[xbox] Xbox media center - Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 15.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15
ik heb vandaag mijn modchip betaling de deur uit gedaan (belgische shop, vraag me af hoelang het gaat duren, hoop dak em snel heb) maar nu vroeg ik me af, kan ik vast een xbox halen, en dmv een bootcd oid xbmc draaien? Want ik hoef er geen spellen bij (daar koop ik em niet voor :+ ) en als ik niet dmv een bootcd iets ermee kan voorlopig is het natuurlijk onzin om em vast te halen :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Je kan natuurlijk wel gaan rondneuzen naar zaakjes waar ze nog de Xbox met Samsung DVD verkopen (als je zeer gehecht bent aan al je filmpjes op CD-R)

Je koopt die chip met een doel en anders zou het zonde zijn van die chip ( als je hem zelf al kan softmodden ... tenzij je een LCD chip hebt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:49:
Je kan natuurlijk wel gaan rondneuzen naar zaakjes waar ze nog de Xbox met Samsung DVD verkopen (als je zeer gehecht bent aan al je filmpjes op CD-R)
Nee ik wil juist alles vanaf het netwerk streamen, m'n server heeft niet voor niets 760gb aan opslag :+
Je koopt die chip met een doel en anders zou het zonde zijn van die chip ( als je hem zelf al kan softmodden ... tenzij je een LCD chip hebt :+ )
Mja das een goed punt, maar een modchip is makkelijker dan iedere keer een bootcd oid. Dan morgen nog maar geen xbox halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Maverick schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:52:
[...]

Nee ik wil juist alles vanaf het netwerk streamen, m'n server heeft niet voor niets 760gb aan opslag :+

[...]

Mja das een goed punt, maar een modchip is makkelijker dan iedere keer een bootcd oid. Dan morgen nog maar geen xbox halen ;)
Ik weet niet of dit een te verre afwijking is van het topic, vandaar:
offtopic:
Als je een modchip hebt betekend niet dat je NIET iedere keer van CD hoeft te booten. Als je hem gesoftmod hebt, dan precies hetzelfde als met modchip, alleen je mist de modchip. Cryptisch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:00:
[...]

Ik weet niet of dit een te verre afwijking is van het topic, vandaar:
offtopic:
Als je een modchip hebt betekend niet dat je NIET iedere keer van CD hoeft te booten. Als je hem gesoftmod hebt, dan precies hetzelfde als met modchip, alleen je mist de modchip. Cryptisch genoeg?
Euhm, waar is die modchip dan goed voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Maverick schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:29:
[...]

Euhm, waar is die modchip dan goed voor :?
Das een goeie, ten eerste:
1) Gemakzucht
Lekker makkelijk upgraden en geen geouwehoer met goed doornemen hoe en wat.
2) Misschien een leuk LCD'tje

Meer kan ik zelf niet 123 verzinnen. Zonder chip "KAN" het even makkelijk tegenwoordig, alleen een grote HDD erin zetten ed is toch ietwat moeizamer. (maar het kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:33:
[...]

Das een goeie, ten eerste:
1) Gemakzucht
Lekker makkelijk upgraden en geen geouwehoer met goed doornemen hoe en wat.
2) Misschien een leuk LCD'tje

Meer kan ik zelf niet 123 verzinnen. Zonder chip "KAN" het even makkelijk tegenwoordig, alleen een grote HDD erin zetten ed is toch ietwat moeizamer. (maar het kan)
Dus voor xboxmedia center heb ik niet persee een modchip nodig? Dus ik kan morgen er gewoon vast 1 halen? (een xbox that is)

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 06-01-2005 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:42

w0w

Maverick schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:38:
[...]

Dus voor xboxmedia center heb ik niet persee een modchip nodig? Dus ik kan morgen er gewoon vast 1 halen? (een xbox that is)
Niet perse, tenzij je gebruik wilt maken van één van de games die een bepaalde bug bevatten, of een flash op je originele BIOS wilt toepassen (beide niet aan te raden).
Gewoon ombouwen dus :) Desnoods laten ombouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nouja, de modchip heb ik al besteld, dus die komt er zowiezo aan. Wat is dan DE manier om xboxmediacenter dan voorlopig zonder chip op een xbox te krijgen? Want als dat niet te moeilijk is dan kan ik het allicht proberen. (sorry dat ik misschien wat noobish overkom, maar mijn laatste console was een megadrive, dus ik ben niet helemaal bij wat dit soort dingen betreft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Mijn xbox is ook omgebouwd..maar een vriend heeft nog een legale, kun je daar gewoon XBMC op draaien zonder hem om te bouwen ? Dus gewoon met een boot cd ? Ben daar ook wel benieuwd naar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 21:31
Ik kwam net een .doc'je tegen met als titel "The “Nub-Proofed” Guide To Xbox Media Center Quick Install/Upgrade". Misschien interessant om hier even naar te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Jaaahhh... me is teh n00bs0r 4 XbMc :+

Zonder gein... lijkt me makkelijk :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan je xbox, ik heb de guide namelijk niet helemaal gelezen. Ik ben helemaal geen n00b! :+

The “Nub-Proofed” Guide To Xbox Media Center Quick Install/Upgrade

This tutorial is split into four different methods of installation. Please select the method that suits your needs best:

Fresh, Non-Dashboard Install:

Use this method of install if this is your first time installing Xbox Media Center and you want to use it as a program, to run along side your current Dashboard.

Fresh, Dashboard Install:

Use this method of install if this is your first time installing Xbox Media Center and you wish to use it as your Dashboard.

Upgrade, Non-Dashboard Install:

Use this method of install if you have a previously installed version of Xbox Media Center.

Upgrade, Dashboard Install:

Use this method of install if you have a previously installed version of Xbox Media Center and you wish to use it as your Dashboard.

Required Items:

• Modified Xbox Console Machine

• Latest CVS (Release) of Xbox Media Center (select this file: “#xbins-kai-xbmc.cvs.11.20.04.stable.rar”)

• An FTP program. I highly recommend “Flash FXP” for this install. I will be using this program in the tutorial

• An Evolution X (EvoX) Boot Disk, (for the “Upgrade, Dashboard Install”)

Fresh, Xbox Media Center Installation (Non-Dashboard Setup)

Step 1:

After you extract your latest version of “Xbox Media Center”, rename the folder to “XBMC” if it is not already named so. Next, locate and open the file "xboxmediacenter.xml" in notepad.

Step 2:

In notepad, go to "Edit", located on the top toolbar, and click on "Find". In the text field, type:

“<default>Q:\shortcuts</default>”

After you locate the above line, edit it so it is directed to your games folder. For example, if you store your games in a "Games" folder on your "E:\" drive, it should look like this:

"<default>E:\Games</default>"

Now, save the file and exit.

Step 3:

Open your FTP program and connect to your Xbox. Navigate to your Application/Programs folder.

For Example:

"E:\Apps\"

or

"E:\Programs\"

Step 4:

Copy your "XBMC" folder over to "E:\Apps" (or which ever folder you use for your other applications). After the transfer completes, reboot your Xbox.

Step 5:

After your Dashboard reloads, go to your "Applications" menu and locate "Xbox Media Center". Click on it and enjoy!!

Fresh, Xbox Media Center Installation (Dashboard Setup)

Step 1:

After you extract your latest version of “Xbox Media Center”, rename the folder to “XBMC” if it is not already named so. Next, locate and open the file "xboxmediacenter.xml" in notepad. On the fifth line down, you should see this line:

"<home>-</home>"

Edit the line so it looks like this:

"<home>E:\Dashboards\XBMC\</home>"

Step 2:

Next, in “Notepad”, go to "Edit", located on the top toolbar, and click on "Find", in the text field, type:

"<default>Q:\shortcuts</default>".

After you locate that line, edit it so it is directed to your games folder. For example, if you store your games in a "Games" folder on your "E:\" drive, it should look like this:

"<default>E:\Games</default>"

Step 3:

Again, go to "Edit", and then "Find" enter this line in the text field:

"<dashboard>C:\evoxdash.xbe</dashboard>"

Edit this line to look like this:

"<dashboard>C:\default_evoxdash.xbe</dashboard>"

Step 4:

Open your FTP program and connect to your Xbox. Navigate to the “E:\” folder. Hit the "Insert" button to create a new folder and name it "Dashboards". Enter the new folder. On the PC side of your FTP program, transfer the “XBMC” folder to "E:\Dashboards".

Step 5:

Next, navigate to the "C:\" folder on your Xbox. Look to the PC window and find the file "default.xbe" then right-click on it and select "Transfer As". Type this in the text field:

"evoxdash.xbe"

(If you do not have the option "Transfer As", then rename "default.xbe" to
the above name, prior to uploading it to your Xbox. As well, if you already
have a file named "evoxdash.xbe" rename it to "default_evoxdash.xbe"
prior to uploading the newly named file to the "C:\" folder).

Transfer the "xboxmediacenter.xml" file to the "C:\" folder as well.

Step 6:

Reboot your Xbox and Enjoy!!

Upgrade, Xbox Media Center Installation (Non-Dashboard Setup)

Step 1:

After you extract your latest version of “Xbox Media Center”, rename the folder to the current name you have your “Xbox Media Center” set to.

For Example:

"E:\XBMC"

Step 2:

Load to your Dashboard and connect to your FTP program. Navigate to this directory: "E:\UDATA". Locate and delete this directory: "0face008". Next, navigate to the "E:\TDATA" folder. Delete the same folder as before, "0face008", from the directory.

Step 3:

Next, navigate to your "Xbox Media Center" folder and delete it. Keep this window open for the next step.

Step 4:

On the PC side of your FTP program, navigate to your "Xbox Media Center" folder and copy it to your Xbox, it should be located where your previous install was. After the transfer completes, reboot your Xbox.

Step 5:

After your Dashboard reloads, go to your "Applications" menu and locate "Xbox Media Center". Click on it and enjoy!!

*Note: Upon each upgrade, PLEASE delete ALL THREE folders before you upgrade to the new version of "Xbox Media Center". if you just overwrite the old files, you more than likely will get errors, please do yourself a favor, do everything from scratch before uploading the new version to your Xbox. The IRC help channels will thank you for doing it and saving them some time too... ;-)*

Upgrade Xbox Media Center Installation (Dashboard Setup)

*Note: If you already have had a previous install of "Xbox Media Center", I will assume you have some previous knowledge of how this install works, and how to edit the "xboxmediacenter.xml" file to suit your directory structure. If you are not sure how to do this, please refer to the other install method: "Fresh, Dashboard Install" to catch up.*

Step 1:

After you extract your latest version of “Xbox Media Center”, rename the folder to the current name you have your “Xbox Media Center” set to.

For Example:

"E:\XBMC"

Step 2:

At this point, if you have a second dashboard, I suggest you load it. If you do not have a second Dashboard, an "Evox Boot Disk" should be fine. After you load into the alternate Dashboard, connect to your FTP program and navigate to this directory: "E:\UDATA". Locate and delete this directory: "0face008". Next, navigate to the "E:\TDATA" folder. Delete the same folder as before, "0face008", from the directory.

Step 3:

Next, navigate to your "Xbox Media Center" folder and delete it. Keep this window open for the next step.

Step 4:

On the PC side of your FTP program, navigate to your "Xbox Media Center" folder and copy it to your Xbox, it should be located where your previous install was.

Step 5:

Next, navigate to the "C:\" folder on your Xbox. Look to the PC window and find the file "default.xbe" and right-click on it, select "Transfer As". Type this in the text field:

"evoxdash.xbe"

(If you do not have the option "Transfer As", then rename "default.xbe" to
the above name, prior to uploading it to your Xbox. As well, if you already
have a file named "evoxdash.xbe" rename it to "default_evoxdash.xbe"
prior to uploading the newly named file to the "C:\" folder).

Transfer the "xboxmediacenter.xml" file to the "C:\" folder as well.

*Note: Upon each upgrade, PLEASE delete ALL THREE folders before you upgrade to the new version of "Xbox Media Center". if you just overwrite the old files, you more than likely will get errors, please do yourself a favor, do everything from scratch before uploading the new version to your Xbox. The IRC help channels will thank you for doing it and saving them some time too... ;-)*

Written by:

SuReSHoT

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 06-01-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mod-break:

Knip. Het is niet de bedoeling om binaries te vragen of aanbieden.

[ Voor 81% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2005 21:59 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Twee woorden U X E en hotswap. (ik heb het altijd met m'n eigen xbox gedaan, vond ik het fijnst, kan je gelijk met EvoX/ConfigMagic een backup maken van alles in geval van stroomstoring oid, kan je tenminste nog die HDD aan een PC hangen en restoren met de backup codes)

Het kan idd ook met mech assault/007 save game, moet je alleen het originele spel hebben en een USB/memory card met de juiste save game.

Heb het zelf al 3 keer gedaan zonder problemen, tuurlijk is het geen garantie, maar dan hebben jullie alvast een indicatie.

offtopic:
Als je gesoftmodde xbox niet meer tot leven komt met fout .. dacht 21, whatever you do, don't pull the power plug!!!! Pak een origineel spel, gooi hem er in. Doe hem uit en aan een paar keer, totdat hij eerder start van het spel dan de harde schijf ;) .... jaaaa, hier heb ik wel ervaring mee :+

Dus, als je een vriend hebt die hem heeft omgebouwd Maverick, dan is het binnen een kwartier gedaan. Nadeel is alleen, de rompslomp die je krijgt als je een grotere harde schijf erin wil proppen. Dan moet je de eeprom kopieeren van de gesoftmodde xbox, erin flashen bij de chipmodded xbox, harde schijf erbij hangen, prepareren, locken, en daarna in de gesoftmodde xbox hangen. (en eventueel de originele eeprom terug flashen van de chipmodded xbox)
Kan ook nog met een PC, maar die tutorials moet ik nog maar eens doornemen.

Frankvanhoesel zou hem zo kunnen ombouwen voor een bekende met xbox. (via z'n eigen xbox)

Ik stop nu maar ... denk dat ik hier tegen het randje aanzit van wat er getolereerd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De laatste 2 posts zijn volgens mij wel een beetje op het randje ja. :P

Roeligan, in de nieuwsgroepen zijn dagelijks nieuwe builds te vinden.
Ik zou je even eentje op mijn webspace zetten, maar een degelijke build is ~55mb. :(

[ Voor 53% gewijzigd door Fire69 op 06-01-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb de laatste paar replies verwijderd. De binaries zijn met behulp van de MS Xbox SDK gemaakt en zo niet de bedoeling te verspreiden. Dit (voor zo ver ik weet) itt. de code zelf.
Laten we dus maar geen binaries verhandelen en de sourcecode zelf staat in de startpost wel. Idem trouwens modchips etc ;)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2005 22:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ok, nou ik heb wat rond zitten struinen, want ik zie echt ff door de bomen het bos niet meer, even recapituleren;
Ik heb een modchip besteld (Xecuter3 btw voor de kenners.) Als ik die binnen krijg dan staat daar een ftp client op ingebouwd, (zie ik bij de specs) vervolgens volg in de installatie die hier ( http://manual.xboxmediace...?wakka=InstallXBMC&v=120s ) beschreven staat en kan ik aan de slag met xbmc (moet ik die leuke foefjes ermee (kleurtjes en fonts en weet ik het wat) voor of na de installatie doen btw?)
Nu zit ik nog te wachten op mijn modchip, besteld bij belgische firma met een .com domein (weet niet of ik het mag noemen?) en kan ik niet echt wachten, nu lees is over bijvoorbeeld media x menu, (mxm) dat heeft ook een ftp, kan ik dan daarmee ook niet xbmc installeren? gewoon om vast wat te spelen? of zeggen jullie "bespaar je de moeite, wacht op je modchip"
Ik hoop dat ik nu begrepen heb hoe alles werkt. ik snap dat hier niet alles gezegd mag worden over ombouw/softmod procedures ivm het spelen van illegale games op de console, maar hierdoor wordt het wel allemaal erg cryptisch voor een niet-kenner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

F_J_K schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:02:
offtopic:
Ik heb de laatste paar replies verwijderd. De binaries zijn met behulp van de MS Xbox SDK gemaakt en zo niet de bedoeling te verspreiden. Dit (voor zo ver ik weet) itt. de code zelf.
Laten we dus maar geen binaries verhandelen en de sourcecode zelf staat in de startpost wel. Idem trouwens modchips etc ;)
Sorry, had idd beter moeten nadenken :)

@Fire69:
Voor een nwe install als dash is er 1 stap overgeslagen:
Hernoem de xboxdash.xbe! Ik had de evox.xbe hernoemd maar evox draaide nog niet als default dash. Ik heb de xboxdash.xbe vervangen door de default.xbe van XBMC et voila :)

Heeft iemand ervaring met draadloos via XBOX? Ik heb een Linsys bridge en router, wep krijg ik echter niet aan de praat, ook mac filtering niet... zodra ik iets van beveiliging aanzet connect ie gewoon niet...
Maverick schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:32:
Ok, nou ik heb wat rond zitten struinen, want ik zie echt ff door de bomen het bos niet meer, even recapituleren;
Ik heb een modchip besteld (Xecuter3 btw voor de kenners.) Als ik die binnen krijg dan staat daar een ftp client op ingebouwd, (zie ik bij de specs) vervolgens volg in de installatie die hier ( http://manual.xboxmediace...?wakka=InstallXBMC&v=120s ) beschreven staat en kan ik aan de slag met xbmc (moet ik die leuke foefjes ermee (kleurtjes en fonts en weet ik het wat) voor of na de installatie doen btw?)
Nu zit ik nog te wachten op mijn modchip, besteld bij belgische firma met een .com domein (weet niet of ik het mag noemen?) en kan ik niet echt wachten, nu lees is over bijvoorbeeld media x menu, (mxm) dat heeft ook een ftp, kan ik dan daarmee ook niet xbmc installeren? gewoon om vast wat te spelen? of zeggen jullie "bespaar je de moeite, wacht op je modchip"
Ik hoop dat ik nu begrepen heb hoe alles werkt. ik snap dat hier niet alles gezegd mag worden over ombouw/softmod procedures ivm het spelen van illegale games op de console, maar hierdoor wordt het wel allemaal erg cryptisch voor een niet-kenner. :)
Volgens mij licht het aan de chip of ie illegaal is of niet ;) De spider chips zijn naar mijn weten niet illegaal vanwege zijn bios. Hoe het precies zit weet ik ook niet... (IA 3 spiders besteld... hoop dat ze deze week binnenkomen)

[ Voor 45% gewijzigd door Roeligan op 07-01-2005 08:47 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

Ik zit nu al een tijdje te kloten met die python scripts echter krijg ik ze niet aan de praat! Ik heb versie xbmc 04-01-05 erop gezet en xbmc werkt prima. Er zitten een aantal extra scripts in zoals "ifilm", "CSX" en nog een paar echter heb ik nog steeds geen idee hoe ik ze aan de praat moet krijgen.

Ik heb nu een aantal uur zitten zoeken in een aantal forums maar ik krijg het vooralsnog niet voorelkaar! Ik heb wel python erop staan en volgens mij werken de rss feeds ook prima (voor zover dit er uberhaubt iets mee te maken heeft).

Heeft iemand een tip.. of misschien een site waar het wel duidelijk staat uitgelegd?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Maverick2001 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:25:
Ik zit nu al een tijdje te kloten met die python scripts echter krijg ik ze niet aan de praat! Ik heb versie xbmc 04-01-05 erop gezet en xbmc werkt prima. Er zitten een aantal extra scripts in zoals "ifilm", "CSX" en nog een paar echter heb ik nog steeds geen idee hoe ik ze aan de praat moet krijgen.

Ik heb nu een aantal uur zitten zoeken in een aantal forums maar ik krijg het vooralsnog niet voorelkaar! Ik heb wel python erop staan en volgens mij werken de rss feeds ook prima (voor zover dit er uberhaubt iets mee te maken heeft).

Heeft iemand een tip.. of misschien een site waar het wel duidelijk staat uitgelegd?
Hoe bedoel je dat nou :? Je start ze maar ze reageren niet? (heb ik bij sommige scripts)

Om ze gewoon te starten alleen al (project mayhem 1):
Naar reset knopje (gele)
en dan 2 naar boven (naar scripts)
Selecteer het script wat je wil starten.

@ hieronder
Je zou natuurlijk gewoon de skin.xml aan kunnen passen en kijken wat er gebeurd als je er veel waarde aan hecht. Nooit geschoten is altijd mis.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<skin>
  <defaultresolution>pal</defaultresolution>
  <defaultresolutionwide>pal16x9</defaultresolutionwide>
  <version>1.22</version>
  <credits>
     <skinname>Project Mayhem</skinname>
     <name>by ChokeManiac</name>
     <!-- nog een paar namen !-->
  </credits>
</skin>

<version>1.22</version> is hoofdzakelijk wat je moet toevoegen/aanpassen :Y)

Owh, en als je een chip hebt, kan je waarschijnlijk ook je default.xbe renamen naar evoxdash.xbe en microsoft z'n xboxdash.xbe met rust kunnen laten. Voor het geval dat je chip ooit uitvalt oid :+ ( heb ik serieus last van, oude X2Pro ... lintje wat uit m'n xbox komt is ietwat fragile. Pas opgelost bij X2.2 :( )

[ Voor 32% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-01-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Jammer alleen dat met de nwe build (thx schweino ;) ) alleen met skins 1.22 werkt... op allskins.com een paar leuke gezien maar die werken dus niet :(

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De enige "normale" manier imo om XBMC zonder modchip te laten draaien is via TSOP-flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
Hebben jullie de nieuwste versie al? van 01-02-2005..

Nu kan je gewoon instellen op hoeveel % je je fan wilt laten draaien, of een desired temperature aangeven! Stel je zet er 55 graden neer, dan zal het programma dus bijhouden hoe heet ie is. Issie koeler, dan gaat ie langzamer draaien, issie warmer, dan gaat ie sneller draaien.. Simpel maar enorm handig! Wat je allemaal wel niet kan met *nix ;)

Alleen nog steeds jammer dan de breedbeeld functie niet werkt. :(

Trouwens wat is TSOP ??

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 07-01-2005 13:38 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
TSOP flash is het manipuleren van je onboard bios van de xbox zelf. Niet helemaal meer nodig tegenwoordig, maar sommige mensen vinden dat het risico waard. ( beetje aan die chippies frotten :Y) , toen ik mijn matrix chippie nog had, heb ik het nog wel eens overwogen, ben toch maar voor de X2pro toen gegaan )

En tja ... wat is normaal :D

Functie van temperatuurcontrole is al redelijk oud, net als het percentage. Je kan ook je HD een spindown time-out geven voor als je films over een netwerk bekijkt. Wordt hij nog stiller van ;)
Ik heb zelf geen last van die breedbeeld functie ... werkt allemaal op rolletjes. (Advanced pack, niet het standaard snoertje ... nog nooit geprobeerd, mis ik mijn AC3 :'( )

En als je nou eerst via MS dash je beeld op breedbeeld instelt, is het dan niet weg?

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:45:
[...]

Volgens mij licht het aan de chip of ie illegaal is of niet ;) De spider chips zijn naar mijn weten niet illegaal vanwege zijn bios. Hoe het precies zit weet ik ook niet... (IA 3 spiders besteld... hoop dat ze deze week binnenkomen)
Euhm, wat ligt aan of je chip illegaal is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:23:
[...]

Hoe bedoel je dat nou :? Je start ze maar ze reageren niet? (heb ik bij sommige scripts)

Om ze gewoon te starten alleen al (project mayhem 1):
Naar reset knopje (gele)
en dan 2 naar boven (naar scripts)
Selecteer het script wat je wil starten.

@ hieronder
Je zou natuurlijk gewoon de skin.xml aan kunnen passen en kijken wat er gebeurd als je er veel waarde aan hecht. Nooit geschoten is altijd mis.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<skin>
  <defaultresolution>pal</defaultresolution>
  <defaultresolutionwide>pal16x9</defaultresolutionwide>
  <version>1.22</version>
  <credits>
     <skinname>Project Mayhem</skinname>
     <name>by ChokeManiac</name>
     <!-- nog een paar namen !-->
  </credits>
</skin>

<version>1.22</version> is hoofdzakelijk wat je moet toevoegen/aanpassen :Y)

Owh, en als je een chip hebt, kan je waarschijnlijk ook je default.xbe renamen naar evoxdash.xbe en microsoft z'n xboxdash.xbe met rust kunnen laten. Voor het geval dat je chip ooit uitvalt oid :+ ( heb ik serieus last van, oude X2Pro ... lintje wat uit m'n xbox komt is ietwat fragile. Pas opgelost bij X2.2 :( )
Nou misschien was ik niet helemaal duidelijk inderdaad. Ik weet dus niet hoe ik ze moet opstarten. Ik zie de scriptjes namelijk nergens terug (natuurlijk wel via ftp).

Mijn concrete vraag is dus waar ik ze kan vinden en onder welk menu item ik ze zou kunnen starten.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 09:13
LinuX-TUX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:43:
TSOP flash is het manipuleren van je onboard bios van de xbox zelf. Niet helemaal meer nodig tegenwoordig, maar sommige mensen vinden dat het risico waard. ( beetje aan die chippies frotten :Y) , toen ik mijn matrix chippie nog had, heb ik het nog wel eens overwogen, ben toch maar voor de X2pro toen gegaan )

En tja ... wat is normaal :D

Functie van temperatuurcontrole is al redelijk oud, net als het percentage. Je kan ook je HD een spindown time-out geven voor als je films over een netwerk bekijkt. Wordt hij nog stiller van ;)
Ik heb zelf geen last van die breedbeeld functie ... werkt allemaal op rolletjes. (Advanced pack, niet het standaard snoertje ... nog nooit geprobeerd, mis ik mijn AC3 :'( )

En als je nou eerst via MS dash je beeld op breedbeeld instelt, is het dan niet weg?
Als je het in MSDash instelt zou het inderdaad weg moeten zijn, of goed moeten staan op breedbeeld, maar mijn Xbox is soft-modded en boot gelijk in evox .. :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Wat de chip doet... Sommige chips hacken de bios van de xbox niet. Deze kan je dus ook niet verbieden. Hoe het precies zit weet ik niet maar volgens mij waren die spider chips niet illegaal

[edit]
Ik had ook helemaal geen default.xbe op mn C:\ staan :? Alleen een xboxdash.xbe die heb ik maar hernoemd...

[ Voor 25% gewijzigd door Roeligan op 07-01-2005 14:06 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nou, zoals ik zei: reset knopje -> dan krijg je een menuutje linksRECHTS onder, selecteer je scripts, en dan hoor je alle mappen en *.py bestanden in de map "scripts" te zien. Dan kan je er 1'tje starten. (je kan het zelfs nog via bestandsbeheer doen als je er niet uit komt)

@ Roeligan:
Alle chips met cromwell biossen zijn niet illegaal. Deze hacken namelijk niets van de xbox zelf, maar werken eigenlijk op zo'n zelfde manier als de font/audio/etc exploits. Ze gebruiken dus gewoon de gaten van microsoft om hun code uit te voeren. De code die daarna word uitgevoerd is NIET met behulp van XBSDK gemaakt, dus niet illegaal. (dit was zo makkelijk te doen, omdat het x86 architectuur is }) )
Hier werd toendertijd ook nog een prijs voor uitgelooft. Wie kan als eerste zonder illegale hulpmiddelen de xbox ombouwen. (xbox4linux project oid, prijs was een ton)

Een keertje kijken wat er gebeurd als je hem renamed naar evoxdash.xbe en die van MS terug renamed naar xboxdash.xbe. Houd er voor de zekerheid even een bootCD'tje bij, als je een andere bios hebt die het niet start, moet je even een CD hebben om weer via FTP de bestanden weer terug te zetten naar een welwerkende situatie.

Een chip is illegaal als er illegale code op staat ... daar komt het zo'n beetje op neer.

[ Voor 78% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-01-2005 16:25 . Reden: zat een beetje in spiegelbeeld te denken omdat je aan de andere kant van internet zit :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:03:
Wat de chip doet... Sommige chips hacken de bios van de xbox niet. Deze kan je dus ook niet verbieden. Hoe het precies zit weet ik niet maar volgens mij waren die spider chips niet illegaal
maar op welke vraag van mij is dat een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

waar het aan ligt of je chip illegaal is...

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
maar dat wilde ik helmaal niet weten :+
Ik vroeg me af of wat ik geconcludeerd had ook klopte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

:P

Ik lees net dat de spider chips een cromwell bios hebben, die moet je zelf nog flashen voor je eriets illegaals mee kan doen ;)

Hmmm moet ik dus nog 3 chips flashen oook :\

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ik heb een Xecuter3 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ook via IA.net?
offtopic:
Begint een beetje op slowchat te lijken :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 10:26
De chips bevatten cromwell biossen die op linux zijn gebaseerd. Deze cromwell bios stelt je in staat om een ILLEGAAL bios te flashen op de chip of om legaal linux te installeren op de xbox.

Alle biossen die voor de xbox de ronde doen (en waarmee je illegale spellen kunt spelen) zijn op de een of andere manier gekraakte of aangepaste microsoft biossen en bevatten dus door copyright beschermde code.

Met andere woorden, ook die spiderchip is dus(als deze eenmaal een bios bevat waarmee je niet door ms getekende code kunt afspelen) illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:23:
Ook via IA.net?
offtopic:
Begint een beetje op slowchat te lijken :P
nee via www.consolemodding.com kwam er pas later achter dat ze belgisch zijn, dus heb geen idee wanneer ik de chip kan verwachten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Roeligan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:25:
Jammer alleen dat met de nwe build (thx schweino ;) ) alleen met skins 1.22 werkt... op allskins.com een paar leuke gezien maar die werken dus niet :(
Je kan dit omzeilen door de skin.xml aan te passen met de volgende tag:
<version>1.22</version>

Dit is een workaround, en je hebt dus kans dat je xbox hangt of functies niet goed meer werken als je dit doet.
MaZo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:35:
De enige "normale" manier imo om XBMC zonder modchip te laten draaien is via TSOP-flash.
Softmodden werkt ook perfect hoor en naast het flashen van de TSOP kan je ook een extra chip inbouwen zodat je TSOP origineel blijft (of als je een 1.6 xbox hebt waar geen TSOP meer inzit).
Sluuut schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:35:
Hebben jullie de nieuwste versie al? van 01-02-2005..

<knip>

Wat je allemaal wel niet kan met *nix ;)

Alleen nog steeds jammer dan de breedbeeld functie niet werkt. :(
Ik heb de 01-07-2005 al ;) , maarre, XBMC is geen *nix familie, totaal niet zelfs (meer familie van Win2000).

De breedbeeldfunctie werkt overigens prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Sluuut schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:03:
[...]

Als je het in MSDash instelt zou het inderdaad weg moeten zijn, of goed moeten staan op breedbeeld, maar mijn Xbox is soft-modded en boot gelijk in evox .. :)
En dus? Je hebt geen MS dash meer? Wie heeft dat voor jouw gedaan dan :/ ? Ik hoop dat je een backup hebt van je originele files van de C schijf. Pak een hex editor en maak een werkende xboxdash erbij. (niet gewoon over je xboxdash.xbe plakken, krijg je problemen van, gewoon ernaast gooien met de naam msxboxdash.xbe oid)

Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kan komen of XBMC progressive scan draait? Op het ene forum hebben ze het erover dat PAL het niet aan kan, het andere forum zegt weer dat ie dat wel kan als PAL60 ondersteunt word (op een golfspel na), en op een weer ander forum hebben ze het alleen maar over het hex editen van xboxdash.xbe en/of DVDX2.
Ik leid hieruit af dat het executable gebonden gestuurd kan worden en dat je niet perC een switchdisc nodig hebt hiervoor.
Maar, hoe vind ik nou uit wanneer Progressive Scan aan of uitstaat :? Ik weet hoe interlaced eruit ziet, er zijn van die overdreven voorbeelden op internet, maar ik kan het nauwelijks zien tijdens films. Wel zeggen ze dat het er nog strakker op word op de diverse fora's als progressive display aanstaat. (kheb een gewone advanced cable, dus geen HDTV. TV kan NTSC aan en PAL60 ook, maar laat niet zien of de bron interlaced is.)

[ Voor 43% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-01-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Linux Tux allereerst bedankt voor je repley.

In mijn pc zitten 2 tv kaarten en ik was benieuwd of er ook een script is waarmee ik mijn tv-beelden kan overhevelen naar de x-box zodat ik gewoon live tv op mijn x-box kan kijken. Als dit ouwe koeien uit de sloot halen is zeg het dan ook AUB.

Ik heb wel het 1 en ander gelezen over dreambox maar volgens mij heb je dan nog een extern-device nodig om het te realiseren.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Heel annoying als je wel de naam weet, maar niet weet hoe je het moet schrijven. Ik wist dat er in het grijze verleden (zo'n 3 jaar geleden) een project bestond waarbij het doel was om een USB TV tuner aan te sluiten op een Xbox waardoor je TV kon kijken en kon opnemen op de xbox. (Zodat het een 100% heuze tegenhanger zou zijn voor de MC pc'tjes)

DreamX is het niet, dat is de 1466Mhz draaiende Xbox :+
Maar het is DreamiX. De link naar de site doet me vermoeden dat het project toch een beetje onderuit is gegaan/verdwaalt is geraakt/doodgebloed is.

Desalniettemin, je kan altijd nog een broadcast op je PC zetten om toch TV te kijken op je xbox, maar of je dan ook nog kan opnemen weet ik niet. Ik kan het niet testen, omdat je er een DVB kaart voor nodig hebt ... vermoed ik ( digitale satelliet en shit...kost me klauwen vol met $$$ en ik ben juist zo goed op weg om te sparen voor Xbox2 :+ )

Daarbij heb je ook nog het MyTheatre script nodig van de xbmc site (staan wat lompe comments bij, sommige mensen lijden volgens mij aan het 33k syndroom :+ send send send ). Ik heb, zoals je al kan raden, het nog nooit kunnen proberen, maar als je 2 tv kaarten in je PC hebt zitten, begin ik langzaam te vermoeden dat de ene kabel is en de ander van een digitaal vriendje.

edit:
DreamboX is toch gewoon een op linux gebaseerde satelliet decoder :?

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-01-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Ik heb tv-kaarten zodat ik 2 programmas tegelijkertijd kan opnemen (niet dat het ooit gebeurt). Ik heb laatst een demonstratie gehad van Media Center van M$S en ik was best onder de indruk van de mogelijkheden om via dat systeem tv te kijken en het op te nemen. XBMC bevalt prima en als ik er nog iets op zou kunnen vinden om dat te kunnen nabootsen dan zou het helemaal geweldig zijn. Vind het een beetje suf om een Linksys of HP doos erbij te kopen (dan kan ik even goed een pc inrichten met media center.

Maar iig bedankt voor je uitleg. Mocht er nog iemand anders een briljant idee hebben dan moet je het zeker melden. Ennuh dreambox is volgens mij inderdaad gebasseerd op linux.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2005 23:34 . Reden: M$ oepen is wat kinderachtig, n'est-ce-pas? ;) ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91299

Kan je XBMC laten werken met een afstandsbediening (bijvoorbeeld die van de DVD-kit) of word dit niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 91299 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:33:
Kan je XBMC laten werken met een afstandsbediening (bijvoorbeeld die van de DVD-kit) of word dit niet ondersteund?
:? Ja, wordt goed ondersteund. (komt dat zo slecht naar voren in dit topic dan?)

In ieder geval, kan iemand mijn vraag beargumenteren van dat Progressive gedeelte van de xbox? Ik snap er nog steeds helemaal niets van. (software is meer wat voor mij, icm een beetje hardware. Niet die dure prut van hele TV's en wat ze allemaal kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133818

hoe kan ik de aan de begin van deze topic genoemde radio stations toegvoegen op mijn xbox?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Voeg ze allemaal toe in winamp, exporteerd de playlist (met *.pls extensie), ftp hem naar de xbox en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133818

ik de bestanden in winamp gegooid en opgelagen als .pls en op m'n xbox gegooid maar en gebeurde niets als ik een van de zenders aan klikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 22:09
Anoniem: 91299 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:33:
XBMC ondersteunt deze ja. Je kan zelfs de keymappings aanpassen als je dat nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132929

Ik vraag me af hoe ik de spellen in 480p kan spelen. Toen ik m'n xbox opstartte met evoX kon ik hem op NTSC zetten en dan in het xboxdash de videoinstelling aanpassen naar 480p en 720p enabled.

Nu start m'n xbox standaard op met xbmc, maar hierdoor wordt het xboxdash automatisch teruggezet naar pal. Is het mogelijk vanauit xbmc toch 480p en 720p te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nu ik de XBox als media center gebruik, vraag ik me af of het mogelijk is om je beeld van de xbox te "streamen" naar meerdere tv's. Ik heb namelijk op mijn bovenverdieping ook een tv staan en zou daarvan ook graag XBMC willen zien/horen.

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja hoor met een videorecorder of een RF modulator kun je het signaal 'op de kabel' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83935

Voor de mensen die graag mooie iconen bij hun spelletjes willen hebben.

Op www.ademika.net kan je iconen downloaden van de meeste spellen, voor de spellen die er niet zijn is er een photoshop template waar je dan zelf een hoesje mee kunt maken.
De iconen zet je in de directory van het spel en noem je dan default.tbn. In xbmc zal dan het nieuwe icoon te zien zijn (net zoals in de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122210

hoe kan ik met een video recorder de signal op de kabel zeten dan
hoek ik niet steeds mn xbox heen en weer te verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
xbox RF (antenne) kabel regelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.todojuegos.cl/Xbox/Accesorios/Detalles/fotos/RFU%20xbox.jpg
je hebt dan wel erg crappy beeldkwaliteit....

Betere oplossing (wel duurder ;) ) : 2e xbox kopen en netwerk tot in je slaapkamer doortrekken. Vervolgens alles streamen van je pc naar beide xboxen. Kan je ook nog gezellig system link spellen spelen tussen de 2 xboxen!

[ Voor 43% gewijzigd door Schweino op 10-01-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122210

nog een vraagje xbmc is uit mn avalaunch menu verdwenen hoe krijg ik hem daar terug
welke regel moet ik in de ava xml plaatsen xbmc staat in mn e:\Apps dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 122210 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:20:
nog een vraagje xbmc is uit mn avalaunch menu verdwenen hoe krijg ik hem daar terug
welke regel moet ik in de ava xml plaatsen xbmc staat in mn e:\Apps dir
XBMC topic toch :X
offtopic:
Vind dit echt zo'n "los het maar voor mij op" vraag. 2 klikken op de website van avalaunch en het staat er extreem duidelijk beschreven. Zelfs zo duidelijk dat ik niet eens een link meer wil posten!
(had het 3 hoog achter gelegen, dan had ik er misschien nog over nagedacht)

*hint*: Page 6 :: 9 van 23

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-01-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Schweino schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:03:
xbox RF (antenne) kabel regelen:
[afbeelding]
je hebt dan wel erg crappy beeldkwaliteit....
Klein vraagje over dat ding, werkt dat met een switch, zoals dat ding dat vroger bij een megadrive zat, of mixt ie het er gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Volgens mij zijn ze tegenwoordig autoswitching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62701

Ik heb laatst ook mijn xbmc geupdate naar 1.1.0 final maar ik zie dat er al weer een 2005 versie te downloaden is. Ik vind de nieuwe apple trailer functie wel handig alleen werkt webradio niet meer. Het blijft gewoon bij script downloaden... en dan failed. Ik had ergens gelezen dat het aan deze versie ligt. Hopelijk is het opgelost met 2005 versie wat KML browse owned zwaar. Ik heb mijn video op 1080i staan en ben best tevreden over het resultaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Schweino schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:44:
Volgens mij zijn ze tegenwoordig autoswitching
Hm, denk dat ik die dan toch maar aanschaf, ok, de kwaliteit zal wel niet top zijn (heb vroeger overigens prima gegamed over zo'n ding, dus zo kut kan het volgens mij niet zijn, maargoed, iedereen zeikt over het ding heen) maar anders zal het via m'n vcr naar m'n tv moeten, en das vast alleen maar slechter, bovendien is me tv niet veel meer dan een ich of 15/16, dusja, dat verschil ga ik toch niet zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 62701 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:53:
Ik heb laatst ook mijn xbmc geupdate naar 1.1.0 final maar ik zie dat er al weer een 2005 versie te downloaden is. Ik vind de nieuwe apple trailer functie wel handig alleen werkt webradio niet meer. Het blijft gewoon bij script downloaden... en dan failed. Ik had ergens gelezen dat het aan deze versie ligt. Hopelijk is het opgelost met 2005 versie wat KML browse owned zwaar. Ik heb mijn video op 1080i staan en ben best tevreden over het resultaat. 8)
Er komen dagelijks nieuwe builds uit. Er was idd een tijdje een probleem met KML, maar dat werkt met de nieuwere weer gewoon.

Hangt je xbox aan een beamer of zo? Of heb je een echte HDTV? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik zo'n RF kabel zou gaan gebruiken, kan ik dan ook nog Dolby gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Skillz schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:51:
Als ik zo'n RF kabel zou gaan gebruiken, kan ik dan ook nog Dolby gebruiken :?
Nope, tenzij je zelf een digitale output op je xbox bouwt, tutorials daarvoor staan op xbox-scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

IK vraag me af het volgende af:

Stel dat ik 1 XBox heb (softmodded) met XBMC erop, is het dan mogelijk om een 2e XBox door middel van bijvoorbeeld Ghost ook te modden (maar dan kant en klaar). Je zou hiervoor dus de HD's clonen. Iemand een idee?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
jbr666 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:47:
IK vraag me af het volgende af:

Stel dat ik 1 XBox heb (softmodded) met XBMC erop, is het dan mogelijk om een 2e XBox door middel van bijvoorbeeld Ghost ook te modden (maar dan kant en klaar). Je zou hiervoor dus de HD's clonen. Iemand een idee?
offtopic:
Ja en nee. Het kan wel, maar het is meer moeite als gewoon een hotswap. Zo moet je toch eerst de code zien te verkrijgen van de ongemodde HD dmv hotswap. Als je er toch mee bezig bent, kan je beter gelijk de bestandjes overzetten ipv andere harde schijf erbij hotswappen/hangen en unlocken om vervolgens via linux bijvoorbeeld een "dd" commando te doen. Zo ben je ook niet al je savegames en alles kwijt van de originele schijf.

Beide schijven uit beide xboxen rukken, in een PC hangen een dan dd doen (of een ander soort van hardcopy tussen 2 devices) gaat gewoonweg niet, omdat je ze eerst moet unlocken. Van 1 kan je achterhalen hoe, van de ander nog niet, daarom wil je hem modden :p

Conclusie: waarom moeilijk doen als je de tools al hebt om het makkelijk op te lossen :Y) ?

Als er nog verder van dit soort vragen komen, wil ik iedereen toch even verwijzen naar de volgende artikelen, dit topic gaat immers over XBMC en niet de aanverwanten om XBMC te kunnen draaien:

XB-Scene tuts
Vak termen/jargon
UXE (wil je het nog simpeler, zoek naar UXE-complete)
Hotswap Tips
Hotswap FAQ

Veel succes verder, en onthoud: ALLES is op eigen risico. Als je twijfelt of iets niet zeker weet of je snapt het niet ... doe dan geen stomme dingen en lees het 40 keer over, meld je daar aan, stel daar je vraag en wacht rustig af.

LinuX-TUX is NIET verantwoordelijk voor de eventuele schade die je zelf aanbrengt aan je eigen of iemand anders zijn Xbox. Eigen schult, dikke *&#@#

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
Mantis schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:52:
[...]
Weet iemand hoe je kunt instellen dat als je op "My Music" klikt dat ie meteen naar de map bijvoorbeeld: F://Music gaat

In de xml file onder music de <default /> veranderen in <default>F:/Music</default> als ik me niet vergis
Nu wil ik dit ook, alleen hij moet direct door naar een map van mijn pc, hoe stel ik dit in wb ip adressen enzo in de xml file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
robbertm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:34:
[...]

Nu wil ik dit ook, alleen hij moet direct door naar een map van mijn pc, hoe stel ik dit in wb ip adressen enzo in de xml file
Als default instellen met smb heb ik nooit geprobeerd, maar je zou het even zelf kunnen testen.
XML:
1
<default>smb://ipvancompu/het/pad/naar/de/gewenste/map</default>

Zou het er zelf nooit op durven instellen, omdat ik niet weet wat er zou gebeuren als er geen netwerk is of als hij de ingestelde PC niet kan vinden. ( hangen of leeg scherm :? )

Je kan ook nog de naam van je PC gebruiken, mits je een goed werkende winsserver ingesteld hebt staan.

Als je een access denied bericht krijgt, moet je de regel vervangen met:
XML:
1
<default>smb://gebruiker:wachtwoord@ipvancompu/het/pad/naar/de/map</default>

Waarbij je de gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt van een bestaande user die toegang heeft tot de gesharede mappen. ( of die mappen zelf geshared heeft ;) )

En in extreme gevallen, dus als je een domain controller hebt, moet je het domain erbij zetten: smb://domein;gebruikersnaam:wachtwoord@ .... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Nou, na vanmiddag mijn modchip ontvangen te hebben ben ik vandaag om een xbox gegaan, heb hem gemod, en xbmc werkt :) Alles ging zonder probelemen, werkt allemaal fijn. Viel me volledig mee.
Alleen nu heb ik ook een afstandsbediening, maar nog geen baterijen, dus ik doe het nog met de controller. Hoe ga ik nu een Dir omhoog als ik naar bestanden browse? want ik moet de xbox resetten als ik dat wil, want het lukt me niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
Maverick schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:49:
Nou, na vanmiddag mijn modchip ontvangen te hebben ben ik vandaag om een xbox gegaan, heb hem gemod, en xbmc werkt :) Alles ging zonder probelemen, werkt allemaal fijn. Viel me volledig mee.
Alleen nu heb ik ook een afstandsbediening, maar nog geen baterijen, dus ik doe het nog met de controller. Hoe ga ik nu een Dir omhoog als ik naar bestanden browse? want ik moet de xbox resetten als ik dat wil, want het lukt me niet :?
met de B knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm idd, ik krijg het nu wel voor elkaar, weet niet wat ik net fout deed dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9974

De "scripts" zijn gaaf! Een paar dagen geleden ontdekt. :)

online videostreams volgen via je XBOX...b.v. movietrailers / gamespot live etc.

Check het forum: http://www.xboxmediaplayer.de

(XBMC Forums » XBMC Forums » Python Scripts Support and Requests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maverick schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:49:
Zeker een 3rd-party AB, want bij mijn MS ab zaten gewoon batterijen bij.

Cheapo! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fire69 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:39:
[...]

Zeker een 3rd-party AB, want bij mijn MS ab zaten gewoon batterijen bij.

Cheapo! :P
nope, de originele, staat gewoon ook op de verpakking, "sold seperatly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Wat ik jammer vind dat in de file manager van xbmc het selecteren van bestanden zo slecht gaat met de afstandsbediening. Met de controller kun je A of Y gebruiken om de individuele bestanden te selecteren dat ze geel worden en dan overploffen. Maar dat zal wel weer te programmeren zijn onder een van de 1~9 knoppen op de AB. Moet ik toch maar eens induiken :?

[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 14-01-2005 12:16 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 22:09
Spam schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:16:
Wat ik jammer vind dat in de file manager van xbmc het selecteren van bestanden zo slecht gaat met de afstandsbediening. Met de controller kun je A of Y gebruiken om de individuele bestanden te selecteren dat ze geel worden en dan overploffen. Maar dat zal wel weer te programmeren zijn onder een van de 1~9 knoppen op de AB. Moet ik toch maar eens induiken :?
Dat is standaard al geprogrammeerd onder de 0-9 toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Oh ? :o En ik nog wel alle knoppen proberen en niets gebeurde. Nog maal eens proberen. Thx

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Net nog even gekeken voor je Spam, tis nummero EINZ! (selecteren .... dat ie gekleurd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 14:48
1.Ik heb tegenwoordig dat in xmbc mijn tv erg knippert. Ik heb een 100hz tv. Is er ergens een of andere instelling die ik goed moet zetten.
2. Verder is mijn basis skin erg lelijk met van die paddestoelen en een konijn tijdens het laden. Deze kan ik toch ook veranderen? Dat is evox toch? Ik zou wel iets willen in de project Mayhem II stijl. Weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
tatata schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:59:
1.Ik heb tegenwoordig dat in xmbc mijn tv erg knippert. Ik heb een 100hz tv. Is er ergens een of andere instelling die ik goed moet zetten.
2. Verder is mijn basis skin erg lelijk met van die paddestoelen en een konijn tijdens het laden. Deze kan ik toch ook veranderen? Dat is evox toch? Ik zou wel iets willen in de project Mayhem II stijl. Weet iemand iets?
1) Er zit een anti-flikker filter die je in kan stellen onder settings van Video en tegenwoordig ook onder de GUI. Deze kan je instellen van 0 tot 5. Hoe hoger, hoe minder flikkerig het beeld word, maar des te softer de randjes worden. Moet je zelf een middenweg in zien te vinden.

2) Wel een beetje lui hoor. Hebben we Google voor. En hoe moeten wij nou weten wat voor standaard dash je hebt :? ( Paddo's en konijnen :+ ... zou toch weer terug stappen naar sigaretten of gewoon helemaal stoppen voordat je Alice tegenkomt :Y) )
http://www.allxboxskins.com
http://www.xbox-skins.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ik heb nu de homebuttons veranderd naar dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
  <homebuttons>
        <button>
            <description>My Videos</description>
            <label>3</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(6)</execute>
            <icon>105</icon>
        </button>
        <button>
            <description>My Programs</description>
            <label>0</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(1)</execute>
            <icon>102</icon>
        </button>
        <button>
            <description>My Music</description>
            <label>2</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(501)</execute>
            <icon>103</icon>
        </button>
        <button>
            <description>Settings</description>
            <label>5</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(4)</execute>
            <icon>109</icon>
        </button>
        <default>0</default>
    </homebuttons>

Maar ik heb nog steeds alle menu items in het hoofdmenu, doe ik nu iets niet goed?
Ok, ik zie dat ik dit bij de skin moet veranderen, simpel de items verwijderen werkt niet, dan verneuk ik de zaak, is er een handige manier om dit te doen?

edit: oh en nog een vraagje
Als ik een game gestart heb, is er dan niet een manier om terug te komen in xbmc? Kan ik alleen de console uit, en weer aanzetten, of is er een toetscombinatie voor oid?

[ Voor 47% gewijzigd door Maverick op 15-01-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
oh man, ik vind het echt bizar hoeveel vragen er hier worden gesteld die allemaal in de FAQ en handleiding worden uitgelegd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Maverick schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:02:edit: oh en nog een vraagje
Als ik een game gestart heb, is er dan niet een manier om terug te komen in xbmc? Kan ik alleen de console uit, en weer aanzetten, of is er een toetscombinatie voor oid?
Sommige vragen hebben de neiging herhaald te worden in dit topic zonder reden. Ik reageer er nog fatsoenlijk op met een link, maar het vervuilt dit topic E-norm!

HIER al eens achteraan gegaan? (ditzelfde topic notabene)

Voor de rest heb ik niet echt de neiging om de layout van XBMC te veranderen. Heb het ten tijde van XBMP een paar keer gedaan, maar je merkt op een gegeven moment hopeloos is en je bent continu bezig met het aanpassen en spitten zodra er een nieuwe versie uitkomt. ( standaarden en manier van wijzigen willen nogal eens verschillen per versie die uitkomt. Net zoals de skins ;) )
Schweino schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:47:
oh man, ik vind het echt bizar hoeveel vragen er hier worden gesteld die allemaal in de FAQ en handleiding worden uitgelegd......
Ken het gevoel :/ ... wil niet zeggen dat ik NIETS beters te doen heb, maar ach, als je de hele dag ziek op je nest ligt kan een beetje afleiding geen kwaad. ( begint meer afLIJDing te worden ... maargoed :Y) :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:05:
[...]

Sommige vragen hebben de neiging herhaald te worden in dit topic zonder reden. Ik reageer er nog fatsoenlijk op met een link, maar het vervuilt dit topic E-norm!
Sorry dat ik iedereen tot last ben zeg :{

anyway, ik kan het in het topic niet vinden, in de faq ook niet, die link van je werkt niet? (die houd rekening met je post per page setting zot te zien, die staat anders bij mij) Ik ben wel de term in game reset tegengekomen. dat staat aan in m'n config, maar geen enkel idee hoe ik het vervolgens ook gebruik.

Overigens na een beetje films af hebben te lopen kijken gisteravond kan ik alleen maar tevreden zijn, films met meerdere cd's worden gewoon zo herkent, en achterelkaar afgespeeld, subs doen het gewoon feilloos, en hij speelt gewoon alles zonder problemen af. Kanme niet voorstellen dat er een xvid/divx speler op de markt is die net zo makkelijk werkt als een xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
IGR (In Game Reset) is de Ctrl+Alt+Del voor op de Xbox :Y)

Het verschilt per controller, ik heb die oude grote kwallen nog, voor mij is het linker trekker + rechter trekker + Back + Start. Dan zit je opeens weer terug in je default dash. Combo moet je dan even achterhalen op basis van je controller op xbox-scene.

Dan heb je nog 2 versies daarvan. De softwareversie en de biosversie. De softwareversie heeft in het verleden de meeste problemen gehad icm spelletjes. De biosversie heeft ook zo z'n problemen gehad, maar minder. Ik gebruik standaard gewoon de bios versies. Dan zit ik ook niet zo vastgeplakt aan een bepaalde dash. ( Gebruik nu UnleashX, leuke filmpjes op de achtergrond van Iceage en 007 :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
werkt perfect tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126604

Hier even een link naar een site die heel veel -zo niet alle- mogelijke stream scripts hebben.

Hier hebben ze ook een script waarmee je kan zien wat er op je pc monitor staat. Makkelijk als je wilt weten of je dvdtje al klaar is met branden en je computer staat boven. Dit scriptje heet Xmonitor. Eerst even python 2.3 op je pc installeren, dan pc monitor installeren. Even je Ip adress van je computer opgeven in "xmonitor.py" en als je dan op je pc "pcmonitor.py" aanklikt runt hij de service, en zie je wat je pc "uhh ziet"

Hier de link: http://xbmc-stream.gueux.be/index_eng.php?page=down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134443

Hoi,

Over die IGR ik heb mijn xbmc zo ingesteld dat die mijn standaard dash is en dus ook opstart zonder evox, is er ook een mogelijk daar een IGR in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 134443 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:20:
Hoi,

Over die IGR ik heb mijn xbmc zo ingesteld dat die mijn standaard dash is en dus ook opstart zonder evox, is er ook een mogelijk daar een IGR in te stellen?
Dan moet je de bios-IGR gebruiken. Of je dat kan gebruiken, hangt dus af van welke bios je gebruikt en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Ik heb naast de xbox nog een dreambox,
die laatste heb ik al veel langer trouwens.
Het script om op te kunnen nemen/streamen werkt prima.
Knullig alleen dat beide boxen in m'n woonkamer staan :X

Heb ook nog een dvb kaartje en het streamen met de avbroadcaster plugin icm MyTheatre werkt wel maar hasslefree is hier vooralsnog de dreambox.

Ik heb de 7000s dreambox maar het zou best wel eens kunnen dat het streamen met de dm500 ook prima werkt.
Goed die heeft geen ingebouwde hdd optie maar via een mount kun je wel naar je pc opnemen en ook naar je xbox.
Zo'n ontvanger kost maar 180 euro, met goedkoop schoteltje+lnb+muurbeugel ben je voor 225 euro klaar.
Wel lekker om dan een motor te kopen voor 75 euro...
Cardsharing is dan ook nog een optie maar ipv de dm500 is een 5620s wel een betere keus, is niet veel duurder ook, 200,-

Leuke doos de xbox maar als ik moest kiezen dan hou ik toch m'n dreambox maar _/-\o_

Onlangs toch maar de IRmodV2 erin gezet, was toch een hele uitdaging met m'n soldeerkunsten maar gelukkig ging alles goed.
Daarna meteen maar die klotefan vervangen voor een papst 12db, nu alleen nog het geluid van de dvd drive...

Ga ergens de komende maanden ook de lcd mod erin frotten, toch irritant dat je zonder tv interface zonder lcdmod niets kunt.
Maar de irmod vind ik toch echt gewoon absolute noodzaak.

Maar 160gig+lcdmod+papst+advanced scart+smartxx+2xrf controllers+dvd kit, als je dat bij mekaar optelt dan mag je potverdomme ook wel wat leuks in huis hebben.
Maarre, leuk speelgoed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:03
Als ik in media center een muziek cd afspeel hapert de muziek heel erg. In de MsDash speelt de cd zonder problemen af.
Nu heb ik bij de instellingen van het geluid in xbmc al geprobeert de Audio Output op digitaal en analoog te zetten en ook High Quality Resampling aan en uit te zetten maar mijn cd's blijven haperen. Het zijn overgens gewoon legale cd's dus geen cd-r's ofzo.
Iemand enig idee of dit op telossen valt. :?

edit:
Heb overgens verschillende Builds geprobeert maar dat maakt niks uit. Heb nu die van 17 januari erop.

[ Voor 14% gewijzigd door Wazzup! op 19-01-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb 18 januari een nieuwe build gecompileerd, en daar stond in de changelog het volgende bij:
FIXED: CDDA Playback.

Misschien toch maar even een nieuwere build zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Zal vanavond ook maar eens de nwe build erop gooien (weet gelukkig nog waar ik hem moet halen.... thx schweino ;) ) En meteen eens kijken naar wat scripts... heb na XBMC als default dash geen script meer draaien, ff tvgids en weer maar toevoegen :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96816

na hier alle 2 de [xbox] Xbox media center topics doorgelezen te hebben heb ik ook maar eens geprobeert de tv streams d.m.v. onlinestreams aan de praat te rijgen.

Het gekke is dat mijn scriptsmap in mijn nieuwe versie van xbmc (xbmc-2005-01-15) --> rechtstreeks van xbin) leeg is. Ik kan dan ook de webradio niet meer gebruiken. Als het webradio scrips van mijn oude xbmc versie (XBMC.Xbox.Media.Center.2004-10-01[Y] --> van de ezel afgeplukt) naar de scriptmap kopieer gaat ie proberen het klm document te downloaden en dan geeft ie de volgende foutmelding: "failt to download xml document". Mijn internet verbinding doet het prima (ik zie de rss feeds). Dit probleem blijft hetzelfde als ik via de msdash alle xbmc "save games" delete. Ook wanneer ik mijn oude xbmc opstart (XBMC.Xbox.Media.Center.2004-10-01[Y]) werkt mijn webradio niet meer (deed het eerst wel). Zelfs niet wanneer ik alle TDATA en UDATA files (tijdelijk) verwijder.

Iemand enig idee hoe dit komt??

edit:
shoutcast.com schijnt plat te liggen

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 96816 op 20-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
Zowel EuroTV als de NL tv gids blijven bij mij hangen bij het ophalen van informatie. Trailers via Apple en MovieInfo via IMDB doen het wel gewoon, met de verbinding lijkt dus niets aan de hand, wat zou het kunnen zijn?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik had het probleem met Webradio, lekker nieuwe XBMC erop, geen webradio meer. Bleek een probleem te zijn in KMLBrowse.py

moet je ff dit veranderen

http://194.192.15.21/webradio2/kml/index.php?reload=true
naar
http://webradio.kiss-technology.com/webrad...php?reload=true

En dan doet webradio het weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
ik heb een probleem met mijn breedbeeld
heb softmod xbox
msdash ingesteld op widescreen
xbox media center ingesteld op widescreen (ook de skin)
xbox media center gecalibreerd op widescreen
film draait af volgens xbmc op 16:9
menu van xmbc zie jet netjes in widescreen
sommige xbox spellen (welke het ondersteune) spelen dus ook af in widescreen

dit allen in de auto optie (bij 4:3 spellen schiet hij ook netjes terug en rekt hem niet uit)

maar toch nog zie ik 2 dikke balke bove en onder bij een dvd film. erg irritant, doe toch iets fout

kan mijn tv alleen instellen op:
auto
4:3
14:9
zoom 14:9
zoom 16:9
volledig scherm
panorama

geen van alleen gewenste effect. maar zoals eerder gezegd: spellen en het menu doet hij perfect beeldvullend met de 16:9 skin

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
laurens0619 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:57:
ik heb een probleem met mijn breedbeeld
heb softmod xbox
msdash ingesteld op widescreen
xbox media center ingesteld op widescreen (ook de skin)
xbox media center gecalibreerd op widescreen
film draait af volgens xbmc op 16:9
menu van xmbc zie jet netjes in widescreen
sommige xbox spellen (welke het ondersteune) spelen dus ook af in widescreen

dit allen in de auto optie (bij 4:3 spellen schiet hij ook netjes terug en rekt hem niet uit)

maar toch nog zie ik 2 dikke balke bove en onder bij een dvd film. erg irritant, doe toch iets fout

kan mijn tv alleen instellen op:
auto
4:3
14:9
zoom 14:9
zoom 16:9
volledig scherm
panorama

geen van alleen gewenste effect. maar zoals eerder gezegd: spellen en het menu doet hij perfect beeldvullend met de 16:9 skin
Hmm, weird. Niet toevallig gewoon zo'n algemeen formaat film? Anamorphic gedoe? Als je heel zeker weet dat de source 16:9 is of het er geplet uitziet, kan je met de zoom knopjes even spelen. Bij de controller is het het start-knopje als de film draait. (weet hem niet 123 uit m'n hoofd van de ab, volgens mij gewoon select)

Dan switch je tussen zoomen, custom, normal en nog 1. Als normal het dan nog niet goed vertoond, weet ik het ook niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is het hetzelfde met AL je dvd's, of gewoon met enkele? Want anders is het idd gewoon omdat ze anamorphic zijn hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 12:02
Vraagje over die tv gids waarvan een plaatje in de topictstart staat. Als ik het goed lees moet die een bestand ophalen van een lokale server (die eerst de tv informatie download). Is het ook aan de praat te krijgen zonder dat er een pc aan staat lokaal? Dus dat de xbox het zelf van internet haalt? of moet je altijd lokaal een servertje hebben draaien of een gedeelde schijf?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.