This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Verwijderd
Verwijderd
Dat doe ik ook alleen ik overtreft mezelf elke dag weer.momania schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:37:
[...]
Nee, je moet nadenken voor je een foto inzend
Even een stukje teruglezen in deze thread, dan vind je het antwoord vanzelf.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:17:
Hey, wat betekent het als er 'jury comments' bij je foto staan? - Vinden ze 'm dan mooi? Moet 'ie weg? Of betekent het geen zak? - Kben nu wel nieuwsgierig!
Er wordt in dit draadje sowieso meer gepost dan gelezen, heb ik af en toe de indruk
Ik heb ook nog maar één foto opgestuurd. Ik bewaar nu foto's die ik het waard vind om naar de contest te sturen in aparte mappen en even voor het eind (moet je niet denken aan een paar uur ofzo, want dan zul je zien dat de server overbelast is) stuur ik de foto in die ik het mooist vind in die categorie. Misschien is dat ook een idee voor jou.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:27:
[...]
Dat doe ik ook alleen ik overtreft mezelf elke dag weer.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd

Maar aangezien het toch niet kan heb ik gwoon pech
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:47:
Ja das nu al te laat voor die ene die ik nu graag zou willen vervangen voor deze:
[afbeelding]
- Aanpassen van foto's is toegestaan: het is aan de voters en de jury om het resultaat te beoordelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Micha op 23-12-2004 10:57 ]
Dat jij het verkeerd begrijptMicDis schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:57:
[...]Ehh wat is het probleem
- Aanpassen van foto's is toegestaan: het is aan de voters en de jury om het resultaat te beoordelen.
Het gaat om het aanpassen van foto's met behulp van software, niet het keer op keer vervangen van al ingezonden foto's
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
verkeerd gekeken, stond op andere plaats
[ Voor 15% gewijzigd door wheeler op 23-12-2004 13:17 ]
Verwijderd
Het lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend dat je een zo mooi mogelijke foto probeert te maken. Dat doe je toch altijd? Je denkt nooit van: "mwah ik kan hem wel wat overbelicht laten, dat maakt niet zoveel uit".koraks schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:09:
[...]
Persoonlijk vind ik dat geen goede motivatie voor een contest of voor fotografie in het algemeen. Kijken wat anderen doen en het dan zelf nét iets beter proberen te doen, maar ook niet meer dan dat. Doe gewoon je best en maak de beste foto's die er voor jou inzitten.
Wat ik bedoel is dat je toch altijd probeert je eigen kansen in te schatten. Je vergelijkt altijd de foto's van anderen met die van jezelf.
Er stond trouwens een smiley achter
Mijn vraag was niet echt helder samengevat. En aangezien de smilie denk ik ook niet dat je hem begrijpt.
"Worden de stemmen van al je foto's opgeteld" was de vraag.
Dit klinkt misschien raar. Maar het moedigt wel mensen aan om in meerdere catergorien mee te doen en zo voorkom je winnaars met een gelukstreffers
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Deze contest stimuleert je echt om eens andere foto’s te maken als de standaard ‘sinterklaas bij de familie’ foto’s. Dat had ik nog nooid gedaan eigenlijk. En dan nu maar gelijk meedoen in een contest.
Ik vind het echt een prima contest. Alle lof voor de organisatie!
* Adrian- gaat morgen weer wat foto’s schieten. En dan moet ik er gelijk op een of andere mannier voor zorgen dat photoshop de EXIF data ook opslaat. Dat ging de vorige keer mis.
Adrian- werkt en leert
En ben het helemaal met mijn voorganger eens; goede contest; leuke stimulatie om "echt" te gaan fotograferen.
Ach en dat negatieve.... zie het als opbouwende kritiek; een contest kan toch nooit voor iedereen 100% ok zijn....
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
De site tca.tweakers.net heeft als naam Tweakers Community Add-on site. Kunnen we dus nog meer contesten (dus géén fotocontest) verwachten? Dus op een ander (computer-gerelateerd) gebied?
-
ik zou het wel cool vinden als iemand het wind met een trust 2 mpixel camera het wint van een canon D1H ofzoiets. uiteindelijk is het toch de fotograaf die de foto maakt en niet de camera.Adrian- schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 04:26:
qua techniek leg ik het toch af met m’n simpele snapshot camera.
overigens vindt ik het niveau van de foto`s die tot nu toe gepost zijn nog niet erg hoog. (op een paar na dan)
[ Voor 3% gewijzigd door Joco25 op 24-12-2004 11:32 ]
Adrian- werkt en leert
Verwijderd
Deze ziet er wel onwijs scherp uit.. een beetje te scherp als je het mij vraagt, dat water lijkt wel een stuk folieVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:47:
Ja das nu al te laat voor die ene die ik nu graag zou willen vervangen voor deze:
[afbeelding]
Bericht hierboven
Het is een samenvoeging van 12 foto's, zie http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=2656Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:56:
[...]
Deze ziet er wel onwijs scherp uit.. een beetje te scherp als je het mij vraagt, dat water lijkt wel een stuk folie
Dat zou inderdaad knap zijn, want er is geen Canon D1HJoco25 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:31:
[...]
ik zou het wel cool vinden als iemand het wind met een trust 2 mpixel camera het wint van een canon D1H ofzoiets. uiteindelijk is het toch de fotograaf die de foto maakt en niet de camera.
[ Voor 36% gewijzigd door Beaves op 24-12-2004 13:43 ]
Okay dat is nog wel ff andersBeaves schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:42:
[...]
Het is een samenvoeging van 12 foto's, zie http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=2656
[...]
Dat zou inderdaad knap zijn, want er is geen Canon D1H
Als je goed kijkt kan je wel foutjes ontdekken in de stitches moet ik bekennen, maar kijkende naar het gemiddelde niveau van de ingezonden foto's is dat niet bepaald interessant
Bericht hierboven
Verwijderd
* het is niet toegestaan te communiseren over de uitslag
Wil dat zeggen dat je tegen niemand mag vertellen dat je gewonnen hebt? Of bekijk ik dat verkeerd?
Nee, er staat dat er niet over de uitslag valt de praten, als Pietje wint en jij bent het er niet mee eens dan heb je pechVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:57:
Ik heb een vraag ivm met de regels:
Wil dat zeggen dat je tegen niemand mag vertellen dat je gewonnen hebt? Of bekijk ik dat verkeerd?
Als jij het op je voorhoofd wilt laten tattoeren, dan moet je dat doen. Wil je een paginagrote advertentie achterop de zaterdaguitgave van een landelijke krant: be my guest. (Beide niet echt aan te raden overigensVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:57:
Ik heb een vraag ivm met de regels:
Maar we gaan niet in gesprek met de 'contestants' over of Pietje wel zoveel stemmen had en Jantje met zijn 'veel mooiere fotow' 7 stemmen minder. Erger nog: ik denk dat we niet eens het aantal stemmen bekend moeten maken, maar ofwel met een percentage werken of gewoon helemaal niks zeggen.
Het komt er in ieder geval op neer dat de 'contestants' mogen inzenden en het aan de jury is om te bepalen of de foto in kwestie uberhaupt meedingt, vervolgens bepaalt de jury een winnaar en over die uitslag gaan we niet in debat met de 'contestants'. Ook gaan we niet in discussie over de publieksprijzen; als 'contestant' mag ik aannemen dat je er op vertrouwd dat wij dat in goede banen geleiden en als je dat niet doet: dan doe je eenvoudigweg niet mee.
Bericht hierboven
Verwijderd
Bij de contest regels zag ik staan dat je alleen foto's mocht gebruiken die vanaf de start van de contest zijn gemaakt dus geen archiefbeelden.
Als je bijv. kijkt bij landschappen of transport zie je duidelijk dat het beelden zijn die -in sommige gevallen zefs de naam dragen- op vakanties e.d. gemaakt zijn !
Kijk.. en als jullie er toch niet zo moeilijk over doen.. dan heb ik ook nog wel een dvdtje vol met vakantie foto's waar geweldige platen tussen zitten !
Maar zoals ik ook van jullie verwacht zijn jullie er natuurlijk hard mee bezig.
En natuurlijk hoop ik samen met alle andere tweakertjes mee dat dit a.s.a.p. gaat lukken d.m.v. een mooi systeempje voor jullie
Ook vind ik het erg jammer dat het plaatje dat als eerste gepost is in die categorie ook daadwerkelijk bovenaan staat.
Aangezien je deze iedere keer als eerste ziet als je de pagina opent, zal deze ook het meeste aandacht krijgen.
Ik ben voor Random weergave !
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 01:18 . Reden: lief zijn voor Korakal :) ]
Wat betreft de volgorde van weergave: uiteindelijk zul je bij het stemmen tóch alle foto's moeten doorlopen, dus het argument van extra aandacht gaat wat mij betreft niet op...
Deze foto is allang geleden gemaakt:
http://tca.gathering.tweakers.net/PrePhotoDetail.do?id=390
Zie:
http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=1313
Ik hou niet van dit soort gezeur, ik hou mij zelf ook netjes aan de regels en stuur ook geen oude foto's in.
Ik vind dat ik dit gewoon moet melden.
Sorry Mazimuz...
[edit]
Ehrm...staat gewoon bij Datum: 2004:01:04 14:45:07
Waarom staat ie er nog?
Anders heb ik ook nog wat in het archief hoor....

[ Voor 18% gewijzigd door Gman op 25-12-2004 01:39 ]
Random weergave is op zich wel leuk, maar dan is het nogal lastig om met een 'volgende' en 'vorige' link te werken die de meesten ook wel prettig vinden
Dan zou ik voor iedere user z'n 'random' setje moeten gaan onthouden voor de navigatie..niet echt wenselijk.
Als je straks gaat stemmen dan worden je punten in een categorie toch pas opgeslagen als je alle foto's in die categorie je oordeel hebt gegeven. Dat is ons systeem ipv het random tonen om alle foto's in beeld te krijgen bij iedereen en een zo eerlijk en compleet mogenlijke uitslag te krijgen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Da's dan erg jammer. Het is ook fijn om te weten voor jezelf dat je op plaats 10 vd 113 bent ge-eindigd.Floris schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:40:
[...]
Erger nog: ik denk dat we niet eens het aantal stemmen bekend moeten maken, maar ofwel met een percentage werken of gewoon helemaal niks zeggen.
Verwijderd
Kunnen jullie anders al mijn foto's verwijderen? Dan load ik ze allemaal opnieuw op
Greetz and succes
* Floor-is kwam zojuist een vette plaat tegen, toch maar eens een linkje naar geven dan.
Bericht hierboven
Daarnaast werkt het stemgedeelte niet goed in firefox. Als ik 'stemmen' kies wordt de pagina gerefreshed en verdwijnt het invoerscherm.
Verder vind ik het zoals meerderen heel jammer dat de score van de foto's reeds te zien is. Ik ben groot voorstander van het idee om foto's random te tonen. Dat is technisch gezien geen enkel probleem. Dat maakt het ook spannend.
@Floris, dank dat je die ons niet hebt onthouden..
edit: Als je bovenstaande leest: ik was in de war met een andere contest site.
[ Voor 23% gewijzigd door Q op 25-12-2004 17:20 ]
Waar danQ schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:53:
Ik heb mijn stem uitgebracht, .......
* Floor-is opent tca.gathering.tweakers.net en merkt dat de site offline is.

Bericht hierboven
Ik ben niet helemaal op de hoogte blijkbaar. Maar laat de cluestick maar thuis, ik sla m er zelf wel in.
[ Voor 65% gewijzigd door Q op 25-12-2004 17:18 ]
Verwijderd
Vind het gewoon een domme regel van tweakers .net en snap hem niet, dit moedigt valsspelen aan en tweakers .net kan op geen enkele manier dit controleren.
Je kan in de exif datums met alle gemaak aanpassen, je drukt je digitale foto's af en scant ze dan in, ...
Vandaar dat ik over deze regel las, ik zag datum staan en nam gewoon aan dat het over de begin- en einddatum ging.
Vandaar mijn fout.
Ik moedig mijn familie wel aan en als ze winnen neem ik mijn percentje wel op hun prijs
Met fotowedstrijden heb ik nog nooit meegedaan, kom je ook niet vaak tegen fotowedstrijden
Greetz and happy X-mas to you all
Ik hoop dat de modjes hier nog eens hun zeef bovenhalen, maar naar het einde van de contest heb ik daar nog wel vertrouwen in.
Die random weergave moet ook wel kunnen vind ik. elke keer de oude foto's passeren vooralleer je de nieuwe kan zien
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Dan zou ik dat toch eerst een gaan doen voor je commentaar levert...LittleWan schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:19:
Ik heb de tijd niet om alles hier te lezen en weet dus ook niet wat hier al allemaal over gezegt.
Submit queue komt er aan en random tonen is wegens technische achtergrond niet mogenlijk, zoals een paar replies terug al had geschreven.
Is het toegestaan om bij categorien anders dan 'Panorama's' foto's in te zenden die bestaan uit meerdere foto's? Niet zozeer in panoramisch formaat, ik heb bijvoorbeeld een architectuur foto gestitcht uit 9 foto's wat weer ongeveer een 3:2 foto is geworden.
In de regels staat hier niets over, niet zo vreemd gezien dit niet veel voor zal komen
Mocht het _niet_ de bedoeling zijn, dan vind ik dat panorama's bestaande uit 1 foto ook niet in de panorama categorie thuishoren
zolang je je maar aan het max formaat houdt is er geen enkel probleem.
MooiKorakal schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:40:
van mij mag je hoor
zolang je je maar aan het max formaat houdt is er geen enkel probleem.
(bij foto submit)Exception
--------------------------------------------------------------------------------
Fout opgetreden
Huidige scherm is al een keer afgehandeld
--------------------------------------------------------------------------------
Error detail: tca.exceptions.InvalidTokenException: Token was not valid
Wow, als ik het zo'n beetje doorleest kan ik me goed voorstellen dat de mod's denken "nooit meer" Want wat een enorme bak geklaag zeg!
Wees blij dat er zo'n contest is, of hou je muil en doe niet mee. vind ik
Dit is de eerste keer dat er zoiets georganiseerd wordt dus zal niet alles idd vlekkeloos en naar ieders zin verlopen.
Ik vind het wel tof
[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 26-12-2004 21:03 ]
www.casarodriguillo.com
Voor het insturen van een foto moet je voor 14 december geregistreerd zijn. Ik neem aan dat je voor het stemmen tijdens de stemronde ook voor 14 december geristreerd moet zijn? Ik kan er niets over vinden in de regels, maar het lijkt me, wanneer dat niet zo zou zijn, een geval van een zo groot mogelijke achterban verzamelen en op je foto laten stemmen....
Deze week moet het voor mij maar gaan gebeuren, ik heb al een aantal ideeën, nu nog de tijd nemen om die om te gaan zetten in foto's
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Klopt helemaalRudedadude schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:43:
Ik neem aan dat je voor het stemmen tijdens de stemronde ook voor 14 december geristreerd moet zijn?
Voor de mensen die de MED's nooit lezen:
momania in "Tweakers.net Foto Contest"
Maar hoe lang duurt het gemiddeld voordat hij te zien is in het overzicht (*dus beoordeeld en door de que heen is*)?
Bericht hierboven
Oke
Had het hele topic al doorgespit, maar daar zal ik dan wel overheen gelezen hebben.
Het que verhaal heb ik begrepen, maar na 14 januari is hij dus zichtbaar, dat verklaard een hoop.
Ik vond het al zo vreemd dat ik in totaal nog maar 17 foto's zag staan

Zodra je foto daar doorheen is is hij zichtbaar
Juist wel, maar ik vroeg wanneer hij duur de que heen zou gaan (en dus in het overzicht zichtbaar is), en dat blijkt dus uit bericht door Floris pas na 14 januari te zijn._-= Erikje =-_ schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:07:
Dan heb je de med waarin staat dat alle reeds geplaatste foto's nu tijdelijk in de queue gezet zijn ook niet gelezen denk ik
Zodra je foto daar doorheen is is hij zichtbaar
Ik wordt gek, wat is het nu:
Komt hij direct in het overzicht, na beoordeling (datum e.d.) of pas na 14 jan ?
[ Voor 1% gewijzigd door P-ter op 27-12-2004 22:16 . Reden: Foutje :) ]
De queue is nu actief, we zijn bezig om alle foto's erdoorheen te halen. De foto komt dus in het overzicht zodra wij 'm hebben goedgekeurd. Echter, omdat nu álle foto's moeten worden beoordeeld op de contestregels, kan dit een paar dagen duren. We doen ons best
De uiteindelijke beoordeling op punten komt pas na 14 januari.
Oke, duidelijk.Korakal schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:19:
Floris heeft jou vermoedelijk niet helemaal goed begrepen.
De queue is nu actief, we zijn bezig om alle foto's erdoorheen te halen. De foto komt dus in het overzicht zodra wij 'm hebben goedgekeurd. Echter, omdat nu álle foto's moeten worden beoordeeld op de contestregels, kan dit een paar dagen duren. We doen ons best
Misschien had ik het wat te moeilijk omschreven in de eerdere post.
Succes met beoordelen, dan zie ik hem wel verschijnen.
Kan ik ondertussen bedenken wat ik voor de andere categorie kan gaan maken.
Wil je nog serieus antwoord, of lees je zelf even een paar reacties terug?eerdepeer schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:39:
Zijn er wat foto's uit de database? Er zijn er nu nog maar 19 ??
Verwijderd
Ben benieuwd wat dat gaat worden.
Verwijderd
Een fotowedstrijd moet gaan om je foto, niet om of je "op tijd" lid bent geworden of andere onzinregeltjes....
.:. Gelukkig bezit ik al een D70 .:.
Waarom is het nou een onzinregel? Het is toch een contest die voor GoT/Tweakers leden is en daarom zijn er ook de nodige regels gesteld voor de leeftijd van een foto. Mocht je graag willen dat het anders was geweest, moet je mee gaan doen aan een andere contest...Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:52:
Wat een onzin-regels...en dat noemen ze een "echte" fotowedstrijd???
Een fotowedstrijd moet gaan om je foto, niet om of je "op tijd" lid bent geworden of andere onzinregeltjes....
Persoonlijk had ik ook nog wel een mooie oude foto liggen, maar helaas het is niet anders...
Kan je het niet hebben Gerben?Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:52:
Wat een onzin-regels...en dat noemen ze een "echte" fotowedstrijd???
.:. Gelukkig bezit ik al een D70 .:.
Ja je zou op tijd lid moeten zijn van de community, maar ik kan dat niet echt een onzinregel noemen. Zodra bekend wordt dat er een wedstrijd is met een leuke hoofdprijs gaan allerlei mensen zich inschrijven en meedoen, op zich leuk natuurlijk. Minder leuk dat de kans in dat geval best groot is dat er iemand meedoet die verder niks met de community heeft en die na het meedingen ook niet meer terugkomt op de site. Maar da's natuurlijk onzin.

.:. Gelukkig heb ik Canon kijkdozen .:.

Bericht hierboven

Verwijderd
Bekijken jullie aan de hand van deze info of de foto mee mag doen.. in dat geval kan ik jullie ook het origineel wel sturen namelijk...
en krijg je ook bericht als je foto is afgekeurd??
Verwijderd
ik heb net een foto geupload naar "Natuur"
maar hij komt er niet in te staan?
als ik de resolutie ga veranderen is ook de info van de foto weg,
zoals de orginele datum is dit een probleem? voor het plaatsen?
Gr Menno
Sorry ik zat te slapen, ik zie dat de vraag al gesteld was

[ Voor 20% gewijzigd door madmoon op 28-12-2004 11:40 . Reden: Stom ]
Verwijderd
Als je deelneemt kun je heel makkelijk je hele familie en vriendenkring mobiliseren zich laten registreren op GOT en dan vervolgens op jouw foto laten stemmen.
Beter was geweest om GOT ers te laten stemmen die voor aanvang van de fotowedstrijd al geregistreerd stonden, laten we zeggen dat de grens 12 December is, alles wat zich daarna heeft laten registreren is uitgesloten voor stemming maar mag wel foto's inzenden om deel te nemen.
Misschien kan de organisatie zich dat voorbeeld eens ter harte nemen.
Verwijderd
Niet geheel waterdicht?? Zeg maar gerust GEHEEL NIET waterdicht!!! Je mag geen archief-foto's insturen is ook zo'n regel....download een exif-editor en je past naar believe de gegevens aan....doe dit ook met je orginele foto (want bij twijfel gaan ze daar om vragen) en je kan rustig je gehele archief inzenden....Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:56:
Deze wedstrijd is wel leuk een aardig maar niet geheel waterdicht bedacht ik me net.
Als je deelneemt kun je heel makkelijk je hele familie en vriendenkring mobiliseren zich laten registreren op GOT en dan vervolgens op jouw foto laten stemmen.
Beter was geweest om GOT ers te laten stemmen die voor aanvang van de fotowedstrijd al geregistreerd stonden, laten we zeggen dat de grens 12 December is, alles wat zich daarna heeft laten registreren is uitgesloten voor stemming maar mag wel foto's inzenden om deel te nemen.
Misschien kan de organisatie zich dat voorbeeld eens ter harte nemen.
Maar goed, ik vind het een leuk initiatief en ik moet zeggen dat de (sommige althans) inzendingen van behoorlijk nivo zijn.
Verwijderd
momania in "Tweakers.net Foto Contest - vragen en op..."Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:56:
Deze wedstrijd is wel leuk een aardig maar niet geheel waterdicht bedacht ik me net.

Ik begin nu toch een beetje te twijfelen het iq van de gemiddelde t.net gebruiker. Niemand kan meer lezen volgens mij

-
Verwijderd

Ik dacht dat je mee mocht doen met foto's inzenden als je voor die datum geregistreerd stond.
Verwijderd
(Via een telefoonlijntje wat hier 12Km aflegt voordat er enige vorm van knooppunt is in zuid-frankrijk)
Ik kan er eigenlijk maar één ding over zeggen:
De bende wordt eindelijk tegengehouden
nogmaals
we gaan nu toch niet WEER zeuren over dat archief verhaal heVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:00:
[...]
Niet geheel waterdicht?? Zeg maar gerust GEHEEL NIET waterdicht!!! Je mag geen archief-foto's insturen is ook zo'n regel....download een exif-editor en je past naar believe de gegevens aan....doe dit ook met je orginele foto (want bij twijfel gaan ze daar om vragen) en je kan rustig je gehele archief inzenden....
Maar goed, ik vind het een leuk initiatief en ik moet zeggen dat de (sommige althans) inzendingen van behoorlijk nivo zijn.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
heb een foto resized naar 1024x768 maar daarbij is de info van de foto verloren gegaan
nu staat hij er niet tussen en kan ik ook niet meer de foto opnieuw sturen......
ik heb hem geupload naar natuur (flora&Fauna)
en het knopje "join contents" is hier weg
kan iemand mij vertellen wat hier aan kan gebeuren?
Groeten
[ Voor 8% gewijzigd door madmoon op 28-12-2004 22:04 ]

Bericht hierboven
Volgende keer 'save as' en niet 'save for web' kiezen.madmoon schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:02:
Ik heb nu een fo'to geupload, maar dit is fout gegaan
heb een foto resized naar 1024x768 maar daarbij is de info van de foto verloren gegaan
nu staat hij er niet tussen en kan ik ook niet meer de foto opnieuw sturen......
ik heb hem geupload naar natuur (flora&Fauna)
kan iemand mij vertellen wat hier aan kan gebeuren?
Groeten
Als we het niet vertrouwen vragen we wel om het origineel, inclusief de EXIF
Bericht hierboven
Maar hoe kan ik hem nu opnieuw uploaden want hij staat er nu niet tussen?Floris schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:03:
[...]
Volgende keer 'save as' en niet 'save for web' kiezen.
Als we het niet vertrouwen vragen we wel om het origineel, inclusief de EXIF
Gr
Je kan hem niet opnieuw uploaden, ik wil hem in deze thread ook niet zien.madmoon schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:10:
[...]
Maar hoe kan ik hem nu opnieuw uploaden want hij staat er nu niet tussen?
Gr
Afhankelijk van hoe snel we zijn met het doorlopen van de queue komt hij binnenkort wel naar boven. Als we niet vertrouwen dat je foto binnen de gestelde data is gemaakt, kan je een mailtje van momania krijgen waarin hij, namens de jury, verzoekt om een origineel.
Vooralsnog zou ik me niet al te veel zorgen maken
Bericht hierboven
Wat is jullie mening over foto's uit het buitenland, ik zat bijv. 2 jaar geleden in Canada en Alaska rond deze tijd en heb daar heel wat strakke foto's kunnen maken van landschappen en dieren die je hier niet zo in Nederland vind. Een voordeel voor die deelnemers in het buitenland, maar ik zie geen manier om te controleren dat ik die foto niet tijdens deze contest gemaakt heb. Ja je kan in zo'n geval iemands ticket als bewijs vragen om aan te tonen dat hij/zij er geweest is, maar lijkt me ook niet zo eenvoudig.
Gelukkig hou ik zelf niet zo van vals spelen en heb ik gisteren en vandaag een paar leuke foto's kunnen schieten maar helaas geldt dit niet voor iedereen.
Even een ander vraagje, moeten panorama's van landschappen zijn of is een willekeurig brede foto (uitsnede van hele foto) toegestaan?
[ Voor 5% gewijzigd door dollarman op 28-12-2004 23:58 . Reden: typo's ]
Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!
Ook niet-landschap pano's mogen gewoon, neem ik aan. Is zelfs wel leuk voor de afwisselingdollarman schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:52:
Even een ander vraagje, moeten panorama's van landschappen zijn of is een willekeurig brede foto (uitsnede van hele foto) toegestaan?
En pano's zijn pano's, of het een crop is of niet kunnen we misschien toch niet zien, dus als het doorgaat als pano, dan is dat zo
Bericht hierboven
al mijn ingezonden foto's staan er bijv al niet meer tussen (terwijl ze echt wel in de categorie pasten en er oroginele exif info aanwezig was)

Rudedadude schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:48:
Mischien is een permanente mededelingsbalk binnen dit topic, waarin staat dat mensen eerste de faqs en de mededelingen moeten lezen wel handig
Ik had gisteren al een tr gemaakt met de vraag of er een topicwarning toegevoegd kon worden.
-
maar hoe vaak hier de zelfde vragen in worden gesteld das echt triest ik was ook wel makkelijk met vragen stellen maar dit is het toppunt. als admin zou ik lekker een titel maken eerst dit doorlezen voor je een vraag stelt is de vraag al beantwoord dan word je gekick banned
respect voor de admins ik hoef geen antwoord tegeven maar ik word al gek van die lompe vragen!
@tozzman heb je nou echt niet even de moeite genomen om een aantal posts terug te lezen!!!!!
Niets tegen jou hoor tozzman, maar lees eerst eens een topic door voordat je een vraag neer plempt

[ Voor 7% gewijzigd door Beaves op 29-12-2004 10:41 ]
De panorama is inmiddels verstuurd, zit nu alleen aan weer meer extreme vormen/crops te denken
Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!
krijgen die gene dat nog te horen? wel zo netjes, liefst met reden uiteraard?Floris schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:37:
FYI: Ik heb van de 28 foto's die er zojuist ingezonden waren 15 op de 'deletelist' gezet.
Alle foto's zijn nu weg gehaald om eerst door de crew beoordeeld te worden en er staan nergens hoe lang dat zou duren, mijn vraag is wanneer mogen we ze weer terug verwachten?
dank!
PS
Top wedstrijd en goede prijzen!
Ben benieuwd wat dit op gaat leveren!
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Lijkt mij te veel moeite, de meeste mensen die foto's hebben gepost die toen verwijderd zijn hebben over het algemeen ook niet al te veel moeite gestoken in het lezen van de regels. Om dan omgekeerd wel moeite te gaan doen door het versturen van mails lijkt me onnodig.pyravex schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:18:
[...]
krijgen die gene dat nog te horen? wel zo netjes, liefst met reden uiteraard?
Sommige mensen hebben er wel moeite voor gedaan en sommige foto's zijn gewoon zo lastig te bepalen of ze niet voldoen aan de eisen voor deze contest.
Met de feedback die de deelnemers dan zouden krijgen van de jury, kunnen ze de foto's die ze later willen plaatsen alsnog binnen de eisen van deze contest laten vallen.
Nog een vraag (die ik hier nog niet heb gezien) wat gebeurd er met foto's die verwijderd zouden worden?
Mag je dan deelnemen met een andere foto?
en dan moet je wel op tijd weten of je foto niet door de selectie heen komt.
Bvd.
Verwijderd
Maar met insturen kan je het toch ook zelf invullen ? of niet?
Sorry als deze vraag al gesteld is maar ik kon hem niet vinden
Doe dan gewoon 'Save As' (jpg) ipv Save for webVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:01:
Zo irritant als ik de foto heb verkleind in PS en en de Exif leeg is..
Maar met insturen kan je het toch ook zelf invullen ? of niet?
Sorry als deze vraag al gesteld is maar ik kon hem niet vinden

Verwijderd
Dat doe ik ook hoorXtuv schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:05:
[...]
Doe dan gewoon 'Save As' (jpg) ipv Save for webdan blijft je Exif gewoon behouden.

Hmz nou ik heb dr best moeite ingestoken(ontwikkelen), nu zijn de foto's ineens weg zonder enige mededeling naar de gene die ze hebben geplaatst.Beaves schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:20:
[...]
Lijkt mij te veel moeite, de meeste mensen die foto's hebben gepost die toen verwijderd zijn hebben over het algemeen ook niet al te veel moeite gestoken in het lezen van de regels. Om dan omgekeerd wel moeite te gaan doen door het versturen van mails lijkt me onnodig.
Zou wel handig zijn om te weten of je foto gewoon weg geknikkert is of dat hij gewoon nog beoordeeld moet worden.
Nu las ik dat ze allemaal eerst door de crew worden beoordeeld en dan opnieuw gepost.
maar hoelang duurt dat?
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Dat kan nog best even duren; op dit hebben de meeste juryleden nog andere dingen te doen.pyravex schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:30:
Zou wel handig zijn om te weten of je foto gewoon weg geknikkert is of dat hij gewoon nog beoordeeld moet worden.
Nu las ik dat ze allemaal eerst door de crew worden beoordeeld en dan opnieuw gepost.
maar hoelang duurt dat?
Gewoon even wachten, het is nog lang geen 14 januari.
-
Verwijderd
Is eigenlijk wel een goeie test deze wedstrijd, denk dat jullie al veel geleerd hebben inzake de materie fotowedstrijden.
Jammer dat er veel slachtoffer vallen inzake de regels, volgende wedstrijd doe ik "legaal" mee en wie weet lees ik de regels volledig dan.
Greetz
Hoezo? We bekijken de foto's nu nog oppervlakkig, dus niet de kwaliteit. Enkel of de foto binnen de gestelde termijn gemaakt kan zijn en of de EXIF voldoet. Diegene die overduidelijk niet voldoen, die gooien we uit de queue en komen niet op de site. Op een gegeven moment gaan we nog kijken naar de foto's zonder EXIF en van die waarvan we denken dat ze een (kleine) kans maken, kunnen we wel eens een Origineel vragen. We hebben bepaalde methoden om te zien of deze EXIF echt origineel is, bij valsspelen zetten we -wat mij betreft- de gebruiker uit de contest. (En misschien wel meer dan dat, bewust valsspelen wordt echt serieus aangepakt!)Cairo555 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:37:
Beaves,
Sommige mensen hebben er wel moeite voor gedaan en sommige foto's zijn gewoon zo lastig te bepalen of ze niet voldoen aan de eisen voor deze contest.
Hej je hebt je nep-EXIF net niet goed gemaakt, als je nou 'zus en zo' had gedaan, dan hadden we het lang niet zo snel door gehad.Met de feedback die de deelnemers dan zouden krijgen van de jury, kunnen ze de foto's die ze later willen plaatsen alsnog binnen de eisen van deze contest laten vallen.

Als je foto verwijderd wordt, heb je een foto minder die aan de wedstrijd meedoet, je hebt geen kans om een nieuwe in te sturen. De regels zijn heel duidelijk en eigenlijk ook heel eenvoudig, voldoet je foto niet: dan heb je eenvoudigweg pech.Nog een vraag (die ik hier nog niet heb gezien) wat gebeurd er met foto's die verwijderd zouden worden?
Mag je dan deelnemen met een andere foto?
en dan moet je wel op tijd weten of je foto niet door de selectie heen komt.
Bericht hierboven
Ik zal het doorgeven, dit houdt echter ook in dat je dan geen nieuwe inzending in kunt sturen. Weet je het zeker?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:37:
Is het mogelijk foto: "Onweer lamp" in de categorie abstract te verwijderen aangezien deze niet aan de regel 1024 x 768 voldoet. Blijkbaar is deze tussen jullie regels geglipt.
Wij hebben er wederom veel van geleerd, organiseren is iets anders dan meedoenIs eigenlijk wel een goeie test deze wedstrijd, denk dat jullie al veel geleerd hebben inzake de materie fotowedstrijden.
Euhm... "De volgende keer doe ik mee en houd ik me aan de regels! Misschien zal ik ze dan zelfs wel lezen." Ik weet niet hoor, maar met zo'n instelling ga je het zeker niet redden in de wereld.Jammer dat er veel slachtoffer vallen inzake de regels, volgende wedstrijd doe ik "legaal" mee en wie weet lees ik de regels volledig dan.

Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
Voordat je een vraag stelt: Lees eerst het topic door of gebruik de quicksearch om te kijken of je vraag al niet beantwoord is.
Voegt je post niks toe aan het topic? Dan wordt deze verwijderd!