Op www.guru3d.com staat dat Nvidia de V67.03 driver heeft gelanceerd, deze zou ook WHQL gecertificieerd zijn maar op de site van Nvidia zelf kan ik hem niet vinden
nee het zijn beta's, zie ook de meuktrackerlazrambo schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:28:
Op www.guru3d.com staat dat Nvidia de V67.03 driver heeft gelanceerd, deze zou ook WHQL gecertificieerd zijn maar op de site van Nvidia zelf kan ik hem niet vinden
If it aint broke, fix it till it is!
Ben benieuwd welke gaten de verschillende 6800LE's hebben...
beetje slecht te vinden op internet:
Dit is dus een aparte layout (is trouwens een EVGA kaart)

&

Zoals je ziet zitten er extra gaten, hier ben ik benieuwd naar om te zien of er een dangerden maze4 op past (met die extra past ie dus ongeveer)

&

Zoals je ziet zitten er extra gaten, hier ben ik benieuwd naar om te zien of er een dangerden maze4 op past (met die extra past ie dus ongeveer)
VIcomputer alkmaar heeft alleen nog maar Leadteks (219,-) Eergisteren gehaald, maar nog niet ingebouwd...
Zin.
Wel? Waar op dat plaatje kan ik dat zien??

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
niet zo bijdehand want ik had eerst een ander plaatje waar geen paintskills stonden (die overigens niet van mij zijn
)
de XFX heeft ze volgens mij en de leadtek niet
de XFX heeft ze volgens mij en de leadtek niet
is het inmiddels niet handig om een poll aan te maken voor de Leadtek versies? Om te kijken hoeveel pipes/vertex units er succesvol op te krijgen zijn?
Beetje jammer alleen dat je de poll niet kan editen...(toch?)
) Dan vind ik het beetje vreemd dat je die error krijgt...heb je er al hele waslijst van?
Spanning op DDR is niet via BIOS geregeld, zal wel een hard-mod voor komen... ooit...
+
? Houd er es een tissue, of WC papiertje bij, weet je zeker OF er wind is en welke kant op.
Is je kaart nog @ default geclockt? (unlocken gaat niet, is al 16/6Stinger666 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 02:16:
Ik zit hier met een 6800GT van Asus. Doet het perfect maar heeft ook de bekende problematiek met het FAILED TEST etc. gebeuren. Ik wil de Core Voltage misschien verhogen als dat helpt om hem op een hogere snelheid te krijgen. Ik heb ook het AF22 geheugen wat theoretisch tot 900Mhz zou moeten gaan. Dat is ook de bedoelingKun je naast de spanning op de GPU ook de spanning op de DDR veranderen?
Spanning op DDR is niet via BIOS geregeld, zal wel een hard-mod voor komen... ooit...
+
Wel, ASUS heeft er aparte software voor alst goed is.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:21:
Dat kan wel kloppen.... je kan met een asus geen temp lezen
Mwa...warmte wordt naar andere kant getransporteerd (oke...zou efficienter zijn als het met een heatpipe was), dus je koeloppervlak is wel lekker groot zo.Smallblock schreef op donderdag 02 december 2004 @ 03:52:
-Leadtek-
Het grote blok op de achterkant is trouwens nonsens. Het heeft totaal geen funktie, want er zitten daar geen komponenten. Het maakt de boel eigenlijk alleen maar onnodig zwaar.
Draait je fan wel de goeie kant opYoshiBignose schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:43:
ik voelde laatst aan mijn 6800le met nv5 en als je je hand onder de cooler houd dan voel je wind maar als ik hem bij dat pci slot erbuiten houd (waar het lucht uit moet) dan voel ik geen wind meer, vroeger was dit wel zo
Als je er maar wel op let dat je vidkaart z'n stroomdraad niet deelt met een ander apparaatVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:08:
Overweeg nu een Tagan 380 of 480 aan te schaffen. Kan ik die zelf eennvoudig plaatsen? Zit er bijvoorbeeld een duidelijke handleiding bij voor leken op elektronisch gebied?
Dat geloof je zelf niet...en waarom zou je dat willen? Geef mij maar lossere en meer MHzjeslazrambo schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:35:
Ik hoop toch echt wel dat XFX met een bios update komt met strakkere memory timings
Het komt met RT, je mag het installeren als je wilt en nu mag je 3 maal raden hoe het tabblad heet waar jij je zaakjes hebt unlockt...Trouwens, wat houdt die NVstrap in, wordt het standaard geinstalleerd met Rivatuner ofzo???
Oh kom op...als het antwoord 3 delen terug stond OK...maar 3 posts!?!?
Venxir schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:40:
[...]
vraag ik me ook af, ik heb namelijk de XFX 6800LE bij Ede in bestelling staan, zou vandaag of morgen komen.
Verwijderd
Ja sorry kwam er ook iets te laat achter-Sir_Killalot- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:24:
[...]
Oh kom op...als het antwoord 3 delen terug stond OK...maar 3 posts!?!?
[...]
Je zeg, als hij zijn stroomdraad maar niet deelt, hoezo niet?
Bij mij werkt alles goed en kan met stockkoeling max 375/840 draaien.
Heeft dit te maken met extra stabiliteit, goed functioneren van de kaart of hogere overclock mogelijk. Ik heb een Thermaltake 480W en alle V-lijnen zijn stabiel en ook goed te noemen.
Ik heb ook al geprobeerd met andere merken 6800LE te flashen maar geen verbetering voor het geheugen, ook niet met een 6800GT met 128MB geheugen gaf geen verbetering, een 6800NU ook niet.
Heeft dit te maken met extra stabiliteit, goed functioneren van de kaart of hogere overclock mogelijk. Ik heb een Thermaltake 480W en alle V-lijnen zijn stabiel en ook goed te noemen.
Ik heb ook al geprobeerd met andere merken 6800LE te flashen maar geen verbetering voor het geheugen, ook niet met een 6800GT met 128MB geheugen gaf geen verbetering, een 6800NU ook niet.
[ Voor 24% gewijzigd door willy83 op 02-12-2004 14:36 ]
Ik heb zojuis de leadtek binnen, maak ff goede pics van en natuurlijk onderzoeken hoe unlocken/overlcocken gaat.
* Venxir is een blije jongen
* Venxir is een blije jongen
OkiVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:29:
[...]
Ja sorry kwam er ook iets te laat achter
Ten eerste de stabiliteit (en dus standaard goed functioneren), de rest is een extraatjewilly83 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:31:
Je zeg, als hij zijn stroomdraad maar niet deelt, hoezo niet?
Heeft dit te maken met extra stabiliteit, goed functioneren van de kaart of hogere overclock mogelijk.
Ik ben van plan de Aopen 6800LE te kopen bij MyCom (moek mijn pc weer meesjouwe
) maargoed ik heb een aantal vraagjes..
Weet iemand welke rev. ze bij mycom verkopen?
Hebben de revisies van Aopen nu wel of niet een tempsensor?
Ik heb gehoord dat het koelblok van de Aopen niet goed is omdat hij niet goed aansluit op geheugen. Is dit een ramp of is het geen luxe om een actic nv 5 te kopen?
tnx!
Ik heb gehoord dat het koelblok van de Aopen niet goed is omdat hij niet goed aansluit op geheugen. Is dit een ramp of is het geen luxe om een actic nv 5 te kopen?
tnx!
Aopen @ mycom schijnt nogal slecht leverbaar te zijn....
In rotterdam iig heel slecht...
In rotterdam iig heel slecht...
1. Aopen rev 2, 3DaTiezl schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:55:
tnx!
Asus rev 1.01
2. Aopen heeft geen sensor, van de Asus zou ik het niet weten.
3. Het geheugen is vrij onverwoestbaar en kan extreme temperaturen aan, maar voor de core kan het een idee zijn bij het overclocken.
4. Het is een luxe om een NV5 te kopen
ik heb leadtek 6800LE, en ben helaas blijven steken op 8 pipelines, toch heb ik wel alle vertex shaders open en werkend.
ik begin een beetje te vrezen dat de Leadtek versies vrijwel niet te unlocken zijn.....toch? Helemaal omdat mijn vorige XFX op 12/6 draaide.Zijn mijn angsten gegrond denken jullie? Ik krijg er een van de volgende lading die bij paradigit binnenkomt.Of is het dan toch verstandig om voor de 6600GT te kiezen.....
Mijn Leadtek is 16p/5v geworden. Ik denk dat de trefkans niet veel van de andere merken zal afwijken. De standaard koeler is erg goed maar ook vrij luidruchtig.
Nu de NV5 erop zit merk je het verschil in geluid goed. De temp is vergelijkbaar met de stock cooler.
Nu de NV5 erop zit merk je het verschil in geluid goed. De temp is vergelijkbaar met de stock cooler.
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
mijn leadtek 6800le maakt een heel vreemd soort van piep geluid als ik door een webpagina scroll en tijdens 3d mark heb ik het ook wel gehoord, zou ik deze moeten ruilen om eventueel problemen en mischien wel een defecte kaart in de toekomst te voorkomen ?? is het verstandig om hem te ruilen ??
**edit** ik heb nog een keer 3d mark gedraaid en het lijkt wel of hij het nog erger doet, het is een heel hoog en zeer irritant geluid dat nou boven het geluid van de koeler en casefans uitkomt, redelijk hard dus. ik heb nog geen email terug gehad over ruilen maar wat zouden jullie doen ? ruilen of niet ? **edit**
**edit** ik heb nog een keer 3d mark gedraaid en het lijkt wel of hij het nog erger doet, het is een heel hoog en zeer irritant geluid dat nou boven het geluid van de koeler en casefans uitkomt, redelijk hard dus. ik heb nog geen email terug gehad over ruilen maar wat zouden jullie doen ? ruilen of niet ? **edit**
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:03 ]
Wat je hoort zijn volgens mij de condensatoren die heel snel opladen en ontladen. Die van mij doet dat ook. Ik weet natuurlijk niet of die van jou het erger doet dan normaal is. Kwaad kan het volgens mij niet.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:36:
mijn leadtek 6800le maakt een heel vreemd soort van piep geluid als ik door een webpagina scroll en tijdens 3d mark heb ik het ook wel gehoord, zou ik deze moeten ruilen om eventueel problemen en mischien wel een defecte kaart in de toekomst te voorkomen ?? mijn kaart kan geen enkele extra pipes open wel alle shaders. is het verstandig om hem te ruilen ??
Weet je zeker dat het niet je beeldscherm is? Heb soms ook hoge pieptonen, vooral bij witte beelden. Als het echt je vid.kaart is, zou ik hem ruilen aangezien er nog niemand anders is (zover ik weet) die dit probleem heeft. Kan je misschien strax met je andere vid.kaart wel wat pijpies openzettenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:36:
mijn leadtek 6800le maakt een heel vreemd soort van piep geluid als ik door een webpagina scroll en tijdens 3d mark heb ik het ook wel gehoord, zou ik deze moeten ruilen om eventueel problemen en mischien wel een defecte kaart in de toekomst te voorkomen ?? mijn kaart kan geen enkele extra pipes open wel alle shaders. is het verstandig om hem te ruilen ??
[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-12-2004 17:02 ]
NOSIG
Verwijderd
hij doet dat bij bijna elke ''grafische bewerking'' scrollen in webpagina's soms zelfs als ik niks doe en in 3d mark bijna heel de tijd. ik heb gemail dat ik hem het liefste omruil. maarja het is w88 op de email, het liefst ruil ik hem omdat ik al eerder met een videokaart zat die in het begin al niet lekker werkte en na een tijdje overleed en ik de schuld ervan kreeg en ik kreeg geen nieuwe kaart (R.I.P 9600pro)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:03 ]
Verwijderd
ja dit heb ik ze ook gemaild nu maar hopen dat ik een andere krijg en niet strax weer met een dode kaart zit.bigchristiaan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:01:
[...]
Als het echt je vid.kaart is, zou ik hem ruilen aangezien er nog niemand anders is (zover ik weet) die dit probleem heeft. Kan je misschien strax met je andere vid.kaart wel wat pijpies openzetten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:04 ]
toevallig hebben de piepers iiyama?
hallo
Verwijderd
monitor ?
neej ik heb een hp pavilion het is egt de kaart. ik heb al geboot met alleen vid + hdd + mobo en alles dus zonder extra kaarten of drives en nog steeds dat geluid. en het komt ook niet uit mijn boxen dus ruilen denk ik maar
ach mijn leadtek 6800LE piept ook met 3dmark2005, is normaal dus
Verwijderd
ja maar mijne piept wel heel erg
en toenet zette in winamp even aan, en even die visualisation aan en me pc bleef na 5 seconde hange hij reageerde nergens meer op en ik moest um resetten. k ga toch maar een kijke of ik hem kan ruilen.
die van mij ging laatst piepen omdat ik de voedings connector niet had aangesloten
, moest bios ressetten en kan daar niet bij zonder de kaart eruit te halen
of zijn het geen harde piepgeluiden die jullie hebben ?

No signature required.
Ik heb ooit vergeten de molex vergeten aan te sluiten en kreeg gewoon geen beeld kaart Aopen 6800LE 1,16x1,6vp doet het volgens mij gewoon niet zonder molexje.
Enne van piepen ofzo heb ik nog nooit last gehad. En overclock hem toch naar 370/860
Of heb ik gewoon heel erg veel geluk
Enne van piepen ofzo heb ik nog nooit last gehad. En overclock hem toch naar 370/860
Of heb ik gewoon heel erg veel geluk
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Verwijderd
Vaak als je alle pipes unlockt en overclockt gaat hij echt wel een beetje piepen. Kdenk omdat de core dan meer te verwerken heeft ofzo.
Verwijderd
mijn kaart heb ik overclocked om te kijken of het geluid weg ging maar helaas het piepen blijft, hij draait nu weer 300/700 het geluid is niet echt heel hard maar het is irritant en het kan nooit echt goed zijn. als ik hem kan ruilen dan doe ik dat. Zijn er nog meer mensen die irritante piepjes horen bij scrollen of 3d mark ?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:02 ]
AOpen heeft ook die extra gaten. Die werden gebruikt door de stock koeling.Vandread schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:13:
Ben benieuwd welke gaten de verschillende 6800LE's hebben...
[afbeelding]
&
[afbeelding]
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Ik wil even ingaan op de theorieren rond dat bijv. pu3 (bijna) altijd werkt hij als hij enabled is. Bij mij krijg ik nooit arti's en ik heb hem met alles waarmee je hem kan testen getest. Maar hoe kan hij dan toch nie door de stresstest heenkomen? Ik denk dat de pipe helemaal nie kapot is n helemaal geen verkeerde berekeningen maakt omdat ik gewoon GEEN arti's krijg. Iets anders zorgt ervoor dat hij niet door de test heenkomt.
Nu wil ik een theorietje over gaan opstellen, maar dan moet ik wel weten of IEDEREEN via een omweg moet overclocken?
Nu wil ik een theorietje over gaan opstellen, maar dan moet ik wel weten of IEDEREEN via een omweg moet overclocken?
Het piepen van een condensator kan wel eens het "begin van het einde" inluiden. Het is in ieder geval niet normaal. Ik zou even terug gaan naar de winkel en het probleem uitleggen.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:36:
Volgens mij is zojuist mijn 6800LE overleden
Ik kan windows niet meer inkomen zodra ForceWare is geinstalleerd......
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Helemaal nietVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:35:
Hij doet het weer, alleen op 1,4V niet meer, jammer hij ging insane hard
De kaartjes zijn niet echt bedoelt voor 1,4 volt begin ik te merken. Er zijn er al een paar overleden. ik denk dat Dawan heel veel geluk heeft gehad dat ie het nog wel doet op een lager voltage.
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Verwijderd
mjah hier ook.Hij geeft beeld maar de problemen worden steeds groter bij 3dmark 2005 blijft de score maar dalen en in de 2e test is het 1 en al artifact en zwart beeld verder heb ik tijdens het spelen van spellen een reso probleem waar je ook niet goed van word.Die van mij gaat iig zosnel mogelijk terug naar salland.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:15:
Jezus, die kaartjes beginnen met bosjes te vallen

Ja, waarom denk je dat GT/Ultra zo'n koeler hebben op de mosfet's ? Je wilt ook niet weten hoeveel watt er door die chipjes gaat met 1,4V en 440 mhz Core.....Megadwerg schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:40:
De kaartjes zijn niet echt bedoelt voor 1,4 volt begin ik te merken. Er zijn er al een paar overleden. ik denk dat Dawan heel veel geluk heeft gehad dat ie het nog wel doet op een lager voltage.
Verwijderd
mjah ze zullen het idd niet aankunnen (zouden ze het wel kunnen als je hem zwaarder koelt met bijv WC ?) ,maar ik vraag me af hoeveel kaartjes (zoals die van mij) die zonder al te veel tweaken al flink veel problemen geven en eigenlijk gewoon rijp zijn voor de videokaarten jacht velden.
Weet iemand het antwoord al?Ey ik heb ff een probleempje:
Ik heb een XFX 6800LE v1.2 met alles op standaard staan (dus 8x1,4 , standaard clock speeds).
Nu zie ik in de 3dmark03 test altijd bij Troll's Lair, helemaal aan het eind van deze test, enkele onregelmatig knipperende witte puntjes, bij de schouder van de troll.
Betekent dit dat één van mijn standaard pipes of vertexes kapot is?
[ Voor 55% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-12-2004 20:13 ]
NOSIG
De voeding condensators op een geforce 6800LE zijn die veel kleiner dan op een GT/Ultra??DaWaN schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:46:
[...]
Ja, waarom denk je dat GT/Ultra zo'n koeler hebben op de mosfet's ? Je wilt ook niet weten hoeveel watt er door die chipjes gaat met 1,4V en 440 mhz Core.....
Verwijderd
netjes hoor.Die koeler is trouwens ook wel erg vet qua looks zit er nou ook nog een ledje in of vegis ik me........
edit al zit je geloof ik wel in het verkeerde topic want mijn 6800 heeft geen 256 mb. en geen dubbele molex, maar het zal mijn onkennis wel zijn dat ik niet weet dat deze kaart ook met dubbele molex word geleverd en 256 mb

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 19:33 ]
Verwijderd
Ik zou zeggen flash naar een asus ultra bios aangepast met de pipelines. Je hebtultra pcb dus dat moet kunnen! Dan haal je vette scores man!
Btw ik haal met mijn nu @ 16x6 met 420/900 4600
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 19:35 ]
Verwijderd
welke 6800ultra bios zou misschien kunnen werken?Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:32:
Ik zou zeggen flash naar een asus ultra bios aangepast met de pipelines. Je hebtultra pcb dus dat moet kunnen! Dan haal je vette scores man!
Ik heb hem pas een paar dagen
Wil het dan wel meteen goed doen
De Asus V9999 Geforce 6800 128Mb ziet er toch precies hetzelfde uit? En is deze heel erg veel langzamer dan de Gamers Edition?\
MvG. JAck©©
MvG. JAck©©
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Verwijderd
nee je hebt gelijk, maar omdat ik dit zo'n leuk en nuttig topic vindt...Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:31:
*jaloerst*
kom ik aan met mijn brakke xfx 6800 met een lieve score van 530
(and dropping)
netjes hoor.Die koeler is trouwens ook wel erg vet qua looks zit er nou ook nog een ledje in of vegis ik me........
edit al zit je geloof ik wel in het verkeerde topic want mijn 6800 heeft geen 256 mb. en geen dubbele molex, maar het zal mijn onkennis wel zijn dat ik niet weet dat deze kaart ook met dubbele molex word geleverd en 256 mb![]()
Tuurlijk is een 6800Ultra bios goed, PCB is gewoon van een ultra, alleen zit er een 6800NU core op, maar als ie 16,6 doet kan je gewoon bios flashen hoorVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:43:
[...]
welke 6800ultra bios zou misschien kunnen werken?
Ik heb hem pas een paar dagen![]()
Wil het dan wel meteen goed doen
offtopic:
Grr, weer eens op mn broertjes account gereageerd
[ Voor 9% gewijzigd door Rynji op 02-12-2004 19:49 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
moet even ergens een pc fixen, maar als ik dan terug ben ga ik een biosje zoeken en erop knallenT!m0n schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:48:
[...]
Tuurlijk is een 6800Ultra bios goed, PCB is gewoon van een ultra, alleen zit er een 6800NU core op, maar als ie 16,6 doet kan je gewoon bios flashen hoor
offtopic:
Verwijderd
Je moet eerst een kladblk bestandje maken met dit erin:
(zonder dat grijze natuurlijk)
Dat noem je een bijv. (als het maar .rts is) 16x6.rts Dan download je deze bios:
http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=189
Dan open je dat 16x6.rts bestandje met rivatuner en dan druk je daar onderin ergens op ok ofz (er is maar 1 knop) en dan zegt hij succesfully pathed ofzo. Dan is je bios aagepast en dan flash je hem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [Common] SrcFile = *.rom BakFile = %filename%.old PlugIns = ,BIOSChecksumGenerator Src0 = 5F 10 C0 00 00 00 FF FF FF FF 00 00 00 00 20 C0 00 00 00 00 00 00 SCM0 = FF FF FF FF FF FF 00 00 00 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF Dst0 = 5F 10 C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 20 C0 00 00 00 00 00 00 |
(zonder dat grijze natuurlijk)
Dat noem je een bijv. (als het maar .rts is) 16x6.rts Dan download je deze bios:
http://www.mvktech.net/in...rent=folder&filecatid=189
Dan open je dat 16x6.rts bestandje met rivatuner en dan druk je daar onderin ergens op ok ofz (er is maar 1 knop) en dan zegt hij succesfully pathed ofzo. Dan is je bios aagepast en dan flash je hem.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 19:58 ]
Verwijderd
Same here,Venxir schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:11:
ach mijn leadtek 6800LE piept ook met 3dmark2005, is normaal dus
was me gister ook al opgevallen en lichte piep, of eigenlijk geratel op een hoge toon. Hij maakt dit geluid eigenlijk alleen maar als er een nieuw beeld moet worden opgebouwd. Onder het scrollen valt het wel op want als je stopt is het gelijk weg.
Bij mij is het niet zo storend dat het boven de rest van het systeem uit komt, zeker niet met de kast dicht. Maar als tie hierdoor eerder op is ... zit toch een jaar garantie op..
Verwijderd
Geeft wel een mooi efect lijkt me.strakke kaart iigVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:36:
voor de liefhebber, de ledjes!
leuk plaatje
NJH schat wat doe je in dit topic? je hebt niets dat op een 6800LE lijkt
Kiss ur ass this way!: [rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 12[/rml]

hier mag natuurlijk ook:
[rml][ Contest] GoT 3DMark Challenge!! (Deel 3)[/rml]

edit: sowwy iemand heeft het al gezegd.... maar jij bent gemeen
met je dure kaart hier posten.....
Kiss ur ass this way!: [rml][ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 12[/rml]

hier mag natuurlijk ook:
[rml][ Contest] GoT 3DMark Challenge!! (Deel 3)[/rml]
edit: sowwy iemand heeft het al gezegd.... maar jij bent gemeen
[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 02-12-2004 20:08 ]
Verwijderd
jah bezorg ons maar een minderwaardigheidscomplex.Als ik mijn lieve echte LE heb geretouneerd en een *hopelijk* niuewe daarvooor in de plaats heb dan dan dan...ga ik verder met het krijgen van een minderwaardigheids complex.Maareh ruilen
ik zoek graag dat andere topic op.Jij krijgt mijn LE en gaat in dit "mooie" ejn nuttige topic verder patsen en ikga met jou kaart patsen in het behoorende topic....
deal?
anny way zullen we maar weer back on toppic gaan
anny way zullen we maar weer back on toppic gaan

Waar kan ik die gegevens aflezen, ik kan het helemaal niet vindenmr_a schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:37:
Moet je je clocks verlagen.![]()
Ik heb net ontdekt dat je ook last van throttling kan hebben zonder Silent Running meldingen:
[afbeelding]
Misschien moet ik hem dan maar op de 313 afconfigureren.
Of moet ik nog eens kijken of het voltage omhoog kan. In ieder geval heeft de NV5 precies geen effect, nul komma nul.
Verwijderd
Kom op we helpen die jongen/man met flashen. Laten we eerlijk zijn eerst was die geen LE topic, dat hebben ze ervan gemaakt maar eigenlijk was het een mod topic.
Naja ok...das waar. De mod geldt voor alle 6800 kaarten die al niet op max zijn.

@X800 (die geen X800 is
)
Zo
, neem jij ff m'n baantje over
?
Das normaal volgens mij, dat zag ik ook met mn Ti4200 enzo. Die demo is niet helemaal gladjes. Schaduw op dr arm is ook niet echt mooi afgewerkt etc...bigchristiaan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:55:
[...]
Nu zie ik in de 3dmark03 test altijd bij Troll's Lair, helemaal aan het eind van deze test, enkele onregelmatig knipperende witte puntjes, bij de schouder van de troll.
Weet iemand het antwoord al?
Das echt heeel vaag...alsof je kaart langzaamaan zn nachtkaarsje uitblaastVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:31:
*jaloerst*
kom ik aan met mijn brakke xfx 6800 met een lieve score van 530
(and dropping)
Tis de ASUS Gamers Edition, niet de Lamers Edition... Oops! Did I say that?edit al zit je geloof ik wel in het verkeerde topic want mijn 6800 heeft geen 256 mb. en geen dubbele molex, maar het zal mijn onkennis wel zijn dat ik niet weet dat deze kaart ook met dubbele molex word geleverd en 256 mb![]()

Niet echt zelfde...heel ander PCB. Hij wel wat trager... 12/5 @ 325 ipv 12/6 (niet 5 toch?) @ 350. Maar dus wel uber 256MB geheugen...jackoo1988 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:48:
De Asus V9999 Geforce 6800 128Mb ziet er toch precies hetzelfde uit? En is deze heel erg veel langzamer dan de Gamers Edition?
Er zijn hier enkele die er nog iets nuttigs tussendoor proberen te persen...Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:48:
[...]
nee je hebt gelijk, maar omdat ik dit zo'n leuk en nuttig topic vindt...
@X800 (die geen X800 is
Zo
ARG...BLAUW... iets waar ik alergies voor ben.... hebben ze dat ding ook in groenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:36:
voor de liefhebber, de ledjes!
[afbeelding]
Heb nog steeds niet aan nieuwe scores toegekomen.... vond een RAID 0 van @ * 80 gig MAxtor toch iets interresanter dan een NV5... als ik zo door ga gaat het nog wel ff duren
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Rivatuner > Target adapter -> Customize > Hardware monitoringlazrambo schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:45:
[...]
Waar kan ik die gegevens aflezen, ik kan het helemaal niet vinden
NVIDIA events:
Rechterklik op 'My Computer' > Manage > Event Vierwer > System
Dan filteren op NVIDIA: menu View > Filter > Event source "nv"
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
@ killalot over dat nachtkaarsje: dat vrees ik ook mijn laatste test was 524
.Hij gaat ook terug naar salland.Dit heeft van het begin al gespeeld denk ik maar door intensief testen en gamen is dit waarschijnlijk naar de voorgrond gekomen.Ik hoop zo snelmogelijk deze kaart de deur uit te doen en er een ander voor terug te krijgen.

Verwijderd
ben idd gewoon een mod aan het doen, en wil helemaal niet patsen ofzo (lijkt misschien zo) ik ben er gewoon blij mee thats all!
@radeonx800:
ik heb net die bios erin gestopt, maar merk geen verschil na reboot.
Kan ik ergens testen of hij daadwerkelijk veranderd is?
3dmark score was zo'n beetje gelijk
@radeonx800:
3dmark score was zo'n beetje gelijk
ik heb mijn leadtek geforce 6800 LE nu draaien met 8 pipelines
, had helaas meer gewild maja pech en ik heb gelukkig wel alle 6 vertex shaders
@ 350/750.
3dmark2003 geeft 7911 punten , is dit redelijk?
Specs:
Amd 64 3000+
512 mb Corsair ddr 400
k8t800
Leadtek geforce 6800 LE 128 mb
Win xp met SP2
nVidia ForceWare 67.03 beta
3dmark2003 geeft 7911 punten , is dit redelijk?
Specs:
Amd 64 3000+
512 mb Corsair ddr 400
k8t800
Leadtek geforce 6800 LE 128 mb
Win xp met SP2
nVidia ForceWare 67.03 beta
Verwijderd
LOL ach het is meer onze jaloers heid (beneide want het is je gegund) dan dat jij echt patst
Dat heb ik ook: de koeler van de NV5 blaast harder naar onder dan naar buiten toe.YoshiBignose schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:43:
ik voelde laatst aan mijn 6800le met nv5 en als je je hand onder de cooler houd dan voel je wind maar als ik hem bij dat pci slot erbuiten houd (waar het lucht uit moet) dan voel ik geen wind meer, vroeger was dit wel zo
Volgens mij hebben ze een foutje gemaakt bij het vormgeven van de airduct naar binnen toe:
De fan draait verkeerd om waardoor de lucht botst tegen de rand van de airduct. Dat is de reden dat de airflow van het 'direct heat exhaust system' niet zoveel is, terwijl het rondom de plek waar de fan zit wel stormt.
edit: hij draait goed. Check of hij draait zoals op de volgende afbeelding van arctic :

The good: we kunnen de nv5 modden door een deel van het plastic weg te zagen aan de onderkant van de fan. Hierdoor krijgen we luchtstroom over onze heethoofddige mosfets enzo.
EDIT: ik moet nog even goed kijken hoe de fan draait. Misschien draait hij wel niet volgens de pijltjes zoals ik ze getekend heb maar de andere kant op.... momentje.
idd. ik had het fout: wat me op het foute been zette hier was de ander vorm van zo'n excentrische fan t.o.v. een normale blazende fan.
The fan of all ATI or NV Silencer coolers should rotate clockwise.
Since a diagonal fan is used, the air is drawn in in a twister. This gives you the feeling of blowing air. Nevertheless the cooler is drawing air out of the case, even it is not a big amount
[ Voor 32% gewijzigd door mr_a op 02-12-2004 22:33 ]
@Venxir:
Ik heb nu 8162 marks. Zit op 12x1,6 @ 310/710 (ja ik ben nog bezig met overclocken
)
Ik wil nu een beetje aan het overklokken gaan. Kan ik gewoon auto-overclock doen, en dan kijken of-ie het een beetje doet, of moet ik vanaf het begin beginnen, en telkens in stapjes van 5 mhz kijken of-ie het nog goed doet? Scheelt wel een hoop tijd
Ik heb nu 8162 marks. Zit op 12x1,6 @ 310/710 (ja ik ben nog bezig met overclocken
Ik wil nu een beetje aan het overklokken gaan. Kan ik gewoon auto-overclock doen, en dan kijken of-ie het een beetje doet, of moet ik vanaf het begin beginnen, en telkens in stapjes van 5 mhz kijken of-ie het nog goed doet? Scheelt wel een hoop tijd
[ Voor 35% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-12-2004 22:23 ]
NOSIG
Fan draait ook andersom...Zo heb je dr natuurlijk geen bal aan. Zo dom zijn nu ook weer niet 
Hoewel sommige door een verkeerde montage wel verkeerd om draaiden. Dit was niet te fixen door het stekkertje om te draaien, zit een diode in (waarom ze DAT doen...don't ask me...).
@bigchristiaan
Ik doe gewoon auto-overclock, scheelt idd hoop tijd
. Nog nooit problemen mee gehad. Ook nog nooit arti's mee gezien. Maar misschien komt dat omdat ik nog een extra 10MHz van de detectie haal...
Hoewel sommige door een verkeerde montage wel verkeerd om draaiden. Dit was niet te fixen door het stekkertje om te draaien, zit een diode in (waarom ze DAT doen...don't ask me...).
@bigchristiaan
Ik doe gewoon auto-overclock, scheelt idd hoop tijd
RT opstarten, kijken wattie voor config geeft (na deinstalleren NVStrap)Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:55:
@radeonx800:
[ Voor 18% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 02-12-2004 22:38 ]
Verwijderd
ik heb al een tijdje een 6800LE van xfx die draait atm op 325/740 snelheid, met 16x1,5vp (1,6 werkt niet)
in CS:Source haal ik 90fps op 1024x768 met alle details op medium, hl2 speel ik op dezelfde settings maar ik haal maar 16fps (met uitschieters naar 60, maar dat is echt HEEL af en toe)
is dit een bekend probleem? en zo ja, hoe valt het op te lossen?
mijn verdere systeemspecs zijn:
P4 2,66ghz 533mhz fsb
512mb DDR pc2700
1x 80gb IDE Maxtor HDD
1x 160gb SATA Samsung HDD
ik baal er behoorlijk van dat de game niet fatsoenlijk wil draaien op mijn systeem, wat toch zou moeten kunnen met deze setup..
in CS:Source haal ik 90fps op 1024x768 met alle details op medium, hl2 speel ik op dezelfde settings maar ik haal maar 16fps (met uitschieters naar 60, maar dat is echt HEEL af en toe)
is dit een bekend probleem? en zo ja, hoe valt het op te lossen?
mijn verdere systeemspecs zijn:
P4 2,66ghz 533mhz fsb
512mb DDR pc2700
1x 80gb IDE Maxtor HDD
1x 160gb SATA Samsung HDD
ik baal er behoorlijk van dat de game niet fatsoenlijk wil draaien op mijn systeem, wat toch zou moeten kunnen met deze setup..
Nee, ik heb inderdaad door dat hij opzich goed draait. Maar toch is het niet echt veel lucht wat uit mijn kast geblazen wordt door de nv5.
Maar ik ben er achter (waarom de NV5 weinig lijkt te doen)!
Mijn NV5 "verliest" het van mijn casefans...
Ik heb in totaal naar buiten blazen: (Antec SX1030B )
2x 80mm casefans
2x 80mm in Tagan PSU
1x NV5 silencer
In totaal naar binnen blazen:
2x 80mm casefan, voorzien van een nogal belemmerend stoffilter. (type afzuigkap filter)
Alle 80 mm fans lopen over regelbare weerstanden en/of zijn temp. geregeld. Mijn kast is verder volledig luchtdicht dankzij geluidsdempingsmateriaal.
Netto betekent dit dat er een behoorlijke onderdruk in mijn kast is (meer naar buiten werkend vermogen dan naar binnen werkend vermogen).
Daarom moet de NV5 een extra barriere overwinnen bij het naar buiten blazen.
Ik heb net met strookjes papier die ik ter hoogte van de NV aan de kast bevestigd heb, geconstateerd dat de NV5 opeens veel harder gaat blazen als ik mijn kastdeur opendoe.
Dus dit kan het ook zijn, even voor die andere gast die meldde dat zijn NV5 niet zo hard meer blaast.
.
Maar ik ben er achter (waarom de NV5 weinig lijkt te doen)!
Mijn NV5 "verliest" het van mijn casefans...
Ik heb in totaal naar buiten blazen: (Antec SX1030B )
2x 80mm casefans
2x 80mm in Tagan PSU
1x NV5 silencer
In totaal naar binnen blazen:
2x 80mm casefan, voorzien van een nogal belemmerend stoffilter. (type afzuigkap filter)
Alle 80 mm fans lopen over regelbare weerstanden en/of zijn temp. geregeld. Mijn kast is verder volledig luchtdicht dankzij geluidsdempingsmateriaal.
Netto betekent dit dat er een behoorlijke onderdruk in mijn kast is (meer naar buiten werkend vermogen dan naar binnen werkend vermogen).
Daarom moet de NV5 een extra barriere overwinnen bij het naar buiten blazen.
Ik heb net met strookjes papier die ik ter hoogte van de NV aan de kast bevestigd heb, geconstateerd dat de NV5 opeens veel harder gaat blazen als ik mijn kastdeur opendoe.
Dus dit kan het ook zijn, even voor die andere gast die meldde dat zijn NV5 niet zo hard meer blaast.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_a op 02-12-2004 22:52 ]
Verwijderd
similar.Mijn xfx doet ook moeilijk en gaat streeds slechter presteren.Die van mij gaat daarom ook terug.Wat de oplossing is of wat het probleem is al sla je me lek bij mij word het gewoon steeds erger qua prestatie verlies.
Verwijderd
prestatieverlies heb ik niet echt als ik kijk naar andere games, net ut2k4 speelde ik nog op 1024x768 alles op high. en ook far cry speel ik vloeiend. half-life 2 zou hierop geen uitzondering moeten zijn lijkt me, en aangezien ik een groot HL fan ben, en graag Hl2 wil spelen (en dan bedoel ik vloeiend) omdat ik wil zien of het tegen het origineel kan opboksen, wil ik graag een oplossing
je kan autoklok doen.. maar bij geeft ie dan maar 340/760 aan... (12x6) zelf draai ik op 410/780 dus handmatig overklokken lijkt me wat makkelijker...bigchristiaan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:22:
@Venxir:
Ik heb nu 8162 marks. Zit op 12x1,6 @ 310/710 (ja ik ben nog bezig met overclocken)
No signature required.
HL2 is qua graphics ed niet te vergelijken met UT2K4 en Farcry.... deze games zijn namelijk veel meer eisentrekkers en vergen veel meer van je graka. HL2 is makkelijk met een GF4 op 800x600 spelen..Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:59:
prestatieverlies heb ik niet echt als ik kijk naar andere games, net ut2k4 speelde ik nog op 1024x768 alles op high. en ook far cry speel ik vloeiend. half-life 2 zou hierop geen uitzondering moeten zijn lijkt me, en aangezien ik een groot HL fan ben, en graag Hl2 wil spelen (en dan bedoel ik vloeiend) omdat ik wil zien of het tegen het origineel kan opboksen, wil ik graag een oplossing
Verwijderd
deze screens zijn van na de bios flash,
bij de rode cirkel zie ik nu A1 staan, ik kan mij niet herinneren dat dat er al stond,
verder staat hij na het opnieuw installeren van nvstrap toch nog op 12.
heeft iemand nog tips en of hints?
bij de rode cirkel zie ik nu A1 staan, ik kan mij niet herinneren dat dat er al stond,
verder staat hij na het opnieuw installeren van nvstrap toch nog op 12.
heeft iemand nog tips en of hints?

Verwijderd
1x4;1vp gaf mij 2600 3dmark03 punten. Ik was alleen vergeten AA en FSA uit te zetten...
Mijn core werd alleen behoorlijk heet (51 graden), dus ik wilde er niet meer tests op los laten.
Over de NFSU2 arti's )40 posts geleden: het kan ook aan het spel liggen. Far Cry gaf ook arti's, totdat ik hem update naar 1.3
toen deed hij het goed. Ik weet niet waar jij NFSU2 vandaan hebt....
waarschijnlijk dezelfde plek waar ik hem vandaan heb ;-)

Mijn core werd alleen behoorlijk heet (51 graden), dus ik wilde er niet meer tests op los laten.
Over de NFSU2 arti's )40 posts geleden: het kan ook aan het spel liggen. Far Cry gaf ook arti's, totdat ik hem update naar 1.3
Ik speel HL2 op 1024 met details op medium tot max (sommige medium, meeste max) en dan geforced 2x AA en 8x AF aan en speel zonder framedrops rond de 60fps (de max waar ie op kan, vsync aan op m'n tfttje). De 6800LE zou het met beetje unlocken en OC'en moeten trekken zo!
P4 2.8, 1024MB ram in dual channel, 2 x 120GB sata in raid0, onboard sound. M'n 6800LE draait op 16 pipes en 6 shaders, 400mhz core en 900 mhz mem.
P4 2.8, 1024MB ram in dual channel, 2 x 120GB sata in raid0, onboard sound. M'n 6800LE draait op 16 pipes en 6 shaders, 400mhz core en 900 mhz mem.
Mijn 6800LE geeft nu paars licht in de source stress test, is dat vertex of pixelpipeline of heb ik mn kaartje gemold 
(voor het avontuur met het 1,4v bios deed ie dit dus niet op 12,6
(voor het avontuur met het 1,4v bios deed ie dit dus niet op 12,6
[ Voor 23% gewijzigd door DaWaN op 02-12-2004 23:09 ]
En nu ben ik heeeeel benieuwd: heb jij stock koeler of NV5?M3rcury schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:00:
[...]
je kan autoklok doen.. maar bij geeft ie dan maar 340/760 aan... (12x6) zelf draai ik op 410/780 dus handmatig overklokken lijkt me wat makkelijker...
@nielsbothof:
Ja het moet wel aan het spel liggen, want als ik m'n kaart helemaal standaard zet, heb ik het nog. Het lijkt ook niet echt op een typisch artifact
NOSIG
Verwijderd
51graden is niet echt heet voor een vga kaartje toch?Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:05:
1x4;1vp gaf mij 2600 3dmark03 punten. Ik was alleen vergeten AA en FSA uit te zetten...![]()
![]()
Over de NFSU2 arti's )40 posts geleden: het kan ook aan het spel liggen. Far Cry gaf ook arti's, totdat ik hem update naar 1.3![]()
toen deed hij het goed. Ik weet niet waar jij NFSU2 vandaan hebt....
![]()
waarschijnlijk dezelfde plek waar ik hem vandaan heb ;-)
hier is hij stock al 51 en ram 50
edit:
speel nu voor het eerst NFSU2 op mijn nieuwe kaart (vergeleken met de fx5700) is ie mooooi!
echt zo chill
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:16 ]
Ik ga binnenkort (hangt af van een inkoopactie die maar niet wil vlotten) ook een GF6800LE aanschaffen. Maar ik hoorde dat die nog wel luidruchtig wil zijn. Dus wou ik zowiezo wel een andere koeler erop planten. Maar welke kan ik er beter op planten, dat zalman blok (met extrafan) of de artic silencer. Ik zag net dat de mosfets nogal warm willen worden, maar koelt de zalman dat beter als de artic?
Goh...en hoe komt dat toch? Coolbits clockt lekker door totie ergens iets tegenkomt en haalt er dan 10MHz vanaf, core en mem (DDR, dus 20). 760 = 380MHz right? Je zegt zelf niet verder te kunnen dan 780 = 390MHz. 390 - 380 =....10MHz!! Dus dat was het waar de test over viel (makkie te testen door 1 vd 2 ff 10/20MHz ofzo op te schroeven). Als je dan 340 als core in je BIOS had gezet (deze is tenslotte kennelijk veilig), zou je zien dat bij de volgende test de kaart 380/760 o.i.d. had gegeven. Niet meteen de test de schuld geven...ik vind dattie het prima doet. Maar het overclocken van core en mem tegelijk ben ik idd ook niet zo dol op, je weet het niet zeker..maar het is te 'omzeilen'.M3rcury schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:00:
[...]
je kan autoklok doen.. maar bij geeft ie dan maar 340/760 aan... (12x6) zelf draai ik op 410/780 dus handmatig overklokken lijkt me wat makkelijker...
Die hoort er, is de core revisie gloof ik, toch?Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:04:
Das balen...ff wachten tot Unwinder (maker RT) het heeft uitgepuzzled hoe het moetverder staat hij na het opnieuw installeren van nvstrap toch nog op 12.
]
jammer dat ik nu last van die stotter problemen bij HL2 heb, maja ff wachten op een wel werkende patch.
ik ben nu beetje al een prielen met de tv-out van de xfx.
Kan ik de goede afstel opties niet vinden? of is de nvndia chip gewoon een stuk slechter dan de conexant die op me ti4200 zat.
Die was iig haarscherp te krijgen met wat opties in tvtool.
Nu geeft ie een melding dat nvidia de opties verborgen houd voor tv-tool.
Kan ik de goede afstel opties niet vinden? of is de nvndia chip gewoon een stuk slechter dan de conexant die op me ti4200 zat.
Die was iig haarscherp te krijgen met wat opties in tvtool.
Nu geeft ie een melding dat nvidia de opties verborgen houd voor tv-tool.
hallo
Het hoort hier misschien niet helemaal...maar aangezien er zoveel naar gevraagd wordt:
6600GT vs 6800LE
Met een link naar de bron
en [url=6800LE voor PCI Express...denk het niet. Hebben ze de 6600(GT) al voor, met nog es een chip erbij om um compatible te maken....is het niet waard
Denk verder dat aardig wat hier wel in geinteresseerd zijn:
6600GT vs 6800LE
En nog ene
Die 6600GT komt aardig in de buurt int begin....daarna kicktie de LE compleet ;'(. Was ook eigenlijk wel beetje te verwachten met beide 8 pipes, maar wel 150MHz verschil. 6600GT komt soms zelfs heeeel dicht in de buurt van de 6800NU en lijkt mij betere keus...als je meer dan 200 voor een LE hebt neergeteld en geen extra pipes werkend hebt...kon je je geld beter besteden... imho
Die 6600GT komt aardig in de buurt int begin....daarna kicktie de LE compleet ;'(. Was ook eigenlijk wel beetje te verwachten met beide 8 pipes, maar wel 150MHz verschil. 6600GT komt soms zelfs heeeel dicht in de buurt van de 6800NU en lijkt mij betere keus...als je meer dan 200 voor een LE hebt neergeteld en geen extra pipes werkend hebt...kon je je geld beter besteden... imho
(PCI-Express/AGP van de 6600GT maakt (nagenoeg) niks uit , net als AGP4x n AGP8x (als kaarten al AGP8x niet vollop gebruiken...AGP16x (PCI-Ex) wel zeker
...), enige dat de AGP versie ietsie trager maakt is het 900MHz RAM ipv 1000MHz, maar kvraag me af hoelang dat zo blijft)
6600GT vs 6800LE
en [url=6800LE voor PCI Express...denk het niet. Hebben ze de 6600(GT) al voor, met nog es een chip erbij om um compatible te maken....is het niet waard
Denk verder dat aardig wat hier wel in geinteresseerd zijn:
6600GT vs 6800LE
En nog ene
(PCI-Express/AGP van de 6600GT maakt (nagenoeg) niks uit , net als AGP4x n AGP8x (als kaarten al AGP8x niet vollop gebruiken...AGP16x (PCI-Ex) wel zeker

[ Voor 47% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 03-12-2004 00:48 ]
Je hebt het hier wel over de PCI-E versie. Het lijkt me dat die prestatie's wel verschillen van de agp versie-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:17:
Het hoort hier misschien niet helemaal...maar aangezien er zoveel naar gevraagd wordt:
6600GT vs 6800LE
Vandaag een Leadtek 6800LE gekocht voor 219 euries, deze ter vervanging van mijn dode XFX. Ikke aansluiten en gelijk zonder ook maar iets te hebben gedaan groene strepen over het hele scherm en continu, vooral als er donkere kleuren zijn. Heb ik weer... dacht ik. Drivers enzovoort verwijderen en opnieuwNou, voordat ik hem terug wilde brengen heb ik nog wel ff gekeken wat ik kon unlocken, dat bleek alles te zijn met exact dezelfde groene strepen.
Ik heb even lopen googlen en toen kwam ik op het idee om mijn crt-monitor via het verloopstukje op de DVI aan te sluiten... en jawel!! Geen groene strepen meer
Oftewel, zou het dan toch stof zijn dat in de crt aansluiting op de videkaart zat?? Ik vind het een vreemde zaak, maar mijn beeld is weer in orde. Snelle OC test in RT gaf al 400/920 dus dat biedt perspectief 
Overigens heb ik het gevoel dat de koeler een heel stuk beter is dan de XFX (kan ook bijna niet anders
). Idle 58 graden in slecht geventileerde kast, krijg mijn case-fan niet aan
. De koeler koelt ook veel meer, geheugen o.a. en groot gedeelte van de achterkant ook. Stressed 3dmark ging temp maar paar graden omhoog. Nadere info zal volgen.
Ik heb even lopen googlen en toen kwam ik op het idee om mijn crt-monitor via het verloopstukje op de DVI aan te sluiten... en jawel!! Geen groene strepen meer
Overigens heb ik het gevoel dat de koeler een heel stuk beter is dan de XFX (kan ook bijna niet anders
pepernooot
't is maar hoe je het bekijkt. de NV40 blijft een krachtiger core, dat zie je aan dat hij zich wel handhaaft bij volledige reso's en 4xFSAA en anisotropisch filteren. 8 pipes @ 300 MHz is dan net zo snel als 8 pipes @ 500 MHz, waarschijnlijk door de extra memory bandbreedte voor de LE.-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:17:
Voor de rest, als het niet memory bound is, dan lijkt de GT een stukkie sneller jah, maar om nou te zeggen dat een 8 pipes LE een miskoop is voor 200 euro,,, nee hoor!.
Ik zou zeker niet overhaast een nieuwe voeding aanschaffen. Heb dat zelf wel gedaan (470 watt Enermax), en zelfs naar een nieuw mobo + cpu ge-upgrade, meerdere Windows installaties en ik weet niet allemaal wat nog meer; het ligt toch echt aan de grafische kaart. Mijn XFX 6800LE BLIJFT in ieder geval "op zwart gaan". (beeld uit, reset knopt doet ook niks meer, alleen power uit/aan helpt nog) in Halflife 2 en sommige andere 3d apps als 3dMark 2005. Dit is op standaard clock, standaard geheugenfrequentie, geen pipes unlocked of wat dan ook. De kaart heeft een tijdje op 12 pipes gelopen, maar is verder nauwelijks overclocked geweest, omdat ik 300 MHz core wel snel genoeg vond. Aan voltages is in ieder geval nooit wat getweaked, de BIOS is nog steeds de originele. Verbazend genoeg zijn er ook games die wel zonder makken lopen, Doom 3 heb ik er mee uitgespeeld; MET 12/6 pipes.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:08:
Nou even een ontzettende lekenvraag hoor, dus niet allemaal gaan schelden:
Ik heb in 3D-apps met mijn XFX 6800 LE ook voortdurend lock-ups. Alles is langzamerhand vervangen behalve de voeding, een FSP-Group 300-60THN-P (300 W).
Aan mijn systeem hangen nogal wat apparaten, en hoe meer ik er aan sloot, hoe meer problemen. Moet dus de voeding zijn lijkt me.
Overweeg nu een Tagan 380 of 480 aan te schaffen. Kan ik die zelf eennvoudig plaatsen? Zit er bijvoorbeeld een duidelijke handleiding bij voor leken op elektronisch gebied? Of moet ik daarvoor langs de winkel?
Het enige wat bij mij helpt om HL2 speelbaar te maken, is het LE geheugen underclocken naar ongeveer 460 (!) MHz. Tussen 460-700 (gedeeltelijk ruim ONDER de default clock dus) kan ik hem niet zetten, omdat ie dan roept dat "internal frequency test failed" is. Opmerkelijk genoeg, als ik hem vraag de optimale frequentie zelf te kiezen komt ie uit op zo'n 730 MHz, maar ik kan dan geen Halflife 2 spelen omdat hij na 1 seconde reboot.
Enig googlen ("6800LE underclock") leert me dat precies dezelfde problemen op dit moment veel vaker voor komen, oa. ook met Gainward en MSI kaarten. Er is iets behoorlijk brak met de 6800LE, en ik ben nu aan het afwachten of er meer bekend over wordt en of misschien een BIOS update gaat helpen; anders moet hij toch echt terug.
Verwijderd
ik denk dat dat probleem eerder gezocht moet worden bij de voeding, meestal als de pc reboot bij een stressende applicatie of zware 3d game zuigt de kaart meer voeding, als hij dit niet krijgt dan reboot ie gewoon, dat had ik ook.
kijk eens of de molex van je videokaart op een lijn zit die nergens anders op aan gesloten zit, dat wil soms nog wel eens helpen.
kijk eens of de molex van je videokaart op een lijn zit die nergens anders op aan gesloten zit, dat wil soms nog wel eens helpen.
Verwijderd
zou kunnen hoor, maar het is mij nooit opgevallen-Sir_Killalot- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:32:
[...]
Die hoort er, is de core revisie gloof ik, toch?
[...]
Das balen...ff wachten tot Unwinder (maker RT) het heeft uitgepuzzled hoe het moet.
Ik hoop dat unwinder vooruitgang boekt
Kan ik ergens zien hoe ver hij is?
Dat zou ik ook denken, als ik niet 3 kwaliteits voedingen, namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:02:
ik denk dat dat probleem eerder gezocht moet worden bij de voeding, meestal als de pc reboot bij een stressende applicatie of zware 3d game zuigt de kaart meer voeding, als hij dit niet krijgt dan reboot ie gewoon, dat had ik ook.
1)300 Watt Antec
2)Zalman 400 Watt
3)Enermax 470 Watt voeding met > 30 A op de 12V lijn
had geprobeerd. Op een aparte molex, in een minimaal systeem met alleen mobo, cpu, 1 HD, 1 dimmetje uiteraard. Het is niet de voeding, punt.
Edit: en ook niet het mobo (heb Asus a7n8x geprobeerd, met XP2500+, en een MSI Neo2 met A64 3000+). En ook niet het geheugen, ook 2 verschillende Kingston dimms geprobeerd in beide mobo's. En 2 harde schijven. De 6800 LE is gefuckt.
[ Voor 14% gewijzigd door Meister op 03-12-2004 09:26 ]
Ik heb ook hetzelfde probleem, soms krijg ik met games gewoon een zwart beeld maar het is niet zo dat hij opnieuw start. De Computer doet het nog wel maar het beeld blijft zwart en ik kan dan alleen maar hardware matig resetten.Meister schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:21:
[...]
Dat zou ik ook denken, als ik niet 3 kwaliteits voedingen, namelijk
1)300 Watt Antec
2)Zalman 400 Watt
3)Enermax 470 Watt voeding met > 30 A op de 12V lijn
had geprobeerd. Op een aparte molex, in een minimaal systeem met alleen mobo, cpu, 1 HD, 1 dimmetje uiteraard. Het is niet de voeding, punt.
Edit: en ook niet het mobo (heb Asus a7n8x geprobeerd, met XP2500+, en een MSI Neo2 met A64 3000+). En ook niet het geheugen, ook 2 verschillende Kingston dimms geprobeerd in beide mobo's. En 2 harde schijven. De 6800 LE is gefuckt.

Terugbrengen die hap, op die BIOS update kan je wachten tot Sint Juttemus...
Het is ook geen BIOS probleem als ik dat zo las van die Gainward kaarten. Verschillende BIOSen van andere merken deden precies hetzelfde.Alleen mem underclocken hielp.
Overigens zat daar wel een BIOS in die net ietsie nieuwer is dan de XFX (xx.04 ipv xx.03)
Het is ook geen BIOS probleem als ik dat zo las van die Gainward kaarten. Verschillende BIOSen van andere merken deden precies hetzelfde.Alleen mem underclocken hielp.
Overigens zat daar wel een BIOS in die net ietsie nieuwer is dan de XFX (xx.04 ipv xx.03)
Komt me bekend voor. Heb dit ook met Halflife 2 gehad. Beeld op zwart, geluid blijft hakkelen voor een tijdje. Door op de reset knop te duwen start je pc wel opnieuw op maar het beeld blijft op zwart! Na de pc uit te hebben gezet en opnieuw op te starten deed ie het wel weer. Vaag!:(
Heb dit trouwens maar 1x gehad.
Ook hoor ik een condensator piepen als ik PCmark04 draai (geloof bij die refreshrate test?) Verder bij andere progjes geen problemen. En die arties van NFS U2 liggen voor een groot gedeelte aan het spel en de drivers van nvidia.
Heb dit trouwens maar 1x gehad.
Ook hoor ik een condensator piepen als ik PCmark04 draai (geloof bij die refreshrate test?) Verder bij andere progjes geen problemen. En die arties van NFS U2 liggen voor een groot gedeelte aan het spel en de drivers van nvidia.
Verwijderd
mijn lieve (maar voor mij ondertussen een beetje gehate)6800 LE gaat vandaag op de bus terug naar salland.Ik hoop een niuewe kaart te krijgen waar ik een betere "relatie"mee krijg dan met deze.Ik kon nog kieze voor een eventuele andere kaart.Maar deze is zo leuk
dus toch maar niet

Dit topic is gesloten.