Ej ik hang als since het begin in dit topic rond, ik weet dat hier mensen zitten met zulke kaarten, is toch niet zo erg dat ik het hier ff post?
er is nog geen "groot 6800GT pcie topic"
Als je er problemen mee hebt dan roep je maar een mod.
Ej ik hang als since het begin in dit topic rond, ik weet dat hier mensen zitten met zulke kaarten, is toch niet zo erg dat ik het hier ff post?
[rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 13[/rml]ixl85 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:13:
[...]
er is nog geen "groot 6800GT pcie topic"
Als je er problemen mee hebt dan roep je maar een mod.
Verwijderd
Ja ja, dus ik moet met de stand van de maan mee draaien om optimaal te kunnen oc'en. Lijkt me iets voor Myth busters om dit te onderzoeken.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:55:
als je op de rand qua temperatuur gaat zitten, kan het zijn dat de temperatuur in de kamer al van invloed is.
De veranderde stand van de maan is overigens ook niet uit te sluiten als oorzaak
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 00:40 ]
Verwijderd
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door PD2JK op 27-01-2005 10:45 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Ben je niet iets vergeten in te steken op je vid kaart?Prutz0r schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:42:
'k Heb inmiddels gemonteerd en het past allemaal net.
....
Het betreft hier een 6800LE AGP btw.
vandaar dat ik zo'n lage score haal.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Ben je niet iets vergeten in te steken op je vid kaart?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 13:22 ]
Verwijderd
Hehe ok had al zo'n vermoeden. Ziet er iig mooi passend uitPrutz0r schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:00:
[...]
vandaar dat ik zo'n lage score haal.
Nee, 'k heb 'm wel aangesloten hoor, op het moment dat ik de foto had gemaakt, zat de videokaart er net in.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
43 idle, 47 stressed @ stockVerwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:11:
[...]
Hehe ok had al zo'n vermoeden. Ziet er iig mooi passend uit
Heb je ook iets van temps ?
Weet je dat zeker, ik heb dat ding eraf gehaald....Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:55:
Zelfde als mij, maar dat afdakje is er toch voor om je kaart recht te houden ofzo?
I pitty the fools who took my game-station.....
Verwijderd
Is er ook iets voor nvidia? Want ik heb namelijk een pov 6800GT... Trouwens over dat afdakje, dat zit ook op mijn 6800GT.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:40:
In ATI Tool het 3D venstertje activeren... Hierdoor ging m'n CPU én GPU naar 100%. Ondertussen is het dan wel mogelijk om de temps in de gaten te houden.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door PassieWassie op 28-01-2005 16:31 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Nou je doet je vid kaart in een zakje ( anti statisch ) , je plakt em goed af , je gooit em een nachtje in de vriezer , en dan open maken , even schroefendraaier eronder , en dan gaat hij er zonder problemen eraf ( heb het zelf al 2 keer gedaan en nooit mis gegaan , trouwens op de PCB zit altijd een beschermlaag dus de kans dat je hem sloopt is niet zo grootUltraR-pc schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:57:
Net de VF-700-cu geinstalleerd. Ongelooflijk wat een klerewerk het was om de stockkoeler van mn 9800pro af te krijgen. Half uur mee bezig geweest![]()
Installeren van de Zalman koeler was in ruim 10 minuten gebeurd.
Ik heb een Medion 9800 XL (Aldi) waarvan de standaatd koeler plotseling vreselijk veel lawaai begon te maken. Na jullie verhalen gelezen te hebben, naar de winkel gesjeesd en een Zalman
VF700-CU aangeschaft.
Wil ik dat ding monteren, lukt het met niet de originele heatsink van de Medion kaart te verwijderen. De twee " verende klemmetjes" waarmee deze op de kaart bevestigd is, gingen er zonder problemen af, de originele koeler ook, maar de heatsink lijkt wel vast geplakt.
Ik durf er geen schroevendraaier onder te steken of veel kracht op uit te oefenen.
Wie kan me een (paar) goeie tip(s) geven waarmee e.e.a. lukt zonder dat k straks ook nog even een nieuwe videokaart moet gaan halen??
Groet...Knevel
Verwijderd
Komt dit omdat de vf700 in de weg zit? Kan je misschien een foto maken van je setup? Ik heb namelijk precies dezelfde specs als jij. Ik heb nu een nv5 herrieschopperDesertShooter schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:15:
Ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van een vf700-cu, hij past goed bij mijn 7700cu
![]()
. Een nb47J past er alleen niet meer bij..
![]()
[ Voor 96% gewijzigd door Satch op 30-01-2005 15:13 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 13:47 ]
De 7700 cu, de vf700 cu, msi k8n neo2 platinum en 6800le PAST, Maaar, de 7700 zit tegen de le aan, dus daar moet je op zijn minst een papiertje tussen doen. En het zit daar nu zo vol rond de northbridge, dat de nb47j er niet meer tussen past....Brainless-NL schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:40:
[...]
Komt dit omdat de vf700 in de weg zit? Kan je misschien een foto maken van je setup? Ik heb namelijk precies dezelfde specs als jij. Ik heb nu een nv5 herrieschopper(is kaput) en wil een vf700cu kopen icm met een nb47j. Wel heb ik een 7000cu ipv een 7700. Ik ben je eeuwig dankbaar
Ik heb even gekeken naar zon xfx en zie dat er al een behoorlijke koeling opzit. Het verschil merk je denk pas echt als je van een klein plastic kut koelertje gaat (zoals mijn xfx 6800le) naar een vf-700.Niles schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:07:
Ik heb ook een VF700-CU besteld en gemonteerd op m'n XFX 6800GT, de temps zijn echter exact hetzelfde als met de stock koeling (oke, geluidsproductie is daarbij wel lager) maar ik had toch wel meer verwacht dan dit. Daarbij heeft nVidia stock al geheugenkoeling en lijkt de stock-geheugen koeling een stuk beter te werken dan die simpele heatsinks die er worden geleverd bij de VF700. De heatsinks bleven daarbij moeilijk plakken. Ik heb deze VF700-CU tegelijk gekocht met een Zalman CNPS7000-B-CU waarover ik zéér tevreden ben want die haalt mijn prescott temp. met bijna 10 graden omlaag (wat eerst idle temp was, is nu load temp geworden) en dus betwijfel ik wel of ik de VF700 goed geinstalled heb. Heb het allemaal nog eens nagelopen maar het moet goed zijn en het ding zit erg stevig vast en heb Arctic Silver 5 gebruikt met een heel dun laagje. M'n temps zijn nu zo'n 53 graden waar die eerst 53/54 graden idle waren. Casekoeling zit wel goed (omdat ik weet dat de Zalman VF700's ook wel redelijke casekoeling eist) want ik heb 4 casefans (2 in, 2 out).
Metal schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:16:
[...]
Ik heb even gekeken naar zon xfx en zie dat er al een behoorlijke koeling opzit. Het verschil merk je denk pas echt als je van een klein plastic kut koelertje gaat (zoals mijn xfx 6800le) naar een vf-700.
op mijn 6800LE zitten 4 mounting holes...UltraR-pc schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:48:
waarschijnlijk niet. Hij helt naar die kant omdat de gaten in de kaart waarin je de koeler vastschoefd op vaste plekken zitten.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 11:06 ]
Verwijderd
Verwijderd
No signature required.
Verwijderd
dat van kaart eruit halen als pc helemaal uit staat wist ik! en dan ga ik het op een houten tafel proberenVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:29:
Om te beginnen: de kaart pas uit de PC halen als hij HELEMAAL uitstaat. DWZ: voeding uit, of stekker d'r uit. Daarna opletten wat je doet: niet te veel recht het PCB aanraken, beperk je tot het aanraken van de zijkanten.
Een bandje is een oplossing, maar om heel eerlijk te zijn: nog nooit gebruikt. Een houten tavel doet het het beste, lijkt mij (tenminste: doe ik het altijd op). Overigens monteert deze koeler een stukje makkelijker dan een ZM-80 series. Geen armpjes meer positioneren. Dat scheelt al veel.
No signature required.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Gipsy King op 01-02-2005 09:21 ]
Verwijderd
Verwijderd
welk merk is je radeon9600XT , als het een sapphire is kun je gewoon je cooler aanpassen heb ik namelijk ook gedaan bij mijn 9600pro van sapphire , das een stuk minder riskant dan op je kaart gaan solderen...Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:43:
De mijne past niet tenzij ik Of de ic lossoldeer en die met een draadje verplaats, Of een stuk uit het begin van de koeler wegdremel of zaag...
Vindt ik allebei zonde en kan fout gaan.. Ondertussen werk ik nog met m'n zalman 80d
Verwijderd
Powercolor.. Die ic zit echt net boven die chip die de koeler ervan weerhoudt om recht op de Core te gaan zitten...Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:06:
[...]
welk merk is je radeon9600XT , als het een sapphire is kun je gewoon je cooler aanpassen heb ik namelijk ook gedaan bij mijn 9600pro van sapphire , das een stuk minder riskant dan op je kaart gaan solderen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 18:46 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 19:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 10:41 ]
[ Voor 23% gewijzigd door FrankoNL op 04-02-2005 15:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 20:36 ]
[ Voor 18% gewijzigd door FrankoNL op 04-02-2005 20:42 ]
Verwijderd
Niet een beetje overkill?Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:26:
ik heb een stukje van het bevestiging clipje gezaagt aangezien je alleen maar die 2 gaatjes nodig hebt die het dichtst bij je core zitten...
[afbeelding]
op het plaatje zie je goed dat er aan rechtsonder nog wel een lang stukje ijzer zit van het clipje over mijn mem sync... en aan de kant links boven dat ie ruzie had met de condensator die daar zit...
ik heb gewoon dat eindstukje eraf gezaagt.. pas wel op dat je niet teveel afzaagt zodat je goede gaatje naast je core niet meer goed afsluit.. laat dus altijd 2-3mm ijzer over zodat de schroef genoeg grip heeft aan de zijkanten ....
verder heb ik eigenlijk niks aan hoeven te passen aan mijn koeler of kaart.. omdat ik een lite versie heb zitten er minder ic's op enzo .... en anders laat je het door een vak ocer bekijken...
of post een paar plaatjes van jou situatie kunnen wij er ook beter over oordelen..![]()
succes en alles op eigen risico onthoud dat goed..
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door matinez op 05-02-2005 03:33 ]
Verwijderd
Wel doh, dat lijkt me vrij logisch, d'r zitten standaard al geen memsinks op m'n VGA-ram.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:24:
de memsinks zijn optioneel, en zorgen voor een potentieel betere overclock van je RAM. 't Kost je dus wat o/c performance als je ze niet gebruikt, maar verplicht is het gebruik zeker niet.
Verwijderd
Verwijderd
Vriendelijkheid goes a long way. Anyway - ik denk niet dat ze eraf gaan zonder lijmsporen achter te laten, en als je dus geen enkel risico wilt lopen voor wat betreft een RMA, zou ik het dus niet doen. Nogmaals: jouw kaart, jouw risico. Je zou natuurlijk ook een sinkje kunnen plakken op een andere chip, desnoods ergens op je mobo en kijken hoe dat zich ontwikkelt na een week ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:01:
[...]
Wel doh, dat lijkt me vrij logisch, d'r zitten standaard al geen memsinks op m'n VGA-ram.
Nu is het zo dat mem-sinks wel enorm kunnen helpen, en er strak uitzien. Vandaar ook mijn vraag: kunnen ze er ook weer makkelijk af?
Ik kreeg ze er heel simpel weer af bij een kaart van een vriend van me. De truc is om ze er niet af te trekken maar ze rond te draaien tot ze los laten (meestal reeds na een kwart à halve draai).Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:01:
[...]
Wel doh, dat lijkt me vrij logisch, d'r zitten standaard al geen memsinks op m'n VGA-ram.
Nu is het zo dat mem-sinks wel enorm kunnen helpen, en er strak uitzien. Vandaar ook mijn vraag: kunnen ze er ook weer makkelijk af?
Hier hetzelfde verhaal, de sink vastpakken en 1 kant op draaien en hij komt meteen los. En dat zonder lijmresten....UltraR-pc schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:03:
[...]
Ik kreeg ze er heel simpel weer af bij een kaart van een vriend van me. De truc is om ze er niet af te trekken maar ze rond te draaien tot ze los laten (meestal reeds na een kwart à halve draai).
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 07-02-2005 16:10 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 07-02-2005 16:44 ]
ja je kan nog zien dat de core beetje groen/bruin is.. en als je goed kijkt kan je nog nvidia zien...PilatuS schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:44:
opzich mag het wel wat dunner dan 1mm, zelf doe ik altijd voor cpu's zo'n 0.2 mm of misschien zelfs dunner
gewoon zo dun mogelijk doen, het moet er opzitten maar zo weinig mogelijk
[ Voor 34% gewijzigd door FrankoNL op 07-02-2005 17:39 ]
ik heb met casefans 47 graden dus denk dat dat wel nette temps zijn. toch zon 10 graden celsius eraf van de stock temp.FrankoNL schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:45:
[...]
ja je kan nog zien dat de core beetje groen/bruin is.. en als je goed kijkt kan je nog nvidia zien...
EDIT : ik heb er wat meer koelspul opgedaan... nu is de idle temp na ongeveer 10 min de pc aan: 49 graden
is dat het hoogsthaalbare zonder casefan?
ik draai 5 v....Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:01:
draai je op 5V of op 12V? En wat waren je temps hiervoor, op de lawaai^H^H^Hstockcooler?
Verwijderd
Verwijderd
Zoek een andere host, je screenshot is niet aan het werk te krijgen, geen hotlinking behalve vanaf een page op netfirms zelf. Pak gewoon je @home, of wat je ook hebt accountje.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:16:
En nogmaals: Wie heeft er ook last van de glow-factor, In practisch alle games. Bijvoorbeeld:
http://dust.netfirms.com/3dmark.jpg
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 23:20 ]
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq