Zalman VF700 aktieve VGA koeling

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.780 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Wat voor coolert kan ik het beste gebruiken voor een Hercules 9700Pro ?

De good old VGA Silencer
De ATi Silencer
De VF700Alcu

Die heatpipe cooler van zalman gaat niet passen, omdat ik al een CNPS7000CU heb, op een MSI K8N Neo, waardoor het dan niet past.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28

RvP

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat een gewone consument zich best kan ergeren aan dat stofzuigergeluid.
De gewone consument koopt gewoon een H(d)ell pc en die zijn over het algemeen niet heel erg lawaaierig.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megadwerg schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:32:
[...]

De gewone consument koopt gewoon een H(d)ell pc en die zijn over het algemeen niet heel erg lawaaierig.
Als je een flut video kaart hebt, heeft het idd weinig zin deze koeler er op te monteren. Maar ik d8 dat je doelde op mensen (tweakers en gewone consumenten) met een krachtige grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:08

Skef

Ik scheer.me

Heb de koeler inmiddels binnen, en ook geinstalleerd op m'n Club3D 9800SE AIW. Kwam toch een klein probleempje tegen: de tv-tuner.

De finnen zijn nu gedeeltelijk samengebogen, omdat ik anders niet weg kwam qua ruimte. Verder past het wel prima. Heb de kaart nog niet aan gehad, eerst m'n kast ff afmaken.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Megadwerg schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:32:
[...]

:?
hoezo dat nou weer niet,
als jij als "gewone" consument een dell bak koopt, met een high end GPU, dan heb je de zelfde koeling hoor...
en de kasten van dell houden echt niet meer geluid tegen dan een andere...

Ik ken genoeg herrie bakken van zulk soort merken.. (al moet je dan niet gaan kijken naar een Celeron 2.4 met een Geforce4 MX440... die zijn wel stil ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Laatst online: 13:28

RvP

ixl85 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:28:
[...]

:?
hoezo dat nou weer niet,
als jij als "gewone" consument een dell bak koopt, met een high end GPU, dan heb je de zelfde koeling hoor...
en de kasten van dell houden echt niet meer geluid tegen dan een andere...

Ik ken genoeg herrie bakken van zulk soort merken.. (al moet je dan niet gaan kijken naar een Celeron 2.4 met een Geforce4 MX440... die zijn wel stil ja)
Juist en wat koopt de gewone consument een celeron met een mx440je erin. Probleem opgelost zullen we nu maar weer ontopic gaan. :p

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megadwerg schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:01:
[...]

Juist en wat koopt de gewone consument een celeron met een mx440je erin. Probleem opgelost zullen we nu maar weer ontopic gaan. :p
Nou niet iedereen die van moderne grafische games houdt is gelijk een tweaker hoor. Maar die heeft wel een goede grafische kaart nodig.

Maar laten we idd weer ontopic gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
offtopic:
Op inkoopacties.net is er nu een Animocheck voor de Zalman VF700-Cu...

Ik heb nu als leverancier tweakend.nl maar die is niet zo heel veel goedkoper...

Daarentegen heb ik ook twee reacties van twee andere leveranciers. ...
Een daarvan is erg optimistisch en wil graag meewerken en leuke kortingen geven.
Ik moet nog wachten op percentages per hoeveelheid.
Maar ik denk dat het wel gaat lukken....
Ook met garantie zal alles goed verlopen omdat zij er een factuur bij doen per deelnemer van de IA.

Hierover hoor ik later meer...

Dus stay tuned @ IA...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

NoepZor schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:27:
Wat voor coolert kan ik het beste gebruiken voor een Hercules 9700Pro ?

De good old VGA Silencer
De ATi Silencer
De VF700Alcu

Die heatpipe cooler van zalman gaat niet passen, omdat ik al een CNPS7000CU heb, op een MSI K8N Neo, waardoor het dan niet past.
De ATI Silencer valt swieso af (ratelende fan en weinig/geen ruimte voor RAM sinks). Ik zou voor de VGA Silencer gaan want: Stil, goedkoop (Nederlander of niet) en koelt zeer goed en blaast de warme lucht uit je case. Zalman is ook goed alleen ook duurder en de warme lucht wordt niet uit je case geblazen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Daar zat ik dus ook over te twijfelen, vooral omdat mn case al vrij warm is, heb wel een 120mm outtake, maar als ik die op 12v zet hoor je de motor erg goed :( te goed zeg maar ...

Die VGA Silencer blaast dan lekker de warme lucht uit mn case, maar de core temp blijft iets hoger dan bij de VF700, die op 5v ook nog eens erg stil is. Tevens stond in de tweakers.net review vermeldt dat hun geratel vermoedelijk een exemplarisch geval is, omdat andere reviews er niet over reppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

NoepZor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:20:
Daar zat ik dus ook over te twijfelen, vooral omdat mn case al vrij warm is, heb wel een 120mm outtake, maar als ik die op 12v zet hoor je de motor erg goed :( te goed zeg maar ...

Die VGA Silencer blaast dan lekker de warme lucht uit mn case, maar de core temp blijft iets hoger dan bij de VF700, die op 5v ook nog eens erg stil is. Tevens stond in de tweakers.net review vermeldt dat hun geratel vermoedelijk een exemplarisch geval is, omdat andere reviews er niet over reppen.
Ze ratelen allemaal, echt waar, neem een VGA Silencer en geen ATI Silencer, bespaar geld en frustratie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

DaWaN schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:38:
[...]

Ze ratelen allemaal, echt waar, neem een VGA Silencer en geen ATI Silencer, bespaar geld en frustratie!!!
Precies, ik heb zojuist m'n VF700 binnen gekregen ter vervanging van m'n ATi Silencer (welke nog geen maand oud is), vond hem lang niet stil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het is en blijft lastig :)

Die VF700Alcu koelt goed, ziet er slick uit (zeker bij mn CNPS7000-CU met blauwe ledjes)
De Vga silencer is goedkoop, koelt goed en ziet er ook wel bruut uit :) en hij blaast de warme lucht er uit.

Beide zn voor en nadelen, temperaturen ontlopen elkaar ook niet zo erg veel...
Lastige keuze.... :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

NoepZor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:27:
Het is en blijft lastig :)

Die VF700Alcu koelt goed, ziet er slick uit (zeker bij mn CNPS7000-CU met blauwe ledjes)
De Vga silencer is goedkoop, koelt goed en ziet er ook wel bruut uit :) en hij blaast de warme lucht er uit.

Beide zn voor en nadelen, temperaturen ontlopen elkaar ook niet zo erg veel...
Lastige keuze.... :) :+
Neem een VGA Silencer en zet daar een ledje op, ziet er leuk uit :) En de warme lucht uit je kast en het scheelt je portomonee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte opsomming met daarbij een vraag voor mijn hele systeem.

Ik heb niet echt een test gezien tussen een NV5 en een VF700 qua temps op een 6800. Maar op tweakers tussen NV4 en VF700 won de laatste dik. Maar de silencer blaast de lucht eruit, en ik heb mijn cpu ook al leuk overgeclocked :). Nu zat ik te denken, die VF700 maakt hem stukken cooler dus minder warmte in me kast, maar het gaat er niet uit (althans niet zoals bij silencer, heb wel case coolers die eruit zuigen). Of de NV5 die het eruit zuigt.

Vraag: hebben jullie wat ideeen over wat het koelste is voor mijn gehele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk eerlijk gezegd dat het nagenoeg niet uitmaakt. Als je huidige temps okay zijn, gaat kiezen voor Zalman of Silencer niet het grote verschil zijn in je kast. De Zalman koelt je VGA wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:00:
Even een korte opsomming met daarbij een vraag voor mijn hele systeem.

Ik heb niet echt een test gezien tussen een NV5 en een VF700 qua temps op een 6800. Maar op tweakers tussen NV4 en VF700 won de laatste dik. Maar de silencer blaast de lucht eruit, en ik heb mijn cpu ook al leuk overgeclocked :). Nu zat ik te denken, die VF700 maakt hem stukken cooler dus minder warmte in me kast, maar het gaat er niet uit (althans niet zoals bij silencer, heb wel case coolers die eruit zuigen). Of de NV5 die het eruit zuigt.

Vraag: hebben jullie wat ideeen over wat het koelste is voor mijn gehele systeem?
Ik denk dat een case fan veel meer lucht verplaatst naar buiten als zon silencer. Tevens zou een paar graden bijna niks uitmaken op je kasttemperatuur. En die vf-700 haalt wel meer warmte van de core weg jah ( koeler dus ) alleen moet die warmte wel ergens heen en dat is je kast in :P dus je berwering van "minder warmte in me kast" klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:21:
ik denk eerlijk gezegd dat het nagenoeg niet uitmaakt. Als je huidige temps okay zijn, gaat kiezen voor Zalman of Silencer niet het grote verschil zijn in je kast. De Zalman koelt je VGA wel beter.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:58:
De silencer is absoluut _niet_ stiller. Vraag is natuurlijk wat je wil (performance of stilte), maar als je stilte wil is deze oplossing op 5V onklopbaar imo.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:07:
Ik vond het verschil met mijn x800pro cooler wel vrij fors. x800 coolers hebben echter de eigenschap dat ze minder hard draaien als de GPU niet belast wordt, dus ik neem aan dat tijdens de test in idle toestand gewerkt is - dan is het verschil inderdaad niet zo groot. Vergelijk ik het echter met het geluidsniveau dat m'n x800pro koeling tijdens 3dmark03 (i.e. op volle load) wist te produceren, dan is het verschil wel heel groot.

Ik weet niet of je 9800pro ook over zo'n terugschakeling bij lage load beschikt? Mocht-ie dat niet hebben dan is de zalman zeker een stuk stiller. De installatie is overigens een koekie :)
Begin te vermoeden dat je aandelen Zalman in je bezit hebt ;) Of gewoon een tevreden gebruiker? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
als je deze koeling gebruikt kunnen er dan ook andere mem sinks onder ? of is de ruimte beperkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:31:
Begin te vermoeden dat je aandelen Zalman in je bezit hebt ;) Of gewoon een tevreden gebruiker? :*)
<-- Een Zalman Hooligan ;)

Maar serieus: ik vind dat Zalman echt goed spul maakt en dus raad ik mensen ook aan om die dingen te kopen. Ik heb de spullen gekocht op basis van een hele hoop reviews en eigenlijk zijn de resultaten hier thuis voor mij nog beter uitgevallen dan ik op basis van die (ook al vaak positieve) reviews had gehoopt. Ik heb regelmatig mensen die langskomen, zien dat ik met m'n PC bezig ben, even wazig kijken en vervolgens hun oor op de case leggen om vast te stellen dat het ding wel echt draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hier nog een Zalman freak. Vandaag had m'n vaste PC-boer de nieuwe batch VF700's binnen gekregen en meteen de vol-koper variant gekocht (28,50 euro bij Regenboog.net voor de geinteresseerden). Thuis gekomen en ik had een beetje de twijfel eerst of hij wel op mijn videokaart paste (XFX 6600GT 128mb PCI-Express), hij is namelijk relatief best wel groot.

De originele koeler maakt verreweg de meeste herrie in mijn computer vandaar de koelerswitch.
De oude koeler lag binnen 5 sec op de tafel, ik had horror verhalen gehoord over krakende core's maar dat heb ik niet gemerkt en het lijkt me ook niet waarschijnlijk. Koelertjes geplakt op het geheugen (heb der 4 over :P ). Schroefjes erop gemonteerd en die beugel achterop, daarna wat koelpasta op de core. Vervolgens de grote waaier op de core en voorzichtig vast schroeven.

Ik ben de passieve ZM80D gewend en ik vond deze nooit goed passen op m'n videokaarten. De VF700 lijkt net alsof hij al "factory" op zit. Qua "clearance" van capacitoren etc is echt millimeterwerk maar het past perfect!!!

M'n temperaturen zijn gedaald met 5 graden ongeveer op de laagste stand (heb hem aan een Zalman fanmate gekoppeld), maar het beste is nog wel dat m'n pc vrij weinig geluid maakt nu (zachte zoem).

Kortom, tis een aanrader :Y)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Djoekie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:35:
*knip*

De originele koeler maakt verreweg de meeste herrie in mijn computer vandaar de koelerswitch.
De oude koeler lag binnen 5 sec op de tafel, ik had horror verhalen gehoord over krakende core's maar dat heb ik niet gemerkt en het lijkt me ook niet waarschijnlijk. Koelertjes geplakt op het geheugen (heb der 4 over :P ). Schroefjes erop gemonteerd en die beugel achterop, daarna wat koelpasta op de core. Vervolgens de grote waaier op de core en voorzichtig vast schroeven.

*knip*

M'n temperaturen zijn gedaald met 5 graden ongeveer op de laagste stand (heb hem aan een Zalman fanmate gekoppeld), maar het beste is nog wel dat m'n pc vrij weinig geluid maakt nu (zachte zoem).

Kortom, tis een aanrader :Y)
Moet je die 4 niet aan de onderkant van je kaart plakken? Bij mijn 6800le zitten er acht op de bovenkant maar weet niet hoe het met de 6600gt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Moet je die 4 niet aan de onderkant van je kaart plakken? Bij mijn 6800le zitten er acht op de bovenkant maar weet niet hoe het met de 6600gt zit.
Zitten er maar 4 op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik ga morgen een Zalman VF700-cu halen voor 29 euro bij mycom :D ik zal hier ook mijn bevindingen plaatsen en temps en welke OC's

[ Voor 34% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-01-2005 23:24 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
ik heb er net 2 besteld voor mijn sli rig

:) 24 euro per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:25:
Ik ga morgen een Zalman VF700-cu halen voor 29 euro bij mycom :D
Gipsy King schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:15:
ik heb er net 2 besteld voor mijn sli rig

:) 24 euro per stuk
Geef dan in ieder geval even aan voor welke kaarten ze besteld zijn |:( |:( |:(

Staat in signature... Weinig bijdrage aan het topic verder, deze replies...

[ Voor 9% gewijzigd door _Brake_ op 20-01-2005 23:06 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, die van jou is nuttig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de vf700 met succes geplaatst op een asus extreme n6600 gt AGP? Betwijfel n.l. of dit past en of de agp bridge gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Sinds vanavond zit de VF700 Cu ook op mijn videokaart. Ik heb een 6800 Gamer Edition van Asus en hierop zit een standaard cooler die nogal herrie maakt, verreweg de meeste herrie in mijn hele PC. Gelukkig kostte het verwijderen van dit enorme koelblok amper moeite en het is dan ook zonder problemen en beschadigingen gelukt om deze cooler te monteren. Netjes de coolpasta uitgesmeerd over de core en voila, binnen 8 minuten was mijn videokaart weer helemaal klaar (al het werk bij elkaar gerekend). Het meeste werk kostte me toch het verwijderen van de oude cooling.

Toch ben ik wel een beetje bang dat die memory coolblokjes een keer zullen loslaten, aangezien het toch warm wordt en het plakken wellicht een keertje ophoudt. Heeft iemand dit al eens meegemaakt bij dit soort coolblokjes?

Ik ben trouwens zeer tevreden over de cooler. Mijn systeem maakt nu de helft minder geluid en ook games werken prima, dus geen vastlopers of artifacts door de nieuwe cooler. Ben er heel blij mee.

Heb hem trouwens bij de MyCom gekocht voor € 29.95
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:54:
Iemand de vf700 met succes geplaatst op een asus extreme n6600 gt AGP? Betwijfel n.l. of dit past en of de agp bridge gekoeld wordt.
Dit moet, volgens de handleiding van de VF700 passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Godjira op 21-01-2005 00:07 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik heb deze koeling nu ook op mijn msi nx6800

alleen vallen de heatsinkjes steeds van mijn geheugen af.
heeft iemand misschien een oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Jvgpc schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:53:

Als ze al 1 keer los zijn geweest dan heb je al pech, ze zullen nooit meer plakken. Je geheugen zal waarschijnlijk van te voren iets te vettig zijn geweest of er lag stof op.

In de handleiding van de VF700 staat dat je de plakstrip gewoon moet vervangen. Ik weet dat dubbelzijdige plakband is te verkrijgen bij auto-onderdelen-zaken ;) , maar of dit goed de warmte doorsluist weet ik niet.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:58:
[...]

Als ze al 1 keer los zijn geweest dan heb je al pech, ze zullen nooit meer plakken. Je geheugen zal waarschijnlijk van te voren iets te vettig zijn geweest of er lag stof op.

In de handleiding van de VF700 staat dat je de plakstrip gewoon moet vervangen. Ik weet dat dubbelzijdige plakband is te verkrijgen bij auto-onderdelen-zaken ;) , maar of dit goed de warmte doorsluist weet ik niet.
En dan moet je nog oppassen dat de tape niet gaat smelten, anders heb je nog een veel groter probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Beetje koelpasta ertussen en op de hoekjes een heel klein puntje secondelijm o.i.d. Dan ben je er ook weer.

Tape die je standaard bij een autowinkel gaat kopen, geleid zeer waarschijnlijk heel slecht warmte. Lijkt me niet nuttig om te proberen. Je kan natuurlijk ook adhesive koelpasta kopen. Koelpasta die lijmt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jvgpc schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:53:

Kijk eens hier: http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm

Dat is normaal de oplossing van je probleem. Vermoedelijk verkopen ze dat ergens wel in een overclock store of de betere pc-winkel.
Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de koeler op hun moederbord hebben kunnen aansluiten? Ik heb wel 2 connectors op m'n mobo voor fans (pwr_fan1 cha_fan1) maar die zijn waarschijnlijk 12V.
En ik wil de koeler graag op 5V hebben. Als ie met het moederbord verbonden is kan je ook het toerental zien met MBM5, en het staat gewoon wat netter.

Iemand die dit al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:42:
Zijn er mensen die de koeler op hun moederbord hebben kunnen aansluiten? Ik heb wel 2 connectors op m'n mobo voor fans (pwr_fan1 cha_fan1) maar die zijn waarschijnlijk 12V.
En ik wil de koeler graag op 5V hebben. Als ie met het moederbord verbonden is kan je ook het toerental zien met MBM5, en het staat gewoon wat netter.

Iemand die dit al heeft?
je kunt er zown Fanmate 2 op aansluiten

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Idd, net als deze reacties van ons allemaal :)
Maar goed, zodra ze hier niet in de buurt verkijgbaar zijn, haal ik er iig niet 1, heb geen zin om gemiddeld 8€ aan verzendkosten te betalen voor een koelertje van ongeveer 25€.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Keej, zojuist de koeler geinstalled op een XFX 6600GT AGP, ging prima, bridge-chip was apart gekoeld. Alleen moest ik de geheugenkoellichaampjes verder naar de buitenkant van de kaart plaatsen omdat de koeler zelf er anders tegenaan stootte bij montering. No problem, nu zitten ze er half op, nog altijd beter als helemaal niet.

Alleen na 't booten van m'n pjoeter kreeg ik een melding dat de kaart terug was geklokt naar "veilige" snelheden om beschadiging te voorkomen. Dit zal wel komen aangezien ik de koeler aangesloten heb op m'n fanbus i.p.v. op de aansluiting op de kaart. Prima.
Echter bij overklokken geeft ie aan dat (wanneer ik wil testen met verhoogde snelheden) hij de test niet succesvol kan voltooien en ik 't nog eens moet proberen op een lagere snelheid (dit zelfs al bij de allerkleinste verhoging). Is hier iets aan te doen?

De koeler is verder goed geïnstalleerd, kaart blijft ook lekker koel.

[edit]
Aargh never mind, niet 't extra molex-connectortje aangesloten... :X

[ Voor 7% gewijzigd door jotheman op 21-01-2005 19:38 ]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira, vraagje.

Ik denk er ook over om die te kopen. Hoe warm werd je gpu/mem met stock cooler en hoe warm nu? en draai je hem op 5 of op 12 volt...? en heb je de kaart hiermee over geclocked?

Want ik heb zelf oko de v9999 GE > @ ultra > heb namelijk pipelines en vertex geopend + 400mhz en 1100mhz gehuegen :) word ie 66C vanmiddag na een uur gamen (1.6 volt agp btw) en max gemeten is 70C+-.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ja, ik vraag me ook af wat nou een beetje normale temp is (en vooral wat de maximum temp is).
Heb zelf de Zalman VF700-Cu op mijn Asus X800Pro Vivo zitten en die wordt nu @ Asus X800XT PE snelheden stressed zo'n 64C op 5V. Idle blijft ie tussen de 32C en 37C.

Zijn er nog meer mensen die net zoals ik die zalman op een overgeklokte X800Pro hebben zitten? Ik heb namelijk het idee dat ie wat warm wordt in vergelijking met anderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:41:
Zijn er nog meer mensen die net zoals ik die zalman op een overgeklokte X800Pro hebben zitten? Ik heb namelijk het idee dat ie wat warm wordt in vergelijking met anderen....
Het zou fijn zijn als je zelf ook even een referentie geeft. Je hebt die videokaart nl. niet gekocht met die koeler pre-installed neem ik aan. Dus... share your info... (over temps met de standaard koeler geïnstalleerd).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de vf700-cu op mijn MSI nx6800 en hij is lekker rustig, zelfs op de hardste stand. De temp is niet echt ( ~ 5° C) omlaag gegaan vergeleken met eerst, maar toen maakte hij op de harste stand met stock cooler een vette k*t herrie. Hij doet nu 39° C idle, en load ongeveer 45° C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:43:
[...]

Het zou fijn zijn als je zelf ook even een referentie geeft. Je hebt die videokaart nl. niet gekocht met die koeler pre-installed neem ik aan. Dus... share your info... (over temps met de standaard koeler geïnstalleerd).
Uhm om standaard temperaturen te delen met anderen lijkt me weinig zinvol (staat in genoeg tests vermeld en kan iedereen voor zich bekijken....) Volgens mij wordt het pas zinvol als je juist temperaturen gaat delen met de nieuwe (in dit geval Zalman) cooler..... En aangezien ik mn X800Pro meteen heb overgeklokt nadat ik mn Zalman erop heb gezet heb ik dus zelf geen vergelijkingsmateriaal, misschien had ik dat beter eerst kunnen bekijken maar ik wilde het risico niet lopen dat er iets door zou fikken.

Dus sorry als ik verder geen info heb om te "sharen" :/

Edit: Om dan toch nog even wat te sharen :P
Het geluid in vergelijking met de stock cooler (nu Zalman dus op 5V) is wel sterk afgenomen dus wat dat betreft is het iig een aanrader!

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBuz op 22-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn cnps 7000 voor mn p4 binnen gehad + de VF700 >:)

Idle temp was +/- 50° C en is nu iets van 45° C. Niet echt indrukwekkend, maar de stressed temps zijn zeer goed. Niet boven de 58° C uitgekomen (was 72° C)

Misschien beetje offtopic, maar de cpu variant heeft voor +/- 15° C minder gezorgd onder load :) Ben zeer tevree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ga deze koeler binnenkort kopen. Echter ik wil hem wel op 5 volt hebben draaien. Op mijn mobo zitten echter alleen 12V aansluitingen. Nu zou zo'n zalman fanmate volgens mij de oplossing zijn (zoals hierboven in het topic wordt vermeld) maar krijg je die bij de koeler geleverd of moet die weer apart aangeschaft worden?
Bestaan er trouwens wel mobo's met 5V connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:12:
Ik ga deze koeler binnenkort kopen. Echter ik wil hem wel op 5 volt hebben draaien. Op mijn mobo zitten echter alleen 12V aansluitingen. Nu zou zo'n zalman fanmate volgens mij de oplossing zijn (zoals hierboven in het topic wordt vermeld) maar krijg je die bij de koeler geleverd of moet die weer apart aangeschaft worden?
Je krijgt gewoon een snoertje meegeleverd die je op een normale molex moet aansluiten. Deze splitst zich dan weer in 2 12V opties en 2 5V opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
UltraR-pc schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:12:
je krijgt bij de VF700-serie's een multifan connector die je kan gebruiken om de fan op 5V of op 12V te laten draaien.
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=72&code=017

edit: op last van _Brake_ gewijzigd :)

[ Voor 26% gewijzigd door dreester op 23-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Digitizers schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:43:
[...]

niet dat ik weet maar je kan dit geintje ook gebruiken:
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=72&code=017
daarmee maak je van een molex connector 2x12V en 2x5V (3pins) aansluitingen om het maar simpel te zeggen.

edit:
btw krijg je dat verloopstukje bij je VF700.
sadjflkajs@Q#$()U*Q)AFDSAPISDF :X :r |:(
Components:

1) Heatsink Assembly (VF700-Cu)
2) Eight RAM Heatsinks
3) One Brace Plate
4) Two Nipple A
5) Two Nipple B
6) Four Bolt A
7) Four Bolt B
8) Six Rubber Rings
9) Thermal Grease
10) One Muti-Connector
11) User's Manual - in English and Korean
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013

Waar is het niveau van GoT gebleven :'( :'( :X
:'(

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 23-01-2005 14:11 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:09:
[...]

sadjflkajs@Q#$()U*Q)AFDSAPISDF :X :r |:(

[...]

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013

Waar is het niveau van GoT gebleven :'( :'( :X
:'(
dude, dat was idd geen scherpe post van mij (heb em inmiddels gewijzigd :) ). zoveel invloed heb ik ook weer niet op het GoT-niveau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heb het helemaal gehad met mijn NV5 Silencer!!! Dat klereding maakt zo'n rotgeluid, terwijl de rest van mijn systeem heerlijk stil is. Die jongens bij Arctic zijn bezig met een tweede revisie die geen ratelend geluid maakt. Maar daar kan ik echt niet op wachten hoor. Ga morgen maar een V700CU halen, ik begreep dus dat de koeler niet direct op de videokaart zelf is aan te sluiten?! Dat is wel balen, want ik kan maar twee koelers aansturen met mijn baybus :( Dat wordt weer modden dus! (en dat is weer leuk eigenlijk) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Nu online
Digitizers schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:40:
[...]

dude, dat was idd geen scherpe post van mij (heb em inmiddels gewijzigd :) ). zoveel invloed heb ik ook weer niet op het GoT-niveau :P
offtopic:
Het topic staat er vol van... De lol van dit topic is er voor mij alweer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:48:
[...]

offtopic:
Het topic staat er vol van... De lol van dit topic is er voor mij alweer af...
offtopic:
doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

jotheman schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:18:
Keej, zojuist de koeler geinstalled op een XFX 6600GT AGP, ging prima, bridge-chip was apart gekoeld. Alleen moest ik de geheugenkoellichaampjes verder naar de buitenkant van de kaart plaatsen omdat de koeler zelf er anders tegenaan stootte bij montering. No problem, nu zitten ze er half op, nog altijd beter als helemaal niet.

Alleen na 't booten van m'n pjoeter kreeg ik een melding dat de kaart terug was geklokt naar "veilige" snelheden om beschadiging te voorkomen. Dit zal wel komen aangezien ik de koeler aangesloten heb op m'n fanbus i.p.v. op de aansluiting op de kaart. Prima.
Echter bij overklokken geeft ie aan dat (wanneer ik wil testen met verhoogde snelheden) hij de test niet succesvol kan voltooien en ik 't nog eens moet proberen op een lagere snelheid (dit zelfs al bij de allerkleinste verhoging). Is hier iets aan te doen?

De koeler is verder goed geïnstalleerd, kaart blijft ook lekker koel.

[edit]
Aargh never mind, niet 't extra molex-connectortje aangesloten... :X
OT: Heb je hier misschien pics van? Dan kan ik deze in mijn TS van de 6600GT topic deel 4 in V&B gebruiken :P

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-01-2005 19:37 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

MisteRMeesteR schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:37:
[...]

OT: Heb je hier misschien pics van? Dan kan ik deze in mijn TS van de 6600GT topic deel 4 in V&B gebruiken :P
Nou... met m'n mobieltje gemaakt, maar die zien er echt niet uit... Je kunt net de koeler van de kaart onderscheiden, soz. Ff kijken of ik ergens ff betere foto's kan maken, dan post ik ze wel.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:34:
Godjira, vraagje.

Ik denk er ook over om die te kopen. Hoe warm werd je gpu/mem met stock cooler en hoe warm nu? en draai je hem op 5 of op 12 volt...? en heb je de kaart hiermee over geclocked?

Want ik heb zelf oko de v9999 GE > @ ultra > heb namelijk pipelines en vertex geopend + 400mhz en 1100mhz gehuegen :) word ie 66C vanmiddag na een uur gamen (1.6 volt agp btw) en max gemeten is 70C+-.

alvast bedankt :)
Momenteel wordt mijn GPU idle 38 graden en stressed zo rond de 54 graden (na zeker 4 uur gamen). Mijn core draait op 350Mhz en mijn geheugen nog op 1000Mhz. Ik raad je aan deze cooler te kopen, hij is echt goed, en vooral lekker stil. De originele cooler van asus maakt nogal herrie vind ik.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan op 12V? of op5? en hoeveel C heb je winst? t.o.v. je orginele cooler?
Want ik weet niet hoe warm het in jouw kamer is :) want ik kan als het cool is in mijn kamer 19 graden, dan kan ik hem op ultra zetten en word hij max 66. En als het warmer is loopt hij zo naar de 71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Nou, voor iedereen met een Club3d Radeon 9600 (pro), de VF700 past dus niet..(echt). Liep net zoals bij de review van T.net tegen het probleem met het heatsinkje bij de bevestigingsbeugel op (stukkie heatsink eraf gehaald ;)). Ander probleem waren de heatsinkjes zelf, die zijn netjes vierkant, terwijl memory chips op de kart rechthoekig zijn. En als de klap op de vuurpijl: de koeler zelf. Het bevestigingsmechanisme (met aan beide kanten 2 schroefgaatjes), past niet aan de linkerkant van de koeler: hij steekt zover uit dat een condensator op de videokaart in de weg zit. Aangezien ik toch de binnenste gaatjes gebruikte om te schroeven heb ik het laatste stukje er maar vanaf gezaagd. Klaar dacht ik zo..., dus niet. Op de videokaart zit een heel klein buisje, en die is net een fractie te hoog en zit net iets te dichtbij de core. Hij duwt de koeler precies een beetje omhoog waardoor deze geen goed contact maakt met de core. De enige oplossing die ik nu zie is een heel klein beetje van de koelribben af te vijlen en kijken of het dan past. So much voor die ''past op alle Radeon 9xxx kaarten'' claim...
offtopic:
misschien maak ik nog ff wat pics...

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 24-01-2005 15:40 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig past een zm80c-hp of een zm80d-hp wel op een 9600pro - en da's helemaal passief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:46:
gelukkig past een zm80c-hp of een zm80d-hp wel op een 9600pro - en da's helemaal passief ;)
Ja maar ik had geenzin in zo'n massief koelblok (nogal onpraktisch als tweaker icm een CNPS 6500-AlCu. (die beugel he ;)). Inmiddels weer goed nieuws though: na wat vijlen en wat schuren post ik nu vanaf de pc in kwestie (met de 9600 pro). Koeler doet t goed, zou de temps niet weten (temp sensor ontbreekt :(), maar ik voel nog geen extreme hitte. Wel ff dubbelchecken als ik ga HL2'en of ie niet te heet wordt :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SleutelMan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Ja maar ik had geenzin in zo'n massief koelblok (nogal onpraktisch als tweaker icm een CNPS 6500-AlCu. (die beugel he ;)). Inmiddels weer goed nieuws though: na wat vijlen en wat schuren post ik nu vanaf de pc in kwestie (met de 9600 pro). Koeler doet t goed, zou de temps niet weten (temp sensor ontbreekt :(), maar ik voel nog geen extreme hitte. Wel ff dubbelchecken als ik ga HL2'en of ie niet te heet wordt :P
Hier gaat een HP80-a makkelijk samen met een CNPS 6000CU hoor..
dat past makkelijk (ik kon in het begin al een fan voor mn HP80-a hangen, zonder dat je daar van die bevestegings dingen voorr nodig had 8) ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ixl85 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:42:
[...]

Hier gaat een HP80-a makkelijk samen met een CNPS 6000CU hoor..
dat past makkelijk (ik kon in het begin al een fan voor mn HP80-a hangen, zonder dat je daar van die bevestegings dingen voorr nodig had 8) ) :+
de ZM-HP80-A is ook een smaller model dan de ZM-HP80-C (of D). Die zijn veel groter! De beugel zou in dit geval ( heb een ouwe pc ook met ZM80 en 6500) de mogelijkheid blokkeren om de ZM-OP1 te installeren. Idd zou je ook een 80 mm fan op de beugel kunnen bevestigen, maar ik vond t wat makkelijker om t zo te doen. Besides, die ZM80 serie proberen te overklokken is gekkenwerk 8)7 (zonder fan dan ;))

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zon vf700cu gekocht... lekker naar huis om hem op mn radeon9600 pro te proppen.. staat ook op de site dat ie daarop past... ik verpakking open gesaust.. en proberen te installeren..

ik wil die waaier erop plaatsen kan ik hem niet goed vast schroeven want er zit een grote consator in de weg... Ik denk Sh*t.... en terug brengen kan niet... dus tijd voor de gereedschapskist... ff ijzer zaagje erbij en het stukje wat ruzie had met de condensator eraf gezaagt... kan hem nog prima vast schroeven want heb alleen de voorste gaatjes nodig en hij had ruzie met de achterste (nvidia) gaatjes.... nu zit ie erop en loopt als een zonnentje .. maarja zo zie je maar weer.. op een sapphire 9600pro atlantis past ie dus eigenlijk niet.,... de zaag erin en past.. modproof Coolertje dus :D

wou dit alleen ff melden ...

later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:55:
ik zon vf700cu gekocht... lekker naar huis om hem op mn radeon9600 pro te proppen.. staat ook op de site dat ie daarop past... ik verpakking open gesaust.. en proberen te installeren..

ik wil die waaier erop plaatsen kan ik hem niet goed vast schroeven want er zit een grote consator in de weg... Ik denk Sh*t.... en terug brengen kan niet... dus tijd voor de gereedschapskist... ff ijzer zaagje erbij en het stukje wat ruzie had met de condensator eraf gezaagt... kan hem nog prima vast schroeven want heb alleen de voorste gaatjes nodig en hij had ruzie met de achterste (nvidia) gaatjes.... nu zit ie erop en loopt als een zonnentje .. maarja zo zie je maar weer.. op een sapphire 9600pro atlantis past ie dus eigenlijk niet.,... de zaag erin en past.. modproof Coolertje dus :D

wou dit alleen ff melden ...

later :)
Misschien een algemene conclusie dat er wel meer (Radeon 9600) kaarten zijn waarbij de koeler een beetje moet worden aangepast? :P eens zien, nu al een Sapphire en een Club3D. Heeft iemand met een ander merk 9600 er ook problemen mee? Dan kunnen we ff een mailtje sturen naar Zalman :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SleutelMan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:42:
[...]

de ZM-HP80-A is ook een smaller model dan de ZM-HP80-C (of D). Die zijn veel groter! De beugel zou in dit geval ( heb een ouwe pc ook met ZM80 en 6500) de mogelijkheid blokkeren om de ZM-OP1 te installeren. Idd zou je ook een 80 mm fan op de beugel kunnen bevestigen, maar ik vond t wat makkelijker om t zo te doen. Besides, die ZM80 serie proberen te overklokken is gekkenwerk 8)7 (zonder fan dan ;))
de grote is naar buiten gelijk hoor alleen richting mobo is ie langer geworden en het koeloppervlakte is groter

Beste vriend van mij heeft het zelfde systeem (tegelijk de hardware gekocht toen der tijd) en hij kocht pas een jaar (oid) na mij de HP80
en dit was de zilvere (waar fan een optie bij is) en die past ook (we hebben de zelfde CPU cooler)

De fan die dan bij de HP80 hoort kan er idd niet voor zoals het hoort, maar je kan hem dan nog steeds goed aan de beugel hangen...
en mijn TI4400 clockt goed hoor met de A versie... beter dan de stock cooler, en dit zonder extra fan)

maargoed, het boeit ook eigelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:05:
Is dat dan op 12V? of op5? en hoeveel C heb je winst? t.o.v. je orginele cooler?
Want ik weet niet hoe warm het in jouw kamer is :) want ik kan als het cool is in mijn kamer 19 graden, dan kan ik hem op ultra zetten en word hij max 66. En als het warmer is loopt hij zo naar de 71.
Dit is op 12V, aangezien ik inmiddels mijn GPU overclocked heb (puur om te testen) moet dit wel, anders coolt hij niet goed genoeg. Mijn GPU wordt nu stressed maximaal 59 graden, hoger heb ik hem nog niet gezien. In vergelijking met mijn vorige kaart is dit een winst van ongeveer 9 graden, aangezien mijn oude kaart met deze snelheden rond de 68 werd.

Idle is mijn GPU trouwens rond de 38 graden nu. Toch erg netjes, vind ik tenminste. Hij wordt maar ongeveel 5 graden warmer nu hij is overclocked en dat valt me nog reuze mee moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 24-01-2005 23:44 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:51

Maf

Vanmiddag ook op een Sapphire Radeon 9600 Pro, en inderdaad, even de slijptol erbij gepakt om een stuk bevestiging eraf te halen voor de condensator die in de weg zat.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59
Halen jullie betere overclock resultaten met deze koeler?
Ik wil em wel, maar ik las iemand met een ASUS V9999 GT dat die nog boven de 50 graden is.
Mijne is met stock koeling 51 graden.

Om geluid geef ik niks, ik wil OCen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Heerlijk geslapen met de computer aan! De NV5 "Silencer" maakte een klereherrie, dus ik ben blij dat die eraf is. De V700CU past perfect op mijn XFX 6800LE en komt tenminste ook niet tegen mijn passieve southbridge koeling aan. Ik heb 'm nu op 5 volt draaien, maar waarschijnlijk als ik een lan party heb zet ik 'm fftjes op 12 volt.
Nog een fijne bijkomstigheid: de NV5 hield de xfx op 53 graden idle, de V700 houdt 'm op 46 graden! Dus stiller en koeler, dat was de extra investering wel waard. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~

Hij is binnen , de V700-Cu !

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/mod/zalman.jpg

samen met mijn 2x Memsinks van coolermaster :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/mod/memsinks.jpg

morgen komt de rest van het spul binnen en ga ik maar es lekker aan het werk :7

Ondertussen de mosfets & pll's van m'n epox 8rda3+ ondergeplakt met sinks, NorthBridge opnieuw ingesmeerd met pasta.

Nu weet ik alleen niet wat effectiever lijkt te zijn, de sinks van zalman bijgeleverd , of de sinks van coolermaster :/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op deze pic is goed te zien dat ik dus ruzie had met de condensator links boven het bevestigings deel van de koeler...

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/cambreurhanze/vidkaart%20001.jpg

en dat ik daar dus een stukje af moest zagen....

betreft een sapphire 9600pro atlantis 256mb :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:41:
op deze pic is goed te zien dat ik dus ruzie had met de condensator links boven het bevestigings deel van de koeler...

[afbeelding]

en dat ik daar dus een stukje af moest zagen....

betreft een sapphire 9600pro atlantis 256mb :/ :X
waar wil je wat van afzagen de cooler of de elco ?? de elco gaat in ieder geval niet enigste wat je kunt doen de zelfde elco komen en dan plat erop solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou die cooler zit vast met een soort amd gesp die je vast moet schroeven .. gewoon daar een stukje vanaf zagen .. als je een ati kaart hebt... je moet daarvoor wel de fan verwijderen om dat gespje eruit te krijgen en te kunnen aanpassen...

is niet zo moeilijk, gewoon schroeven en zagen en terug schroeven .. klaar, en het is het ding dat over het ramsinkje gaat rechtsonder.. maar dan aan de linker kant naast de zwart condesator... helaas zit net een stukje fan ervoor maar kan geen andere foto meer maken ....

later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
whow kan je die pic ff resizen
(heb de oude layout)
hij is een beetje groot!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is de fan ook in een winkel in omstreken amsterdam te koop, op internet betaal ik al snel 15 euro aan verzendskosten en dat vind ik een beetje duur voor een fan van 30 euro :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:59:
Is de fan ook in een winkel in omstreken amsterdam te koop, op internet betaal ik al snel 15 euro aan verzendskosten en dat vind ik een beetje duur voor een fan van 30 euro :Y)
weet ik niet want ik kom niet uit die streek, ga eens langs bij wat kleinere hardware boeren , of een speciale pczaak... daar zullen ze hem wel hebben denk ... ik heb hem bij cdromland gehaald in breda.. €29 was ie daar.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
matiasjansen schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:59:
nou kerel, ga eens kijken :+
http://www.tweakers.net/s...ijfsnaam&Plaats=amsterdam

Succes!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat je kaartje hierbij -- met fabrikant dan kan je het schudden... maarja dat zegt nog niks maarja dat verhaal heb ik al verteld.

http://www.zalmanusa.com/...incompatiblelist_eng.html

later >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Net de VF-700-cu geinstalleerd. Ongelooflijk wat een klerewerk het was om de stockkoeler van mn 9800pro af te krijgen. Half uur mee bezig geweest |:(
Installeren van de Zalman koeler was in ruim 10 minuten gebeurd.

Temps met stockkoeler:
Idle: 68 Graden
Stressed: 74 Graden

Temps met Zalman VF700-cu (op 5 volt):
Idle: 56 Graden
Stressed: 61 Graden

Deze temps vallen mij eerlijk gezegd nogal tegen. De temp in de kast is zo'n 33 Graden. Kan de temp van de videokaart dan een beetje kloppen?

Waar ik iig wel heel erg over ben te spreken is het geluidsniveau. Heerlijk rustig op mn kamer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:57:

Temps met stockkoeler:
Idle: 68 Graden
Stressed: 74 Graden

Temps met Zalman VF700-cu (op 5 volt):
Idle: 56 Graden
Stressed: 61 Graden

:z
je stock cooler heeft altijd op 12V gedraaid en dus moet je eigenlijk vergelijken als appels met appels en dus je zal man ook even op 12V aansluiten en dan gaan meten wat je temps zijn...

Je snapt ook wel dat een ferrari op topsnelheid gekoeld koeler blijft als in zn 1 max toeren gaan rijden 40km/h dat dat minder goed koelt... :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:05:
[...]

je stock cooler heeft altijd op 12V gedraaid en dus moet je eigenlijk vergelijken als appels met appels en dus je zal man ook even op 12V aansluiten en dan gaan meten wat je temps zijn...

Je snapt ook wel dat een ferrari op topsnelheid gekoeld koeler blijft als in zn 1 max toeren gaan rijden 40km/h dat dat minder goed koelt... :+ 8)7
Maar het kan dus wel gewoon kloppen deze temps? Het ging me namelijk vooral om de stilte (5 volt dus) maar niet dat deze temps abnormaal hoog zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
hey ik heb geen molex ding mee rvan mijn voeding vrij... alleen zo'n klein dingetje dat je ergens in moet klikken/schuiven... kan ik de zalman nog op me moederbord aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat die temps idd wat aan de hoge kant zijn. Ter vergelijking:

M'n oude kaart:
Sapphire 9800XT met Zalman ZM80C-HP:
Idle: 65°C
Stressed: 72°C

M'n nieuwe kaart
Powercolor X800XT met Zalman VF700 Cu (Arctic Silver 5 koelpasta)
Idle: 40°C
Stressed: 55°C

Welke koelpasta heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
De bijgeleverde Zalman termal Grease, netjes een dun laagje over de vga chip verspreid.
Maar zijn die temps van jou niet op 12V?

Wat me wel opvalt is dat er bij mij maar een heel klein verschil zit tussen idle en stressed. Dat was ook al zo met de stock koeler.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraR-pc op 25-01-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo lees (en kijk op de zalman-site) heb ik denk ik teveel koelpasta (degene die erbij zat) op de core gesmeerd. De temperaturen zijn verder heel goed, dus zit het dan gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:43:
Als ik zo lees (en kijk op de zalman-site) heb ik denk ik teveel koelpasta (degene die erbij zat) op de core gesmeerd. De temperaturen zijn verder heel goed, dus zit het dan gewoon goed?
Lijkt me wel. Als je temps goed zijn. Wat zijn de temps precies? (op 5 volt of op 12 volt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem aan de 12 volt lijn hangen. Idle zijn de temps zo'n 40 - 45° C, onder load is de maximum temp die ik tot nu toe gemeten heb 50° C (na uurtje 3d apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee m'n temps zijn op 5V (lekker stil).

Koelpasta zorgt in ieder geval voor relatief grote verschillen. Dit weekend nog een P4 3,4GHz processor met Zalman 7700AlCu koeler van pasta vervangen. Tussen de standaard pasta (Zalman) en Arctic Silver 5 zat er 10°C verschil.

Zorg er ook voor dat je niet te dik smeert. Hoe dunner, hoe beter. Wat kan helpen is om de koeler een paar minuten goed tegen de processor (CPU of GPU) te drukken en lichtjes (5 graden) naar links en rechts te draaien zodat de pasta weggedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Hmmm, meer dan 10graden koeler met een 6800 op 12V tov een 9800pro op 5volt.
Zou dat kunnen kloppen? Lijkt me toch niet. Waar kan het bij mij dan aan liggen?

Edit:
Ik zal het eens uitproberen zeger.

[ Voor 13% gewijzigd door UltraR-pc op 25-01-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij was altijd al heel "koud", ook met de oude cooling, die een kut herrie maaktte. En ik heb een non-ultra hè, geen GT of Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Nope, hij blijft op min. 56graden zitten. Maar ik ga het lekker zo laten. Ben toch niet van plan om binnenkort te gaan overclocken dus ik vind dit best. Het ging me hoofdzakelijk om het geluidsniveua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Hoe kregen jullie in hemelsnaam die stockcooler eraf?! Ik heb hier een Sapphire X800Pro en heb met milli schroevendraaiers de schroefjes eraf proberen te krijgen, maar die dingen zitten wel zo ontichelijk mega muurvast. En ja, nu zijn de schroefjes doorgedraaid :r

Iemand nog suggesties...

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
volgens mij zit die kaart aan de achterkant vast met 2 zwarte pinnetjes... en had je die schoefjes helemaal niet los moeten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
FrankoNL schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:26:
hey ik heb geen molex ding mee rvan mijn voeding vrij... alleen zo'n klein dingetje dat je ergens in moet klikken/schuiven... kan ik de zalman nog op me moederbord aansluiten?
kan iemand hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
FrankoNL schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:19:
[...]

kan iemand hier mee helpen?
Ik zie geen reden waarom dit niet zou kunnen... :/

Trouwens, die schroefjes moest ik wel degelijk los maken om de cooler los te krijgen. Ik heb ze nu gewoon doorboord :X Tja, dan maar de hard way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ohh ok :) ja ik heb een 9500 @ 9700 in me ouwe pc.... daar moet dat geloof ik we dus sorry:)

weet iemand dan waar ik die zalman op me moederbord moet aansluiten?

( kwil geen miskoop doen i.v.b gebrek aan ruimte)

ps:

ik heb een 6800 le en een 350 watt voeding

AMD 64 3000+

en 1024 ram

gaat me voeding het trekken met die zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
In de system power fan pluggen. Maar er zijn ook molexconnectoren met zo'n 3 pin connector eraan. Bovendien kun je deze molex zo voor een andere molex zetten (zie het als een verloop, dus je verspilt geen molexconnectoren van je voeding). Die Zalman trekt geen MW, dus dat moet wel lukken volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door ppotter10 op 25-01-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 00:16
Voor de geinteresseerden, hier een korte beschrijving van mijn ervaringen om een Zalman Vf700Cu op mijn Club3D 6600GT agp kaart te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
even een vraagje voor de 6800GT (of hoger) _pci-e_ bezitters

Was aan het (window)shopping voor een nieuwe PSU (antec neopower of tagan480)
en nu zie ik heel mooi "pcie powerconnector"...
ik was al heel blij mn toekomstige molexlayout aan het maken (in mn hoofd, kijken hoeveel ik er nodig heb enz)
maar toen vroeg ik me af, zit er op een 6800GT pcie wel zon connector? of is dat je default molex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:00:
even een vraagje voor de 6800GT (of hoger) _pci-e_ bezitters

Was aan het (window)shopping voor een nieuwe PSU (antec neopower of tagan480)
en nu zie ik heel mooi "pcie powerconnector"...
ik was al heel blij mn toekomstige molexlayout aan het maken (in mn hoofd, kijken hoeveel ik er nodig heb enz)
maar toen vroeg ik me af, zit er op een 6800GT pcie wel zon connector? of is dat je default molex?
wat denk je wat voor topic dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:37:
[...]

wat denk je wat voor topic dit is?
geen topic voor dit soort vragen , alleen vf700 related stuff in deze topic :7 >:)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.