Het 6800LE topic Deel 11

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:08
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:33:
[...]

Iemand overig al de leadtek koeler eraf gesloopt?? Lastig? Nog mogelijheid terug te zetten? Ben wel benieuwd.....
ja heb hem eraf gehad, de core en het mem worden alle gekoeld en op de achterkant wordt met een soort thermal tape ook de smd componennten gekoeld.

Zeer degelijk coolingssysteem naar mijn mening,

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:25:
Mensen, ik ben tegen een muur aangelopen:

Wat ik ook doe krijg ik met Nibitor mijn voltage niet omhoog naar 1.2v.

Ik gebruik Nibitor v1.7, en heb voltage 1 tm 4 ingesteld op 1.2. Dit pakt hij niet, RivaTuner geeft nog steeds aan dat hij op 1.1v staat (via de report window: $1100010000 Perf. level 0 : 375MHz/390MHz/1.10V).

Wat wel vreemd is is via de Hardware Monitoring scherm hij een VID van 1.0v aangeeft??

Dus met RivaTuner in report zegt hij 1.1v, en met de graphics real state monitoring geeft hij 1.0v aan.

Ik snap de ballen er niet van. Ben de hele post al vanaf het begin aan doorgelopen.

Iemand met suggesties?
Mijn suggestie: ga ten eerste eens NiBiTor 1.8 gebruiken, die laat maar 1 voltage zien en als je die verandert is ie ook gelijk goed, geen gemeuk met 2d en 3d voltage, daar doet de kaart toch nix mee :z
t voltage-reporting probleem is wel wat vaagjes, staan de settings in rivatuner ingesteld op auto-select (bij hardware monitoring, rechtermuisknop in t voltage gedeelte > setup > more) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:22:
[...]

Mijn suggestie: ga ten eerste eens NiBiTor 1.8 gebruiken, die laat maar 1 voltage zien en als je die verandert is ie ook gelijk goed, geen gemeuk met 2d en 3d voltage, daar doet de kaart toch nix mee :z
t voltage-reporting probleem is wel wat vaagjes, staan de settings in rivatuner ingesteld op auto-select (bij hardware monitoring, rechtermuisknop in t voltage gedeelte > setup > more) ?
Hoi Jeroen,

v1.8 van Nibitor! Wist niet dat ie er was. Gelijk downloaden!

De knop autoselect bij mij staat op disabled (grayed out). Heb het al geprobeerd, en ik krijg die optie gewoon niet. Google'en en Guru3d helpen ook niet. Enig idee?

Ga ook gelijk Nibitor v1.8 probeeren. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 11:09
zie steeds meer mensen met de Leadtek 6800 LE,
en net ook iemand die de koperen tegel er al heeft alfgehaald, klopt het dat er mounting holes aanwezig zijn voor andere koelers,, bijv. Zalman, (was bij de 6800 GT en ultra namelijk niet zo volgens zalman.)

ik heb tot nu toe alleen de 2 extra vertex pipes opengezet, met een succes van ruim 200 3dmark'03 puntjes. (xp1800-pc2100mem.)

pixel pipes heb ik nog even mee gewacht, ook omdat ik hoorde dat het niemand was gelukt, met dit merk kaart.
ik wil het opzich wel proberen, om de statistics aan te kunnen vullen met het kan wel/niet.
alleen ben op Guru3d tegengekomen,, evenals de warnings van rivatuner dat je er je kaart permanent mee kan beschadigen,,nou geldt dat natuurlijk ook voor de vertex pipes.
maar dat risico was ik bereid te nemen omdat het iedereen gelukt was tot nu toe.

ofwerl, hoe zit het met het openzetten van de pixel pipes,, iemand z'n kaart al in de kliko kunnen flikkeren? of is het een kwestie van pipes weer uitzetten met je rivatuner.

hopelijk is dit bericht wat nuttiger dan m'n vorige post,
(man, what was i thinking) (8>

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis een kwestie van uitzetten als ze het niet doen. Er zijn kaarten kapot gegaan op dit forum maar dat is omdat men er 1.4 volt doorheen gejaagd heeft, dus met pipes heeft het niks te maken.
Zowieso zijn er al veel problemen geweest met LE's. Ik heb een NU van MSI en die staat al zolang 15.2 uit is op 16x6vp en nog geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij heb ik eigenlijk nog nooit problemen gezien met NU's.
Die pipes kunen volgens mij je kaart niet kapot maken. ALs ze het niet doen, doen ze het niet en dan zet je ze uit. Zo simpel is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister een Aopen 6800 LE (rev 3)

Ik probeer nu met riva tuner de uitgeschakelde pipelines te enablen maar het lukt niet.
als ik een disable pipeline aanvink en dan reboot dan is ie niet enabled.

Kent iemand dit doe ik iets verkeerd (ongetwijfeld) en zo ja wat.

Thanks

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alle nieuwe kaarten zijn gelockt dus pipes enablen is er niet meer bij. De maker van rivatuner is er op dit moment hard aan bezig, maar ik denk dat nvidia het nu wél goed doet, dus je kan blijven hopen, maar verwacht er maar nie teveel van. Kzou je kaart snel ruilen voor een 6600gt als je nog binnen die 7 dagen na aankoop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:57:
Tis een kwestie van uitzetten als ze het niet doen. Er zijn kaarten kapot gegaan op dit forum maar dat is omdat men er 1.4 volt doorheen gejaagd heeft, dus met pipes heeft het niks te maken.
Zowieso zijn er al veel problemen geweest met LE's. Ik heb een NU van MSI en die staat al zolang 15.2 uit is op 16x6vp en nog geen vuiltje aan de lucht. Volgens mij heb ik eigenlijk nog nooit problemen gezien met NU's.
Die pipes kunen volgens mij je kaart niet kapot maken. ALs ze het niet doen, doen ze het niet en dan zet je ze uit. Zo simpel is het!
Het PCB en de componenten van veel LE's en NU's zijn identiek. Als er problemen zijn bij de LE's ligt dat dus aan de core. Bij de NU's zitten er betere cores op, soms zelfs gewone 16 pipes cores.

Veel LE's zijn toch uitgerust met een core waar 8 pipelines beschadigd zijn, in wisselende mate.. Als je die aanzet, wat erg veel mensen hier dus doen, <<getuige het feit dat we in dit forum 500 posts/week halen! ;) >>, vraag je dus toch een beetje om problemen; want veel mensen (zoals ikzelf) balanceren op de rand van wat de kaart nog goed doet en wat niet.

Als je een NU hebt en je laat hem op 12 pipes draaien, heb je een stabielere oplossing dan een LE op 12 pipes. Denk alleen niet dat een 6800NU op 12 pipes stabieler is dan een LE op 8 pipes. (behalve een paar mensen die zo'n problemen revisie hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door mr_a op 04-12-2004 14:03 ]

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52

RvV

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:06:
Ja, alle nieuwe kaarten zijn gelockt dus pipes enablen is er niet meer bij. De maker van rivatuner is er op dit moment hard aan bezig, maar ik denk dat nvidia het nu wél goed doet, dus je kan blijven hopen, maar verwacht er maar nie teveel van. Kzou je kaart snel ruilen voor een 6600gt als je nog binnen die 7 dagen na aankoop zit.
Sinds wanneer zijn nieuwe kaarten gelockt? Ik heb gisteren een XFX6800LE besteld, grote kans dat deze dus ook gelockt is?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn kaart sinds gisteren binnen en heb vlekkeloos alles pipes en shaders kunnen unlocken, nog niets artifacts gezien, ik merk wel dat de kaart sneller lijkt nu sinds ze unlocked is.
Overclocken heb ik nog niet gedaan, omdat ik maandag pas mijn nieuw mobo + cpu ga binnenkrijgen, de kaart was voorzien om in dat systeem te gaan, maar ik kon niet wachten :)

Kaartje is overigens een asus 6800le rev1.01, stock koeling afgehaald, gekoeld met koolance gpu180 wc cooler.

3dmark 05 gaf slechts 2390punten, maar das dan ook in een oud systeem met een win2000 installatie, en geen bijzondere specs.
Benieuwd wat het gaat geven in combo met mijn amd64 3500+ en 1gig ram & asus a8vdeluxe.
Hier zal ook een fresh xp home install op komen, dus dan zal 3dmark wel wat hoger uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 05:57
mr_a schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:02:
[...]

Als je een NU hebt en je laat hem op 12 pipes draaien, heb je een stabielere oplossing dan een LE op 12 pipes. Denk alleen niet dat een 6800NU op 12 pipes stabieler is dan een LE op 8 pipes. (behalve een paar mensen die zo'n problemen revisie hebben).
Dat hoeft helemaal niet, wat je hebt is een op 12 pipes goed geteste en gegarandeerde NU.

Dat laatste vraag ik me dus af, aangezien de LE oem was, kan ik me voorstellen dat deze minder heftig getest is, omdat ze ervan uitgaan dat een Dell-user niet gaat overklokken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 08:32

DaWaN

'r you wicked ??

Voor de mensen die bang zijn voor 1,2V, no worries about that, 6800NU's hebben exact dezelfde koeler en PCB dus 1,2V is niet gevaarlijk. Maar als je 1,4V draait moet je wel nadenken hoe lang je met je kaartje wilt doen, voor diegene die perse 1,4V willen draaien, koop een Asus, volgens mij heeft een 6800LE van Asus hetzelfde PCB als een V9999GT dus dan is 1,4V geen probleem als je core goed is en de koeling voldoende. Maar kan iemand met een Asus 6800LE ff een piccie schieten van het PCB, dan kunnen we dat bevestigen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:32

w0w

Wat ik me afvraag is, of die nieuwe 'gelockte' kaarten hardware matig 'gelockt' zijn (pipes en lijnen gewoon kapot gemaakt) of dat het een extra software matige 'lock' is (dus een aanpassing in de bios, zodat je eventueel met een biosflash de pipes wel weer kan activeren). Is er hier niemand die een gelockte kaart wil flashen met een oud bios? En zou iemand kunnen kijken welke core revisie hij heeft met z'n gelockte kaart? (Revisie van niet gelockte kaarten is A1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de lock software matig is,mijn redenatie (in een notedop) :De gelockte kaarten zijn niet te tweaken met riva tuner (op dit moment) Kortom iets houd riva tuner tegen de pipe`s software matig open te zetten.Zouden ze hardware matig gewoon de pipes en vertex shaders naar de andere wereld helpen waarom zouden ze dan nog is geld gaan uitgeven aan een software lock terwijl als je de pipes open zet je de toch niks aan hebt.Het lijkt mij het 1 of het ander als je ze open zou kunnen zetten maar bij iedereen zijn de pipe`s en vertex units gsloopt dan pas kan je gaan denken aan hardwarematige verkloting van de pipes en vertex shaders.Ik zou het aleen maar dom vinden om geld uit te gaan geven aan een software lock als je weet dat als deze gebroken word ze er toch niks aan hebben omdat ze alle niet gebruikte stukjes hebben gesloopt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
damn, ik kan wel pipes unlocken krijg alleen arties in windows en in 3dmark.

Dus nu heb ik gewoon 8 pipes en 6 shaders, ga ik lekker @ 350/800 @ 1,2V 3dmarken niet veel aan de hand
maak ik er 360 van gelijk arties, terwijl ik nu op 1,2V draai.

Ik heb echt een baggercore :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
voor de tweakers die een andere koeler zoeken voor de: Leadtek 6800 LE (rev.1A) kaart:
http://80.57.230.170:2401/6800le.jpg
Genoeg mounting holes voor andere koelers dacht ik zo

Wel belangrijk om te weten, (als het al niet bekend was) alle geheugen chips zitten aan de voorkant.

Zalman levert bij z'n ZM80D-HP koeler 8 geheugen sinkjes, waarvan 4 low profile, en 4 wat hogere, als ze alle 8 op 1 kant komen gaat dat blauwe blok er volgens mij niet meer op.

Matho baalt dat ie geen ZM80D-HP kan kopen

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
vraagje, als jullie de bios flashen zo dat je 1,2 volt krijg, pas je dan het 3d-voltage aan naar 1,2V en flash je hem dan met nvflash of moet je ook extended labeling doen ofzo?

Want ik heb dat net gedaan en de bios blijft 1,1v, wanneer i kdie nieuwe backup en weer uitlees, want ik kan geen voltages zien met mijn leadtek 6800LE

how come?

[ Voor 29% gewijzigd door Venxir op 04-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn...

Ik heb alles op gezet pipes en shader enzo..

Nu draai ik 3dmark ..

Komt er een vaag geluidje van mijn gforce af :(
Een sissend geluidje

Wat kan dat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen er iets bij mijn moederbord doorbrande (kortsluitign) hoorde ik dat ook, toen deedt hij het niet meer. Doet jou kaart het nog wel? Anders garantie want meestal zie je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een kabouter die staat te koken. ;) Nee, nvidia is dat ook eens gevraagd, en die reageerden geirriteerd, ze ontkenden het, maar als ik dit weer zo lees bestaat het dus echt.

@Venxir: naar de vid mode tab gaan en de 1.1V aanpassen naar 1.2, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matho schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:43:
voor de tweakers die een andere koeler zoeken voor de: Leadtek 6800 LE (rev.1A) kaart:
http://80.57.230.170:2401/6800le.jpg
Genoeg mounting holes voor andere koelers dacht ik zo

Wel belangrijk om te weten, (als het al niet bekend was) alle geheugen chips zitten aan de voorkant.

Zalman levert bij z'n ZM80D-HP koeler 8 geheugen sinkjes, waarvan 4 low profile, en 4 wat hogere, als ze alle 8 op 1 kant komen gaat dat blauwe blok er volgens mij niet meer op.

Matho baalt dat ie geen ZM80D-HP kan kopen
Hey Matho, ik heb de ZM80D-HP op mijn LE'tje zitten, en al die RAM sinks passen er zonder enige probleem op. So "Don't worry, be happy! Here's a little song I wrote...going to sing it note for note..."

Ik heb nu met Nibitor v1.9 mij core op 1.2v gekregen (thanks Jeroen). Kom nu bij +-395mhz stabiel.

Stabiel in de zin van : 3dMarks draaien er door heen, DOOM III, paar andere spelletjes. MAAR...Rome Total War crashed vaak met een BSOD, ook als ik "helemaal" terug schroef naar 375mhz.

Als ik de self test van nVidia doe komt ie met 330mhz/40mhz.

DUS sommige games leeker oc'ed spelen, en dan voor RTW maar terug naar 330mhz. Eigenlijk jammer, al die veldslagen met 3000 mannetjes eisen veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles doet het nog...

Vet vaag niets is ook warm ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
vaag dit hoor, ik update me bios door nvflash op een bootflop te doen samen met de 1,2v bios.

dan doe ik nvflash -f 12vbios.bin, dan ratelt hij ff en geeft me alle mogelijke commando's over nvflash maar nix over updating eeprom ofzo.

backuppen wertk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dezelfde bios (dus versie, merk)? Dan kan je dat -f toch gewoon weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:08:
vaag dit hoor, ik update me bios door nvflash op een bootflop te doen samen met de 1,2v bios.

dan doe ik nvflash -f 12vbios.bin, dan ratelt hij ff en geeft me alle mogelijke commando's over nvflash maar nix over updating eeprom ofzo.

backuppen wertk wel
Je moet nvflash -4 -5 -6 naamvanbios.rom ingeven dan flashed ie zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
DaWaN schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:17:
[...]

Je moet nvflash -4 -5 -6 naamvanbios.rom ingeven dan flashed ie zonder problemen :)
@ Venxir: Of gewoon .bin veranderen in .rom :? Die code maakt geloof ik niet zoveel uit, bestandstype wel. Ik weet niet hoe jij je bios hebt opgeslagen maar dit zijn toch altijd .rom's?!

[ Voor 3% gewijzigd door dinkelover op 04-12-2004 17:31 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:31:
[...]

@ Venxir: Of gewoon .bin veranderen in .rom :? Die code maakt geloof ik niet zoveel uit, bestandstype wel. Ik weet niet hoe jij je bios hebt opgeslagen maar dit zijn toch altijd .rom's?!
ze komen bij mij als .bin uit de backup, je kan ze opslaan als rom ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
nog even een rivatuner vraagje

ik heb rivatuner RC15.2
en Forceware 66.93

en kan niet gebruik maken van Low level harware overclocking, alleen driver level overclocking.
klopt dat door de combinatie rivatuner/forceware.

of gaat er ergens anders wat fout?

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je hebt een gelockte kaart waneer heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:31:
[...]

heb nu nvflash -f naam.rom gedaan maar werkt net zo goed niet.

hoe heeft de rest dit nou weer voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:28:
ik denk dat de lock software matig is,mijn redenatie (in een notedop) :De gelockte kaarten zijn niet te tweaken met riva tuner (op dit moment) Kortom iets houd riva tuner tegen de pipe`s software matig open te zetten.Zouden ze hardware matig gewoon de pipes en vertex shaders naar de andere wereld helpen waarom zouden ze dan nog is geld gaan uitgeven aan een software lock terwijl als je de pipes open zet je de toch niks aan hebt.Het lijkt mij het 1 of het ander als je ze open zou kunnen zetten maar bij iedereen zijn de pipe`s en vertex units gsloopt dan pas kan je gaan denken aan hardwarematige verkloting van de pipes en vertex shaders.Ik zou het aleen maar dom vinden om geld uit te gaan geven aan een software lock als je weet dat als deze gebroken word ze er toch niks aan hebben omdat ze alle niet gebruikte stukjes hebben gesloopt......
Ik denk dat het wel zeker zin heeft. Als de pipes kapot zijn gemaakt, maar ze zijn niet masked in het bios, dan probeert de kaart ze nog steeds alle 16 te gebruiken, echter de bits die door die kapotte pipes proberen te gaan komen niet goed aan en krijg je dikke artifacts (als ik het verhaal goedbegrepen heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook daar valt wat voor te zeggen.Maar als ze ze gewoon dichtzetten zoals bij de oudere versies (waar ze niet gebruik maken van kapotte lines) kom je der van zelf wel achter als je hem openzet dat ie kapot is en dan zet je hem weer dicht lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Het feit is iig dat er sowieso een ander locking systeem op software matig niveau is gebruikt. Als hetzelfde locking systeem zou worden gebruikt zou de rivatuner instelling weldegelijk resultaat hebben, hoewel je dan raar beeld zou krijgen vanwege de express kapot gemaakt pipes. Ik denk zelf dat er geen hardware matige lock op zit, die pipes kapot maken is te duur in vergelijking met een nieuw software matige lock. Echter als nVidia dit heeft gedaan om de tweakers tegen te zitten, zullen ze wel iets beters hebben verzonnen dan de vorige keer, want nVidia weet ook wel dat de tweakers die dit trucje gebruiken er waarschijnlijk net zo veel verstand van hebben als zij zelf en dat ze het wel weer unlockt krijgen :) Ik heb helaas mijn oude kaart die wel 16x1,6 deed weg moeten brengen (Aopen rev1 :( ) en ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe kaart, ik hoop echt dat deze nog van een oude lading is, maar ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:44:
[...]

heb nu nvflash -f naam.rom gedaan maar werkt net zo goed niet.

hoe heeft de rest dit nou weer voor elkaar gekregen?
Om precies te zijn zo:
DaWaN schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:17:
[...]

Lezen is dus ook al een vak geworden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:58:
Het feit is iig dat er sowieso een ander locking systeem op software matig niveau is gebruikt. Als hetzelfde locking systeem zou worden gebruikt zou de rivatuner instelling weldegelijk resultaat hebben, hoewel je dan raar beeld zou krijgen vanwege de express kapot gemaakt pipes. Ik denk zelf dat er geen hardware matige lock op zit, die pipes kapot maken is te duur in vergelijking met een nieuw software matige lock. Echter als nVidia dit heeft gedaan om de tweakers tegen te zitten, zullen ze wel iets beters hebben verzonnen dan de vorige keer, want nVidia weet ook wel dat de tweakers die dit trucje gebruiken er waarschijnlijk net zo veel verstand van hebben als zij zelf en dat ze het wel weer unlockt krijgen :) Ik heb helaas mijn oude kaart die wel 16x1,6 deed weg moeten brengen (Aopen rev1 :( ) en ik moet nog een weekje wachten op mn nieuwe kaart, ik hoop echt dat deze nog van een oude lading is, maar ik vrees het ergste...
same here mijn kaartje is gister terug gestuurd .Ik heb nog redelijke hoop dat ik een oudere versie hier voor inde plaats kan krijgen.Waarom heb jij jou kaart trouwens moeten wegbrengen welke klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 17:51

_Christiaan_

Master of SOG

Viper_74 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 01:54:
(...)

Toch wel opvallend hoeveel problemen en dode kaarten we al hebben. Ik vraag me af hoeveel 1,2v core slijtage veroorzaakt. Blijkbaar is 1,4v zo niet goed voor je kaart dat hij binnen afziende tijd om het leven gaat.
(...)

Denk trouwens niet dat alleen het voltage problemen geeft, maar vooral ook de warmte. Ik lees steeds dat een defecte kaart weinig zichtbare schade heeft. Nou is het toch vaak zo dat er of een chip, of een condensator oid doorbrandt bij een hoger voltage probleem. Het zou maar zo kunnen dat de core intern gewoon te warm geworden was en doorgebrand. Of enorme slijtage van de 1,4v zou ook kunnen.
Waarom denk je dat de 6800 ULTRA twee molex-aansluitingen heeft, en de 6800 LE er maar één van heeft? :o

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Dan nog maar ff 1 bij solderen :)

nee die molex is het probleem niet.... de 6800 ultra heeft een wat streker volt regel circuit..... en die moles.. mja... staat leuk.. maar is niet nodig

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:44:
of je hebt een gelockte kaart waneer heb je hem gekocht?
Afgelopen woensdag.

maar ik heb de vertex pipes al wel open gekregen.

pixel pipes trouwens ook allemaal, maar hij gaf heel licht Artefacten (Leadtek 6800 LE)
in 3d mark03 gaat wings of fury altijd goed (12x1-6vp) (16x1-6vp) maar bij battle for proxycon?
gaat het fout, dan geeft ie op de borstplaten van de mannekes een een blokje met zwarte pitjes weer.

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt de pipelines wel opengekregen.En je kan niet in de lowlevel komen :dat gaat mijn pet te boven srry ik zou je graag helpen maar ik kan dan aleen maar onzin gaan uitkramen en das ook niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
matho schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:21:
[...]

Afgelopen woensdag.

maar ik heb de vertex pipes al wel open gekregen.

pixel pipes trouwens ook allemaal, maar hij gaf heel licht Artefacten (Leadtek 6800 LE)
in 3d mark03 gaat wings of fury altijd goed (12x1-6vp) (16x1-6vp) maar bij battle for proxycon?
gaat het fout, dan geeft ie op de borstplaten van de mannekes een een blokje met zwarte pitjes weer.
wow ik heb hetzelfde als jou bij proxycon als ik 12 pipes met bit 02 open, open ik bit 03 is me windows vernaggelt met allemaal stipjes.

verdacht,de kans dat wij hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

dinkelover schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:33:
[...]

Iemand overig al de leadtek koeler eraf gesloopt?? Lastig? Nog mogelijheid terug te zetten? Ben wel benieuwd.....
Eitje en makkelijk weer terug te zetten. Alleen de thermalpad op de GPU zal je niet kunnen vervangen als je 'm onverhoops moet RMA' en.
Die dikke koperen plaat op de achterkant heeft totaal geen nut (alleen maar sier)
Er zitten daar trouwens dikke rubberen pads tussen de koelplaat en de print.
De NV5 koelt ietsjepietjsje beter maar is wel veeeel stiller.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:10:
[...]

same here mijn kaartje is gister terug gestuurd .Ik heb nog redelijke hoop dat ik een oudere versie hier voor inde plaats kan krijgen.Waarom heb jij jou kaart trouwens moeten wegbrengen welke klachten?
Bij de mijne ging het beeldscherm op zwart na 5minuutjes HL2 of 3dmark 05. NFSU2 en 3dmark 2001 deed hij echter raar genoeg wel enkele uren zonder vast te lopen. Een reset was daarna trouwens niet genoeg, de pc moest echt uit en daarna weer aan. Helaas zal het bij minimaal nog een week duren voordat ze een nieuwe kunnen geven, omdat hij zelfs niet meer te bestellen is bij hun leverancier op het moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb een vraagje met betrekking tot de logboeken:

Dit staat er als foutmelding bij systeeem
Event ID:106
Source: nv

Silent Running: Stress test transition: L2 -> L1

Ik neem aan dat dit een hardware matig probleeem is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
Venxir schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:31:
[...]

wow ik heb hetzelfde als jou bij proxycon als ik 12 pipes met bit 02 open, open ik bit 03 is me windows vernaggelt met allemaal stipjes.

verdacht,de kans dat wij hetzelfde hebben.
en jij hebt ook een Leadtek?

in windows heb ik nergens last van, en in spellen die niet al te veel vergen ook niet,,
UT99 schokt zelfs af en toe omdat m'n monitor niet verder dan 100 Hz wil op 1280*960
(Makkelijk op te lossen door veel anisotropisch filteren en een beetje antialiassing :P)

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lazrambo schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:36:
Ik heb een vraagje met betrekking tot de logboeken:

Dit staat er als foutmelding bij systeeem
Event ID:106
Source: nv

Silent Running: Stress test transition: L2 -> L1

Ik neem aan dat dit een hardware matig probleeem is :(
:{

ff terug lezen, is al 100 keer voorgekomen >:)
we zijn er nog niet helemaal uit maar het ligt waarschijnlijk aan een toch defecte pipe of vertex waardoor de videokaart teruggaat naar standaard 300 core speed.
Warmte heeft er niet direct iets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik ben het nu aan testen bij mij, ik moet en zal die melding wegkrijgen door de overklokspeeds omlaag te zetten, staat nu op 325/725 (van 325/775), me tweakershart staat het niet toe om maar gelijk op default te zetten. Helaas krijg ik de melding maar 1x per 5 dagen dus gaat wat tijd overheen. Ik weet wel bijna zeker dat het met klokspeeds te maken heeft, toen ik 't op 375/850 had staan kwam die melding veel vaker voor. Andere indicatie in de richting van het geheugen is bij mij dat die bij 775 memory uit standby niet ontwaakte, pas vanaf 745 of lager wel. Heb dit ding nou 2.5 maand en heb nog steeds niet de ideale klokspeeds, na 2 dagen met de nV5 dacht ik bij 375/850: "en klaar". Nou, mooi niet dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-12-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
matho schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:59:
[...]

en jij hebt ook een Leadtek?

in windows heb ik nergens last van, en in spellen die niet al te veel vergen ook niet,,
UT99 schokt zelfs af en toe omdat m'n monitor niet verder dan 100 Hz wil op 1280*960
(Makkelijk op te lossen door veel anisotropisch filteren en een beetje antialiassing :P)
ik heb ook een leadtek ja, alleen ik heb er blijkbaar meer last van dan bij jou.

ik draai nu heerlijk met deze settings:
Leadtek Geforce6800 LE
8 pipelines, meer kreeg ik er niet gratisch bij :P
6 vertex shaders die perfect werken, geen errors of arties.
Core: 380 mhz, dit is de max waarbij ik geen arties krijg op 1,2V
Mem: 800 mhz, dit kan nog hoger, of het wat uitmaakt weet ik niet.
Volt: 1,2

3dmark01 : 20000
3dmark03: 8300
3dmark05: 3300

[ Voor 28% gewijzigd door Venxir op 04-12-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 17:51

_Christiaan_

Master of SOG

Over die L2 -> L1 (ID 106) gebeurtenis:

Toen ik één vertex-shader aanzette, en zonder daarna een 3d-applicatie opgestart te hebben, en ik keek in de event viewer, kreeg ik 2 keer deze melding achter elkaar. Daarna nooit meer voorgekomen, maar er zijn ook nog maar een paar daagies overheen gegaan :o

Het volgende is puur ter informatie:
ik kreeg deze melding bij het openen van de vertex-shader.

Misschien is dat handig bij het verder ontwikkelen van een theorie over gebeurtenis 106? :D

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb eigenlijk een vraag. Ik heb nu een 6800GT voor mijn eigen pc, van XFX waarover ik heel tevreden ben. Nu was mijn oude kaart, een Sapphire 9600XT, kapot gegaan, en heb deze RMA opgestuurd. Nu mocht ik voor de dagwaarde van die 9600XT een nieuwe 'uitkiezen' of een duurdere en geld bijleggen. Nu zocht ik nog een kaart voor mijn 2e bak en heb dus voor de 6800LE gekozen. In eerste instantie wilde ik een 6600GT agp, maar die hadden ze nog niet en zou nog wel ff duren voordat die er was, ze raden met toen de 6800LE aan omdat die zo ongeveer hetzelfde presteerd. Ik heb toen gekozen voor de XFX6800LE omdat ik dus zeer tevreden was over de XFX, bovendien had ik hier gezien dat deze nogal goed overklokbaar waren, en in veel gevallen een hoop pipelines open te zetten zijn, daarbij vindt ik de doos erg gaaf, maar dat terzijde :P.

Nu hadden ze echter de 6800LE van XFX niet meer op voorraad en vroegen ze of ik akkoord ging met een 6800LE van Club3D, ik ben akkoord gegaan, maar vraag me af of ik hier nu een goede keuze mee heb gemaakt, ofdat ik beter tot begin januari had kunnen wachten totdat de XFX weer op voorraad was. Zit er veel verschil tussen de verschillende merken? Het is niet de kaart voor mijn 'primary' pc, dus voor mijn 2e bak hoef ik niet zo'n superkaart te hebben, maar als ik er toch 12 pipelines (ipv 8 ) van kan maken, zou dat mooi zijn. Ik heb niet zulke goede verhalen gehoord over Club3D. Is dit nu een verstandige keuze of had ik toch beter kunnen wachten op de XFX?
Ik moet wel zeggen dat in de pricewatch de 6800LE van Club3D staat voor 253 euro, en ik hem voor 239 euro heb kunnen kopen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Niles op 04-12-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:56:
[...]
Ik heb nu met Nibitor v1.9 mij core op 1.2v gekregen (thanks Jeroen). Kom nu bij +-395mhz stabiel.

Stabiel in de zin van : 3dMarks draaien er door heen, DOOM III, paar andere spelletjes. MAAR...Rome Total War crashed vaak met een BSOD, ook als ik "helemaal" terug schroef naar 375mhz.

Als ik de self test van nVidia doe komt ie met 330mhz/40mhz.

DUS sommige games leeker oc'ed spelen, en dan voor RTW maar terug naar 330mhz. Eigenlijk jammer, al die veldslagen met 3000 mannetjes eisen veel...
Je zegt er niet bij wat je memory OC is. Al es geprobeerd alleen de core te overclocken? Ik heb al vaker iets over de test gezegd: die doet het prima. Alsie daar al faalt is het OF je core of je mem. Aangezien je zelfs bij 375 kennelijk nog makkelijk door de test komt...ik zou zeggen dat je mem ermee kapt.
Viper_74 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 20:28:
[...]

> De 106, L2>L1 fout blabla <
:{

ff terug lezen, is al 100 keer voorgekomen >:)
we zijn er nog niet helemaal uit maar het ligt waarschijnlijk aan een toch defecte pipe of vertex waardoor de videokaart teruggaat naar standaard 300 core speed.
Warmte heeft er niet direct iets mee te maken
Dan verkoopt nVidia kaarten die niet 100% ok zijn, want dit kwam ook al voor op de FX serie (waar het hele unlocken niet bestaat (maar 1 quad pixels...) en de kaart was niet overclockt. Warmte...maybe
Maar goed...wil niet uitsluiten dat er meer fouten worden gemaakt door die extraatjes natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 04-12-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XFX 6800LE loopt goed op 12x1 en 6vp sinds kort ook watercooling erop.
Me frigus blokje van me 9800pro/XT via Swiftech MCW50-FX kitje vastgezet, (ff bijdremelen en past perfect) idle 39 graden :P stressed 42 graden.
Ik dacht dus mooi wat volts erbij dus via bios tooltje aangepast naar 1.2,
maar inplaats van een betere overklok kreeg ik dus nu ook het bekende zwarte scherm bij starten van een spel.
teruggeflashed naar orginele bios geen zwarte schermen meer.
ik heb ook een probleem met 1600x1200 resolutie op die instelling ook zwart scherm, iemand hier ook bekend mee?.
mijn kaartje draait nu op 350 cpu 800 mem en daar draaien alle games perfect op.
tot een resolutie van 1280x1024 dan. superkaartje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:37:
Voor de belgen onder ons, nu is de Aopen rev 3 in de FORCOM (antwerpen (edegem) en gent) ook los te verkrijgen voor 215 €.

Ik heb ook nog en probleem met men rev3, is al enkele keren voorgekomen denk ik, namelijk dat (bij mij had ik het bij 3dmark2003 bij de 5de test) ik gewoon een zwart scherm krijg (maar gaat niet in standby, het groene lichtje blijft aan) en ik kan niets meer doen en moet ik alles heropstarten.

Heb een OC van 350/755, 12x1/5 wat niet overdreven is had de 66.91 driver en een voeding van 360w van chieftec. Wat normaal geen probleem mag gegeven, toch?

Enige idee iemand? Is het misschien een probleem van de 3de rev, want heb hier al enkele mensen over horen klagen. Of zit ik verkeerd en heb ik gewoon brutte pech!! :O

;)
Vandaag heb ik ook mijn Aopen rev.3 gehaald bij forcom in Antwerpen.
Was 209 euri's en waren gewoon op stock.

Hier kan alles open 16x1/6.
Ook met de 66.91 drivers. :*)

3dmark2003 = 9018 punten zonder oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, wat is de beste driver voor mijn 6800le qua snelheid en toch nog stabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:05:
[...]

Vandaag heb ik ook mijn Aopen rev.3 gehaald bij forcom in Antwerpen.
Was 209 euri's en waren gewoon op stock.

Hier kan alles open 16x1/6.
Ook met de 66.91 drivers. :*)

3dmark2003 = 9018 punten zonder oc.
Das goed nieuws want ik ben ook van plan hem daar te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:32:
ik heb een vraag, wat is de beste driver voor mijn 6800le qua snelheid en toch nog stabiel ?
aangezien de 6800le tot de laatste serie grafische kaarten van nVidia behoort ligt de laatste driver hier voor de hand ;) (66.93 >> www.nvidia.com)
echter; 66.81 is in t recente verleden iets sneller en (minstens) net zo stabiel gebleken, hoewel het verschil redelijk minimaal is. Ik zou je zelf wel de 66.81 forceware aanraden, downen kun je m vast wel van www.guru3d.com :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
hmm ik snap iets niet, ik heb net een nieuwe voeding (tagan 380 watt) en ik ging gamen met mijn 6800le en alles liep prima dus ik doe die pipelines open (12 / 6) en ik overclockte hem naar 380 / 780 en alles liep perfect kheb een tijdje ermee gegamed. nou start ik na een tijdje de pc weer (overclock is dus uit) en toen startte ik hl2 en ik zag 3 seconde beeld en opeens floep...beeldscherm uit en ik moet pc restarten...wat is dit toch...dus ik deed al die pipelines weer uit en start hl2 weer op en dan werktte het wel :/ hmmmzzz... :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@YoshiBignose schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:30[/message]:[/b]
380/780?, je kon toch niet verder dan 350/750?
Je kan er misschien lekker mee gegamed hebben, maar weet je zeker dattie niet bij op het eerste het beste moment terugklapte naar 300/700? (RT monitoring etc...)
Je had toch je BIOS nog geflasht? Probeer es de originele er weer in te stoppen (die die je er nu in hebt was toch 1.2V?). Kijk dan een tijdje wattie wil doen op 12/6 met 1.1V. En dan es langzaam OCen, eerst core met stapjes van 25MHz ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 04-09 12:01
ja door die nieuwe voeding kon ik opeens verder overclocken...ik haalde toen 9865 3dmarks 8)
maar goed ik zal je tips uit proberen B)
maar ik deed ook de overclock uit en ging alleen met die 12 / 6 gamen en toen knalde ie er ook uit... :X

offtopic:
kom nou is op msn gvd O-)

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 05-12-2004 09:04 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:21:
[...]

Bij de mijne ging het beeldscherm op zwart na 5minuutjes HL2 of 3dmark 05. NFSU2 en 3dmark 2001 deed hij echter raar genoeg wel enkele uren zonder vast te lopen. Een reset was daarna trouwens niet genoeg, de pc moest echt uit en daarna weer aan. Helaas zal het bij minimaal nog een week duren voordat ze een nieuwe kunnen geven, omdat hij zelfs niet meer te bestellen is bij hun leverancier op het moment :/
pff das nog pitteger als bij mij die van was zijn "nachtkaarsje" aan het uitblazen alles ging steeds slechter.Maargoed ik hoef gelukkig niet "zolang" twachten op mijjn kaart ik hoop hem eigenlijk morge of overmorge weer terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 08:03
Ik heb ook even een 6800LE besteld van XFX.
Nou wil ik in eerste instantie gewoon ff normaal draaien met dat kaartje.
En later wil ik ff een paar pipelines en vs-jes open zetten.

Heb ik alleen voor die softmod ook een cooler nodig?
Of volstaat de stock cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chubby- schreef op zondag 05 december 2004 @ 09:35:

gewoon je temps controleren, dan heb je je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben m'n broertjes 6800Le eens aan het testen in mijn eigen pc, met een Tagan 480W voeding. En dan eens kijken hoever hij wil overklokken, hier een 3DMark03 run met alleen de pipes en vertexshaders open.

9862 3DMarks03, XFX6800Le 16p/6Vp stock (300/700Mhz)
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3429968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
chubby- schreef op zondag 05 december 2004 @ 09:35:

Heb je ook de TS gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal last van het volgende probleem, het scherm gaat op stand-by. En ik moet mijn pc dan helemaal uit zetten, stroom van de voeding af. En dan wil hij pas weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugbrengen als je een beetje gelezen hebt heb je gelezen dat dit probleem bij meerdere mensen aanwezig was/is.Het hoort niet dus terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djlorenzo

ik heb een vraag, wat is de beste driver voor mijn 6800le qua snelheid en toch nog stabiel
jeroen__online schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:15:
[...]

aangezien de 6800le tot de laatste serie grafische kaarten van nVidia behoort ligt de laatste driver hier voor de hand ;) (66.93 >> www.nvidia.com)
echter; 66.81 is in t recente verleden iets sneller en (minstens) net zo stabiel gebleken, hoewel het verschil redelijk minimaal is. Ik zou je zelf wel de 66.81 forceware aanraden, downen kun je m vast wel van www.guru3d.com :z
Vraagje waarom niet de 67.02 of 67.03 drivers, ik heb zelf nog steeds driver 66.93 draaien op mijn systeem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:34:
Vraagje waarom niet de 67.02 of 67.03 drivers, ik heb zelf nog steeds driver 66.93 draaien op mijn systeem. :P
ik heb ze nog niet getest en heb hier in dit topic ook nog geen ervaringen gelezen.. ga s proberen zou k zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 08:03
willy83 schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:48:
[...]

Heb je ook de TS gelezen???
Ik hou de topics al tijden in de gaten.
Heb hem dan nu zelf besteld.
Bestel nooit zomaar dingen.
Maar ik zal mijn temps ff in de gaten houden zodra ik hem ga overclocken.

Ik draai hem eerst ff gewoon zonder oc.
Ik kom van een FX5600 TD 256mb af, dus is sowieso al een hele vooruitgang :)

[ Voor 1% gewijzigd door chubby- op 05-12-2004 12:51 . Reden: typootje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:25
Ik had net ff mijn kaart overgeklokt met rivatuner, maar nu zit ik met een probleem. Ik kom nog wle in windows, maar dan knippert het scherm een aantal keer en dan gaat het gewoon uit. Ik wil de rivatuner settings nu terug zetten, maar dat lukt dus niet meer. In veilige modus kan dat ook niet. Hoe kan ik dit oplossen?

edit: oef, hij doet het weer, heb ff systeemherstel gedaan. Denk dat ik voorlopig maar ff tevreden ben met de huidige snelheid... Is toch altijd weer ff schrikken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Brammel op 05-12-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken je probleem van dat schrikken.Had opstarten met de laatste bekende werkende instelling trouwens geen zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:10:
Ik heb nogal last van het volgende probleem, het scherm gaat op stand-by. En ik moet mijn pc dan helemaal uit zetten, stroom van de voeding af. En dan wil hij pas weer starten.
Hey,

Ik had hetzelfde probleem als jij. Ik durf daarom ook bijna met zekerheid te stellen dat je de revisie 1 hebt van AOpen, zoja dan is het een zeer bekend probleem. Ook de firma waar je je kaart vandaan hebt zal bekend zijn met dit probleem en geeft je hoogst waarschijnlijk gewoon meteen een revisie3 mee. Je kunt een plaatje zien van de revisie 1 in de startspost, onder het kopje Problemen Revisie. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 08-09 11:58
Problemen zijn zeker niet beperkt tot revisie 1 Aopen kaarten. Zie bijvoorbeeld hier, hier, hier, of hier. Mensen die nooit problemen hebben gehad met XFX, MSI, Asus etc. 6800LE's, hebben jullie er ook Halflife 2 op geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Jahoor, geen problemen. 1280x960. Auto Detect gaf bijna alles op max (hehe...stukkie beter dan Far Cry, die zette alles ongeacht vidkaart @ medium), alles op max gezet, 2xQ AA met 4xAF, liep als een trein @ 12/6 @ 400/800. XFX kaartje

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-12-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:37:
[...]

Hey,

Ik had hetzelfde probleem als jij. Ik durf daarom ook bijna met zekerheid te stellen dat je de revisie 1 hebt van AOpen, zoja dan is het een zeer bekend probleem. Ook de firma waar je je kaart vandaan hebt zal bekend zijn met dit probleem en geeft je hoogst waarschijnlijk gewoon meteen een revisie3 mee. Je kunt een plaatje zien van de revisie 1 in de startspost, onder het kopje Problemen Revisie. Succes ermee!
Ik heb een XFX kaartje :> van Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Hm, negeer mijn vorige post dan maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:25
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:36:
ken je probleem van dat schrikken.Had opstarten met de laatste bekende werkende instelling trouwens geen zin ?
Niet geprobeerd, maar had nog een herstelpunt van gisteravond dus heb die maar teruggezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Laatst online: 02-11-2024
mensen ik weet het echt niet meer.......ik zit nog te wachten op mijn vervangende Leadtek 6800 LE (XFX overleden, heel vaag) maar ik blijf zitten met het dilemma of ik nu toch niet beter voor de 6600 GT moet kiezen vanwege de locks die aangebracht schijnen te zijn bij de nieuwe lichtingen van de 6800LE.Ik heb inmiddels al wat reviews gelezen over de 6600GT en de 6800LE kan de 6600GT pas aan als je iig 12 pipes en 6 vertex units open krijgt.Ik vrees dus dat me dat straks niet gaat lukken.Wat te doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:21
Ik heb hier t volgende probleem:
net nieuwe comp aangeschaft:
  • MSI K8Neo mobo
    1024mb twinmos 3200 ddr-ram
    maxtor 200gb SATA schijf
    NEC-ND3500
    Antec Sonata case met 380W voeding
    Amd Athlon 64 3400
    XFX geforce 6800LE, 2e revisie
    Iiyama 19inch monitor
Nu is het probleem dat ik soms gewoon beeld heb, maar meestal krijg ik gewoon niks te zien als ik de comp aanzet. Of ik krijg beeld dat nogal wazig is. Heb het met een paar andere kaarten uitgetest en die deden het wel normaal.
Maar, deze XFX kaart doet het in de comp van me broertje wel goed :?
Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:17:
mensen ik weet het echt niet meer.......ik zit nog te wachten op mijn vervangende Leadtek 6800 LE (XFX overleden, heel vaag) maar ik blijf zitten met het dilemma of ik nu toch niet beter voor de 6600 GT moet kiezen vanwege de locks die aangebracht schijnen te zijn bij de nieuwe lichtingen van de 6800LE.Ik heb inmiddels al wat reviews gelezen over de 6600GT en de 6800LE kan de 6600GT pas aan als je iig 12 pipes en 6 vertex units open krijgt.Ik vrees dus dat me dat straks niet gaat lukken.Wat te doen.......
Mss niet zo wanhopig zijn ? :P
Over die gelockte kaarten zijn alleen hier één of twee gevallen ontdekt.
Ik denk persoonlijk niet dat nVidia zich daarmee gaat bezighouden.

Mss deden de mensen hier het niet goed of zagen ze een instelling over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Wietman!!! schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:26:
Ik heb hier t volgende probleem:
net nieuwe comp aangeschaft:
  • MSI K8Neo mobo
    1024mb twinmos 3200 ddr-ram
    maxtor 200gb SATA schijf
    NEC-ND3500
    Antec Sonata case met 380W voeding
    Amd Athlon 64 3400
    XFX geforce 6800LE, 2e revisie
    Iiyama 19inch monitor
Nu is het probleem dat ik soms gewoon beeld heb, maar meestal krijg ik gewoon niks te zien als ik de comp aanzet. Of ik krijg beeld dat nogal wazig is. Heb het met een paar andere kaarten uitgetest en die deden het wel normaal.
Maar, deze XFX kaart doet het in de comp van me broertje wel goed :?
Wat is hier aan de hand?
Gebruik eens een andere lijn uit je voeding of een andere voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment een 9800 Pro @ XT, en nu ik dit topic al een paar weken heb gevolgt, denk ik dat ik een 6800 LE ga kopen van XFX. Alleen is dit verstandig ? Want ik zie verschillende topics waarbij de score weer tegenvalt, en bij anderen weer hele goede scores.

Ik kan m'n 9800 Pro verkopen voor een prijs dat ik de 6800 LE kan kopen. Dit wordt m'n eerste geforce kaart ( als het door gaat ), dus wil ik wel goed geinformeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag wat aan het OC'en geslagen, kaart draait nu op 370/844, met 16x1,5vp

3dmark03 gedraaid, normale settings voor dit systeem (1024x768, biliniaire filtering, geen AA) en ik haal een zielige 6007 3dmarks score..

dit moet toch echt beter kunnen, als het zo door blijft gaan denk ik dat ik hem maar ga ruilen bij paradigit want dit is toch echt zwaar ondergepresteerd ivm wat hij zou MOETEN kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:20:
Ik heb op het moment een 9800 Pro @ XT, en nu ik dit topic al een paar weken heb gevolgt, denk ik dat ik een 6800 LE ga kopen van XFX. Alleen is dit verstandig ? Want ik zie verschillende topics waarbij de score weer tegenvalt, en bij anderen weer hele goede scores.

Ik kan m'n 9800 Pro verkopen voor een prijs dat ik de 6800 LE kan kopen. Dit wordt m'n eerste geforce kaart ( als het door gaat ), dus wil ik wel goed geinformeerd zijn.
Ik denk dat je prestaties niet zo erg de lucht in gaan, of je moet echt mazzel hebben dat je alle pxpipelines en shaders kan openen, die kans is echt klein..

Het is natuurlijk een nieuwe kaart, dus voor zaken als pixelshader 3.0 en directx 9.0c ondersteuning zou je het ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Ik heb gisteren mijn Leadtek gehaald en ik wou ff de kaart gaan benchen in 3d 05...

Maar 3d mark loopt maar op 3 fps.. Hoe de hell komt dit?

Snel de specs (alles loopt standaard):
Amd 3500
Msi k8n neo2
1 gb ram
Leadtek 6800le (Winfast A400)

Iig bedankt

(o.w btw over dat 'piepen'; mijn kaart piept alleen als hij geen aparte voeding krijgt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sak3d schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:29:
Ik heb gisteren mijn Leadtek gehaald en ik wou ff de kaart gaan benchen in 3d 05...

Maar 3d mark loopt maar op 3 fps.. Hoe de hell komt dit?

Snel de specs (alles loopt standaard):
Amd 3500
Msi k8n neo2
1 gb ram
Leadtek 6800le (Winfast A400)

Iig bedankt

(o.w btw over dat 'piepen'; mijn kaart piept alleen als hij geen aparte voeding krijgt!)
Dat komt omdat je naar de CPU test gekeken hebt.
Bij de laatste 2 tests laat hij de CPU renderen ofzo en daarom gaat het zo traag.

Maar dat heeft niks te maken met je graka.
De eindscore moet normaal gezien boven de 2800 liggen.
Als je effectief 3 fps hebt bij de gewone tests dan is er wel iets erg fout :P
Je moet rond de 10-20fps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:35:
[...]

Dat komt omdat je naar de CPU test gekeken hebt.
Bij de laatste 2 tests laat hij de CPU renderen ofzo en daarom gaat het zo traag.

Maar dat heeft niks te maken met je graka.
De eindscore moet normaal gezien boven de 2800 liggen.
Als je effectief 3 fps hebt bij de gewone tests dan is er wel iets erg fout :P
Je moet rond de 10-20fps hebben.
die 3 fps is alleen nog de 1ste test daar kom ik niet doorheen met 3 beeldjes per sec :+

-Edit- Ik speel doom nu op med @ 1024 x 768 met 60 fps

[ Voor 5% gewijzigd door Sak3d op 05-12-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 17:20

T1eA

Browser

Ik had nog even een vraagje. Ik ga met mijn ia de LEADTEK 6800LE bestellen (iig als er genoeg animo is iemand?) maar vallen ze nou nog wel te unlocken? Dat is natuurlijk wel de hoofd reden dat ik zo'n ia start. (heb je trouwens interesse zie mijn sig voor een link)

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:20:

Je moet het eventueel unlocked zien als een bonus, welliswaar een hele mooie bonus als het lukt, maar toch blijft het een bonus. Maar ook als het niet lukt, heb je voor het geld een zeer fraaie kaart, met alle nieuwe pixel shader foefjes en behoorlijk rap. Mijn overstap was veel groter (GF2MX -> 6800LE), dus ik ben er zowiezo al blij mee.

Voor de rest is het een gok met redelijk hoge kansen op succes. De kans dat er wat te unlocken is is groot, de kans dat je niks kunt unlocken is een stuk kleiner, maar dat is de kans dat je alles kunt unlocken ook. (Even het verhaal van de evt. nieuwe lockmethode daargelaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:48:
[...]
Je moet het eventueel unlocked zien als een bonus, welliswaar een hele mooie bonus als het lukt, maar toch blijft het een bonus. Maar ook als het niet lukt, heb je voor het geld een zeer fraaie kaart, met alle nieuwe pixel shader foefjes en behoorlijk rap. Mijn overstap was veel groter (GF2MX -> 6800LE), dus ik ben er zowiezo al blij mee.

Voor de rest is het een gok met redelijk hoge kansen op succes. De kans dat er wat te unlocken is is groot, de kans dat je niks kunt unlocken is een stuk kleiner, maar dat is de kans dat je alles kunt unlocken ook. (Even het verhaal van de evt. nieuwe lockmethode daargelaten.)
Ok, dus je zegt van neem hem ? Heb ik er dan geen kans op dat ik ineens Doom 3 niet meer op Ultra High Graphics kan spelen etc. ?

Tevens, als ik alles unlock is hij toch hetzelfde als een Ultra ? En die presteerde bij sommige games beter dan de x800, of ben ik nou dom aan't praten ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die aan het tweaken zijn met deze kaart ? Kom niet hoger dan 11.654 punten in 3dmakr03 :( Heb echt alles geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 21:59
Zijn hier mensen aan het tweaken met die kaart? zou het ? goh was me nog niet opgevallen :P (sorry kon het niet laten)

Lees de startpost eens? en kom dan met wat concrete getallen/specs en een 3dmark link etc...

@ recon Doom3 op ultra high kan zowiezo niet, je blijft maar 128 mb hebben en doom3 wil veel textures kwijt in je videokaart geheugen....

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 05-12-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
DaWaN schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:38:
[...]

Gebruik eens een andere lijn uit je voeding of een andere voeding
Maar die andere comp waar het wel in draaide heeft maar een 300W voeding. En daar werkt de kaart zonder problemen. Das tog niet logisch :P
En dan heb ik nog het probleem dak niet ff ergens een betere voeding heb liggen dan die 380W antec :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hij bedoelt een andere stekker.... volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Vandread schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:15:
Hij bedoelt een andere stekker.... volgens mij...
Dat heb ik wel geprobeerd, als je met stekker een molex-connector bedoeld iig :P . Maakte niet uit welke ik pakte, het bleef maar half werken. En dat terwijl alles net uit de verpakking kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:04:
Zijn hier mensen aan het tweaken met die kaart? zou het ? goh was me nog niet opgevallen :P (sorry kon het niet laten)

Lees de startpost eens? en kom dan met wat concrete getallen/specs en een 3dmark link etc...

@ recon Doom3 op ultra high kan zowiezo niet, je blijft maar 128 mb hebben en doom3 wil veel textures kwijt in je videokaart geheugen....
Euhm, hier werkt doom 3 gewoon fijn op ultra high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
En we kunnen weer verder in deel 12

[ Voor 50% gewijzigd door Cardinal op 05-12-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Grrr...Cardinal :P

-Verhuis Bericht- ;)

[ Voor 138% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-12-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
nfsu2 is nogal een console rip he... 60 frames max geloof ik etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calrissian
(Verder in deel 12,
ik zat weer eens niet op te letten)

[ Voor 93% gewijzigd door Calrissian op 05-12-2004 20:17 ]

here for the long run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd