Dat is al meer dan een maand geleden. Hebben ze nog geen nieuwe???I.R. Butcher schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 01:03:
Hmm, ik wilde vandaag deze koeler gaan halen, maar bij Yorcom waren ze allemaal teruggeroepen wegens productiefouten, best balen. Ik heb in ieder geval mijn oude cpukoeler vervangen voor een Zalmannetje, dat scheelde 10 graden idle (34 ipv 44, Barton 2800+ @1500MHz; desktopinstellingen, tijdens gamen nog niet geprobeerd.)
Verwijderd
Past die vf700-cu in mn asusp5ad2 premium ? ik wil m op mn xfx6600gt rammen en dat is geen probleem dacht ik, maar past ie in elk mobo ? ik vind nergens een mobo-compatibilititltiietiettidteit -dingetje.

Verwijderd
In principe past hij op elk mobo, alleen soms rekening houden met hoge NB/SB koelers bij je PCI-E slot. Verder past-ie gewoon overal op.
kan iemand voor me meten hoeveel ruimte er zit tussen de koeler en het pcb ( bij het mem voor mem sinkjes??
Een dikke centimeter geef ik jeNomadTitan schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:38:
kan iemand voor me meten hoeveel ruimte er zit tussen de koeler en het pcb ( bij het mem voor mem sinkjes??
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
een centimeter.. kan iemand dit meschien ook nog precies meten aub ?? 
edit : dan kan ik meten hoever ik me mem koelertjes moet tweaken
aangezien ik de koeler nog niet heb
edit : dan kan ik meten hoever ik me mem koelertjes moet tweaken
[ Voor 46% gewijzigd door NomadTitan op 10-02-2005 19:23 ]

vierkantje moet de core voorstellen en daar weet ik niet precies hoever hij er vanaf zit... en o ja alles is natuurlijk in mm
ik snap het grafiekje niet echt
,sorry
Verwijderd
dat zijn de koelribben met de vormdie ze hebben en dus de afstand tot je printplaat... is niet echt moeilijk lijkt mij maarja

Verwijderd
Voor de mensen die nog twijfelen:
Ik heb mn GeForce 6600GT (Leadtek, PCI-E) op 595 mhz (core) en 1,1 ghz (memory) draaien, met de Zalman VF-700Cu op 5volt ... best netjes ...
Ik heb mn GeForce 6600GT (Leadtek, PCI-E) op 595 mhz (core) en 1,1 ghz (memory) draaien, met de Zalman VF-700Cu op 5volt ... best netjes ...
Verwijderd
Idle: 28 graden
Stressed: 45 graden
Ik kan dus nog wel iets verder denk ik .. maar voorlopig laat ik het even zo.
Stressed: 45 graden
Ik kan dus nog wel iets verder denk ik .. maar voorlopig laat ik het even zo.
Yep, heb het willen uitproberen. Maar als ik de koelpasta eruit wou knijpen, dan kwam er zo goed als niets eruit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:50:
Is er ook iemand die de koelprut van Zalman(degene die erbij zit) uitgeprobeerd heeft?
Ik gebruik de wiite koelpasta van coolermaster, deze vind ik minstens evengoed als de arcticsilver 5
Verwijderd
Ik gebruik de zalman prut, bij gebrek aan beter (lees: bende, kon m'n AS7 niet vinden...). Metaal doorprikken met scherp iets (normaal zou de punt in de dop het moeten kunnen, alleen handig dat ze zijn: die is te groot), en knijpen maar. Helaas zit-ie maar halfvol, en zit het allemaal aan de konderkant.
Hele lijstje stuff wat temps heeft (idle/stress na 3Dmark01):
CPU: 35/58
Chipset: 28/35
GPU: 33/44
GPU omgeving: 31/40
Seagate 7200.7S 160GB: 32/34
Maxtor DM10 200GB: 34/34
Dit in een goed geventileerde LianLi PC75. Alle fans @ 5V, op de CPU fan na (ZM7000AlCu), die regelt het moederbord zelf, maar ik néém aan (1400RPM) dat die vrij laag staat.
CPU C&Q staat aan, dus nu @ 1V, 1GHz = idle temp.
Edit: even volledige specs:
Athlon64 3500+ @ stock speeds met Zalman ZM7000AlCu d'r op/zalman pasta.
MSI K8N Neo2 @ stock speeds met Zalman NB-47J met zalman pasta.
Asus ATI X800PRO @ 16pipes @ pro speeds met Zalman VF700CU met zalman pasta.
LianLi PC75 case met 2x Zalman ZF-1 @ 5V casefans achter, 2x Lian-Li stock casefan's voor HDD-Tray. Tagan 480W voeding met één van de 2 fans op halve kracht, die regelt hij zelf.
CnQ aan, kamertemp 20 graden, ook 2 WD-RAPTOR36's naast de 2 schijfen, maar raptors hebben geen sensors, of onbenaderbare sensors IVM RAID.
Hele lijstje stuff wat temps heeft (idle/stress na 3Dmark01):
CPU: 35/58
Chipset: 28/35
Seagate 7200.7S 160GB: 32/34
Maxtor DM10 200GB: 34/34
Dit in een goed geventileerde LianLi PC75. Alle fans @ 5V, op de CPU fan na (ZM7000AlCu), die regelt het moederbord zelf, maar ik néém aan (1400RPM) dat die vrij laag staat.
CPU C&Q staat aan, dus nu @ 1V, 1GHz = idle temp.
Edit: even volledige specs:
Athlon64 3500+ @ stock speeds met Zalman ZM7000AlCu d'r op/zalman pasta.
MSI K8N Neo2 @ stock speeds met Zalman NB-47J met zalman pasta.
Asus ATI X800PRO @ 16pipes @ pro speeds met Zalman VF700CU met zalman pasta.
LianLi PC75 case met 2x Zalman ZF-1 @ 5V casefans achter, 2x Lian-Li stock casefan's voor HDD-Tray. Tagan 480W voeding met één van de 2 fans op halve kracht, die regelt hij zelf.
CnQ aan, kamertemp 20 graden, ook 2 WD-RAPTOR36's naast de 2 schijfen, maar raptors hebben geen sensors, of onbenaderbare sensors IVM RAID.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 23:39 ]
Verwijderd
Ik heb ook gewoon de Zalman koelpasta, overclock results en temps staan paar posts hierboven .... Gewoon zo min mogelijk gebruiken, is imho nog steeds het beste 
EDIT:
600 mhz gehaald!
Videokaart: Leadtek 6600GT PCI-E
Clocksnelheden standaard: Core 500 mhz | Memory 1 Ghz
Mijn snelheden: Core 600 mhz | Memory 1,15 Ghz
Dit alles met de Zalman VF700-Cu .. alleen nu op 12v.
Stressed temp: 38 graden
EDIT:
600 mhz gehaald!
Stressed temp: 38 graden
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 17:42 ]
Verwijderd
netjes. benieuwd wat ik haal op de xfx6600gt. koeler komt volgende week.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:00:
Ik heb ook gewoon de Zalman koelpasta, overclock results en temps staan paar posts hierboven .... Gewoon zo min mogelijk gebruiken, is imho nog steeds het beste
EDIT:
600 mhz gehaald!![]()
![]()
![]()
netjes. benieuwd wat ik haal op de xfx6600gt. koeler komt volgende week.
Stressed temp: 38 graden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klein vraagje, ik heb laatst die VF700CU ook gekocht voor mijn 6800GT.
Koelt perfect enzo, 42°c idle en 55°c load (core=440, mem=1160, en heb meer dan genoeg casefans erin zitten), maar ik vind dit nog steeds aan de hoge kant nu ik zie dat sommigen gewoon 38°c stressed hebben
Nadat ik mijntes erop had geinstalleerd, kon ik die heatsink gewoon een beetje heen en weer draaien, hij zit er gewoon niet echt strak op.
Heb zelfs alle boutjes zo strak mogelijk aangedraait met tangen en de hele reutemeteut, hielp niks.
Mijn vraag is, is dit normaal? of heb ik dat ding er gewoon compleet verkeerd opgezet?
Koelt perfect enzo, 42°c idle en 55°c load (core=440, mem=1160, en heb meer dan genoeg casefans erin zitten), maar ik vind dit nog steeds aan de hoge kant nu ik zie dat sommigen gewoon 38°c stressed hebben

Nadat ik mijntes erop had geinstalleerd, kon ik die heatsink gewoon een beetje heen en weer draaien, hij zit er gewoon niet echt strak op.
Heb zelfs alle boutjes zo strak mogelijk aangedraait met tangen en de hele reutemeteut, hielp niks.
Mijn vraag is, is dit normaal? of heb ik dat ding er gewoon compleet verkeerd opgezet?
Ik heb ook zo iets met mijn 6800GT de meeste met 38 stress hebben een 6600GT die wat minder warm wordt.SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:31:
Klein vraagje, ik heb laatst die VF700CU ook gekocht voor mijn 6800GT.
Koelt perfect enzo, 42°c idle en 55°c load (core=440, mem=1160, en heb meer dan genoeg casefans erin zitten), maar ik vind dit nog steeds aan de hoge kant nu ik zie dat sommigen gewoon 38°c stressed hebben![]()
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Misschien heb je ook nog de standaard koelpasta gebruikt? Arctic silver 5 scheelt al een boel, maar die 38 zal je er misschien nog niet mee halen.
Ik heb er gelijk die arctic silver opgezet...
Misschien moet ik er eens 2 rubbertjes tussenzetten aan de onderkant, misschien klemt ie dan wat beter.
Maar heeft niemand dat ie z'n heatsink wat heen en weer kan draaien? want ik heb hem gewoon zo geinstalleerd als in het boekje stond.
Misschien moet ik er eens 2 rubbertjes tussenzetten aan de onderkant, misschien klemt ie dan wat beter.
Maar heeft niemand dat ie z'n heatsink wat heen en weer kan draaien? want ik heb hem gewoon zo geinstalleerd als in het boekje stond.
Verwijderd
Bij mijn vf700CU zit niet echt veel beweging (op een 9800SE). Bij de 7000CU hier in mn kast echter wel een beetje, dus ik snap wel wat je bedoeld
ja heb ik ook. Kan hem bijna ronddraaienSuB-ZeuZ schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:46:
Ik heb er gelijk die arctic silver opgezet...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ben sinds 3 dagen de zeer gelukkige eigenaar van een HIS Radeon X850XT 
Kan ik deze zonder problemen met een VF700 op de 5V connector van deze cooler gebruiken of is dat iets teveel van het goede?
Kast is een CM Stacker met 2x 12CM aan de voorkant en 1x aan de achterkant.
Kan ik deze zonder problemen met een VF700 op de 5V connector van deze cooler gebruiken of is dat iets teveel van het goede?
Kast is een CM Stacker met 2x 12CM aan de voorkant en 1x aan de achterkant.
is maar een manier om erachter te komen
en houd de temps goed in de gaten
, volgens mij wil 5v prima , of je wil gaan overclocken dan kan je beter 12V doen
Sja, maar daar heb ik niet zoveel aan, ik heb niet zo'n behoefte die cooler te halen als ik die koeler alleen maar op 12v kan laten draaien omdat de kaart te warm wordt met 5V.NomadTitan schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:14:
is maar een manier om erachter te komenen houd de temps goed in de gaten
, volgens mij wil 5v prima , of je wil gaan overclocken dan kan je beter 12V doen
Iemand anders wellicht ervaringen met een X800/X800XT, volgens mij ben ik 1 van de weinige die zo'n kaart heeft(met ook nog een leuk prijskaartje van € 250,-
Ja, ik heb een x800xl met dit koelertje er op.. Idle wordt hij 29 C. en stressed (clocked op 440 / 540) wordt hij 46 graadjes. Dit op 5v wat bijna niet te horen is bij deze koeler, echte aanrader dusmad-dog schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:48:
[...]
Sja, maar daar heb ik niet zoveel aan, ik heb niet zo'n behoefte die cooler te halen als ik die koeler alleen maar op 12v kan laten draaien omdat de kaart te warm wordt met 5V.
Iemand anders wellicht ervaringen met een X800/X800XT, volgens mij ben ik 1 van de weinige die zo'n kaart heeft(met ook nog een leuk prijskaartje van € 250,-![]()
)
** wat wel zo is dat de x800xl een andere core heeft dan de x800xt dus let daar wel op **
[ Voor 8% gewijzigd door Ncrflx op 21-02-2005 10:10 ]
Verwijderd
X800 Pro met 16 pipes hierzo:
Links idle, rechts stress. 5V. Case: LianLi PC75
Links idle, rechts stress. 5V. Case: LianLi PC75
ik heb hem vandaag opgehaald , in ik vond de koeler nogal klein uitvallen , ik heb hem even rustig geinstalleerd en ff mooi bekeken 
*some real fine craftmanship* hij paste perfect op mijn 9800SE
core loopt nu op 450
( Ipv 400 (wat ik met mijn sandwich haalde * zm80d single heatpipe cooler
het mem hem ik nog niet geprobeerd , zal ook wel harder gaan dan met de ZM80'S
prima koelertje , draait op 12V nu
en hij voelt een beetje lauw aan
een echte aanrader !!
*some real fine craftmanship* hij paste perfect op mijn 9800SE
core loopt nu op 450
het mem hem ik nog niet geprobeerd , zal ook wel harder gaan dan met de ZM80'S
prima koelertje , draait op 12V nu
een echte aanrader !!
[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 21-02-2005 18:29 ]
Weet iemand of het mogelijk is om de fan van de Zalman koeler aan te sluiten op de fan aansluiting van een Ati X800 Pro videokaart?? Dan regelt AtiTool namelijk het toerental en hoef ik zelf niet te schakelen tussen 5 en 12 Volt
Verwijderd
Nope dit kan niet de stroomvoorziening van je stockcooler is anders de die van de VF700 (hier moet je de stroom van een molex afhalenSandermvdb schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:11:
Weet iemand of het mogelijk is om de fan van de Zalman koeler aan te sluiten op de fan aansluiting van een Ati X800 Pro videokaart?? Dan regelt AtiTool namelijk het toerental en hoef ik zelf niet te schakelen tussen 5 en 12 Volt
Hiero draait ie ook goed, 45 c vind ik wel netjes for een full modded 6800le..! (1,4 volt)!!!
[ Voor 10% gewijzigd door DesertShooter op 22-02-2005 16:23 ]
Verwijderd
Ik draai op m'n x800pro ook gewoon op 5V hoor - 12V is niet nodigSandermvdb schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:11:
Foutje...
[ Voor 97% gewijzigd door Sandermvdb op 22-02-2005 17:30 ]
Er lopen dezelfde 3 draden, rood, wit en zwart. Dus er zit een rpm draad aan. Echter werkte de fan niet als ik deze aansloot op mijn Zalman fan controller, los in een molex werkt de fan wel. Kennelijk moet de fan standaard 5 of 12 volt hebben om te draaien. Erg jammer, anders had ik de fan vanaf mijn fancontroller kunnen regelen van 5 tot 12 volt.
Ik heb ook een vf-700 Cu en hem aangesloten op mijn aerogate 3 van coolermaster en kan perfect het toerental ( voltage eigenlijk ) regelen tussen 5 en 12 volt. Dus met tussen stapjes.X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:34:
Er lopen dezelfde 3 draden, rood, wit en zwart. Dus er zit een rpm draad aan. Echter werkte de fan niet als ik deze aansloot op mijn Zalman fan controller, los in een molex werkt de fan wel. Kennelijk moet de fan standaard 5 of 12 volt hebben om te draaien. Erg jammer, anders had ik de fan vanaf mijn fancontroller kunnen regelen van 5 tot 12 volt.
Verwijderd
Da's vreemd - ik heb de fan gewoon aan een Zalman Fanmate zitten. (en die op 5V gedraaid)X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:34:
Zo, heb mijn VF-700-Cu er ook op zitten (Sapphire r9800 pro). Ging best makkelijk eigenlijk, alhoewel zo'n ding nog best veel weegt.
Ik heb trouwens ff geprobeerd maar die van mij kan je niet echt draaien of zo
Er waren meende ik mensen die dat wel konden?
Ook heb ik mijn stekkertje gewoon aan een 3-pins fanaansluiting van m'n moederbord geprikt (van m'n northbridge actually, die nu passief gekoeld is) en dit werkt gewoon.
Vanavond ff met rivatuner kijken of ik wat meer uit m'n kaartje kan persen met dit toestel erop.
Ik heb trouwens ff geprobeerd maar die van mij kan je niet echt draaien of zo
Ook heb ik mijn stekkertje gewoon aan een 3-pins fanaansluiting van m'n moederbord geprikt (van m'n northbridge actually, die nu passief gekoeld is) en dit werkt gewoon.
Vanavond ff met rivatuner kijken of ik wat meer uit m'n kaartje kan persen met dit toestel erop.
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Hmmm, morgenavond nog maar eens proberen dan. Ik had hem al op 2 connectors aangesloten, met een verlengkabel. Op deze verlengkabel zit echter geen rpm draad. Ik probeer er ff een met rpm draad, kijken wat die doet.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:18:
[...]
Da's vreemd - ik heb de fan gewoon aan een Zalman Fanmate zitten. (en die op 5V gedraaid)
Verwijderd
ok ik heb mn xfx6600gt pci-e geZalmanizeerd. na een potje cod ging de stockcooler er zo af en de rest ging ook easy. ik draai nu op 600mhz en mn ram wil niet hoger dan 1.25. (cooler op 12v)
Vreemd genoeg wordt ie bij mij ook nooit warmer dan 38 graden bij gamerij. Idle is ie zo'n 28-30 graden. Cool !! prima dingetje, die vf700-cu.
Vreemd genoeg wordt ie bij mij ook nooit warmer dan 38 graden bij gamerij. Idle is ie zo'n 28-30 graden. Cool !! prima dingetje, die vf700-cu.
Verwijderd
Ik heb net een VF700 op een ATI9800 Pro gemonteerd. Als ik nu de kaart op de K8N Neo Platinum wil zetten komen er een stuk of 4-6 lamellen tegen de Zalman NB cooler. Ik kan de VGA er wel zonder geweld inkrijgen maar vraag mij af of het geen kwaad kan dat die lamellen tegen de de NB cooler aankomen.
Prima cooler trouwens, die standaard cooler maakte achteraf enorm (!) veel lawaai!
Prima cooler trouwens, die standaard cooler maakte achteraf enorm (!) veel lawaai!
Verwijderd
Wat de meeste mensen (en ik ook) hebben gedaan is gewoon een stukje van die NB afknippen of verbuigen (ik heb voor verbuigen gekozen). Als die 6 koelvinnen tegen elkaar aangedrukt worden beinvloed dit toch wel redelijk je airflow en koeling van die vinnen.
Ik heb m'n met VF-700 beplakte Radeon 9800pro ook net op m'n andere mobo geprikt met Zalman NJ-47. Het was idd even duwen, heb uiteindelijk wat lamellen van die VF-700 tegen elkaar aan gedrukt (was het flexibelste en had geen apparaat dat die pinnen van het northbridgeblokje kon knippen). Hij doet 't in principe goed nu, heb alleen nog niet gestessed of zo.
Ik kan me niet echt voorstellen dat dat nou zo dramatisch is voor de prestaties, er zitten er nu 4 tegen elkaar gedrukt bij mij. Zowieso koelt die zalman beter dan de stockkoeler, en die stockkoeler koelt goed genoeg!
*zodra ik m'n dremel heb ga ik wel wat pinnetjes afzagen, maar for the time being kan 't echt geen kwaad dunkt me
*
Ik kan me niet echt voorstellen dat dat nou zo dramatisch is voor de prestaties, er zitten er nu 4 tegen elkaar gedrukt bij mij. Zowieso koelt die zalman beter dan de stockkoeler, en die stockkoeler koelt goed genoeg!

*zodra ik m'n dremel heb ga ik wel wat pinnetjes afzagen, maar for the time being kan 't echt geen kwaad dunkt me
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
en los zijn je koel vinnenVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:52:
Niet knippen! Gewoon één simpel knijptangetje, buig naar links, buig naar rechts, TING!
Ik heb zojuist de mijne aangeschaft ( de cu ) en gemonteerd op een hercules 9700 nonpro . Hierbij moest ik enkel een koelblokje achter de core van de gpu verwijderen om het bruggetje te verbinden. Aangezien er al koelblokjes op de geheugenchipjes zaten heb ik deze niet vervangen. Maar nu krijg ik de indruk dat het ding fluit op 8 volt. Een hele hoge piep hoor ik dan , als ik het voltage verander (realtime) dan verandert deze van sterkte. Herkend iemand dit ?
hoi,
ik heb ook die zalman koeler ( de cu) maar idle is die zo rond de 40°c en als ik zie na het gamen loopt de temp tot 50 a 52°c. M'n VGA is een leadtek GeForce 6600 Extreme @ stock.
Als ik zo jullie temps bekijk liggen die een graad of 10 lager. Zou ik mss beter een in- en outtake fan plaatsen om wat airflow te creeren??
greetz
ik heb ook die zalman koeler ( de cu) maar idle is die zo rond de 40°c en als ik zie na het gamen loopt de temp tot 50 a 52°c. M'n VGA is een leadtek GeForce 6600 Extreme @ stock.
Als ik zo jullie temps bekijk liggen die een graad of 10 lager. Zou ik mss beter een in- en outtake fan plaatsen om wat airflow te creeren??
greetz
Verwijderd
Wij hebben allemaal airflow. Hier 2 papst achter in een Lian-Li PC75 (alu kast, zowiezo al wat koeler). En 2 standaard fan's voor die lucht inhappen (lucht wordt voorverwarmd door 4 harddisks). Is jou kast vacuüm?
Overigens: je temps zijn écht niet gek!!!
M3rcury schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:25:
Ik ga deze ook eerdaags halen, maar ben bang dat ik mijn kaart (weer) statisch laad (vorige ook gedaan met een 9800 pro, waar ik een zm-80D op wou zetten) Heeft iemand misschien tips hoe je dit zou kunnen voorkomen? of is alleen een aardearmbandje genoeg?
Om hier nog even op terug te komenVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:29:
Om te beginnen: de kaart pas uit de PC halen als hij HELEMAAL uitstaat. DWZ: voeding uit, of stekker d'r uit. Daarna opletten wat je doet: niet te veel recht het PCB aanraken, beperk je tot het aanraken van de zijkanten.
Een bandje is een oplossing, maar om heel eerlijk te zijn: nog nooit gebruikt. Een houten tavel doet het het beste, lijkt mij (tenminste: doe ik het altijd op). Overigens monteert deze koeler een stukje makkelijker dan een ZM-80 series. Geen armpjes meer positioneren. Dat scheelt al veel.
Zo'n bandje werkt idd goed, en is de beste oplossing.
Maar om nou de kaart aan de zijkanten vast te pakken, ja, dat heeft niet zo veel zin.
Als je het goed wilt doen, dan open je je kast. Dan tik je eerst even tegen je kast aan, dan wordt alle stroom ontladen. Zorg ervoor dat je de montage op een statisch vrije ondergrond doet. Je kan hem rustig fatsoenlijk vast pakken. Als je alleen de zijkanten vastpakt, is de kans groot dat de kaart uit je handen valt, en dag is je kaart.
Ik ben denk ik ook van plan om een VF700 aan te schaffen.
Ik heb nu die ATi Silencer, maar die koelt niet echt geweldig vind ik, en heeft soms een irritante brom...
Hopelijk dat deze beter koelt dus, en gaat mooi naast mijn 7000B-Cu staan
Denk wel dat het een AlCu wordt, aangezien de pczaken hier alleen de AlCu versie hebben

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Kzal volgende week ook eens zien voor een in en out take fan te plaatsen zal mss ook de temp wat naar beneden helpenVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:13:
Wij hebben allemaal airflow. Hier 2 papst achter in een Lian-Li PC75 (alu kast, zowiezo al wat koeler). En 2 standaard fan's voor die lucht inhappen (lucht wordt voorverwarmd door 4 harddisks). Is jou kast vacuüm?
greetz
Verwijderd
Ik heb vandaag de koperen versie gekocht, in één woord: bestolen!
Ik heb een Radeon 9800 Pro die standaard draait aan 380/340 en bij 400/350 heb ik al ontzettend veel artifacts in de nature-test van 3DMark03 terwijl de fan rechtstreeks aangesloten is op het moederbord (nog 200 rpm meer dan op de 12V aansluiting). Ik heb alles heel goed bevestigd en aangedrukt, vooraan zitten twee casefans en achteraan 1. Joepie, 30 euro op straat.
Ik heb een Radeon 9800 Pro die standaard draait aan 380/340 en bij 400/350 heb ik al ontzettend veel artifacts in de nature-test van 3DMark03 terwijl de fan rechtstreeks aangesloten is op het moederbord (nog 200 rpm meer dan op de 12V aansluiting). Ik heb alles heel goed bevestigd en aangedrukt, vooraan zitten twee casefans en achteraan 1. Joepie, 30 euro op straat.

Verwijderd
Dude, even inademen, en tot 10 tellen:
1: Dit is niet bedoeld voor overclocken, het is bedoeld om stilte te genereren, zélfs op de nieuwste kaarten.
2: Hoe ver kwam je met de standaard koeler? Die geheid lawaaiiger is. Overclocken is NOOIT een garantie. Ik ken geen één fabrikant die een product zou verkopen met als op merking: tot zo ver kun je het overclocken. Hoe goed de meeste Athlon Winchesters ook overclocken, er zitten genoeg tussen die de brui d'r al aan geven bij 20MHz meer.
1: Dit is niet bedoeld voor overclocken, het is bedoeld om stilte te genereren, zélfs op de nieuwste kaarten.
2: Hoe ver kwam je met de standaard koeler? Die geheid lawaaiiger is. Overclocken is NOOIT een garantie. Ik ken geen één fabrikant die een product zou verkopen met als op merking: tot zo ver kun je het overclocken. Hoe goed de meeste Athlon Winchesters ook overclocken, er zitten genoeg tussen die de brui d'r al aan geven bij 20MHz meer.
ok wie kan me helpen, want ik sta voor een half raadsel
ik heb een xfx 6600gt agp, en het ding wordt nu dus gekoeld door de zalman
hij is niet koeler geworden, wel is de temp idle 2 graden gestegen. heel erg vreemd dus
ik heb wel een extra koeler in me side panel gebouwd, die eigenlijk recht op de zalman blaast en ook op me cpu (de cpu wordt ook best wat warmer)
verder heb ik net ook een tagan 380w ingebouwd, die zou de kast minder goed koelen
ik ga het nu ff checken door ff wat te verplaatsen in me kast
als iemand toch een andere oplossing weet? please let me know
ok, de fan die er op stond te blazen heb ik uitgezet, het enige effect is dat me cpu ietsje minder warm wordt, maar de xfx is nu zelfs 59 graden geworden waar die met de stock koeler 54 graden werd (heb de zalman btw op 12v aangesloten)
hij is nu 5 minuten later al 61 graden
hij is niet koeler geworden, wel is de temp idle 2 graden gestegen. heel erg vreemd dus
ik heb wel een extra koeler in me side panel gebouwd, die eigenlijk recht op de zalman blaast en ook op me cpu (de cpu wordt ook best wat warmer)
verder heb ik net ook een tagan 380w ingebouwd, die zou de kast minder goed koelen
ik ga het nu ff checken door ff wat te verplaatsen in me kast
als iemand toch een andere oplossing weet? please let me know
ok, de fan die er op stond te blazen heb ik uitgezet, het enige effect is dat me cpu ietsje minder warm wordt, maar de xfx is nu zelfs 59 graden geworden waar die met de stock koeler 54 graden werd (heb de zalman btw op 12v aangesloten)
[ Voor 21% gewijzigd door Murcielago op 28-02-2005 20:35 . Reden: extra info ]
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Ik heb dezelfde voeding en deze zorgt ervoor dat de temperatuur in de kast stijgt. Hij koelt namelijk absoluut niet mee. Zorg voor een goede airflow in je kast, een fan op de zijkant van de vf700 laten blazen werkt alleen maar averechts...hij probeert lucht weg te blazen en jij blaast er lucht naartoe...Werkt dus niet.djmurcielago schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:25:
ok wie kan me helpen, want ik sta voor een half raadsel
..........
de zalman btw op 12v aangesloten)
Wat ook zou kunnen doordat de tagan (bijna) geen lucht naar buiten blaast is dat er een overdruk in je kast ontstaat. Zorg daarom altijd dat de uitgaande lucht aan de achterkant een hogere cfm (waarde die luchtverplaatsing aangeeft) heeft dan dat je er aan de voor/zijkant inblaast.
Misschien heb je wat aan deze tips...ik hoop het.
thanx, heb het probleem al opgelost, maar inderdaad, die tagan wordt behoorlijk warm, maar nu ga ik lekker genieten van alle stilteVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:21:
[...]
Ik heb dezelfde voeding en deze zorgt ervoor dat de temperatuur in de kast stijgt. Hij koelt namelijk absoluut niet mee. Zorg voor een goede airflow in je kast, een fan op de zijkant van de vf700 laten blazen werkt alleen maar averechts...hij probeert lucht weg te blazen en jij blaast er lucht naartoe...Werkt dus niet.
Wat ook zou kunnen doordat de tagan (bijna) geen lucht naar buiten blaast is dat er een overdruk in je kast ontstaat. Zorg daarom altijd dat de uitgaande lucht aan de achterkant een hogere cfm (waarde die luchtverplaatsing aangeeft) heeft dan dat je er aan de voor/zijkant inblaast.
Misschien heb je wat aan deze tips...ik hoop het.
ik was trouwens vergeten DE STEKKER van de koeling aan te sluiten, maar nu weten we in elk geval dat het dus mogelijk is om je 6600gt ook passief te koelen

Dat vergeet ik dus nooooit weer
wat betreft je koelingtips, bedankt, dat wou ik zelf nog proberen, maar je hebt me het antwoord al gegeven, heb die koeler ook weer weggehaald, maakte ongelofelijk veel herrie
Ik heb ook een probleem met de VF700CU, gelieve het topic hieronder te open:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/22885201#22885201
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/22885201#22885201
[ Voor 10% gewijzigd door Hollanda op 01-03-2005 03:42 ]
Verwijderd
He hallo weet er iemand of z'n zalman VF700 ook op een xfx 6600gt past,ik heb namenlijk al een verkeerde koeler gekocht
en ik heb geen zin om dit nog een keer te doen.

http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=149&code=013Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 03:02:
He hallo weet er iemand of z'n zalman VF700 ook op een xfx 6600gt past,ik heb namenlijk al een verkeerde koeler gekochten ik heb geen zin om dit nog een keer te doen.
ja dat kan
Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -
Anders lees je mijn posts in dit topic en in het het 6600gt topic ff. Ik heb em dr op zitten. Hij past prima, dus kopen en opletten de volgende keerVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 03:02:
He hallo weet er iemand of z'n zalman VF700 ook op een xfx 6600gt past,ik heb namenlijk al een verkeerde koeler gekochten ik heb geen zin om dit nog een keer te doen.
Verwijderd
Hoe ver kwam je met je standaard koeler?Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:15:
Maakte die meer lawaai?
Overclocken is geen garantie...
Met andere woorden: flamer
Verwijderd
Goed ding man dit kan mijn 6600GT overclocken 600/1250 standaard staat ie op 500/1000.
idle word ie 30-35 graden
idle word ie 30-35 graden
Verwijderd
En wat waren je resultaten met je stock-cooling?Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:15:
Verwijderd
Ja ik zal dat ding maar gaan halen ik heb die voor m'n proc ook gemonteert (heeft me wel heel wat zweet gekostdjmurcielago schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:19:
[...]
Anders lees je mijn posts in dit topic en in het het 6600gt topic ff. Ik heb em dr op zitten. Hij past prima, dus kopen en opletten de volgende keer
Bedankt nog voor het antwoord
Verwijderd
ik zij toch dat ik hem ging halen die zalman ik heb hem besteld volgende week is die binnen
kep hem ook besteld... krijg mailtje als ie binnen isVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:30:
ik zij toch dat ik hem ging halen die zalman ik heb hem besteld volgende week is die binnen
No signature required.
Sinds ik de Zalman heb is mijn lawaai met 50 % verzwakt..
Dit was de eerste reden om een zalman erop te zetten..
Ik had een fabrieks koeler van de Hercules 9800 Pro erop zitten.
Dat ding maake op het laast echt veel kabaal. Voorlal met opstarten (koud).
Na een tijdje werd het wel wat minder nadat de kaart wat warmer werd.
En ik draai nu de hercules 9800 Pro nu met de XT firmware.. van 350 naar 411
Tot nu toe helemaal geen problemen , ook niet na een dagje BF1942'en
Totaal geen spijt dat ik de Zalman VF700-CU heb gekocht.
Dit was de eerste reden om een zalman erop te zetten..
Ik had een fabrieks koeler van de Hercules 9800 Pro erop zitten.
Dat ding maake op het laast echt veel kabaal. Voorlal met opstarten (koud).
Na een tijdje werd het wel wat minder nadat de kaart wat warmer werd.
En ik draai nu de hercules 9800 Pro nu met de XT firmware.. van 350 naar 411
Tot nu toe helemaal geen problemen , ook niet na een dagje BF1942'en
Totaal geen spijt dat ik de Zalman VF700-CU heb gekocht.
kan niet echt vinden over lawaaiproductie... las ergens dattie op vol iets van 28 dBA maakt, en 5v 17,5 ofzo... maaruh issie nog hoorbaar? (ben trotse bezitter van een lekkere stille cu6000 cpu cooler...) nu maakt mn arctic ati3 dinkie de meeste lawaai... storend... 
maar even wat ervaringen over geluid als het even mag
(heb topic al gezocht op dba)
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
gehad? of heb je die vf700 nog ? is hij trouwens ook luider dan een 7000b? of ongeveer in dezelfde richting? want als hij even veel lawaai (of net iets meer) als de 7000b op volle toeren maakt dan vind ik het best. boven me raptors komt hij dan niet uit!Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:40:
je cu6000 is luider dan de vf700. (beide gehad)
No signature required.
je hoort em net op 12v, en doodstil op 5vkid1988 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:35:
kan niet echt vinden over lawaaiproductie... las ergens dattie op vol iets van 28 dBA maakt, en 5v 17,5 ofzo... maaruh issie nog hoorbaar? (ben trotse bezitter van een lekkere stille cu6000 cpu cooler...) nu maakt mn arctic ati3 dinkie de meeste lawaai... storend...
ligt eraanVerwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:40:
je cu6000 is luider dan de vf700. (beide gehad)
ik heb de cu6000 op 5v.. dan hoor ik m niet meer
maar die vf700 is dus superstil:)
dan moet ik er ook een hebben
eens kijken waar ik er goedkoop een kan krijgen zonder verzendkosten (in de buurt dus
maar iig bedankt voor jullie reacties
[ Voor 6% gewijzigd door kid1988 op 08-03-2005 16:07 ]
Ik heb een 6600GT AGP en wil ook een vf700 aan gaan schaffen, nou zit er op de AGP versie van de 6600GT een PCIe naar AGP bridge heatsink en die moet er ook af. Nou hebben ze het bij Zalman over een HSI heatsink maar die zie ik in de inhoud van de package er niet bij zitten, moet je die er apart bij bestellen of zit hij er wel bij?
It takes one to know one...
Ik heb een probleem met mijn Peak GeForce 6600 AGP (128mb, www.peakhardware.com).. dat ding draait als een tierelier, helemaal niks op aan te merken (lekkere 3dmark score enzo) maar nou wilde ik dus de VF700AlCu opzetten.. Haal ik de originele koeler eraf, zie ik 2 'cores' zitten die allebei gekoeld worden! De GPU (met nvidia onder de koelpasta en duidelijk GF6600 erop) en een tweede chip, waar ook nvidia opstaat en de rest erg klein is.. Nou liggen die 2 cores te ver uit elkaar om door de VF700 gekoeld te worden, dus wie weet waar deze 2e 'core' van is? moet ie ook gekoeld worden, of zou een koelribje genoeg zijn? Herkent iemand dit probleem uberhaupt? tia!
edit: misschien is dat dus een bridge-chip.. maar het is een AGP-kaart! waar heeft die een bridge-chip voor nodig?
edit: misschien is dat dus een bridge-chip.. maar het is een AGP-kaart! waar heeft die een bridge-chip voor nodig?
[ Voor 11% gewijzigd door Kriss0r op 13-03-2005 17:08 ]
De 6600 is naar mijn weten officieel voor PCI-Express, om die voor AGP bruikbaar te maken moet er gebruik worden gemaakt van een bridge-chip. Net als de Railto chip van de chippenbakker ATiKriss0r schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:00:
Ik heb een probleem met mijn Peak GeForce 6600 AGP (128mb, www.peakhardware.com).. dat ding draait als een tierelier, helemaal niks op aan te merken (lekkere 3dmark score enzo) maar nou wilde ik dus de VF700AlCu opzetten.. Haal ik de originele koeler eraf, zie ik 2 'cores' zitten die allebei gekoeld worden! De GPU (met nvidia onder de koelpasta en duidelijk GF6600 erop) en een tweede chip, waar ook nvidia opstaat en de rest erg klein is.. Nou liggen die 2 cores te ver uit elkaar om door de VF700 gekoeld te worden, dus wie weet waar deze 2e 'core' van is? moet ie ook gekoeld worden, of zou een koelribje genoeg zijn? Herkent iemand dit probleem uberhaupt? tia!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Hmm, volgens mij had ik ergens gelezen dat het dus eigenlijk een AGP-chip was.. maar ik heb dus pech als ik die bridge-chip moet koelen.. of is een fatsoenlijke koelvin erop goed genoeg?FnF schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:05:
[...]
De 6600 is naar mijn weten officieel voor PCI-Express, om die voor AGP bruikbaar te maken moet er gebruik worden gemaakt van een bridge-chip. Net als de Railto chip van de chippenbakker ATi
waarom moet die eraf dan? op mijn xfx zit die er ook nog op, en het past primaDubbeldrank schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:47:
Ik heb een 6600GT AGP en wil ook een vf700 aan gaan schaffen, nou zit er op de AGP versie van de 6600GT een PCIe naar AGP bridge heatsink en die moet er ook af. Nou hebben ze het bij Zalman over een HSI heatsink maar die zie ik in de inhoud van de package er niet bij zitten, moet je die er apart bij bestellen of zit hij er wel bij?
en de HSI heatsink zit er niet in, die zit al op je kaart
HSI = High Speed Interface
heatsink van de bridge-chip laten zitten, de vf700cu past prima op mijn xfx 6600gt agpKriss0r schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:24:
[...]
Hmm, volgens mij had ik ergens gelezen dat het dus eigenlijk een AGP-chip was.. maar ik heb dus pech als ik die bridge-chip moet koelen.. of is een fatsoenlijke koelvin erop goed genoeg?
of heb je er geen heatsink op zitten? dan wordt het wat lastiger, want die moet wel gekoeld worden
Ik zit het eens te lezen, maar wat halen mensen een lage temperaturen. Heb hier een 700 alcu op 6600GT @600/1.15 en haal 43/55 (dat is in 3dmark, als ik een half uur Flatout doe, loopt het op naar 61). Een of andere arctic cooling witte koelpasta gebruikt. Maar goed de temp. ligt 10 graden lager dan met die stock, en nu @5V wel stilte. Zal ongetwijfeld aan me belabberde casefans setup liggen ( 8cm papst @12V outtake, 8cm Papst @5V intake omdat dat ding op 12V een herrie maakte (en daar betaal je dan 16€ voor)). Ik vind het best zo. Casetemp. is 33/39, cpu 36/57.
Ah OK dat wilde ik even weten, dan zal het vast wel goedkomendjmurcielago schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:23:
[...]
waarom moet die eraf dan? op mijn xfx zit die er ook nog op, en het past prima
en de HSI heatsink zit er niet in, die zit al op je kaart
HSI = High Speed Interface
It takes one to know one...
Heb het inmiddels ook al op de Zalman-site gevonden, bij een geïntegreerde koeler (die ik dus heb, zonder aparte heatsink) past de VF700 niet.. dan maar er vanaf zien te komen.. leek me echt een leuk dingdjmurcielago schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:24:
[...]
heatsink van de bridge-chip laten zitten, de vf700cu past prima op mijn xfx 6600gt agp
of heb je er geen heatsink op zitten? dan wordt het wat lastiger, want die moet wel gekoeld worden
ik wil um welKriss0r schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:17:
[...]
Heb het inmiddels ook al op de Zalman-site gevonden, bij een geïntegreerde koeler (die ik dus heb, zonder aparte heatsink) past de VF700 niet.. dan maar er vanaf zien te komen.. leek me echt een leuk ding
bah ... probeerde vandaag een VF700 op mijn Asus 6600GT pci-e te zetten, maar het past net niet (de koelblokjes op ram zitten net 1-2mm in de weg)
morgen maar een stukje van de koeler afvijlen
morgen maar een stukje van de koeler afvijlen
[ Voor 5% gewijzigd door Kroetsjov op 14-03-2005 23:30 ]
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Ik snap niet waarom er op de verpakking staat dat het ding niet op pci-express kaartjes kan (nvidia dan)??
Hij draait hier toch lekker op een 6800gt xfx die gewoon 470/1250mhz doet onder de vf700
(nog niet hoger getest btw)
Hij draait hier toch lekker op een 6800gt xfx die gewoon 470/1250mhz doet onder de vf700
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
ahh na een uurtje ofzo dremelen (moest een beetje voorzichtig zijn, die koperen 'waaier' dingetjes zijn best dun en verbuigen makkelijk) past het nu 
En je ziet er niks van nu die gemonteerd is
Temps zijn nu rond 40 graden (met stock cooler iets van 50) ... en een stuk minder herrie
En je ziet er niks van nu die gemonteerd is
Temps zijn nu rond 40 graden (met stock cooler iets van 50) ... en een stuk minder herrie
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
Moet 570 zijn denk ikEl Snorro schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:16:
Ik snap niet waarom er op de verpakking staat dat het ding niet op pci-express kaartjes kan (nvidia dan)??

Verwijderd
Ik ben dus benieuwd naar de hoogte van de VF700 in cm.
Want ik ben bang dat ie tegen de kaart(PCI) eronder aan gaat komen.
Weet iemand dit??
Ook heb ik al gezocht naar de VF700 icm een (ASUS)Gforce 4 TI4600.
Iemand die deze combinatie al succesvol gezien heeft?
Want ik ben bang dat ie tegen de kaart(PCI) eronder aan gaat komen.

Weet iemand dit??
Word t niet is tijd voor deel 2
Nee, een 6800gt draait stock 350mhz
iig volgens rivatuner
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
van de zalman site:Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:46:
Want ik ben bang dat ie tegen de kaart(PCI) eronder aan gaat komen.![]()
Weet iemand dit??
Specifications
- Dimensions : 91(L) x 126.4(W) x 30(H)mm
- Weight : 270g
- Base Material : Pure Copper
- Bearing Type : 2-Ball
- Speed : 1,350 ~ 2,650rpm ¡¾ 10%
- Noise Level : 18.5 ~ 28.5dB ¡¾ 10%
Je verliest idd 1 PCI slot, die er recht onder zitVerwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:46:
Want ik ben bang dat ie tegen de kaart(PCI) eronder aan gaat komen.![]()
Weet iemand dit??
en zo is het voorspeld!
Ik dacht dat jij een Ati x800Pro ViVo @ XT speeds hadEl Snorro schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:16:
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11
Is systeem van B@W voor een wedstrijd en btw die X800 is doodTankiEEE schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:23:
[...]
Ik dacht dat jij een Ati x800Pro ViVo @ XT speeds had
offtopic:
nog gecondoleert met die X800
BTW, op CeBIT stond een volledig alu VF700, hopen dat die lekker cheap wordt, ga ik er ook 1 halen
[ Voor 16% gewijzigd door DaWaN op 16-03-2005 15:33 ]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
voor een CU betaal je ook maar iets van 23 euro hoorDaWaN schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:32:
[...]
Is systeem van B@W voor een wedstrijd en btw die X800 is dood
offtopic:
BTW, op CeBIT stond een volledig alu VF700, hopen dat die lekker cheap wordt, ga ik er ook 1 halen

Zou hier een vf700 op passen..
2 
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/cebit2005-2_3.html
[ Voor 55% gewijzigd door DesertShooter op 16-03-2005 19:59 ]
Miss dat het net pastDesertShooter schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:58:
Zou hier een vf700 op passen..![]()
![]()
![]()
2

No signature required.