LOL LOL of ~.~ wwwwwwwwwVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:06:
[...]
speel sinds 22 Oktober 2003, heb het zien komen en heb het zien gaan.
[...]
mr.planner lol.. oh wacht dat moet een paar regels naar beneden.
en hoe komt dat... door bots.
een eerlijke visser zal nooit instaat zijn om zoveel veel gil per dag te verdienen dat het de hele economie aantast.
[...]
Ik heb het nooit over visbots gehad. Ik had het over AH bots. Spel is IMHO niet vergald door AH bots maar vis bots en claimbots.
HNMLS event planner sinds 2 Juni 2004. heb alle HNM's met mijn HNMLS minimaal 4x geclaimed en gekilled. HNM paars zien poppen... nope. HNM popt altijd geel en soms krijgen wij hem en soms een andere (JP) HNMLS maar paars poppen heeft een HNM nog nooit gedaan.
[...]
WOW je bent de planner? Maar liefst 4 keer per HNM? LOL IK BEN MR.planner. Vooral het feit dat HNMS niet paars poppen volgens jou toont me al dat je goed uit de nek lult. HNMS poppen niet altijd geel je ziet ze af en toe niet eens geraised worden vanuit "dode" staat om ze te kunnen claimen. Ze staan er vaak al in het paars. Het spijt me zeer maar ik geloof niet dat je uberhaupt in de buurt van een HNM geweest bent.
een GM kan en mag geen invloed uitoefenen op het spel. dit kan je op de officieele site lezen en zal ook iedere GM zeggen als je het vraagt.
[...]
Hahaha ja echt? Hier worden we gewoon naar Mordion gegooid of Nidhogg of Fafnir wordt gewoon unsleepable gemaakt simpel als dat. Kom alsjeblieft niet met je officiele site onzin want dit werkt zo niet in het spel. Dus als je teammembers weggeport worden naar Mordion door een GM is al geen invloed meer uitoefenen? Des te meer reden waardoor ik denk dat je nog nooit een HNM afgemaakt hebt of er een gecamped hebt tegen andere JP HNMlinkshells.
na jouw reply gelezen te hebben kan ik toch niet tot een andere conclusie komen dat jij weer zo'n figuur bent van ik ben level 75 dus ik weet alles heb alles gezien en ik ben FFXI god luister naar mij.
rest geen zin om op te reageren...
Verwijderd
sorry hoor maar kan hier alleen maar hard om lachen mr. know it all
maar excuseer mij ik moet weer verder met FFXI. even mijn zwarte paard met blauwe neon velichting uit de stal halen om fafnir te bevechten met mijn net nieuwe fopspeen +1 in de door mij schijnbaar zelf gefantaseerde wereld van final fantasy
Volgens mij haal je FFXI en WoW door elkaar.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:05:
[...]
![]()
![]()
![]()
sorry hoor maar kan hier alleen maar hard om lachen mr. know it all
maar excuseer mij ik moet weer verder met FFXI. even mijn zwarte paard met blauwe neon velichting uit de stal halen om fafnir te bevechten met mijn net nieuwe fopspeen +1 in de door mij schijnbaar zelf gefantaseerde wereld van final fantasy
Know it all of niet jij hebt 0 HNMs verslagen dat is duidelijk uit je posts merkbaar. Het www of lol of ~.~ is puur sarcasme.
Ik heb gisteren tijdens het inloggen (stand nog in Sarutabaruta) eventjes de geel binnen gehaald voor mijn Carbuncle Ruby. Daarna ben ik eens gaan vissen en ik moet toegeven dat het me zeker niet tegen viel.
Wist alleen niet dat je meer moest doen dan alleen maar enter drukken.
Je moet nu dus ook daadwerkelijk 4 of 6 indrukken afhankelijk van welke kant je fishing rod staat.
Heb 1,5 stack gehaald, waarvan ik vanmiddag nog eventjes verder ga totdat mijn meiske terug komt.
Wie weet haal ik hier wel meer Gil mee binnen
Thanks voor het idee!
Wist alleen niet dat je meer moest doen dan alleen maar enter drukken.
Je moet nu dus ook daadwerkelijk 4 of 6 indrukken afhankelijk van welke kant je fishing rod staat.
Heb 1,5 stack gehaald, waarvan ik vanmiddag nog eventjes verder ga totdat mijn meiske terug komt.
Wie weet haal ik hier wel meer Gil mee binnen
Thanks voor het idee!
hehehee ow ja vissen, dat moet ik ook nog gaan doen 
Mijn PLD is inmiddels 29 geworden en ik heb dus nu de Kampf armour nodig. Dat betekent dus farmen, craften en vissen. Aangezien ik bijna geen gil had was craften nog niet aan de orde, vissen had ik niet echt meteen zin in, dus werd het farmen
1 Avond gefarmed en 200+k gil binnen gehaald. Beehive chips (stuk of 6 stacks), honey (3 stacks), silk spools (3 stacks), ignots (desynth van necklace, 3 stacks) en de mist silk cape van spipi
nu nog alles verkopen
Ik had geen zin om nog meer te gaan farmen, aangezien ik dan nog voller zou komen te zitten op mijn mules. Dus eerst alles verkopen. In de tussentijd kan ik mooi mijn whm en blm naar 32 brengen, want ik kan nu tenminste weer nieuwe spells kopen (en armour is in orde voor deze 2 jobs)
Mijn PLD is inmiddels 29 geworden en ik heb dus nu de Kampf armour nodig. Dat betekent dus farmen, craften en vissen. Aangezien ik bijna geen gil had was craften nog niet aan de orde, vissen had ik niet echt meteen zin in, dus werd het farmen
1 Avond gefarmed en 200+k gil binnen gehaald. Beehive chips (stuk of 6 stacks), honey (3 stacks), silk spools (3 stacks), ignots (desynth van necklace, 3 stacks) en de mist silk cape van spipi
nu nog alles verkopen
Ik had geen zin om nog meer te gaan farmen, aangezien ik dan nog voller zou komen te zitten op mijn mules. Dus eerst alles verkopen. In de tussentijd kan ik mooi mijn whm en blm naar 32 brengen, want ik kan nu tenminste weer nieuwe spells kopen (en armour is in orde voor deze 2 jobs)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Spini Spipy!? Daar heb ik echt zolang voor rondgelopen. Was gewoon niet leuk.
Uiteindelijk heb ik die Cape maar zelf gekocht.
Daarnaast gaat het bij mij niet zo snel dat farmen van Silk Threads en Honey Pots.
Ik hou het voorlopig maar even op fishing en misschien dat ik af en toe eens naar buiten loop om in die omgeving eens voor Honey Pots en Silk threads te gaan (hopelijk kom ik Spipy nog eens tegen dan).
Daarnaast gaat het bij mij niet zo snel dat farmen van Silk Threads en Honey Pots.
Ik hou het voorlopig maar even op fishing en misschien dat ik af en toe eens naar buiten loop om in die omgeving eens voor Honey Pots en Silk threads te gaan (hopelijk kom ik Spipy nog eens tegen dan).
nee, dat farmen ging goed omdat een vriend van me zat te craften... die had ik uitgenodigd in mijn party terwijl hij netjes in windurst woods bleef.
Hij is thief level 50, dus farmen met TH II gaat beter
spipi heb ik die avond 3 keer gezien, 2 keer gekilled en 1 cape gekregen
Ik heb een rondje uitgedoktert om te farmen. Een route met veel bees en crawlers. Ranged attack met boomerang. Nog niet skill genoeg voor instant death (soms wel), maar al gaandeweg gaat dat steeds sneller. Nog een paar leveltjes en iedere throw is een kill.. dan schiet het tenminste op
Ik heb een rondje uitgedoktert om te farmen. Een route met veel bees en crawlers. Ranged attack met boomerang. Nog niet skill genoeg voor instant death (soms wel), maar al gaandeweg gaat dat steeds sneller. Nog een paar leveltjes en iedere throw is een kill.. dan schiet het tenminste op
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Nou tis zover ik heb na 2 jaar me account opgezegt. Heb er echt geweldige tijden gehad. Maar het word tijd voor wat anders. Heb ook WoW gedaan maar daar ben ik nu al op uitgekeken hehe. Heb al me spullen aan 2 vriendinnen gegeven die het ook speelde dus die ook weer blij.
Vreemd Ik dacht dat THII alleen werkte wanneer de thf daadwerkelijk mee doet aan het gevecht of in dezelfde zone is.6K schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:19:
nee, dat farmen ging goed omdat een vriend van me zat te craften... die had ik uitgenodigd in mijn party terwijl hij netjes in windurst woods bleef.
Ik heb voor mijn scroll of dispel (hele tijd terug) ook Beehive chips en honey en bat wings gefarmed. Veel mensen onderschatten de hoeveelheid cash je hiermee binnenhaalt. Beehivechips worden in veel lagere level synths gebruikt en zelfde geld voor bat wings en bijvoorbeeld wild onions. Dispel krijgen als rdm is een soort roadblock dat voor veel RDMS overwonnen moet worden dispel is ook weer een van die spels die ons en een bard uniek maken (Bard heeft ook Dispel genaamd Magic Finale maar deze heeft een grotere recast tijd dan Dispel) . Dispel kost ongeveer 70k dat was toen erg veel muntjes!
Probeer je thf tot 15 te levellen voor TH1 dat helpt echt een berg. Spiny spipi? Mist silk cape ofzo? Of dropt hij de Traveler's mantle?NielsOveres schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:58:
Spini Spipy!? Daar heb ik echt zolang voor rondgelopen. Was gewoon niet leuk.
Dit weekend een aantal KSNM30 gevechten gedaan (9 runs) (scorpions) 5 Venomous Claw drops waaronder op mijn orb. Ik ben nu de trotse eigenaar van een Scorpions Harness. Regels waren your orb your prizes
Spiny Spipi dropt de Mist Silk Cape.
Op het moment ben ik nog erg bezig met fishing.
Ik kan nu op mijn andere pc iets doen terwijl mijn char vist en als deze wat gevangen heeft, dan probeer ik em meteen op te halen. Gaat opzich wel goed.
Misschien dat ik alsnog THF ga halen, maar dat komt wel wanneer ik stop met het vissen.
Ik heb wel gemerkt dat ik met vissen niet meer verdien dan dat ik deed met het maken van Iron Ingots. Moet nog ff kijken wat ik dus het liefst doe.
Daarnaast toch misschien afwisselen met farmen naar Threads, Beehive chips en Honey Pots.
Op het moment ben ik nog erg bezig met fishing.
Ik kan nu op mijn andere pc iets doen terwijl mijn char vist en als deze wat gevangen heeft, dan probeer ik em meteen op te halen. Gaat opzich wel goed.
Misschien dat ik alsnog THF ga halen, maar dat komt wel wanneer ik stop met het vissen.
Ik heb wel gemerkt dat ik met vissen niet meer verdien dan dat ik deed met het maken van Iron Ingots. Moet nog ff kijken wat ik dus het liefst doe.
Daarnaast toch misschien afwisselen met farmen naar Threads, Beehive chips en Honey Pots.
Nou, gisteren een promyvion run gedaan (voor de 1e keer) wat op zich wel goed ging, alleen werden we door de Mea baas kei-hard doodgemaakt met een carrousel..
Ik dacht gisteren ook ff mooie ringen te kopen, bleek uiteindelijk dat ze waardeloos waren, dus met dank aan neelon/katsuoy heb ik m'n oude ringen weer terug (hij had de mijne uit m'n jeuno ah gekocht voor me aangezien ik in bastok zat).
pics van de promy run

Promyvion-Dem

de baas

cutscene na de baas

mea boss die ons 10 seconden later kei-hard pwnde met carrousel ;\
Ik dacht gisteren ook ff mooie ringen te kopen, bleek uiteindelijk dat ze waardeloos waren, dus met dank aan neelon/katsuoy heb ik m'n oude ringen weer terug (hij had de mijne uit m'n jeuno ah gekocht voor me aangezien ik in bastok zat).
pics van de promy run

Promyvion-Dem

de baas

cutscene na de baas

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Ik heb een Promyvion -Holla run geprobeerd voordat ze de missies wat makkelijker gemaakt hadden en toen zijn we met ons team finaal de grond in geramt. Ik had er 30 of 40k aan potions aan besteed om in leven te blijven in de BC. Sindsdien niet meer geprobeerd. Gefeliciteerd trouwens. Ik moet die dingen nog afronden maar ik ben van plan me RNG tot de 40 te levellen en dan gewoon tot aan Ouryu de CoP missies te kunnen doen en de rest te vervolgen met me RDM.mattttt schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:49:
Nou, gisteren een promyvion run gedaan (voor de 1e keer) wat op zich wel goed ging, alleen werden we door de Mea baas kei-hard doodgemaakt met een carrousel..
pics van de promy run
[afbeelding]
Promyvion-Dem
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de baas
[afbeelding]
cutscene na de baas
[afbeelding]
Promyvion-Holla schijnt dan ook de moeilijkste te zijn
Dem is piece of cake, de enige aoe wat in dem eng is is de buffer-vreet move van de baas. De aoe van mea deed ons de das om, was mooi geweest als de whm haar scroll of reraise niet bij dem had gebruikt, dan hadden we wellicht nog kans gehad want hij zat nog maar op 1/10
wat wij in de LS doen is altijd even bij DEM gaan farmen voor scrolls of pain 
ik heb de holla gedaan, we waren met 18 man en allemaal gehaald...
Sommige mensen vrezen holla en anderen mea
Dem hoor je eigenlijk nooit iemand over
ik vond holla goed te doen, als de anderen niet erger zijn dan dat, dan heb ik wel vertrouwen in de zaak. Onze LS doet iedere zondag avond een prommy, ook de mensen die al gedaan hebben gaan nog een keer om te helpen.
ik heb de holla gedaan, we waren met 18 man en allemaal gehaald...
Sommige mensen vrezen holla en anderen mea
Dem hoor je eigenlijk nooit iemand over
ik vond holla goed te doen, als de anderen niet erger zijn dan dat, dan heb ik wel vertrouwen in de zaak. Onze LS doet iedere zondag avond een prommy, ook de mensen die al gedaan hebben gaan nog een keer om te helpen.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
vandaag 95000 GP ingeleverd voor Serpent Rumors
nu nog maar 115000 GP voor Mooching en dan kan ik gaan beginnen aan de Ebisu Fishing rod
quest. met mijn geluk zal het wel niet snel gaan maar ik zal die hengel krijgen.
jammer dat je niet GP voor 2 guilds kan verzamelen zonder alle GP voor 1 guild kwijt te raken
cooking staat nu alweer een tijdje stil.
nu nog maar 115000 GP voor Mooching en dan kan ik gaan beginnen aan de Ebisu Fishing rod
jammer dat je niet GP voor 2 guilds kan verzamelen zonder alle GP voor 1 guild kwijt te raken
The Fifth Vana'diel Census staat op Playonline 
Link:
http://www.playonline.com/ff11us/event/survey/index.html
statistieken voor de liefhebber
Link:
http://www.playonline.com/ff11us/event/survey/index.html
To celebrate three years since the launch of FINAL FANTASY XI in Japan, we are proud to present the Fifth Vana'diel Census, an analysis of the ever-growing community of Vana'diel.
The Vana'diel Census covers a wide range of data, and this year we have introduced completely new categories such as synthesis skill comparisons, face type popularity, and job distribution by race.
We hope you enjoy this unique perspective on the Vana'diel population!

statistieken voor de liefhebber
[ Voor 11% gewijzigd door Biobakker op 09-05-2005 18:13 ]
Dat zeg ik....
wat is het rustig in FF (op Cerberus) de laatste dagen. Gewoon geen party te krijgen als whm en zelfs in de altijd drukke LS is weinig te doen 
en vanavond ook weer 7 uur uit de lucht

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik heb gisteravond ook op een party moeten wachten dat was best naadje. Even wat dhalmel steaks gemaakt ( wild steaks ) geven ATK up voor rangers en cappen pas rond de 245ATK best lekker dus. Schijnt het beste food te zijn tot lvl70 voor rangers.6K schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:44:
wat is het rustig in FF (op Cerberus) de laatste dagen. Gewoon geen party te krijgen als whm en zelfs in de altijd drukke LS is weinig te doen
Ingredienten
12 x fire crystals = 5000g
12 x black pepper = 2292g
12 x olive oil = 3000g
12 x dhalmel meat = 2000g
12229g kosten
Ik kreeg 8 normale dhalmel steaks 2000g per stuk en 4 HQ (wild steaks)3500g per stuk 30k-12k kosten = 18k snel verdient heb ik toch weer me hapje eruit voor het expen
Zoals ik al in een eerdere post zei is het belangrijk alles dat stacked weg te sparen op mules. Vooral crystals die je krijgt tijdens het expen zijn zeer riant om op te sparen aangezien dit toch vaak wel snel opstapelt in de kosten als je ze steeds moet kopen.
Zijn er nog rangers onder ons?
Ik heb denk ik zo'n 120-140 stacks crystals en clusters (light, dark, fire, earth, wind en water) verspreid over mijn verschillende mules.
Als ik cooking ga levelen doe ik dat op een mule, voorlopig kan ik mijn kostje verdienen met vissen (iets van 100k in het uurtje vissen gisteren, ging best lekker), en gisteren ook in 2 uur van lvl32 red mage naar level 34 geleveled. Nog 6 naar convert, nog 7 naar refresh. En als dat zo doorgaat over een paar weken een derde volle set AF (heb al paladin (66) en white mage (70) in mijn bezit).
Ga nu wel serieus sparen voor een Noble's Tunic, ik moet en zal dat ding hebben.
Als ik cooking ga levelen doe ik dat op een mule, voorlopig kan ik mijn kostje verdienen met vissen (iets van 100k in het uurtje vissen gisteren, ging best lekker), en gisteren ook in 2 uur van lvl32 red mage naar level 34 geleveled. Nog 6 naar convert, nog 7 naar refresh. En als dat zo doorgaat over een paar weken een derde volle set AF (heb al paladin (66) en white mage (70) in mijn bezit).
Ga nu wel serieus sparen voor een Noble's Tunic, ik moet en zal dat ding hebben.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik ben ranger, dus ik ga maar eens kijken of ik deze al kan maken, zit op dit moment op een cooking skill van 30, hopelijk is dat genoeg.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Dhalmel Steak - cooking 29 - Fire Crystal + Black Pepper + Olive Oil + Dhalmel Meat (HQ = Wild Steak)Shin_Alu schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:29:
[...]
Ik ben ranger, dus ik ga maar eens kijken of ik deze al kan maken, zit op dit moment op een cooking skill van 30, hopelijk is dat genoeg.
Zou moeten lukken dus.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ja 30 is voldoende om ze te maken en je bent de skillcap van 29 al gepasseerd dus zul je er ook niet veel breken (je zult er helaas geen of weinig HQen). Ik raad je wel aan ze op firesday te craften voor de meeste kans op een succesvolle synth.Shin_Alu schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:29:
[...]
Wat de hell is het toch met alle WHMs die ik spreek dat ze zo graag een Noble's Tunic willen hebben.:). Is het een stukje status of zo?Neelon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:21:
Tuurlijk die curepotency ++ is erg fijn maar 15mil? Dat is het echt niet waard imho. Hij geeft net als een Dalmatica en Vermillion Cloak refresh dus dan zou die andere 9mil voor die cure potency zijn?
Blegh ik koop wel een Apollo's Staff erbij. En om eerlijk te zijn die 15mil is het echt niet waard een vriend van me heeft de tunic en ik heb de codes tot zijn account ik gebruik zijn account om mezelf te powerlevellen en om eerlijk te zijn wordt je MP verbruik er niet veel meer door teruggedrongen. Cure II wordt 108-115 hp curing cure III wordt 228-235 (light staff en tunic en healing skill).
Shining Cloth dropped ongeveer 1 op de 3 Kirin kills en dat is het duurste ingredient en vaak droppen er meer dan 1. Als je LS een beetje vaak Sky farmed kun je gemakkelijk 3-4 god runs doen en met een beetje geluk je hele ls uitrusten van een Nobles (en Kirin's Osode sinds deze ook veeeeels te vaak droppen geef R3 vuile hufter!
Wat kost een Nobles Tunic eigenlijk op jullie servers?
Wanneer je eenmaal 41+ komt gaan mensen je smeken om met ze te partyen. Het vervelende is alleen dat wanneer je als RDM een replacement zoekt voor jezelf er nooit eentje is en je best wel de party maakt of breekt.Neelon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:21:
gisteren ook in 2 uur van lvl32 red mage naar level 34 geleveled. Nog 6 naar convert, nog 7 naar refresh..
Neelon kan ik als 52 PLD al naar Boyahda Tree om BarkSpiders te tanken? Ik heb een Earth Staff en als ik een thief in de party neem zal ik de hate ook wel kunnen behouden door SATA(of SATAVB) aan het begin van de gevechten. Het gaat me alleen even om de hoeveelheid damage die ik moet incasseren en of dit al aan te raden is Ik gebruik Tavnazian Tacos en met alle buffs op (defender sentinel etc heb ruim over de 500Def het killed alleen wel me damage output gigantisch).
Ik dacht zelf aan een RDM(nederlandse vriend waarmee ik static)BLM,WHM,PLD,THF,DRG(SAM) setup om snel te kunnen chainen en Freeze - Water II met een Distortion chain met de juiste timing hoeven de gevechten met een DRG/THF sc of een PLD/DRG sc of THF/PLD sc niet lang te duren. De thf zou me weer kunnen helpen met hate control.
[ Voor 43% gewijzigd door XxKr0n3xX op 12-05-2005 09:27 ]
Noble's Tunic kost zo'n 11-14M op Gilgamesh (komt neer op een weekendje of 10-12 vissen gok ik). En waarom?
Wat het is met dergelijk duur spul, ik farm er liever zelf voor als dat ik het "krijg". Noem me gek wat dat betreft, maar zo zit ik in elkaar denk ik. Maar misschien is het over een tijdje, als ik in een HNMS LS zit wel anders (heb er al wel eentje op het oog), je weet maar nooit.
- Het is 1 van de 4 items die ingebouwde refresh heeft (Vermillion Cloak, Dalmatica, Healer's Briault en Noble's Tunic).
- Voor de Briault moet je Dynamis doen, waar ik vooralsnog totaal niet in geintreseerd ben, en voor de Dalmatica heb je een drop van geloof ik Aspi nodig, en zie die maar eens te pakken te krijgen.
- Het is het enige stuk armor met cure potency +.
- Je kan er head-armor bij gebruiken (kan niet bij de Vermy).
- Het is weer te verkopen.
Wat het is met dergelijk duur spul, ik farm er liever zelf voor als dat ik het "krijg". Noem me gek wat dat betreft, maar zo zit ik in elkaar denk ik. Maar misschien is het over een tijdje, als ik in een HNMS LS zit wel anders (heb er al wel eentje op het oog), je weet maar nooit.
Respect voor het zelf farmen en vissen ik doe BCNMs en KSNMs en mining voor geld en ik krijg redelijk veel toegestopt door de linkshell omdat ik op veel camps ben (weliswaar afkNeelon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:17:
Noble's Tunic kost zo'n 11-14M op Gilgamesh (komt neer op een weekendje of 10-12 vissen gok ik). En waarom?Ik ben nog niet bezig met God-runs, vooralsnog is het eerste wat ik moet doen is WHM naar 75 tillen (voor reraise3, is een eigengestelde eis mon of meer) en Sky halen (zit nu op ZM6, en ben met de static bezig om naar de vereiste 12/14 (??) te komen).
- Het is 1 van de 4 items die ingebouwde refresh heeft (Vermillion Cloak, Dalmatica, Healer's Briault en Noble's Tunic).
- Voor de Briault moet je Dynamis doen, waar ik vooralsnog totaal niet in geintreseerd ben, en voor de Dalmatica heb je een drop van geloof ik Aspi nodig, en zie die maar eens te pakken te krijgen.
- Het is het enige stuk armor met cure potency +.
- Je kan er head-armor bij gebruiken (kan niet bij de Vermy).
- Het is weer te verkopen.
Je hebt inderdaad een Abjuration van Aspidochelone nodig om je dalmatica te uncursen. (Weinig kans dat ik OOIT een dalmatica zal hebben aangezien deze gear me niet interesseerd en godsgruwelijk lelijk is.)
Er zijn momenteel meer stukken equip die al refresh geven Vampire Cloak,Black Cloak en de nieuwe DRK JSE (lvl72ish lijkt op darksteel cuirass enzo)
Dynamis levert sinds kort geen geld meer voor me op sinds we mensen in de shell hebben die serieus hun relic weapon aan het upgraden zijn en de Byne Bills niet meer verkocht worden. Dus het kost iedereen tegenwoordig geld voor het aanschaffen van het hourglass.
Je bedoelt Clerics Briault denk ik. Die heb ik al 2 keer zien droppen in Dynamis die is zo godsgruwelijk rare. Een erg gewild item. Voor die lot zijn linkshells uit een gevallen ; ;. Head armor tjah valt wat voor te zeggen. Ik denk dat ik Auto refresh als whm liever heb dan de extra paar MP die headgear me misschien leveren en dat dan nog voor een schappelijk prijs. 6m is beter dan 11-14m
Lees me PLD vraagje even Neelon
Level 52 op Bark Spiders zou wel moeten lukken (lang geleden dat ik daar op geleveld heb eerlijk gezegd), zeker met een Earth Staff. Over damage output moet je je als Paladin geen zorgen maken, die is toch al erg laag, ook als je met een zwaard vecht. Gebruik ook Defender als je Staff gebruikt voor minder damage-intake, je damage-output heb je dan toch al het raam uit geknikkerd.
En ik bedoel inderdaad Clerics Briault, heh. En die refresh, is toch "gratis" 1200 MP per uur. Het is net wat je wil. White Mage en Red Mage zijn de 2 jobs die ik wil "perfectioneren" (tot op zekere hoogte) op dit character, en ik heb nu de farm-mogelijkheden om dat bereikbaar te maken. Zeker als we straks (als we lvl74-75 zijn) ook de KS BCNM's kunnen gaan doen.
Over invites maak ik me totaal niet druk, ik zit namelijk in een static. Hehe.
En ik bedoel inderdaad Clerics Briault, heh. En die refresh, is toch "gratis" 1200 MP per uur. Het is net wat je wil. White Mage en Red Mage zijn de 2 jobs die ik wil "perfectioneren" (tot op zekere hoogte) op dit character, en ik heb nu de farm-mogelijkheden om dat bereikbaar te maken. Zeker als we straks (als we lvl74-75 zijn) ook de KS BCNM's kunnen gaan doen.
Ok thanks! Goed om te weten dat ik geen partie die kant uit sleep om vervolgens dood te gaan. Het is een tijd geleden voor me dat ik daar gexped heb dus ik kon me het level niet meer herinneren. Wel weet ik nog dat ik me RDM tabard aankon toen ik 58 haalde in Boyahda Tree.Neelon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:04:
Level 52 op Bark Spiders zou wel moeten lukken (lang geleden dat ik daar op geleveld heb eerlijk gezegd), zeker met een Earth Staff. Over damage output moet je je als Paladin geen zorgen maken, die is toch al erg laag, ook als je met een zwaard vecht. Gebruik ook Defender als je Staff gebruikt voor minder damage-intake, je damage-output heb je dan toch al het raam uit geknikkerd.![]()
Zoals ik al zei, het is een tijd geleden dat ik daar geweest ben op die level, maar ik meen me te herinneren dat we dat deden rond 52.
Om de een of andere reden komt het fire-weather type maar niet voorbij 
zit al 3 dagen weather npc's af te lopen, maar het wordt maar niet voorspelt. Gelukkig kreeg ik wel een pty met mijn whm (eindelijk!) zodat ik deze naar 32 heb kunnen tillen. Eindelijk (voorlopig) klaar in Khazam.
Die Kampf set voor mijn pld kost 100.000 gil per armor-piece. Dus.... voorlopig alleen maar geld gaan maken en farmen

zit al 3 dagen weather npc's af te lopen, maar het wordt maar niet voorspelt. Gelukkig kreeg ik wel een pty met mijn whm (eindelijk!) zodat ik deze naar 32 heb kunnen tillen. Eindelijk (voorlopig) klaar in Khazam.
Die Kampf set voor mijn pld kost 100.000 gil per armor-piece. Dus.... voorlopig alleen maar geld gaan maken en farmen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Gisteren gepartied daar als PLD tot 23:00 en de massive disconnects begonnen. We zijn toen maar gedisband omdat iedereen constant aan het r0en was.Neelon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:15:
Zoals ik al zei, het is een tijd geleden dat ik daar geweest ben op die level, maar ik meen me te herinneren dat we dat deden rond 52.
Met zwaard werd ik voor rond de 65 geraakt met earth staff rond de 52-55. Probleem was alleen tp-opbouw. Ik wil ook graag scen met onze melees en met staff wilde dat niet lukken. Er kwam later een andere PLD zelfde level en die werd dus voor 85 per klap geraakt. Ik had wel betere gear dan hem zo zie je maar wat voor een verschil gear kan maken.
WOW 100k per deel? En ik dacht dat midgardsormr duur was. Hier heb je de volledige set voor 350k binnen. Zelfde geldt voor Noct+1 en Seers+1 sets.6K schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:16:
Om de een of andere reden komt het fire-weather type maar niet voorbij
Gisteren Simurgh(Ik claimde hem) weer eens gekilled en we kregen Strider Boots ~! Das weer 14m voor de lsbank. Toen renden we door naar Garliage Frikandel en kregen we ook nog eens de claim op Serket. Helaas wel shitty drops van hem Vile Elixer, Serket Shield en Insect wings.
Ach je kunt niet altijd geluk hebben. Toen was het inmiddels 0330 en bedacht ik me dat me wekker om 6:45 af gaat
O damn, o damn....

Helaas niet de mijne, maar dat komt zo snel mogelijk.

Helaas niet de mijne, maar dat komt zo snel mogelijk.
Thanks to the fishing hint voor gil ben ik nu hard op weg om de seers set te halen. Ik heb er namelijk nog geen.
Haha, ik ga eerst eens goed gil opsparen en dan kijken welke armor ik het best kan gaan halen.
Ik ga in iedergeval mijn oude set in elkaar zetten voor mijn BLM en later mijn SMN.
Dan kunnen die in iedergeval door.
Ik weet alleen niet welke items allemaal bij de Seers set horen. Ik geloof dat ik er maar 3 kan vinden.
De volgende lijst heb ik aan de hand van Allakhazam.com gemaakt:
Mist Silk Cape lvl 10 <Deze bezit ik al>
Seer's Tunic (omg ik stap af van de robes!) lvl 29
Energy Earring 2x lvl 10 <Deze bezit ik al>
Seer's Pumps lvl 29
Astral Ring 2x lvl 10 <Deze zijn haast onmogelijk en zullen ook wel een ultra rare drop zijn>
Seer's Mitts lvl 29
Seer's Crown lvl 29
Seer's Slacks lvl 29
Holy Phial lvl 26
Faerie Shield lvl 29
Friar's Rope lvl 14 <Deze bezit ik al>
Eremite's Wand lvl 28
Sommige items zijn nog van mijn oude armor set, maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn er nog geen betere.
Nu nog kijken wat het allemaal zal gaan kosten.

Haha, ik ga eerst eens goed gil opsparen en dan kijken welke armor ik het best kan gaan halen.
Ik ga in iedergeval mijn oude set in elkaar zetten voor mijn BLM en later mijn SMN.
Ik weet alleen niet welke items allemaal bij de Seers set horen. Ik geloof dat ik er maar 3 kan vinden.
Seer's Pumps lvl 29
Astral Ring 2x lvl 10 <Deze zijn haast onmogelijk en zullen ook wel een ultra rare drop zijn>
Seer's Mitts lvl 29
Seer's Crown lvl 29
Seer's Slacks lvl 29
Holy Phial lvl 26
Faerie Shield lvl 29
Eremite's Wand lvl 28
Sommige items zijn nog van mijn oude armor set, maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn er nog geen betere.

smn van m'n linkshell heeft deze met haar eerste poging binnengehaald, setup was RNG/WAR BST/WHM WHM/SMN (zij) met de RNG die tankte. No sweatNielsOveres schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:51:
ik heb ze wel eens te koop zien staan... maar voor dat geld hoef ik ze niet 
wie of wat dropped deze en welke level was bovengenoemde setup? ik wil ze nl ook best graag hebben aangezien ik elvaan ben
wie of wat dropped deze en welke level was bovengenoemde setup? ik wil ze nl ook best graag hebben aangezien ik elvaan ben
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Astral ring dropt in:
* Balga's Dais BCNM 50 - Treasure and Tribulations
* Ghelsba Outpost BCNM 20 - Wings of Fury
Vanaf level 20 te doen dus
Ether Ring zou misschien nog interessanter zijn, die convert 30 hp naar mp, maar is level 40
* Balga's Dais BCNM 50 - Treasure and Tribulations
* Ghelsba Outpost BCNM 20 - Wings of Fury
Vanaf level 20 te doen dus
Ether Ring zou misschien nog interessanter zijn, die convert 30 hp naar mp, maar is level 40
[ Voor 26% gewijzigd door Shin_Alu op 13-05-2005 14:16 ]
mjuh, zat net te lezen op allahkzam, maar je moet toch wel 2 man meenemen en dan nog maar eens de drop krijgen...
maar goed, absoluut wel het proberen waard... zal eens wat mensen vragen of ze er zin in hebben om mee te doen (moet ik weer level 20 gear gaan kopen ook nog)
maar goed, absoluut wel het proberen waard... zal eens wat mensen vragen of ze er zin in hebben om mee te doen (moet ik weer level 20 gear gaan kopen ook nog)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
BCNM20 in Ghelsba genaamd Wings of Fury is een vrij simpele BCNM. Ik heb hem al een stuk of 10 keer gedaan en de droprate op astrals is behoorlijk netjes.
Hij is het makkelijkst met 2 Beastmasters en dan duurt het gehele gevecht 5-10 minuten. Bij gefailede charms ben je overigens dood.
De BCNM gaat als volgt. Als je binnen komt zie je 3 bats 2 kleinere type bats en één zo een grote. Zorg dat de 2 kleinere gecharmed worden door de de beastmasters en laat ze de grote bat aanvallen.
De grote bat zal niet lang leven en vervolgens kun je de bats elkaar af laten maken. Let op wiens bat het minste hp over heeft en laat deze afgemaakt worden door de sterkere bat. Zodra de enige bat die overblijft op uncharmed springt ram je die nog even dood en voila.
In deze BCNM dropt ook een Thunder Spririt pact die wel wat muntjes waard is en een sloot aan Platoon wapens waarvan de platoon spear ( of lance ???) best wat munten waard is vanwege de hoge damage output van de lance. En BCNMs zijn altijd fun
Ik zou treasure & tribulations niet doen risico is veel groter om je 50 seals te verliezen als je een van de Mimics pakt. Bij Wings Of Fury heb je 2 kansen om Astrals te verdienen.
Hij is het makkelijkst met 2 Beastmasters en dan duurt het gehele gevecht 5-10 minuten. Bij gefailede charms ben je overigens dood.
De BCNM gaat als volgt. Als je binnen komt zie je 3 bats 2 kleinere type bats en één zo een grote. Zorg dat de 2 kleinere gecharmed worden door de de beastmasters en laat ze de grote bat aanvallen.
De grote bat zal niet lang leven en vervolgens kun je de bats elkaar af laten maken. Let op wiens bat het minste hp over heeft en laat deze afgemaakt worden door de sterkere bat. Zodra de enige bat die overblijft op uncharmed springt ram je die nog even dood en voila.
In deze BCNM dropt ook een Thunder Spririt pact die wel wat muntjes waard is en een sloot aan Platoon wapens waarvan de platoon spear ( of lance ???) best wat munten waard is vanwege de hoge damage output van de lance. En BCNMs zijn altijd fun
Ik zou treasure & tribulations niet doen risico is veel groter om je 50 seals te verliezen als je een van de Mimics pakt. Bij Wings Of Fury heb je 2 kansen om Astrals te verdienen.
[ Voor 9% gewijzigd door XxKr0n3xX op 13-05-2005 14:38 ]
Als het puur voor de Black Mage is, skip dan de Astral Rings en haal 2 Eremites Rings (+2 INT per stuk), je hebt er veel meer aan en is een zwaar stuk goedkoper. En voor een Summoner zijn Astrals niet perse noodzakelijk, omdat je al een behoorlijke sloot mp hebt. Als je het tot lvl 40 kan uithouden, haal dan 2 Electrum Rings (2x +20MP), die zijn erg goed te betalen (10-30K per stuk of zo).NielsOveres schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:51:
Thanks to the fishing hint voor gil ben ik nu hard op weg om de seers set te halen. Ik heb er namelijk nog geen.![]()
Seer's Pumps lvl 29
Seer's Mitts lvl 29
Seer's Crown lvl 29
Seer's Slacks lvl 29
Holy Phial lvl 26
Faerie Shield lvl 29
Eremite's Wand lvl 28
Heeft er iemand eigenlijk nog een leuke suggestie voor een BCNM voor een ranger/ninja?
Iets van level 40 of lager.
De lev 30 met de healende crawler ken ik al, die is vrij simpel met 3 rangers, helaas nog geen genim earring drop
De lev 30 met de healende crawler ken ik al, die is vrij simpel met 3 rangers, helaas nog geen genim earring drop
Verwijderd
Het gaat lekker met mij de laatste dagen. Ik ben gister eindelijk met Lavena level 50 geworden en daarna heb ik gelijk de Vazhl run gedaan met iemand die zijn hulp aanbood. Dus ik heb nu eindelijk alle teleport scrolls. Alleen moet ik nu LB1 gaan doen, maar daar heb ik gelukkig hulp voor gevonden en die doe ik dus binnenkort. Vevila had ik even voor Lavena op een zijspoor gezet, die is dus nu nog maar een WAR20/THF11, ik wil der thf nog even naar 15 krijgen zodat ik mijn war naar 30 door kan stromen en dan voor dragoon gaan, dat wil ik allemaal doen voor ik weer verder ga met Lavena. Maar het gaat dus erg lekker met me.
Mijn personages zijn nu dus:
Lavena :: Mage
WHM50/BLM25/SMN20/BRD15
Vevila :: Fighter
WAR20/THF15
Tevens hier nog wat nieuwe screens die ik heb gemaakt.

Edit I / 14-05: Damn ik heb al 51 screens geupload
Edit II / 15-05: Nou mijn THF is eindelijk 15. Ik na heel lang nadenken toch maar besloten om mijn thf naar 20 door te laten stromen. Mede omdat dit handiger uitpakt met mijn equipment. Als mijn THF 20 is dan ga ik door naar 30 met mijn warrior en dan wil ik NIN en DRG unlocken. Een aardig doel voor volgende week lijkt mij.
Edit III / 16-05: Nou of niemand is geïnteresseerd in mijn geweldige avonturen in Vanadiel of jullie hebben gewoon geen zin om te posten. Ik denk et eerste maar toch blijf ik ermee door gaan. Gister twee promy runs gedaan, Holla en Mea om precies te zijn. Holla is voor de tweede keer mislukt, de eerste keer kwam vanwege slechte voorbereiding van de team leider die niet eens de weg wist en de tweede keer hadden we de eindbaas tot 5% maar werd ik in slaap gerot (omdat ik iets te dichtbij stond) en kon ik niks meer en ging iedereen dood. Mea ging in één keer goed en die heb ik nu dus ook afgesloten. Hier onder nog wat screens van heel het avontuur.

Na afloop ging ik ook nog even in de vroege ochtend alweer op zoek naar mijn eerste LB1 item en die heb ik ondertussen ook in mijn pocket, nog twee te gaan.
Mijn personages zijn nu dus:

WHM50/BLM25/SMN20/BRD15

WAR20/THF15
Tevens hier nog wat nieuwe screens die ik heb gemaakt.

Edit I / 14-05: Damn ik heb al 51 screens geupload

Edit II / 15-05: Nou mijn THF is eindelijk 15. Ik na heel lang nadenken toch maar besloten om mijn thf naar 20 door te laten stromen. Mede omdat dit handiger uitpakt met mijn equipment. Als mijn THF 20 is dan ga ik door naar 30 met mijn warrior en dan wil ik NIN en DRG unlocken. Een aardig doel voor volgende week lijkt mij.
Edit III / 16-05: Nou of niemand is geïnteresseerd in mijn geweldige avonturen in Vanadiel of jullie hebben gewoon geen zin om te posten. Ik denk et eerste maar toch blijf ik ermee door gaan. Gister twee promy runs gedaan, Holla en Mea om precies te zijn. Holla is voor de tweede keer mislukt, de eerste keer kwam vanwege slechte voorbereiding van de team leider die niet eens de weg wist en de tweede keer hadden we de eindbaas tot 5% maar werd ik in slaap gerot (omdat ik iets te dichtbij stond) en kon ik niks meer en ging iedereen dood. Mea ging in één keer goed en die heb ik nu dus ook afgesloten. Hier onder nog wat screens van heel het avontuur.

Na afloop ging ik ook nog even in de vroege ochtend alweer op zoek naar mijn eerste LB1 item en die heb ik ondertussen ook in mijn pocket, nog twee te gaan.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 12:52 ]
Ugh Genkai1 Wat haatte ik die quest. 50 Liches moeten killen voor een papyrus drop. Er zijn 3 dingen in het spel die gigantisch storend zijn en de fun voor velen een schreeuwend halt toeroept en dat zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:48:
Het gaat lekker met mij de laatste dagen. Ik ben gister eindelijk met Lavena level 50 geworden en daarna heb ik gelijk de Vazhl run gedaan met iemand die zijn hulp aanbood. Dus ik heb nu eindelijk alle teleport scrolls. Alleen moet ik nu LB1 gaan doen, maar daar heb ik gelukkig hulp voor gevonden en die doe ik dus binnenkort.
- Genkai Quests. 1 is kut, 2 is kut, 3 is vrij gemakkelijk als mage, 4 is makkelijk, 5 is kut voor de meeste mages.
- Coffer keys & Coffers ! Ugh. Astral Rings in coffers in Oztroja en mijn Warlock's Tabard ook need I say more. Gelukkig is dit verandert.
- Gil blijft voor velen een reden om gewoon te stoppen met spelen.
Het is onvoorstelbaar hoe ongelooflijk survivable je bent als RDM/NIN. Stoneskin,Phalanx,Utsusemi:Ichi,Blink voor tussencasts,Prot IV,Shell IV,Haste,Bar spells en niet te vergeten Refresh en Convert. Ik raakte de skellies goed. Ik ben 3,5uur bezig geweest voor me Eldieme key maar dan heb je ook wat.
Worms BCNM40 schijnt De BCNM voor RNG & BLM te zijn en de drops schijnen ook riant te zijn. Utsusemi:Ni,Phalanx,Erase.Shin_Alu schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:48:
Heeft er iemand eigenlijk nog een leuke suggestie voor een BCNM voor een ranger/ninja?
Ik lees net via Allakhazam.com dat Final Fantasy XI ook naar de Xbox 360 komt.
Dit houdt ook in dat de graphics verbeterd worden voor de Xbox 360.
Zelf hoop ik eigenlijk dat dit inhoud dat voor de pc ook de graphics beter worden. Dat zou toch wel heel erg gaaf zijn.
http://xbox360.ign.com/articles/614/614498p1.html
Overigens ben ik nu bezig met het doen van de Sandy missions met help van de LS natuurlijk.
Heb net Journey Abroad gedaan en heb de sleutel in Windy zodat ik straks de draak kan gaan verslaan. Waarschijnlijk met hulp van de LS ook.
Ik hoop dat ik snel die passes heb om naar de main cities te vliegen.
Dit houdt ook in dat de graphics verbeterd worden voor de Xbox 360.
Zelf hoop ik eigenlijk dat dit inhoud dat voor de pc ook de graphics beter worden. Dat zou toch wel heel erg gaaf zijn.
http://xbox360.ign.com/articles/614/614498p1.html
Overigens ben ik nu bezig met het doen van de Sandy missions met help van de LS natuurlijk.
Heb net Journey Abroad gedaan en heb de sleutel in Windy zodat ik straks de draak kan gaan verslaan. Waarschijnlijk met hulp van de LS ook.
Ik hoop dat ik snel die passes heb om naar de main cities te vliegen.
[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 17-05-2005 10:27 ]
Ik ben sinds gister middag ook begonnen, ik heb nu een level 6 Thief. Wat ik me afvraag, hoe krijg ik meer ruimte in mijn inventory. Ik kan nu namelijk maar 30 dingen dragen.
Meer ruimte in je inventory krijg je door de gobbiebag quests te doen. Hier zijn er geloof ik vier van.
Daarnaast kun je ook de ruimte in je Moogle Home vergroten door daarvoor de desbetreffende quests te doen.
Daarnaast kun je ook de ruimte in je Moogle Home vergroten door daarvoor de desbetreffende quests te doen.
vermeld er dan ook even bij dat je daar wel Jeuno fame voor nodig hebt, en hij daar de eerst komende 30 levels nog niet komt (pas als je main job op level 20 is)
Welkom trouwens
Welke server zit je op?
Welkom trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 17-05-2005 11:19 ]
Ohw ja, zoals matttttt al zei:
Je hebt daar Jeuno fame voor nodig en je komt daar voorlopig nog niet. In iedergeval niet totdat je lvl 20 hebt gehaald (er is ook geen nut dat je daarvoor al daar bent).
Je hebt daar Jeuno fame voor nodig en je komt daar voorlopig nog niet. In iedergeval niet totdat je lvl 20 hebt gehaald (er is ook geen nut dat je daarvoor al daar bent).
Ok dank je, ik heb ff gezocht op google en ik zag daar een lijstje met 6 gobbiebag quests
vanavond gelijk ff proberen of ik de eerste kan gaan doen.
http://ffxi.allakhazam.com/db/item.html?fitem=875
[edit]
Ah ok, dan zal ik eerst maar door levellen.
Ik zit trouwens op de diabolos server, Dodon is de naam
http://ffxi.allakhazam.com/db/item.html?fitem=875
[edit]
Ah ok, dan zal ik eerst maar door levellen.
Ik zit trouwens op de diabolos server, Dodon is de naam
[ Voor 23% gewijzigd door _Johannn_ op 17-05-2005 11:28 ]
Je kunt overigens wel in Jeuno geraken en misschien dat je ook wat quests kunt doen voor Jeuno fame. Maar lvl 6 is redelijk laag en de aggro van mobs is redelijk hoog
.
Ben benieuwd of het je lukt.
Overigens vul hier even in op welke server je zit en welke nick e.d.:
http://www.yunapalooza.com/ffxi_servers/
Server kun je vinden als je met je character in final fantasy 11 hebt ingelogged. Is namelijk de eerste melding die je krijgt.
Server kun je vinden als je met je character in final fantasy 11 hebt ingelogged. Is namelijk de eerste melding die je krijgt.
http://insidegamer.nl/content.php?id=6255
FFXI op de Xbox, dan hebben ze dus kennelijk nog veel plannen met FFXI.
Wel leuk dat het dan ook echt multiplatform wordt.
Dat zeg ik....
Hopelijk zijn xbox gamers wat "slimmer" dan de gemiddelde ps2 spelers als ik zo de verhalen van de toendertijdse ps2 launch mag geloven, anders staat ons straks wat te wachten..Biobakker schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:28:
http://insidegamer.nl/content.php?id=6255
Zoals ik al zei, ik hoop echt dat ze dan de graphics voor de pc ook meteen omhoog gooien. Anders hoop ik dat ze FFXI ook op de Revolution planten (aangezien dat de console is die ik ga kopen, vraag is dan alleen of ik op die versie kan inloggen met mijn huidige account.).
Done. Wat betreft die quest voor extra inventory ruimte, zal ik dan maar ff mee wachtenNielsOveres schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:27:
Je kunt overigens wel in Jeuno geraken en misschien dat je ook wat quests kunt doen voor Jeuno fame. Maar lvl 6 is redelijk laag en de aggro van mobs is redelijk hoog.
Verwijderd
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn of ik er boos over moet zijn. Het voordeel van FFXI naar de xdoos is natuurlijk dat er meer spelers komen en eindelijk meer de strijd aan kan gaan met andere MMORPG’s. Wat een nadeel is dat de gemiddelde Xdoos speler niet echt de moeite waard is om in de wereld van Vanadiel te hebben lopen. Ik zie nu al de conversaties tussen de xbox users en ps2 users *huivert*.
Agh, maar dit betekend in ieder geval wel dat er zeker een volgende uitbreiding gaat komen. Ik kan niet wachten om te zien wat het allemaal gaat inhouden.
Agh, maar dit betekend in ieder geval wel dat er zeker een volgende uitbreiding gaat komen. Ik kan niet wachten om te zien wat het allemaal gaat inhouden.
In totaal kun je je inventory space verhogen tot 60 plekken en je mog safe tot 80 plekken door verschillende quests.NielsOveres schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:15:
Meer ruimte in je inventory krijg je door de gobbiebag quests te doen. Hier zijn er geloof ik vier van.
Om gobbiebag quests te kunnen doen heb je een bepaald niveau fame nodig wat je bij een aantal NPCs kunt checken. Iedere stad heeft zijn eigen NPC hier voor. klik >http://ffxi.somepage.com/fame.php voor een beschrijving van fame en een lijst met fame npcs.
Er is een vrij simpele manier om je fame naar Hero fame te krijgen in Sandoria Bastok & Jeuno d.m.v de Selbina cabbage quest. Afhankelijk van hoeveel Cabbage op jullie server kost bepaald of je winst,breakeven of verlies draait met deze quest. Koop een berg stacks met Cabbage en ga naar Selbina (Valkurm Dunes) daar is een boer met 2 schapen die je vraagt om voer voor ze te halen. Trade de cabbage 1 per keer met de boer en per geleverde cabbage complete je een quest.
Gobbiebag quests bestaan allemaal uit het verzamelen van een aantal items om zo je eigen Gobbiebag groter en steviger te maken. De items die je moet verzamelen zijn voor allen van hetzelfde type namelijk één ingot,één edelsteen,één soort cloth,één soort leather. De laatste gobbiebag vereist bijvoorbeeld spullen uit CoP gebieden maar volgt nog wel de standaard formule. De eerste paar gobbiebags zijn redelijk betaalbaar maar de latere kunnen flink in de papieren lopen, gold ingot anyone?
Zelfde geld voor de laatste gobbie bag deze vereist een Shakudo Ingot deze dropt alleen in Newton Movalpolos. Geloof me de mobs zijn daar op 75 nog d.c en e.p geen lieverdjes dus om zo even te gaan farmen en de (best wel zeldzame) shakudo ingot gedropped te krijgen.
Hmm ik zie de xbox / ps2 conversaties all.
PS2: FAGGOT NEWB OMGOMG
XBOX: FAGGOT XBOX PWNS PS2 j00 FAAAAAG
Plus het wordt dan alleen maar drukker op de servers turbojoysticks die provoke spammen nog meer drukte bij NM en HNM camps. Nog minder gebieden om rustig te kunnen levellen.
Ik haat het dat mensen niet even het gebied checken op de hoeveelheid parties die er al zijn en dan toch komen expen daar terwijl ze weten dat er niet voldoende mobs zullen zijn.
Dit is me de afgelopen paar dagen gebeurd in Sky (Oke daar is maar 1 acceptabel camp) Kuftal (Bij ovinnik tigers ladons en greater cockatrics) en KRT Jongens als de mobs op zijn ZIJN ze ook echt op tief een end op en ga iets anders doen als de camps vol zitten.
Ik las ergens dat iemand 3 stacks pick axes wilde meenemen om te gaan minen. Maar wat is nu een stack?Koop een berg stacks met Cabbage en ga naar Selbina (Valkurm Dunes) daar is een boer met 2 schapen die je vraagt om voer voor ze te halen
Een stack is een verzameling van items die in 1 inventory slot kunnen.
Je hebt stacks die maximaal tot 12 kunnen (crystals, food etc), en stacks die tot 99 (arrows, shihei etc) kunnen. In plaats dat je dan bijvoorbeeld 12 x 1 wind crystal in je inventory hebt (dus 12 slots gebruikt), heb je er 12 in 1 slot zitten als je er een stack van maakt (sorteren in je inventory).
Je kunt als je een stack wilt verkopen in de auction house dit alleen doen als je een complete stack hebt (dus 12 of 99 items in een slot), anders moet je ze los verkopen en dat kost weer kostbare auction house ruimte.
Je hebt stacks die maximaal tot 12 kunnen (crystals, food etc), en stacks die tot 99 (arrows, shihei etc) kunnen. In plaats dat je dan bijvoorbeeld 12 x 1 wind crystal in je inventory hebt (dus 12 slots gebruikt), heb je er 12 in 1 slot zitten als je er een stack van maakt (sorteren in je inventory).
Je kunt als je een stack wilt verkopen in de auction house dit alleen doen als je een complete stack hebt (dus 12 of 99 items in een slot), anders moet je ze los verkopen en dat kost weer kostbare auction house ruimte.
OK dank je, dat is wel handig om te weten, dan hoef ik minder vaak naar de stad te lopen om daar mijn zooi weer te verkopen.
Kan nu niet wachten totdat mijn stage is afgelopen en vanavond weer even kan spelen
Kan nu niet wachten totdat mijn stage is afgelopen en vanavond weer even kan spelen
Verwijderd
En weer een ddos aanval. Ik word er een beetje moe van, kunnen die trieste figuren die dit doen niet gewoon sterven of zo. ¬_¬
( ' . ' )/Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:12:
En weer een ddos aanval. Ik word er een beetje moe van, kunnen die trieste figuren die dit doen niet gewoon sterven of zo. ¬_¬
Geen DDOS in dit geval.
Gewoon een computer die "verrekte" om te werken, heb ik ook wel eens.From:PlayOnline
May 17, 2005 07:45 [PDT]
PlayOnline Recovery (May 17)
We have experienced login difficulties with PlayOnline during the time shown below, but the recovery process is now complete. We deeply apologize for the inconvenience.
[Date & Time]
May 17, 2005 from 4:49 to 7:25 (PDT)
[Details]
Unable to log into PlayOnline.
[Affected Services]
PlayOnline
[Cause]
Instability of server equipment.
Verwijderd
Meh, volgens de GM's ingame was het een ddos aanval op het moment dat het gebeurden. :\ stomme gasten.
Misschien hadden zij dit zelf nog niet te horen gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:46:
Meh, volgens de GM's ingame was het een ddos aanval op het moment dat het gebeurden. :\ stomme gasten.
http://www.1up.com/do/download?cId=3140612
beeld materiaal van de 360 versie van FFXI.
Zijn we btw niet eens toe aan een deel 3?
beeld materiaal van de 360 versie van FFXI.
Zijn we btw niet eens toe aan een deel 3?
Dat zeg ik....
Ben nu dat filmpje van je aan het downloaden.
Nieuw deel is toch pas bij 1000 posts?
Nieuw deel is toch pas bij 1000 posts?
Verwijderd
Dit ziet er te goed uit. Ik denk niet dat hun op dezelfde server komen als ons. En ik denk ook niet dat de PC versie er ooit ZO komt uit te zien. We kunnen alleen maar hopen.
Bleh, ben nu ff pissed hoor
We waren aan het skilluppen in valkurm, ik camp onderwijl de golden bat. Eindelijk een pop, ik claim hem, kill hem en de cape dropt. Ik wil hem verkopen en verdelen, maar nee hoor, een ander van de party lot er ook op en wint de cape en wil hem niet aan mij geven (ik camp, ik kill, ik krijg de drop).. Toen had ik dus meteen geen zin meer.. bah..
We waren aan het skilluppen in valkurm, ik camp onderwijl de golden bat. Eindelijk een pop, ik claim hem, kill hem en de cape dropt. Ik wil hem verkopen en verdelen, maar nee hoor, een ander van de party lot er ook op en wint de cape en wil hem niet aan mij geven (ik camp, ik kill, ik krijg de drop).. Toen had ik dus meteen geen zin meer.. bah..
Verwijderd
Dat is echt behoorlijk triest van die figuur zeg. Zeker als je nagaat dat jij het wel eerlijk had gedaan als je het had gehad. Dan zou je toch genoodzaakt zijn om de volgende keer hetzelfde te doen als die triest figuur.
In ieder geval ben ik nu klaar met mijn LB1. Der straks even snel in een uurtje die andere twee items gedaan en snel naar maat gegaan om mijn eerste cap te verwijderen. Nu moet ik en gaan farmen om 400k bij elkaar te krijgen voor de twee staffs en de spells, nog erase proberen te zien krijgen en mijn BLM naar 30 schoppen zodat ik niet gimped ben. Zucht, klere spel.

Een THF die me heeft geholpen met de Exorays.

Een dark die hielp met de bom.

Mijn Warrior/Thief Vevila
In ieder geval ben ik nu klaar met mijn LB1. Der straks even snel in een uurtje die andere twee items gedaan en snel naar maat gegaan om mijn eerste cap te verwijderen. Nu moet ik en gaan farmen om 400k bij elkaar te krijgen voor de twee staffs en de spells, nog erase proberen te zien krijgen en mijn BLM naar 30 schoppen zodat ik niet gimped ben. Zucht, klere spel.

Een THF die me heeft geholpen met de Exorays.

Een dark die hielp met de bom.

Mijn Warrior/Thief Vevila
Verwijderd
Ik heb even een paar vraagjes.. Zou het zeer waarderen als jullie hierop antwoorden.
1) Wordt FFXI nog veel gespeeld? Niet dat ik straks de game koop en niemand zie lopen waarmee ik kan party-en of die ik om hulp kan vragen.
2) Is het een beetje gebruiksvriendelijk?
3) Hoe is de sfeer in de game (constant muziek of alleen tijdens bepaalde momenten, etc.)?
4) Hoe snel gaat het levelen? En gaat het via quests of is het echt meer hack 'n slash zoals Rose Online?
5) Hoe zijn de graphics en de muziek? Draagt imo behoorlijk bij aan de sfeer..
6) Zijn er veel skills/jobs, oftewel, is er veel variatie tussen alle spelers?
7) Hoe is de player customisation? In Rose en WoW lijken alle characters op elkaar, is dat in FFXI ook zo?
Dat was het wel zo'n beetje.. Ik speel momenteel World of Warcraft en Rose Online. WoW is best leuk maar té Europees, bovendien zijn de quests erg saai en ben ik er gewoon een beetje op uitgekeken (ook al ben ik pas level 21). Rose.. Tsja.. Beetje te simpel.
Ik zit een beetje in een MMORPG crisis.. Ik zoek de perfecte MMORPG voor mij, maar vind het zo zonde om de game te kopen om er vervolgens achter te komen dat dit ook niks voor mij is.. Heb in het verleden Asheron's Call 2, Ragnarok Online en nog wat MMORPG's gespeeld.. Allemaal wisten ze me niet tot erg hoog level te boeien.. Misschien deze game wel?
Please help!
1) Wordt FFXI nog veel gespeeld? Niet dat ik straks de game koop en niemand zie lopen waarmee ik kan party-en of die ik om hulp kan vragen.
3) Hoe is de sfeer in de game (constant muziek of alleen tijdens bepaalde momenten, etc.)?
4) Hoe snel gaat het levelen? En gaat het via quests of is het echt meer hack 'n slash zoals Rose Online?
7) Hoe is de player customisation? In Rose en WoW lijken alle characters op elkaar, is dat in FFXI ook zo?
Dat was het wel zo'n beetje.. Ik speel momenteel World of Warcraft en Rose Online. WoW is best leuk maar té Europees, bovendien zijn de quests erg saai en ben ik er gewoon een beetje op uitgekeken (ook al ben ik pas level 21). Rose.. Tsja.. Beetje te simpel.
Ik zit een beetje in een MMORPG crisis.. Ik zoek de perfecte MMORPG voor mij, maar vind het zo zonde om de game te kopen om er vervolgens achter te komen dat dit ook niks voor mij is.. Heb in het verleden Asheron's Call 2, Ragnarok Online en nog wat MMORPG's gespeeld.. Allemaal wisten ze me niet tot erg hoog level te boeien.. Misschien deze game wel?
Please help!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een tijdje geleden Final Fantasy XI gespeelt (van september tot december), m'n BLM naar 30 en m'n WHM en SMN naar 20 gekregen, mooie equipment voor dat level (nee, geen Astral Rings
), en toen overgestapt naar World of Warcraft. Nu is het een geweldig spel, daar niet van. Maar af en toe mis ik Final Fantasy gewoon zo erg. Final Fantasy had bijvoorbeeld een geweldig AH-systeem, waren er veel meer classes die ook beter uitgebalanceerd waren, en je kon met hetzelfde personage ook gewoon van job verwisselen en niet voor iedere job die je wilt proberen een ander personage aanmaken. Ook de sfeer mis ik, World of Warcraft is gewoon net een beetje te onpersoonlijk...
Maargoed, al m'n vrienden spelen WoW, en ik ga niet in m'n eentje FFXI spelen (nee, ik ga ze niet beiden spelen, ook al heb ik het geld ervoor).
Om eventjes je vragen te beantwoorden MikdoGG. FFXI werd toen ik nog speelde voldoende gespeelt om op lagere levels altijd wel binnen een half uur een party te vinden (in Valkum Dunes, dat gedeelte vlak bij Jeuno en de Jungle tenminste). Het spel is minder gebruiksvriendelijk dat WoW, je zal iets meer met de /p en weet ik veel wat nog meer moeten werken. Je hebt niet overal een icoontje voor dat je de weg wijst. Maar je leert vanzelf wel hoe het werkt, het is niet dermate moeilijk.
Het levellen gaat echter weer velen malen langzamer dan in WoW (Rose heb ik btw geen ervaring mee). Persoonlijk vindt ik dat een pluspunt, aangezien je met WoW te makkelijk op je levelcap zit. Tevens kan je in FFXI vijftien jobs levellen met 1 personage, wat ik persoonlijk ook een groot pluspunt vind. Graphics zijn ietswat verouderd, maar de muziek is prima, typisch Final Fantasy.
Er is veel meer verschil in de personages dan in WoW. Oke, er zijn maar vijf rassen tegenover acht van WoW, maar niet iedere Elvaan lijkt hier op elkaar. In WoW kan ik de Night Elves niet uit elkaar houden.
Hoop zo je van genoeg info te hebben voorzien
Maargoed, al m'n vrienden spelen WoW, en ik ga niet in m'n eentje FFXI spelen (nee, ik ga ze niet beiden spelen, ook al heb ik het geld ervoor).
Om eventjes je vragen te beantwoorden MikdoGG. FFXI werd toen ik nog speelde voldoende gespeelt om op lagere levels altijd wel binnen een half uur een party te vinden (in Valkum Dunes, dat gedeelte vlak bij Jeuno en de Jungle tenminste). Het spel is minder gebruiksvriendelijk dat WoW, je zal iets meer met de /p en weet ik veel wat nog meer moeten werken. Je hebt niet overal een icoontje voor dat je de weg wijst. Maar je leert vanzelf wel hoe het werkt, het is niet dermate moeilijk.
Het levellen gaat echter weer velen malen langzamer dan in WoW (Rose heb ik btw geen ervaring mee). Persoonlijk vindt ik dat een pluspunt, aangezien je met WoW te makkelijk op je levelcap zit. Tevens kan je in FFXI vijftien jobs levellen met 1 personage, wat ik persoonlijk ook een groot pluspunt vind. Graphics zijn ietswat verouderd, maar de muziek is prima, typisch Final Fantasy.
Er is veel meer verschil in de personages dan in WoW. Oke, er zijn maar vijf rassen tegenover acht van WoW, maar niet iedere Elvaan lijkt hier op elkaar. In WoW kan ik de Night Elves niet uit elkaar houden.
Hoop zo je van genoeg info te hebben voorzien
Surfin' paradise!
Verwijderd
Het spel wordt voldoende gespeeld, sterker nog ik heb zelf een keer gehad in het weekend dat het TE druk was. Dit is echter maar één keer voor gekomen dus daar hoef je geen zorgen over te maken. Let wel op en dit vind ik persoonlijk heel erg belangrijk. Let op welke server je gaat zitten, de ene server heeft veel meer Europese mensen als de andere, ik zit op een Amerikaanse server en het wordt pas laat in de avond lekker gezellig en ook komen mijn linkshell maatjes pas veels te laat online. Maar ik heb het er voor over, want ik ben pas twee Nederlanders tegengekomen op mijn server en dat vind ik genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:15:
Ik heb even een paar vraagjes.. Zou het zeer waarderen als jullie hierop antwoorden.![]()
Erg gebruiksvriendelijk. Ik speel het met een controller en god ik heb een hoop MMORPG’s gespeeld maar ik heb nog nooit zo lekker een mmorpg gespeeld. Je zult nu denken: god een mmorpg met een controller spelen? Maar vergis je niet het speelt werelds en echt heel fijn.2) Is het een beetje gebruiksvriendelijk?
De sfeer is gewoon een reden dat ik na drie maanden spelen nog steeds elke dag met volle plezier ingame loop.3) Hoe is de sfeer in de game (constant muziek of alleen tijdens bepaalde momenten, etc.)?
Levelen is bijna zoals in elke MMORPG een kwestie van grinden. Echter (en ik begrijp dit nog steeds niet) zit iedereen te vertellen hoe goed wel niet de quest systeem is in WoW. Nou de quests en missies die in Final Fantasy XI zitten gaan er echt 10x overheen. Questes zijn korte verhalen van de inwoners van Vanadiel waarna je iets voor deze inwoners moet doen, dit kan zijn voor een item, geld, een map voor een bepaalde item of een chocobo licentie. Deze zijn extreem goed gedaan en slepen je soms echt mee. De missies, god daar kan ik uren over ouwehoeren, die zijn EXTREEM goed gedaan. De eerste paar missies zijn niet zo hoog strevend, tot je bij een bepaalde missies komt (dat bij level 25 gebeurd) dat je iets moet verslaan, vanaf dan wordt alles anders en word je zo in het verhaal meegesleept.4) Hoe snel gaat het levelen? En gaat het via quests of is het echt meer hack 'n slash zoals Rose Online?
Mijn hemel, de graphics zijn echt subliem. Soms merk je wel eens dat het een PS2 spel is aan de lage textures, maar dit gebeurt vrijwel nooit. Soms heb je wel eens een stuk dat je over een veld loopt (La theine bijvoorbeeld, zeg je nog niks maar wacht maar af5) Hoe zijn de graphics en de muziek? Draagt imo behoorlijk bij aan de sfeer..
http://www.dotfrag.nl/ffxi/
De muziek is de eerste paar weken misschien maanden perfect. Ik ben altijd al dol geweest op muziek uit de Final Fantasy wereld. Maar zoals bij elke MMORPG (het maakt niet uit welke je speelt, het gebeurt toch) wordt je de muziek na een tijdje zat en ga je gewoon je eigen muziek draaien.
Hemel dit is één van de reden waarom ik mensen (zelfs in die korte tijd dat ik heb gespeeld) heb zien gaan en zien terug komen in Final Fantasy. Ze kunnen geen afscheid nemen van de job system. Die is zo uitgebreid in Final Fantasy XI dat je daar geen zorgen over hoeft te maken. Je hebt 6 standaard jobs waar je in het begin uit kan kiezen en als je level 30 bent kan je er nog 9 bij unlocken. Dat unlocken gaat via een quest of een serie van questes die je het verhaal verteld om de job heen, erg cool gedaan. Tevens kan je alle tijden ingame tussen deze jobs switchen. Je kan dus letterlijk een personage zo cool maken als je wilt.6) Zijn er veel skills/jobs, oftewel, is er veel variatie tussen alle spelers?
Je hebt niet zoveel keuzen ingame, maar elk stukje armor verandert wel een beetje aan het uiterlijk van je personage. In de tijd dat ik heb gespeeld ben ik pas één keer een personage tegengekomen die bijna uniek aan mij was. Maar ja, tis geen Star Wars Galaxies moet je maar zien.7) Hoe is de player customisation? In Rose en WoW lijken alle characters op elkaar, is dat in FFXI ook zo?
Het is soms best grappig om te zien hoeveel mensen vanuit mijn Linkshell naar WoW zijn gegaan en na twee maanden met hun staart tussen hun benen terug komen omdat hun Final Fantasy XI missen.
Het nadeel met de jobs is dat er vaak wel bepaalde combinaties worden gemaakt.
Bijvoorbeeld WHM/BLM of SMN/WHM of whatever.
Sommige combinaties kunnen in andermans ogen niet en dan wordt gewoonweg niet geinvite. Dit is wel iets wat ik jammer vind.
Niet dat ik niet gewoon doe wat ik zelf wil (toevallig speel ik dan ook WHM/BLM, maar dat staat er los van).
De graphics zijn laag gehouden zodat het spel eruit ziet als op de PS2 (alhoewel je de resolutie aardig wat kunt opschroeven). Ik hoop ook echt van harte na het zien van het filmpje van Biobakker dat de graphics voor de PC toch wel naar dat niveau gehaald worden.
Bij ons in de LS zijn ook heel wat mensen overgestapt op WoW, maar na een tijdje kwamen ze toch echt weer terug. Zelf zou ik niet voor een andere MMORPG willen betalen. Dit spel is gewoon heel goed opgebouwd (daarnaast ben ik dan ook een hopeloze FF fan
)
Lvllen is zoals al gezegd gewoon grinden, maar je kunt naast het lvllen ook andere dingen doen.
Overigens is het met de craften skills mogelijk om alles zelf te halen.
Als je er veel tijd in zou steken door zelf de materialen te vinden, is het mogelijk om zonder enig gil door het spel te kunnen komen. Je moet hier dan wel oneindig veel tijd in steken.
Bijvoorbeeld WHM/BLM of SMN/WHM of whatever.
Sommige combinaties kunnen in andermans ogen niet en dan wordt gewoonweg niet geinvite. Dit is wel iets wat ik jammer vind.
Niet dat ik niet gewoon doe wat ik zelf wil (toevallig speel ik dan ook WHM/BLM, maar dat staat er los van).
De graphics zijn laag gehouden zodat het spel eruit ziet als op de PS2 (alhoewel je de resolutie aardig wat kunt opschroeven). Ik hoop ook echt van harte na het zien van het filmpje van Biobakker dat de graphics voor de PC toch wel naar dat niveau gehaald worden.
Bij ons in de LS zijn ook heel wat mensen overgestapt op WoW, maar na een tijdje kwamen ze toch echt weer terug. Zelf zou ik niet voor een andere MMORPG willen betalen. Dit spel is gewoon heel goed opgebouwd (daarnaast ben ik dan ook een hopeloze FF fan
Lvllen is zoals al gezegd gewoon grinden, maar je kunt naast het lvllen ook andere dingen doen.
Overigens is het met de craften skills mogelijk om alles zelf te halen.
Als je er veel tijd in zou steken door zelf de materialen te vinden, is het mogelijk om zonder enig gil door het spel te kunnen komen. Je moet hier dan wel oneindig veel tijd in steken.
1) Op piek uren op onze server vind je 3500 mensen ingelogd in de daluren 1700. Er is genoeg verdeeldheid in levels om party's te vullen het komt maar een enkele keer voor dat je langer moet wachten dan 30 minuten om een party samen te stellen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:15:
Ik heb even een paar vraagjes.. Zou het zeer waarderen als jullie hierop antwoorden.![]()
Please help!
2)Ja en Nee. Het kan even wennen zijn om te leren skillchainen,magic bursten en goed met de AH om te leren gaan maar de eerste twee genoemden vereisen timing en na het honderd keer gedaan te hebben heb je dat ook wel onder de knie.
3)Overal muziek, overal background geluiden de ene zone wat leukere/prettigere muziek dan de andere. Sactuary of Z'itah heeft hele fijne muziek bijvoorbeeld. De sfeer is vooral in de steden gemoedelijk en meeste mensen willen je ook best helpen.
4)Levellen is een grind. Exp die je van quests krijgt zijn niet echt toereikend om ergens een beetje vlot te komen je zult echt in een party monsters moeten slachten om verder te komen. Om je een beeld te vormen 1-63 is even lang als 63-75.
5)Graphics & geluid zijn prima en voor een game die al 3 jaar uit is zeker weten goed te versmaden.
6)Er zijn veel verschillende jobs ja maar de combinaties van job en subjob liggen wel vaak al vast in de zogenaamde "Cookiecutter" vorm oftewel de combinatie die je als speler het beste kunt kiezen om je character zo goed mogelijk te kunnen benutten.
7) Er is per ras uit mijn hoofd 7 models verkiesbaar elk met 2 verschillende kleuren haar daarbinnen heb je voor Humes,Elvaan en Taru mannelijk en vrouwelijk.
En vergeet er niet bij te vertellen dat ze in hoogte verstelbaar zijnXxKr0n3xX schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:46:
[...]
7) Er is per ras uit mijn hoofd 7 models verkiesbaar elk met 2 verschillende kleuren haar daarbinnen heb je voor Humes,Elvaan en Taru mannelijk en vrouwelijk.
Je kunt dus de size aanpassen tijdens het maken met een scrollbalkje.
Overigens nog even over de races en welke jobs. Tarutaru zijn hele sterke mages aangezien ze een grote MP pool hebben.
Zelf speel ik nu naast mijn main nog een ander character welke een Taru WAR is en later zal ik daar de advanced job NIN aanhangen. Nu zijn Tarus geen beste fighters, maar des te leuker is het wel!
Je ziet ook wel Galka mages voorbij komen (de Galka hebben weinig MP), des te uitdagender wordt het.
kortom, kopen
Verwijderd
Neem het aub niet te persoonlijk mensen maar als oud FFXI en nu WoW speler wil ik hier ook even op reageren.
Wel een pluspunt aan ffxi zijn de weerseffecten die nog wel eens leuke plaatjes willen opleveren.
Nu moet ik zelf wel zeggen dat ik me best een paar maand heb vermaakt met FFXI, maar dit heeft er meer mee te maken dat het m'n eerste MMO was dan dat de gameplay zo geweldig is.
Het levelen gaat erg traag. Nu moet ik toegeven dat ik niet de snelste speler ben, maar na 6 maanden spelen (en zo'n 25 dagen daarvan ingame) had ik twee skills naar 30 en nog een paar rond 20. Het levelen zelf gaat puur door grinden: Zoek een groep (afhankelijk van lvl, job en geluk kan dat van 1 minuut tot een paar uur duren) ga ergens campen en pull een paar uur achter elkaar tegenstanders 1 voor 1 naar je kamp toe. Quests geven over het algemeen maar magere rewards en geen exp.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:15:
FFXI heeft naar mijn mening iets betere character models en equip, maar de omgevingen zijn wat saai. Een area komt meestal erg herhalend over en er zijn maar weinig interessante dingen te zien. Hier en daar zijn ook wel wat mooie omgevingen (Jugner en dat woud waar je oa voor de sam quest naar toe moet schieten me te binnen) maar deze leggen het imo qua variatie nog steeds af tegen die uit WoW. Monsters in hebben weinig variatie. Het hare (soort van haas) model word van lvl 1 tot lvl 60 gebruikt. (en ik hoorden ooit nog een lvl 60 ofzo linkshell (zeg maar guild) member van me kwaad worden omdat iemand een hare pullde en ze erdoor in elkaar werden gemept....)5) Hoe zijn de graphics en de muziek? Draagt imo behoorlijk bij aan de sfeer..
Wel een pluspunt aan ffxi zijn de weerseffecten die nog wel eens leuke plaatjes willen opleveren.
Er zijn als ik het me goed herinner 15 jobs, maar erg veel variatie zit er imo niet tussen. Alle melee karakters en de ranger moeten zich heel erg focussen op skillchains (tijdens een gevecht krijg je tp als je een tegenstander raakt of door een tegenstander word geraakt, als je 100% tp hebt kan je een weaponskill doen, als spelers in je party verschillende weaponskills in een bepaalde volgorde achter elkaar doen krijg je een skillchain voor extra damage). Ze hebben daarbuiten nog wel wat abilities, maar dat zijn er niet al teveel. Thief gebruikt in een gevecht bv alleen sneak attack en trick attack, voor extra damage en extra hate op de tank. Zelf heb ik vooral Sam gespeeld, maar op lvl 30 had ik alleen nog maar third eye (ontwijk 1 aanval van een tegenstander), meditate (genereer 100% tp in een paar seconde en van m'n warrior subjob berserk (doe extra damage, maar word ook harder geraakt) en provoke (standaard taunt). Van sam zelf zou ik na lvl 30 nog maar 1 skill krijgen als ik het goed herinner. Nu zorgen de weaponskills op zich wel voor een hele hoop extra abilities, maar aangezien dit eigenlijk allemaal damage skills zijn en ze allemaal precies dezelfde voorwaarden hebben om te gebruiken voegt dit niet al teveel variatie toe.6) Zijn er v0eel skills/jobs, oftewel, is er veel variatie tussen alle spelers?
5 rassen, bij 3 van die rassen kan je uit twee geslachten kiezen. Per geslacht kan je uit een stuk of 7 variaties in model kiezen en per model dan nog uit 2 verschillende haarkleuren. Verder word equipment qua uiterlijk vaak herhaald, dus spelers lijken veel op elkaar.7) Hoe is de player customisation? In Rose en WoW lijken alle characters op elkaar, is dat in FFXI ook zo?
Als je WoW saai vind moet ik toch echt FFXI afraden. Het spel is veel trager, voor bijna alles ben je een groep nodig terwijl het soms (en op hogere levels heb ik begrepen zelfs regelmatig) uren kan duren voordat je er 1 vind. FFXI heeft dan wel cutscenes voor de quests, maar ze zijn over het algemeen niet echt interessant (meestal 2 karakters die tegen elkaar praten) en de quests zelf hebben ook niet echt meer diepgang dan die van WoW. Ik moet zeggen dat wat ik van de latere missies heb gezien wel leuk lijkt, maar je bent heel wat maanden kwijt voordat je daar aan toe komt.Dat was het wel zo'n beetje.. Ik speel momenteel World of Warcraft en Rose Online. WoW is best leuk maar té Europees, bovendien zijn de quests erg saai en ben ik er gewoon een beetje op uitgekeken (ook al ben ik pas level 21). Rose.. Tsja.. Beetje te simpel.
Please help!
Nu moet ik zelf wel zeggen dat ik me best een paar maand heb vermaakt met FFXI, maar dit heeft er meer mee te maken dat het m'n eerste MMO was dan dat de gameplay zo geweldig is.
Quests geven meestal rewards sommige die je NIET op een andere manier zou kunnen krijgen en das imho wel gaaf.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:52:
Neem het aub niet te persoonlijk mensen maar als oud FFXI en nu WoW speler wil ik hier ook even op reageren.
Het levelen gaat erg traag. Nu moet ik toegeven dat ik niet de snelste speler ben, maar na 6 maanden spelen (en zo'n 25 dagen daarvan ingame) had ik twee skills naar 30 en nog een paar rond 20. Het levelen zelf gaat puur door grinden: Zoek een groep (afhankelijk van lvl, job en geluk kan dat van 1 minuut tot een paar uur duren) ga ergens campen en pull een paar uur achter elkaar tegenstanders 1 voor 1 naar je kamp toe. Quests geven over het algemeen maar magere rewards en geen exp.
Er zijn als ik het me goed herinner 15 jobs, maar erg veel variatie zit er imo niet tussen. Alle melee karakters en de ranger moeten zich heel erg focussen op skillchains (tijdens een gevecht krijg je tp als je een tegenstander raakt of door een tegenstander word geraakt, als je 100% tp hebt kan je een weaponskill doen, als spelers in je party verschillende weaponskills in een bepaalde volgorde achter elkaar doen krijg je een skillchain voor extra damage). Ze hebben daarbuiten nog wel wat abilities, maar dat zijn er niet al teveel. Thief gebruikt in een gevecht bv alleen sneak attack en trick attack, voor extra damage en extra hate op de tank. Zelf heb ik vooral Sam gespeeld, maar op lvl 30 had ik alleen nog maar third eye (ontwijk 1 aanval van een tegenstander), meditate (genereer 100% tp in een paar seconde en van m'n warrior subjob berserk (doe extra damage, maar word ook harder geraakt) en provoke (standaard taunt). Van sam zelf zou ik na lvl 30 nog maar 1 skill krijgen als ik het goed herinner. Nu zorgen de weaponskills op zich wel voor een hele hoop extra abilities, maar aangezien dit eigenlijk allemaal damage skills zijn en ze allemaal precies dezelfde voorwaarden hebben om te gebruiken voegt dit niet al teveel variatie toe.
Als je tot de lvl30 SAM bent gekomen (en dus een andere job ook nog tot 30) hebt denk ik dat je nog heel weinig van de FFXI storyline, de CoP storyline en de RoZ storyline meegekregen hebt en geloof me
spoiler:
pikt het verhaal gigantisch op. Zeker de RoZ storyline is de moeite waard!! Tot ongeveer midlevel zo rond de 50-60 zijn er vrij weinig dingen die je al gedaan kan hebben die het spel je kunnen bieden. nadat je de shadowlord verslagen hebt en dus Rank 6 bent
Dit vanwege dat het risico te groot is om dergelijke missies op een lager level te doen en er dan imho ook geen fun aan beleeft omdat je highlevels dingen laat slachten en je zelf niets toevoegt.
Als 30 SAM zul je niets met endgame en Dynamis te maken gehad hebben wat ook jammer is aangezien dit een van de sterkere punten van het spel is en daar is het het echt waard om je vaardigheid tot lv3 self renkeis op mobs lost te laten in Dynamis iets wat alleen Samurais kunnen. Light / Dark skillchains owns!
FFXI vereist een bepaalde tijdsduur per speelsessie om uberhaupt vooruitgang te boeken dit kan voor de wat casuale gamer een probleem zijn de casual gamer zal zich dan ook wat makkelijker in WoW kunnen vinden..
Ik wil jullie er nog even op wijzen dat de ffxi video voor de xbox 360 alleen een tech demo is, de graphics zullen muv een andere resolutie hetzelfde blijven tov de pc en ps2. Maak je geen illusies dus 
Uit een Q&A uit http://ffxi.allakhazam.co...16380450266947339&num=14:
Uit een Q&A uit http://ffxi.allakhazam.co...16380450266947339&num=14:
1. FFXI will not be "remade" for Xbox 360, and the graphics will largely be the same. The primary graphical benefit is the HDTV resolution and improved framerate. They mentioned that significant graphical upgrades could remove some of the other platforms, which they don't want to do.
2. The Xbox 360 release will not affect the other versions. The game is appearing on Xbox 360 because it's another terminal type to play from, allowing them to expand their user base. Players will still be able to access the same characters and worlds from all three platforms.
3. Should it be technically possible, they will "consider" releasing it for the PS3 and Revolution. I think this is pretty much a statement that this will happen, with a lot of plausible deniability thrown in for good measure.
4. They are as yet unsure what kind of fee structure will be in place and which Xbox Live features they will be using. They were very non-specific here and kind of danced around the question, as to not be nailed down.
5. The Xbox 360 tech demo was just a tech demo, and despite being stylistically similar to FFXI, does not represent any actual plans for a game or changes to FFXI on Xbox 360.
6. There will be additional "discs" released to expand the FFXI game world in the future.
Vet! Ben nu lekker op de E3, en heb vandaag twee uur doorgebracht op de Square-enix booth, en dan wel bij het Final Fantasy XI gedeelte. Ik heb morgen om 11:00 een afspraak met vijf andere gamers om te teamen, en een of andere baas te verslaan. Als we succesvol zijn winnen we een Intel Pentium IV 3.4 ghz met MoBo
Moet dus BRD/WHM gaan spelen daarvoor, maar dat had ik in m'n tijd nog niet gedaan. Zo eventjes info opzoeken
Surfin' paradise!
Zorg dat je je melees and mages uit elkaar splits wanneer je tegen de baas gaat vechten zo kun je beide teams met hun songs uitrusten. Vergeet niet dat je maar 2 songs per speler kwijt kunt en alle hierna gecaste songs de eerst gecaste overschrijven.Snappie88 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 06:42:
Vet! Ben nu lekker op de E3, en heb vandaag twee uur doorgebracht op de Square-enix booth, en dan wel bij het Final Fantasy XI gedeelte. Ik heb morgen om 11:00 een afspraak met vijf andere gamers om te teamen, en een of andere baas te verslaan. Als we succesvol zijn winnen we een Intel Pentium IV 3.4 ghz met MoBoMoet dus BRD/WHM gaan spelen daarvoor, maar dat had ik in m'n tijd nog niet gedaan. Zo eventjes info opzoeken
Voor mages moet je je richten op Mage's Ballad I(mp regen 1ptick) en II(mpregen 2ptick) en het stacked dus daar heb je al je refresh voor je mages. Voor de Melee's zou ik me richten op Blade Madrigal(accuracy up) en Valor Minuet(atk up). <- Blade madrigaL zul je pas vanaf 60+ kunnen dus waarschijnlijk zul je Sword Madrigal gebruiken
Success!
zo.... tijdje niet hier geweest 
2 keer Colo Colo verslagen geen drop. Strategie: 2 x level 20 warrior met topgear en hi-potions (6) en 1 x whm.
Geen serieuze problemen ondervonden gelukkig, maar het is nu wel effe leuk geweest.
Eerste onderdelen van kampfset gekocht en nog maar 250.000 gil over:(
eerste level vissen en koken gehaald (niet echt leuk om te doen, maar ja, je moet wat)
Spipi gekilled en drop gehad, stinging sophie gekilled zonder drop.
Gisteren een heel leuk Linkshell event gehad. Iedereen met een tarutaru mule level 1 job zonder kleren van Windy naar Mhaura gelopen.
Eerst een picknick bij de gate van windy (hard boiled egg) wat foto's geschoten en 1-2-3 start. Wie er het eerste is.
Paar mensen doodgegaan, maar merendeel heeft het gered. Eenmaal daar het prijzengeld verdeeld en met zijn allen (18 taru's in alliance) een mandy aangevallen... 1 minuut: 18 dode tarus op de grond en mandy 20hp minder
nu even een tijdje wat minder/niet spelen....
2 keer Colo Colo verslagen geen drop. Strategie: 2 x level 20 warrior met topgear en hi-potions (6) en 1 x whm.
Geen serieuze problemen ondervonden gelukkig, maar het is nu wel effe leuk geweest.
Eerste onderdelen van kampfset gekocht en nog maar 250.000 gil over:(
eerste level vissen en koken gehaald (niet echt leuk om te doen, maar ja, je moet wat)
Spipi gekilled en drop gehad, stinging sophie gekilled zonder drop.
Gisteren een heel leuk Linkshell event gehad. Iedereen met een tarutaru mule level 1 job zonder kleren van Windy naar Mhaura gelopen.
Eerst een picknick bij de gate van windy (hard boiled egg) wat foto's geschoten en 1-2-3 start. Wie er het eerste is.
Paar mensen doodgegaan, maar merendeel heeft het gered. Eenmaal daar het prijzengeld verdeeld en met zijn allen (18 taru's in alliance) een mandy aangevallen... 1 minuut: 18 dode tarus op de grond en mandy 20hp minder

nu even een tijdje wat minder/niet spelen....
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ben nu al aan het kijken wat ik voor job hierna wil doen, dus als ik level 30 ben 
Wat mij tot nu toe echt leuk lijkt is Dragoon, met een draak als pet die je dan helpt
Ninja lijkt me ook wel een leuke job, maar het zal nog wel ff duren voordat ik level 30 heb bereikt
Wat mij tot nu toe echt leuk lijkt is Dragoon, met een draak als pet die je dan helpt
Ninja lijkt me ook wel een leuke job, maar het zal nog wel ff duren voordat ik level 30 heb bereikt
grootste verschil tussen deze 2 jobs: geld!
dragoon is relatief erg goedkoop en ninja is relatief erg duur (heb ik me laten vertellen)
overigens las ik dat je level 6 thief was en dat is je eerste job.
Als ik jouw was zou ik (na het behalen van de subjob quest) ook warrior gaan levelen (tot 16). Als je warrior 16 is kan je dief probleemloos naar 32 (vereist wat doorzetten als thief).
Zorg dat je nu al een boomerang equipped, zodat deze op level cap komt/blijft, erg handig later bij farmen en pullen in parties)
Daarna ga je de ninja unlocken en breng je deze tenminste naar 22 (met war weer als subjob).
doordat je ninja 22 is, kun je dief naar 45 brengen.... en daar wordt het leuk
als je thief eenmaal 45+ is heb je TH II, ik heb de laatste tijd verscheidene keren met mensen gefarmed die 45+ thief zijn... en dat is echt knaken rapen, dat scheelt wel zo enorm veel zonder thief of met TH I... dat is gewoon niet grappig meer.
(je kunt ook de ninja achterwege laten en gewoon alles THF/WAR en WAR/THF doen, dat hebben er bij mij in de LS ook verscheidene gedaan)
dragoon is relatief erg goedkoop en ninja is relatief erg duur (heb ik me laten vertellen)
overigens las ik dat je level 6 thief was en dat is je eerste job.
Als ik jouw was zou ik (na het behalen van de subjob quest) ook warrior gaan levelen (tot 16). Als je warrior 16 is kan je dief probleemloos naar 32 (vereist wat doorzetten als thief).
Zorg dat je nu al een boomerang equipped, zodat deze op level cap komt/blijft, erg handig later bij farmen en pullen in parties)
Daarna ga je de ninja unlocken en breng je deze tenminste naar 22 (met war weer als subjob).
doordat je ninja 22 is, kun je dief naar 45 brengen.... en daar wordt het leuk
(je kunt ook de ninja achterwege laten en gewoon alles THF/WAR en WAR/THF doen, dat hebben er bij mij in de LS ook verscheidene gedaan)
[ Voor 78% gewijzigd door 6K op 19-05-2005 14:33 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ninja is zeker duur.
Voor een stack shihei (wat nodig is voor Utsusemi)
ben je al gauw 10k kwijt.
en daar komen dan nog de 'standaard' kosten bij voor gear en eten.
Voordeel is wel dat ninja's in party's populairder zijn dan dragoons
Voor een stack shihei (wat nodig is voor Utsusemi)
ben je al gauw 10k kwijt.
en daar komen dan nog de 'standaard' kosten bij voor gear en eten.
Voordeel is wel dat ninja's in party's populairder zijn dan dragoons
Dan zal ik een kijken of ik in ieder geval een boomerang kan kopen. Is het trouwens ook mogelijk om 2 advanced jobs te nemen? Dus ik noem maar iets Dragoon/Ninja
Het enige nadeel op dit moment is is dat ik geen betere armor kan kopen en geen betere wapens omdat ik nog niet al te veel geld heb, en de meeste spullen zijn voor mij toch vrij duur.
Het enige nadeel op dit moment is is dat ik geen betere armor kan kopen en geen betere wapens omdat ik nog niet al te veel geld heb, en de meeste spullen zijn voor mij toch vrij duur.
[ Voor 37% gewijzigd door _Johannn_ op 19-05-2005 14:55 ]
je kunt alle 9 advanced jobs halen. Maar bij mijn weten zijn er niet echt 2 jobs die bij elkaar passen (als ik me niet vergis)
PLD --> WAR
SMN --> WHM
BST --> WHM
BRD --. WHM
NIN --> WAR of THF
SAM --> WAR?
DRG --> Geen idee
DRK --> WAR
RNG --> WAR
enne heren experts, verbeter deze n00b gerust he
ow en over dat geld: als je level 6 a 7 bent kun je (als je in sandoria levelt) naar Ghelsba Outpost, daar zitten lekker veel orcs die je aankunt. Met signet on krijg je aardig wat firecrystals welke leuk verkopen. In windurts (en volgens mij bastok ook?) geldt hetzelfde voor wind crystals (bees and bats).
Later in het spel kun je crystals beter bewaren voor crafting.
PLD --> WAR
SMN --> WHM
BST --> WHM
BRD --. WHM
NIN --> WAR of THF
SAM --> WAR?
DRG --> Geen idee
DRK --> WAR
RNG --> WAR
ow en over dat geld: als je level 6 a 7 bent kun je (als je in sandoria levelt) naar Ghelsba Outpost, daar zitten lekker veel orcs die je aankunt. Met signet on krijg je aardig wat firecrystals welke leuk verkopen. In windurts (en volgens mij bastok ook?) geldt hetzelfde voor wind crystals (bees and bats).
Later in het spel kun je crystals beter bewaren voor crafting.
[ Voor 45% gewijzigd door 6K op 19-05-2005 15:15 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
NIN moet war subben voor provoke, anders kan ie geen hate houden.
SAM kan war subben, 60+ ook thf voor sata en 60+ ook rng vanwege sidewinder (c+ archery skill).
DRG subbed WAR vanwege berserk + double attack + defender voor als je sata partner speelt en je thf is van het trage type.
RNG kan het beste nin subben voor dualwield archers knife voor extra r.acc en utsusemi voor als ze over de hate line gaan.
SAM kan war subben, 60+ ook thf voor sata en 60+ ook rng vanwege sidewinder (c+ archery skill).
DRG subbed WAR vanwege berserk + double attack + defender voor als je sata partner speelt en je thf is van het trage type.
RNG kan het beste nin subben voor dualwield archers knife voor extra r.acc en utsusemi voor als ze over de hate line gaan.
Met ninja gooi je geld naar je vijand hopende dattie je niet raakt_Johannn_ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:10:
Ben nu al aan het kijken wat ik voor job hierna wil doen, dus als ik level 30 ben
Ninja is erg duur utsusemi :ichi en ni zijn beiden erg duur aan het worden maar gelukkig is eerstgenoemde wel te questen de tweede dropt in BCNM30 40 en 60 uit mijn hoofd.
Dragoon zal je op lvl50 verbitterd en kwaad achterlaten. DRG worden gezien als de paria van de melee klassen. Dit komt over het algemeen door ongeinformeerdheid van de massa over de zogenaamde Penta Nerf. Hieronder mijn post van een ander messageboard:
DRGs have a horrible stigma created by whiny allakhazam posters about "the great Penta Nerf". Penta Thrust was a multi hit weaponskill which if used correctly could give a drg a massive advantage over any other melee because he could spam this strong ws (the multiple hits all gave tp back) plus the fact that you can exp on stuff weak to piercing throughout the entire game people were getting insane exp and DRG were a pretty commonly invited melee class.SE put a stop this and levelled out the playing field for all melees. And thus the DRG suck stigma was created.
The general consensus now for most people is that DRG suck as melee and will always be subpar to the almighty RNG which is quite funny since RNG pay the monsters to die.
But if you're gonna go DRG then for the love of all thats holy please equip yourself acceptably. I hate to see a DRG join my pt with dual DEX+3 rings @ LV75 alot of DRGs tend to slum the fuck out of the job and I'm not sure why.
Hopende je hiermee voldoende geinformeerd te hebben
Niet zo zeer een verbetering hoor maar er zijn wel wat meer combo's die je op latere levels veel vaker ziet. Het lijstje klopt prima op een paar puntjes na.6K schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:58:
je kunt alle 9 advanced jobs halen. Maar bij mijn weten zijn er niet echt 2 jobs die bij elkaar passen (als ik me niet vergis)
PLD --> WAR
SMN --> WHM
BST --> WHM
BRD --. WHM
NIN --> WAR of THF
SAM --> WAR?
DRG --> Geen idee
DRK --> WAR
RNG --> WAR
PLD --> WAR <- Deze staat vast zonder Provoke heb je het veels te moeilijk met tanken. Flash,Shieldbash Sentinel en defender genereren niet genoeg hate om het monster op je te houden.
SMN --> WHM <- Deze staat ook wel redelijk vast meeste SMNs worden pas echt SMNs zodra ze de wat handigere spells hebben als Earthen Ward en Aerial Armor. Voor die tijd worden ze jammergenoeg gebruikt als gimped healers met grotere mp pools.
BST --> WHM <- NINJA is ook een erg geliefde subjob aan het worden voor BSTs. Zeker in BSTparty verband zie je dit steeds vaker.
BRD -- WHM <- Bard doet meestal een beetje backup healen enzo beperkte mp pool maar de curagas en curagaIIs zijn best wel zeer behulpzaam in partyplay.
NIN --> WAR of THF <- THF voor NIN? Neuh die komt niet echt voor als de nin als Blinktank gebruikt wordt. Je hebt namelijk provoke van de /WAR nodig.
SAM --> WAR? of THF vanwege SATA >> Multihit weaponskill extra damage en hate control in parties.Of RNG tegen HNMs zodat ze kunnen meditaten en Sidewinder kunnen spammen.Je wilt niet dat sams dit in pt play doen.
DRG --> Geen idee -> WAR/THF het meest gebruikt je ziet ook veel /WHM voor healing breath
DRK --> WAR En ook THF voor SATA > Weaponskill hate control en extra damage.
RNG --> WAR????? <- War is tot 24 de voorkeuze van RNG daarna zou het NIN moeten zijn dual wield is namelijk te riant met dubbele hawker's knives voor ranged accuracy ++. Uiteraard ook Utsusemi Ichi (later : ni) om klappen te ontwijken door opgebouwde hate.
Ok hier het lijstje van wat er over het algemeen wordt "geaccepteerd" als beste build voor je char.
Dikgedrukt de beste oplossing in veel gevallen.
* Black Mage White Mage. Op 75 wordt Red Mage ook geaccepteerd vanwege fastcast.
* Monk Warrior Thief
* Red Mage Black Mage, White Mage, Dark Knight Chainspell Stun tegen Fenrir = sexy
* Thief Ninja Warrior op lagere levels.
* Warrior Monk Thief Ninja
* White Mage Summoner Black Mage Red Mage twijfelachtig weinig spells of mp boost is het niet waard ook niet vanwege fastcast.
Advanced Jobs:
* Bard White Mage
* Beastmaster White Mage of Ninja in ptplay
* Dark Knight Warrior Thief
* Dragoon Warrior Thief White Mage voor solo. Dragoons kunnen EM soloen. Ook nog 60+ langzaam maar vrijwel safe.
* Ninja Warrior
* Paladin Warrior
* Ranger Ninja Warrior
* Samurai Warrior Thief Ranger in speciale gevallen wanneer er een Sidewinder machinegun nodig is.
* Summoner White Mage Eigenlijk de beste keuze want anders heb je op de eerdere levels helemaal zo weinig kans op een pt.
Vul het gerust aan waar nodig maar bovenstaand zijn mijn ervaringen.
[ Voor 24% gewijzigd door XxKr0n3xX op 19-05-2005 16:26 ]
Here goes (ben geen expert, maar dit is wat ik tot nu toe zelf heb ervaren met mezelf en anderen):
Warrior
Goede subs zijn Monk - Thief - Ninja voor XP parties, Samurai eventueel voor Prima Avatar gevechten, HNM's, Gods om wat vaker te kunnen weapon-skillen.
Thief
Goede subs zijn Warrior (als je niet hoeft te pullen) en Ninja (als je wel moet pullen) voor XP parties, Samurai eventueel voor Prima Avatar gevechten, HNM's, Gods om wat vaker te kunnen weapon-skillen.
Monk
Goede subs zijn Warrior en Thief voor XP parties, en voor het betere solo-werk Ninja.
White Mage
Goede subs zijn Black Mage en Summoner, en in iets mindere mate Red Mage.
Black Mage
Goede subs White Mage en Red Mage, en afhankelijk van het aantal healers in de party Summoner voor extra INT en MP.
Red Mage
Goede subs zijn Black Mage en White Mage, afhankelijk van de setup. Is er iemand anders die statussen kan healen, dan is Black Mage aangeraden vanaf lvl 50. Voor het echte solowerk (lvl74 en hoger) is Ninja niet te verslaan (solo Prima Avatars iemand?). Voor speciale gevechten Dark Knight subben (stun-hoer).
Summoner
Goede sub is White Mage (en dat is het eigenlijk wel).
Dark Knight
Goede subs zijn Warrior en Thief.
Samurai
Ranger
Goede sub is Ninja (utsusemi veiligheidsnet) of Warrior (alleen met een klasse-tank en als je zelf goed je aggro kan managen).
Ninja
Goede sub is Warrior (Ninja is primair een tank, maar ook voor DD is Warrior de beste sub). Black Mage is ook een goede als je niet tankt en het elemental wheel aan spells gaat spammen (is wel erg duur).
Paladin
Goede sub is Warrior (je bent een tank, andere subs zijn gewoonweg NIET acceptabel in een party).
Beastmaster
Goede subs is White Mage (voor healing, re-raise, debuffs). Je bent een solo klasse, dus eigenlijk kan je alles wel subben, niemand die er over zal klagen, maar White Mage is zwaar aangeraden.
Bard
Dragoon
Goede subs zijn Warrior en Thief voor XP parties, en voor het betere solo-werk Black Mage (de reden laat ik even open
).
Warrior
Goede subs zijn Monk - Thief - Ninja voor XP parties, Samurai eventueel voor Prima Avatar gevechten, HNM's, Gods om wat vaker te kunnen weapon-skillen.
Thief
Goede subs zijn Warrior (als je niet hoeft te pullen) en Ninja (als je wel moet pullen) voor XP parties, Samurai eventueel voor Prima Avatar gevechten, HNM's, Gods om wat vaker te kunnen weapon-skillen.
Monk
Goede subs zijn Warrior en Thief voor XP parties, en voor het betere solo-werk Ninja.
White Mage
Goede subs zijn Black Mage en Summoner, en in iets mindere mate Red Mage.
Black Mage
Goede subs White Mage en Red Mage, en afhankelijk van het aantal healers in de party Summoner voor extra INT en MP.
Red Mage
Goede subs zijn Black Mage en White Mage, afhankelijk van de setup. Is er iemand anders die statussen kan healen, dan is Black Mage aangeraden vanaf lvl 50. Voor het echte solowerk (lvl74 en hoger) is Ninja niet te verslaan (solo Prima Avatars iemand?). Voor speciale gevechten Dark Knight subben (stun-hoer).
Summoner
Dark Knight
Samurai
Ranger
Goede sub is Ninja (utsusemi veiligheidsnet) of Warrior (alleen met een klasse-tank en als je zelf goed je aggro kan managen).
Ninja
Goede sub is Warrior (Ninja is primair een tank, maar ook voor DD is Warrior de beste sub). Black Mage is ook een goede als je niet tankt en het elemental wheel aan spells gaat spammen (is wel erg duur).
Paladin
Goede sub is Warrior (je bent een tank, andere subs zijn gewoonweg NIET acceptabel in een party).
Beastmaster
Goede subs is White Mage (voor healing, re-raise, debuffs). Je bent een solo klasse, dus eigenlijk kan je alles wel subben, niemand die er over zal klagen, maar White Mage is zwaar aangeraden.
Bard
Dragoon
Goede subs zijn Warrior en Thief voor XP parties, en voor het betere solo-werk Black Mage (de reden laat ik even open
[ Voor 2% gewijzigd door Neelon op 19-05-2005 16:43 . Reden: tiepoos ]
Ach ik ben zelf DRG en als je je best doet kom je heus wel bij die level 75. Ik zie het zelf als FFXI op Hard spelen 
Ben zelf nu overigens lv 70 DRG, vanavond Maat ff in elkaar slaan om verder te mogen
Ben zelf nu overigens lv 70 DRG, vanavond Maat ff in elkaar slaan om verder te mogen
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
75 Dragoon is zeker te behalen, het is alleen dat klote-stigma wat veel mensen hebben dat Dragoon geen "drol" waard is in een party.Major Carnage schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:00:
Ach ik ben zelf DRG en als je je best doet kom je heus wel bij die level 75. Ik zie het zelf als FFXI op Hard spelen
Nou, met de goede equipment, onderschat ze niet. Het grote voordeel is dat ze de hate delen met hun zwelgje. ^^
Linkshell member (hele aardige en gezellige meid, helaas woon ik aan de verkeerde kant van de vijver) is al een tijdlang lvl 75, en heeft de complete AF2, en is nu bezig om stage3 van de Relic Lance bij elkaar te verzamelen.
Gaat het een beetje met de invites? Of is dat bij wijze van huilen met de pet op?
Staar je alsjeblieft niet blind op advanced jobs._Johannn_ schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:54:
Dan zal ik een kijken of ik in ieder geval een boomerang kan kopen. Is het trouwens ook mogelijk om 2 advanced jobs te nemen? Dus ik noem maar iets Dragoon/Ninja
Het woord advanced slaat IMO nergens op.
Zelf ben ik een Monk en deze is op et eind 1 van de beste Damage Dealers van et spel.
En ja, een erg goede MNK kan dan zelfs een RNG outdamagen.
Dat is waar, je moet niks.
Ikzelf ben bezig met het behalen van mijn SMN flag (lukt redelijk als ik eens in die pass richting de sneeuw vlaktes niet vergeet naast invis ook sneak te casten).
Denk uiteindelijk dat ik het toch hou op WHM/BLM en misschien op WHM/SMN.
Op het moment ben ik bezig met de rank missions (zit nu bij rank 3-2 in Sandy met de fontein, alleen deze kan ik nog niet kiezen).
Ik hoop snel de rank 5 mission te kunnen doen en dan eindelijk met de Airships heen en weer te reizen. Dat lopen is toch ook maar vervelend.
Heb gisteren 3x heen en weer moeten reizen richting Davoi voor missie 3-1. De eerste keer was ik vergeten met de prins te gaan, dus kon weer terug. Daarna ging het wel goed, maar kreeg ik eerst nog eens aggro van een stuk of 5 Orcs. Toen weer terug om dat ik missie 2-3 niet kreeg en heb missie 2-3 maar eens gedaan. Nu heb ik nog steeds geen missie 3-2. Kun je daar quests (dus geen missies) te doen toch de hogere missies krijgen? Of moet je perse missies doen en/of crystals inleveren? Daarnaast lukt het me niet om crystals in te leveren. Waarschijnlijk geef ik ze aan de verkeerde.
daarnaast nog een keertje dood gegaan in die pass om het snow weather type te bemachtigen.
Nu nog vanuit Windy (stond mijn HP op dat moment zodat ik weer kon gaan vissen) terug naar Sandy om het nog een keertje te proberen. Denk dat ik de boot in Mhaura pak naar Selbina en dan eens een tijdje zone in de Dunes. Ik moet daar nog 2 weather types. Zodra ik die heb gedaan, dan gaat het wel goed komen. Dan hoef ik alleen nog maar snow en dan ben ik klaar voor SMN!
Nu nog kijken of die regenboog dan ook echt verschijnt! Ga dan zeker weten een screenshot maken!
Ikzelf ben bezig met het behalen van mijn SMN flag (lukt redelijk als ik eens in die pass richting de sneeuw vlaktes niet vergeet naast invis ook sneak te casten).
Denk uiteindelijk dat ik het toch hou op WHM/BLM en misschien op WHM/SMN.
Op het moment ben ik bezig met de rank missions (zit nu bij rank 3-2 in Sandy met de fontein, alleen deze kan ik nog niet kiezen).
Ik hoop snel de rank 5 mission te kunnen doen en dan eindelijk met de Airships heen en weer te reizen. Dat lopen is toch ook maar vervelend.
Heb gisteren 3x heen en weer moeten reizen richting Davoi voor missie 3-1. De eerste keer was ik vergeten met de prins te gaan, dus kon weer terug. Daarna ging het wel goed, maar kreeg ik eerst nog eens aggro van een stuk of 5 Orcs. Toen weer terug om dat ik missie 2-3 niet kreeg en heb missie 2-3 maar eens gedaan. Nu heb ik nog steeds geen missie 3-2. Kun je daar quests (dus geen missies) te doen toch de hogere missies krijgen? Of moet je perse missies doen en/of crystals inleveren? Daarnaast lukt het me niet om crystals in te leveren. Waarschijnlijk geef ik ze aan de verkeerde.

daarnaast nog een keertje dood gegaan in die pass om het snow weather type te bemachtigen.
Nu nog vanuit Windy (stond mijn HP op dat moment zodat ik weer kon gaan vissen) terug naar Sandy om het nog een keertje te proberen. Denk dat ik de boot in Mhaura pak naar Selbina en dan eens een tijdje zone in de Dunes. Ik moet daar nog 2 weather types. Zodra ik die heb gedaan, dan gaat het wel goed komen. Dan hoef ik alleen nog maar snow en dan ben ik klaar voor SMN!
Nu nog kijken of die regenboog dan ook echt verschijnt! Ga dan zeker weten een screenshot maken!
Tip: Als je snow wilt, ga dan een paar ingame dagen idle wezen in dat moeras gebied (zone van rolanberry fields)
De meest veilige manier om snow te halen, zodra je het ice/snow element ziet, ff er uit en terug zonen.
De crystals moet je traden met degenen bij wie je signet kan halen, dit kun je zowel in Jeuno als in je hometown doen.
De meest veilige manier om snow te halen, zodra je het ice/snow element ziet, ff er uit en terug zonen.
De crystals moet je traden met degenen bij wie je signet kan halen, dit kun je zowel in Jeuno als in je hometown doen.
Verwijderd
Poeh he, ik heb eindelijk mijn Black Mage gister naar 30 weten te krijgen. Van 25 naar 30 in één dag vind ik zelf best netjes. Nu kan ik mijn White Mage weer naar 60 door laten stromen. Echter heb ik eerst poen nodig voor die twee staffs die je kan halen. Alleen god wat heb ik moeite met het krijgen van poen. Ik heb er misschien het geduld niet voor en na een uurtje farmen kijk ik dan in mijn inventory en dan denk ik “waar in gods naam ben je mee bezig” en dan ga ik wat anders doen. Agh ik moet nog even een manier vinden, vissen is aardig (mijn fish skill is nu 10) en farmen is saai. Maar we zullen zien hoe het allemaal gaat lopen.
Stats:
Lavena :: Mage
WHM50/BLM30/SMN20/BRD15
Vevila :: Fighter
WAR20/THF20
Stats:

WHM50/BLM30/SMN20/BRD15

WAR20/THF20
Qua invites heb ik niet zo te klagen, ik party regelmatig met mensen uit de LS en anders bouw ik er zelf wel een. Als ik daar geen zin in heb dan ga ik gewoon wat questen met m'n flag up en dat wil nog wel eens een invite geven. Soms zelfs al binnen 5 minuten, maar dat is eigenlijk alleen als er een meleetekort isNeelon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:07:
[...]
75 Dragoon is zeker te behalen, het is alleen dat klote-stigma wat veel mensen hebben dat Dragoon geen "drol" waard is in een party.
Nou, met de goede equipment, onderschat ze niet. Het grote voordeel is dat ze de hate delen met hun zwelgje. ^^
Linkshell member (hele aardige en gezellige meid, helaas woon ik aan de verkeerde kant van de vijver) is al een tijdlang lvl 75, en heeft de complete AF2, en is nu bezig om stage3 van de Relic Lance bij elkaar te verzamelen.
Gaat het een beetje met de invites? Of is dat bij wijze van huilen met de pet op?
Maat overigens verslagen in 4 minuten en 9 seconden, nieuw server record. Ik zal vanavond de video ff fatsoeneren en posten.
lolwappie1980 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:12:
[...]
Staar je alsjeblieft niet blind op advanced jobs.
Het woord advanced slaat IMO nergens op.
Zelf ben ik een Monk en deze is op et eind 1 van de beste Damage Dealers van et spel.
En ja, een erg goede MNK kan dan zelfs een RNG outdamagen.
BOOST
BOOST
BOOST
Chi Blast
Kirin takes 1500 points of damage.
OK drop from pt please for next monk.
MNK is jammergenoeg ook een van de meest ondergewaardeerde jobs ever. 60+ schijnt het aantal invites drastisch omhoog te gaan omdat ze dan Distortion kunnen openen/closen??? Op 65 Light skillchains en 70+ in KRT dual of triple mnk parties zijn gestoord qua exp ontzettend riant whm of rdm erbij voor een klein beetje healen en hasten tankje erbij en BLM en gaaaaaan!.
MNKS zijn zeker gewaagd aan RNG maar uiteindelijk kan een RNG veel meer damage output genereren in korte tijd dan dat een MNK dat kan en bij HNM gevechten moet je het vaak van de hatespikes op je tank hebben dat je meteen kunt reageren boost boost chi blast dus en swappen voor volgende MNK. (Afhankelijk van het type monster natuurlijk Xolotl zal best wel een pushover voor een goede MNK alliance zijn ik heb deze nm alleen nog niet geprobeerd.)
Inderdaad advanced betekent niet meer dan dat je er minimaal lv30 voor moet zijn en een questje er voor gedaan moet worden
hehe, net zoals de signature van een van de monks op Gilgamesh.XxKr0n3xX schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:21:
[...]
lol
BOOST
BOOST
BOOST
Chi Blast
Kirin takes 1500 points of damage.
OK drop from pt please for next monk.

Maat video klaar, je kan de torrent file hier neerhalen.
Uitspattingen van de afgelopen 2 dagen (tekst en uitleg op http://www.livejournal.com/users/katsuoy/ , ga het niet nog een keer intikken ^_^ ):

Verwijderd
Hehe leuk gemaakte screenshots. Doch zou ik als ik jou was de volgende keer namen uit zetten als je de screenshots wilt maken. Geeft een beter effect. Oh en speel wat met contrast.
Tevens waar haal je het idee toch vandaan om ze zo te maken.
Edit:
Ik heb trouwens wel meer tips voor het maken van screenshots. Als er behoeften aan is laat het me weten.
Edit:
Ik heb trouwens wel meer tips voor het maken van screenshots. Als er behoeften aan is laat het me weten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:50 ]
Ideetje heb ik ergens zomaar gezien denk ik, hehe. Namen doe ik liever niet mee "rommelen" tijdens gevechten, en zo storend vind ik ze niet, al zouden ze er wel iets beter uit zien zonder naam, maar dan met uitzondering van get Mysticmaker gevecht, want dan zie je niet dat het een NM is.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:33:
Hehe leuk gemaakte screenshots. Doch zou ik als ik jou was de volgende keer namen uit zetten als je de screenshots wilt maken. Geeft een beter effect. Oh en speel wat met contrast.
Edit:
En tips zijn altijd welkom, zal eens gaan spelen met contrast enzo, heb ze toch nog allemaal is een psd staan.
En het was een leuk Maat gevecht Carnage. Erg snel ook.
Verwijderd
Screenshots maken is echt het leukste wat er is. In elke game maak ik altijd heel veel screenshots, ik doe er echt haast geen drol mee. Ik snap ongeveer 500 schotjes per dag en bewaar er meestal maar één a twee van en soms helemaal niks.
Tips waar ik altijd op let tijdens het maken van screenshots. Let wel op dat deze tips haast niet zijn uit te voeren als je tegen een NM vecht, want dan moet je de aandacht op het gevecht houden.
1. Namen uit, in de meeste gevallen is het handiger om namen uit te hebben staan. Zelfs met groep foto’s is dit veel mooier dan dat je er van die grote namen boven heb staan.
2. Maak foto’s bijna altijd vanaf 1st person view. Tenzij je natuurlijk heel graag jezelf er ook op wilt hebben. In de meeste gevallen is dit echt niet nodig en krijg je hele mooie screenshots in 1st person view.
3. Maak screenshots vanuit verschillende hoeken. Houd de camera niet de hele tijd in dezelfde positie, soms is het leuk om even met de camera te spelen.
4. Spam de F10 button (met fraps) om een heleboel screens achter elkaar te nemen. En kies daar gewoon de mooiste van uit.
5. Bewerk de screenshot een beetje in photoshop. Echter voeg geen effecten toe die normaal ook niet in het spel zitten. Verander wel een beetje het contrast en kleur. Ook kan je het best de screenshot een BEETJE verkleinen. Dit om de overtollige randjes die er niet heel mooi uitzien in het spel een beetje weg te werken. Ik maak de screenshot altijd in een mal van 700 breed en verklein het dan naar 600.
Eigenlijk zijn dit de dingen waar ik altijd op let met het maken van screenshots. En ik krijg er altijd de leukste resultaten van. Ik ben ook benoemd tot officiële screenshotter van mijn linkshell (haha, stelt geen drol voor maar toch). XD
Tips waar ik altijd op let tijdens het maken van screenshots. Let wel op dat deze tips haast niet zijn uit te voeren als je tegen een NM vecht, want dan moet je de aandacht op het gevecht houden.
1. Namen uit, in de meeste gevallen is het handiger om namen uit te hebben staan. Zelfs met groep foto’s is dit veel mooier dan dat je er van die grote namen boven heb staan.
2. Maak foto’s bijna altijd vanaf 1st person view. Tenzij je natuurlijk heel graag jezelf er ook op wilt hebben. In de meeste gevallen is dit echt niet nodig en krijg je hele mooie screenshots in 1st person view.
3. Maak screenshots vanuit verschillende hoeken. Houd de camera niet de hele tijd in dezelfde positie, soms is het leuk om even met de camera te spelen.
4. Spam de F10 button (met fraps) om een heleboel screens achter elkaar te nemen. En kies daar gewoon de mooiste van uit.
5. Bewerk de screenshot een beetje in photoshop. Echter voeg geen effecten toe die normaal ook niet in het spel zitten. Verander wel een beetje het contrast en kleur. Ook kan je het best de screenshot een BEETJE verkleinen. Dit om de overtollige randjes die er niet heel mooi uitzien in het spel een beetje weg te werken. Ik maak de screenshot altijd in een mal van 700 breed en verklein het dan naar 600.
Eigenlijk zijn dit de dingen waar ik altijd op let met het maken van screenshots. En ik krijg er altijd de leukste resultaten van. Ik ben ook benoemd tot officiële screenshotter van mijn linkshell (haha, stelt geen drol voor maar toch). XD
Dit topic is gesloten.