CISSP! Drop your encryption keys!
Vandaag eens testen met de layout van tvgids
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
De TVgids is inderdaad een beetje simplistisch..Roeligan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:40:
Die fire69 blijft leuke post tijden houden
Ik hoop dat je het lukt..
Ik ben er zelf niet in geslaagd, maar das meer omdat ik er niet veel tijd in heb besteed.
Ik doe het met opzet...Roeligan schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:40:
Die fire69 blijft leuke post tijden houden

Tja, die tv-gids, allemaal leuk en zo, maar ik heb hem dus ook nog niet echt werkend gekregen.
Hij haalt nu wel de programmering op, maar de layout...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Jaspov schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:41:
Vraagje over die tv gids waarvan een plaatje in de topictstart staat. Als ik het goed lees moet die een bestand ophalen van een lokale server (die eerst de tv informatie download). Is het ook aan de praat te krijgen zonder dat er een pc aan staat lokaal? Dus dat de xbox het zelf van internet haalt? of moet je altijd lokaal een servertje hebben draaien of een gedeelde schijf?
ik ben opzoek naar een huiskamer htpc-kiss-achtige oplossing maar wil het liefst wel netwerk+HD+goede display, maar niet mijn tv en of pc aanzetten om een muziekje / film te draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door iop op 02-02-2005 16:46 . Reden: vga--video ]
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
RatPack #814
01-02-2005 added: mplayer support for new system\players directory structure, enable Alternate mplayer core in settings to use it. Requires new compiled mplayer.dll, old dll's still needs to be in old mplayer dir.
Wat houdt dit precies in
iemand die het wel weet?Roeligan schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:28:
Je hebt van die xbox>usb verloopjes... maar of de xbox ook cursor positionering ondersteund... (dacht het wel, maar weet het niet zeker...)
Naar mijn weten is er nog steeds een kleine ondersteuning zelfs voor keyboards en muizen, dus dan denk ik niet dat Touchscreen 123 gaat werken. Daarvoor zou je moeten kijken naar hoe zo'n ding in elkaar steekt en in z'n werking gaat en in hoeverre het overeenkomt met standaard USB muis throughput. Als dat grotendeels gelijk is, heb je er best kans dat het zou kunnen werken.iop tha man schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:00:
nog een vraagje, zou je een touchscreen op xbox kunnen aansluiten ipv, TV+remote (dus dat is vga-out en usb)
ik ben opzoek naar een huiskamer htpc-kiss-achtige oplossing maar wil het liefst wel netwerk+HD+goede display, maar niet mijn tv en of pc aanzetten om een muziekje / film te draaien.
Alleen begrijp ik jouw beredenering niet helemaal. Je wilt een Touchscreen omdat je dan niet je PC of TV aan hoeft te zetten

Daarnaast, VGA-out wil je gaan gebruiken? Waarom, dat ding ondersteunt ook video signaal
Voor verdere USB input mogelijkheden zou ik je graag willen wijzen op deze pagina.
RatPack #814
Unkown exception code (0xe06d7363) at 0x00108398
Iemand een oplossing hiervoor?...
Edit: XBMC 31-01-2005 erop gezet en ook de mappen E:\TDATA\0FACE008, E:\UDATA\0FACE008 verwijderd en nog steeds hetzelfde probleem. Skin switchen helpt ook niet.
Edit2: XBMC 14-12-2004 er weer op gezet en...alles werkt weer zoals het hoort. Maar toch wil ik wel graag weten wat er nou precies met de nieuwe builds aan de hand is
[ Voor 55% gewijzigd door bitpixl op 02-02-2005 21:43 ]
Een muis werkt perfect in XBMC in ieder geval.Roeligan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:49:
Zo te zien ondersteund de xbox dus wel cursor postioning (anders... no mouse
) Dan zou het moeten kunnen imho.
leg uit; ombouwen? te koop?Schweino schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:43:
[...]
Een muis werkt perfect in XBMC in ieder geval.
t zou wat zonde zijn een xbox+touchscreen kopen om tot de ontedding te komen dat het allemaal helemaal niet te doen is voor mij.....
t lijkt mij namelijk dat zo'n touchscreen ook drivers nodig heeft, (hoe) werkt dat op een xbox (XBMC)?
[ Voor 15% gewijzigd door iop op 03-02-2005 09:09 ]
Als je een touchscreen vind dat gewoon met een 'muis-interface' werkt, zou het dus zonder problemen moeten werken.
Nu heb ik de philips DVD-rom in mijn xbox maar hier leest hij dus helemaal geen +R en alleen -R.
Ik ben hier zelf ook al bezig mee geweest en ben tot de conclusie gekomen dat een touchscreen niet gaat werken. Er moeten altijd drivers geinstalleerd worden om de positie informatie te vertalen naar een muisbeweging. Dit is dus niet hetzelfde als een USB muis. Buiten dat zijn er erg weinig betaalbare (lees 2 hands of wat ouder) touchsceens die USB uit hebben maar vaak nog RS232. Dus dat gaat niet. Ook als je de fora van XBMC afstruint op dit idee kom je veel op "implementeer het maar zelf" antwoorden uit. Daarin geven de makers te kennen dat het waarschijnlijk niet werkt en dat ze er ook geen tijd voor hebben.iop tha man schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:00:
nog een vraagje, zou je een touchscreen op xbox kunnen aansluiten ipv, TV+remote (dus dat is video signal en usb)
Ook is een LCD display niet zo super. Het is klein en kost veel geld en moeite om het erin te bouwen. Er moet namelijk heel veel gesoldeerd worden en als je zelf daar geen held mee bent of uren overhebt om het allemaal door de kast van de xbox heen te werken dan gaat het echt veel geld kosten. Een ombouwer rekent al gauw 60 euro voor het inbouwen van een LCD (ik heb navraag gedaan bij verscheidene ombouwers), reken 29 euro voor een beetje LCD display en dan ook nog eens het extra geld wat je kwijt bent aan een smartXX, Alladin of Xcecuter om de LCD support te krijgen.
Het kan dus wel via LCD, maar zeker niet goedkoop. Ook moet jeje afvragen of het browsen wel zo makkelijk gaat via zo'n klein schermpje en een afstandbediening in je hand.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verwijderd
Heb hier hetzelfde, de laatse dat nog werkt is de IND release 15-1-05. Bij nieuwere krijg ik die fatal errorSkillz schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:41:
Goed, ik draai nu XBMC van 02-02-2005 en zodra ik mijn map "Music" of "Games" open, krijg ik een fatal error in beeld!
Edit: XBMC 31-01-2005 erop gezet en ook de mappen E:\TDATA\0FACE008, E:\UDATA\0FACE008 verwijderd en nog steeds hetzelfde probleem. Skin switchen helpt ook niet.
Edit2: XBMC 14-12-2004 er weer op gezet en...alles werkt weer zoals het hoort. Maar toch wil ik wel graag weten wat er nou precies met de nieuwe builds aan de hand is
Ik kan ook niet een menuoptie van de (geripte) DVD selecteren. Kan dit ook?
Kareem Abdul-Jabbar
Ik gebruik de laatste build...
Ik wil graag die TV guide installeren... maarja, ik zie helemaal geen "My Scripts" o.i.d. in XBMC.
[edit]
Al gevonden : http://manual.xboxmediace...=PythonScriptEngine&v=nog
[ Voor 27% gewijzigd door GerardHenninger op 06-02-2005 03:17 ]

Zou dit er iets mee te maken hebben?
[edit]Skillz schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:55:
In de changelog van XBMC (02-02-2005 release) staat het volgende:
01-02-2005 added: mplayer support for new system\players directory structure, enable Alternate mplayer core in settings to use it. Requires new compiled mplayer.dll, old dll's still needs to be in old mplayer dir.
Wat houdt dit precies in
De versie van 05/02 doet het hier perfect nu
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 06-02-2005 22:35 ]
• Menu's van DVD zelfNee, wordt nog niet ondersteund.Kareem schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:36:
Ik heb een geripte DVD op m'n PC staan en wil die bekijken op m'n Xbox met Media Center. Ik kan niet de ondertiteling selecteren. Hoe doe ik dat?
Ik kan ook niet een menuoptie van de (geripte) DVD selecteren. Kan dit ook?
• Subtitles selecteren
Ja, zodra de film speelt, gewoon even menu'tje aanroepen, geloof dat het dan de derde is. Kan je zo selecteren welke subtitle stream je wilt hebben.
Nee, dat kan dus niet. Ze verschijnen niet in dat menuutje. Dat komt doordat ik de film alleen met de eerste .VOB-file van 1GB kan starten en dan mist-ie de subs. Begin ik met 't menu, dan kan ik niet doorklikken.LinuX-TUX schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:12:
[...]
• Menu's van DVD zelfNee, wordt nog niet ondersteund.
• Subtitles selecteren
Ja, zodra de film speelt, gewoon even menu'tje aanroepen, geloof dat het dan de derde is. Kan je zo selecteren welke subtitle stream je wilt hebben.
Kareem Abdul-Jabbar
Nu heb ik geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Een vermoeden zit in een nieuwe brander die ik net een maand heb. Voorheen kopierde ik altijd via netwerk maar de router ligt even plat dus ik kan niet zo goed achterhalen wanneer het probleem erin geslopen is. Het is een NEC3520 (16x allesbrander) en ik gebruik Platinum 8x DVD+R's. Voorheen had ik een liteon 4x DVD+R met dezelfde type DVD's. Nu had ik een paar keer deze DVD's op 12x kunnen branden (nero liet dat toe) dus dacht ik dat het daar misschien aan zou kunnen liggen (beetje incorrect. Maar gisteren gewoon netjes op 8x gebrand en nog steeds hetzelfde probleem.
Is dit een bug van XBMC ? Of kan ik misschien beter vanuit avalaunch dash gaat kopieren ? Kan het liggen aan te lange bestandsnamen of te lange folder namen ?
Verder zou het ook nog aan de drive kunnen liggen. Het is een 1.5 xbox met een philips drive.
[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 07-02-2005 09:35 ]
Dat weet ik, zal wel even een screenshot makenKareem schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:59:
[...]
Nee, dat kan dus niet. Ze verschijnen niet in dat menuutje. Dat komt doordat ik de film alleen met de eerste .VOB-file van 1GB kan starten en dan mist-ie de subs. Begin ik met 't menu, dan kan ik niet doorklikken.
Ik start de film:

Nu ga ik menu pluizen tot de nederlandse subs aan staan, want die mensen kunnen nauwelijks verstaanbaar engels praten in deze film:

(of moeten ongelovigen de subs nog eens in actie zien?!)
OK, ik geef toe, dat het de 2e menu optie was, dacht derde, maar ik ben ook maar menselijk he
Overigens start ik zelf geen VOB bestand maar eerder de IFO of de BUP. De Vob bestanden staan er wel naast in die map, maar die zie ik niet .... maar ze werken wel, daar gaat het uiteindelijk om
Bestandsnamen langer dan 40 characters? Dan is dat het probleem.Ik heb iets vreemds. Als ik DVD's met films in verschillende mappen kopier (met my files)naar de harde schijf van de XBOX dan kapt ie soms met de copier operatie. Of hij kopiert een paar en dan stopt ie. Of als er 2 bestanden in een map staan dan kopiert ie er maar 1. En soms dat doet ie het gewoon goed. En sowieso kan ik niet een folder kopieren met een bestand erin als deze al bestaat op de destination drive (wat ik vreemd vind). Normaal in windows kopiert ie dan netjes de nieuwe bestanden erbij.
Waar zijn je builds..???
Ik begin het een beetje te missen zo dagelijks de nieuwe builds..
Wat start je dan? Ik zie daar alleen de VIDEO_TS dir...LinuX-TUX schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:14:
Dat weet ik, zal wel even een screenshot maken
Ik start de film:[afbeelding]
Kijk, hier start ik dus een geripte DVD, goed he!
Welk menu ga je 'pluizen'? Die 2e menu optie werkt dus niet, want daar staat niks in... da's 't hele probleem juist.Nu ga ik menu pluizen tot de nederlandse subs aan staan, want die mensen kunnen nauwelijks verstaanbaar engels praten in deze film:[afbeelding]
En hij werkt, applausje voor /me LinuX-TUX *!
(of moeten ongelovigen de subs nog eens in actie zien?!)
OK, ik geef toe, dat het de 2e menu optie was, dacht derde, maar ik ben ook maar menselijk he

Je ziet ze niet maar start ze wel?Overigens start ik zelf geen VOB bestand maar eerder de IFO of de BUP. De Vob bestanden staan er wel naast in die map, maar die zie ik niet .... maar ze werken wel, daar gaat het uiteindelijk om
BUP bestanden zie ik sowieso niet staan...
Kareem Abdul-Jabbar
Verwijderd
Ik heb wat nieuwe scripts gedownload, en die kan ik starten door in datzelfde pop-up schermpje naar "scripts" te gaan, maar dan moet ik door alle scripts browsen. Da's net te veel werk voor dit luie schaap. Ik wil ze op hetzelfde level hebben als de trailers (en shoutcast en gametrailers etc.)
Ik heb in XboxMediaCenter.xml en de xml-files in /skin/skinnaam/pal (Project Mayhem II) gekeken, maar ik zie het niet of kijk er straal overheen.
Ik gebruik XBMC 1.1.0 van 31 januari (release door 'hDy'), die aardig wat scripts had, waarvan sommige wel, en andere niet in het pop-up menu staan.
Ze zijn er weerdCY schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:32:
Schweino..!!
Waar zijn je builds..???
Ik begin het een beetje te missen zo dagelijks de nieuwe builds..
Verwijderd
Nieuwe dag, nieuwe kansen.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:17:
Ik heb in XboxMediaCenter.xml en de xml-files in /skin/skinnaam/pal (Project Mayhem II) gekeken, maar ik zie het niet of kijk er straal overheen.
Het is "dialogsubmenu.xml"
Ofwel, ik keek er straal overheen

Verwijderd
Ik heb een optical kabel naar mijn receiver en 5.1 geluid is geen probleem als ik bijvoorbeeld xvid stream.
Iemand een idee hoe je afzonderlijke soundtracks van een dvd selecteert?
Iemand?Kareem schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:52:
[...]
Wat start je dan? Ik zie daar alleen de VIDEO_TS dir...
[...]
Welk menu ga je 'pluizen'? Die 2e menu optie werkt dus niet, want daar staat niks in... da's 't hele probleem juist.
[...]
Je ziet ze niet maar start ze wel?
BUP bestanden zie ik sowieso niet staan...

Kareem Abdul-Jabbar
En de vraag is al vaker gesteld maar voor mij is her niet duidelijk genoeg beantwoord. Het gaat over de nederlandse internet radio kanalen.
Voor het testen heb ik radio1 in winamp geplaats (http://www.omroep.nl/radio1/live64.asx) en omlaten zetten naar pls. (Winamp kan de link niet afspelen
Al goed, ik de lijst via FTP naar de XBOX en toen proberen af te spelen.
Krijg de error "SB_NOT_SHOUTCAST_ERROR"
is ook logisch het is ook niet van shoutcast.
De vraag is hoe doen jullie dat... Met een extra programma ofzo?
Zero to hero, just like that!
E-Developing
Heb ik ook vaker gehad. Je zou een toets (weet even niet meer welke) in moeten drukken bij het booten. Heeft nooit gewerkt bij mij.Batsies schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:26:
Zo, zojuist geprobeerd een andere skin te 'installeren'. Skin via ftp erop gezet (project mayhem II) en op de xbox (media centre) bij skin&language een andere skin geselecteerd. Had Project Mayhem geselecteerd, maar er gebeurde niks. Dus opnieuw opgestart en nogmaals geprobeerd. Eerst nog een andere skin geselecteerd. op B gedrukt en kreeg een zwart beeld. opnieuw opgestart en gevolg. Kom de xbox niet meer in, hij start wel op maar geeft zwart beeld, ook met FTP kom ik er niet meer in. Weet iemand een mogelijkheid om toch nog erin te komen, danwel via ftp of gewoon via xbmc?
Gewoon booten met een Evox install cdtje, en de directory van die skin weggooien. Dan boot ie naar de standaard skin.
XBMC Versie 12-02-2005 geprobeerd en nog steeds Fatal Error...Skillz schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:41:
Goed, ik draai nu XBMC van 02-02-2005 en zodra ik mijn map "Music" of "Games" open, krijg ik een fatal error in beeld!
Update: Net ergens gelezen dat ik de mplayer bestanden van de 15-01-2005 build moet gebruiken en die over de nieuwe MPlayer bestanden heen moet kopieeren.
Waar kom ik nu nog aan de mplayer bestanden van de 15-01-2005 build... zucht...
[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 12-02-2005 18:29 ]
Verwijderd
Belangrijkste vraag is:
hoe kopieer ik de film's die ik op een dvd gebrand heb naar een specifieke file (film's) op de HD van de xbox.
Thx

E-Developing
v2.4? Dan heb je geen xbmc, maar xbmp. Da's wel al een hele ouwe.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:39:
Help. Ik heb net een nieuwe gecrakte Xbox. Ik heb versie 2.4 van xbmc doorgenomen maar begrijp veel dingen nog steeds niet.
Belangrijkste vraag is:
hoe kopieer ik de film's die ik op een dvd gebrand heb naar een specifieke file (film's) op de HD van de xbox.
Thx
Ik stel voor dat je even upgrade naar de laatste versie van xbmc.
Het makkelijkste is om je films via ftp naar je xbox-hd te kopieren, maar je kan ze ook gewoon rechtstreeks via het netwerk afspelen, of vanuit de xbmc-filemanager van dvd naar hd kopieren.
Ik heb ongeveer een zelfde probleem gehad maar dan met het afspelen van film bestanden. Bij mij lag de oplossing om te switchen van DHCP naar Default dashboard settings... te vreemd maar hier loste het mijn probleem opSkillz schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:18:
[...]
XBMC Versie 12-02-2005 geprobeerd en nog steeds Fatal Error...
Update: Net ergens gelezen dat ik de mplayer bestanden van de 15-01-2005 build moet gebruiken en die over de nieuwe MPlayer bestanden heen moet kopieeren.
Waar kom ik nu nog aan de mplayer bestanden van de 15-01-2005 build... zucht...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
http://xbmc.schweino.com/MPlayerPlusCodecs.rarSkillz schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:18:
[...]Waar kom ik nu nog aan de mplayer bestanden van de 15-01-2005 build... zucht...
[ Voor 44% gewijzigd door Schweino op 13-02-2005 13:22 ]
Verwijderd
http://xtreme.000k3.com/xbox.html
bij mij werkt het niet ik heb wel de button myscripts aan mijn menu toegevoegd
en als ik daar op druk gebeurd er niks myscripts.py zit in de scripts folder.
Verwijderd
Ik probeer een .STRM bestand te maken om daar mee de 24-uurs nieuws zender van de NOS op mijn xbox te kunnen streamen.
Als ik hem laad, dan gaat ie netjes bufferen enzo, maar daarna schiet er vanallerlei tekst door het beeld en vervolgens gebeurt er niets.
Iemand een idee ?
Ik probeer iets soortgelijks te doen voor de nova programma's, die zijn ook te streamen, maar dat lukt ook niet, ik doe dus iets fout denk ik
Alvast bedankt !
PS: dit zet ik erin: http://www.omroep.nl/live/vpro5-bb.asx
Werkt wel prima in windows mediaplayer
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:19 ]
Ik had die MPlayer van jou al geprobeerd Schweino, maar dat helpt jammer genoeg ook niet...
Ik zal die tip van de DHCP eens uitproberen. Die van mij staat namelijk ingesteld met een Fixed ip.
Ik maak al lange tijd dankbaar gebruik van je builds Schweino, maar ik vraag me af om het slim is
een directe URL op dit forum te posten...
Ik link inderdaad alleen maar naar de open-source mplayerSkillz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 08:03:
[...]
Ik maak al lange tijd dankbaar gebruik van je builds Schweino, maar ik vraag me af om het slim is
een directe URL op dit forum te posten...
Ik ga het vanavond wel proberen..Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:29:
heeft iemand myscripts.py werkend gekregen
bij mij werkt het niet ik heb wel de button myscripts aan mijn menu toegevoegd
Het ziet er wel goed lijkt mij..
Doh!...Je hebt helemaal gelijk...Schweino schreef op maandag 14 februari 2005 @ 09:29:
[...]
Ik link inderdaad alleen maar naar de open-source mplayer
Verwijderd
alvast bedankt
Verwijderd
ik hoop wat reacties te krijgen, alvast bedankt
Een beetje vreemd verhaalVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:43:
Mijn xbox is verbonden met de pc doormiddel van 2 straight-through kabels met daartussen een hub. op het het forum "Networking your Xbox (the best guide so far...)". staat dat het met die opstelling niet mogelijk is om een internet verbinding te krijgen op de xbox. Als ik diezelfde opstelling heb, maar in plaats van de xbox, een pc dan kan je toch ook gewoon je internet verbinding delen dus waarom zou dat niet kunnen bij een xbox.
ik hoop wat reacties te krijgen, alvast bedankt

Maargoed, hier werkt het, weet niet waar je de info vandaan hebt, maar het klopt voor geen meter. Ik heb alleen geen hub, maar direct een cross-kabeltje naar de PC liggen. Je vermeld helaas niet of je nog een aparte nic hebt naar de modem dan wel USB modem. Ik heb het hier nog erger, ik HAD een sweex switch op mijn kamer, maarja, sweex heeft wel eens de neiging om te overlijden na intensief gebruik. Ik deel gewoon van de NIC die internet heeft (op de router aangesloten zit) de internet verbinding in XP, daarna stel ik mijn andere NIC, die verbonden is met de Xbox, in als default gateway op de Xbox en surfen maar
Verwijderd
Verwijderd
ik heb configuratie 1b.
Ik ben niet in de stemming om tutorials hierover te schrijven aangezien het algemene info is en niet [xbmc] specifiek
Je deelt je USB verbinding bij "Network Connections". Vervolgens stel je je andere NIC in zonder enige vorm van "Default Gateway" of "DNS" servers.
Op de xbox configureer je de IP settings zo, dat de "andere" NIC van je PC de default gateway is en zet je handmatig de DNS servers erbij. In deze setup hoef je echt geen problemen te verwachten tenzij je zelf zit te stuntelen met settings en niet begrijpt wat je doet.
Mochten er dus nog problemen zijn, geef een gedetaileerde lay-out van AL je settings die relevant zijn, (dus niet totale evox.ini's ed, maar gewoon ipconfig /all) want het is ECHT niet moeilijk, zeker als je een beetje "lame" XP draait
Ook zie ik nergens waarop ze refereren dat 1B niet op internet zou kunnen geraken, zal wel aan mij liggen, maar die quote zou goud waard zijn, kan jij hen vervolgens een mailtje terug sturen onder het mom van "zijn jullie nou helemaal van de P*T afger*kt stelletje n00bs"
[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-02-2005 00:52 ]
Bij mij werkt het althans naar behoren.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:29:
heeft iemand myscripts.py werkend gekregen
Bij mij werkt het niet ik heb wel de button myscripts aan mijn menu toegevoegd
Ik vind het wel jammer dat het de hele script folder scanned voor items..
Dus ook inlucsief de subfolders in de folder scripts.
Je krijgt dat iets van 90 items te zien. Dat is minder, misschien dat iemand daar een fix voor weet.?
Voor de rest zijn het wel spuuglelijke icons wat gebruikt zijn voor de script.
Ik ben al opzoek naar mooiere icons die kan worden gebruikt.
Verwijderd
in welke patitie heb jij xbmc staan ik heb E:\apps\xbmcdCY schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:30:
[...]
Bij mij werkt het althans naar behoren.
Ik vind het wel jammer dat het de hele script folder scanned voor items..
Dus ook inlucsief de subfolders in de folder scripts.
Je krijgt dat iets van 90 items te zien. Dat is minder, misschien dat iemand daar een fix voor weet.?
Voor de rest zijn het wel spuuglelijke icons wat gebruikt zijn voor de script.
Ik ben al opzoek naar mooiere icons die kan worden gebruikt.
Dit komt volgens mij door de iso files, gebruik je een vob file in de VIDEO_TS directory pakt hij wel het menu (correct me if i`m wrong)Spam schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:33:
De DVD speler binnen XBMC is redelijk brak. Je krijgt geen menu, de film begint gewoon (dat kan nog wel eens een voordeel zijn) en je kunt niet de audio stream selecteren. Naar mijn weten is dit een known bug en nog niet gefixed. Als iemand hier verder meer over weet hoor ik het ook graag
De audio stream kan je nog altijd kiezen met je remote in het menu, ik geloof de derde optie links onderin
Ik heb de XBMC als default dashboard.. Bij mij staat het dus op de C:\Verwijderd schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 18:57:
[...]
in welke patitie heb jij xbmc staan ik heb E:\apps\xbmc
Verwijderd
Ik heb de 02_12_05_PIMPED release gedownload, deze heeft alle scripts al aan boord das ook wel dik, incl de stupid vids
connect via Total commander FTP naar je Xbox.
Delete de gehele inhoud van de XBMC map
Upload de inhoud van de nieuwe XBMC versie naar je Xbox XBMC map die je net hebt leeggehaald.
Vervang in je root de de Xboxmediacentre.xml en gaan
Werkte hier prima.
Als het fout gaat even booten met de Slayer disk en de default.xbe vervangen in je root drive.
Alles afspelen werkt prima bij mij met deze release en scripts zijn TOP.
succes.
Bears and Bulls
Welke scripts zitten erbij..?mindcre8r schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:48:
voor de mensen die zitten te klooien met niet werkende nieuwe releases...ik had dat ook en heb het volgende gedaan:
Ik heb de 02_12_05_PIMPED release gedownload, deze heeft alle scripts al aan boord das ook wel dik, incl de stupid vidshaha.
connect via Total commander FTP naar je Xbox.
Delete de gehele inhoud van de XBMC map
Upload de inhoud van de nieuwe XBMC versie naar je Xbox XBMC map die je net hebt leeggehaald.
Vervang in je root de de Xboxmediacentre.xml en gaan
Werkte hier prima.
Als het fout gaat even booten met de Slayer disk en de default.xbe vervangen in je root drive.
Alles afspelen werkt prima bij mij met deze release en scripts zijn TOP.
succes.
Xbox Game (Gamespot!)trailers
Yahoo News
Stupid Vids
Nieuwe Kiss Shoutcast KMLbrowse / Simple KML
Itunes Webradio
Apple.com Trailers
Savegames
Icecream en nog een zooi meer waarvan ik ze niet uit mn hoofd weet (zit op werk)
Consumption Junction
Webmediabrowser
Scriptrunner
SiteStream
YaSSr
\
dat zijn ze
[ Voor 16% gewijzigd door mindcre8r op 18-02-2005 17:10 ]
Bears and Bulls
Eergisteren de nieuwe van Schweino er nog opgezet (had geen zin om zelf te compileren.
OP de PC is dit wel in te stellen in bijv. Media Player Classic maar is dit ook aan te passen in XBMC? Dus om het volume van de stemmen wat omhoog te krikken?
Verwijderd
IK zit ook met deze vraag en de site met de manual van xboxmediacenter.com ligt down tot 30-2...toets23 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:39:
Ik heb nu alle pagina's gelezen van dit topic.
En de vraag is al vaker gesteld maar voor mij is her niet duidelijk genoeg beantwoord. Het gaat over de nederlandse internet radio kanalen.
Voor het testen heb ik radio1 in winamp geplaats (http://www.omroep.nl/radio1/live64.asx) en omlaten zetten naar pls. (Winamp kan de link niet afspelenWMP daarentegen wel
)
Al goed, ik de lijst via FTP naar de XBOX en toen proberen af te spelen.
Krijg de error "SB_NOT_SHOUTCAST_ERROR"![]()
is ook logisch het is ook niet van shoutcast.
De vraag is hoe doen jullie dat... Met een extra programma ofzo?
Ik zou ook erg graag internet radio willen kunnen luisteren. Alvast bedankt.
Nopetijsco schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:28:
Heeft XBMC eigenlijk ook ondersteuning voor de ati remotewonder? die heb ik namelijk nog een liggen, scheelt me weer in de aanschaf van een afstandsbediening
is er serieus nog niemand geweest die een beetje kan programmeren en daar iets voor gemaakt heeft? onder linux werkt het al wel.
maarja, dan maar een noname van 20 euro ofzo kopen. toch zonde van 't geld
Verwijderd
1.Wanneer ik een avi wil spelen geeft hij altijd eerst zwart beeld. Wanneer ik hem stop en weer start werkt het wel.
2.Soms pakt hij niet de maximale breedte/hoogte van mijn scherm. Ik krijg rondom zwarte randen, ook met mijn tv (philips bb, 82cm) kan ik dit niet veranderen.
Ja, ja
[ Voor 21% gewijzigd door tatata op 22-02-2005 16:29 ]
Wil dit al tijden proberen, maar elke keer liggen die sites plat..
cvs.sourceforge.net kan ik ook al dagen achtereen niet aan..
Iemand een mirror met de benodigde files..?
RatPack #814
Niemand hier een oplossing voor? op het XBMC forum kan ik hier niet echt een bevredigend antwoord voor terugvinden.kazuka schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:58:
Wanneer ik een filmbestand afspeel, heb ik het probleem dat de stemmen t.o.v. het omgevingsgeluid een stuk zachter zijn. Hierdoor moet ik het volume vaak hoger zetten om de stemmen goed te kunnen verstaan maar schrik je je rot bij een ontploffing ofzo, omdat dat veel harder gaat
OP de PC is dit wel in te stellen in bijv. Media Player Classic maar is dit ook aan te passen in XBMC? Dus om het volume van de stemmen wat omhoog te krikken?
Mijn xbox is enkel op mijn TV aangesloten. De TV zit weer aangesloten op mijn versterker met enkel 2 stereo boxen. Echter bij een Xvid if Divx film wordt het geluid toch gewoon verdeeld over de speakers en is er niet echt sprake van een center-kanaal voor stemmen, of wel?Fire69 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:22:
Dat komt dus omdat je stemmen in het center-kanaal zitten. Hoe is je xbox aangesloten? Enkel op je tv of op een surround-setje?
Is het volume van het center-kanaal apart in te stellen in XBMC?
Ja, dat zou best wel eens kunnen inderdaad, dat het aan de serie ligt. In mijn geval 24 seizoen 4.Schweino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:33:
nee, dit is nier apart in te stellen, misschien heb je je versterker niet goed ingesteld? Het kan ook liggen aan de film/serie die je probeert te kijken. Soms zie je wel eens dat ze een 5.1 bron niet helemaal lekker naar 2.0 hebben gedownsampled en dan krijg je dus dat soort problemen (zoals de CSI miami aflevering van eergisteren bijvoorbeeld, CSI: Miami 3x16 Nothing to Lose)
Ik zal eens kijken of er iets in te stellen valt op mijn versterker maar erg jammer dat XBMC op dit gebied nogal beperkt is kwa instelmogelijkheden. Wellicht dat er in de toekomst nog wel een soort equalizer beschikbaar komt.
Goed na het een tijdje links te hebben laten liggen gisteravond toch maar weer een poging gedaan om de build van 24-02-2005 erop te zetten. In eerste instantie kreeg ik WEER die fatal error bij het openen van de optie "My Music". Toen bedacht ik me opeens dat het wel eens aan de playlists zou kunnen liggen (of heel misschien de IMDB cache) en heb ik die verwijderd. En jawel hoor! S|<!LLz kan nu EINDELIJK zonder problemen genieten van de nieuwste builds!Skillz schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:41:
Maar goed omdat ik dus mijn IMDB cache heb verwijderd heb ik weer allemaal van die mooie grote nietszeggende icons. Bij de vroegere builds (die van dec en vroeger) drukte ik dan als ik op de desbetreffende film sta op de witte knop van mijn XBox Controller en ging hij dan automatisch kijken of de film(titel) voorkwam in IMDB, maar nu krijg ik eerst een mooi menu...
Als ik in dat menu de IMDB optie selecteer is het enige wat ik krijg een virtueel keyboard?
Hebben ze het veranderd dat je nu alle titels handmatig moet gaan inkloppen?
Dan ben ik namelijk wel ffies bezig...
Verwijderd
Niemand??Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:48:
Heeft iemand het nederlandse tv script eigenlijk al weer aan de praat gekregen, heb het hele forum doorgelezen maar zie alleen nieuwe posts over eurotv script en deze ziet er niet zo goed uit als het nederlandse tv script. Bij mij blijft het nl tv script constant vastlopen, ik krijg de tekst ophalen gegevens te zien en ik zie wel een lijst met films die op tv komen maar verder kan ik niets meer... hij loopt dus vast! Heeft iemand hier een oplossing voor of een nieuwere versie??
[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 25-02-2005 12:57 . Reden: Las niet lekker weg.. ]
Verwijderd
Maar goed omdat ik dus mijn IMDB cache heb verwijderd heb ik weer allemaal van die mooie grote nietszeggende icons. Bij de vroegere builds (die van dec en vroeger) drukte ik dan als ik op de desbetreffende film sta op de witte knop van mijn XBox Controller en ging hij dan automatisch kijken of de film(titel) voorkwam in IMDB, maar nu krijg ik eerst een mooi menu...
ik heb via imdb de picture bij de film gezet en .tbn genoemd.
zit het niet meer in cache,maar vast bij de data,en ben je het nooit kwijt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 15:36 ]
Verwijderd
Als ik een Divx film afspeel, dan heb ik van de ondertiteling slecht 1 leesbare regel, de tweede regel vervalt in de onderborder, heeft er iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?
Thanx in advance,
Oortjes
Verwijderd
Verwijderd
Wellicht weet iemand een manier om bestandsnamen automatisch korter te maken?
Ik wil een map met muziek overplaatsen, maar alle bestanden met meer dan 42 tekens pakt ie dus niet.
Kent iemand een batch-rename ding, dat automatisch alles na de 38 tekens weghaalt, met uitzondering van de laatste vier? (De extensie)
Dit topic is gesloten.