Hmmm zal de cooler ook een x850xt een beetje koel kunnen houden?
Ik zie niet in waarom niet, het is niet zo dat bij iedere nieuwe graka de hitteontwikkeling meteen weer veel hoger wordt. Het zal dus geen probleem zijndavey s. schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:30:
Hmmm zal de cooler ook een x850xt een beetje koel kunnen houden?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Eergisteren heb ik een Zalman ZM80C-HP met die coolertje van zalman gekocht.
Hij koelt echt goed. Videokaart is 30 graden op 525/645 mhz(Asus geforce 5700 256mb)
Hij koelt echt goed. Videokaart is 30 graden op 525/645 mhz(Asus geforce 5700 256mb)
Verkeerde topic, het gaat hier om een VF700, niet over de ZM80C-HP...com2,1ghz schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:58:
Eergisteren heb ik een Zalman ZM80C-HP met die coolertje van zalman gekocht.
Weet iemand misschien een betrouwbare webshop die deze dingen nog aanbied? Hier in het noorden (groningen) zijn ze overal uitverkocht of uberhaubt niet te koop. Ben op zoek naar de CU versie.
(bedankt mensen hieronder
)
(bedankt mensen hieronder
[ Voor 9% gewijzigd door lord_eissens op 20-03-2005 11:33 ]
Verwijderd
http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=4478
nooit problemen gehad bij deze shop
geld overmaken en de volgende dag gelijk verstuurd...
nooit problemen gehad bij deze shop
geld overmaken en de volgende dag gelijk verstuurd...
Ik heb hem bij Atro Besteld
Goedkoop en goede/snelle service.
Ik ben trouwens erg bij met me VF700-Cu
houd me 6600Gt agp @ 30 idle en 38 stressed
Ik ben trouwens erg bij met me VF700-Cu
Bl44t
Hier ook bij atro gekocht ... nette service .. snel in huisSeagate schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:13:
Ik heb hem bij Atro BesteldGoedkoop en goede/snelle service.
Ik ben trouwens erg bij met me VF700-Cuhoud me 6600Gt agp @ 30 idle en 38 stressed
luitjes, t is hier geen shop survey
PSN: djmurcielago
Nou, ik heb ook maar eens even 1 gehaald 
Wel een AlCu versie (De Cu versie was hier nergens in de buurt leverbaar...), maar werkt prima
Ik had eerst de ATi Silencer 3. Begon daar meteen al lekker mee, met het aandraaien van 1 van de moeren brak het ongelovelijk dunne schroefje doormidden. Maar goed, een kleine tegenslag valt te verhelpen, dus heb gewoon een custom-bevestiging daar van gemaakt, zodat het ook weer prima zat
Maar naar een tijdje begon de Silencer verschrikkelijk te ratelen. Het lag niet aan het stof, want dat had ik al verwijderd, en alles goed schoongemaakt. Hopelijk houdt deze Zalman het langer uit
Echt een ongelovelijk makkelijke bevestiging, het moeilijkste was nog om het schroefje in het bevestiginggaatje van de heatsink te krijgen, aangezien die bladen er nogal voorzitten...
En het is natuurlijk niet voor niet DOC, dus ook ff wat overclockresults.
ATi Silencer 3: Max core is 423, hoger kon niet, allemaal arti's. Temp zat rond the 75 graden.
VF700: Still testing, maar atm zo rond de 440, maar zal misschien met warme kamer zo rond de 435 van overblijven. Hier is de temp meteen ook bijna 20 graden lager
Memory nog niet geprobeerd, eerst maar ff de core.
Wel een AlCu versie (De Cu versie was hier nergens in de buurt leverbaar...), maar werkt prima
Ik had eerst de ATi Silencer 3. Begon daar meteen al lekker mee, met het aandraaien van 1 van de moeren brak het ongelovelijk dunne schroefje doormidden. Maar goed, een kleine tegenslag valt te verhelpen, dus heb gewoon een custom-bevestiging daar van gemaakt, zodat het ook weer prima zat
Maar naar een tijdje begon de Silencer verschrikkelijk te ratelen. Het lag niet aan het stof, want dat had ik al verwijderd, en alles goed schoongemaakt. Hopelijk houdt deze Zalman het langer uit
Echt een ongelovelijk makkelijke bevestiging, het moeilijkste was nog om het schroefje in het bevestiginggaatje van de heatsink te krijgen, aangezien die bladen er nogal voorzitten...
En het is natuurlijk niet voor niet DOC, dus ook ff wat overclockresults.
ATi Silencer 3: Max core is 423, hoger kon niet, allemaal arti's. Temp zat rond the 75 graden.
VF700: Still testing, maar atm zo rond de 440, maar zal misschien met warme kamer zo rond de 435 van overblijven. Hier is de temp meteen ook bijna 20 graden lager
Memory nog niet geprobeerd, eerst maar ff de core.
Nou, ze hebben anders wel gelijk 
woensdagmiddag besteld, donderdagmiddag in huis!
Na de eerste installatie waren mijn temps zo'n 5 graden hoger dan normaal. heb toen de schroefjes nog eens los en vast gedraaid en toen waren de temps idle ongeveer hetzelfde als stock cooler, 52, maar onder load werd hij wel 117 graden in 3dmark 2005. Dat was met stock 89.
Koeler nog eens goed bekeken, en het bleek dat de koelvinnen kontact maakten met de ram heatsinks die op mijn asus 6600GT zitten. Ook bleek na het verwijderen van de koeler dat hij hierdoor maar half contact met de core had gemaakt.
Na bijvijlen nogmaals gemonteerd en nu zeer goede resultaten..en zoals al eerder werd vermeld, eigenlijk kan passief ook..stekkertje maakte geen goed contact kwam ik achter. Haalde in 3d mark 80 graden, wel met open kast, maar toch lager dan met stock.
5 en 12 volt lijkt bij mij weinig uit te maken. Bij een first start is hij in beide gevallen 40 graden nu en na een paar uur met 5 volt idle op 48 graden. Na een tijdje 3dmark05 is hij dan max 67 graden, tegenover 62 met 12 volt en een boel meer lawaai.
Mischien dat ik er een podmetertje tussenzet als ik meer koeling nodig heb bij overklokken..
Anyway, ik hoop dat de asusgebruikers gewaarschuwd zijn
Al met al, een erg goede koeler.
max core is nu op 580mhz @67 graden max, mem op 1200mhz
woensdagmiddag besteld, donderdagmiddag in huis!
Na de eerste installatie waren mijn temps zo'n 5 graden hoger dan normaal. heb toen de schroefjes nog eens los en vast gedraaid en toen waren de temps idle ongeveer hetzelfde als stock cooler, 52, maar onder load werd hij wel 117 graden in 3dmark 2005. Dat was met stock 89.
Koeler nog eens goed bekeken, en het bleek dat de koelvinnen kontact maakten met de ram heatsinks die op mijn asus 6600GT zitten. Ook bleek na het verwijderen van de koeler dat hij hierdoor maar half contact met de core had gemaakt.
Na bijvijlen nogmaals gemonteerd en nu zeer goede resultaten..en zoals al eerder werd vermeld, eigenlijk kan passief ook..stekkertje maakte geen goed contact kwam ik achter. Haalde in 3d mark 80 graden, wel met open kast, maar toch lager dan met stock.
5 en 12 volt lijkt bij mij weinig uit te maken. Bij een first start is hij in beide gevallen 40 graden nu en na een paar uur met 5 volt idle op 48 graden. Na een tijdje 3dmark05 is hij dan max 67 graden, tegenover 62 met 12 volt en een boel meer lawaai.
Mischien dat ik er een podmetertje tussenzet als ik meer koeling nodig heb bij overklokken..
Anyway, ik hoop dat de asusgebruikers gewaarschuwd zijn
Al met al, een erg goede koeler.
max core is nu op 580mhz @67 graden max, mem op 1200mhz
[ Voor 3% gewijzigd door lord_eissens op 26-03-2005 13:56 ]
Verwijderd
ffkies een vraag tussendoor? Wat is raadzamer om te gebruiken? AS5 of standaard zalman prut? En dit uitsmeren over de gehele core of een drupje in het midden plaatsen en de cooler erop aandraaien..
Ik heb artic silver gebruikt, en zo dun mogelijk uitsmeren over de core, gewoon met je vinger of een pasje ofzo.
Nou, ik ga er denk ook maar 1 bestellen, over niet al te lange tijd komt er een grote order deze kant op vanuit azerty (voor mn oom pctje bouwen), daar ga ik de AL bestellen. je kan kiezen: 16,99 voor alcu of 23 voor cu... Dan weet ik t wel
Of heeft de alcu andere voordelen behalve gewicht?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Dan doe je toch iets niet goedVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:15:
Ik heb vandaag de koperen versie gekocht, in één woord: bestolen!
Ik heb een Radeon 9800 Pro die standaard draait aan 380/340 en bij 400/350 heb ik al ontzettend veel artifacts in de nature-test van 3DMark03 terwijl de fan rechtstreeks aangesloten is op het moederbord (nog 200 rpm meer dan op de 12V aansluiting). Ik heb alles heel goed bevestigd en aangedrukt, vooraan zitten twee casefans en achteraan 1. Joepie, 30 euro op straat.
Ik heb dezelfde kaart. Na installatie van mij VF700Cu (ook de fan via het mainboard)
draai ik 472 core en 385 mem..zonder artifacts
Lijkt me toch iets niet helemaal goed met de koeling...ik heb namelijk alleen achter 1 casefannetje...van 80mm...en mijn syteempje is ook niet meer het nieuwste van het nieuwste
Verwijderd
Ok, ik heb dus net een Zalman VF700-CU op mijn ati redeon 9800pro 128mb gezet..
Ging allemaal goed, koeler lijkt helemaal goed te zitten..
Alleen nu heb ik naast mijn cursor een zwart streepje zitten en als ik counter-strike:source opstart breekt de pleuris uit
http://www.ghostaq.nl/crap/de_aztec0000.jpg
http://www.ghostaq.nl/crap/de_prodigy0000.jpg
Ik vrees dat er toch iets goed fout gegaan
. Heeft iemand dit eerder gezien (en opgelost
)
Thnx alvast!
Alleen nu heb ik naast mijn cursor een zwart streepje zitten en als ik counter-strike:source opstart breekt de pleuris uit
Ik vrees dat er toch iets goed fout gegaan

Thnx alvast!
Lijkt mij dat ie verkeerd gemonteerd is. Nog een keertje nakijken dus!
Verwijderd
Mensen ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Ik heb een XFX Geforce 6600GT agp met de vernieuwde cooler.
dat ding maakt een hoop herrie en daarom wil ik graag zo een Zalman VF700 VGA koeling erop plaatsen.
Ik heb op de site van Zalman gekeken en daar staat de 6600GT agp versie ook onder de compatible videokaarten, alleen wordt er wel gezegd dat je een HSI Heatsink nodig hebt.
Als je de Zalman VF700 VGA koeling bekijkt en kijkt wat je erbij krijgt zit zo een ding er niet bij.
ik heb overal gezocht naar zo een ding maar nergens kunnen vinden.
Kan ik nu op mijn XFX Geforce 6600GT agp de Zalman VF700 VGA koeling plaatsen zonder dat ding???????? of moet het met de HSI Heatsink
zie de link voor de HSI Heatsink
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik word gek van dat ding
dat ding maakt een hoop herrie en daarom wil ik graag zo een Zalman VF700 VGA koeling erop plaatsen.
Ik heb op de site van Zalman gekeken en daar staat de 6600GT agp versie ook onder de compatible videokaarten, alleen wordt er wel gezegd dat je een HSI Heatsink nodig hebt.
Als je de Zalman VF700 VGA koeling bekijkt en kijkt wat je erbij krijgt zit zo een ding er niet bij.
Kan ik nu op mijn XFX Geforce 6600GT agp de Zalman VF700 VGA koeling plaatsen zonder dat ding???????? of moet het met de HSI Heatsink
Heb je al de rubbertjes goed geplaatst? Want misschien maken wel ergens metalen deeltjes verkeerde contacten.. En wat zijn je temp's?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:38:
Ok, ik heb dus net een Zalman VF700-CU op mijn ati redeon 9800pro 128mb gezet..
Alleen nu heb ik naast mijn cursor een zwart streepje zitten en als ik counter-strike:source opstart breekt de pleuris uit![]()
Ik vrees dat er toch iets goed fout gegaan. Heeft iemand dit eerder gezien (en opgelost
)
Thnx alvast!
Verwijderd
Zucht.. ben de rubbertjes aan de onderkant van de schroefjes vergeten, stom stomstevenP schreef op donderdag 07 april 2005 @ 07:06:
[...]
Heb je al de rubbertjes goed geplaatst? Want misschien maken wel ergens metalen deeltjes verkeerde contacten.. En wat zijn je temp's?

Wat is de beste manier om de temp van je kaart te zien?
If the original heatsink integrates the HSI heatsink into one, then you cannot use VF700 on the card.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:34:
Mensen ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Nouja, je hebt een 9800 PRO, dus als het goed is heeft hij een thermometer ingebouwd...Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:37:
[...]
Zucht.. ben de rubbertjes aan de onderkant van de schroefjes vergeten, stom stom.. Dat krijg je dus als het op je bureau een rotzooi is.. Hoop dat die rubbertjes het wel oplossen en dat er geen schade aan de kaart is gemaakt
![]()
Wat is de beste manier om de temp van je kaart te zien?
Probeer eens te kijken met iets als speedfan ofzo, ik denk dat die het gewoon uitleest. En anders eens bij ati Control Panel kijken
Verwijderd
Whohoe, hij doet het weer normaal FIEUW
Met speedfan pakte hij mijn vga-kaart temp niet geloof ik..
Ik check met Asus probe mijn cpu en system temp, daar staat mn vga temp ook niet bij ;/
Heb ook nergens een Ati CP.. Heeft Ati geen eigen ' speedfan' ?
Thnx btw, dacht zelf dat mn kaart kapot was:)
Ik check met Asus probe mijn cpu en system temp, daar staat mn vga temp ook niet bij ;/
gelukkigVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:04:
Whohoe, hij doet het weer normaal FIEUW![]()
ik geloof dat de 9800Pro geen tempsensor aan boord heeft. enkel de 9800XT
Verwijderd
en wat houd dat dan in???? kan ik m nu wel of niet gebruiken, zit dat ding erbij of niet??_Oldie_ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:47:
[...]
If the original heatsink integrates the HSI heatsink into one, then you cannot use VF700 on the card.
hopelijk kan iemand mij ermee helpen.
Verwijderd
Volgens mij begrijp ik m al
op mijn videokaart zit de heatsink van de bridge er apart op, en mn koeler ook.
dus als het goed is is het geen enkel probleem om de VF700 aan te schaffen
ik heb deze kaart.
http://www.xfxforce.com/pinetechnotes/Fan%20Update.pdf
Heeft iemand van jullie een Zalman VF700 op deze XFX 6600GT AGP gemonteerd???
graag wil ik jullie meningen of het een goed idee is en of het echt helpt, hij is nu 51Graden volgens de software van Nvidia maar hij maakt zo een lawaai, als ik t fannetje tegenhoud is t gelijk stil in mn pctje en dat moet ik hebben.
op mijn videokaart zit de heatsink van de bridge er apart op, en mn koeler ook.
dus als het goed is is het geen enkel probleem om de VF700 aan te schaffen
ik heb deze kaart.
http://www.xfxforce.com/pinetechnotes/Fan%20Update.pdf
Heeft iemand van jullie een Zalman VF700 op deze XFX 6600GT AGP gemonteerd???
graag wil ik jullie meningen of het een goed idee is en of het echt helpt, hij is nu 51Graden volgens de software van Nvidia maar hij maakt zo een lawaai, als ik t fannetje tegenhoud is t gelijk stil in mn pctje en dat moet ik hebben.
Die kaart heb ik ook, de blauwe met zilveren koeler. Wil er wel een andere koeler op, want das vaak beter qua koeling. Zit zelf ook te denken aan die VF700. Ben benieuwd naar mensen die dit al hebben, dus ik wacht ook nog ff af op reacties
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Ik vind zelf de koelprestatie wel oke eigenlijk hij blijft rond de 50 graden wat ik ook doe,GGS_106 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:44:
Die kaart heb ik ook, de blauwe met zilveren koeler. Wil er wel een andere koeler op, want das vaak beter qua koeling. Zit zelf ook te denken aan die VF700. Ben benieuwd naar mensen die dit al hebben, dus ik wacht ook nog ff af op reacties
alleen het geluid wat hij produceert is voor mij teveel, ik heb ook een zalman cooler op mn processor en een zalman voeding deze zijn beiden zeer geluidloos.
Nu nog de videokaart
Verwijderd
Ok dus er is geen mogelijkheid om de temp te meten?Digitizers schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:25:
[...]
Vergeet de rubberen ringetjes niet te monteren

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 13:15 ]
Verwijderd
Ik heb een XFX 6600 GT AGP en daarop sinds kort een VF700 Cu, om het lawaai ter verminderen.
Op 5V is de VF700 heerlijk stil (ik hoor me AMD Boxed CPU koeler nu weer, maar dat wordt een Coolermaster Hyper 48).
De temperaturen met een VF700 Cu zakken naar zo'n 43 graden (idle) en blijft ook onder load onder de 50 graden bij mij.
Op 5V is de VF700 heerlijk stil (ik hoor me AMD Boxed CPU koeler nu weer, maar dat wordt een Coolermaster Hyper 48).
De temperaturen met een VF700 Cu zakken naar zo'n 43 graden (idle) en blijft ook onder load onder de 50 graden bij mij.
Ik zal mijn vraag maar eens herhalen, iemand?stevenP schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:54:
Nou, ik ga er denk ook maar 1 bestellen, over niet al te lange tijd komt er een grote order deze kant op vanuit azerty (voor mn oom pctje bouwen), daar ga ik de AL bestellen. je kan kiezen: 16,99 voor alcu of 23 voor cu... Dan weet ik t welOf heeft de alcu andere voordelen behalve gewicht?
alcu: Lichter en goedkoper
Cu: Zwaarder en duurder maar koelt beter
Daar komt het op neer
Cu: Zwaarder en duurder maar koelt beter
Daar komt het op neer
Verwijderd
[...]
Vergeet de rubberen ringetjes niet te monteren O-)[/quote]
ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten
en tegen de tijd dat ik de VGA Cooler heb en het ga monteren dan ben ik het vergeten
Bedankt
Vergeet de rubberen ringetjes niet te monteren O-)[/quote]
ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten, ik zal het niet vergeten
en tegen de tijd dat ik de VGA Cooler heb en het ga monteren dan ben ik het vergeten

Bedankt
Verwijderd
Dus met andere woorden koelt hij beter en buiten beter koelen is hij nog stil ook mooooooiiiiVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:20:
Ik heb een XFX 6600 GT AGP en daarop sinds kort een VF700 Cu, om het lawaai ter verminderen.
dat zoek ik namelijk hij maakt op dit moment een lawaai vind ik dan.
Bedankt voor de mededeling!!!!
Correct en niet correctDigitizers schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:25:
[...]
gelukkig
[ Voor 6% gewijzigd door Brainless-NL op 09-04-2005 20:36 ]
Ik heb de vf700 geinstalleerd op een xfx6800gt. Het gekke is echter dat de koeler een beetje speling heeft (de schroeven zitten echter muurvast). Kan dat kwaad die speling? Hebben meer mensen dit?
Bla
Dat heb ik ook ja, me temps zijn verder goed.Vuilnisbak schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:03:
Ik heb de vf700 geinstalleerd op een xfx6800gt. Het gekke is echter dat de koeler een beetje speling heeft (de schroeven zitten echter muurvast). Kan dat kwaad die speling? Hebben meer mensen dit?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Mijn stress-temp van de videokaart is 80 graden. Is zoiets normaal? De temperatuur werd zelfs 90 graden toen de originele koeling er nog op zat.Razor.Timo schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:12:
[...]
Dat heb ik ook ja, me temps zijn verder goed.
Bla
Dat licht ook aan je airflow ed. 80 graden is wel erg hoog imo.. Maar het kan in principe voor een VGA nog wel.Vuilnisbak schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:16:
[...]
Mijn stress-temp van de videokaart is 80 graden. Is zoiets normaal? De temperatuur werd zelfs 90 graden toen de originele koeling er nog op zat.
Mmmm. Ik heb er twee 120mm fans in hangen, 1 originele van antec en 1 nexus binnen in de kast. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Zie net wel in het 6800gt topic dat dit soort temps wel vaker voorkomen. Ik schrok er alleen even van. De temp van de CPU bijvoorbeeld komt nooit boven de 35 graden uit, vandaar.Razor.Timo schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:46:
[...]
Dat licht ook aan je airflow ed. 80 graden is wel erg hoog imo.. Maar het kan in principe voor een VGA nog wel.
Bla
Kan iemand de Diameter van de fan voor mij opmeten ? K wil die fan vervangen voor de fan uit de cooler van mijn X800 pro. Die is namelijk blue led en ik geloof dat hij evengroot is. Als dat zo is bestel ik een VF700 CU
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb nu de Zalman vf-700cu koeler op mijn Sapphire 9800pro@xt (360, xt pcb, Hynix 2.8 ram) gezet, was goed te doen en binnen een half uur klaar. In plaats van de Zalman memblokjes heb ik koperen Coolermaster CRC-U01 memblokjes gebruikt die eigenlijk niet de juiste afmeting hebben (22x8mm ipv 13x13mm). Dit vanwege het feit dat ik de koeler heb overgekocht.
Met de stock koeling, Gecube xt bios (412-365) was mijn kaart idle 63 graden en full load wel 80 graden.
Met de Zalman (5 volt) draai ik nu 440-390. Op full load komt hij nu niet boven de 59 graden, dat is koeler dan voorheen op stock xt sneheden! Bovendien is de cooler niet hoorbaar op 5 volt.
Ik ben zeer tevreden over de prestaties en het geluid van deze topkoeler van Zalman!
Met de stock koeling, Gecube xt bios (412-365) was mijn kaart idle 63 graden en full load wel 80 graden.
Met de Zalman (5 volt) draai ik nu 440-390. Op full load komt hij nu niet boven de 59 graden, dat is koeler dan voorheen op stock xt sneheden! Bovendien is de cooler niet hoorbaar op 5 volt.
Ik ben zeer tevreden over de prestaties en het geluid van deze topkoeler van Zalman!
[ Voor 5% gewijzigd door _Oldie_ op 21-04-2005 13:59 ]
Hm, ook al iets meer dan een weekje VF700AlCu eigenaar, zal hier eens wat picjes posten, staan hier imo sowieso te weinig fotootjes en dan staat dit topic ook meteen in mijn post history 
Ik gebruik de koeler op mijn Club3D GeForce FX 5900XT, de originele koeler (klein dingetje) werd me veel te luidruchtig.

De kaart met originele koeler en de Zalman erboven...

Ze hadden iig genoeg koelpasta daar bij Club3D...

Ram heatsinks er ook eindelijk (
) afgekregen, kaart mooi schoon 

Nieuwe zalman heatsinkjes erop (en weer wat koelpasta @ core)

Zalman koeler erop! \o/

En mijn 3e zalman product zit definitief in mijn PC
Ben er wel tevreden over, hij is echt doodstil op 5V, scheelt gi-gan-tisch veel qua geluid met mijn oude koeler iig. Hij is ook een stuk stiller, idle was hij eerst rond de 54, nu 38 ofzo... stressed? Geen idee, ik game nooit
Ik gebruik de koeler op mijn Club3D GeForce FX 5900XT, de originele koeler (klein dingetje) werd me veel te luidruchtig.

De kaart met originele koeler en de Zalman erboven...

Ze hadden iig genoeg koelpasta daar bij Club3D...

Ram heatsinks er ook eindelijk (

Nieuwe zalman heatsinkjes erop (en weer wat koelpasta @ core)

Zalman koeler erop! \o/

En mijn 3e zalman product zit definitief in mijn PC
Ben er wel tevreden over, hij is echt doodstil op 5V, scheelt gi-gan-tisch veel qua geluid met mijn oude koeler iig. Hij is ook een stuk stiller, idle was hij eerst rond de 54, nu 38 ofzo... stressed? Geen idee, ik game nooit
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Euh, een vaatdoekje en wat 70% alcohol? Doe ik altijd al, werkt primaPossible schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:42:
waarmee heb je die core schoongemaakt als ik vragen mag ?

hmmm dat ziet er echt mooi uit zeg!
heerlijk schoon idd
edit: kan je doe cooler niet op die videokaart zelf aansluiten
of draait ie dan te veel toeren ?
edit: kan je doe cooler niet op die videokaart zelf aansluiten
[ Voor 48% gewijzigd door Possible op 22-04-2005 15:52 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Stekkertje past iig niet, misschien dat je het stekkertje zo kan modden dat ie wel past, maar ik zou het niet doen... misschien is je kaart wel niet voorbereid op het vermogen dat hij moet gaan leveren aan de koeler ofzo, weetik het, ik heb hem gewoon op een 5V port van een Zalman MultiConnector zitten.Possible schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:47:
edit: kan je doe cooler niet op die videokaart zelf aansluitenof draait ie dan te veel toeren ?

Krijg steeds meer foto's zo

Uit testen blijkt dat het meestal 2-3 graden scheelt.Possible schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:57:
het ziet er iig wel heel mooi uit , ik heb mometeen ook dezelfde koeler voor CPU, maar scheeld het veel in tempratuur als ik voor de cu versie ga of voor de alu/cu
Heb jij daar toevallig foto's van? Ben wel benieuwd namelijk hoe dat zit bij die northbridge.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:20:
Zie t wel (of niet)
‹(◕‿◕)›
Hij houd mijn video kaart die op redelijke oc loopt behoorlijk koel al zeg ik t zelf. De kaart loopt nu 460/980 mhz op 1.3 volt en stock is 300/700 op 1.1 volt. De kaart idled op 45 tot 47 graden en full load is ie maximaal 55 graden. Dit vind ik toch wel netjes. Ohja dit op 12 volt op de zalman cooler.
Ik heb een (misschien wel vreemde) vraag.
Ik heb een gf6800GT zn daar heb je 4 gaatjes om de koeler te monteren, en de manual toont aan welke 2 je moet gebruiken.. zoals iedereen, en ik het ook gedaan heb.
Nu wilt het lukken dat op mijn msi k8n neo2 de northbridge zo'n 1 cm verwijderd is van de vinnen van die koeler en ik kan er mijn zalman ZM-NB47J niet plaatsen dus.
nu komt de vraag.. aangezien die gaatjes rond de GPU core symmetrisch lijken, kan ik de koeler ook anders plaatsen? dus dat die vinnen die normaal bij mijn northbridge komen redelijk dicht tegen mijn PCI sloten komen.. (ik heb de indruk dat het zou moeten lukken, de koeler raakt de PCI sloten NIET .. maar heeft iemand dit getest of is iemand hiervan op de hoogte? Ik wil niet met trial en error iets verkloten op deze toch wel dure kaart.
(ik zou de koeler dus 90° counterclockwise draaien en hem zo vast schroeven..de gaatjes zijn er namelijk
)
Mij lijkt het mogelijk maargoed, tis me dus een iets te dure kaart om zomaar mee te experimenteren (ben niet zo'n die-hard tweaker
)
Ik heb een gf6800GT zn daar heb je 4 gaatjes om de koeler te monteren, en de manual toont aan welke 2 je moet gebruiken.. zoals iedereen, en ik het ook gedaan heb.
Nu wilt het lukken dat op mijn msi k8n neo2 de northbridge zo'n 1 cm verwijderd is van de vinnen van die koeler en ik kan er mijn zalman ZM-NB47J niet plaatsen dus.
nu komt de vraag.. aangezien die gaatjes rond de GPU core symmetrisch lijken, kan ik de koeler ook anders plaatsen? dus dat die vinnen die normaal bij mijn northbridge komen redelijk dicht tegen mijn PCI sloten komen.. (ik heb de indruk dat het zou moeten lukken, de koeler raakt de PCI sloten NIET .. maar heeft iemand dit getest of is iemand hiervan op de hoogte? Ik wil niet met trial en error iets verkloten op deze toch wel dure kaart.
(ik zou de koeler dus 90° counterclockwise draaien en hem zo vast schroeven..de gaatjes zijn er namelijk

Mij lijkt het mogelijk maargoed, tis me dus een iets te dure kaart om zomaar mee te experimenteren (ben niet zo'n die-hard tweaker

[ Voor 12% gewijzigd door DrMacabr3 op 27-04-2005 03:24 ]
Lijkt me wel dat dat kan, alleen dan zit de koeler niet meer met zijn vinnen over de geheugenblokjes....
De reden dat de Vf700 niet symmetrisch is is om ruimte te laten voor onderdelen van het moederbord aan de onderkant, zoals condensatoren.DrMacabr3 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 03:18:
Ik heb een (misschien wel vreemde) vraag.
(ik zou de koeler dus 90° counterclockwise draaien en hem zo vast schroeven..de gaatjes zijn er namelijk)
Mij lijkt het mogelijk maargoed, tis me dus een iets te dure kaart om zomaar mee te experimenteren (ben niet zo'n die-hard tweaker![]()
)
Als bij jouw msi geen onderdelen in de weg zitten zou ik het gewoon proberen. Dat de koeler niet over geheugenblokjes zal zitten gaat maar erg weinig verschil maken.
De koeler van mijn sapphire 9600xt is kapot en nu leek mij de zf700 wel een goede vervanger, maar ik maak me een beetje zorgen over het feit of het wel gaat passen, de sapphire 9600xt staat wel in de lijst van kaarten die passen. Echter zijn er van de sapphire 9600xt verschillende soorten in omloop, ik heb de volgende layout, waarvan de bovenste foto het perfect weergeeft, op plaatje 2 kloppen de linkse condensatoren niet(die zijn bij mij hetzelfde als de rest), maar die is wat groter 

iemand een idee of dit gaat passen

volgens mij moet dat wel kunnen hoor
Past volgens mij ook gewoon, de VF700 zet je vast op het punt waar nou die 2 zwarte klik-pennetjes zitten zeg maar...
Volgens mij zou je zelfs je ram-heatsinks kunnen laten zitten mocht je geen zin hebben om die eraf te halen, ze lijken me laag genoeg.
Volgens mij zou je zelfs je ram-heatsinks kunnen laten zitten mocht je geen zin hebben om die eraf te halen, ze lijken me laag genoeg.
@Hierboven, denk inderdaad dat het wel gaat passen. Als je even op meet hoe hoog die condensatoren zijn, zal ik even voor je kijken hoeveel ruimte er ongeveer over is, als ik dit van een afstand bekijk denk ik dat er wel zo'n 2 cm over is.
waarom koop je geen Nividia 6600?Sv3n schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:17:
De koeler van mijn sapphire 9600xt is kapot en nu leek mij de zf700 wel een goede vervanger, maar ik maak me een beetje zorgen over het feit of het wel gaat passen, de sapphire 9600xt staat wel in de lijst van kaarten die passen. Echter zijn er van de sapphire 9600xt verschillende soorten in omloop, ik heb de volgende layout, waarvan de bovenste foto het perfect weergeeft, op plaatje 2 kloppen de linkse condensatoren niet(die zijn bij mij hetzelfde als de rest), maar die is wat groter
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is dat nou voor advies, de cooler is kapot en hij wil een nieuwe cooler halen (gaat het hele topic over). Waarom zou je dan een nieuwe kaart kopen?
Als het licht op je fiets kapot is koop je toch ook geen nieuwe fiets?
Verwijderd
Anders heb ik nog wel een ''tosti-ijzer'' voor je (zalman ding ken je vast wel).Sv3n schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:08:
dan ga ik het er gewoon op wagen, past het niet breng ik t ding wel weer terug ofzo
Dit kan in Vraag en Aanbod
[ Voor 86% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-04-2005 08:52 ]
Je hebt gelijk, ik las het helemaal verkeerd.Sick Nick schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:21:
[...]
Wat is dat nou voor advies, de cooler is kapot en hij wil een nieuwe cooler halen (gaat het hele topic over). Waarom zou je dan een nieuwe kaart kopen?
Als het licht op je fiets kapot is koop je toch ook geen nieuwe fiets?
Ik heb exact zo'n koeler van je videokaart over (nieuw). Deze zitten ook op de northbridge van Abit moederborden.Sv3n schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Kan het kloppen dat de videokaart (X800 XT) iets meer doorbuigt als die VF700 gemonteerd is? Zo ja, kan dit kwaad?
_Oldie_ schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:15:
[...]
Ik heb exact zo'n koeler van je videokaart over (nieuw). Deze zitten ook op de northbridge van Abit moederborden.
offtopic:
Dat gaat niet passen, dat koelertje heeft een 2pins aansluiting, jou northbridge fannetje een 3pins aansluiting
Dat gaat niet passen, dat koelertje heeft een 2pins aansluiting, jou northbridge fannetje een 3pins aansluiting
Mijn gpu set staat in de lijst van kaarten die passen( asus V9999TD alias nvidia 6800 ). Maar ik heb hiervoor een Arctic nv silencer 5 gehad , deze paste niet omdat deze kaart niet volgens het reference model is gebouwd.
Kan deze koeler alleen of reference modellen of moet dit ook lukken ?

Thumb

Thumb
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Nou, mijn CU versie is onderweg, komt volgende week waarscheinlijk binnen (ik heb bij Azerty besteld). Ik ga hem dan op mijn Radeon 9800SE proppen, en dan kijken of ik hem wat kan overclocken! En mijn grootste irritatie zal ook weg zijn: dat irritante mini-fannetje 
btw, ik zag hem ook staan bij een lokale computer toko dus ik vragen naar de prijs, slechts 27,95 meneer!
niet te geloven, bij azerty is hij 24 euro
btw, ik zag hem ook staan bij een lokale computer toko dus ik vragen naar de prijs, slechts 27,95 meneer!
ja, maar bij azerty krijg je ook nog verzendkosten bijstevenP schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:50:
Nou, mijn CU versie is onderweg, komt volgende week waarscheinlijk binnen (ik heb bij Azerty besteld). Ik ga hem dan op mijn Radeon 9800SE proppen, en dan kijken of ik hem wat kan overclocken! En mijn grootste irritatie zal ook weg zijn: dat irritante mini-fannetje
btw, ik zag hem ook staan bij een lokale computer toko dus ik vragen naar de prijs, slechts 27,95 meneer!niet te geloven, bij azerty is hij 24 euro
Dus kom je waarschijnlijk even duur/goedkoop uit.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Dat is waar, maar er kwam zowizo een dikke bestelling van Azerty deze kant op dus dan delen we de verzendkosten (pa, mn broer en ik) en dan ben je echt wel goedkoper uit!El Snorro schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:51:
[...]
ja, maar bij azerty krijg je ook nog verzendkosten bij![]()
Dus kom je waarschijnlijk even duur/goedkoop uit.
Maargoed, ik zal wel wat pic's en ervaringen posten zodra hij binnen is!
Verwijderd
Situatie
Gistermiddag was ik de gelukkige eigenaar van een VF700-Cu fan van Zalman. Eindelijk een stille pc. Videokaart eruit, monteren en terug plaatsen. Stiller dan de standaard koeler, dat zeker. Niks aan de hand zal je zeggen? Dat klopt. Totdat ik de bios van mijn moederbord ging update. Van versie 1.4 naar 1.6 (MSI K8N Neo FSR). Nu kwamen de problemen, vooral bij 3D applicaties. Counter Strike: Source liep vast, evenals 3DMark05 en AquaMark. Beelden die echt vastliepen tot allemaal rare felle kleuren schietend door het beeld.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de temperatuur lag van de nieuwe koeler. Ik gecontroleerd, alles zag er goed uit (35c om 54c). Voor alle zekerheid toch de standaard koeler erop gedaan icm met Arctic Silver 5 koelpasta. Het probleem bleef.
Het opstarten van de computer duurde ook langer, toen mij te binnen schoot om de bios eens te gaan resetten, gedaan. Alle problemen verholpen na langdurig 3DMark en AquaMark gedraaid te hebben.
Voordat ik de Zalman koeler weer monteer heb ik een aantal vragen voor de tweakers:
Vraag 1
Kan ik uit deze situatie concluderen dat de problemen door de nieuwe bios kwamen?
Vraag 2
Op deze afbeelding zie je de core open en bloot. Aan de binnenkant van de zilveren rand zie je 4 witte strepen staan. De hoeken zijn open, hier is gisteren een heel klein balletje koelpasta ingerold toen ik de oude koelpasta wilde verwijderen. Het balletje is nog wel zichtbaar, maar zit half onder de rand en moeilijk te verwijderen. Kan dit enig kwaad ivm met hitte vorming, ook als koelpasta op bepaalde componenten komt?
Vraag 3
Hoeveel koelpasta? Een druppeltje in het midden volstaat genoeg?
Vraag 4
Nog tips mbt tot het schoonmaken / monteren van koelers?
Gistermiddag was ik de gelukkige eigenaar van een VF700-Cu fan van Zalman. Eindelijk een stille pc. Videokaart eruit, monteren en terug plaatsen. Stiller dan de standaard koeler, dat zeker. Niks aan de hand zal je zeggen? Dat klopt. Totdat ik de bios van mijn moederbord ging update. Van versie 1.4 naar 1.6 (MSI K8N Neo FSR). Nu kwamen de problemen, vooral bij 3D applicaties. Counter Strike: Source liep vast, evenals 3DMark05 en AquaMark. Beelden die echt vastliepen tot allemaal rare felle kleuren schietend door het beeld.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de temperatuur lag van de nieuwe koeler. Ik gecontroleerd, alles zag er goed uit (35c om 54c). Voor alle zekerheid toch de standaard koeler erop gedaan icm met Arctic Silver 5 koelpasta. Het probleem bleef.
Het opstarten van de computer duurde ook langer, toen mij te binnen schoot om de bios eens te gaan resetten, gedaan. Alle problemen verholpen na langdurig 3DMark en AquaMark gedraaid te hebben.
Voordat ik de Zalman koeler weer monteer heb ik een aantal vragen voor de tweakers:
Vraag 1
Kan ik uit deze situatie concluderen dat de problemen door de nieuwe bios kwamen?
Vraag 2
Op deze afbeelding zie je de core open en bloot. Aan de binnenkant van de zilveren rand zie je 4 witte strepen staan. De hoeken zijn open, hier is gisteren een heel klein balletje koelpasta ingerold toen ik de oude koelpasta wilde verwijderen. Het balletje is nog wel zichtbaar, maar zit half onder de rand en moeilijk te verwijderen. Kan dit enig kwaad ivm met hitte vorming, ook als koelpasta op bepaalde componenten komt?
Vraag 3
Vraag 4
Verwijderd
Vraag 1
Gezien de temps, en het probleem dat bleef met de andere koeler: ja, ik denk dat het gewoon door die nieuwe bios komt.
Vraag 2
Probeer de koelpasta wel op de core te houden, als het echt op andere componenten komt, toch even schoon proberen te maken.
Vraag 3
Ja, een druppeltje in het midden kan, of gewoon een flinterdun laagje aanbrengen d.m.v. een pasje oid.
Vraag 4
Nog tips mbt tot het schoonmaken / monteren van koelers?[/quote]
Gewoon met een stukje keukenrol en wat terpentine.
Gezien de temps, en het probleem dat bleef met de andere koeler: ja, ik denk dat het gewoon door die nieuwe bios komt.
Vraag 2
Probeer de koelpasta wel op de core te houden, als het echt op andere componenten komt, toch even schoon proberen te maken.
Vraag 3
Ja, een druppeltje in het midden kan, of gewoon een flinterdun laagje aanbrengen d.m.v. een pasje oid.
Vraag 4
Nog tips mbt tot het schoonmaken / monteren van koelers?[/quote]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 09:22 ]
Ik heb deze kaart + deze koeler. Werkt perfect en is heerlijk veel stillerspyros schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:27:
Mijn gpu set staat in de lijst van kaarten die passen( asus V9999TD alias nvidia 6800 ). Maar ik heb hiervoor een Arctic nv silencer 5 gehad , deze paste niet omdat deze kaart niet volgens het reference model is gebouwd.
[afbeelding]
Thumb
Ik heb de koeler wel een kwartslag moeten draaien omdat mijn Zalman NB-koeler in de weg stond (MSI K8N NEO2).
Gewoon met een stukje keukenrol en wat terpentine.[/quote]Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:22:
.....
Vraag 4
wasbenzine werkt ook erg goed, en voor de kleine hoekjes een wattenstaafje.
Pure Alcohol doet ook prima z'n werk, gewoon iets in de trent! Maar gebruik geen tinner heeltinio schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:11:
[...]
wasbenzine werkt ook erg goed, en voor de kleine hoekjes een wattenstaafje.
[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 06-05-2005 15:13 ]
heb jij de AlCu of de Cu? Ik heb hem nog niet gekocht.needless to say schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:10:
[...]
Ik heb deze kaart + deze koeler. Werkt perfect en is heerlijk veel stiller.
Ik heb de koeler wel een kwartslag moeten draaien omdat mijn Zalman NB-koeler in de weg stond (MSI K8N NEO2).
Ik kijk scheel of die kaart is niet helemaal recht meer

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Voor het schoonmaken van heatsinks en CPU/GPU's kan ik TIM-clean van Akasa aanraden. Zojuist heb ik twee Zalman 6000CU waaiers en twee AMD Athlon MP 2000+ processoren schoongemaakt, waar Artic Silver op zat. Dit is echt binnen enkele minuten gebeurd.
Ik gebruikte voorheen ook Alcohol 70 of 80% geloof ik en moest toch altijd wel even poetsen. Met TIM-clean is hier geen sprake van. (het lijkt wel een telsel reclame
, alleen werkt dit echt
)
Wasbenzine of andere olie houdende produkten zijn mij eens afgeraden, omdat ze enigszins wat vettigheid kunnen achterlaten.
TIM-clean is onderandere bij Eynstein.nl te koop voor €6.99 : http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3026 Zorg er wel voor dat je de gebruiksaanwijzing leest en gebruik een doek die niet pluist.
Ik gebruikte voorheen ook Alcohol 70 of 80% geloof ik en moest toch altijd wel even poetsen. Met TIM-clean is hier geen sprake van. (het lijkt wel een telsel reclame

Wasbenzine of andere olie houdende produkten zijn mij eens afgeraden, omdat ze enigszins wat vettigheid kunnen achterlaten.
TIM-clean is onderandere bij Eynstein.nl te koop voor €6.99 : http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3026 Zorg er wel voor dat je de gebruiksaanwijzing leest en gebruik een doek die niet pluist.
[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 10-05-2005 15:19 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Terpetine wordt ook gebruikt om dingen te ontvetten, dus dat zal wel meevallen_Dune_ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:17:
Voor het schoonmaken van heatsinks en CPU/GPU's kan ik TIM-clean van Akasa aanraden. Zojuist heb ik twee Zalman 6000CU waaiers en twee AMD Athlon MP 2000+ processoren schoongemaakt, waar Artic Silver op zat. Dit is echt binnen enkele minuten gebeurd.
Ik gebruikte voorheen ook Alcohol 70 of 80% geloof ik en moest toch altijd wel even poetsen. Met TIM-clean is hier geen sprake van. (het lijkt wel een telsel reclame, alleen werkt dit echt
)
Dat van die "reclame" was een geintje. Dit spul bevalt mij in iedergeval beter dan de alcohol die ik de vorige keer gebruikt heb, daarmee moest ik nogal poetsen. In iedergeval weet ik zeker dat dit spul zeker geen kwaad kan, aangezien het er speciaal voor bedoeld is en verkocht wordt.stevenP schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:27:
[...]
Terpetine wordt ook gebruikt om dingen te ontvetten, dus dat zal wel meevallenen die ander producten zijn een klein fabeltje denk ik zo... maargoed, ihet is maar wat je zelf wil
[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 10-05-2005 16:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
hehe ok
Maar ehm, als het goed is komt die van mij rond het weekend binnen, ik zal zeker foto's maken en iets van mijn bevindingen!
//edit:
de CU versie op een 9800SE van Club3D
//edit:
de CU versie op een 9800SE van Club3D
[ Voor 19% gewijzigd door stevenP op 10-05-2005 17:16 ]
Aceton werkt ook erg goed_Dune_ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:35:
[...]
Dat van die "reclame" was een geintje. Dit spul bevalt mij in iedergeval beter dan de alcohol die ik de vorige keer gebruikt heb, daarmee moest ik nogal poetsen. In iedergeval weet ik zeker dat dit spul zeker geen kwaad kan, aangezien het er speciaal voor bedoeld is en verkocht wordt.
Is in ieder huishouden met een vrouw aanwezig
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik gebruik ook nagellak remover, maar dan juist zonder acetonShailesh schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:28:
[...]
Aceton werkt ook erg goednagellakremover dus.
Is in ieder huishouden met een vrouw aanwezig
Heb het weleens geprobeerd met 96% alcohol maar dat werkt lang niet zo goed als wasbenzine_Dune_ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:17:
Ik gebruikte voorheen ook Alcohol 70 of 80% geloof ik en moest toch altijd wel even poetsen. Met TIM-clean is hier geen sprake van. (het lijkt wel een telsel reclame, alleen werkt dit echt
)
Zoals ik al dacht, het paste dus niet, maar na een beetje buigwerk pas het dus wel, zaten 2 condensatoren in de weg, maargoed t ding zit er nu opSv3n schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een 700cu op mijn 6800GT maar nu kijk ik net in mijn case en nu ligt één van mijn memory sinkjes op de bodem van mijn kast. En dat plakding plakt niet meer?!? Kan het kwaad dat die chip blootligt? En wat kan ik het beste doen om hem er weer op te krijgen? Arctic Adhesive pasta?
Ik heb de Cu-versie. De kaart buigt helemaal niet door. Bij mij draait die nu al een paar maand perfect.spyros schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:10:
[...]
heb jij de AlCu of de Cu? Ik heb hem nog niet gekocht.
Ik kijk scheel of die kaart is niet helemaal recht meer. Dus buigt de koeler door zn gewicht de kaart neit een beetje?
[ Voor 14% gewijzigd door needless to say op 12-05-2005 22:23 ]
Nop, maakt nauwelijks iets uit, koeling van geheugenchips met heatsinks is een beetje overdreven eigenlijk als er toch airflow in je kast isBioHazard schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:05:
Ik heb een 700cu op mijn 6800GT maar nu kijk ik net in mijn case en nu ligt één van mijn memory sinkjes op de bodem van mijn kast. En dat plakding plakt niet meer?!? Kan het kwaad dat die chip blootligt? En wat kan ik het beste doen om hem er weer op te krijgen? Arctic Adhesive pasta?
Maar als je 'm graag erop hebt moet je gewoon ff de onderkant van de heatsink schoonmaken met schoonmaakalcohol ofzo, en de chip ook. Vervolgens met adhesive koelpasta weer erop plakken.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Is dit een beetje wat? Ik heb er een gewonnen vorige week op ReGroup met de casemod compo (high performance ultra quiet vga cooler VF700-Alcu) maar heb watercooling 
Mijn broertje zit met een GeForce3 Ti200, is dat het waard om dit ding op te zetten?
Ik weet dat dit geen V&A is maar als iemand hem wil kopen dan moet je me maar ff mailen (sorry mods
)
Mijn broertje zit met een GeForce3 Ti200, is dat het waard om dit ding op te zetten?
Ik weet dat dit geen V&A is maar als iemand hem wil kopen dan moet je me maar ff mailen (sorry mods
XXXVI
Als die geforce 3 niet passief kan en een pokkeherrie maakt wel jahephymerous schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:21:
Is dit een beetje wat? Ik heb er een gewonnen vorige week op ReGroup met de casemod compo (high performance ultra quiet vga cooler VF700-Alcu) maar heb watercooling
Ik weet dat dit geen V&A is maar als iemand hem wil kopen dan moet je me maar ff mailen (sorry mods)
Mwah hijs al vrij stil, ik denk dat ik hem maar probeer te verkopenMetal schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:34:
[...]
Als die geforce 3 niet passief kan en een pokkeherrie maakt wel jahOp 5 volt hoor je dat ding echt amper dus en zal ruim voldoende zijn voor die kaart.
XXXVI
Verwijderd
Ik heb gisteren ook mijn VF-700 Cu op mijn 6800 GT gemonteerd!.. was idd een makkie
Geprobeerd niet te veel pasta te gebruiken .. en net getest met Act of war ...
Idle 46 graden (was 51)
Stressed 66 (was 72)
Hij loopt nu op 5 volt btw ..
Het is nog niet schokkend dus
.. maar is wel een stuk stiller 
met riva tuner kan ik nu overclocken tot ..
core 427 Mhz (stock @ 350)
Geheugen 1175 Mhz (stock @1000)
Denk dat ik hem vast ga zetten op 390 / 1125 (voor 24/7)
Volgende week het passieve zalman blokkie plaatsen op mijn NB
Geprobeerd niet te veel pasta te gebruiken .. en net getest met Act of war ...
Idle 46 graden (was 51)
Stressed 66 (was 72)
Hij loopt nu op 5 volt btw ..
Het is nog niet schokkend dus

met riva tuner kan ik nu overclocken tot ..
core 427 Mhz (stock @ 350)
Geheugen 1175 Mhz (stock @1000)
Denk dat ik hem vast ga zetten op 390 / 1125 (voor 24/7)
Volgende week het passieve zalman blokkie plaatsen op mijn NB
Woohoo! Net, echt net is een heel pakket binnengekomen van Azerty, met een hele hoop onderdelen voor mijn broer, voor een pc die ik aan het bouwen ben voor een oom, ennnn *tromgeroffel: Mijn VF700cu
!
Morgen ga ik er denk ik naar kijken, als het goed is ook foto's maken en ook mijn bevindingen op een Radeon 9800SE.
Morgen ga ik er denk ik naar kijken, als het goed is ook foto's maken en ook mijn bevindingen op een Radeon 9800SE.
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer mijn VF700Cu nu zo'n 2 weken en hij bevald prima!
Lkkr stil en heerlijk koel:P
Lkkr stil en heerlijk koel:P
Hier ook, maar nu heeft m'n voedingfan nog herrie
‹(◕‿◕)›
Zit er inderdaad aan te denken om die voeding te nemen ja.
Heb um wel gezien bij verschillende zaken
Heb um wel gezien bij verschillende zaken
‹(◕‿◕)›
Zit er aan te denken om mijn ATI VGA Silencer van mn Ati Radeon 9800 Pro 128mb 256bit te vervangen door deze cooler, omdat ik m, wanneer ik de casefans en de cpu fan lagere toeren laat draaien, er bovenuit hoor "Brommen". Is dit een goede keus hiervoor, of zijn er betere (stillere) opties?
In principe is het dit, een vga silencer of zo'n passief gevaarte van zalman. Ik bedoel de HP80x uit m'n hoofd. Dit is een uitstekende keuze, op 5v is hij in principe niet hoorbaar met een actieve voeding/cpu!
//edit:
zoiets dus:
//edit:
zoiets dus:
[ Voor 22% gewijzigd door stevenP op 20-05-2005 09:42 ]
Dit topic is gesloten.