[xbox] Xbox media center - Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 15.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik zit nu een beetje radiostations toe te voegen vlak voor de kerstdagen, zodat ik niet internet af hoef te struinen naar leuke kerstnummers.

Uit de topicstart had ik ze allemaal al geimporteerd in winamp5, en vervolgens de playlist gesaved (als *.pls) en op m'n xbox gezet. Helaas werken diverse stations niet :? KinkFM bijvoorbeeld zorgt ervoor dat hij totaal vastloopt.

Ik dacht dat het lag aan oude links, dus heb ze nu van http://www.nederland.fm/ gekopieerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Zijn er mensen die hier geen last van hebben? Zoja, hoe voegen jullie die stations dan toe en welke versie draaien jullie?

De enige paar stations die een beetje werken zijn Radio10Gold en ArrowRock. Ook heb ik bij sommige wel icoontjes staan en bij andere niet, als ik een Detailed list view heb :? (heeft geen betrekking op speelbaarheid tot nu toe, met icoontje speelt de ene wel en de ander niet, net zoals de zenders zonder icoontje)

Mijn info:
Xbox V1.0
X2pro - nieuwste xecuter bios
XBMC 1.1 (uit mijn hoofd) Release eind november.

Verder heb ik nog gekeken of ik WebRadio2 aan de praat kon krijgen, deze blijft helaas bij het opstarten hangen. Denk dat ik een configuratie fout heb gemaakt ... RTFM me :) namelijk nog niet gedaan.

edit:
Zie net dat er al weer een nieuwere is, eentje van 08-12-2004. Even proberen, kan geen kwaad dacht ik zo. Maar veel vertrouwen of het hiermee opgelost is heb ik niet, kan het niet 123 in de changelog vinden

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-12-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Anoniem: 131813 schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:08:
[...]

Hoe doe ik dat? In het menu zit wel een algemeen programma om de xbox van PAL naar NTSC te zetten, maar dat trekt mijn tv niet (knipperend onleesbaar beeld). Enigmah heet dat programma.

Het is toch gewoon vreemd dat de NTSC-spellen er op zich prima uitzien als ik ze vanaf XBMC op mijn PAL-xbox opstart, maar alleen veel te donker zijn. Is er echt niemand die dat ook heeft?
Dat is het programmatje waar ik op doel, als je tv geen NTSC ondersteunt heb je een crappy tv ;) en zal je dus geen NTSC spellen kunnen spelen die het niet goed doen op een PAL xbox. Het feit dat de spellen te donker zijn geeft ook al aan dat je tv het niet helemaal lekker trekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Hoe kom je aan NTSC spellen dan?
Is dat allemaal wel legaal ?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Import, mijn beste John. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zou ik ook zeggen, sinds XBox suprnova torrent browser v2 - now with ABC(v2.6.9) and FTP options NEW ook geen nut meer heeft :Y)

Naast mijn vorige vraag over die radiostations vroeg ik me af of er mensen waren die ervaring hebben met MyTheatre. Hoe functioneerd dat spul? Kan je dat gebruiken met digitenne, KPN digitale televisie of alleen maar met een digitale schotelantenne en een decoderkaart in je PC?

Dit vind ik wel de moeite waard namelijk, zeker als het opties zou kunnen krijgen zoals bij echte MediaCenter PC'tjes. Even pauze indrukken, hondje uitlaten/telefoon/WC, terugkomen en weer verder kijken vanaf waar je gebleven was.

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-12-2004 12:15 . Reden: slordig taalVoutje & link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:17:
Hoe kom je aan NTSC spellen dan?
Is dat allemaal wel legaal ?! ;)
Ongeveer 90% van mijn spellencollectie bestaat uit (geimporteerde) NTSC spellen, voornamelijk omdat er Japanse spellen zijn die ik erg leuk vind en hier nooit uitkomen en omdat ze goedkoper zijn in de USA en daar eerder uitkomen (en zeker niet onbelangrijk: ze altijd 60Hz zijn en dus geen crappy conversie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik meen dat het een keer eerder voorbij is gekomen... maar ik krijg het niet gevonden...

Maar mijn subtitles bij het afspelen van een DVD zijn soms erg vaag... na ongeveer 2 goed leesbare regels ondertiteling krijg ik een vaag leesbare regel...

iemand een idee of ik hier iets aan kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Reignman schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:37:
Ik meen dat het een keer eerder voorbij is gekomen... maar ik krijg het niet gevonden...

Maar mijn subtitles bij het afspelen van een DVD zijn soms erg vaag... na ongeveer 2 goed leesbare regels ondertiteling krijg ik een vaag leesbare regel...

Nieuwe build nemen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
Heb die van 17-12-2004... iemand anders ook ondertitel problemen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 07:50

bdu

Waarom krijg ik die TvGids niet aan de praat? http://dwl.xboxmediacente...1c085777abaa52a50d0672335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Is er een mogelijk in om in the HOME van XBMC hoevveel gerbuikers er connected zijn en/of hoeveel procent de upload naar de XBOX kan worden aangegeven.

Bij avalaunch zit dat er namelijk er wel in..

iemand een idee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Iemand een idee waar een nieuwe versie van XBMC te downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Goed zoeken, omdat xbmc met de MS xbox sdk gecompileerd is mag die niet zo maar verspreid worden. maar via de ezel of nieuwsgroepen moet je al een eind kunnen komen. Want we willen toch niet dat got in problemen komt door een link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Nog een vraagje.. is het mogelijk om een aantal dingen in XBMC te veranderen.. en dan met name het aanpassen van de skin.

Ik wil het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.yoi.nl/XBMC.jpg

Ik wil het plaatje, wat tevoorschijn komt wanneer er geen folder.jpg bij een album aanwezig is, veranderen in een gewoon doorzochtig plaatje.. dus iets anders dat dit lelijke... tja wat is het eigenlijk...

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Omdat je ons niet de info geeft van wat je allemaal hebt ingesteld en wat je geprobeerd hebt ;)

Werkt de RSS news feed van XBMC bijvoorbeeld wel?

Enige problemen waarmee ik te maken had, waren gewoon verkeerde netwerk instellingen. Daarbij komt nog eens dat er ook nieuwere versies beschikbaar zijn. Die europese versie kan je zo omtoveren naar een nederlandse versie, mits je even de moeite neemt en de *.py opent met notepad of andere tekst editor.

Heb ik ook last van :( ... en dat is al sinds (of moet ik zeggen vanaf :? dat weet ik zelf niet eens) de release van 09-09-2004.

[ Voor 28% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-12-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LinuX-TUX schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:44:
[...]

Omdat je ons niet de info geeft van wat je allemaal hebt ingesteld en wat je geprobeerd hebt ;)

Enige problemen waarmee ik te maken had, waren gewoon verkeerde netwerk instellingen. Daarbij komt nog eens dat er ook nieuwere versies beschikbaar zijn. Die europese versie kan je zo omtoveren naar een nederlandse versie, mits je even de moeite neemt en de *.py opent met notepad of andere tekst editor.

[...]
Bedoel je het script van EuroTV? Daar had ik ook zitten naar kijken, maar ik vind geen lijst met codes om de zenders te definiëren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

[...]

[...]
Ik begrijp dat ik dus RSS Feeds moet aanzetten (Dat heb ik nu uitstaan)? Het weerbericht doet het namelijk wel. Dus mijn netwerk zou goed moeten werken.

Daarnaast heb ik de files in script gezet en de plaatjes in een map van de skin.

Als ik het script opstart dan krijg een blauwe achtergrond en 2 knoppen. Daarna loopt hij min of meer vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman

Heb ik ook last van :( ... en dat is al sinds (of moet ik zeggen vanaf :? dat weet ik zelf niet eens) de release van 09-09-2004.
iemand een oplossing voor ons dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Speciaal voor fire69 en anderen die graag een nederlandse "What's on TV" willen hebben bij euroTV.

code:
1
2
3
4
5
6
#   DEFINE THE CHANNELS YOU WANT
#You can find out tv channels codes from www.eurotv.com
#
#   Please make sure to respect the format :
#
# eg. channels = "'ab3','tvi','tf1'"

KNIP, dus even kijken op de website eurotv.com -> TV guide ( AKA http://www.eurotv.com/scripts/eutvprog.cfm )

Dan kijk je wat het verschil is tussen kanaal ab3 en de link die op die site staat naar kanaal ab3. Dan kom je tot de ontdekking dat er overal sl voor staat en daarna de afkorting die je moet gebruiken in het script.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, hier heb je alvast mijn lijstje. In de toekomst kom je vaker van dit soort geintjes tegen. ( sites houden helaas niet allemaal netjes een uniform RSS of andere XML indeling bij :( )

code:
1
channels = "'ne1','ne2','ne3','rtl4','rtl5','sbs6','veron','tv10','dscn','tmf','mtv'"

edit:
Ik heb ,'net','eurbd','fxk','ngc' er tussenuit gehaalt, layout werd een beetje vernaggeld door een kleine code. Dus deze zou je er nog tussen kunnen plakken

Die MTV heb ik nog niet gecontroleerd, dus weet niet zeker of het de nederlandse versie is. Voor de rest, veel zap plezier ;)

@ Bart:
Het nederlandse TV script werkt wel naar behoren. Ik kreeg hem niet aan de praat door netwerk instellingen, maar ik gaf als voorbeeld (waaraan ik het controleerde) de RSS feed van XBMC zelf. Als ik deze niet rechtsboven voorbij zag scrollen, wist ik dat het iets met mijn netwerk instellingen te maken had OF de server van hun was down OF de RSS feed van XBMC stond niet aan.

Deze hoeft dus niet persé aan te staan om je TV script te laten werken.
Werkt shoutcast500 bijvoorbeeld? Als deze ook niet werkt, kan je het steeds meer focussen op foute netwerk instellingen.

Tot slot: iFilmBrowser.py, dat script kan ik IEDEREEN aanraden, lekker relaxt kijken wat er zoal aan gaat komen en waar je op moet letten!

[ Voor 74% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-12-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
twee vraagjes,

ik heb nu verschillende python scripts erbij gezet, en deze werken ook goed als ik ze via de filebrowser opstart, maar hoe kan ik deze bij voorbeeld tusen het submenu van "mijn films" zetten, een gewone link naar het *.py bestand werkt niet echt.

En is er ook een update script voor xbmc, (netzoals avalaunch voor zichzelf heeft). avalauch heeft dan wel de functie dat je een nieuwe xbmc kunt downloaden, maar kan xbmc dit zelf ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nou, die eerste vraag had je perfect zelf uit kunnen vinden. Over scripts adden bij bepaalde groepen (of in de hoofdgroep) staat hier een kleine omschrijving.

Een update functie ben ik nog niet tegen gekomen, misschien omdat dat moeilijk word, aangezien hij zichzelf dan overschrijft en de gecompilede code illegaal gedistibuteerd word. ( hopelijk komt er een handig scriptkiddie langs die dat voor ons oplost :Y) *hint* *hint* @ GoVegan :p )

@bArT_18
Had je zelf nog iets veranderd aan die settings.xml die bij die TV guide zat? Je start hem hoe? Even meer info, als het weer kanaal en die RSS feed werken, staat er gewoon iets fout en/of mis je Python libraries oid? (is ook maar een spinsel, maar ik weet ook niet of andere scripts toevallig wel werken etc ... even meer info dus, waar uitgepakt? Wat aangepast? Libraries geinstalleerd? Welke versie XBMC? Enige script dat niet werkt waarbij internet nodig is?)

[ Voor 33% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-12-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Als ik een dvd afspeel met de build-in dvd player van xbmc zijn de ondertitels helemaal f*cked up. Iemand enig idee hoe dit te fixen?

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Omschrijf f*cked up, hier kan iedereen gissen naar jouw settings.

Als het net zoiets is als Reignman en anderen, dan nee, meer hebben hier last van, maar als het echte dvd's zijn kan je natuurlijk even je code veranderen van je XML naar de originele dash speler OF dvdx. (zie Reignman etc. Komt alleen voor bij echte subs die opgebouwd zijn uit plaatjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:59

w0w

Ik heb al eventjes gezocht en de firstpost gelezen, maar heb nog één vraagje. Als ik deze Media Centre installeer op mn xbox, heb ik dan nog steeds de dvd-kit (remote control) van Microsoft nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

LinuX-TUX schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:54:
@bArT_18
Had je zelf nog iets veranderd aan die settings.xml die bij die TV guide zat? Je start hem hoe? Even meer info, als het weer kanaal en die RSS feed werken, staat er gewoon iets fout en/of mis je Python libraries oid? (is ook maar een spinsel, maar ik weet ook niet of andere scripts toevallig wel werken etc ... even meer info dus, waar uitgepakt? Wat aangepast? Libraries geinstalleerd? Welke versie XBMC? Enige script dat niet werkt waarbij internet nodig is?)
Haha ik heb het opgegeven.. ik denk dat hij bij het connecten blijft hangen.. maar zoals ik al zei het weer en de rssfeeds doen het wel...

Ik gebruik trouwens niet het script wat jij beschreef... die deed het ook niet.. heb ik natuurlijk ook ff geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

w0w schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:44:
Ik heb al eventjes gezocht en de firstpost gelezen, maar heb nog één vraagje. Als ik deze Media Centre installeer op mn xbox, heb ik dan nog steeds de dvd-kit (remote control) van Microsoft nodig :?
Nee kan ook met je controller.. een AB is wat makkelijker.. omdat die iets meer kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

bdu schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:34:
[...]
Nee kan ook met je controller.. een AB is wat makkelijker.. omdat die iets meer kan..
Dank je wel voor je antwoord :) Nou vraag ik mij alleen nog af wat dat 'iets meer' dan is. Alstie vooruit kan spoelen, Play, Pause en Stop vind ik het eigenlijk al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
bdu schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:33:
[...]
Haha ik heb het opgegeven.. ik denk dat hij bij het connecten blijft hangen.. maar zoals ik al zei het weer en de rssfeeds doen het wel...

Ik gebruik trouwens niet het script wat jij beschreef... die deed het ook niet.. heb ik natuurlijk ook ff geprobeerd...
Script wat ik schreef doet het ook al niet :) gaat lekker, welk script doet het wel? Doet EEN script het wel? De 2 knoppen zijn iig een stukje python werk.

Welke versie heb je? Configuratie met of zonder aanpassingen in de proxy instellingen van het script? ( Ik haat drammen voor meer info, maar als andere internet related scripts wel werken :X ... begin ik ook het spoor bijster te raken )

PS: Heb je toegevoegd op MSN via je profiel Email adres; weet niet of je zo'n online vogel bent, maar dan kunnen we een keer 's avonds spitten wat het is (en als het extreem is, hier en/of bij sourceforge terugkoppelen. Ik heb ook 1 script wat altijd vastloopt om 1 of andere reden, maar kan het nog met niemand overleggen :| ... Webradio2 AKA SimpleKML )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:01
w0w schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:44:
[...]

Dank je wel voor je antwoord :) Nou vraag ik mij alleen nog af wat dat 'iets meer' dan is. Alstie vooruit kan spoelen, Play, Pause en Stop vind ik het eigenlijk al goed.
AB kan in principe niets meer in XBMC dan een controller. De bediening is alleen wat makkelijker (en draadloos). Op de controller had ik vaak zoiets van 'shit, pause, was dat nou de Y of de B' als je het niet zo vaak gebruikt, terwijl je op de AB gewoon de pauzeknop indrukt zonder na te hoeven denken (is voor mij handiger ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik vraag mij af...

Ik heb nu de build van 25-12-2004..
Nu loopt AQbrowser telkens vast als je net een trailer heb zitten kijken..
Hebben andere mensen hier ook last van..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
LinuX-TUX schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:43:
Omschrijf f*cked up, hier kan iedereen gissen naar jouw settings.

Als het net zoiets is als Reignman en anderen, dan nee, meer hebben hier last van, maar als het echte dvd's zijn kan je natuurlijk even je code veranderen van je XML naar de originele dash speler OF dvdx. (zie Reignman etc. Komt alleen voor bij echte subs die opgebouwd zijn uit plaatjes.)
Het zijn veelal gekopieerde dvd's en ik gebruik nu ook dvdx als speler maar daarmee kan ik m'n remote niet gebruiken :(

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Originele xbox-dash gebruiken?

Doe ik ook. Gewoon in je xml als dvd-speler xboxdash.xbe zetten.
Na het dvd-kijken moet je je xbox dan wel resetten om terug in xbmc te komen, maar dat vind ik niet echt een ramp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Fire69 schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:49:
Originele xbox-dash gebruiken?

Doe ik ook. Gewoon in je xml als dvd-speler xboxdash.xbe zetten.
Na het dvd-kijken moet je je xbox dan wel resetten om terug in xbmc te komen, maar dat vind ik niet echt een ramp. :)
Probleem is dat ik er een andere harde schijf in heb gezet maar toen schijnbaar niet alle orginele files terug heb gekopieerd :/
Als ik m'n xbox orgineel boot dan krijg ik 'service required' blabla

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Slayer's erin stoppen en dan kon je een soort van repair doen, dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
xerix schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:54:
[...]

Probleem is dat ik er een andere harde schijf in heb gezet maar toen schijnbaar niet alle orginele files terug heb gekopieerd :/
Als ik m'n xbox orgineel boot dan krijg ik 'service required' blabla
Wat bedoel je met "als ik mijn xbox origineel boot"? Bedoel je dat je dan je modhcip uitschakelt of bedoel je dat je terwijl je modchip actief is je xbox dash opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
modchip uitgeschakeld veronderstel ik, aangezien hij zegt dat hij het originele dashboard mist en dus bijgevolg 'service required' krijgt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 28-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Schweino schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:56:
[...]

Wat bedoel je met "als ik mijn xbox origineel boot"? Bedoel je dat je dan je modhcip uitschakelt of bedoel je dat je terwijl je modchip actief is je xbox dash opstart?
Ik heb bij m'n executer3 chip de keuze om de xbox te booten zonder dat de chip is ingeschakeld, dus dan boot hij orgineel.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
xerix schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:43:
[...]

Ik heb bij m'n executer3 chip de keuze om de xbox te booten zonder dat de chip is ingeschakeld, dus dan boot hij orgineel.
Dan is de hdd niet gelocked, daarom krijg je die foutmelding. Probeer het originele Microsoft dashboard maar eens op te starten als je chip wel is ingeschakeld (via een file manager oid) dan zal het wel lukken.

Anoniem: 132929

Kan iemand aangeven waarom sommige spellen niet willen opstarten vanaf de harde schijf. Ik heb de xbox sowieso op auto staan (pal/ntsc) omdat hij anders bijna niks opstartte van de harde schijf. Nu zijn er echter nog steeds spellen die vastlopen (bv. PGR 2 geript van pal origineel)

• Schweino
@soeperfreak: in 99% van de gevallen komt dit doordat de tijd en datum niet goed staan ingesteld in je originele xbox dashboard (dat groene dashboard dus).

Daar heb ik inderdaad nog nooit op gelet. Vanavond even proberen!

Is het zo dat de pal/ntsc detectie alleen werkt als je het spel opstart via de dvd. Ik had m'n xbox namelijk op NTSC staan voor de 480p optie, maar dan start bijna geen enkel spel vanaf de harde schijf. Nu staat hij op auto en gaat het een stuk beter, maar kan ik niet kiezen voor 480p.

• Fire69
Schweino schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:26:
@soeperfreak: in 99% van de gevallen komt dit doordat de tijd en datum niet goed staan ingesteld in je originele xbox dashboard (dat groene dashboard dus).
Kan het ook niet zijn omdat de xbe niet correct gepatched is? Mediacheck enzo?

Ik heb niet zoveel verstand van m'n xbox, maar kan ik er iets aan doen als de .xbe niet correct gepatched is?

• Fire69
Er zijn genoeg tooltjes te vinden die je xbe kunnen patchen.

Welke dash gebruik je trouwens? Evox veronderstel ik, aangezien je zegt dat je de pal/ntsc-settings kan aanpassen?
Ik heb met Evox ook vaak problemen gehad, games die niet starten en zo.
Met avalaunch was dat helemaal geen probleem meer.

Gebruik inderdaad het evoX Dashboard. Zoals ik al zei heb ik niet zoveel van m'n xbox. Ik heb dan ook geen flauw idee hoe ik avalaunch erop moet zetten. Ben ook bang dat ik dan straks alles kwijt ben (Ik las iets over bestanden hernamen en zo....)

Ik denk dat ik eerst nog maar een probeer de spellen op een andere manier te rippen (bijv. met dvd2xbox). Misschien dat dit programma beter werkt dan m'n huidige progje (iets met voorbij vliegende sterretjes op de achtergrond).

Toch bedankt voor de reacties

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 10:08

Spoooky

Core temp 37°C

Dvd2xbox is echt geweldig. Zorg wel dat je de laatste versie hebt en de laatste ACL files hebt.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb onlangs een XBOX laten modden met XboX media center en ik schrok van het geluid wat uit de xbox kwam. Nu heb ik 'm op thermal control staan en lijkt ie wat omlaag te snorren maar ik vind dat ie nog steeds teveel lawaai maakt.

Echter heb ik hier daar nooit iets over gelezen. Niemand die zich stoort aan het geluid van de xbox tijdens films met stille momenten ? Bij games kan ik me voorstellen dat het niet boeit maar ik hoor toch constant herrie. Kan het aan mijn fan liggen of is dit nu gewoon zo ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• LinuX-TUX
Spam schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:14:
Ik heb onlangs een XBOX laten modden met XboX media center en ik schrok van het geluid wat uit de xbox kwam. Nu heb ik 'm op thermal control staan en lijkt ie wat omlaag te snorren maar ik vind dat ie nog steeds teveel lawaai maakt.

Echter heb ik hier daar nooit iets over gelezen. Niemand die zich stoort aan het geluid van de xbox tijdens films met stille momenten ? Bij games kan ik me voorstellen dat het niet boeit maar ik hoor toch constant herrie. Kan het aan mijn fan liggen of is dit nu gewoon zo ?
Als je voorzichtig te werk gaat, en de site leest van xboxmediacenter.de, zijn er mogelijkheden om de harde schijf uit te laten gaan tijdens een film die langer duurt dan X minuten.

Dit scheelde bij mij enorm icm temperatuurcontrole. Speel een filmpje over netwerk, schijf gaat uit na een paar minuten en de fan blijft op 2 tot 3 procent snelheid draaien, echt perfect gewoon. Moet alleen nog een passief koelblokje voor mijn GPU kopen, zal er dan alleen maar NOG beter op worden :Y)

Temp controle staat hier op 52 graden bij mij. Dan is de geluidsoverlast nihil. (anders moet je gewoon silent fan nemen met een passief GPU koelblokje en een superstille harde schijf als je daar films vanaf speelt)
Anoniem: 132929 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:49:
Ik heb niet zoveel verstand van m'n xbox, maar kan ik er iets aan doen als de .xbe niet correct gepatched is?
Voor dat soort zaakjes moet je toch echt even hier rondsnuffelen. Een beetje up2date dashboard heeft dat tegenwoordig al ingebouwd zitten. (evox dacht ik ook)

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-12-2004 15:10 ]

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 12:02
Vraagje: in het openingstopic staat een lijst van zenders die eenvoudig toe te voegen zijn. Hoe doe je dat?

• LinuX-TUX
Jaspov schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:03:
Vraagje: in het openingstopic staat een lijst van zenders die eenvoudig toe te voegen zijn. Hoe doe je dat?
Gooi die muziekzenders in winamp, exporteer deze playlist, FTP deze naar de Xbox en spelen maar :Y)
offtopic:
Een search op het forum van XBMC zou hetzelfde antwoord geven

• jaspov
Bedankt. Ik zat te zoeken hoe ze aan de webradio toe te voegen. Vandaar dat ik er niet uit kwam ;-)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil graag deze asx stream: http://www.omroep.nl/live/vpro5-bb.asx
op mijn xbox afspelen, en volgens mij moet je hem dan in kladblok zetten en opslaan met een .strm extensie, als ik hem vervolgens wil afspelen loopt de xbox gewoon vast.
Ik gebruik één van de laatste builds daar ligt het niet aan... Maar wat gaat er wel fout?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
radio 1 en radio 3 pakt ie hier ook niet. XBOX loopt niet vast maar er gebeurd niets. Radio Donna doet het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
LinuX-TUX schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:02:
[...]Als je voorzichtig te werk gaat, en de site leest van xboxmediacenter.de, zijn er mogelijkheden om de harde schijf uit te laten gaan tijdens een film die langer duurt dan X minuten.

Dit scheelde bij mij enorm icm temperatuurcontrole. Speel een filmpje over netwerk, schijf gaat uit na een paar minuten en de fan blijft op 2 tot 3 procent snelheid draaien, echt perfect gewoon. Moet alleen nog een passief koelblokje voor mijn GPU kopen, zal er dan alleen maar NOG beter op worden :Y)

Temp controle staat hier op 52 graden bij mij. Dan is de geluidsoverlast nihil. (anders moet je gewoon silent fan nemen met een passief GPU koelblokje en een superstille harde schijf als je daar films vanaf speelt)
Goeie tip van die harde schijf. Zou misschien wat kunnen helpen. Er zit overigens al een Samsung Spinpoint 120GB (5400 toeren) dus echt veel stiller kun je niet krijgen tegenwoordig. Gelukkig zit er al een heatsink op de GPU (versie 1.5) en een silent fan erop zetten....naja, daar ben ik wel in aan het snuffelen, alleen is het formaat van de xbox niet echt normaal (70x70 fan) wat het ietsje moeilijker maakt. Wel zijn er weer mods om een 80mm casefan om te modden om 'm er toch in de frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Waarom staan er bij de FAQ in de starterspost zoveel vragen met geen antwoord? Weet men daar geen antwoord op :? Of is de topicstarter die gewoon vergeten te beantwoorden :? Want er staan wel een paar interresante vragen bij waar ik dus geen antwoord op weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Funny, ipv dat je gelijk met de deur in huis valt, geef je heel subtiel aan dat er wel over begonnen is maar nog geen antwoord is. ( zeg dan meteen je probleem }) )

Ik was zelf al begonnen met een subtiel antwoordenlijstje. Sommige dingen moet ik zelf nog uitpluizen, maar de TS mag eruit jatten wat hij duidelijk omschreven vind:

Mijn xbox start niet meer op, wat nu te doen ?
Controleer op xbox-scene.com of 1 van de foutmeldingen van toepassing is en volg de instructies of onderneem actie waar nodig is. Doet de xbox helemaal niet maar gaat hij wel aan, dan is het proberen van een (evox)bootCD terwijl de xbox aanzet een goede stap om te kijken wat er aan de hand is.

Hoe kan de ondertiteling goed in beeld krijgen?
Instellingen/Settings -> Films -> Calibratie. Daarnaast zijn er bij de filmsettings nog schaalbaarheids instellingen van de subtitles beschikbaar.

Hoe kan ik online gamen, wat zijn de eisen?
Eisen zijn een xbox live abonnement of een proefabonnement en een profiel (die je aanmaakt bij de eerste keer dat je online gaat)
Online gamen kan, zolang je een origineel spel hebt en je modchip uitgeschakeld is. Er zijn geruchten dat mensen per ongeluk met hun chip online hebben gespeeld en nevernooit gebanned zijn, maar het word ten strengste afgeraden. Eenmaal in de kraag gevat en bye bye Xbox live.*

Waar kan ik de nieuwste XBMC vinden?
Op sourceforge en www.xboxmediacenter.de . Gecompilede versie is te vinden op the usual places. (like IRC)

Hoe kan ik een nieuwe XBMC erop zetten?
Via FTP of een CD met een filemanager zoals boxplorer zodat je de files/folder kan kopieren vanaf CD/DVD.

Welke divx/codecs speelt hij allemaal af?
Allen*. Omdat de tot nu toe bestaande codecs nog niet het limiet behaalt hebben van de rekenkracht van de xbox en de xbox niet opslag gebonden is, kan het alle codecs aan. (in tegenstelling tot DVD spelers die een limiet hebben van firmware waarop de decodeer software opgeslagen kan worden en de rekenkracht behoorlijk afgestemd is op de huidige codecs)
*Er zijn wel codecs die nog niet of nauwelijks ondersteunt worden. Daarbij moet je denken aan gesloten realmedia codecs of quicktime movies. Tegenwoordig zit er al wel wat vooruitgang in, maar is de ondersteuning nog niet optimaal/feilloos

Tijdens het kopieren stopt hij er ineens mee, wat nu?
Controleer:
A) Of je nog wel ruimte genoeg hebt
B) Of er een AV kabel in de xbox zit. Een xbox zet zichzelf na enige minuten uit als er geen AV kabel inzit!
C) Of je zusje de netwerkkabel niet uitgelopen/trokken heeft, de hamster hem niet doorgebeten heeft, je suicidale achteroom hem niet voor een ander doeleinde heeft gebruikt. (kortom, is je netwerk nog in orde?)

Kan ik de nederlandse tv gids erop krijgen?
Jazeker, er zijn op dit moment 2 versies:
(zie boven & scripts)

Hoe pas ik de knoppen op het begin scherm aan?
Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per spel?
Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
In geval van modchip:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de root directory van C. Hernoem de default.xbe naar evoxdash.xbe als je een bios hebt die deze als default start, of hernoem hem naar xboxdash.xbe. (en verander de al bestaande xboxdash.xbe naar msxboxdash.xbe, niet simpelweg verwijderen dus!)
In geval van softmod:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de directory waar de ongecertificeerde code word gestart en klaar. (LET WEL, maak een backup van alle hardware informatie die je hebt voordat je dit soort dingen aanpast. Als het foutgaat, kan het GOED fout gaan!)

Let op:
XboxMediaCenter.xml moet wel aangepast worden. De rest van de bestanden moeten ergens op E of F worden gezet in een map naar keuze, en in de XML file moet de home folder gedefinieerd worden, waar dus de rest van de skins/scripts/buttons etc te vinden zijn.
Wat zijn de X Y X schijven?
X, Y en Z schijf worden gezien als cache partities voor spellen om de laadsnelheden van herhalende spelelementen te versnellen.

VOOR NU, voorspoedig & gelukkig 2005 toegewenst, aju paraplu, en hallo hertog jan })

@ Speedfight:
Join the club

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-12-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105562

nou bedankt ..... op pagina 1 had iemand het over om op e:/ tdata en udata leeg te gooie... zaten mooi al me save games in van meer dan 40 spellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 105562 schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:35:
nou bedankt ..... op pagina 1 had iemand het over om op e:/ tdata en udata leeg te gooie... zaten mooi al me save games in van meer dan 40 spellen....
Zou je dat kunnen quoten :/ ? Ik zie het wel vaak voorkomen, maar de folders worden altijd specifiek aangegeven.

Daarnaast tip voor in de toekomst:
Start gewoon je MS dash en gooi de "save game" van XBMC weg. Is veel beter/betrouwbaarder dan het zitten prutsen in die mapjes. ( nadeel, je bent gelijk al je profielen ook kwijt van XBMC. Zelf geen probleem mee, kan hem binnen 2 minuten weer instellen en calibreren. Heb nogal de neiging om dat ding overal mee naar toe te slepen, kan het nu zo'n beetje blindelings :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105562

sorryut was ook me eigen schuld, kwam net van me oma en opa terug en had nog niet geslapen... :( volgende keer toch ma backuppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb nu een 40Gb HD, en ga er binnenkort een grotere inzetten. Ik heb nog wel een boel savegames op m'n HD staan die ik niet kwijt wil.

Is het voldoende om de TDATA en UDATA directories over te zetten om mijn savegames te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10
Ik zit nu een rond te bladeren, want ik wilde een divx speler aanschaffen, maar kwam toen Xbox media center tegen, en aangezien je voor iets van 130,- al een xbox hebt, is dat natuurlijk best een goed idee misschien. Is het daar een goede vervanging voor? Ik heb een pc met al mijn mendia die ik dus via het netwerk wil benaderen, dus niet op cd/dvd. Is die ondersteuning goed? Is het ook een beetje makkelijk te installeren? (ik lees wel over een ftp server, maar zou niet weten hoe dat werkt, weet niet of dat dat gewoon een handleiding procedure is, dan lukt het vast wel)
Wat ik me ook af vroeg, realmedia wordt ndersteunt zie ik, maar valt daar het rmvb formaat ook onder? heb ook wat in dat formaat, zou wel leuk zijn, hun eigen faq en wiki geven hier geen uitsluitsel over.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Mike Jarod schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:12:
Vraagje:

Ik heb nu een 40Gb HD, en ga er binnenkort een grotere inzetten. Ik heb nog wel een boel savegames op m'n HD staan die ik niet kwijt wil.

Is het voldoende om de TDATA en UDATA directories over te zetten om mijn savegames te behouden?
Jep. (maar sowieso is het ook handig om heel je C te backuppen, zodat je die ook weer terug kan zetten op die nieuwe schijf)
...
Wat ik me ook af vroeg, realmedia wordt ndersteunt zie ik, maar valt daar het rmvb formaat ook onder? heb ook wat in dat formaat, zou wel leuk zijn, hun eigen faq en wiki geven hier geen uitsluitsel over.
Today is your lucky day:
<videoextensions>.nsv|.ts|.ty|.strm|.rm|.rmvb|.m3u|.ifo|.mov|*KNIP*</videoextensions>
Dus de extensie/het formaat herkent hij al. Ik heb helaas geen rmvb bestandje om het even te kunnen testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
@Linux-Tux.... merci bien...Heb de TS aangepast, en als iemand nog mooie uitgebreide toevoegingen heeft hoor ik het graag !

@ Maverick....En het is zeker een goede vervanging van een Divx speler, en je moet wel een klein beetje verstand van computers hebben. Maar als je al weet wat Divx is en je weet hoe je het kunt downloaden etc moet de installatie heel simpel zijn. Het mediacenter werkt gewoon heel gemakkelijk, en zelfs de koppeling met de pc is heel simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:50:
[...]
Today is your lucky day:
<videoextensions>.nsv|.ts|.ty|.strm|.rm|.rmvb|.m3u|.ifo|.mov|*KNIP*</videoextensions>
Dus de extensie/het formaat herkent hij al. Ik heb helaas geen rmvb bestandje om het even te kunnen testen :/
Ah kijk, das al weer mooi, lijkt me dat het wel werkt.
frankvanhoesel schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:52:
@ Maverick....En het is zeker een goede vervanging van een Divx speler, en je moet wel een klein beetje verstand van computers hebben. Maar als je al weet wat Divx is en je weet hoe je het kunt downloaden etc moet de installatie heel simpel zijn. Het mediacenter werkt gewoon heel gemakkelijk, en zelfs de koppeling met de pc is heel simpel...
Ah nou dat kleine beetje verstand van computers heb ik wel :P Dan ga ik van de week eens kijken voor een xbox, moet alleen nog ergens een modchip vandaan halen. maar ik heb al gezien dat die dingen bijna net zo makkelijk verkrijgbaar zijn als een xbox.
Bedankt voor de feedback jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:17
Ik zie trouwens op de site van Xboxmediacenter dat er ook een mogelijkheid is om een LCD scherm aan te sluiten. Het schijnt dat je dan door middel van SmartXX bepaalde gegevens over de file die je op dit moment afspeeld kan laten zien. Heeft iemand dit toevallig al gedaan of is iemand hiermee bezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
*UPDATE*
Ik ondervond persoonlijk nog wat lichte bugjes met netwerkplay in versie 08-12 van vorige maand, maar het team heeft nu weer een nieuwe versie uitgebracht met een lijst van bugfixes en nieuwtjes die te groot is om te pasten. Voor alle geinteresseerden, zie hier

Daarnaast heb ik nog een paar onbeantwoorde vragen door zitten nemen, en uit een manual van 26-04 vorig jaar een paar antwoorden weten te vissen.

Hoe pas ik de knoppen op het begin scherm aan?
Wat wil je aanpassen?
Tekst:
Maak een nieuwe map aan in de language map van XBMC. Kopieer uit een willekeurige andere map het bestands "strings.xml". (neem wel een leesbare versie zoals engels of nederlands)
Pas daarna alle tekst aan zoals jij het liever zou zien en sla hem vervolgens weer op. Plaats de nieuwe map met bestand erbij op de xbox en selecteer dan jouw taal. (dezelfde naam als de map)

Plaatje van de knop:
Plaatjes van knoppen kan je altijd aanpassen. Als je en mooi effect wilt krijgen zorg dan dat je de originele grote van de plaatjes behoud. Kopieer de map van de ene skin en ga in de gekopieerde versie de plaatjes aanpassen. Pas daarbij ook de naam aan van de skin in skin.xml.

Totale skin:
Dit is niet 123 in een tutorial te verwerken. Dat komt voornamelijk omdat de makers er zelf nog geen duidelijke standaard voor hebben staan. Daarom zie je ook heel vaak staan dat de ene skin heel specifiek is gemaakt voor versie 1 of 1.1. Totale skins zijn opgebouwd uit een paar XML files waarin alle knoppen een ID krijgen en plaatjes ook een ID krijgen. Tesamen maken zij deel uit van een stabiele skin. Als je het interessant vind hoe je skins maakt, zou je beter een functionerende versie kunnen downloaden van AllXboxBoxSkins en deze analyseren om zo ook tot een werkende versie te komen.
(hopelijk vinden ze nu een keer een standaard voor de skins, zou het gelijk een stuk leuker maken/de moeite waard zijn om zelf ook eens de tijd erin te steken om een mooie skin te maken)

Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per spel/film/folder?
Neem een plaatje (JPG,BMP,PNG) en resize deze naar 64x64 (128x128 werkt bij de meesten ook nog wel) pixels. Als je het plaatje hebt opgeslagen, rename dan de extensie naar tbn. Plaats deze dan vervolgens naast de folder/bestand/executable en geef hem dezelfde naam.
Afbeeldingslocatie: http://aware.demon.nl/~gideon/xmbc-thumbs.gif
Bij mappen kan je ook nog een Folder.jpg IN de map plaatsen, dan verschijnt dit icoontje ook op de map.

@pizzaboertje:
Er zijn een paar demofilmpjes die rondzwerven op internet over die LCD's en hoe ze eruit zien onder XBMC. Kan ze niet 123 vinden, maar je moet je niet alleen focussen op smartXX. Executer en Xodus (xenium) hebben ze ook.

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-01-2005 12:39 . Reden: Stukje icon folders aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Mijn folder.jpg files wekren niet... gezocht op google en er werd ergens gezegd dat ze 128*128 moesten zijn, klopt dit?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HELP!

Ik wilde dat m'n xbox zou opstarten met het mediacenter. Nadat ik wat heb zitten rommelen in de files, start hij alleen nog maar met het originele xbox dashboard. Hierdoor kan ik dus niet meer bij de harde schijf en geen divx enz. meer afspelen.

Weet iemand of ik dit weer kan herstellen en weer in het evoxdash kan komen. Kan dit met een boot cd of moet dit via cross-cable/ftp-server?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Opstarten met Slayer's, dan heb je een ftp draaien, dan kan je terug beginnen 'rommelen' met je files. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 03-01-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je dit iets beter uitleggen. Die slayer kan ik geloof ik downloaden, maar moet ik dan nog via de computer in de xbox dingen veranderen?

Ik heb een apple en moet dan volgens mij eerst een ftp-server downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 132929 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:57:
Kun je dit iets beter uitleggen. Die slayer kan ik geloof ik downloaden, maar moet ik dan nog via de computer in de xbox dingen veranderen?

Ik heb een apple en moet dan volgens mij eerst een ftp-server downloaden...
Dit topic gaat er niet over HOE je een xbox zover krijgt en wij zullen ook niet directe uitleg gaan geven. Als je hier nieuw in bent, kan je hier uitleg krijgen over hoe alles in zijn werking treed.

Veel succes

offtopic:
FTP server downloaden :+ , kunnen we je nog een hoop gaan uitleggen in dit topic, terwijl deze er niet voor bedoelt is.

Misschien toch iets te lame antwoord van mij; Gooi een evox CD erin met voorgeconfigureerd netwerk, crosscable tussen mac en xbox (netwerk basics!), FTP naar je Xbox, plaats default.xbe & XboxMediaCenter.xml in de root directory van C, rename default.xbe naar evoxdash.xbe, configureer de home in XboxMediaCenter.xml en plaats op e of f de xboxmediacenter map (AKA home van XboxMediaCenter.xml). Succes!

Voorwaarde: modchip/TSOP met juiste bios die evoxdash / yboxdash eerder start dan xboxdash

@Maverick
Ik heb net nog een japanse *.rmvb gekeken, het werkt idd! ( al volg ik het verhaal helemaal niet, maargoed :Y) het werkt )

[ Voor 33% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Niemand een idee over de folder.jpg's?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
LinuX-TUX schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:23:
[...]
@Maverick
Ik heb net nog een japanse *.rmvb gekeken, het werkt idd! ( al volg ik het verhaal helemaal niet, maargoed :Y) het werkt )
Ah kijk das mooi, ik ben inmiddels overtuigd, heb al een modchip besteld, als ik woensdag thuis ben ff geld overmaken en naar de stad voor een xbox (iemand die meteen weet wara ze het goedkoopst zijn :) ) Is een Afstandsbediening aan te raden om meteen te kopen, of kan ik in de beginne ook nog wel ff met een controller rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 132929 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:40:
HELP!

Ik wilde dat m'n xbox zou opstarten met het mediacenter. Nadat ik wat heb zitten rommelen in de files, start hij alleen nog maar met het originele xbox dashboard. Hierdoor kan ik dus niet meer bij de harde schijf en geen divx enz. meer afspelen.

Weet iemand of ik dit weer kan herstellen en weer in het evoxdash kan komen. Kan dit met een boot cd of moet dit via cross-cable/ftp-server?

alvast bedankt
EvoX o.i.d. downloaden en op CD fikken en daarvan booten. Hierna kan alles herstelt worden m.b.v. FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Roeligan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:23:
Niemand een idee over de folder.jpg's?
Geen idee, maar dat kan je toch snel zelf even testen? :?
Maverick schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:24:
[...]

Ah kijk das mooi, ik ben inmiddels overtuigd, heb al een modchip besteld, als ik woensdag thuis ben ff geld overmaken en naar de stad voor een xbox (iemand die meteen weet wara ze het goedkoopst zijn :) ) Is een Afstandsbediening aan te raden om meteen te kopen, of kan ik in de beginne ook nog wel ff met een controller rond?
Ik zou ECHT niet meer zonder remote kunnen. Als je telkens moet zitten zoeken of het nu Y was of rechter trigger of ... :/
Je kan een 3rd-party al kopen voor 25€, daar zou'k het niet voor laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Bij mij werkt 128*128 dus niet, ik kan wel 20 verschillende jpg's maken met verschillende sizes, maar ik dacht als iemand zo'n ding heeft kan die mij vertellen wat de goede afmetingen zijn.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Roeligan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:01:
Bij mij werkt 128*128 dus niet, ik kan wel 20 verschillende jpg's maken met verschillende sizes, maar ik dacht als iemand zo'n ding heeft kan die mij vertellen wat de goede afmetingen zijn.
Al eens folder.jpg gerenamed naar folder.tbn ? (terwijl hij naast de folder staat, niet daarin)

Werkt voor mij perfect. (iig met 64x64, 128x128 volgens mij ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Naast de folder? Je bedoelt in de root een jpg/tbn maken met de naam van de Folder?

[edit]
Het gekke is dat alle folders de default icon hebben, maar degene waar folder.jpg instaat blanco is.

[ Voor 41% gewijzigd door Roeligan op 03-01-2005 15:37 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Imo werkt zonder remote prima, is het niet met XBMC dan is het wel met DVD Region-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Roeligan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:31:
Naast de folder? Je bedoelt in de root een jpg/tbn maken met de naam van de Folder?

[edit]
Het gekke is dat alle folders de default icon hebben, maar degene waar folder.jpg instaat blanco is.
Je wilt de F schijf een apart icoontje geven oid? (Netwerk share?)
Dan kan je hem er idd niet naast zetten :/
Maar als je een map "The A-team" hebt staan op een share/op de F schijf, dan kan je ernaast gewoon "The A-team.tbn" zetten (wat voorheen folder.jpg was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fire69 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:38:
[...]
Ik zou ECHT niet meer zonder remote kunnen. Als je telkens moet zitten zoeken of het nu Y was of rechter trigger of ... :/
Je kan een 3rd-party al kopen voor 25€, daar zou'k het niet voor laten.
Ja ok, dat het handig is dat snap ik natuurlijk, maar om te beginnen met de install en het lekker aan het werk te krijgen is een remote niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Maverick schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Ja ok, dat het handig is dat snap ik natuurlijk, maar om te beginnen met de install en het lekker aan het werk te krijgen is een remote niet noodzakelijk?
N0pe, kan je sneller doen met je meegeleverde controller (calibreren ed)

Maar het is wel zo fijn als je er 1 hebt met filmpjes kijken (en huisdieren of rondrennende kinderen :? )

@ Fire69:
Ach ja, uit mijn hoofd:
A is bevestigen
B is terug of stop
Back is menu hoger
rechter trekker is snel door een lijst naar beneden (links andersom)
rechter trekker in film is snelvooruit spoelen (links andersom)
Y is toevoegen aan playlist als je op een bestandje staat (in de playlist is het weer juist verwijderen van de playlist)
wit is naar je playlist gaan ( of zwart ... hier gaat ik lichtjes twijfelen :+ )
Blauw in een film is menu
Digital pad is in een film: rechts een klein beetje vooruit springen en boven ver vooruit springen (en links het tegenovergestelde)

Met calibreren pak ik liever m'n controller, als de afwijking groot is gaat het wat makkelijker. ( Analoge thumbstickies :D )

Oja, en 1 van de 2 analoge thumbstickies is een screenshot maken. (gok de linker)
Dit alles onder de knie gekregen door 5 a 10 minuten heen een weer scrollen en proberen. (doe dat 2 of 3 keer en je weet het, kracht van de herhaling. Opzich mis ik dat wel, als je grote lijsten van media hebt dat je eerst een halve pagina moet wachten voordat je versnelt met je AB. Misschien zelf maar een page down keymap maken)

Maar het relaxt is natuurlijk de oude vertrouwde AB. Dat geef ik wel toe :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-01-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sneller met de controller? Voor je hebt uitgedokterd welke knop wat doet in welke menu, ben je een week verder... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

LinuX-TUX schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:20:
[...]

Je wilt de F schijf een apart icoontje geven oid? (Netwerk share?)
Dan kan je hem er idd niet naast zetten :/
Maar als je een map "The A-team" hebt staan op een share/op de F schijf, dan kan je ernaast gewoon "The A-team.tbn" zetten (wat voorheen folder.jpg was)
Nee, ik wil de directory waar bijv. Anouk instaat het icoon heeft van de CD-cover (deze staan trouwens op mijn server geshared dus niet lokaal op de xdoos.

[edit]
Ik heb hem 64*64 gemaakt, 1e keer deed ie het niet, toen in /albums/thumbs/temp alle .tbn files weggegooid et voila :)

[ Voor 14% gewijzigd door Roeligan op 03-01-2005 20:06 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb een vraagje over volume controle. Tijdens de film ben ik gewend die met twee knoppen te kunnen bedienen (kiss gewend). Als ik naar de features van 18-8 build kijk zit het er wel in maar slechts voor de controller (right stick up/down). Nu heb ik een remote en daar is dat niet gemapt. Echter staat er in de features overview ([rml][ xbox] Xbox media center[/rml]) wel zoiets van
Volume control using digital buttons (such as the remote).
Wat betekent dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Okee, sorry :D. Ik was vergeten om het xbmc forum even goed door te pluizen. Hier is het antwoord : http://www.xboxmediaplaye...60cf797&act=ST&f=8&t=9011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Woei! Vanmiddag komt mijn xbox terug met xbmc :D
ik kan niet wachten :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
  • Laatst online: 04-07-2023
Sinds vanmiddag heb ik ook XBMC.

Ik wil dat xmbc voor mijn muziekalbums verschillende iconen weergeeft, inplaats van zon standaard map. Wat ik doe: Ik maak een plaatje van 64 x 64, deze rename ik naar de foldernaam en geef hem de extensie .tbn mee. Vervolgens upload ik hem naar de desbetreffende album map. Dit heeft echter geen effect!

Foldername: BeeGees - Number Ones
Icoon: BeeGees - Number Ones.tbn

Ik heb al gegoogled en gesearched. Wel ben ik op een forum terechtgekomen, maar daar stond het zo uitgelegd als dat ik doe.

Weet iemand wat ik fout doe?

[ Voor 11% gewijzigd door MrDirk op 05-01-2005 11:26 ]

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LinuX-TUX schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:34:
[...]

Dit alles onder de knie gekregen door 5 a 10 minuten heen een weer scrollen en proberen. (doe dat 2 of 3 keer en je weet het, kracht van de herhaling. Opzich mis ik dat wel, als je grote lijsten van media hebt dat je eerst een halve pagina moet wachten voordat je versnelt met je AB. Misschien zelf maar een page down keymap maken)

Maar het relaxt is natuurlijk de oude vertrouwde AB. Dat geef ik wel toe :Y)
Waarschijnlijk heb ik dan gewoon gatenkaas als geheugen, want mij lukt het niet er deftig mee te werken. :P

Voor die pagedown, je weet toch dat als je in een lijst naar rechts gaat, dat je dan terechtkomt op dat pijltje naar boven en beneden? Da's gewoon page-up en down hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 11-06 04:06
MrDirk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:24:
Sinds vanmiddag heb ik ook XBMC.

Ik wil dat xmbc voor mijn muziekalbums verschillende iconen weergeeft, inplaats van zon standaard map. Wat ik doe: Ik maak een plaatje van 64 x 64, deze rename ik naar de foldernaam en geef hem de extensie .tbn mee. Vervolgens upload ik hem naar de desbetreffende album map. Dit heeft echter geen effect!

Foldername: BeeGees - Number Ones
Icoon: BeeGees - Number Ones.tbn

Ik heb al gegoogled en gesearched. Wel ben ik op een forum terechtgekomen, maar daar stond het zo uitgelegd als dat ik doe.

Weet iemand wat ik fout doe?
gewoon in de map waar het album staat de cover renamen naar folder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Zoals je ook 3 postjes boven je had kunnen lezen ;)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
Sorry :S

Maar toch snap ik het niet helemaal. Als ik het folder.tbn nu weghaal, geeft xbmc hem nogsteeds weer?! Ook na herstart van xbmc.

/E:/Apps/Mediaplayer/XBMC/albums/thumbs/temp leeggooien inderdaad :)

[ Voor 23% gewijzigd door MrDirk op 05-01-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.camerascctv.co.uk/Scart-RCA.JPG
Dat heeft de ombouwer niet meeverzonden :( nu kan ik dus niet me xbox aansluiten op tv waar netwerk ligt.. :( iemand een idee waar ik dat kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 87541 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:14:
[afbeelding]
Dat heeft de ombouwer niet meeverzonden :( nu kan ik dus niet me xbox aansluiten op tv waar netwerk ligt.. :( iemand een idee waar ik dat kan kopen?
Is verkrijgbaar bij elke elektronicazaak/TV zaak die je kan bedenken. (IT's, Expert, Mediamarkt, Radio Modern etc. ... dixons denk ik weer niet)

Maar je hebt toch wel een videorecorder oid? Echt geen tulp ingangen op je TV? (ook niet verborgen onder het voorpanel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirk
Vraag 1:
Weet iemand hoe je kunt instellen dat als je op "My Music" klikt dat ie meteen naar de map bijvoorbeeld: F://Music gaat ?

Vraag 2:
Als ik Switch View op "ALBUM" zet, geeft ie niet alle mappen met albums weer? En een andere geeft ie weer 2x weer? Weet iemand waar dit aan ligt?

[ Voor 44% gewijzigd door MrDirk op 05-01-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LinuX-TUX schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:50:
[...]

Is verkrijgbaar bij elke elektronicazaak/TV zaak die je kan bedenken. (IT's, Expert, Mediamarkt, Radio Modern etc. ... dixons denk ik weer niet)

Maar je hebt toch wel een videorecorder oid? Echt geen tulp ingangen op je TV? (ook niet verborgen onder het voorpanel)
beneden staat 100hz breedbeeld tv met op het frontpanel tulpaansluitingen. maar daar is geen netwerkkabel ;)

Ik heb er eentje gekocht voor 8 euro.. Ik ga hem ruilen als ik me originele weer heb hoor! 8 euro is belachelijk..

Owja, Ik heb dus een spel gedownload, maar dat is een iso, moet ik die dan gewoon in /F/games zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 05-01-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
Anoniem: 87541 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:24:
[...]

beneden staat 100hz breedbeeld tv met op het frontpanel tulpaansluitingen. maar daar is geen netwerkkabel ;)

Ik heb er eentje gekocht voor 8 euro.. Ik ga hem ruilen als ik me originele weer heb hoor! 8 euro is belachelijk..

Owja, Ik heb dus een spel gedownload, maar dat is een iso, moet ik die dan gewoon in /F/games zetten?
zoek eens naar qwix, die pakt de iso uit en zet hem meteen op je xbox, een iso op je xbox zetten werkt niet

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argro schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:53:
[...]

zoek eens naar qwix, die pakt de iso uit en zet hem meteen op je xbox, een iso op je xbox zetten werkt niet
bedankt, Ik vind het alleen irritant als je bv naar je het ms dashboard gaat dat je dan weer je xbox moet rebooten om in avalaunch te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 87541 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:02:
[...]

bedankt, Ik vind het alleen irritant als je bv naar je het ms dashboard gaat dat je dan weer je xbox moet rebooten om in avalaunch te komen..
Even opzoeken wat IGR inhoud. Als je een modchip met de juiste bios hebt of (zoals EvoX) bepaalde dashes zit het ook in.

spoiler:
In Game Reset ... hoef je niet meer uit die luie stoel te komen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 17:33
MrDirk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:55:
Vraag 1:
Weet iemand hoe je kunt instellen dat als je op "My Music" klikt dat ie meteen naar de map bijvoorbeeld: F://Music gaat ?
In de xml file onder music de <default /> veranderen in <default>F:/Music</default> als ik me niet vergis

[ Voor 7% gewijzigd door Mantis op 05-01-2005 19:37 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.