Het 6800LE topic Deel 11

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:54:
Terugbrengen die hap, op die BIOS update kan je wachten tot Sint Juttemus...
Het is ook geen BIOS probleem als ik dat zo las van die Gainward kaarten. Verschillende BIOSen van andere merken deden precies hetzelfde.Alleen mem underclocken hielp.
Overigens zat daar wel een BIOS in die net ietsie nieuwer is dan de XFX (xx.04 ipv xx.03)
Nu zeg je me wat :| , ik heb er een NV5 Silencer opgezet, ik kan wel die oude koeler er weer opzetten maar ik denk dat ze e rwel achterkomen dat er een ander koeler op is gekomen.
Dan valt het niet meer onder de garantie denk ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
zeg je zowat..... garantie!
Ik heb zelf wat geschuurd aan die orginele koeler.... voor een beter contact met de core (zonder die verflaag). Ik vraag me af of ze dat wel controleren. En ja er zijn genoeg kaarten reeds teruggebracht...... misschien heb jij hem wel zo gekocht??? 8)7.
Ik kijk me dit zelf nog effe aan, anders probeer ik hem toch ook om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb unwinder gemailed over die protectie en ben benieuwd of ik er wat van hoor :)

als ik antwoord heb dan laat ik het jullie weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
lancelot46 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:54:
zeg je zowat..... garantie!
Ik heb zelf wat geschuurd aan die orginele koeler.... voor een beter contact met de core (zonder die verflaag). Ik vraag me af of ze dat wel controleren. En ja er zijn genoeg kaarten reeds teruggebracht...... misschien heb jij hem wel zo gekocht??? 8)7.
Ik kijk me dit zelf nog effe aan, anders probeer ik hem toch ook om te ruilen.
Dit is mijn tweede XFX kaart, de eerste die ik kreeg kon ik niks unlocken en met de normale 8 pipes kreeg ik al arti's, die heb ik teruggebracht en ik mocht een nieuwe meenemen. Het gebeurt niet altijd bij mij maar soms spontaan als ik een game wil starten :? . Ik weet dus ook niet hoe ik het moet bewijzen dat hij steeds vastloopt en zwart beeld vertoond. Ik zie het al voor me, sta ik daar 2 uur aan het Counterstriken en gebeurt er niets |:( .

Dan moet ik maar een camera plaatsen op mijn buro die het opneemt, als er weer zoiets gebeurt. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door lazrambo op 03-12-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-10 17:37

DesertShooter

Afgekickt

Ik zie op mvktech.net een Aopen 6800U 256 mb Rev. 2 Bios staan..

Kan ik die gebruiken voor mijn Aopen 6800Le 128 mb Rev 3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:09:
heb unwinder gemailed over die protectie en ben benieuwd of ik er wat van hoor :)

als ik antwoord heb dan laat ik het jullie weten
Dus hij deedt het uberhaupt niet met 16 pipes? vandaar dat de score zo laag uitviel. Had je hem wel aangepast met het scriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 11:09
eergisteren ook een 6800LE van Leadtek gekocht, voor 209 euro :)
ben me daags ervoor al gaan verdiepen in het activeren van de uitgeschakelde pipes.
maar voelde na een dik uur lezen de behoefte naar grote hoeveelheden narcotica stijgen,
dus ben maar gestopt.
ik haalde in 3dmark03 op een XP1800+ met 1 gig PC2100 @agp4x
5280 3dmarks.
wat me meer interesseerde is dat ik alles weer zonder me te schamen op m'n 19" beelkanon kan spelen :)

ik heb gezocht, gelezen, teveel koffie gedronken,
maar kan iemand mij een duidelijke (liefst nederlandse, engels mag ook) guide wijzen naar het unlocken van de pipes.

Thank you!
matho

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 14:31
matho schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:47:
ben me daags ervoor al gaan verdiepen in het activeren van de uitgeschakelde pipes.
maar voelde na een dik uur lezen de behoefte naar grote hoeveelheden narcotica stijgen,
dus ben maar gestopt.
5280 3dmarks.
wat me meer interesseerde is dat ik alles weer zonder me te schamen op m'n 19" beelkanon kan spelen :)

maar kan iemand mij een duidelijke (liefst nederlandse, engels mag ook) guide wijzen naar het unlocken van de pipes.

Thank you!
matho
duidelijker dan de startpost wordt het niet, lees die eens door ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
dus ben maar gestopt.
5280 3dmarks.

Thank you!
matho
!!!!!!!TS!!!!!!!!!! = Topic Start!!! |:( |:( |:( BETER KUN JE HET NIET KRIJGEN / VINDEN

(sorry... net te laat!)

@ Lazrambo:

Bij een goed zaak, en met een beetje overtuigingskracht mag dit geen probleem zijn. Klant is koning... en ze zullen / mogen dit niet in twijfel trekken. (en daarbij dien je je als winkel te verdiepen in je producten. Daarom moeten ze weten dat dit een probleem is met die 6800le!)

[ Voor 17% gewijzigd door lancelot46 op 03-12-2004 13:05 . Reden: zu spät1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar het tweede bericht van deze topic. Gebruik hiervoor het scrol-wieltje van je muis, of de pijltjes naar beneden. Op een gegeven moment zal je "De Rivatuner Tutorial" in dikke letters tegen komen. Probeer dat stuk te lezen, zet eventueel je monitor aan als het beeld zwart blijft. Heel veel succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
knake dat ik HL2 ook niet mooi werkend krijg, ze moeten echt een patch uitbrengen.

Ik ga zo maar es proberen de 1,2 v te krijgen en ff me oc verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:36:
[...]

Dus hij deedt het uberhaupt niet met 16 pipes? vandaar dat de score zo laag uitviel. Had je hem wel aangepast met het scriptje?
die score is dus op 12 pipes :(

opzich gaat de score nog wel als je bedenkt dat het 12 pipes zijn :P

dat rts scriptje bedoel je?
ja die heb ik gerunned, heeft een bios geflashed en de oude in .bak weg geschreven.

Misschien weet je nog een trucje?

heb ondertussen antwoord van unwinder:
Sorry, I have no info about new protection implementation, as well as I
don't have such samples for closer examining this protection. But I'm afraid
that it will not be possible to work around it. If NV bothered to _change_
PCB / GPU to protect it form softmodding, I'm almost sure that they didn't
wasted resources and did it for sure to exclude risk of softmodding with
100% warranty.
denk dus dat hij mij ietsjes verkeerd heeft begrepen, en heb ondertussen terug gemailed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NJH,

Als het al zo mocht zijn(nieuwe blocking methode), op welke kaarten is dat dan van toepassing?

XFX,ASUS,AOPEN,LEADTEK?
Revisie?

Dit natuurlijk belangrijke info die in kaart gebracht moet worden. Voor potentiele kopers...

Ik denk het niet NJH, unwinder zet het er toch duidelijk in.
Hij heeft geen kaart die gelockt zou zijn dus kan hem niet bestuderen. Als het waar is dat NV dat heeft gelocked, dan denkt hij dat hij er niet om heen kan werken. Klaar als een klontje 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was er ook blij mee toen ik hem voor het eerst in mn pc stopte, eindelijk fatsoenlijk gamen ha!

ho maar, kaart deels aangeschaft om doom3 en HL2 te kunnen spelen, dus nu heb ik 50% mn zin want spelen op 16fps noem ik niet ECHT spelen

dat van dat piepen, dat heb ik ook ja, een soort sirene achtig geluid, als ik mn pc dan reset doet ie het weer normaal.

ik heb het idee dat xfx gewoon de 6800LE heeft gemaakt met verotte 6800non-pro's, dat het dus gewoon afdankertjes zijn uit de normale 6800 serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:20:
NJH,

Als het al zo mocht zijn(nieuwe blocking methode), op welke kaarten is dat dan van toepassing?

XFX,ASUS,AOPEN,LEADTEK?
Revisie?

Dit natuurlijk belangrijke info die in kaart gebracht moet worden. Voor potentiele kopers...

Ik denk het niet NJH, unwinder zet het er toch duidelijk in.
Hij heeft geen kaart die gelockt zou zijn dus kan hem niet bestuderen. Als het waar is dat NV dat heeft gelocked, dan denkt hij dat hij er niet om heen kan werken. Klaar als een klontje 8)7
hoi,

ik heb meerdere berichten hier voorbij zien komen dat er misschien een nieuw locking systeem wordt gebruikt

ik zoek ze even voor je op...

hier misschien:
Verwijderd in "Het 6800LE topic Deel 11"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het begrijp is de kans aanwezig dat ik strx een niuewe kaart heb waar niks mee te doen valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:29:
als ik het begrijp is de kans aanwezig dat ik strx een niuewe kaart heb waar niks mee te doen valt ?
Mocht het zo zijn, ervan uitgaande dat dit klopt, en er op termijn geen softmod voor komt, dan betaal je idd alleen voor wat je krijgt. 8p's en 4v's. Dan heb je dus GEEN pech.

Je hebt toch ook GEEN pech als je een "Suzuki Alto" koopt en er blijkt GEEN "Ferarri Enzo" motor in te liggen. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 16:58
Wat kunnen jullie nu aanraden want wil nu toch echt een nieuwe videokaart, want veel nieuwe spellen doen het gewoonweg niet.

Ik heb nu een Geforce 2 GTS die het voor kort geweldig deed maar nu veel spellen niet meer lekker draait. Ik wil nu eigenlijk een 6800LE kopen maar XFX wordt slecht geleverd en die leadtek is ook al niet goed te verkrijgen en de vraag is als je die wel kan unlocken.

Ik wil eigenlijk niet meer dan € 200 uitgeven, is er buiten de 6800LE nog een andere kaart die goed is voor mijn budget maakt niet uit als je deze niet kan tweaken, want zoveel game ik nu ook weeer niet, maar wil wel dat nieuwe spellen simpelweg lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyna20 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:50:
Wat kunnen jullie nu aanraden want wil nu toch echt een nieuwe videokaart, want veel nieuwe spellen doen het gewoonweg niet.

Ik heb nu een Geforce 2 GTS die het voor kort geweldig deed maar nu veel spellen niet meer lekker draait. Ik wil nu eigenlijk een 6800LE kopen maar XFX wordt slecht geleverd en die leadtek is ook al niet goed te verkrijgen en de vraag is als je die wel kan unlocken.

Ik wil eigenlijk niet meer dan € 200 uitgeven, is er buiten de 6800LE nog een andere kaart die goed is voor mijn budget maakt niet uit als je deze niet kan tweaken, want zoveel game ik nu ook weeer niet, maar wil wel dat nieuwe spellen simpelweg lekker draaien.
Van de nieuwe generatie nvidia kaarten blijft dan alleen de 6600GT over.Deze kaart bied qua performance vergelijkbare resultaten als een standaard 6800LE. Er is dan ook nog wel bijv. een 6600 maar dat raad ik je af.De Geforce 6600GT is er zowel in AGP als PCI-ex.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah das natuurlijk niet helemaal waar wat je zegt power.Dit aangezien je een suzikie alto koopt met mogelijkheden tot het verbeteren van de motor.Beetje lullig als ze nu altos gaan uitbrengen waar je niks meer met de motor mag doen. ;) ik hoop trouwens op geluk dat ik er nog eentje te pakken kan krijgen uit de wat "oudere" zending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:52:
[...]
Van de nieuwe generatie nvidia kaarten blijft dan alleen de 6600GT over.Deze kaart bied qua performance vergelijkbare resultaten als een standaard 6800LE. Er is dan ook nog wel bijv. een 6600 maar dat raad ik je af.De Geforce 6600GT is er zowel in AGP als PCI-ex.
Alleen is het jammer dat de 6600 uitgerust is met een NV41 chipset en niet met de NV40 chipset.

De clue achter het verhaal is dat een 6600 standaard veel minder pipelines en shaders aan boord heeft. Daardoor is het dus niet mogelijk om beter resultaten te halen uit de kaart. De GT werkt namelijk al met het maximum van de kaart en is te vergelijken met een standaard 6800LE.

Geen unlockings trucjes dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Goh...en hoe komt dat toch? Coolbits clockt lekker door totie ergens iets tegenkomt en haalt er dan 10MHz vanaf, core en mem (DDR, dus 20). 760 = 380MHz right? Je zegt zelf niet verder te kunnen dan 780 = 390MHz. 390 - 380 =....10MHz!! Dus dat was het waar de test over viel (makkie te testen door 1 vd 2 ff 10/20MHz ofzo op te schroeven). Als je dan 340 als core in je BIOS had gezet (deze is tenslotte kennelijk veilig), zou je zien dat bij de volgende test de kaart 380/760 o.i.d. had gegeven. Niet meteen de test de schuld geven...ik vind dattie het prima doet. Maar het overclocken van core en mem tegelijk ben ik idd ook niet zo dol op, je weet het niet zeker..maar het is te 'omzeilen'.
Ik geef ook niet de test de schult, en die bios flash die jij zegt doe ik niet aan, omdat het niet mag van me ouders :(, najah.
@bigchristiaan, ik draai op stock koeler, maar heb wel erg goede airflow erin. vond het zelf ook al een beetje gek dat hij zo ver kwam met stockkoeler maarja, eerst nog ff zalman zm80d-hp erop donderen en dan kijken hoever we dan komen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:49:
[...]

Mocht het zo zijn, ervan uitgaande dat dit klopt, en er op termijn geen softmod voor komt, dan betaal je idd alleen voor wat je krijgt. 8p's en 4v's. Dan heb je dus GEEN pech.

Je hebt toch ook GEEN pech als je een "Suzuki Alto" koopt en er blijkt GEEN "Ferarri Enzo" motor in te liggen. 8)7
Dus heb je GELUK, als er wel een Ferrari motor inzit!

En vervolgens weer pech, want de carosserie van die ALTO trekt het nooit, met zo'n motor :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:21:
dat van dat piepen, dat heb ik ook ja, een soort sirene achtig geluid, als ik mn pc dan reset doet ie het weer normaal.
Zijn er uberhaupt nog mensen die GEEN problemen hebben met hun LEtje...? Piepen is geloof ik niet een feature die op de doos stond, ik zou um terugbrengen.
ik heb het idee dat xfx gewoon de 6800LE heeft gemaakt met verotte 6800non-pro's, dat het dus gewoon afdankertjes zijn uit de normale 6800 serie..
Goh...meen je dat nou? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:48:
[...]

Dus heb je GELUK, als er wel een Ferrari motor inzit!

En vervolgens weer pech, want de carosserie van die ALTO trekt het nooit, met zo'n motor :P :P
En zo is weer een mooi bruggetje te maken naar het 1,4 volt probleem. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn asus 6800le binnen, en als straks mijn nieuw mobo en cpu binnenkomen ga ik vanavond al wat testen.
Ik laat nog weten wat de resultaten zijn mbt pipelines en shaders.
Heb de stock koeler eraf gehaalt, want ik gebruik waterkoeling.
Asus kaartje is rev 1.01 met 2.2ns Hynix mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL ach ik zie het wel wat iker mee kan of niet heel simpel.Ik heb goede hoop dat ik nog geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:53:
Zijn er uberhaupt nog mensen die GEEN problemen hebben met hun LEtje..?
Jazeker, heb hier mijn XFX met stock koeling in een goed geventileerde kast perfect lopen op 350/750 - 12 pipes / 6 shaders. Haal 9300 in 3dmark 2003 en 3700 in 2005. De temperatuur is idle 45 en stressed zo'n 10 hoger.

Nog niet hoger geprobeer te klokken en ook de laatste pipes nog niet geprobeerd, vind het eigenlijk wel best :/.

edit: typo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb net een XFX 6800 LE gekocht, die ga ik zo inbouwen, alleen probeer ik nu het aantal ns af te lezen van het geheugen, maar ik weet niet precies welke waarde ik moet hebben. Er staat op:
HY5DU283222 AF-22 339A.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

2,2 ns mem is dat....

Tr dat nieuwe koelertje van Zalman is echt op te kwijlen...

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5214.jpg

Kijken of die een beetje chill preseerd... zijn grote broer zit al in mijn pc.. lijtk me een mooie aanvulling...

Dat een NV5 naar buiten blaast en deze niet is her geen probeelm... 2 * 12 cm outake :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
haha, een zalman cpu koeler op een 3d-kaart, omg dat wordt zwaar en pci slots opofferen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
PowerFreak schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:03:
2,2 ns mem is dat....

[afbeelding]

Kijken of die een beetje chill preseerd... zijn grote broer zit al in mijn pc.. lijtk me een mooie aanvulling...

Dat een NV5 naar buiten blaast en deze niet is her geen probeelm... 2 * 12 cm outake :)
:9~ :9~ :9~ Is deze al te koop??

edit: FF van Casejunkies gehaald:

"Al naar gelang de uitvoering wordt de verkoopprijs momenteel ingeschat op 33 tot 41U$. Wanneer de VF700 de Nederlandse winkelschappen zal gaan bereiken is momenteel nog niet bekend, maar zoals gewend zullen wij ook dit nieuws lekker vroeg kunnen presenteren."
Venxir schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:27:
haha, een zalman cpu koeler op een 3d-kaart, omg dat wordt zwaar en pci slots opofferen :D
Dit is geen CPU-koeler maar een VGA-Koeler...

[ Voor 61% gewijzigd door DaTiezl op 03-12-2004 16:32 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus is voorlopig de enige om pipes te activeren met de hardmod. Alleen het probleem is dat je niet kan testen of je pipes uberhaupt wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFreak schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:03:
2,2 ns mem is dat....

[afbeelding]

Wicked dan ga ik echt wel zo'n zalman probere :*) Waarschuw me ff als ie er is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

http://www.computerbase.d...cu_preise_verfuegbarkeit/

In duitsland is al dus al te reserveren voor 24 euro voor de ALCU en 29 voor de CU...

http://www.presence-pc.co...U-Zalman-VF700-n5750.html

Nice pics...

http://www.nokytech.net/actualites/4535.html

Kwijl :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ze zijn erg blij met hun waaiertje geloof ik :P. Heb de Al-Cu versie hier op m'n Barton zitten, goeie koeler :). Vraag me af in hoeverre hij de NV5 kan benaderen, ben benieuwd naar jullie ervaringen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Zijn er uberhaupt nog mensen die GEEN problemen hebben met hun LEtje...
ik begin t me ook een beetje af te vragen eigenlijk :P

ik heb zelf redelijk weinig problemen met mn kaart, had even wat perikelen toen k er een 350/850 bios-edit in had geflasht, toen wilde mn systeem ff niet meer booten en zow, maar dat kan ook heel goed met mn oc'ed 2400+ te maken hebben gehad, ik ben er nog niet uit helaas :+ schrok wel ff heel erg toen, dus k houd nog wel ff mn orig bios denk k...
ik heb wel een luxeprobleem, rivatuner wil de kaart niet automatisch overklokken, pas als ik de instellingen (nu even: 340/700) even 'test' en dan 'apply' doet ie t pas, wat overigens alleen bij de core zo is, geheugen past ie wel altijd meteen toe als k m de 'startup option' meegeef :?

maar verder ben ik prima tevreden over deze kaart hoor, k hoop dat ik er nog lang van kan genieten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-10 20:36
Tja, ik heb geen problemen eigenlijk. De eerste heb ik zelf naar de mallemoten geholpen, de tweede is perfect, wordt alleen erg warm, maar ook dat is eigen schuld, ik krijg mijn case-fan niet een het lopen op een asus P4P800vm bordje |:( . De kaart voor mijn broertje heeft heeeele lichte artifacts bij 12 pipes, dat is dus minder veel geluk :). Dat ie veel kabaal maakt kon iedereen weten na deel 3 dus dat is ook eigen schuld. En waarom zou je je gaan mengen in forums als je geen problemen hebt >:)

Het is vrij simpel, de kaart is immens populair geworden en daagt veel newbie's uit tot dingen waar ze eigenlijk nog te weinig verstand van hebben (o.a. ik aan het begin). De problemen komen dan vanzelf :7

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Meister schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:21:
[...]

Dat zou ik ook denken, als ik niet 3 kwaliteits voedingen, namelijk

1)300 Watt Antec
2)Zalman 400 Watt
3)Enermax 470 Watt voeding met > 30 A op de 12V lijn

had geprobeerd. Op een aparte molex, in een minimaal systeem met alleen mobo, cpu, 1 HD, 1 dimmetje uiteraard. Het is niet de voeding, punt.
300 Watt Antec is niet echt vergelijkbaar met Zalman / Enermax / Tagan. Antec is zeker beter dan de echte budget merken (zoals FSP Group), maar ze maken hun naam niet waar.
Bij mij is een 300W Antec toch echt de oorzaak geweest van flinke instabiliteit - onbetrouwbare lage voltages. Bij FSP Group heb ik ook zoiets, van leuk zolang als het werkt, maar zodra er problemen ontstaan is de voeding verdacht.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
[...]

Zijn er uberhaupt nog mensen die GEEN problemen hebben met hun LEtje...? Piepen is geloof ik niet een feature die op de doos stond, ik zou um terugbrengen.
The art of tweaking:
veranderen instelling
problemen ontstaan

(Haiku) ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, ik heb nou 2 leadtek 6800le getest en allebij kun ik helemaal geen pipes openzetten wel de vertex shaders, de eerste piepte heel erg die heb ik dus geruil voor een nieuwe, en natuurlijk ff kijken of er pipes open konden maar helaas geen enkele zonder artifacts. zijn er wel mensen die hun leadtek 6800le open hebbe kunnen zette ?? de pipes bedoel ik dan.

p.s. prince of persia dat bij de leadtek zit is zo'n vet spel >:) splintercell heb ik nog niet kunne spelen mijn dvd speler is dood :P even een nieuwe hale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
ik heb nog geen problemen gehad met mijn LE!!!! :9 :9 :9

(behalve dat ene dan)

(en dat andere...)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hier ook iemand die echt compleet geen problemen heeft met deze kaart

hij loopt hier op 16x1,6vp @ 375/850 helemaal artifact loos en super snel

3dmark03 score van rond de 9500 punten (en dat met een licht opgevoerde 1800+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nygmo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-01-2023
heb ook geen problemen met mijn Leadtek 6800 LE draait nu al 3 week stabiel op

16x1,6vp @ 375/875 op de originele koeler 63 graden ( vind et eigenlijk wel mee vallen met het lawaai dat deze koeler maakt.. maar dan heb ik ook nog 5 case fans :p )

haal in 3dmark 2005 4018 punten
en in 3dmark 2003 10118 punten

cpu amd athlon xp 3200+
1GB pc3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52
mr_a schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:04:
[...]

300 Watt Antec is niet echt vergelijkbaar met Zalman / Enermax / Tagan. Antec is zeker beter dan de echte budget merken (zoals FSP Group), maar ze maken hun naam niet waar.
Bij mij is een 300W Antec toch echt de oorzaak geweest van flinke instabiliteit - onbetrouwbare lage voltages. Bij FSP Group heb ik ook zoiets, van leuk zolang als het werkt, maar zodra er problemen ontstaan is de voeding verdacht.
En Antec is ook niet echt de stilste begreep ik. Er is maar een merk de king en dat is Fortron, een Fortron levert standaard 50 W meer dan gespecificeerd. Ikbenstil(IBL) gemodificeerde voedingen gebruiken dan ook Fortron, met een dikke 120mm Papst fan, lekker spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 22:34

T1eA

Browser

Ik ga (als het meezit) ook een LEADTEK kopen. Kan die ook even worden toegevoegt aan de TS ivm met clock/unlockbaarheid? Misschien een poll(add).

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Even voor de mensen, zoals mij bijvoorbeeld, die twijfelen of ze zich wel goed hebben gedaan aan een 6800LE en niet beter een 6600GT hadden kunnen kopen:

http://www.techreport.com...orce-6600gt/index.x?pg=23

(dit is dan wel voor de mensen, die minimaal 1 pipe (4 pipelines) open hadden kunnen krijgen, dan is de 6800 LE @ beetje OC'ed wel vergelijkbaar met de 6800)

Je ziet, hier, dat de 6800LE de OC'ed 6600GT nog altijd ownd (hoe schrijvie dat??), aangezien de 6600GT al op z'n maximale zit, en de 6800LE nog wel wat verder kan.

Bovendien is te zien dat de 6800 serie het beter uithoudt bij hoge kwaliteit dan de 6600 serie _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 03-12-2004 23:56 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Ik heb ook geen problemen.

XFX @ 350/800 12x1,6vp met orginele bios en een NV Silencer 5.

Vooral die Silencer is wel erg relaxed. De temp daalde bijna 15 graden. Van ongeveer 55 bij de stockcooler naar 42 bij de Silencer. Stressed stijgt dit licht, maar niet veel.
Verder kreeg ik de laatste pipes ook wel open, maar dan zag ik hele kleine spikkeltjes in de luchtbalon van test 3 3Dmark 05. Voor de rest nergens trouwens, ook niet in HL2. Dus ik overweeg nog die laatste pipes open te gooien. Of misschien pas als de games het echt nodig gaan hebben. Een ander nadeel van de laatste 4 pipes waren dat de stresstest bij het overklokken er dan niet door kwam, zoals zovelen hier last van hebben met een "kapotte" pipe.

Wat ik wel tot nu toe een klein beetje vind tegen vallen is mijn overklok. Ik kom dus niet echt verder dan 350/800. Dit door stapsgewijs de core en het geheugen los van elkaar voorzichtig te verhogen en dan te testen met de standaard coolbits overklokfunctie. Ik kan natuurlijk via Rivatuner de tests omzeilen, maar dat lijkt me ook niet goed. Ik kan wel op 850 mem komen, maar alleen als de core op 300 staat.

Hebben jullie enig idee hoe ik hoger kan komen? De temp lijkt t niet te zijn want die komt zelfs stressed niet hoger dan 49C.
Ik heb voorlopig geen behoefte aan modden van mn bios.
Zou een zwaardere voeding helpen? Ik heb al een 360W Chieftec en verder geen problemen met stabiliteit o.i.d.
Of zou het vervangen van het standaard koelprut door artic silver helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 02:39
(Ik weet niet precies of dit al gezegd is, maar ik vind 't wel relevant)

Voor de mensen die nog geen 6800LE hebben en 'm toch relatief goedkoop en met een goede koeler willen hebben, is er een Leadtek te koop voor 189 Euro. Het is retail, dus inclusief doos, cd's, games and stuff... :)

Zie hier: http://www.inkoopacties.net/ia/ltqh43s5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kikibu schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:52:
(Ik weet niet precies of dit al gezegd is, maar ik vind 't wel relevant)

Voor de mensen die nog geen 6800LE hebben en 'm toch relatief goedkoop en met een goede koeler willen hebben, is er een Leadtek te koop voor 189 Euro. Het is retail, dus inclusief doos, cd's, games and stuff... :)

Zie hier: http://www.inkoopacties.net/ia/ltqh43s5
zo lekker spammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga morgen toch maar eens me stock koeler loshalen en kijken of ik hem kan vervangen door iets wat beter koelt.
Hij wordt nu al 62 graden in windows
stressed tegen de 67 - 68 graden. Denk niet dat die transistion L2 -> L1 problemen daardoor komen, want dat gebeurt ook gewoon als ie 'cold' is.

En voor mensen die over het 6600 verhaal beginnen, vergeet niet dat de NV40 core toch alweer een oudje is, en het is altijd zo dat als er weer iets nieuws komt dat het weer sneller en beter is dan de oude types. En aangezien er straks alleen nog maar 6600 chips uit de fabrieken rollen worden die kaarten een stuk voordeliger.
De vraag is of de 6600 chip net zo goed te unlocken en clocken is als de 6800LE serie. Want geef toe, de kaart is zeker niet slecht en sommige zijn enorm leuk te clocken met 400/900 maar het grote voordeel zit hem in die 8 pipes en 2 vertexes.
Ik denk toch dat veel mensen hem hierom gekocht hebben en altijd hoopte dat ze hem totaal konden unlocken.
Ik zat een maand geleden nog te twijfelen tussen een 5900XT en een 9800XT videokaart totdat ik de 6800le thread tegenkwam.

Uiteindelijk zal de 6600 goedkoper zijn dan de 6800le en nog wel sneller ook.
Maar is het niet zo dat je het langst wil genieten van je duur verdiende centjes. En met een zwaar overbelastte videokaart nog flink ass-kicken is toch gewoon relaxt.

Toch wel opvallend hoeveel problemen en dode kaarten we al hebben. Ik vraag me af hoeveel 1,2v core slijtage veroorzaakt. Blijkbaar is 1,4v zo niet goed voor je kaart dat hij binnen afziende tijd om het leven gaat.
We wachten op de eerste 1,2v kaarten die problemen geven :Y) Daarna komen de @ stock 1,1v doorgebrande kaarten >:)

Denk trouwens niet dat alleen het voltage problemen geeft, maar vooral ook de warmte. Ik lees steeds dat een defecte kaart weinig zichtbare schade heeft. Nou is het toch vaak zo dat er of een chip, of een condensator oid doorbrandt bij een hoger voltage probleem. Het zou maar zo kunnen dat de core intern gewoon te warm geworden was en doorgebrand. Of enorme slijtage van de 1,4v zou ook kunnen.

Een goede koeling bij een 6800LE@overclock is in ieder geval een aanrader en eigenlijk een must. Een stock kaart wordt al behoorlijk warm en een paar case-fans zou niet overbodig zijn.

Trust me, you don't wanna be the next that says: "Victim number 5 :'( " (or where the hell are we anyway on the bodycount :{)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ik draai nu Leadtek @ 350/800 8x1,6vp, met stock cooling die echt goed is.

3dmark2003: 8000
3dmark2005: 3100

ga hem nog verder pushen want ik heb geen pipelines kunnen unlocken en ik wil er toch meer uit halen, Dus op naar de 1,2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet kunnen

ik draai hem 350/840 @ 1,1v

1,2v geprobeerd, maar dan werd die 'idle' al 65 66 graden

dussuh Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/we.gif 1,2v no way :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik ben tegen een muur aangelopen:

Wat ik ook doe krijg ik met Nibitor mijn voltage niet omhoog naar 1.2v.

Ik gebruik Nibitor v1.7, en heb voltage 1 tm 4 ingesteld op 1.2. Dit pakt hij niet, RivaTuner geeft nog steeds aan dat hij op 1.1v staat (via de report window: $1100010000 Perf. level 0 : 375MHz/390MHz/1.10V).

Wat wel vreemd is is via de Hardware Monitoring scherm hij een VID van 1.0v aangeeft??

Dus met RivaTuner in report zegt hij 1.1v, en met de graphics real state monitoring geeft hij 1.0v aan.

Ik snap de ballen er niet van. Ben de hele post al vanaf het begin aan doorgelopen.

Iemand met suggesties?

@Viper:
Jij hebt hem wel met Nibitor naar 1.2v gekregen? Kan jij mij een screenie stuuren naar dutchjamaican@hotmail.com?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:45:
ik heb een vraag, ik heb nou 2 leadtek 6800le getest en allebij kun ik helemaal geen pipes openzetten wel de vertex shaders, de eerste piepte heel erg die heb ik dus geruil voor een nieuwe, en natuurlijk ff kijken of er pipes open konden maar helaas geen enkele zonder artifacts. zijn er wel mensen die hun leadtek 6800le open hebbe kunnen zette ?? de pipes bedoel ik dan.

p.s. prince of persia dat bij de leadtek zit is zo'n vet spel >:) splintercell heb ik nog niet kunne spelen mijn dvd speler is dood :P even een nieuwe hale
Dat piepen had ik ook heel klein beetje aan het begin maar is na 24 uur draaien wel weggegaan. Nu piept mn moederbord alleen nog maar. Maar mijn Leadtek pakt dus lekker 16 pipes en 6 vertex zonder enige artifacts. Winfast 128MB A400 LE TDH en A1 rev. Rivatuner test heeft nu 395/945 geaccepteerd, maar in 3dmark03 bleef ie ineens na 32 sec in eerste test "hangen." Gelijk stroom eraf gedaan, alleen wist ik wel beter dat het geen kwaad kon, gebeurde bij mijn vorige ook gewoon nog met 1,1v. Ik ga nu toch echt niet meer met die biossen klooien. Al een keer dooie bios gehad, moest ik blind terug flashen wat niet wilde en de andere bios met 1,4v heeft me andere kaart naar de mallemoeren geholpen. Ach ja, nu 418 euro uitgegeven voor een kaart die makkelijk 6800GT scores haalt. Ben stuk wijzer in ieder geval.

Iemand overig al de leadtek koeler eraf gesloopt?? Lastig? Nog mogelijheid terug te zetten? Ben wel benieuwd.....

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
jeej ik heb mijn nieuwe voeding en alles werkt weer perfect! :7

edit: khaal nu al 8500 met 3dmark met 12/6 hmmm nu ff overclocken :7

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 04-12-2004 12:14 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:33:
[...]

Iemand overig al de leadtek koeler eraf gesloopt?? Lastig? Nog mogelijheid terug te zetten? Ben wel benieuwd.....
ja heb hem eraf gehad, de core en het mem worden alle gekoeld en op de achterkant wordt met een soort thermal tape ook de smd componennten gekoeld.

Zeer degelijk coolingssysteem naar mijn mening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:25:
Mensen, ik ben tegen een muur aangelopen:

Wat ik ook doe krijg ik met Nibitor mijn voltage niet omhoog naar 1.2v.

Ik gebruik Nibitor v1.7, en heb voltage 1 tm 4 ingesteld op 1.2. Dit pakt hij niet, RivaTuner geeft nog steeds aan dat hij op 1.1v staat (via de report window: $1100010000 Perf. level 0 : 375MHz/390MHz/1.10V).

Wat wel vreemd is is via de Hardware Monitoring scherm hij een VID van 1.0v aangeeft??

Dus met RivaTuner in report zegt hij 1.1v, en met de graphics real state monitoring geeft hij 1.0v aan.

Ik snap de ballen er niet van. Ben de hele post al vanaf het begin aan doorgelopen.

Iemand met suggesties?
Mijn suggestie: ga ten eerste eens NiBiTor 1.8 gebruiken, die laat maar 1 voltage zien en als je die verandert is ie ook gelijk goed, geen gemeuk met 2d en 3d voltage, daar doet de kaart toch nix mee :z
t voltage-reporting probleem is wel wat vaagjes, staan de settings in rivatuner ingesteld op auto-select (bij hardware monitoring, rechtermuisknop in t voltage gedeelte > setup > more) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:22:
[...]

Mijn suggestie: ga ten eerste eens NiBiTor 1.8 gebruiken, die laat maar 1 voltage zien en als je die verandert is ie ook gelijk goed, geen gemeuk met 2d en 3d voltage, daar doet de kaart toch nix mee :z
t voltage-reporting probleem is wel wat vaagjes, staan de settings in rivatuner ingesteld op auto-select (bij hardware monitoring, rechtermuisknop in t voltage gedeelte > setup > more) ?
Hoi Jeroen,

v1.8 van Nibitor! Wist niet dat ie er was. Gelijk downloaden!

De knop autoselect bij mij staat op disabled (grayed out). Heb het al geprobeerd, en ik krijg die optie gewoon niet. Google'en en Guru3d helpen ook niet. Enig idee?

Ga ook gelijk Nibitor v1.8 probeeren. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
zie steeds meer mensen met de Leadtek 6800 LE,
en net ook iemand die de koperen tegel er al heeft alfgehaald, klopt het dat er mounting holes aanwezig zijn voor andere koelers,, bijv. Zalman, (was bij de 6800 GT en ultra namelijk niet zo volgens zalman.)

ik heb tot nu toe alleen de 2 extra vertex pipes opengezet, met een succes van ruim 200 3dmark'03 puntjes. (xp1800-pc2100mem.)

pixel pipes heb ik nog even mee gewacht, ook omdat ik hoorde dat het niemand was gelukt, met dit merk kaart.
ik wil het opzich wel proberen, om de statistics aan te kunnen vullen met het kan wel/niet.
alleen ben op Guru3d tegengekomen,, evenals de warnings van rivatuner dat je er je kaart permanent mee kan beschadigen,,nou geldt dat natuurlijk ook voor de vertex pipes.
maar dat risico was ik bereid te nemen omdat het iedereen gelukt was tot nu toe.

ofwerl, hoe zit het met het openzetten van de pixel pipes,, iemand z'n kaart al in de kliko kunnen flikkeren? of is het een kwestie van pipes weer uitzetten met je rivatuner.

hopelijk is dit bericht wat nuttiger dan m'n vorige post,
(man, what was i thinking) (8>

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een kwestie van uitzetten als ze het niet doen. Er zijn kaarten kapot gegaan op dit forum maar dat is omdat men er 1.4 volt doorheen gejaagd heeft, dus met pipes heeft het niks te maken.
Zowieso zijn er al veel problemen geweest met LE's. Ik heb een NU van MSI en die staat al zolang 15.2 uit is op 16x6vp en nog geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij heb ik eigenlijk nog nooit problemen gezien met NU's.
Die pipes kunen volgens mij je kaart niet kapot maken. ALs ze het niet doen, doen ze het niet en dan zet je ze uit. Zo simpel is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister een Aopen 6800 LE (rev 3)

Ik probeer nu met riva tuner de uitgeschakelde pipelines te enablen maar het lukt niet.
als ik een disable pipeline aanvink en dan reboot dan is ie niet enabled.

Kent iemand dit doe ik iets verkeerd (ongetwijfeld) en zo ja wat.

Thanks

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alle nieuwe kaarten zijn gelockt dus pipes enablen is er niet meer bij. De maker van rivatuner is er op dit moment hard aan bezig, maar ik denk dat nvidia het nu wél goed doet, dus je kan blijven hopen, maar verwacht er maar nie teveel van. Kzou je kaart snel ruilen voor een 6600gt als je nog binnen die 7 dagen na aankoop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:57:
Tis een kwestie van uitzetten als ze het niet doen. Er zijn kaarten kapot gegaan op dit forum maar dat is omdat men er 1.4 volt doorheen gejaagd heeft, dus met pipes heeft het niks te maken.
Zowieso zijn er al veel problemen geweest met LE's. Ik heb een NU van MSI en die staat al zolang 15.2 uit is op 16x6vp en nog geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij heb ik eigenlijk nog nooit problemen gezien met NU's.
Die pipes kunen volgens mij je kaart niet kapot maken. ALs ze het niet doen, doen ze het niet en dan zet je ze uit. Zo simpel is het!
Het PCB en de componenten van veel LE's en NU's zijn identiek. Als er problemen zijn bij de LE's ligt dat dus aan de core. Bij de NU's zitten er betere cores op, soms zelfs gewone 16 pipes cores.

Veel LE's zijn toch uitgerust met een core waar 8 pipelines beschadigd zijn, in wisselende mate.. Als je die aanzet, wat erg veel mensen hier dus doen, <<getuige het feit dat we in dit forum 500 posts/week halen! ;) >>, vraag je dus toch een beetje om problemen; want veel mensen (zoals ikzelf) balanceren op de rand van wat de kaart nog goed doet en wat niet.

Als je een NU hebt en je laat hem op 12 pipes draaien, heb je een stabielere oplossing dan een LE op 12 pipes. Denk alleen niet dat een 6800NU op 12 pipes stabieler is dan een LE op 8 pipes. (behalve een paar mensen die zo'n problemen revisie hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door mr_a op 04-12-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 21-10 17:24

RvV

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:06:
Ja, alle nieuwe kaarten zijn gelockt dus pipes enablen is er niet meer bij. De maker van rivatuner is er op dit moment hard aan bezig, maar ik denk dat nvidia het nu wél goed doet, dus je kan blijven hopen, maar verwacht er maar nie teveel van. Kzou je kaart snel ruilen voor een 6600gt als je nog binnen die 7 dagen na aankoop zit.
Sinds wanneer zijn nieuwe kaarten gelockt? Ik heb gisteren een XFX6800LE besteld, grote kans dat deze dus ook gelockt is?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn kaart sinds gisteren binnen en heb vlekkeloos alles pipes en shaders kunnen unlocken, nog niets artifacts gezien, ik merk wel dat de kaart sneller lijkt nu sinds ze unlocked is.
Overclocken heb ik nog niet gedaan, omdat ik maandag pas mijn nieuw mobo + cpu ga binnenkrijgen, de kaart was voorzien om in dat systeem te gaan, maar ik kon niet wachten :)

Kaartje is overigens een asus 6800le rev1.01, stock koeling afgehaald, gekoeld met koolance gpu180 wc cooler.

3dmark 05 gaf slechts 2390punten, maar das dan ook in een oud systeem met een win2000 installatie, en geen bijzondere specs.
Benieuwd wat het gaat geven in combo met mijn amd64 3500+ en 1gig ram & asus a8vdeluxe.
Hier zal ook een fresh xp home install op komen, dus dan zal 3dmark wel wat hoger uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mr_a schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:02:
[...]

Als je een NU hebt en je laat hem op 12 pipes draaien, heb je een stabielere oplossing dan een LE op 12 pipes. Denk alleen niet dat een 6800NU op 12 pipes stabieler is dan een LE op 8 pipes. (behalve een paar mensen die zo'n problemen revisie hebben).
Dat hoeft helemaal niet, wat je hebt is een op 12 pipes goed geteste en gegarandeerde NU.

Dat laatste vraag ik me dus af, aangezien de LE oem was, kan ik me voorstellen dat deze minder heftig getest is, omdat ze ervan uitgaan dat een Dell-user niet gaat overklokken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 21-10 17:57

DaWaN

'r you wicked ??

Voor de mensen die bang zijn voor 1,2V, no worries about that, 6800NU's hebben exact dezelfde koeler en PCB dus 1,2V is niet gevaarlijk. Maar als je 1,4V draait moet je wel nadenken hoe lang je met je kaartje wilt doen, voor diegene die perse 1,4V willen draaien, koop een Asus, volgens mij heeft een 6800LE van Asus hetzelfde PCB als een V9999GT dus dan is 1,4V geen probleem als je core goed is en de koeling voldoende. Maar kan iemand met een Asus 6800LE ff een piccie schieten van het PCB, dan kunnen we dat bevestigen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

w0w

Wat ik me afvraag is, of die nieuwe 'gelockte' kaarten hardware matig 'gelockt' zijn (pipes en lijnen gewoon kapot gemaakt) of dat het een extra software matige 'lock' is (dus een aanpassing in de bios, zodat je eventueel met een biosflash de pipes wel weer kan activeren). Is er hier niemand die een gelockte kaart wil flashen met een oud bios? En zou iemand kunnen kijken welke core revisie hij heeft met z'n gelockte kaart? (Revisie van niet gelockte kaarten is A1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de lock software matig is,mijn redenatie (in een notedop) :De gelockte kaarten zijn niet te tweaken met riva tuner (op dit moment) Kortom iets houd riva tuner tegen de pipe`s software matig open te zetten.Zouden ze hardware matig gewoon de pipes en vertex shaders naar de andere wereld helpen waarom zouden ze dan nog is geld gaan uitgeven aan een software lock terwijl als je de pipes open zet je de toch niks aan hebt.Het lijkt mij het 1 of het ander als je ze open zou kunnen zetten maar bij iedereen zijn de pipe`s en vertex units gsloopt dan pas kan je gaan denken aan hardwarematige verkloting van de pipes en vertex shaders.Ik zou het aleen maar dom vinden om geld uit te gaan geven aan een software lock als je weet dat als deze gebroken word ze er toch niks aan hebben omdat ze alle niet gebruikte stukjes hebben gesloopt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
damn, ik kan wel pipes unlocken krijg alleen arties in windows en in 3dmark.

Dus nu heb ik gewoon 8 pipes en 6 shaders, ga ik lekker @ 350/800 @ 1,2V 3dmarken niet veel aan de hand
maak ik er 360 van gelijk arties, terwijl ik nu op 1,2V draai.

Ik heb echt een baggercore :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
voor de tweakers die een andere koeler zoeken voor de: Leadtek 6800 LE (rev.1A) kaart:
http://80.57.230.170:2401/6800le.jpg
Genoeg mounting holes voor andere koelers dacht ik zo

Wel belangrijk om te weten, (als het al niet bekend was) alle geheugen chips zitten aan de voorkant.

Zalman levert bij z'n ZM80D-HP koeler 8 geheugen sinkjes, waarvan 4 low profile, en 4 wat hogere, als ze alle 8 op 1 kant komen gaat dat blauwe blok er volgens mij niet meer op.

Matho baalt dat ie geen ZM80D-HP kan kopen

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
vraagje, als jullie de bios flashen zo dat je 1,2 volt krijg, pas je dan het 3d-voltage aan naar 1,2V en flash je hem dan met nvflash of moet je ook extended labeling doen ofzo?

Want ik heb dat net gedaan en de bios blijft 1,1v, wanneer i kdie nieuwe backup en weer uitlees, want ik kan geen voltages zien met mijn leadtek 6800LE

how come?

[ Voor 29% gewijzigd door Venxir op 04-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn...

Ik heb alles op gezet pipes en shader enzo..

Nu draai ik 3dmark ..

Komt er een vaag geluidje van mijn gforce af :(
Een sissend geluidje

Wat kan dat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen er iets bij mijn moederbord doorbrande (kortsluitign) hoorde ik dat ook, toen deedt hij het niet meer. Doet jou kaart het nog wel? Anders garantie want meestal zie je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een kabouter die staat te koken. ;) Nee, nvidia is dat ook eens gevraagd, en die reageerden geirriteerd, ze ontkenden het, maar als ik dit weer zo lees bestaat het dus echt.

@Venxir: naar de vid mode tab gaan en de 1.1V aanpassen naar 1.2, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matho schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:43:
voor de tweakers die een andere koeler zoeken voor de: Leadtek 6800 LE (rev.1A) kaart:
http://80.57.230.170:2401/6800le.jpg
Genoeg mounting holes voor andere koelers dacht ik zo

Wel belangrijk om te weten, (als het al niet bekend was) alle geheugen chips zitten aan de voorkant.

Zalman levert bij z'n ZM80D-HP koeler 8 geheugen sinkjes, waarvan 4 low profile, en 4 wat hogere, als ze alle 8 op 1 kant komen gaat dat blauwe blok er volgens mij niet meer op.

Matho baalt dat ie geen ZM80D-HP kan kopen
Hey Matho, ik heb de ZM80D-HP op mijn LE'tje zitten, en al die RAM sinks passen er zonder enige probleem op. So "Don't worry, be happy! Here's a little song I wrote...going to sing it note for note..."

Ik heb nu met Nibitor v1.9 mij core op 1.2v gekregen (thanks Jeroen). Kom nu bij +-395mhz stabiel.

Stabiel in de zin van : 3dMarks draaien er door heen, DOOM III, paar andere spelletjes. MAAR...Rome Total War crashed vaak met een BSOD, ook als ik "helemaal" terug schroef naar 375mhz.

Als ik de self test van nVidia doe komt ie met 330mhz/40mhz.

DUS sommige games leeker oc'ed spelen, en dan voor RTW maar terug naar 330mhz. Eigenlijk jammer, al die veldslagen met 3000 mannetjes eisen veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles doet het nog...

Vet vaag niets is ook warm ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
vaag dit hoor, ik update me bios door nvflash op een bootflop te doen samen met de 1,2v bios.

dan doe ik nvflash -f 12vbios.bin, dan ratelt hij ff en geeft me alle mogelijke commando's over nvflash maar nix over updating eeprom ofzo.

backuppen wertk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dezelfde bios (dus versie, merk)? Dan kan je dat -f toch gewoon weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 21-10 17:57

DaWaN

'r you wicked ??

Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:08:
vaag dit hoor, ik update me bios door nvflash op een bootflop te doen samen met de 1,2v bios.

dan doe ik nvflash -f 12vbios.bin, dan ratelt hij ff en geeft me alle mogelijke commando's over nvflash maar nix over updating eeprom ofzo.

backuppen wertk wel
Je moet nvflash -4 -5 -6 naamvanbios.rom ingeven dan flashed ie zonder problemen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
DaWaN schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:17:
[...]

Je moet nvflash -4 -5 -6 naamvanbios.rom ingeven dan flashed ie zonder problemen :)
@ Venxir: Of gewoon .bin veranderen in .rom :? Die code maakt geloof ik niet zoveel uit, bestandstype wel. Ik weet niet hoe jij je bios hebt opgeslagen maar dit zijn toch altijd .rom's?!

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 04-12-2004 17:31 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:31:
[...]

@ Venxir: Of gewoon .bin veranderen in .rom :? Die code maakt geloof ik niet zoveel uit, bestandstype wel. Ik weet niet hoe jij je bios hebt opgeslagen maar dit zijn toch altijd .rom's?!
ze komen bij mij als .bin uit de backup, je kan ze opslaan als rom ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
nog even een rivatuner vraagje

ik heb rivatuner RC15.2
en Forceware 66.93

en kan niet gebruik maken van Low level harware overclocking, alleen driver level overclocking.
klopt dat door de combinatie rivatuner/forceware.

of gaat er ergens anders wat fout?

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je hebt een gelockte kaart waneer heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:31:
[...]

heb nu nvflash -f naam.rom gedaan maar werkt net zo goed niet.

hoe heeft de rest dit nou weer voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:28:
ik denk dat de lock software matig is,mijn redenatie (in een notedop) :De gelockte kaarten zijn niet te tweaken met riva tuner (op dit moment) Kortom iets houd riva tuner tegen de pipe`s software matig open te zetten.Zouden ze hardware matig gewoon de pipes en vertex shaders naar de andere wereld helpen waarom zouden ze dan nog is geld gaan uitgeven aan een software lock terwijl als je de pipes open zet je de toch niks aan hebt.Het lijkt mij het 1 of het ander als je ze open zou kunnen zetten maar bij iedereen zijn de pipe`s en vertex units gsloopt dan pas kan je gaan denken aan hardwarematige verkloting van de pipes en vertex shaders.Ik zou het aleen maar dom vinden om geld uit te gaan geven aan een software lock als je weet dat als deze gebroken word ze er toch niks aan hebben omdat ze alle niet gebruikte stukjes hebben gesloopt......
Ik denk dat het wel zeker zin heeft. Als de pipes kapot zijn gemaakt, maar ze zijn niet masked in het bios, dan probeert de kaart ze nog steeds alle 16 te gebruiken, echter de bits die door die kapotte pipes proberen te gaan komen niet goed aan en krijg je dikke artifacts (als ik het verhaal goedbegrepen heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook daar valt wat voor te zeggen.Maar als ze ze gewoon dichtzetten zoals bij de oudere versies (waar ze niet gebruik maken van kapotte lines) kom je der van zelf wel achter als je hem openzet dat ie kapot is en dan zet je hem weer dicht lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Het feit is iig dat er sowieso een ander locking systeem op software matig niveau is gebruikt. Als hetzelfde locking systeem zou worden gebruikt zou de rivatuner instelling weldegelijk resultaat hebben, hoewel je dan raar beeld zou krijgen vanwege de express kapot gemaakt pipes. Ik denk zelf dat er geen hardware matige lock op zit, die pipes kapot maken is te duur in vergelijking met een nieuw software matige lock. Echter als nVidia dit heeft gedaan om de tweakers tegen te zitten, zullen ze wel iets beters hebben verzonnen dan de vorige keer, want nVidia weet ook wel dat de tweakers die dit trucje gebruiken er waarschijnlijk net zo veel verstand van hebben als zij zelf en dat ze het wel weer unlockt krijgen :) Ik heb helaas mijn oude kaart die wel 16x1,6 deed weg moeten brengen (Aopen rev1 :( ) en ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe kaart, ik hoop echt dat deze nog van een oude lading is, maar ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:44:
[...]

heb nu nvflash -f naam.rom gedaan maar werkt net zo goed niet.

hoe heeft de rest dit nou weer voor elkaar gekregen?
Om precies te zijn zo:
DaWaN schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:17:
[...]

Lezen is dus ook al een vak geworden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:58:
Het feit is iig dat er sowieso een ander locking systeem op software matig niveau is gebruikt. Als hetzelfde locking systeem zou worden gebruikt zou de rivatuner instelling weldegelijk resultaat hebben, hoewel je dan raar beeld zou krijgen vanwege de express kapot gemaakt pipes. Ik denk zelf dat er geen hardware matige lock op zit, die pipes kapot maken is te duur in vergelijking met een nieuw software matige lock. Echter als nVidia dit heeft gedaan om de tweakers tegen te zitten, zullen ze wel iets beters hebben verzonnen dan de vorige keer, want nVidia weet ook wel dat de tweakers die dit trucje gebruiken er waarschijnlijk net zo veel verstand van hebben als zij zelf en dat ze het wel weer unlockt krijgen :) Ik heb helaas mijn oude kaart die wel 16x1,6 deed weg moeten brengen (Aopen rev1 :( ) en ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe kaart, ik hoop echt dat deze nog van een oude lading is, maar ik vrees het ergste...
same here mijn kaartje is gister terug gestuurd .Ik heb nog redelijke hoop dat ik een oudere versie hier voor inde plaats kan krijgen.Waarom heb jij jou kaart trouwens moeten wegbrengen welke klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Viper_74 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 01:54:
(...)

Toch wel opvallend hoeveel problemen en dode kaarten we al hebben. Ik vraag me af hoeveel 1,2v core slijtage veroorzaakt. Blijkbaar is 1,4v zo niet goed voor je kaart dat hij binnen afziende tijd om het leven gaat.
(...)

Denk trouwens niet dat alleen het voltage problemen geeft, maar vooral ook de warmte. Ik lees steeds dat een defecte kaart weinig zichtbare schade heeft. Nou is het toch vaak zo dat er of een chip, of een condensator oid doorbrandt bij een hoger voltage probleem. Het zou maar zo kunnen dat de core intern gewoon te warm geworden was en doorgebrand. Of enorme slijtage van de 1,4v zou ook kunnen.
Waarom denk je dat de 6800 ULTRA twee molex-aansluitingen heeft, en de 6800 LE er maar één van heeft? :o

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Dan nog maar ff 1 bij solderen :)

nee die molex is het probleem niet.... de 6800 ultra heeft een wat streker volt regel circuit..... en die moles.. mja... staat leuk.. maar is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:44:
of je hebt een gelockte kaart waneer heb je hem gekocht?
Afgelopen woensdag.

maar ik heb de vertex pipes al wel open gekregen.

pixel pipes trouwens ook allemaal, maar hij gaf heel licht Artefacten (Leadtek 6800 LE)
in 3d mark03 gaat wings of fury altijd goed (12x1-6vp) (16x1-6vp) maar bij battle for proxycon?
gaat het fout, dan geeft ie op de borstplaten van de mannekes een een blokje met zwarte pitjes weer.

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt de pipelines wel opengekregen.En je kan niet in de lowlevel komen :dat gaat mijn pet te boven srry ik zou je graag helpen maar ik kan dan aleen maar onzin gaan uitkramen en das ook niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
matho schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:21:
[...]

Afgelopen woensdag.

maar ik heb de vertex pipes al wel open gekregen.

pixel pipes trouwens ook allemaal, maar hij gaf heel licht Artefacten (Leadtek 6800 LE)
in 3d mark03 gaat wings of fury altijd goed (12x1-6vp) (16x1-6vp) maar bij battle for proxycon?
gaat het fout, dan geeft ie op de borstplaten van de mannekes een een blokje met zwarte pitjes weer.
wow ik heb hetzelfde als jou bij proxycon als ik 12 pipes met bit 02 open, open ik bit 03 is me windows vernaggelt met allemaal stipjes.

verdacht,de kans dat wij hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-10 19:47

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:33:
[...]

Eitje en makkelijk weer terug te zetten. Alleen de thermalpad op de GPU zal je niet kunnen vervangen als je 'm onverhoops moet RMA' en.
Die dikke koperen plaat op de achterkant heeft totaal geen nut (alleen maar sier)
Er zitten daar trouwens dikke rubberen pads tussen de koelplaat en de print.
De NV5 koelt ietsjepietjsje beter maar is wel veeeel stiller.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:10:
[...]

same here mijn kaartje is gister terug gestuurd .Ik heb nog redelijke hoop dat ik een oudere versie hier voor inde plaats kan krijgen.Waarom heb jij jou kaart trouwens moeten wegbrengen welke klachten?
Bij de mijne ging het beeldscherm op zwart na 5minuutjes HL2 of 3dmark 05. NFSU2 en 3dmark 2001 deed hij echter raar genoeg wel enkele uren zonder vast te lopen. Een reset was daarna trouwens niet genoeg, de pc moest echt uit en daarna weer aan. Helaas zal het bij minimaal nog een week duren voordat ze een nieuwe kunnen geven, omdat hij zelfs niet meer te bestellen is bij hun leverancier op het moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik heb een vraagje met betrekking tot de logboeken:

Dit staat er als foutmelding bij systeeem
Event ID:106
Source: nv

Silent Running: Stress test transition: L2 -> L1

Ik neem aan dat dit een hardware matig probleeem is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:31:
[...]

wow ik heb hetzelfde als jou bij proxycon als ik 12 pipes met bit 02 open, open ik bit 03 is me windows vernaggelt met allemaal stipjes.

verdacht,de kans dat wij hetzelfde hebben.
en jij hebt ook een Leadtek?

in windows heb ik nergens last van, en in spellen die niet al te veel vergen ook niet,,
UT99 schokt zelfs af en toe omdat m'n monitor niet verder dan 100 Hz wil op 1280*960
(Makkelijk op te lossen door veel anisotropisch filteren en een beetje antialiassing :P)

here for the long run

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.