zijn sensor aan het LCD scherm moet doorsturen met een framerate van ongeveer 20fps moet er wel zo veel bandbreedte aanwezig zijn, reken zelf maar uit hoeveel dat is. Dat gaat nooit lukken.Katsunami schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:18:
[...]
Mwa.... het is eerder beveiliging tegen inbranden van de display, of nog eerder besparing van de energie in de accu. Een digitale videocamera werkt ook met CCD/CMOS sensoren, en die laten ook live beeld op een scherm zien, urenlang als het moet. De sensor zal er denk ik niet aan onderdoor gaan.
Daarnaast heeft de sensor binnen een SLR na elke foto een reset nodig, ook niet echt handig
..the camera has a partially transmissive mirror which enables live focusing on the LCD monitor (this can only be done for short times and requires the mirror to be locked up).
Verwijderd

Zo, En dat zijn de teasers dan maar weer

Meeste zijn gemaakt met een Canon EF 24-70/2.8 L USM
Now time for bed

Blijft jammer dat ze nu van de naamgeving afwijken, waren toch altijd ronde honderd tallen, hoewel er zijn ook EOS 55's geweest en je hebt de EOS 33 .... toch blijf ik 350D een lelijke naam, 330D had ik persoonlijk mooier gevonden/matthijst schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:48:
[...]
Dus geen hoax: "Canon EOS 350D / Digital Rebel XT"
-------
* Dexter blijft erg blij met zijn 20d.. Vanaf morgen ook met 50mm 1.8 erbij in het assortiment Ben benieuwd
[ Voor 19% gewijzigd door Dexter op 21-02-2005 12:36 ]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Goh ja, nu je het zegt ... 650, 750 en 850, maar die zijn ook wel heeel erg oud en al uit mijn geheugen gewist blijkbaar ... dan is de 350D niet eens een rare ... Op zich had ik een 300Dv of 300vD verwacht, de 30v en 33v zijn tenslotte hun voorgangers met E-TTL II.Dexter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:35:
Ach...ik meen me te herinneren dat in den begintijd van de EOS er ook nog zoiets was als de EOS 650. De EOS 50 de 5, de 30 en de 3 zelfs de 60D. Ik weet niet of er zoveel ronde hondertallen zijnMaar snap wel wat je bedoelt, maar het is wel heel persoonlijk. Ik vind namerlijk 350 aardiger klinken dan 330.
* Dexter blijft erg blij met zijn 20d.. Vanaf morgen ook met 50mm 1.8 erbij in het assortiment Ben benieuwd
Met honderdatallen bedoel ik natuurlijk de "consumenten range" (Eos 500, 500n, 300, 300v) Zo heb je ook de 1000 serie (1000, 1000F, 1000FN, 3000 ...) als goedkoopste instapklasse. De tientallen (profesionele backups) 10, 50, 30, 33 ... en als laatste de "enkeltallen" (1, 3, 5 ...) voor de professionals.
[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 21-02-2005 13:47 ]
-------
Maar goed..tot zover het off-topic gehalte van mijn kant...komend weekend even lekker naar Duitsland (richting Trier), dus ik hoop daar weer wat verder met mijn 20d te komen en weer wat te kunnen proberen.
Verwijderd
Ik zie weinig verschillen meer met de 20d...
Hoewel ik een kleiner formaat toch niet erg prettig zou vinden.
Verwijderd
Helemaal mee eens! En ik kon toch al niet langer meer wachten!!Dexter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:16:
Zijn nog steeds wel degelijk verschillen hoor, maar tis maar net of je die de moeite waard vindt. Ik persoonlijk zou nog steeds voor de 20d gaan omdat ik een degelijke body wil die solide aanvoelt en in de hand ligt. Dus geen kunststof superlichte behuizing voor mij. Maar ook dat is heel persoonlijk.
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!!
http://www.bobatkins.com/...ital_rebel_xt_vs_20d.html
//
Groetjes, FaceDown.
Een grip voor de 20D kun je later altijd weer aanschaffen. Is goedkoper dan de oudere 10D/D60/D30 grip zelfs: 150 euro voor de 20D grip, tegenover 240 voor de oude BG-ED3..
Verwijderd
Verwijderd
Canon/Sigma? Nogal een verschil lijkt meVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:05:
Woei! Dit weekend eindelijk mijn eigen 24-70/2.8 !
Nogal ja. Ik heb vandaag weer de Sigma van een vriend geleend, maar ik weet nu toch zeker dat ik even een maandje doorspaar en de Canon ga kopenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:29:
[...]
Canon/Sigma? Nogal een verschil lijkt me
Gister nog even naar mijn leverancier gemaild hierover en volgens hem was de 20D op de Canon Nederland prijslijst van Maart niet veranderd.Q schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:31:
Is het te verwachten dat de 20d nu ook wat goedkoper zal worden?
Verwijderd
Canon 24-70/2.8 L USMVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:29:
[...]
Canon/Sigma? Nogal een verschil lijkt me
1150? Hoe doe je dat? Winkel? WaarFaceDown schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:39:
Ik kan een nieuwe 20D kopen voor 1150,-.. holy shhh.. ik wilde eigenlijk voor de 350D gaan (heb nu een 300D) maar dit wordt toch ook wel heel interessant. Voor m'n 300D kan ik met grip nog wel rond de 700,- krijgen dus kost die 20D me 450. Wel een hoop geld maar ook een leuke cam waar ik nog lang mee vooruit zal kunnen.... ik weet echt niet wat ik moet doen...
@Alfisti: thanks for the tip.
Dat zit ik me ook af te vragen...Q schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:47:
[...]
1150? Hoe doe je dat? Winkel? Waar
@Alfisti: thanks for the tip.
Zit namelijk ook te twijfelen of ik een upgrade naar de 20D ga doen
Volgende week ga ik ook mijn 20D bestellen, Ik zit er dus bovenopTha BasZ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:39:
[...]
Dat zit ik me ook af te vragen...
Zit namelijk ook te twijfelen of ik een upgrade naar de 20D ga doen
Alleen wel nog even de 300D lozen, denk met de prijs die ik in gedacht heb dat ik hem zo kwijt ben
Dat is eigenlijk een heel best prijsje. Begin januari was deze versie nog 1400 ofzo volgens mij.
Maarja, het echte geld gaat waarschijnlijk in de lenzen zitten..
Ik wil trouwens eerst m'n 300D kwijtraken en dat wil nog niet echt lukken. Alfisti, wat ga jij ervoor vragen? Welke accessoires verkoop je erbij?
Groetjes, FaceDown.
Als ik 1000% zeker weet dat ik droog kan blijven zal ik een paar foto's pogen te maken
Oeps we moesten ontopic blijven...
Toch?
He mede alfa rijderAlfisti schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:51:
[...]
Gister nog even naar mijn leverancier gemaild hierover en volgens hem was de 20D op de Canon Nederland prijslijst van Maart niet veranderd.
Beetje krappe prijsstelling (op marktplaats wordt nog iets meer geboden...), maar als je een zwarte rebel voor 475 kwijt wilt hou ik me aanbevolen ....Katsunami schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:34:
Een 300D+kitlens kun je volgens mij niet meer voor vragen dan 550 euro als je een Nederlands model hebt (die zijn al voor 700 euro uit te halen, nieuw), en 450-500 euro voor een buitenlands model. Die krijg je namelijk al vanaf 600 nieuw. Als het een zwarte is, kun je misschien 25 euro meer vragen dan voor een zilveren...
-------
maar afijn, ik heb mijn 300D vanmiddag verkocht voor 550 euro en morgen word de 20D besteld
Ik heb m'n Camera wijselijk in de auto gelaten, 't schuim liep door de voordeur de discotheek uit
Netjes.Alfisti schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:21:
600 euro? Ik zie een 300D nog altijd voor 666 euro in de pricewatch staan![]()
maar afijn, ik heb mijn 300D vanmiddag verkocht voor 550 euro en morgen word de 20D besteld
Groetjes, FaceDown.
Of dat echt wijs ik weet ik niet... dekt je verzekering diefstal in zo'n geval?_-= Erikje =-_ schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:28:
Ik heb m'n Camera wijselijk in de auto gelaten, 't schuim liep door de voordeur de discotheek uit
Nee ik ook niet ... maar blijkbaar is de 300D 2dehands nog zo gewild dat er genoeg bieder zijn die 500 euro willen geven voor een 300D + kitlens.Katsunami schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:28:
Tja, krap of niet, mjl.. maar als ik een nieuwe 300D+Kitlens kan krijgen voor 600 euro, dan ga ik er op Marktplaats echt niet meer dan 400, max 450 voor geven hoor.
-------
Ik ben erg benieuwd waar dit prijspeil ooit op gaat houden, want 600 euro voor een 300D + kitlens is _echt_ geen geld
Edit: Ik zie net dat een D30 nog met moeite de 400 euro zal halen op ebay...
Dus tsja, dan gebruik ik die wel tot hij kapot gaat en te duur is om te repareren, hij is me echt nog wel zo'n 500-600 euro waard
[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2005 13:16 ]
Verwijderd
Is dat een volledige nederlandstalige 20D? (Handleiding ook dus) Of verkopen ze daar een import?FaceDown schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:36:
[...]
Netjes.Ik vanmiddag m'n 300D + Sigma 18-55 + UV + pola verkocht voor 575,- en ga van de week een 20D halen in Eindhoven.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Hallo allemaal;Grrrrrene schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:11:
Wat boeit het scherpstellen bij astro fotografie eigenlijk? De meeste hemellichamen zitten toch bij benadering op focusstandje oneindig
Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum, maar ik kijk met groot plezier naar jullie informatie.
Bij het doorbladeren van deze list, zag ik de vraag "wat boeit de astrofotograaf aan het scherpstellen.
Ik bezit een 20D, en een Vixen VC200L astrotelescoop.
De grap van astrofotografie zit hierin, dat je probeert nauwelijks zichtbare onderwerpen zoals nevels en galacties toch te fotograferen.
Dit kan alleen als je over een langere tijd het weinige uitgestraalde licht van een zo'n onderwerp op
kunt vangen en kunt opsparen.
(meestal zo'n 10 fotos van 3-5minuten, welke dan op elkaar worden gestackt, en zodanig bewerkt dat de inmiddels ook hele lichte hemelachtergrond weer donker wordt gemaakt b.v. in Photoshop)
Zo zijn er prachtige foto's van hemellichamen die je met het blote oog niet of nauwelijks kunt zien.
De camera wordt zonder de lens rechtstreeks op de telescoop geplaatst. (fotografie door de telescoop)
Het scherpstelprobleem zit hierin dat het onderwerp niet te zien is, maar dat je toch moet zorgen dat je camera (zonder fotolens) op precies 55 mm van je telescoop-brandpuntafstand moet zitten.
Dit komt omdat deze afstand bij alle kleinbeeld--cameras zo is afgesteld door de fabrikant.
Het is niet eenvoudig om in het donker dit brandpunt te vinden, en er dan voor te zorgen dat je film of sensor hier precies 55mm vandaan zit. (het scherpstellen zit dus in de juiste afstand opzoeken van de telescoopbrandpunt naar de sensor of de film)
Vandaar dat i.p.v. steeds een controlefoto te moeten maken, het handiger is als de scherpte goed is vast te stellen. Dit gaat op een matglas makkelijker als door de zoeker.
Hopende met bovenstaande jullie verderv te hebben ingelicht, doe ik de groetjes van fboss.
Verwijderd
Ik heb mijn 300D verkocht voor 650 euro en wil nu ook een 20D, weet jij hoe duur ze daar zijn? (nederlandse versie)FaceDown schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:33:
Ze verkopen daar vanalles. De Nederlandse zijn wat duurder, maar ze hebben ook partijen Amerikaanse en Duitse. Zo'n Duitse wil ik wel hebben. Lekker goedkoop, en die handleiding boeit me niet. Engels is prima. Verder heb je gewoon een jaar NL garantie. Bij die Amerikaanse ook, maar die zal wel verder weg moeten en dan ben je 'm dus langer kwijt, mocht ie defect raken.
Kopieren naar iPod was op zich al langer mogelijk, maar nu kun je ook nog ZIEN dat je photo's goed overgekomen zijn, lijkt mij wel een veilig gevoel als je op vakantie bent en de 20D