Ervaringen Demon DSL-Express #15

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Largow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:25:
[...]

eh nee, hoezo? Ik heb alleen een upgrade gedaan, niet downgrade -> upgrade
Vanaf de 19de januari, mijn officieele upgradedatum, betaal ik 34,95 i.p.v. 29 euro.
Mensen die nu een 2k lijn hebben betalen tot april 39,95, daarna de nieuwe prijs. Toch?
De oude prijs van de 2/1 abonementen is 55 euro/maand
Dus dat scheelt zo'n 20 euro.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Vincent Bovelander schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:47:
[...]

Present :)

Nog geen bevestigingsmailtje gehad, maar ik zie wel dat de snelheid verhoogd is. Upstream helaas maar tot 800kbps, dat valt me een beetje tegen eigenlijk :(
Hier ook (81k op speedtest), maar heb het modem nog niet gereset.
Maar volgens mij moet je niet rekenen op een waarde boven de 90k, aangezien de maximale theoretische snelheid van het modem 864kbps is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Largow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Maar volgens mij moet je niet rekenen op een waarde boven de 90k, aangezien de maximale theoretische snelheid van het modem 864kbps is
Kijk, dat wist ik dan weer niet :)

Ander modem kopen dus? :P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Largow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Maar in principe zou je dan maximaal (die 864 kbps van het modem) kunnen uploaden zonder dat het je download beïnvloed of zit ik dan heel raar te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:46
Iemand al het beruchte `misschien komtie wel/niet` email van Demon gehad?

Hier nog niks binnen in ieder geval, maar ik heb dan ook het laagste abo, misschien dat ze niks versturen omdat er voor mij niks veranderd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Vincent Bovelander schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:09:
[...]

Kijk, dat wist ik dan weer niet :)

Ander modem kopen dus? :P
Die "Copperjet 810" haalt 960kbps, als je euro's over hebt voor 10k eventuele snelheidswinst.

@muse: als je de controlebitjes die verzonden worden niet meetelt in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:04:
[...]

De oude prijs van de 2/1 abonementen is 55 euro/maand
Dus dat scheelt zo'n 20 euro.
Yup je hebt gelijk, typo van mij. 39,95 55 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Largo op 18-01-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Largow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:28:
[...]

Die "Copperjet 810" haalt 960kbps, als je euro's over hebt voor 10k eventuele snelheidswinst.

@muse: als je de controlebitjes die verzonden worden niet meetelt in principe wel.
Dat dacht ik al ja, maar die 864 geldt voor de Zyxel modems toch? Misschien is het dan toch interessant voor mij om naar een ander modem te kijken. Haal ik toch weer een stuk hogere upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
als je modem traint op 800kbs moet je de 100kB/s. gewoon kunnen halen. Als je de 81 kB/s. haalt is je modem getarint op 648 kbs. Ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van de lijn.

Over een uurtje naar huis, ben benieuwd wat voor snelheid ik ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op dit moment een 1024 abbo(meer dan een jaar),
ik heb demon gemaild met, als ik nu upgrade naar het 2048 abbo of ik dan gewoon voor de rest van het jaar 35 euro ga betalen. Demon heeft me terug gemaild met: u kunt gerust upgraden, u gaat geen nieuw contract aan, het heeft verder geen gevolgen.
Hieruit moet je dus concludere dat ik gewoon kan upgraden? ik heb geleze dat bestaande abonnees pas vanaf april die aanbieding komt?
kan iemand me even dat uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Muse schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:38:
[...]

Dat dacht ik al ja, maar die 864 geldt voor de Zyxel modems toch? Misschien is het dan toch interessant voor mij om naar een ander modem te kijken. Haal ik toch weer een stuk hogere upload.
Ik heb met mijn Zyxel ook wel eens op 960 ingetraind. Hij staat nu op 930 dus ze kunnen wel meer aan dan wat Zyxel zelf aangeeft.
spokje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:12:
als je modem traint op 800kbs moet je de 100kB/s. gewoon kunnen halen. Als je de 81 kB/s. haalt is je modem getarint op 648 kbs. Ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van de lijn.

Theoretisch gezien heb je gelijk, maar door de overhead van ongeveer 10 % moet je delen door 10 ipv delen door 8. Als je modem intraint op 800kbps zul je ongever 80 kB/sec halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 18-01-2005 13:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
spokje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:12:

Mijn Zyxel stelt zich de ene keer in op 864 kbps upload en de andere keer op 896
De max upload die ik ooit gehaald heb is 97 kB/s (niet comprimeerbare rar-file van enkele 10-tallen MB's)
Dus dat delen-door-8-verhaal gaat niet op :)
Je moet ongeveer met zo'n 15% overhead rekening houden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Oh zo, ik dacht dat dat alleen zo was als je zeg van het maximale van je connectie uit ging. Dus zeg maar 1024 delen door 9.5 (dus 107) dus ik was er vanuit gegaan dat je die uplaod ook ongeveer kon halen, en dat daar de overhead dus al vanaf was.

Na ja ben benieuwd, ik post het vanmiddag nog wel effe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:29:
ik heb op dit moment een 1024 abbo(meer dan een jaar),
ik heb demon gemaild met, als ik nu upgrade naar het 2048 abbo of ik dan gewoon voor de rest van het jaar 35 euro ga betalen. Demon heeft me terug gemaild met: u kunt gerust upgraden, u gaat geen nieuw contract aan, het heeft verder geen gevolgen.
Hieruit moet je dus concludere dat ik gewoon kan upgraden? ik heb geleze dat bestaande abonnees pas vanaf april die aanbieding komt?
kan iemand me even dat uitleggen
Ja, gewoon upgraden. Je gaat zodra je op 2k/1k zit 34,95 betalen.
Zoals ik het lees gaan de bestaande 2k/1k gebruikers vanaf april het lagere tarief betalen.

Wat ze willen zeggen is: je gaat niet weer een jaarcontract aan als je upgrade. Je kunt ieder moment je abbo compleet opzeggen als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar es gemaild naar Demon of het zin had om mn 2mbit abo te verlagen naar 35 euro. Zij zeiden me dat ik beter even kon wachten omdat ze met "iets" zouden komen voor de bestaande leden. Ben benieuwd.

edit:
dat zal dan wel die prijsverlaging vanaf april zijn :( Had gehoopt op een 4-5mbit abo oid :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:31:
[...]

Ik heb met mijn Zyxel ook wel eens op 960 ingetraind. Hij staat nu op 930 dus ze kunnen wel meer aan dan wat Zyxel zelf aangeeft.

[...]

Theoretisch gezien heb je gelijk, maar door de overhead van ongeveer 10 % moet je delen door 10 ipv delen door 8. Als je modem intraint op 800kbps zul je ongever 80 kB/sec halen.
De score van 81k is voor speedtest erg netjes, top 5 als je kijkt naar de uploadresultaten in nederland per postcode. Dus daar ga ik maar niet aan sleutelen denk ik.

Ik zou eventuele vergelijkingen overigens willen beperken tot speedtest, individuele "records" lijken me niet relevant.....

[ Voor 5% gewijzigd door Largo op 18-01-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik wil dus ook gaan updaten naar dat 2mbit lijntje. Maar de onduidelijkhied begint me nu toch wel parten te spelen. Ik heb hierboven meerdere keren gelezen dat mensen via hun mail te horen kregen dat die prijs zou duren voor de rest van het contract. Maar aan de andere kant...
Prijzen zijn in Euro's inclusief BTW. De aanbiedingen gelden bij bestelling tussen 12 januari 2005 en 1 februari 2005. De verlaagde prijs van de 1024/512 pakketten geldt voor de duur van uw contract. Zie ook de toelichting.
Van de website. Daar hebben ze het alleen over de 1024/512 pakketten...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe lang doet demon er gemiddeld over om je abbo te upgreaden naar een snelle abbo ?

Ik heb vorige week de upgread aangevraagt, maar nog niets gehoord van demon.

[ Voor 33% gewijzigd door jhead22 op 18-01-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

jhead22 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:24:
Hoe lang doet demon er gemiddeld over om je abbo te upgreaden naar een snelle abbo ?

Ik heb vorige week de upgread aangevraagt, maar nog niets gehoord van demon.
Er staat iets in de voorwaarden dat de eerst volgende maand de upgrade gerealiseerd wordt, bij mij kwam dit er op neer dat dat de 2de week was in de eerst volgende maand. Ze streven echter om dit in de eerste week te realiseren. Echter toen ik het aanvoeg was het voor het eerst in een jaar dat het uberhaupt kon dus hadden ze het extra druk.

Ik heb nooit wat van ze gehoord totdat de upgrade een feit was ...

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 18-01-2005 14:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmzz, hier nog niet geupdate :P nog ff geduld dus :z

Edit @ muse: Ah ok, ben benieuwd of ze vandaag ook nog aan mijn connectie komen :)

[ Voor 46% gewijzigd door spokje op 18-01-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ze zijn bij mij bezig met de upgrade. Ineens paar keer achter elkaar een disconnect. Eens kijken op speedtest en ja hoor, 240 kb/s downstream. Upload gaf 75 kb/s, maar ik heb ook nog een aantal disconnects gehad, dus ze zijn nog bezig.
Geachte klant,

Als reactie op uw verzoek tot het verhogen van uw DSL Express
verbinding kan ik u mededelen dat wij uw verzoek verwerkt hebben en
dat uw verbinding vanaf 20-01-2005 de nieuwe snelheid moet hebben.
Demon zal vanaf dit moment het nieuwe tarief in rekening brengen.
Demon wilt u veel plezier wensen met de verhoogde snelheid van uw
DSL Express verbinding.
Maar nog wel zo'n beetje iedere 5-6 minuten een disconnect, dat is wat minder. :/ Vooral als je met emule bezig bent.

[ Voor 53% gewijzigd door Muse op 18-01-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Ik heb nu demon aan de lijn:
er werd gezegd dat de prijzen van de 1024 per 1 feb. veranderen en de prijzen van de 2048 per april.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major7 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:05:
Ik heb nu demon aan de lijn:
er werd gezegd dat de prijzen van de 1024 per 1 feb. veranderen en de prijzen van de 2048 per april.
Ja, voor mensen met 1024 verandert de prijs per 1 feb, en voor mensen met 2048 verandert de prijs per 1 april. Voor nieuwe klanten, ook voor mensen die willen upgraden van 1024 naar 2048, gelden de nieuwe prijzen nu al.
Het gaat hier dus niet om nieuwe, nog onbekende prijsveranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

Chiron

Moderator Discord
goed.. ik heb meer dan een jaar een 1024/512 lijntje, en als ik dat nu zou gaan upgraden zou ik meteen 34,95 betalen? ik kan dat nergens terugvinden, wil graag wat hardere 'bewijzen' voordat ik tot april aan 55 euro per maand vastzit ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:30:
goed.. ik heb meer dan een jaar een 1024/512 lijntje, en als ik dat nu zou gaan upgraden zou ik meteen 34,95 betalen? ik kan dat nergens terugvinden, wil graag wat hardere 'bewijzen' voordat ik tot april aan 55 euro per maand vastzit ;)
Ga naar www.dslexpress.nl, klik op 'mijn dsl express', log in, ga naar opties, ga naar 'upgraden van mijn account'. Daar kun je kiezen om te upgraden naar 2048, en de nieuwe prijs staat er dan bij. Kun je het zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
Heb vorige week 13-01-2005 upgrade aangevraagd naar 2048/1024.
Net thuis gekomen zag ik het mailtje dat ik per 20-01-2005 geupgrade zou zijn.
Net getest, modem effe geresset en zit al op de nieuwe snelheid :Y)
Neem aan dat ik direct de prijs van € 34.50 ga betalen vanaf 20-01-2005,want bij het upgraden zag ik deze prijs staan.

Ben overigens zeer tevreden met Demon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de nieuwsserver down is?
al meer dan een uur krijg ik de message: "Server is currently unavailable, please try again later"

ik gebruik grabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:36:
Klopt het dat de nieuwsserver down is?
al meer dan een uur krijg ik de message: "Server is currently unavailable, please try again later"

ik gebruik grabit
Werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Misschien is het al vaker naar voren gekomen, maar laat ze de prijs van de 8MBIT lijn ook gelijk verlagen..... 8)7

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:32:
[...]

Ga naar www.dslexpress.nl, klik op 'mijn dsl express', log in, ga naar opties, ga naar 'upgraden van mijn account'. Daar kun je kiezen om te upgraden naar 2048, en de nieuwe prijs staat er dan bij. Kun je het zelf zien.
verdomd ja klopt :) er staat gewoon NU 34,95... ach.. wat de hel.. net maar ff upgrade aangevraagd :)

nu nog op zoek naar een fatsoenlijk adsl modem dan, want ik heb zo'n gare zyxel waar ik de volledige upload niet mee zou kunnen halen....

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volg de demon topic al behoorlijke tijd. denk tot aan deel 13.. en toen ben ik gestopt met lezen. mede omdat ik tot nu toe weinig problemen met demon heb.

laatste tijd werkt demon toch niet helemaal lekker. ik weet dat er een tijd geleden een probleem was met 1 van de routers van demon in de regio amsterdam(waar ik dus woon), waardoor de ping te hoog werd. Ik speel niet online dus voor mij is dit geen probleem.

De laatste tijd doet mijn internet raar. als ik een pagina open, dan moet ik paar seconden wachten voordat de pagina wordt geladen. komt dit door de hoge ping?

als ik ping naar www.demon.nl dan heb ik een gemm. ping van 37 ms. niet laag... maar dit lijkt mij niet de oorzaak van het lange wachten met openen van de pagina's.... wie o wie weet waar dit probleem ligt?

ik heb trouwens een simpele sweex router, maar die heb ik sinds mijn demon lijn, en in principe geen problemen mee gehad. heb de router gereset en het modem ook, maar dit lijkt niet te helpen.

ik hoop niet dat mensen zeggen :lees het topic maar door... lijkt me iets te veel van het goede om 2 topics door te struinen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:02:
volg de demon topic al behoorlijke tijd. denk tot aan deel 13.. en toen ben ik gestopt met lezen. mede omdat ik tot nu toe weinig problemen met demon heb.

laatste tijd werkt demon toch niet helemaal lekker. ik weet dat er een tijd geleden een probleem was met 1 van de routers van demon in de regio amsterdam(waar ik dus woon), waardoor de ping te hoog werd. Ik speel niet online dus voor mij is dit geen probleem.

De laatste tijd doet mijn internet raar. als ik een pagina open, dan moet ik paar seconden wachten voordat de pagina wordt geladen. komt dit door de hoge ping?

als ik ping naar www.demon.nl dan heb ik een gemm. ping van 37 ms. niet laag... maar dit lijkt mij niet de oorzaak van het lange wachten met openen van de pagina's.... wie o wie weet waar dit probleem ligt?

ik heb trouwens een simpele sweex router, maar die heb ik sinds mijn demon lijn, en in principe geen problemen mee gehad. heb de router gereset en het modem ook, maar dit lijkt niet te helpen.

ik hoop niet dat mensen zeggen :lees het topic maar door... lijkt me iets te veel van het goede om 2 topics door te struinen....
bbned , babyxl?

bbned heeft grote ping problemen, dat lees je erg veel terug in de laatste topics. verder weet ik het ook niet, maar dat is wat ik lees, ik heb zelf geen ervaring hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Nou ik ben weer blij. De disconnects zijn nu weer helemaal weg. Ik heb het modem gereset en daarna was het weg. Nu zit ik lekker op 2048/1024 en de verbinding is perfect. Ik ben nog steeds blij met Demon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Muse, hoeveel up en down haal je nu als ik vragen mag? :)

[ Voor 19% gewijzigd door spokje op 18-01-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:58:
[...]

bbned , babyxl?

bbned heeft grote ping problemen, dat lees je erg veel terug in de laatste topics. verder weet ik het ook niet, maar dat is wat ik lees, ik heb zelf geen ervaring hiermee
ik heb bbned... zal morgen maar eens demon bellen.

maar rare is dat mijn ping wel ok is... (doe ik via msprompt.. ping www.demon.nl) of is er een betere manier om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24
pingen via cmd is een prima manier hoor ;)

Overigens heb ik een klote ping sinds het DSLAM onderhoud eind november hier in de wijk. Na heel veeel e-mails en heeeel veeeel telefoongesprekken heb ik eindelijk een DSL-Sletje aan de lijn kunnen krijgen.

Vervolgens met haar ruzie gehad (haar ja!!) omdat ze vond dat de ping (en de traagheid van de DNS Servers) geen taak van de ISP zijn. (Down & Up zijn wel gewoon goed, en volgens haar stopte daar de service van de ISP, ping hoort daar dus niet bij...)

Naja, per 1 April heb ik een jaar Demon, gelijk opzeggen die handel; ballenbedrijf...

Demon 2/1 over BaByXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
spokje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:40:
Muse, hoeveel up en down haal je nu als ik vragen mag? :)
Tuurlijk mag je dat:

Speedtest:
Downstream: 237 kb/s
Upstream: 75 kb/s

Nu moet ik wel zeggen dat speedtest niet helemaal accuraat is wat betreft de upload. De download klopt aardig, maar ik heb met een mail sturen en met emule al 88 kb/s gemeten met een dumeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ok, das positief, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Largow schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:28:
[...]

De Copperjet 810 van Allieddata is er in twee verschillende reviesies ondertussen. De met en de zonder snelheids ledjes maakt een verschil. Beide hebben een andere printplaat en DSL chipset.

't Is de combinatie met de hardware van jou verbinding op jou centrale in jou centrale. En nu zowel BaByXL als BBned twee verschillende door elkaar gebruiken in hun netwerken heeft het niet heel veel zin meer iets te zoeken wat jou lijn misschien 64kbit extra kan brengen.....

Dan nog, 't is geen vast gegeven en al zou er 1024kbit in je modem staan (of 896kbit wat heel reeël is) is nog niet gezegd dat je het haalt (delen door 10 of 9.5 ongeveer inderdaad).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Zojuist is het grote feest van de disconnects weer begonnen. :( Vanaf 6 uur vanavond was de verbinding goed, maar nu is iedere keer na 5 mins de verbinding gedurende 30-45 secs weg. Het DSL-lampje gaat dan ook even uit. Heel irritant, morgenochtend gelijk maar bellen als het dan nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:13:
Mensen, ik heb net iemand gesproken van Demon. Hij kon mij nog niet vertellen wat er precies gaat veranderen, maar er gaat wel iets veranderen (in ieder geval voor mensen die al een langer contract hebben - meer dan 1 jaar). Deze veranderingen zouden positief zijn en er zal je een keuze geboden worden :*) :P . Hij verzekerde mij daarnaast ook dat mij (en ik neem aan de rest ook), dinsdag een mailtje gestuurd gaat worden waarin alles uitgelegd en aangekondigd gaat worden.

Het lijkt me daarom verstandig om even dat mailtje af te wachten voordat je een upgrade gaat doen, misschien krijg je daar dinsdag nl. spijt van........
En... het is nu dinsdag, heeft Demon je nog iets gemaild? Ik ben wel benieuwd wat eraan gaat komen.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas nog niets ontvangen :( Ik ben ook erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik denk dat ik ze maar eens ga bellen......

Ok ik heb ze gebeld maar er is nog niets bekend, beetje belachelijk vind ik dat :( . Iemand van de sales zei wel dat ik eventueel wel kon down en upgraden

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van:1024/512 per direct lager zijn geworden en die van 2048/1024 pas per april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:03:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van:1024/512 per direct lager zijn geworden en die van 2048/1024 pas per april?
De 1024/512 was al aangekondigd in November geloof ik.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de voorwaarden die de dsl providers geven aan de isp's zoals Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Ben benieuwd, wij hebben de lijn al sinds 26-06-2003, dus kan haas niet wachten op wat er komen gaat....

B) :X

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Leuk zo'n helpdesk. Heb je na 20 mins eindelijk iemand aan de lijn:
ik: "sinds gisteren heb ik elke 5 mins een disconnect van 30-45 sec."
hd: "heeft u 'm al direct op het ISRA-punt getest, want het kan zijn dat uw splitter kapot is"
ik: "maar ik heb het pas sinds gisteren en toen had ik ook ineens de upgrade"
hd: "test nou maar op het ISRA-punt, als het dan nog is moet u een storingsmelding aan laten maken"
ik: "dus dan moet ik weer terugbellen en een half uur wachten?"
hd: "ja, dat klopt"
ik: "heel fijn"
hd: "fijne morgen nog!"
ik: "en bedankt hè!"

Ik ben het nu aan het testen, maar ik heb er een hard hoofd in. Het zou wel heel toevallig zijn dat mijn splitter kapot gaat op het momen dat ik upgrade krijg. :?

edit:
En ja hoor, daar is er weer één. Weer een half uur wachten op de helpdesk dan maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Muse op 19-01-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Muse schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:01:
Zojuist is het grote feest van de disconnects weer begonnen. :( Vanaf 6 uur vanavond was de verbinding goed, maar nu is iedere keer na 5 mins de verbinding gedurende 30-45 secs weg. Het DSL-lampje gaat dan ook even uit. Heel irritant, morgenochtend gelijk maar bellen als het dan nog steeds is.
Gebruik je een zyxel en/of is de dsl provider babyxl?
Zet maxtonelimit in je modem eens op bijv 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Vanmorgen heb ik een downgrade naar 1mbit aangevraagd. Als deze voltooid is en ik heb de nieuwe snelheden, ga ik weer upgraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik hoop voor je dat dat gaat werken. Het enige wat ik uit de recente gebeurtenissen en posts hier kan opmaken is dat ze maar een eind de ruimte in lullen daar bij Demon.

Het lijkt erop alsof ze zelf nog niet eens weten wat er allemaal gaat gebeuren. Ik laat het iig maar rusten tot nader bericht.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Puresmoker schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:28:
Ik hoop voor je dat dat gaat werken. Het enige wat ik uit de recente gebeurtenissen en posts hier kan opmaken is dat ze maar een eind de ruimte in lullen daar bij Demon.
Dan moet je beter lezen. Vergeet niet dat mensen hier voornamelijk komen om problemen te bespreken, en niet om lof te uiten.

Ik zou zelf trouwens ook gewacht hebben tot april, en onprofessioneel wil ik ze niet noemen.

[ Voor 44% gewijzigd door Largo op 19-01-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:10:
[...]

Dan moet je beter lezen. Vergeet niet dat mensen hier voornamelijk komen om problemen te bespreken, en niet om lof te uiten.

Ik zou zelf trouwens ook gewacht hebben tot april, en onprofessioneel wil ik ze niet noemen.
Inderdaad. Er zijn aardig wat mensen met dezelfde problemen (connectieverlies), maar het loopt ook niet echt storm ofzo. Wat ik wel constateer (ook op andere fora) is dat de demon-helpdesk eerst zegt dat je je modem op het is/ra punt moet aansluiten, ook als de klant vermoedt, of als achteraf blijkt, dat het probleem elders ligt ("waarom heb ik het probleem dan pas precies nadat ... is gebeurd?"). Dat is blijkbaar standaard beleid, maar dat is vast niet onterecht. Wel is het irritant als je allang weet dat het probleem niet daaraan ligt, en Demon zegt dat je dat eerst maar eens moet doen, maar het komt voort uit een algemeen beleid t.a.v. klachten over connectieverlies. Dat komt misschien over als 'eind in de ruimte lullen', maar dat is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:35:
[...]

Onder welk menu kan ik dat vinden? Ik gebruik inderdaad de Zyxel met BabyXL. Wat houdt die instelling in dan?
Er is nu een storingsmelding aangemaakt. Die dude van de helpdesk liet me heel het modem anders instellen. Onder andere op route ipv bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Muse schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:38:
[...]

Onder welk menu kan ik dat vinden? Ik gebruik inderdaad de Zyxel met BabyXL. Wat houdt die instelling in dan?
Er is nu een storingsmelding aangemaakt. Die dude van de helpdesk liet me heel het modem anders instellen. Onder andere op route ipv bridge.
1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
3. type in 'wan adsl maxtonelimit 10'
4. Enter

"Met het (CLI commando) "wan adsl maxtonelimit" is het mogelijk om het aantal bits per (upstream!) toon te verlagen. Hiermee kan een betere upstream SNR worden geforceerd. Bijvoorbeeld met "wan adsl maxtonelimit 10" naar 10 bits per toon. Dit gaat mogelijk ten koste van de upstreamsnelheid maar de verbinding wordt er wel stabieler door."

aldus Zyxel

[ Voor 29% gewijzigd door dolby op 19-01-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:56:
[...]

1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
4. Enter
Ok, bedankt. Ik had alle opties al door zitten kijken, maar ik kon niets vinden. Lekker snel gereageerd ook trouwens. ;)

edit:
Wat houdt deze optie in btw?

[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 19-01-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:03:
De prijzen van 1024/512 zijn voor bestaande klanten per januari 2005 goedkoper geworden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Largow schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:10:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:28:
[...]

Inderdaad. Er zijn aardig wat mensen met dezelfde problemen (connectieverlies), maar het loopt ook niet echt storm ofzo. Wat ik wel constateer (ook op andere fora) is dat de demon-helpdesk eerst zegt dat je je modem op het is/ra punt moet aansluiten, ook als de klant vermoedt, of als achteraf blijkt, dat het probleem elders ligt ("waarom heb ik het probleem dan pas precies nadat ... is gebeurd?"). Dat is blijkbaar standaard beleid, maar dat is vast niet onterecht. Wel is het irritant als je allang weet dat het probleem niet daaraan ligt, en Demon zegt dat je dat eerst maar eens moet doen, maar het komt voort uit een algemeen beleid t.a.v. klachten over connectieverlies. Dat komt misschien over als 'eind in de ruimte lullen', maar dat is het nu ook weer niet.
Even voor de duidelijkheid, Ik had het dus niet over connecie problemen want die heb ik niet. Ik doelde op de nieuwe abbo's waarover we gisteren al een mail zou krijgen.

Misverstand opgelost ???? :+

[ Voor 93% gewijzigd door Bornin op 19-01-2005 13:08 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Puresmoker schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:04:
[...]
[...]

Even voor de duidelijkheid, Ik had het dus niet over connecie problemen want die heb ik niet. Ik doelde op de nieuwe abbo's waarover we gisteren al een mail zou krijgen.

Misverstand opgelost ???? :+
Eh ja min of meer ;-)

Lees deze post: Verwijderd in "Ervaringen Demon DSL-Express #15"
Vage belofte van "iemand".... ik zou er op hopen, maar niet op rekenen.
Als je het mij vraagt upgrade Demon het per connectie snelheid. Als je alles ineens omgooit wordt je overspoeld door aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:56:
[...]

1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
4. Enter

"Met het (CLI commando) "wan adsl maxtonelimit" is het mogelijk om het aantal bits per (upstream!) toon te verlagen. Hiermee kan een betere upstream SNR worden geforceerd. Bijvoorbeeld met "wan adsl maxtonelimit 10" naar 10 bits per toon. Dit gaat mogelijk ten koste van de upstreamsnelheid maar de verbinding wordt er wel stabieler door."

aldus Zyxel
Hiermee lijkt de verbinding goed te zijn. De disconnects bijven in ieder geval uit. Vlak nadat ik het modem zo had ingesteld was er een vrij lange disconnect, maar daarna helemaal niet meer. Dus of dat nou aan deze instelling logt of dat ze het bij Demon gefixed hebben. Ik weet het niet. Upload moet ik zo nog even testen. Zit er nog een bepaalde range aan die waarden? Zodat ik eventueel wat kan finetunen.
edit:
ik heb wel op de site gezocht, maar ik kan het niet echt vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Muse op 19-01-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, ik wilde dat maxtone-commando ook proberen, maar ik heb mijn zyxel gewoon in bridgemodus en een q-tec 790RH als router eraan hangen, en die lijkt in elk geval al niet te benaderen via Telnet. Wel via webinterface, maar ik zie daar niet zo snel iets dat lijkt een mogelijkheid tot het instellen van een maxtone oid.
Ik heb wel een system log; ik heb te weinig technische kennis om er conclusies uit te trekken. Het is gepost in dit speciale haperingen-met-demon-topic. Een stukje van de code (misschien is het wel heel normaal, weetikveel):
code:
1
2
3
4
5
2005/01/18 21:02:54 : Entering RENEWING state.
2005/01/18 20:32:54 : dhcpc: Ready for user requests.
2005/01/18 20:32:54 : dhcpc: Entering BOUND state.
2005/01/18 20:32:54 : Got DHCPACK in renewing() (IP = 212.238.141.233, duration = 3600 secs)
2005/01/18 20:21:39 : Entering RENEWING state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:35:
[...]

Iemand enig idee of zoiets ook mogelijk is met een e-tech router? heb nml ook dat er na ongeveer een uur een minuut geen verbinding is. NIet super irritant, behalve als je aan het gamen bent.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Je moet het modem direct aan je pc hangen. Voor je pc een vast ip-adres instellen (192.168.1.33) en dan kun je telnet 192.168.1.1 doen. Wachtwoord is dan 1234 als je dat niet aangepast hebt.

Wat wel irritant is, is dat het zeker mijn lijn beïnvloed. Hij is nu wel stabiel en de snelheden zijn hetzelfde, maar gisteren kon ik 70 kb/s uploaden en dan nog maximaal downloaden. Nu lukt dat bij 40 kb/s al niet meer. :?

[ Voor 42% gewijzigd door Muse op 19-01-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Muse schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:58:
Je moet het modem direct aan je pc hangen. Voor je pc een vast ip-adres instellen (192.168.1.33) en dan kun je telnet 192.168.1.1 doen. Wachtwoord is dan 1234 als je dat niet aangepast hebt.

Wat wel irritant is, is dat het zeker mijn lijn beïnvloed. Hij is nu wel stabiel en de snelheden zijn hetzelfde, maar gisteren kon ik 70 kb/s uploaden en dan nog maximaal downloaden. Nu lukt dat bij 40 kb/s al niet meer. :?
Mijn adsl modem staat in bridge mode, kan je hem dan ook bereiken op 192.168.1.1 vanaf je pc als je modem nog wel online is ? Ik probeer hier vanaf mn linux doos te telnetten nadat ik het ip adres van eth0 (Netwerkkaart verbonden met zyxel modem) op 192.168.1.33 heb gezet, maar dit lukt niet :|

Ik heb overigens ook last van een instabiele verbiding nadat vandaag mijn verbinding is geupgrade van 1 mbit naar 2 mbit. Na een paar minuten stabiele connectie , is de connectie voor ongeveer 20 seconden weg. Heb net al modem op maxtonelimit 10 gezet (modem offline aan mn windows pc gehangen om te configureren) Helaas hielp deze setting niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
beuki schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:16:
[...]

Mijn adsl modem staat in bridge mode, kan je hem dan ook bereiken op 192.168.1.1 vanaf je pc als je modem nog wel online is ? Ik probeer hier vanaf mn linux doos te telnetten nadat ik het ip adres van eth0 (Netwerkkaart verbonden met zyxel modem) op 192.168.1.33 heb gezet, maar dit lukt niet :|

Ik heb overigens ook last van een instabiele verbiding nadat vandaag mijn verbinding is geupgrade van 1 mbit naar 2 mbit. Na een paar minuten stabiele connectie , is de connectie voor ongeveer 20 seconden weg. Heb net al modem op maxtonelimit 10 gezet (modem offline aan mn windows pc gehangen om te configureren) Helaas hielp deze setting niet...
Mijn modem staat ook in bridge mode. Ik heb gewoon statisch ip ingesteld en het lukte. Maxtone 10 & 11 werkt bij mij, maxtone 12 geeft weer een instabiele verbinding. Als nu blijkt dat er nog meer mensen met ons probleem zijn lijkt het me toch een foutje van Demon. Jij hebt ook Dermon via BabyXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmzz, ik helemaal blij omdat ik in poptray een mailtje van demon zag staan, blijkt het een reply te zijn op m'n mailtje omdat ik m'n ordernummer eerst niet kon vinden :z :P dat was ff een tegenvaller zeg :P

Zijn er nog meer mensen die nog niet geupgrade zijn of ben ik de enige? :P (donderdag 13 januari aangevraagd)

[ Voor 8% gewijzigd door spokje op 19-01-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:
Hmzz, ik helemaal blij omdat ik in poptray een mailtje van demon zag staan, blijkt het een reply te zijn op m'n mailtje omdat ik m'n ordernummer eerst niet kon vinden :z :P dat was ff een tegenvaller zeg :P

Zijn er nog meer mensen die nog niet geupgrade zijn of ben ik de enige? :P
Ik ben ook nog niet geupgrade. Ik heb afgelopen donderdag of vrijdag aangevraagd, óók zonder ordernummer. Maandag gewoon opnieuw gedaan toen ik in dit topic las waar ik dat ordernummer kon vinden. Nog geen reactie gehad.

Wat stond er in jouw mailtje dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

Zijn er nog meer mensen die nog niet geupgrade zijn of ben ik de enige? :P (donderdag 13 januari aangevraagd)
Voor 3 accounts een upgrade aangevraagd waarvan 2 bbned en 1 babyxl
babyxl is al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ah ok, hier bbned. Zal daar wel aan liggen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 09-09 11:55

haha precies hetzelfde mailtje hier :P ook donderdag de upgrade gemaild.. en nog geen resultaat.. (bbned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlubberZwijn schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:57:
[...]

haha precies hetzelfde mailtje hier :P ook donderdag de upgrade gemaild.. en nog geen resultaat.. (bbned)
gemaild? Je moet het wel via mijn dslexpress doen he. Als je mailt dan zul je vandaag wel een mail krijgen met het de mededeling dat upgraden mogeljik is, maar dat dat via de dsl express pagina moet. Die mail kreeg ik vandaag ook, nadat ik vorige week donderdag had gemaild, en daarna hier al las dat upgraden via die pagina moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, vraagje: wanneer mijn verbinding wegvalt, is ook het DSL-lampje uit. Dat gaat na een minuut ofzo knipperen, vervolgens blijft het aan. Internet doet het dan weer.
Is het nu zeker dat het aan Demon ligt? Tenminste, dat het niet aan mij ligt, maar buiten mijn huis, zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:24:
Goed, vraagje: wanneer mijn verbinding wegvalt, is ook het DSL-lampje uit. Dat gaat na een minuut ofzo knipperen, vervolgens blijft het aan. Internet doet het dan weer.
Is het nu zeker dat het aan Demon ligt? Tenminste, dat het niet aan mij ligt, maar buiten mijn huis, zeg maar?
Ik had precies hetzelfde en het ligt zeker niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 09-09 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:11:
[...]

gemaild? Je moet het wel via mijn dslexpress doen he. Als je mailt dan zul je vandaag wel een mail krijgen met het de mededeling dat upgraden mogeljik is, maar dat dat via de dsl express pagina moet. Die mail kreeg ik vandaag ook, nadat ik vorige week donderdag had gemaild, en daarna hier al las dat upgraden via die pagina moet.
uhm ja ik bedoelde eigenlijk via die site ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, maxtonelimit op 11 gezet (verbinding viel iets later alsnog weg), nu op 10. Kijken wat-ie doet.
maar ik vraag me af of het daaraan ligt. Kijk, als het er wel aan ligt, dan loopt dat modem 'vol', oid, en gaat ie 'trainen', en valt de verbinding even weg.
Is het logisch dat het dsl-lampje op dat moment uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
Mijn vraag was of ik ook per heden de nieuwe prijzen kreeg berekend

"
Aangezien u voor 12 januari een aanvraag heeft ingediend geldt ook voor u het volgende:

Bestaande klanten gaan op dit moment nog niet mee met de prijsverlaging. Aangezien u een contract heeft gesloten voor 55 euro per maand is het niet standaard dat uw prijs gelijk wordt gesteld aan eventuele aanbiedingen. In dit geval zijn wij hier echter intern wel over in onderhandeling. Mocht dit tot een prijswijziging leiden wordt u op de hoogte gehouden via een e-mail.

Met vriendelijke groet
"

Mijn contract loopt tot mei-juni
Ik had eerst 1024 maar per 12 januari een 2mbit
Moet ik dus toch nog tot mei-juni 55 euri betalen :(

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hebben jullie ook gelezen in de METRO (gratis krant in het openbaar vervoer) dat Demon daar ook advertenties heeft neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Justin2000 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:29:
Mijn vraag was of ik ook per heden de nieuwe prijzen kreeg berekend

"
Aangezien u voor 12 januari een aanvraag heeft ingediend geldt ook voor u het volgende:

Bestaande klanten gaan op dit moment nog niet mee met de prijsverlaging. Aangezien u een contract heeft gesloten voor 55 euro per maand is het niet standaard dat uw prijs gelijk wordt gesteld aan eventuele aanbiedingen. In dit geval zijn wij hier echter intern wel over in onderhandeling. Mocht dit tot een prijswijziging leiden wordt u op de hoogte gehouden via een e-mail.

Met vriendelijke groet
"

Mijn contract loopt tot mei-juni
Ik had eerst 1024 maar per 12 januari een 2mbit
Moet ik dus toch nog tot mei-juni 55 euri betalen :(
Ik snap het niet :? Had je net voordat de aanbieding er kwam een upgrade aangevraagd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:21:
Hebben jullie ook gelezen in de METRO (gratis krant in het openbaar vervoer) dat Demon daar ook advertenties heeft neergezet?
En ook dat hij bij de abo's tot 20euro 3de staat geloof ik en verder niet in de top 5 :) , maar ik vind het wel aso om bestaande klanten geen korting te geven en de nieuwe wel :/ ! Zo hanteren ze weer verschillende prijzen!
Misschien eens nadenken om met ze alle weg te gana naar ene goed alternatief?! Want ze leveren een slechtere service en gaan al voor de 2de keer beter om met nieuwe klanten dan hun vaste ''garde'' :| !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon gebeld (probleem: connectieverlies; wacht al 5 dagen op antwoord op mijn e-mail hierover); "wegens onvoorziene drukte kan de wachttijd oplopen tot meer dan een halfuur."

En dat om kwart over tien 's avonds. Ik denk dat er meer mensen zijn die willen upgraden of vragen hebben over hun verbinding. Ik wil snel geholpen worden, of anders steken ze hun upgrade maar waar de zon niet schijnt en ga ik ergens anders heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:33:
[...]

Voor 3 accounts een upgrade aangevraagd waarvan 2 bbned en 1 babyxl
babyxl is al gedaan.
Nog een laatste vraag, die connectieproblemen, ligt dat aan de lijn of aan het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:55:
[...]

Nog een laatste vraag, die connectieproblemen, ligt dat aan de lijn of aan het modem?
Kan beide zijn, werkt het wel beter nu met die andere setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:19:
[...]

Kan beide zijn, werkt het wel beter nu met die andere setting?
Ja, het is nu stabiel met wat snelheidsverlies. Dinsdag kon ik met een upload van 70 nog 2 MBit downloaden. Nu haal ik net aan de 1 MBit. Mja, ik wacht wel even af wat Demon doet, komend weekend probeer ik nog wel even de normale setting en anders ga ik maandag wel weer lekker bellen dat het nog steeds niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

bjck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:26:
[...]

De Copperjet 810 van Allieddata is er in twee verschillende reviesies ondertussen. De met en de zonder snelheids ledjes maakt een verschil. Beide hebben een andere printplaat en DSL chipset.

't Is de combinatie met de hardware van jou verbinding op jou centrale in jou centrale. En nu zowel BaByXL als BBned twee verschillende door elkaar gebruiken in hun netwerken heeft het niet heel veel zin meer iets te zoeken wat jou lijn misschien 64kbit extra kan brengen.....

Dan nog, 't is geen vast gegeven en al zou er 1024kbit in je modem staan (of 896kbit wat heel reeël is) is nog niet gezegd dat je het haalt (delen door 10 of 9.5 ongeveer inderdaad).
Mijn zyxel traint nu ook op 896. Was ik wel verbaast over gezien de statement van Zyxel zelf dat de max 864 is? Of is er inmiddels een revisie/firmware upgrade geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:31:
[...]

Ja, het is nu stabiel met wat snelheidsverlies. Dinsdag kon ik met een upload van 70 nog 2 MBit downloaden. Nu haal ik net aan de 1 MBit. Mja, ik wacht wel even af wat Demon doet, komend weekend probeer ik nog wel even de normale setting en anders ga ik maandag wel weer lekker bellen dat het nog steeds niet goed werkt.
Das mooi,maar daar kan Demon niets aan doen, zo werkt Adsl nu eenmaal.
De snelheden geleverd door de dsl providers vallen buiten de 'standaard' specs geloof ik.
Vandaar dat je nu bijv bij Tiscali een max upload ziet van 640, schijnt een boel problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Ik heb nu het abbo van 1024/512 en toen las ik op demon dat de prijzen naar beneden waren gegaan voor nieuwe klanten betaal nu 39 euro en voor het abbo van 2048 betalen nieuwe klanten maar 34.50 en geen 55 euro meer. Dus ik demon een mailje gestuurd en klantenservice gebeld ( had al iemand na 30 seconden aan de lijn :) :) ) en wat blijkt. ALs ik mijn abbo upgrade van 1024 naar 2048 geldt de prijs van 34.50 ook voor mij :9~ :9 :P . Dus voor de andere mensen met het 1024 abbo is het upgraden dus de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
chrisborst schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:30:
Ik heb nu het abbo van 1024/512 en toen las ik op demon dat de prijzen naar beneden waren gegaan voor nieuwe klanten betaal nu 39 euro en voor het abbo van 2048 betalen nieuwe klanten maar 34.50 en geen 55 euro meer. Dus ik demon een mailje gestuurd en klantenservice gebeld ( had al iemand na 30 seconden aan de lijn :) :) ) en wat blijkt. ALs ik mijn abbo upgrade van 1024 naar 2048 geldt de prijs van 34.50 ook voor mij :9~ :9 :P . Dus voor de andere mensen met het 1024 abbo is het upgraden dus de moeite waard
Mooi dat je dat even mededeeld, want dat was 200 posts terug ook al duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
chrisborst schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:30:
Bedankt voor de tip :X :z

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:41:
[...]

Das mooi,maar daar kan Demon niets aan doen, zo werkt Adsl nu eenmaal.
De snelheden geleverd door de dsl providers vallen buiten de 'standaard' specs geloof ik.
Vandaar dat je nu bijv bij Tiscali een max upload ziet van 640, schijnt een boel problemen te voorkomen.
Nu vind ik het zo ook wel best hoor, dat is het probleem niet. Het gaat mij erom dat ze met standaardinstellingen een instabiele lijn leveren. Die dude van de helpdesk komt ook niet even op het idee om de maxtone limit aan te passen.
Ik vind het geen probleem om mijn upload lager te zetten om max te kunnen downloaden, dat vind ik vrij normaal, alleen demon geeft mij een upgrade en dan ineens heb ik een onbruikbare lijn en moet ik 3-5 dagen wachten tot de storing verholpen is. Het lijkt mij dat je met het modem out-of-the-box een stabiele verbinding moet hebben. Dat is tenminste wat Demon beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 10:27
zijn er nu al dan demon gebruikers hier, waarvan de upgrade van 2048 (55) -> 2048 (35) al voltooid is?

Ik krijg echt niks te zien in het status venster als ik alles juist heb ingegeven.
Denk dat ik nog 2 dagen wacht. als ik niks hoor ga ik denk ik maar eerst downgrade en erna gelijk weer upgrade.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Zoiezo is nog niets geupdate van bbned, alleen babyxl is geupdate dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk demon te pakken gekregen over mijn connectieverlies, al weken- zelfs maandenlang. Komt door ruis op de lijn; ligt aan mijn bekabeling of aan de kwaliteit van het IS/RA-punt, zeggen ze. Daarbij noemde hij iets van "signaalverlies" (nee, iets anders, maar goed), van bijna 60 db. Dit is wat ik via Telnet op mijn Zyxel-modem ook heb geconstateerd: een "attenuation downstream" van 59.5 db.
Ligt dit inderdaad aan mijn bekabeling, denken jullie?
Ook heb ik wat testjes gedraaid. Ik snap van de resultaten niet veel, maar iemand onder jullie misschien wel. Komt-ie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
relative capacity occupation: 94% 
noise margin upstream: 4.0 db
output power downstream: 19.5 dbm
attenuation upstream: 31.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone   0- 31: 00 00 00 00 22 44 45 55 55 66 65 55 55 55 54 00 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 22 33 44 44 44 
tone  96-127: 43 24 44 44 44 44 33 33 33 32 23 33 32 33 20 20 
tone 128-159: 22 33 32 44 44 24 34 44 23 32 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 22 23 44 44 44 23 44 44 
tone 192-223: 24 04 44 24 02 22 22 20 20 20 23 30 30 00 22 22 
tone 224-255: 22 22 22 20 00 00 00 02 22 00 00 00 00 00 00 00 

relative capacity occupation: 43% 
noise margin downstream: 10.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 59.5 db
tone  96-127: 43 24 44 44 44 44 33 33 33 32 23 33 32 33 22 20 
tone 128-159: 22 33 33 44 44 34 44 44 03 32 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 20 23 44 44 44 23 44 44 
tone 192-223: 24 04 44 24 02 22 22 20 20 20 23 30 30 00 22 20 

wan adsl perfdata: 
near-end crc error interleaved = 3626
near-end hec error interleaved: 3338
far-end fec error fast: 7
far-end fec error interleaved: 7
far end crc error fast: 6
far end crc error interleaved: 20
far end hec error fast: 5
far end hec error interleaved: 7
error second in 15 min : 147
error second in 24hr: 336
error second after powerup: 326

Welke conclusies vallen hier uit te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002

aapelite

Do the kirby!

Ik heb Demon maar een mailtje gestuurd over het feit dat mijn snelheid nu al sinds maanden, (volgens mij bijna een jaar al) omlaag gegaan zijn met een kwart. Aan het begin had ik de maximale snelheid zon beetje (zon 950 down en 90 up) nu is dat omlaag gegaan naar rond de 700 en de 70. Ik vond dit een aardig verschil. De eerste keer kreeg ik als antwoord dat dat lag aan overboeking. Lekker kortaf mailtje was het ook. Nu mailde ik terug dat ik het gek vond dat mijn snelheid constant met een kwart verlaagd is door overboeking op mijn lijn, maximaal 25 op 1. Ik vond dit stug en heb hen dit gevraagd.
Mij werd vervolgens nog een kortaf duidelijk gemaakt dat ik niet moet klagen want mijn minimum is 2mbit en ik heb niet voor "niks"(zoals het in de mail stond) een 2 tot 8mbit lijn had.

Naja lijkt me een beetje lomp, ik betaalde tenslotte een tientje meer om een hogere down dan 2 mbit te hebben, maar ok. Daarnaast is het ondertussen ook geen tientje meer.

Een tweede vraag die ik hen gesteld had was of er nog een prijsverlaging zou komen voor de 8/1mbit lijn (ookwel 2tot8/1mbit lijn volgens hun :P). Het antwoord was dat hier nog niets over bekend was. Ook leuk dus, de overweging weer over te stappen naar iets anders komt meer en meer naar voren ondertussen.
De eerste 2 maanden heb ik niets te klagen gehad, maar sindsdien is er ergens met een onderhoud in februari een keer iemand met een kwart van mn snelheid vandoor gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:59:
Eindelijk demon te pakken gekregen over mijn connectieverlies, al weken- zelfs maandenlang. Komt door ruis op de lijn; ligt aan mijn bekabeling of aan de kwaliteit van het IS/RA-punt, zeggen ze. Daarbij noemde hij iets van "signaalverlies" (nee, iets anders, maar goed), van bijna 60 db. Dit is wat ik via Telnet op mijn Zyxel-modem ook heb geconstateerd: een "attenuation downstream" van 59.5 db. [...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
relative capacity occupation: 94% 
noise margin upstream: 4.0 db
output power downstream: 19.5 dbm
attenuation upstream: 31.5 db
tone  96-127: 43 24 44 44 44 44 33 33 33 32 23 33 32 33 20 20 
tone 128-159: 22 33 32 44 44 24 34 44 23 32 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 22 23 44 44 44 23 44 44 
tone 192-223: 24 04 44 24 02 22 22 20 20 20 23 30 30 00 22 22 

relative capacity occupation: 43% 
noise margin downstream: 10.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 59.5 db
tone  96-127: 43 24 44 44 44 44 33 33 33 32 23 33 32 33 22 20 
tone 128-159: 22 33 33 44 44 34 44 44 03 32 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 20 23 44 44 44 23 44 44 
tone 192-223: 24 04 44 24 02 22 22 20 20 20 23 30 30 00 22 20 
[...]

Welke conclusies vallen hier uit te trekken?
Zoals ik de data lees, heb je een paar pieken zitten op een paar frequenties (tone 9 - 30 bijv) waarop het modem dus meer data verstuurd dan op de andere kanalen.
Er zijn echter ook kanalen waarop helemaal niets wordt uitgezonden.
Dit zou erop kunnen duiden dat op een aantal frequenties het signaal ook werkelijk slechter is.
Wat je zou kunnen doen is de maxtonelimit op 5 zetten of zelfs op 4, om op die manier af te dwingen dat er een meer gelijkmatige verdeling ontstaat op alle frequenties.
Volgens mij heb je niet echt een heel erg rappe verbinding die zo'n beetje op de rand van de haalbare specificaties van ADSL zit, dus er is wel wat ruimte voordat de snelheid ook werkelijk ineen zakt.
De attenuation (uitleg in de openingspost) van de downstream zit wel zo'n beetje op de max waarde die je nog kunt hebben, dus dan zou je zeggen dat een gelijkmatiger verdeling van de tones geen gek idee zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:50:
[...]

Zoals ik de data lees, heb je een paar pieken zitten op een paar frequenties (tone 9 - 30 bijv) waarop het modem dus meer data verstuurd dan op de andere kanalen.
Er zijn echter ook kanalen waarop helemaal niets wordt uitgezonden.
Dit zou erop kunnen duiden dat op een aantal frequenties het signaal ook werkelijk slechter is.
Wat je zou kunnen doen is de maxtonelimit op 5 zetten of zelfs op 4, om op die manier af te dwingen dat er een meer gelijkmatige verdeling ontstaat op alle frequenties.
Volgens mij heb je niet echt een heel erg rappe verbinding die zo'n beetje op de rand van de haalbare specificaties van ADSL zit, dus er is wel wat ruimte voordat de snelheid ook werkelijk ineen zakt.
De attenuation (uitleg in de openingspost) van de downstream zit wel zo'n beetje op de max waarde die je nog kunt hebben, dus dan zou je zeggen dat een gelijkmatiger verdeling van de tones geen gek idee zou zijn.
Top, bedankt, ga ik even proberen. Klopt dat ik niet max eruithaal; downstream zit vrij stabiel op 850 kbps, upstream op 330 kbps. Upstream wil nog wel eens flucturen, maar over het algemeen zijn deze snelheden voor mij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

spokje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:35:
Zoiezo is nog niets geupdate van bbned, alleen babyxl is geupdate dacht ik.
Kan heel goed kloppen ja, ik heb bbned, week geleden de upgrade naar 2048/1024 aangevraagd maar de snelheid is nog steeds 512/256.

Toch maar weer eens demon bellen binnenkort

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de vraag hoe het zit met een prijsverlaging voor het 8mbit abbo kreeg ik het volgende antwoord
Tot mijn spijt kan ik het volgende mededelen,

Er is geen planning om de 8mb verbinding in prijs te laten dalen.
Misschien gebeurt dit wel in de nabije toekomst,
maar daar kan ik verder een beloftes over maken.
voorlopig betaal ik dus het volle pond. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
spokje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:32:
[...]

Ik snap het niet :? Had je net voordat de aanbieding er kwam een upgrade aangevraagd ofzo?
Ik heb dus sinds mei 2004 een 1024, begin januari 2005 heb ik upgrade aangevraagt naar een 2 Mbit (dus nog in mijn 1jaars contract periode).
12 Januari was dit gebeurd, maar mij word dus nu niet 34,50 berekend maar 55 euro.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Justin2000 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:24:
[...]

Ik heb dus sinds mei 2004 een 1024, begin januari 2005 heb ik upgrade aangevraagt naar een 2 Mbit (dus nog in mijn 1jaars contract periode).
12 Januari was dit gebeurd, maar mij word dus nu niet 34,50 berekend maar 55 euro.
Dan voel je je behoorlijk genaaid ja. Ik denk alleen niet dat je Dermon hier zomaar op kan afrekenen, afgezien van het feit dat bestaande abonnees meer betalen dan nieuwe, want toen de aktie inging was je feitelijk al een bestaande klant van 2 MBit.
Maar ja, het blijft lullig.
Ik ben nu pas over op 2 MBit, dus ik heb dubbele snelheid én ik ga minder betalen. Tja, het is altijd een gok als je iets koopt, een week later kan het in de aanbieding zijn. En dan denk je: |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:08:
op de vraag hoe het zit met een prijsverlaging voor het 8mbit abbo kreeg ik het volgende antwoord

[...]

voorlopig betaal ik dus het volle pond. :/
Ik wacht ook op een verlaging van het 8mbit abbo. Eigenlijk zit ik er over te denken om mijn lijn te downgraden naar een 2mbit omdat het prijsverschil nu echt behoorlijk geworden is: scheelt nu 30 euro! De vraag die ik mezelf moet stellen of ik het verlies in snelheid dat waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:56:
[...]

Ik wacht ook op een verlaging van het 8mbit abbo. Eigenlijk zit ik er over te denken om mijn lijn te downgraden naar een 2mbit omdat het prijsverschil nu echt behoorlijk geworden is: scheelt nu 30 euro! De vraag die ik mezelf moet stellen of ik het verlies in snelheid dat waard vind.
In elk geval weet je dat als je verbinding nu al vrijwel probleemloos is, dat je met 2/1 nog minder stabiliteitsproblemen zou moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Hier staat het beschreven
"
Demon DSL Express aanbieding
Verlaagd maandtarief 1024/512 en 2048/1024
Het verlaagde maandtarief voor deze abonnementen geldt voor iedere 1024/512 en 2048/1024 aansluiting die tussen 12 januari 2005 en 1 februari 2005 besteld wordt. Het maandtarief geldt voor de volledige duur van het contract en zal dus niet tussentijds verhoogd worden naar het normale tarief van 39 of respectievelijk 55 euro.
"
jammer dat ik net wat dagen te vroeg om een lijnupgrade heb gevraagt

PV opbrengst

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!