kunnen jullie pretty please ophouden met dat zandbakgezever? Bedankt!
ok ik bied me verontschuldigingen aan khad dat niet moeten zeggen sorry
maar kheb nog 1 vraagje dan:
ik hoor geruchten dat de Zalman VF 700 Cu NIET op mijn XFX 6600 GT AGP zou passen klopt dit?
maar kheb nog 1 vraagje dan:
ik hoor geruchten dat de Zalman VF 700 Cu NIET op mijn XFX 6600 GT AGP zou passen klopt dit?
Waarom post je die vraag niet op het forum van Zalman? Daar zullen ze het écht weten. Hier op het forum zegt iig 1 persoon dat het niet kan, alleen de PCI-E versie van jouw kaart / de 6600 serie 
't is alweer goed
't is alweer goed
[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 10-01-2005 21:00 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
laat maar ik heb Alternate geemaild wat blijkt:
Er is inderdaad mogelijk een probleem tussen uw videokaart en de VF 700
CU. Meer informatie van Zalman zelf vindt u op
http://www.zalman.co.kr/m...p?exe=view&board_id=comm_
eng_qna&group_name=eng_community&idx_num=710&page=2&category=0&search_ca
tegory=&search_word=&order_c=bd_idx_num&order_da=desc.
De conclusie is dus dat het mogelijk past, maar dat zelfs Zalman zelf
hier geen antwoord op weet. Het is dus raadzaam om op zoek te gaan naar
een ander koelingssysteem (http://www.arctic-cooling.com/vga1.php), of
de huidige koeler te houden.
dus het kan misschien niet.... lekker duidelijk dat Zalman:)
Er is inderdaad mogelijk een probleem tussen uw videokaart en de VF 700
CU. Meer informatie van Zalman zelf vindt u op
http://www.zalman.co.kr/m...p?exe=view&board_id=comm_
eng_qna&group_name=eng_community&idx_num=710&page=2&category=0&search_ca
tegory=&search_word=&order_c=bd_idx_num&order_da=desc.
De conclusie is dus dat het mogelijk past, maar dat zelfs Zalman zelf
hier geen antwoord op weet. Het is dus raadzaam om op zoek te gaan naar
een ander koelingssysteem (http://www.arctic-cooling.com/vga1.php), of
de huidige koeler te houden.
dus het kan misschien niet.... lekker duidelijk dat Zalman:)
Verwijderd
wat ik daar lees is dat Zalman
a) zegt dat het mogelijk niet past in je case
b) mogelijk instabiel is
c) je dus zelf moet uitvogelen of het al dan niet past
dan zeg ik
d) dat je op zoek moet naar een vriendelijke hardwareboer in de buurt waar je even mag testen
a) zegt dat het mogelijk niet past in je case
b) mogelijk instabiel is
c) je dus zelf moet uitvogelen of het al dan niet past
dan zeg ik
d) dat je op zoek moet naar een vriendelijke hardwareboer in de buurt waar je even mag testen
De koeler steekt een stukje uit van de kaart. zon 3 cm dacht ik. Met een normale kast moet dat geen enkel probleem opleveren.
En ze zeggen dat de core op een ongewone plek ligt waardoor het gewicht van de koeler meer op de hoek rust. Daarom vinden ze het niet helemaal veilig lijkt mij. Je kan dan altijd gewoon je kaart laten leunen op een stukje visdraad zodat de kaart ontlast wordt lijkt mij.
Therefore, its installation might be structurally unstable because most of the pressure may be added on the edge of the card not the center.
Gewoon ontlasten met een stukje visdraad en je probleem is opgelost
En ze zeggen dat de core op een ongewone plek ligt waardoor het gewicht van de koeler meer op de hoek rust. Daarom vinden ze het niet helemaal veilig lijkt mij. Je kan dan altijd gewoon je kaart laten leunen op een stukje visdraad zodat de kaart ontlast wordt lijkt mij.
Therefore, its installation might be structurally unstable because most of the pressure may be added on the edge of the card not the center.
Things is, ik wil dat allemaal prima uitproberen (en ook wel ff hier neerzetten), maar ik wil zeker weten dat de PCI-Express -=> AGP bridge chip ook gekoeld wordt. En dat staat er niet bij...Metal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:05:
De koeler steekt een stukje uit van de kaart. zon 3 cm dacht ik. Met een normale kast moet dat geen enkel probleem opleveren.
En ze zeggen dat de core op een ongewone plek ligt waardoor het gewicht van de koeler meer op de hoek rust. Daarom vinden ze het niet helemaal veilig lijkt mij. Je kan dan altijd gewoon je kaart laten leunen op een stukje visdraad zodat de kaart ontlast wordt lijkt mij.![]()
I see dead pixels...
Verwijderd
in principe denk ik wel dat dat gebeurt - over de onderste, kleine vinnen. Zit er normaliter ook een heatsink op die bridgechip?
Nou de stockcooler van XFX bedekt 'm ook (maakt dus ook contact, met koelpasta), dus als ik zeker weet dat ie gekoeld wordt door de koeler zelf wil ik 'm wel graag. Kan ik ook laten weten of ie naar behoren werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:32:
in principe denk ik wel dat dat gebeurt - over de onderste, kleine vinnen. Zit er normaliter ook een heatsink op die bridgechip?
I see dead pixels...
Verwijderd
dan ben ik toch bang dat het niet helemaal geweldig gaat koelen... alleen al omdat je geen heatsink meer op de bridgechip hebt.
Ik ben de trotse eigenaar van een Medion Radeon 9600tx kaart (Ja van de aldi en ja is over-/underclocked) Maar ik wil ook de trotste eigenaar worden van deze Zalman VF700. Alleen ben ik er niet helemaal zeker van of deze gaat passen. Volgens mij moet de brace plate wel passen maar zou de RAM Heatsinks ook gaan passen? Is het erg, in het geval dat ze niet passen, ze ook niet te gebruiken. Of gaat dan het hele effect van het koel proces weg?
Hier een link naar een afbeelding van de vga kaart: http://www.benchmark.co.y..._9600tx/r9600tx_start.jpg
Mvg. TinuStr
Hier een link naar een afbeelding van de vga kaart: http://www.benchmark.co.y..._9600tx/r9600tx_start.jpg
Mvg. TinuStr
Verwijderd
Zo op het oog gaat dat wel passen. De RAMsinks zijn ook niet perse nodig - ik heb er ook eentje niet geïnstalleerd omdat het niet helemaal lekker paste.
Weet iemand ook wanneer de koeler weer terug in de schappen ligt? Ik heb gehoord dat ze allemaal terug zijn genomen omdat de schroefjes afbraken.
okee dan begin ik maar even met de kleine letters te lezen en terug te scrollen. Is een keer iets anders!
heeft xfx als enige die koeler over de bridgechip heen? En die zalman blaast sowieso wel lucht over die kaart heen..
Verwijderd
dit zijn helemaal niet de nieuw abit produkten het zijn de Fatal1ty produkten, hij heeft namelijk als hoofdsponsors Abit en ZalmanVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:45:
[afbeelding]
Dit zijn Abit releases van Zalman produkten:
[...]
Hebben die koelers niet meer "vertakkingen" ?
Denk dat Abit Fatal1ty sponsord om zijn naam voor haar producten te gebruiken, het zijn iig Zalman producten waar een Fatal1ty logootje op staatVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:19:
[...]
dit zijn helemaal niet de nieuw abit produkten het zijn de Fatal1ty produkten, hij heeft namelijk als hoofdsponsors Abit en Zalman
If you do not change direction, you may end up where you are heading
ed bridge word ook mee genomen,jotheman schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:11:
[...]
Things is, ik wil dat allemaal prima uitproberen (en ook wel ff hier neerzetten), maar ik wil zeker weten dat de PCI-Express -=> AGP bridge chip ook gekoeld wordt. En dat staat er niet bij...
dit heb ik vernomen van iemand met 2 6800GT's PCIE met vf700 als cooling
(had ze "via via" kunnen krijgen... kerel rent ook op got rond... he must be soooo happy)
Je bedoelt SmokeytheBandit?ixl85 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:26:
[...]
ed bridge word ook mee genomen,
(had ze "via via" kunnen krijgen... kerel rent ook op got rond... he must be soooo happy)
ot: vandaag me koeler binnengekregen, dus ik blij
kostte me wat moeite om die ati cooler eraf te halen maar goed toch gelukt, hierna de koeler erop gezet (was in al me enthousiasme vergeten me kaart nog aan de voeding te hangen
Maar deze koeler is iig een stuk stiller dan de stock.
Moet nu alleen nog een stillere voeding en harde schijven en cpu cooler (waarschijnlijk ook van zalman
Maar goed resultaat gelukkig
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Klopt de bridge word net aan meegenomenixl85 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:26:
[...]
ed bridge word ook mee genomen,
En geloof me ik ben happy ..... happy happy joy joy
Turn it off and on again.
Vandaag de AlCu binnen gekregen 
Ik doe niet aan overclocking, maar wel aan stilte. Helaas was de vermindering qua geluid minimaal ten opzichte van mijn XFX stock koeler van de Geforce 4 TI 4200, totdat ik de koeler op 5 volt aansloot m.b.v. het bijgeleverde kabeltje. Wow, heerlijk stil! Mijn boxed processorkoeler maakt nu meer geluid en toen ik die met de hand heel even stopte, kon ik de pc nog maar heel zacht horen (verder zit er een Zalman voeding in, en 1 HDD). Waarschijnlijk vervang ik m'n processorkoeler in de toekomst dan ook nog wel door een Zalman, dat wordt een oase van rust.
Ik doe niet aan overclocking, maar wel aan stilte. Helaas was de vermindering qua geluid minimaal ten opzichte van mijn XFX stock koeler van de Geforce 4 TI 4200, totdat ik de koeler op 5 volt aansloot m.b.v. het bijgeleverde kabeltje. Wow, heerlijk stil! Mijn boxed processorkoeler maakt nu meer geluid en toen ik die met de hand heel even stopte, kon ik de pc nog maar heel zacht horen (verder zit er een Zalman voeding in, en 1 HDD). Waarschijnlijk vervang ik m'n processorkoeler in de toekomst dan ook nog wel door een Zalman, dat wordt een oase van rust.
Dat is eigenlijk wel de enige manier waarop je kan testen of ie wel stil is met die processor koeler stil houdenDeadMetal schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:19:
Vandaag de AlCu binnen gekregen
Ikzelf heb een nexus koeler die eigenlijk voor een prescott is van 103W en die draait altijd op 2450 rpm

Maar maakte de vf700 erg veel geluid toen ie op 12v zat? ik heb mijne meteen op de 5v lijn gezet.
(Ik vind het wel jammer dat de memsinks niet bijpassend zijn
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Haha, probeer het zelf. Ligt er ook aan hoeveel lawaai de rest van je pc maakt natuurlijk, en wat jij "veel geluid" vindt 
offtopic:
Mijn VF700-Cu is onderweg naar Atro
Mijn VF700-Cu is onderweg naar Atro
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
ja ik heb een probleem ik wil graag een andere koeler op mijn XFX geforce 6600 GT AGP maarja zalman zegt zelf al.... bij de ene lukt het wel bij de ander niet.... zit ik dalijk met de gebakken peren als ik hem koop... en Alternate is de enige egte hardware boer hier in de buurt en ik denk niet dat die aan testen doen
wat denken jullie halen of niet?
Kijk ze daar even heel vriendelijk aan dan en vraag of je hem mag testen. Of mail ze daar eerst even over. Op hun website staat dat het zou moeten passen, maar zeg dat je dat graag eerst even wil zien voordat je hem (daar!) koopt.FrankoNL schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:53:
ja ik heb een probleem ik wil graag een andere koeler op mijn XFX geforce 6600 GT AGP maarja zalman zegt zelf al.... bij de ene lukt het wel bij de ander niet.... zit ik dalijk met de gebakken peren als ik hem koop... en Alternate is de enige egte hardware boer hier in de buurt en ik denk niet dat die aan testen doenwat denken jullie halen of niet?
Resultaat hier dan wel even posten he!
Vind je het gek...
Dat ding kunnen ze niet meer verkopen, of voor minder geld.
Je moet de verpakking openen, en goed testen is natuurlijk ook koelpasta gebruiken = rotzooi. En dat willen ze natuurlijk niet...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
En nou even wat ander.
Ik heb een FX5900 kaartje van ASUS. Daar zit nu waterkoeling op en mede daarom heb ik het geheugen gekoeld met de bekende mooie BGA-koelblokjes van TweakMonster. Nu wil ik echter van mijn waterkoeling af en het hele zootje vervangen door Zalmans, waaronder dus de VF700. Nu zitten die TweakMonster heatsinkjes echter vastgelijmd met Arctic Silver cement, dus die komen er nooit van z'n leven meer af.
Mijn vraag: Weet iemand of de Zalman VF700 hoog genoeg is om op deze kaart te passen met deze heatsinks?
Ik heb een FX5900 kaartje van ASUS. Daar zit nu waterkoeling op en mede daarom heb ik het geheugen gekoeld met de bekende mooie BGA-koelblokjes van TweakMonster. Nu wil ik echter van mijn waterkoeling af en het hele zootje vervangen door Zalmans, waaronder dus de VF700. Nu zitten die TweakMonster heatsinkjes echter vastgelijmd met Arctic Silver cement, dus die komen er nooit van z'n leven meer af.
Mijn vraag: Weet iemand of de Zalman VF700 hoog genoeg is om op deze kaart te passen met deze heatsinks?
Ook niet als je het een paar uurtjes luchtdicht in een diepvries legt en vervolgens met tang het er voorzichtig probeert af te breken?Dabien schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:58:
En nou even wat ander.
Ik zou het niet proberen met Adhesive, die meuk die op cores van de videokaarten zit kan het wel helpen maar proberen die sinks eraf te trekken is no way, ben bijna zeker van dat je dan het mem van de kaart trekt....._Brake_ schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:01:
[...]
Ook niet als je het een paar uurtjes luchtdicht in een diepvries legt en vervolgens met tang het er voorzichtig probeert af te breken?
Intersessant dit hier. Ik zal straks ook eens een paar foto's posten van de vf700cu op mijn geforce 6800LE en misschien ook wel van de vf700cu van mijn broer. Die zit op een XFX geforce fx 5600xt en om die erop te krijgen moesten we een stukje van de ophang bracket dinges afzagen omdat ie anders tegen een transitor aanzat.
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Dabien schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:58:
En nou even wat ander.
Angst voor een Tsunami in z'n kastixl85 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:31:
[...]
waarom wil een tweaker van zn wc af? en over stappen op luchtcooling? (vind dit een intressante ontwikkeling)
Haha, ik begrijp de verwarring.
Laat mij het een en ander verduidelijken. Ik wil van mijn waterkoeling af, omdat in het vreselijk onhandig vind. Ik bedoel, ik mag graag een beetje knutselen aan mijn PCtje en ik ben gek op het installeren van nieuwe hardware. Alleen als ik dat nu wil doen, dan moet ik zo ongelovelijk wurmen tussen alle leidingen door, bovendien ben ik teveel ruimte kwijt aan bijvoorbeeld het reservoir. En als belangrijkste, als ik echt iets groots wil veranderen in mijn PC, dan moet ik eerst het systeem drainen, dan alles lospulken en dan pas kan ik iets doen, waarna ik alles er weer in moet stoppen, systeem moet primen, blablablabla, duurt me te lang.
Maar goed, dat was even off-topic.
Als die VF700 problemen geeft, zou ik er natuurlijk even mijn dremel op los kunnen laten. Eén van de wetten van het doe-het-zelven is natuurlijk ook: "Als iets niet past, sla er dan net zolang met een grote hamer op, tot het wel past."
Ik denk dat ik er maar gewoon eens een bestel als er weer goeie exemplaren uit Korea overgevlogen komen.
Laat mij het een en ander verduidelijken. Ik wil van mijn waterkoeling af, omdat in het vreselijk onhandig vind. Ik bedoel, ik mag graag een beetje knutselen aan mijn PCtje en ik ben gek op het installeren van nieuwe hardware. Alleen als ik dat nu wil doen, dan moet ik zo ongelovelijk wurmen tussen alle leidingen door, bovendien ben ik teveel ruimte kwijt aan bijvoorbeeld het reservoir. En als belangrijkste, als ik echt iets groots wil veranderen in mijn PC, dan moet ik eerst het systeem drainen, dan alles lospulken en dan pas kan ik iets doen, waarna ik alles er weer in moet stoppen, systeem moet primen, blablablabla, duurt me te lang.
Als die VF700 problemen geeft, zou ik er natuurlijk even mijn dremel op los kunnen laten. Eén van de wetten van het doe-het-zelven is natuurlijk ook: "Als iets niet past, sla er dan net zolang met een grote hamer op, tot het wel past."
Ik denk dat ik er maar gewoon eens een bestel als er weer goeie exemplaren uit Korea overgevlogen komen.
Die zijn dus al overgevlogenDabien schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:33:
Haha, ik begrijp de verwarring.
Nou kreeg ik vanochtend een mail van mr zalman himzelf met de mededeling dat de koeler wel zou passen op mijn medion kaartje... Kijk dat is toch nog eens goed nieuws zo vlak voor het weekend. Zelfs de heatsinks zouden geen probleem moeten zijn. Dus ik ben benieuwd.tinustr schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:48:
Ik ben de trotse eigenaar van een Medion Radeon 9600tx kaart (Ja van de aldi en ja is over-/underclocked) Maar ik wil ook de trotste eigenaar worden van deze Zalman VF700. Alleen ben ik er niet helemaal zeker van of deze gaat passen. Volgens mij moet de brace plate wel passen maar zou de RAM Heatsinks ook gaan passen? Is het erg, in het geval dat ze niet passen, ze ook niet te gebruiken. Of gaat dan het hele effect van het koel proces weg?
Mvg. TinuStr
ja maar nu is het ook bevestigd
Nu alleen nog bevestigen aan mijn vga kaart

Verwijderd
is het nut van hier vragen als je het ook aan Zalman vraagt, niet een beetje beperkt dan?
neen want hier lees je gebruikers ervaringen e.d. en dat is meer info dan vragen of het wel gaat passen ja of nee. En ik heb zalman gemaild omdat er nogal wat onduidelijkheid was of het gaat passen of niet. Hier op dit forum misschien niet maar elders op het grote www wel. En omdat ik (nog) niet echt veel ervaring heb met het slopen/verbeteren van hardware begon ik toch echt te tweifelen.
en? en? en?_Brake_ schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:45:
[...]
Die zijn dus al overgevlogen* Meauses verwacht zijn nieuwe exemplaar morgen!
Waar ga je em op bevestigen trouwens? Ik ken je specs niet namelijk, of ik heb ergens overheen gelezen (excuses daarvoor).
En laat even weten of ie je bevalt
SpecsMeauses schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:35:
[...]
en? en? en?
Waar ga je em op bevestigen trouwens? Ik ken je specs niet namelijk, of ik heb ergens overheen gelezen (excuses daarvoor).
En laat even weten of ie je bevalt
offtopic:
Postbode is nog niet langsgekomen
Postbode is nog niet langsgekomen
Specs moeten hier al wel ergens staan, net als de OC resultaten. Anyway, dit is m'n 2e dus, de eerste was van de schroef-afbreek-serie. Standaard loopt m'n 9500pro dus op 9700pro snelheden.
9500pro naar 9700pro
Maar met AtiTool was de core verder over te clocken naar 384.75MHz en het memory naar 330.75 MHz
Ow ja, hij bevalt dus
Heeft iemand hier een idee waar ik de 6800GT PCI-e van leadtek kan kopen.
Ik kan deze namelijk bijna nergens vinden en bij de winkels waar ik hem kan vinden is die slecht leverbaar.
En om even ontopic te blijfen: hier wil ik dus de VF700-Cu opzetten.
Weer iemand al of dit ook goed lukt op deze kaart en wat de temperatuur veschillen zijn met de standaard koeler?
Ook wil ik wel wat OC resultaten zien met deze kaart.
Alvast bedankt.

Ik kan deze namelijk bijna nergens vinden en bij de winkels waar ik hem kan vinden is die slecht leverbaar.
Weer iemand al of dit ook goed lukt op deze kaart en wat de temperatuur veschillen zijn met de standaard koeler?
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door CaVeFiSh op 13-01-2005 15:48 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Verwijderd
pricewatch voor de kaart?
Zalman site om te kijken of het past?
Tweakers.net review voor indicatie temperatuurverschillen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 16:40 ]
In de pricewatch staan maar 2 winkels die ze hebben, en er zullen er vast meer zijn.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:39:
pricewatch voor de kaart?
Deze 2 winkels hebben ze volgens de sites nog niet op voorraad.
dus ik vermoed dat ik dan nog lang kan wachten.
Op de zalman site staat aangegeven dat het kan op deze serie maar heb toch liever dat ik het van iemand persoonlijk hoor.
Het komt namelijk vaker voor dat capisitors enzo in de weg zitten bij het plaatsen van VGA koelers.
en dan op de review van tweakers: Deze koeler word alleen getest op een x800 van ATI en ik wil de temperatuur verschillen weten van de 6800GT (leadtek)
En ik heb daar ook nog geen OC resultaten gezien met deze koeler erop.
Dus vandaar.
[ Voor 17% gewijzigd door CaVeFiSh op 13-01-2005 16:57 ]
2 pagina's terug geloof ik, staat SmokeytheBandit die heeft er 2 van en op allebei zit de vf700-cuCaVeFiSh schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:42:
Heeft iemand hier een idee waar ik de 6800GT PCI-e van leadtek kan kopen.![]()
Alvast bedankt.
Verwijderd
6800 series kaarten zijn so wie so slecht te krijgen (net zoals x8xx series overigens) (zie ook @ tomshardware onder andere)CaVeFiSh schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:54:
[...]
In de pricewatch staan maar 2 winkels die ze hebben, en er zullen er vast meer zijn.
Deze 2 winkels hebben ze volgens de sites nog niet op voorraad.
dus ik vermoed dat ik dan nog lang kan wachten.
Klopt, maar Zalman zal er niet om jokkenOp de zalman site staat aangegeven dat het kan op deze serie maar heb toch liever dat ik het van iemand persoonlijk hoor.
Het komt namelijk vaker voor dat capisitors enzo in de weg zitten bij het plaatsen van VGA koelers.
Dat maakt toch niet zoveel uit? De relatieve waarden zullen vergelijkbaar zijn.en dan op de review van tweakers: Deze koeler word alleen getest op een x800 van ATI en ik wil de temperatuur verschillen weten van de 6800GT (leadtek)
Zalman raadt overclocken met deze koeler nu niet direct aan - hun focus ligt namelijk op stilte, niet op extreme koelprestaties.En ik heb daar ook nog geen OC resultaten gezien met deze koeler erop.
Ik ben wel blij dat je in ieder geval ook zelf gezocht hebt - dat scheelt al heel veel met de gemiddelde vragensteller
Dat is toch wel 1 van de belangrijkste regels hier?
Eerst zelf zoeken, vind je niks dan pas vragen
Eerst zelf zoeken, vind je niks dan pas vragen
Vandaag een Coolermaster aerogate II gehaalt zodat ik de temp van mijn gpu een beetje kan zien.
Ik heb het geluk gehad dat ik een Aopen 6800LE Revisie 2 had die op 16 pipes en 6 shaders draait. En sinds kort ook eigenaar van een zalman VF700-cu.
Foto van de koeler op een Aopen 6800LE Revisie 3 van een vriend van mij heb ik in het begin van de deeltje gepost op pagina 2 helemaal onderaan.
De temps kan ik nu dus ook melden waar toen om werd gevraagt. Met de fan op 1500toeren draait de kaart zonder overklok (wel met pipes en shaders) op idle 36 graden en stressen op 42 graden. Met overklok idle ook 36 en stressed maar 46 (overklok is core op 370mhz en mem op 870mhz)
3dmark05 4301
3dmarkt03 10301
Die "lage" scores komen waarschijnlijk door de cpu een athlon xp 3000+.
Ik heb het geluk gehad dat ik een Aopen 6800LE Revisie 2 had die op 16 pipes en 6 shaders draait. En sinds kort ook eigenaar van een zalman VF700-cu.
Foto van de koeler op een Aopen 6800LE Revisie 3 van een vriend van mij heb ik in het begin van de deeltje gepost op pagina 2 helemaal onderaan.
De temps kan ik nu dus ook melden waar toen om werd gevraagt. Met de fan op 1500toeren draait de kaart zonder overklok (wel met pipes en shaders) op idle 36 graden en stressen op 42 graden. Met overklok idle ook 36 en stressed maar 46 (overklok is core op 370mhz en mem op 870mhz)
3dmark05 4301
3dmarkt03 10301
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Mag ik vragen waar je de temperatuur diode bevestigd hebt? aan het koelblok of echt zowat naast de core?Megadwerg schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:54:
Vandaag een Coolermaster aerogate II gehaalt zodat ik de temp van mijn gpu een beetje kan zien.
3dmark05 4301
3dmarkt03 10301
Ik heb m'n zalman besteld. Als ie binnen is zal ik eens wat pics posten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Die zit met een heel klein stukje op de core met wat koelerpasta eroverheen zodat de warmte goed naar de tempdiode word gestuurd.Metal schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:25:
[...]
Mag ik vragen waar je de temperatuur diode bevestigd hebt? aan het koelblok of echt zowat naast de core?
Plaatje:

zo moet je hem dus niet bevestigen, zo maakt de koeler nog amper contact, je moet hem naast tegen je core aan leggen, zeker er niet op!Megadwerg schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:53:
[...]
Die zit met een heel klein stukje op de core met wat koelerpasta eroverheen zodat de warmte goed naar de tempdiode word gestuurd.
Plaatje:
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat ik met EROP bedoel dat ie er net tegen aanligt op het schuine zegmaar lijmrandje van de gpu. Dus de koeler maakt gewoon goed contact met de core.
Anders haal je ook geen 36 graden idle. En als het contact slecht zou zijn dan wordt de koeler ook niet warm wat WEL het geval is.
Anders haal je ook geen 36 graden idle. En als het contact slecht zou zijn dan wordt de koeler ook niet warm wat WEL het geval is.
[ Voor 46% gewijzigd door RvP op 14-01-2005 11:06 ]
Maar hij ligt wel OP de ring rond de core. Sloop je die diode zo niet?Megadwerg schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:53:
[...]
Die zit met een heel klein stukje op de core met wat koelerpasta eroverheen zodat de warmte goed naar de tempdiode word gestuurd.
Plaatje:
[afbeelding]
* _Brake_ heeft ook nog zo'n ding liggen
Er zit in ieder geval wel een beetje erg veel koelprut op
Koelpasta is er alleen om contact te bevorderen tussen twee "harde" materialen zoals de core en de heatsink. Een heatsink is veel beter in het geleiden van warmte dan koelpasta, dus die koelpasta moet zo dun als mogelijk zijn. Je moet de core nog door de pasta heen kunnen zien.

Koelpasta is er alleen om contact te bevorderen tussen twee "harde" materialen zoals de core en de heatsink. Een heatsink is veel beter in het geleiden van warmte dan koelpasta, dus die koelpasta moet zo dun als mogelijk zijn. Je moet de core nog door de pasta heen kunnen zien.
Volgens mij is die ring veel lager dan de core, moet je eens schuin van de zijkant tegen aan kijken_Brake_ schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:47:
[...]
Maar hij ligt wel OP de ring rond de core. Sloop je die diode zo niet?
* DaWaN heeft ook nog zo'n ding liggen
Er zit niet echt heel veel koelprut op hoor . Denk dat het door de flits komt dat het lijkt alsof er veel opzit. Maar het is echt een heel erg dun laagje.
Die ring ligt een stuk lager dan de core. Zoals al gezegt is.
Die ring ligt een stuk lager dan de core. Zoals al gezegt is.
Als je die heatsink er dan opdrukt, je draait hem een paar keer en haalt hem er dan weer vanaf en je ziet dat er geen koelpasta op zit, dan moet er toch meer op de core??KarlMarX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:05:
Er zit in ieder geval wel een beetje erg veel koelprut op![]()
Verwijderd
Zou je die foto's van die 5600XT erop kunnen zetten, want ik moet deze binnenkort ook monteren bij een vriend van mij, dus dat zou wel handig zijn.. of pm even voor mail adres?Megadwerg schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:24:
Intersessant dit hier. Ik zal straks ook eens een paar foto's posten van de vf700cu op mijn geforce 6800LE en misschien ook wel van de vf700cu van mijn broer. Die zit op een XFX geforce fx 5600xt en om die erop te krijgen moesten we een stukje van de ophang bracket dinges afzagen omdat ie anders tegen een transitor aanzat.
Alvast bedankt..
nee man_Brake_ schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:10:
[...]
Als je die heatsink er dan opdrukt, je draait hem een paar keer en haalt hem er dan weer vanaf en je ziet dat er geen koelpasta op zit, dan moet er toch meer op de core??
als je er een laag pasta van 4 mm tussen stopt dan krijg je temps die ongekent hoog zijn.
de pasta is eigelijk alleen om kleine oneffenheden (hele kleine, als er grote gaten in zitten kan je beter eerst wat weg polijsten) weg te halen...
het is niet zo dat koelpaste "koelt" het zet alleen de hitte over van je core naar de Hsink.
Heeft de 6800LE geen diode in de core zelf? Bij mijn 6800GT zit er namelijk wel gewoon 1 in de core.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Sommige LE's hebben dat wel maar De Aopen revisie 2 niet... Revisie 3 geloof ik wel. De xfx wel en de asus ook. Foto's van de 5600xt van mijn broer zal ik vanavond even maken. Zijn pc is nu nog in gebruik dus ik kan het niet maken om zo maar zijn pc af te zetten.
[ Voor 42% gewijzigd door RvP op 14-01-2005 18:08 ]
Geweldig deze koeler!
Ik heb het op mijn XFX 6600GT PCI-e gezet.
Met de stockkoeler kwam de "Optimale frequenties detecteren" tool van nVidia op 585/1170 en nu met de Zalman kwam die opeens op 620/1240 uit!
Ook zijn de temps een stuk lager en het geluid bijna onhoorbaar (12V).
Deze koeler vind ik iedere euro cent dubbel en dwars waard!
Met de stockkoeler kwam de "Optimale frequenties detecteren" tool van nVidia op 585/1170 en nu met de Zalman kwam die opeens op 620/1240 uit!
Waar vind je die tool?KarlMarX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:14:
heeft iemand hem al op de XFX 6600 GT AGP gezet?? want ik wil deze koeler ook maar hij schijnt misschien niet te passen
www.inkoopacties.net <--- kijk
er komt waarsch een IA voor de vf700cu (bij genoeg animo)
ik ga vragen of ze ook 7000cu kunnen toeveoegn
er komt waarsch een IA voor de vf700cu (bij genoeg animo)
ik ga vragen of ze ook 7000cu kunnen toeveoegn
Koelt de vf700 cu versie dan echt zoveel beter ?
m.a.w. is het de 5/6 euro die je meer betaald waard ?
[ Voor 50% gewijzigd door Herzeleid op 16-01-2005 19:49 ]
Verwijderd
Hier even een review van beide coolers, nog wel gemaakt door tweakers zelf:Herzeleid schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:39:
reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep
Oftewel een verschil van 2 graden. Het is aan jou zelf om op te maken of je dat het waard vindt. het verschil is overigens maar zon 4 euro.Herzeleid schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:39:
Hmm, Ik heb gewoon de CU gehaald. Nu ik WC op mijn X800 heb zitten is het blok verplaatst naar mijn 9550 in mijn andere pc... Deze KAN wel wankelen omdat er geen spacer opzit. Echter als je er niet aanzit blijft het ok zitten..
Mijn Conclusie: AlCu voor kaarten zonder spacer. CU voor kaarten met spacer sim-pel
Mijn Conclusie: AlCu voor kaarten zonder spacer. CU voor kaarten met spacer sim-pel
wat heeft een spacer met de keuze van koeler te maken?
ik zou voor alcu gaan, omdat deze een stuk lichter is dan de cu versie.
ik zou voor alcu gaan, omdat deze een stuk lichter is dan de cu versie.
De spacer heeft er in zo verre mee te maken dat de cooler niet wankelt..
misschien is het handig om dat in je keuze mee te nemen... Zonder spacer kan de cooler wankelen en contact met de core verliezen... Vandaar als je geen spacer hebt zoals bij een 9550 kun je wellicht beter voor de lichtere versie gaan
[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-01-2005 00:35 ]
Verwijderd
Op deze site: http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=165&var2=0Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:51:
[...]
Hier even een review van beide coolers, nog wel gemaakt door tweakers zelf:
reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep
zijn ze toch wat minder positief dan in deze review als het op prestatie aankomt
Zo wordt mijn twijfel niet minder tussen de Arctic Cooling VGA Silencer, Rev.3 (over de ATI Silencer 1 slechte reacties/reviews gelezen) en de Zalman VF700 AlCu. Volgens mij is de VGA Silencer stiller (en daar ga ik vooral voor
Verwijderd
De silencer is absoluut _niet_ stiller. Vraag is natuurlijk wat je wil (performance of stilte), maar als je stilte wil is deze oplossing op 5V onklopbaar imo.
De warmte die uit de kast gevoerd wordt schijnt ook niet veel te zijn.. met een goede casefan maak je er veel meer warmte afvoer van.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 02:18:
[...]
Op deze site: http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=165&var2=0
zijn ze toch wat minder positief dan in deze review als het op prestatie aankomt
Zo wordt mijn twijfel niet minder tussen de Arctic Cooling VGA Silencer, Rev.3 (over de ATI Silencer 1 slechte reacties/reviews gelezen) en de Zalman VF700 AlCu. Volgens mij is de VGA Silencer stiller (en daar ga ik vooral voor) en voert gedeelte van de warmte direct weg. Iemand ervaring met beide (en de daarbij behorende statistieken
) ?
edit: Is die rojakpot.com wel betrouwbaar? De tweakers.net review wijst precies uit wat zalman zelf zegt..
edit 2: Ze vinden het gek dat je de vf700 alcu niet kan gebruiken als passieve koeling.. Vind je het heel gek met zon overclock

[ Voor 20% gewijzigd door Satch op 17-01-2005 13:06 . Reden: typo ]
Ik heb hier een Saphire Radeon 9800pro 128mb.
Deze:
http://tsr.free.fr/imghw/IMG_5404_resized.jpg
(maar dan nog met een Saphire sticker op de koeler).
De fan van de kaart is duidelijk de grootste herriemaker in mijn pc (op de athlon64 3000+ zit een Zalman CNPS7000 koeler).
Nu is mijn vraag of de geluidsproductie echt duidelijk merkbaar zal dalen als ik een Zalman VF700-cu koeler op de videokaart plaats.
Deze:
http://tsr.free.fr/imghw/IMG_5404_resized.jpg
(maar dan nog met een Saphire sticker op de koeler).
De fan van de kaart is duidelijk de grootste herriemaker in mijn pc (op de athlon64 3000+ zit een Zalman CNPS7000 koeler).
Nu is mijn vraag of de geluidsproductie echt duidelijk merkbaar zal dalen als ik een Zalman VF700-cu koeler op de videokaart plaats.
Verwijderd
Na enkele reviews gelezen te hebben is de Arctic Cooling VGA Silencer volgens mij op 1200 RPM bijna niet hoorbaar en op 2400 RPM is ie wel goed hoorbaar. De Zalman VF700 AlCu is op 5 volt hoorbaar, en op 12 volt niet veel stiller als de stock koeler (kan hier wel aantal DBen gaan vermelden, maar dit heeft niet echt zin aangezien ze in elke review weer anders zijn omdat het van zoveel factoren afhankelijk isVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:58:
De silencer is absoluut _niet_ stiller. Vraag is natuurlijk wat je wil (performance of stilte), maar als je stilte wil is deze oplossing op 5V onklopbaar imo.
Zal idd niet alle warmte direct afvoeren, maar ja bij de VF700 wordt er helemaal geen warmte direct naar buiten gevoerd. Lijkt me wel dat het je casetemp ten goede komt, bij OCenMetal schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:53:
[...]
De warmte die uit de kast gevoerd wordt schijnt ook niet veel te zijn.. met een goede casefan maak je er veel meer warmte afvoer van.en op 12 volt is de vf700 beste lawaaiig jah, maar op 5 volt is hij echt amper te horen.
edit: Is die rojakpot.com wel betrouwbaar? De tweakers.net review wijst precies uit wat zalman zelf zegt..
edit: Geen idee of het betrouwbaar is, maar ja tuurlijk is de kans veel groter dat een review die zeer positief is overeenkomt met wat de producent aangeeft! Bij een review die een product afkraakt (niet in dit geval) zal het niet overeenkomen met de wat de producent aangeeft
rojakpot.com geeft aan:Metal schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:53:
[...]
edit 2: Ze vinden het gek dat je de vf700 alcu niet kan gebruiken als passieve koeling.. Vind je het heel gek met zon overclock. Ze vermelden dat het met de zm80D- HP wel kan maar geven helemaal geen temperaturen of what so ever.
Daarmee beweren ze niet dat ze het gek vinden dat de VF700-AlCu niet gebruikt kan worden als passieve koeling"I did a crazy test by not plugging in the fan connector. The temperature went up to an unbearable 114°C, about 40°C higher than with the fan at 5V! So, it is not possible to use the VF700-AlCu as a passive cooler."
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:57 ]
Verwijderd
Na gut - de enige vergelijkingstest die ik gezien heb waarbij gewoon echte decibellen worden gemeten, is de test hier op tweakers.netVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:29:
[...]
Na enkele reviews gelezen te hebben is de Arctic Cooling VGA Silencer volgens mij op 1200 RPM bijna niet hoorbaar en op 2400 RPM is ie wel goed hoorbaar. De Zalman VF700 AlCu is op 5 volt hoorbaar, en op 12 volt niet veel stiller als de stock koeler (kan hier wel aantal DBen gaan vermelden, maar dit heeft niet echt zin aangezien ze in elke review weer anders zijn omdat het van zoveel factoren afhankelijk is) Performance of stilte? Presteert de Zalman VF700 wel zoveel beter als de VGA silencer op m'n 9800 XL (ja, ik weet het Medion VGA kaartje. Maar ja altijd nog veel beter als m'n Geforce 3 64 mb
)
Perceptie van geluidsniveau is zo persoonlijk, dat je eigenlijk alleen door geluidsdruk te meten objectief kunt zeggen of iets lawaaiig of stil is - niet-gekwantificeerde uitspraken als "niet/nauwelijks te horen" en "net een orkaan" zijn zo persoonsgebonden dat je daar in een vergelijkingsslag tussen verschillende reviews eigenlijk niks aan hebt. Succes met je keuze
Verwijderd
Perceptie van geluidsniveau is idd erg persoonlijk. Maar metingen van geluidsdruk zijn ook weer afhankelijk van de afstand tot de kast/videokaart, geluidsproductie van andere componenten in de case, gebruikte case etc. Dit zorgt ervoor dat je hierdoor aan een vergelijking tussen verschillende reviews met betrekking tot geluidsdruk ook niet veel hebtVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:42:
[...]
Na gut - de enige vergelijkingstest die ik gezien heb waarbij gewoon echte decibellen worden gemeten, is de test hier op tweakers.net
Perceptie van geluidsniveau is zo persoonlijk, dat je eigenlijk alleen door geluidsdruk te meten objectief kunt zeggen of iets lawaaiig of stil is - niet-gekwantificeerde uitspraken als "niet/nauwelijks te horen" en "net een orkaan" zijn zo persoonsgebonden dat je daar in een vergelijkingsslag tussen verschillende reviews eigenlijk niks aan hebt. Succes met je keuze
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 15:20 ]
Verwijderd
En je temps? Heb namelijk ook een xfx 6600gt, en heb dezelfde cooler besteldKarlMarX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:14:
Geweldig deze koeler!![]()
Met de stockkoeler kwam de "Optimale frequenties detecteren" tool van nVidia op 585/1170 en nu met de Zalman kwam die opeens op 620/1240 uit!![]()
Verwijderd
Dat klopt, maar je hebt wel een objectief criterium aan de hand waarvan je het relatieve lawaainiveau van de verschillende geteste oplossingen kunt beoordelenVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:12:
[...]
Perceptie van geluidsniveau is idd erg persoonlijk. Maar metingen van geluidsdruk zijn ook weer afhankelijk van de afstand tot de kast/videokaart, geluidsproductie van andere componenten in de case, gebruikte case etc. Dit zorgt ervoor dat je hierdoor aan een vergelijking tussen verschillende reviews met betrekking tot geluidsdruk ook niet veel hebt.
Verwijderd
Het klopt idd dat het bij metingen van geluidsdruk het om een objectief criterium gaat, maar dit zijn objectieve criteria die op verschillende testopstellingen zijn gebaseerd. Nu maar wachten op een review die de Arctic VGA Silencer en de Zalman VF700 AlCu bevatVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:18:
[...]
Dat klopt, maar je hebt wel een objectief criterium aan de hand waarvan je het relatieve lawaainiveau van de verschillende geteste oplossingen kunt beoordelen
Review op Tweakers:
Gaat waarschijnlijk om de ZM80D-HP gecombineerd met de VF-OP1De Zalman VF80D-HP VGA-koeler werd gecombineerd met de VF-OP1 aangezien het volledig passief koelen van een Radeon X800 Pro niet wordt aangeraden door Zalman.
Even nog over de geluidsproductie van de VF700. In de test van Tweakers.net staat dat de koeler op 5V slechts 2 decibel minder geluid produceert dan de standaard koeler van de x800pro.
Ik wil voor mijn saphire 9800pro een nieuwe koeler enkel en alleen om de geluidsproductie naar beneden te krijgen. Daarbij moet hij ook makkelijk te installeren zijn. Met name door dit laatste punt viel mijn oog op deze Zalman koeler.
Klopt het echter dat het verschil in decibel niet enorm groot zal zijn in vergelijking met mijn stock koeler?
Ik wil voor mijn saphire 9800pro een nieuwe koeler enkel en alleen om de geluidsproductie naar beneden te krijgen. Daarbij moet hij ook makkelijk te installeren zijn. Met name door dit laatste punt viel mijn oog op deze Zalman koeler.
Klopt het echter dat het verschil in decibel niet enorm groot zal zijn in vergelijking met mijn stock koeler?
Verwijderd
Ik vond het verschil met mijn x800pro cooler wel vrij fors. x800 coolers hebben echter de eigenschap dat ze minder hard draaien als de GPU niet belast wordt, dus ik neem aan dat tijdens de test in idle toestand gewerkt is - dan is het verschil inderdaad niet zo groot. Vergelijk ik het echter met het geluidsniveau dat m'n x800pro koeling tijdens 3dmark03 (i.e. op volle load) wist te produceren, dan is het verschil wel heel groot.
Ik weet niet of je 9800pro ook over zo'n terugschakeling bij lage load beschikt? Mocht-ie dat niet hebben dan is de zalman zeker een stuk stiller. De installatie is overigens een koekie
Ik weet niet of je 9800pro ook over zo'n terugschakeling bij lage load beschikt? Mocht-ie dat niet hebben dan is de zalman zeker een stuk stiller. De installatie is overigens een koekie
Nee, volgens mij draait mn 9800pro koeler gewoon altijd op standaar snelheid. Ik denk dat ik dan maar zo'n VF700-cu koeler ga halen.
Verwijderd
is dees ook te gebruiken voor de v9999 TD van asus? want sdaar zit namelijk al een blok op.
en heeft dat ook nut?
en heeft dat ook nut?
Temps gingen bij mij van 45 graden idle @stockkoeler naar 34 graden idle @VF700 5V en 39 graden @ 12VVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:11:
[...]
En je temps? Heb namelijk ook een xfx 6600gt, en heb dezelfde cooler besteld
Load ligt meestal ongeveer 10 a 15 graden hoger.
Tjah het nut van deze koeler
Als je vanuit tweaker perspectief kijkt dan is het best een nuttige koeler maar als je een gewone consument bent zoals tante trees of ome frank dan zal je er het nut niet van inzien
Als je vanuit tweaker perspectief kijkt dan is het best een nuttige koeler maar als je een gewone consument bent zoals tante trees of ome frank dan zal je er het nut niet van inzien
Verwijderd
Ik denk dat een gewone consument zich best kan ergeren aan dat stofzuigergeluid.Megadwerg schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:26:
Tjah het nut van deze koeler![]()
Verwijderd
Het wordt weer een paar keer gevraagd terwijl het antwoord eigenlijk al bekend is, nl. of de VF700 stiller is dan de silencer en de standaard koelers... Het antwoord is JA. Op papier en in de praktijk zijn ze zelfs véél stiller. En dan maakt het eigenlijk niet uit of je 12V of 5V gebruikt, ze zijn gewoon erg stil. I rest my case
Verwijderd
Linkje?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:56:
Het wordt weer een paar keer gevraagd terwijl het antwoord eigenlijk al bekend is, nl. of de VF700 stiller is dan de silencer en de standaard koelers... Het antwoord is JA. Op papier en in de praktijk zijn ze zelfs véél stiller. En dan maakt het eigenlijk niet uit of je 12V of 5V gebruikt, ze zijn gewoon erg stil. I rest my case
Ik heb de Arctic NV5 op mijn Asus 6800LE@stock speed@12,6 zitten. Mijn core temp is 60 idle, 69 full load. De NV5 loopt dan op 5V. Op 5V is die wel stil, maar op 12V zeker niet. De Zalman koelt gewoon een stuk beter. Het enige voordeel wat er dan nog over blijft is de lucht outtake. Helaas was de Zalman er nog niet ten tijde van aankoop.
En waar uit maak jij dat op dat de zalman beter koelt heb je dat zelf getest ??mdcobra schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:37:
Ik heb de Arctic NV5 op mijn Asus 6800LE@stock speed@12,6 zitten. Mijn core temp is 60 idle, 69 full load. De NV5 loopt dan op 5V. Op 5V is die wel stil, maar op 12V zeker niet. De Zalman koelt gewoon een stuk beter. Het enige voordeel wat er dan nog over blijft is de lucht outtake. Helaas was de Zalman er nog niet ten tijde van aankoop.
Ik zit nog te twijfelen welke beter is de NV silencer (6 wordt dat voor mij) of de VF700-cu
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Heel simpel, uit gebruikerservaring van verschillende mensen en ervaring op GOT (temperaturen), reviews. Maar het geluid @12V valt mij gewoon tegen en de temps @5V.
7v?mdcobra schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:56:
Heel simpel, uit gebruikerservaring van verschillende mensen en ervaring op GOT (temperaturen), reviews. Maar het geluid @12V valt mij gewoon tegen en de temps @5V.
Dit topic is gesloten.