Hm, mijn probleem is: "Incompatibility with Native POSIX Thread Library (NPTL)"
Lekker, glibc weer opnieuw compilen dus zonder NPTL...
Lekker, glibc weer opnieuw compilen dus zonder NPTL...

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| export PATH=/home/jeroen/adm5120/newdist/buildroot/staging_dir/bin:$PATH export CC=mipsel-linux-uclibc-cc export CPP=mipsel-linux-uclibc-cpp export HOST_CC=i386-linux-gcc export HOST_CPP=i386-linux-gpp export LD=mipsel-linux-uclibc-ld export AR=mipsel-linux-uclibc-ar export RANLIB=mipsel-linux-uclibc-ranlib export CFLAGS="-Os -msoft-float" echo 'Configure met ./configure --host=i386-linux \ --target=mipsel-linux-uclibc --prefix=/home/jeroen/adm5120/newdist/install/usr' |
[ Voor 19% gewijzigd door Sprite_tm op 20-01-2005 17:41 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
/tmp/cc57mgqy.s: Assembler messages: /tmp/cc57mgqy.s:972: Error: operation combines symbols in different segments make[3]: *** [libgcc/./_divdi3.o] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/toolchain_build_mipsel/gcc-3.3.5-initial/gcc' make[2]: *** [libgcc.a] Error 2 make[2]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/toolchain_build_mipsel/gcc-3.3.5-initial/gcc' make[1]: *** [all-gcc] Error 2 make[1]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/toolchain_build_mipsel/gcc-3.3.5-initial' make: *** [/home/gerjan/Sweex/buildroot/toolchain_build_mipsel/gcc-3.3.5-initial/.compiled] Error 2 flaptop buildroot #
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| ../../../include/asm/socket.h:86: error: conflicting types for 'SOCK_DGRAM' ../../../include/bits/socket.h:43: error: previous definition of 'SOCK_DGRAM' was here ../../../include/asm/socket.h:87: error: conflicting types for 'SOCK_STREAM' ../../../include/bits/socket.h:46: error: previous definition of 'SOCK_STREAM' was here ../../../include/asm/socket.h:88: error: conflicting types for 'SOCK_RAW' ../../../include/bits/socket.h:49: error: previous definition of 'SOCK_RAW' was here ../../../include/asm/socket.h:89: error: conflicting types for 'SOCK_RDM' ../../../include/bits/socket.h:51: error: previous definition of 'SOCK_RDM' was here ../../../include/asm/socket.h:90: error: conflicting types for 'SOCK_SEQPACKET' ../../../include/bits/socket.h:53: error: previous definition of 'SOCK_SEQPACKET' was here ../../../include/asm/socket.h:91: error: conflicting types for 'SOCK_PACKET' ../../../include/bits/socket.h:60: error: previous definition of 'SOCK_PACKET' was here make[4]: *** [__h_errno_location.o] Error 1 make[4]: Leaving directory `/root/buildroot/toolchain_build_mipsel/uClibc-0.9.27/libc/misc/internals' make[3]: *** [_dir_internals] Error 2 make[3]: Leaving directory `/root/buildroot/toolchain_build_mipsel/uClibc-0.9.27/libc/misc' make[2]: *** [_dir_misc] Error 2 make[2]: Leaving directory `/root/buildroot/toolchain_build_mipsel/uClibc-0.9.27/libc' make[1]: *** [_dir_libc] Error 2 make[1]: Leaving directory `/root/buildroot/toolchain_build_mipsel/uClibc-0.9.27' make: *** [/root/buildroot/toolchain_build_mipsel/uClibc-0.9.27/lib/libc.a] Error 2 |
[ Voor 100% gewijzigd door neographikal op 20-01-2005 21:24 ]
_@/'
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| xport PATH=/export/tools/mipsel-linux-uclibc/bin:$PATH export CC=mipsel-linux-uclibc-cc export CPP=mipsel-linux-uclibc-cpp export HOST_CC=i386-linux-gcc export HOST_CPP=i386-linux-gpp export LD=mipsel-linux-uclibc-ld export AR=mipsel-linux-uclibc-ar export RANLIB=mipsel-linux-uclibc-ranlib export CFLAGS="-Os -msoft-float" |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| checking whether we are cross compiling... yes checking for suffix of executables... checking for suffix of object files... o checking whether we are using the GNU C compiler... yes checking whether gcc accepts -g... yes checking if the compiler supports function prototypes... yes checking build system type... Invalid configuration `mipsel-linux-uclibc': system `uclibc' not recognized configure: error: /bin/sh ./config.sub mipsel-linux-uclibc failed root@sander:~/nzbget-0.1.2# |
[ Voor 83% gewijzigd door neographikal op 20-01-2005 23:28 ]
Als je nou een pc neemt als centrale server met media, zou je dan in een paar kamers een routertje met usb audio kunnen gebruiken als client(zoiets als hierboven staat beschreven, maar dan zonder vid. natuurlijk)? Hoef je tenminste niet zo'n logge pc neer te zetten in elke kamer.Command Cubes - Smart Home Media Jukebox Software
You can now connect your stereo or your full house audio amplifier to any computers within your home. Once you have installed the server software on your home network the Command Cube clients are able to send their audio and video to any remote zone on the network. This configuration allows you to have an audio server in a centralized location within your home and have multiple touch screen interfaces anywhere throughout your house.
Probleem is wel dat al die routertjes hetzelfde macadres hebben.Robindev schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:07:
ik kwam laatst dit tegen op een site:
[...]
Als je nou een pc neemt als centrale server met media, zou je dan in een paar kamers een routertje met usb audio kunnen gebruiken als client(zoiets als hierboven staat beschreven, maar dan zonder vid. natuurlijk)? Hoef je tenminste niet zo'n logge pc neer te zetten in elke kamer.
Mischien kan je via uart nog zelfs dingen als lichten aansturen.
Is dit uitvoerbaar?
Dat is dus precies wat ik aan het researchen ben,Robindev schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:07:
ik kwam laatst dit tegen op een site:
[...]
Als je nou een pc neemt als centrale server met media, zou je dan in een paar kamers een routertje met usb audio kunnen gebruiken als client(zoiets als hierboven staat beschreven, maar dan zonder vid. natuurlijk)? Hoef je tenminste niet zo'n logge pc neer te zetten in elke kamer.
Mischien kan je via uart nog zelfs dingen als lichten aansturen.
Is dit uitvoerbaar?
openkat.nl al gezien?
Het nieuwe scriptje:Sprite_tm schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:33:
Neographikal: Probeer es als target ipv mipsel-linux-uclibc mipsel-linux te pakken? Moet je misschien nog wat symlinkjes maken van mipsel-linux-uclibc-* naar mipsel-linux-*, maar dat werkte iig bij een aantal programma's bij mij.
Robindev: In principe wel, in de praktijk is helaas de USB-driver net op een plaats stuk waar de protocolondersteuning van een evt. usb-audio-device afgehandeld word. Als dat gefixt is kan het idd, maar de fout is nogal moeilijk te vinden, iig voor een USB-n00b als ik.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| export PATH=/export/tools/mipsel-linux-uclibc/bin:$PATH export CC=mipsel-linux-cc export CPP=mipsel-linux-cpp export HOST_CC=i386-linux-gcc export HOST_CPP=i386-linux-gpp export LD=mipsel-linux-ld export AR=mipsel-linux-ar export RANLIB=mipsel-linux-ranlib export CFLAGS="-Os -msoft-float" |
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@sander:~# ls /export/tools/mipsel-linux-uclibc/bin/ mipsel-linux-addr2line@ mipsel-linux-ld@ mipsel-linux-size@ mipsel-uclibc-cc@ mipsel-uclibc-objcopy@ mipsel-linux-ar@ mipsel-linux-ldd@ mipsel-linux-strings@ mipsel-uclibc-cpp@ mipsel-uclibc-objdump@ mipsel-linux-as@ mipsel-linux-nm@ mipsel-linux-strip@ mipsel-uclibc-gcc* mipsel-uclibc-ranlib@ mipsel-linux-cc@ mipsel-linux-objcopy@ mipsel-uclibc-addr2line@ mipsel-uclibc-ld* mipsel-uclibc-size@ mipsel-linux-cpp@ mipsel-linux-objdump@ mipsel-uclibc-ar@ mipsel-uclibc-ldd* mipsel-uclibc-strings@ mipsel-linux-gcc@ mipsel-linux-ranlib@ mipsel-uclibc-as@ mipsel-uclibc-nm@ mipsel-uclibc-strip@ root@sander:~# |
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 21-01-2005 11:29 ]
true trueSprite_tm schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:38:
Nope, ik mis de usb-shci bestanden waar de driver voor de ADM5120 host controller instaan. En conder hostcontroller kan je nog zoveel usb apparaten ondersteunen, maar word aansturen een tikkie lastig.
[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 21-01-2005 15:20 ]
En gaat de geluidskaart op de router nu helemaal niet werken?BMRS schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:51:
Sprite, hoe heb je nu die usb geluidskaart gesoldeerd? Hoe heb je alles aan die o zo kleine IC aangesloten? En heb je experimenteerboard gebruikt? Want ik wil hem nu gaan namaken, het schema en zo dat snap ik wel.
_@/'
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| export PATH=/buildroot/build_mipsel/staging_dir/bin:$PATH export CC=mipsel-linux-uclibc-cc export CPP=mipsel-linux-uclibc-cpp export HOST_CC=i386-linux-gcc export HOST_CPP=i386-linux-gpp export LD=mipsel-linux-uclibc-ld export AR=mipsel-linux-uclibc-ar export RANLIB=mipsel-linux-uclibc-ranlib export CFLAGS="-Os -msoft-float" #echo 'Configure met ./configure --host=i386-linux \ #--target=mipsel-linux-uclibc --prefix=/home/jeroen/adm5120/newdist/install/usr' |
1
| check wether we are crosscompiling no |
[ Voor 150% gewijzigd door neographikal op 21-01-2005 21:51 ]
In file included from proto.h:29, from color.c:30: nano.h:66:20: curses.h: No such file or directory In file included from color.c:30: proto.h:67: error: parse error before '*' token proto.h:67: warning: data definition has no type or storage class proto.h:143: error: parse error before "curses_ended" proto.h:143: warning: data definition has no type or storage class proto.h:161: error: parse error before "bool" proto.h:172: error: parse error before "open_file" proto.h:172: warning: data definition has no type or storage class proto.h:278: error: parse error before "save_cutbuffer" proto.h:322: error: parse error before "do_wrap" proto.h:322: warning: data definition has no type or storage class proto.h:414: error: parse error before "bool" proto.h:447: error: parse error before "parse_num" proto.h:447: warning: data definition has no type or storage class proto.h:497: error: parse error before '*' token proto.h:512: error: parse error before '*' token make[3]: *** [color.o] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/nano-1.3.4/src' make[2]: *** [all-recursive] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/nano-1.3.4' make[1]: *** [all] Error 2 make[1]: Leaving directory `/home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/nano-1.3.4' make: *** [/home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/nano-1.3.4/src/nano] Error 2
/home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/genext2fs-1.3/genext2fs -i 670 -b 6268 \ -d /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/root -q -D target/default/device_table.txt /home/gerjan/Sweex/buildroot/root_fs_mipsel.ext2 /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/genext2fs-1.3/genext2fs: couldn't allocate a block (no free space) make: *** [ext2root] Error 1
[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 21-01-2005 20:41 ]
Toen ik die probeerde te gebruiken (mn eerste keuzeneographikal schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:57:
Osi, probeer anders eens mijn .config te gebruiken, hopelijk kom je daar iig heelhuids doorheen. Als we dan weten hoe we dingen moeten crosscompilen, dan kunnen we altijd nano nog zelf crosscompilen
1
| . mijnsettings.sh |
[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 22-01-2005 20:21 ]
Nu heb ik wel via google het volgende gevonden. Maar ik kan er niet direct iets zinvols uit opmaken iemand anders?? Ik zie een blocksize van 14162 ik neem aan dat dit in kb's is dus is die te groot?/bin/sh: line 1: [: -ge: unary operator expected
#-@find /buildroot/build_mipsel/root/lib -type f -name \*.so\* | xargs /buildroot/build_mipsel/staging_dir/bin/mipsel-linux-uclibc-strip --remove-section=.comment --remove-section=.note --strip-unneeded 2>/dev/null || true;
/buildroot/build_mipsel/genext2fs-1.3/genext2fs -i 789 -b 216 \
-d /buildroot/build_mipsel/root -q -D target/default/device_table.txt /buildroot/root_fs_mipsel.ext2
number of blocks too low, increasing to 14162
/buildroot/build_mipsel/genext2fs-1.3/genext2fs: couldn't allocate a block (no free space)
make: *** [ext2root] Fout 1
[ Voor 98% gewijzigd door jongerenchaos op 22-01-2005 20:54 ]
flaptop build_mipsel # pwd /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel flaptop build_mipsel # du -sh ./root/ 11M ./root/
[ Voor 17% gewijzigd door jongerenchaos op 22-01-2005 21:11 ]
find /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/root/lib -type f -name \*.so\* | xargs /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/staging_dir/bin/mipsel-linux-uclibc-strip --remove-section=.comment --remove-section=.note --strip-unneeded 2>/dev/null || true; /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/genext2fs-1.3/genext2fs -i 642 -b 1944 \ -d /home/gerjan/Sweex/buildroot/build_mipsel/root -q -D target/default/device_table.txt /home/gerjan/Sweex/buildroot/root_fs_mipsel.ext2 flaptop buildroot #
flaptop buildroot # ls -l root_fs_mipsel.ext2 -rw-r--r-- 1 root root 1990656 Jan 22 21:51 root_fs_mipsel.ext2
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 22-01-2005 22:02 ]
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:11 ]
[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 23-01-2005 13:46 ]
Jup, maar dan moet je wel je root op je usb stick hebben of over nfs ofzo, die 2 meg is veel te klein daarvoor...Soul_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:39:
Is het ook mogelijk om een w-lan usb adapter aan usb poort te hangen van de router ?
enzo internet te sharen met een laptop ?
[ Voor 9% gewijzigd door Soul_ op 24-01-2005 02:09 ]
Die tekening staat wel ergens in 't begin van het topic..Soul_ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:42:
op pagina 16 onderaan staat er hoe je die root op usb stick krijgt maar lukt dit met elke linux versie, ik heb hier nog fedora core 2
is er ook een gevaar dat usb stick ervan stuk gaat ?
SA007 heb je toevallig ook een tekening van hoe je de max232 juist aansluit ?
Ik wil eigenlijk een shell draaien met een bnc of eggdrop erop is dit mogelijk en heeft iemand daar wat meer info over ?
(ben noob op gebied van routers zoals je al merkt, maar kan nog altijd veel leren)
Een howto is ook altijd erg handigjongerenchaos schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:03:
Kan iemand mij vertellen hoe ik bijvoorbeeld een shoutcast server mee kan compileren met de huidige programma's die in het pakket zitten van EdiLinux. Ik krijg er namelijk al werkende BIN files uit die ik kan uploaden
1
2
3
| configure: error: exceptions not supported by your compiler, if you need a special flag try CXXFLAGS="-flag-to-enable-exceptions" ./configure root@sander:~/nget-0.27.1# |
[ Voor 56% gewijzigd door neographikal op 24-01-2005 12:44 ]
BMRS schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:51:
Sprite, hoe heb je nu die usb geluidskaart gesoldeerd? Hoe heb je alles aan die o zo kleine IC aangesloten? En heb je experimenteerboard gebruikt? Want ik wil hem nu gaan namaken, het schema en zo dat snap ik wel.
BMRS schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:27:
[...]
En gaat de geluidskaart op de router nu helemaal niet werken?
_@/'
[ Voor 10% gewijzigd door jongerenchaos op 24-01-2005 12:40 ]
1
2
| # nget /usr/bin/nget: 1: Syntax error: "(" unexpected |
[ Voor 47% gewijzigd door jongerenchaos op 24-01-2005 14:18 ]
Ik denk niet dat het in de rechten zit, hij wordt immers wel gewoon uitgevoerd. Maar ik krijg een syntax error (bij een c++ gecompilde filejongerenchaos schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:17:
@ Neo
Ik ken dit probleem ik ben er ook nog niet direct achter hoe je dit kunt oplossen.Zou je hem misschien anders moeten CHMOD-ten? Ik ben er al wel achter hoe je het MAC adres e.d kunt veranderen als ik het niet verkeerd zie
[ Voor 26% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-01-2005 14:56 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Ibex op 25-01-2005 22:12 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik zou denken dat ie een config-file ofzo wil en dat daar iets fout in is? 't Kijkt me idd best knap dat een correct gecompiled programma begint te zeiken over zn eigen broncodeneographikal schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:33:
[...]
Ik denk niet dat het in de rechten zit, hij wordt immers wel gewoon uitgevoerd. Maar ik krijg een syntax error (bij een c++ gecompilde file)
Om toch nog even te antwoorden, deze zijn dus alleen voor het pjt package, die heeft meer pinnen.Ibex schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:11:
Ik ga dus ook beginnen aan mijn usb-geluidskaart. Of het gaat lukken is een andere zaak, maar ik wil graag mijn kunnen vergroten, en het lijkt me een leuk project.
Toch enkele vragen:
• Ik veronderstel dat ik me moet baseren op het schema pg 28 van de datasheet van de PCM2705. Echter, de puze, next, mute,... knoppen zijn aangesloten op iets wat "suspend" heet. Wat is dat, en waar loopt die pijl naartoe? Ik veronderstel dan ook dat Dout (pin 17) naar dezelfde pijl moet lopen.
Dat kan heel goed, je kunt alleen play/pause en next track niet implementeren• Ik heb dus blijkbaar de DB-package, met 28 pinnetjes. Op pagina 27 zie ik een schema voor de 2704. Echter, ik wil een geluidskaart maken om een koptelefoon oid op aan te sluite, zoals het schema met de 2706PJT op pg 28. Is dit te doen met de 2705DB, welke ik heb?
Suspend is een output die aangeeft of de chip al dan niet in suspend mode staat (pagina 7). Het is waarschijnlijk bedoeld voor als je iets maakt met meer onderdelen om daarmee iets van een versterker uit te schakelen als de chip in suspend staat en er geen geluid wordt geproduceerd.• Wat is de "SUSPEND" op de schema's? Misschien kan ik dan op mijn eigen vinden waarop ik het moet aansluiten.
Vcc & gnd, klopt. alle vcc moet je aan elkaar vastmaken. De stroomvoorziening wordt geregeld door de chip zelf, vanuit vbus.• De doorzichtige pijltjes naar beneden toe zijn de GND neem ik aan?
• De platte T-stukjes naar boven toe zijn de Vcc (+5V) neem ik aan?
Ik probeer even zelf een schema te tekenen.
Dankje. Ik heb nu even een schama geschetst op papier. Enkel nu nog eens overtekenen in eagle oid, maar dat zal dan voor morgen zijn; eagle werkt allesbehalve vlotjesHopeloosje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 08:15:
Om toch nog even te antwoorden, deze zijn dus alleen voor het pjt package, die heeft meer pinnen.
Dat kan heel goed, je kunt alleen play/pause en next track niet implementeren
Suspend is een output die aangeeft of de chip al dan niet in suspend mode staat (pagina 7). Het is waarschijnlijk bedoeld voor als je iets maakt met meer onderdelen om daarmee iets van een versterker uit te schakelen als de chip in suspend staat en er geen geluid wordt geproduceerd.
Vcc & gnd, klopt. alle vcc moet je aan elkaar vastmaken. De stroomvoorziening wordt geregeld door de chip zelf, vanuit vbus.
Tja vanalles
Is al eerder in dit topic genoemd, ook wat betreft de cardlezer. Router ondersteunt USB1.1 en de cardlezer zou je ff terug moeten zoekenvso schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:47:
Super ! project !,
Vraagje is hoe zit dat met USB is dat nu 1.0/1.1/2.0 ?
misschien een simpel idee maar is het niet handig om een 6-1 cardlezer er op te mikken ? gezien je hierop wat HD-space kan toevoegen en dan dit kan gebruiken als File system ? dingen zijn zo klein .. en goedkoop dat je die er best wel bij kan plaatsen.
Verwijderd
USB1.1 is 12Mbit en USB1.0 maar 1.5MbitVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:28:
Was het enige verschil tussen 1.0 en 1.1 niet de hoeveelheid vermogen die de poort kon leveren? Dan zou het namelijk afhankelijk zijn van hoe je de voeding aanbiedt aan de poort of het 1.0 of 1.1 is. (met die voedingsregelaar die veel mensen hier erin bouwen zal je vast wel die 500mA kunnen leveren die vereist is bij 1.1)
@Sprite_tm: Waarom heb je perse isochronous USB nodig voor je geluidskaart? Als er een buffer aan je geluidskaart zit moet burst (of heette het nou block) USB toch ook gewoon kunnen voor geluid?
[ Voor 54% gewijzigd door vso op 26-01-2005 23:26 . Reden: toevoegin usb2.0 meuk ]
Tja vanalles
1
2
3
| root@sander:/buildroot/root_fs/bin# file cp cp: ELF 32-bit LSB executable, MIPS, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), stripped root@sander:/buildroot/root_fs/bin# |
hmm dat zou ook nog heel goed kunnen idd. Ik zal er straks eens naar kijkenSprite_tm schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:58:
VSO: Technisch is het enige verschil met een Linux-router dat 'ie geen tweede Ethernet-interface heeft. Wat mij betreft mag je ook spul daarover hier posten. Let wel goed over de waarschuwing: Er is verschrikkelijk veel over de NSLU2 te vinden, er zijn namelijk al meer mensen bezig geweest die dingen te hacken.
jeroen@laptop:~/adm5120/newdist/thttpd-2.25b$ file thttpd
thttpd: ELF 32-bit LSB MIPS-I executable, MIPS, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), not stripped
Kan je die 'gecompilede' file eens bekijken? Is dat niet toevallig een (ba)sh-wrapper voor de uiteindelijke binary die ivm een incompatibiliteit met busyboxs Ash niet lekker draait?
nee dat was weer het nadeel inderdaad dat hij geen tweede ethernet interface had de reden waarom ik het hier poste was dat ik ook zag dat ze met firmware modding bezig waren welleenswaar geen MIPS proc maar de toolkits en info kan ook voor jullie handig zijn ?Sprite_tm schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:58:
VSO: Technisch is het enige verschil met een Linux-router dat 'ie geen tweede Ethernet-interface heeft. Wat mij betreft mag je ook spul daarover hier posten. Let wel goed over de waarschuwing: Er is verschrikkelijk veel over de NSLU2 te vinden, er zijn namelijk al meer mensen bezig geweest die dingen te hacken.
Tja vanalles
[ Voor 28% gewijzigd door MisterData op 28-01-2005 13:41 ]
beperkte info over de Asus WL500gx, met USB2.0 en is een Router...vso schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:47:
[...]
nee dat was weer het nadeel inderdaad dat hij geen tweede ethernet interface had de reden waarom ik het hier poste was dat ik ook zag dat ze met firmware modding bezig waren welleenswaar geen MIPS proc maar de toolkits en info kan ook voor jullie handig zijn ?
is het niet handig om btw de firmware hacking niet in een apart topic in NOS te dumpen ? wellicht dat de NOS-ers jullie ook een helpende hand kunnen bieden?
Jammer is dat de USB2.0 devices die ik vond NAS waren en geen router, meerendeel kon printer /HD wel sharen maar via 1.1?
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Antiloop schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:49:
[...]
beperkte info over de Asus WL500gx, met USB2.0 en is een Router...
http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=67
Tja vanalles
[ Voor 13% gewijzigd door nzyme op 29-01-2005 00:45 ]
| Hardcore - Terror |
Om welke firmware gaat het? De v2 of v3-firmware?Hellraizer schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:37:
@DanielB
heb ff de nieuwste firmware door
http://sprite.student.utw...000021/draaitditlinux.php
getrokken, en helaas... de linksys heb geen linux by defaultdus weinig hoop DENK IK........
[ Voor 18% gewijzigd door DanielB op 29-01-2005 09:31 ]
| Hardcore - Terror |
Hellraizer schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:31:
offtopic:
hoe krijg ik ALLE pages in 1 , dus zonder ik op 1 scherm het hele topic kan volgen...
Routerhackingxxxxxxxxx
wat wast nogmaar
[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 29-01-2005 11:33 ]
| Hardcore - Terror |
Hellraizer schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:31:offtopic:
hoe krijg ik ALLE pages in 1 , dus zonder ik op 1 scherm het hele topic kan volgen...
Routerhackingxxxxxxxxx
wat wast nogmaar
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:38 ]
[ Voor 5% gewijzigd door nzyme op 31-01-2005 11:04 ]
| Hardcore - Terror |
Deze link werkt nòg beterMisterData schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:39:
Misschien een nuttige tip voor de mensen die met USB en PCM2705-chips aan de gang willen: bij de Conrad hebben ze voor €9,95 een USB-stick achtige geluidskaartBestelnummer 99 42 48-55 (zal ook wel op de site staan?)
[edit]
hier dus
[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 02:17 ]
Verwijderd
Ben benieuwd of het werktJeroenM_tbs schreef op maandag 31 januari 2005 @ 02:16:
[...]
Deze link werkt nòg beter:
http://www.conrad.nl/scri...ge_to_display=fromoutside
Die van jou veroorzaakte een of andere cookie error volgens Conrad en toen belandde ik aldoor de frontpage.
Dit is em dus:
[afbeelding]
Anyhow: ik heb die USB geluidskaart zelf ook en gebruik hem als monitor/CUE bij een DJ programma op mijn notebook met Windows XP.
Het is natuurlijk geen proffesionele geluidskaart, maar ik vind het geluid verder wel naar behoren klinken.
Ik heb totaal geen verstand van routerhacking, maar als je deze USB geluidskaart aan de praat krijgt op zo'n router heb je een goedkope goede geluidskaart er op.
offtopic:
Een paar weken geleden heb ik hem pas bij Conrad gekocht voor €14,95. Inmiddels dus al weer €5,= goedkoper geworden.
Let op!:
Conrad berekent een extra bedrag à €8,= als je onder het minimum bestelbedrag van €30,= zit!
De adwg02 heeft wel linux, maar kost wel iets van 80 euro aan de pricewatch te zien. Is alleen nog geen nieuwe firmware voor te downloaden. Wel een stoer dingetje, zelfs als je de hele firmware naar de kl*ten helpt dan zit er nog een soort van backup firmware in zodat je via telnet de boel kunt herstellen (heb ik gehoord iig).Hellraizer schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:37:
iemand ervaring met de volgende ?
E-Tech Router with built-in ADSL Modem AnnexB
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1032/N
want dies ook nie al te duur, en bevat nogal wat lekkers
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
Verwijderd
De standaard firmware meestal wel.frickY schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:48:
Het lijkt me stug dat een router zich via de LAN poort laat Flashen
_@/'
Kijk eens in de V&A, ik heb de mijne te koop staan wegens tijdgebrek.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:19:
super topic![]()
Als ik dit allemaal goed lees en ook www.norocketscience.com.
Is het dus gewoon mogelijk om een router op te zoeken. (die nog het standaard wachtwoord erin heeft zitten)
Daar via remote-control een image op te zetten waarin je het volgende heb gecompiled;
sshd
packet capture (iets ethereals achtig)
(t)ftp client
En vervolgens gewoon netwerk verkeer(bv alleen msnprotocol ivm bandbreedte) te capturen en door te sturen met een (t)ftp client naar je eigen ftp server en vervolgens alles gaat zitten lezen?
Een router laat zich prima via de lanpoort flashen, mits de originele firmware er nog in zit met de upgrade mogelijkheidfrickY schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:48:
Het lijkt me stug dat een router zich via de LAN poort laat Flashen
_@/'
Verwijderd
Verwijderd
700 a 800 kbyte/s moet je ongeveer op rekenen, maar als je echt wat groots wil downen kan je toch ook een externe hd even aan je computer hangenVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:46:
Hoe zit het met de hardeschijf snelheid ?
Ik lees dat de sweex maar usb 1.1 is (geld dat ook voor de meeste andere routers ?)
Ik wil een file server maken voor thuis, maar 10Megabit(1mb/s) is niet leuk waneer we even een dvd/spel, enz(>4gb) wille kopieren omdat het dan uren gaat duren.
Dus weet iemand wat voor lees/schrijf snelheden worden gehaald met zo router ?
Verwijderd
Als je nou het topic had gelezen, en om precies te zijn het bericht van mij een paar berichten boven je, dan zie je dat ik een router voor je heb liggen met de firmware er al ingeflashtVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:09:
Goed, ff paar vraagjes...
Ik wil een router die al usb heeft... Mijn soldeer skils zijn nioet zo super dus vandaar. Ik heb bij de Mycom en bij Alternate gekeken maar daar zie ik alleen een router met printerserver... Zal dan wel usb opziten maar er staat geen type nr bij ofzo...
Ik wil dat er dus gewoon al usb op zit. Dan hang ik er een externe hdd aan van een paar gb die ik als webspace wil gebruiken... Dat aanpassen van de firmware moet geen probleem zijn gezien het aantal tutorials op internet...
Heeft er iemand wat tips waar ik op moet letten? Of weet er iemand zo al een type router te noemen die aan mijn wensjes voldoet?
Tja vanalles
Verwijderd
Het oscillatorblok heb ik bij Stuut&Bruin (Den Haag) vandaan, was niet zo duur. En een klein model. Zat alleen niet in een blikje, maar in zo'n zwart IC. Weerstanden heb ik daar gekocht, maar zijn te groot (niet bij stil gestaan). Die ga ik bestellen bij Reichelt, hopelijk zijn dat dan de goede.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:43:
Ik had nog een vraagje: hoe komen jullie aan de juiste weerstanden voor op de print van de sweex? Ik heb een oud moederbord zitten ontleden, maar ik kan maar 1 weerstand van 22 ohm vinden. In de electroshop (brigatti, display, enz) kunnen ze alleen gewone SMD weerstanden leveren, die zijn dus veel te groot voor de print. De oscillator blijkt trouwens vrij prijzig te zijn (zo'n 5 euro), weet iemand een goedkopere manier om er aan te komen (als je geen hardware hebt om het af te slopen)?
[ Voor 69% gewijzigd door sebastius op 10-02-2005 23:59 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Hier niet echt, ik heb wat gecompiled gekregen (!), maar zoals ik al zei heb ik er nu te weinig tijd nog voor. Dus die van mij wacht op een nieuwe eigenaarshure-fan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 03:30:
ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand nog wat leuks met zijn/haar router heeft gedaan in de tussentijd
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Uhh.. ik bedoelde WAN poort
Verwijderd
over dat de USB controller geen isochronous mode wil werken is dat dat de driver niet goed is of verkeerd is of is het zo dat het chipje dit niet kan?Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:40:
In theorie is het mogelijk om de router te gebruiken om geluid mee af te spelen, echter ondersteund de USB controller geen isochronous mode, waardoor het niet zonder buffers mogelijk is om een geluidskaart via USB aan te sluiten. Een controllertje aan USB of D/A converters aan de GPIO pinnen is wel een optie, al is dat wel effectief het from scratch bouwen van een geluidsgenerator. Je zal dan dus ook zelf drivers moeten schrijven.
.
Bron: http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=3132Small (usb-stick size) noname device sold in Germany by Conrad Electronic (10 euro). Mine has a sticker with the text "MRT-USB2CH-2 USB 2 Channel sound adapter, black color www.CCandU.com CENTURY CONCEPT INT'L LIMITED MADE IN TAIWAN" It's working fine with a 2.6.10 kernel and the ALSA snd_usb_audio driver.
Verwijderd
Heeft iemand dit stickje al eens geprobeerd op zo'n sweex router? Ik hoor wel een hoop speculaties maar nog niks over pogingen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om mijn router onder handen te nemenJeroenM_tbs schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:36:
Aanvulling over de USb soundcard van Conrad waar ik een aantal posts eerder over had:
Ik vond dit op een website toen ik wat meer info over de fabrikant van de geluidskaart zocht:
[...]
Bron: http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=3132
Misschien dat iemand wat aan deze informatie heeft...
Maar zoals al wordt gezegd in dit topic zou het ontbreken van een isochronous mode de bottleneck wel eens kunnen zijn.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq