Het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:57
grachtenpatser: doe ik :)
nuttig linkje :)

edit: done

[ Voor 14% gewijzigd door enira op 08-12-2004 13:41 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een prahct link voor de Startpost. Wordt alles in het nederlands uitgelegd, met plaatjes er bij etc.

http://mox.counter-strike.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Map verlichting

Ik was gister een tijdje aan het klooien om mijn licht goed te krijgen. Als je namelijk geen spot light in de map plaatst zal hij hem altijd als "full bright" compileren en zie je dus niks van je mooie licht effecten. :)

de originele tekst:
Now if you compile now, your map probably turns up as 'fullbright'. For some reason, if dynamic lights are the only light source, the compile skips them, as they are not 'direct lights'. You can change this in console (mat_fullbright 0), or just add a light_spot somewhere in your map (away from the 'dynamic lamp').
http://www.hl2world.com/wiki/index.php/Dynamic_Lights

Hoop dat iemand hier wat minder tijd door verliest
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:07:
Ik heb nog een prahct link voor de Startpost. Wordt alles in het nederlands uitgelegd, met plaatjes er bij etc.

http://mox.counter-strike.nl/
ik wil alleen niet weten wat voor MOD's die gast maakt me zo'n website krijg er koppijn van 8)

wel goeie tut's btw (wouk nog ff zegge)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:10:
[...]
ik wil alleen niet weten wat voor MOD's die gast maakt me zo'n website krijg er koppijn van 8)
Mods van Mox zijn wel vet, alleen ehh, mapping? :p staat in de title van dit topic modding :)
Kan niemand effe een tutorial schrijven hoe je models maakt of weapons? Dat zou meer in de richting van modding zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
@baboon: Modding is een ander woord voor veranderen
dus mappen valt er ook onder ...

maar ik zal ff topicreport indienen... :)

@thomas1984: Dat is een site voor hl1 tutorials ,daar wordt worldcraft gebruikt, dit is hammer...
ik plaats alleen hl2/css tutors erin, omdat er toch dingen anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen misschien is het een idee om alle "handige" tutorials netje bij elkaar te zetten, ik ben best bereid om daar wat voor te doen en daarvoor een wiki beschikbaar te stellen dus de webspace etc.

Maar misschien is hiervoor een andere optie b.v. hier in een nieuwe topic ofzo, het voordeel en nadeel van de wiki is dat iedereen de tutorials kan editen.

Laat het even weten of hier interesse voor is en of mensen bereid te zijn af en toe wat minuutjes hier in te steken.

Gr G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
startpost al gechecked? :?
is toch niet nodig dan??
als je hl1 tutors wil hebben zijn die vast wel te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 08-12-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jarnotjuh
Staan ze daar netjes bij elkaar ????? eehmn nee, de linkjes naar de tut's idd (erg handig btw). maar vaak als je met een tutorial bezig bent kom je achter dingen die handig zijn om te vermelden bij een tutorial en dat gaat helaas niet.

Het idee is dat een ervaren gebruiker het meestal minder goed uit kan leggen dan een beginner die er mee bezig is!!

dus vandaar mijn idee maar als het niet handig doen we het niet ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik snap niet echt wat je bedoeld ermee..

je wilt een soort wiki maken, met met elke letter daar keywords aanhangen en dan aanvullen?
leg eens uit? kan interessant worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel. Er zijn veel tutorials, en vooral veel dezelfde op verschillende sites dus als we nou is alle bruikbare, goede tutorials netjes bij elkaar zetten. met b.v. de volgende hoofdgroepen.

verlichting, karakters, speciaal voor deadmatch, speciaal voor HL2, speciaal voor CSS, modelen maken, etc etc

En dan op het moment dat een gebruiker bezig is met een tutorial dat hij de tutorial kan updaten met zijn eigen commentaar, b.v.als hij iets heeft gevonden wat makkelijker is dan dat er in stond!!

of natuurlijk een nieuwe tut toevoegen

Je krijgt zo erg goede tutorials omdat meerdere mensen hun visie erover hebben laten gaan. het zal hierdoor duidelijker overzichtelijker dus handiger worden om een tutorial te vinden en uit te voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:39:
@baboon: Modding is een ander woord voor veranderen
dus mappen valt er ook onder ...

maar ik zal ff topicreport indienen... :)

@thomas1984: Dat is een site voor hl1 tutorials ,daar wordt worldcraft gebruikt, dit is hammer...
ik plaats alleen hl2/css tutors erin, omdat er toch dingen anders zijn...
Dit klopt, alleen het meeste komt gewoon over heen, en omdat dit in het nederlands is, is het makkelijker om mee te beginnnen ook al is het voor HL1. Je leert wel de basic beginselen, en als je niet goed in engels ben, heb je hier meer aan als een in het engels. Maar aan jou de keur om hem toe te voegen of weg te laten.

@BaBoOn: De layout zuigt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:11:
Wat ik bedoel. Er zijn veel tutorials, en vooral veel dezelfde op verschillende sites dus als we nou is alle bruikbare, goede tutorials netjes bij elkaar zetten. met b.v. de volgende hoofdgroepen.

verlichting, karakters, speciaal voor deadmatch, speciaal voor HL2, speciaal voor CSS, modelen maken, etc etc

En dan op het moment dat een gebruiker bezig is met een tutorial dat hij de tutorial kan updaten met zijn eigen commentaar, b.v.als hij iets heeft gevonden wat makkelijker is dan dat er in stond!!

of natuurlijk een nieuwe tut toevoegen

Je krijgt zo erg goede tutorials omdat meerdere mensen hun visie erover hebben laten gaan. het zal hierdoor duidelijker overzichtelijker dus handiger worden om een tutorial te vinden en uit te voeren.
Dit vind ik een pracht idee, zo kan je alles overzichtelijk houden, met commentaar bij elke tutorial. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

zijn er all mods uit?
met zo een krachtige engine kan bijna alles :D

offtopic: lol chickenman en baboon ook hier? rofl
se7en hier :x

War .... War Never Changes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
@baboon
voor modellen "moet" je de softimag | xsi uitbreiding voor hl2 gebruitken, check startpost daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:41:
zijn er all mods uit?
met zo een krachtige engine kan bijna alles :D

offtopic: lol chickenman en baboon ook hier? rofl
se7en hier :x
:|
ben jij de se7en van cs.nl forum heel lang geleden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:16:
[...]

:|
ben jij de se7en van cs.nl forum heel lang geleden? :P
yep yep
se7en was bezet en ik wacht tot een van de admin mijn nick kan veranderen ^^

OT: er moeten toch all kleine mods all uit zijn?
op modDB zijn de meeste mods all meer dan 6 maanden niet geupdate :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
wie wil me helpen met mijn mod? het heeft nog niet echt een naam :P maar het komt ongeveer neer op dit: je zit met wat man in een bunkertje (elk level is die bunker anders) en dan komen er allemaal aliens en wat dan wel niet op je af en dan moet je zo lang mogelijk die bunker verdedigen... :9

ik zat ook te denken aan een soort punten als je veel aliens dood kan je bijvoorbeeld nieuwe wapens kopen of upgraden ofzo maja dat zien we wel ;)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn site v/d mod is zo goed als af en ben ookal met de mod bezig, alleen lukt he tme nie +use om iets op te pakken te fixen in multiplayer (kan ook nie in cs source en hl2dm) weet iemand of dit een server instelling is of dat je nix kan oppakken in mp?
de btb site

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
at ^^
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:13:
Modbreak:Lees de faq nog eens door en dan vooral het stukje over werving ;)
luister lees jij niet ofzo? :|

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 08-12-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:23:
at ^^

[...]

luister lees jij niet ofzo? :|
al aangepast dit mag toch wel hopelijk ( zie mn post ) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
je bent vorige keer al door een mod onderbroken ,staat goed in de faq(s) dat hier geen werving mag!!
lezen zul je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 09:07
duala, dit mag net. Je mag echter niet om mensen vragen die met je willen samenwerken voor je site etc. Ik wil overigens de link naar je site verder niet meer zien, indien strikt noodzakelijk en van belang. Anders is het namelijk simpelweg spam ;)
Verder ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ik vind het niet erg als mensen af en toe hier een site plaatsen van een mod want ik vind het best leuk en nuttig om te kijken wat mensen allemaal al gemaakt hebben :o

edit: oh die site zuigt en die mod ook...nvm >:)

[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 08-12-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:57:
wie wil me helpen met mijn mod? het heeft nog niet echt een naam :P maar het komt ongeveer neer op dit: je zit met wat man in een bunkertje (elk level is die bunker anders) en dan komen er allemaal aliens en wat dan wel niet op je af en dan moet je zo lang mogelijk die bunker verdedigen... :9

ik zat ook te denken aan een soort punten als je veel aliens dood kan je bijvoorbeeld nieuwe wapens kopen of upgraden ofzo maja dat zien we wel ;)
Zoiets lijkt me erg gaaf. Soort Starship Troopers wanneer die gozers in dat fort zitten en van alle kanten aliens komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Mmm wat is dat mappen toch heerlijk heh...

Heb misschien de domste der domste vraagje hoor, maar tis iets wat ik me gewoon afvraag, heb ook tijdje met HL1 zitten kutten. Is het nou ook mogelijk om zo snel als je start met je level je bijvoorbeeld gelijk je SUIT aanhebt en een standaard wapen in je handen hebt? Want als ik SP Maps maak, is Gorden altijd beetje Naked als die begint, geen gun geen suit, moet je allemaal plaatsen

Nou kan ik het wel gelijk op hem zetten zeg maar, maar dan krijg je dat effect dat je hem ze handen ziet bekijken.

Any Idea's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:30:
[...]

Zoiets lijkt me erg gaaf. Soort Starship Troopers wanneer die gozers in dat fort zitten en van alle kanten aliens komen :)
ja alleen kan ik wel mappen, maar niet coden en modellen ;( :9

en ik heb een vraagje...ik zet dus met prop_phsychic ofzo een paar models in mijn map maar als ik het level dan opstart zijn ze er niet :|

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 08-12-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prop_physics_multiplayer is voor dingen die kapot kunnen/kunnen bewegen.
prop_physics is voor dingen die je kan oppakken met je gravitygun, bv een ton of een steen, als je een auto ofzo prop_physics doet dan laat die hem niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
wat moet ik dan gebruiken? :/ het is een combine bunker ( die dus niet hoeft te bewegen )

[ Voor 50% gewijzigd door YoshiBignose op 08-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
By the way ben bezig met een custom map, dus ik dacht ik ga even afkijken bij de huidige maps in spec mode. Blijkt er bij office bv. allemaal zooi rond de map te hangen zoals dit :?
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/csoffice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
das altijd
voor backgrounds enzo, als je door ramen kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de oude CS heb ik heel wat ge-mapped, maar ik wou altijd wat teveel voor de engine, maar nu met HL2 Engine lekker uitleven, dus wie weet krijg ik er weer veel zin in, maar ik zag altijd op tegen de textures :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

dat bunker ding komt me bekend voor

*kuchstarcraftfunmapkuch*
ook bij war3 :D

maar is wel leuk, aleen jammer dat je aleen in een bunkertje blijft....
miss als je zo doet dat je van bunkers kun veranderen, telepoort holes?

goodluck trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:16:
By the way ben bezig met een custom map, dus ik dacht ik ga even afkijken bij de huidige maps in spec mode. Blijkt er bij office bv. allemaal zooi rond de map te hangen zoals dit :?
Jij bedoelt vast die box met kleine flatgebouwen erin, dat is namelijk voor de 3d_skybox. Check tutorials als je ermeer over wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
weet iemand hoe ik zand textures kan krijgen? (voor hl2dm) ik kan niks vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:39:
wat moet ik dan gebruiken? :/ het is een combine bunker ( die dus niet hoeft te bewegen )
prop_static is voor stilstaande objecten, die dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
aha, want ik deed net prop_dynamic en die werkte ook...wat is het verschil? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik geraak nog altijd nie wijs uit de structuur van de mappen

Ik vind het zeer ingewikkeld in vergelijking met hl1.

Hoe krijg je nu ingodsnaam je mod in Steam? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prop_dynamic

Models that can be placed in hierarchy and can have joints and play animations. Can also be configured to break when taking enough damage. Can be hierarchically attached to other objects. Can cast dynamic shadows. More expensive than static geometry, less expensive than physics geometry.

Examples: Robotic arms, machinery, models animated in cut scenes.

prop_static

Static geometry - models that do not move. Does not contain physics properties other than collision, and cannot break. Cannot have any joints or animation. Casts lightmap shadows. Inexpensive geometry to render.

Examples: pipes, light fixtures, rocks, telephone poles.

http://www.valve-erc.com/srcsdk/Levels/prop_types.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

nice info chickenman :D
heel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edit-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
wel handig alleen bestaan er veel groteren en vind ik het een beetje onoverzichtelijk en rommelig... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar!!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

YoshiBignose schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:57:

Lijkt het je niet handiger om eerst te bedenken wat je wilt maken en het vervolgens te maken? 99% van de mods die met de instelling "zien we dan wel" beginnen zien nooit het levenslicht.
Schrijf eerst op wat je wilt maken, wat moet er kunnen, wat niet, wat voor settings, wat voor stijl, welke wapens, schets de map etc...
just my 2 cents..

Je idee is trouwens oud, speel maar es een keer Vietcong.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op dit moment bezig met een tutorial maken over hoe je camera's maakt en hoe je ze aan dingen kunt vast maken. Als de tutorial klaar is kun je hem vinden op deze site. http://www.grachtenpatser.com/doku.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Meelobee schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:46:
[...]

Lijkt het je niet handiger om eerst te bedenken wat je wilt maken en het vervolgens te maken? 99% van de mods die met de instelling "zien we dan wel" beginnen zien nooit het levenslicht.
Schrijf eerst op wat je wilt maken, wat moet er kunnen, wat niet, wat voor settings, wat voor stijl, welke wapens, schets de map etc...
just my 2 cents..

Je idee is trouwens oud, speel maar es een keer Vietcong.
ben ik het helemaal mee eens, valt echt niets meer aan toe tevoegen.. En trouwes, als je dat perse wou, die vietcong mod, stop er ook maar mee ;), er zijn allang jungle/vietnam mods in de maak :)

wie weet iets waardoor ik inspiratie op doe voor het mappen? ik wil allemaal wel mappen, maar weet echt niets om te maken...
zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
jezus wat zeuren jullie met vietconc mod, ik bedoelde meer iets als starship troopers ik weet niet hoe jullie opeens op vietcong komen maja ik heb er toch geen zin meer in ik ben nu fun maps aan het maken :)

[ Voor 85% gewijzigd door YoshiBignose op 10-12-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:53:
[...]Jij bedoelt vast die box met kleine flatgebouwen erin, dat is namelijk voor de 3d_skybox. Check tutorials als je ermeer over wilt weten.
Inderdaad thnx, geweldig idee dat schalen van achtergronden.

Mischien een idee voor een mod om echt gebruik te maken van de mogelijkheden van de gravity gun (Ratchet & Clank anyone?) voor een totaal nieuwe gameplay (komt in het spel namelijk wat minder uit de verf terwijl je er toch zulke gave dingen mee kunt doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:30:
[...]

bedoel je dit??;

http://www.genmay.com/showthread.php?t=474470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ja die mod zag ik ook dus ik ben er maar mee gestopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik zal het nog 1x vragen, hierboven heb ik het ook al een keer gevraagd maarjah..

Hoe komen jullie aan inspiratie om te mappen, ik weet echt helemaal niets meer...
was met ued3 ook al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:02:
ik zal het nog 1x vragen, hierboven heb ik het ook al een keer gevraagd maarjah..

Hoe komen jullie aan inspiratie om te mappen, ik weet echt helemaal niets meer...
was met ued3 ook al zo...
Inspiratie haal je overal vandaan. Filmscenes/locaties, google, je buurt, foto's.
Als je het echt bont wil maken neem je een digitale camera mee naar een gebouw dat je wil namaken, en schiet je een paar foto's zodat je het in detail na kan maken :+

Begin met iets simpels, een locatie waar je elke dag langskomt bijvoorbeeld. Heb je geen inspiratie en wil je toch bezig zijn in hammer, lees dan desnoods wat hammer tuthorials door, dan leer je ten minste nog iets. Maar "ik weet niks te mappen", dat is echt een luxeprobleem ;)

Oh ja, neem het niet te letterlijk wat ik zeg. Ga niet je school nabouwen of iets dergelijks, daar pakken ze je voor op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles een beetje mee zit dan heb ik vandaag nog mijn Tutorial_Camera_map af, nog niet met de guide. Misschien dat de guide vandaag ook nog afkomt, maar ik zelf betwijfel dat nog, want het word nogal veel typwerk. :O

Als de Tutorial_Camera_map klaar is zul je hem waarschijn kunnen vinden op de startpost anders in een nieuwe post. :O

Question:

Als ik een map maak in HL2 kan ik die dan ook loaden in HL2DM zonder dat ik entity's moet verandere? (op de phys entity's na)

En nu ga ik pitte!!! :z

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
hmmm min of meer, hl2 heeft info_player_start en hl2dm info_player_deathmatch...voor de rest zijn er geen verschillen (voor zover ik weet) B)

en wat doe je in godsnaam nog om 4:27...freak :/ :| ;)

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 12-12-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ik denk ook inderdaad dat er geen verschillen zijn, anders zou het wel heel bont worden
wat wel verschilt is gewoon de "code", player walk/runspeed, en die dingen :)

offtopic:
ik sliep om 2:50, maar jij slaat echt alles CJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
YoshiBignose schreef op zondag 12 december 2004 @ 08:41:
hmmm min of meer, hl2 heeft info_player_start en hl2dm info_player_deathmatch...voor de rest zijn er geen verschillen (voor zover ik weet) B)

En jij dan op zondagochtend om 08.41 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:45:
[...]

Inspiratie haal je overal vandaan. Filmscenes/locaties, google, je buurt, foto's.
Als je het echt bont wil maken neem je een digitale camera mee naar een gebouw dat je wil namaken, en schiet je een paar foto's zodat je het in detail na kan maken :+

Begin met iets simpels, een locatie waar je elke dag langskomt bijvoorbeeld. Heb je geen inspiratie en wil je toch bezig zijn in hammer, lees dan desnoods wat hammer tuthorials door, dan leer je ten minste nog iets. Maar "ik weet niks te mappen", dat is echt een luxeprobleem ;)

Oh ja, neem het niet te letterlijk wat ik zeg. Ga niet je school nabouwen of iets dergelijks, daar pakken ze je voor op :X
offtopic:
Nou... dan ben ik al heel lang een voortvluchtige :/

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 04:27:
Als alles een beetje mee zit dan heb ik vandaag nog mijn Tutorial_Camera_map af, nog niet met de guide. Misschien dat de guide vandaag ook nog afkomt, maar ik zelf betwijfel dat nog, want het word nogal veel typwerk. :O

Als de Tutorial_Camera_map klaar is zul je hem waarschijn kunnen vinden op de startpost anders in een nieuwe post. :O

Question:

Als ik een map maak in HL2 kan ik die dan ook loaden in HL2DM zonder dat ik entity's moet verandere? (op de phys entity's na)

En nu ga ik pitte!!! :z
je moet alleen niets met npc's willen, want daar zijn de instellingen iets anders voor, en zonder speciale instellingen gaan die dus neit echt werken

plus dan natuurlijk dat je in sp 1 spawnpoint nodig hebt en in mp wil je er echt wel meer :D

werken doet de map wel gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door Spruit_elf op 12-12-2004 12:46 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Woei leuk topic dit. Ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen. Ik heb wel stel maps gemaakt voor far cry (niet online gezet) en ook voor Q3 en UT enzo. Maar deze engine lijkt me erg leuk om mee te kloten. Ik zal er straks eens achter gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Ik wil nu een ctfmapje gaan maken, maar er zijn nog helemaal geen ctf mods (aangekondigd).

nu maar hopen dat die wel komen, of dat valve hem maakt en released in de next steam update, zou in december komen :)

@lordhades, al wat gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
nee nog niet. Ik moet het nog ff downloaden enzo. Kwam er achter dat tentamen week deze week is. Dus meost nog even wat dingen doen voor school. Zal het nu even installen en kijken hoe het beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Is het geen leuk idee dat we samen een map/mod ofzo maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja hoor :) das best wel leuk om te doen :) moet alleen even wat tijd er instekken om het goed te leren :) je doet het goed of je doet het niet das mijn motto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Xrenity schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:06:
Is het geen leuk idee dat we samen een map/mod ofzo maken?
Ja en Nee.

Ja:
Je kan er immers veel van leren, net als met een soort ander iets. Iemand maakt een map, houd deze map bijv een week voor zichzelf, een geeft deze dan weer door aan de ander. Deze maakt dan dingen erbij. Zo krijg je uiteindelijk een leuke map denk ik. Maar het probleem is dat het skill niveau nog wat verschilt, dusja...

Nee:
Wat voor een mod zou je dan willen maken? Iets op tweakers gericht? :)
Er zijn al zoveeeeel mods in de maak voor hl2, door de bomemn zie je het bos echt niet meer. Daarnaast zitten we met het probleem dat werven op GoT niet mag, dus dat moet erges anders.En om nu met non-experienced teamleden een mod te gaan maken zie ik ook niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Och je kan ook gewoon een map maken zodat iedereen er wat van leert :) ik hoef niet gelijk een baan te hebben hoor zo goed hoeft hetnou ook weer niet te zijn maar je leert er best veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Een mod is idd wat te veel van het goede.
Maar een funmap ofzo zou geen slecht idee zijn.
Natuurlijk zal de kwaliteit niet torenhoog zijn. En ik ben wel de laatste die kwaliteit-maps kan neerzetten. Maar met elkaar moet het toch te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Fake schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:18:
[...]

En jij dan op zondagochtend om 08.41 ;)
lol ja krantenwijk ;) maar samen een mod maken is best leuk. dan maken we gewoon een simpele mod, niet uitgebreid en moeilijk maar simpel en verslafend :9

we hebben wel iedereen nodig, mappers, modellers, coders...

en heeft er iemand simpele mod ideetjes? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even bezig geweest met hammer, maar ik krijg het niet voor elkaar om de map te testen. Ik neem aan dat je dit doet door op ´run´ (of f9) te klikken, hij compiled dan wel, en begint te laden. Maar dan krijg ik deze error:

" Error!
gameinfo.txt doesn´t exist in c:\program."

Ook met de voorbeeld maps krijg ik dit, en ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden op andere sites.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-overbodig-

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mijn computer weer fatsoenlijk werkt en mijn webspace het weer doet, dan kan ik eindelijk mijn tutorial plaatsen. Misschien dat ik ook nog zelf een tutorial pagina ga maken. Tutorial site is prima natuurlijk, maar die IE plugin komt wat verdacht over
offtopic:
Ja ik kwam net van de discotheek en ik had nog geen slaap dus, ja... je moet wat he!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je geen fatsoenlijke webspace vinden waarbij er niet verplicht 1 of ander obscuur activeX component geinstaleerd hoeft te worden? Ik houd mijn PC liever vrij van spyware namelijk.

edit:Ah, al actie ondernomen.

@Jarnotjuh: Het ging om de link die hierboven stond bij Speedrage.

[ Voor 23% gewijzigd door Janoz op 13-12-2004 22:08 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
@janoz
geef eens voorbeelden dan :P
anyway, i kgebruik lycos, werkt goed hier :)

EDIT, dat snap ik wel, maar welke alternatieven? :)

[ Voor 26% gewijzigd door enira op 13-12-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
jongens jongens het topic verdwijnt haast van de 1e pagina kom op beetje meer babbelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:17

BaRF

bijna kerst

Zou het niet mogenlijk zijn om het een en 't ander zo te verbouwen dat je gewoon zoiets als het machtige 'ScrapHeap' kunt krijgen? (Je kent het wel, Discovery Channel) _o_

Ik zie meerdere game-modes voor me:
- Bouw een werkend en goed beschermd voertuig waar je een race mee moet houden terwijl bv de overige team-members van een vaste toren oid de rijders mogen beschieten (vandaar de bescherming).
- Bouw een soort van katapult / whatever om een bepaald object (een ragdoll? :D) zover mogelijk weg te schieten.
- Bouw een zo hoog mogelijke toren van de beschikbare scrap.

die laatste twee al dan niet met de mogelijkheid elkaar te bestoken. Lijkt me wel lachen :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
@barf
ga jij dan even alles coden? :) beetje onbegonnen werk met een paar man..

dat 2de en 3de idee is wel lache, haha

maar kan je dat van discovery uitleggen, ik heb dat hier niet... ;)
verder probeer ik nu een hl2dm map te maken van een originele unreal map af, map stamt uit ut99 ;), liandri!!! :P

lijkt me zoooo vet he, alleen het wil nog niet echt lukken, eerst maar wat kleine dingetjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jarnotjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:14:
@barf
ga jij dan even alles coden? :) beetje onbegonnen werk met een paar man..

dat 2de en 3de idee is wel lache, haha

maar kan je dat van discovery uitleggen, ik heb dat hier niet... ;)
verder probeer ik nu een hl2dm map te maken van een originele unreal map af, map stamt uit ut99 ;), liandri!!! :P

lijkt me zoooo vet he, alleen het wil nog niet echt lukken, eerst maar wat kleine dingetjes maken ;)
Nou ik ben grafisch aangelegd, coden nog niet zo veel gedaan :P Maar dan zouden we wat moeten lenen van de JBmod ofzo, ivm dat aan elkaar lassen :D

ScrapHeap is een programma op discovery waar mensen dit soort opdrachten dus in het echt moeten doen met alleen maar een werkplaats en een gigantische vuilnisbelt vol autowrakken enzo - echt super programma! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrapHeap is een programma op discovery waar mensen dit soort opdrachten dus in het echt moeten doen met alleen maar een werkplaats en een gigantische vuilnisbelt vol autowrakken enzo - echt super programma! _o_
Jep das echt een top programma op 1tje na "american chopper" waarvan een spel deze maand uitkomt.
Nu komen eindelijk top ideeen naar boven, ik moet in 1 keer denken aan het spel pontifex oftewel BridgeIT. uitleg over spel: dat is een spel waar je een brug moet bouwen over een ravijn rivier die zo sterk moet zijn zodat er auto en treinen over heen kunnen en boten er onder door en dat dan onder een bepaald budget.

Of een spel waar je een flat moet bouwen op bepaald stuk grond (zand, steen, veen) en die dan bestand moet zijn tegen wind aardbevingen (vloedgolf >:) ) en etc.

Dat zijn nu geweldige games.

Of we kunnen heel simpel beginnen met een modje, zoals "sloop zoveel mogelijk auto's met een autopers op een autokerkhof, door middel van crane en gravgun te gebruiken"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Euh, weet iemand waar je ergens kan aanpassen welke map enzo je mod laadt wanneer je op New Game klikt?

Ik vind het nergens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Calvin&Hobbes schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:16:
[afbeelding]
Das de tegenhanger van een skyzone in ut, alleen veel geavanceerder (check die in Dust maar es)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:16:
[...]

Nu komen eindelijk top ideeen naar boven, ik moet in 1 keer denken aan het spel pontifex oftewel BridgeIT. uitleg over spel: dat is een spel waar je een brug moet bouwen over een ravijn rivier die zo sterk moet zijn zodat er auto en treinen over heen kunnen en boten er onder door en dat dan onder een bepaald budget.
hey dat is zónder coden wel te realiseren: een 'ravijn', een hoop junk, en een buggy. Die buggy moet dat van a naar b (en het ravijn is te breed om hem met de rgav gun te schieten ok? :P)

edit: * BaRF start hammer op

[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 15-12-2004 09:17 . Reden: edit! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
-ETz-Memphis Z schreef op woensdag 15 december 2004 @ 03:05:
Euh, weet iemand waar je ergens kan aanpassen welke map enzo je mod laadt wanneer je op New Game klikt?

Ik vind het nergens :/
Eerste pagina... :/
Jerry schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:31:
Omg, ineens krijg je een idee en voila werken :D.
Ik heb nu in m'n config directory van m'n mod staan: chapter1.cfg, chapter2.cfg, enz.
En in die files staan: map d1_trainstation_01, enz. :).
Nu werkt het wel :9.
tadaaaa :)

dat van die scrapyard of hoe je het ook zou willen noemen is wel vet, maar hoe zou je dat kan moeten doen? de meeste scrap is niet echt "suitable" om over te rijden, alleen maar planken oid...
ik ga eerst ff een andere remake afmaken van een level, en dan begin ik wel met een testlevel hiervoor:
het idee is simpel:
1e level, veel scrap, kort ravijn
2e level, iets minder scrap, langer ravijn
3e level, gem. scrap, middel ravijn
4e level, weinig(maar goede) scrap, lang ravijn
and so on and so on... :)
top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jarnotjuh schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:21:

dat van die scrapyard of hoe je het ook zou willen noemen is wel vet, maar hoe zou je dat kan moeten doen? de meeste scrap is niet echt "suitable" om over te rijden, alleen maar planken oid...
mmm, eigen 3d modellen misschien? Die metale platenrijden wel lekker btw, maar het kan altijd stabieler ;)
1e level, veel scrap, kort ravijn
2e level, iets minder scrap, langer ravijn
3e level, gem. scrap, middel ravijn
4e level, weinig(maar goede) scrap, lang ravijn
and so on and so on... :)
top idee!
\o/ juist, Scrap-Life!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27
euj,
ik ben de_newb alst om mappen gaat. Heb 't nog noooit gedaan.
Kan ik nu zomaar beginnen ff, met wat tutorials en met wat leeswerk een css map van mijn "school" maken. Tis geen complex gebouwtje, heel simpel.
Is dit nu onbegonnen werk wat veel leerwerk vergt? Of is het wel te doen.
Als het eenigsinds te doen is, wil ik er heel graag aan beginnen met die links die in de startpost staan

tnx

To Beezze or not to Beezze

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben met de Quake 3 Arena map-editor ooit gewoon begonnen met het lezen van tutorials (is wel het handigst om de basics onder de knie te krijgen) en daarna telkens iets meer proberen. (aan de hand van tutorials of gewoon functies van de editor proberen)
Om een echt goede map met camera's en dat soort dingen in elkaar te zetten ben je wel even bezig (al vond ik het het moeilijkst om een goede layout en plaatsing van items te vinden) maar "twee kamers met een gang er tussen" heb je zo voor elkaar :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

beezze schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:33:
euj,
ik ben de_newb alst om mappen gaat. Heb 't nog noooit gedaan.
Kan ik nu zomaar beginnen ff, met wat tutorials en met wat leeswerk een css map van mijn "school" maken. Tis geen complex gebouwtje, heel simpel.
Is dit nu onbegonnen werk wat veel leerwerk vergt? Of is het wel te doen.
Als het eenigsinds te doen is, wil ik er heel graag aan beginnen met die links die in de startpost staan

tnx
Ja hoor,
ik ben zelf ook eens begonnen met wat mapjes te maken
dat was nog voor de originele half life

Zelfs door met het programma alleen te klooio'en kwam ik al een heel end
Dus als die school van je niet al te complex is moet het zeker lukken!
ik zou zeggen, begin er gewoon aan en veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een link waar ik cgfscape ik downen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:16:
[...]
Jep das echt een top programma op 1tje na "american chopper" waarvan een spel deze maand uitkomt.
Verwacht hiet maar niet teveel van ;) Heb hem op de Xbox gespeeld maar het is geen ene reet aan! Graphics uit het jaar 0 en de besturing is ook minder prettig :/

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:27:
weet iemand een link waar ik cgfscape ik downen???
Misschien makkelijk voor de startpost:
http://countermap.counter...les/files/gcfscape125.exe

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensuh... kweet nie of dit topic hiervoor bedoeld is, maaruh stel de vraag toch maar even...

Er is een nieuwe update, CSS update 8.
Maar kan je die downen???

ThX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
doe ik zo! _/-\o_
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:38:
Mensuh... kweet nie of dit topic hiervoor bedoeld is, maaruh stel de vraag toch maar even...

Er is een nieuwe update, CSS update 8.
Maar kan je die downen???
ThX
die isser idd, dit hoort thuis in hl2/css topic maarjah ;)
die download steam automatisch als je steam opneiuw opstart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

ik ga (als ik mijn pc probs heb opgelost zie hier: *klik* ) Een mod maken met een team van een aantal man, ik weet nog niet voor welke game : D3 of HL2
ik denk aan iets als een "stalingrad mod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
waar download ik Source SDK?? dat wil niet automatisch downloaden met steam,
Da pop-up window met NEWS komt nie meer, dat had ik perongeluk weggeklikt. Want daar stond, click here to download Source SDK.
hoe moet 't nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
beezze schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:42:
waar download ik Source SDK?? dat wil niet automatisch downloaden met steam,
Da pop-up window met NEWS komt nie meer, dat had ik perongeluk weggeklikt. Want daar stond, click here to download Source SDK.
hoe moet 't nou?
staat onderin je games lijst ffies dubbelklikken daaro

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
Helmet schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:45:
[...]

staat onderin je games lijst ffies dubbelklikken daaro
als ik op 'PLAY GAMES" druk, krijgk zo'n lijstje ja.
Onderaan staan 'TOOLS' met source dedicated server en dedicated server.
daaronder nix! :S
ik moet de Source SDK hebben om te mappen

[ Voor 11% gewijzigd door beezze op 17-12-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThX guys!

maaruh krijg nog steeds #Server Browser_ClientOutOfDate

hoe los ik dit op? :?
wil graag weer spelen, ben maar klein beetje verslaafd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RMB schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:04:
ik ga (als ik mijn pc probs heb opgelost zie hier: *klik* ) Een mod maken met een team van een aantal man, ik weet nog niet voor welke game : D3 of HL2
ik denk aan iets als een "stalingrad mod"
ik zal hl2 doen als ik jou was ;) (anders ben je hier ook niet welkom ;) ) en je bedoelt dus een soort ww2 mod? succes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
yoshibignose: mee eens

er zijn al zoveel ww2 of css clones in de maak...
echt geen beginnen aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
beezze schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:48:
[...]

als ik op 'PLAY GAMES" druk, krijgk zo'n lijstje ja.
Onderaan staan 'TOOLS' met source dedicated server en dedicated server.
daaronder nix! :S
ik moet de Source SDK hebben om te mappen
kan iemand me plz helpen?? kwil graag beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
wat moet je weten dan?!?
je wilt source sdk in je menu hebben?

heb je hl2 al eens opnieuw geinstalled?