Hier nog een Zalman freak. Vandaag had m'n vaste PC-boer de nieuwe batch VF700's binnen gekregen en meteen de vol-koper variant gekocht (28,50 euro bij Regenboog.net voor de geinteresseerden). Thuis gekomen en ik had een beetje de twijfel eerst of hij wel op mijn videokaart paste (XFX 6600GT 128mb PCI-Express), hij is namelijk relatief best wel groot.
De originele koeler maakt verreweg de meeste herrie in mijn computer vandaar de koelerswitch.
De oude koeler lag binnen 5 sec op de tafel, ik had horror verhalen gehoord over krakende core's maar dat heb ik niet gemerkt en het lijkt me ook niet waarschijnlijk. Koelertjes geplakt op het geheugen (heb der 4 over

). Schroefjes erop gemonteerd en die beugel achterop, daarna wat koelpasta op de core. Vervolgens de grote waaier op de core en voorzichtig vast schroeven.
Ik ben de passieve ZM80D gewend en ik vond deze nooit goed passen op m'n videokaarten. De VF700 lijkt net alsof hij al "factory" op zit. Qua "clearance" van capacitoren etc is echt millimeterwerk maar het past perfect!!!
M'n temperaturen zijn gedaald met 5 graden ongeveer op de laagste stand (heb hem aan een Zalman fanmate gekoppeld), maar het beste is nog wel dat m'n pc vrij weinig geluid maakt nu (zachte zoem).
Kortom, tis een aanrader