Het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic |
Inleiding |
Hallo, allereerst: Welkom in het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic! Naar aanleiding van wat discussies in het grote hl2 topic deel *, besloot ik in overleg met Fuelke dit topic te brouwen. Het gaat dus over Mods/maps/whatever maken voor Hl2 en Counterstrike: Source. Ik heb voor jullie al wat handige links opgezocht die ik zelf ook regelmatig bezoek, omdat ik zelf flink bezig ben met mappen. Vandaar ook deze startpost. Het doel van dit topic is dus om te laten zien wat jij zoal gebrouwen hebt in hammer, de editor van hl2/css. Daarnaast kan je dus hier in dit topic je eigen creaties laten zien, zodat anderen zich er (positief) mee kunnen gaan bemoeien. Verder kan je dit topic ook gebruiken om mod ideen aan te kondigen, en dat deze dan wel gemaakt zullen worden. |
Tutorials |
Omdat er een overvloed aan tutorials te vinden zijn op het web, wil ik jullie een beetje in de juiste richting sturen, vooral omdat je anders gewoonweg niet meer weet waar je moet beginnen: Welke tutorial is nu simpel om mee te beginnen, en waar leer je het meest van. Ik ben zelf begonnen aan deze videotutorials: Hammer Basic Room Mapping Video Tutorial Hammer Basic Doors Video Tutorial Hammer Rope Bridge Video Tutorial Hammer Thruster Video Tutorial Deze tutorials zijn door een gozer gemaakt, compleet met stem hoe je nu dingen maakt die hij voordoet. Perfecte tutorials!! Hier nog meer tutorials:
|
Modoverzichtsites |
|
Softimage|XSI EXP voor Half-Life 2 |
|
Updates |
2 Dec. 2004
5 Dec. 2004 Crowbar, stunclub en meer maps op komst voor HL2DM Bron. Er komt dus een update aan, lang leve valve! Hopen dat het extra gametypes bevalt. 20 December,.2004
19 Jan. 2005
|
Plaatjes uit DM_Lockdown: In SDK/Ingame |
Plaatjes van de deathmatch map DM_Lockdown, zowel in de sdk als ingame vanuit hetzelfde camera standpunt: ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maps maken met CSS content |
Als je de Source SDK opstart met de Current game Halflife 2 Deathmatch, dan kan je geen Counterstrike source textures laden, dus je kan gee hl2dm maps maken in de style van office/aztec/whatever... Edit: Linkje gevonden met mensen die hetzelfde willen: Klik Wellicht een oplossing! |
Half-Life Unit To Real-Life Unit Conversion |
Half-life to reallife conversion Op deze pagina is te vinden hoe je er rekening mee moet houden welke "maten" je moet hanteren wil je level een beetje realistisch overkomen, ook zijn hier wat standaard maten te vinden over gangen en deuren, zeker de moeite waard! |
Tips om te mappen |
Voordat je begint met een map te maken is het makkelijk om te weten wat je PRECIES wilt gaan maken, "uit je hoofd" mappen werkt meestal niet zo goed. Je kan daarom het beste eerst op papier iets neerkladden over hoe je map eruit moet te komen te zien, en wat voor een soort map het wordt. Dit mapt al snel stukken fijner. Hier nog een paar vuist regels voor DM maps:
Dev textures gebruiken: In de editor van hl2 zitten zogenaamde devtextures, voluit zijn dit developementtextures: Deze textures worden gebruikt door de developer om het mappen wat makkelijker te maken. Zo is er bijvoorbeeld een texture "dev door". Op deze texture staat hoe hoog/breed een deur moet zijn om een beetje realistisch over te komen.Als je zoekt op "dev" kom je nog veel meer handige hulpjes tegen: Maten van gangen, players, trappen. Verder als je zoekt op "shader" dan krijg je verschillende shaders voor over je texture, om het mooier te maken. Het is een beetje uitprobereren wat wat doet, maar het is in ieder geval heel handig! Thnx to Speedrage! |
Gcfscape |
Gcfscape is een programma om de gcf files mee "uit te pakken" die in je SteamApps\ folder staan. In deze package zit daadwerkelijk alles: Maps, models, textures. Je kan het zo gek niet bedenken of het zit erin. Dit zou voornamelijk gebruikt kunnen worden om te kijken hoe het allemaal is opgebouwd, maar je er ook gewoon dingen uit exporteren om "zelf" te gebruiken. Natuurlijk is het altijd © by Valve... Gcfscape 1.2.5 Download Gcfscape 1.2.5 Thnx to Jerry! |
Achteraf |
Ik hoop dat jullie ook mee links verzamelen zodat ik deze in de startpost kan zetten. Verder hoop ik natuurlijk dat jullie hier wat aan hebben, en dat dit topic lang moge bestaan HF modding! |
[ Voor 255% gewijzigd door enira op 21-02-2005 09:21 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character