Weet iemand of deze koeler op een Asus Geforce Ti 4200 AGP 8X gaat passen?
Ik denk niet dat iemand dat al weet, aangezien niemand hem nog heeft...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Elke kaart met mounting holes, dus ook een ti4200 asus (ik heb er hier ook nog 1tje liggenVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:44:
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ik heb net de Alcu versie besteld bij Wintelco. Kostte me uiteindelijk 39.80
Ik zal hier wanneer hij geïnstalleerd is mn ervaringen posten.
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=149&code=005009
edit:
ik heb hem net besteld, maar begin ineens te twijfelen of dit ding wel op een AIW past?
ik heb hem net besteld, maar begin ineens te twijfelen of dit ding wel op een AIW past?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 09:04 ]
Hoe ben jij aan die link gekomenVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 08:40:
Ik heb net de Alcu versie besteld bij Wintelco. Kostte me uiteindelijk 39.80Ik zal hier wanneer hij geïnstalleerd is mn ervaringen posten.
edit:
Compatible met Ati 9***, hoogstwaarschijnlijk gaat ie dus wel op m'n Hercules!
(Heatsink achterop de core zal er wel afmoeten helaas
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
_Brake_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:18:
[...]
Hoe ben jij aan die link gekomen![]()
Compatible met Ati 9***, hoogstwaarschijnlijk gaat ie dus wel op m'n Hercules!
(Heatsink achterop de core zal er wel afmoeten helaas![]()
)
Mailtje van wintelco:
Helaas hebben we geen gegevens van de combinatie videokaart / cooler. Of het gaat passen kunnen we u helaas niet zeggen.
Met vriendelijke groeten,
Wintelco Webshop
mailto:verkoop@wintelco.nl
Try & Error manier om AlCu linkje te vinden op de Zalman website 
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=150&code=005009
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=150&code=005009

Zonde dat ze die sinks nou weer blauw doen... staat wel flex bij mij hyper X maar Die zilveren proto's waren vetter...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Op de asus gf 4 ti serie sitten gewoon mouting holes op 8cm van elkaar. Past gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:44:
Ik heb zelf zn cheap ass replacement vannatej eropzitten omdat mijn orginle opeens niks meer deed (1mnd na garantie) deze koelt wel goed maar maar zelf op halve snelheid nog een pokke geluid, dus ik kan niet w8 tot ze hem hier in omgeving hebben
Welke koelt er nu eigenlijk het beste de alcu of de cu?
[ Voor 6% gewijzigd door Th3Eagle op 12-12-2004 11:37 ]
Verwijderd
De CU lijkt me heTheEagle schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:36:
[...]
Op de asus gf 4 ti serie sitten gewoon mouting holes op 8cm van elkaar. Past gewoon.
Ik heb zelf zn cheap ass replacement vannatej eropzitten omdat mijn orginle opeens niks meer deed (1mnd na garantie) deze koelt wel goed maar maar zelf op halve snelheid nog een pokke geluid, dus ik kan niet w8 tot ze hem hier in omgeving hebben
Welke koelt er nu eigenlijk het beste de alcu of de cu?
Verwijderd
Ik vind die cooler maar niks.
Het ontwerp staat me niet aan en het lijkt me ook niet dat ie de andere componenten op de kaart koelt. Wat ik toch echt een vereiste vind voor een actieve vga-koeler.
Het ontwerp staat me niet aan en het lijkt me ook niet dat ie de andere componenten op de kaart koelt. Wat ik toch echt een vereiste vind voor een actieve vga-koeler.
hij is gemaakt om vooral heel stil te zijn..... ik denk dat je appels met peren vergelijkt.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:48:
no comment
De fan blaast ook lucht over heel je kaart en koelt daarmee ook andere componentenVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:48:
Maar de koelers van zalman zijn voornamelijk voor stilte gemaakt. Als je gaat oc zou ik geen zalman nemen, beetje zonde van je geld
Verwijderd
Nou.... ik denk dat je best goed kan OC en met die koeler hoor, de 7000CU is ook gemaakt voor stilte op lage toerentallen, maar als je hem wat harder laat draaien kun je er ook prima mee overclocken....Bijv. met een hete 3.4 Ghz oc'dTheEagle schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:12:
[...]
De fan blaast ook lucht over heel je kaart en koelt daarmee ook andere componenten
Maar de koelers van zalman zijn voornamelijk voor stilte gemaakt. Als je gaat oc zou ik geen zalman nemen, beetje zonde van je geld
Mischien offtopic:
Weet iemand toevallig of er binnenkort een NV Silencer voor 6600GT aan komt ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
volgens mij kan die 5 erop hoorCyrus The Virus schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:36:
Mischien offtopic:

No signature required.
Ik weet niet hoe dat met de gaten zit en het geheugen zit anders
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
ik snap er echt niks van... dit ding is nu toch al uit? waarom zijn er dan geen reviews?

Verwijderd
Ik heb toch voor de zekerheid mn order veranderd in een zm80d en zo'n extra fan. Vind het beetje zonde van het geld als ik er achteraf achter kom dat deze nieuwe koeler niet past op een AIW
zou je hem niet kunnen ruilen/terugsturen dan? ik heb ook nu iets in bestelling maar betaal pas als ik antwoord krijg of ik hem kan ruilen wanneer hij niet past.. ( ik heb et over een xfx geforce 6800 le een een nv 5 silencer)Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:28:
Ik heb toch voor de zekerheid mn order veranderd in een zm80d en zo'n extra fan. Vind het beetje zonde van het geld als ik er achteraf achter kom dat deze nieuwe koeler niet past op een AIW
[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 12-12-2004 16:40 ]
Verwijderd
Probleem was dat ik vooruit had betaald....metal14 schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:36:
[...]
zou je hem niet kunnen ruilen/terugsturen dan? ik heb ook nu iets in bestelling maar betaal pas indien ik antwoord krijg of ik hem kan ruilen. ( ik heb et over een xfx geforce 6800 le een een nv 5 silencer)
Als het een goede zaak is kunnen ze het toch terug betalen?Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:37:
[...]
Probleem was dat ik vooruit had betaald....
* _Brake_ is benieuwd hoe goed hij presteert tov de Arctic ATI Silencer 1!

* M3rcury is benieuwd hoe goed hij presteert tov de wafelijzers van Zalman_Brake_ schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:15:
* M3rcury is benieuwd hoe goed hij presteert tov de Arctic ATI Silencer 1!
[afbeelding]
No signature required.
Verwijderd
Jah heb je gelijk in, maar ik ken die zaak niet zo heel erg goed. Verder duurt het dan waarschijnlijk weer een tijdje voor je het geld terug heb; dit leek me makkelijker.metal14 schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:48:
[...]
Als het een goede zaak is kunnen ze het toch terug betalen?
heb er een plaatje van gevonden: http://www.3dspeed.com.tw/computex2004/NO1-71.jpg.thermalright schijnt ook met vga cooling producten te komen
Niet echt een schoonheid volgens mij. Ik wacht tot die uit is en dan zal ik een keuze maken tussen die en de zalman
[ Voor 15% gewijzigd door Aapenootjes op 12-12-2004 19:48 ]
je ehbt nog een betere versieaapenootjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:48:
[...]
heb er een plaatje van gevonden: http://www.3dspeed.com.tw/computex2004/NO1-71.jpg.
Niet echt een schoonheid volgens mij. Ik wacht tot die uit is en dan zal ik een keuze maken tussen die en de zalman
eentje die het zelfde qua vorm is, alleen het bovenste gedeelte (wat nu dus een heatsink is) ziet er dan uit als een radiator waar de heatpipes door lopen waar je een fan op kan/moet zetten
zal een zoeken...
ow damn, dat was de zelfde allene dan van de andere kant...

nu snap ik ook hoe hij er op moet
[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 12-12-2004 20:05 ]
Welk merk ??ixl85 schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:57:
[...]
je ehbt nog een betere versie
eentje die het zelfde qua vorm is, alleen het bovenste gedeelte (wat nu dus een heatsink is) ziet er dan uit als een radiator waar de heatpipes door lopen waar je een fan op kan/moet zetten
zal een zoeken...
[afbeelding]
[afbeelding]
aapenootjes schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:48:
[...]
heb er een plaatje van gevonden: http://www.3dspeed.com.tw/computex2004/NO1-71.jpg.
Plaatjes doen het nietixl85 schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:57:
[...]
je ehbt nog een betere versie
zal een zoeken...
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier werken ze gewoon
Verwijderd
Hier werken ze ook niet, heb meerdere keren geprobeerd. (file not found melding) Zou je ze misschien op je persoonlijke webspace kunnen zetten ofzo, ben wel benieuwd namelijk
U vraagt wij draaien...Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 08:54:
[...]
Hier werken ze ook niet, heb meerdere keren geprobeerd. (file not found melding) Zou je ze misschien op je persoonlijke webspace kunnen zetten ofzo, ben wel benieuwd namelijk

Ik moet zeggen dat het geluid die zo'n Silencer maakt me nog vies tegen valt, wel ging m'n case temp direct 4 graden omlaag. Dat die silencer direct de warme lucht naar buiten afvoert is echt een groot voordeel tov iedere andere koeler._Brake_ schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:15:
* DyStiC is benieuwd hoe goed hij presteert tov de Arctic ATI Silencer 1!
[afbeelding]
Ik denk alleen dat ik nog een fanmate op de Silencer fan ga aansluiten, want hij maakt op dit moment het meeste geluid van alles in m'n pc.
DyStiC schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:10:
[...]
Ik moet zeggen dat het geluid die zo'n Silencer maakt me nog vies tegen valt, wel ging m'n case temp direct 4 graden omlaag. Dat die silencer direct de warme lucht naar buiten afvoert is echt een groot voordeel tov iedere andere koeler.
Ik denk alleen dat ik nog een fanmate op de Silencer fan ga aansluiten, want hij maakt op dit moment het meeste geluid van alles in m'n pc.
offtopic:
Zie je ik wist het!
die reviews die kloppen voor geen meter...
(ben zelf ook een silent freak) en alles moet echt stil zijn... maar wat ze in een reviewers bak stil vinden is bij mij misschien heel luid omdat je bij niks hoort (en bij hem misschien 4 casefans)
en wat als je de silencer op 7 volt zet (er zit toch een knopje op? daar heb je toch geen fanmate voor nodig?)?
Zie je ik wist het!
(ben zelf ook een silent freak) en alles moet echt stil zijn... maar wat ze in een reviewers bak stil vinden is bij mij misschien heel luid omdat je bij niks hoort (en bij hem misschien 4 casefans)
en wat als je de silencer op 7 volt zet (er zit toch een knopje op? daar heb je toch geen fanmate voor nodig?)?
Ik weet niet welke silencer jij wilt aanschaffen maar de nv5 maakt zelfs op volt best veel geluid, dat komt doordat dat ding in verhouding met een gevone van veel trilt.ixl85 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:03:
[...]
offtopic:
Zie je ik wist het!
In me kast waarin 18dB fans op 8,5V vrijwel het luidste onderdeel zijn hoor je hem aardig goed.
Een gewone fan van 25dB hoor je veel mider op 7 volt maar niet doordat de nv5 veel lucht pompt maar omdat hij trilt.
Er zit op de ATi /NV Silencer geen knopje, die zit alleen op de (oudere) VGA Silencer welke je kan schakelen tussen hoog en laag rpm, het rpm van de ATi / NV Silencer zit hier standaard tussen in. Dus het fannetje draait gewoon standaard op 12V (tenminste hij zit gewoon direct op de VGA kaart zelf, ik ga er ff van uit dat er op die aansluiting 12V staat?). Met een fanmate kun je hem zo regelen dat je hem net niet meer hoort.ixl85 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:03:
offtopic:
Zie je ik wist het!
Ik vind het ontbreken van zo'n fanmate bij de VF700 dan ook een slechte zaak, het zou echter nog mooier zijn als hij het rpm regelt met een temp sensor.
Verwijderd
totdat de temp sensor kapot gaat. lijkt me niet echt fijn...DyStiC schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:42:
[...]
Er zit op de ATi /NV Silencer geen knopje, die zit alleen op de (oudere) VGA Silencer welke je kan schakelen tussen hoog en laag rpm, het rpm van de ATi / NV Silencer zit hier standaard tussen in. Dus het fannetje draait gewoon standaard op 12V (tenminste hij zit gewoon direct op de VGA kaart zelf, ik ga er ff van uit dat er op die aansluiting 12V staat?). Met een fanmate kun je hem zo regelen dat je hem net niet meer hoort.
Ik vind het ontbreken van zo'n fanmate bij de VF700 dan ook een slechte zaak, het zou echter nog mooier zijn als hij het rpm regelt met een temp sensor.
ik zie 3 draadjes . Dus waarschijnlijk ook een RPM sensor. lijkt me dat sommige vidkaarten dit zelf gaan regelen?
Tja of totdat je fan kapot gaat, zo ken ik er nog wel een paarPakjebakmeel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:55:
totdat de temp sensor kapot gaat. lijkt me niet echt fijn...
Maar volgens mij kun je hem niet op je videokaart aansluiten maar gewoon via een molex connector. Als ik tenminste naar het kabeltje kijk wat je erbij krijgt.Pakjebakmeel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:55:
ik zie 3 draadjes . Dus waarschijnlijk ook een RPM sensor. lijkt me dat sommige vidkaarten dit zelf gaan regelen?

zijn we nou tweakers of niet ? 
Meestal bij een defecte sensor gaat ie voluit draaien is mijn ervaringtotdat de temp sensor kapot gaat. lijkt me niet echt fijn...
[ Voor 71% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-12-2004 10:18 ]
Verwijderd
met een beetje mazzel komt m'n vf700AlCu vandaag 
Nou m'n X800pro nog, maar ik zal 'm wel ff los aan wat draadjes hangen voor de massa in afwachting hier
Nou m'n X800pro nog, maar ik zal 'm wel ff los aan wat draadjes hangen voor de massa in afwachting hier
Je kan em aansluiten op een molex connector of gewoon op de fan aansluitingen van je moederboard. Dan kan je gewoon via bv spedfan de snelheid regelen ook kan je hem gemakkelijk aansluiten op een fancontroler (was et weet nooit hoe ik et moet noemen
).
Persoonlijk vindt ik het beter dat ze die fanmate er niet bij hebben gelevert want als die erbij zit betaal je er toch voor en om de snelheid te regelen moet je alsnog je kast open maken of je moet de kabels verlengen en dat ding buiten je kast hangen wat er niet uitziet.
Persoonlijk vindt ik het beter dat ze die fanmate er niet bij hebben gelevert want als die erbij zit betaal je er toch voor en om de snelheid te regelen moet je alsnog je kast open maken of je moet de kabels verlengen en dat ding buiten je kast hangen wat er niet uitziet.
Zalman heeft deze koelers nu officieel ge-released!
Zal nu niet lang meer duren voordat de eerste reviews opduiken
* _Brake_ kan niet wachten!
Edit:
Er zijn al 3 reviews!
http://www.zalman.co.kr/pr/review_list.asp
brb
Is te doen (van koreaans naar engels, maar het is wel veel werk)
Edit:
Er zijn al 3 reviews!
Ik zal even kijken of het met babelfish te vertalen isÀ߸¸ÀÇ Ä𸵠±â¼úÀÌ ±×´ë·Î ½º¸çµç ºñµð¿À Ä«µå Àü¿ë Äð·¯ VF700 [2004-12-13]
www.pcbee.co.kr
VGA¿¡¼µµ ¾Æ¸§´Ù¿î Äð¸µÀÇ ²ÉÀ» ÇÇ¿î Zalman VF700½Ã¸®Áî [2004-12-13]
www.technoa.co.kr
¼Ò¸®¾øÀÌ Á×¾î¹ö¸° ±×·¡ÇÈÄ«µå ¿! À߸¸ VF700 [2004-12-13]
www.brainbox.co.kr
Is te doen (van koreaans naar engels, maar het is wel veel werk)
[ Voor 98% gewijzigd door _Brake_ op 14-12-2004 14:28 ]
ik kan concluderen dat een 9800 xt hiermee stressed 51 graden wordt met de VF700 CU
(als ik het goed gelezen heb dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Whoohoo op 14-12-2004 15:39 ]
51 stressed... is dat niet goed? (heb geen idee van de temps van de huidige kaarten, zit zelf nog te drijven op mn Ti4400
, binnenkort de upgrade)
Ik heb ook geen idee hoe heet mijn Hercules 9500pro wordt (hoe kan je dat uitlezen?)
Verwijderd
/me heeft 'm binnen inmiddels!
Net even aan een random PSU gehangen (en een Athlon XP lawaaibak met default cooler). Resultaten:
low-volt: weinig airflow, je kunt het Zalman-logo bijna lezen, ultrastil
hi-volt: flinke airflow, vrij hoge snelheid, maar nog steeds behoorlijk stil.
Ik zal 'm vanavond in m'n eigen ultraquiet machine nog wel ff testen en verslag doen
Hij ziet er overigens retegoed uit, en de kleurstelling matcht vast mooi bij m'n 7700AlCu
Net even aan een random PSU gehangen (en een Athlon XP lawaaibak met default cooler). Resultaten:
Ik zal 'm vanavond in m'n eigen ultraquiet machine nog wel ff testen en verslag doen
Hij ziet er overigens retegoed uit, en de kleurstelling matcht vast mooi bij m'n 7700AlCu
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 17:18 ]
Welke heb je binnen? En op welke kaart zet je hem? Schiet ff veel picsVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:18:
/me heeft 'm binnen inmiddels!
Kun je temps bij de low/high volts posten? En wat is een ultraquiet machine?
ja damn man_Brake_ schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:32:
[...]
Welke heb je binnen? En op welke kaart zet je hem? Schiet ff veel pics
Kun je temps bij de low/high volts posten? En wat is een ultraquiet machine?
post je pc eens ik wil weten waar je hem op test en in wat
(en veel pics ja!!) whoei
Verwijderd
zit nu nog @ uni, dus heb èn geen cam èn alleen maar lawaaibakken staan hier 
Vanavond hang ik m'n 700AlCu wel even aan m'n a64 met 7700AlCu, 12cm-fan stille Coba voeding & ZM80C-HP passive cooled 9600pro om te kijken hoeveel meer lawaai dat oplevert. Denk dat ik 'm ook even aan een fanmateje hang om de verschillen goed te kunnen beluisteren. Precieze specs inmiddels ook in m'n sig
Ik zit nog te wachten op m'n x800pro, dus ik kan nog geen temps posten (en om 'm nou voor 2 dagen op m'n 9600 te zetten vind ik dan ook weer een brug te ver
)
Er zit iig een splitter bij van 1*4-pin molex naar 2*5V 3pin en 2*12V 3pin, heb beide zoals gezegd net al even getest (gewoon los naast de kast) en ik vond beide standen erg stil. Ik zal vanavond proberen om ff wat geluid met m'n foon op te nemen als soundbytes, maar de betrouwbaarheid/kwaliteit daarvan is nogal matigjes
Nog even geduld dus!

Vanavond hang ik m'n 700AlCu wel even aan m'n a64 met 7700AlCu, 12cm-fan stille Coba voeding & ZM80C-HP passive cooled 9600pro om te kijken hoeveel meer lawaai dat oplevert. Denk dat ik 'm ook even aan een fanmateje hang om de verschillen goed te kunnen beluisteren. Precieze specs inmiddels ook in m'n sig
Ik zit nog te wachten op m'n x800pro, dus ik kan nog geen temps posten (en om 'm nou voor 2 dagen op m'n 9600 te zetten vind ik dan ook weer een brug te ver
Er zit iig een splitter bij van 1*4-pin molex naar 2*5V 3pin en 2*12V 3pin, heb beide zoals gezegd net al even getest (gewoon los naast de kast) en ik vond beide standen erg stil. Ik zal vanavond proberen om ff wat geluid met m'n foon op te nemen als soundbytes, maar de betrouwbaarheid/kwaliteit daarvan is nogal matigjes
Nog even geduld dus!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:25 ]
Ik zit vooral op een review te wachten tegen de Silencer en de 80D...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
* _Brake_ heeft hem zojuist ook besteld.
Hoop dat ie overmorgen bezorgd wordt! Ik hou jullie op de hoogte.
Hoop dat ie overmorgen bezorgd wordt! Ik hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
Zal ik dan maar es ff lekker speculeren dan?FnF schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:18:
Ik zit vooral op een review te wachten tegen de Silencer en de 80D...
Van luid naar stil:
Silencer -> VF700 -> 80D*
*ik vermoed zelfs met OP-1
Van warm naar koel:
80D -> VF700 -> Silencer
waarbij ik wel verwacht dat de vf700 en de silencer dicht op elkaar zitten èn dat de airflow in je kast fors verschil maakt voor welke van die twee koeler is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 19:25 ]
Zou wel eens kunnen ja, iig moet ik wel zeggen dat de koelingprestaties van de Silencer me nogal tegenvallen, vond zelfs de stockkoeler nog beter, oke, wel iets meer lawaai, maar toch, de temps zijn eerder hoger dan lager...Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:25:
[...]
Zal ik dan maar es ff lekker speculeren dan?
Van luid naar stil:
Silencer -> VF700 -> 80D*
*ik vermoed zelfs met OP-1
Van warm naar koel:
80D -> VF700 -> Silencer
waarbij ik wel verwacht dat de vf700 en de silencer dicht op elkaar zitten èn dat de airflow in je kast fors verschil maakt voor welke van die twee koeler is.
Verwijderd
Op het doosje van de VF700 hebben de marketingboys van Zalman gezet dat, vergeleken met de stock cooler, de chip 5-8 graden koeler zou zijn en het RAM 10-15 graden. Dat zal wel op volle toeren zijn, denk ik
Verwijderd
Ik vraag me af waarom je blijft zwammen met ik denk zus en ik verwacht zo... Als je die koeler hebt, TEST 'M DAN OOK!! We zijn allemaal nieuwsgierigVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:02:
Op het doosje van de VF700 hebben de marketingboys van Zalman gezet dat, vergeleken met de stock cooler, de chip 5-8 graden koeler zou zijn en het RAM 10-15 graden. Dat zal wel op volle toeren zijn, denk ik
WAT? dus je betaald alleen 40 euro voor een beetje stil geluid?Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:02:
Verwijderd
Zo, eindelijk thuis, eindelijk tijd voor foto's! Misschien ook nog wel wat geluidstests later, als ik de sounds uit m'n telefoon omkrijg naar iets wat de rest van de wereld wèl kan beluisteren. Alle plaatjes zijn clickable, mochten ze, ondanks de resize, te groot zijn voor de layout hier, sein dan even. Excuses voor de blurryness van sommige foto's, maar ik wilde niet flitsen en heb niet echt geweldig foto-licht in de buurt op het moment (en al helemaal geen vaste handen)
Okay, laten we maar eens beginnen met de doos & inhoud:

De marketingteksten van de Zalmanboys beloven de gebruikelijke gouden bergen:

Ook zijn er wat fijne blauwe alu-heatsinks bijgevoegd voor op het RAM

De cooler zelf is natuulijk het pièce de résistance: ziet er wel weer bijzonder prettig uit

Zonder omhulsel ziet-ie er nog fijner uit

de zijkant...

...en de onderkant

We vinden ook een splitter van 1* 4-pin molex naar 2* 3-pin molex 5V (wit) en 2* 3-pin molex 12V (zwart). Daar zou je dus ook nog een aantal casefans aan
kunnen hangen, mocht je dat willen.

De heatsinks zijn niet zo spectaculair: blauw aluminium met spikes en thermal adhesive onderop.

Het hele pakket bij elkaar: heatsinks, cooler, splitter, backplate, casebadge, schroefjes & moeren en de gebruikelijke thermal paste

De VF700AlCu past wel prima bij mijn al eerder aangeschafte 7700AlCu voor m'n Athlon64. Hij ligt nu even bovenop m'n ZM80C-HP.

... en nog maar een plaatje dan

Voorlopig even tot aan hier. Ik zou jullie graag temperatuurmetingen willen geven, maar om voor een paar dagen het ding te monteren op m'n 9600pro terwijl de x800pro al onderweg is, vind ik niet zo handig. Ik ga zo aan de slag om te proberen de geluidsopnamen die ik gemaakt heb in een aantal scenario's, om te zetten naar MP3 of een ander redelijk formaat zodat jullie goed
kennis kunnen nemen van hoe luid of stil deze oplossing is. Okay, die opnamen waren zo baggerslecht dat je er echt niks zinnigs over kunt zeggen
Dan maar mijn subjectieve oordeel: vergeleken met videokaarten die ik de laatste tijd gehoord heb (6800LE/6600GT), is-ie fluisterstil, zelfs op de hoogste stand. Samen met de 2 12cm fans die mijn systeem al bevolken, is dit een hele mooie combinatie voor een stil systeem met toch flinke performance.
Als je nog vragen hebt, stel ze dan vooral
Okay, laten we maar eens beginnen met de doos & inhoud:

De marketingteksten van de Zalmanboys beloven de gebruikelijke gouden bergen:

Ook zijn er wat fijne blauwe alu-heatsinks bijgevoegd voor op het RAM

De cooler zelf is natuulijk het pièce de résistance: ziet er wel weer bijzonder prettig uit

Zonder omhulsel ziet-ie er nog fijner uit

de zijkant...

...en de onderkant

We vinden ook een splitter van 1* 4-pin molex naar 2* 3-pin molex 5V (wit) en 2* 3-pin molex 12V (zwart). Daar zou je dus ook nog een aantal casefans aan
kunnen hangen, mocht je dat willen.

De heatsinks zijn niet zo spectaculair: blauw aluminium met spikes en thermal adhesive onderop.

Het hele pakket bij elkaar: heatsinks, cooler, splitter, backplate, casebadge, schroefjes & moeren en de gebruikelijke thermal paste

De VF700AlCu past wel prima bij mijn al eerder aangeschafte 7700AlCu voor m'n Athlon64. Hij ligt nu even bovenop m'n ZM80C-HP.

... en nog maar een plaatje dan

Voorlopig even tot aan hier. Ik zou jullie graag temperatuurmetingen willen geven, maar om voor een paar dagen het ding te monteren op m'n 9600pro terwijl de x800pro al onderweg is, vind ik niet zo handig. Ik ga zo aan de slag om te proberen de geluidsopnamen die ik gemaakt heb in een aantal scenario's, om te zetten naar MP3 of een ander redelijk formaat zodat jullie goed
kennis kunnen nemen van hoe luid of stil deze oplossing is. Okay, die opnamen waren zo baggerslecht dat je er echt niks zinnigs over kunt zeggen
Dan maar mijn subjectieve oordeel: vergeleken met videokaarten die ik de laatste tijd gehoord heb (6800LE/6600GT), is-ie fluisterstil, zelfs op de hoogste stand. Samen met de 2 12cm fans die mijn systeem al bevolken, is dit een hele mooie combinatie voor een stil systeem met toch flinke performance.
Als je nog vragen hebt, stel ze dan vooral
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 23:52 ]
past zeker mooi bij die 7700 AlCu
ik bestel hem eind deze maand, hoop dat er dan wat reviews zijn en de prijs ietsje lager (ATRO computers staat nu in de pricewatch, 35 euri voo Cu versie
)
[quote]_Brake_ schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:15:
* Mophun kan niet wachten!
Edit:
Er zijn al 3 reviews!
[...]
Is er hier iemand die de Koreaanse reviews begrijpt/kan vertalen?
* Mophun kan niet wachten!
Edit:
Er zijn al 3 reviews!
[...]
[quote]Mophun schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:55:
Ik hoop dat je Engelse reviews wél kan begrijpen
http://babelfish.altavista.com_Brake_ schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:15:
Edit:
Er zijn al 3 reviews!
[...]
Ik hoop dat je Engelse reviews wél kan begrijpen
Jammer dat je hem niet op je kaart wil plakken, ben namanlijk zo benieuwd of die beter koelt dan je oude koeler. Ik heb die ook met extra fan op 5 v maar will weten of die beter koelt en stiller is. Maar goed, snap jou ook wel.
no comment
Verwijderd
Ja, dat wil ik ook wel weten. K heb nu een beetje spijt want ik heb net 3 dagen gelden de Zalman ZM80C-HP gekocht en nou hoop ik maar dat het verschil niet enorm is want anders heb ik mijn geld een beetje hieraan verspild. Maar hij zal denk ik niet veel beter koelen, het koelblok van de VF700 is een stuk kleiner dan dat van de ZM80C-HP en ik denk dat de ZM80-HP + Fan en de VF700 elkaar niet veel zullen ontlopen...(hoop ik)Martinus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:50:
[...]
Jammer dat je hem niet op je kaart wil plakken, ben namanlijk zo benieuwd of die beter koelt dan je oude koeler. Ik heb die ook met extra fan op 5 v maar will weten of die beter koelt en stiller is. Maar goed, snap jou ook wel.
Van welk materiaal is die ZM80C-HP dan? Die VF700 kun je als full copper versie krijgen, en denk dat het dan wel gaat schelen (al dan niet met fan)... Nog niemand meer reviews gevonden?
Alle HP80 series zijn van alu..._Brake_ schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:47:
Van welk materiaal is die ZM80C-HP dan? Die VF700 kun je als full copper versie krijgen, en denk dat het dan wel gaat schelen (al dan niet met fan)... Nog niemand meer reviews gevonden?
anders zou je kaart breken als dat CU was
maar ik denk dat de VF700 beter koelt, want de hitte is hier sneller weg, bij de HP80 serie word het meer verspreid, en niet zozeer snel ontrokken... (vergelijk het maar eens met cpu coolers)
Verwijderd
Hoeveel graden gaat het denken jullie schelen? Als het maar om 4 à 5 graadjes gaat maakt het me niet zoveel uit.....
Verwijderd
Ik heb net de ZM80D + ZM OP1 geïnstalleerd op mijn 9800SE AIW verder heb ik vlakbij nog een stille fan die alle warme lucht uit de kast blaast. Kan me niet voorstellen dat deze nieuwe koeler echt veel beter koelt... Grootste voordeel is dat die nieuwe makkelijker te monteren is, of ie ook stiller is, zou ik ook niet weten.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:42:
[...]
Ja, dat wil ik ook wel weten. K heb nu een beetje spijt want ik heb net 3 dagen gelden de Zalman ZM80C-HP gekocht en nou hoop ik maar dat het verschil niet enorm is want anders heb ik mijn geld een beetje hieraan verspild. Maar hij zal denk ik niet veel beter koelen, het koelblok van de VF700 is een stuk kleiner dan dat van de ZM80C-HP en ik denk dat de ZM80-HP + Fan en de VF700 elkaar niet veel zullen ontlopen...(hoop ik)
edit:
zit net via bablefish die reviews door te lezen, maar wordt er niet heel erg wijzer van. Het lijkt allemaal niet echt overdadig enthousiast te zijn
zit net via bablefish die reviews door te lezen, maar wordt er niet heel erg wijzer van. Het lijkt allemaal niet echt overdadig enthousiast te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 17:53 ]
waaaattt hij staat nu in de pricewatch voor 25 euro!!!! is dat een fout, of is het echt waar.... dan is iedereen die em net heb gekocht dus flink genaaid voor 10 euro meer.... mijn bestelling staat, 25 euro bij ATRO
Lijkt wat meer op een normale prijs. 40 euro voor dit ding is het echt niet waard.
pcies. daarvoor heb je al bijna een CNPS7700Cu....patryk schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:53:
Lijkt wat meer op een normale prijs. 40 euro voor dit ding is het echt niet waard.
Ik heb hem dus gisteren besteld bij ATRO voor 35 euro, staat ie er vandaag voor 25 op...
Heb mailtje gestuurd over een coulante oplossing, anders quote ik hun eigen website:
EDIT:
Nú al een mailtje terug met een coulante oplossing! Ik mocht kiezen voor een storting van €10 of iets extra's uitzoeken. Gezien de snelle reactie en de vriendelijkheid heb ik gekozen voor de laatste optie, en kan ik in mijn pakket waarschijnlijk ook nog een Zalman Fanmate 2 (ipv die vage molex-connector
) + Arctic Silver 5 tegemoet zien (hetgeen neerkomt op €8,90). De rest heb ik ze "kwijtgescholden".
Go go ATRO dus!
Heb mailtje gestuurd over een coulante oplossing, anders quote ik hun eigen website:
Heb hem toch nog niet binnen, dus kan hem ongeopend terugsturen. Maar verzeker ze dan wel dat de nieuwe order niet bij hen geplaatst wordt mochten ze nu moeilijk gaan doen over die €10.Belangrijke uitbreidingen rechten consumenten
consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering
van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen,
mits ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking waarbij ze alleen de portokosten
voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of
administratiekosten in rekening brengen.
De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt,<
moet de verkoper binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug betalen.
EDIT:
Nú al een mailtje terug met een coulante oplossing! Ik mocht kiezen voor een storting van €10 of iets extra's uitzoeken. Gezien de snelle reactie en de vriendelijkheid heb ik gekozen voor de laatste optie, en kan ik in mijn pakket waarschijnlijk ook nog een Zalman Fanmate 2 (ipv die vage molex-connector
Go go ATRO dus!
[ Voor 52% gewijzigd door _Brake_ op 15-12-2004 22:13 . Reden: way to go ATRO ]
Verwijderd
geduld loont zo te zienGaargod schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:47:
waaaattt hij staat nu in de pricewatch voor 25 euro!!!! is dat een fout, of is het echt waar.... dan is iedereen die em net heb gekocht dus flink genaaid voor 10 euro meer.... mijn bestelling staat, 25 euro bij ATRO![]()
Jup had ik wel verwacht van atro, bieden super service. Voor mij is het wel makkelijk aangezien ze op een paar Km van me vandaan zitten. Ook een kast ophalen na sluitingstijd bij een van de werknemers was geen probleem. Als ik hem bestel zal het daar wel zijn
aapenootjes schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:20:
Jup had ik wel verwacht van atro, bieden super service. Voor mij is het wel makkelijk aangezien ze op een paar Km van me vandaan zitten. Ook een kast ophalen na sluitingstijd bij een van de werknemers was geen probleem. Als ik hem bestel zal het daar wel zijn
offtopic:
Waarom clone jij de naam van een GoT-Doc mod??
Waarom clone jij de naam van een GoT-Doc mod??
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
offtopic:
Heb ik niet gecloned, had ik al voordat ik hier actief werd, gebruik hem dan ook overal voor, dus als je ergens anders aapenootjes tegenkomt dan is er 99% kans dat ik dat ben. Heb de nick ook nog express foutgeschreven, diepere betekenis daarachter is dat ik dyslecties ben
(schrijf ik dyslecties wel goed eigenlijk? Waarom hebben ze daar nou net een woord voor gekozen wat ik dus niet kan spellen.)
Heb ik niet gecloned, had ik al voordat ik hier actief werd, gebruik hem dan ook overal voor, dus als je ergens anders aapenootjes tegenkomt dan is er 99% kans dat ik dat ben. Heb de nick ook nog express foutgeschreven, diepere betekenis daarachter is dat ik dyslecties ben
Verwijderd
dyslexie is het volgens mij.
magoed ik ken er zoveel "varianten" van dat ik het ook niet meer weet
die koeler ziet er erg goed uit trouwens, en leuke review.. nu w8ten op de temp resultaten.
ik hou het voorlopig nog wel even bij mijn arctic + 9800pro, maar als ik ooit een x800 ga halen komt deze er op
die koeler ziet er erg goed uit trouwens, en leuke review.. nu w8ten op de temp resultaten.
ik hou het voorlopig nog wel even bij mijn arctic + 9800pro, maar als ik ooit een x800 ga halen komt deze er op
Volgens mij is het ook dyslexie ja...Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:52:
dyslexie is het volgens mij.
Verwijderd
ff een stukje Koreaans van een review vertaald d.m.v. http://www.worldlingo.com naar het NL:
De efficiency van systeem komt geleidelijk aan hoog te zijn,
probleempubliek
advies één dat accompanys terecht tien is. En de de tak van gevaargaj het koelen methode die tien vangt is
het gemobiliseerd en midden correcte arresteren komt voor, In de gebruiker knuffelt het de spanning die niet schrijft en het
wordt gegeven
en.Bijgevolg nu de vlag die slechts de efficiency van vraagt
het onvoorwaardelijke systeem in vergelijking met het systeem van de
milieuvriendschap is
de voorkeur gehad wat hittegeneratie of geluid arresterend het wordt
genoemd
denkt samen na.
PC zal de koelpan van afzonderlijke manier hechten aangezien vele tien
voorkomen
khem spreidt het kanon uit van binnenuit systeem en cpu uit die
ontspruit
en videokaartgraad het zal kunnen denken. De verdubbeling cpu zal en van voorbij keer 486 met van start gaan
koelere Rae die het vooruit Oh in werking zal stellen! de verhouding
die dicht is
er is geen mogelijkheid die het (? zal zetten) De koeler van het type dat divers is omdat gesneden ontwikkeling is,Het werd geproduceerd en het was gekomen. Het hoofd van een familie basis van het koelen het begint met
lucht-koelt, water
het koelen, Bovenop die koeler terug over van leucorrhea elke methode die
past de ijskastmacht Yoo zij toe in het voorwerp en het zal groeien
en le groot met wordt gebruikt regelmatig het is de delen van één PC
die is gekomen.
Het vergelijkt hereupon en de 3D grafiekkaart de efficiency verbetert
geleidelijk aan en het vindt het de noodzaak daarna van de koeler
wordt
één waarheid en cpu dan, Momenteel alle bewerkers van de grafiekkaart die bij wordt
geproduceerd
graad waar de koelpan velen hitte noodzakelijk zal zijn
de generatie gebeurt en me het ding is niet als rijkelijk gebruikt dat
omdat niet was niet is. Toen het kopen van die manier aanvankelijk, was het bevredigend met de
vorm
welke is plakkend gebruikte het en het kwam. Maar de grafische bewerker het trekt extern al lid van afzonderlijk
manier de onlangs en eveneens bittere woede van de strijdmacht bij de
graad die
het zal schrijven allen het wordt en de efficiency wordt versterkt en
met de belangrijkste overtreder waar de koelpan die teruggaat
snel computer het correcte is arresteren nieuwe hitte zingt wie groter
wordt
meer khu het toeneemt.
Ontwerp of vorm van videokaart, En het zal wegens de ruimte worden beperkt waar het wordt gehecht? Cpu wanneer de koeler en het, de koeler voor de videokaart vergelijkt
kom in de markt tot nu toe is niet divers in die mate niet om te zijn
bekwaam, Ook kweekt de grootte afdeling. De brede hitte zingt khu met de multipijp van de meningshitte, En het volgt noodzakelijk en tot de koelpan het een structuur is
welke komt te zijn meer, ziet het het bij de graad waar onzeker is
de dings vorm die in de groef plakt zal gevaarlijk zijn en.
De massa die enorm is, De last is gewicht... Niets het correcte arresteren of de koeler van de videokaart voor dat
geluid
het arresteren zal en als koelsysteem van afzonderlijk maniersnoepje
hebben
de moeilijkheid is probleem omdat als dit en de reeks VF700 van baai
het technologie bedrijf zal zijn hoe goed het onlangs in de markt in
dit zet
tijd? Ontwerp van de reeks CNPS7000 die een voornaamwoord van het tijdje
niets is
de correcte het arresteren cpu koeler is als dat en het ontvangt en
efficiënte het koelen efficiency het met daar om een mogelijkheid
toont te zijn
van het ontsnappen van de spanning die het correcte arresteren is
toon het stille kenmerk dat quiter de bestaande koeler is
dan gelijktijdig ver bij omwentelingssnelheid met lage snelheid, Gelijktijdig lost het een probleem van de hittegeneratie met het op is
gehele aspectenkoeler voor de videokaart tot het levensvoortzetting
van
bewerker het met een stabielere verrichting zal kunnen samen
verwachten.
Tis iig al wat
De efficiency van systeem komt geleidelijk aan hoog te zijn,
probleempubliek
advies één dat accompanys terecht tien is. En de de tak van gevaargaj het koelen methode die tien vangt is
het gemobiliseerd en midden correcte arresteren komt voor, In de gebruiker knuffelt het de spanning die niet schrijft en het
wordt gegeven
en.Bijgevolg nu de vlag die slechts de efficiency van vraagt
het onvoorwaardelijke systeem in vergelijking met het systeem van de
milieuvriendschap is
de voorkeur gehad wat hittegeneratie of geluid arresterend het wordt
genoemd
denkt samen na.
PC zal de koelpan van afzonderlijke manier hechten aangezien vele tien
voorkomen
khem spreidt het kanon uit van binnenuit systeem en cpu uit die
ontspruit
en videokaartgraad het zal kunnen denken. De verdubbeling cpu zal en van voorbij keer 486 met van start gaan
koelere Rae die het vooruit Oh in werking zal stellen! de verhouding
die dicht is
er is geen mogelijkheid die het (? zal zetten) De koeler van het type dat divers is omdat gesneden ontwikkeling is,Het werd geproduceerd en het was gekomen. Het hoofd van een familie basis van het koelen het begint met
lucht-koelt, water
het koelen, Bovenop die koeler terug over van leucorrhea elke methode die
past de ijskastmacht Yoo zij toe in het voorwerp en het zal groeien
en le groot met wordt gebruikt regelmatig het is de delen van één PC
die is gekomen.
Het vergelijkt hereupon en de 3D grafiekkaart de efficiency verbetert
geleidelijk aan en het vindt het de noodzaak daarna van de koeler
wordt
één waarheid en cpu dan, Momenteel alle bewerkers van de grafiekkaart die bij wordt
geproduceerd
graad waar de koelpan velen hitte noodzakelijk zal zijn
de generatie gebeurt en me het ding is niet als rijkelijk gebruikt dat
omdat niet was niet is. Toen het kopen van die manier aanvankelijk, was het bevredigend met de
vorm
welke is plakkend gebruikte het en het kwam. Maar de grafische bewerker het trekt extern al lid van afzonderlijk
manier de onlangs en eveneens bittere woede van de strijdmacht bij de
graad die
het zal schrijven allen het wordt en de efficiency wordt versterkt en
met de belangrijkste overtreder waar de koelpan die teruggaat
snel computer het correcte is arresteren nieuwe hitte zingt wie groter
wordt
meer khu het toeneemt.
Ontwerp of vorm van videokaart, En het zal wegens de ruimte worden beperkt waar het wordt gehecht? Cpu wanneer de koeler en het, de koeler voor de videokaart vergelijkt
kom in de markt tot nu toe is niet divers in die mate niet om te zijn
bekwaam, Ook kweekt de grootte afdeling. De brede hitte zingt khu met de multipijp van de meningshitte, En het volgt noodzakelijk en tot de koelpan het een structuur is
welke komt te zijn meer, ziet het het bij de graad waar onzeker is
de dings vorm die in de groef plakt zal gevaarlijk zijn en.
De massa die enorm is, De last is gewicht... Niets het correcte arresteren of de koeler van de videokaart voor dat
geluid
het arresteren zal en als koelsysteem van afzonderlijk maniersnoepje
hebben
de moeilijkheid is probleem omdat als dit en de reeks VF700 van baai
het technologie bedrijf zal zijn hoe goed het onlangs in de markt in
dit zet
tijd? Ontwerp van de reeks CNPS7000 die een voornaamwoord van het tijdje
niets is
de correcte het arresteren cpu koeler is als dat en het ontvangt en
efficiënte het koelen efficiency het met daar om een mogelijkheid
toont te zijn
van het ontsnappen van de spanning die het correcte arresteren is
toon het stille kenmerk dat quiter de bestaande koeler is
dan gelijktijdig ver bij omwentelingssnelheid met lage snelheid, Gelijktijdig lost het een probleem van de hittegeneratie met het op is
gehele aspectenkoeler voor de videokaart tot het levensvoortzetting
van
bewerker het met een stabielere verrichting zal kunnen samen
verwachten.
Tis iig al wat
Nou in mijn ogen hebben we hier helemaal niks aan... M'n 4 jarige nichtje kan een interessanter verhaal schrijven over deze koeler in beter Nederlands dan wat hierboven staat

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 18-12-2004 13:24 ]
idd, alleen deze zin al:
Toen het kopen van die manier aanvankelijk, was het bevredigend met de
vorm welke is plakkend gebruikte het en het kwam

Dit lijkt wel op zuid-niet-bestanisch
Toen het kopen van die manier aanvankelijk, was het bevredigend met de
vorm welke is plakkend gebruikte het en het kwam
Dit lijkt wel op zuid-niet-bestanisch
Ik heb hem op mijn 6800GT @ quadro 4000 zitten. 42 idle/62 load ... werkt prima en is VEEL stiller dan die %#% silencer die ik eerst had.
Het geluid en de temperatuur welke je noemd is dat gebaseerd op de Cu of de AlCu en met de fan op volle 12v of 5v?Wimo. schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:19:
Ik heb hem op mijn 6800GT @ quadro 4000 zitten. 42 idle/62 load ... werkt prima en is VEEL stiller dan die %#% silencer die ik eerst had.
kan je miss wat temps posten ? van stockkoeler / silencer / zalman ?Wimo. schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:19:
No signature required.
Temps zijn beter dan met de silencer. Met de silencer en GT@ultra zat ie op 67 load.. nu met de CU op 62 load. Hij presteerd dus beter dan de silencer.. ik maak morgen ook wel wat foto's
Verwijderd
Ik heb een XFX 6600GT AGP, maar die fan maakt flink veel lawaai. Dat is dus waarvoor ik in de eerste plaats een nieuwe koeler erop wil. Nou hoorde ik dat de ZM80C/D-HP niet op de AGP versie kan. Mischien weet iemand hier toevallig of de VF700 wel op mijn kaart geplaats kan worden?
Verwijderd
check even de site van zalman, daar staat een lijst het compatible kaartenVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:08:
Ik heb een XFX 6600GT AGP, maar die fan maakt flink veel lawaai. Dat is dus waarvoor ik in de eerste plaats een nieuwe koeler erop wil. Nou hoorde ik dat de ZM80C/D-HP niet op de AGP versie kan. Mischien weet iemand hier toevallig of de VF700 wel op mijn kaart geplaats kan worden?
What about the noise, man?Wimo. schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:38:
Temps zijn beter dan met de silencer. Met de silencer en GT@ultra zat ie op 67 load.. nu met de CU op 62 load. Hij presteerd dus beter dan de silencer.. ik maak morgen ook wel wat foto's
en op hoeveel volt zit ie? 5 of 12?
Deze gaat prima passen naast mijn CPU koeler! Maar: past hij ook op een 6600GT? Op de site van Zalman staat dat ie past op de 6600 serie, maar niet specifiek dat ie past op de GT, terwijl dit wel wordt aangegeven voor de 6800 serie...
Iemand ervaring?
Heb een AGP versie...
Iemand ervaring?
Heb een AGP versie...
[ Voor 5% gewijzigd door nika op 19-12-2004 17:27 ]
Verwijderd
Nou de ZM80C/D-HP schijnt niet te passen op de agp versie ( dit word niet aangegeven op hun site, vandaar mijn twijfels ) maar de VF700 zou weer wel op de AGP versie moeten passen.
6600 serie..... --> 6600GTnika schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:26:
Deze gaat prima passen naast mijn CPU koeler! Maar: past hij ook op een 6600GT? Op de site van Zalman staat dat ie past op de 6600 serie, maar niet specifiek dat ie past op de GT, terwijl dit wel wordt aangegeven voor de 6800 serie...
Iemand ervaring?
Heb een AGP versie...
zou die nou bij de 6800 reeks horen
(ja dit gaat passen, denk dat bijna alles past met normale mounting holes... tenzij je een mega condensator op je kaart hebt zitten die alles blockt... maar dat lijkt me sterk
Ik wil er ook erg graag een aanschaffen, maar ik heb dus ook een 600GT AGP en ga de gok niet wagen. Zou niet de 1e keer zijn dat zo'n koeler niet pastte. Tis tus bij de AGP versie zo dat ook de PCI-X -=> AGP-bridge (hoe heet 't rotding ook weer...) gekoeld moet worden door de GPU koeler. Ik wacht dus nog ff af op ervaringen...
I see dead pixels...
Op die Bridge chip zit toch een aparte koelvin? Tenminste bij de LeadTek Winfast kaart wel evenals bij het referencemodel van nVidia. De vraag is dus volgens mij of de VF700 Cu er naast past...jotheman schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:21:
Tis tus bij de AGP versie zo dat ook de PCI-X -=> AGP-bridge (hoe heet 't rotding ook weer...) gekoeld moet worden door de GPU koeler. Ik wacht dus nog ff af op ervaringen...
Verwijderd
Hier staat het een en ander over de VF700 icm 6600GT AGP
http://www.zalmanforums.c...php?t=569&highlight=vf700

Zoals te zien is steekt de cooler 30mm uit. Ook zie ik een ander AGP-Brug koelblokje.
http://www.zalmanforums.c...php?t=569&highlight=vf700

Zoals te zien is steekt de cooler 30mm uit. Ook zie ik een ander AGP-Brug koelblokje.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 21:22 ]
Hmmm...vraag me af of die koelvin voor de bridge chip gewoon op die kaart hoort of dat Zalman die gaat meeleveren in een aparte versie? De pcb's die ik tot nu toe gezien heb, hebben allen een rechthoekige vin. Zou dat passen?
En hoe zit dat hierboven eigenlijk met de koeling van de geheugen chips...die krijgen geen vinnen in deze oplossing? Dat past volgens mij nooit onder dat blok koper...
En hoe zit dat hierboven eigenlijk met de koeling van de geheugen chips...die krijgen geen vinnen in deze oplossing? Dat past volgens mij nooit onder dat blok koper...
[ Voor 29% gewijzigd door nika op 19-12-2004 21:58 ]
Verwijderd
Volgens mij zit er inderdaad een andere koelvin op. Maar ik heb al besloten deze niet te halen. Wel jammer. PCI-E is er nog niet zo heel lang en nu worden AGP versie bezitters al op de 2de plaats gezet.nika schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:55:
Hmmm...vraag me af of die koelvin voor de bridge chip gewoon op die kaart hoort of dat Zalman die gaat meeleveren in een aparte versie? De pcb's die ik tot nu toe gezien heb, hebben allen een rechthoekige vin. Zou dat passen?
Nu maar zoeken of er mischien wel een goede koeler is voor mijn AGP GF6600GT
Tja...jammer is dat...Had deze graag op mijn kaart gezet...heb de CPU versie al en die bevalt perfect...
@Tweakkuiken: welk merk heb je gekocht en hoe bevalt die? Ik denk dan ook zeker aan herrie...
@Tweakkuiken: welk merk heb je gekocht en hoe bevalt die? Ik denk dan ook zeker aan herrie...
Verwijderd
Ik heb de XFX versie, en die bevalt verder goed. Alleen komt er aardig wat herrie vanaf. Gelukkig is mijn kast redelijk geisoleerd met matjes aan de binnenkant. Dat scheelt nog iets.nika schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:19:
Tja...jammer is dat...Had deze graag op mijn kaart gezet...heb de CPU versie al en die bevalt perfect...
Ook ik heb de CPU versie sinds een aantal dagen. Wel jammer dat ik de VGA versie niet kan gebruiken.
Dit topic is gesloten.