Het Grote Half-Life 2 / CSS mapping/modding topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 5.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:53
True, maar ik heb nog steeds last van dat probleem beschreven in mijn vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben anderhalve week geleden ook maar eens begonnen met mappen voor Half-Life 2

Het moet een modern huis worden, een echt level om mee te prutsen om het te leren dus :P Ik maak gebruik van 3 textures die ik zelf heb toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/hl2map/map010007_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/hl2map/map010008_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/hl2map/map010009_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Is dit in-game? Ziet er wel lekker strak uit namelijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

armageddon_2k1 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:47:
Is dit in-game? Ziet er wel lekker strak uit namelijk.
Dit is idd in-game, de hout-textures zijn lager gescaled daarom zien ze er zo scherp uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

babba schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:21:
Ik ben anderhalve week geleden ook maar eens begonnen met mappen voor Half-Life 2

Het moet een modern huis worden, een echt level om mee te prutsen om het te leren dus :P Ik maak gebruik van 3 textures die ik zelf heb toegevoegd.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Laat me raden. Je bent je eigen huis aan het na-maken :9

Maar ziet er idd gelikt uit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mooi detail in het brushwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Rakkerzero schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:45:
[...]

Laat me raden. Je bent je eigen huis aan het na-maken :9

Maar ziet er idd gelikt uit.
Nee eigenlijk niet, het komt gewoon uit m'n eigen fantasie (Dromen over later enz. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ok, dan heb je goeie fantasie :)
Komt er ook nog een straat enzo bij.
Wat voor map ben je precies aan het maken?

--
Mijn eigen map gaat niet zo snel. Ik ben met winkelcentrum bezig, maar alleen loop ik een beetje vast. Er zijn helaas geen tropische planten te vinden voor CSS :( (of ik zoek niet goed)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Rakkerzero schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:58:
ok, dan heb je goeie fantasie :)
Komt er ook nog een straat enzo bij.
Wat voor map ben je precies aan het maken?

--
Mijn eigen map gaat niet zo snel. Ik ben met winkelcentrum bezig, maar alleen loop ik een beetje vast. Er zijn helaas geen tropische planten te vinden voor CSS :( (of ik zoek niet goed)
Er komt zeker nog een straat bij, en wat voor map het gaat worden weet ik nog niet, het is m'n allereerste map en ik maak hem alleen om alles te leren ;)

Moeten er trouwens persè tropische planten in een winkelcentrum? Als je ze echt niet kan vinden kan je toch beter iets anders zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had echt een tropisch beverly hills winkelcentrum in gedachten. Maar misschien dat ik ook nog models tegenkom van palmbomen enzo die ik kan invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik zou een jungle willen maken, maar ik vrees dat Source het niet goed kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

-ETz-Memphis Z schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:05:
Ik zou een jungle willen maken, maar ik vrees dat Source het niet goed kan :/
Think again:

Afbeeldingslocatie: http://www.incoming-source.net/media_images/inm_gameplay10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planethalflife.com/images/screensnew/sgls_20060128_03.jpg

Edit: Kijk ook eens hier: http://faq.dune2k.com/cs_jungle.html vooral onderaan de pagina ;)

[ Voor 31% gewijzigd door babbaloerie op 30-01-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

babba schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:09:
[...]

Think again:

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: Kijk ook eens hier: http://faq.dune2k.com/cs_jungle.html vooral onderaan de pagina ;)
Oeh _/-\o_
Dat lost mn probleem echt helemaal op :P
Als ik weer tijd heb ga ik verder aan mn winkelcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Wat klopt hier niet :? :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/weird.jpg

Het licht schijnt gewoon door de deur heen :|

Weet iemand hoe je dit moet oplossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

babba schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:14:
Wat klopt hier niet :? :

[afbeelding]

Het licht schijnt gewoon door de deur heen :|

Weet iemand hoe je dit moet oplossen :?
Het is weer een tijdje geleden dat ik nog gemapt heb voor source...
Om een of andere reden ziet de engine die deur niet wanneer hij de lichtmap berekent...
Heb je dit probleem ook met andere deuren??
Anders moet je is proberen een andere deur te plaatsen ofzo... :)

edit : het kan een lek zijn... (weet wel bij God & de Duivel niet meer hoe je die nu weer kon opsporen in Hammer)
edit2: oeh! Probeer is F9 (ingeving, kan even goed zijn dat dit niets doet... :) )

[ Voor 17% gewijzigd door Elvis op 31-01-2006 13:38 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

[...]

Think again:

[afbeelding]

[afbeelding]

Woo _/-\o_

Ik ga er me weer even op moeten toeleggen zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
ik heb nu het probleem dat de a.i niet de goeie kant op lopen. hoe kan ik er vor zorgen dat ze elkaar toch vinden en dat ze eens naar een andere kan kijken.
ps ik ben aan het experimenteren met een level en nu wil ik hem laden in het spel maar er gebeurt heelemaal niks ik klik op create server en dan op start en dan gaat dat menutje weg voor het maken van een server en dat is het

[ Voor 136% gewijzigd door dragon9114 op 31-01-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Elvis schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:37:
[...]

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog gemapt heb voor source...
Om een of andere reden ziet de engine die deur niet wanneer hij de lichtmap berekent...
Heb je dit probleem ook met andere deuren??
Anders moet je is proberen een andere deur te plaatsen ofzo... :)

edit : het kan een lek zijn... (weet wel bij God & de Duivel niet meer hoe je die nu weer kon opsporen in Hammer)
edit2: oeh! Probeer is F9 (ingeving, kan even goed zijn dat dit niets doet... :) )
Thanx maar ik heb het al opgelost, ik heb in de deurpost een brush geplaatst met de block_light texture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
hallo,
ik heb een model gemaakt in 3d studio max en nu wil ik het exporteren naar hammer en dan de textures toevoegen. is dat mogelijk en is er al een plugin voo 3d studio max 8 of werkt die van 7 ook met 8 ?

mvg dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben verder gegaan met de buitenkant van het "moderne huis" :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/hl2map/map010020_small.jpg

Ik heb hierover ook een topic lopen op Interlopers.net: http://www.interlopers.net/forum/viewtopic.php?t=8193

Daar staan screenshots van het begin tot eind tijdens het maken van de map :)

[ Voor 4% gewijzigd door babbaloerie op 10-02-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
hoi,
ben ook bezig met half life 2 te editen. Maar vind het tot nu toe wel erg buggy en omslachtig. Eerst kon ik met de source editor geen nieuwe mod aanmaken, deze opnieuw geinstalleerd en nu loopt alles. Maar heb al een paar keer gehad dat hammer bij het opstarten een foutmelding gaf. En bij het compilen van een simple map gaat het ook geregeld fout. Ook wilde ik een programmatje instaleren genaamt studio compiler wat maar niet wilde draaien onder steam. Maar goed genoeg gekankert want het zou me eigenlijk niet erg verbazen als ik toch vanalles fout doe. Tot nu toe heb ik het meeste hiervan opgelost, en het lukt me nu ook om me eigen models en textures vanuit 3dsmax in Hammer te laden. Maar wat ik me nog afvraag is hoe je een animatie inlaad in hammer, het is geen animatie van een character maar van een object en er zitten daarom ook geen bones in. Hoe moet je deze exporteren vanuit 3dsmax? Als skeletal animation ookal zitten er geen bones in? Of als reference? Heb het allebei al geprobeerd en als ik hem als reference exporteer krijg ik gewoon een statisch object ookal heb ik het op prop_dynamic staan in hammer. Wanneer ik het object als skeletal animation exporteer en ik het wil compilen naar de hl2 bestanden dan geeft ie een error at er geen faces in de file zitten dus ik denk dat dat niet echt werkt. Kan je een geanimeerd object exporteren vanuit max of moet je anders de animatie in hammer maken? En hoe doe je dat?

Vedervroeg ik me af hoe je een eigen model kan bekijken in de modelviewer want als ik op loadmodel druk dan krijg ik een grote lijst met mappen te zien waar de HL modellen in staan, maar ik zie mijn modellen er nergens bij staan. Ook snap ik de hele structuur niet echt van de mappen want de mappen zijn nergens terug te vinden op mijn hardeschijf, Ik neem aan dat deze ingepakt staan. Maar ik zie de logica er allemaal nog niet echt van. O ja en de hl viewer laat nu ook het hele loadmodel scherm niet eens meer zien. Sorry voor al dit gezeik, volgens mij moet ik gewoon eens naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Kickje ;)

Zijn er nou nog mensen bezig met het levelbouwen e.d. ? kwam in de SP een boel linkjes tegen die niet meer werkte. Iemand nog leuke links tegen gekomen met goede mod/level tutorials?

Enne, post eens wat nieuw werk mensen ;) wees creatief :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:08
babba schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:34:
Ik ben verder gegaan met de buitenkant van het "moderne huis" :P

[afbeelding]

Ik heb hierover ook een topic lopen op Interlopers.net: http://www.interlopers.net/forum/viewtopic.php?t=8193

Daar staan screenshots van het begin tot eind tijdens het maken van de map :)
Ik had je topic daar al gezien :)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Aap schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:34:
Kickje ;)

Zijn er nou nog mensen bezig met het levelbouwen e.d. ? kwam in de SP een boel linkjes tegen die niet meer werkte. Iemand nog leuke links tegen gekomen met goede mod/level tutorials?

Enne, post eens wat nieuw werk mensen ;) wees creatief :p
D'r zijn nog zat mensen bezig. Als je een halfuurtje hebt, kun je hier mijn veranderingen aan m'n Iron Grip map bezichtigen:

http://www.bierenfriet.nl/~castor/iron_grip/screenshots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Castor385 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
[...]

Ik had je topic daar al gezien :)
Ik ben verder niet meer verder gegaan met deze map, geen inspiratie voor de omgeving enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:04
Op http://www.halflife-2.nl/ wordt gemeld dat er een nieuwe SP mod is gereleased:
Leon's Coastline to Atmosphere

Deze is gemaakt door de NL-er Leon Brinkmann (SPY). Wellicht leuk als inspiratie :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Castor385 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:23:
[...]

D'r zijn nog zat mensen bezig. Als je een halfuurtje hebt, kun je hier mijn veranderingen aan m'n Iron Grip map bezichtigen:

Wow, ziet er goed uit! Wel een forse map.. wordt deze voor multiplayer?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Als er nog mensen zijn die een map willen maken, wat niet zoveel moeite kost als een normale cs:source map, maar toch dat je map op een x aantal server's gedraaid wordt.

Probeer dan eens een map te maken voor ZombieMod.
Dit is een zeer leuke mod met aparte gameplay.1 persoon veranderd na een bepaalde tijd in een zombie, zodra die persoon iemand raakt met een knife, dan wordt die persoon een zombie etc.

De map moet bestaan uit meubulair die je kan verplaatsen en plekken waar het wat lastiger is om te komen.Er zijn nu zo'n 50 server's waar deze mod draait en allemaal hebben ze behoefte aan zombie mappen met goeie gameplay.

Om een goeie indruk te krijgen waar je allemaal rekening mee moet houden om zo'n map te maken, speel eens op een server met zombiemod.

Ikzelf ben ook admin op een zombiemod server namelijk: NL Funhouse - Livingroom (zombiemod) 84.244.162.241:27015

Als je map goeie gameplay bevat en goeie fps heeft, dan zal hij zeker op meerderen server's gedraaid worden.Uiteraard ben ik bereid (mits het er naar mijn mening waard is ) om jouw map te testen/draaien op de server en je van advies voorzien voor eventueele verbeteringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Games op 02-06-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mocht ik ooit nog verder gaan met mijn winkelcentrum dan wil ik best wat extra aanpassingen doen om hem zombiemod compatible te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik denk dat ik over enkele weken ook ga beginnen met levelsmaken. :) maar ik moet vooral eerst even een geniaal idee hebben en dan ga ik dat uitwerken... heb al een idee maar das vrij lastig. Je merken het wel als ik begin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Castor385 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:23:
[...]

No offense, maar dat water is veel te helder voor in een stad(je). Het lijkt wel of ze een waterzuiveringsinstallatie hebben speciaal voor de grachten ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
hee,

ik ben sinds kort ook aan het knutselen met hammer (veel proberen, lezen enz). Nu heb ik een CSS map gebouwt, maar ik had d'r een paar vragen over.

bij het compileren zegt hij dat er een leak is:
Can't find surfaceprop panel for material METAL/PRODVENTA, using default
fixing up env_cubemap materials on brush sides...
ProcessBlock_Thread: 0...1...2...3...4...5...6...7...8...9...10 (0)
**** leaked ****
Entity light (380.00 -90.00 127.00) leaked!

FindPortalSide: Couldn't find a good match for which brush to assign to a portal near (-512.0, -2048.0, 213.5)
Leaf 0 contents: CONTENTS_SOLID
Leaf 1 contents:
viscontents (node 0 contents ^ node 1 contents): CONTENTS_SOLID
This means that none of the brushes in leaf 0 or 1 that touches the portal has CONTENTS_SOLID
Check for a huge brush enclosing the coordinates above that has contents CONTENTS_SOLID
Candidate brush IDs:
Als load pointfile doe dan zie ik deze lijn..

Afbeeldingslocatie: http://www.d-are.nl/upload/1/leak.JPG

wat je hier ziet is een stuk glas met daaruiten een skybox (2d).(skybox als het glas is aan alle kanten nodraw, maar aan de aanzichtskant de skybox of ruit!)

wat doe ik hier verkeerd?

en als ik een vent maak (zelfde manier als ik glas maak) en hem vervolgens kapot schiet krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.d-are.nl/upload/1/vent.JPG

ik maak gewoon een brush met 3 kanten een nodraw brush. en aan 1 kant doe ik "de_nuke/nuke_metalvent".. material zet ik op "metal".

ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
eerste probleem heb ik met een omweg opgelost..

iemand enig idee hoe ik dat met de vent doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 11:19

nlboy

Alles kitz?

[...]

Think again:

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg vette map! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ik krijg ook weer zin om te mappen :*)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

YoshiBignose schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:21:
ik krijg ook weer zin om te mappen :*)
Hier begint het ook weer te kriebelen. Het enige wat me nu nog tegenhoud is dat ik HL2/CS:S weer opnieuw moet installen. En het ergste: Alle updates ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dat is kut. gelukkig had ik steam er nog op. maar alsnog vet lang updaten. kzal maar weer is mijn fun_allinone updaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hee rakkerzero en YoshiBignose,

als het bij jullie gaat kriebelen, zou je mij even willen vertellen hoe ik een vent maak (die ook kapot geschoten kan worden)

mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
maak vent. selecteren, maak er func_breakable van. ff bij particles zet je dan neer metal. klaar is kees.

trouwens, wat bedoel je met vent? :D

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 21-06-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

YoshiBignose schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:11:
maak vent. selecteren, maak er func_breakable van. ff bij particles zet je dan neer metal. klaar is kees.

trouwens, wat bedoel je met vent? :D
Een vent is engels voor een opening of rooster ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ok dan had ik het goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
hartelijk bedankt mensen! ga gelijk ff proberen! (na voetbal dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
Hoi,

vraagje: waarom zijn de sdk tools niet meer pre configt ?
nu moet ik alles weer zelf gaan instellen. :(
en ik weet niet echt goed hoe dat moet |:(

heb het al moest alleen op reset game config kliken 8)7 |:(

[ Voor 36% gewijzigd door dragon9114 op 22-06-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen...

Ik ben gisteren met mapping begonnen voor de half-life mod counter-strike source....
Nu heb ik Worldcraft 3.3 en Zoner's compile tools... Dus ik maak maps in worldcraft en dan doe ik "Run" in het menu van "File"... Dan komen er echter bestanden in mijn css-map die ik niet kan bespelen in source... iets met .p0 en .p1 enzo... Hoe kan ik deze beschikbaar maken voor counter-strike source?

greetz,
Dj Ettem

PS: heb ook problemen met het cstrike.fgd bestand... als ik dit inlaad in worldcraft, crasht het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:16:
Hallo iedereen...

Ik ben gisteren met mapping begonnen voor de half-life mod counter-strike source....
Nu heb ik Worldcraft 3.3 en Zoner's compile tools... Dus ik maak maps in worldcraft en dan doe ik "Run" in het menu van "File"... Dan komen er echter bestanden in mijn css-map die ik niet kan bespelen in source... iets met .p0 en .p1 enzo... Hoe kan ik deze beschikbaar maken voor counter-strike source?

greetz,
Dj Ettem

PS: heb ook problemen met het cstrike.fgd bestand... als ik dit inlaad in worldcraft, crasht het gewoon...
Waarom gebruik je niet gewoon het meegeleverde hammer? Die configureert zichzelf automatisch, en je kunt er alles mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die wil om de een of andere reden niet opstarten... :s als ik zo source sdk open en dan dubbelklik op hammer, dan wilt ie dat niet openen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:18:
die wil om de een of andere reden niet opstarten... :s als ik zo source sdk open en dan dubbelklik op hammer, dan wilt ie dat niet openen :S
ik denk dat dit iets te maken heeft met de cstrike.fgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
neuh heeft te maken met steam. was ie wel volledig geupdate? anders ff verwijderen en opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:18:
heb je hem idd niet goed geconfigureerd.. had ik eerste keer ook last van.. "refress SDK content" en "reset game configuratie" wil wel eens helpen (staat in menu van SDK)

daarna kun je als het goed is ook weer de verschillende games onder aan selecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
Hallo,

ik ben nu een level aan het maken maar ik weet niet hoe ik een lift moet maken.
en ik kan ook niet meer vinden hoe je zo'n ding maakt dat je heel erg snel kunt gaan.

zou iemand me kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
dragon9114 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:58:
Hallo,

ik ben nu een level aan het maken maar ik weet niet hoe ik een lift moet maken.
en ik kan ook niet meer vinden hoe je zo'n ding maakt dat je heel erg snel kunt gaan.

zou iemand me kunnen helpen ?
Op interlopers.net staan heel veel nuttige tutorials

http://forum.interlopers.net/viewtopic.php?t=2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Ik heb ondertussen het hele ontwerp overnieuw gemaakt, zodat mijn level beter aansluit bij de sfeer van Iron Grip:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4969/igmercos200164xe.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/1246/igmercos200172ww.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6125/igmercos00013ss.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/3369/igmercos00007ve.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8453/igmercos00024mw.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
omg, ziet d'r echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Om te helpen met sfeercreatie heb ik een Foto Collage gemaakt aan de hand van mijn ervaring van de Game H-L II in de serie "Half - Life The Picture Story".

De beste manier om deze Collage te ervaren is door steeds next te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v393/youricarma/Half%20-%20Life%20the%20Picture%20Story/Half-Life00001.jpg

Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

foutje ...

[ Voor 94% gewijzigd door JediUberknaft op 22-07-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

foto 3,5,6 en 20 heb ik echt het HL2 gevoel bij ... de rest niet zo enorm .. maar die ik net noem sluiten absoluut bij HL2 aan !!

Cool !

( bij die drijvende steigertjes op het water, zie ik me gelijk al met mun gravity gun bezig :)
Castor385 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:21:
Ik heb ondertussen het hele ontwerp overnieuw gemaakt, zodat mijn level beter aansluit bij de sfeer van Iron Grip:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hey, ziet er erg vet uit !!! Is hij al te downen ergens ?? ben wel erg benieuwd namelijk !! Vet gedaan !! Krijg ook weer zin om te mappen ... Tot nu toe alleen maar utk2004 levels gebouwd, maar Hammer moet me ook wel lukken lijkt me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
JediUberknaft schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:03:

Hey, ziet er erg vet uit !!! Is hij al te downen ergens ?? ben wel erg benieuwd namelijk !! Vet gedaan !! Krijg ook weer zin om te mappen ... Tot nu toe alleen maar utk2004 levels gebouwd, maar Hammer moet me ook wel lukken lijkt me ...
Hij is nog niet downloadbaar, maar er is wel een officieele trailer uitgebracht dit weekend:

Nieuws Bericht
Torrent
ModDB Download lokaties
Google Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:00
Normaal laad ik een mod in door een snelkoppeling te maken naar de half-life 2 exe en dan in doel iets achter die exe te zetten zoals bijvoorbeeld dit:

G:\HL2\hl2.exe -game mod....

is er ook een manier om ingame die mod via de console aan te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
volgens mij door dan op te starten met G:\HL2\hl2.exe -console -game mod.....

[ Voor 23% gewijzigd door Castor385 op 14-08-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de halflife 2 SDK gekocht en heb als eerste deze tutorial geprobeerd:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/My_First_Mod

ik heb 2 problemen:
  1. Ik kan deze file hl2_dll/weapon_rpg.cpp nergens in mijn visual studio Game_SDK vinden.
  2. Wanneer ik de mod opstart dan kan deze geen enkele map vinden. Als ik door de directories browse zie ik ook dat de folder maps leeg is. Hoe kan ik de basis maps van halflife 2 aan mijn mod toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
De eerste beta van Iron Grip: The Oppression is vanmorgen eindelijk gereleased!

hier het nieuwsbericht:

Afbeeldingslocatie: http://www.isotx.com/forums/gallery/memberfiles/LogoReleaseMain.jpg
That’s right, after almost 2 years of production, the first Beta of Iron Grip: The Oppression is now officially available for download!

Download the client file here: (regular players)
* Via NSAGames.com
* Via Spawnpoint.com
* Via BlueWolf
* Via GameConnect.com
* Via Insurgency-Clan.com
* Via GamingResources.com
* Via GameArena.com.au
* Via ampeddx.com

Download the windows server files here: (for people who want to start servers)
[url=http://ftp://ftp.crew-nexus.net/pub/ISOTX/IronGrip-Server-Windows.zip]* Via Crew Nexus[/url]
* Via NSAGames.com
* Via Moddb
* Via HL2 Files

Afbeeldingslocatie: http://www.isotx.com/forums/gallery/memberfiles/ReleaseBanner.jpg

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Castor385 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:53:

hier het nieuwsbericht:

[afbeelding]
That’s right, after almost 2 years of production, the first Beta of Iron Grip: The Oppression is now officially available for download!

* Via NSAGames.com
* Via Spawnpoint.com
* Via BlueWolf
* Via GameConnect.com
* Via GameArena.com.au
* Via ampeddx.com

[url=http://ftp://ftp.crew-nexus.net/pub/ISOTX/IronGrip-Server-Windows.zip]* Via Crew Nexus[/url]
* Via NSAGames.com
* Via Moddb
* Via HL2 Files

[afbeelding]

bron
Wat doet Ron Jeremy in die mod? :+

Het concept is wel uniek: de legermacht wordt gespeeld als RTS, de rebellen als FPS. Ik ga 'm eens proberen!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Castor385 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:53:

hier het nieuwsbericht:

[afbeelding]

* Via NSAGames.com
* Via Spawnpoint.com
* Via BlueWolf
* Via GameConnect.com
* Via GameArena.com.au
* Via ampeddx.com

* Via NSAGames.com
* Via Moddb
* Via HL2 Files

[afbeelding]

bron
Er is nog ruimte voor optimisatie en er zijn nog wel wat schoonheidsfoutjes, maar voor de rest een nette release. Goed gemaakt!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Castor385
Dank U!

(groeten aan het Empires team)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IK heb maar weer eens een poging gedaan tot installeren van Half-life 2/CS;Source.
Natuurlijk heb ik ook weer zin om leveltjes te gaan bouwen :9

Ik zat te denken om Fox River Prison, bekend uit Prisonbreak, na te bouwen in Hammer.

Dit gaat een erg grote klus worden, ivm
- Het zoeken naar maps van de prison zelf
- zoeken naar screens van de verschillende ruimtes (beelden uit prisonbreak zelf??)
- textures maken
- etc etc...

Dus wie wat bronnen weet voor beeldmateriaal en dergelijke, post of mail maar :)

IK heb deze link al gevonden:
http://www.tagzania.com/paste/item/27784

Dus ik kan iig de buitenomgeving al bouwen hiermee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 12-11-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nog enige progressie gemaakt met je map :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nee, nog niet aan begonnen. Heb nog te weinig matteriaal om iets te gaan doen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb inmiddels de DVD van season 1 van prisonbreak binnen. Nu hoop ik genoeg materiaal te hebben om het level te kunnen maken :)
Ik kan iig al wel vertellen dat een aantal area's komen te vervallen ivm dat daar geen beeld materiaal van beschikbaar is.

Ik kan gaan beginnen met uittekenen van het level nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 20-11-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik ben bezig met een singleplayer mod waarin de hoofdpersoon met geheugenverlies wakker wordt in een ziekenhuis :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/hl2map/hospital01_small.jpg
Klik op plaatje voor 1024x768 versie

[ Voor 6% gewijzigd door babbaloerie op 20-11-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mini-kickje :>

Ik heb ook eens de editor opgestart om eens te kijken of het wat is... alleen heb ik een probleem. Ik zie volgens mij alles in mijn viewpoorten... het enige wat ik niet zie zijn de textures in het 3D beeld zegmaar. Ik zie wel gewoon de textures (die ik kan kiezen) maar in het 3D vlak zie ik alleen lijnen.

Ingame (als ik het test) zie ik wel de textures maar dit werkt natuurlijk niet. Iemand een idee of ik wat uit heb gezet ofzo?

Mijn skills zitten op -200 :+ heb alleen nog maar een blok gemaakt en deze hollow gemaakt :p (+player spawn & lichtje). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 12:58
babbaloerie schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:58:
Ik ben bezig met een singleplayer mod waarin de hoofdpersoon met geheugenverlies wakker wordt in een ziekenhuis :P

[afbeelding]
Klik op plaatje voor 1024x768 versie
Max Payne? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Aap schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:46:
Mini-kickje :>

Ik heb ook eens de editor opgestart om eens te kijken of het wat is... alleen heb ik een probleem. Ik zie volgens mij alles in mijn viewpoorten... het enige wat ik niet zie zijn de textures in het 3D beeld zegmaar. Ik zie wel gewoon de textures (die ik kan kiezen) maar in het 3D vlak zie ik alleen lijnen.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik die hammer editor gezien heb. Maar volgens mij als je rechtsklikt op dat 3d schermpje dan kan je kiezen voor verschillende weergave waaarvan textured weergave er ook een van is.

Ben overigens nog steeds niet begonnen met mn prisonbreak map.
Te weinig tijd enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Rakkerzero schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:28:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik die hammer editor gezien heb. Maar volgens mij als je rechtsklikt op dat 3d schermpje dan kan je kiezen voor verschillende weergave waaarvan textured weergave er ook een van is.

Ben overigens nog steeds niet begonnen met mn prisonbreak map.
Te weinig tijd enzo :/
Thnx ! het was idd, rechtermuis in de linkerhoek :p danku :) eens kijken of ik binnenkort er wat mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Aap schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:58:
[...]
Thnx ! het was idd, rechtermuis in de linkerhoek :p danku :) eens kijken of ik binnenkort er wat mee kan spelen.
Als je nou gewoon alle tutorials van interlopers.net volgt dan kun je de meeste dingen wel maken in hammer. Als je dat snapt is hammer eigenlijk helemaal niet moeilijk.

Daarna is het gewoon veel proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 07-12-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb Steam > Source SDK maar weer ff geinstalled. Moest ik nog steeds doen :P

Vanmiddag maar eens ff aan de slag met mn map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

;) Wist niet eens dat tweakers een HL2 mapping topic had.

Ik zit met een modelling problem. Ik heb een static_prop boom gemaakt maar ik krijg de textures niet aan de gang. Ik zie wel de model in model viewer maar zonder textures.

Het model moet 3 skins hebben (summer, winter en autumn).

Model file komt in foliage/tree_alder.mdl

Zo ziet mijn .qc file eruit:

//summer, winter and autumn skins
$texturegroup skinfamilies
{
{ "stam" , "stamlvl2" , "alder_tak" }
{ "stam_w" , "stamlvl2_w" , "alder_tak_w" }
{ "stam" , "stamlvl2" , "alder_tak_a" }

En de materials heb ik in de vtex.exe gedropped en staan in "\materials\foliage"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 08:22
Beetje late reacite maar heb je dat bij alle world modellen?
misschien heb je path verkeerd staan in dat geval...

ik heb trouwens ook nog een vraagje
weet iemand hoe ik een map kan maken voor de radar en dat ik de rooms een naam kan geven die je onderaan de radar ziet.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Deze site is ook erg goed.. staan massa's maps en tutorials op..
http://www.fpsbanana.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft dus echt helemaal niks met dit topic te maken :o

[ Voor 91% gewijzigd door Crash op 15-04-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
wie kan mij helpen..
ik heb een kleine map gemaakt met wat donkere plekken er in.
nu wilde ik de flashlight aan zetten maar die deed niks, ik heb gezocht op verschillende sites en wat lopen kloten in hammer maar ik heb niet gevonden hoe ik de flashlight aan kan zetten.

heb het al gevonden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door dragon9114 op 09-06-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
weet iemand hoe ik redelijk snel een paar ramen kan maken in een muur en ze allemaal op de zelfde afstand van elkaar kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

dragon9114 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:06:
weet iemand hoe ik redelijk snel een paar ramen kan maken in een muur en ze allemaal op de zelfde afstand van elkaar kan maken ?
Volgens mij heb je een instelling zodat alles wat je maakt magnetisch is aan het raster (snap).
Als je dan de grootte van het raster aanpast kun je eenvoudig je raam dubliceren en naar ernaast verplaatsen.

- Dus raam maken
- Alle raam objecten groepen tot 1 groep (of combineren tot een nieuw object)
- Dan raster aanpassen aan gewenste grootte + snap aanzetten
- Raam dubliceren + verplaatsen naar gewenste plek.
- Dan de muren tussen de ramen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik wil een tafel maken die je kunt verplatsen.
ik heb een entity gemaakt en dan prop_phycis en een talef als tafel model gekozen.
maar als ik hem gecompiled en ingame speel dan zijn de tafels die ik had geplaatst weg.
bij prop_static zie ik de tafels wel staan |:(

iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Beste dragon9114,

In de startpost staan een paar hele nuttige links naar websites gevuld met tutorials voor deze Hammer editor. Het wordt hoog tijd om dat eens te bekijken ipv ieder vraag hier neer te knallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 11-06-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik heb precies gedaan wat in een tutorial stond :+
http://forum.interlopers.net/viewtopic.php?t=1824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Probeer eens of het lukt met een simpele kubus. Als dat lukt kun je de tafel gaan proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Insurgency is net gereleased!
Totale chaos op het forum en op IRC, maar de install staat op fileplanet.

Denk dat dit de standaard/maatstaf voor mods wel redelijk hoog gaat leggen.
Zometeen ff spelen!

http://www.fileplanet.com/filelist.aspx?s=107438&v=0
www.insmod.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 21-09 17:25
Hier een snelle mirror + NL servers;

Servers @

insmod1.onlydutch.nl / 82.94.220.55
insmod2.onlydutch.nl / 82.94.220.56

Afbeeldingslocatie: http://www.game-monitor.com/server-stat-image/82.94.220.55:27015.png
Afbeeldingslocatie: http://www.game-monitor.com/server-stat-image/82.94.220.56:27015.png

Snelle download mirror + torrent @ http://forum.onlydutch.nl/showthread.php?t=16901

[ Voor 18% gewijzigd door Hollanda op 03-07-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wow....vette mod. Hij mag nog wel wat gefinetuned worden en er zitten nog flink wat kleine bugs in maar het concept is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Was net ff interlopers.net tuts aan lezen, omdat ik een map wil gaan bouwen. Ff ideeen opdoen enzo :P

Ik zag deze tutorial:
http://interlopers.net/forum/viewtopic.php?t=4597

Ik dacht echt van WTF :D Daar kun je echt mega maps mee bouwen. Je maps krijgen dan ineens super gave terreinen enzo. En dat allemaal met hulp van het bekende programma Terragen en digital elevation models (DEM). In combinatie met dit heb dus al mooie volledige omgeving. Hoef je alleen nog maar het level te bouwen :P

Zeker de moeite waard om te bekijken/proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En ja hoor. Het begint weer te jeuken om weer maps te gaan bouwen. :)

Ik heb dit keer het idee om een kasteel te bouwen met gotische architectuur en er een spookachtig-sfeer in te maken. Lijkt mij erg cool :)

Onderstaande afbeelding vind een voorlopig een prima referentie materiaal. Als iemand iets beters weet, hoor ik het graag uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://vallaki.9online.fr/images-du-site/newconcept/carte/castle-ravenloft/Castle-Ravenloft-generale.jpg

Nu alleen nog ff uitzoeken hoe ik het beste kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Eerlijk gezegd vind ik dat er voor HL1 veel leukere mods uitgekomen zijn dan voor HL2. Weet niet waarom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
die graphics zijn alleen niet meer te harden. Je kunt zoveel meer sfeervollere maps maken in bijv. tf2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Worden er uberhaupt mods gemaakt voor HL2??

Ik hoopte op een NATURAL SELECTION 2, SVEN COOP 2 etc.

Ik zie al jaren dat ze bezig zijn maar schiet niet op zo he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Tis jammer dat de Radiant Editor niet meer kan werken met HL2, anders was ik ook aan het mappen geweest/gegaan voor HLF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

YoshiBignose schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:42:
Worden er uberhaupt mods gemaakt voor HL2??

Ik hoopte op een NATURAL SELECTION 2, SVEN COOP 2 etc.

Ik zie al jaren dat ze bezig zijn maar schiet niet op zo he 8)7
Hoe het team van Sven's Co-op bezig is de laatste paar jaar slaat compleet nergens op. Ze zijn gewoon nog steeds bezig voor de HL1 engine (aka. versie 3.5). Op de site staat nu info over versie 4, wat afaik nog steeds voor HL1 is en ze daar ook nog _steeds_ prioriteit aan geven. Slaat nergens op, iedereen schreeuwt om een complete co-op mod voor HL2 en daar blijven ze koppig doen. Hoop dat ze stiekem al veel meer mensen aan het werk hebben zitten en we dit jaar nog leuke info er over kunnen krijgen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bleet schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:55:
[...]

Hoe het team van Sven's Co-op bezig is de laatste paar jaar slaat compleet nergens op. Ze zijn gewoon nog steeds bezig voor de HL1 engine (aka. versie 3.5). Op de site staat nu info over versie 4, wat afaik nog steeds voor HL1 is en ze daar ook nog _steeds_ prioriteit aan geven. Slaat nergens op, iedereen schreeuwt om een complete co-op mod voor HL2 en daar blijven ze koppig doen. Hoop dat ze stiekem al veel meer mensen aan het werk hebben zitten en we dit jaar nog leuke info er over kunnen krijgen.
Ja ik snap dat niet. Dat spel was al klaar... begin aan nieuwe versie ofzo. Wat een debielen. Ik hoopte dat HL2 net als HL1 werd met 1000en mods. Nou, ik heb geen leuke mod langer dan een uur gespeeld nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

De Source engine kan veel meer dan de GoldSource engine van Half-Life 1 en is daardoor natuurlijk veel ingewikkelder. Ook gaat er veel meer tijd zitten in het maken van models, textures, maps etc. omdat er veel meer detail in moet zitten.
Er is gewoon een beter/groter team nodig om een mod te bouwen.

Met dit in het achterhoofd vind ik dat de Source mod community best ver is gekomen :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste