Nieuwe layout! \o/

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geen aanmerkingen op1 ding na:

Als je hem centreed dan krijg ik schuifbalk als ik het nieuws uit wil klappen :( (1024x768)

Maar voor de rest toppie! _/-\o_
BaBoOn schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:25:
Het oude design heeft toch een gevoel bij mij van dit is GoT, maar dat word gewoon wennen met dit design (Ookal vind ik um erg lijken op die van Fok! :))
Ik weet niet wat jij in deze layout Fok! ziet? Fok en T.net zijn niet te vergelijken nu niet, nooit niet :)

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-12-2004 15:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Illegal_Alien schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:25:
Geen aanmerkingen op1 ding na:

Als je hem centreed dan krijg ik schuifbalk als ik het nieuws uit wil klappen :( (1024x768)

Maar voor de rest toppie! _/-\o_
Logisch, want je hebt 'maar' 1024 pixels in de breedte. Doe je niks aan of je bent bereid een grote monitor te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb nog nooit zoveel jongeren zien zeuren dat 'vroegah' alles beter was. :(

Koop daarom nooit een nieuwe fiets/scooter/auto want dat moderne gedoe is helemaal niets. O-)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:23:
[...]

Ik snap dat er veel inspanning in zit, maar waarom bieden jullie dan niet beide templates aan?

En het verhaal van de geldklopperij hebben jullie zelf in de wereld gezet door te stellen dat als je graag de oude template zou willen gebruiken, dat je er voor moet betalen
Geheel mee eens! ik begrijp dat curry684 dit niet fijn/aardig vind om te horen, maar dit is ook het eerste wat er in mij op kwam toen ik mij afvroeg waarom je in de toekomst niet naar de oude kunt (zonder een abbo te hebben).
Ik vind de nieuwe layout niet fijn werken in vergelijking met de oude layout. dat is mijn mening en dat wordt hier toch ook gevraagd? Ik kan ook best begrijpen dat er een hoop mensen zijn die in de nieuwe layout een hoop nieuwe goede verbteringen zien en deze dus willen gebruiken.
Maar watvoor extra moeite kost het om ook voor de niet-abbonees, die niet zo goed toedragen aan de nuttigheid van dit forum, de oude layout beschikbaar te stellen (lees: houden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:15:
[...]

Echt sorry hoor, maar met dit soort compleet idiote opmerkingen maak je wel weer duidelijk waar je intelligentie ergens hangt :/

De normale azijnpisserij in dit topic kan ik best hebben, maar vele maanden hard dagen en nachten werken om een fantastisch nieuw uiterlijk voor het forum te bouwen afdoen als geldklopperij krijg ik toch echt zwaar de schijt van. Bah :(
Zo is het niet echt bedoeld. Natuurlijk heb ik als niet betalende gebruiker niks te zeggen over de lay-out, daar leg ik me in principe ook wel bij neer. Maar ik vind het een beetje matig overkomen als de oude lay-out gewoon wel beschikbaar blijft maar dan alleen als je abonnee word.
(En om nou gelijk over intelligentie te beginnen...... heeft er weinig mee te maken dunkt me :| )

[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 01-12-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:39
UltraR-pc schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:23:
[...]
Klopt, FOK is een stuk overzichtelijker dan de nieuwe lay-out van GOT |:(
(nooit gedacht dat ik nog eens FOK boven GOT zou verkiezen :/ )
Ik mag dan wel niet eens zijn met de nieuwe template, maar wat jij doet is gewoon galspuwen. Alle stukken die jij post zijn niet onderbouwd en we moeten het wel gezellig houden.

Deze quote is naar mijn mening ook een dikke flame, ga dat maar op FOK doen. Al zouden ze je daar ook niet lang houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Ik snap dat er veel inspanning in zit, maar waarom bieden jullie dan niet beide templates aan?
Omdat we een uniforme uitstraling willen hebben voor de gehele site inclusief het forum.
En het verhaal van de geldklopperij hebben jullie zelf in de wereld gezet door te stellen dat als je graag de oude template zou willen gebruiken, dat je er voor moet betalen
Dat is wel extreem omdraaien van de situatie. Er wordt manmaanden vol met tijd en geld gestoken in de nieuwe layout welke vanaf heden standaard is voor het forum. En zoals al sinds het begin van de abonnementen enkele jaren terug geldt is het nu nog steeds: iedereen houdt de beschikking over een volledig functionerend perfect werkend gratis forum en nieuwsvoorziening. Als je een abo neemt krijg je icing on the cake zoals templatekeuze, fotoboek, mailbox, CSS-keuzes et al.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 21:38

Mach

[END]Avengers

Kan goed leven met de nieuwe lay-out. Het enige wat ik mis zijn de om-en-om kleuren in de Index.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Toen ik vanmorgen de lay-out voor het eerst zag, dacht ik wtf. Maar nu ik heb gecentreerd heb, vind ik het eigenlijk wel mee vallen. En ben er steeds meer aan gewend te raken en vind ik hem ook wel mooi. Het staat stukken profesioneler nu en strakker.
Netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:34

Aapje

Opel-beun
Illegal_Alien schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:25:
Ik weet niet wat jij in deze layout Fok! ziet? Fok en T.net zijn niet te vergelijken nu niet, nooit niet :)
Is gewoon me eerste gedachte toen ik 't nieuwe design zag :)
'T word gewoon effe wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich ziet het er mooi strak uit, echter de om-en-om kleuring v/d topiclijsten vind ik wel een gemis. Het geheel is nu nogal één geheel geworden wat het minder makkelijk leesbaar cq minder overzichtelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:29:
[...]

Omdat we een uniforme uitstraling willen hebben voor de gehele site inclusief het forum.

[...]
Waarom krijgen abonnees dan wel de mogelijkheid? Dat is omdraaien: Wij veranderen iets, wil je dat niet, dan moet je er voor betalen...Meestal wil je toch juist voor iets mooiers gaan betalen!

Waarom niet dan bv alle HUIDIGE leden de optie zelf te kiezen, en nieuwe leden het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

We Are Borg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:27:
[...]

Logisch, want je hebt 'maar' 1024 pixels in de breedte. Doe je niks aan of je bent bereid een grote monitor te kopen :P
Mjah, ach, als ik nieuws wil kijken doe ik het wel bij de "buren" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Rafe schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:05:
Maximale breedte voor topics is nu 575px, alles wat groter is wordt geresized door een javascriptje.
Ik ben er in Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 nog geen 10 pixels op achteruit gegaan. De tabel is nu 590 pixles breed. Stippellijntjes heb ik ook nergens gezien, de tabel viel alleen een beetje buiten de lay-out. Nu valt de rand samen met die van de lay-out en ziet het er eigenlijk best leuk uit.
Wat me wel opviel, was dat mijn eerste cel plotseling 5 pixles kleiner was...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
cardinal808 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:29:
[...]

Ik mag dan wel niet eens zijn met de nieuwe template, maar wat jij doet is gewoon galspuwen. Alle stukken die jij post zijn niet onderbouwd en we moeten het wel gezellig houden.

Deze quote is naar mijn mening ook een dikke flame, ga dat maar op FOK doen. Al zouden ze je daar ook niet lang houden.
Goed, ho ok. Wacht ff. Ik wordt hier ff een beetje verkeerd begrepen heb ik het idee.
Ik probeer niet te flamen ofzo. Ik maak enkel en alleen duidelijk dat ik de overzichtelijkheid van het forum zwaar achteruit gegaan vind. Te dicht op elkaar, verblindend wit. FOK vind ik in dit opzicht nu zelfs beter dan GOT. Echt niet als beledigend bedoeld. Sorry, als dat wel zo werd opgevat (ik heb die post ook weggehaald, jij ook misschien je Quote ff?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:32:
[...]

Waarom krijgen abonnees dan wel de mogelijkheid? Dat is omdraaien: Wij veranderen iets, wil je dat niet, dan moet je er voor betalen...Meestal wil je toch juist voor iets mooiers gaan betalen!

Waarom niet dan bv alle HUIDIGE leden de optie zelf te kiezen, en nieuwe leden het niet meer.
Ja hallo wees blij dat dit gratis is. Als je het niet zint; 1. Neem abo 2. Ga weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

Omdat ze betalen? Dit is niet opdringen van een abbo, want persoonlijk zie ik nu geen reden om een abbo te nemen. Zoals curry684 al zei: "Wil je icing op je cake, dan moet je extra betallen". Nu hou je een perfect werkend forum met een perfect werkende template die de organisatie als standaard aan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Ja, ik vraag me idd ook af waarom zoveel mensen zich plots bereid verklaren om voor iets lelijkers zoals het paarse monster te gaan betalen 8)7

En nee, het is niet omdraaien. Je hebt altijd als niet-abo 1 template gehad, en vanaf 31 januari ook weer. We hebben alleen de template veranderd die je dan krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Illegal_Alien schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:34:
[...]

Ja hallo wees blij dat dit gratis is. Als je het niet zint; 1. Neem abo 2. Ga weg :P
Omdat het gratis is betekent het niet dat je geen kritiek mag hebben.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het maar een vreselijke lay-out, sorry ...
Nee echt lelijk dus, en niet handig, hij staat gelijk weer op de paarse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Twisted schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:37:
[...]

Gefundeerde kritiek ja, eisen is dan weer een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
Ik denk dat dat betalen nu de discussie wel heel erg off-topic maakt. We hebben nu eenmaal deze nieuwe template. Punt uit. Maar zijn er mogelijkheden om die nog iets aan te passen op bepaalde punten? Of blijft ie zo?

Dit is dus @Curry, of @Crisp of iemand anders die aan de layout werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 01-12-2004 15:40 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Twisted schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:37:
[...]

Tuurlijk, kritiek mag. Wordt naar geluisterd en wordt een antwoord gegeven. Probleem is dat dat antwoord niet wordt geaccepteerd. Het antwoord vanuit de orginisatie is gegeven NA het lezen van de kritiek en daar kan je weinig mee dan accepteren. Vind je het antwoord niet leuk, DAN kan je een abbo bestellen :)

Daarnaast, maar dat is enorm persoonlijk, ben ik blij dat dit de standaard wordt en niet een extratje voor de abbo's. Dat lelijke paarse ding mag van mij naar dev/null. Hoef ik tenminste GoT niet meer weg te klikken wanneer iemand over mijn schouder mee kijkt :)

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 01-12-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, ben er nog geen fan was, was de oude layout zo gewend, dit ziet er minder serieus uit, kweenie waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:34:
[...]

nee zo gaan we een lekkere discussie tegemoed?

dan hadden ze toch net zo goed in de openingspost kunnen zetten:

"zo jongens, nieuwe layout! niet zeiken want het is gratis"

/slotje

Wat er hier gezegd wordt is wel degelijk nuttig. Ik, en vele anderen zien waarschijnlijk geen overduidelijke reden om de oude template NIET voor bestaande (gratis) abbonnees beschikbaar te stellen.

uniforme uitstraling zoals al gezegd wordt vind ik een beetje vreemd: uniforme uitstraling naar wie? naar de gebruiker? (dat lijkt me niet logisch aangezien deze toch wel weet waar hij is en dat hangt niet af van zijn template aangezien de "content" hetzelvde blijft). Waardan naar? naar de buitenwereld? Het blijft toch eenzelvde internet adres? met dezelvde naam? en de zelvde content? ik zie niet zo zeer in op welke wijze het hanteren van 2 templates voor niet abbonees (eventueel enkel de reeds aangemelde) afbraak doet aan deze "uniformiteit"! immers de betaalde klanten zouden dan geen "uniformiteit" uitstralen?
De enige goede reden die er bij mij op komt is het bieden van "extra" content aan de betaalde bezoekers, en dan is toch de reden uit puur economisch oogpunt (zoals kurry net stelde een inzicht volgende uit lage intelligentie).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind 't super dit design,

ik zie eindelijk verband tussen tweakers.net en het forum, zo hoort 't!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:36:
[...]

Ja, ik vraag me idd ook af waarom zoveel mensen zich plots bereid verklaren om voor iets lelijkers zoals het paarse monster te gaan betalen 8)7

En nee, het is niet omdraaien. Je hebt altijd als niet-abo 1 template gehad, en vanaf 31 januari ook weer. We hebben alleen de template veranderd die je dan krijgt :)
Het is denk ik 't oude GoT gevoel wat mensen gaan missen :)
(Ik mis 't eigenlijk ook aan dit design :), bijv dat mooie logo wat nu rechts beetje weg is gevaagt :( dat maakte GoT echt GoT enzo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat je moet begrijpen dat mensen gevoelens gaan associeren aan bepaalde vormen-kleuren. Of de oude forum nou mooi was of niet, het viel op en mensen hadden snel bepaalde associaties aan die kleur paars.

Nou is het forum wit, het valt niet meer zo veel op en de associaties die men vroeger met GoT had zijn weg. Of in ieder geval minder aanwezig. Sommige mensen vinden dat neit prettig en willen het gevoel van de "gezellige sfeer" terug.

Het is natuurlijk een kwestie van wennen en nieuwe ervaringen en associaties opdoen met het nieuwe forum maar op dit moment lijkt alles kaal, vreemd en onvertrouwd.

Ik moet trouwens stiekem bekennen dat de nieuwe layout aan me groeit :7
Zolang dat wit nou grijs wordt ben ik wel tevreden.
BaBoOn schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:42:
[...]

Het is denk ik 't oude GoT gevoel wat mensen gaan missen :)
(Ik mis 't eigenlijk ook aan dit design :), bijv dat mooie logo wat nu rechts beetje weg is gevaagt :( dat maakte GoT echt GoT enzo :))
Zie je :)

[ Voor 15% gewijzigd door Twisted op 01-12-2004 15:45 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:29:

Dat is wel extreem omdraaien van de situatie. Er wordt manmaanden vol met tijd en geld gestoken in de nieuwe layout welke vanaf heden standaard is voor het forum. En zoals al sinds het begin van de abonnementen enkele jaren terug geldt is het nu nog steeds: iedereen houdt de beschikking over een volledig functionerend perfect werkend gratis forum en nieuwsvoorziening. Als je een abo neemt krijg je icing on the cake zoals templatekeuze, fotoboek, mailbox, CSS-keuzes et al.
Mja. Voor mensen die 'opgegroeid' zijn met de paarse template is GoT stuk (ofwel, niet perfect werkend) zonder paarse template. En d'r zitten ook veel uren in de paarse template dus waarom zou je die wel verloren laten gaan?

De paarse template is een stuk speelser dan die nieuwe. Als je van strak en zakelijk houdt is de nieuwe template natuurlijk helemaal geweldig, maar als je daar niet van houdt is het een totale ramp. Alsjeblieft, hou de paarse template ook beschikbaar. Die andere templates (silver, phpbb, react, etc.) maken niet uit, die konden we niet kiezen zonder abo en dat accepteren we. Maar de paarse template hebben we al sinds jaar en dag, die is voor ons een integraal onderdeel van GoT. Zonder paarse template is GoT geen GoT maar 'gewoon een forum'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hoedje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:39:
Ik denk dat dat betalen nu de discussie wel heel erg off-topic maakt. We hebben nu eenmaal deze nieuwe template. Punt uit. Maar zijn er mogelijkheden om die nog iets aan te passen op bepaalde punten? Of blijft ie zo?
React Bugs en Featurerequests ;)
Dit is dus @Curry, of @Crisp of iemand anders die aan de layout werkt.
Da's crispy, ik ben alleen maar adminfiguur die verder geen bal met templates te maken wil hebben behalve dat het goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat sneller als verwacht, 10 minuten geleden vond ik hem verschrikkelijk, en zette ik hem op paars.

Hij begint te wennen :) Hij's best leuk, wel beetje erg Fok! Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:43:
[...]

Zonder paarse template is GoT geen GoT maar 'gewoon een forum'.
Amen to that _/-\o_ :) helaas zal het waarschijnlijk niks uitmaken :'( ook GoT wordt geassimileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:43:
[...]

Mja. Voor mensen die 'opgegroeid' zijn met de paarse template is GoT stuk (ofwel, niet perfect werkend) zonder paarse template. En d'r zitten ook veel uren in de paarse template dus waarom zou je die wel verloren laten gaan?
Ik heb ook maar 18500 posts gemaakt in het paarse monster hoor :D En ja, ik heb 2 dagen moeten wennen aan de nieuwe template, wat bij de frequentie dat ik hier rondhang best veel is. En nu wil ik het paarse monster ammenooitnietmeer terug :)

Ik ben eigenlijk geneigd dit topic tot overmorgen dicht te knikkeren, het merendeel van de klagers hier heeft nog geen 10 pageviews in de nieuwe template gemaakt. Dat vind ik nogal moeilijk serieus te nemen.
Zonder paarse template is GoT geen GoT maar 'gewoon een forum'.
Goh en ik maar denken dat al die honderden mensen die beweren dat een forum meer is dan alleen wat HTML maar juist gevormd wordt door de users en hun kennis gelijk hadden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:47:
[...]

Amen to that _/-\o_ :) helaas zal het waarschijnlijk niks uitmaken :'( ook GoT wordt geassimileerd.
Resistance is futile >:)

Is er ook nog iemand echt blij dat ze van het paarse ding af zijn :P Ik namelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Ik denk dat je vergeet dat het onderhoud van een template zelf gewoon wel degelijk geld kost, zeker in een flexibele site ls GoT ..
je mag gerust eens kijken in RFD, hoeveel werk er daar wordt gedaan om bugs die opgegeven zijn door gebruikers te fixen, nieuwe features te ontwikkelen ...

Om eerljk te zijn, het is ook wel degelijk de hoop dat zelfs abbonee's uiteindelijk verkiezen over te stappen op de nieuwe layout, omdat deze veel flexibeler is, en de mogelijkheid biedt eerder veel mbhv CSS te wijzigen, terwijl de semantische structuur hetzelfde blijft ..
enkel is het zo dat voor abbo's er wel de bereidheid is extra functionaliteiten als de templatekeuze aan te houden ...

Het is niet zozeer een bewuste keuze om de oude template niet beschikbaar te houden voor niet-abbo's; maar wel een keuze om keuzes tussen verschillende templates een abbo-only feature te maken.
Juist met de bedoeling om GoT en Tweakers naar 'buiten' toe, een uniforme uitstraling te laten behouden.
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:40:

uniforme uitstraling zoals al gezegd wordt vind ik een beetje vreemd: uniforme uitstraling naar wie? naar de gebruiker? (dat lijkt me niet logisch aangezien deze toch wel weet waar hij is en dat hangt niet af van zijn template aangezien de "content" hetzelvde blijft). Waardan naar? naar de buitenwereld? Het blijft toch eenzelvde internet adres? met dezelvde naam? en de zelvde content?
Een uniforme uitstraling voor de gebruikers van tweakers.net ..
het forum is een onderdeel van een brede nieuws- en interesse-portal en community gericht op computer-gerelateerde zaken
ik zie niet zo zeer in op welke wijze het hanteren van 2 templates voor niet abbonees (eventueel enkel de reeds aangemelde) afbraak doet aan deze "uniformiteit"! immers de betaalde klanten zouden dan geen "uniformiteit" uitstralen?
Met alle respect, maar ik denk niet dat het erg zinnig is om te bekritiseren welke extra services Tweakers.net aanbiedt aan mensen die hiervoor een extra abbonement afsluiten ...

[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 01-12-2004 15:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik snap niet wat jullie zeuren?
JE kan bij voorkeuren gewoon als template 'got' weer kiezen, dus de mensen die daar behoefte aan hebben kunnen terug naar paars (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

Ik vind het allemaal wel mooi (behalve dat er meer gescrolled moet worden). Ook een paar leuke CSS truukjes. Ik heb 10x op de Update Tracker geclicked, die schijft er zo mooi uit. :D

Alleen zou het nu nog mooi geïntegreerd moeten worden met de tweakers.net frontpage. Dus die ook in het midden :) en niet alle links openen in een nieuw window. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

rjongen schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:50:
JE kan bij voorkeuren gewoon als template 'got' weer kiezen, dus de mensen die daar behoefte aan hebben kunnen terug naar paars (8>
Tot 31 januari. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelle schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:55:
Wat een gezeik over dat wit overigens; koop een fatsoenlijke monitor die je op hoger dan 75Hz kunt draaien, of doe eens wat lichten aan in je kamer.

Als je Google gebruikt, doet het dan ook pijn aan je ogen?
Nee, geen last van op deze manier... :+
--MeAngry-- schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:57:
[...]
Als je in Word werkt zie je ook veel wit, als je in een willekeurige teksteditor werkt heb je gewoon veel wit! What's the friggin' problem??? :|
Dat kun je instellen hoor ;)
justmental schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:35:
[...]
Een beetje tweaker past de kleuren zelf aan zonder abbo :P
Inderdaad...
Bijvoorbeeld met Proxomitron + een custom CSS + een ruleset in default.cfg, mocht je browser het niet kunnen ;)

En het voordeel is dan gelijk dat je alle kleuren zo kunt maken zoals _jij_ wilt. Dus als jij van groen houdt, maak een kerstboom-GoT etc ;)

Hulde aan de devvers die het customizen wat makkelijker maakte _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

rjongen schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:50:
Maar over 2 maanden gaat dat niet meer en ze 'zeuren' alvast voor wanneer dat gebeurd. Naar mijn mening zou het verstandiger zijn om het eerst eens een dagje te gebruiken, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook maar 18500 posts gemaakt in het paarse monster hoor :D En ja, ik heb 2 dagen moeten wennen aan de nieuwe template, wat bij de frequentie dat ik hier rondhang best veel is. En nu wil ik het paarse monster ammenooitnietmeer terug :)

Ik ben eigenlijk geneigd dit topic tot overmorgen dicht te knikkeren, het merendeel van de klagers hier heeft nog geen 10 pageviews in de nieuwe template gemaakt. Dat vind ik nogal moeilijk serieus te nemen.
Denk niet dat 't helpt ;) Anyway ik heb in een andere browser een tijdje (niet ingelogd) rondgebrowsed met die nieuwe layout, daarna vond ik 't nog steeds niets.
Goh en ik maar denken dat al die honderden mensen die beweren dat een forum meer is dan alleen wat HTML maar juist gevormd wordt door de users en hun kennis gelijk hadden :X
Diee mensen hebben ook wel gelijk. Maar je vergeet nu een ding: het gevoel. Als 't hier alleen om kennis ging zou die nieuwe layout perfect passen. Maar 't gaat niet alleen om kennis. Het gaat er ook om dat men hier deel uitmaakt van een community. Kom jij hier alleen om vragen te stellen en te discussieren? Ik niet. Ik kom hier ook om leuke dingen zoals de gezelligheid in de HK e.d. En daar past die nieuwe layout dus (IMO) niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Na, dan ga je toch 'ontwennen' ;)
Even een schematje B)

Dag 1 voor 'paars'-verslaafden: 10 uur paars, 1 uur 'nieuw'.
Dag 2 voor 'paars'-verslaafden: 9 uur paars, 2 uur 'nieuw'.
Dag 3 voor 'paars'-verslaafden: 8 uur paars, 3 uur 'nieuw'.
Dag 4 voor 'paars'-verslaafden: 7 uur paars, 4 uur 'nieuw'.
Dag 5 voor 'paars'-verslaafden: 6 uur paars, 5 uur 'nieuw'.
Dag 6 voor 'paars'-verslaafden: 5 uur paars, 6 uur 'nieuw'.
etc. etc.

Die 'verslaving' moet je voor 31 januari dan wel kwijt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er zoveel mensen klagen omdat het gewoon nogal snel gaat voor ze.
Net als ik, ik ben naar GoT gekomen omdat ik het er goed uit vond zien, en vriendelijk. Ik vind de nieuwe template erg strak, en zielloos.

Ik zit liever op een oude sofa, dan een keiharde trendy bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Het komt gewoon op 1 ding neer je moet er effe aanwennen, en een gewoon forum is GoT nooit want een gewoon forum heeft nooit zo veel informatie als GoT erop heeft staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 14:29

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik vind het heel goed gelukt. Ik had ook zo mijn twijfels bij het idee van een nieuwe layout. En toch eventjes iets van ja, het paarse had wat meer. Maar na het een uurtje gebruikt te hebben vind ik het eigenlijk wel goed werken, wat duidelijker, en beter in te stellen e.d.
Wat ik echter het enige nadeel vind is dat het niet echt prettig is voor mijn ogen en dat vind ik toch een best belangrijk punt (geen zin om fysiek last te krijgen door iets als een verkeerde layout). Ik zou daarom heeel graag de optie zien om een soor van lichte tint grijs ofzo op de achtergrond te zetten ipv wit.
Voor de rest dus heel netjes gedaan en ga zo verder, mijn zegen hebben jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:49:
Resistance is futile >:)

Is er ook nog iemand echt blij dat ze van het paarse ding af zijn :P Ik namelijk wel!
ik heb net de voorkeur om de oude GoT style terug te halen gevonden, en ineens had ik rust aan me ogen :| en het was zo...... vertrouwd!!

begrijp me niet verkeerd, de layout is mooi, de kleur is me wat teveel ehm... wit. tis net of ik in een defekte monitor zonder kleur kijk :|

en nou moet ik gotverdorie alweer aan me startpost sleutelen voor de 2e keer omdat got zo nodig moet upgraden :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:54:
Ik denk dat er zoveel mensen klagen omdat het gewoon nogal snel gaat voor ze.
Net als ik, ik ben naar GoT gekomen omdat ik het er goed uit vond zien, en vriendelijk. Ik vind de nieuwe template erg strak, en zielloos.

Ik zit liever op een oude sofa, dan een keiharde trendy bank :)
Wat een enorm perfecte vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt wel gezegd, ga er even mee werken voor een paar dagen, maar als zelfs 10 minuten al onmogelijk is (voor mij dan) tja dan kan ik het al helemaal geen week. Mijn ogen zijn al niet al te best en het turen naar al dat wit doet gewoon pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De nieuwe lay-out is hendig goed, maar die kleuren, dat is gewoon k*t...

Maargoed, template@Got, en er is natuurlijk niets aan de hand :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door bbbrumbrum op 01-12-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 23:55

SmartDoDo

Woeptiedoe

CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:53:
Ik kom hier ook om leuke dingen zoals de gezelligheid in de HK e.d. En daar past die nieuwe layout dus (IMO) niet bij.
Dus de lay-out is voor jou belangrijker dan de users van de HK? Uiteindelijk lijkt het me altijd om de inhoud te gaan dan voor het uiterlijk :)

Iets nieuws is echt niet altijd zo geweldig in het begin. Ik moest er net als veel anderen echt even aan wennen maar inmiddels werk ik er probleemloos mee op een TFT. Het is soms fel ja maar daar hebben ze brightness voor uitgevonden. Verder is het gewoon wennen en even de moeite doen om er aan te willen wennen imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:57:
Er wordt wel gezegd, ga er even mee werken voor een paar dagen, maar als zelfs 10 minuten al onmogelijk is (voor mij dan) tja dan kan ik het al helemaal geen week. Mijn ogen zijn al niet al te best en het turen naar al dat wit doet gewoon pijn.
Nog nooit op de 'gewone' tweakers.net geweest ofzo?
Daar heb je al een paar jaar kunnen wennen aan deze kleuren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mja.. Strak ontwerp...
De reply-box is wel 8)

Maar * Bl@ckbird mist Henk
En het brandt een beetje erg in m'n ogen.

Ik probeer het een weekje....

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:53:
...Kom jij hier alleen om vragen te stellen en te discussieren? Ik niet. Ik kom hier ook om leuke dingen zoals de gezelligheid in de HK e.d. En daar past die nieuwe layout dus (IMO) niet bij.
Nog een flink voordeel van de nieuwe layout ;) :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

De witte achtergrond vind ik echt niet prettig om van te lezen. Waar dat aan ligt kan ik zo niet 123 benoemen. Logisch klinkt die kritiek ook niet, want in Word heb ik het niet, en de www.tweakers.net site irriteert het mij ook niet.

Ik denk dat een wat meer gekleurde achtergrond (of deze nu zacht-grijs, zacht-paars, zacht-blauw of zeegroen is maakt niet uit) gewoon prettiger voor de ogen is.

Maar verder ziet de vormgeving er prima uit. Ik schrok echt even. 's Ochtends had ik vroeg nog gekeken en was het paars, om een uur of 12 kijk ik weer en zie ik opeens een andere site voor mijn ogen (dacht ik).

Goed werk verricht jongens!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:00:
[...]

Nog een flink voordeel van de nieuwe layout ;) :P
Ja als je zo begint.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:59:
Het is soms fel ja maar daar hebben ze brightness voor uitgevonden. Verder is het gewoon wennen en even de moeite doen om er aan te willen wennen imho :)
mogen wij ff kijken naar de nieuwe template maar dan in het paars? misschien (tijdelijk) aanbieden voor de niet-abbo's die niet willen/kunnen wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:17:

Niets dan lof voor de nieuwe betere look !! Maar toch jammer dat de leesbaarheid/rust er op door achteruit is gegaan.
Zoals ik al zei: Ik vind de nieuwe look beter; maar is m.i. de leesbaarheid wat minder geworden (maar zal nog weleens vanavond achter m'n desktop ipv laptopscherm kijken). De vragen over de oude/nieuwe template was meer uit benieuwdheid waar de ene wel en de ander niet. Zoals hierboven nog beantwoord kan ik me wel vinden in het verhaal dat het gezien moet worden als extra-optie voor abbo's (templatechange, waar gewoon anderen + de oude inzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

over die leesbaarheid, is vast wel genoemd al, maar het lettertype is ook nog eens kleiner dan het oude. Dus:
1. te witte achtergrond
2. te kleine letters
twee simpele dingen die wel even veranderd mogen worden, of moet het lettertype ook per se op de frontpage lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Laatst online: 24-09 10:28
bbbrumbrum schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:59:
De nieuwe lay-out is hendig goed, maar die kleuren, dat is gewoon k*t...

Maargoed, template@Got, en er is natuurlijk niets aan de hand :Y)
Begrijp daarom ook al die reacties niet helemaal :? , vindt je het mooi, laten staan, vindt je de oude beter/mooier, ga je toch lekker die oude gebruiken. ;)

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:57:
-Blackbird- schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:00:

En het brandt een beetje erg in m'n ogen.
Voor beide posters, en meer mensen die dit gevoel hebben...
overweeg eens serieus om de contrast- danwel helderheidswaardes van je monitor aan te passen, of eventueel de frequentie van 60Hz af te halen ...

het is heel goed mogelijk dat je gewoonweg met een monitor werkt die veels te hard staat ingesteld en dat leidt tot schade aan je ogen..
Dat kan GoT wel verzachten door zelf zijn layout zachter te maken, maar tijdens het werken met een computer zul je vaak werken met hogere contrasten voor teksten, simpelweg omdat dat vanuit readability wel aan te raden is (zeker als je monitor/videokaart daar wel goed genoeg voor is; uit onderzoeken blijkt altijd dat hogere contrast teksten wel degelijk voor een breed publiek beter en sneller leesbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ligt het aan mij of is GOT bannervrij?
als non-abo zijnde :?
hier is tenminste niets meer te zien :)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:57
Maikeltje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:09:
ligt het aan mij of is GOT bannervrij?
als non-abo zijnde :?
hier is tenminste niets meer te zien :)
Ja dat verbaasde mij ook, ik heb zo'n lelijk gat daarboven, ik zou er eigenlijk best een banner willen zien :P Overigens is dat post formulier/ubb ding erug mooi geworden!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:08:
[...]
overweeg eens serieus om de contrast- danwel helderheidswaardes van je monitor aan te passen, of eventueel de frequentie van 60Hz af te halen ...
Idd. Natuurlijk kun je deze guide ook andersom toepassen zodat je de kleur en helderheid van je monitor kan instellen:
[rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]
:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Pearl schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:08:
[...]

Begrijp daarom ook al die reacties niet helemaal :? , vindt je het mooi, laten staan, vindt je de oude beter/mooier, ga je toch lekker die oude gebruiken. ;)
De oude layout zal 31 januari voor niet-abbo's verdwijnen. Waardoor de mensen die er nu al niet aan kunnen wennen, er dan moeten wennen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:47:
Ik ben eigenlijk geneigd dit topic tot overmorgen dicht te knikkeren(...)
Gewoon een "spui hier je gal" topic openen en dat straks lekker wegflikkeren. Kunnen hier de nuttige zaken besproken worden ;) Nog beter voorstel: schaf het oude template per direct af, en bied het vanaf 1 januari nog een maand aan. Zal mij benieuwen of er meer dan een paar dozijn mensen dan nog terugwisselen :)
Eerder gezegd: als mensen die vorm boven inhoud prefereren hierom weglopen - Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/cheer.gif

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pearl schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:08:
[...]

Helemaal mee eens. Ware het niet dat na 31 januari we moeten betalen (ja, met geld! Voor iets wat we al hadden!) voor die oude layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:57
CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:11:
[...]

Helemaal mee eens. Ware het niet dat na 31 januari we moeten betalen (ja, met geld! Voor iets wat we al hadden!) voor die oude layout.
Zorg dat je er voor dan aan gewend ben, want hij is echt niet slecht :P

1 ding: Bij dat post geval is die waarschuwing zo 'gek', kan die niet in de hele breed ipv het post gedeelte?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Voor de mensen die wit pijn vinden doen op CRT's: default staan de meeste CRT's op een kleurwarmte van 9000~9200 Kelvin, wat idioot hoog is. Rond de 6500 is het een stuk beter, prettiger en rustiger voor je ogen, en kun je wel op een normale manier tegen witte vlakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
@Rataplan, tuurlijk is de inhoud belangrijk, maar hoe prettig het is om naar te kijken is ook erg belangrijk lijkt me zo.

@Curry, ik snap dat je veel moeite en tijd in de nieuwe layout hebt gestoken, maar dan kunnen andere mensen er toch wel niet tevreden/blij mee zijn? Jouw smaak is niet per definitie iedereen zijn smaak.
En inderdaad, voor de mensen die nu geen abo hebben en wel de oude layout willen, komt het over als geldklopperij, omdat ze geen andere keus hebben dan betalen.

Ik zie ik de pol in de huiskamer dan ruim 50% (de helft dus!!) niet blij is met de nieuwe layout. Ik zou toch overwegen om de oude style beschikbaar te houden voor niet abo's, zeker omdat dat dat jullie ook geen tijd of moeite kost! (meer onder het principe, waarom zou je hem niet laten staan? Waarom dwing je mensen tot een layout die ze niet prettig vinden? Welk argument heb je daarvoor?)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat het wel een beetje veel wit is... maar nou hoef ik geen lamp meer aan te doen wil ik kijken wat ik typ :P

maar ik heb mijn helderheid sowieso al hoog staan volgens mij... ik zal even kijk :P
*pfiew* contrast en helderheid omlaag gegooid ;) betere manier om het op te lossen dan zeuren vind ik zelf O-)

owjah |:(

bijna vergeten te melden dat het er wel op vooruit is gegaan, het ziet er veel netter uit zo O+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

... na 31 januari we moeten betalen (ja, met geld! Voor iets wat we al hadden!) voor die oude layout.
je moet helemaal niks ...
en je had de oude layout ook niet, enkel werd deze default aangeboden, er is niks op tegen als mensen zelf oplossingen bedenken om alsnog GoT via iets als proximotron anders eruit te laten zien, sterker nog van tweakers mag je zoiets best verwachten, zolang erbij geen banners worden geblokeert.
maar dat is verder iets dat je zelf zal moeten verzorgen en er is geen reden T.net te verplichten dit aan gebruikers zomaar aan te bieden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 15:39
RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:08:
Voor beide posters, en meer mensen die dit gevoel hebben...
[...]
Probeer eens als je wakker wordt je monitor aan te zetten, naar een witte en een zwarte (achtergrond) website te gaan en wat fijner is voor je ogen is op dat moment.

Dan snap je gelijk wat er bedoeld wordt met "het branden aan je ogen"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:03:
mogen wij ff kijken naar de nieuwe template maar dan in het paars? misschien (tijdelijk) aanbieden voor de niet-abbo's die niet willen/kunnen wennen?
kuch kuch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:15:
En inderdaad, voor de mensen die nu geen abo hebben en wel de oude layout willen, komt het over als geldklopperij, omdat ze geen andere keus hebben dan betalen.
Dit begint ook mij te vervelen. Je hebt *wel* een andere keus, namelijk tegen de nieuwe layout aankijken. Ik mag tegenwoordig niet meer roken in de trein. Vervelend? Voor mij wel, maar voor anderen kennelijk niet. Heb ik een keus? Ja, maar ik wil geen geld aan een auto uitgeven. Nou, dan maar even niet roken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 01-12-2004 16:19 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
[...]

Mezelf maar ff quoten:

[...]
Nee, ze maken een nieuwe lay-out om een gelijke stijl te hebben op de frontpage en het forum. Omdat ze het als een geheel willen laten overkomen worden die gelijk ingesteld als default lay-out.

Abo's hebben altijd al de keuze gehad uit meerdere lay-outs. Zij leveren dan ook een directe bijdrage aan bijvoorbeeld de kosten die je hebt om meerdere templates aan te passen aan updates of om nieuwe features te ontwikkelen voor de andere templates. Het is niet simpelweg een goedkope verkooptruc, het draait om het signaal wat je wilt afgeven als site (frontpage en forum zien er nu tenminste een beetje vergelijkbaar uit), het financiele plaatje (ontwikkelaars zijn nou eenmaal betaald personeel en het kost tijd en resources om ze aan de templates te laten sleutelen). Als jij dus denkt dat het alleen maar om de verkoop van abo's gaat is dat wel erg kortzichtig naar mijn mening.
Niet alle vernieuwingen zullen overigens aan de oude template worden doorgevoerd, maar juist doordat de code daar een stuk lastiger te onderhouden was ben je gewoon redelijk wat tijd en devpower kwijt als je aanpassingen wilt maken op de oude template. Sommige aanpassingen zijn gewoon vrijwel niet te doen en kosten dus (veel) tijd en geld als je een devver daarop zet. Is het dan zo heel erg gek dat we dat als een abo feature gaan aanbieden?

Natuurlijk dragen de normale users ook bij aan het forum en met bannerviews ook aan de inkomsten, maar er zit gewoon een limiet aan de tijd die je kunt en wilt stoppen in het onderhouden van een template die qua code achterhaald begint te worden. Dan zou je eventueel die code compleet overnieuw kunnen schrijven naar de huidige standaard, maar dan ben je nog veeeeel meer tijd en geld kwijt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle kritiek wil ik even zeggen dat hoewel het zonder twijfel even wennen is, erg mooi is.

d:)b voor iedereen die er tijd in gestoken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:15

Wokschotel

Op 6 wielen

curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:15:
Voor de mensen die wit pijn vinden doen op CRT's: default staan de meeste CRT's op een kleurwarmte van 9000~9200 Kelvin, wat idioot hoog is. Rond de 6500 is het een stuk beter, prettiger en rustiger voor je ogen, en kun je wel op een normale manier tegen witte vlakken ;)
Kun je dat op elke monitor instellen dan? Ik heb die optie nog nooit gezien.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

"Wat we al hadden" impliceert dat je enig bezitsrecht meent te hebben op de oude layout? :X

Doe ff normaal. Je mag als je dat perse wil betalen voor het recht om meerdere templates te kiezen. Die insinuaties van geldklopperij ben ik echt spuugzat als je ziet wat voor fortuin Tweakers.net heeft gestoken in de ontwikkeling van deze template. Dat verdienen die paar abo's echt niet zo even terug hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Mag ik uit al de tips om de monitor helderheid te veranderen opmaken dat er geen plannen zijn om de achtergrondkleur van wit naar lichtgrijs (o.i.d) te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:16:
[...]

maar dat is verder iets dat je zelf zal moeten verzorgen en er is geen reden T.net te verplichten dit aan gebruikers zomaar aan te bieden ...
Waar verplicht ik iemand iets? Ik vraag jullie om ook eens aan niet-abo'ers te denken en die oude layout ook beschikbaar te houden. Dat lijkt mij namelijk een heel goed effect hebben op het image van t.net naar de gebruikers toe.
curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:19:
[...]

"Wat we al hadden" impliceert dat je enig bezitsrecht meent te hebben op de oude layout? :X

Doe ff normaal. Je mag <span style="font-size:20px">als je dat perse wil</span> betalen voor het <span style="font-size:20px">recht</span> om meerdere templates te kiezen. Die insinuaties van geldklopperij ben ik echt spuugzat als je ziet wat voor fortuin Tweakers.net heeft gestoken in de ontwikkeling van deze template. Dat verdienen die paar abo's echt niet zo even terug hoor.
Merk op dat ik het woord 'geldklopperij' (tot nu :+) niet heb genoemd.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 01-12-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb m'n monitor op 9300K staan en vind de nieuwe witte achtergrond totaal niet storend...
Wanneer je met office werkt heb je ook standaard een witte achtergrond met zwarte lettertjes...
Dus echt verschillend is het niet, of het moet tussen je oren zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
curry684 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:19:
[...]

Doe ff normaal. Je mag <span style="font-size:20px">als je dat perse wil</span> betalen voor het <span style="font-size:20px">recht</span> om meerdere templates te kiezen. Die insinuaties van geldklopperij ben ik echt spuugzat als je ziet wat voor fortuin Tweakers.net heeft gestoken in de ontwikkeling van deze template. Dat verdienen die paar abo's echt niet zo even terug hoor.
Amen....
Diegene die Tweakers en GoT een warm hart toedragen hebben waarschijnlijk zowiezo wel een abbo...
Voor de rest die loopt te miepen, neem een abbo of zeur niet meer....
En ja, ik heb een abbo gehad en zal er binnenkort weer eentje afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

CyBeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:19:
Merk op dat ik het woord 'geldklopperij' (tot nu :+) niet heb genoemd.
Zoek 'insinuatie' eens op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:19:
Mag ik uit al de tips om de monitor helderheid te veranderen opmaken dat er geen plannen zijn om de achtergrondkleur van wit naar lichtgrijs (o.i.d) te veranderen?
Wat houdt jou tegen om die kleur te veranderen dan? :?
Twisted schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:25:
[...]
Het feit dat ik op mijn werk geen admin rechten heb. ;)
Sinds wanneer heb je die nodig om op je knopjes van je monitor te drukken/draaien?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Eeeuh, als je de oude layout sowiezo voor abonees gaan aanhouden, kost het toch totaal niks om hem ook voor niet-abo's aan te bieden? De resources om hem te onderhouden ben je toch wel kwijt voor je abo's....
Dus ik vind het kostenplaatje een beetje een non-argument...

De uitstraling die je als site wilt hebben kan je toch afvangen door de nieuwe als standaard in te stellen? Alleen de mensen die al lang weten wat GoT is en voor staat, zullen dan teruggaan naar de Paarse.
Renegade schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:18:
[...]

Natuurlijk dragen de normale users ook bij aan het forum en met bannerviews ook aan de inkomsten, maar er zit gewoon een limiet aan de tijd die je kunt en wilt stoppen in het onderhouden van een template die qua code achterhaald begint te worden. Dan zou je eventueel die code compleet overnieuw kunnen schrijven naar de huidige standaard, maar dan ben je nog veeeeel meer tijd en geld kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hehe. Wel, ik heb meermaals gezegd dat ik 't erg jammer vind dat we moeten gaan betalen voor de oude layout. Blijkbaar helpt dat niet en moet 't wat sterker. Maar om 't nou 'geldklopperij' of iets dergelijks te noemen gaat me wel wat te ver hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

ShellGhost schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:22:
[...]

Amen....
Diegene die Tweakers en GoT een warm hart toedragen hebben waarschijnlijk zowiezo wel een abbo...
Voor de rest die loopt te miepen, neem een abbo of zeur niet meer....
En ja, ik heb een abbo gehad en zal er binnenkort weer eentje afsluiten...
En in de tussentijd dat je geen abbo had ... heb je dan Tweakers en GoT geen warm hart toegedragen?

Want je insinueert wel dat elke gebruiker een abbo moet nemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk snap ik niet waarom de mensen zo zeuren over de nieuwe layout, zelf dacht ik in het begin ook van: "wtf :?", maar nadat ik er een paar minuten op GoT heb gezeten (met nieuwe layout) viel het best mee.

Het is anders, dat dacht ik ook (nu nog steeds), maar je gaat eraan wennen.....

Als je eenmaal bij een forum lid bent, dan heb je niet het recht om de layout te veranderen, als je het toch wilt, dan neem je een abbonement.

Hiermee probeer ik te zeggen: je hebt je maar aan te passen :)

NOFI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:23:
[...]
Wat houdt jou tegen om die kleur te veranderen dan? [afbeelding]
Het feit dat ik op mijn werk geen admin rechten heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:23:
Eeeuh, als je de oude layout sowiezo voor abonees gaan aanhouden, kost het toch totaal niks om hem ook voor niet-abo's aan te bieden? De resources om hem te onderhouden ben je toch wel kwijt voor je abo's....
nee, de abbo's hebben wel meer templates, die ze wel kunnen gebruiken, maar die expliciet niet worden ondersteund en waarvoor bugmeldingen niet behandeld worden, ze hebben bv ook base_grey, het template dat Parse default instelt voor React ...

Maar je begrijpt dat voor een beperkte groep, onder stricte voorwaarden iets aanbieden; iets anders is dan iets voor alle gebruikers tot de mogelijkheden te laten behoren.
het is een gezonde houding om voor zaken die je als standaard publieke disnten aanbiedt voor alle gebruikers er dan ook een goede support op te leveren, anders blijf je bezig met mensen teleurstellen als ze met bugs komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:44
Ik vind hem geweldig! Hier hebben we twee jaar op gewacht 8-). Hulde aan het hele team en vooral crisp natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

De uitstraling die je als site wilt hebben kan je toch afvangen door de nieuwe als standaard in te stellen? Alleen de mensen die al lang weten wat GoT is en voor staat, zullen dan teruggaan naar de Paarse.

[...]
Persoonlijk, maar ik weet niet of de crew hier hetzelfde over denkt, vind ik het argument van 1 template voor de niet betalende user erg goed.

Een onderdeel van een abbo is meerdere templates tot je beschikking hebben. Niet betalende user krijgt er 1, simpel. Nu wordt de paarse vervangen voor een nieuwe, die de crew graag als standaard wilt hebben voor de niet betalende user.

Daarnaast, het ontwikkelen van een EXTRA template kost tijd en moeite (en eventueel geld). Niet anders dan normaal dat ik als niet betalende user hier geen recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05

P-ter

...

Ben ik nu de enige die denkt dat dit een eindeloze discussie is?

Ik vond de oude layout ook altijd prettiger, maar ben nu ook al gewend aan de nieuwe.
Ik heb ook even mijn brightness bijgesteld, en het doet mij geen pijn (meer) aan de ogen.

Het enige nadeel is dat ik niet mijn clickscroll functie optimaal kan gebruiken in een topic, maar goed, dat is al gemeld als bug.

De mensen die echt zo graag de oude layout willen gebruiken, mogen, omdat ze willen afwijken van de huidige standaard, tegen betaling de oude layout blijven gebruiken.

Ik snap niet waarom er dan nog gezeurd wordt over geldklopperij (of in die richting) terwijl het een eigen keus is van de standaard af te gaan wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds de connectie "veel wit = professioneler = beter" niet.
Het is nu gevoelsmatig een stuk killer en doods. Alsof je op een support forum van bedrijf xyz zit.
De oude layout gaf GOT een eigen uitstraling die nu is ingeleverd voor de zakelijke uniformiteit die je overal ziet.

Google is al eens vermeld dat die ook heel wit is. Alleen daar lees je niet maar browse je snel overheen tot je vind wat je zoekt en klikt.
Lezen is nu veel vermoeiender met het kleinere lettertype tegen het wit. De oude lettertype tegen het paars was een stuk beter. Een optie om deze in voorkeuren te kunnen veranderen zou wat dat betreft al veel schelen.
Ik doe deze nu vergroten in firefox maar die lijkt deze een aantal stappen te vergroten.
En ja ik zit in een goed verlichte kamer.

De licht/donker wisseling gaf beter verschil tussen de verschillende posts als je over een pagina scrollde en wist je beter waar je was gebleven.

Een kleinigheidje , de FP heeft een optie om silver te kiezen , zou deze bijgevoegd kunnen worden want dat beige vind ik nog steeds geen gezicht.

Ik zal er gedwongen aan moeten wennen maar ik vind dat GOT zijn eigenheid kwa uitstraling heeft verloren en er teveel met een technisch oog is gekeken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Twisted schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:24:
[...]

En in de tussentijd dat je geen abbo had ... heb je dan Tweakers en GoT geen warm hart toegedragen?

Want je insinueert wel dat elke gebruiker een abbo moet nemen ...
ik insunueer helemaal niks...
ik heb Tweakers en GoT altijd een warm hart toegedragen, maar toen de kans daar was om een abbo te nemen heb ik dit ook gedaan....
Ik zeg alleen dat wanneer de admins ervoor kiezen om de oude layout alleen voor abbo's te doen vind ik dat niet meer dan normaal...
Je moet toch een onderscheid hebben tussen gebruikers met en zonder abbo...
Waarom zou je anders een abbo nemen wanneer alles gelijk zou zijn???
Het is alleen maar leuk wanneer je extra's krijgt wanneer je betaald, dat is altijd zo...
Dus waarom zou dat hier anders zijn???
Bij een abbo krijg je toch leuke extra's die je anders niet zou hebben, ook al doe je er niks mee...
Je moet als professionele site + forum zo nu en dan iets anders doen om het leuk te houden, 10 jaar hetzelfde eten eten wordt je ook snel zat...
En zo duur is een abbo niet, dus waarom niet meteen Tweakers en GoT daarmee steunen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

P-ter schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:31:
De mensen die echt zo graag de oude layout willen gebruiken, mogen, omdat ze willen afwijken van de huidige standaard, tegen betaling de oude layout blijven gebruiken.

Ik snap niet waarom er dan nog gezeurd wordt over geldklopperij (of in die richting) terwijl het een eigen keus is van de standaard af te gaan wijken.
Goed verwoord. Afwijken van de standaard kost nou eenmaal geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
P-ter schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:31:
Ben ik nu de enige die denkt dat dit een eindeloze discussie is?

Ik vond de oude layout ook altijd prettiger, maar ben nu ook al gewend aan de nieuwe.
Ik heb ook even mijn brightness bijgesteld, en het doet mij geen pijn (meer) aan de ogen.

Het enige nadeel is dat ik niet mijn clickscroll functie optimaal kan gebruiken in een topic, maar goed, dat is al gemeld als bug.

Dit wordt idd een zinloze discussie...
Meningen zullen altijd blijven verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ff kijken of ik het goed begrijp.... stel:

10 man heeft een abo en betaalt voor extra templates.
1 serveradmin die in dienst is werkt o.a. voor de mensen die betalen aan de templates.
1.000 man krijgen vervolgens een template waarvoor die 10 man moeten betalen?

Nou kun je niet zeggen dat er toch aan gewerkt wordt. Er wordt ook gewerkt aan andere templates voor die mensen en die hebben jullie toch ook niet? Toen de nieuwe template alleen voor abo's beschikbaar was wou je die toch ook niet hebben omdat het totaal niets kosste om hem voor niet abo's beschikbaar te maken? :)

Ja de situatie is anders omdat er gewisseld wordt van template, maar hiervoor waren er ook meerdere templates beschikbaar en had je er maar 1. Er is door het MT gekozen om een universele uitstraling na te streven en de nieuwe template is het resultaat daarvan. Er is nog steeds slechts 1 template beschikbaar en voor de rest moet je betalen, of zul je zelf aan het tweaken moeten gaan. Dat jij het wellicht niet eens bent met de beslissing van het MT is jammer, maar we kunnen niet iedereen tevreden stellen bij de bezoekersaantallen die we hebben, en uiteindelijk heeft het MT het het beste voor met Tweakers.net als geheel, en als zij besluiten om daarom de template aan te passen zij dat zo. Daar hebben de bezoekers zich bij neer te leggen (en daar schaar ik de mods ook onder).

Dat betekend niet dat er niet geluisterd wordt naar input, alleen is die input beperkt. In dit geval is er gekozen voor een uniformele uitstraling. Tsja, het zij zo.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:33:
[...]

Dit wordt idd een zinloze discussie...
Meningen zullen altijd blijven verschillen...
Waarom moet dan iedereen meegenieten met de mening dat de nieuwe template beter is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
@ we are borg, zoals ik aangaf, de template alleen aan abo's aanbieden, kost ook geld

@Rm-rf, ik wist niet dat er voor de abo's geen ondersteuning was voor extra templates (ik ging er van uit van wel). Maar ik snap inderdaad je punt dat een selecte groep iets anders is dan alle gebruikers. Als er nou wat meer modjes (curry?) waren die het op een dergelijke manier zouden uitleggen, was de keuze een stuk duidelijker.....

@iedereen die tijd en moeite heeft gestoken in de nieuwe lay-out, excuus voor mijn opmerking richting geldklopperij, rm-rf zijn post heeft duidelijk gemaakt da'k er (een beetje) naast zat

@Renegade en Euss: Ik zeg niet dat jullie je naar mijn mening moeten vormen, ik heb alleen aangegeven dat in de pol in de HK meer dan 50% niet erg te spreken was over de nieuwe layout...

[ Voor 15% gewijzigd door Rac-On op 01-12-2004 16:38 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals ook in de startpost vermeld staat: check éérst je voorkeuren voordat je hier technische klachten gaat neerzetten over de layout! Je kunt er bijv de centreer-optie kiezen

De oude layout is daar als keuze-template nog tot 31 januari beschikbaar voor gewone gebruikers

Onbeargumenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden hier niet op prijs gesteld!

Bugs mogen gemeld worden in React Bugs en Featurerequests.