Ik ga morgen toch maar eens me stock koeler loshalen en kijken of ik hem kan vervangen door iets wat beter koelt.
Hij wordt nu al 62 graden in windows
stressed tegen de 67 - 68 graden. Denk niet dat die transistion L2 -> L1 problemen daardoor komen, want dat gebeurt ook gewoon als ie 'cold' is.
En voor mensen die over het 6600 verhaal beginnen, vergeet niet dat de NV40 core toch alweer een oudje is, en het is altijd zo dat als er weer iets nieuws komt dat het weer sneller en beter is dan de oude types. En aangezien er straks alleen nog maar 6600 chips uit de fabrieken rollen worden die kaarten een stuk voordeliger.
De vraag is of de 6600 chip net zo goed te unlocken en clocken is als de 6800LE serie. Want geef toe, de kaart is zeker niet slecht en sommige zijn enorm leuk te clocken met 400/900 maar het grote voordeel zit hem in die 8 pipes en 2 vertexes.
Ik denk toch dat veel mensen hem hierom gekocht hebben en altijd hoopte dat ze hem totaal konden unlocken.
Ik zat een maand geleden nog te twijfelen tussen een 5900XT en een 9800XT videokaart totdat ik de 6800le thread tegenkwam.
Uiteindelijk zal de 6600 goedkoper zijn dan de 6800le en nog wel sneller ook.
Maar is het niet zo dat je het langst wil genieten van je duur verdiende centjes. En met een zwaar overbelastte videokaart nog flink ass-kicken is toch gewoon relaxt.
Toch wel opvallend hoeveel problemen en dode kaarten we al hebben. Ik vraag me af hoeveel 1,2v core slijtage veroorzaakt. Blijkbaar is 1,4v zo niet goed voor je kaart dat hij binnen afziende tijd om het leven gaat.
We wachten op de eerste 1,2v kaarten die problemen geven

Daarna komen de @ stock 1,1v doorgebrande kaarten
Denk trouwens niet dat alleen het voltage problemen geeft, maar vooral ook de warmte. Ik lees steeds dat een defecte kaart weinig zichtbare schade heeft. Nou is het toch vaak zo dat er of een chip, of een condensator oid doorbrandt bij een hoger voltage probleem. Het zou maar zo kunnen dat de core intern gewoon te warm geworden was en doorgebrand. Of enorme slijtage van de 1,4v zou ook kunnen.
Een goede koeling bij een 6800LE@overclock is in ieder geval een aanrader en eigenlijk een must. Een stock kaart wordt al behoorlijk warm en een paar case-fans zou niet overbodig zijn.
Trust me, you don't wanna be the next that says: "Victim number 5

" (or where the hell are we anyway on the bodycount

)