[xbox] Xbox media center - Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 15.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Je zegt dat het een geweldig topic is, maar blijkbaar heb je het nog niet gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:18:
Je zegt dat het een geweldig topic is, maar blijkbaar heb je het nog niet gelezen? ;)
:?
Integendeel, maar kennelijk lees ik ergens overheen?
Staat er al ergens hoe ik de naam van een bestand automatisch kan inkorten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:22:
[...]

Integendeel, maar kennelijk lees ik ergens overheen?
Staat er al ergens hoe ik de naam van een bestand automatisch kan inkorten dan?
Ik ben er eigenlijk ook naar opzoek.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:06:
Wow, wat een geweldig topic!

Wellicht weet iemand een manier om bestandsnamen automatisch korter te maken?
Ik wil een map met muziek overplaatsen, maar alle bestanden met meer dan 42 tekens pakt ie dus niet.
Kent iemand een batch-rename ding, dat automatisch alles na de 38 tekens weghaalt, met uitzondering van de laatste vier? (De extensie)
Om mezelf (en anderen) antwoord te geven op deze vraag:
Met dit programma, Magic File Renamer, kun je automatisch bestanden inkorten. Voeg je map(pen) toe aan de renamelist, en kies voor "left extract". Geef aan dat je 38 tekens wil behouden, daarmee houdt ie dus de 38 karakters vanaf de linkerzijde. De extentie word ook behouden, en je houdt dus 42 karakters over, precies genoeg voor je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check hier voor handige tools, waaronder FatX Renamer.

[ Voor 68% gewijzigd door bitpixl op 28-02-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Jup, het alleen inkorten van een bestandsnaam zal niet helpen, want de xbox draait op FatX, en dat wil zeggen dat er ook bepaalde tekens niet worden geaccepteerd in een bestandsnaam die Windows wel accepteert.

directe link naar fatXrenamer: http://www.gadgetophile.com/category/fatxrenamer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:48:
Heeft iemand het nederlandse tv script eigenlijk al weer aan de praat gekregen, heb het hele forum doorgelezen maar zie alleen nieuwe posts over eurotv script en deze ziet er niet zo goed uit als het nederlandse tv script. Bij mij blijft het nl tv script constant vastlopen, ik krijg de tekst ophalen gegevens te zien en ik zie wel een lijst met films die op tv komen maar verder kan ik niets meer... hij loopt dus vast! Heeft iemand hier een oplossing voor of een nieuwere versie??
Ik ben er via xbmc.log achtergekomen dat een aantal plaatjes niet geladen kunnen worden omdat deze er niet meer instaan! zie log file:

2-03-2005 14:30:32 NOTICE Start LED Control
02-03-2005 14:30:58 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\HDeeTV\media\panel-email.png
02-03-2005 14:30:58 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\HDeeTV\media\panel.png
02-03-2005 14:30:59 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\HDeeTV\media\panel-email.png
02-03-2005 14:30:59 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\HDeeTV\media\panel.png

Deze heb ik er ingezet maar helaas de tv script blijft nog steeds vast lopen! Heeft nu echt niemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het installeren van dit programma krijg ik de melding dat ik geen .net framework op mijn pc heb staan .
.net framework wordt automatisch geinstalleerd als je regelmatig de wondows update uitvoert . En mijn windows is helemaal up to date . Dus dat is toch wel vreemd .
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb net XBMC (CVS.2.26.05) geinstalleerd en heb mijn muziekcollectie in F:/Music gezet, maar hoe stel ik in xbmc in dat als ik "My Music" selecteer in het hoofdmenu van XBMC dat dan gelijk deze folder wordt getoond?

Heb het antwoordt al gevonden,

In de XBMC map staat de file Xboxmediacenter.xml, als je deze in kladblok opent dan scroll je naar
dit gedeelte en vul je het vet gedrukte gedeelte in:

<!-- My Music shares !-->
<music>
<default>F:\Music</default>
<bookmark>
<name>C Drive</name>
<path>C:\</path>
</bookmark>
.........etc

[ Voor 50% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 04-03-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
En weer iemand die de startpost en dus de manual niet leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Idd staat ook in de handleiding B) : http://manual.xboxmediace...?wakka=HomeMyMusic&v=132c

Echt wel een geweldig programma, alleen jammer dat de xbox geen DTS aan kan!

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/xbmc1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 05-03-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Calvin&Hobbes schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:40:
Idd staat ook in de handleiding B) : http://manual.xboxmediace...?wakka=HomeMyMusic&v=132c

[afbeelding]
DTS wordt toch gewoon ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Calvin&Hobbes schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:40:

[afbeelding]
Je kan DTS gewoon in de settings van XBMC aanzetten hoor. :)

Of je het dan ook nog in het ms-dash moet doen, weet ik eigenlijk niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Is het ook mogelijk om in python een wekker-script te maken, bijvoorbeeld dat je de tijd kan instellen en als die dan afgaat een shcoutcast stream afspeelt? De wekker maken lijkt me opzich nog geen probleem maar wel dat hij naar een shoutcast stream moet en deze moet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Laatste tijd weinig nieuwe ontwikkelingen op het gebied van XBMC of mis ik wat? Ik zie ook geen spannende dingen gepland staan... iemand een idee? Voor mij werkt XBMC nu prima, maar uit nieuwsgierigheid check toch even om de zoveel tijd wat de ontwikkelingen zijn.

Wat is trouwens jullie favo skin voor XBMC? Ik gebruik sinds een paar werken standaard de geporte skin van MediaPortal. Nice and clean :)
Vond Project Mayhem toch net eff te donker/grauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik gebruik Orbs, welke ik superfijn vind werken :)

En er verschijnen nog regelmatig nieuwe builds met hele waslijsten aan fixes en changes, dus er word volgens mij nog wel degelijk aan gewerkt :)

Tot noch toe werkt het perfect!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik gebruik de Mayhem II skin.

Geen gezeik skin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
JC schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:42:
Laatste tijd weinig nieuwe ontwikkelingen op het gebied van XBMC of mis ik wat? Ik zie ook geen spannende dingen gepland staan... iemand een idee? Voor mij werkt XBMC nu prima, maar uit nieuwsgierigheid check toch even om de zoveel tijd wat de ontwikkelingen zijn.

Wat is trouwens jullie favo skin voor XBMC? Ik gebruik sinds een paar werken standaard de geporte skin van MediaPortal. Nice and clean :)
Vond Project Mayhem toch net eff te donker/grauw ;)
Heb je misschien een linkje waar ik de geporte MediaPortal skin kan downloaden voor een van de laatste builds van xbmc, want als ik de mediaportal skin uit een oude build haal dan kan het zijn dat niet alle knoppen op de juiste plek zitten enzo...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

w0w

Weet iemand een manier (of een ander programma) waarmee hij automatisch meerdere filmpjes achter elkaar speelt ? Want heb een aantal korte familiefilmpjes (lees: best veel :P) en het is niet echt handig om telkens naar onder te gaan en op A te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In de queue plaatsen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Speedfight schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:57:
[...]

Heb je misschien een linkje waar ik de geporte MediaPortal skin kan downloaden voor een van de laatste builds van xbmc, want als ik de mediaportal skin uit een oude build haal dan kan het zijn dat niet alle knoppen op de juiste plek zitten enzo...
De laatste versie heb ik hier vandaan gehaald. Onderaan de pagina staan dan een link waar je de skin kan downloaden :)
w0w schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:01:
Weet iemand een manier (of een ander programma) waarmee hij automatisch meerdere filmpjes achter elkaar speelt ? Want heb een aantal korte familiefilmpjes (lees: best veel :P) en het is niet echt handig om telkens naar onder te gaan en op A te drukken...
Wat goed kan werken is de filmpjes dezelfde serienaam geven en vervolgens met de stacking optie (fuzzy stacking that is) de filmpje als een serie laten herkennen. XBMC speelt ze dan achter elkaar af. Anders misschien een playlist (geen ervaring mee) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk een dvd drive in een pc via het netwerk te gebruiken op zo'n manier dat ook het dvd menu bruikbaar is?
Heb er wel eens naar gezocht maar kwam er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:13:
Is het mogelijk een dvd drive in een pc via het netwerk te gebruiken op zo'n manier dat ook het dvd menu bruikbaar is?
Heb er wel eens naar gezocht maar kwam er niet echt uit.
Nee, niet dat ik weet. XBMC ondersteund nog geen dvd menu's... ze zijn er wel mee bezig heb ik begrepen.

Slightly off-topic: m'n xbox controller aansluiting is gemold (dat laatste stukje dat in de xbox gaat) :|
Kan je ergens een vervangend onderdeel daarvoor kopen? Kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
JC schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:24:
[...]
Slightly off-topic: m'n xbox controller aansluiting is gemold (dat laatste stukje dat in de xbox gaat) :|
Kan je ergens een vervangend onderdeel daarvoor kopen? Kan het nergens vinden...
Is al eens eerder gevraagd: koop een xbox verlengkabel, dis is exact hetzelfde als dat laatste stukje, alleen wat langer.
Afbeeldingslocatie: http://www.the-console-corner.com/Xbox_extension.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:08
Is het ook mogelijk om bij het afspelen van MP3's deze door te spoelen? Ik heb het niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JeroenMeloen schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:15:
Is het ook mogelijk om bij het afspelen van MP3's deze door te spoelen? Ik heb het niet kunnen vinden...
yep.. is mogelijk.. ik weet niet hoe het met de controller moet, maar met de afstandsbediening is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Schweino schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:00:
[...]
Is al eens eerder gevraagd: koop een xbox verlengkabel, dis is exact hetzelfde als dat laatste stukje, alleen wat langer.
[afbeelding]
OK, thnx. Had het nog niet gezien in dit topic. Solly :)
Ik heb de aansluiting nog kunnen repareren dus gelukkig is het verder niet meer nodig.

@JeroenMeloen: nog geen oplossing gevonden voor de controller (check ook het xbmc forum). Met de afstandsbediening kan je gewoon de forward en rewind toetsen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door JC op 08-03-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 20:37
Hier zijn ze!!! Screenshots van Project Mayhem III (alpha) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Klik op de link voor grotere versie...

Bron
http://chokemaniac.xbmc.org/viewtopic.php?t=39

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot1_381.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot2_195.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot4_173.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot5_257.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot6_611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chokemaniac.xbmc.org/files/thumbs/t_screenshot8_920.jpg

Nog een leuk stukje op www.xbox-scene.com:

1 Year ChokeManiac.net: Project Mayhem III soon and more ...
>> From chokemaniac.net:
I've come a long way :) Many things happened in the past 12 months. When i started this site[chokemaniac.net], i only wanted a couple of screenshots of the Project Mayhem skin and a download button. But CritiKill made soo much more out of it. Thanks a lot out to you bud. Hope your current projects are going well.
A couple of weeks ago the new design was launched and i have t say i really love it. Big props out to Christian Granqvist again for coding it for me! The latest addition is the new Project Mayhem forum. Modhack, Alexsolex and Chris made it almost alone and i cant thank them enough. I hope all the skinners out there will join me there to take XBMC skinning to the next level.

I also worked a lot on XBMC with (my favorite coder ;) Jonathan Marshall. We came up with many nice additions like Submenu, Contextmenus, Shutdownmenu, the new Slideshow, new Filemanager and the new Settings System. And i think we're gonna keep improving XBMC. I'm looking forward to it. Big props to you too J. And thanks for you patience with me ;)
By now i released more than 20 skins for all kinds of Xbox apps. More than 110.000 downloads so far and counting. Not too bad i think. Project Mayhem III is around the corner now. I planed to release it today but i'm not completely happy with it yet. So guess you gotta be patient a little longer. I think this will be my last skin for XBMC. I'ts a lot of work to keep 3 skins up to date. But anyways: I'll keep suprising ;)
Kan niet wachten tot hij uit is!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Heb sinds kort ook een Xbox en nu lijkt Media Center mij ook wel wat... Had eerst een HTPC willen nemen, maar tv ondersteunt geen s-video :(

Maar nu heb ik dus een vrij kleine harde schijf in mijn Xbox zitten(lees: binnenkort, 20 gig).. En nu is mijn vraag of ik ook bestanden van het netwerk kan plukken?

Ik heb namelijk al mijn films, foto's ed op 1 servertje staan... :)

Zo niet, kan mijn xbox dan als server dienen? Dus wél met grotere harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een n00b met een groot probleem. Ik was bezig in de E-schijf toen mn scherm ineens op zwart ging, ik heb toen mn xbox uitgedaan en weer aangezet, maar ik kreeg een scherm dat ik de customer support moest bellen en het lampje brandt groen/rood.
Wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Yup, mooi onderwerp trouwens voor de topic start. De meest eenvoudige manier is in Windows een map te delen (rechtermuisklik op een map en dan delen) en vervolgens in het configuratiebestand van XBMC (xboxmediacenter.xml uit m'n hoofd gezegd) aangeven dat je bv. je films uit die share wil bekijken. Voorbeeldcode:

<bookmark>
<name>Films via netwerk</name>
<path>smb://gebruiker:wachtwoord@192.168.0.2/movies</path>
</bookmark>

Works like a charme :)
Andere oplossingen vereisen extra programma's of services in Windows. Check daarvoor bv. het forum van XBMC of Google eff (bv. op Relax server of XBSMP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
Heel erg bedankt.. :) Nu weet ik zeker dat het (illegaal iets) de moeite waard is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
kitemaster schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:32:
Heel erg bedankt.. :) Nu weet ik zeker dat het (illegaal iets) de moeite waard is :*)
Jup, ik heb het hier ook draaien, XBMC op xbox, elle media (400GB) in pc. Ik deel alles via het netwerk naar mijn 2 xboxen (woonkamer + slaapkamer) en dat werkt perfect. Ik kan je wel aanraden een stille hdd te nemen voor je xbox, scheelt je een hoop irritatie tijdens films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

400 GB aan media? Goeiedag :D
Het enige wat bij mij een behoorlijke herrie maakt is de koeler. Ik heb alleen nog geen tijd voor genomen om er verder naar te kijken. Ben trouwens benieuwd wanneer de DVD ondersteuning (ondersteuning van menu's e.d.) klaar is voor XBMC. Weet dat hier een inzameling voor is geweest, maar daarna is het best stil geworden ;)

WIP I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je kan in XBMC de fan op temperature controlled zetten, bij mij draait 'ie nog maar op 2% en is nauwelijks hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 22:24
Schweino schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:00:
Je kan in XBMC de fan op temperature controlled zetten, bij mij draait 'ie nog maar op 2% en is nauwelijks hoorbaar.
2% wordt ie dan niet wel heel erg warm? (heb geen idee hoe warm je hem eigenlijk kunt laten worden.)
Die nieuwe project mayhem ziet er wel netjes uit, ik heb nog steeds een oude XBMC versie (waarom updaten als het werkt) maar misschien ga ik nu ook maar eens updaten :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb net met behulp van starttopic heb ik m'n xbox zo ingesteld dat XBMC direct opstart. SUPER!! _/-\o_ Vond het erg omslachtig om XBMC handmatig van E: op te starten.

Heb nog wel twee vragen:

1. kan de volgorde van keuzemogelijkheden (My programs, My files, My pictures etc.) ook veranderd worden? Ik gebruik XBMC alleen voor muziek. Het is wel handig als My Music bovenaan kan staan.

2. Als ik dan My Music heb geselecteerd wil ik graag direct naar E:\Music\ gaan? Anders blijft het allemaal redelijk omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Open en lees XboxMediaCenter.xml eens. Wedden dat je er zelf achter komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
tatata schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:21:
Open en lees XboxMediaCenter.xml eens. Wedden dat je er zelf achter komt?
Nee, ik wed niet met je... Je hebt gewonnen. Ik had de file al doorgenomen. Stond alleen onderaan en daar was mijn aandacht wat minder :Z . Maar goed, de knop is verplaatst. Thanks.

Mijn tweede vraag blijft onbeantwoord. Ook met het doorspitten van de file. Ik had eigenlijk iets verwacht als <path>.......</path> daar waar je de volgorde kon wijzigen. Zou ik dit dan gewoon moeten invoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
De tweede oplossing op je vraag moet je ook daarin vinden. Zie mijn video gedeelte:

<!-- My Videos shares !-->
<video>
<default />
<bookmark>
<name>Movies</name>
<path>F:\Movies\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD-ROM drive</name>
<path>D:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Movies op Bas</name>
<path>smb://username:pasw@IPadres/MEDIA (f)/Movies</path>
</bookmark>
</video>

De eerste gaat naar F:/movies op de xbox
De tweede naar de dvddrive
De derder naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Ik ben hier niet echt bedreven in maar moet het er als volgt uit zien?

<homebuttons>
<button>
<description>My Music</description>
--> <path>E:\Music\</path> <--
<label>2</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(501)</execute>
<icon>103</icon>
</button>

Die tussen de pijltjes heb ik ingevoegd. (op de juiste plaats?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Nee je moet een stuk hoger zijn. Zoek eens op: <!-- My Videos shares !-->
Daaronder verander je de videoshare locatie!

edit:
Je mag hem hier ook wel posten of ergens online zetten dan markeer ik de plek voor je.

[ Voor 32% gewijzigd door tatata op 11-03-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Hartstikke bedankt! Ik heb wel een vraagje. Je hebt het over "video's" share. Het gaat mij wel om de button 'Music' die dan direct verwijst naar E:\Music.

Dit stukje bedoel je volgens mij.

<video>
<default />
<bookmark>
<name>E Drive</name>
<path>E:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
<path>F:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>G drive</name>
<path>G:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD-ROM drive</name>
<path>D:\</path>
</bookmark>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:12
Blijkt dat een alpha versie van de nieuwe dvd-speler in de code zit, alleen moet ie nog geactiveerd worden om te gebruiken.
Iemand een idee hoe je dit juist doet?
( Bron: http://www.xboxmediaplaye...1;act=ST;f=4;t=389;st=105 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48

MarcoKL

That's a huge b*tch!

intruder1400 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:53:
Hartstikke bedankt! Ik heb wel een vraagje. Je hebt het over "video's" share. Het gaat mij wel om de button 'Music' die dan direct verwijst naar E:\Music.

Dit stukje bedoel je volgens mij.

<video>
<default />
<bookmark>
<name>E Drive</name>
</bookmark>
*knip*
try es <default /> te veranderen in <default>e:\music\</default> 8)
Schweino schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:00:
tenzij je xbox v1.6 heb :'( dan doet die temp meter het niet, althans met me xenium :+

[ Voor 57% gewijzigd door MarcoKL op 11-03-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
[quote]try es <default /> te veranderen in <default>e:\music\</default>[quote]

Bij opstarten:

XBMC Fatal Error:
Q:Xboxmediacenter.xml, line 291
Error reading end tag.
bla bla bla

(Geen ramp, heb uiteraard origineel .xml nog)

Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maverick schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:04:
[...]

2% wordt ie dan niet wel heel erg warm? (heb geen idee hoe warm je hem eigenlijk kunt laten worden.)
Ehm, nee, zoals ik al schreef heb ik em op temp controlled gezet, dus hij past zelf de fan snelheid aan aan de temperatuur. Standaard staat deze max temp op 55c ingesteld, en aangezien mijn xbox nooit boven de 48 uitkomt zet 'ie de fan op 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

intruder1400 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:16:
Bij opstarten:

XBMC Fatal Error:
Q:Xboxmediacenter.xml, line 291
Error reading end tag.
bla bla bla

(Geen ramp, heb uiteraard origineel .xml nog)

Andere suggesties?
Ik heb het toch echt staat in me xml :/

ik copy/past ff:

<myprograms>
<default>F:\Games\</default>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>F:\Games\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
*knip*
<video>
<default>F:\Films\</default>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
</bookmark>

en als ik nu op programs klik, zie ik gelijk me spelletjes en als ik op video klik komen gelijk me films die op F staan.. ik heb wel nieuwste xbmc, misschien dat het daar aan ligt, lijkt me niet :/
nou anders weet ik het niet :o (geen typo gemaakt? :9 )

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoKL op 12-03-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Tatata en Dinow: het is gelukt. Denk idd een typo! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 20:37
Project Mayhem 3 Beta is uit en hier te downloaden!! 8) 8) 8) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://chokemaniac.loafamotive.com/download.php?cat=pm3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die is echt wel lekker .. misschien iets te grijs maar het voelt net aan als een porshe ofzo :D

maar ik heb een scheef probleem met men xbox .. ik gebruik de versie van 4 maart 05.
probleem: shoutcast, imdb lookups, scriptrunner, gamespot trailers etc .. werkt allemaal niet
Dit is dus enorm raar want : Weather lookups werken perfect. In avalaunch werkt de shoutcast ook zonder problemen en werken de RSS feeds. Dus het probleem ligt overduidelijk bij XBMC. iemand een idee toevallig ?

men films staan overigens via een SMB share in verbinding met men xbox .. misschien heeft dat er iets mee te maken ofzo ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Eindelijk _/-\o_ _/-\o_

vind hem der netjes uitzien, overzichtelijk en duidelijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad erg mooie en rustige skin, wat beter voor de nachtmens zoals ik :P Heb een versie van 7 maart maar hij werkt zonder gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu de build van 12-03-2005 van XBMC op mijn Xbox staan en heb nu af en toe dat de xbox vastloopt bij het starten van een .avi. Als ik dan de Xbox daarna weer opstart en dezelfde .avi selecteer, werkt die wel...

Iemand anders ook last van dit probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nu de versie van ergens in februari, wat zijn de voordelen van de nieuwste XBMC?

Ik heb 2 vraagjes.
De livestream (de lama's van BNN) loopt vast, als ik wil doorspoelen. Is het mogelijk om door te spoelen naar bv een opgegeven tijdsmoment? Of een andere manier van doorspoelen?

2:
Ondanks veel proberen lukt het niet om in XBMC gewoon van die grote plaatjes te hebben waarmee je een spel opstart. Ik zie steeds alleen de directories, waar ik dan in moet bladeren naar het bestand. Geen ramp, maar net niet gaaf zeg maar. Hoe kan ik het zo fixen dat ik gewoon krijg wat ik wil (Dus: Plaatje van het spel, klik, start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 12-09 20:27
ff een vraagje,

Ik heb windows media centre en daarmee kan ik dus tv opnemen op dvr-ms formaat.
Is het mogelijk om dit ook via XBMC af te spelen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Skillz schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:21:
Ik heb nu de build van 12-03-2005 van XBMC op mijn Xbox staan en heb nu af en toe dat de xbox vastloopt bij het starten van een .avi. Als ik dan de Xbox daarna weer opstart en dezelfde .avi selecteer, werkt die wel...

Iemand anders ook last van dit probleem :?
13-03-2005 fixed: crash in my videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 10:42
Ik heb dit topic eens globaal doorgelezen en ben heel wat meer te weten gekomen over XBMC!

Maar toch heb ik nog het volgende probleem:

Nu heb ik sinds een week de X-Box van een vriend van mij gekregen.
Hij is omgebouwd, maar hij weet alleen niet welke chip erin zit.
Zodra ik hem aanzet en de aan/uit knop langer dan 3sec inhoud wordt het X-Box logo rood/oranje.
Het dashboard wat erop staat is volgens mij de originele van MS.
Deze maar dan in het groen:
Afbeeldingslocatie: http://www.allxboxskins.com/skins/msdash/True_Blue_Msdash_Skin_preview2.jpg

Ik kan maar niet connecten naar m'n X-Box???

Ik heb kabel aangesloten, op m'n X-Box handmatig het ip adress ingesteld:

192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1

En m'n netwerkkaart op m'n pc als volgt:

192.168.0.3
255.255.255.0
192.168.0.1

Maar ik kan vervolgens niet connecten via FlashFXP.

Hoe zet ik er nou een ander dashboard op???

[ Voor 9% gewijzigd door Wienen op 14-03-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je kan nooit vanaf je pc een verbinding maken met het originele xbox dashboard (de netwerkinstellingen dei je daar ziet zijn voor Live! bedoeld. Je zal Evolution X of XBMC of Avalaunch moeten installeren om je xbox via je pc te kunnen benaderen.

Als je nog geen enkel dashboard hebt dan een origineel M$ dash, dan kan je een van bovenstaande dashes het makkelijkst dmv een boot cd/dvd installeren

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 14-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 10:42
Schweino schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:10:
Je kan nooit vanaf je pc een verbinding maken met het originele xbox dashboard (de netwerkinstellingen dei je daar ziet zijn voor Live! bedoeld. Je zal Evolution X of XBMC of Avalaunch moeten installeren om je xbox via je pc te kunnen benaderen.

Als je nog geen enkel dashboard hebt dan een origineel M$ dash, dan kan je een van bovenstaande dashes het makkelijkst dmv een boot cd/dvd installeren
Ik heb wat data gevonden en de installer guide van Slayers Auto Installer v.2.6

Nu moet ik alleen zeker weten hoe ik kan zien welke bios versie ik heb. Het is een X-Box Crystal Edition...

Weet iemand mij zo te vertellen welke versie van de bios die heeft??

[ Voor 24% gewijzigd door Wienen op 14-03-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Als 'ie is omgebouwd kan je er niet achterkomen welke bios erop zit, dat zal je toch echt moeten vragen aan degene die 'em heeft omgebouwd. Je kan 'em zelf opnieuw flashen, dan weet je zeker welke bios erop zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 14-03-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
die manual doet het al een paar dagen niet meer, iemand een mirror oid ?

Ik heb het er nu wel op, maar ik zie geen games in het menu ofzo... Heb het in F:\Apps\XBMC staan (games staan in F:\Games\)s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke manual?
Wat heb je eropstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:59:
Welke manual?
Wat heb je eropstaan?

Op XboxMediaCenter.de staat een link naar een manual die het niet doet. Dat is volgens mij ook de enige... Tenzij iemand een mirror heeft dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
XBMC 2005-03-13-PIMPED

die heb ik :P hij doet het wel inmiddels, er stond een fout in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, Is xbox media center ook te besturen met de remote control van xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:38:
XBMC 2005-03-13-PIMPED

die heb ik :P hij doet het wel inmiddels, er stond een fout in de settings
Als je er een nieuwe versie opzet, en je houdt je oude XboxMediaCenter.xml houden? Blijft dat dan een beetje hetzelfde?

Enneuh, waar heb je hem gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it&#039;s back....

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:43:
Vraagje, Is xbox media center ook te besturen met de remote control van xbox?
Ja zonder problemen, je kan zelf ook nog de knoppen veranderen in de xml.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:44:
Enneuh, waar heb je hem gevonden?
Das een warez request, niet toegestaan ;)

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik heb een draadloos router hier van medion maar ik kan ook gewoon zo'n kabel naar de xbox leggen alleen als ik die er nu insteek maaktie geen verbinding.. moet ik eerst wat instellen of? (want het is voor tvgids oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:49:
ja die is echt wel lekker .. misschien iets te grijs maar het voelt net aan als een porshe ofzo :D

maar ik heb een scheef probleem met men xbox .. ik gebruik de versie van 4 maart 05.
probleem: shoutcast, imdb lookups, scriptrunner, gamespot trailers etc .. werkt allemaal niet
Dit is dus enorm raar want : Weather lookups werken perfect. In avalaunch werkt de shoutcast ook zonder problemen en werken de RSS feeds. Dus het probleem ligt overduidelijk bij XBMC. iemand een idee toevallig ?

men films staan overigens via een SMB share in verbinding met men xbox .. misschien heeft dat er iets mee te maken ofzo ? :s
gevonden .. moest DNS precies nog instellen pfht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:55:
[...]

Das een warez request, niet toegestaan ;)
Hmm, aha. Op fok! was dit topic zelfs al lang dichtgeweest :)

Maargoed; als je de nieuwe XBMC over je oude zet, en je gebruikt je huidige XboxMediaCenter.xml, doet alles het dan nog?

Waarom is de nieuwe XBMC (heb nu versie uit feb) 25mb groter?

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je snelkoppelingen maakt (voor spellen, streams ed.), in plaats van de hele tijd alles door je mappen moet heenbladeren? Dat lukt mij namelijk steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Laatst online: 06-09 13:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:57:
Vraagje ik heb een draadloos router hier van medion maar ik kan ook gewoon zo'n kabel naar de xbox leggen alleen als ik die er nu insteek maaktie geen verbinding.. moet ik eerst wat instellen of? (want het is voor tvgids oid)
Nee als je xdoos op dhcp staat en je router heeft de dhcp service draaien zou dat automatisch moeten werken. Anders moet je handmatig eens wat ip instellingen in je xdoos zetten met die router als gatew en dns.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik kan maar geen contact leggen met internet/shoutcast/weather wat dan ook via mijn xbox.

Wat kan ik wel:
Ik kan naar mijn xbox ftp-en via flashfxp. Dat is geen probleem.
Draai de allerlaatste xbmc build 2005-03
Heb de oude xbmc "savegame" verwijderd alvorens de nieuwe aan te laten maken door xbmc.

Ok, instellingen.
Twee netwerkkaarten in de pc

Een kaart is verbonden met de xbox.
tcp/.ip instellingen kaart (1) zijn:

ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
gateway niets ingevuld
dns 192.168.7.1

Tweede kaart (2) netwerkkaart is via hubs/switch verbonden met een server die het interne internet/netwerk verkeer regelt, instellingen van deze kaart zijn: (server heeft adres 192.168.7.1)

ip 192.168.7.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.7.1
dns 192.168.7.1

Internet werkt, ftp-en naar xbox werkt, maar vanaf de xbox is internet niet te bereiken.

Instellingen van xbmc zijn:
Toewijzing: handmatig en statisch:

ip 192.168.0.10
subnet 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.7.1
dns server 192.168.7.1

Internet connection sharing staat aan voor kaart (2) en het netwerk dat via deze verbinding internet op mag is kaart (1) (dus die met de xbox is verbonden)

Maar het werkt niet!
Wie ziet de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venomous schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:33:
[...]

Nee als je xdoos op dhcp staat en je router heeft de dhcp service draaien zou dat automatisch moeten werken. Anders moet je handmatig eens wat ip instellingen in je xdoos zetten met die router als gatew en dns.
Kan je het iets beter uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it&#039;s back....

OcNewB schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:53:
Ik kan maar geen contact leggen met internet/shoutcast/weather wat dan ook via mijn xbox.

Wat kan ik wel:
Ik kan naar mijn xbox ftp-en via flashfxp. Dat is geen probleem.
Draai de allerlaatste xbmc build 2005-03
Heb de oude xbmc "savegame" verwijderd alvorens de nieuwe aan te laten maken door xbmc.

Ok, instellingen.
Twee netwerkkaarten in de pc

Een kaart is verbonden met de xbox.
tcp/.ip instellingen kaart (1) zijn:

ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
gateway niets ingevuld
dns 192.168.7.1

Tweede kaart (2) netwerkkaart is via hubs/switch verbonden met een server die het interne internet/netwerk verkeer regelt, instellingen van deze kaart zijn: (server heeft adres 192.168.7.1)

ip 192.168.7.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.7.1
dns 192.168.7.1

Internet werkt, ftp-en naar xbox werkt, maar vanaf de xbox is internet niet te bereiken.

Instellingen van xbmc zijn:
Toewijzing: handmatig en statisch:

ip 192.168.0.10
subnet 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.7.1
dns server 192.168.7.1

Internet connection sharing staat aan voor kaart (2) en het netwerk dat via deze verbinding internet op mag is kaart (1) (dus die met de xbox is verbonden)

Maar het werkt niet!
Wie ziet de fout?
Gateway op je xbox moet 192.168.0.1 zijn
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:56:
[...]

Kan je het iets beter uitleggen?
Zoals hij zegt, als je router een dhcp server heeft (dus als je pc's ook op dhcp staan en een ip krijgen via je router) dan kan je in XMBC gewoon je netwerk instellingen op dhcp zetten.
Als je dit niet hebt, moet je bij je netwerkinstellingen in XBMC een ip in dezelfde range als die van je router zetten, plus het ip van de router als gateway invullen daar. (afhankelijk van je router moet je dan ook nog even handmatig de dns ip's die ook in je router staan in die netwerkinstellingen zetten)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:33:
[...]

Hmm, aha. Op fok! was dit topic zelfs al lang dichtgeweest :)

Maargoed; als je de nieuwe XBMC over je oude zet, en je gebruikt je huidige XboxMediaCenter.xml, doet alles het dan nog?

Waarom is de nieuwe XBMC (heb nu versie uit feb) 25mb groter?

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je snelkoppelingen maakt (voor spellen, streams ed.), in plaats van de hele tijd alles door je mappen moet heenbladeren? Dat lukt mij namelijk steeds niet :(
Erover kopieren zou ik niet doen, want er zijn in de nieuwere versie wat instellingen bijgekomen.
Dus ik zou ze allebei even openen en kopieren uit de oude wat je ook weer in de nieuwe wil hebben. (over de standaard instellingen die in de nieuwe staan).
Ook even je "0face008" deleten in de "E:\TDATA" folder en ook in de "E:\UDATA" folder, zodat je instellingen weer gereset zijn. En vervolgens meteen even je temp. control aanzetten, want die staat helemaal uit, meestal na een update.

Waar wil je precies snelkoppelingen maken?Gewoon in het hoofdmenu? in het menu links (in myprograms bijvoorbeeld)?, of gewoon waar je normaal je mapjes ziet staan?

[ Voor 44% gewijzigd door Neophyte op 15-03-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik heb een raar probleem met mijn xbox harde schijf..de D: schijf is qua inhoud een replica van de C: schijf! Is dit normaal? Het nadeel is dat het kostbare ruimte inneemt die ik nodig ben om een legale backup te maken van een spel dat ik bezit.. ;) kan ik de contents van de D: schijf gewoon wissen via FTP?? Of is het normaal dat XBMC een backup ofzo op die schijf parkeert??

Groetjes Fitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it&#039;s back....

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:33:
Hallo!

Ik heb een raar probleem met mijn xbox harde schijf..de D: schijf is qua inhoud een replica van de C: schijf! Is dit normaal? Het nadeel is dat het kostbare ruimte inneemt die ik nodig ben om een legale backup te maken van een spel dat ik bezit.. ;) kan ik de contents van de D: schijf gewoon wissen via FTP?? Of is het normaal dat XBMC een backup ofzo op die schijf parkeert??

Groetjes Fitz
Je D schijf is normaliter je dvd drive. dus tenzij je iets vreemds hebt gedaan met een shadow disk mounten op D ofzo is het in jouw geval ook gewoon je dvd drive.

We groeten elkaar hier op GoT altijd, dus je hoeft het er niet onder te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:19:

Waar wil je precies snelkoppelingen maken?Gewoon in het hoofdmenu? in het menu links (in myprograms bijvoorbeeld)?, of gewoon waar je normaal je mapjes ziet staan?
Nou, als ik nu naar games ga, kom ik automatisch in mijn map waar alle spellen staan. Wil ik dan een spel opstarten, moet ik eerst naar de map van het spel gaan, en moet ik dan naar het opstartbestandje toe. (wat een werk he ;) ), maar zoals je overal mooi op die screenshots ziet, wil ik als ik naar "programma's" ga, dat ik dan gewoon snelkoppelingen van al mijn spellen zie. Dus geen mappen meer, maar een mooi icoon.
En idem voor films dan evt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it&#039;s back....

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:12:
[...]

Nou, als ik nu naar games ga, kom ik automatisch in mijn map waar alle spellen staan. Wil ik dan een spel opstarten, moet ik eerst naar de map van het spel gaan, en moet ik dan naar het opstartbestandje toe. (wat een werk he ;) ), maar zoals je overal mooi op die screenshots ziet, wil ik als ik naar "programma's" ga, dat ik dan gewoon snelkoppelingen van al mijn spellen zie. Dus geen mappen meer, maar een mooi icoon.
En idem voor films dan evt :)
Uit de xml file:
<!-- my programs bookmarks !-->
<!-- The depth allows you to specify how deep to look for XBE when flattening is on. For example, with Depth of 1: !-->
<!-- F:\games\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- game3 !-->
<!-- If your depth is 2, it will look even further for the XBE !-->
<!-- F:\emulators\ !-->
<!-- nin64\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- psx\ !-->
<!-- game1 !-->
<!-- game2 !-->
<!-- You can have multiple paths per bookmark. Use a comma-separated list of the paths. !-->
<!-- Ex: <path>E:\Games\,F:\Games\</path> !-->
<!-- <path> can also take direct links to XBE !-->
<!-- Ex: <path>E:\Apps\,C:\xbmc.xbe</path> !-->
<!-- Only the first bookmarks will be displayed as buttons. !--><myprograms>
</bookmark>
En wanneer hij tijdens dit zoeken een "default.xbe" vindt, dan maakt hij daar zo'n mooie snelkopeling van.

Om te zorgen dat hij standaard in my programs je games opent zet je dit in het <myprograms> deel:
code:
1
 <default>F:\games</default>

(als je games daar staan natuurlijk)

Bij mij is level 1 scan genoeg, omdat daar al m'n games staan.

Ik heb bijvoorbeeld voor m'n bookmarks er deze dingen bijstaan (menu links)

code:
1
2
3
4
5
    <bookmark>
      <name>Games</name>
      <path>F:\games</path>
      <depth>1</depth>
    </bookmark>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 12:07

PsychoG

Pumpin&#039; on your stereo...

Ik heb dus mijn XBox gesoftmod met de Xboxhdm in combinatie met het UDE pack.. maar ik heb dus geen idee hoe ik m'n XBMC nu automagisch moet laten starten. Volgens de start post moet ik het in de map zetten waar de ongecertificeerde code gestart wordt.. nou geen idee. Heeft iemand hier wel ervaring mee!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje, als ik nu op me xbox instel bij verbindingen doe ik dan manual(static) en dan opent hij wel bij music workgroep en dan zie ik een map met mijn naam.. alleen bij dhcp doet hij dat niet betekend dat dat hij met static verbinding maakt? want hij opent imdb enzo niet

Help me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-09 13:27
PsychoG schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:24:
Ik heb dus mijn XBox gesoftmod met de Xboxhdm in combinatie met het UDE pack.. maar ik heb dus geen idee hoe ik m'n XBMC nu automagisch moet laten starten. Volgens de start post moet ik het in de map zetten waar de ongecertificeerde code gestart wordt.. nou geen idee. Heeft iemand hier wel ervaring mee!??!
Dat ligt er echt aan met welke versie/smaak UDE je hem gemod hebt. Je hebt er een met NKpatcher en nog een paar varianten. Bij de ene word het geregeld middels een configuratie filetje en de ander start gewoon standaard de default.xbe op e: . Wat je dus moet doen is even de executables bekijken die in de map staan van fonts en even kijken wat er zoal op je e schijf staat (in de root).

Dan nog steeds is het heel lucratief, schrijf je unlock code ergens op etc. Kopieer het "verdachte" bestandje waarvan je vermoed dat het je huidige dash is even naar je PC, pak een tool erbij die executables kan renamen/regio vrij maken om te kijken of de naam hetzelfde is en pas daarna overschrijf je hem met de gewenste dash. (XBMC in dit geval)

Voor de rest is dit eigenlijk niet echt bedoelt in dit topic, steeds meer lucratieve modvragen komen hier naar boven ipv XBMC gerelateerde vragen. Voor verdere info:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=281850 ( hele goede, snap niet waarom je in deze tijd nog de oude UDE's zou gebruiken }) )

PS: Lees jezelf enorm goed in voordat je gaat kl*ten aan je boxje, trek niet voedingsstekker uit je xbox zodra het fout gaat, maar sleep gewoon een gemodde xbox erbij om te crosslinken (icm een origineel spel) OF trek wel de voeding eruit en zet je harde schijf in een PC om vervolgens de bestandjes weer in oude staat te kunnen herstellen met je opgeschreven unlock code

PSPS: Als jij hem gemod hebt, dan zit er toch altijd wel een readme bij? Welk bestandje is volgens die readme dan de ongesigneerde/certificeerde code?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:42:
Probleempje, als ik nu op me xbox instel bij verbindingen doe ik dan manual(static) en dan opent hij wel bij music workgroep en dan zie ik een map met mijn naam.. alleen bij dhcp doet hij dat niet betekend dat dat hij met static verbinding maakt? want hij opent imdb enzo niet

Help me :'(
Wacht even hoor, dus als je static verbinding instelt, dan kan je wel bij samba/werkgroepen shares, maar niet op internet? En met DHCP vind hij ook geen werkgroepen met autodiscover?
Overigens zou interpunctie handig zijn, heb 5 keer de vraag gelezen en vermoed dat ik je vraag enigzins begin te begrijpen :Y)
Als hij IMDB niet vind, zou ik even natrekken of je wel goed je gateway en DNS servers hebt ingesteld. (soms kan de onjuiste subnetmask voor problemen zorgen)

edit:
@ hieronder:
Phoenix PBL? Of iets anders? Deze heb je nog steeds met varianten :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-03-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Ik heb geen NKpatcher maar een BIOS Loader... en ja er zit wel een manual bij maar daar kon ik het niet ech uit halen. :) Maaaar ik kom er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
PsychoG schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:24:
Ik weet niet wat voor bios je hebt gebruikt op je xbox? Je moet iig xboxmediacenter gewoon in de c partitie neerzetten, of alleen xboxmediacenter.xml en default.xbe en in je xml verwijzen naar een path waar je de rest neerzet. Verder moet je dan de defeault.xbe (of xboxmediacenter.xbe hoe het ding ook heet) renamen naar een naam waarop je bios als eerste boot. Bij mij was dat avalaunch.xbe

Je kan ook je bios aanpassen en zorgen dat hij gewoon op xboxmediacenter.xbe boot, maar dan moet je dacht ik wel weer overnieuw je bios erop flashen, teveel gedoe vond ik iig.

Kan je trouwens ff uitleggen hoe je hem hebt gemod? Ik heb nog nooit gehoord van het UDE pack? Heb je geen modchip nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Ik heb Evox M8 als BIOS.. en laad hem via een Phoenix BIOS Loader. Ik heb het lichtelijke vermoeden dat die M8 gewoon de Default.xbe aanroept maar zekerweten doe ik het niet.

Ik heb m'n Xbox softwarematig gemod dmv het hotswappen van de IDE schijf maaruh dat mag ik hier niet vertellen. Ik heb je toegevoegd aan m'n MSN lijst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:45:
[...]

Wacht even hoor, dus als je static verbinding instelt, dan kan je wel bij samba/werkgroepen shares, maar niet op internet? En met DHCP vind hij ook geen werkgroepen met autodiscover?
Overigens zou interpunctie handig zijn, heb 5 keer de vraag gelezen en vermoed dat ik je vraag enigzins begin te begrijpen :Y)
Als hij IMDB niet vind, zou ik even natrekken of je wel goed je gateway en DNS servers hebt ingesteld. (soms kan de onjuiste subnetmask voor problemen zorgen)
Nee ik kan denk ik ook niet bij de samba/werkgroepen, de enige werkgroepmap waar ik in kan heet TIM,
Hoe kom ik erachter welke dns server en welke gateway ik moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-09 13:27
DarkShadow schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:51:
[...]

Ik weet niet wat voor bios je hebt gebruikt op je xbox? Je moet iig xboxmediacenter gewoon in de c partitie neerzetten, of alleen xboxmediacenter.xml en default.xbe en in je xml verwijzen naar een path waar je de rest neerzet. Verder moet je dan de defeault.xbe (of xboxmediacenter.xbe hoe het ding ook heet) renamen naar een naam waarop je bios als eerste boot. Bij mij was dat avalaunch.xbe

Je kan ook je bios aanpassen en zorgen dat hij gewoon op xboxmediacenter.xbe boot, maar dan moet je dacht ik wel weer overnieuw je bios erop flashen, teveel gedoe vond ik iig.

Kan je trouwens ff uitleggen hoe je hem hebt gemod? Ik heb nog nooit gehoord van het UDE pack? Heb je geen modchip nodig dan?
Denk om wat je zegt!!!!
Hij is gesoftmod, als hij dat doet en niet zijn Unlock code heeft opgeschrijven is hij de l*l, bye bye xbox. Xbox gaat aan, originele bios gaat proberen een gecertificeerde code te starten, vind hij niet, gaat weer uit, doet hij 3 keer, daarna blijft hij aan en gaat de led rood oranje knipperen. (alsof je modchip nog leeg is, zonder bios)

En dan onderaan zetten:
Kan je trouwens ff uitleggen hoe je hem hebt gemod? Ik heb nog nooit gehoord van het UDE pack? Heb je geen modchip nodig dan? :)
Ja, je hebt idd geen modchip meer nodig, daarom is het zeer lucratief met kleine foutjes.

Er worden wel biosses geladen van evox of xecuter, maar dit houd niet per definitie in dat ze vervolgens ook nog "evoxdash.xbe" op de C root gaan booten, meestal word dat al gedaan door de gecertificeerde habibi code zelf. (dus valt de bios kwa opstart functionaliteit helemaal erbuiten, en dient het alleen nog voor het regio switchen en IGR etc)

PS: Heb ervaring ermee gehad, toen vond ik het niet zo leuk, maar achteraf is het wel de grootste kick die je krijgt van modden in het algemeen :) Fouten maken met softmodden })

@Tonks:
Log in op je router/modem, eerste apparaat waar je langs gaat als je naar buiten toe gaat, kijk even rond in de settings/log, staat er vast wel ergens bij. Meestal kan je ook nog de "gateway" als dns server gebruiken.
edit:
Aanvulling omdat je ook niet de gateway weet.
Hoe is jouw situatie thuis? Heb je een router/modem? Wil je op internet via een PC of een router? Kijk naar de instellingen van je PC die wel op internet kan via de router middels het commando "ipconfig /all" in een dosprompt, hier zie je alle informatie die je nodig hebt. Gateway, dns servers etc. Maar neem hem niet al te letterlijk over ( IP mag wel anders zijn op je xbox hoor ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-03-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:06:
[...]

@Tonks:
Log in op je router/modem, eerste apparaat waar je langs gaat als je naar buiten toe gaat, kijk even rond in de settings/log, staat er vast wel ergens bij. Meestal kan je ook nog de "gateway" als dns server gebruiken.
edit:
Aanvulling omdat je ook niet de gateway weet.
Hoe is jouw situatie thuis? Heb je een router/modem? Wil je op internet via een PC of een router? Kijk naar de instellingen van je PC die wel op internet kan via de router middels het commando "ipconfig /all" in een dosprompt, hier zie je alle informatie die je nodig hebt. Gateway, dns servers etc. Maar neem hem niet al te letterlijk over ( IP mag wel anders zijn op je xbox hoor ;) )
Hey ik heb die instellingen overgenomen van dat ipconfig :) en het werkt!
Dankje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

Voor degenen die hetzelfde probleempje hebben als ik heb.

http://forums.xbox-scene.....php?showtopic=356509&hl=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een vraag,
Hoe kan ik precies op mijn xbox komen via ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:52:
Ik heb weer een vraag,
Hoe kan ik precies op mijn xbox komen via ftp?
Zoek in de tutorials op www.xbox-scene.com
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 17-09 14:19
Doh! Ik had de build van 8 maart en de Nederlandse TV Gids liep als een zonnetje. Net ff de build van 12 maart er op gezet voor de Project Mayhem III skin.

Doei TV Gids |:(

In eerste instantie las hij het script nog wel, maar ik krijg nu telkens Access Denied. Iemand ervaring met dit probleem? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, (alweer.. maar ik leer ook zoveel nieuwe dingen met de xbox) Uhm is het mogenlijk om films van mijn pc op de xbox af te spelen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:16:
Vraagje, (alweer.. maar ik leer ook zoveel nieuwe dingen met de xbox) Uhm is het mogenlijk om films van mijn pc op de xbox af te spelen? alvast bedankt
jup, je ken ze op je xbox zetten of ze delen vanaf je pc, werkt geweldig :) en je kan er nog ondertiteling bij doen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinow schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:52:
[...]

jup, je ken ze op je xbox zetten of ze delen vanaf je pc, werkt geweldig :) en je kan er nog ondertiteling bij doen ook ;)
en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Door het topic door te lezen... :/

Sorry hoor, maar deze vragen komen echt ZOOO vaak terug.
Deze of de vorige pagina zelfs nog gevraagd en uitgelegd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:56:
[...]

blaat (...)

We groeten elkaar hier op GoT altijd, dus je hoeft het er niet onder te zetten. ;)
Spreek voor jezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 17-09 14:19
EbOoZ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:53:
Doh! Ik had de build van 8 maart en de Nederlandse TV Gids liep als een zonnetje. Net ff de build van 12 maart er op gezet voor de Project Mayhem III skin.

Doei TV Gids |:(

In eerste instantie las hij het script nog wel, maar ik krijg nu telkens Access Denied. Iemand ervaring met dit probleem? O-)
Hij doet het alweer B)

Nog ff een vraagje... ik heb dus nu sinds maandag m'n Xbox met XBMC er op, maar wat zijn nou echt wannahaves qua scripts? Scripts die echt goed/leuk zijn om te gebruiken.

Ik hoef niet persé links (mocht dat worden beschouwd als warez :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

luke_otto

pang pang luckyluke

En hoe heb je je tv-gids dan weer aan de praat gekregen, mischien wel intressant voor de rest die hier tegen aan loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 23:12
EbOoZ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:31:
[...]

Hij doet het alweer B)

Nog ff een vraagje... ik heb dus nu sinds maandag m'n Xbox met XBMC er op, maar wat zijn nou echt wannahaves qua scripts? Scripts die echt goed/leuk zijn om te gebruiken.

Ik hoef niet persé links (mocht dat worden beschouwd als warez :X).
Misschien dat je de TV gids hier kan posten?
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.