@ RonvO: Waar haal jij je gold vandaan dan? Door tradeskills of door erg veel in de AH te zitten?
Ben er achter gekomen namelijk dat je door de juiste tradeskills te nemen gewoon erg veel geld kunt verdienen.
Begin zelf steeds meer te geloven dat veel tradeskills useless zijn. Maar de gathering tradeskills juist extreem veel geld opleveren.
Voorbeelden:
Slecht:
Blacksmithing: Moet je extreem veel tijd/geld in steken om goede dingen te maken die je dan op dat level ook daadwerkelijk kunt dragen, en je niet beter kan vinden in auction house.
Tailoring: Eigelijk alleen handig voor bags, meer niet. De armor die je kan maken zijn op lagere level leuk, maar zodra je 20+ bent en je een beetje ervaren bent met de Auction House draag je er niks meer van tailoring.
Leatherworking: Als ik die ooit zo nemen is het puur alleen voor de armor patches, de +24 en+32 versies zijn erg gewild voor hogere level en leveren veel geld op, voor de rest vind/auction je alleen maar betere leather spullen. Op lagere level zijn ze wel handig, maar end game zijn ze te slecht.
Engineering: 'Fun' Tradeskill vind ik het eigelijk, de boms zijn handig soms. Maar het is een moeilijke tradeskill om te levelen en de benodigheden zijn duur.
Goed:
Mining: Omdat veel mensen toch blacksmithing/Engineering hebben zijn de matrialen en gems erg gewilt, dus kun je ze voor veel geld verkopen in Auction house. Als je 20 Copper bars hebt kan je die voor zeker teminste 20 silver verkopen, soms meer.
Herbalism: Lagere herbs verkopen niet zo goed in de auction house, maar de hogere en zeldzame kan je voor veel geld verpatsen in AH. Kost veel tijd om te levelen, maar op latere level leverd het extreem veel op.
Skinning: Voor de leatherworkers is extra leather altijd handig, deze is dus wel aan te raden om te nemen. Leather verkoopt redelijk in de AH, wat minder als mining spul, maar alsnog kan je er veel geld mee verdienen.
Alchemy: Alleen goed als je herbalism erbij hebt, anders word het een duur grapje aangezien de herbs duur zijn in AH. Alchemy op hogere level kan erg goede potions maken die door iedereen gewilt is.
Enchanting: Sommige vinden dit een slechte tradeskill maar eigelijk kan je hier het meeste mee verdienen. Pas op latere level beseffen de meeste mensen dat je je enquipment kan verbeteren door enchanting, dus betalen ze veel ervoor. Je wil niet weten hoeveel mensen de enchanting: beastslaying +2 willen hebben op hun wapen, is het alleen al omdat het wapen er rood van gaat gloeien. Om te levelen heb je groene items nodig en die moet je dan vernietigen om er spullen voor te krijgen, daarom is het een lastige tradeskill om te levelen aangezien je niet extreem veel groene items op lagere level hebt.
Zelf vind ik Mining + Skinning een erg goede combo, door dat je 2 verschillende dingen binnen krijgt die je voor redelijk wat silver kan verkopen in AH, kun je weer betere dingen kopen in AH, dus dan is je enquipment altijd uptodate en kan je makkelijk een mount ala 100 gold aanschaffen op level 40.
Edit:
Even een paar gouden tips voor Auction House:
1. Per server verschillen de prijzen voor bepaalde dingen zoals bars/cloth/leather. Kijk eerst wat het meest gewilt is en focus daar je tradeskills op, op die manier verdien je veel geld.
2. Als je dingen aanbied in AH moet je 2 dingen ALTIJD instellen: Tijd 24 uur en Buyout prijs.
De tijd is er voor dat mensen zolang mogelijk kunnen bieden op de spullen, zodat jij het meeste kans hebt op hogere prijs dan minimum. Buyout moet je altijd instellen voor mensen die niet 24 uur kunnen wachten, buyout moet je nooit te hoog instellen maar ook niet te laag.
Voorbeeld: 20 linen cloth, vind je in overvloed op lagere level. Ik action het, begin prijs 5 silver, buyout 10 silver, tijd 24 uur. Ik stop er 4 x 20 in auction, ik loop weg en krijg de melding dat mijn auction is verkocht. Mensen kunnen dan wel 5 silver bieden, maar moeten dan 24 uur wachten totdat ze het krijgen, daarom doen ze de buyout maar zodat ze het meteen hebben.
3. Zet buyout en begin prijs altijd iets lager als gemiddelt. Als iedereen bijvoor beeld 20 copper bars aanbied op 20 silver begin prijs, doe jij 19 silver. De meeste mensen kijken eerst door de lijst met beschikbare offers en degene van jou valt dan het meeste op door de net iets lagere prijs.
[
Voor 18% gewijzigd door
Wub op 13-12-2004 12:17
]