sjirafje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:31:
Mensen,
Probeer nou eerst de nieuwe lay-out twee weken uit en geef daarna pas commentaar! Zo erg is hij helemaal niet. En die reacties over dat wit zijn ook wel heel erg overdreven.
Meteen de nieuwe lay-out afkraken komt wel heel rot over voor de mensen die zoveel moeite hebben gedaan om hem te maken. Probeer hem gewoon eerst even.....
tot zo ver deze wijze woorden
Ik vind um mooi

+
Zoals ook in de startpost vermeld staat: check éérst je voorkeuren voordat je hier technische klachten gaat neerzetten over de layout! Je kunt er bijv de centreer-optie kiezen
Ongefundamenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden niet op prijs gesteld!
Even wat stellingen:
- waardering van een lay-out en een kleurenstelling is zowel een rationele als een gevoelskwestie
- een eerste reactie is vaak een zuivere gevoelsingeving. Na een paar weken wordt de gevoelsbeleving minder zuiver, zwakt af... niet te lang wachten met onderzoeken gevoel
- een rationele beoordeling heeft juist wel tijd nodig, omdat je ervaring moet opdoen met de nieuwe layout, ontdekken van nieuwe dingen, je geest heeft tijd nodig om te analyseren
- een layout is een functioneel iets -> moet je rationeel analyseren
- een layout is een kunstzinnig ding -> moet je analyseren via de gevoelsbeleving....
Veel mensen geven hun eerste reactie, zonder echte onderbouwing. Dat kunnen dus gevoelsuitingen zijn. Iedereen heeft een andere gevoelsbeleving, onderbouwing en rationele discussie van iemands gevoelens is redelijk moeilijk zo niet onmogelijk. Het enige dat je kan doen is de overheersende gevoelens in kaart brengen...
De mensen die hard gewerkt hebben aan deze lay-out moeten dus geen aanstoot aan gevoelens van users nemen.
Als je in dit topic eist dat mensen alles onderbouwen, ook het gevoel, dat kan dus niet. dan moet je vragen dat je alleen een functionele rationele analyse wilt, waar iedereen zijn gevoel buiten moet laten. Dat lijkt me ook weer te ver gaan.
Nu mijn reactie.
Gevoelskant, niet onderbouwd:
mwa. Termen: hee iets nieuws? goh, wat gedurfd om heel GoT op de schop te doen! oei wat fel! jammer, wat weinig kleur, wat wit. Er is toch wat leven uitgehaald.
Rationele kant, positief:
Prima lay-out. Ik waardeer de duidelijke overgangen tussen de posts (die bruine balk). een erg goed puntje is de nieuwe tekst editor, met UBB support. het nieuwe font betekent meer tekst in minder schermruimte. goed dat er verder geintegreerd wordt met de frontpage. Duidelijkere searchoptie. Tekst: wel beter leesbaar
Rationele kant, verbeterpuntjes:
De topic list heeft bij mij een leesbaarheid probleem doordat de topics waar je al geweest bent lichter van kleur worden. Als de kleur zou veranderen, bijvoorbeeld browserdefault = blauw, zou dat duidelijker zijn.
Opmerking, t.a.v. migratie: ik denk dat alle topicstarts aangepast moeten worden. Veel faq's waren in witte tabellen gemaakt zodat ze opvielen. Nu moeten de kleurtjes van de faq's denk ik anders gemakat worden, zodat ze weer duidelijk naar voren springen. Dit is dus alleen maar een overgangsprobleempje.
Resumerend: rationeel erg positief, gevoelsmatig niet zo.
[
Voor 3% gewijzigd door
mr_a op 01-12-2004 14:10
]
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs