Zalman VF700 aktieve VGA koeling

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer niks te doen dus ik zwerf wat rond op wat france Oc/mods sites kom ik dit tegen :)

http://www.nokytech.net/actualites/4535.html

De nieuwe zalman koeler voor op de videokaart >:)

Iemand meer info???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k4-11/VF700-CU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k4-11/VF700_spec.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k4-11/VF700_on_VGA.jpg

Er komen twee versies van deze koeler, eentje in koper (270g) en eentje met een combinatie van koper en aluminium (180g). Ze zien er imho erg mooi uit.

Ik ben eens benieuwd hoe deze koelertjes presteren. Stil zijn ze in ieder geval (18,5dB).

Zie: http://www.digit-life.com/news.html?111258

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 02:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Ik vind deze niet zo stoer als de heatpipe coolers van zalman. Ben benieuwd hoe deze presteert tegenover de heatpipes (met fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mijn frans is echt rot, kan iemand lezen hoegroot de fan is?
want ik zie wel iets staan van 12cm maar dat kan nooit kloppen ;)

edit
nm, heb het al gevonden:
"The fan itself has diameter of 70 mm,"

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 03-12-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeraard kan je ff weer die plaatjes fixxe...ze zijn dood bij mij..
Ingeval heb de alvast eentje in me handen mogen houden. Ben vandaag ff naar de afleverings afdeling van een franse webshop geweest (maat van me werkt daar). En daar hadden ze dus de alu/cop versie liggen. Mooi ding!!! netjes afgewerkt enz. Ik stond er op dat ik het moest testen maar hij was al bedoelt voor een ander :( maybe dat ik in next week eentje heb met full copp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman moet eens VGA koelers gaan maken die de warme luchte naar buiten blazen, net als die Artic coolers. Zoals in de topic over de 7700 te lezen valt zijn veel CPU koelers van Zalman gevoelig voor de case temp. Als iets de temperatuur in je kast omhoog kan jagen is het wel je graka.
Die heatpipe oplossing van ze met die optionele koeler erop blaast de warme lucht direct op je mobo! De warme lucht stijgt op, zo langs je CPU.. Niet echt optimaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:44
Link!

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5214.jpg

ziet er wel lekker uit. Dit lijkt me ook een van de beste luchtkoelingsoplossingen voor je VGA. Mede door de megafan, welke niet alleen op je core, maar ook op je mem gaat blazen
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5216.jpg
Misschien wel een waardige opvolger voor mijn ZM80c..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook al onder videoplanken & beeldkanonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier zat ik dus echt op te wachten. Een goede GPU koeler die niet de hele kast in beslag neemt zoals de 80D dit wel deed. Zodra deze uitkomt, bestel ik 'm direct. Past goed bij m'n 7000Cu. :)

Worden er trouwens weer geheugen heatsinks bij geleverd?

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 03-12-2004 10:43 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dit is toch imho een doc topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wanneer komt hij in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(ook al geplaatst onder V&B, maar we gaan blijkbaar hier verder)

Zalman moet eens VGA koelers gaan maken die de warme luchte naar buiten blazen, net als die Artic coolers. Zoals in de topic over de 7700 te lezen valt zijn veel CPU koelers van Zalman gevoelig voor de case temp. Als iets de temperatuur in je kast omhoog kan jagen is het wel je graka.
Die heatpipe oplossing van ze met die optionele koeler erop blaast de warme lucht direct op je mobo! De warme lucht stijgt op, zo langs je CPU.. Niet echt optimaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46
Kan toch gewoon Airflow in je kast maken ? om de warmte naar buiten de blazen.

[ Voor 30% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-12-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk, maar als die warme lucht via je airflow langs je cpu gaat..? Ik blijf erbij, direct naar achter via een pci gleuf is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoonie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-10-2024
Heb ik toch verdorrie net de 80D gekocht. Is me dat ff balen.

Had wel stoer gestaan naast mijn 7700Cu

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
op full speed produceert die 70 mm fan een lawaai van 28dBa. ik had liever een 80 mm fan gezien.

thermalright schijnt ook met vga cooling producten te komen

[ Voor 27% gewijzigd door dreester op 03-12-2004 14:02 . Reden: pics niet relevant :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Hm mooi ding, ben benieuwd naar de prijs.
Als die goed is gaat ie op mn x800 :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:12:
Geeraard kan je ff weer die plaatjes fixxe...ze zijn dood bij mij..
Daarnet bij mij ook, maar nu doen ze het precies weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet dat ze geen 80mm fan er in hebben gezet. ik vind 18,5dB nog vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 08:45
vindt em er wel cool uitzien vraag me af hoe hij presteerd.

btw 18,5db hoog? 20 is al haast niet meer te horen :D

wat voor fan zit er nu eigenlijk op? 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03
TheEagle schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:56:
vindt em er wel cool uitzien vraag me af hoe hij presteerd.

btw 18,5db hoog? 20 is al haast niet meer te horen :D

wat voor fan zit er nu eigenlijk op? 60?
nee 70mm, maar dat stond al een keer in het topic :P

ben erg benieuwd hoe ze presteren, en jammer dat lucht niet uit de kast wordt geblazen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Net onder de videokaart zit mijn systeem temperatuursensor, dus als ik daar bijv. een zalman VGA koeler installeer dan blaast hij het warme lucht op de moederbord.
Dan kan je echt beter een NV SIlencer halen, die gaan efficienter om met de warme lucht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:57
oeh deze gaat zo mooi bij mijn CNPS7000-Cu passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
De meesten hier hebben wel gelijk... zo'n Arctic-Cooling design werkt veel efficienter door de hete lucht meteen af te voeren.

Kon dat nou maar zo makkelijk met iedere cpu-cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alleen jammer dat Zalman niet met zo'n ontwerp komt, ik heb ze beide uitgeprobeerd, de zalman heatpipe oplossing en die artic cooler. Ik vind alleen de kwaliteit van Zalman vele malen beter. Ik weet zeker zodra Zalman met zo'n oplossing komt wordt dat echt een hele goeie, efficiente koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:26:
ik snap niet dat ze geen 80mm fan er in hebben gezet. ik vind 18,5dB nog vrij veel.
Dat zal wel niet passen... i.v.m het AGP slot...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PowerFreak schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:58:
[...]

Dat zal wel niet passen... i.v.m het AGP slot...
denk ik ook ja...
maar ik ga nog niks zeggen over een slecht design oid..
misschien koelt dit ding wel veel beter dan een arctic...
en die hitte in je kast... achja, heb nu een 12cm fan voeding en een 80mm casefan...
dus ik ben niet zo bang voor "al" die hitte die in mn kast blijft.

(trouwens een tip voor je outtakes, zet er aan de buitenkant (of binnenkant als dat past) een 80mm --> 120mm adapter op, scheelt veel geluid en geeft een beter effect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant! Lijkt me wel makkelijker te monteren dan zon passief geval. Heb nu een club3d 9800SE AIW, maar die standaard koeler maakt zon vervelende piep, dat ik er echt wat anders op moet gaan zetten. Ben benieuwd hoe duur dit ding wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dit ding is echt vet :9~ . die gaat strax ook in mijn case, naast me cpu koeler van zalman O-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 topics zijn te veel... sluit de mijne maar ik post hier wel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:48:
Interessant! Lijkt me wel makkelijker te monteren dan zon passief geval. Heb nu een club3d 9800SE AIW, maar die standaard koeler maakt zon vervelende piep, dat ik er echt wat anders op moet gaan zetten. Ben benieuwd hoe duur dit ding wordt..
ik heb een Club3D 9800 Pro en bij mij begon die stock koeler ook vreemde geluiden te maken naar verloop van tijd. ik heb nu een tijd de ZM80C-HP deraan hangen (met OP-1).

ik denk dat k deze ga kopen als ie uitkomt, staat ook mooi bij me CNPS7000A-Cu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:23:
2 topics zijn te veel... sluit de mijne maar ik post hier wel verder
Wat een genereus gebaar!

Oh ja iemand zegt hier dat de warmte van je GPU funest is voor je moederbord? Waar komt dat nou weer vandaan. En je als je een fan erop zet dan komt er een enorm warmteontwikkeling bij vrij dus waarom niet gewoon een waterkoelingssetje. Bedenk het zelf maar: Een grote radiator van 120 mm is al 4 keer zo groot als al je koelertjes bij elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 13:41

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:10:
[...]

Oh ja iemand zegt hier dat de warmte van je GPU funest is voor je moederbord? Waar komt dat nou weer vandaan. En je als je een fan erop zet dan komt er een enorm warmteontwikkeling bij vrij dus waarom niet gewoon een waterkoelingssetje. Bedenk het zelf maar: Een grote radiator van 120 mm is al 4 keer zo groot als al je koelertjes bij elkaar!
als je een kaart zoals een 6800 of X800 hebt, en je hebt een Zalman ZM-HP80 X kaart (met fan), dan blaast die fan erop alle hitte van de kaart richting het moederbord. Waar het net onder de processor terecht komt. Het is daar al redelijk warm, en hierdoor wordt het alleen maar warmer. Het is niet direct schadelijk voor je computer, maar het kan wel eens een keertje fout gaan (overklokken etc.)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SleutelMan schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:14:
[...]

als je een kaart zoals een 6800 of X800 hebt, en je hebt een Zalman ZM-HP80 X kaart (met fan), dan blaast die fan erop alle hitte van de kaart richting het moederbord. Waar het net onder de processor terecht komt. Het is daar al redelijk warm, en hierdoor wordt het alleen maar warmer. Het is niet direct schadelijk voor je computer, maar het kan wel eens een keertje fout gaan (overklokken etc.)
Nou, dat valt wel mee hoor...
zit hier met een Ti4400 (oc'ed, check specs)
en een van de heetste amd cores... en ik heb nergens last van... (en alles in mn kast draait ook nog eens onder de 1500rpm, behalve mn schijven dan.. :7

het scheelt wel hoor, maar echt geen 10 graden.. als ik een review moet geloven scheelt het 4 graden in de "kast" temp...
zal het eens opzoeken......
mhh nouja kan het niet zo snel vinden...
maar een beetje kast heeft wel genoeg of goed geplaatste outtakes... (ik heb er 1 bezet, en die zit net boven mn GPU.)

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 03-12-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 21:57
hebbe hebbe hebbe...

ff on topic.
Is deze nu zoveel beter als de HP80c/d ? daar zit ook een leuke fan op (als je wil) en die kan best hard blazen en koelt goed.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zou je hiervoor de shim van je kaart moeten verwijderen? toch altijd een risico lijkt me, ook voor een tweaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat het funest zou zijn voor je mobo, ik maak alleen de vergelijking met die Artic coolers, die de warme lucht naar buiten blazen.. En dat doet die zalman niet, dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 18:17
BizonKid schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:33:
Zou je hiervoor de shim van je kaart moeten verwijderen? toch altijd een risico lijkt me, ook voor een tweaker. :)
dat zou ik ook wel willen weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
Gaan deze koelers ook passen op een northbridge? De push-pins staan even ver uit elkaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
wanneer komt ie hier uit? ik las op een Duitse site dat ie daar vanaf 9 december te koop was, is dat hier ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 21:21
AttiX.SkategoaT schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:32:
Gaan deze koelers ook passen op een northbridge? De push-pins staan even ver uit elkaar toch?
vergeet het formaat niet, dat gaat denk ik niet passen :)

Weer met broertjes account geantwoord :(

[ Voor 10% gewijzigd door Rynji op 03-12-2004 23:19 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zou ik ook een beetje raar vinden, want dit ding is vrij groot, hij komt OF tegen je CPU OF tegen je mem OF tegen je videokaart aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

stel je voor: binnenkort NB400..... zo'n zallie met 40 mm fan voor NB :P

Hitte is hier ook geen probleem... 12 cm CASE en 12 CM PSU.. verder staat dit ding ook kwijl bij mijn 7000ALCU.... en mooi dat ze mem sinks me leveren... ik denk dat je mem beter gekoeld owrdt met dit dang dan met de Artic silencers..... die warmen volgnes mij alleen je mem maar op (bij de 6800 series (bij de le = mem bijna koud))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PowerFreak schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:42:
stel je voor: binnenkort NB400..... zo'n zallie met 40 mm fan voor NB :P

Hitte is hier ook geen probleem... 12 cm CASE en 12 CM PSU.. verder staat dit ding ook kwijl bij mijn 7000ALCU.... en mooi dat ze mem sinks me leveren... ik denk dat je mem beter gekoeld owrdt met dit dang dan met de Artic silencers..... die warmen volgnes mij alleen je mem maar op (bij de 6800 series (bij de le = mem bijna koud))
Bij zalman gaat hitte voor. En aangezien je nog steeds je NB passief kan koelen zal deze fan (oid) nog niet naar de NB komen denk ik. Mijn NB koelertje blijft gewoon koud met alles wat ik doe (die blauwe Zalman, had geen zin om ff de naam op zoeken :P)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vind het niet echt een geniaal ontwerp

Zoals al is gemeld, zalman staat bekend om de stille koeloplossingen. Een 70MM fan is niet stil, tenminste, als je het behoorlijk laat draaien. Wanneer je de snelheid gaat verminderen, gaat de koeling weer een stuk achteruit.

Ik heb nu zo'n zalman blok op mijn kaart zitten en zelf een 120MM fan ervoor gehangen (had nog een 6000CU setje liggen) en dan koelt denk ik veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaargod schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:52:
[...]

ik heb een Club3D 9800 Pro en bij mij begon die stock koeler ook vreemde geluiden te maken naar verloop van tijd. ik heb nu een tijd de ZM80C-HP deraan hangen (met OP-1).

ik denk dat k deze ga kopen als ie uitkomt, staat ook mooi bij me CNPS7000A-Cu :)
Moest jij eigenlijk de shim verwijderden bij het plaatsen van die ZM80?! Dan zou het wel een groot voordeel zijn van deze nieuwe als het bij die nieuwe niet hoeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Bij de ZM80 kun je vrolijk je shim laten zitten...

Mijn NB wordt juist best hot... ook al blaast er een 7000\ALCU overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:31:
Vind het niet echt een geniaal ontwerp

Zoals al is gemeld, zalman staat bekend om de stille koeloplossingen. Een 70MM fan is niet stil, tenminste, als je het behoorlijk laat draaien. Wanneer je de snelheid gaat verminderen, gaat de koeling weer een stuk achteruit.

Ik heb nu zo'n zalman blok op mijn kaart zitten en zelf een 120MM fan ervoor gehangen (had nog een 6000CU setje liggen) en dan koelt denk ik veel beter :)
Je vergeet iets, en dat is namelijk dat 1) het koeloppervlakte bijzonder veel toeneemt wanneer je van een Stock cooler naar een VF700, dat wil zeggen het oppervlakte waarover de hitte van de GPU verdeelt wordt. 2) Koper is een zeer goede geleider van warmte dus de VF700 CU zal veelal beter warmte geleiden dan een stock Alu blokje, de VF700 AlCu zal welliswaar minder goed de warmte geleiden als de Cu, maar nogsteeds beter dan een stock Alu blokje. 3) door voor genoemde punten, 1) en 2) hoeft de lucht verplaatsing eroverheen ook minder te zijn. Op mijn Radeon 9600Pro :Z zit een, 30mm? 40mm? fan :r welke zich het te tyfus draait om amper wat lucht te verplaatsen. Die 70mm Zalman verplaatst, bij de laagst mogelijke stand, al meer lucht dan een standaard 40mm fan. Conclusie, die Zalman zal voor Stock! draaiende of iets sneller draaiende GPU`s ruim voldoende coolen en nog stil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHOEI! woensdag mag ik waarschijnlijk een mee naar huis nemen. Dan zal ik exclusief verslag doen voor GOT hier :)
Gaat om de full copper versie.
Verder iemand nog reviews gevonden? Namelijk nog niks veel bijzonders tegen gekomen :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:59:
WHOEI! woensdag mag ik waarschijnlijk een mee naar huis nemen. Dan zal ik exclusief verslag doen voor GOT hier :)
Verder iemand nog reviews gevonden? Namelijk nog niks veel bijzonders tegen gekomen :S...
meteen even leuk opzetten, haal je misschien de FP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kan je ook wel rechtstreeks 1 doorsturen naar mij :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen winkels gevonden die dit ding verkopen :P Komt ie woensdag officieel ofzo?! Hij lijkt wel erg aantrekkelijk, omdat ie volgens mij makkelijker te monteren is dan zon passief ding. Dus als iemand een winkel heeft dit dit ding verkoopt ik wil dat *** koelertje van mn Club3d 98000SE AIW vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat Zalman nu ook aktieve GPU koelers op de markt brengt. Tot nu toe heeft Zalman alleen maar passieve koellichamen voor op GPU's gemaakt, maar leuk iig dat ze nu de grote stap maken naar aktieve GPU koeling zonder dat je lawaai krijgt, maar dit zijn we wel gewend van Zalman ;)

Ik denk trouwens dat er straks dus ook VF770 modellen aankomen met een grotere fan en groter koelblok, want ik zie dit ding niet echt een OC'ed 6800 Ultra koelen >:)

Wat is trouwens beter, een 100% koperen koelblok of koper & aluminium versie? Koper geleidt veel beter warmte dan aluminium maar ik lees berichten over oxideren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
oxideren heeft dat niet alleen met waterkoeling te maken, bij luchtkoeling gebeurt dat toch niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Gaargod schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:52:
oxideren heeft dat niet alleen met waterkoeling te maken, bij luchtkoeling gebeurt dat toch niet? |:(
Oxideren=roesten...
Lees het woord OXIDEren = zuurstof = lucht.
(zout)water versnelt het proces alleen maar....

En koper is beter, want het geleidt beter, maar het is veel zwaarder. lees ook de FAQ daarover...

[ Voor 14% gewijzigd door MeMoRy op 06-12-2004 14:10 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
maar mvdstam zegt: ik heb gelezen dat de AlCu versie last heeft van oxideren.... maar het is toch geen waterkoeling blok, of treedt er bij een gewone luchtkoeler die uit aluminium en koper bestaat ook oxidatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens waar zeuren jullie nou over???
Die oxidatie treedt echt niet 1 2 3 op... Ja als je op een vochtige zolderkamertje vond met een luchtvochtigheid van 60procent...
Echt zodra dat ding gaat roesten/oxideren dan ben je alleen van prog/mobo/gpu verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

lucht vochtigheid van 60 % is niet zoooow hoog, is hier nu 45 % :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Wanneer komt hij nou eigenlijk uit?

Staat namelijk leuk naast mn zalman cpu koeler :D

I love zalman :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
me loves Zalman too :P der stond op een Duitse site dat ie 9 december daar verkrijgbaar is.. k hoop dat ie hier ook snel te koop is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
woei ik denk dat ie ongeveer 15 euro gaat kosten :) ( hoop ik 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:08:
[...]

Oxideren=roesten...
Lees het woord OXIDEren = zuurstof = lucht.
(zout)water versnelt het proces alleen maar....

En koper is beter, want het geleidt beter, maar het is veel zwaarder. lees ook de FAQ daarover...
zuurstof != lucht. lees ook je scheikundeboek daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:22:
[...]

zuurstof != lucht. lees ook je scheikundeboek daarover...
Ook al niet goed, waar hebben jullie met je gedachten gezeten tijdens de scheikundelessen :Y)
Voor de duidelijkheid:
Lucht is een mengsel van zuurstof (21%), stikstof (78%) en overige gassen (1%).
De overige gassen is niet zo belangrijk, maar goed...
Dus wel goed lezen! En niet meteen maar even je niet-kloppende kennis erbij gebruiken :)
BTW, oxidatie is een reactie van een stof met zuurstof.
Bij roesten van ijzer vindt verbinding met zuurstof plaats:

4Fe + 3O2 → 2 Fe2O3.
Dan krijg je dus roest en/of bobbeltjes op het ijzer te zien.

Dus maar weer een geluk dat FnF er hier wel wat van af weet :Y)
FnF let wel op bij scheikunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
FnF schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:28:
[...]

Ook al niet goed, waar hebben jullie met je gedachten gezeten tijdens de scheikundelessen :Y)
Voor de duidelijkheid:
Lucht is een mengsel van zuurstof (21%), stikstof (78%) en overige gassen (1%).
De overige gassen is niet zo belangrijk, maar goed...
Dus wel goed lezen! En niet meteen maar even je niet-kloppende kennis erbij gebruiken :)
BTW, oxidatie is een reactie van een stof met zuurstof.
Bij roesten van ijzer vindt verbinding met zuurstof plaats:

4Fe + 3O2 → 2 Fe2O3.
Dan krijg je dus roest en/of bobbeltjes op het ijzer te zien.

Dus maar weer een geluk dat FnF er hier wel wat van af weet :Y)
FnF let wel op bij scheikunde :)
Hij zegt toch ook dat lucht iets anders is dan zuurstof :D? Enig idee wat: "!=" betekent :P?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 02-08 19:44
YES YES YES!!!

* _Brake_ heeft z'n Hercules 9500 pro geoc-ed naar een 9700 pro en daarom de standaard koeler vervangen voor een ThermalTake BlueOrb.

Deze maakt op 7000 rondjes atm het meeste lawaai in m'n kast (5 nieuwe Papst koelers @ 12dB, Zalman 7000A-CU op P4 en Zalman NB koellichaam op i850e!)

Zodra hij uitkomt, koop ik hem :) Zal m'n VGA kaart koel genoeg houden, maar nu eindelijk toch een keer belangrijk (vriendin ;)): STILTE!!

* _Brake_ wil zich ook nog Akasa geluidsdempende matten kopen om het compleet te maken

Met andere woorden, ik kan niet wachten!!1

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
_Brake_ schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:54:
YES YES YES!!!

* pleasure heeft z'n Hercules 9500 pro geoc-ed naar een 9700 pro en daarom de standaard koeler vervangen voor een ThermalTake BlueOrb.

Deze maakt op 7000 rondjes atm het meeste lawaai in m'n kast (5 nieuwe Papst koelers @ 12dB, Zalman 7000A-CU op P4 en Zalman NB koellichaam op i850e!)

Zodra hij uitkomt, koop ik hem :) Zal m'n VGA kaart koel genoeg houden, maar nu eindelijk toch een keer belangrijk (vriendin ;)): STILTE!!

* pleasure wil zich ook nog Akasa geluidsdempende matten kopen om het compleet te maken

[mierenneukmodus] Hoe wil jij een 9500pro overklokken naar een 9700pro? Ze hebben dezelfde clocks, maar van een 9500pro kun je geen 9700pro maken...[/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

_Brake_ schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:54:
YES YES YES!!!

* DJ_Squtshi heeft z'n Hercules 9500 pro geoc-ed naar een 9700 pro en daarom de standaard koeler vervangen voor een ThermalTake BlueOrb.

* DJ_Squtshi wil zich ook nog Akasa geluidsdempende matten kopen om het compleet te maken

Koop geen akasa zooi, maar dit http://www1.nl.conrad.com...topt=&price=Geen+prijs%21

Heb ik ook in me nieuwe chieftec kast en het is genoeg om een groote bigtower(mijne is 67 bij 54 bij 20.5 ) helemaal te beplakken want je krijgt 2 keer 100 bij 50 cm en het is 11 mm dik.
Dit spul is stukken dikker dan akasa zodat de zijpanelen wat strakker vast zitten en niet mee kunnen rammelen onder welke onstandigheden dan ook.
Je merkt het echt dat het stiller wordt , ik heb ook het voordeurtje geisoleerd en nu hoor ik de dvd burner ook veeeels minder als die wat doet.

In me vorige kast die veels meet kabaal maakte door de overmatig luide fans hoorde in me raptor nog boven alles suizen en nu helemaaal niet en dan met Super stille fan´s.
Alleen als hij leest of schrijft hoor je dat maar ook veels minder, me vorige shit kast resoneerde helemaal mee.

Dit is mijn kassie bij de weg http://chieftec.de/images/highlights/ba/img_5.jpg

Ik zou mischien wel deze nieuwe koeler overwegen omdat hij vast minder kabaal maakt dan de nv5 silencer (die trilt nogal, zelfs op 7 volt is hij het luidste onderdeel van me pc) maar die haalt wel de warmte meteen uit me kast.

[ Voor 11% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 02:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 00:20
linken naar conrad werkt niet... |:(
Had je kunnen zien als je je bericht had gecheckt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Occy74 op 07-12-2004 02:14 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Solomon schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:41:
[...]

Hij zegt toch ook dat lucht iets anders is dan zuurstof :D? Enig idee wat: "!=" betekent :P?
Jawel, maar had ! niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Occy74 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:14:
[...]
linken naar conrad werkt niet... |:(
Had je kunnen zien als je je bericht had gecheckt :)
Oh sorry, zoek ff naar GELUIDSDEMPENDE BEKLEDING op de conrad site.
Dat spul zou 30 euro kosten met verzend kosten maar ik kreeg alleen een rekening voor het inpakken en niet voor het verzenden :9.

[ Voor 20% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 10:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
pleasure schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:11:
[...]

[mierenneukmodus] Hoe wil jij een 9500pro overklokken naar een 9700pro? Ze hebben dezelfde clocks, maar van een 9500pro kun je geen 9700pro maken...[/mierenneukmodus]
radeon 9500 pro naar 9700 pro

Zouden die Zalman heatsinks beter zijn dan de heatsinks die Hercules al op de kaart had geplaatst btw?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem "nog" niet! Potverdomme...moet w88 tot vrijdag :'( !
Verder wel duur hier in NL, hier kost hij 22,95 pleuro's. Best een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relax!, dan moet ie ook wel snel in andere winkels gaan komen lijkt me, hopelijk nog wat goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:35

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:58:
Ik heb hem "nog" niet! Potverdomme...moet w88 tot vrijdag :'( !
Verder wel duur hier in NL, hier kost hij 22,95 pleuro's. Best een verschil!
Space promotion is altijd duur

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat kostie in het buitenland dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
418O2 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:39:
Wat kostie in het buitenland dan ??
24 eurootjes voor de AlCu
29 eurootjes voor de CU
bij alternate.de
Voorlopig worden we hier in Nederland nog even een poot uitgedraaid!

[ Voor 24% gewijzigd door Mophun op 09-12-2004 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm staat ook al in de pricewatch pricewatch: Zalman VF700-Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kijk es even naar boven schat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
nogal verschil met nederland....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Pff w8en tot hij hier in de buurt komt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak: let op !*ding* *dong* * Apen-nootjes ns stem
Dames en heren,
Het is de bedoeling dat we het hier hebben over de VF700, niet over allerlei andere zaken.. kunnen we proberen het on-topic te houden???
Dank u wel
*ding* *dong*

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Apen-nootjes schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:43:
Modbreak: let op !*ding* *dong* * El Snorro ns stem
Dames en heren,
Het is de bedoeling dat we het hier hebben over de VF700, niet over allerlei andere zaken.. kunnen we proberen het on-topic te houden???
Dank u wel
*ding* *dong*
offtopic:
* El Snorro stemt voor apen-nootjes als beste nieuwe mod in de GoT verkiezingen :>

[ Voor 4% gewijzigd door El Snorro op 09-12-2004 12:41 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
zijn er al reviews? :P :P

[ Voor 42% gewijzigd door Whoohoo op 09-12-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
op casejunkies.nl/com

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Niet écht een review in mijn ogen...
http://www.casejunkies.nl...php?upn=010001&hl_id=2497

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5216.jpg

Zie ik het nou goed dat de Al/Cu versie hoger is dan de Cu versie? En koelen de heatsinks van Zalman nou beter dan die van Hercules? Waarschijnlijk MOET je ze wel plaatsen omdat anders de waaier er niet over heen past, als ik het goed zie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
dat is niet echt een review nee :( ik wil temps zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er beginnen zo langzamerhand wel meerdere winkels te komen met deze koelers! Persoonlijk lijkt mij het voordel van de alcu versie dat ie wat lichter is, en je videokaart dus wat minder fysiek belast. Ik hoef er verder toch niet echt mee over te clocken, de stilte vind ik belangrijker. Verder lijkt deze koeler me veel makkelijker te monteren dan zon passief ding, en dus kleinere kans dat je je videokaart molt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Hoeveel gewicht mag er aan een VGA kaart hangen dan? Zo'n Zalman ZM80D-HP weegt nogal wat meer dat dit denk ik, dus dan zal het allemaal wel meevallen :z

[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 10-12-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:30:
Hoeveel gewicht mag er aan een VGA kaart hangen dan? Zo'n Zalman ZM80D-HP weegt nogal wat meer dat dit denk ik, dus dan zal het allemaal wel meevallen :z
Maar die hangt aan 2 kanten, dus is in evenwicht lijkt me.
Zo'n VF700 hangt aan 1 kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:51:
[...]

Hahahahahahahahahahahahaha................
Die is goed!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 19:46
[...]

Jij hebt zeker een desktop-type kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
[...]

Gelukkig maar zeg! Dan heft Newton zichzelf mooi op! }:O

Nog niemand die weet hoeveel gewicht aan een VGA kaart mag hangen?

Edit:

Zalman 80D-HP
Specifications
1. Weight : 350 g
Zalman VF700
Deze VGA-variant op de 7000-serie meet 91x126x30mm en weegt in de Cu-variant 270 gram. De VF700 AlCu legt zoals welbekend veel minder gewicht in de weegschaal en gooit slechts 180 gram in de strijd.
Lijkt me dus geen enkel probleem op te leveren voor VGA kaart / AGP slot :)

[ Voor 40% gewijzigd door _Brake_ op 10-12-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Iemand al enig idee of deze beter koelt dan een 80c-HP met fan (langzaamste stand) ?
Anders ga ik nie vervangen. Heb een Raden 9800pro

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
Afbeeldingslocatie: http://www.techseekers.net/news/VF700_e-Catalog-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techseekers.net/news/VF700_e-Catalog-2.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Mophun op 10-12-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Die plaatjes lijken van 1 van de sites van Zalman af te komen, maar die reppen nog nergens over deze koeler :( Verder zou ik graag specs willen zien mbt warmte-afvoer!

En welke fan-controller zit er nou bij? Versie 1 of versie 2? :)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_mc1_c.jpg

Dit wordt er bij geleverd dus, geen FanMate :( Gewoon kiezen tussen 12 of 5 volt dus, ipv een mooi potmetertje :(

[ Voor 18% gewijzigd door _Brake_ op 10-12-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
_Brake_ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:20:
[...]

Die plaatjes lijken van 1 van de sites van Zalman af te komen, maar die reppen nog nergens over deze koeler :( Verder zou ik graag specs willen zien mbt warmte-afvoer!

En welke fan-controller zit er nou bij? Versie 1 of versie 2? :)

Edit:

[afbeelding]

Dit wordt er bij geleverd dus, geen FanMate :( Gewoon kiezen tussen 12 of 5 volt dus, ipv een mooi potmetertje :(
Damn, dat vind ik wel cheap ass...
stel ik wil mn kaart in windows op low hebben en in games op high (doe ik nu ook met mn cpu en casefan, met de hand wel te verstaan) dan moet ik eerst mn case verplaatsen, open maken, draadjes wisselen (snel anders word ie te warm), alles weer dicht doen en op de goede plaats zetten....

mhh.. nee.. niet echt leuk... maargoed een fanmate kost 3 euro ofzo... hopen dat ze die in toekomstige revisies er bij leveren (mhh zou deze cooler ook weer meerdere revisies krijgen zoals de HP80? lijkt me eigelijk niet omdat er hier niet zoveel veranderd kan worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:59

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm, opzich zat ik hier al op te wachten. De oude wafelijzers pastten niet op de 6800gt
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.