Het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:57
Het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/r4z0rtjuh/gothl2banner.JPG
Inleiding

Hallo, allereerst: Welkom in het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic!

Naar aanleiding van wat discussies in het grote hl2 topic deel *, besloot ik in overleg met Fuelke dit topic te brouwen. Het gaat dus over Mods/maps/whatever maken voor Hl2 en Counterstrike: Source.
Ik heb voor jullie al wat handige links opgezocht die ik zelf ook regelmatig bezoek, omdat ik zelf flink bezig ben met mappen. Vandaar ook deze startpost.

Het doel van dit topic is dus om te laten zien wat jij zoal gebrouwen hebt in hammer, de editor van hl2/css. Daarnaast kan je dus hier in dit topic je eigen creaties laten zien, zodat anderen zich er (positief) mee kunnen gaan bemoeien. Verder kan je dit topic ook gebruiken om mod ideen aan te kondigen, en dat deze dan wel gemaakt zullen worden.

Tutorials

Omdat er een overvloed aan tutorials te vinden zijn op het web, wil ik jullie een beetje in de juiste richting sturen, vooral omdat je anders gewoonweg niet meer weet waar je moet beginnen: Welke tutorial is nu simpel om mee te beginnen, en waar leer je het meest van.

Ik ben zelf begonnen aan deze videotutorials:
Hammer Basic Room Mapping Video Tutorial
Hammer Basic Doors Video Tutorial
Hammer Rope Bridge Video Tutorial
Hammer Thruster Video Tutorial

Deze tutorials zijn door een gozer gemaakt, compleet met stem hoe je nu dingen maakt die hij voordoet. Perfecte tutorials!!

Hier nog meer tutorials:
  • Half-life 2 tutorialssectie op filefront
    Deze site heeft een overvloed aan videotutorials: Dit vind ik zelf erg prettig werken, je kan meteen zien hoe alles veranderd enzo.
  • Half Life 2 World
    Half Life 2 World is een goede site met veel informatie over Half Life 2, denk hierbij aan tutorials(in alle verschillende categorieën), walkthroughs, en nog veel meer.
  • Source DC
    Source DC is een site met allerlei tutorials over het mappen voor hl2/css. Ook is er bij iedere tutorial een sample map meegeleverd, zodat je altijd een voorbeeld hebt hoe het wel moet. ;)
    Ook staat er op deze site een entity guide, die uitleg geeft over beschikbare entities van de editor.
  • Valve-Erc
    Valve-erc geeft veel informatie over de source engine: er worden nieuwe mods aangekondigd en er is veel hulp te vinden.
  • The Snarkpit
    The Snarkpit heeft ook een "overvloed" aan hl2/Css mapping tutorials.
  • Wavelength
    Wavelength heeft tutorials over coding, level design en modelling, voor ieder wat wils.
  • Interlopers, Half-Life 2 Tutorials . Thnx to ChickenMan.
    Deze site heeft een enorm aanbod in hl2/css tutorials, zeker de moeite waard om eens te bekiijken..
  • Leakfree tutorials. Thnx to Speedrage.
    Leakfree is een pas begonnen community met ook al wat tutorials op de site.
  • Mnemic video tutorials. Thnx to Jerry.
    Deze site bevat video tutorials over het maken van maps in de nieuwe source SDK, have fun ermee.
  • HL2 Forum message Thnx to grachtenpatser.
    Deze link bevat nuttige info overhoe je voertuigen/npc's en andere dingen in je map werkend kunt krijgen, diverse inputs staan er ook beschreven.
  • Softimage|XSI VTM's sectie van 3dbuzz
    Op deze sectie van 3dbuzz zijn een hoop videotutorials te vinden over het gebruik van softimage|XSI. Wellicht komen er dingen aan bod die niet in de exp voor hl2 zitten, maar toch zeker een kijkje waard!
Modoverzichtsites
  • Moddb.com Half Life 2 Sectie
    Op deze site staan ook "alle" hl2 mods die er gaan komen/uitzijn.
  • Half Life 2 Modcentral
    Half-life 2 Modcentral geeft een goed overzicht van welke mods dat er in de maak zijn, ook zijn hier diverse tutorials te vinden over het editten van HL2/CSS.
Softimage|XSI EXP voor Half-Life 2
  • Softimag|XSI
    De site van Softimage|XSI geeft veel informatie over het modden van hl2. Hier is ook het programma te downloaded waarmee valve zelf dus alle models en objects heeft gemaakt. Hier kan je dus alles mee maken wat in hl2 ook zit.
    Het is volledig gratis, voor tutorials moet je je wel even registreren, maar dat is zo gepiept.
Updates

2 Dec. 2004
  • Included support for making HL2DM maps
  • Included sample source HL2DM map: dm_lockdown.vmf
  • Added xwad, vtf2tga, and glview tools
  • Fixed problems running vrad on certain machines
  • Fixed bugs adding game configurations with long paths
  • Improved detection of bad game paths
Met deze update kan je nu dus wel dm_lockdown openen in de editor, en kijken hoe zij alles gemaakt hebben in die map, mijn tactiek bij ut2004 was gewoon copy/paste, kijken of dat hier net zo tactisch is... :).

5 Dec. 2004
Crowbar, stunclub en meer maps op komst voor HL2DM
Bron.
Er komt dus een update aan, lang leve valve! Hopen dat het extra gametypes bevalt.

20 December,.2004
  • Fixed "bCloseSuccessful" bug in Hammer with directory trees too deep
  • Added faceposer
  • Included view model sources for Half-Life 2
  • Revised directory structure - content and sources are kept separate
  • Added presets for expert compiles within Hammer
  • Fixed problems with launching the game from within Hammer
  • Hammer's Game Configurations UI now displays the active configuration on entry
  • Hammer now displays paths in a more readable manner
  • Create a Mod puts the mod content into the SourceMods folder (shows up in Steam's games list)
  • Added vconfig - a tool to handle specifying the current game you're editing
  • Fixes for various cases of path environment variables not working
  • Buildcubemaps fixed
  • Improved startup speed of the SDK launcher
  • Simplified debugging under Steam (eliminated the need to copy steam.dll and make steamapp.cfg)
Visit this page for more information on this release.

19 Jan. 2005
  • Added XSI addon for importing and exporting SMDs
  • Added simple SDK bot sample code for adding bots to your mod
  • Added source files for six Half-Life 2 single player maps
  • Added interface plugin to add bots to mods
  • Fixed resource leak in the SDK launcher and vconfig utiity
  • Added bspzip tool -- allows you to compile custom content directly into a .bsp
17 Feb.
  • Added source code for Half-Life 2 multiplayer (Run the 'Create a Mod' link)
  • Added ability to create new shaders. See Authoring Shaders In Source for documentation
  • Added new tool and source code of DemoTool.exe -- which shows the high-level structure of .dem files
  • Added source code for Source Model Viewer included (src\utils\hlmviewer)
  • Added source for Half-Life 2's Airboat model
  • Fixed issues with Steam account names with ".."
  • Fixed FacePoser flex sliders
  • Hammer limits framerate in 3D views to 300fps -- eliminates overheating problems
Plaatjes uit DM_Lockdown: In SDK/Ingame

Plaatjes van de deathmatch map DM_Lockdown, zowel in de sdk als ingame vanuit hetzelfde camera standpunt:
Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/5756/12-sdk1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/5946/ed-ingame1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/1583/d3-sdk2.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/143/61-ingame2.th.jpg

Maps maken met CSS content

Als je de Source SDK opstart met de Current game Halflife 2 Deathmatch, dan kan je geen Counterstrike source textures laden, dus je kan gee hl2dm maps maken in de style van office/aztec/whatever...
Edit: Linkje gevonden met mensen die hetzelfde willen:
Klik
Wellicht een oplossing!

Half-Life Unit To Real-Life Unit Conversion

Half-life to reallife conversion
Op deze pagina is te vinden hoe je er rekening mee moet houden welke "maten" je moet hanteren wil je level een beetje realistisch overkomen, ook zijn hier wat standaard maten te vinden over gangen en deuren, zeker de moeite waard!

Tips om te mappen

Voordat je begint met een map te maken is het makkelijk om te weten wat je PRECIES wilt gaan maken, "uit je hoofd" mappen werkt meestal niet zo goed. Je kan daarom het beste eerst op papier iets neerkladden over hoe je map eruit moet te komen te zien, en wat voor een soort map het wordt. Dit mapt al snel stukken fijner.

Hier nog een paar vuist regels voor DM maps:
  • Maak nooit dode punten in je Death match map. Dit is echt een dood doender voor veel DM maps. Zorg er altijd voor dat mensen door kunnen lopen, en dat je geen dode punten hebt. (dit geld natuurlijk alleen voor de globale stroming van je map.) kijk maar eens naar bestaande officiele maps, je kan eigenlijk als 1 zelfde rondje blijven lopen langs alle belangrijke punten van de map zelf.
  • Zorg er altijd voor dat wapens en health niet dichtbij een map liggen. En dit geld van vooral voor sterke wapens als bijv de Revolver en de RPG. Anders krijg je van die natuurlijke camp plekjes en dat wil je voorkomen.
  • Zet je meeste Spawn plekjes redelijk in de buurt van de standaard wapens. (MP7, shotgun) zodat iemand niet altijd opgewapend moet vechten zodra hij spawned.
  • Probeer de sterkere wapens wat moeilijker te bereiken zijn. Bijv de RPG op een platform die van veel plekken te zien is, of zoals bij DM_Lockdown met een ventilator die aangezet kan worden.
Thnx to Wiebbe. :)

Dev textures gebruiken:

In de editor van hl2 zitten zogenaamde devtextures, voluit zijn dit developementtextures: Deze textures worden gebruikt door de developer om het mappen wat makkelijker te maken. Zo is er bijvoorbeeld een texture "dev door". Op deze texture staat hoe hoog/breed een deur moet zijn om een beetje realistisch over te komen.Als je zoekt op "dev" kom je nog veel meer handige hulpjes tegen: Maten van gangen, players, trappen.
Verder als je zoekt op "shader" dan krijg je verschillende shaders voor over je texture, om het mooier te maken. Het is een beetje uitprobereren wat wat doet, maar het is in ieder geval heel handig!

Thnx to Speedrage!

Gcfscape

Gcfscape is een programma om de gcf files mee "uit te pakken" die in je SteamApps\ folder staan. In deze package zit daadwerkelijk alles: Maps, models, textures. Je kan het zo gek niet bedenken of het zit erin. ;)
Dit zou voornamelijk gebruikt kunnen worden om te kijken hoe het allemaal is opgebouwd, maar je er ook gewoon dingen uit exporteren om "zelf" te gebruiken. Natuurlijk is het altijd © by Valve...

Gcfscape 1.2.5 Download Gcfscape 1.2.5

Thnx to Jerry!
Achteraf

Ik hoop dat jullie ook mee links verzamelen zodat ik deze in de startpost kan zetten.
Verder hoop ik natuurlijk dat jullie hier wat aan hebben, en dat dit topic lang moge bestaan ;)

HF modding!

[ Voor 255% gewijzigd door enira op 21-02-2005 09:21 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go Jarno, Go Jarno, Go Jarno sorry moest er even uit.

Dit is wel chill, hopelijk wordt het een goeie pagina, want ik wil nog wel een aantal dingetjes weten.
Want Jarno en ik zijn namelijk met een (simpel) modje begonnen. Want de source engine is echt de makkelijkste engine die te gebruiken is met al die hi-tech features.

Succes aan alle modders!!!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik ben al een beetje aan het coden geslagen. Maar nu heb ik een probleem:
Ik heb de map (van m'n mod) bij half-life2 in de directory gestopt en nu kan ik hem gewoon spelen dmv -game test. Alleen als ik op new game klik in het hoofdmenu (van HL2) dan kan ik in het volgende schermpje (chapters) geen nieuwe game starten :?. Er staan ook geen plaatjes van de verschillende chapters in het schermpje.
Iemand misschien al een idee om dat werkend te krijgen?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij komt standaard er niet in te staan omdat ie niet ingebakken zit in singleplayer ;-)
je kan proberen
changelevel [mapnaam]
in console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Omg, ineens krijg je een idee en voila werken :D.
Ik heb nu in m'n config directory van m'n mod staan: chapter1.cfg, chapter2.cfg, enz.
En in die files staan: map d1_trainstation_01, enz. :).
Nu werkt het wel :9.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
da's dan mooi dat het werkt :), suc6 verder met je modje, wat ben je aan het make? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

jarnotjuh schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:38:
da's dan mooi dat het werkt :), suc6 verder met je modje, wat ben je aan het make? ;)
Tot nu toe heb ik alleen wat aanpassingen gedaan om de singleplayer wat leuker te maken:
- Super Physic Cannon krijgen dmv impulse 12
- Machinegeweer accurater gemaakt
- De laser uitschakelen van de RPG (zoals in HL1)

Simpele dingetjes, maar zo leer ik met de SDK te werken :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 02-12-2004 23:51 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker wel vet, ik moet ook snel aan coderen beginnen.
het is de bedoeling dat ik van alles de basis wil kennen.

jerry heb jij misschien een paar handige tutorials om te coderen???

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:08:
zeker wel vet, ik moet ook snel aan coderen beginnen.
het is de bedoeling dat ik van alles de basis wil kennen.

jerry heb jij misschien een paar handige tutorials om te coderen???
Er zijn nog geen codeer tutorials te vinden van HL2. Maar die zullen spoedig komen :). Ik heb het geluk dat ik veel met de HL1 SDK heb gewerkt zodoende weet ik al veel dingen te vinden en te maken.
Je kan het beste gewoon de sourcecode bekijken en kleine dingen aanpassen. Zoals de snelheid van de RPG of de snelheid van de crossbow, enz. Het meeste is gewoon trial&error. Ik raad je wel aan om wat tutorials van C++ door te kijken. De basiskennis van C++ heb je wel nodig (er zijn zat tutorials van C++ te vinden op google ;)).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Update: Startpost een beetje bijgewerkt over de nieuwe Source SDK Update. En ik heb wat plaatjes erin gezet van hl2dm dm_lockdown...

Ik ben nu zelf met een hl2dm map bezig, kan nog niet echt veel laten zien, het is nog maar 1 kamer met wat physicobjecten die je wegkan gooien.. De map wordt ala cs_office style, lijkt me wel cool.
Verder heb ik een vraagje aan jullie: Is het mogelijk om voor hl2/hl2mp de textures van cs: source te gebruiken zonder conflicten e.d.? Anders hebben de downloaders wel een probleem...
Ze moeten dus perse css mee geinstalleerd hebben...

Anyway, kan iemand mij een beetje opweg helpen met de startpost, ik krijg bepaalde ubb codes niet goed.. :/
Als er wat te showen valt van me map zal ik dat zeker doen!

Edit: Ik ben erachter:
Als je de Source SDK opstart met de Current game Halflife 2 Deathmatch, dan kan je geen Counterstrike source textures laden, dus je kan gee hl2dm maps maken in de style van office/aztec/whatever...

Dan maar iets anders verzinne...

[ Voor 15% gewijzigd door enira op 04-12-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan heel veel goede CSS/HL2DM mapping tutorials:

http://www.interlopers.net/content.php?article.cat.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ff toevoege aan de startpost, zo wordt het nog wel wat!
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

ik mis nog een site : http://collective.valve-erc.com/ de valve site over modden
dat is wat www.valve-erc.com was

[ Voor 18% gewijzigd door Spruit_elf op 04-12-2004 11:30 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
mrcactus, die staat er al in, maar ik heb meteen doorgelinkt naar de source SDK documentation, ik zal het ff veranderen.. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
niet in hammer, maar wel 2 wapens voor een mod :)
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
netjes, kan je zeggen om welke mod het gaat van de ** ? :P
ziet er goed uit, wel nog ff texturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 22-09 09:01

Wiebbe

<none />

ach, schuey hier is een diehard modeler volgens mij ;)

hij was ook altijd al druk bezig voor afternova wat helaas gestopt is :P

Maar tis zeker een mooie sniper, is alleen die magnum niet nogal bijna hetzelfde als de standaard?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ga misschien weer textures maken [models vind ik niet zo interessant meer, ook al heb ik dat wel veel voor cs gedaan (de heli uit cs_oilrig & as_tundra, textures voor de_rotterdam en cs_robbery (die is wat minder bekend)]

Ik ben wel benieuwd naar al die nieuwe opties [zoals bijvoorbeeld semi-transparante textures], kun je vast leuke dingen mee doen. [naast natuurlijk ook het hogere texture-size limiet]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 14:38
jarnotjuh schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:48:
netjes, kan je zeggen om welke mod het gaat van de ** ? :P
ziet er goed uit, wel nog ff texturen ;)
Thx, het gaat om de mod junglemist :)
Wiebbe schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:27:
ach, schuey hier is een diehard modeler volgens mij ;)

hij was ook altijd al druk bezig voor afternova wat helaas gestopt is :P

Maar tis zeker een mooie sniper, is alleen die magnum niet nogal bijna hetzelfde als de standaard?
diehard valt best mee :P

die colt python in .357 magnum dus ( ;) ), is idd bijna standaard dat klopt. Deze heeft alleen een 4 inch barrel .
In de huidige situatie komen er nog geen uitbreidingen voor dit kanon.

[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 04-12-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Woei!
Startpost zelf gefixxed :D

Updated startpost en wat eigen werk erin! :P

[ Voor 85% gewijzigd door enira op 05-12-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

ik ben bezig met een Capture the Ball Mod, maar ik zit een beetje met die DLL bestanden in men maag..

hij werkt wel mijn mod, als je hem als een mod van HL2:DM start, want in de normale halflife gebruikt hij singleplayer_gamerules ipv multiplayer_gamerules..

nou ben ik een beginneling qua programmeren in HL2 en HL1 dus ik snap niet helemaal hoe hij gaat:

Singleplayer en multiplayer gamerules overerven van gamerules.
daarna overerft HL2_Gamerules van multiplayer_gamerules.
Het lijkt ook wel alsof er nog heel veel HL1 code in zit verstopt wel heel irritant.

Want weet iemand misschien hoe je een extra gametype erin stopt ipv een oude vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
je hebt neem ik aan build a mod gekozen, en dan gekozen voor multiplayer mod? in het source sdk menu...

dan begin je volges mij met een schone lei, alleen wat ndig is om hl2 op te starten via jou mod...
thats it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
cool, kom laten we met z'n alleen een mod maken :*)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:44

Leejow(saait)

Blater

Ik ben al druk bezig met modden, alleen het lastige van de multiplayer source is dat hij op CS:S gebasseerd is, dus krijg je standaard geen HUD, en als je impulse 101 gebruikt een heel gebrekkige terwijl alle health meters etc. wel ingebouwd zijn maar toch niet naar voren komen. Heeft iemand al een idee waar dit ongeveer aan ligt of waar ik moet zoeken (het is nu vrij kansloos om alle documenten door te spitten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe plaatsen jullie bijv een barrel of een bed in hammer?
en als ik bijv een box een texture wil geven dan kan ik die zeg maar helemaal uitrekken. het gevolg daarvan is dat de texture lelijk word. is er geen betere manier om textures te plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
kan je geen hud krijgen zoals hl2dm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
solosuperior: neem eerst eens wat tutorials door! :P

probleem 1: Je kan opjecten in je map plaatsten door een entity toe te voegen als prop_physics, dan bij de eigenschappen moet je kiezen voor worldmodel, en dan browse: Zoeken maar! :P

probleem 2: je moet eerst zorgen dat je brush de size is die je echt wilt dan pas texturen... of klik daarna gewoon op fit in de texturetool...
wel de maten een beetje in evenwicht brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

jarnotjuh schreef op zondag 05 december 2004 @ 02:07:
je hebt neem ik aan build a mod gekozen, en dan gekozen voor multiplayer mod? in het source sdk menu...

dan begin je volges mij met een schone lei, alleen wat ndig is om hl2 op te starten via jou mod...
thats it..
nee, wat Leejoy al zei, als je die multiplayer versie selecteerd is echt ALLES eruit gesloopt, meeste van de hud werkt niet, 3 wapens die van CS:S zijn en regels die ook niet echt kloppen..

ik wil een multi mod maken met daarbij de normale HL wapens ipv nieuwe wapens toe te voegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
bij de oude hl was het veel handiger dan had je gewoon halflife multiplayer en dat kon je aanpassen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

ja dat niet alleen, door dat gekke steam heb ik echt geen idee meer hoe ingodsnaam mods moeten gaan werken..

vroeger bij HL1 kon je gewoon -mod CTF doen ofzo, maar hierzo is het mega vervelend dat je het via steam doet en je niet gewoon in een moddir kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ach, misschien releasen ze de HL2DM code binnenkort wel. Als ze zien hoeveel mensen er moeite mee hebben :P.
Wiebbe schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:32:
ja dat niet alleen, door dat gekke steam heb ik echt geen idee meer hoe ingodsnaam mods moeten gaan werken..

vroeger bij HL1 kon je gewoon -mod CTF doen ofzo, maar hierzo is het mega vervelend dat je het via steam doet en je niet gewoon in een moddir kan werken..
Als het goed is heb je gewoon een run_mod.bat in je mod directory en daar staat dit in:
"g:\steam\steam.exe" -applaunch 220 -dev -game "F:\hl2-mods\test\test" -heapsize 512000 -rate 85 +map test -allowdebug %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9

-game modnaam (is het laden van de mod :)).
Dus als je een mod hebt en die geef je uit. Dan zeg je gewoon tegen de mensen dat ze een shortcut op de desktop moeten maken met deze regel erin :).
Het werkt ook zo trouwens: hl2.exe -game test (maar dan moet de mod test in de directory: X:\steam\steamapps\[email]\half-life 2\ staan). Steam wordt automatisch opgestart.

[ Voor 83% gewijzigd door Jerry op 05-12-2004 11:47 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Ik heb trouwens nog niet geprobeerd om een singleplayer mod aan temaken via steam, krijg je dan wel Models van Hl2? anders kan je die namelijk gewoon gaan kopiëren, en anders moeten we die steam cache files openbreken op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen!!!

Als ik create a mod heb gedaan en ik start een map in mijn mod dan blijf hij vasthangen. iemand een idee wat ik fout doe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Leejow(saait) schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:49:
Ik heb trouwens nog niet geprobeerd om een singleplayer mod aan temaken via steam, krijg je dan wel Models van Hl2? anders kan je die namelijk gewoon gaan kopiëren, en anders moeten we die steam cache files openbreken op de een of andere manier.
Ja, dan krijg je gewoon models van HL2 :).
En je kan de models extracten dmv het programmaatje: GCFScape :).
Hier kan je die downloaden: http://countermap.counter...les/files/gcfscape125.exe

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:58:
Ik heb problemen!!!

Als ik create a mod heb gedaan en ik start een map in mijn mod dan blijf hij vasthangen. iemand een idee wat ik fout doe???
Wordt je map uberhaupt wel geladen? Heb je alle benodigdheden van een map erin gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leejow(saait) schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:22:
[...]

Wordt je map uberhaupt wel geladen? Heb je alle benodigdheden van een map erin gedaan?
Dat is dus het probleem waar haal ik al die dingen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:27:
[...]

Volges mij bedoeld ie gewoon info_player_start enzo...
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:27:
[...]

Check de handleiding die valve geeft bij My first room, hierin moet je 2 simpele entities in 1 box plaatsen om een simpel level te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
goh nee, dat wist ie nog niet...
hij heeft al een heel eigen level wat het wel doet als je em in hl2 start :)

staat in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Misschien is het dan handiger om een error of iets te krijgen want met "blijven hangen" kan ik ook vrij weinig. Goede .FGD gedaan? (Create a Mod kiest standaard base.fgd terwijl je misschien het beste voor Cstrike.fgd of hl2.fgd kan gaan). Misschien opstarten met -allowdebug zodat je tijdens het runnen ook errors kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een debug tool in de engine is wel leuk, maar als de engine vast blijf hangen dan valt er weinig te zien wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
misschien iets heel doms van mij maar heb je persee visual studio 2003 nodig? want als ik em open met visual C++ 2005, moet ik em eerst converteren, en als ik em dan wil compilen zonder maar iets te verander te hebben krijg ik een rits met fouten zoals: ../public\vstdlib\strtools.h(93) : error C2440: 'return' : cannot convert from 'const char *' to 'char *'

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
M1lamb3r: Wat wil je perse openen?
scriptfiles? die kan jegewoon openen met notepad, en dan gewoon overschrijven

Updated startpost! Valve maakt nieuwe content voor HL2DM!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
ik open het bestand game_sdk.sln

aangezien het als je het aanpast toch gecompiled moet worden (of gebruiken jullie daar iets anders voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 23:16
Ik ben ook weer eens begonnen met mappen en kwam er al vrij snel achter waarom ik de vorige keer gestopt was :x
Nadat ik hammer ingesteld heb zoals in de tutorial staat en ik een map run zegt steam dat de map niet gevonden kan worden. Ik heb al verschillende tutorials gedaan die over het instellen van hammer gaan en ook de expert mode heb ik gebruikt, maar steam wil de map gewoon niet laden :/

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een HL2DM mapje.
Het is nog lang niet af allemaal, de belichting is nog behoorlijk zuig, maar toch maar een screenshotje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.chickenman.nl/css/dm_kipm_city0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:35:
Ik ben bezig met een HL2DM mapje.
Het is nog lang niet af allemaal, de belichting is nog behoorlijk zuig, maar toch maar een screenshotje :P
Ziet er zeker wel chill uit, ik zelf heb ook een paar in city maps nodig. hoelang ben je daar eigenlijk mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Dat ziet er inderdaad erg netjes uit! dus: hoelang heb je erover gedaan om dat te maken? :)

* enira gaat ook zoiets proberen morgen voor de mod... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo heel lang, misschien 3 dagen ofzo en dan 2 uurtjes per dag?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik ben ook met een mod bezig met wat vrienden check en reply ff plz :)

klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:27:
Niet zo heel lang, misschien 3 dagen ofzo en dan 2 uurtjes per dag?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen hoor.
best leuk dan, ik zit meer dan halve dagen te klooie en heb nog maar 2 kubussen ;)
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:29:

klik hier
grappig :)
even kijken hoe dit in 3d uitpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:21
Hallo Allemaal!

Ik heb eindelijk Hammer aan de praat voor HL2 mapping , maar nu mis ik wel iets.. Ik weet niet waar ik moet beginnen :)

ik wil dus maps gaan maken voor Halflife 2 , maar ik heb nog geen tutorial ofzo gevonden die mij een idee geeft hoe ik moet beginnen met bv een simpele kamer , aangezien ik nog nooit met Hammer heb gewerkt :)

Weet iemand een site ofzo die me hierbij kan helpen?

Enne, Ik kan wel tutorials voor Halflife 1 vinden , gelden die ook in zekere mate voor HL2?

Alvast bedankt!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Laat maar.. niet goed gelezen :(

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:43:
Hallo Allemaal!

Ik heb eindelijk Hammer aan de praat voor HL2 mapping , maar nu mis ik wel iets.. Ik weet niet waar ik moet beginnen :)

ik wil dus maps gaan maken voor Halflife 2 , maar ik heb nog geen tutorial ofzo gevonden die mij een idee geeft hoe ik moet beginnen met bv een simpele kamer , aangezien ik nog nooit met Hammer heb gewerkt :)

Weet iemand een site ofzo die me hierbij kan helpen?

Enne, Ik kan wel tutorials voor Halflife 1 vinden , gelden die ook in zekere mate voor HL2?

Alvast bedankt!
ja hammer voor hl1 en voor hl2 zijn hetzelfde, alleen is die voor hl2 uitgebreider met extra's en physics enzo

als je hammer goed is ingesteld (gaat vaak automatisch) check dan deze site en begin bij het mappen (instaleren overslaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Visgek24:
ik zie het berichtje hierboven wel staan, maar:

Heb je al eens in de startpost gekeken?? Geen tutorials? lol.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

wat je eigenlijk moet doen is altijd eerst op papier zetten hoe je map eruit moet te komen te zien.

paar vuist regels voor DM maps:
  • Maak nooit dode punten in je Death match map. Dit is echt een dood doender voor veel DM maps. Zorg er altijd voor dat mensen door kunnen lopen, en dat je geen dode punten hebt. (dit geld natuurlijk alleen voor de globale stroming van je map.) kijk maar eens naar bestaande officiele maps, je kan eigenlijk als 1 zelfde rondje blijven lopen langs alle belangrijke punten van de map zelf.
  • Zorg er altijd voor dat wapens en health niet dichtbij een map liggen. En dit geld van vooral voor sterke wapens als bijv de Revolver en de RPG. Anders krijg je van die natuurlijke camp plekjes en dat wil je voorkomen.
  • Zet je meeste Spawn plekjes redelijk in de buurt van de standaard wapens. (MP7, shotgun) zodat iemand niet altijd opgewapend moet vechten zodra hij spawned.
  • Probeer de sterkere wapens wat moeilijker te bereiken zijn. Bijv de RPG op een platform die van veel plekken te zien is, of zoals bij DM_Lockdown met een ventilator die aangezet kan worden.
er zijn er natuurlijk nog veel meer, maar dit zijn de regels die ik standaard in mijn achterhoofd haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
@Wiebbe, startpostwaardig ;)
ff updaten :)

edit: done

[ Voor 14% gewijzigd door enira op 05-12-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 15:17

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:29:

klik hier
chek wát? :D je 1337 website skillz? Ik zie nog geen inhoud hoor...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Yo,

Ik heb inmiddels een 2 kamertjes verbonden met een gang (LOL) , en dat werkt allemaal :)
maar ik heb toch even 2 vraagjes, met name :

1. Hoe kan ik van een "light" entity de radius aanpassen zodat je niet van die lelijke "lightbulbs" op de muren en vloer krijgt?

en 2 :

Als ik mijn map opstart in HL2 heb ik geen HUD. bij anderen heb ik de hud wel gezien. is hier een verklaring voor? ook lijkt het dat mijn poppetje in de map ERG langzaam loopt?

Tnx :)

edit : nog een vraagje ,

Ik ben GTKRadiant gewend...daarmee kon je elke side van een brush texturen , is dat hier ook mogelijk? ik heb nog niet uitgevogeld hoe precies.. ik krijg elke keer die hele brush geselecteerd , maar niet een "face" van de brush..

[ Voor 28% gewijzigd door Visgek82 op 06-12-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Probleem 1
Om een light radius aan te passen moet je naar de eigenschappen van de lamp gaan, en dan zie je brightness staan: klik erop. Dan zie je 4 getallen staan, standaard is dit 255, 255, 255, 200.
De eerste waarde is Red, 2de green, en 3de blue. En de 4de is de brightness waarde... Verander deze naar minder voor een donkere lamp.

Probleem 2
Aparte vlakken texturen van de brush is het makkelijkste wat er is:
Je selecteerd de brush die je wil hebben, en je opent dan de texture tool. Dan klik je gewoon de kant van de brush aan die je wilt texturen, deze wordt dan gewoon geselecteerd en je kan dan gewoon een texture kiezen zoals je dat normaal ook doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
jarnotjuh schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:08:
Probleem 1
Om een light radius aan te passen moet je naar de eigenschappen van de lamp gaan, en dan zie je brightness staan: klik erop. Dan zie je 4 getallen staan, standaard is dit 255, 255, 255, 200.
De eerste waarde is Red, 2de green, en 3de blue. En de 4de is de brightness waarde... Verander deze naar minder voor een donkere lamp.

Probleem 2
Aparte vlakken texturen van de brush is het makkelijkste wat er is:
Je selecteerd de brush die je wil hebben, en je opent dan de texture tool. Dan klik je gewoon de kant van de brush aan die je wilt texturen, deze wordt dan gewoon geselecteerd en je kan dan gewoon een texture kiezen zoals je dat normaal ook doet
Ok, probleem 2 is opgelost , probleem 1 nog niet :)

ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel . ook al zou je de brightness hoger zetten, dan krijg je welliswaar een groter rijkvlak van de lamp, maar ook in het midden een lichtere concentratie van licht. wat ik wil , is dus een lamp plaatsen met weinig brightness, die bv een redelijk grote kamer meepakt in zijn radius. dus , een lamp die net niet fel genoeg is om zo'n lichtvlek op de muur te ketsen, maar wel een groot gedeelte van de kamer kan bestrijken.

Is dit mogelijk?

Die was met GTKRadiant wel mogelijk namelijk , dmv een Radius commando bij de light properties.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:33:
Yo,

Ik heb inmiddels een 2 kamertjes verbonden met een gang (LOL) , en dat werkt allemaal :)
maar ik heb toch even 2 vraagjes, met name :

1. Hoe kan ik van een "light" entity de radius aanpassen zodat je niet van die lelijke "lightbulbs" op de muren en vloer krijgt?

en 2 :

Als ik mijn map opstart in HL2 heb ik geen HUD. bij anderen heb ik de hud wel gezien. is hier een verklaring voor? ook lijkt het dat mijn poppetje in de map ERG langzaam loopt?

Tnx :)

edit : nog een vraagje ,

Ik ben GTKRadiant gewend...daarmee kon je elke side van een brush texturen , is dat hier ook mogelijk? ik heb nog niet uitgevogeld hoe precies.. ik krijg elke keer die hele brush geselecteerd , maar niet een "face" van de brush..
De antwoorden op je vragen.

antw 1:

Ga naar de eigenschappen van je Light entity kan dan onder brightness. daar zie je vier getallen staan de standaard waarden zijn "255 255 255 200" de eerste getal is de kleursterkte van rood, de tweede van groen, de derde van blauw en de vierde is dan de radius van de light.

antw 2:

Als je HL2 singleplayer hebt gespeeld dan heb je in het begin ook geen hud, maar zodra je de hev-suit krijg dan heb je een hud. Dus voeg een hev-suit aan je player en je hebt een hud.

antw 3:

Open het tooltje texture application (shift+a) in je editor, ga door middel van de camera-view naar de brush waarop je de textures wilt veranderen selecter de face die je wilt veranderen, druk dan op de knop browse in je texture application selecter de texture die je wilt gebruiken en druk op apply.

Tips:

1. als je ctrl inhoud dan kun je meerdere faces tegelijk selecteren

2. houd je muis in de camera-view houd eerste spatie ingedrukt en dan je linkermuis-knop ingedrukt, daarna kun je de spatie loslaten maar niet de linkermuis-knop. Met dit kun je gemakkelijk met de camera-view rondkijken.

3. Tijdens tip 2 kun je ook de awsd toetsen gebruiken.
W en S: voor en achter
A en D: links en rechts

Hopelijk heb ik je met deze antwoorden kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hier is trouwens nog een goede link voor de startpost:
http://www.mnemic.tk/educ...tutorials/half-life2.html

Video's over het maken van levels (met hammer) voor HL2 :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH JERRY OOOH JERRY OOOOOOOOHHHHHH JERRY,

bedankt voor de tuts deze zijn echt handig voor noobs, als nu ook nog alle noobs de forum goed doorlezen dan zullen er een stuk minder vragen gesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 09:00
Jerry schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:29:
Hier is trouwens nog een goede link voor de startpost:
http://www.mnemic.tk/educ...tutorials/half-life2.html

Video's over het maken van levels (met hammer) voor HL2 :).
I.O.U. _/-\o_ :9
Echt bedankt man, ik was al van plan om te beginnen aan het maken van levels, maar ik ben echt een n00b op dit gebied, en deze video-tuts. zijn echt zo tof!! Thnx m8! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig een strider in mijn map te zetten, ben benieuwd of die werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ben bezig met m'n eerste map in Hammer, maar hij wil niet runnnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/errors.jpg

Writing f:\halflife2\steamapps\Calvin&Hobbes\sourcesdk\cstrike_sample_content\maps\test.bsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 22-09 23:16
dat probleem had ik ook, wat je moet doen is in het build menu (bij preferences) de maps niet in
steamapps\Calvin&Hobbes\sourcesdk\cstrike_sample_content\maps\ maar in
steamapps\Calvin&Hobbes\counter-strike source\cstrike\maps zetten
dan werkt ie perfect :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
messi schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:45:
dat probleem had ik ook, wat je moet doen is in het build menu (bij preferences) de maps niet in
steamapps\Calvin&Hobbes\sourcesdk\cstrike_sample_content\maps\ maar in
steamapps\Calvin&Hobbes\counter-strike source\cstrike\maps zetten
dan werkt ie perfect :)
Geweldig thnx, volg je een keer netjes de manual staat het er fout in. http://www.valve-erc.com/...nually_Config_Hammer.html

Dit is echt vet leuk! (ach ja als beginner juich je om alles)
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Cool.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoa, dit is echt gaaf.
Ik heb een strider levend gekregen, hij loopt enzo, echt heel vet.
Nu probeer ik er een paar rebels erin te doen en dat die dan de strider aanvallen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
wat leuk dat jullie zo actief bezig zijn met mappen :)

@jerry, startpost updated.
zelf ga ik vanavond ook nog wel wat mappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik wil ook gaan mappen, maar ik kom niet meer in SDK :'(
Krijg de volgende fout-melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/SDK%20Error.JPG

Ik heb het al geprobeerd op te lossen via:
Steam > Play Games > Source SDK > Properties > Delete Local Game Content, en heb hem dus opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar dit hielp niet.
Ook heb ik alles verwijderd, Steam + Half-Life² en Counter-Strike: Source + de hoofdmap (Valve) en ook dat opnieuw geïnstalleerd, maar ook dit hielp niet.
Wat me wel opvalt is dat mijn instellingen in Half-Life² en Half-Life² DM, nog precies ingesteld stonden als voor de deïnstallatie, maar die error blijf ik krijgen.....heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
heb je een regcleaner erovergehaald na de verwijdering? :)
of gereboot?

dat zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
jarnotjuh schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:10:
heb je een regcleaner erovergehaald na de verwijdering? :)
of gereboot?

dat zou moeten werken...
Ik zal het direkt eens proberen, alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:08:
Ik wil ook gaan mappen, maar ik kom niet meer in SDK :'(
Krijg de volgende fout-melding:

[afbeelding]

Ik heb het al geprobeerd op te lossen via:
Steam > Play Games > Source SDK > Properties > Delete Local Game Content, en heb hem dus opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar dit hielp niet.
Ook heb ik alles verwijderd, Steam + Half-Life² en Counter-Strike: Source + de hoofdmap (Valve) en ook dat opnieuw geïnstalleerd, maar ook dit hielp niet.
Wat me wel opvalt is dat mijn instellingen in Half-Life² en Half-Life² DM, nog precies ingesteld stonden als voor de deïnstallatie, maar die error blijf ik krijgen.....heel vaag.
Je kan dit ook ff proberen ;)
http://www.valve-erc.com/srcsdk/faq.html#faqCacheNeedsRepair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier willen de rebels niet lopen/terugvechten tegen die strider.
Wat wel grappig is om te zien dat die strider een truck heen en weer beukt enzo een stel rebels mold en mij ook per ongeluk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.chickenman.nl/css/dm_kipm_city0006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lees de faq nog eens door en dan vooral het stukje over werving ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 06-12-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
heeft iemand nog een antwoord op mijn eerdere vraag? over het compilen, waar ik fout meldingen over krijg?

en hebben jullie dat ook, dat als je in hammer run doet dat vlak na het opstarten van counterstrike hammer crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 14:59

chromeeh

the Gnome

Als alles een beetje mee zit heb ik binnenkort meer vrije tijd en ga dan ook serieus mappen voor HL2 :D
Heb erg veel maps gemaakt voor HL1 en een single player mod die bijna af is....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
wow, dan kan je al dus goed met de hammer editor overweg, die mensen hebben wel een voordeel ja...

post eens wat screens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
kom laten we met z'n alleen een mod maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

YoshiBignose schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:41:
kom laten we met z'n alleen een mod maken :*)
Enige probleem is dan nog om met een origineel idee te komen ;).
En zeg alsjeblieft niet een ww2/cs-clone mod :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Of een vervolg op het originele Half-Life² verhaal, dat het Dr. Breen toch lukt om door de Portal te gaan en dat jij hem dan volgt naar de Combine-Dimensie en dat Gordon dan de hele Combine planeet verwoest (bv: door af te reizen naar ''De Kern'' van de planeet waar het Combine HQ is gevestigd) en toch op tijd weet te ontsnappen door via een Portal terug te keren naar City17 of denken jullie toch aan een ''volledige'' modificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik alsjeblieft spoiler tags! Damn wat is dat irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 07:45
Een zombie mod ala Resident Evil? Niet zoals Doom, dat kennen we wel... maar met veel humor en lompe dingen! En tegerlijkertijd actie.

Of een Halo mod voor hl2? :P

Ik heb behoorlijk wat fantasie, en mag graag schrijven... Verder kan ik een beetje modellen, en mappen kan ik ook. Ook scripten heb ik wel eens eerder gedaan, met onze Generals mod die nu dood is (the second dawn).

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:35

GG85

.......

Halo mod is wel stoer ja, of toch gewoon een Star Wars mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of waarom niet gewoon de gameplay van battlefield of starwars battlefront, dat is nu leuke gameplay. 32 vs 32 om een paar flaggen te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Hai,

Zou iemand mij mischien kunnen vertellen of het ook mogelijk is om een bepaalde brush , bv een balk , te rotaten? of een groep brushes die geselecteerd zijn te rotaten?

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:10:
Hai,

Zou iemand mij mischien kunnen vertellen of het ook mogelijk is om een bepaalde brush , bv een balk , te rotaten? of een groep brushes die geselecteerd zijn te rotaten?

Tnx.
Dat kan, als je een brush of meerder brushes selecteert en je klikt er met je rechtermuisknop op dan kan je kiezen ui FLIP OBJECTS of TRANSFORM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
je kan ook je brush selecten en dan gewoon nog 1x er op klikken, dan krijg je rondjes aan de zijkant ipv vierkante...

roteren maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 07:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:47:
Of waarom niet gewoon de gameplay van battlefield of starwars battlefront, dat is nu leuke gameplay. 32 vs 32 om een paar flaggen te veroveren.
Ja, daat zat ik zelf ook aan te denken.... probleem is dat er een dikke kans is dat Valve verder gaat met HL2 Deathmatch uitbreiden naar Capture the Flag... en dan is het weinig origineel meer natuurlijk...

Maar ik vind het prima om te proberen. Je kan dan ook nog verschillende varianten op buggies ensow maken, netzoals de warthog van Halo.

Rebels vs. Combine Capture the flag klinkt erg goed ;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Okey, onze Prison Panic mod vordert aardig. De eerste 2 escape maps zijn af, en de eerste riot map is bijna klaar. We hebben al een Gummy knuppel model en een halve vuist model. Verder werkt de HUD (behalve weaponchange) en de score mode. Nu maar verdergaan met teams etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:40:
Op de een of andere manier willen de rebels niet lopen/terugvechten tegen die strider.
Wat wel grappig is om te zien dat die strider een truck heen en weer beukt enzo een stel rebels mold en mij ook per ongeluk :D

[afbeelding]
It's alive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
of we maken een singleplayer mod zoals scientist slaughterhouse vroeger, maar dat wil vast niemand...dat is een mod met allemaal levels en kamers waar je scientist zo hard mogelijk kan afslachten :)

of we laten de snarks terugkomen en maken een mod net zoals snark wars :D

dat waren nog is tijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ff startpost upgedate, handig stukje over textures enzow,
onder het kopje tips voor het mappen

suc6 dermee!

[ Voor 19% gewijzigd door enira op 08-12-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een combine in een deadmatch map te plaatsen? wil een soort combine linie maken waar je dan niet langs mag als je het wel probeerd dan schieten ze je voor je flikker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
neem ff de tutors door hoe je hostages in je map moet zetten, ik denk dat dat het zelfde werkt ongv..

suc6 ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:31:
Weet iemand van jullie of het mogenlijk is om een combine in een deadmatch map te plaatsen? wil een soort combine linie maken waar je dan niet langs mag als je het wel probeerd dan schieten ze je voor je flikker!!
Gebruik de entity NPC_COMBINE_S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Wat ook wel een coole online mod zou zijn is een gebaseerd op Onslaught uit UT2004. Dus een paar gelinkte powernodes, schakelaars of iets dergelijks wat in het HL2 universum voorkomt. De basis van elk team zou dan beveiligd kunnen zijn door forceshields waar alleen het team zelf door heen kan, zoals ook in de singleplayer zit. Heeft het andere team de laatste node (of wat dan ook) gecaptured dan vallen die forceshields uit en moet er voor de victory iets 'belangrijks' in de basis vernietigd worden. Als turrets kun je o.a. de stationary guns die ook in de singleplayer zitten gebruiken. Als superweapon zou je misschien een gunship in kunnen roepen of wellicht Dog. :) Nog een paar leuke vehicles erbij en je kunt je maps ook al vrij groot maken. Hoewel het in een kapot geschoten stad ook leuk moet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIer misschien nog een handige handleing over het spawnen van combines etc. misschien wat voor in de start post.

http://www.halflife2.net/...thread.php?t=57123&page=1
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste