[xbox] Xbox media center - Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 15.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
messi schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:49:
[...]

Misschien dat je de TV gids hier kan posten?
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd
ditto :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06
Ok ik zal het even toelichten B)

Ik kwam dit script tegen op de fora van XBMC zelf. Deze haalt de informatie van TVGids.nl vandaan en maakt geen gebruik van een XMLTV Grabber (wat dat ook mag zijn :)). Je kan de programma's die op het moment op TV bekijken en het daar op volgende programma, en je kan de films op TV bekijken.

Als je het script hebt gedownload, moet je TVGids.py even openen met een text editor en de volgende lijn bewerken:
CONFIG_FILE = 'q:\scripts\settings.xml'
Dat pad moet je veranderen naar het pad waar je script staat. In mijn geval "E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py".

Als laatste kan je em ook nog toevoegen aan je knoppen in het hoofdmenu. Om dat te doen open je simpelweg XboxMediaCenter.xml en scroll je helemaal naar beneden. Daar zie je een lijst die er als volgt uit ziet:
<homebuttons>
<button>
<description>My Programs</description>
<label>0</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(1)</execute>
<icon>102</icon>
</button>
<button>
<description>My Files</description>
<label>7</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(3)</execute>
<icon>106</icon>
</button>
<button>
<description>My Pictures</description>
<label>1</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2)</execute>
<icon>104</icon>
</button>
<button>
<description>My Music</description>
<label>2</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(501)</execute>
<icon>103</icon>
</button>
<button>
<description>My Videos</description>
<label>3</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(6)</execute>
<icon>105</icon>
</button>
<button>
<description>Weather</description>
<label>8</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(2600)</execute>
<icon>107</icon>
</button>
<button>
<description>Settings</description>
<label>5</label>
<execute>XBMC.ActivateWindow(4)</execute>
<icon>109</icon>
</button>
<button>
<description>TV Gids</description>
<label>4</label>
<execute>XBMC.RunScript(E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py)</execute>
<icon>105</icon>
</button>

<default>0</default>
</homebuttons>
Het gedeelte wat vet is gemaakt voeg je toe aan jouw XboxMediaCenter.xml op de juiste plek en voilá... je TVGids is klaar 8). Om jullie een indruk te geven hoe het er bij mij uit ziet, heb ik er ff twee screenshots bij gedaan.

TV Gids
Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/xbmc/xbmc_tvgids_gids.jpg

Films
Afbeeldingslocatie: http://www.ebooz.nl/xbmc/xbmc_tvgids_films.jpg

offtopic:
Ik heb pas sinds maandag die Xbox en ben sinds dinsdag aan het klooien en heb alles tot nu toe zelf opgezocht. Kunnen een aantal nog een voorbeeld aan nemen *schouderklopje* :+

[ Voor 34% gewijzigd door EBOOZ op 16-03-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:44:
Door het topic door te lezen... :/

Sorry hoor, maar deze vragen komen echt ZOOO vaak terug.
Deze of de vorige pagina zelfs nog gevraagd en uitgelegd. :/
Ik heb het niet kunnen vinden, maar jij weet het zo goed blijkbaar dan kan je toch wel ff een linkje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 01:50
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:02:
[...]

Ik heb het niet kunnen vinden, maar jij weet het zo goed blijkbaar dan kan je toch wel ff een linkje posten?
xboxmediacenter.de

subs werkt hetzelfde als op pc, dus de sub-file (.srt of .sub) hetzelfde noemen als de film en in dezelfde dir zetten, en hoppaaaa, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Je kan de programma's die op het moment op TV bekijken en het daar op volgende programma, en je kan de films op TV bekijken.
Ik neem aan dat je niet bedoeld dat je dan de desbetreffende kanalen kan streamen want dat zou erg tof zijn. Maar dat zal wel niet.

Wel vroeg ik mij het volgende af : is er ook een script om de nieuwsuitzendingen van NOS24 (http://www.nos.nl/journaal/uitzendingen/nosjournaal24/) te streamen ? Ze gebruiken daar gewoon mediaplayer als content dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb alleen totaal geen script ervaring dus weet iemand hier of daar al werk in is gedaan ?

Mijn TV zit namelijk niet aan de kabel aangesloten maar een nieuwsuitzendinkje zo op z'n tijd vind ik wel fijn.... :P

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 07:02:
[...]

Je vraagt het op pagina 9 en het staat gewoon op pagina 8 uitgelegd...
[rml]JC in "[ xbox] Xbox media center - Deel II"[/rml]

Beetje zoeken kan helemaal geen kwaad hoor, dat moeten wij hier ook doen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Spam schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:14:
[...]

Ik neem aan dat je niet bedoeld dat je dan de desbetreffende kanalen kan streamen want dat zou erg tof zijn. Maar dat zal wel niet.

Wel vroeg ik mij het volgende af : is er ook een script om de nieuwsuitzendingen van NOS24 (http://www.nos.nl/journaal/uitzendingen/nosjournaal24/) te streamen ? Ze gebruiken daar gewoon mediaplayer als content dus technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb alleen totaal geen script ervaring dus weet iemand hier of daar al werk in is gedaan ?

Mijn TV zit namelijk niet aan de kabel aangesloten maar een nieuwsuitzendinkje zo op z'n tijd vind ik wel fijn.... :P
Het staat er inderdaad wat beroerd, maar het kan dus niet 8)7

Misschien kan je overigens een streamer net zo aan het werk krijgen als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JC schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:57:
Yup, mooi onderwerp trouwens voor de topic start. De meest eenvoudige manier is in Windows een map te delen (rechtermuisklik op een map en dan delen) en vervolgens in het configuratiebestand van XBMC (xboxmediacenter.xml uit m'n hoofd gezegd) aangeven dat je bv. je films uit die share wil bekijken. Voorbeeldcode:

<bookmark>
<name>Films via netwerk</name>
<path>smb://gebruiker:wachtwoord@192.168.0.2/movies</path>
</bookmark>

Works like a charme :)
Andere oplossingen vereisen extra programma's of services in Windows. Check daarvoor bv. het forum van XBMC of Google eff (bv. op Relax server of XBSMP).
Ik heb dit ook geprobeert.. maar het lukt bij mij echt niet.. ik weet ook niet het wachtwoord en gebruikersnaam voor windows.. hoe moet ik daar dan achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:22:
[...]

Ik heb dit ook geprobeert.. maar het lukt bij mij echt niet.. ik weet ook niet het wachtwoord en gebruikersnaam voor windows.. hoe moet ik daar dan achter komen?
Wat voor melding krijg je dan? Access denied?

En ivm die shares: Wat voor Windows gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:09:
[...]

Wat voor melding krijg je dan? Access denied?

En ivm die shares: Wat voor Windows gebruik je?
Ik kreeg geen melding hij maakte gewoon geen verbinding ofzo, maar nu heb ik het met het programma Xstream ofzo geprobeert en nu werktie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:26:
[...]

Ik kreeg geen melding hij maakte gewoon geen verbinding ofzo, maar nu heb ik het met het programma Xstream ofzo geprobeert en nu werktie wel :)
@tonks: bij gebruikersnaam en wachtwoord kan je de gebruikersnaam en het wachtwoord invullen van een account dat aanwezig is op de je Windows machine. Ik heb bv. een account met de naam 'Jason' dus dat vul ik in als gebruikersnaam; voor het wachtwoord geldt natuurlijk hetzelfde :)

TV Gids ziet er trouwens best OK uit, alleen niet erg overzichtelijk wanneer de film/het programma een lange titel heeft. Ook jammer dat je niet door de dagen kan scrollen. Zo blijft er altijd wat te wensen over.

BTW, bij een volgend deel van dit topic stel ik me wel beschikbaar om een aantal FAQ's in elkaar te draaien. Xbox-scene.com biedt trouwens veel tutorials voor allerlei zaken inclusief screenprints, een aanrader! Zou een hoop terugkerende vragen schelen hier denk ik. No offence verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
JC schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:52:

TV Gids ziet er trouwens best OK uit, alleen niet erg overzichtelijk wanneer de film/het programma een lange titel heeft. Ook jammer dat je niet door de dagen kan scrollen. Zo blijft er altijd wat te wensen over.

BTW, bij een volgend deel van dit topic stel ik me wel beschikbaar om een aantal FAQ's in elkaar te draaien. Xbox-scene.com biedt trouwens veel tutorials voor allerlei zaken inclusief screenprints, een aanrader! Zou een hoop terugkerende vragen schelen hier denk ik. No offence verder ;)
Ja dat is inderdaad jammer. En bijvoorbeeld geen plaatje van het programma. En bepaalde tekens verkracht ie. En en en :+. Ach het is beter dan niets.

Ik wil ook wel helpen met wat FAQs maken. Kan nooit kwaad volgens mij.
Of we maken een nederlandse xbox site ofzo _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 17-03-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 12:10
Ik ben nu ook XBMC aan het installeren op m'n xbox...

Nu moest ik nog wat files backuppen naar m'n pc en dat ging op het begin met 5000Kb/s en na 20 sec kwam ineens mijn kaspersky anti hacker tevoorschijn en blockeerde de boel..

Dus ik kaspersky afgesloten en opnieuw verbinding gemaakt en nu kan ik maar bestanden van m'n xbox afhalen met een snelheid van 10Kb/s..

Ik heb de xbox onder op de pc aangesloten en daar gaat hij vervolgens wel heel snel...

Hoe krijg ik dit nu weer veranderd??

[ Voor 47% gewijzigd door Wienen op 17-03-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 15:02

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Wienen schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:14:
..
Ik heb de xbox onder op de pc aangesloten en daar gaat hij vervolgens wel heel snel...
..
Wat bedoel je ermee?
Ik begrijp niet echt wat er veranderd is :) kan door het tijdstip komen, maar ik zet nooit mijn pc op me xbox :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
ik heb al tijdje xbox (K5530) en heb hier de 1stgen NKpatcher opgezet die toen net voor 5530 uitkwam.

xboxmediacenter die ik toen had (jaar terug) deed het perfect en liep echt nooit vast

maar die nieuwe laatse versies lopen bij mij super vaak vast! vooral bij streamen/muziek etc...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
dinow schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:42:
[...]

Wat bedoel je ermee?
Ik begrijp niet echt wat er veranderd is :) kan door het tijdstip komen, maar ik zet nooit mijn pc op me xbox :9
Heel scherp :P

Onder in de woonkamer op de pc aangesloten :P

Maar het probleem is al verholpen..

Ik heb de static ip van de xbox veranderd en nu werkt hij weer met 9000Kb/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

EbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:59:
[...]
Zeer leuk idee :*) _/-\o_ _/-\o_ :9
"The GoT XBMC Site" :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
dinow schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:
[...]

Zeer leuk idee :*) _/-\o_ _/-\o_ :9
"The GoT XBMC Site" :9 :P
Haha dat oont idd... meer vrijwilligers? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Volgens mij heb ik iets verkeerds gedrukt op de afstandsbediening en nu krijg ik bij 1 film geen geluid meer. Wat vreemd is, is dat als ik de film rename het geluid gewoon weer goed werkt (5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de TV-Gids op mijn xbox gezet, de handleiding precies gevolgd zoals het er staat, de pads etc. gecontroleerd, maar als ik naar de TV-Gids scroll in XBMC en op A druk gebeurt er....heulemaal niks!

HUH?!? het netwerkt functioneert, weerbericht en kai etc. werken allemaal...maar hier snap ik niks van!!! aarrgghh nu mis ik allemaal leuke tv-programma's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:20:
[...]

Haha dat oont idd... meer vrijwilligers? :9
www.xbox-info.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:31:
Ik heb een probleem. Volgens mij heb ik iets verkeerds gedrukt op de afstandsbediening en nu krijg ik bij 1 film geen geluid meer. Wat vreemd is, is dat als ik de film rename het geluid gewoon weer goed werkt (5.1).
Soms zet XBMC het geluid onder een video uit (bug neem ik aan). Wanneer je tijdens de film via het OSD naar de audio-opties gaat, en dan Audiokanaal 1 selecteert dan staat het geluid weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Algemeen vraagje:

Ik heb een zootje gameboy advance en een zootje gameboy color roms. Deze wil ik beide benaderen met 2 verschillende instanties van xboyadvance.

Nu heb ik de volgende directorystructuren:
• f:\emu\gameboy_advance
met daaronder de xboyadvance xbe, een rom dir, en een ini file die wijst naar deze directory (compleet pad)
• f:\emu\gameboy_color
met daaronder de xboyadvance xbe, een rom dir, en een ini file die wijst naar deze directory (compleet pad)

Anders gezegd: de inhoud van beide dirs is gelijk, alleen verschillende instellingen in de ini file en verschillende inhoud in een \roms directory.

Volgens mij vindt de cache van de xbox dit niet leuk. Als ik namelijk de xbe in de gameboy color map open (zowel handmatig als via xbmc) dan lijkt het er op dat hij de xbe uit de gameboy advance map opent, want ik krijg de instellingen te zien (rom dir etc) van de gameboy advance directory. Mijn gok is dat óf de gba xbe in de cache is opgeslagen, of de gba ini file.

Hopelijk is dit duidelijk. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder een andere emulator te gebruiken dan xboyadvance?

Telkens cache legen bij het starten van de verschillende emu's is natuurlijk geen optie, tenzij dit automatisch kan.

edit: zojuist recentere versie van xbmc geinstalleerd -> helpt niets.

edit2: never mind, heb ze samengevoegd, werkt goed genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 20-03-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Voor de mensen die mijn build gebruiken: ik heb hem aangepast zodat de nieuwe locatie van mplayer + codecs correct is en ik heb de scrips ge-update zodat web radio het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij jouw build de presentatie van TIF plaatjes in 'my pictures'?
In de hDy build niet (17/3/2005, a.b.games.xbox). Op de XBMC forum is er een draadje over.
Schijnen de image lib opnieuw gebuild te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Nog nooit geprobeerd, TIFF is me iets te groot naar mijn zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik kan xfm niet meer vinden in de webradio's weet iemand bij welke cat hij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Bij mijn XBOX_Media_Center_2005-03-04_build-IND zaten ook screensavers bij..

Maar hoe install ik die voor XBMC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Wienen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:40:
Bij mijn XBOX_Media_Center_2005-03-04_build-IND zaten ook screensavers bij..

Maar hoe install ik die voor XBMC??
Plaats ze in de map XBMC\screensavers

In je XBMC; Settings -> Appearance -> Screensaver

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
dinow schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:19:
[...]

Plaats ze in de map XBMC\screensavers

_/-\o_
Bij mij staat er nog geen map screensavers want dat had ik al gekeken...

Als ik nu die map daar aanmaak zou ik ze dan toch in het menu waar ik normaal de screensaver DIMMEN kan instellen daar de rest uit kunnen kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hoe voeg je nou die andere radio's toe? http://www.omroep.nl/radio3/live20.asx?radio3fm kan hij niet lezen als ik de asx opsla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wienen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:06:
[...]

Als ik nu die map daar aanmaak zou ik ze dan toch in het menu waar ik normaal de screensaver DIMMEN kan instellen daar de rest uit kunnen kiezen??
Ik heb net de pmBlobs-screensaver voor Mayhem III geinstalleerd. Gewoon in de map Screensaver gegooid, reboot (heb niet getest of dat nodig was :P ) en that's it. :)

ps: welke screensavers heb je allemaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 23-03-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Wienen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:06:
[...]

dan maak je die map aan.. enne kijk dan bij
lijkt me niet al te moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Fire69 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Ik heb net de pmBlobs-screensaver voor Mayhem III geinstalleerd. Gewoon in de map Screensaver gegooid, reboot (heb niet getest of dat nodig was :P ) en that's it. :)

ps: welke screensavers heb je allemaal?
Het is idd gelukt!!!

En ik heb de volgende screensavers:
Asteroids
cpBlobs
GreyNetic
Matrixtrails
PingPong
Planestate
Pyro
Shadeworm
Stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
je had ook gewoon mijn build kunnen pakken, daar zitten ze standaard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, bij Schweino's zitten die gewoon standaard bij. _o_

cpBlobs, shadeworm en Planestate doen het wel niet bij mij, ik krijg gewoon een zwart scherm. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om XBMC zelf de temperatuur te laten regelen? En de fan speed? Heb het idee dat ik misschien meer kwaad dan goed doe als ik dit handmatig instel. Welke temperatuur raden jullie aan? 55 graden? En welke fan speed? 20 %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon zelf laten regelen. Staat hier meestal op 2% (je hoort de fan dus helemaal niet meer) en de temp komt normaal niet boven de 55. Perfect dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
hm, heb nu de build van 24 maart, maar de lettertjes van de subs, en ook de onscreen display van de voortgang ( [||||||-------] dat) zijn minuscuul klein, waar kan ik dat ergens groter maken?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ja, bij settings -> video -> subtitles (duh)
Fire69 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:27:
Idd, bij Schweino's zitten die gewoon standaard bij. _o_

cpBlobs, shadeworm en Planestate doen het wel niet bij mij, ik krijg gewoon een zwart scherm. :/
klopt, moet ik nog effe uitzoeken (na pasen)

[ Voor 80% gewijzigd door Schweino op 24-03-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:40:
ja, bij settings -> video -> subtitles (duh)
ja niet daar dus, die staat op z'n grootst, als het zo voor de hand zou liggen zou ik het niet vragen.
ik kan wel een ander font selecteren, en die groter maken, maar dan blijft nog die voortgans indicator heel klein, ook de text subs enabled, disabled die daar kort te staan is amper leesbaar
edit:gevonden twas de resize vobsubs optie, geen idee waar ie voor dient, maar die maakte alles heel klein, nu die gewoon op 100% staat is alles de normale grootte

[ Voor 47% gewijzigd door Maverick op 24-03-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een of ander vaag probleem met het script voor de TV-Gids. De gids doet het op zich wel, als ik hem opstart zie je op de achtergrond alle programma's e.d. maar er blijft steeds staan: 'Ophalen gegevens...' en ik kan dus niet scrollen ofzo door de gids. Annuleren reageert 'ie ook niet op. |:( Baal hier wel van, want die gids is dus wel ff super cool! Heb de xml's e.d. al doorgekeken, alle verwijzingen kloppen (ja hij start ook op) en mijn netwerk functioneert ook (want je krijgt wel alle programma's te zien alleen je kunt er niks mee :? ) Iemand een idee?

/edit

Ik gebruik Schweino's versie van XBMC van 24 maart 2005

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:40:
Ik heb een of ander vaag probleem met het script voor de TV-Gids. De gids doet het op zich wel, als ik hem opstart zie je op de achtergrond alle programma's e.d. maar er blijft steeds staan: 'Ophalen gegevens...' en ik kan dus niet scrollen ofzo door de gids. Annuleren reageert 'ie ook niet op. |:( Baal hier wel van, want die gids is dus wel ff super cool! Heb de xml's e.d. al doorgekeken, alle verwijzingen kloppen (ja hij start ook op) en mijn netwerk functioneert ook (want je krijgt wel alle programma's te zien alleen je kunt er niks mee :? ) Iemand een idee?

/edit

Ik gebruik Schweino's versie van XBMC van 24 maart 2005
Heb je deze post al gelezen? Of gebruik je een ander script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
EbOoZ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:54:
[...]

Heb je deze post al gelezen? Of gebruik je een ander script?
Ik gebruik het script uit jouw post en heb hetzelfde probleem. De TV gids blijft staan op "ophalen van gegevens", op de achtergrond zie je wel allemaal programma's en zenders staan.
Het weer, filminfo via IMDB etc werken allemaal wel op mijn xbox dus er is wel degelijk verbinding met het internet.
Op welke manier maakt de TV gids gebruik van internet? Misschien iets instellen ivm gebruik router?

-edit-
hier stond een vraag over het toevoegen van een knop in het hoofdmenu, ben er al uit, was vrij simpel

[ Voor 47% gewijzigd door argro op 26-03-2005 18:43 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:16:
je had ook gewoon mijn build kunnen pakken, daar zitten ze standaard in
[edit] Laat maar.... Heb het al gevonden... :P B)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een specifiek Nederlands-XBMC forum, waar echt alles te vinden is.
Ik heb voor het eerst XBMC geïnstalleerd, maar heb allerlei problemen.
De mijne loopt steeds vast :(
Heb waarschijnlijk te nieuwe versies geprobeerd? 21-03-05 en 23-03-05 (met project mayhem skins).
Hij werkt even nadat ik alles ingesteld heb en ziet er dan geweldig uit, maar daarna vast na het opstarten...
Wat is de meest stabiele versie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik inderdaad het script uit die post, heb alle instructies uit die post dan ook opgevolgd maar het probleem blijft zich voordoen...hij blijft hangen. Alle andere netwerkdingen doen het wel, imdb, het weer, webradio etc. Ik heb trouwens geen router, mijn pc heeft 2 netwerkkaarten en ik deel mijn internetverbinding. Ik ben echt radeloos...ik weet niet wat de oorzaak is |:( |:( hoe irritant is dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 07:55
ik heb de search al gebruikt, maar kan er niks over lezen, vandaar de vraag:

Is het mogelijk om de tussenpauze tussen de tracks weg te laten ...
Dus als je een live sessie aan het luisteren bent in verschillende tracks dat deze dan vloeiend in elkaar overgaan :|

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:52:
Ik gebruik inderdaad het script uit die post, heb alle instructies uit die post dan ook opgevolgd maar het probleem blijft zich voordoen...hij blijft hangen. Alle andere netwerkdingen doen het wel, imdb, het weer, webradio etc. Ik heb trouwens geen router, mijn pc heeft 2 netwerkkaarten en ik deel mijn internetverbinding. Ik ben echt radeloos...ik weet niet wat de oorzaak is |:( |:( hoe irritant is dat :(
Heb pcies het zelfde probleem. Script wordt zeg maar wel weergegeven op de achtergrond, maar XBMC slaat vervolgens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:23:
ik heb de search al gebruikt, maar kan er niks over lezen, vandaar de vraag:

Is het mogelijk om de tussenpauze tussen de tracks weg te laten ...
Dus als je een live sessie aan het luisteren bent in verschillende tracks dat deze dan vloeiend in elkaar overgaan :|
Deze vraag is ook gesteld op het forum van XBMC. Het ziet er dus naar uit dat dit niet snel zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle versies schijnen bij mij vast te lopen... binnen een paar seconden, na een paar minuten, of na een reboot.
Als het werkt, dan werkt het ook: RSS, weer, webradio; alles geweldig gewoon... alleen te kort. :X
Ook mijn Linksboks deed het even, maar na een reboot ook niet meer...

De box heeft:
EVOX: 1.8.3752 (dash version)
KERNEL: 1.00.4979.06 (bios?)

Kan het daar mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma kan ik de bios flashen?
Kan dat via de xbox-hdd (staat iets op over bios)
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 17-10 16:09
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:36:
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?
Denk niet dat een xbox mediacenter topic een goede plaats is voor dit soort vragen.. Beter check je even www.xbox-info.nl .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het gaat over XBMC... die loopt bij mij vast, waarschijnlijk door te oude bios...
Ik wil media center heeeel graag 'draaiend' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:55:
Maar het gaat over XBMC... die loopt bij mij vast, waarschijnlijk door te oude bios...
Ik wil media center heeeel graag 'draaiend' hebben.
met evox kun je de bios flashen, een nieuwe bios zet je op c:/bios (op je xbox) en vervolgens start je de bios-flash-tool die in evox zit, meer info op de bekende xbox fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik had een tijdje geleden een bericht gepost over de ondertiteling van films. De ondertiteling valt half weg in het beeld. Nou kreeg ik de suggestie om mijn beeld te kalibreren, maar zodra ik een xvid of divx start, dan blijft toch telkens mijn ondertiteling half wegvallen. Iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:47:
Hoi,

Ik had een tijdje geleden een bericht gepost over de ondertiteling van films. De ondertiteling valt half weg in het beeld. Nou kreeg ik de suggestie om mijn beeld te kalibreren, maar zodra ik een xvid of divx start, dan blijft toch telkens mijn ondertiteling half wegvallen. Iemand nog een andere suggestie?
je kunt bij beeldkalibratie ook de positie van de ondertiteling aanpassen, zo hoog of zo laag je het zelf wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maverick schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:48:
[...]
edit:gevonden twas de resize vobsubs optie, geen idee waar ie voor dient, maar die maakte alles heel klein, nu die gewoon op 100% staat is alles de normale grootte
En waar staat deze optie? Juist, bij settings -> video -> subtitles ;)
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:36:
Of via Ftp met de pc
Of via een cd?
Kan via alle drie de methoden, afhankelijk van je eeprom type.

Via Evox zoals hierboven gemeld staat is niet aan te raden als je niet weet wat voor type eeprom je wil flashen, Evox ondersteunt namelijk niet alle varianten (de 1 MB eeproms wel allemaal). Bepaalde type Winbond chips worden zelfs gewist door Evox, maar niet meer herschreven, met alle gevolgen van dien.

Wat wel werkt voor alle soorten eeproms is raincoat (ik raad je versie 0.7 aan, aangezien die de bios naar de juiste bestandsgrootte aanpast voor het flashen)

[ Voor 53% gewijzigd door Schweino op 29-03-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Even een update : Ik had iets vreemds met copieren vanaf DVD. Als ik de directories selectereerde met de 1 toets op de remote en dan copierde, dan copierde hij alleen de map en niet de bestanden. Nu ben ik erachter waar het fout ging ; het was dus niet de lange filenames waarvan wel het vermoeden was maar het feit dat je cursus niet op de map mag staan die als eerste gekopierd word. En ook niet op de '..' want dan loopt ie ook vast.

Dus dat is opgelost ;)

Maar ik had nog een andere vraag over FTP-en. Tot voor kort ging kopieren via smartFTP goed, alleen de laatste tijd kopieert ie alleen maar de eerste map en kapt dan met de download. In de transcript staat dat de xbox geen access toelaat aan smartFTP. Kent iemand dit probleem ? Ik meen me te herrineren dat dit een bekend probleem was van smartFTP of ligt dit probleem ergens in de xbox ? Ik gebruik login xbox en password xbox. Misschien doe ik iets heel doms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb geen ervaring met smartFTP, maar FlashFXP werkt iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
Spam schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:14:
[...]

Even naar online-streams.nl surfen, daar het script voor de xbox downloaden (ff aanmelden) en zelf streams toevoegen ;) de meeste programma's van Uitzendinggemist.nl staan er al geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
EbOoZ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:59:
[...]

Ja dat is inderdaad jammer. En bijvoorbeeld geen plaatje van het programma. En bepaalde tekens verkracht ie. En en en :+. Ach het is beter dan niets.

Goed plan. Ik hb al een domeinnaam --> mijnxbmc.info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Schweino schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
Ik gebruik gewoon Total Commander, die vind ik wel handig FlashFXP vind ik persoonlijk niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:28:
[...]

Heb pcies het zelfde probleem. Script wordt zeg maar wel weergegeven op de achtergrond, maar XBMC slaat vervolgens vast.
iemand?
TVgids wordt wel weergegeven maar XBOX blijft staan op "ophalen van gegevens"
verbinding met internet is wel aanwezig (movietrailers, weer, imdb etc. werken prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre ik nu in de herhaling val, maar op deze site zijn zogenaamde 'stream packs' te vinden met volgens de makers "300 Tv live, 6300 videos, 3000 radios" streams. Volgens mij is het wel cool, tenminste als je van het Chinese 8-uur-journaal houdt of de Russische Goede Tijden... :D Enniewee..ik denk dat het wel een leuke tip is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik "Uitzending gemist" op m'n Xbox?
Hij staat er wel tussen, maar hij geeft aan : 'No Link' (zoals meerdere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is overigens de laatste versie van XBMXC?
Ik heb nu meen ik 17 maart pimped, maar deze wil wel eens hangen. De vorige versie, januari, deed het bij mij veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
naar gecompileerde versies mag niet gelinkt worden, maar hier is een link naar de nieuwe project mayhem skin, ook erg mooi ;) http://oase.uci.kun.nl/~a..._Mayhem_II_2005-03-05.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
dit is een link naar de originele site overigens:

http://chokemaniac.loafamotive.com/download.php?cat=pm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 15-10 20:15
Heb net een remote control aangeschaft voor de xbox, werkt wel lekker in XBMC, maar tot mijn verbazing zit er geen power on/off button :? terwijl dat toch een van de redenen waarvoor ik hem heb aangeschaft. (ging er vanuit dat de aan en uit knop de grote groene knop boven op de remote was)
Is er een manier om vanuit je luie stoel de xbox aan te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er is een manier voor, maar haal dan maar je soldeerbout boven. :)
Check xbox-scene maar voor een guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Calvin&Hobbes schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:03:
Heb net een remote control aangeschaft voor de xbox, werkt wel lekker in XBMC, maar tot mijn verbazing zit er geen power on/off button :? terwijl dat toch een van de redenen waarvoor ik hem heb aangeschaft. (ging er vanuit dat de aan en uit knop de grote groene knop boven op de remote was)
er is wel een manier, dat is een IR mod, maar dan moet je weer gaan solderen enzo..
Andere manier is der volgens mij niet..

[ Voor 1% gewijzigd door MarcoKL op 31-03-2005 00:01 . Reden: [dubbelpost] brr sorry las bericht hierboven niet :/ [/dubbelpost] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2020
TheVisionMaster schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:27:
[...]

Even naar online-streams.nl surfen, daar het script voor de xbox downloaden (ff aanmelden) en zelf streams toevoegen ;) de meeste programma's van Uitzendinggemist.nl staan er al geloof ik ;)
online-streams.nl doet het hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mask schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 07:34:
[...]

online-streams.nl doet het hier niet?
Ik merk dat je erg flexibel bent in het oplossen van problemen ;)

http://www.onlinestreams.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2020
LOL! Das wel heel stom :P ik deed online-streams.nl, www.online-streams.nl, www.online-streams.com, www.online-stream.nl maar neeuhhhh onlinestreams.nl was teveel innovatie voor nodig.. DUH! 8)7

Thanks! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Schweino schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:56:
hehe, ik ben erachter wat het was. Er is dus wel degelijk een probleem met lange bestandsnamen. Daar gaat de FTP service van op z'n gat. Dus het lag niet aan smartftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is hier toch al vaak gezegd dat je bestandnamen maar 42 karakters mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Calvin&Hobbes schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:03:
Ik heb een beetje de neanderthaler methode toegepast. Mijn versterker heeft twee additionele stekker aansluitingen. Verder heb ik de aan/uit knop vastgeplakt zodat ie altijd ingedrukt staat. Door de afstandsbediening van mijn versterker te gebruiken kan ik de xbox uit en aan zetten zonder uit mijn stoel te komen.

Beetje prehistorisch maar wel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fire69 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:36:
Het is hier toch al vaak gezegd dat je bestandnamen maar 42 karakters mogen zijn?
Klopt, maar het leek ineens alsof er NIETS meer werd overgefloten dus bleef de lange bestandsnamen oorzaak niet meer hangen als mogelijke oplossing. Even over het hoofd gezien en ik wou toch even melden dat het niet aan SmartFTP lag.

Het is sowieso wel irritant dat je alle gedownloade bestandennamen moet gaan zitten editen omdat iedereen het zo nodig vind om zijn naam erin te zetten. Maar goed, dat noemen we maar even een luxe probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:44:
[...]

Ik heb een beetje de neanderthaler methode toegepast. Mijn versterker heeft twee additionele stekker aansluitingen. Verder heb ik de aan/uit knop vastgeplakt zodat ie altijd ingedrukt staat. Door de afstandsbediening van mijn versterker te gebruiken kan ik de xbox uit en aan zetten zonder uit mijn stoel te komen.

Ben je dan niet beter dat je intern de aansluiting doorlust? Lijkt me iets mooier voor het oog. :P
Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Klopt, maar het leek ineens alsof er NIETS meer werd overgefloten dus bleef de lange bestandsnamen oorzaak niet meer hangen als mogelijke oplossing. Even over het hoofd gezien en ik wou toch even melden dat het niet aan SmartFTP lag.

Het is sowieso wel irritant dat je alle gedownloade bestandennamen moet gaan zitten editen omdat iedereen het zo nodig vind om zijn naam erin te zetten. Maar goed, dat noemen we maar even een luxe probleem ;)
Je kan natuurlijk ook gewoon via een netwerkshare werken ipv lokaal, dan heb je van die lange bestandsnamen geen last. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Of ff 'FatX Renamer' downloade, dan word het ineens makkelijk, link heb ik ff niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 15-10 16:33

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik heb een raar probleem met Weather in xbmc. Zowel in de versie van 17-03-05 als phree_27_03_05.
Probleem is als volgt: zodra ik weather aanklik gaat de harddisk ontiegelijk ratelen totdat ik op de back knop druk.
Een kijkje in het log geeft aan dat hij continu dit doet:
31-03-2005 21:41:45 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\The Orbs\media\
31-03-2005 21:41:45 ERROR Texture manager unable to load file: Q:\skin\The Orbs\media\
Dit gebeurt exact 50 keer per seconde! Het lijkt alsof hij een bestand zoekt, maar hij geeft alleen dir naam op.
Zoeken heeft nog niets opgeleverd. Zelfs niet op xbmc forum.

Weather heeft gewerkt! Ik heb geen idee wanneer het gekomen is. Ik heb zelfs de xbmc directory van een vriend 1 op 1 gekopieerd naar mijn xbox, maar zelfs dat hielp niet.
Is er ergens iets in instellingen niet goed (die niet in xbmc dir staat) of misschien iets in een cache bestand?

Ik kom er niet meer uit. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Verander eens van skin zou ik zeggen, lijkt mij vrij duidelij. The Orbs eruit, mayhem 3 erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DinoPK schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:00:
Verander eens van skin zou ik zeggen, lijkt mij vrij duidelij. The Orbs eruit, mayhem 3 erin ;)
Helaas is het niet zo simpel.
Zowel met mayhem 1, 2, 3 als orbs heb ik het probleem. Foutmelding in log blijft gelijk (alleen met andere skin dir).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
En ik dacht eindelijk eens slim over te kunnen komen... :z

Wel opvallend dat mediacenter in de $home dir aan het zoeken is (Q). Heb je al geprobeerd om een goede versie erop te zetten (ik heb een sterke voorkeur voor de [Y] releases), en dan ook je face008 folders verwijdert uit tdata en udata op E? ICM met een standaard config file, zou die foutmelding gewoon niet voor mogen komen, alle referenties zijn dan verbroken.
Als eerste zou ik overigens eens de start & back knop ingedrukt houden tijdens het opstarten van XBMC, puur om de settings even te resetten.

[ Voor 10% gewijzigd door pasajo op 01-04-2005 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DinoPK schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:36:

Wel opvallend dat mediacenter in de $home dir aan het zoeken is (Q). Heb je al geprobeerd om een goede versie erop te zetten (ik heb een sterke voorkeur voor de [Y] releases), en dan ook je face008 folders verwijdert uit tdata en udata op E? ICM met een standaard config file, zou die foutmelding gewoon niet voor mogen komen, alle referenties zijn dan verbroken.
Als eerste zou ik overigens eens de start & back knop ingedrukt houden tijdens het opstarten van XBMC, puur om de settings even te resetten.
Ah, kijk, toch nog een slimme tip. Ik ga gelijk als ik thuiskom die settings resetten. Het moet gewoon daarin zitten! In drie versies xbmc is het probleem meegegaan, zelf met een versie die 1 op 1 van een andere werkende xbox komt.
Ik was al aan het zoeken waar de stettings opgeslagen waren, maar kon het tot nu toe niet vinden.
I'll be back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fire69 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:10:
[...]
Ben je dan niet beter dat je intern de aansluiting doorlust? Lijkt me iets mooier voor het oog. :P
[...]
Ach, nu ik de juiste verlengkabels heb gevonden voor de DVD sensor kan ik eindelijk dit lelijke bakkie verbannen naar de meterkast. Dan maakt looks niet zoveel meer uit. Kan ik ook weer de oude stockfan erin zetten want het zal wel lekker warm worden in de kast.
Je kan natuurlijk ook gewoon via een netwerkshare werken ipv lokaal, dan heb je van die lange bestandsnamen geen last. :)
Gewoon map drive naar //<ipadres>/f$ of zo ? Misschien wel handig alleen zit ik niet altijd geconnect (mijn router haal ik er geregeld tussenuit omdat ie kuren heeft). Dan is FTP net zo handig denk ik....bovendien kan ik in FTP weer meerdere queues creeeren wat binnen windows explorer weer niet kan. Maar dan zou ik misschien windows commander moeten gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
dinow schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:32:
[...]

Of ff 'FatX Renamer' downloade, dan word het ineens makkelijk, link heb ik ff niet 8)
toppie, thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik merk dat je erg flexibel bent in het oplossen van problemen ;)
http://www.onlinestreams.nl/
Kan het aan mij liggen of werkt het aanmaken van gebruikers niet meer hierop ? Ik heb er al 2 aangemaakt en elke keer zegt ie :
Checking nicname/password on Onlinestreams for nicname Spam No such NicName/password combination found
Toch heb ik alle juiste stappen doorgaan. Heb de webmaster al gemeeld maar die reageerd niet. Known bug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Laatst online: 12-10 20:18
Spam schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:07:
[...]

Kan het aan mij liggen of werkt het aanmaken van gebruikers niet meer hierop ? Ik heb er al 2 aangemaakt en elke keer zegt ie :

[...]

Toch heb ik alle juiste stappen doorgaan. Heb de webmaster al gemeeld maar die reageerd niet. Known bug :?
Check je wachtwoord eens: Bij mij stond hij ineens op YourDesiredPassword in plaats van mijn ingevoerde wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Spam schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:58:
[...]

Ach, nu ik de juiste verlengkabels heb gevonden voor de DVD sensor kan ik eindelijk dit lelijke bakkie verbannen naar de meterkast. Dan maakt looks niet zoveel meer uit. Kan ik ook weer de oude stockfan erin zetten want het zal wel lekker warm worden in de kast.

[...]

Gewoon map drive naar //<ipadres>/f$ of zo ? Misschien wel handig alleen zit ik niet altijd geconnect (mijn router haal ik er geregeld tussenuit omdat ie kuren heeft). Dan is FTP net zo handig denk ik....bovendien kan ik in FTP weer meerdere queues creeeren wat binnen windows explorer weer niet kan. Maar dan zou ik misschien windows commander moeten gebruiken ;)
:?

Nee, ik bedoel dat je ipv alles op je xbox zet, alles ergens op een servertje zet, en vandaar je films/muziek/foto's afspeelt. Dan moet je helemaal geen tijd meer steken in alles naar je xbox te ftp'en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DinoPK schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:36:

Yessss!!!! Starten met start&backup heeft geholpen.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Folks.

Dit komt er even koud in, sorry, maar misschien dat ik een jullie hulp zou kunnen vragen. Een paar maandjes terug kocht ik een gemodde xbox die ik tevens voor m’n divx-en gebruikte. Prachtig spul, heel tevreden mee, hoewel films steeds vaker niet worden afgespeeld of het geluid soms niet synchroon loopt. Tijd voor nieuwe codecs? Of dat raving XBMC?

Natuurlijk XBMC :) Maar daar heb ik wat hulp voor nodig. Ik denk dat ik een methode heb gevonden, maar voordat ik m’n xbox in een letterlijk ronkende console omtover, moet ik weten of het werkt, en of er simpelere alternatieven zijn…

Momenteel zit dashboard Evolution-X op m’n xbox, hiermee kan XBMP worden benaderd welk is geinstalleerd onder E:/apps/xbmp. Op de codecs na werkt het, dus alles met Evolution of Evox of BIOS laat ik even voor wat het is. Wel staat het programma dvd2xbox erop, hiermee zou ik data van cd’s over moeten kunnen schrijven naar de E:.

Inmiddels download m’n eMule trouw een XBMC archief van 26 maart; de broodnodige ‘compilatie’.
Die compilatie pak ik straks uit op een ‘xbmc’ directory op de pc.

Numero uno is dan de default.xbe (de xbox versie van een .exe) tot xboxdash.xbe of evoxdash.xbe te hernoemen, afhankelijk van m’n tiep modchip BIOS. Err.. Aangezien ik de modchip BIOS Evolution-X heb, wordt dat xboxdash.xbe. Right? Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat ik dit zou doen.

Goed. Numero due is om in de XboxMediaCenter.xml file (met de main settings voor XBMC) aan te geven dat m’n <home> path location de E:/apps/xbmc folder wordt, en deze .xml file te bewaren in de xbmc folder.

De E;apps/xbmc? Jahahaa! De ‘xbmc’ folder gaat deze jongen straks naar de E;Apps: folder op de xBOX zette: aangezien die xbmp files in een E:/apps/xbmp directory zitten, kunnen de xbmc files ook naar zoiets toe. Anycase; in de .ini of .xml configuratie file van de Evolution-X zou te zien moeten zijn waar games en applications zijn geplaatst.

Goed. Ik brand die directory op lage snelheid naar een CD-RW en stop de cd in de xbox. Dus niks via FTP, dat was iets met ‘speciale kabels en slepen met je xBox’ dus laat ik lieverl liggen.

De truc is nu om via DVD2XBOX of een andere ‘filemanager’ zoals boXplorer, Xcommander, of die op XBMC, de zaak van de cd naar de E:/apps/ te kopieren.

Dit gaat nog een lastige staaltje worden begrijp ik, die DVD2XBOX versie leek niet echt gebruikersvriendelijk, maar ik moet eruit kunnen komen. Misschien is een alternatief om een bootable XBMC te maken, maar dat snapte ik niet 1-2-3.

Een ander alternatief is wellicht geheel ‘xbmc’ naar de E:/apps/xmbp folder te installeren? Alleen moet ik dan de Evox.ini file aanpassen?

En in de evox.ini moet ik zoiezo duimen dat er iets staat als ‘AutoAddItem "F:\Apps\"’. Indien niet dan moet ik die evox.ini file van m’n xbox afhalen (of een soortgelijke maken/downloaden), op m’n computer aanpassen en vervolgens terug kopieren.

Je ziet het; lastig lastig. Nederlandse uitgebreide handleidingen heb ik niet kunnen vinden, en ik nu pakweg 5 uurtjes gesurfd, dus het is tijd voor errr… HELP!

Bedankt!
Lowe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino, op een of andere manier is je build al 2 dagen niet gecompileerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
misschien geen oplossing voor je probleem maar ik zou er voor kiezen om je xbox met een "simpele"utpkabel aan je netwerk te hangen. je kunt films die op je compu staan via het netwerk op je xbox afspelen, je kunt software aanpassen met simpele ftp-programma's
kortom: een heleboel voordelen, je moet alleen even een kabeltje trekken

[ Voor 79% gewijzigd door argro op 03-04-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:25:
Schweino, op een of andere manier is je build al 2 dagen niet gecompileerd :(
Em, ja, was weekendje weg en m'n pc had zichzelf gereboot.....

Vanacht weer een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 18-10 12:22
Er is weer een nieuwe CVS build:

XboxMediaCenter (XBMC) 2005-04-01 CVS build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 15-10 20:15
Spam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:44:
[...]

Best inventief, alleen heb ik geen versterker, heb wel een oplossing gevonden op het internet:
http://www.cheaplpc.com/XIR/xireasy.asp
alleen kost dat 23 dollar maar dan hoef je niet zelf te gaan solderen (waar ik niet zo'n kei in ben)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.