"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Ik kwam dit script tegen op de fora van XBMC zelf. Deze haalt de informatie van TVGids.nl vandaan en maakt geen gebruik van een XMLTV Grabber (wat dat ook mag zijn
Als je het script hebt gedownload, moet je TVGids.py even openen met een text editor en de volgende lijn bewerken:
Dat pad moet je veranderen naar het pad waar je script staat. In mijn geval "E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py".CONFIG_FILE = 'q:\scripts\settings.xml'
Als laatste kan je em ook nog toevoegen aan je knoppen in het hoofdmenu. Om dat te doen open je simpelweg XboxMediaCenter.xml en scroll je helemaal naar beneden. Daar zie je een lijst die er als volgt uit ziet:
Het gedeelte wat vet is gemaakt voeg je toe aan jouw XboxMediaCenter.xml op de juiste plek en voilá... je TVGids is klaar<homebuttons>
<button>
<description>My Programs</description>
<label>0</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(1)</execute>
<icon>102</icon>
</button>
<button>
<description>My Files</description>
<label>7</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(3)</execute>
<icon>106</icon>
</button>
<button>
<description>My Pictures</description>
<label>1</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2)</execute>
<icon>104</icon>
</button>
<button>
<description>My Music</description>
<label>2</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(501)</execute>
<icon>103</icon>
</button>
<button>
<description>My Videos</description>
<label>3</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(6)</execute>
<icon>105</icon>
</button>
<button>
<description>Weather</description>
<label>8</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2600)</execute>
<icon>107</icon>
</button>
<button>
<description>Settings</description>
<label>5</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(4)</execute>
<icon>109</icon>
</button>
<button>
<description>TV Gids</description>
<label>4</label>
<execute>XBMC.RunScript(E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py)</execute>
<icon>105</icon>
</button>
<default>0</default>
</homebuttons>
TV Gids

Films

Ik heb pas sinds maandag die Xbox en ben sinds dinsdag aan het klooien en heb alles tot nu toe zelf opgezocht. Kunnen een aantal nog een voorbeeld aan nemen *schouderklopje*
[ Voor 34% gewijzigd door EBOOZ op 16-03-2005 22:48 ]
Verwijderd
Ik heb het niet kunnen vinden, maar jij weet het zo goed blijkbaar dan kan je toch wel ff een linkje posten?Fire69 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:44:
Door het topic door te lezen...
Sorry hoor, maar deze vragen komen echt ZOOO vaak terug.
Deze of de vorige pagina zelfs nog gevraagd en uitgelegd.
xboxmediacenter.deVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:02:
[...]
Ik heb het niet kunnen vinden, maar jij weet het zo goed blijkbaar dan kan je toch wel ff een linkje posten?
subs werkt hetzelfde als op pc, dus de sub-file (.srt of .sub) hetzelfde noemen als de film en in dezelfde dir zetten, en hoppaaaa, het werkt.
Ik neem aan dat je niet bedoeld dat je dan de desbetreffende kanalen kan streamen want dat zou erg tof zijn. Maar dat zal wel niet.Je kan de programma's die op het moment op TV bekijken en het daar op volgende programma, en je kan de films op TV bekijken.
Wel vroeg ik mij het volgende af : is er ook een script om de nieuwsuitzendingen van NOS24 (http://www.nos.nl/journaal/uitzendingen/nosjournaal24/) te streamen ? Ze gebruiken daar gewoon mediaplayer als content dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb alleen totaal geen script ervaring dus weet iemand hier of daar al werk in is gedaan ?
Mijn TV zit namelijk niet aan de kabel aangesloten maar een nieuwsuitzendinkje zo op z'n tijd vind ik wel fijn....
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Je vraagt het op pagina 9 en het staat gewoon op pagina 8 uitgelegd...Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:02:
[...]
Ik heb het niet kunnen vinden, maar jij weet het zo goed blijkbaar dan kan je toch wel ff een linkje posten?
[rml]JC in "[ xbox] Xbox media center - Deel II"[/rml]
Beetje zoeken kan helemaal geen kwaad hoor, dat moeten wij hier ook doen namelijk...
Het staat er inderdaad wat beroerd, maar het kan dus nietSpam schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:14:
[...]
Ik neem aan dat je niet bedoeld dat je dan de desbetreffende kanalen kan streamen want dat zou erg tof zijn. Maar dat zal wel niet.
Wel vroeg ik mij het volgende af : is er ook een script om de nieuwsuitzendingen van NOS24 (http://www.nos.nl/journaal/uitzendingen/nosjournaal24/) te streamen ? Ze gebruiken daar gewoon mediaplayer als content dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb alleen totaal geen script ervaring dus weet iemand hier of daar al werk in is gedaan ?
Mijn TV zit namelijk niet aan de kabel aangesloten maar een nieuwsuitzendinkje zo op z'n tijd vind ik wel fijn....

Misschien kan je overigens een streamer net zo aan het werk krijgen als dit?
Verwijderd
Ik heb dit ook geprobeert.. maar het lukt bij mij echt niet.. ik weet ook niet het wachtwoord en gebruikersnaam voor windows.. hoe moet ik daar dan achter komen?JC schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:57:
Yup, mooi onderwerp trouwens voor de topic start. De meest eenvoudige manier is in Windows een map te delen (rechtermuisklik op een map en dan delen) en vervolgens in het configuratiebestand van XBMC (xboxmediacenter.xml uit m'n hoofd gezegd) aangeven dat je bv. je films uit die share wil bekijken. Voorbeeldcode:
<bookmark>
<name>Films via netwerk</name>
<path>smb://gebruiker:wachtwoord@192.168.0.2/movies</path>
</bookmark>
Works like a charme
Andere oplossingen vereisen extra programma's of services in Windows. Check daarvoor bv. het forum van XBMC of Google eff (bv. op Relax server of XBSMP).
Wat voor melding krijg je dan? Access denied?Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:22:
[...]
Ik heb dit ook geprobeert.. maar het lukt bij mij echt niet.. ik weet ook niet het wachtwoord en gebruikersnaam voor windows.. hoe moet ik daar dan achter komen?
En ivm die shares: Wat voor Windows gebruik je?
Verwijderd
Ik kreeg geen melding hij maakte gewoon geen verbinding ofzo, maar nu heb ik het met het programma Xstream ofzo geprobeert en nu werktie welEbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:09:
[...]
Wat voor melding krijg je dan? Access denied?
En ivm die shares: Wat voor Windows gebruik je?
@tonks: bij gebruikersnaam en wachtwoord kan je de gebruikersnaam en het wachtwoord invullen van een account dat aanwezig is op de je Windows machine. Ik heb bv. een account met de naam 'Jason' dus dat vul ik in als gebruikersnaam; voor het wachtwoord geldt natuurlijk hetzelfdeVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:26:
[...]
Ik kreeg geen melding hij maakte gewoon geen verbinding ofzo, maar nu heb ik het met het programma Xstream ofzo geprobeert en nu werktie wel
TV Gids ziet er trouwens best OK uit, alleen niet erg overzichtelijk wanneer de film/het programma een lange titel heeft. Ook jammer dat je niet door de dagen kan scrollen. Zo blijft er altijd wat te wensen over.
BTW, bij een volgend deel van dit topic stel ik me wel beschikbaar om een aantal FAQ's in elkaar te draaien. Xbox-scene.com biedt trouwens veel tutorials voor allerlei zaken inclusief screenprints, een aanrader! Zou een hoop terugkerende vragen schelen hier denk ik. No offence verder
Ja dat is inderdaad jammer. En bijvoorbeeld geen plaatje van het programma. En bepaalde tekens verkracht ie. En en enJC schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:52:
TV Gids ziet er trouwens best OK uit, alleen niet erg overzichtelijk wanneer de film/het programma een lange titel heeft. Ook jammer dat je niet door de dagen kan scrollen. Zo blijft er altijd wat te wensen over.
BTW, bij een volgend deel van dit topic stel ik me wel beschikbaar om een aantal FAQ's in elkaar te draaien. Xbox-scene.com biedt trouwens veel tutorials voor allerlei zaken inclusief screenprints, een aanrader! Zou een hoop terugkerende vragen schelen hier denk ik. No offence verder
Ik wil ook wel helpen met wat FAQs maken. Kan nooit kwaad volgens mij.
Of we maken een nederlandse xbox site ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 17-03-2005 17:47 ]
Nu moest ik nog wat files backuppen naar m'n pc en dat ging op het begin met 5000Kb/s en na 20 sec kwam ineens mijn kaspersky anti hacker tevoorschijn en blockeerde de boel..
Dus ik kaspersky afgesloten en opnieuw verbinding gemaakt en nu kan ik maar bestanden van m'n xbox afhalen met een snelheid van 10Kb/s..
Ik heb de xbox onder op de pc aangesloten en daar gaat hij vervolgens wel heel snel...
Hoe krijg ik dit nu weer veranderd??
[ Voor 47% gewijzigd door Wienen op 17-03-2005 22:32 ]
Wat bedoel je ermee?Wienen schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:14:
..
Ik heb de xbox onder op de pc aangesloten en daar gaat hij vervolgens wel heel snel...
..
Ik begrijp niet echt wat er veranderd is
xboxmediacenter die ik toen had (jaar terug) deed het perfect en liep echt nooit vast
maar die nieuwe laatse versies lopen bij mij super vaak vast! vooral bij streamen/muziek etc...
CISSP! Drop your encryption keys!
Heel scherpdinow schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:42:
[...]
Wat bedoel je ermee?
Ik begrijp niet echt wat er veranderd iskan door het tijdstip komen, maar ik zet nooit mijn pc op me xbox
Onder in de woonkamer op de pc aangesloten
Maar het probleem is al verholpen..
Ik heb de static ip van de xbox veranderd en nu werkt hij weer met 9000Kb/s
Zeer leuk ideeEbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:59:
[...]
"The GoT XBMC Site"
Verwijderd
Verwijderd
HUH?!? het netwerkt functioneert, weerbericht en kai etc. werken allemaal...maar hier snap ik niks van!!! aarrgghh nu mis ik allemaal leuke tv-programma's
Verwijderd
Soms zet XBMC het geluid onder een video uit (bug neem ik aan). Wanneer je tijdens de film via het OSD naar de audio-opties gaat, en dan Audiokanaal 1 selecteert dan staat het geluid weer aan.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:31:
Ik heb een probleem. Volgens mij heb ik iets verkeerds gedrukt op de afstandsbediening en nu krijg ik bij 1 film geen geluid meer. Wat vreemd is, is dat als ik de film rename het geluid gewoon weer goed werkt (5.1).
Ik heb een zootje gameboy advance en een zootje gameboy color roms. Deze wil ik beide benaderen met 2 verschillende instanties van xboyadvance.
Nu heb ik de volgende directorystructuren:
• f:\emu\gameboy_advance
met daaronder de xboyadvance xbe, een rom dir, en een ini file die wijst naar deze directory (compleet pad)
• f:\emu\gameboy_color
met daaronder de xboyadvance xbe, een rom dir, en een ini file die wijst naar deze directory (compleet pad)
Anders gezegd: de inhoud van beide dirs is gelijk, alleen verschillende instellingen in de ini file en verschillende inhoud in een \roms directory.
Volgens mij vindt de cache van de xbox dit niet leuk. Als ik namelijk de xbe in de gameboy color map open (zowel handmatig als via xbmc) dan lijkt het er op dat hij de xbe uit de gameboy advance map opent, want ik krijg de instellingen te zien (rom dir etc) van de gameboy advance directory. Mijn gok is dat óf de gba xbe in de cache is opgeslagen, of de gba ini file.
Hopelijk is dit duidelijk. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder een andere emulator te gebruiken dan xboyadvance?
Telkens cache legen bij het starten van de verschillende emu's is natuurlijk geen optie, tenzij dit automatisch kan.
edit: zojuist recentere versie van xbmc geinstalleerd -> helpt niets.
edit2: never mind, heb ze samengevoegd, werkt goed genoeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 20-03-2005 11:40 ]
Verwijderd
In de hDy build niet (17/3/2005, a.b.games.xbox). Op de XBMC forum is er een draadje over.
Schijnen de image lib opnieuw gebuild te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 10:21 ]
Maar hoe install ik die voor XBMC??
Plaats ze in de map XBMC\screensaversWienen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:40:
Bij mijn XBOX_Media_Center_2005-03-04_build-IND zaten ook screensavers bij..
Maar hoe install ik die voor XBMC??
In je XBMC; Settings -> Appearance -> Screensaver
Bij mij staat er nog geen map screensavers want dat had ik al gekeken...dinow schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:19:
[...]
Plaats ze in de map XBMC\screensavers
In je XBMC; Settings -> Appearance -> Screensaver
Als ik nu die map daar aanmaak zou ik ze dan toch in het menu waar ik normaal de screensaver DIMMEN kan instellen daar de rest uit kunnen kiezen??
Ik heb net de pmBlobs-screensaver voor Mayhem III geinstalleerd. Gewoon in de map Screensaver gegooid, reboot (heb niet getest of dat nodig wasWienen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:06:
[...]
Bij mij staat er nog geen map screensavers want dat had ik al gekeken...
Als ik nu die map daar aanmaak zou ik ze dan toch in het menu waar ik normaal de screensaver DIMMEN kan instellen daar de rest uit kunnen kiezen??
ps: welke screensavers heb je allemaal?
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 23-03-2005 21:33 ]
dan maak je die map aan.. enne kijk dan bijWienen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:06:
[...]
Bij mij staat er nog geen map screensavers want dat had ik al gekeken...
lijkt me niet al te moeilijkIn je XBMC; Settings -> Appearance -> Screensaver
Het is idd gelukt!!!Fire69 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:32:
[...]
Ik heb net de pmBlobs-screensaver voor Mayhem III geinstalleerd. Gewoon in de map Screensaver gegooid, reboot (heb niet getest of dat nodig was) en that's it.
ps: welke screensavers heb je allemaal?
En ik heb de volgende screensavers:
Asteroids
cpBlobs
GreyNetic
Matrixtrails
PingPong
Planestate
Pyro
Shadeworm
Stars
cpBlobs, shadeworm en Planestate doen het wel niet bij mij, ik krijg gewoon een zwart scherm.

Verwijderd
PSN: DutchTrickle PVoutput
klopt, moet ik nog effe uitzoeken (na pasen)Fire69 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:27:
Idd, bij Schweino's zitten die gewoon standaard bij.
cpBlobs, shadeworm en Planestate doen het wel niet bij mij, ik krijg gewoon een zwart scherm.
[ Voor 80% gewijzigd door Schweino op 24-03-2005 23:41 ]
ja niet daar dus, die staat op z'n grootst, als het zo voor de hand zou liggen zou ik het niet vragen.Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:40:
ja, bij settings -> video -> subtitles (duh)
ik kan wel een ander font selecteren, en die groter maken, maar dan blijft nog die voortgans indicator heel klein, ook de text subs enabled, disabled die daar kort te staan is amper leesbaar
edit:gevonden twas de resize vobsubs optie, geen idee waar ie voor dient, maar die maakte alles heel klein, nu die gewoon op 100% staat is alles de normale grootte
[ Voor 47% gewijzigd door Maverick op 24-03-2005 23:55 ]
Verwijderd

/edit
Ik gebruik Schweino's versie van XBMC van 24 maart 2005
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 08:41 ]
Heb je deze post al gelezen? Of gebruik je een ander script?Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:40:
Ik heb een of ander vaag probleem met het script voor de TV-Gids. De gids doet het op zich wel, als ik hem opstart zie je op de achtergrond alle programma's e.d. maar er blijft steeds staan: 'Ophalen gegevens...' en ik kan dus niet scrollen ofzo door de gids. Annuleren reageert 'ie ook niet op.Baal hier wel van, want die gids is dus wel ff super cool! Heb de xml's e.d. al doorgekeken, alle verwijzingen kloppen (ja hij start ook op) en mijn netwerk functioneert ook (want je krijgt wel alle programma's te zien alleen je kunt er niks mee
) Iemand een idee?
/edit
Ik gebruik Schweino's versie van XBMC van 24 maart 2005
Ik gebruik het script uit jouw post en heb hetzelfde probleem. De TV gids blijft staan op "ophalen van gegevens", op de achtergrond zie je wel allemaal programma's en zenders staan.EbOoZ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:54:
[...]
Heb je deze post al gelezen? Of gebruik je een ander script?
Het weer, filminfo via IMDB etc werken allemaal wel op mijn xbox dus er is wel degelijk verbinding met het internet.
Op welke manier maakt de TV gids gebruik van internet? Misschien iets instellen ivm gebruik router?
-edit-
hier stond een vraag over het toevoegen van een knop in het hoofdmenu, ben er al uit, was vrij simpel
[ Voor 47% gewijzigd door argro op 26-03-2005 18:43 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
[edit] Laat maar.... Heb het al gevonden...Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:16:
je had ook gewoon mijn build kunnen pakken, daar zitten ze standaard in
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 00:14 ]
Verwijderd
Ik heb voor het eerst XBMC geïnstalleerd, maar heb allerlei problemen.
De mijne loopt steeds vast
Heb waarschijnlijk te nieuwe versies geprobeerd? 21-03-05 en 23-03-05 (met project mayhem skins).
Hij werkt even nadat ik alles ingesteld heb en ziet er dan geweldig uit, maar daarna vast na het opstarten...
Wat is de meest stabiele versie op dit moment.
Verwijderd

Is het mogelijk om de tussenpauze tussen de tracks weg te laten ...
Dus als je een live sessie aan het luisteren bent in verschillende tracks dat deze dan vloeiend in elkaar overgaan
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
Heb pcies het zelfde probleem. Script wordt zeg maar wel weergegeven op de achtergrond, maar XBMC slaat vervolgens vast.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:52:
Ik gebruik inderdaad het script uit die post, heb alle instructies uit die post dan ook opgevolgd maar het probleem blijft zich voordoen...hij blijft hangen. Alle andere netwerkdingen doen het wel, imdb, het weer, webradio etc. Ik heb trouwens geen router, mijn pc heeft 2 netwerkkaarten en ik deel mijn internetverbinding. Ik ben echt radeloos...ik weet niet wat de oorzaak is![]()
hoe irritant is dat
Verwijderd
Deze vraag is ook gesteld op het forum van XBMC. Het ziet er dus naar uit dat dit niet snel zal gebeuren.pvdlaan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:23:
ik heb de search al gebruikt, maar kan er niks over lezen, vandaar de vraag:
Is het mogelijk om de tussenpauze tussen de tracks weg te laten ...
Dus als je een live sessie aan het luisteren bent in verschillende tracks dat deze dan vloeiend in elkaar overgaan
Verwijderd
Als het werkt, dan werkt het ook: RSS, weer, webradio; alles geweldig gewoon... alleen te kort.

Ook mijn Linksboks deed het even, maar na een reboot ook niet meer...
De box heeft:
EVOX: 1.8.3752 (dash version)
KERNEL: 1.00.4979.06 (bios?)
Kan het daar mee te maken hebben?
Verwijderd
Kan dat via de xbox-hdd (staat iets op over bios)
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?
Denk niet dat een xbox mediacenter topic een goede plaats is voor dit soort vragen.. Beter check je even www.xbox-info.nl ..Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:36:
Met welk programma kan ik de bios flashen?
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?
Verwijderd
Ik wil media center heeeel graag 'draaiend' hebben.
met evox kun je de bios flashen, een nieuwe bios zet je op c:/bios (op je xbox) en vervolgens start je de bios-flash-tool die in evox zit, meer info op de bekende xbox foraVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:55:
Maar het gaat over XBMC... die loopt bij mij vast, waarschijnlijk door te oude bios...
Ik wil media center heeeel graag 'draaiend' hebben.
Verwijderd
Ik had een tijdje geleden een bericht gepost over de ondertiteling van films. De ondertiteling valt half weg in het beeld. Nou kreeg ik de suggestie om mijn beeld te kalibreren, maar zodra ik een xvid of divx start, dan blijft toch telkens mijn ondertiteling half wegvallen. Iemand nog een andere suggestie?
je kunt bij beeldkalibratie ook de positie van de ondertiteling aanpassen, zo hoog of zo laag je het zelf wiltVerwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:47:
Hoi,
Ik had een tijdje geleden een bericht gepost over de ondertiteling van films. De ondertiteling valt half weg in het beeld. Nou kreeg ik de suggestie om mijn beeld te kalibreren, maar zodra ik een xvid of divx start, dan blijft toch telkens mijn ondertiteling half wegvallen. Iemand nog een andere suggestie?
En waar staat deze optie? Juist, bij settings -> video -> subtitlesMaverick schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:48:
[...]
edit:gevonden twas de resize vobsubs optie, geen idee waar ie voor dient, maar die maakte alles heel klein, nu die gewoon op 100% staat is alles de normale grootte
Kan via alle drie de methoden, afhankelijk van je eeprom type.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:36:
Met welk programma kan ik de bios flashen?
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?
Via Evox zoals hierboven gemeld staat is niet aan te raden als je niet weet wat voor type eeprom je wil flashen, Evox ondersteunt namelijk niet alle varianten (de 1 MB eeproms wel allemaal). Bepaalde type Winbond chips worden zelfs gewist door Evox, maar niet meer herschreven, met alle gevolgen van dien.
Wat wel werkt voor alle soorten eeproms is raincoat (ik raad je versie 0.7 aan, aangezien die de bios naar de juiste bestandsgrootte aanpast voor het flashen)
[ Voor 53% gewijzigd door Schweino op 29-03-2005 09:17 ]
Dus dat is opgelost
Maar ik had nog een andere vraag over FTP-en. Tot voor kort ging kopieren via smartFTP goed, alleen de laatste tijd kopieert ie alleen maar de eerste map en kapt dan met de download. In de transcript staat dat de xbox geen access toelaat aan smartFTP. Kent iemand dit probleem ? Ik meen me te herrineren dat dit een bekend probleem was van smartFTP of ligt dit probleem ergens in de xbox ? Ik gebruik login xbox en password xbox. Misschien doe ik iets heel doms
Even naar online-streams.nl surfen, daar het script voor de xbox downloaden (ff aanmelden) en zelf streams toevoegenSpam schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:14:
[...]
Ik neem aan dat je niet bedoeld dat je dan de desbetreffende kanalen kan streamen want dat zou erg tof zijn. Maar dat zal wel niet.
Goed plan. Ik hb al een domeinnaam --> mijnxbmc.infoEbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:59:
[...]
Ja dat is inderdaad jammer. En bijvoorbeeld geen plaatje van het programma. En bepaalde tekens verkracht ie. En en en. Ach het is beter dan niets.
Ik gebruik gewoon Total Commander, die vind ik wel handig FlashFXP vind ik persoonlijk niet zo handig.Schweino schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
Ik heb geen ervaring met smartFTP, maar FlashFXP werkt iig prima.
iemand?Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:28:
[...]
Heb pcies het zelfde probleem. Script wordt zeg maar wel weergegeven op de achtergrond, maar XBMC slaat vervolgens vast.
TVgids wordt wel weergegeven maar XBOX blijft staan op "ophalen van gegevens"
verbinding met internet is wel aanwezig (movietrailers, weer, imdb etc. werken prima)
Verwijderd
Verwijderd
Hij staat er wel tussen, maar hij geeft aan : 'No Link' (zoals meerdere)
Verwijderd
Ik heb nu meen ik 17 maart pimped, maar deze wil wel eens hangen. De vorige versie, januari, deed het bij mij veel beter.
http://chokemaniac.loafamotive.com/download.php?cat=pm2
Is er een manier om vanuit je luie stoel de xbox aan te zetten??
Check xbox-scene maar voor een guide.
er is wel een manier, dat is een IR mod, maar dan moet je weer gaan solderen enzo..Calvin&Hobbes schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:03:
Heb net een remote control aangeschaft voor de xbox, werkt wel lekker in XBMC, maar tot mijn verbazing zit er geen power on/off buttonterwijl dat toch een van de redenen waarvoor ik hem heb aangeschaft. (ging er vanuit dat de aan en uit knop de grote groene knop boven op de remote was)
Andere manier is der volgens mij niet..
[ Voor 1% gewijzigd door MarcoKL op 31-03-2005 00:01 . Reden: [dubbelpost] brr sorry las bericht hierboven niet :/ [/dubbelpost] ]
online-streams.nl doet het hier niet?TheVisionMaster schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:27:
[...]
Even naar online-streams.nl surfen, daar het script voor de xbox downloaden (ff aanmelden) en zelf streams toevoegende meeste programma's van Uitzendinggemist.nl staan er al geloof ik

Thanks!
hehe, ik ben erachter wat het was. Er is dus wel degelijk een probleem met lange bestandsnamen. Daar gaat de FTP service van op z'n gat. Dus het lag niet aan smartftpSchweino schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
Ik heb geen ervaring met smartFTP, maar FlashFXP werkt iig prima.
Ik heb een beetje de neanderthaler methode toegepast. Mijn versterker heeft twee additionele stekker aansluitingen. Verder heb ik de aan/uit knop vastgeplakt zodat ie altijd ingedrukt staat. Door de afstandsbediening van mijn versterker te gebruiken kan ik de xbox uit en aan zetten zonder uit mijn stoel te komen.Calvin&Hobbes schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:03:
Heb net een remote control aangeschaft voor de xbox, werkt wel lekker in XBMC, maar tot mijn verbazing zit er geen power on/off buttonterwijl dat toch een van de redenen waarvoor ik hem heb aangeschaft. (ging er vanuit dat de aan en uit knop de grote groene knop boven op de remote was)
Beetje prehistorisch maar wel makkelijk
Klopt, maar het leek ineens alsof er NIETS meer werd overgefloten dus bleef de lange bestandsnamen oorzaak niet meer hangen als mogelijke oplossing. Even over het hoofd gezien en ik wou toch even melden dat het niet aan SmartFTP lag.Fire69 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:36:
Het is hier toch al vaak gezegd dat je bestandnamen maar 42 karakters mogen zijn?
Het is sowieso wel irritant dat je alle gedownloade bestandennamen moet gaan zitten editen omdat iedereen het zo nodig vind om zijn naam erin te zetten. Maar goed, dat noemen we maar even een luxe probleem
Ben je dan niet beter dat je intern de aansluiting doorlust? Lijkt me iets mooier voor het oog.Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:44:
[...]
Ik heb een beetje de neanderthaler methode toegepast. Mijn versterker heeft twee additionele stekker aansluitingen. Verder heb ik de aan/uit knop vastgeplakt zodat ie altijd ingedrukt staat. Door de afstandsbediening van mijn versterker te gebruiken kan ik de xbox uit en aan zetten zonder uit mijn stoel te komen.
Je kan natuurlijk ook gewoon via een netwerkshare werken ipv lokaal, dan heb je van die lange bestandsnamen geen last.Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:47:
[...]
Klopt, maar het leek ineens alsof er NIETS meer werd overgefloten dus bleef de lange bestandsnamen oorzaak niet meer hangen als mogelijke oplossing. Even over het hoofd gezien en ik wou toch even melden dat het niet aan SmartFTP lag.
Het is sowieso wel irritant dat je alle gedownloade bestandennamen moet gaan zitten editen omdat iedereen het zo nodig vind om zijn naam erin te zetten. Maar goed, dat noemen we maar even een luxe probleem
Of ff 'FatX Renamer' downloade, dan word het ineens makkelijk, link heb ik ff nietSpam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:47:
[...]
Klopt, maar het leek ineens alsof er NIETS meer werd overgefloten dus bleef de lange bestandsnamen oorzaak niet meer hangen als mogelijke oplossing. Even over het hoofd gezien en ik wou toch even melden dat het niet aan SmartFTP lag.
Probleem is als volgt: zodra ik weather aanklik gaat de harddisk ontiegelijk ratelen totdat ik op de back knop druk.
Een kijkje in het log geeft aan dat hij continu dit doet:
31-03-2005 21:41:45 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\The Orbs\media\
31-03-2005 21:41:45 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\The Orbs\media\
Dit gebeurt exact 50 keer per seconde! Het lijkt alsof hij een bestand zoekt, maar hij geeft alleen dir naam op.
Zoeken heeft nog niets opgeleverd. Zelfs niet op xbmc forum.
Weather heeft gewerkt! Ik heb geen idee wanneer het gekomen is. Ik heb zelfs de xbmc directory van een vriend 1 op 1 gekopieerd naar mijn xbox, maar zelfs dat hielp niet.
Is er ergens iets in instellingen niet goed (die niet in xbmc dir staat) of misschien iets in een cache bestand?
Ik kom er niet meer uit. Iemand anders?
Helaas is het niet zo simpel.DinoPK schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:00:
Verander eens van skin zou ik zeggen, lijkt mij vrij duidelij. The Orbs eruit, mayhem 3 erin
Zowel met mayhem 1, 2, 3 als orbs heb ik het probleem. Foutmelding in log blijft gelijk (alleen met andere skin dir).

Wel opvallend dat mediacenter in de $home dir aan het zoeken is (Q). Heb je al geprobeerd om een goede versie erop te zetten (ik heb een sterke voorkeur voor de [Y] releases), en dan ook je face008 folders verwijdert uit tdata en udata op E? ICM met een standaard config file, zou die foutmelding gewoon niet voor mogen komen, alle referenties zijn dan verbroken.
Als eerste zou ik overigens eens de start & back knop ingedrukt houden tijdens het opstarten van XBMC, puur om de settings even te resetten.
[ Voor 10% gewijzigd door pasajo op 01-04-2005 07:37 ]
Ah, kijk, toch nog een slimme tip. Ik ga gelijk als ik thuiskom die settings resetten. Het moet gewoon daarin zitten! In drie versies xbmc is het probleem meegegaan, zelf met een versie die 1 op 1 van een andere werkende xbox komt.DinoPK schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:36:
En ik dacht eindelijk eens slim over te kunnen komen...![]()
Wel opvallend dat mediacenter in de $home dir aan het zoeken is (Q). Heb je al geprobeerd om een goede versie erop te zetten (ik heb een sterke voorkeur voor de [Y] releases), en dan ook je face008 folders verwijdert uit tdata en udata op E? ICM met een standaard config file, zou die foutmelding gewoon niet voor mogen komen, alle referenties zijn dan verbroken.
Als eerste zou ik overigens eens de start & back knop ingedrukt houden tijdens het opstarten van XBMC, puur om de settings even te resetten.
Ik was al aan het zoeken waar de stettings opgeslagen waren, maar kon het tot nu toe niet vinden.
I'll be back!
Ach, nu ik de juiste verlengkabels heb gevonden voor de DVD sensor kan ik eindelijk dit lelijke bakkie verbannen naar de meterkast. Dan maakt looks niet zoveel meer uit. Kan ik ook weer de oude stockfan erin zetten want het zal wel lekker warm worden in de kast.Fire69 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:10:
[...]
Ben je dan niet beter dat je intern de aansluiting doorlust? Lijkt me iets mooier voor het oog.
[...]
Gewoon map drive naar //<ipadres>/f$ of zo ? Misschien wel handig alleen zit ik niet altijd geconnect (mijn router haal ik er geregeld tussenuit omdat ie kuren heeft). Dan is FTP net zo handig denk ik....bovendien kan ik in FTP weer meerdere queues creeeren wat binnen windows explorer weer niet kan. Maar dan zou ik misschien windows commander moeten gebruikenJe kan natuurlijk ook gewoon via een netwerkshare werken ipv lokaal, dan heb je van die lange bestandsnamen geen last.
toppie, thxdinow schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:32:
[...]
Of ff 'FatX Renamer' downloade, dan word het ineens makkelijk, link heb ik ff niet
Kan het aan mij liggen of werkt het aanmaken van gebruikers niet meer hierop ? Ik heb er al 2 aangemaakt en elke keer zegt ie :
Toch heb ik alle juiste stappen doorgaan. Heb de webmaster al gemeeld maar die reageerd niet. Known bugChecking nicname/password on Onlinestreams for nicname Spam No such NicName/password combination found
Check je wachtwoord eens: Bij mij stond hij ineens op YourDesiredPassword in plaats van mijn ingevoerde wachtwoord.Spam schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:07:
[...]
Kan het aan mij liggen of werkt het aanmaken van gebruikers niet meer hierop ? Ik heb er al 2 aangemaakt en elke keer zegt ie :
[...]
Toch heb ik alle juiste stappen doorgaan. Heb de webmaster al gemeeld maar die reageerd niet. Known bug
Spam schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:58:
[...]
Ach, nu ik de juiste verlengkabels heb gevonden voor de DVD sensor kan ik eindelijk dit lelijke bakkie verbannen naar de meterkast. Dan maakt looks niet zoveel meer uit. Kan ik ook weer de oude stockfan erin zetten want het zal wel lekker warm worden in de kast.
[...]
Gewoon map drive naar //<ipadres>/f$ of zo ? Misschien wel handig alleen zit ik niet altijd geconnect (mijn router haal ik er geregeld tussenuit omdat ie kuren heeft). Dan is FTP net zo handig denk ik....bovendien kan ik in FTP weer meerdere queues creeeren wat binnen windows explorer weer niet kan. Maar dan zou ik misschien windows commander moeten gebruiken
Nee, ik bedoel dat je ipv alles op je xbox zet, alles ergens op een servertje zet, en vandaar je films/muziek/foto's afspeelt. Dan moet je helemaal geen tijd meer steken in alles naar je xbox te ftp'en.
Yessss!!!! Starten met start&backup heeft geholpen.DinoPK schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:36:
En ik dacht eindelijk eens slim over te kunnen komen...![]()
Thanx!
Verwijderd
Dit komt er even koud in, sorry, maar misschien dat ik een jullie hulp zou kunnen vragen. Een paar maandjes terug kocht ik een gemodde xbox die ik tevens voor m’n divx-en gebruikte. Prachtig spul, heel tevreden mee, hoewel films steeds vaker niet worden afgespeeld of het geluid soms niet synchroon loopt. Tijd voor nieuwe codecs? Of dat raving XBMC?
Natuurlijk XBMC
Momenteel zit dashboard Evolution-X op m’n xbox, hiermee kan XBMP worden benaderd welk is geinstalleerd onder E:/apps/xbmp. Op de codecs na werkt het, dus alles met Evolution of Evox of BIOS laat ik even voor wat het is. Wel staat het programma dvd2xbox erop, hiermee zou ik data van cd’s over moeten kunnen schrijven naar de E:.
Inmiddels download m’n eMule trouw een XBMC archief van 26 maart; de broodnodige ‘compilatie’.
Die compilatie pak ik straks uit op een ‘xbmc’ directory op de pc.
Numero uno is dan de default.xbe (de xbox versie van een .exe) tot xboxdash.xbe of evoxdash.xbe te hernoemen, afhankelijk van m’n tiep modchip BIOS. Err.. Aangezien ik de modchip BIOS Evolution-X heb, wordt dat xboxdash.xbe. Right? Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat ik dit zou doen.
Goed. Numero due is om in de XboxMediaCenter.xml file (met de main settings voor XBMC) aan te geven dat m’n <home> path location de E:/apps/xbmc folder wordt, en deze .xml file te bewaren in de xbmc folder.
De E;apps/xbmc? Jahahaa! De ‘xbmc’ folder gaat deze jongen straks naar de E;Apps: folder op de xBOX zette: aangezien die xbmp files in een E:/apps/xbmp directory zitten, kunnen de xbmc files ook naar zoiets toe. Anycase; in de .ini of .xml configuratie file van de Evolution-X zou te zien moeten zijn waar games en applications zijn geplaatst.
Goed. Ik brand die directory op lage snelheid naar een CD-RW en stop de cd in de xbox. Dus niks via FTP, dat was iets met ‘speciale kabels en slepen met je xBox’ dus laat ik lieverl liggen.
De truc is nu om via DVD2XBOX of een andere ‘filemanager’ zoals boXplorer, Xcommander, of die op XBMC, de zaak van de cd naar de E:/apps/ te kopieren.
Dit gaat nog een lastige staaltje worden begrijp ik, die DVD2XBOX versie leek niet echt gebruikersvriendelijk, maar ik moet eruit kunnen komen. Misschien is een alternatief om een bootable XBMC te maken, maar dat snapte ik niet 1-2-3.
Een ander alternatief is wellicht geheel ‘xbmc’ naar de E:/apps/xmbp folder te installeren? Alleen moet ik dan de Evox.ini file aanpassen?
En in de evox.ini moet ik zoiezo duimen dat er iets staat als ‘AutoAddItem "F:\Apps\"’. Indien niet dan moet ik die evox.ini file van m’n xbox afhalen (of een soortgelijke maken/downloaden), op m’n computer aanpassen en vervolgens terug kopieren.
Je ziet het; lastig lastig. Nederlandse uitgebreide handleidingen heb ik niet kunnen vinden, en ik nu pakweg 5 uurtjes gesurfd, dus het is tijd voor errr… HELP!
Bedankt!
Lowe
misschien geen oplossing voor je probleem maar ik zou er voor kiezen om je xbox met een "simpele"utpkabel aan je netwerk te hangen. je kunt films die op je compu staan via het netwerk op je xbox afspelen, je kunt software aanpassen met simpele ftp-programma'sVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:16:
lang verhaal
kortom: een heleboel voordelen, je moet alleen even een kabeltje trekken
[ Voor 79% gewijzigd door argro op 03-04-2005 19:15 ]
Em, ja, was weekendje weg en m'n pc had zichzelf gereboot.....Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:25:
Schweino, op een of andere manier is je build al 2 dagen niet gecompileerd
Vanacht weer een nieuwe!
XboxMediaCenter (XBMC) 2005-04-01 CVS build
Best inventief, alleen heb ik geen versterker, heb wel een oplossing gevonden op het internet:Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:44:
[...]
Ik heb een beetje de neanderthaler methode toegepast. Mijn versterker heeft twee additionele stekker aansluitingen. Verder heb ik de aan/uit knop vastgeplakt zodat ie altijd ingedrukt staat. Door de afstandsbediening van mijn versterker te gebruiken kan ik de xbox uit en aan zetten zonder uit mijn stoel te komen.
http://www.cheaplpc.com/XIR/xireasy.asp
alleen kost dat 23 dollar maar dan hoef je niet zelf te gaan solderen (waar ik niet zo'n kei in ben)
Dit topic is gesloten.