[MMORPG] Final Fantasy XI deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Neelon gefeliciteerd met Maat. WHM hebben het overigens niet superzwaar ik mag me borst nog nat maken voor RDM. Ik geloof dat je gewoon een goede hoeveelheid moet incasseren en jezelf moet healen iets van 5k HP toch? Die v.c helpt daar prima bij light staff en astrals zijn ook geen overbodige luxe.

Ik ben momenteel bezig rdm even door te levellen en s'avonds natuurlijk met de LS roc(of simurgh),serket ombrengen. Helaas hebben nog niet voldoende mensen SKY access anders konden we gods poppen. We hebben ook de vuurkracht voor fafnir/nidhogg nog niet. We hebben deze HNMs nu al een goede 3 weken aaneengesloten in onze macht.
Eergisteren hadden we van 1 kill alle drops serket ring,shield en venomous claw en vile elixer en vile elixer+1. hehe nu maar even kijken of ik me points kan inwisselen voor die ring ^ ^.

Meeste servers hebben het nog redelijk relaxed als ik het zo lees inflatie gezien

Midgardsormr is achterlijk wat prijzen betreft
-Vermillion Cloak 6.2m
-Scorpions Harness 6.7m
-Haubergeon 4.5m
-Astral rings 900k
-Snipers ring 1m
-Emperors Hairpin 1.2M
-Leaping Boots 800k
-Ochiudo;'s Kote 1.7m

Af en toe huil ik mezelf in slaap ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18
Nah, je moet 5 minuten overleven nadat het gevecht begonnen is. Ik ben begonnen met +mp gear, en zodra die mp op was ben ik overgestapt op pure tank gear om de klappen binnen de perken te houden.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Even vanuit indonesie een update:

Niks te melden, behalve dan dat ik voor dat ik op vakantie ben gegaan m'n char op het eilandje in bibiki bay heb gestationeerd om ook ff van een vakantie te genieten ;)

Overigens lees ik dat iedereen hier moeilijk doet met ice te krijgen voor smn, je hoeft niet moeilijk te doen en naar beaudine glacier (sic) te gaan, je kan ook ice halen in de zone onder rolanberry fields (ben ff de naam kwijt) alleen is de pak kans daar een stuk kleiner. Ik haalde het iig daar toen ik daar heen ging voor Ballista.

Zondag kan ik weer spelen, woei :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Gisteren in Bastok nog wat Goldsmithing gedaan.
Het rotte is dat ik eerst Gil nodig heb voordat ik een hogere skill kan doen.
Ben nu bezig met Brass Ingots, maar vaak nog eventjes Copper Ingots aangezien ik daar 3000 Gil op verdien. Brass Ingots verlies ik op, maar krijg er wel skill bij. Vaak mislukken de Synths ook, dus dat is wel minder. Krijg er ook weinig qua lvl bij. Af en toe eens 0,1 of 0,2 (Is overigens een lvl 9 synth en ben zelf lvl 3).
Moet alles los kopen aangezien ik niks heb qua Crystals en ore.
Denk dat ik het lekker afwisselend hou dus Gil met Copper Ingots en daarna als ik weer wat Gil heb over op Brass Ingots. Deze verkopen voor 10k Gil op Phoenix, Copper Ingots verkopen daar en tegen weer voor 8k Gil. De items voor Copper Ingots zijn een stuk goedkoper (9Gil voor Copper Ore en 5k Gil voor Fire Crystal x12). Voor Brass Ingots is het 500 Gil voor een Zinc Ore en dan nog 9 Gil per Copper Ore en natuurlijk die 5k voor een stack.
Ik verdien ongeveer (als er niets mislukt) 3k met Copper Ingots en verlies heel erg veel met Brass Ingots. Maar ja, ga vanavond weer (als ik tijd heb) verder met de Copper Ingots en dan alles maar weer verkopen in de AH.

Ben blij als ik eindelijk over kan gaan op goedkopere Synths of Synths waarmee ik meer Gil verdien.
Ik maak in iedergeval wel gebruik van die bonus in de Goldsmithing Guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Nou... goldsmithing geef ik even op, dat is gewoon veeeeeeeel te duur. Ik ga beginnen met cooking (als mijn pld 20 is en ik weer naar sandy wandel)
Cooking is het minst duur (als je het goed doet speel je kiet of win je zelfs wat) en gaat best snel als je wilt. Bovendien is cooking goed te ondersteunen met gardening en fishing...
Helaas vind ik craften nog steeds ondergeschikt aan levelen, craften zal voor mij voornamelijk beginnen als mijn whm40 is (nu 30) en mijn pld 32(nu 18)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
NielsOveres schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:05:
Ben blij als ik eindelijk over kan gaan op goedkopere Synths of Synths waarmee ik meer Gil verdien.
Ik maak in iedergeval wel gebruik van die bonus in de Goldsmithing Guild.
Je kiest het ook wel uit he
Goldsmithing is verreweg de duurste craft om te levelen.
Hoe hoger je lvl wordt, hoe duurder de synths.
Heb verhalen gehoord dat het je tussen de 50-100 miljoen kost om et tot 100 te lvlen 8)7

edit: als je later bv. platinum ingots nodig hebt om te craften kun je lachen:
1 stack platinum ingots bij mij op Ragnarok is 1 miljoen gil

sterkte :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Xiliath op 22-04-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
dat geloof ik direct!
ik heb inderdaad gehoord dat zo rond level 40-50 het per level zo'n 3miljoen kost om er een levertje bij te krijgen :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dan moet ik toch maar even herzien wat ik aan het doen ben.
Maar, er is toch wel geld te verdienen op een gegeven moment?
Ach, dan maak ik gewoon nog maar een aantal Copper Ingots.
Misschien dat als ik Zinc Ore zelf vind, dat ik dan Brass Ingots ga maken, maar een stack is zoiezo al heel erg duur.

Dan maar weer verder met cooking. Het was overigens niet veel soeps in het begin met cooking. Heb al een heel lvl (ben lvl 1 ^_^).

Nah ja, het duurt allemaal heel erg lang voordat je resultaat hebt, maar met crafting gaat het denk ik toch wel redelijk aangezien de meeste dingen best wel snel verkopen.

Af en toe in de Guildshop kijken voor Copper ingots is ook wel gaaf. Kon er gisteren 6 kopen voor 225 per stuk.
Daarnaast verkopen ze natuurlijk weer voor 8k per stack. Dus nog een aantal bij gesynth en heb ze daarna op AH gezet. Waren nog niet verkocht toen ik naar bed ging.
Waarschijnlijk zijn ze wel verkocht zodra ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
wappie1980 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:17:
[...]

Je kiest het ook wel uit he
Goldsmithing is verreweg de duurste craft om te levelen.
Hoe hoger je lvl wordt, hoe duurder de synths.
Heb verhalen gehoord dat het je tussen de 50-100 miljoen kost om et tot 100 te lvlen 8)7

edit: als je later bv. platinum ingots nodig hebt om te craften kun je lachen:
1 stack platinum ingots bij mij op Ragnarok is 1 miljoen gil

sterkte :Y)
haha 50-100m? je maakt een geintje zeker We hebben op Midgardsormr 1 crafter die 100gs +2 is en die is tegen het einde ongeveer 1-2m per synth kwijt geraakt en soms kreeg hij pas na 12 synths een 0.1 skillup.

Voor de goldsmither :):
Goldsmithing vereist een hele dikke HNM bankrekening verwacht niet dat je als nieuwe speler snel op het niveau komt om geld te verdienen. Je zou tot de 55 GS kunnen levellen (reken maar op multi miljoen) en dan in Oldton Movalpolos gaan minen. De moblin helms en mails kun je desynthen naar gold ingots.

In mijn HNMLs zit een goldsmither die nu rond de 70GS is en ongeveer 15miljoen per dag verdient om het te kunnen financieren.

50-100m is niets tegenwoordig op onze server. Krakenclub? Meeste servers WOW 20m Midgard 80-100m. Scorpions Harness +1? 25M etc. Ik heb er vaker aan gedacht om gewoon te switchen van server bij de volgende serverswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Aha, ik moet gewoon iets hebben om Gil mee te verdienen.
Denk dat ik gewoon die Copper Ingots ga doen en ooit eens een keer ga minen.
Weet je wat het ook is, als je zelf aan je benodigdheden kunt kopen, dan kost het je alleen maar tijd.
Maar aangezien we heel erg lui zijn, zullen we ook veel geld moeten neerleggen.
Ik zou in principe 5k winst kunnen maken op Brass Ingots (als alles zonder mislukte synths gebeurt), maar dan moet ik wel de items zelf minen.
Dat geldt eigenlijk voor alle crafting skills.

Zo ook voor bepaalde GS items, moet je copper ingots gebruiken, zodra je deze zelf mined, dan kost het je niets (of craft natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nou, er staat me zo bij dat je op een gegeven moment meerdere crafts nodig gaat hebben om alles zelf te kunnen maken...
dus woodworking, smithing, goldmithing, bonecraft, alchemy... je moet ze eigenlijk allemaal levelen om zo min mogelijk te hoeven kopen/minen/craften.
maar zoals je al zegt, dan ben je veel tijd kwijt... en eigenlijk speel ik FF om te avonturieren/vechten/exploeren/levelen en niet om geld te maken, maar ja, je hebt het wel nodig :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat wilde ik ook net zeggen.
Je zult toch de Gil nodig hebben.
De items zijn nou eenmaal duur.
Met alleen het spelen kom je er jammergenoeg niet aan aangezien je gewoon te weinig items krijgt of Gil voor het verslaan van mobs.
Daarnaast is het rot om aan Crystals te komen en dan vooral Fire Crystals. Deze zijn met 5k per stack toch wel aardig aan de prijzige kant.
De items die je dan kunt synthen verkopen nogal voor weinig zeker op de lage lvls, dus echt geld maken zit er niet bij.
Op een paar genoemde uitzonderingen na dan.

Had weleens een keertje een hele stack met Silk Threads bij elkaar, maar dat duurt ook in principe te lang. Zal dit binnenkort ook weer eens gaan doen. Is wel lachen.
Dus na het Goldsmithen (Copper Ingots) in Bastok, maar weer eens richting Konschtat gaan om Sapplings e.d. te killen. Kijken wat er allemaal Silk Threads geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Silk Thread = crawlers als ik me niet vergis...
ik heb een mule waar ik dat heen stuur. dus als ik een keer ergens doorheen loop, of ergens gefarmed heb, silh thread, seeds, beehive chips etc. stuur ik allemaal naar mijn mule, die verkoopt het wel als de stack vol is. Silk thread gaat voor 24k per stack en 2k per stuk, dus die verkoop ik gewoon los als het niet opschiet ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
XxKr0n3xX schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:56:
[...]
haha 50-100m? je maakt een geintje zeker We hebben op Midgardsormr 1 crafter die 100gs +2 is en die is tegen het einde ongeveer 1-2m per synth kwijt geraakt en soms kreeg hij pas na 12 synths een 0.1 skillup.
het spijt me zeer voor je dat je op Midgardsormr zit dan.

Hier op Ragnarok kosten de items om de lvl100 ringen te synthen (ringen zijn enige items om op te lvlen van 98-100) 1,3 mil totaal. Deze ringen verkopen tussen de 1-1,7 mil.
Er valt bij ons dus zelfs winst te maken van 98-100. hetzij erg langzaam.

PS: Dit zijn dus de NQ lvl100 ringen.
De HQ +1 lvl100 ringen staan bij ons niet eens op de AH.
Die verkopen ze vast onderhands voor 10mil plus

[ Voor 11% gewijzigd door Xiliath op 22-04-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
wappie1980 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:01:
[...]

het spijt me zeer voor je dat je op Midgardsormr zit dan.

Hier op Ragnarok kosten de items om de lvl100 ringen te synthen (ringen zijn enige items om op te lvlen van 98-100) 1,3 mil totaal. Deze ringen verkopen tussen de 1-1,7 mil.
Er valt bij ons dus zelfs winst te maken van 98-100. hetzij erg langzaam.

PS: Dit zijn dus de NQ lvl100 ringen.
De HQ +1 lvl100 ringen staan bij ons niet eens op de AH.
Die verkopen ze vast onderhands voor 10mil plus
Ik weet het je bedoelt hier ringen als diamond en sapphire rings niet snowrings enzo. Het lullige is dat de hele economie op midgardsormr vergalt is.

De price history van archers rings:
Dress 800,000 >>>>> Ahobon

En geen GM die er iets aan doet. hetzelfde geldt voor alle andere "elite" items als O-kote leaping boots en Emperors Hairpin. De Gilseller groepen zitten er dag en nacht. Dat plus het feit dat 60% van midgard fishbot tot ze er bij neer vallen maakt een erg gezellige economie. Ik draai gelukkig al 2 jaar mee op midgard en ik heb me schaapjes op het droge maar het valt behoorlijk vies tegen voor mensen die nu net beginnen en via random op Midgardsormr uitkomen.

Even iets heel anders ik heb gisteren de Solo ENM60 genaamd Pulling the strings in MineShaft 2716 geprobeerd en ik kan je vertellen het is een pittige. Helaas ben ik finaal de vloer ingenuked door chainspell maar het was enorm fun!

Dit was mijn uitrusting:
Wise Wiz.Anelace
2 x snipers ring
2 x fang earring
coral gorget
life belt
Warlock's boots
Warlock's gloves
Spiked buckler
Morion tathlum
Red cape+1
Vermillion cloak

Het gevecht bestaat uit 2 enemies waarvan je er feitelijk maar 1 hoeft te verslaan. Het betreft hier de moblin "puppet master" en de puppet zelf (mannequin die een spiegel is van de job die jij speelt). Je gaat dus 1vs1 tegen je eigen job erg gaaf dus. De moblin gooit af en toe met een dobbelsteen en afhankelijk van wat hij rolt levert dit een voordeel voor jou of voor zijn puppet op. Hij rolde bij mij een aantal keer goed dus ik kreeg een aantal keer 100tp toebedeeld. (100TP is vrij nutteloos)

Andere rollen die kunnen vallen zijn
full MP of HP restore voor jouw char of voor zijn puppet natuurlijk.
full TP voor jouw char of voor zijn puppet.
TP Drain (je verliest al je TP)

Anyways die gast rolt dus iedere 15 seconden ofzo en dit beinvloedt het gevecht voor een groot deel, Ik heb al stukken gelezen waarbij mensen bijna dood waren en in ene volledige geheeld werden door een goede diceroll en het gevecht als nog wonnen. Het mooiste aan deze gevechten is het feit dat je geen exp verliest als je neer gaat er is dus geen risico! Anyways ik was lekker bezig met hem ik had blink/phalanx/stoneskin/aquaveil/protIII/shellI/stoneskin/enthunder up en ik sloeg er ongeveer 60 per keer af. (De mob zou ongeveer 3500 hp moeten hebben)

In ene start dat ding chainspell!. Jahuran: WTF! Dus ik nog geprobeerd out of range te rennen maar de vloedgolf aan nukes veegde me te snel van de vloer :) De mannequin beweegt ontzettend langzaam dus out of range rennen is een mogelijkheid wanneer hij chainspelled. Ach 5 daagjes wachten en ik mag het weer proberen. Wat me denk ik de das om gedaan heeft is ook de enorme defense gimp de snipers rings meebrengen en de enorme evasion gimp van de V.C. Eén tip val niet de moblin aan dat ding slaat er ipv 20 die de puppet doet 150 vanaf per keer en dan ben je niet happy. Dus gewoon al je aandacht op de puppet vestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kun je die puppet master niet gewoon stil zetten?
Ik weet niet meer hoe dat heet, maar voordat hij z'n dobbelsteen gooit een sleep spell of iets dergelijks. Volgens mij waren ze hier gisteren in de LS ook mee bezig.
Dus proberen te voorkomen dat hij die dobbelsteen gooit. Dat betekent dan dat je geen voordeel en geen nadeel krijgt van dat kreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Zit effe dit topic te lezen, maar wat zien die rassen er triest uit zeg goeiemiddag.

Humans heten hume (origineel?!?)
Elven heten Elvaan? (subtiel hoor, not)

Ik was altijd een actief speler in de final fantasy reeks en ik heb daarom ook alles tot een goed einde weten te brengen tot mijn grote genoegen.

Echter vind ik dit gewoon totaal los staan van de Final Fantasy reeks, om je dood te schamen. Dat harige beest bijvoorbeeld is de woekie die met Han Solo in starwars vocht. Hoe bedoel je origineel?

Jammer, jammer zeg. Had misschien wat kunnen worden, maar ik zie mij dus genoodzaakt om mij te bekeren tot de wereld van warcraft. RIP FINAL FANTASY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
met zo'n manier van praten en oordelen hoor je daar ook thuis.

have fun in de World of Warcraft

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
NielsOveres schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:09:
Kun je die puppet master niet gewoon stil zetten?
Ik weet niet meer hoe dat heet, maar voordat hij z'n dobbelsteen gooit een sleep spell of iets dergelijks. Volgens mij waren ze hier gisteren in de LS ook mee bezig.
Dus proberen te voorkomen dat hij die dobbelsteen gooit. Dat betekent dan dat je geen voordeel en geen nadeel krijgt van dat kreng.
Moblin is niet te sleepen
<- Pluto Staff en 102 INT ongeveer. Ik kan de Fei Yin BCNM60 shadows wel sleepen en die worden door velen als unsleepable beschouwd. Deze lukte mij niet bind lukt wel maar is te kort om de moblin op afstand te houden. Andere enfeebles op de puppet bleven wel plakken op Silence na. En dat is nou net diegene die je werkend wil hebben.

Je kunt er niet voor zorgen dat hij de dobbelsteen niet gooit.
En teveel jezelf met de moblin bemoeien en hij komt ook achter je aan en die slaat net even wat harder.Dat wil je niet geloof me. Als RDM ben je de koning van het teniet doen van damage en ik heb horror verhalen gelezen van +150 dmg per klap met volledige buffs. Dus als je deze gaat doen focus je op de mannequin en veeg die zo snel mogelijk van de kaart.
PacinoAllstars schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:47:
Zit effe dit topic te lezen, maar wat zien die rassen er triest uit zeg goeiemiddag.

Ik was altijd een actief speler in de final fantasy reeks en ik heb daarom ook alles tot een goed einde weten te brengen tot mijn grote genoegen.

Echter vind ik dit gewoon totaal los staan van de Final Fantasy reeks, om je dood te schamen. Dat harige beest bijvoorbeeld is de woekie die met Han Solo in starwars vocht. Hoe bedoel je origineel?

Jammer, jammer zeg. Had misschien wat kunnen worden, maar ik zie mij dus genoodzaakt om mij te bekeren tot de wereld van warcraft. RIP FINAL FANTASY
Dus je komt de topic in om te zeiken? Misschien kun je even een toilet opzoeken en naar je eigen gezeik gaan luisteren en het uit deze topic houden. Ik weet niet wat je opmerking voor toegevoegde waarde heeft aan dit topic . Lol veel plezier in WoW zul je waarschijnlijk wel nodig hebben als je binnen 2 weken aan de level cap zit en er 0,0 endgame content is als je niet op een PVP server zit en kan meedoen aan raids en high level instances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath

Rustig aan met deze jongen mensen.
Hij kan er ook niets aan doen dat hij zijn mening puur en alleen baseert op de rassen en namen.
Beetje speler en FF-fan speelt et eerst de gratis 30 dagen en zegt dan wat ie er van vindt.

In ieder geval. succes in WoW: jij liever dan ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

OK, recap. Iedere opvolger in de FF serie heeft weinig raakvlakken met een vorige titel, zo ook deze.

Raakvlakken die ik zo 1-2-3 kan noemen zijn de jobs (Dragoon, Dark Knight, etc), die zag je allemaal in de voorgaande series, even als de summons (Ifrit, Carbunkle, Shiva), als sommige vijanden (Ultima onder andere), dus er zijn wel degelijk raakvlakken te noemen.

Ik wens je veel plezier in WoW, maar ik kan je nu al zeggen dat die niet zo'n lang level beschoren is als FF11. Ook hebben ze de laatste weken heel erg veel problemen met de server, met exhorbitante lag, veelal met een dood tot gevolg (zelf al meerdere malen meegemaakt). Ook kun je naar mijn mening veel te snel op end-level niveau komen (maandje of zelfs minder als je opschiet), en er zitten niet zoals in Final Fantasy echte missies in voor ontwikkeling van de verhaallijn. Het is meer een bijeenraapsel van quests, maar dat is het wel. En je kunt zowat alles solo doen om tot lvl 60 te komen, dus ook een minder hechte band met je guild/linkshell naar mijn mening.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
yai...level 20 (PLD) was eigenlijk de bedoeling voor dit weekend, maar het ging zo lekker ;)

[ Voor 70% gewijzigd door 6K op 23-04-2005 02:10 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nu dus 21 ( en bijna 22, maar party disbanded)

leuk om eindelijk eens een keer in totale beste gear rond te lopen :)

edit:

en nu dus 22 met veel moeite

[ Voor 18% gewijzigd door 6K op 25-04-2005 00:04 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weer een weekend waar ik in principe bijna geen ene zak heb gedaan. Ik kwam vrijdag achter dat mijn personage toch wel erg vol kwam te zitten met troep en aangezien een mule wel een goede optie leek heb ik er ook één aangemaakt. Echter kan ik er niet zo goed tegen als ik mijn mule zo zag staan naast mijn andere personage, zo leeg, zo eenzaam, zo niets zeggend. Ik heb haar dus ook maar geleveld en heb ik besloten dat zij de warrior type wordt van mijn personages. Zo hebben we nu Lavena die alle mage classes gaat nemen en Vevila die allen fighter classes gaat nemen.

Ondertussen is Vevila alweer een level 12 warrior en Lavena heb ik niet meer geleveld sinds afgelopen keer (nog steeds WHM40). Echter heb ik wel gister voor elkaar gekregen om eindelijk de drie standaard teleport scrolls te bemachtigen. Dit heeft ook nogal een tijdje geduurd, mede omdat ik de gewoon niet de fame in de grote steden had. Maar eindelijk na twee weken zwoegen heb ik het toch voor elkaar gekregen (bastok stond laatste, dus ik kon windurst fame niet omhoog krikken via een snelle manier).

Vanavond wil ik Altep iig halen en overmorgen yhoat. En dan in het weekend met een groepje de laatste. En natuurlijk kijken of ik deze week Vevila level 20 kan krijgen en dan weer mijn subjob quest doen en de chocobo quest.

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen08.jpg
Lavena

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen09.jpg
Vevila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:31:
Ondertussen is Vevila alweer een level 12 warrior.

[afbeelding]
Vevila
Eep!! Gebruik alsjeblieft een greataxe en geen zwaard. Zwaard is b- wapen voor een warrior en greataxe is een a+ wapen. Als hume heb je niet veel acc handicap dus zul je in het begin niet zo heel vaak missen en dus niet gegimpt zijn door de hoge delay op een great axe maar je zult wel mooie hoge nummertjes slaan op de mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
mee eens... mijn war gebruikt ook great axe, damage is zeer goed (delay is zeer bad)
nu met mijn pld gebruik ik sword, die zit gemakkelijk continue op skill cap, dus daar hoef je het ook niet voor te doen...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
En gebruik ok een axe. das je A- weapon.
Cap altijd eerst je great-axe (want die levelled zo langzaam) en daarna je axe.

Axe wil je echt ook doen aangezien je met nin sub later dualwield hebt en de weaponskills zijn ook erg prettig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op het moment probeer ik met GoldSmithing een beetje Gil bij elkaar te sprokkelen waarmee ik dan als ik een redelijk bedrag heb eventjes Brass Ingots kan gaan maken. Ik synth Copper Ingots, maar op het moment verkochten die heel erg slecht.
Ik heb de Brass Ingots maar los verkocht wat misschien toch niet zo'n goed idee was. Maar ja, als ze niet verkopen zien we dat dan wel weer. Dan ga ik wel weer proberen een stack te maken.

Heb dus niet echt veel gePTed. Behalve dan gisteren avond, maar ze vonden het slecht dat ik geen Cure III had. Bood iemand me al 10k Gil aan, maar dat kan ik niet aannemen. Heb Cure III niet echt nog nodig gehad, dus vond het nutteloos.
We gingen wel bijna bij de eerste mob (+nog aggro van Gob erbij) al dood. Dit kwam omdat mijn toetsenbord ineens geen instructies meer doorliet en alleen het stukje weergaf op het scherm wanneer je Shift lang in gedrukt houdt voor Macro's. Had ik niets aan aangezien ik niet kon selecteren. Muis wilde ook niets aanklikken. Geen idee wat er nou eigenlijk gebeurde.
Had ook niet echt veel zin meer om te spelen daarna.

Misschien vanmiddag dat m'n meuk verkocht is in de AH en dan ga ik ook maar weer met de boot terug richting Jeuno en daarna richting Bastok. Zal weer verder gaan met GoldSmithing. Anders ga ik naar Windy om daar Silk Threads vandaan te halen + Honey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
NielsOveres schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:47:

Heb dus niet echt veel gePTed. Behalve dan gisteren avond, maar ze vonden het slecht dat ik geen Cure III had. Bood iemand me al 10k Gil aan, maar dat kan ik niet aannemen. Heb Cure III niet echt nog nodig gehad, dus vond het nutteloos.
Ik zou je wel aanraden je spells up to date te houden. Zeker spells als de Cure-lijn. Dit geldt voor RDM,WHM,PLD echt gimp jezelf wat spells absoluut niet afgezien van de spells die je nog niet nodig hebt. (phalanx bijvoorbeeld)

Vanavond maar weer eens een beetje levellen of minen afhankelijk van hoe snel ik een pt heb :>. Minen is ook nooit verkeerd. Ben een beetje aan het sparen. Waarvoor weet ik nog niet. }) Zit nu op zo'n 3m.
Gisteren Roc en Simurgh nog gesloopt mijn ls had op beide de claim. Strider boots gedropt van Sim. Das weer 14m voor de schatkist van de ls en een puntje erbij voor mij misschien een keertje me puntjes inruilen voor een serket ring. Roc is echt een pussie best vervelend alleen als hij zichzelf op 10% even benedictioned voor 25000hp :). Zijn magic-finale is ook niet echt fun ik heb de paladin wel tig keren geprotect-4ed.
Van de week maar eens me 2e set met AF gaan halen voor me pld wordt het tijd om cofferkeys te halen gelukkig kan ik cofferkey droppers meestal wel soloen met ninja sub. Enige rotte plek wordt garliage voor yellowhp aggro van andere tomb-mages/warriors.

Zucht Eldieme,Garliage,Castle Zvahl en Beadeaux hieperdepiep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Geen zin om alles weer te gaan typen.

===> http://www.livejournal.com/~katsuoy

Uitspattingen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
*sigh*

kan niet inloggen op het moment. Echt gaar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zegen dat ze behoorlijk slordig zijn met die servers. Natuurlijk kan je sommige dingen niet voorkomen, zoals die aanval op Square. Maar de laatste tijd vind ik toch dat er de servers er gewoon teveel uitliggen. Je doet er niks aan maar ik vind het toch erg slordig. Ik kan nu wel gaan zegen dat ik dat in andere MMORPG’s minder had enzovoort, maar daar schiet je niets mee op. Dus ik blijf maar bij mijn mening dat Square op dat gebied toch wel beter hun best mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Servers waren tot ongeveer 2300 offline. SE kan vrij weinig doen aan DDos attacks . Dat is bekend maar ze hadden op zijn minst wel een melding kunnen maken op hun playonline website dat er problemen waren met inloggen en dit waarschijnlijk door de eerdergenoemde DDos attacks kwam.

Gisteren PLD AF boots gehaald, Odontyrannus screwdriverde me for 591 damage met stoneskin en phalanx en prot IV up lol. Die pugil ging best snel neer trouwens. Nu op naar Eldieme NecroASSpolis voor een cofferkey.Dan Garliage,Beadeaux en Zvahl en dan me laatste AF bodypiece voor me pld. Dan heb ik me tweede setje Af compleet.

Ik heb mensen in me linkshell die al 4 complete sets met AF hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
jah, ik heb me ook rot gezocht naar wat er aan de hand was. Echt slecht van PoL :(

toen ik er eindelijk in kon was het inderdaad 11 uur geweest. Aangezien er weinig mensen waren nog maar waren er ook niet veel parties :(
na 300 moeizame XP's gesolo;d te hebben ben ik er maar weer mee gestopt.

AF set... cool man, ooit, ooit....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kon pas gisteren avond laat inloggen.
Ik heb weer een lvltje erbij gehaald waardoor ik nu lvl 28 ben.
Als ik nou vandaag nog lvl 29 wordt en dan morgen overdag lvl 30, dan ga ik meteen aan die SMN Quest beginnen. Ben er nu wel eigenlijk aan toe.
Nog steeds loop ik achter met spells en vooral de Barsleep spells zouden toch van pas komen.
Ik moet ook nog steeds Cure III hebben, maar daar ga ik wel voor kijken zodra ik SMN ga doen.
(Had beloofd dit te gaan doen zodra ik lvl 25 was, maar had geen zin meer).
Dus zodra ik SMN ben moet ik het echt eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Jij bent mandragora's aan het bevechten zonder barsleep? :X

Ik vind spells belangrijker dan gear voor een whm eerlijk gezegd... maar that's just me

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ja ja ja, ik ben het vergeten te halen en nu zit ik midden in Yuhtunga of die andere jungle.

Zal vanmiddag maar ff naar buiten lopen, als ik de weg nog weet zonder map :X
Dan maar meteen eventjes Barsleep(ra) kopen en misschien nog Cure III.

Ben benieuwd of het niet te duur is, maar heb toch pas nog een stack Copper Ingots op de AH gezet.

Denk dat ik ook maar Barfire koop voor tegen de Gobbies. (is toch fire damage die explosie?)

Gil is bij mij altijd een probleem en ook altijd geweest. Misschien dat ik toch maar weer mijn stats op invisible zet en dan terug ga naar Bastok om daar weer eventjes Copper ingots te craften en te verkopen. Niet dat het snel gaat, maar dat is tenminste iets waar ik nog wat aan verdien.

Zal nog wel eens weer gaan farmen voor Silk threads en Honey Pots.
Hou het alleen nooit zo lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ja Barfire is very usefull for bomb-throws van gobs. Absoluut ook gebruiken ja...

geld... everlasting problem. Silk threads doen het idd ook erg goed. Maar ik ben farmen meestal na 2 uurtjes ook wel beu. Wat wel leuk is. Als ik samen met 2 thiefs uit de LS ga farmen die beide level 50+ zijn (en dus beide TH2 hebben) dan vliegen de items om je oren, die farmed dus met gemak 200.000k op een avond bijeen :)
1 van hen heeft 5 mules vol zitten (80 stacked items per mule) die hij nog moet verkopen, die farmed harder dan dat ie verkocht krijgt :/

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
pfff...
ik weet niet wat het is met QuFim, maar daar waar iedereen klaagt over Valkurm Dunes kost het mij echt eeuwen om door QuFim level 20-25 heen te komen....
gisteren 4 uur gepartied voor 2k xp
echt ongelooflijk. Parties vallen continue uit elkaar. Veel parties zonder whm. Veel wachten. Iedere keer zitten de mages zonder mp...
echt met mijn war was het een hel daar, maar nu met PLD is het weer echt slecht.
Mijn mages vlogen door QuFim heen, maar ja, dan heb je het ook redelijk zelf in de hand ;)

en over te lage armour nog maar niet te spreken, sommige tanks lopen rond als level 22 met level 14 gear aan :/ ik weet niet, maar das bijna 10 levels onder niveau. En dan niet feet armour of zo, maar echt alles (body/weapon etc.)
en paladins met alleen maar +mp gear :/
grrrrrr om gek van te worden
na ja, ik ben tenminste level 23 geworden. Ervaring leert dat 23-25 nog enigszins op kan schieten, hopelijk is dat nu ook zo....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Hehe, Qufim, als het ergens wel kan vriezen en dooien in een pickup party.

Gisteren met de static (lvl 23-34) naar Kazham gegaan, uitjes hakken, betere XP als in Qufim iig. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:28:
pfff...
ik weet niet wat het is met QuFim, maar daar waar iedereen klaagt over Valkurm Dunes kost het mij echt eeuwen om door QuFim level 20-25 heen te komen....
gisteren 4 uur gepartied voor 2k xp
echt ongelooflijk. Parties vallen continue uit elkaar. Veel parties zonder whm. Veel wachten. Iedere keer zitten de mages zonder mp...
echt met mijn war was het een hel daar, maar nu met PLD is het weer echt slecht.
Mijn mages vlogen door QuFim heen, maar ja, dan heb je het ook redelijk zelf in de hand ;)

en over te lage armour nog maar niet te spreken, sommige tanks lopen rond als level 22 met level 14 gear aan :/ ik weet niet, maar das bijna 10 levels onder niveau. En dan niet feet armour of zo, maar echt alles (body/weapon etc.)
en paladins met alleen maar +mp gear :/
grrrrrr om gek van te worden
na ja, ik ben tenminste level 23 geworden. Ervaring leert dat 23-25 nog enigszins op kan schieten, hopelijk is dat nu ook zo....
MP+ voor een pld is niet zo heel gek.
Afhankelijk van welk ras je speelt moet je daar ook je PLD gear op aan passen. Op de lagere levels als je nog geen hate tools heb als flash en defender e.d moet je tanken met wat je hebt. Provoke is vaak niet alleen genoeg dus gebruiken meeste rassen cures om de hate bij zich te houden.Een Galka zou fors in de problemen komen zonder MP+ gear op lagere levels. In de lagere pld levels is cure eigenlijk je meest gebruikte hate tool tot je flash krijgt en de thieves SATA.

Hier wat kleine tips die je mp verbruik en hatecontrol kunnen verbeteren
  • Cure de puller die binnenkomt (mits deze ninja subt en geen damage heeft opgelopen tijdens de pull) als je de juiste cure inschat en gebruikt zal de hate al op jouw gericht zijn zonder dat je uberhaupt geprovoked hebt.
  • Cure wie er geraakt wordt naast jou en zorg dat de whm weet dat je mensen die in het geel raken als eerst een cure toespeeld voordat de WHM of RDM gaat panieken en cure op de gewonde mensen gaat gooien.
  • Een cure II die voor 90HP healed (mits je healingskill in orde is) genereerd meer hate dan een cure III die voor 90HP healed. Schat daarom precies in wat welke cure doet en welke het beste te gebruiken is. Een cure spell op volle potentie gebruiken genereerd veel meer hate dan overkill curen.
  • Zorg dat de whm of rdm weet dat je de eerste cure zelf wilt doen dus laat jezelf in het geel slippen en heal jezelf vol voordat de whm je uberhaupt healed. Hate ++ en MP ++ voor de WHM.
  • Ga niet al teveel super dure food en stuff kopen als bijvoorbeeld Tavnazian Taco's hou het voor nu bij of meat mithkabobs (Damage = Hate) of ga voor MP plus voer. De enemies raken je niet hard genoeg om een 25% defence up food er voor te gaan gebruiken.
  • Het is niet erg om te expen terwijl je HP geel is. Meeste monsters hebben geen one shot one kill moves dus je hoeft jezelf niet druk te maken of je wel of niet volledige gevuld bent met HP. Als je levelt op pugils (in qufim / lower delkfutts tower zou ik denken Gigas maar goed) dan moet je wel op je HP letten i.v.m screwdriver. Het is best wel mob afhankelijk. Crabs bijvoorbeeld slaan wel hard maar zullen je nooit kunnen oneshotten. Zelfde geld voor beetles,coueurls,goblins,grote bats(fledermaus,siegebat etc etc) (niet die 3 kleintjes want die kunnen je wel oneshotten),quadavs,orcs,yagudos.
  • Bar element spells zorg dat je whm of rdm(die dan wel whm moet subben) begrijpt hoe belangrijk deze zijn voor je pt en de overall damage die een monster kan doen. Als je tegen gobbies vecht EIS dan Barfira, Gigas BarStonra, Crabs Barwatera etc etc. Maak je overigens niet druk om Barsleepra en Barparalyzra want deze zijn nutteloos imho.
  • Cookie cutter parties zijn voor een reden de beste parties. Accepteer geen invite als de party bestaat uit gimped job/subjob combinaties slechte gear of slechte skills. Als PLD heb je parties voor het oprapen. Het heeft weinig zin om op EXP loss te gaan wachten.
  • Een party kan functioneren met 5 mensen zolang de basisformatie er maar is. Tank,healer,melee,melee,support/enfeebler,nuker. Op de lagere levels zijn rollen als een tweede melee en support /enfeebler nog wel weg te denken.
  • Maak je niet druk HQ gear. Veel gear die geHQed is maken niet zoveel verschil. Probeer je focus te richten op de elite items die je uiteindelijk voor je job nodig hebt. Voor een PLD is dit overigens heel weinig. Gluttony Sword[LV57] is vrij duur 600-800k op midgardsormr. Wat ik je wel kan aanraden is de kampf set (HQ set van Eisen gear) de kampf set kun je vanaf 30-50 dragen vanwege de gigantische AGI en VIT bonussen er op.Het enige stuk dat je op een bepaald moment uitwisseld is het bodystuk maar de hands,feet en legs zul je nog een hele tijd gebruiken.
  • Zorg dat je BLM en RNG opletten met hatecontrol en niet all out gaan. Je kunt nog zo'n goede tank zijn en je uiterste best doen om de hate te houden maar als een BLM of RNG echt wil dan verlies je de hate in een paar seconden.
  • Probeer bij het opzetten van een party ook de afstand tussen melee en mages goed in te stellen. Hou ze uit elkaar!!! Ik kan niet stressen hoe belangrijk dit is. Als mage (zoals je weet) moet je vaak zitten voor MP regeneration niets is vervelender dan op moeten staan voor een AOE effect van 10dmg. Als tank heb je in de hand waar je vecht en hoever je van je mages af staat maak hier gebruik van.
  • Als je puller meer dan twee keer naar camp komt met een link stel dan voor om zelf te pullen. Meeste mensen kunnen absoluut niet pullen omdat ze te angstig zijn voor links e.d en om de terugweg doodgeslagen te worden. Weinig kans dat je als pld dood bent voor je bij de pt bent.
    Ik heb als pld zelf gepulled in zo''n beetje ieder gebied waar ik ge-xped heb. Het voordeel hiervan is dat je met provoke kunt pullen en zodra je bij het camp bent je provoke al weer up is.HATE ++!
  • Zorg dat je parties weten dat JIJ beslist of er gezoned word of dat er ge-escaped gaat worden. Niemand anders gaat roepen dat de party het wel red dan jij. Dit omdat jij het beste een beeld kan vormen of het monster snel genoeg dood gaat voordat je mages en jijzelf helemaal leeg lopen.
  • Invincible is een super hate tool. Als er een link is waar je niet onder uit komt provoke dan de link en ram de normale mob die gepulled is. Gooi invincible er over heen en BOEM super hate van 2 mobs je party zal niet meer aangeraakt worden de rest kan veilig zonen en jij ook vanwege invincible. Dit werkt ook heel goed wanneer je BLM je moet escapen.
Skill>Equipment imho zeker op de lagere levels.
Vanaf 24 zou ik als ik jou was lekker naar Kazham gaan sinds veel parties rond de 25 daar best op een lagere tank zitten te wachten omdat ninja's in ene niet willen tanken in Khazam. Mandragora's doen weinig damage en ninja's kunnen het in Yuhtunga en Yhoator vaak slecht bijhouden met hun shadows vanwege de double attack van de mandragora's daarom kiezen veel parties voor PLD tanks in khazam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
/befriend XxKr0n3xX

kijk daar kan ik wat mee. Veel dingen deed ik gelukkig al. Behalve het curen van de puler bij terugkomst (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb )

vertel me eens wat meer over die kampf set (HQ set van Eisen gear), dat zegt me niets. Ik heb nu de volledige beetle uitrusting aan, maar die zal rond level 25 ook wel aan vervanging toe zijn gok ik.

zelf pullen doe ik de laatste tijd ook. Dan weet ik tenminste wat ik in huis haal :)
gisteren een japanse puller die alleen maar met Toughs terug kwam :(
Ben maar gewoon giants en pugs gaan pullen zelf... toen schoot het tenminste op.

Invinsible heb ik idd een paar gebruikt zoals je omschrijft, maar wat ook leuk is. We hadden een Mob waarvan ik duidelijk zag dat we het niet gingen redden. Ik heb party TP% op laten sparen voor SC en NIET gebruiken.
Toen de mp van de whm op was heb ik die Benediction laten casten (zone ging niet, we stonden in de lake at night in QuFim), die kreeg dus hate. Bij <100 hp heb ik Invinsible gebruikt en dus de haat overgenomen. Toen Iedere massa damage + skillchain laten doen. WHM healen. Die kon me nog net op tijd een Cure II aanbieden en uiteindelijk gewonnen met nog 44hp over.
Ik moet zeggen... vanaf dat moment had ik er geen enkel probleem meer mee dat mensen luisterden naar wat ik voorstelde :o

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:12:

vertel me eens wat meer over die kampf set (HQ set van Eisen gear), dat zegt me niets. Ik heb nu de volledige beetle uitrusting aan, maar die zal rond level 25 ook wel aan vervanging toe zijn gok ik.
Op 24 zul je eerst iron armor dragen btw. Maak je niet druk om de HQ daarvan.
Kampfbrust klik! etc etc is een level 29 armor set voor WAR/PLD only. Die set heeft gigantische VIT en AGI boosts.Erg riant voor je defense (VIT)en parrying en blocking (AGI). Maak niet de fout dat je een turtle shield+1 koopt voor die +4vit en -7agi want voor de levels dat je die zult gebruiken totaan je Kite shield (lv28 paladin flag quest shield) exp je toch alleen maar op mandragora's en die raken je voor heel weinig damage. Vit wordt pas echt belangrijk 50+ maar probeer er nu wel al geld in te investeren. Ik ga er vanuit dat je stamina rings draagt? Vit +2 zijn die.

Die moet je bewaren totdat je misschien op 36 verve rings kunt betalen (op midgardsormr rond de 200k per stuk op welke server speel je?) die geven vit+3 om iedere vinger. Maar zullen hun geld opbrengen wanneer je tegen bats(kleine versie) gaat vechten. Bats doen een attack genaamd jet stream deze is afhankelijk van hun current HP en kan tussen de 400-700 dmg doen in een keer. Oftewel een bat kan je oneshotten. Deze damage wordt gezien als exponential damage en vit is de stat die zeg maar exponential damage tegengaat. (Zelfde geld voor barkspiders sickle slash etc etc).

Defense is voor de normale klappen die je moet incasseren ook erg belangrijk dus. Van alle jobs die je kunt spelen is paladin misschien wel een van de meeste beschreven en goed te begrijpen jobs sinds je enige taak is om de aandacht van de mob jezelf te vestigen. Ik zou je aanraden om GEEN gil te investeren in emnity+gear laat dat maar aan de ninja's over als pld heb je genoeg tools om hate te houden als je geen randdebielen als BLMs en DDs in de pt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik zit op cerberus en ben elvaan...
Ik denk dat ik maar effe moet stoppen als ik level 29 raak, dan gaat het farmen en craften beginnen, want ik heb van z'n nooit niet genoeg gil voor die gear... :(

stamina rings heb ik idd ^^

wat voor gear geldt er voor een whm level 30? heeft die ook zoiets speciaals?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:27:
Ik zit op cerberus en ben elvaan...
Ik denk dat ik maar effe moet stoppen als ik level 29 raak, dan gaat het farmen en craften beginnen, want ik heb van z'n nooit niet genoeg gil voor die gear... :(

stamina rings heb ik idd ^^

wat voor gear geldt er voor een whm level 30? heeft die ook zoiets speciaals?
WHM/BLM/SMN heeft op lvl 29 toegang tot de Seer set equipment, erg goed spul en te gebruiken tot aan je AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_elvaan.jpg

Visualisatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben sinds gisteren lvl 30.
Heb nog geen tijd gehad om SMN quest te gaan doen, maar dat komt nog wel goed. Waarschijnlijk wordt dat volgende week.

Mijn BLM is nog steeds lvl 20, misschien dat ik die ook nog eens naar lvl 29/30 toe gooi.
Dan kan ik tenminste dezelfde gear blijven gebruiken. De armor die ik tot lvl 20/25 voor mezelf had uitgekozen als WHM/BLM zijnde, die behoud ik denk ik wel gewoon zodat zowel mijn BLM als WHM ervan kan genieten.
Maar ja, als ik daarnaast alles asap naar lvl 29/30 kan krijgen, dan hoef ik ze ook niet te behouden.

Het is me tenminste eindelijk gelukt om lvl 30 te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Zo heb ik het ook gedaan niels. los naar 11 beide.
Dan om en om 5 levels omhoog. Zodoende zijn ze nu beide level 30.

Gisteren eindelijk in dat hell hole van een QuFim Island level 24 gehaald. Nu maar eens wat gaan craften/ farmen/ verkopen etc. zodat ik naar KaZham kan met de beste gear (wel nodig als level 24 lijkt me zo)...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik loop echt zwaar achter met Equip en Spells.
Ik heb nog niet eens alle lvl 25 armor. Daarnaast heb ik gisteren maar alle spells gekocht op Protectra II na dan.

Ik denk dat ik voor mijn BLM en later mijn SMN de gear die ik nu heb (waarvan ik nog een aantal items moet hebben zoals Astral rings e.d.) maar bewaar en dan voor mijn WHM de Seer's Gear ga aanschaffen (of laten craften als dit binnen de LS mogelijk is).

Daarnaast ga ik dan meteen de SMN quest beginnen en ik zie wel wanneer ik de weather types heb.

Ik weet overigens nog niet of ik veel ga lvllen met BLM nog. Waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Nou gisteren dan thf naar 16 getrokken.. Party setup was redelijk ehm, apart te noemen, ik heb zelfs moeten tanken als THF/WAR omdat de DRG/WAR dat niet bepaald kon (nou is hij niet bepaald een hatekeeper, maar ik kan dan gewoon geen donder doen als thf tank behalve slaan met slechte gear en zijn spear deed 5 damage waar mijn sword 15+ deed met food welliswaar). De setup was toen ik joinde:

THF/WAR (ik)
DRG/WAR
BLM/WHM
BLM/WHM
BLM
WHM/BLM

Wat later veranderde in

THF/WAR (ik)
DRG/WAR
BLM/WHM
RDM
BLM
WHM/BLM

Iig weer een lvl hoger, en daar gaat het mij om voor mijn thf.

Kan iemand mij overigens vertellen waar mijn great-axe ongeveer op moet zitten op lvl 30 ? Hij zit nu op 65 maar ik durf er nog niet mee terug te gaan naar khazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
NielsOveres schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:51:
Ik ben sinds gisteren lvl 30.
Heb nog geen tijd gehad om SMN quest te gaan doen, maar dat komt nog wel goed. Waarschijnlijk wordt dat volgende week.

Mijn BLM is nog steeds lvl 20, misschien dat ik die ook nog eens naar lvl 29/30 toe gooi.
Dan kan ik tenminste dezelfde gear blijven gebruiken. De armor die ik tot lvl 20/25 voor mezelf had uitgekozen als WHM/BLM zijnde, die behoud ik denk ik wel gewoon zodat zowel mijn BLM als WHM ervan kan genieten.
Maar ja, als ik daarnaast alles asap naar lvl 29/30 kan krijgen, dan hoef ik ze ook niet te behouden.

Het is me tenminste eindelijk gelukt om lvl 30 te worden.
0-30 mag niet meer dan 3-5 daagjes duren. Lage levels vereisen weinig exp om naar een volgend level te komen dus 4-5 levels op een avond is haalbaar.
6K schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:14:
Zo heb ik het ook gedaan niels. los naar 11 beide.
Dan om en om 5 levels omhoog. Zodoende zijn ze nu beide level 30.

Gisteren eindelijk in dat hell hole van een QuFim Island level 24 gehaald. Nu maar eens wat gaan craften/ farmen/ verkopen etc. zodat ik naar KaZham kan met de beste gear (wel nodig als level 24 lijkt me zo)...
In khazam zul je nog erg veel noobs - gimps tegen komen pas wanneer je een job 37+ levelt zie je dat mensen wat serieuzer worden. Ik moet nog even RNG tot 40 levellen om promyvions te kunnen afronden.

Wat ik deed met mijn jobs (alle jobs die ik ge-unlocked heb zijn al voorbij Valkurm) is gewoon een account van een vriend gebruiken (70whm) via mijn laptop een Attack party samen stellen en mezelf plevellen. Totaan Garliage kun je pt prima powerlevellen :)

Joblevels:

RDM67,PLD52(static met een andere Nederlander),WHM33,BLM33,BST29,WAR26,DRK20,MNK20,NIN20,THF20,RNG20 Ik heb SAM,SMN en DRG nog niet geunlocked maar ik ga pas voor SMN als me RDM75 is zodat ik in ieder geval Fenrir kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
wel matttt op level 33 kan ie 100 zijn, dus ik gok op level 30 dat de cap 91 is ongeveer

XxKr0n3xX: waar haal je het geld vandaan voor al die gear joh! lol
je hebt echt een sterke line up zeg. Ik vond Kazham al stukken relaxter dan QuFim, natuurlijk lopen er nog steeds kwiebussen rond, maar die worden gelukkig al snel terrecht gewezen, in tegenstelling tot QuFim waar mensen maar wat doen lijkt het wel :/
De afgelopen week in QuFim was echt te gek voor woorden. Gewoon thunder elementals te lijf gaan, ik weet niet, maar NA een waarschuwing dat dat gewoon echt niet kan (door de tank!) vind ik dat echt te dom voor woorden eerlijk gezegd.

Fenrir *drewl*

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XxKr0n3xX schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:06:
0-30 mag niet meer dan 3-5 daagjes duren. Lage levels vereisen weinig exp om naar een volgend level te komen dus 4-5 levels op een avond is haalbaar.
Niet lullig bedoeld hoor, maar niet iedereen heeft tijd om hele avonden te blijven level om het snel te halen. Dus dat MAG NIET MEER slaat nergens op.

Ik ben de afgelopen week/weken niet echt heel erg veel bezig geweest met dingen zoals levelen en farmen. Ik heb nu wel bijna al mijn teleport scrolls en ik ben eindelijk Rank 5. Dus ik mag nu eindelijk met die airships reizen. Maar ik heb meer mensen in mijn Linkshell gePLed deze week, dus daar is meer mijn tijd in gaan zitten.

Tevens heb ik wat screens gemaakt voor mijn linkshell forum. Ik zal er hier ook een paar posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Screen32.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:17:
XxKr0n3xX: waar haal je het geld vandaan voor al die gear joh! lol
je hebt echt een sterke line up zeg.
Ten eerste houd ik op me mules alles dat stacked bij. Uiteindelijk heb je van alles en nog wat stacks en kun je die weer verkopen. Plus ik mine me het apelazarus in oldton movalpolos en laat de moblin helms en mails desynthen naar gold ingots dat is dus 75k per ingot.. Ik heb feitelijk alleen gear voor RDM en PLD op me eigen char.

De andere gear koop ik als het nodig is en verkoop ik weer als ik genoeg van die job heb. Zo houd ik me me geld een beetje bij me. Uiteraard moet je af en toe dingen opvangen als je gear voor duurder gekocht hebt en voor minder op de AH moet verkopen maar daar mine ik voor. Ik heb echt niet voor al die jobs gear klaar liggen hoor.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:02:
[...]
Niet lullig bedoeld hoor, maar niet iedereen heeft tijd om hele avonden te blijven level om het snel te halen. Dus dat MAG NIET MEER slaat nergens op.
Zucht... je trekt het uit context. Als je meer dan een avond over een level doet (op level 30) moet je toch eens de pt waar je in zit herzien.Plus 3-5 dagen? Ik had het niet over 3-5 dagen aaneengesloten. Gewoon 3-5 daagjes 4 uurtjes op een avondje expen? Bijvoorbeeld verdeeld over 4 weken dat zijn 16 geinvesteerde uurtjes voor 30 leveltjes. Dat moet makkelijk te doen zijn als je weet waar je mee bezig bent.

Ik heb ook geen tijd om hele avonden te spelen.Ik level PLD eens in de 2 weken en RDM ongeveer 2x in de week. Ik zorg er alleen wel voor dat als ik zie dat de pt een stel kanslozen zijn dan ik eruit stap. Ik ga echt niet me tijd zitten verdoen ik exp al niet vaak en als ik dan toch speel dan ga ik niet mezelf welwillend zitten gimpen.
Misschien moet je niet met gimps levellen waar je maar 2000exp per uur mee haalt? Dat zijn 10-12 gevechten omgerekend 2 minuten voor een gevecht en dat is zeeeeer ruim genomen. Beetje treurig als mensen daar een uur over doen.

Je hebt als whm/blm de parties voor het oprapen! Bevalt de exp niet? Dan zijn er tig andere parties die wellicht beter perfomen dan diegene waar je nu in zit en die zitten om je te springen.

Op level 51->52 is the TNL 9200 exp. Dat kost ongeveer 1.5 uur als het mee zit en 2 uur als het tegen zit. Op levels 30+ is dat veel minder. Op level 30 haal je een level in een uur zo niet stap dan uit de party en vind een betere!!

Er zijn altijd zaken die meespelen zoals mispulls,links,pops,afks,dcs en te weinig monsters om te kunnen chainen maar als je ptleader hebt met een halve werkende hercencel dan checkt hij eerst de area waar hij wil expen en de area er omheenr om in te schatten hoeveel pts de exp area gaat bevatten. Wellicht is het voor ptleaders een idee om OUT of the box te denken en ergens anders te gaan expen dan de cookiecutter lokaties ( hiermee bedoel ik nog wel een cookie cutter party AUB)

Valkurm>Qufim>Khazam>Altepa>Garliage>CrawlersNest>Gustav>CrawlersNest>
Garliage/Quicksandcaves>Kuftal>Boyahda>Kuftal>Boyahda>CapeTerrigan>ValleyofSorrows>LabyrinthofOnzozo>
BibikiBay>Boyahda>DenofRancor>Sky

Als de mensen hier willen knal ik wel wat pt lokaties hier neer voor gemakkelijk partyforming en lokatiekeuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hm.. ik heb nu chainmail armor compleet, dus ik kan er tot level 29 mee door. Maar kostte me wel al mijn geld (maar wat een goede defense zeg... en die kampf set is helemaal bruut en onbetaalbaar)

wat bedoel je met desynthen? hoe werkt dat?
vanaf welke level kun je daar een beetje goed minen (zonder agro te krijgen bedoel ik dus)

ohh... mijn zoektocht naar een goede craft is eindeloos... eerst maar even wat farmen voor een startkapitaal als ik 29 ben.
Met een 29PLD/15thf moet ik toch wel wat drops kunnen krijgen ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:41:
hm.. ik heb nu chainmail armor compleet, dus ik kan er tot level 29 mee door. Maar kostte me wel al mijn geld (maar wat een goede defense zeg... en die kampf set is helemaal bruut en onbetaalbaar)

wat bedoel je met desynthen? hoe werkt dat?
vanaf welke level kun je daar een beetje goed minen (zonder agro te krijgen bedoel ik dus)

ohh... mijn zoektocht naar een goede craft is eindeloos... eerst maar even wat farmen voor een startkapitaal als ik 29 ben.
Met een 29PLD/15thf moet ik toch wel wat drops kunnen krijgen ;)
Farmen gaat prima op bijvoorbeeld vomp hill vlak bij Bastok. Gewoon hornets en gobs en bats slachten voor hun drops en in stacks verkopen. Je zit in no time aan de tig duizend gil.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van farmen maar minen is momenteel nog net iets te gevaarlijk voor jou.
Oldton Movalpolos zou ik je pas vanaf 57-60 aanraden aangezien de Moblin Gurneyman nog EP was op LV60 voor mij en die spawned nou net bij twee hele fijne miningpoints. Je zou wel met sneak kunnen minen in het bovenste deel van gusgen. Gewoon pickaxes en mining gear kopen en hatsaaaa.

Desynthen is het afbreken van items d.m.v een lightningcrystal naar een aantal van hun originele bestanddelen. Ook hier zijn weer verschillende niveau's van HQen in. Een klein voorbeeldje in Oldton Movalpolos graaf je de volgende zaken op naast de ores die je opgraaft:

Moblin Mask
Moblin Helm
Moblin Mail
Moblin Armor

Geen van deze items kun je NPCen dus dan moet je ze dus al op de AH verkopen. Maar waarom dan vraag je? Het antwoord is simpel. Je kunt deze items afbreken naar items die je wel kunt verkopen Hieronder ieder item weer en hun afbreekproces:
Ik weet niet precies welke levels dus de kans op een HQ desynth staat uiteraard wel weer in verband met je Craftlevel

Moblin Mask vereist Alchemy.
Moblin Mask + Lightning Crystal
HQ1 = 4 glass fibre
HQ2 = 8 glass fibre
HQ3 = 12 glass fibre

Moblin Helm vereist Goldsmithing
Moblin Helm + Lightning Crystal
HQ1 = 1 brass ingot
HQ2 = 1 brass ingot
HQ3 = 1 gold ingot

Moblin Mail vereist Goldsmithing
Moblin Mail + Lightning Crystal
HQ1 = 1 brass ingot
HQ2 = 3 brass ingots
HQ3 = 1 gold ingot
(*Dit is de moneymaker een vriend van me is 60GS en desynth these 1 op de 12 naar een gold ingot omgerekend kosten de moblin mails 5,000g en een gold ingot gaat momenteel voor 75,000g/80,000g
daar komt nog bij dat je thunder elementals kunt farmen in oldton om gratis aan je lightning crystals te komen. Dus afhankelijk van of hij de crystals koopt of farmed komt ie op 10k winst per 12 mails als hij ze KOOPT. Denk je eens in als je ze gewoon mined. Ik mine er ongeveer 30-40 per mining run op. Gemiddelde uitkomst is 3-4 gold ingots. Kassa 240-320k)

Moblin Armor vereist Clothcraft
Moblin Armor + Lightning Crystal
HQ1 = 4 grass thread
HQ2 = 8 grass thread
HQ3 = 12 grass thread

Pin me niet vast op de hoeveelheden wat betreft Cloth & Alchemy want ik desynth alleen goldsmithing items maar das dus een manier om geld te verdienen op desynthen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
helaas hebben wij geen high goldsmither in de linkshell.
Het is gewoon te duur om te levelen als je geen andere goede bron van inkomsten hebt.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:33:
helaas hebben wij geen high goldsmither in de linkshell.
Het is gewoon te duur om te levelen als je geen andere goede bron van inkomsten hebt.
Het begin tot ongeveer 40-50 valt wel mee aangezien copper en zinc zeer goedkoop zijn en silver zelf op te minen is. Mythril is dan vrij duur ja maar daar kom je wel over heen met het geld dat je in de silver stage verdient. Hieronder de guide die een vriend van me gebruikt heeft om tot 60 te komen. Zoals je hieronder ziet kun je het begin met veel copper zinc en silver af. Materialen die je goedkoop kunt kopen en minen. Ik kan in oldton met bakken met zinc terugkomen zelfde geld voor gusgen zinc en silver zijn er vrij riant in de aanbieding. Probeer ook met andere miners handeltjes te sluiten dat je spullen afneemt van ze.

Lv. 0-3: Copper Ingot (Fire Crystal: Copper Ore x4 )
I might have just taken these to 2 because the skill ups got too slow I don't really remember. Either farm the copper ore, mine it, buy it from AH, buy it from NPCs (airship vendors), or the Blacksmithing guild, this ore is everywhere and should be about 10 gil from NPC or 50 from the AH (300 in jeuno lol).

Lv. 3-6: Copper Hairpin (Wind Crystal: Copper Ingot x1)
Since you are going to have a bunch of copper ingots from getting to 3 that probably won't sell well anywhere you should probably use them for skill ups. You don't have to keep buying or making copper ingots just use up all the ones you made and then switch to brass ingots.

Lv. 6-9: Brass Ingot: Farm or buy the zinc ore it's going to be costly because of the people buying it up for tenshodo fame so try not to pay more than 300 for it.

Lv. 9-11: Brass Sheet (Fire Crystal: Brass Ingot x1 )
Turn all those brass ingots you made into sheets for skill ups.

Lv. 11-14: Brass Flowerpot (Fire Crystal Brass Sheet x3)
Turn all the brass sheets you have collected into flowerpots and AH and Bazaar them, I think you can make a profit here.

Lv. 14-20: Silver Ingot (Fire Crystal: Silver Ore x4)
Farm the ore or buy it from the AH try not to pay more than 300 for it, if it goes 400+ at the AH buy it from the GS guild for about ~316.

Lv. 20-24: Brass Hammer (Fire Crystal: Brass Ingot x1, Bronze Hammer x1)
In Bastok Markets you can buy the bronze hammers from an NPC in the back room of the first weapons shop on the way to the sgusta zone. Sell back the brass hammers to the GS guild until they won't buy anymore then sell to other NPCs.

Lv. 24-27: Silver Hairpin (Wind Crystal: Silver Ingot x1)
This stage sucks you're going to have a ton of silver hairpins and nothing to do with them, you can load up your mules with them and wait till you are 27 and it is an Iceday to break them down, you will have some silver ingots to make silver rings and that is good but you are going to lose a lot of hairpins and use up a lot of lightning crystals.

Lv. 27-31: Silver Ring: (Fire Crystal: Silver Ingot x2)
Either use the ingots you got from desynthing the silver hairpins or buy them from the AH a stack of silver ingots runs about ~22k. I think these actually got me to 32.

Lv. 31-35:Sardonyx Ring (Earth Crystal: Silver Ring x1, Sardonyx x1)
Amethyst Ring (Earth Crystal: Silver Ring x1, Amethyst x1)
Use all the silver rings you made in the last step to get you to 35, buy the finished jewels from the AH as they are usually cheaper than the guild. Sardonyx and Amethyst rings are usually the only ones that will sell at the AH and I suggest you do that. If you run out of rings you can buy them for less than the cost of the materials at the AH or at the jewelry store next to the GS guild if Bastok is in first (unconfirmed).

Lv. 35-38: Mythril Ingot (Fire Crystal: Mythril Beastcoin x4)
This is the point where you stop keeping your products and sell them right away unless you are sitting on mountains of gil. A stack of coins will run you ~15k if you get them for 13 or 12 you can make some profit. Buy up about 4 stacks of beastcoins about ~60k and turn them all into ingots, if you fail one or two synthes then buy beastcoins in singles and craft them until you have a stack of mythril ingots. Sell these ingots in Bastok or Jeuno for about 60-64k. Rinse and repeat until level 38.

Lv. 38-40: Mythril Ingot (Fire Crystal: Mythril Ore x4)
Same as the last step, buy mythril ore from bastok or jeuno and make ingots. If you can get the ore for 1k each you can make a nice profit.

Lv. 40-45: Black Earring (Earth Crystal: Mythril Earring x1, Black Pearl x1)
Got to 41 on these today and they look like the best way to get to 45. You can buy the mythril earrings for less than half the cost of the materials and black pearl for about 4-5k, the earrings are selling for 11-12k (pretty regularly) so I am actually making a nice profit as I level though failed synthes are costly. I'm not sure about mythril rings I may go straight to gold ingots.

Lv. 45-47: *Mythril Ring* (Fire Crystal: Mythril Ingot x2)
Lv. 47-51: Gold Ingot (Fire Crystal: Gold Beastcoin x4)
Lv. 51-53: Gold Ingot (Fire Crystal: Gold Ore x4)
Lv. 53-55: Rings (I guess your choice of the skill lv 55 rings)
Lv. 55-58: Gold Hairpin (Wind Crystal: Gold Ingot x1)
Lv. 58-60: Gold Ring (Fire Crystal: Gold Ingot x2)
Lv. 60-63: Platinum Ingots (Fire Crystal: Platinum Ore x4)
Lv. 63-65: Earrings (I guess your choice of the skill lv 65 Earrings)
Lv. 65-68: Platinum Earring (Wind Crystal: Platinum Ingot x2)
Lv. 68-70: Platinum Ring (Fire Crystal: Platinum Ingot x2)
Lv. 70-72: Gold Bangles (Fire Crystal: Gold Ingot x3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
check (!)
ik ga dus nu als een dolle farmen voor een startkapitaal en dan ga ik hiervoor!
jammer van al die crystals, maar ik verkoop vanaf nu geen fire en windcrystals meer :)

als ik een leuk kapitaaltje heb (50-100k) dan zal ik hier eens mee starten...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:29:
check (!)
ik ga dus nu als een dolle farmen voor een startkapitaal en dan ga ik hiervoor!
jammer van al die crystals, maar ik verkoop vanaf nu geen fire en windcrystals meer :)

als ik een leuk kapitaaltje heb (50-100k) dan zal ik hier eens mee starten...
Prijzen per server verschillen natuurlijk apart van de NPC prijzen. Probeer als je een airship pass hebt bij de npcs op de airship dock copper ores te kopen of vraag iemand van je ls met rank5 of hoger om dit even te doen scheelt bakken met geld. Ik betaalde 9g per copper ore van de airship vendor.

Ik neig de laatste tijd sterk om me cooking weer op te pakken, Zit op 50 met cooking dus de trip tot 100 valt geloof ik wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 21:08

JJJ

Da's een gekopieerde guide, dus ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat het tegenwoordig dik verlies is, gezien de gigantische inflatie van de afgelopen maanden. En dan reken ik nog niet eens mee dat je die ringen die je maakt never nooit kwijt krijgt >_<

Ik heb het onderzocht op Titan en 1-60 is alleen al 2,2 mil verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
JJJ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 01:10:
Da's een gekopieerde guide, dus ik kan wel met enige zekerheid zeggen dat het tegenwoordig dik verlies is, gezien de gigantische inflatie van de afgelopen maanden. En dan reken ik nog niet eens mee dat je die ringen die je maakt never nooit kwijt krijgt >_<

Ik heb het onderzocht op Titan en 1-60 is alleen al 2,2 mil verlies.
Deze guide is inderdaad meerdere malen gekopieerd en die gene die hem origineel geschreven heeft zat in mijn linkshell. Zijn naam was Shaner op Midgardsormr een van de weinige NA spelers die het tot 70-80+ goldsmithing al gehaald heeft.

Welke ringen bedoel je trouwens? De lvl54 +3 stats ringen? Die lopen nog best wel en het verlies dat je er op draait is vrij minimaal. Inflatie of niet er zijn voor bepaalde levels gewoon geen alternatieven die minder kosten. Ik denk dat inflatie lost staat van de recepten die je nodig hebt om op te skilluppen. De recepten blijven gelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
het levelen van zo'n skill vind ik niet eens zo erg. Ook niet het verlies wat je er op draait....
maar wat moet je nu doen om daarna geld te gaan verdienen. Dat craften blijft gewoon tijd en energie kosten.....
ik ben echt op zoek naar wat ik nou tot welk niveau zou moeten levelen (desnoods meerdere crafts) om uiteindelijk gil te kunnen verdienen met een recept wat niet meer verandert... en gewoon continue geld te kunnen verdienen.
Dat vind ik het enige nadeel van FF --> geld is te lastig aan te komen / of de spullen zijn de duur :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat probleem heb ik nou ook.
Het is te lastig om aan Gil to komen.
Het enige qua GS op laag lvl waar ik geld mee kan verdienen is Copper Ingots (de simpelste versie hiervan). Deze failen bij mij haast niet en ik verdien er 3k per stack op. Nee, dit is niet veel maar het is in iedergeval wat.
Daarnaast kun je met alles Gil verdienen wanneer je alles zelf farmed.
Niet dat het makkelijk is, maar het kan wel.

Ben gisteren nog bezig geweest met de SMN quest. Alleen het lukte me niet om een Leech te killen omgeving rond Mhaura). Mijn Rod of Spanking doet niet genoeg schade voor een WHM.
Ik zal het vandaag nog eens proberen om te kijken of het me dan wel lukt. Had gisteren geen zin om dood te gaan en te delvllen, dus ben maar weggerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Niels... je moet "even" je thief naar level 15 brengen... zorg dat je een boomerang hebt (voor ranged attack als ze willen dat je pulled in een party).
Sub deze als je met een level 30 job gaat farmen. Een thief heeft vanaf level 15 Treasure Hunter I
dit scheelt al best wat als je gaat farmen. Ik denk dat je het er het beste aan doet om toch in East-Sarabanogwa gaat farmen op bee's en crawlers.
Hoe sneller een beest dood is, hoe groter de kans op een drop. Sneak attack goed gebruiken (ab. van thief) en ook steal.
Dan is farmen niet zo moeilijk.

Je leech. Je kunt het vergeten als je als level 30 whm dat gaat proberen. Je moet echt een high level meenemen, liefst een dief hoger dan level 45 (TH II). Ik heb verhalen gehoord van mensen die meer dan 4 uur leeches hebben moeten killen om een drop te krijgen van de ruby crystal.
Ik had hem heel snel. En samen met een thief level 48 hebben we er nog best veel om moeten leggen...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
NielsOveres schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:43:
Dat probleem heb ik nou ook.
Het is te lastig om aan Gil to komen.
Het enige qua GS op laag lvl waar ik geld mee kan verdienen is Copper Ingots (de simpelste versie hiervan). Deze failen bij mij haast niet en ik verdien er 3k per stack op. Nee, dit is niet veel maar het is in iedergeval wat.
Daarnaast kun je met alles Gil verdienen wanneer je alles zelf farmed.
Niet dat het makkelijk is, maar het kan wel.

Ben gisteren nog bezig geweest met de SMN quest. Alleen het lukte me niet om een Leech te killen omgeving rond Mhaura). Mijn Rod of Spanking doet niet genoeg schade voor een WHM.
Ik zal het vandaag nog eens proberen om te kijken of het me dan wel lukt. Had gisteren geen zin om dood te gaan en te delvllen, dus ben maar weggerend.
Gil is voor veel mensen een probleem inderdaad. Maar dat zou het niet hoeven zijn. Ik heb lvl4 fishing skill en na 10 minuten vissen in S'andoria had ik voor de lol al een stack met moat carp gevangen 5,000 g in het laadje x 60 minuten = 30k voor uit me neus vreten. Beetje farmen/minen hier en daar en stacks opsparen. Met vrienden een beetje BCNMen(probeer BCNM20 wings of fury eens gewoon 2bsts meenemen en je zit geramd) etc etc. Overal is wel geld te verdienen. Het hele idee is dat je juist niet op één synth kan blijven hangen om geld te verdienen omdat de markt steeds verandert dat schijnen veel crafters leuk te vinden.

Als je iets wil synthen wat nodig blijft kan ik je aanraden gewoon voor consumables te gaan oftewel food,alchemy etc etc. Die dingen is altijd vraag naar zeker de nieuwe recepten als Sole Sushi en Tavnazian Tacos. Vergeet alleen niet dat ook hierin je inkoopprijzen behoorlijk kunnen fluctueren. Als je een beetje hoge fishing skill hebt kun je daar leuk geld mee verdienen aangezien vis het duurste bestandsdeel is van veel synths, (Zowel Alchemy als Cooking)

Ik ben nu nog 16k tot 68 gisteren wezen levelen met Skype aan met een vriend in dezelfde party. Ik heb me rot gelachen. Ovinniks zijn nasty met hun AOE paralyze en Greater Cockatrice met hun ConeAOE silence zijn ook hufters. En even Druid's Slops gekocht gisteren kon het toch niet laten en ze bevallen me prima. Bij elkaar +22 elemental magic skill (ice staff,elemental torque,druid's slops) Niet slecht imho dat is bijna 8 job levels hoger.

Carbuncle's Ruby is ASS om gedropt te krijgen ik ben uren bezig geweest voor de mijne en ik heb hem nog steeds in me mog safe liggen omdat ik gewoon te lui ben om SMN te gaan unlocken al die weather effects :(. Kijk of een van de thieves in de dunes die de emperor aan het campen is je even in zijn pt laat zodat je gebruik kan maken van zijn TH2 hij kan je er tijdens het gevecht tegen VE gewoon uit zijn party knikkeren zodat je niet op de hairpin kan lotten.

[ Voor 10% gewijzigd door XxKr0n3xX op 03-05-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik heb de mijne gehaald bij die regio bij Mhaura waar niels ook geprobeert heeft. Ik heb gehoord (maar weet niet of het waar is) dat die leeches in Valkurm nog veel minder droppen.
Ik heb smn ook niet unlocked. Maar door hem bij me te dragen heb ik toch al 5 van de 7 elementen gehad. Nog earth en ice.

Vissen... daar valt idd wel wat van te zeggen :)

nog tips? (welke hengel en welk aas?)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:00:
Vissen... daar valt idd wel wat van te zeggen :)

nog tips? (welke hengel en welk aas?)
Composite fishing rod. (breekt het minst snel op moat carps) Ball of Insect Paste.
Als je je cooking toevallig op 25+ hebt zou je insect paste moeten kunnen maken. Gewoon moat carp,goldcarp etc etc op vissen. Kun je misschien nog voor je Lushangs fishing rod vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:15:
Carbuncle's Ruby is ASS om gedropt te krijgen ik ben uren bezig geweest voor de mijne en ik heb hem nog steeds in me mog safe liggen omdat ik gewoon te lui ben om SMN te gaan unlocken al die weather effects :(. Kijk of een van de thieves in de dunes die de emperor aan het campen is je even in zijn pt laat zodat je gebruik kan maken van zijn TH2 hij kan je er tijdens het gevecht tegen VE gewoon uit zijn party knikkeren zodat je niet op de hairpin kan lotten.
Laat die ruby gewoon in je inventory liggen ipv. in je MH, zo pak je die weathertypes gewoon mee als je ergens eens toevallig zoned met een weathertype dat je nog niet had. Zo heb ik het ook gedaan (nog 3 te gaan).

Ben er zelf overigens 2 uur mee bezig geweest met een 43 DRK als support, dus uberhigh hoeft je party setup niet te wezen (ik deed ook redelijke dmg met mijn sword die ik toen nog gebruikte)

Afgelopen dagen THF van 16 naar 20 gebracht, daar waar ik 1 maand over 10-15 heb gedaan, heb ik 2 dagen over 16-20 gedaan, wat een opluchting is thf na lvl 15 toch, vanavond tijdens het farmen met m'n war maar dagger skills gaan lvlen, want die heb ik ook nog maar op 7 staan ipv whatever lvl hij moet wezen voor een thf20. Ik ben er nu wel uit dat mocht ik ooit een andere job gaan lvlen, dat ik alleen nog maar de A class weapons ga lvlen, eerst moest ik al g-axe van 0 tot 82 (geloof ik, iig nog niet aan de cap) lvlen en nu dus die kut dagger.. nja, wel een poison knife +1 gekocht dus ik compenseer het gevoel nog enigzins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

XxKr0n3xX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:42:
[...]

Welke ringen bedoel je trouwens? De lvl54 +3 stats ringen? Die lopen nog best wel en het verlies dat je er op draait is vrij minimaal. Inflatie of niet er zijn voor bepaalde levels gewoon geen alternatieven die minder kosten. Ik denk dat inflatie lost staat van de recepten die je nodig hebt om op te skilluppen. De recepten blijven gelijk,
Silver ring: hp+3 mp-3
Sardonyx ring: str +1

Niemand draagt die dingen :P

Probleem is ook dat ze unstackable zijn en het maanden kost om er vanaf te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
JJJ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:55:

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
JJJ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:55:
[...]

Silver ring: hp+3 mp-3

Probleem is ook dat ze unstackable zijn en het maanden kost om er vanaf te geraken.
Silver ringen desynth je en hetzelfde geld voor die sardonyx ringen.
Plus de kans op HQs is er ook al wanneer je skillupped op een recept. Af en toe een courage ring of een balance ring tussen door is toch leuk.
mattttt schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:05:
[...]
Laat die ruby gewoon in je inventory liggen ipv. in je MH, zo pak je die weathertypes gewoon mee als je ergens eens toevallig zoned met een weathertype dat je nog niet had..
Ik heb 60 slots in me inventory en meestal zijn er 53 gevuld voor equipment swaps.
Dat laat dus 7 slots vrij voor kindred,beastmen seals en andere leuke goodies die ik wil hebben en wellicht krijg tijdens exp sessies. Kindred Seal gevechten zijn een berg munten weet je.
SMN is nog niet zo belangrijk voor nu. Komt wel wanneer ik de 75 rdm heb behaald.

[ Voor 40% gewijzigd door XxKr0n3xX op 03-05-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan ga ik vanavond maar eens het vissen uitproberen. Hopen dat dat een beetje lukt. alhoewel ik nu geen Gil meer heb waardoor ik waarschijnlijk die insect paste niet kan kopen 8)7 .

Ach, ga wel eventjes een Honey pot proberen te vinden waardoor ik weer een stack vol heb. Dan weer terug hobbelen naar sandy en dan zit ik weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
NielsOveres schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:27:
Dan ga ik vanavond maar eens het vissen uitproberen. Hopen dat dat een beetje lukt. alhoewel ik nu geen Gil meer heb waardoor ik waarschijnlijk die insect paste niet kan kopen 8)7 .

Ach, ga wel eventjes een Honey pot proberen te vinden waardoor ik weer een stack vol heb. Dan weer terug hobbelen naar sandy en dan zit ik weer goed.
Stack of insect paste is 250g ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik ga mijn cooking doen tot 2 of 3 met carrot bread in sandy.
Dan sliced sardines, die sardines kan ik opvissen.
daarna gewoon doorkoken totdat ik insect paste kan maken, dan moat carps voor gil vangen (level 11 fishing?)
in de tussentijd ga ik eens uitvogelen hoe ik crystallen kan gardenen ipv farmen of kopen.

als ik dan moat carps kan vangen kan ik dat afwisselen met farmen (bees, crawlers, sapplings) en zo geld generen om mijn koken naar 60 te brengen. Als ik dat een beetje structureel aanpak moet ik niet alleen mijn gear kunnen kopen (kampf set) maar ook voldoende geld over kunnen houden of opnieuw genereren voor een volgende craft...

als ik het levelen maar zo lang kan weerstaan :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:28:

Ik heb 60 slots in me inventory en meestal zijn er 53 gevuld voor equipment swaps.
Dat laat dus 7 slots vrij voor kindred,beastmen seals en andere leuke goodies die ik wil hebben en wellicht krijg tijdens exp sessies. Kindred Seal gevechten zijn een berg munten weet je.
SMN is nog niet zo belangrijk voor nu. Komt wel wanneer ik de 75 rdm heb behaald.
Wow, wat neem je eigenlijk allemaal mee op een xp sessie dat je al 53 slots vult?

Dit vraag ik vooral omdat ik nu ook bezig ben met Red Mage (zie ook nieuwe signature ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_rdm_sig.gif
NielsOveres schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:27:

Anders kun je ook Little Worms proberen, Moat Carp bijt daar ook goed op. Een stack Insect Paste kost op Gilgamesh iets van 500-600 gil (dacht ik, "eeuwen" geleden dat ik op Moat Carp vistte, die wil ik voorlopig niet meer zien, ik heb er al 10.000 ingeleverd 8)7 ).

En vissen, als je echt de moeite neemt om er veel tijd in te steken, is iets waar je echt lekker mee kan verdienen. Ik vis nu (skill 89) in Qufim (niet de meest winstgevende plek, wel met snelste om te bereiken) en haal meestal iets van 30-50k per uur. En dan synth ik de vis zelf niet eens meer. ik had Alchemy (staat nu op 81), maar die heb ik gecanned en ga me richten op Cooking. Alchemy werkt niet lekker genoeg meer in combinatie met vissen, en bij ons lijkt het wel of iedereen en zijn oma Alchemy aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:54:
ik ga mijn cooking doen tot 2 of 3 met carrot bread in sandy.
Dan sliced sardines, die sardines kan ik opvissen.
daarna gewoon doorkoken totdat ik insect paste kan maken, dan moat carps voor gil vangen (level 11 fishing?)
in de tussentijd ga ik eens uitvogelen hoe ik crystallen kan gardenen ipv farmen of kopen.

als ik dan moat carps kan vangen kan ik dat afwisselen met farmen (bees, crawlers, sapplings) en zo geld generen om mijn koken naar 60 te brengen. Als ik dat een beetje structureel aanpak moet ik niet alleen mijn gear kunnen kopen (kampf set) maar ook voldoende geld over kunnen houden of opnieuw genereren voor een volgende craft...

als ik het levelen maar zo lang kan weerstaan :X
Moat Carp capped op 11, Insect Paste capped op 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Composite fishing rod. (breekt het minst snel op moat carps)
composite is way overkill als je vist voor moat carp. composite zorgt alleen maar voor veel onnodige "Too small" berichten.
als je een beetje begrijpt hoe vissen werkt, weet wat je aan je haak hebt door de bewegingen van de hengel en de snelheid waamee je de vis zijn energie verliest kan je een Yew rod gebruiken.
yew rods droppen van goblin fisher of kopen van AH voor ~200g
sinds de patch zijn veel hengels sterker geworden en is composite lang niet meer zoveel nodig als vroeger.

breekt het minst snel... een composite zal NOOIT breken door een moat carp. zelfde geld voor Mithran, carbon, Yew.

als je gaat vissen zorg dan wel dat je een plekkie opzoekt buiten de steden. sinds de januari patch is stad vissen wel een stuk beter geworden maar komt nog steeds in in de buurt van "buiten de deur" vissen in bv. Rolanberry fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:42:
[...]
als je een beetje begrijpt hoe vissen werkt, weet wat je aan je haak hebt door de bewegingen van de hengel
ww
Volgens mij is fishing gebaseerd op randomized response en moet je gewoon opletten welke kant je hengel op beweegt. Ik geloof niet dat dit typerend is voor het type vis? Das hetzelfde als zeggen dat je weet wat je op gaat minen wanneer je je pickaxe in de muur slaat.
Ik weet wel dat als er staat:
Something caught the hook !!! <- 3 uitroep tekens dat je een monster gaat vangen en je het beste esc kan drukken.
Neelon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:03:
Wow, wat neem je eigenlijk allemaal mee op een xp sessie dat je al 53 slots vult?
Dit vraag ik vooral omdat ik nu ook bezig ben met Red Mage (zie ook nieuwe signature ;) ).
[afbeelding]
Ok daar gaan we
Casting
1.Warlock's Chapeau
2.Warlock's Tabard
3.Warlock's Gloves
4.Warlock's Tights
5.Warlock's Boots
6.Wize Wizards Anelace
7.Spiked Buckler
8.Phanthom tathlum (int+2 ranged slot)
9.Phanthom Earring (int+1 earring als int based enfeebles moeilijk landen)
10.Phanthom Earring (int+1 earring als int based enfeebles moeilijk landen)
11.Wizard's Earring (als je blm subt Elemental Magic skill+5)
12.Moldavite Earring (Elemental magic skill +5)
13.Penitence Rope (INT+5 & MND+5)
14.Astral Ring (Convert 25HP naar MP)
15.Astral Ring (Convert 25HP naar MP)
16.Aquamarine Ring (MND+3)
17.Aquamarine Ring (MND+3)
18.Zircon Ring (INT+3)
19.Zircon Ring (INT+3)
20.Marine M Gloves (INT+4,MND+4 MP+35)
21.Red Cape +1(MND=3,INT+3)
22.Wind Staff
23.Water Staff
24.Earth Staff
25.Fire Staff
26.Thunder Staff
27.Light Staff
28.Dark Staff
29.Ice Staff
30.Custom Slacks (MP+32 MND+3)
31.Magic Quisses (MND+3 INT+3)
32.Elemental Torque(Elemental Magic Skill +7)
33.Enfeebling Torque(Enfeebling Skill +7)
34.Druid's Slops(Elemental Magic Skill +5,Healing magic skill+5)
35.Devotee's Mitts +1(MND+6)
36.Promise Badge(MND+5 voor het geval slow e.d niet lang genoeg blijven hangen)
37.Custom M Boots(INT+3)
38.Vermillion Cloak
39.Star Necklace voor convert.
Melee
40.Snipers ring
41.Snipers ring
42.Life belt
43.Assault Jerkin
44.Coral Gorget.
45.Spike Earring
46.Spike Earring
47.Amemit Mantle
48.Emperors Hairpin
49.Leaping Boots
50.Marron Glace (eten)
51.Marron Glace (eten)
52.Ocean Stone
53.warp scroll of cudgel in het geval van /whm subjob

7 spots open voor drops.

Als je wilt maak ik wel wat screenshotjes :Y). Ik speel FFXI al sinds de US release in al die tijd heb ik heeeeel veel gear verzameld ik heb 2 exemplaren van ffxi en per ffxi 3 chars aan opslag.

[ Voor 14% gewijzigd door XxKr0n3xX op 03-05-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
XxKr0n3xX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:49:
[...]

ww
Volgens mij is fishing gebaseerd op randomized response en moet je gewoon opletten welke kant je hengel op beweegt. Ik geloof niet dat dit typerend is voor het type vis? Das hetzelfde als zeggen dat je weet wat je op gaat minen wanneer je je pickaxe in de muur slaat.
Something caught the hook !!! <- 3 uitroep tekens dat je een monster gaat vangen en je het beste esc kan drukken.

[...]

Ok daar gaan we
Casting
1.Warlock's Chapeau
2.Warlock's Tabard
3.Warlock's Gloves
4.Warlock's Tights
5.Warlock's Boots
6.Wize Wizards Anelace
7.Spiked Buckler
8.Phanthom tathlum (int+2 ranged slot)
9.Phanthom Earring (int+1 earring als int based enfeebles moeilijk landen)
10.Phanthom Earring (int+1 earring als int based enfeebles moeilijk landen)
11.Wizard's Earring (als je blm subt Elemental Magic skill+5)
12.Moldavite Earring (Elemental magic skill +5)
13.Penitence Rope (INT+5 & MND+5)
14.Astral Ring (Convert 25HP naar MP)
15.Astral Ring (Convert 25HP naar MP)
16.Aquamarine Ring (MND+3)
17.Aquamarine Ring (MND+3)
18.Zircon Ring (INT+3)
19.Zircon Ring (INT+3)
20.Marine M Gloves (INT+4,MND+4 MP+35)
21.Red Cape +1(MND=3,INT+3)
22.Wind Staff
23.Water Staff
24.Earth Staff
25.Fire Staff
26.Thunder Staff
27.Light Staff
28.Dark Staff
29.Ice Staff
30.Custom Slacks (MP+32 MND+3)
31.Magic Quisses (MND+3 INT+3)
32.Elemental Torque(Elemental Magic Skill +7)
33.Enfeebling Torque(Enfeebling Skill +7)
34.Druid's Slops(Elemental Magic Skill +5,Healing magic skill+5)
35.Devotee's Mitts +1(MND+6)
36.Promise Badge(MND+5 voor het geval slow e.d niet lang genoeg blijven hangen)
37.Custom M Boots(INT+3)
38.Vermillion Cloak
39.Star Necklace voor convert.
Melee
40.Snipers ring
41.Snipers ring
42.Life belt
43.Assault Jerkin
44.Coral Gorget.
45.Spike Earring
46.Spike Earring
47.Amemit Mantle
48.Emperors Hairpin
49.Leaping Boots
50.Marron Glace (eten)
51.Marron Glace (eten)
52.Ocean Stone
53.warp scroll of cudgel in het geval van /whm subjob

7 spots open voor drops.

Als je wilt maak ik wel wat screenshotjes :Y). Ik speel FFXI al sinds de US release in al die tijd heb ik heeeeel veel gear verzameld ik heb 2 exemplaren van ffxi en per ffxi 3 chars aan opslag.
Screenies ben ik altijd wel voor in. Maar is het niet beter om +MND of +INT voedsel te gebruiken? Marron Glace geeft alleen +MP (85 cap) en +1 MMP regen. En ik neem aan dat de Vermillion Cloak alleen voor het rusten / solo is? Ik zit er namelijk zeer zwaar aan te denken om de mijne de AH in te donderen als ik WHM op lvl 75 heb (nog 4.75 levels te gaan).

En ik zie al een 11-tal dingen staan die ik als Red Mage in de static niet zal meenemen, en dat is de melee equipment. Maar damn, dat is een mooie reeks equipment die je daar hebt.

In actie shot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_250405_09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Neelon schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:55:
[...]

Screenies ben ik altijd wel voor in. Maar is het niet beter om +MND of +INT voedsel te gebruiken? Marron Glace geeft alleen +MP (85 cap) en +1 MMP regen. En ik neem aan dat de Vermillion Cloak alleen voor het rusten / solo is? Ik zit er namelijk zeer zwaar aan te denken om de mijne de AH in te donderen als ik WHM op lvl 75 heb (nog 4.75 levels te gaan).

En ik zie al een 11-tal dingen staan die ik als Red Mage in de static niet zal meenemen, en dat is de melee equipment. Maar damn, dat is een mooie reeks equipment die je daar hebt.

In actie shot:

[afbeelding]
De melee equipment gebruik ik alleen om me swordskill steeds 3 leveltjes per keer te cappen. Veel parties hebben alleen liever niet dat de rdm melee'ed en daar ben ik het mee eens. We geven de mob alleen tp maar ik wil toch wel effies skilluppen om niet een te grote achterstand te krijgen.

Des te hoger je komt des te groter wordt het verschil in MP tussen jou als RDM in vergelijking met de WHM en BLM (SMN maar even weg laten).

Ik heb een tijd lang Brain Stew gebruikt als RDM voor de INT en MND boost maar ik kwam vaak bedrogen uit met MP en upkeep overall. Je moet bedenken dat ik niet constant de vc aan kan hebben en alleen wanneer ik rust. Ik heb zonder food rond de 670mp. Is niet echt veel :/

Dus 2 x haste en vaak 3 x refresh chain en enfeeblen geeft me ongeveer 20 seconden per gevecht om te rusten dit terwijl de eerste tik pas na 5-6 seconden erin springt een vc komt me dus goed van pas tijdens het refreshen en hasten en de 20 seconden rusten. Het is niet nodig om te hebben maar hij is verdomd handig en heeft me al meerdere keren van net dat beetje mp voorzien om bijv de tank in leven te houden.

Als je een Noble's Tunic heb zou je je v.c weg kunnen doen. Naast een nobles tunic en een v.c is alleen WHM AF2 body echt een aanrader want om eerlijk te zijn is dat nieuwe JSE best wel crappy. Op Midgardsormr gaat die blessed briault voor 5m en dat voor gear zonder refresh effect?! HELL NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XxKr0n3xX schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:49:
ww
dat is dus alleen puur de basis beginselen
als je je meer verdiept in het vissen kan je in 90% van de gevallen al weten wat je aan je haak hebt voordat je het daadwerkelijk gevangen hebt. en ja dit kost tijd en "skill" om die verschillen te kunnen zien.
ja je kan wel degelijk zien/merken aan de manier waarop de hengel beweegd wat voor vis er aan de haak hangt. als ervaren visser weet je welke vis op welk aas bijt en in welk gebied. op een gegeven moment begin je de verschillende bewegings partronen van je hengel te herkennen en weet je wat voor vis je aan de haak hebt geslagen.

3 uitroep tekens is zeker NIET altijd een monster. grote vissen zoals bijvoorbeeld Gugru tuna, Gigant squid, Three-eyed fish en alle legendaries zullen allemaal drie uitroep tekens geven waneer je er een aan de haak hebt. om te weten of het een vis is of een monster heb je kennis van je hengel bewegingen nodig en moet weten wat de verschillende "fishing instinct" berichten betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:24:
[...]

dat is dus alleen puur de basis beginselen
als je je meer verdiept in het vissen kan je in 90% van de gevallen al weten wat je aan je haak hebt voordat je het daadwerkelijk gevangen hebt. en ja dit kost tijd en "skill" om die verschillen te kunnen zien.
ja je kan wel degelijk zien/merken aan de manier waarop de hengel beweegd wat voor vis er aan de haak hangt. als ervaren visser weet je welke vis op welk aas bijt en in welk gebied. op een gegeven moment begin je de verschillende bewegings partronen van je hengel te herkennen en weet je wat voor vis je aan de haak hebt geslagen.

3 uitroep tekens is zeker NIET altijd een monster. grote vissen zoals bijvoorbeeld Gugru tuna, Gigant squid, Three-eyed fish en alle legendaries zullen allemaal drie uitroep tekens geven waneer je er een aan de haak hebt. om te weten of het een vis is of een monster heb je kennis van je hengel bewegingen nodig en moet weten wat de verschillende "fishing instinct" berichten betekenen.
/em Fishing level is zeer laag.

Ik ga puur uit van wat ik er van ervaren heb. Als iemand overigens vragen heeft over RDM of BLM of WHM of PLD stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als Fishing echt veel opbrengt, dan kan ik het allicht proberen.
Denk dat ik er voorlopig nog geen tijd voor heb, dus dat komt hopelijk volgende week wel.

W00t! Ik hoorde net dat mijn FFXI guide van DimensionPlus binnen is _/-\o_
Ga vanmiddag kijken wat het inhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Zolang het niet zo'n ramp is als de brady guide, zal het wel enigzins te doen zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Geen idee eigenlijk, hij staat namelijk niet meer op de site.
Verwacht eigenlijk wel dat het een Brady guide is.
Ach, het zijn toch specifieke dingen die ik zoek. Heb geen zin om voor elk wissewasje mijn andere pc aan te houden en het is wel leuk om er eentje te hebben. Heb em ook van FFVII en X (VII is mijn grote FF liefde O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsOveres schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:21:
Denk dat ik er voorlopig nog geen tijd voor heb, dus dat komt hopelijk volgende week wel.

brengt vissen veel geld op? antwoord ja zeker wel. kan al aardig wat geld krijgen voor je vis alleen, als je zelf dan ook nog in staat bent om er wat van te koken en/of maken (Alchemy) dan verdien je nog eens 4x zoveel.
maar bedenk wel dat vissen geen snel rijk worden formule is. je hebt tijd nodig om alle ins en outs op vis gebied te leren en je moet ook vissen levelen voordat je echt wat geld begint te verdienen.
paar mensen in mijn LS weten hoeveel ik kan verdienen op een avond met vissen en dachten dat wil ik ook. en een week later kwamen ze er achter dat het allemaal niet zo snel gaat en zijn weer gestopt met vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
NielsOveres schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:21:

Vissen brengt inderdaad veel op, met 1 voorwaarde, je moet er eerst veel (en daarna nog wat meer) tijd insteken. Ik zit nu op lvl 89 fishing, en wat ik nu binnen hengel (door gewoon op de AH te verkopen) is iets van 40-80k per uur. Dit gaat uiteindelijk meer worden met:

a) hogere fishing skill, want dan vang je gewoon wat sneller.
b) cooking.

De reden is dat cooking (voor zover ik nu kan zien) het beste samenwerkt met fishing. Ik deed eerst alchemy (lvl 81 nu, gaat uiteindelijk zaken naar 60 :/ ) om gigant squid te verwerken tot black ink. Nu doe ik dat niet meer omdat de prijs van dark crystals weer gestegen is, en de npc koopprijs van black ink verlaagd is van 500 naar 300 gil per stil (6k per stack terug naar 3.6k per stack).

Zoals eerder gezegd, vergis je niet met fishing, want het heeft een enorme investeringstijd nodig, en als je echt serieus gaat vissen heb je een Lu Shang nodig, en om die quest te voltooien duurt gewoonweg een maand of 3 of meer (je moet namelijk 10.000 moat carp inleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Neelon schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:58:
[...]Zoals eerder gezegd, vergis je niet met fishing, want het heeft een enorme investeringstijd nodig, en als je echt serieus gaat vissen heb je een Lu Shang nodig, en om die quest te voltooien duurt gewoonweg een maand of 3 of meer (je moet namelijk 10.000 moat carp inleveren).
Daar hebben we AH bots voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XxKr0n3xX schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://instagiber.net/smiliesdotcom/otn/other/pukeface.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
[...]

Had ik geen bot voor nodig. Handmatig de moats kopen tot inventory vol is, en inleveren die zooi. Rinse and repeat tot de AH uitverkocht is voor de door jou gewenste prijs. Het duurt gewoon een aantal maanden om dat geld bij elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Leuk dat je meehelpt om het spel te verpesten :r 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:00:
[...]

Leuk dat je meehelpt om het spel te verpesten :r 8)7
Ik zie niet staan dat hij ze zelf gebruikt. Het is algemeen bekend dat ze er zijn, maar een AH bot is in mijn mening een vrij onschuldige bot, omdat deze geen nieuw geld in de economie pompt (zoals een fish-bot dat doet). Deze doet in feite alleen (sneller waarschijnlijk dan handmatig kan) dingen voor een bepaalde prijs kopen, en dan vaak nog maar 1 ding ook.

Dit zijn dingen waar je nagenoeg niks tegen kan doen, dit is nu eenmaal de aard van een heleboel spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:46:
[...]

Ik zie niet staan dat hij ze zelf gebruikt. Het is algemeen bekend dat ze er zijn, maar een AH bot is in mijn mening een vrij onschuldige bot, omdat deze geen nieuw geld in de economie pompt (zoals een fish-bot dat doet). Deze doet in feite alleen (sneller waarschijnlijk dan handmatig kan) dingen voor een bepaalde prijs kopen, en dan vaak nog maar 1 ding ook.

Dit zijn dingen waar je nagenoeg niks tegen kan doen, dit is nu eenmaal de aard van een heleboel spelers.
Z'n post suggereert wel dat hij ze gebruikt. Of op z'n minst aanmoedigt in het gebruik ervan.

Het gebruik van AH/NPC bots is fout omdat:
1. Je benadeelt mij als speler. Ik wil ook die moat carps/ash lumber kopen voor een lekkere lage prijs. Dat lukt niet omdat zo'n bot mij voor is. Ik steek energie en tijd in het spel en mensen die AH bots gebruiken kunnen lekker andere dingen doen (eten, slapen, tv kijken, enz.) terwijl hun bot het werk voor ze doet. Je speelt als botter dus gewoon vals.

Probeer bijv. eens ash/arrowwood lumber te kopen bij de NPC van de woodworking guild. Dat gaat niet. Die stukken hout worden 24/7 gebot en voor een veelvoud verkocht op de AH.
Arrowwood lumber NPC prijs: 144 gil/stack
Arrowwood lumber AH prijs: 4000 gil/stack (Levithian server)

Kassa zegt de botter.

2. Bots gebruiken is niet toegestaan door SE.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:12:
[...]

Z'n post suggereert wel dat hij ze gebruikt. Of op z'n minst aanmoedigt in het gebruik ervan.

Het gebruik van AH/NPC bots is fout omdat:
1. Je benadeelt mij als speler. Ik wil ook die moat carps/ash lumber kopen voor een lekkere lage prijs. Dat lukt niet omdat zo'n bot mij voor is. Ik steek energie en tijd in het spel en mensen die AH bots gebruiken kunnen lekker andere dingen doen (eten, slapen, tv kijken, enz.) terwijl hun bot het werk voor ze doet. Je speelt als botter dus gewoon vals.

Probeer bijv. eens ash/arrowwood lumber te kopen bij de NPC van de woodworking guild. Dat gaat niet. Die stukken hout worden 24/7 gebot en voor een veelvoud verkocht op de AH.
Arrowwood lumber NPC prijs: 144 gil/stack
Arrowwood lumber AH prijs: 4000 gil/stack (Levithian server)

Kassa zegt de botter.

2. Bots gebruiken is niet toegestaan door SE.
Klopt, maar dat is ook een reden waarom ik altijd gebruik maak van regional vendors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Neelon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:00:
[...]

Klopt, maar dat is ook een reden waarom ik altijd gebruik maak van regional vendors.
Dat gaat in zijn geval niet op. Hij heeft het over arrowwood lumber, en die worden niet verkocht door regional vendors. Arrowwood logs wel :)

Botten = valsspelen, simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
En dan ben je aan het LFP'en in Yhoator Jungle, en zie je ineens een bekende (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://drn3.com/pix/albums/userpics/10001/normal_pol%202005-05-06%2023-42-58-40.jpg

Het duurde mij overigens te lang, dus ben ik zelf maar een party gaan starten, wat uiteindelijk mij van 30 naar 33 heeft getrokken. De setup was: WAR/THF (ik) WAR/NIN THF/NIN SMN/WHM BLM/SMN (...) WHM/BLM

Een geweldige samenwerking tussen de drie melee, ik kreeg uiteindelijk nog complimenten van de war/nin en thf/nin die allebei jobs op 70 hebben dat ik een super war was >:)

Later nog de SMN/WHM vervangen door een Tarutaru pally, ik heb vanaf nu respect voor taru palladins.. potverdomme zeg. Om 5:20am toch maar eens naar bed gegaan aangezien tegen die tijd alleen ik en de WAR/NIN nog over waren van de originele party, de nieuwe nin/thf zeg maar pretty useless was en meer zat te leechen dan z'n job te doen en de nieuwe rdm/blm niet echt healde maar alleen maar zinloze enfeebles uitvoerde (lees; ik zeg neit dat enfeebles zinloos zijn, maar de zijne wel ;)).

Helaas op de weg terug naar khazam wel dood gegaan, dus die 100 exp ga ik nu maar eens ophalen in Qufim Island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook niet echt stil gezeten. Ondanks dat ik wel merk dat ik het een heel stuk rustiger aanpakt dan aan het begin van het spel.

Mijn WHM (lavena) is nu 46 en heeft al der eerste AF, ik moet alleen nog de Vazhl teleport scroll ooit zien te krijgen, maar dat kan nog wel heel even wachten. Mijn WAR (vevila) is nu 17 (bijna 18) en heeft al der sub job items dus die kan ik gelijk gaan subben als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Guttegut iedereen gaat helemaal over de huppel bij de notie van een bot. Ik heb niet gepost dat ik er een gebruik.Hmm me fishing level is laag en ik zou dan wel een bot gebruiken om een Lushangs Rod te gaan halen met gebotte stacks moat carp? LOL lekker kortzichtig allemaal
Neelon schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:07:
[...]

Had ik geen bot voor nodig. Handmatig de moats kopen tot inventory vol is, en inleveren die zooi. Rinse and repeat tot de AH uitverkocht is voor de door jou gewenste prijs. Het duurt gewoon een aantal maanden om dat geld bij elkaar te krijgen.
Inderdaad Neelon het gaat er niet om hoe snel je bot de shit kan kopen. Als je er uberhaupt voor kiest het via de koop-moatcarp-route te gaan doen leg je rond de 3-4m voor een LuShangs neer das geen kattepis om zo even via je bot de AH en dus naar een andere speler toe te pompen.

En voor de noobs die denken dat een AH bot het spel verpest

Vooral die kotsicoon is mooi en diegene die post dat ik het spel verpest.
Hmm Ik fish niet voor me geld maar ik verpest het spel ben je zo achterlijk? De economie is vergald door al het geld dat door geNPCde vis en Padded caps het spel in gerost is oh wacht dat is waarschijnlijk van voor jouw tijd!. En door mensen die via memlocs gold beds midden in tahrongi canyon opvissen niet door iemand die een AH bot gebruikt om 833 stacks met vis op te kopen waardoor er geen geld door een NPC gecreeerd wordt maar er slechts een verplaatsing van gil plaats vind.
Of waren we de Barone armor stukken in Tavnazia vergeten die voor meer selling price npcde dan de npc buying price?
Misschien wat minder klepel en meer klok aub.

En even wat info over de bots die over het algemene gebruikt worden meeste bots worden gemaakt met macro recorders. Oftewel programma's die alle handelingen die jij uitvoert op de pc opnemen en vervolgens achter elkaar gaan uitvoeren.

Stel dus dat je hem leert dat de eerste knop Bid is en hij dan 5 categorieen naar beneden moet dan doet ie dit ook maar niet veel sneller dan een normale controller/toetsenbord het kan doen. Ga dus niet blaten over snelheden die behaald worden als je er niets vanaf weet.

Oh en over de post die begint over leeggekochte guilds en prijzen die over de kop gaan? De mensen die de guilds botten die zijn fout maar als je als legitieme handelaar even de guild er tussenuit snijdt en je eigen prijs gebruikt kan ik je echt geen stomme jongen noemen :). Geheel legale manier van geld verdienen. Vervelend ja maar niet onacceptabel. Ik doe het zelf niet omdat ik vind dat je crafters lekker moet laten craften.

Ik ben tegen het gebruik van bots maar realiteit leert mij dat helaas een groot deel van iedere server botjes gebruikt voor allerlei taken. Ik moedig het ook niet aan

Er is overduidelijk te zien dat het gros van de mensen hier ook nog nooit een HNM paars hebben zien poppen. "Omdat botten het spel verpest" lol welkom op lvl75 hier is Apidochelone in het paars voor je.. Of dat een Japanse LS KingBehemoth te lijf gaat met LVL1 wapens om het gevecht uit te rekken naar JP tijd. En dat als wij met KingBehemoth bezig zijn en hem gewoon te lijf gaan maar even tussendoor moeten rusten we een warning krijgen en de GM KB ungravityable of unsleepable maakt. Tjah. Geloof maar dat AHbots het spel verpesten hoor~.~. Het spel is meer dan GIL MAKER FFXI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh wacht dat is waarschijnlijk van voor jouw tijd!
speel sinds 22 Oktober 2003, heb het zien komen en heb het zien gaan.
De economie is vergald door al het geld dat door geNPCde vis
en hoe komt dat... door bots.
een eerlijke visser zal nooit instaat zijn om zoveel veel gil per dag te verdienen dat het de hele economie aantast.
Er is overduidelijk te zien dat het gros van de mensen hier ook nog nooit een HNM paars hebben zien poppen
HNMLS event planner sinds 2 Juni 2004. heb alle HNM's met mijn HNMLS minimaal 4x geclaimed en gekilled. HNM paars zien poppen... nope. HNM popt altijd geel en soms krijgen wij hem en soms een andere (JP) HNMLS maar paars poppen heeft een HNM nog nooit gedaan.
GM KB ungravityable of unsleepable maakt
een GM kan en mag geen invloed uitoefenen op het spel. dit kan je op de officieele site lezen en zal ook iedere GM zeggen als je het vraagt.
ben je zo achterlijk?
na jouw reply gelezen te hebben kan ik toch niet tot een andere conclusie komen dat jij weer zo'n figuur bent van ik ben level 75 dus ik weet alles heb alles gezien en ik ben FFXI god luister naar mij.

rest geen zin om op te reageren...
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.