[MMORPG] Final Fantasy XI deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
Voor mensen die niet willen geloven dat WAR/THF NIN/WAR BRD/WHM veel beter werkt dan een volledige party setup op IT+ crawlers, lees deze logs eens door ;)..

Het ging uber goed, tot we de thief erbij haalden en ik als trickpartner moest fungeren. Toen ging het down the drain, want een /thf heeft geen blink ;\

[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 21-05-2005 23:24 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Anoniem: 105654 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:56:
Poeh he, ik heb eindelijk mijn Black Mage gister naar 30 weten te krijgen. Van 25 naar 30 in één dag vind ik zelf best netjes. Nu kan ik mijn White Mage weer naar 60 door laten stromen. Echter heb ik eerst poen nodig voor die twee staffs die je kan halen. Alleen god wat heb ik moeite met het krijgen van poen. Ik heb er misschien het geduld niet voor en na een uurtje farmen kijk ik dan in mijn inventory en dan denk ik “waar in gods naam ben je mee bezig” en dan ga ik wat anders doen. Agh ik moet nog even een manier vinden, vissen is aardig (mijn fish skill is nu 10) en farmen is saai. Maar we zullen zien hoe het allemaal gaat lopen.

Stats:

[afbeelding]Lavena :: Mage
WHM50/BLM30/SMN20/BRD15

[afbeelding]Vevila :: Fighter
WAR20/THF20
Tja, geld... ik heb er zojuist ook weer veel te veel van uit gegeven. Ik ga ook farmen.
Ik weet niet met welke job jij farmt, maar als je toch die warrior en thief uit wil bouwen, zou ik je aanraden je thief naar 30+ te brengen inclusief boomerang. Je kunt dan echt heel aardig farmen. En je Thf/war krijgt meer drops dan je war/thf, treasure hunter werkt ook maar op halve kracht wanneer hij in subjob zit... raar maar waar...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105654

Mjah, ik was al aan het farmen met mijn THF/WAR en soms drop alles als een gek en soms zie ik vier gevechten te wachten voor iets lulligs dropt. Ik ben dan voornamelijk beehive chips aan het farmen omdat het voor mij het snelst en simpelst is om te doen.

Gister Lavena naar 51 weten te brengen (was niet zo lastig, was maar 2k tot 51) en ik heb eindelijk een light staff weten te kopen. De dark staff heb ik gelukkig even mogen lenen van iemand uit mijn linkshell. Echter heb ik de laatste tijd als ik ingame zit gewoon geen zin meer om te levelen. Ik wil in ieder geval Lavena zo snel mogelijk naar 60 weten te schoppen dat ik der AF armor aan kan. Of ik daarna nog echt verder ga zie ik wel (denk het wel, maar ik wil eerst ook Vevila op weg helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
yups, dat van die drops herken ik wel. Ik farm met mijn level 32 war / 15 thf met boomerang (high level) meestal kill ik bee's in 1 hit van mijn boomerang (en anders ros ik er een keer overheen met mijn plantbane, dan zijn ze zeker dood).
Ik farm in North Gustaberg op 'the hill'
3 niveaus met alleen maar bee's en wat bats en gobs (en veel schapen). Ook stinging sophie zit daar die op niveau 2 regelmatig popped. Het is er niet heel druk met farmers omdat veel mensen de potentie van die farmsport onderschatten.

mijn farm taktiek:
ik loop naar het einde van niveau 1 (rondje) en onderweg kill ik alle bee's, goblin thugs (voor wild onion), bats (voor batwings) en iedere 5 minuten doe ik een steal op een schaap (voor wool) en dan kill ik hem snel. Alles wat ik niet wil hebben gooi ik gewoon weg. Sheepskin als dat dropt spaar ik op om te synthen naar wool (wind crystall met 2 sheepskins uit mijn hoofd, doe het nog niet zo lang).

Aan het einde wacht ik 5 minuten tot alles gerespawnd is en dan ga ik weer terug naar het begin en naar niveau 2. Deze ga ik rond en aan het einde naar niveau 3, daar kill ik alles en wacht weer 5 minuten.

Met high level boomerang gaat dit alles lekker snel. Ik heb gobbybag 1 & 2 gedaan, dus 40 inventory slots en na mijn volgende ronde ga ik ook gobbybag 3 en 4 nog effe halen (toch wel lekker die ruimte).
Als ik niet veel tijd heb bewaar ik de goblin masks ook (1000 gil per stuk en lekker snelle verkoop) Beehive chips is gewoon lachen om te verkopen, die gaan wel zo enorm hard, die verkoop je echt 21 stacks in 1 uur.

Ik stuur alles op naar mijn mule in bastok (die verkoopt het best) (opsturen per 8, meteen binnenhalen en opnieuw opsturen tot alles daarheen is.

Chips, honey, wool en batwings gaan naar die mule
insect wings, gob masks en klein grut gaat naar mijn windy mule (levert allemaal niet veel op, maar die heeft toch ook al een kleine 100.000 verkocht de laatste 3 wken)
armor koop en verkoop ik allemaal zelf.

als ik verder ga met cooking ga ik er een mule bijzetten voor alles wat mijn main gaat maken en niet direct verkoopt.
Zo blijft het lekker gescheiden en weet ik altijd precies wie wat heeft en kom ik geen mog-safe ruimte te kort (waar ik voorheen veel last van had).

Deze strategie van farmen werkt voor mij veel beter dan het farmen in east-Sarabanogwa, de silk levert dan wel 24k per stack op, maar 1 stack duurt veel langer om te droppen dan 4 of meer stacks of beehive chips. Bovendien zijn in sarabanogwa veel meer mensen aan het levelen en campen op spipi dat het veel langzamer gaat daaro. (op Cerberus server zie ik met grote regelmaat high level thiefs farmen :( )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
Sinds een aantal dagen heb ik mijn SMN quest flag gehaald.
eindelijk! Op zich heeft het niet zo lang geduurd eer ik een groot deel van de weather types had.
In het weekend hoefde ik alleen nog maar Red, Yellow en Blue te hebben.
2 Kon ik er vinden in de Dunes en eentje in Raguemonts pass (als ik de naam goed heb).
Yellow had ik in dunes al vrij snel. Daarna een tijd gewacht voordat Red kwam, maar dit gebeurde dus niet. Was het zat en ben naar Ranguemonts pass (als ik het goed zeg) gelopen via het gebied bij Sandy. Ik ben zonder aggro door de tunnel heen gekomen en kreeg al vrij snel Blue erbij. Tot overmaat van ramp zag ik dat ik ook via die area bij Jeuno had kunnen gaan. Dan was ik er al heel erg snel geweest. Het beste leek het mij ook om via deze area weer terug te gaan dmv van Invisible en Sneak. Natuurlijk raakte ik zoals gewoonlijk weer verdwaald, waarna ik door goed kijken op de map erachter kwam waar de plaatsen waren waar je naar beneden kon gaan 8)7 .
Uiteindelijk kwam ik dus terecht in Jeuno. Ik heb daar mijn job omgezet van WHM/BLM naar BLM/WHM omdat ik dan na de quest naar Windy kon Warpen.
Ik ben naar Windy gewarped en heb daar de Chocobo gepakt (niet doordenken) naar Mhaura en ben op de boot gestapt richting Selbina. Bij de zone van Selbina heb ik een hele lange tijd gestaan.
Op een gegeven moment was ik het zat en ben ik maar naar de zone van La Theine gelopen omdat daar ook het einde van de quest zit. Natuurlijk moet op het moment dat ik in het midden van de Dunes sta ineens het weer omslaan naar Red (Fire) dus ik hard rennen en bidden dat ik het zou halen. Uiteindelijk heb ik het dus gehaald en kon ik de flag halen voor SMN.
Nadat ik de Carbuncle pearl getrade had met de circle, ben ik meteen gewarped naar Windy (overigens was er naast het filmpje weinig te zien van de regenboog, was net donker geworden namelijk. Een LS genoot wilde het wel zien, maar zat net in een PT) en heb meteen de SMN job uitgeprobeerd. Natuurlijk meteen de macro's aangemaakt zodat ik gemakkelijk Carbuncle op kan roepen (nog wel!) en ook attacks e.d. uit kan voeren.
Ik ben nu SMN3/WHM1. Ik denk dat ik alle magical jobs ga halen met Arunia, dan blijft het tenminste een mage. Dat wordt dus WHM/BLM/SMN/BRD/RDM in iedergeval en misschien ook wel PLD aangezien die ook wel magic kan, maar meer fighter is dan dat een RDM dat is.

Met Tebanaba heb ik nog niet veel gedaan, maar dit zal wel goedkomen.
Wel denk ik dat deze alle andere classes gaat doen of alleen WAR/MNK/NIN.

Natuurlijk is het vissen heel erg goed gegaan, dus hier gaan we mee verder. Denk dat ik gewoon de komende tijd iedere keer dat ik speel 7 stacks in de AH mik, wat 28k per keer moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
goed nielsoveres! netjes... ik loop al weken rond met alleen fire nog te gaan voor mijn smn. Heb het al 2 keer gemist (net als jij ergens midden in een area, in dunes en yhoator Jungle)...

welk level vissen ben je nu? en wat vang je dat 28k per keer op levert? klinkt erg interessant...
moat carps?

mijn fishing level is pas 1 (ik vind dat het erg lang duurt voor je skill ups krijgt) cooking is 4 (en van 4 naar 11 gaat ook moeizaam, vandaar dat ik andere dingen ben gaan doen).

Ik wilde overigens sam gaan halen, maar op weg naar Norg werd ik geagrood door een Oose die ik maar niet kwijt raakte (wist ik veel dat die dingen ook deuren open konden doen). Overigens op de boat naar Mhaura is me dat ook al een keer overkomen, een water elemental dat de deur opendeed nadat ik binnen stoneskin caste :(

Ik heb overigens alle gear voor mijn pld compleet, dus die kan ik ook door gaan levelen zodat ik (voorlopig) klaar ben in de jungle (ik heb daar overigens geen hekel aan, vind het een leuke plek om te levelen).

Ik ben erg blij met mijn level 34 whm, die kan dus nu ook warpen, nog 2 levels erbij en ik kan geld gaan verdienen met teleporten.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
goed nielsoveres! netjes... ik loop al weken rond met alleen fire nog te gaan voor mijn smn. Heb het al 2 keer gemist (net als jij ergens midden in een area, in dunes en yhoator Jungle)...
Als je eens zin hebt om een stukje te gaan wandelen met Invisible en Sneak aan, dan kun je proberen naar de Altepa Desert te gaan. Deze kun je vinden door in Bastok naar Zeruhn Mines te gaan en van daar naar Korrolaka Tunnel. aan het einde van deze tunnel zit dan Altepa desert. Hier schijnt Fire vaker voor te komen.
welk level vissen ben je nu? en wat vang je dat 28k per keer op levert? klinkt erg interessant...
moat carps?
Ik ben nu lvl 4 met vissen en zoals je raad, vis ik naar Moat Carps. Dit levert mij 4k per stack op. Het is trouwens aan te raden als er in de history staat dat iets voor 4k verkocht wordt dat je dan als sell waarde 3951gil op geeft. Dit omdat er mensen zijn die over het algemeen 3950gil nog wel uit willen proberen, maar die ééne gil niet. Daarnaast heb je ook meer kans dat het snel verkocht wordt aangezien je redelijk laag zit. Nu vraag ik mij af, ik vis met een Yew Rod en Insect Paste. Is er eens stevigere rod waarmee ik Moat Carps kan vangen, of van ik dan ook nog hele andere vissen? Daarnaast nog even vertellen waar ik vis, dit is in Windurst bij dat vijvertje in Windurst Woods. Je vangt hier met de standaard equipment alleen Moat Carps en af en toe eens rusted spul (welke ik ook meteen toss).
mijn fishing level is pas 1 (ik vind dat het erg lang duurt voor je skill ups krijgt) cooking is 4 (en van 4 naar 11 gaat ook moeizaam, vandaar dat ik andere dingen ben gaan doen).
Het lvllen van fishing gaat inderdaad totaal niet snel, maar het gaat mij er om dat ik uiteindelijk gewoon blijf vangen.

Ik moet ook maar eens verder met het lvllen van mijn WHM. Wil in iedergeval gebruik kunnen maken van Warp, maar Tele is toch ook veel leuker! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Altepa desert ben ik idd ook geweest, zelfs van 32 naar bijna 33 gegaan daar. Maar ook daar heb ik nog altijd geen vuur gezien (en ik heb er toch 3 earth-dagen rondgehangen)

Gebruik voor het vissen op dit level een carbon fishing rod (bron: Allakhzam voor alle crafts)

Ik denk dat ik cooking maar eens door ga levelen naar midden 20's dan kan ik mijn eigen insect paste maken :)

Insect paste zelf schijnt overigens ook goed te verkopen.
Heb je al gold-carps gevangen? wat leveren die eigenlijk op?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zal dat dan maar eens uit gaan proberen.

Ik weet overigens niet voor hoeveel Gold Carps verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
NielsOveres schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:07:
Tot overmaat van ramp zag ik dat ik ook via die area bij Jeuno had kunnen gaan. Dan was ik er al heel erg snel geweest.
Dat dacht ik ook, ware het niet dat het gebied rond die zone een one-way gebied is, je kan er wel uit maar niet in vanwege de verhoging..

Moet dus toch een keertje er weer aan geloven om door die tunnel heen te gaan, want uiteindelijk blijk ik ice niet te hebben binnengehaald, maar was dat rain..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Toch zal dat als war45 niet het gemakkelijkste zijn (maar wel doable, zolang je geen links krijgt)

of je neemt een > level 25 whm mee voor sneak and invis. Wij zijn gegaan met 3 whm's en een map van ffxi-atlas. als je de weg weet is het met sneak and invis heel handig, als je maar effe die gobs killed nadat je door de deur gegaan bent. Maar dat is goed te doen :)

ow ja en na het binnenhalen van ice --> teleport of warp :)

[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 23-05-2005 12:08 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf één keer een probleem gehad met die grot.
Ik was namelijk vergeten sneak te casten naast invisible.
Dus zoals je raad, kreeg ik zo'n beetje iedere bat achter me aan + die éénogige dingen.
De keer daarna heb ik trouw alles gecast wat nodig was en heb ik niet zo vaak opnieuw die spells hoeven te doen.
Zelfs vlak na de deur gaf het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Major Carnage schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:07:
Maat video klaar, je kan de torrent file hier neerhalen.
Altijd lachen zo een Maat gevecht. Ik geloof dat RDM het lastigste zijn om eerlijk te zijn had ik er vrij weinig moeite mee het was zelfs relatief simpel als je maar gewoon oplet op wat hij doet en niet paniekt zodra je geraakt wordt. Helaas panieken een hele hoop mages meteen wanneer een mob ze raakt dan is het van PROVOKE VOKE VOKE VOKE FFS!

Wat een berg helpt voor RDMS om dit gevecht te winnen is solo ervaring. Het makkelijkste is naar Beadeaux gaan en ruby quadavs af te maken voor je RDM testimony. Dan krijg je het sleep II Aero III ritme een beetje door. Het binden kun je hier niet oefenen aangezien je zeer dicht tegen de zoneline aanvecht en ruby je makkelijk kan raken met zijn zwaard als je de andere kant oprent ren je namelijk naar een aantal quadavs die niet bepaald e.p zijn :).

Maar goed RDM maat strategy voor de geinteresseerden:
Darksday is de beste dag om te gaan wat men je ook verteld. Een geresiste aero III is een stuk minder erg dan een geresiste Sleep II.
Wat is nodig/handig:

Dark Staff
Wind Staff is verdomd handig
INT+ gear Ik had met food +40 INT maar das zware overkill met normale equip heb je +25 INT
Melon Pie +1 +5 INT :9
Electrums of Astrals voor convert
Yagudo Drinks!!!! scheelt 40mp voor refresh.
Hi Potions !!!!! <- Deze schelen je een sloot mp.
Enfeebling Torque (+enfeebling magic = 2 echte levels need I say more)
Elemental Torque (+elemental magic = 2 echte levels need I say more) niet nodig maar verdomd handig.
MP + gear is wel lekker als je hier zoveel mogelijk bij elkaar sprokkelt voor je convert. Denk bijvoorbeeld als Hume aan custom slacks +32MP :9

Naar binnen rennen blink op jezelf blind,silence paralyze op maat om zijn blink te killen dan maat meteen sleepen.
Jezelf buffen met een nieuwe blink en stoneskin en een yag drinkie nemen. Geen mp verspillen aan protect en shell want hij raakt je toch per vuist voor ruim over de 100 dmg. Asuran fists = 300-500 dmg Protect of Phalanx redden je leven niet in dit gevecht.

Maat meteen binden als je klaar bent met stoneskin casten en vervolgens maat dispellen totdat je Shell dispelled. Nu kan het gevecht echt beginnen.

Maat zal nu ongeveer wakker zijn dus equip je Nuke gear en ram er een Aero III over heen. Dit zal zo rond de 350-400 damage doen afhankelijk van je elemental skill,en int. Maat zijn bind zal ook afgelopen zijn dus hij zal op je afstormen. Meteen weer sleepen en binden die mafketel en weer een afstand voor jezelf tussen jou en maat creeeren. Inmiddels een nieuwe yagdrink innemen en blink en stoneskin refreshen.

Nuke gear equippen en Maat nog een Aero III voor zijn kiezen geven Maat wordt wakker en zal binnen enkele seconden weer ge-unbind zijn dus je weet wat dat betekend hij zal op je afstormen en voor die tijd moet je hem gesleeped hebben Enfeebling gear aan doen dus !! . Sleep II die hap en Binden weer afstandje maken blink en stoneskin vernieuwen als hij je geraakt heeft en Wederom Aero III op zijn knar geven. Maat wordt weer wakker bestormt je waarschijnlijk weer dus we weten het al sleepen die ouwe gek. Yag drinkie innemen!

Na 3 Aero IIIs ga je het laatste deel van het gevecht in. Maat zijn HP zal nu op ongeveer de helft zijn misschien net iets er boven maar dat is geen probleem.
Als je goed hebt opgelet op RDM school heb je een convert macro die al je MP + gear equipped en eventueel je light staff voor je convert. Converten die hap en jezelf 1 Cure IV geven ja 1tje maar want de rest vul je snel aan met hi potions (100 hp per stuk) Blink en stoneskin op jezelf verversen en Chainspell Activeren. Nu Aero IIIen tot maat opgeeft. Als het goed is moet je 3 a 4 keer aero IIIen voor hij nu neer gaat.

Dit werkt voor bijna iedere RDM het belangrijkste is je hoofd koel houden en niet panieken als hij je stoten geeft een nieuwe testimony is namelijk zo gehaald in beaudeaux en verliezen is geen doodzonde. En even voor de duidelijkheid Vile Elixers zijn hun geld pertinent niet waard. 25%mp en HP recovery mijn god wat een rip off.

Dit weekend meegeweest even die Bastok Rank 7 bomb in ifrits af te maken god wat een pussy 1 RNG 70 RDM75 en NIN65 we hadden hem zo dood geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ben nu bezig [Goldsmithing] te levelen om straks mijn zelf geplante platinum nuggets te synthen naar platinum ingots (ongeveer 250k winst per stack).
Ben nu lvl43 en moet van 2 mythril ingots (100k per stack) + een fire crystal (4-5k per stack) een mythril ring (ongeveer 14k per stuk) maken. Dit moet ik doen van 41-47.
Dit grapje kost me dus minimaal 1.200.000 mil. aan ingots. En ik krijg maximaal 960k voor de ringen terug. Gaat weer een sloot geld...
Ach ja. dit is een van de moeilijkste stukken in [goldsmithing] waar de meesten afhaken.
Uiteindelijk is het wel de moeite waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb gisteren met mijn SMN lvl 4 gehaald (tja, niet veel maar wel weer een stapje hoger).
Ik zit eraan te denken om met Arunia alle advanced jobs te unlocken.
Ik ga ook eens de verschillende quests in Sandoria doen en daarna nog eens wat in Jeuno.
Misschien dat ik dan na de quests in Sandoria de verdere missies kan gaan doen. Ik wil zo graag reizen met de Airships naar de grotere steden. Dat scheelt gewoon heel veel loop/Chocobo werk.

Ik heb overigens voor de SMN nu ook de Air en Earth Spirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NielsOveres schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:20:
Ik heb gisteren met mijn SMN lvl 4 gehaald (tja, niet veel maar wel weer een stapje hoger).
Ik zit eraan te denken om met Arunia alle advanced jobs te unlocken.
Ik ga ook eens de verschillende quests in Sandoria doen en daarna nog eens wat in Jeuno.
Misschien dat ik dan na de quests in Sandoria de verdere missies kan gaan doen. Ik wil zo graag reizen met de Airships naar de grotere steden. Dat scheelt gewoon heel veel loop/Chocobo werk.

Ik heb overigens voor de SMN nu ook de Air en Earth Spirit.
als je hulp nodig hebt met het halen van je andere summons moet je maar ff een tell geven. Of moet je die solo' en ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Je kan ze soloen tot level 20, en later ook in groepsverband doen maar dan zijn ze niet echt meer solo met carby te killen.

[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 24-05-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Biobakker schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:40:
[...]

als je hulp nodig hebt met het halen van je andere summons moet je maar ff een tell geven. Of moet je die solo' en ?
Gewoon de Prime Avatars doen joh en een RDM in jouw buurt vragen :). Meeste zijn makkelijk te soloen door een RDM75/NIN37 behalve fenrir daar kom je als RDM firepower te kort voor. Shadows ophouden zou geen probleem moeten zijn totdat Fenrir Dispelga doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik ben nu eindelijk White Mage 52. Ik draag nu ook eindelijk de AF1-2 schoentjes. Maar nu heb ik de andere AF questes even voorbereid en gods klere dat gaat me toch een zware taak worden. Drie coffers en één quest met een mob die ontiegelijk hard butt schijnt te kicken. Heb er nu al zin in (not). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als ik ineens alle avatars zou kunnen halen en de minor summons, dan zou ik echt blij zijn.

Tuurlijk zou het perfect zijn als ik de mogelijkheid zou hebben om Fenrir te halen als lowbie SMN.

Ik zal je trouwens eens een keertje aan de friendslist toevoegen Bio :) .

In iedergeval bedankt voor het aanbod, ik ga eens kijken wanneer ik wat met die avatars ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Het probleem met fenrir schijnt wel te zijn dat deze als lowlevel niet te leechen is (aangezien je echt alle beschikbare party spots moet benutten en gebruiken), je kan daarom beter met een highlevel whm, rdm of blm een party vinden die fenrir met jou de pan in wilt hakken.

Ik heb overigens nog wel ergens een filmpje gezien van 6 blm die fenrir binnen iets van 20 seconden killen, dat was op zich wel sick. 5 taru 1 mithra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
het unlocken van smn is zo langzaam aan een principe kwestie voor me aan het worden. Het lijkt wel of het echt NOOIT fire weather is als ik on-line ben.
Wat ik nu ga doen is met mijn war32/thf gobbies killen in de dunes (bij de zone naar Konschtat), deze kunnen mij niet killen en ik kan er flink mijn boomerang skills op levelen (1 level per 10 minuten/kwartier).

Dit ga ik doen totdat fire-weather is geweest. De throwing skill gaat me weer flink helpen bij het farmen, dus het is niet nutteloos :)

Ik kwam overigens gisteren een tremor ram tegen: met WHM32 moest ik die zonen, met BLM30 had ik de kill, maar kostte het al mijn mp en een aanzienlijk deel HP....
Deze rond had ik 0,0 armor aan en alleen mijn plantbane en boomerang bij...
hmmm. toch maar eens proberen:
1) sneak attack
2) 1 normal hit
3) Weapon Skill: Sturmwind
4) per ongeluk double attack met plantbane :)
hij heeft mij niet 1 keer geraakt :) helaas kon ik geen andere rams meer vinden

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 105654 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:03:
Nou ik ben nu eindelijk White Mage 52. Ik draag nu ook eindelijk de AF1-2 schoentjes. Maar nu heb ik de andere AF questes even voorbereid en gods klere dat gaat me toch een zware taak worden. Drie coffers en één quest met een mob die ontiegelijk hard butt schijnt te kicken. Heb er nu al zin in (not). :(
-) Crawler's Nest Coffer, deze is de makkelijkste.
-) Garlaige Citadel Coffer, key is niet eens zo moeilijk, de coffer iets meer, het is even wennen om goed door de gates heen te komen. Zorg er hier voor dat IEDEREEN die de gate 2/3 moet openen, zich zelf kan sneaken, invissen.
-) Beaudeax Coffer, de key moet je gewoon gaan halen in een XP sessie, de coffer is zeer makkelijk te vinden maar het kan zijn dat het een suicide-coffer-pop wordt, er wil nog wel eens een kluitje schildpadden bij de coffers rondhangen.
-) AF3 (Briault), je hebt een bell nodig, die wordt gedropped door de shadows in Eldieme Necropolis, en de lastigste is de Shadow NM in Fei'Yin. Je kunt deze "zergen" maar dan loop je een zwaar risico dat de tanks plat gespammed worden met Dimensional Death (niet grappig). Ik weet niet of Utsusemi dit blocked, is dat zo, Ninja tank aangeraden.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
6K schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:35:
Wat ik nu ga doen is met mijn war32/thf gobbies killen in de dunes (bij de zone naar Konschtat), deze kunnen mij niet killen
Dat is naar eigen ervaring en horen zeggen de grootste denkfout die je kan maken..

Tot level 35-37 kan en zal alles in de dunes je nog met gemak kunnen killen als melee zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
dat is niet waar ;)
althans: ik schrijf, bij de zone naar konschtat highlands en die gobbies hebben niet de power om je om te leggen (tenzij je echt niets terugdoet hehehe)

Ik heb zowel tinkerers als ambushers gepakt gisteren. De ambusher heb ik echt maar 1 op de 10 keer geraakt met mijn boomerang (als ik dat al haal) en mijn plantbane niet gebruikt, toen hij dood ging had hij nog niet bijna de helft van mijn hp eraf met al zijn ranged attacks etc.

[ Voor 6% gewijzigd door 6K op 24-05-2005 12:08 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Mja ok, maar feit is wel dat ze nog connen als Easy Prey als ik het goed heb, ook getuige van je HP dat je over houdt..

Er hoeft maar een link te komen en je zal er al enigzins moeite mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
mijn war 32 con-ed ze als too weak to be worthwhile
ik moet ze dus echt ongelooflijk vaak raken met mijn boomerang (skill level 32) voor ze dood zijn. Als ik een link krijg en mijn plantbane inzet is het nog steeds geen probleem. Zoals ik het inschat (en daar kan ik het best eens mis hebben) kan ik met gebruik van mijn great-axe makkelijk minimaal 6 van die jongens aan :) (skill cap van de axe staat op max 97 momenteel)

Mijn HP levert 1/3 in omdat zo'n gevecht dus erg lang duurt door het vele missen en de lage damage die ik uberhaupt doe als ik raak.

probeer het anders eens tegen de tijd dat je pld 32 is, het is daar echt niet gevaarlijk (wel als je noordelijker(?) op de map gaat, richting outpost / selbina en secret beach, daar moet je dit geintje niet uithalen... zelfs de zone naar la theine connen ze soms als EP)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
pld gaat niet naar 32, althans niet voordat war of 75 is en thf of 37 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik zou willen dat ik de moed had dief naar 45 te brengen, maar ik hou het voorlopig maar op whm en pld :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
affijn, ik log in gisteravond... zit ik midden in het fire-weather in de dunes. Dus eindelijk mijn smn kunnen halen. eindelijk, eens kijken welke advanced job ik nu zal gaan ontlokken.
Ben overigens weer eens gaan farmen (geld ging er toch weer aardig doorheen) en ik heb een nieuwe farm synth --> sheek leather, welke op cerberus verkoopt voor 20.000
1 goblin mask + windcrystal = sheep leather (leather craft level 1)
of
1 sheepskin + 1 distilled wather + 1 willow log + 1 dark crystal = sheep leather (level 2)
en voor nood (als ik geen log of dark crystals heb):
2 x sheepskin + windcrystal = sheep wool
deze wool steal ik ook van sheeps, en zo'n stack gaat ook voor minimaal 10k

nog 4 stacks beehive chips, 1 stack wild onions, 1 stack honey, paar goby armors, stack giant stingers en een stack bat wings (welke in jeuno tegenwoordig voor 7k gaan)
dat is dus zonder de leather en wool zeker minimaal 50k
2 weken terug hebben we een garisson gedaan met 18 man (2 keer dezelfde) en die heeft ook 45k minimaal per garisson opgeleverd, de eerste 45k daarvan heb ik ook binnen. Dus eind deze week zit ik op de 300k op zijn minst.
Dan ga ik van het weekend proberen te levelen en volgende week weer verder met vissen en koken (en misschien zelfs wat goldsmithen)

EDIT:
evn een vraag over die summons, ik lees links en rechts dat je die in een high level party moet/kan gaan halen (met name om fenrir uiteindelijk te krijgen), maar ik hoor ook regelmatig dat mensen de avatars solo-en op level 20...
what's the catch? hoe kun je nu een avatar op level 20 solo-en als er eigenlijk een level 65+ party voor nodig is?

[ Voor 13% gewijzigd door 6K op 25-05-2005 09:13 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 15:03

JJJ

Zijn mini-battles voor en avatar prime battles, je hebt gewoon twee opties om die avatars te halen :)

Mini-battles kan je soloen en de prime battles heb je een lvl 65+ party voor nodig, voor Fenrir een lvl 75 party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
kun je daar wat meer uitleg over geven?
en als ik die minibattles doe, kan ik fenrir dan nog wel krijgen?
of is dat alleen bij die prima battles. En kun je eerst de mini doen en later alsnog de prime in dat geval?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Mini Avatar gevechten:

Dit doe je solo als summoner, wat je moet doen is in principe 3x astral flow op de Aatar en hopen dat je in het proces niet afgemaakt wordt. Je krijgt hier alleen de Avatar bij. Fenrir heeft GEEN mini battle.

Prime Avatar gevechten:

Dit doe je met een party (65 of hoger aangeraden), en dan kun je kiezen uit de Avatar, items (meeste zijn compleet ruk trouwens), 10K gil of je houdt de whisper (je hebt alle 6 whispers nodig voor Fenrir). Fenrir is alleen aan te raden met een 75 party.

edit: de Prime Avatar gevechten zijn repeatable, ik heb sommige al 2 of 3 keer gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Neelon op 25-05-2005 11:52 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Geen zin om te vertalen, jullie dooen het maar met het engels...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_052505_01.jpg
Purpleflash being forced to hand over the damn storagehole key.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_052505_02.jpg
Cutscene for AF1 degen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
^^ Toen ik me degen op 41 haalde was het behoorlijk frustrerend en eng om in Davoi dat storage hole te vinden. Mijne spawnde ook rechtstreeks naast een Orcish Gladiator midden in dat camp waar tier 2 en 3 (geen cofferkey droppers) spawnen dus ik invis gedropt snel key getrade en chainspell warp om weg te komen in jeuno lag ik dood bij mijn homepoint ;)
mattttt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:10:
Het probleem met fenrir schijnt wel te zijn dat deze als lowlevel niet te leechen is (aangezien je echt alle beschikbare party spots moet benutten en gebruiken),
Meh Fenrir wordt zat geleeched. RDM/DRK mee en 4 BLM en een Leecher. Als de RDM/DRK oplet en op het juiste moment chainspell stun in zet zit Fenrir er bij als een hond op een zware dosis valium en kunnen je BLMs de vloer met hem aanvegen.

[ Voor 26% gewijzigd door XxKr0n3xX op 26-05-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
XxKr0n3xX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:47:
^^ Toen ik me degen op 41 haalde was het behoorlijk frustrerend en eng om in Davoi dat storage hole te vinden. Mijne spawnde ook rechtstreeks naast een Orcish Gladiator midden in dat camp waar tier 2 en 3 (geen cofferkey droppers) spawnen dus ik invis gedropt snel key getrade en chainspell warp om weg te komen in jeuno lag ik dood bij mijn homepoint ;)
Je bedoeld dat camp bij de Village Well denk ik, de Paladin AF3 Well.
XxKr0n3xX schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:47:
Meh Fenrir wordt zat geleeched. RDM/DRK mee en 4 BLM en een Leecher. Als de RDM/DRK oplet en op het juiste moment chainspell stun in zet zit Fenrir er bij als een hond op een zware dosis valium en kunnen je BLMs de vloer met hem aanvegen.
Het is te doen, maar dan is het nog de vraag of de mensen je mee laten gaan, of het moeten goede vrienden zijn (LS kan ook), of er hangt een prijskaartje aan (Mercenary Party). Ik doe hem wel een keer als ik lvl 75 ben denk ik.

Je ken ook een tank meenemen (Ninja is aangeraden dacht ik), met een Bard en 3 Summoners. Alleen dan zit je met de laatste plek, Stunner of Leecher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Neelon schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:58:
[...]

Je bedoeld dat camp bij de Village Well denk ik, de Paladin AF3 Well.

[...]

Het is te doen, maar dan is het nog de vraag of de mensen je mee laten gaan, of het moeten goede vrienden zijn (LS kan ook), of er hangt een prijskaartje aan (Mercenary Party). Ik doe hem wel een keer als ik lvl 75 ben denk ik.

Je ken ook een tank meenemen (Ninja is aangeraden dacht ik), met een Bard en 3 Summoners. Alleen dan zit je met de laatste plek, Stunner of Leecher...
Is dat de PLD AF3 camp? Ok dan weet ik dat alvast ik probeer al dagen een Cofferkey pt voor Zvahl samen te stellen maar we doen steeds andere dingen met de ls.

Meh het gevecht is met 4 blms al relatief simpel laat staan 5. Ninja tanks zijn wel gewenst for fenrir maar waarom zou je exp loss riskeren als je gewoon een vuurpeleton aan blms mee kan nemen en een zekere overwinning hebt? 4 SMNs werken ook zolang je maar met ze allen Astral Flowed B)

Gisteren King Behemoth met een haartje gemist een andere HNM shell had hem geclaimed waar was zo te merken niet voorbereid op de King versie. Ze probeerden nog te kiten maar meteor maakte korte metten met vervelende whms die de kiter probeerden in leven te houden. Dus volledige wipe voor de vrolijke vrienden en 130 andere mensen klaar om KB over te nemen helaas waren we niet dicht bijgenoeg om the charmspammen en ging de claim naar een JP HNM shell deze maakte korte met KB en met 20 minuten was het gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
niet zo heel veel gedaan. Nog een avondje gefarmed voor 120k gil.
zaterdagavond effe in een uurtje 3-3 gedaan. Ik als whm34 en een vriend als thf50, was erg simpel.
Gisteren begonnen aan 4-3. Eerst met z'n tweeen tot aan davoi. Op weg naar davoi kwamen we toevallig 2 whm's tegen die ook 4-3 aan het doen waren. Effe geteamed en dat bleek maar goed te zijn ook. Die orcish troopers / foot soldiers zijn wel erg sterk. Continue 2 whm's active nodig (de 3de lag vrij snel dood door een domme actie van hemzelf).
Toen naar Castle Osnogwat. 1 van die whm's was even geswitche van job (42thf).
2 thf's en 2 whm's en ook dat was een peuleschilletje.

Vanavond het laatste deeltje weer met z'n 2-en en dan ben ik eindelijk rank 5....
kan niet wachten tot het zover is :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Zodra je rank5 hebt behaald zul je nooit meer zonder willen!

Gisteren "gewiped" tegen Fafnir vanwege server disconnect ; ;.(hetgeen wat nog ingelogd kon blijven)

We zagen de members bij bosjes disconnecten. Ik lag er ook vrij snel uit en ik zag alleen nog onze pld het ding in de rondte kiten :/.
Toen we genoeg members weer up and running hadden had een andere ls hem al overgenomen. Beetje dubieus aangezien je volgens ongeschreven regels alleen bij een volledige wipe de claim overneemt :( en er wel constant members aan het inloggen waren.

Ach ja c'est la vie. Het was toch Nidhogg niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
is dat zo XxKr0n3xX? dat je nooit meer zonder wil?
ik zat me af te vragen hoeveel dat dat nou werkelijk gebruikt wordt (hoewel, geef maar geen antwoord: dat teleporten is ook een dure bezigheid + je moet dan alsnog een stuk lopen hahahaha)

mijn HP staat al maanden in jeuno (sinds ik warp heb), ik wil niet weten hoeveel ik al aan teleports uitgegeven heb, kan niet wachten tot mijn whm level 36 is en ik dat eens terug kan gaan verdienen hahaha

Gisteren trouwens ook Dodo verslagen, en een dodo-skin gekregen, wel leuk, maar voor een level 50 thief en level 34whm een zware opgave, zeker met wat extra agro :/ maar goed het is gelukt. Helaas moeten we nu nog 2 NM's gaan campen om die dod-skin te kunnen gebruiken (levert uteindelijk een item op wat zo'n 800k waard is)

inderdaad trouwens wel lomp, dat ze fafnir gewoon overnemen terwijl jullie nog aan het strugglen en hergroeperen zijn :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Dat item is dus de brown belt. hiervoor moet je eerst de purple belt quest gedaan hebben waarbij je de 2 NM-rams in la theine Plateau en Konschtat Highlands moet killen.
Voor de brown belt moet je er 3 killen, waaronder Morbolger welke een 24hour pop heeft.
Om deze beide quests te openen heb je ook nog een behoorlijk hoge norg-fame nodig.
(als je nin-scroll-quests gedaan hebt, dan heb je meer dan voldoende fame).

Ik weet dit omdat ikzelf MNK ben, en ben nu ook bezig met doe brown-belt-quest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn geval valt het nog echt mee hoeveel gebruik ik maakt van de airships. Zo nu en dan pak ik er wel een van Jeuno naar bijvoorbeeld Windurst maar dat doe ik nou niet echt vaak. Maar dit komt natuurlijk ook omdat ik een WHM ben en vaker een teleport pakt dan een airship.

Dit weekend, naar mijn smaak wel ok. Had het liever allemaal wat sneller gezien. Vrijdag avond heb ik de AF hat gehaald, na eerst vier uur killen tot iedereen in mijn party de sleutel had en daarna naar Banish. Gate 2. Mijn hemel wat een ramp was dat, een paar keer moeten escapen en niemand wou ons helpen. Even later heb ik mijn ongeluk in mijn linkshell te horen laten brengen en toen besloten er een paar te komen helpen. Voelden me vrij ongemakkelijk erbij maar er kwamen wel gelijk drie hogere levels om die gate te openen. Ik naar binnen rennen zie ik gelijk die coffer staan maar er stond iemand naast. Ik ren er naar toe ik pop mijn invis uit en ik open die coffer. Begint die gastje tegen mij te schreeuwen dat het zijn coffer was en dat ik een trut eerste klas was en nog wat loze bedreigingen. Die gast stond er meer dan 30 seconden naast en had hem allang kunnen poppen. Maar ik heb mijn cap erbij.

Zaterdag middag een party gevonden die LB2 ging doen. Ging allemaal prima en ik ben ondertussen level 57. Ook al de broek AF gedaan in Crawlers Nest wat helemaal naar behoren ging en ik mag dus over 10k aan XP beginnen aan die AF3 en daarna de laatste AF. Ik hoop hier binnen een weekje mee klaar te zijn maar ik ben bang dat dit iets langer gaat duren. Als ik eindelijk level 60 ben ga ik Lavena echt op een pauze zetten en ga ik wat craft skills omhoog pompen en wat geld verdienen voor spells in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Rank 5 geeft je de airship pass. Geloof me, je wil niet meer zonder. ^_^

Uitspattingen van gister-avond (te lui om te vertalen, jullie kennen als het goed is allemaal Engels lezen, dus dat maakt niet uit):

---

Bastok storyline continued.

We pulled together 12 people for this one. First we made our way to Altepa Desert, kept clearing the area for fun while waiting for 2 members. I went as Paladin for the first part (main tank was a bit late due to some festival), gawd, so long since I was tank, good reminder about how much fun I had as a Paladin. Got to pick it up soon again. White suits of arms fit me well. We stomped through the 2 Manticores fast, so onwards, back to Bastok.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_01.jpg

This was one of the funniest cut-scenes I have yet seen in the game. I won't give anything away though.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_02.jpg

One word. Rawr. \ ( ' . ' ) /

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_03.jpg

Norg was next. I think I did mention in a previous log that S-E liked to make it's customers run around didn't I? Well, they do again this time as well. Teleport for the win. And again, the Blessed Gear isn't mine (except for the pants), working my way up there.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_04.jpg

More running to a sunny... errr... ...beach, yeah, that's it, a nice, warm beach. Or hot tub, whichever you like best. This is Ifrit's Cauldron by the way.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_05.jpg

After another visit to Norg, it's back to Bastok. Once again, rawr. Mission complete, 40k in the bag, onwards to Rank 8 guys.

In a completely unrelated note:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_053005_06.jpg

One thing I can say about that. {That's too bad}. Alchemy doesn't work good with fishing anymore (which dinged 90.9 last night as well ^_^ ) so I picked up cooking. A lot cheaper then Alchemy as well, which is never bad.

And on a non-FF-XI related, got some new toys for the ever-growing collection.

Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/01/i/04/20/f5/d9_1_b.JPG

Apeface...

Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/03/i/04/21/0f/fb_1_b.JPG

...and Brawn. Yes, I am a total "Transformers: Generation One" nutcase.

---

Fun fun.

edit: foutje in fishing skill...

[ Voor 3% gewijzigd door Neelon op 30-05-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:05:
is dat zo XxKr0n3xX? dat je nooit meer zonder wil?
ik zat me af te vragen hoeveel dat dat nou werkelijk gebruikt wordt (hoewel, geef maar geen antwoord: dat teleporten is ook een dure bezigheid + je moet dan alsnog een stuk lopen hahahaha)

mijn HP staat al maanden in jeuno (sinds ik warp heb), ik wil niet weten hoeveel ik al aan teleports uitgegeven heb,
Aangezien teleport prijzen ook super naar boven schieten zit ik niet altijd op een teleport naar BIJNA bastok windurst of sandoria te wachten vanaf dem,holla en mea is het alsnog 7 minuten chocoboen ofzo. Dan stap ik liever even op het airship en wacht ik even en sta ik meteen in de stad zelf.

Ja dat van faffy is jammer maar niet onoverkomelijk. De ls die hem over heeft genomen zijn vaker tegen hem gewiped dan dat ze van hem gewonnen hebben :) dus het maakt niet zoveel uit,

12 mensen Neelon for die missie? Was makkie zeker :).
Wij waren met zijn drieen. Lizardje sleepen barfire up en stoneskin etc en meppen maar hij is wel geexplodeerd maar dat deed ons niet zoveel :) Lizard was helemaal piece of cake. Had problematisch geweest als hij balefull gaze gebruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
XxKr0n3xX schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:42:
[...]

Aangezien teleport prijzen ook super naar boven schieten zit ik niet altijd op een teleport naar BIJNA bastok windurst of sandoria te wachten vanaf dem,holla en mea is het alsnog 7 minuten chocoboen ofzo. Dan stap ik liever even op het airship en wacht ik even en sta ik meteen in de stad zelf.

Ja dat van faffy is jammer maar niet onoverkomelijk. De ls die hem over heeft genomen zijn vaker tegen hem gewiped dan dat ze van hem gewonnen hebben :) dus het maakt niet zoveel uit,

12 mensen Neelon for die missie? Was makkie zeker :).
Wij waren met zijn drieen. Lizardje sleepen barfire up en stoneskin etc en meppen maar hij is wel geexplodeerd maar dat deed ons niet zoveel :) Lizard was helemaal piece of cake. Had problematisch geweest als hij balefull gaze gebruikt had.
Was ook een makkie. We hadden 12 man die de missie nodig hadden. Gevechten waren binnen en minuut gepiept. Light skillchain, en bats, al 3/4 van de HP verdwenen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
grr ik moet alleen nog magicite Oztroja voor mijn airship pass maar niemand wil mij helpen >_<

vermoeiend maar ik krijg mijn pass nog wel. Ben eindelijk met craften begonnen en ben nu lvl 33 in cooking. Ik denk erover om leathercraft ook te gaan doen maar ik weet t nog neit zeker.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Oztroja heb ik dus gister gedaan, die stelt op zich niet zoveel voor. Alleen die yaghudo's linken in bosjes, dus je hebt wel 2 sterke 'tanks' nodig en 2 whm's (level 30 is voldoende voor die whm's)

Ik geloof dat jij niet op cerberus zat wel? zo ja, give me a howl

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Biobakker schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:08:
grr ik moet alleen nog magicite Oztroja voor mijn airship pass maar niemand wil mij helpen >_<

vermoeiend maar ik krijg mijn pass nog wel. Ben eindelijk met craften begonnen en ben nu lvl 33 in cooking. Ik denk erover om leathercraft ook te gaan doen maar ik weet t nog neit zeker.
Yags zijn "sight only" de bats binnen Castle Oztroja zouden je kunnen aggroen zonder sneak maar die zitten maar op 2 punten en niet dicht bij de kamer waar je moet zijn voor je laatste magicite.
Het enige probleem is bij de deur die je moet openen door de torch aan te steken dit vereist gewoon weg timing dat ze niet omdraaien als ze je raken terwijl je de cutscene probeert te starten van de deur dan wordt je event geskipped en meppen ze je dood.

Het is een beetje een kwestie van geluk en timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
heb net mijn laatste magicite gehaald :D (thanks RML) nu lekker verder met cooking lvlven zonder elke keer zo lang te doen als ik een party invite krijg :D

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hmmm. en de mijne is niet doorgegaan omdat mijn thf ziek was (griep)
ergens later deze week dus.

Heb maar effe wat andere mensen vooruit geholpen en mijn fishing naar level 2 gebracht. Wat moet je ongelooflijk veel vis vangen om wat omhoog te gaan zeg... yay

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Fafnir weer geclaimed dit keer niet gewiped :)

Hij was niet lief voor ons:

Hrotti
crappy zwaardje
2 x fire crystal mjah...
Neptunal Abjuration:hd om hecatomb cap te uncursen niet je van het.
2 x Dragon Talon crafting >.>

Behemoth popte paars en werd door een jp HNMLS bestreden.

GFY Mana-use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Gisteravond eens lekker in de catacomben van Ranperre skeletons in elkaar geslagen, met als resultaat leveltje 72. Nog 3 te gaan :)

Ik moet zeggen dat het nu een stuk sneller gaat nu het wat begint uit te dunnen met LFG mensen. Vaak met 5 minuten al een party. Nu nog een keer die vervloekte ZM8 halen en dan kan ik ook eens naar sky. 6 pogingen en counting :(

[ Voor 16% gewijzigd door Major Carnage op 31-05-2005 12:31 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Major Carnage schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:28:
Gisteravond eens lekker in de catacomben van Ranperre skeletons in elkaar geslagen, met als resultaat leveltje 72. Nog 3 te gaan :)

Ik moet zeggen dat het nu een stuk sneller gaat nu het wat begint uit te dunnen met LFG mensen. Vaak met 5 minuten al een party. Nu nog een keer die vervloekte ZM8 halen en dan kan ik ook eens naar sky. 6 pogingen en counting :(
Hoe kun je ZM8 6 keer verliezen? Met wat voor setup gaan jullie naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nou gisteren gevist en gekookt. Het vissen levelt gewoon zo langzaam, dat is echt niet normaal. Heb gewoon 3 1/2 stack lugworms erdoor gejaagd voor een paar keer 0.1 erbij (dus nog steeds geen level)

toen maar even snel gaan koken een leveltje erbij, dat ging goed. Geen zin meer in te craften. Dus op naar Dem. Een tremor ram gekilled voor 2 horns en 3 skins en naar de dunes om mijn boomerang nog maar eens te levelen. Die is nu van 37 --> 44 gegaan...
ik ga denk ik tot 50 en dan ga ik nog maar eens farmen in North Gustaberg, kijken of die 13 levels erbij wat uitmaken :)
(ow ja, nog effe snel fishing tunic en mitts gekocht, de legs en feet waren niet te koop)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:40:
nou gisteren gevist en gekookt. Het vissen levelt gewoon zo langzaam, dat is echt niet normaal. Heb gewoon 3 1/2 stack lugworms erdoor gejaagd voor een paar keer 0.1 erbij (dus nog steeds geen level)

toen maar even snel gaan koken een leveltje erbij, dat ging goed. Geen zin meer in te craften. Dus op naar Dem. Een tremor ram gekilled voor 2 horns en 3 skins en naar de dunes om mijn boomerang nog maar eens te levelen. Die is nu van 37 --> 44 gegaan...
ik ga denk ik tot 50 en dan ga ik nog maar eens farmen in North Gustaberg, kijken of die 13 levels erbij wat uitmaken :)
(ow ja, nog effe snel fishing tunic en mitts gekocht, de legs en feet waren niet te koop)
Vissen levelen gaat gewoon langzaam, ik kan gerust een weekend doen zonder een enkele skill-up (en dan heb ik toch 150+ squid gevangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Obtained: Duelist's Boots

Was crazy gisteren in Die&Lag-namis maar wel de lot op Duelist's Boots gewonnen. Magic Atk gecombineerd met Moldavite Earring is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nog een beetje gevist de laatste tijd. Natuurlijk is al die gil al weer uitgegeven.
Ik heb wel de laatste dagen dat ik niets vang. Echt iritant. Soms wel 10 keer achter elkaar.

Ik ga binnenkort toch maar weer eens lvllen in Yhoater en die andere (niet vergeten een map te kopen!). Dan even tot lvl 36 brengen en we kunnen in iedergeval warpen. Daarnaast ook nog de tele scrolls halen en misschien daar gil mee verdienen.

Hoe wordt dat trouwens gedaan? Ik bedoel, wanneer wordt er betaald e.d.
Wil niet dat er iemand vandoor gaat voordat ik gil heb gezien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ah NielsOveres, ik vroeg me al af waar je was ;) j/k

welk level vissen ben je nu? en welk level whm?
warp heb je al op level 34 (17 blm spell) :)

Teleporten --> meeste mensen zullen uit zichzlef aan bieden te traden, doen ze dat niet kun je erom vragen of zelf een trade aanbieden :)
holla, dam and mea zijn gewoonlijk 500 gil, hoewel er vaak ook 1000 of zelfs meer wordt gegeven

* 6K was gisteren zo slim om een teleport te vragen: "{Teleport-Dem} {Can I have it?} {reward} 1000k" waar ik natuurlijk 1000 gil of 1k bedoelde...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 10:37
Misschien een beetje uit het gaande gesprek, maar hebben jullie Chains Of Promathia kunnen vinden in Nederland ergens anders dan op Mensys.nl? En waar hij ook niet duurder is als €45?
Alvast bedankt want ik zoek hem, maar 20 dollar shipping en 20 dollar invoerrechten zie ik niet zitten :9

[ Voor 8% gewijzigd door Valigarmanda op 02-06-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ik heb geen idee waar je die los kan kopen. Hij zat bij mij in het complete pakket voor 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
6k miste me? :)

Soms gebeurt er gewoon te weinig om mede te delen, dus dan post ik niet veel.

Gisteren heb ik nog even gePTed met een beginner in Saruta.
Hij lvl 8 en ik lvl 7 met Tebanaba.
Ging meer om de gezelligheid dan om de exp.
Dus heb ik weer iemand op mijn friendslist erbij.

Hij wilde wel zo snel mogelijk naar de Dunes toe om daar te gaan lvllen, maar sloeg mijn aanbod om Arunia van stal te halen toch af. Dus zijn maar lekker wat sterkere mobs gaan aanpakken.
Hij was overigens een RDM, dus kon ook healen. Ik heb hem ook nog geleerd hoe je macro's maakt, dus dat ging ook wel goed.
Af en toe eens om een cure gevraagd omdat ik natuurlijk ook provoke gebruikte, dus ging op zich wel goed. Hij leert het wel }) .

Ik ga binnenkort de laatste spells voor Arunia kopen en dan weer lvllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
NielsOveres schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:23:
6k miste me? :)

Hij wilde wel zo snel mogelijk naar de Dunes toe om daar te gaan lvllen..
Maar wat ben ik altijd blij als ik uit de dunes weg ben :P

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
anders ik wel... pfff... maar ik zit nog liever in de dunes dan in QuFim, dat is echt het ergste !

miste me.... tja... eigenlijk wel, want ik zag dat je in R.O.S.E. online aan het posten was :)

gisteren weer 4 leveltjes bij mijn boomerang erbij
4 tremor rams voor de fun afgemaakt (17 skins en 6 horns)

toen om half 12 begonnen aan het laatste deel van 4-3 (beaudeaux part) maar na 3 keer doodgegaan te zijn en op het randje van downlevel te staan heb ik het maar opgegeven (we waren maar met z'n 2-en en zelfs hij (level 50) kreeg agro)

maareh niels, welk level vissen en whm ben je nu?

[ Voor 10% gewijzigd door 6K op 02-06-2005 10:21 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
LOL Guivre >.>

Onderweg naar Cape Terrigan om daar naar een schildpad te kijken die paars popte uiteindelijk Guivre tegen gekomen die mij wel een lekker hapje vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130868

Ik heb een vraagje over het gebruik van epassporte.

Ik heb FFXI 6maanden terug gespeeld en ben na dat ik mijn pc had geformateerd mijn login gegevens kwijt geraakt... En sindsdien betaal ik voor niks elke maand 10euro omdat ik geen antwoord krijg van playonline wil de postbank het niet blokkeren.. Maarja ik vroeg me dus af of je met i-bankeren geld kan overmaken naar epassporte en of dit iets extra's kost? Zo had ik ook ergens gelezen dat je per maand 8dollar moet betalen voor die kaart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ohw ja! Helemaal vergeten.
Arunia is nu lvl 30 en heeft lvl 9 fishing als ik het goed heb.

Denk dat ik gewoon weer lekker ga lvllen aangezien mijn equipment alweer redelijk up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Ik zit te twijfelen of ik geld zal gaan sparen voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/venerer.JPG

Misschien dat ik er 2 kan equippen dan ben ik wel voorlopig van mijn acc probleem af. Ze kosten maar 120k op phoenix maar dan heb ik geen ring slot meer voor een str+ ring. Misschien dat ik er 1 neem en dan nog een str ring ernaast.

Ik wou dat ik genoeg geld had voor een snipers ring of een woodworkers ring :( (allebei 600k) dat met sushi of jack o lanterns en dan is het acc. probleem toch wel goed gecompenseerd.

Misschien dat ik binnenkort Samurai of Dark Knight maar ga halen en die ga levelen.

Verder gaat cooking voorspoedig, het is is echt niet moelijk te levelen als je maar niet blind een guide volgt maar een beetje kijkt wat de kosten en return zijn :) Vandaag cooking vl 50 gehaald en ik moet binnenkort maar eens genoeg guild points bij elkaar sparen voor Raw fish handeling. Kan ik tenminste zelf sushi gaan maken.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ik wil hier ook even kwijt wat ik op allakhazam heb gepost (hier: http://ffxi.allakhazam.co...4&mid=1117666051192167717), dus voor degenen die niet willen klikken, hier mijn 2 posts in mijn threadje daar..
WAR45/THF22.. Why have I been lfp for over 3 days now without a single invite? And if I did get an invite, it was quickly followed with a /t "please sub nin" or /t "You're the main tank".

People are telling me to level ninja, but I don't want to, I hate ninja's except on Rangers and Thieves, and as a mainjob they're outstanding too..

I'm getting kind of frustrated now, it's been a complete bitch to level thief on my server (gilgamesh) and nobody is willing to show me love for having WAR/THF, until I get into a party as a DD (where are you :() and they see how much ass I can kick with SA+Sturmwind. Unfortunately I'm not american so I can't exp with those people for too long during weekdays, which results in me getting behind and having to wait for others to give me a shot.

Damn, I really love WAR/THF, just wish more people would see how much sexier than /NIN I can be, I wish those /nin people would run out of money for shihei very soon so all those @#%^ WAR/NINs would disappear and I'm getting all the loving again.

Anyone else feeling the same?
The reason i started to hate ninja is because they made my pld leveling career a complete waste of time, I gave up after level 21 because it had always be the ninja that had to tank, and I just had to pat the mob on the back with my sword asking him if I could please do some damage to him. After that, I decided I never want to tank anymore unless it's for friends who need the 2-3 dragon anytime soon and only then I'll try to get PLD to 25 as soon as possible. Apart from that, I'm already having a hard time with gil, farming or not, and I'm surely not gonna wrap myself in gil and let the mob take whatever he wants for 3 turns.

That said, I'm seriously considering retiring from warrior until the whole war/nin hype is over after getting 1 party invite today that didn't get further than 3 people because once the RDM that was coming had to help his ls out, the rest that were on their way didn't want to come anymore either. I'm sick of having to wait 4 days for an invite, it's probably my server, because I've seen a lot of people getting very little to no invites lately (blackmages and even whitemages). It seems lately that if you don't have ninja subbed, you don't count anymore.. Hell I even saw a BST/NIN today.

If I don't hit 50 before sunday, I'm gonna retire for real until the hype is over, and going fulltime BST/WAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 16:35
Biobakker schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:01:

Misschien dat ik er 2 kan equippen dan ben ik wel voorlopig van mijn acc probleem af. Ze kosten maar 120k op phoenix maar dan heb ik geen ring slot meer voor een str+ ring. Misschien dat ik er 1 neem en dan nog een str ring ernaast.
Je kan er geen twee equippen want het is rare. :/
Als melee wordt het van je verwacht dat je tenminste sniper + venerer hebt, en liefst twee snipers. Zijn bijna endgame ringen, rond level 40-ish is er geen probleem, maar eens 50-60 is er geen excuus om ze niet te hebben, imho.

RDM en BLM moeten alle staves hebben, DD moet snipers + haubergeon hebben, THF moet pin+boots en snipers hebben. Dit alles natuurlijk in principe, ik weet dat ik, en anderen met me dit gewoon verwachten op 50 en 60+. sniper+venerer = ok imho btw ;)
Zoals gezegd, rond 40-ish kan je chillen en zijn die dingen nog niet zo uber nodig.

Wou wel eens dat mensen wat betere camp plaatsen bezochten, kregen op processionaires in boyahda tree chains van 200-230-250. Ik en sam misten like hell, zelfs met sushi (Waarop ik dan weer voor 0'en hitte). WTF doen we dan daar ipv bv cape terrigan (want onzozo zat vol) ? :?

Moet het er mee eens zijn dat mensen gewoon veel te hard op hoge cijfers focussen, en door sushi kan je gaan xp'en op mobs die nog net dat ietsje meer uit je bereik liggen. VT en lage IT's chainen ownt mbos vechten met een base xp van 200 of meer. >_>
Ik wil hier ook even kwijt wat ik op allakhazam heb gepost (hier: http://ffxi.allakhazam.co...p;mid=1117666051192167717), dus voor degenen die niet willen klikken, hier mijn 2 posts in mijn threadje daar..
Een goede lowlevel nin zal 6 shadows blinken en dan mss nog wat, maar kan voor de rest niet zo veel verdragen. Dat een PLD niet (meteen) mag tanken bij een NIN is gewoon logisch, veel efficienter om 6 of meer keer niet geraakt te worden dan te moeten gecured worden. Wie huilt er hier in godsnaam over? NIN's tanken mandies in kazham toch ook meestal niet?
WAR/NIN wordt wel te snel heilig verklaard, daar is een punt. WAR/MNK met greataxe is een betere tank (prob de beste tank van 1-37, alhoewel WAR/NIN close is 24-37) en WAR/THF is een veel betere DD'er.

Wat dan weer wel waar is, is dat WAR/NIN zo rond 50 (48 Viking axes, 50 dual wield 2, 55 rampage) gewoon zowat het beste is. Delen slaag uit en kan het evengoed verdragen, pakken snel tp en doen heel veel pijn met rampage. (op 60 is je /THF weer vergelijkbaar met raging rush)
Ninja is gewoon een goeie tankjob, en er zijn drie jobs die het goed kunnen subben voor pt play : WAR, THF en RNG. WAR is enorm veelzijdig, en is zeer gebaat met zowel /NIN als /THF, afhangende van de situatie. Je zult meer invites krijgen, op 50 en hoger beter zijn dan je kan zijn als /THF, niet te vergeten veelzijdiger zijn, en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je NIN levellen mss gewoon leuk zou vinden.

Nu iets dat wat leuker is, samen met LS arunia geholpen met missie voor R4, zal hem snel nog wel helpen voor airship acces, mss kan ik je mee oppikken voor oztroja.

Morgen kijken of ik wat screens kan neergooien. Sorry voor de ietwat lange rant, denk dat ik uitgeluld ben en nu wel kan slapen. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Baha! :*) dat wilde ik net ook gaan vertellen! :D

Zoals Baha dus al vertelde, zijn we met de LS op stap geweest om voor mij Rank 4 te gaan halen in Delkfutt Tower. Natuurlijk is mijn nation San d'Oria en zat ik op dat moment in Windurst. Baha wilde mij wel helpen om de missie te doen. Het was de bedoeling dat hij in z'n eentje de NM e.d. te lijf ging. (meer uitleg hierna)
Gelukkig kon ik van een LS-genoot een tele-Holla krijgen en van daaruit een imho goedkope Chocobo (200 gil) naar San d'Oria. In mijn nation aangekomen, ben ik meteen naar de guard gerent welke mij de missie nog niet kon geven. Dus heb ik 2 stacks Earth Crystals (1000 gil in AH) gekocht en deze aan hem gegeven. Mijn ranking points waren daarna redelijk gemaxed, dus dat zat wel goed. Daarna meteen de guard lastig gevallen voor de Mission.
Eerst moest ik nog in Chateau (insert moeilijke naam here) met Halvert (zeg ik het zo goed?) praten waarna ik doorgestuurd werd naar onze enige eigen King ;) .
Die stuurde me weer op pad naar Jeuno. Dit stukje heb ik met Chocobo gelopen en hier was ik redelijk snel doorheen.
In Jeuno aangekomen dacht ik nog even de Delkfutt Tower map te gaan halen, maar waarschijnlijk was mijn fame nog niet hoog genoeg. Op dat moment kwamen er ineens een groot aantal LS members die ook mee wilden gaan. (Die zaten in Khazam, dus zijn we maar vast Delkfutt in gegaan)
Eventjes gewacht op Baha en we gingen erop uit.
Bij de eerste trap in Delkfutt hebben we gewacht op de andere members (3 in totaal) en nog eventjes wat te drinken ingeslagen (ging een lange tijd duren voor de mission).
Toen zij aangekomen waren zijn we direct door gelopen onder leiding van Baha die de route wist (had Allakazam wel open staan op mijn andere pc, maar zonder map kom ik niet ver).
Na lang gewandeld te hebben en vele malen Sneak + Invisible gecast te hebben en ook nog een aantal keren geaggroed te zijn omdat mijn Sneak sneaky afgelopen was en mijn Invisible ook nog eens een aantal keer, kwamen we aan op de 10e verdieping.
De NM was er op dat moment nog eventjes niet. Misschien naar de little NMs room ofzo.
Niet al te lang daarna, kwam hij toch uiteindelijk te voorschijn en zoals ik het zag. Kon zo'n beetje iedereen daar aanwezig deze NM op z'n knieëen krijgen (behalve ik natuurlijk :X ),
Na de NM heb ik een Delkfutt key bemachtigd en kon ik naar beneden met de lift.
Beneden aangekomen snapte ik waarom die missie zo lang zou duren. (Heb je die trap daar wel eens gezien!?!! |:( )
Een LS-member is mee geweest naar beneden (terwijl de rest nog lekker eventjes de boven verdieping heeft leeg gemaakt en nog een tweede keer de NM, misschien zelfs 3 keer, maar dat weet ik dus niet zeker) om daar ook nog eventjes de verdieping leeg te maken zodat ik geen aggro zou krijgen. Na het gesprek met onze ambassadeur in Jeuno zijn we snel weer van beneden vertrokken. Boven aangekomen was het gevecht met de NM nog bezig en deze ging al snel neer.

Uiteindelijk zijn met een Escape spel weer buiten uit gekomen en zijn we weer naar Jeuno gerent.
De laatste gesprekken met de ambassadeur verliepen redelijk vlot en kreeg toen mijn Rank 4.

Zo, dit was om een kort verhaal lang te maken. })

Dus Baha, nogmaals bedankt voor de hulp, ik ben ook zeer benieuwd naar de screens. 8)

Ik hoop dat ik binnenkort tijd heb om die Rank 5 missie te doen, maar het weekend zal niks worden. (vriendin O-) )
Ik heb nog even op Allakhazam gekeken en gelukkig hoef ik voor Rank 5 nog maar één missie te doen. (scheelt toch wel erg veel loop tijd.)
Heel misschien kan ik deze missie wel in delen doen, dus dat Beadeaux een keer doen en de rest. Ach, we zien wel. Als het lekker gaat dan gaan we in één rits door. >:)

In iedergeval nogmaals bedankt voor gisteren en alvast bedankt voor de Rank 5 missie. Wie weet kan het weer zo gezellig worden! Was lekker spontaan allemaal.

Ik zie net dat ik voor Rank 5 ook nog een membership nodig heb in de Trade ring, maar zo te zien is dit maar een korte quest. Die zal ik binnenkort wel eventjes doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 03-06-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Rank 5 is in vergelijking met rank 4 een eitje, om de NM van Beaudeaux te killen wil je wel een highlevel voor bij je hebben, en iemand die de weg door Oztroja weet (en sneak/invis).

@ Baha, nog even op dat pld vs nin verhaal in te gaan. Als ik als PLD speel en er komt een NIN in een party die gaat tanken, heb ik het gevoel dat ik er voor jan lul bij sta, ik wil namelijk mijn job doen en dat is in dat geval tanken en niet een beetje minimale damage uitvoeren. Het argument dat veel mensen met een ninja tank meebrengen is het cure verhaal. Wat moet een WHM dan doen, een beetje uit z'n neus vreten en enfeeblen? Schop dan de WHM uit de party en neem een RDM.

Als je een goede PLD tank hebt (en die zijn er zat, alleen je ziet ze niet vanwege de overkill aan ninjatanks) dan hoeft je WHM alleen de PLD bij te staan met het bijhouden van zijn health, want dan loopt de mob niet weg en gaat niet op een ander inhakken.

Er zijn maar weinig ninja tanks die ik hate heb zien behouden na een SA+Sturmwind van mijn kant, de WHM moet mij regelmatig weer Cure II'/III'en wat weer aggro risico met zich meebrengt en het feest laat beginnen. Met een PLD tank hoef ik niet te roepen dat ze ff moeten wachten met provoke omdat ik SA+Sturmwind los ga laten omdat ik in de meeste gevallen er van uit kan gaan dat ze een hatebuffer hebben opgebouwd waar ik ze moeilijk uit kan krijgen.

Vanmorgen om half 5 wakker geworden, en klaar wakker dus maar LFP gegaan, invite gehad en naar Quicksand Caves gegaan, alwaar ik tot 300 tnl ben gekomen ipv. 6000, mooi was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Biobakker schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:01:

[afbeelding]

Ik wou dat ik genoeg geld had voor een snipers ring of een woodworkers ring :( (allebei 600k) dat met sushi of jack o lanterns en dan is het acc. probleem toch wel goed gecompenseerd.
Veel DDs lopen rond met een venerer / sniper / haubergeon combinatie. Dit geeft vaak wel voldoende accuracy als je het juiste voedsel blijft gebruiken. Het probleem met sniper's rings is dat de drop rate van het hoofdingredient (Archer's Ring) echt treurig is en veelal volledige gecamped wordt door gilsellers die de prijzen hiervan volledige opdrijven. Het is namelijk bekend dat iedere DD 50+ ze moet hebben om nog enigszins de monsters te kunnen raken.

Een haubergeon / hauberk is weer net een ander verhaal het hoofdingredient Damascus Ingot dropt alleen van bepaalde HNMs en BCNM en KSNM gevechten en is vrij zeldzaam. Vaak is de Damascus ingot ook duurder dan een Haubergeon zelf vanwege de kans op een HQ Haubergeon. De volgende versie van de Haubergeon is de Hauberk deze kan 10 levels na de Haubergeon gedragen worden en heeft als hoofdingredient (je raad het al) een Haubergeon!

50+ krijgen de monsters in ene een evasion boost en worden ze voor slechter ge-equipped DDs moeilijker om te raken. Zo rond de 70 egaliseert dit weer omdat dan het gros van je vijanden VT en laag IT zijn (IT Low eva low def) en geen IT+++ meer op dat moment focussen DDs zich weer op STR en ATK omdat dan de tijdsduur van de gevechten weer gaat tellen.
Baha schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 04:44:
[...]

Je kan er geen twee equippen want het is rare. :/
Als melee wordt het van je verwacht dat je tenminste sniper + venerer hebt, en liefst twee snipers. Zijn bijna endgame ringen, rond level 40-ish is er geen probleem, maar eens 50-60 is er geen excuus om ze niet te hebben, imho
Inderdaad deze equipment is hét gene wat je als DD moet hebben. Het is gewoon een van die vanuit verwachtingspatronen gecreeerde ongeschreven regels .
RDM en BLM moeten alle staves hebben
Eep, voor een RDM is Dark,Ice en Light totaan 65 wel voldoende veel bursts geschieden toch op basis van Ice en de extra elemental magic skill up van de Ice staff komt dan goed van pas. De lightstaff voor parties waar je de main healer bent en voor je convert macro, de dark staff voor je sleeps en MP regen while healing +10. De andere staves zijn niet echt nodig maar als je het geld kan missen het wel waard. BLM ben ik met je eens omdat die voor ieder element 10% minder geresist zullen worden.
DD moet snipers + haubergeon hebben
Ja helemaal mee eens.
THF moet pin+boots en snipers hebben.
Niet echt snipers, thfs dex lost het accuracy probleem voor een groot deel op. Als thf wil je jezelf focussen op hoge Dex stats voor krachtige SATA's en criticals.
Dit alles natuurlijk in principe, ik weet dat ik, en anderen met me dit gewoon verwachten op 50 en 60+. sniper+venerer = ok imho btw ;)
Mjah Ik ben het met je eens mages moeten hun spells upgraden en hebben een klein beetje vrijbrief wat betreft laatste body armour met hoge def maar dit geld moeten ze wel in spells investeren. Voor DDs telt eigenlijk alleen die heilige drie eenheid snipers ring,snipers ring,haubergeon. In het geval van DRG is het niet zo erg omdat DRG schijnbaar hoge natural accuracy hebben.
Zoals gezegd, rond 40-ish kan je chillen en zijn die dingen nog niet zo uber nodig.
Yep this man speaks the truth!. Rond de 50 zou ik overigens wel stoppen met levellen en even een paar avonden investeren in het farmen,minen en vissen om deze gear te bemachtigen. Zeg nou zelf 2 ringen voor 600k-1m per stuk die je voor 8 DD/Melee georienteerde jobs en 35 levels per job kunt gebruiken dat is goede value voor je muntekes.
Wou wel eens dat mensen wat betere camp plaatsen bezochten, kregen op processionaires in boyahda tree chains van 200-230-250. Ik en sam misten like hell, zelfs met sushi (Waarop ik dan weer voor 0'en hitte). WTF doen we dan daar ipv bv cape terrigan (want onzozo zat vol) ? :?
Welk level? 62+ kunnen al naar Bibiki Bay en Labyrinth of Onzozo is ook een mogelijkheid. Processionaires worden 63-65 aantrekkelijk en daarna overstappen op Darters & Steelshells totaan 67. Op 62-65 kun je prima in Bibikibay tegen Hobgoblin Martialists,Fascinators en Venerers vechten en deze suicide bomben ook heel veel waardoor je de chain 6 363exp vaaaaaak zult zien.
Moet het er mee eens zijn dat mensen gewoon veel te hard op hoge cijfers focussen, en door sushi kan je gaan xp'en op mobs die nog net dat ietsje meer uit je bereik liggen. VT en lage IT's chainen ownt mbos vechten met een base xp van 200 of meer. >_>
Jep helaas gaat het hele spel om nummertjes >.> en zien veel mensen de big picture niet. 4 x 150 en mp overhebben is beter dan 3 x 200xp en huge downtime.
Nin vs Pld verhaal
Ninja is momenteel een trend op alle servers het waait wel weer over. Ninja's hebben het lastiger om hate te houden en het is makkelijk om hard te zuigen als Nin. Een ninja zal in een high dmg pt moeilijker de hate houden dan een PLD dat kan. Veel mensen vragen zich serieus af of ninja wel hoort te tanken. Wat je ook vaak ziet is dat des te hoger je komt je altijd een ninja op een thf moet koppelen voor SATA hate control. Beetje vervelend allemaal maar het waait wel over maak je geen zorgen.

In sommige gevallen wil je een NIN in sommige gevallen wil je een PLD. Thats the way it is. Dit verschil is VS hnms helemaal merkbaar. Een NIN kan namelijk niet zo lekker kiten als een PLD dat kan he :).
Tjah als een whm liever een ninja tank heeft daar valt wat voor te zeggen. Een goede nin tank zal namelijk de whm alleen voor haste en status cures en zo af en toe een cure II of IIItje nodig hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Veel mensen vragen zich serieus af of ninja wel hoort te tanken.
Ik ben een van die mensen. Ik ben van mening dat een NIN heus wel kan tanken, maar vanwege de trend is het een pré dat NIN de primary tank role op zich nemen terwijl zij eigenlijk de melee enfeeblers zijn (kijk maar eens naar hun spells, blind etc). Ook vooral omdat rangers redelijk aan populariteit winnen gaat een NIN tank slecht werken omdat een ranger net zoals een blackmage triggerhappy hoort te zijn, en dus hate verliest aan de rangers/blm's. Ik ben en blijf van mening dat als je een specifieke job als mainjob neemt, je deze ook goed moet benutten. Als je een goede PLD hebt, dan kan een ranger zijn xbox/gun/bow als bij wijze van spreken een machine geweer gebruiken en de BLM kan erop los nuken, want dat wil je uiteindelijk. Je word geen BLM omdat je om de zoveel seconden een II spell los kan laten ipv III spells te nuken, maar om keiharde damage te doen.

Daarom wil ik graag PLD weer als #1 prioriteit tank terug zien, je hoeft je niet meer in te houden in je job, je kan gewoon "to the fullest extent" spelen zonder gezeik. Mensen komen er wel achter dat er een achterstand is aan propere kiters en melee's die hun werk goed doen als servers overbeladen zijn met ninja tanks die na een x aantal shadows het wel kunnen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Was op 62 die pt btw. :)

Keep in mind : Ik ben een THF, dus als ik met een NIN speel verliest die enkel hate aan een WS'ende RNG (en krijgt het 2 seconden erna terug op zich geplakt als ik de SC sluit :P ) of als een DRK/THF het idee krijgt om mid fight op iemand anders te SATA'en. >_>

PLD tank is veel meer zekerheid, en in veel gevallen ook gewoon beter, ben ik het mee eens. Een PLD heeft zo veel hate tools ter beschikking, en is een pak moeilijker om slecht mee te zijn, vanwege het feit dat een vrekkige NIN suckt, en een iet of wat vrekkige PLD nog doenbaar is.
Een van mijn vrienden (irl en ingame) is een PLD tank en ik laat liefst van al hem tanken, want ik weet dat hij goed is. Heb van 55-62 bijna exclusief met NIN's gepartied, en dat was leuk, maar ik ga heus niet huilen als er geen NIN in de PT zit. ;)
mattttt schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:14:
@ Baha, nog even op dat pld vs nin verhaal in te gaan. Als ik als PLD speel en er komt een NIN in een party die gaat tanken, heb ik het gevoel dat ik er voor jan lul bij sta, ik wil namelijk mijn job doen en dat is in dat geval tanken en niet een beetje minimale damage uitvoeren. Het argument dat veel mensen met een ninja tank meebrengen is het cure verhaal. Wat moet een WHM dan doen, een beetje uit z'n neus vreten en enfeeblen? Schop dan de WHM uit de party en neem een RDM.
NIN/WAR + PLD/WAR in zelfde pt is idioot +37, een NIN/WAR kan een backupvoker nodig hebben, maar dan best een WAR/whatever, aangezien die gewoon kan DD'en, in plaats er voor jan lul te staan. NIN inviten als er een PLD is +37 idioot, en daarvoor nog niet zo heel snugger vind ik, je wilt geen twee jobs die gefocussed zijn op tanken tegelijk.
XxKr0n3xX schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:48:
[...]
Eep, voor een RDM is Dark,Ice en Light totaan 65 wel voldoende veel bursts geschieden toch op basis van Ice en de extra elemental magic skill up van de Ice staff komt dan goed van pas. De lightstaff voor parties waar je de main healer bent en voor je convert macro, de dark staff voor je sleeps en MP regen while healing +10. De andere staves zijn niet echt nodig maar als je het geld kan missen het wel waard. BLM ben ik met je eens omdat die voor ieder element 10% minder geresist zullen worden.
Echt nodig 65+ waarschijnlijk ja, maar die wind staff van mn vriendin (waardoor haar Silence's wel constant landden ineens :o ) heeft haar gemotiveerd om alle staves te halen (waarmee ze te pas en te onpas pronkt ;) )
XxKr0n3xX schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:48:
[...]
Niet echt snipers, thfs dex lost het accuracy probleem voor een groot deel op. Als thf wil je jezelf focussen op hoge Dex stats voor krachtige SATA's en criticals.
Tot op een zeker punt is dit waar, maar zo rond 55 ben ik een sniper en een venerer moeten gaan kopen voor mijn macro voor tp gain. De DEX was niet voldoende meer, ik macro ongeveer 2+3+3+3 DEX voor 10+5+3+3 acc (belt, ring1, ring2 en gloves, denk dat je wel kan vermoeden welke gear dat is :)). Daarom mijn respect voor goeie RDM's, die lopen ook met 3 sets gear of meer rond. :Y)
mattttt schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:05:
[...]
Daarom wil ik graag PLD weer als #1 prioriteit tank terug zien, je hoeft je niet meer in te houden in je job, je kan gewoon "to the fullest extent" spelen zonder gezeik. Mensen komen er wel achter dat er een achterstand is aan propere kiters en melee's die hun werk goed doen als servers overbeladen zijn met ninja tanks die na een x aantal shadows het wel kunnen schudden.
Heb nog niet zoveel NIN tanks gezien 60-ish, PLD is een stuk talrijker. Maar : er zijn zo al te weinig tanks, en er zijn zo al te veel DD's. Het is toch logisch dat NIN's dat willen doen waar er te weinig van is? Ze kunnen het (in de meeste gevallen) en zijn als ze goed gespeeld worden even goed als PLD (op een andere manier). Ik heb al vaak met een PT van 5 man gezeten, zoekende naar een tank, ik ben dan blij dat NIN's tanken, want dan heb ik 3 of 4 mensen in mijn level range extra die misschien vrij zijn. Meer goeie tanks = win, welke job ze ook zijn. :)

ff testen of ik nog thumbnails moet maken :X
Ja dus :)
De R4 giant gisteren :
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/GIantthumb.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/Giant.jpg

Oudere screen, Valley of Sorrows, rond 59
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0028thumb.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/img_0028.jpg

Screen in Labyrint of Onzozo
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/onzozotoramathumbnail.jpg
http://i7.photobucket.com...BahaFFXI/onzozotorama.jpg

Mijn vriendin in haar RDM AF ;)
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/RDMAFthumb.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/RDMAF.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Baha op 03-06-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Baha schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:54:
Was op 62 die pt btw. :)

Echt nodig 65+ waarschijnlijk ja, maar die wind staff van mn vriendin (waardoor haar Silence's wel constant landden ineens :o ) heeft haar gemotiveerd om alle staves te halen (waarmee ze te pas en te onpas pronkt ;) )
Ik heb er 7 normaal en 1 hq (Pluto) een geresiste sleep betekend je ass gekicked krijgen in Dynamis.
Tot op een zeker punt is dit waar, maar zo rond 55 ben ik een sniper en een venerer moeten gaan kopen voor mijn macro voor tp gain. De DEX was niet voldoende meer, ik macro ongeveer 2+3+3+3 DEX voor 10+5+3+3 acc (belt, ring1, ring2 en gloves, denk dat je wel kan vermoeden welke gear dat is :)). Daarom mijn respect voor goeie RDM's, die lopen ook met 3 sets gear of meer rond. :Y)
53/60 slots gevuld met gear bij mij. Van errant tot v.c tot af tot int+ mnd+ en MP+ etc etc.
Hmm laat me raden.
Emps pin,leaping boots en dual fluorites? of Dual Defts? En Custom gloves?
Heb nog niet zoveel NIN tanks gezien 60-ish, PLD is een stuk talrijker. Maar : er zijn zo al te weinig tanks, en er zijn zo al te veel DD's. Het is toch logisch dat NIN's dat willen doen waar er te weinig van is? Ze kunnen het (in de meeste gevallen) en zijn als ze goed gespeeld worden even goed als PLD (op een andere manier). Ik heb al vaak met een PT van 5 man gezeten, zoekende naar een tank, ik ben dan blij dat NIN's tanken, want dan heb ik 3 of 4 mensen in mijn level range extra die misschien vrij zijn. Meer goeie tanks = win, welke job ze ook zijn. :)
PLD is goedkoper en makkelijker te unlocken dan NIN. Plus NIN kost constant geld das ook een reden dat velen het niet spelen of niet goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Close, gear die daar geswitcht wordt :

RK belt +1 > Life belt
AF gloves > Battle gloves (gebruik die sinds level 14 :*) )
Fluorite > Sniper
Fluorite > Venerer

^^

Heb accuracy gear, DEX gear, AGI gear (split up voor assasin) en evasion gear voor pullen. Dan nog ammo, ninja tools, food en backupwapens (die situationeel geswitched worden vb : Combat caster's boomerang +1, long boomerang en lightning bow). Mijn inventory is ook aardig vol als ik moet gaan xp'en. ^^; Eens mijn marksmanship gelevelled is ga ik nog racc gear moeten meenemen ook. Ik kan al mijn geswitchte gear niet meer op die 6 macrolijnen zetten, gaat grappig worden als ik voor elke set twee knoppen ga nodig hebben, 1 volle macro bar met enkel equip switches. :P

Nuja, mijn vriendin moet ook 4+ macro bars hebben voor al haar spells, dus heb ik nog niet te klagen. :)

Heb snel even profiles op allakhazam gemaakt voor macro switches :
http://ffxi.allakhazam.com/db/profile_eg.html?char=106425 AGI
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 DEX
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?106427 TP

Moet nog wel wat switchen, extra AGI gear kopen, scorpion harness/assault jerkin en spectacles voor TP gain enzovoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
goed, even kort ivm tijdgebrek:
whm van level 34 naar 37
rank 5 voltooid
teleport holla quest voltooid
teleport dem halverwege
teleport mea kan ik voorlopig vergeten, bij lange na niet genoeg fame in windy: iemand een tip hoe ik daar snel aan kan komen?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Cornettes inleveren in windurst walls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou afgelopen week wel wat gedaan, niet echt extreem veel waar ik toch wel een beetje van baal. Af en toe voelt het gewoon net of het allemaal niet opschiet, maar dat zal ik zelf wel zijn.

Een promy gedaan, hoef nu alleen nog Dem en dan heb ik elke promy gedaan. Ik heb mijn White Mage naar 60 weten te schoppen en mijn BLM naar 32 en een half. En het belangrijkste.

Afbeeldingslocatie: http://www.dotfrag.nl/ffxi/Lavena.jpg

Yay ik heb eindelijk mijn hele AF compleet. Heeft anderhalve week of iets in die richting geduurd maar het is me dan toch eindelijk gelukt. Vandaag mijn handschoentjes opgehaald en helemaal blij gedaan bij iedereen die ik tegen kwam in Jeuno van mijn linkshell. Nog wat andere knakkers geholpen met hun AF’s en dat was het weekend. Mjah ik kom er wel alleen erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
-Dagje gemined.

-King Behemoth gesloopt met de ls en natuurlijk de nodige drama moeten slikken. Zoals midden in je gevecht de claim overgenomen worden door een andere ls. Die hem zogezegd "heus wel terug zouden geven". Uiteindelijk wel de claim weer terug getrokken met cure IV ~invincible methode T.T

-Fafnir zowel zaterdag als zondag geclaimed en de grond in getrapt.

-Dynamis Xarcabard full wipe niet eens dichtbij de Dynamis Lord gekomen.

-Iemand met DRK af1(Raven Scythe) gevecht geholpen (Yagudo in Giddeus).

-PLD van 52 naar 54 gelevelled en 3 uur rond gelopen in eldieme voor me coffer en gewoonweg niets gevonden :(. Fuck wat haat ik Eldieme.

-Aquilo's Staff gekocht.

Mjah was wel een bezig weekendje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het enige dat ik dit weekend heb gedaan (gisteren avond) is voorbereidingen getroffen voor de Rank 5 missie.
Dat betekent 15k uitgegeven om die Tenshodo lidmaatschap te krijgen. Deze heb ik weer in de AH gegooid. Misschien dat het nu verkocht is.

Daarnaast nog een aantal stacks earth crystal gekocht en deze gegeven om max ranking te krijgen voor de missie.

De missie heb ik toen aangevraagd en ben naar de Tenshodo gegaan om de brief af te geven. Na nog een aantal kleine quests doen om de key items te krijgen (3 in totaal) en dan maar eens de Magicite op gaan zoeken.

Ik ga vanmiddag nog eens kijken of er nog wat voor mijn lage lvl te doen is qua voorbereiding.
Er is een item onder food dat ik kan kopen voor een key item, maar die andere moet ik 2 named Quadav's killen. (Nah ja, ik hoop dat er weer een aantal collega's van de LS zijn die me willen helpen.) Dus misschien dat ik vanavond dan toch eindelijk mijn Rank 5 heb en zo ook mijn Airship pass. Dat scheelt echt een grote hoeveelheid geloop. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
je gaat wel een paar uurtjes bezig zijn :)

ik heb het samen met een thief level 50 gedaan. Toch naar best veel agro gehad in Beaudeaux.

Het stuk in davoi was goed te doen, maar toch ben je al snel wat tijd kwijt. (zorg in ieder geval voor warp scroll). En je moet 2 keer naar beaudeaux (1 keer voor de quadavs en 1 keer voor de magicite).

Wat ik niet snap aan je verhaal: je geeft 15k uit aan een tenshodo invite en je bent alsnog die brief gaan geven voor tenshodo?... dan had je die invite ook niet hoeven kopen? toch?

Maar goed, airship pass is geweldig. Ik heb hem nu 2 dagen en ik maak er al flink gebruik van :) voor 2 gil in 3 minuten op de plaats van bestemming...heeeeerlijk.
Als er wachttijd is ga ik gewoon mensen teleporten, verdien ik ook nog eens een veelvoud van die 200 gil terug ook :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok... Ik zal het beter uitleggen.

Om die rank 5 missie verder te kunnen doen, moet je lid zijn van de Tenshodo.
Hiervoor moet je een invitation hebben, maar om uberhaupt de quest te krijgen voor de invitation moet je de speciale optie kiezen. Deze optie kan ik dus niet kiezen.
Wat je dan kunt doen, is de invitation bij de AH kopen. Deze is jammer genoeg tegenwoordig tussen 15k en de 20k. Voordeel is wel, dat je hem na het showen om binnen te kunnen komen gewoon mag houden en dus ook verkopen. Dit heb ik dus gedaan. Ik heb hem voor 15k gekocht, en weer op de AH gegooid.
Als alles goed gaat, dan verlies ik er niets op. Misschien win ik er wel iets op.
Als ik wel die optie had kunnen kiezen, dan was ik gewoon naar Bastok gegaan.

Ik denk dat ik de missie gewoon per dag in delen moet opsplitsen en ik zal vanmiddag de laatste voorbereidingen treffen voor de dingen die ik wel al kan doen. (Dingen die ik dus gewoon in de AH kan kopen aangezien ik niet sterk genoeg ben voor alle mobs daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hmmm.... daar had ik dus geen last van?
ik kon in de inn gewoon praten met die npc achter de balie en de blanko regel kiezen. En daarna ben ik dus naar bastok gegaan voor dat formulier. En je krijgt naast dat formulier nog een invite kado ook. Helaas gaan die op onze server maar voor 10k :(

je kunt die mobs inderdaad echt niet aan. Sterker nog, met al je buffs op en sneak en invis is de kans nog steeds groot dat je het niet red. Ik kreeg gewoon agro door mijn invis en sneak heen een keer op level 37 :/

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
6K schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:31:
ik kon in de inn gewoon praten met die npc achter de balie en de blanko regel kiezen. En daarna ben ik dus naar bastok gegaan voor dat formulier. En je krijgt naast dat formulier nog een invite kado ook. Helaas gaan die op onze server maar voor 10k :(

je kunt die mobs inderdaad echt niet aan. Sterker nog, met al je buffs op en sneak en invis is de kans nog steeds groot dat je het niet red. Ik kreeg gewoon agro door mijn invis en sneak heen een keer op level 37 :/
Waarschijnlijk van Ruby Quadav (in Qulon Dome), die is True-Sight. Die kijkt er dus inderdaad dwars doorheen. Wat ik dan alleen niet snap, die zit niet op de plek van Rank5, maar alleen op de plek van Genkai3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Aha, ik hoor dus dat het weer een soort gelijke pt als laatst zou moeten zijn. Ik hoop dat Baha weer zin heeft om mee te gaan. Daarnaast nog een paar andere van de LS. (Ik zeg het er weer bij, vond het lekker spontaan gebeuren allemaal aangezien ik op dat moment nog niet wist wat ik wilde gaan doen in FFXI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
tja, ik ben ook wel een keer verdwaald aldaar :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
6K schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:31:

Ruby Quadav spawned in de entrance van Qulun dome en nog een keer in de grote zaal waar je je G3 afmaakt. Dat is een truesight mob en was voor mij rond de 70 nog tough. Ik heb hem moeten verslaan voor mijn Red Mage testimony :). Volgens mij hoef je niet door deze deur heen voor R5 hoor? Je moet 2 nms afmaken en de stuff traden in Jeuno en weer terugkeren voor je crest maar das niet in de buurt van de ruby quadav,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
klopt idd en volgens mij houdt nielsoveres er de alakhazam site langs, dus die gaat waarschijnlijk niet zo hopeloos verdwalen als ik gedaan heb :)

ach ja... een dief met flee die hem afleidt zodat ik weg kan komen was net voldoende om niet dood te gaan... en al was dat wel heb ik nog altijd reraise op met dit soort events.... maar slim was het niet nee :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
XxKr0n3xX schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:50:
[...]

Ruby Quadav spawned in de entrance van Qulun dome en nog een keer in de grote zaal waar je je G3 afmaakt. Dat is een truesight mob en was voor mij rond de 70 nog tough. Ik heb hem moeten verslaan voor mijn Red Mage testimony :). Volgens mij hoef je niet door deze deur heen voor R5 hoor? Je moet 2 nms afmaken en de stuff traden in Jeuno en weer terugkeren voor je crest maar das niet in de buurt van de ruby quadav,
Tough op 70? Hmmm, ik heb hem een keer neergekegeld (was best een eitje eigenlijk) met een party lvl 58. We hadden net mijn Gallant Breeches gehaald, en de keyitem voor de Healer Mitts, en toen zijn we Ruby even wezen bezoeken. Dropte alleen enkele crystals, geen testimony, geen spell. Stingy bastard.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_ruby_01.jpg

Dit was je waarschijnlijk tegengekomen, en op lvl 37 zal je niet lang meegaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister ging ik nog met wat andere Nederlanders op mijn server deze Quadav even bezoeken. Hun waren level 75 (3 stuks) en nog wat level 65 gasten en we haalden hem zonder enig moeite neer. Wat natuurlijk niet zo gek is en ik kon met gemak even de LB3 item halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
Neelon schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:13:
[...]

Tough op 70? Hmmm, ik heb hem een keer neergekegeld (was best een eitje eigenlijk) met een party lvl 58. We hadden net mijn Gallant Breeches gehaald, en de keyitem voor de Healer Mitts, en toen zijn we Ruby even wezen bezoeken. Dropte alleen enkele crystals, geen testimony, geen spell. Stingy bastard.

[afbeelding]

Dit was je waarschijnlijk tegengekomen, en op lvl 37 zal je niet lang meegaan denk ik.
Hij connde toendertijd tough. Wil niet zeggen dat ik moeite had hem neer te halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gisterenavond even wat tijd besteed aan de dragoon quest....
ik mag nu rondlopen met Raiden :)
ik weet alleen helemaal niets van drg job :( maar het lijkt me best grappig...

nu nog brd en drk (die kan ik zelf) en nin en sam (daar heb ik wat hulp voor nodig)...

en een nieuwe LS gestart. De oude was een rommeltje aan het worden nu met een paar goede vrienden maar eens opnieuw begonnen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren middag heb ik de laatste voorbereidingen getroffen om de Rank 5 missie te kunnen gaan doen, maar daarna lag voor mij POL eruit. Heb dus nog geen rank 5 jammergenoeg.

Ik moet nog één item hebben voor de Magicite en dan kan ik eindelijk op stap. Met hulp natuurlijk, anders redt ik het echt niet. Misschien Davoi met heel veel Sneak en Invisible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
6K schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:15:
Gisterenavond even wat tijd besteed aan de dragoon quest....
ik mag nu rondlopen met Raiden :)
ik weet alleen helemaal niets van drg job :( maar het lijkt me best grappig...
Ik kan je er veel over vertellen maar hier alvast een tip:

Neem niet alles van iedereen aan, er zijn veel vooroordelen over dragoons. Maar als je de job goed en serieus doet kan je best een hele goeie DD zijn.

Ik vind Dragoon leuk om te spelen, maar ik heb geaccepteerd dat het niet de beste job is. Maar wel een job die ik met plezier speel.

Dragoons moeten imo wel in de volgende update weer een trait of een skill erbij krijgen, want of het leuk is of niet, Dragoons lopen gewoon achter op bv. Drk's en vooral Rng's.
Mischien iets in de trant van een kleine terugdraaing (is dat uberhaupt een woord :) ) van de tp-gain van penta-thrust of een nieuwe ability van je wyvern.

Ik ben bijna bij lvl 56 cooking om Yag drinks te maken, als ik bij 60 ben ga ik maar eens met een andere craft beginnen. Ik denk woodworking of leathercraft ofzo.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik heb er gisteren zo links en rechts eens wat over zitten lezen. Tot level 60 warrior sub en daarna sam. Maar samurai heb ik nog niet...
Ik merk dat ik nu meer en meer gefocussed raak op mijn whm. Zelfs mijn PLD, waar ik de kampf set voor heb, heb ik al een tijd niet aangekeken. Ik denk dat ik mijn whm naar 40 ga trekken, maar waarschijnlijk zelfs tot 50 :/ en daarna PLD
Daarna sta ik weer voor een keuze... verder gaan of nog 1 of 2 jobs doortrekken.... THF wil ik namelijk ook graag verder hebben :)

affijn... dat moeten we nog effe allemaal bekijken.

Gisterenavond effe 78 Cornettes ingeleverd in windy en ik kreeg eindelijk de Teleport-Mea quest. Op zich klonk die het lastigst van de 3, maar ook deze stelde niets voor, sterker nog, het was de gemakkelijkste van allemaal imo.

Nu dus nog effe wat mensen teleporten om wat geld goed te maken (gisteren was ik mensen aan het teleporten met mijn gobbybag helemaal vol, tja... dan kunnen ze je niet betalen... maar aangezien ik toch moest wachten op het aiship hadden er dus een paar geluk :) )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren weer een stapje verder gekomen met de rank 5 missie.

Baha had gelukkig eventjes tijd om me verder te helpen.
Dus ik vol goede moed naar Oztroja waar we redelijk snel (met natuurlijk invis en sneak) de Magicite hadden. Moest wel even wachten totdat de pt de Genkai 3 quest had gedaan. (Duurde ongeveer een half uurtje) Nog wel een keer verkeerd gelopen, maar het ging allemaal goed.

Daarna naar Beudeaux voor de 2 key items welke ik weer in Jeuno moest inleveren.
De eerste NM hadden we al redelijk snel (nog voordat Baha weer terug was in de PT, was namelijk gewarped naar Jeuno en wij alleen geescaped en toen een tele)...
Dit aangezien er iemand van ons eventjes een train had gemaakt met een stuk of 6 (misschien meer) Quadavs en de NM.
Daarna nog een stuk meegelopen naar beneden, maar halverwege kwam Baha met het goede idee dat ik helemaal niet mee zou hoefen gaan voor het laatste item (waarom we zo ver door gelopen waren is me een raadsel, want volgens mij staat de andere NM ook gewoon naast de ingang).
Dus halverwege kwam één van onze LS-members op het goede idee om mij maar even te warpen (ze was in de veronderstelling dat ik al de items had en ze alleen maar hoefde in te leveren in Jeuno... Niet dus en het was helemaal minder, omdat mijn HP in Windy stond).

Maar ja, Baha was er toch nog niet dus heb ik veel gelachen en haar hiermee gepest totdat ik weer in Beudeaux aangekomen was en Baha voor mij de NM versloeg. Daarna nog moeten wachten totdat de Genkai missie daar over was en ik teruggewarped kon worden (ondertussen was mijn HP alweer in Jeuno, dus dat scheelt) naar Jeuno.

Dus al met al heb ik nu één Magicite (Yagudo) en de 2 items waarvan ik er eentje nog moet inleveren. Daarna weer terug naar Beudeaux om de Magicite te houden en dan naar Davoi om daar de Magicite te halen. Dan eindelijk ben ik Rank 5 en kan ik de airships nemen! Wahooo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
die 2de NM zit welliswaar naast de ingang, maar wel op die verhoging, dus dat is niet binnenkomen en omhakken, maar dus idd all the way round.

Die magicite kun je zo naartoe wandelen, dat is geen punt meer. Davoi is simpel, maar je moet wel iemand meenemen die effe die Orcen (2 stuks) aldaar verslaat voordat je naar binnen kunt. Maar het lastigste heb je idd wel gehad.

Wij hebben het beduidend lastiger gehad met z'n 2-en :)

Airship pass is echt een zegen :)
hoewel ik de tele's heb pak ik toch echt het airship om in de steden te komen. De wandeling van DEM naar Bastok en van MEA naar Windurst vind ik toch echt net effe te ver. En een chocobo is veelal duurder dan die 200 gil van het airship :D

Die Cornettes gisteren heb ik gekocht in bastok markets waar ik dus 2 keer heen moest.

Jeuno -> Airship naar bastok --> warp naar jeuno --> airship naar windy --> warp naar jeuno --> airship naar bastok --> warp naar jeuno --> airship naar windy --> warp naar jeuno --> Batalia Dows --> Eldiemme Necropolis --> warp jeuno -- Airship windy --> warp jeuno --> teleport holla --> chocobo sandy --> teleport mea scroll

je zou dat allemaal hebben moeten lopen of betalen :/

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Afgelopen nacht m'n eerste HNM fight gehad. Na 1.5 uur campen hebben we Aspid geclaimed, en kon de fun beginnen :)
Helaas niet al te veel boeiende drops, alleen aan abjuration for crimson armor en that's it.

De pics (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60253/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60254/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60255/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60256/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60257/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60258/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60259/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60260/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Major Carnage op 08-06-2005 12:43 . Reden: oeps verkeerde knop :X ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Crimson Scale Mail. {Yes please}.

Grats voor het winnen. :)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.