De link naar de tweede sponsor is brok...
htp://www.acesdirect.nl
als we 't toch over brakke links hebben, de link naar de .plan doet 't volgens mij ook niet (krijg alleen maar een banner te zien in een witte pagina?)Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 09:22:
De link naar de tweede sponsor is brok...
[ Voor 15% gewijzigd door Pensmaster-B op 18-12-2004 11:54 ]
Verwijderd
-
Vind het hier nogal regen achtig andersSysRq schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:42:
^^ Precies!
Het is vandaag heerlijk weer... dus ga er lekker op uit. Mooie wolkpartijen die je niet zo vaak ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door Micha op 18-12-2004 14:37 ]
superbike was ietwat eerder, en een dagfoto om 19:34 lijkt me ook redelijk apart
[ Voor 13% gewijzigd door jwbagger op 18-12-2004 19:45 ]
Verwijderd
Hier de eigenaar, je hebt helemaal gelijk, er was geen opzet, maar had daar snel overheen gelezen, Ik heb meerdere foto's gepost, maar kan ze niet meer verwijderen. Dacht dat het gewoon je mooiste foto's van 2004 moesten zijn. Dus voor de moderator. geef mij maar strafjwbagger schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:45:
mensen hebben ook al gevonden hoe ze de exif kunnen faken waarschijnlijk:
[...]
superbike was ietwat eerder, en een dagfoto om 19:34 lijkt me ook redelijk apart
WHY O WHY kunnen mensen nou niet gewoon éérlijk meedoen en zich aan de regels houden
Die datum & tijd zijn van het moment van toevoegen aan de contestjwbagger schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:45:
mensen hebben ook al gevonden hoe ze de exif kunnen faken waarschijnlijk:
[...]
WHY O WHY kunnen mensen nou niet gewoon éérlijk meedoen en zich aan de regels houden
[ Voor 11% gewijzigd door ludo op 18-12-2004 20:11 ]
Je kunt hem daar gewoon onder plaatsen, hoor. Het klinkt nogal poëtisch, maar de dood hoort ook bij het leven.ludo schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:08:
Ik vind het trouwens wel lastig om een categorie te kiezen voor m'n foto's... Waar moet ik een dode bloem onder plaatsenVoor Flora & Fauna is hij erg dood
[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-12-2004 22:35 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Er is wel meer niet helemaal duidelijk_-= Erikje =-_ schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:07:
Het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is, (maar al wel enigszins ondervangen door de 1024x768 max res) is of een foto ook beoordeeld gaat worden op factoren waarbij de camera als beperkende factor geld of dat er meer naar de creatieve kant word gekeken.
MAW als iemand met een brake 1.2 mpixel camera een (misschien wel iets onscherpe) foto inzend maakt die dan theoretisch even veel kans als iemand die met z'n EOS 1d mark IIII een haarscherpe foto inleverd?
Wat gebeurd er met "geleende" inspiratie? Pietje maakt een geniale compositie A en Leen bekijkt deze en maakt een net iets mooiere rip-off B?
* _-= Erikje =-_ gaat camera opzoeken en schieten
Worden je stemmen per foto opgeteld?
- Maximaal 5 inzendingen totaal per persoon, maximaal 1 per categorie
- Degene met de meeste stemmen wint uiteindelijk een...
Dus er komt een winnaar per categorie?Als je besluit de stemmen, dan moet er voor een hele categorie gestemd worden
Is dit een toevoeging op de regels of een loze opmerking?Over dat archief scannen / analoog: de meesten zullen hier digi schieten, de mensen die analoog schieten hebben dat 'geluk' dat dan de scandatum geldt
Maar dan slaat dat "als je wilt stemmen moet je voor de hele categorie stemmen" weer nergens op."Naast de globale winnaars, krijgen de nummers 1 van iedere categorie een geheugenkaart van een type naar keuze ter waarde van maximaal € 100."
[ Voor 3% gewijzigd door BizonKid op 19-12-2004 11:41 ]
Check, zo juist 2 dingen ingestuurd.MicDis schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:13:
Wat een weer. Nu iedereen op houden met dat gezeur in toipic en Foto's maken
90 van de 100 posts hierboven gaan hierover, dus nog erg vaak over dit onderwerp posten lijkt me nu toch erg onzinnig worden.Bever schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:14:
als ik rond kijk in tca dan lijken 9 van de 10 foto's erop dat ze niet zijn gemaakt in deze maand, deze worden dus allemaal uitgesloten?
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Verwijderd
Bij heel veel foto's staat dat.justawitte schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:58:
Bij sommige foto's staat "deze foto heeft jury comments" wat is daar de bedoeling van?
Bericht hierboven
Hobby's kosten veel tijdFloris schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:16:
[...]
Bij heel veel foto's staat dat.
Ik vind het prettig een opmerking bij een foto te plaatsen, bijvoorbeeld als iets me positief of negatief is opgevallen. Maar er staat soms ook wel iets bij als 'Volgens EXIF op 20/7 genomen' bijvoorbeeld.
Mag ik dan vervolgens even mijn gal spuwen op de inzendingen?
Ik ben net ongeveer 3 uur bezig geweest met controleren en er staan (@#&$@(#& weer 58!! foto's op de delete-list. (En ik moest nog 4 categorien)
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Zou het voor jullie niet handiger zijn foto's niet direct te plaatsen op de website maar pas te laten zien na moderatie door een jurie lid? Op die manier voorkom je dat er tig inzendigen komen met "oude troep" van mensen die zien dat er een aantal archieffoto's staan.Floris schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:16:
[...]
Bij heel veel foto's staat dat.
Ik vind het prettig een opmerking bij een foto te plaatsen, bijvoorbeeld als iets me positief of negatief is opgevallen. Maar er staat soms ook wel iets bij als 'Volgens EXIF op 20/7 genomen' bijvoorbeeld.
Ik ben net ongeveer 3 uur bezig geweest met controleren en er staan (@#&$@(#& weer 58!! foto's op de delete-list. (En ik moest nog 4 categorien)
Daarom was ik ook voor een directe uitsluiting van de contest als je 1 foute foto hebt geuploadFloris schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:16:
[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 19-12-2004 16:47 ]
We zijn er over aan het babbelen, want zoals het nu gaat werkt het (voor mij) niet._-= Erikje =-_ schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:33:
[...]
Zou het voor jullie niet handiger zijn foto's niet direct te plaatsen op de website maar pas te laten zien na moderatie door een jurie lid? Op die manier voorkom je dat er tig inzendigen komen met "oude troep" van mensen die zien dat er een aantal archieffoto's staan.
Ik neem aan dat die jury comments alleen door de jury te bekijken zijn?
Bericht hierboven
Als zo'n kladblokje dan maar niet gelijk staat aan verwijderingDe comments van de jury zijn jury-only idd, gewoon een virtueel kladblaadje zou je kunnen zeggen.
[ Voor 29% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-12-2004 17:02 ]
Bericht hierboven
als er nu al iemand dat gaat doen, gaat dat de stemming wel beïnvloeden...Floris schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:16:
[...]
Ik vind het prettig een opmerking bij een foto te plaatsen, bijvoorbeeld als iets me positief of negatief is opgevallen.
De foto's worden niet door 1 lid van de jury verwijderd, maar dat gaat in overleg. Het kan dus even duren voordat een foto die er niet hoort verwijderd wordt. Als jij en ik kunnen zien dat een foto 'oud' is, ziet de jury dat ook_-= Erikje =-_ schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:00:
Een aantal "foute" foto's staan d'r al een paar dagen op geloof ik
Suits you sirMicDis schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:29:
* Jasper Komt bevroren en uitgeput thuis.
Maar het zijn mooie foto's geworden![]()
[ Voor 27% gewijzigd door Jasper op 19-12-2004 18:08 ]
Verwijderd
Lijkt me wel... Als ze maar ná 14 december gemaakt zijn.MicDis schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:40:
* ludo Heeft een vraag
Mag je foto's die je eerst in een showcase gezet heb daarna gebruiken voor de contest site ?
Er zit een stuk anoniemiteit in... dus ik vraag het me afludo schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:46:
[...]
Lijkt me wel... Als ze maar ná 14 december gemaakt zijn.
Daarom vroeg ik het me dus ook af. JE mag hier ook geen foto's plaatsen dus...CrushOne schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:50:
[...]
Er zit een stuk anoniemiteit in... dus ik vraag het me af
Aan de ene kant zou ik, persoonlijk, ja zeggen. Maar aan de andere kant is het wel erg makkelijk om die ene foto eruit te kiezen waar de meeste positieve reacties op zijn gekomen.MicDis schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:40:
Mag je foto's die je eerst in een showcase gezet heb daarna gebruiken voor de contest site ?
Dat klinkt goedJasper schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:04:
[...]
Aan de ene kant zou ik, persoonlijk, ja zeggen. Maar aan de andere kant is het wel erg makkelijk om die ene foto eruit te kiezen waar de meeste positieve reacties op zijn gekomen.
Daarnaast staat er niet in de regels dat de foto niet eerder gepubliceerd mag worden, dus wat dat betreft...
Wel jammer dat ik een super goede foto heb van 1 dagje ervoorFloris schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:22:
[...]
Alle foto's die voor ingang van de contest zijn gemaakt zie ik als archieffoto.
Dat houd in dat we alleen foto's accepteren met als 'maakdatum' 11 december of later.
[ Voor 23% gewijzigd door Mud.Starrr op 19-12-2004 22:36 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Zeg dat nou niet je camera stond gewoon een dag verkeerdMud starrr schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:33:
[...]
Wel jammer dat ik een super goede foto heb van 1 dagje ervoor
'Chaos is found in greatest abundance wherever order is sought. It always defeats order, because it is better organized'
Let wel: Dat is mijn persoonlijke visie op het verhaal! Omdat ik 'een naam met een kleurtje' hebt, houdt niet in dat mijn uitlating correct is en in lijn met de jury!
Klinkt goed bedoel ik niet mee is goedJasper schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:44:
[...]
Let wel: Dat is mijn persoonlijke visie op het verhaal! Omdat ik 'een naam met een kleurtje' hebt, houdt niet in dat mijn uitlating correct is en in lijn met de jury!
[/disclaimer]
Ik ben daar ook voor, lijkt mij het beste systeem. Er zijn nu gewoon te veel mensen die de regels (doelbewust) aan hun laars lappen. Erg jammer voor de mensen die dat niet doenJasper schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:07:
* Jasper stemt nog steeds voor een queue-systeem. Dit voorkomt zowel de jury als de gebruikers een hoop ergenis.
one more thing...
* Micha Quote zijn eigen vraag omdat hij wacht op iemand van de jury.MicDis schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:40:
* Micha Heeft een vraag
-
Hee een nieuwe RemyVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:04:
[...]
1.: Mag wel, maar is het niet meer anoniem.
2.: Die zijn wel verwijder, maar alleen nadat je op de link klikt is tie weg in het overzicht staan ze nog
3.: Kan bij twijfel worden opgevraagd
4.: Ja denk ik wel
5.: Tsja niemand kan aantonen of gestolen is ofdat er gewoon twee dezelfde ideeen zijn geweest
6.: Lekker dom ik zou zeggen koop een bril er staat toch duidelijk lees goed de regels en als je die niet direct ziet staan ga je toch zoeken en dan zie je dat linkie
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Bericht hierboven
Ga ik dat even proberenFloris schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:40:
Caponi: Het liefst blijven de deelnemers ook onbekend bij de jury wat mij betreft. Ik denk dat Remy dat nog wel weet te scheiden, maar het is in mijn ogen niet wenselijk dat de 'contestants' bekend worden bij de jury.
Wat zou je dan wel kunnen doen? Als het een technische vraag is kan je momania een e-mail sturen, anders euhm... weet ik eigenlijk ook niet
Doe ff normaalVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:04:
[...]
6.: Lekker dom ik zou zeggen koop een bril er staat toch duidelijk lees goed de regels en als je die niet direct ziet staan ga je toch zoeken en dan zie je dat linkie
[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-12-2004 17:31 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Ik durf er heel wat om te verwedden dat ze vóór 14 december zijn genomen, wat dus niet mag volgens de regelsVerwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:31:
Ik heb ook een vraagje. Ik had 4 foto's gepost. Waarvan er 3 zijn verdwenen, 1 bij Architectuur (Paradijs op Aarde), bij Landschappen (Green France) en bij Macro's (Zeilschip in Details). Het is mij niet helemaal duidelijk waarom die weg zijn. Er staat dat "Fout foto's" worden verwijderd, maar wat was er fout aan. 'Zeilschip in Details' was toch echt een macro foto, en de rest was volgens mij ook niks mis mee
Kan iemand mij miss vertellen waarom ze weg zijn gehaald?
Grt Erik
[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-12-2004 17:39 ]
[edit]Heeej MicDis
[ Voor 181% gewijzigd door Micha op 20-12-2004 17:50 . Reden: Er boven staat het zelfde ]
Inderdaad, het plaatje ziet er nogal psychedelisch uitMicDis schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:35:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:31:
...[/quote]
Ik denk dat ze van voor het begin van de fotocontest zijn gemaakt.
Zoals je nogal vaak kan lezen is dit niet de bedoeling.
edit:
* Jaap-Jan slaat Japie_17
Ligt het aan mij of gaat er bij:
Titel: Ondergaande zon achter een bos
in landschappen iets mis met de verkleining. Bij de orginele foto is alles wel normaal.
Of er moet gewoon bij de uitleg een paar standaard goede maten gegeven worden. Zodat iedereen kan resizen op dat formaat.Corn schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:56:
Ik vind het een beetje jammer dat het resizen echt alleen maar resizen is, en niet resamplen...
Een foto als http://tca.gathering.tweakers.net/PrePhotoDetail.do?id=300 is gewoon echt vies met gealiasde randjes. Het is toch niet zo'n probleem om alle foto's te resamplen?
Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.
Ben je net te laat was de laatste 2 dagen perfect weer
[ Voor 66% gewijzigd door Micha op 21-12-2004 07:34 ]
-
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Verwijderd
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 22-12-2004 08:36 ]
Regels zijn regels. Er zijn genoeg contests op het net waar je wel archief foto's mag gebruiken. In Nederland/Belgie valt ook genoeg moois te fotograferen.geenidee schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:50:
Ja verdomme ik ga zeker ff terug naar Nieuw Zeeland om nieuwe foto's te maken van na 14 december dan. Kut contest datum.
Dat je niet een heel topic doorleest ok.. maar alleen deze pagina had toch wel gekund?Cairo555 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:04:
Shipz, is het mogelijk om foto's te deleten die je hebt geupload?
ik had even niet in de gaten dat je de foto's na het uploaden niet meer kon verwijderen!
Zoniet dan is het jammer,
[ Voor 13% gewijzigd door CrushOne op 22-12-2004 01:25 ]
welke staat & wat moet ie kosten?Te koop: EF 50 f/1.8 II
Ja, zolang die foto's gemaakt zijn tussen 14 dec en 14 jan :)[q]• Jasper stemt nog steeds voor een queue-systeem. Dit voorkomt zowel de jury als de gebruikers een hoop ergenis.Dat queue-systeem gaat er ook komen, momania is daar mee bezig ;)[q]• Ik neem aan dat de ongeschikte foto's ook daadwerkelijk van de site verdwijnen? (evt na het op de hoogte stellen van de inzender). Een aantal "foute" foto's staan d'r al een paar dagen op geloof ik.Yep, die gaan gewoon verwijderd worden :)[q]• Moet de exif-info nog aanwezig zijn in de foto die je opstuurt, of wordt dit achteraf gecontroleerd?EXIF info moet aanwezig zijn, als je analoog schiet wordt dat lastig ;)[q]• Worden je stemmen per foto opgeteld?Ja :)[q]• Wat gebeurd er met "geleende" inspiratie? Pietje maakt een geniale compositie A en Leen bekijkt deze en maakt een net iets mooiere rip-off B?Dat moet gewoon per foto beoordeeld worden, en valt nu nog niet te beoordelenSysRq schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:49:
....
• Mag je foto's die je eerst in een showcase gezet heb daarna gebruiken voor de contest site ?
Die staan er al wat duidelijker, als het goed is maakt momania ze nog duidelijker• Hee, ik zie nu dat 'de regels' eigenlijk een HyperLink is. Kan dat in 's Hemelsnaam niet wat duidelijker gemaakt worden, want het was mij in eerste instantie nieteens opgevallen dat het een link was
Bericht hierboven
De reden dat de foto's getoond worden, is zodat de instuurders weten dat het insturen echt goed is gegaan, dat de 'nieuwsgierigen' al wat hebben om naar te kijken, enzovoort. Als de submitqueue van start gaat zullen de foto's zeer waarschijnlijk juist verborgen worden, totdat het stemmen zelf begint. Maar dat moeten we nog even overleggenSysRq schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:47:
Wat ik me wel afvroeg:
Waarom worden de foto's nu al getoond? Was het niet veel eerlijker geweest als je de ingestuurde foto's pas op het moment van stemmen te zien krijgt? Ik zie het nut er op dit moment niet van in dat wij de foto's nu al kunnen zien. Discusseren erover mag/wil ik toch niet.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Nee, je moet nadenken voor je een foto inzendVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:03:
Is het mogelijk om een ingezonden foto te vervangen door een ander?
-
Geen moderator die hier op gereaageerd heeft en het is nog steeds niet verbeterd. Misschien even naar kijkenMicDis schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:35:
Ligt het aan mij of gaat er bij:
Titel: Ondergaande zon achter een bos
in landschappen iets mis met de verkleining. Bij de orginele foto is alles wel normaal.
Orgineel: http://tca.gathering.tweakers.net/photos/1/3/org/306.jpg
Lijkt me niet dat dit er zo uit hoort te zien.
Denk dat deze foto hier zo wel mag gepost worden?
[...]
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Micha op 22-12-2004 15:27 ]
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Ik ben stom geweest. Heb mijn foto rechtop gezet en geresized in Photoshop en opgeslagen onder een andere naam. Gisteren aan de contest toegevoegd. Nu zie ik dit staan, en dus heb ik mijn foto even bekeken. Geen EXIF meer te bekennen.Remy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:42:
[...]
EXIF info moet aanwezig zijn, als je analoog schiet wordt dat lastig
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Als wij het niet vertrouwen, kunnen we je verzoeken een origineel toe te sturen.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:57:
[...]
Ik ben stom geweest. Heb mijn foto rechtop gezet en geresized in Photoshop en opgeslagen onder een andere naam. Gisteren aan de contest toegevoegd. Nu zie ik dit staan, en dus heb ik mijn foto even bekeken. Geen EXIF meer te bekennen.
Of is een origineel met EXIF ook oke? Dat heb ik namelijk wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 22-12-2004 18:35 ]
Bericht hierboven
Bericht hierboven
Verwijderd
Probleem is dat, als je wilt inschatten welk niveau je moet overtreffen om te winnen, dat je nu niet weet welke foto's er nog afvallen.Floris schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:58:
We zijn ook geen wondermensen Wacky: we hebben ook werk en andere dingen te doen, dus soms duurt het wat langer. Je kan er rustig van uit gaan dat we alles grondig controleren voor we daadwerkelijk gaan beoordelen
Ik heb met de maker al een mail wisseling gehadMicDis schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:27:
[...]
Geen moderator die hier op gereaageerd heeft en het is nog steeds niet verbeterd. Misschien even naar kijken.
Het is verder niet mijn foto ofzow maar vind het beetje lullig voor maker.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq