[MMORPG] Final Fantasy XI deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Nog bedankt voor je aanbod mattttt maar ik ben maar op Fenrir gaan zitten (eerste server die hij gaf toen ik mijn personage maakten).

Ik ben nu dus ook eindelijk begonnen, op vrijdag avond om precies te zijn. Eerst heel de avond lopen kloten met de besturing (heb gelukkig een controller, maar dan nog) en een beetje uitzoeken hoe alles werkt, je weet wel hoe het gaat als beginner.

Ben begonnen met een White Mage, ben nu level 10 (ga dalijk gelijk maar weer levelen) en het gaat nog aardig. Alleen ik las dat ik binnenkort met groups moet beginnen om een beetje redelijk levels te krijgen. Ondertussen doe ik alles nog solo (met zo nu en dan een groepje tussendoor, maar daar verdien ik geen flikker mee qua xp) en zit dus nog bij het begin. Maar het bevalt me echt prima (meer als WoW, Galaxies of Linage) dus ik denk wel dat het een blijvertje is.

Mijn naam op Fenrir is btw Lavena. Mochten mensen ook op Fenrir zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
yay eindelijk mijn dief op level 15, wordt het weer wat leuker vanaf nu :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Gisteren maar ff Crawlers gekilled tijdens het zoeken naar Spiny Spipi.
Je raad het al... Geen Spiny Spipi.
Heb nu wel een zooitje Bee Hives, Honey Pots en Silk Threads.
Jammer genoeg nog geen stacks, maar dat komt nog wel.

Heb op het moment ook eindelijk (alweer een tijdje hoor) Warp.
Hebben jullie het volgende nou ook?
Op het moment dat je Warp hebt, dat je dan te lui wordt om te gaan lopen naar bijvoorbeeld je Moogle Home terwijl je net iets verder staat dan dat het kost om te casten.
Ik heb dat dus echt wel. Vind het overigens wel een zeer prettige spell om terug te komen als je net gePTed hebt.

Ik denk dat ik vanmiddag maar even niet ga spelen en eens het bureau uit mijn slaapkamer weghaal om daar 3 Ikea kasten te dumpen voor al mijn spelcomputers }) .
Is m'n mams ook weer blij dat die meuk weg is.

Daarna natuurlijk weer verslaafd aan de FF.

Later hoop ik deze spellen lekker aan de beamer te hangen B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Warp is briljant, naast Raise de coolste spel die ik tot nu toe bezit.
Ik gebruik hem het liefst om te farmen, zodat ik lekker terug kan warpen naar huis als ik volgeladen zit met drops. en dan weer snel met een chocobo terug :)

in QuFim heb ik Warp ook goed kunnen gebruiken om inderdaad na afloop van party terug te warpen naar het begin, of om snachts alle wights en banshees te ontlopen :)

en een paar keer heeft ie zelfs mijn leven gered als we extreme agro hadden (2 banshees, daar is geen ontkomen aan normaal gesproken, maar met warp ben je *poef* weg)

Ik ga nu 1 char naar de 30 helpen (weet nog niet welke, denk BLM) en dan ga ik farmen met mijn thief als sub (treasure hunter), kan ik eindelijk ook eens wat geld gaan verdienen :D

heb maar een mule gemaakt, want ik heb echt geen enkele plek meer vrij (armour en weapons van war/whm/blm/thf/rdm zitten allemaal in mijn mogsafe en een deel draag ik bij me). En voor die ene dollar ga ik daar toch ook niet moeilijk over doen. Sandoria is mijn home town, mijn mule staat nu standaard in windurst omdat daar alle spells enzo het goedkoopst zijn, denk dat ik ook nog maar een mule in bastok ga zetten)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil ook warp of tele, maar goed eerst mijn whm maar even lvlen. De levels 10 -20 is als elvaan Whm goed te doen. Gewoon pies eten en je equipment up to date houden. Hopen dat ik de 18-20 haal. dan ga ik blm of thief lvlen denk ik.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
in Valkurm Dunes is het idd snel levelen met je whm. Je hebt altijd snel een party en je bent vooral daar nog altijd 1 van de keys voor een goede party.
Ik weet niet welke jobs je allemaal hebt. Maar als je tele wilt met je whm (level 36) lijkt het me niet onverstandig om blm te gaan levelen zodat je die als sub kunt gebruiken (en visa versa). blm geeft je nl extra MP en een aanvulling op je spells (en andersom geeft whm je enfeeble en healing spells)
ik zou niet weten wat je anders als sub zou willen zetten (rdm misschien?)

ik weet dat ik in herhaling val, maar vanaf level 30 is het wel handig om een 15 thief erbij te hebben voor sneak attack en treasure hunter (en gil finder en steal)
Overigens heb ik na de dunes niet 1 pie meer gegetene nooit echt in de problemen geweest :)

Overigens ga ik toch ook tussendoor mijn rdm wat omhoog werken (die is pas level 6), want het schijnt dus ECHT 1 van de beste jobs te zijn, een rdm met een brd vanaf level 40 schijnen niet eens een whm nodig te hebben praktisch geen downtime (vanwege de refresh van een rdm)...

ach, nog zoveel te doen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben nog steeds op zoek naar de beste craft skill om te gaan doen en bij welk level je eindelijk een beetje geld begint te maken. alhoewel (gold)smithing met het maken van copper ingots toch wel redelijk leuk werkt. Moet alleen wel veel fire crystals hebben. Dat is iets wat me nou nog niet echt goed lukt om te krijgen. Zal eens kijken of ik bij Sandy in Ghelsba nog wat Orcs/gobs kan killen met Signet op me gecast. Misschien dat ik dan eens wat Fire crystals krijg. Dan heb je toch al gauw een winst van 6000 Gill minimaal.

Ik ben blij als ik eenmaal mijn armor heb geupgrade zodat ik eens wat meer MND heb.
Gisteren maar een Yew wand gekocht in plaats van de Yew Wand +1 (deze is haast nergens te krijgen. Dat is echt minder. Nu nog kijken of ik natuurlijk Spiny Spipi kan vinden en killen en daarna nog kijken of er iemand in de LS heeft met Woodworking skill e.d. boven een bepaald level.
Heb overigens wel een Dominus Shield gevonden in de AH gisteren, maar die was natuurlijk weer te duur. Ik moet echt op een bepaalde manier aan gill zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
NielsOveres, als je al een tijde warp hebt is je blm dus ook wel op goed level...
een tip: ga naar Konschtat Highlands en ga rond die DEM daar lopen. Daar zitten veel bee's en sapplings. Ga deze gewoon te lijf (beter is met whm ivm heal, maar goed). Deze droppen zo mee en dan beehive chips, honey, grain seads en vegetable seeds. Al het andere gooi je gewoon weg (insect wing en treant bulp enzow). Deze stacks verkopen al snel tussen de 5 en 10k per stack....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
6K schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:18:
Overigens ga ik toch ook tussendoor mijn rdm wat omhoog werken (die is pas level 6), want het schijnt dus ECHT 1 van de beste jobs te zijn, een rdm met een brd vanaf level 40 schijnen niet eens een whm nodig te hebben praktisch geen downtime (vanwege de refresh van een rdm)...

ach, nog zoveel te doen :)
niet zozeer refresh, CONVERT is de spell die RDM oppermachtig maakt. (refresh uiteraard wel zeer prettig)

Ben nu zelf net eindelijk aangekomen bij lvl41 als MNK. Heb nu eindelijk Chi Blast en Raging Fists... heerlijk :P
1 nadeel: om alle goeie gear nu te kopen heb ik wel 2 mil. nodig 8)7
maar gelukkig heb ik m'n ochiudo kotes al :) die heb ik voor dik 1 mil. gekocht op lvl34 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ah ja, Convert, dat is toch het swappen van hp en mp? Ik heb er verder nog nooit iets over gehoord/gezien, maar vroeg me al af of dat veel gebruikt werd (ja dus)

Monk, ook zo'n job die naar mijn bescheiden mening zwaar ondergewaardeerd is, de mijne is pas level 15 helaas, maar dat zijn ook echte damage dealers.... ongelooflijk wat die soms laten zien :)

probleem is dat het gewoon not done is om zo veel verschillende jobs tegelijk omhoog te brengen. Ik doe nu whm/blm/war en die kosten al een godsvermogen boven level 25 (en daarvoor is het ook niet cheap), als ik nu ook nog eens mijn thief/mnk en rdm erbij ga doen, heb ik chronische gil-problemen, daar heb ik niet zo'n trek in (en dan te bedenken dat smn en pld ook nog op mijn lijstje staan)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
6K schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:53:
ah ja, Convert, dat is toch het swappen van hp en mp?)
idd. mp op 500 hp over: divine seal, convert en cure3 opjezelf en je hebt weer 300hp en dik 400 mp. geen downtime meer dus. als je dan ook nog een brd in pt hebt is et helemaal lachen. refresh plus ballad2 is 5mp per tick dacht ik. nooit geen mp problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik was al bezig met die chips en die honey, dan ga ik gewoon lekker in Konschtat die dingen farmen.
Op het moment is mijn WHM lvl 22 en mijn BLM lvl 20.
Ik speel zelf het liefst WHM, omdat dat ik dat het meest interessant vind. Mensen helpen e.d.
Tuurlijk wordt het op een gegeven moment wel hinderlijk als iedereen loopt te zeuren om een Raise.
Denk dat ik ook gewoon mijn stats op invisible zet :o .

Zal vanavond ff kijken of ik nog wat krijg gefarmed. Zal nog in iedergeval proberen om Spiny Spipi te vinden. Zo niet, dan wordt het farmen totdat ik een ons weeg.

Thanks in iedergeval voor de tip 6k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
spiny spipi, die heb ik van het weekend zo verschrikkelijk zitten campen en geen pop.

tot we gisteren besloten om met de LS wat bcnm's te doen (welke overigens finaal verkeerd gingen) en ik en een nadere ls member vanuit valkurm naar windy gingen (we waren onze nieuwe jobs aan het lvlen en ik moest m'n lvl 30 gear hebben welke ik ook in m'n meubels had gepropt), komen we spipi ineens tegen, maar een very-lowlevel had hem al geclaimed.. gelukkig deed hij er te lang over om z'n eerste attack te lozen dus claimden wij hem maar :D

winst? 1 silk thread..

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Heeft er iemand btw al een mannequin? lijkt me fijn als je je armor op kunt hangen in je MH.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mannequin?

Nee, die heb ik nog niet. Lijkt me wel prettig om er dan 3 uiteindelijk te hebben.
Dan kan ik de armor voor me WHM, BLM en SMN neer te zetten.

Ze zijn alleen wel zeer prijzig.

Daarnaast zaten we gisteren in de LS geintjes te maken over de titels die je had.
Die van mij was: "Claymoores my Biatch".

Zegt ie: "For 2m Gill you can buy that title."
Or for a Mannequin head. >:)

Als ik dus ooit zo'n mannequin head vind en ik heb deze niet nodig, dan geef ik deze aan em. 8)

Maar tegen de tijd dat ik zover ben, dan is hij alweer andere spellen aan het spelen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Voor de mensen die Full Metal Alchemist hebben gezien:

FMA in FFXI

http://www.k2.dion.ne.jp/%7Etarukiya/

En voor ieder ander die mooie animatie wil zien natuurlijk ook.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren nog even een stack van Beehives en een stack van Silk Threads op de AH gezet.
Wist niet dat die threads voor zoveel werden verkocht!
Dus als ik thuis kom vanmiddag hoop ik dat ze verkocht zijn.

Overigens is het me weer niet gelukt om Spiny Spipi te vinden.
Ik zal hem waarschijnlijk iedere keer net missen. Misschien dat ik toch maar THF ga subben.
Ach, tegen de tijd dat ik em met me WHM vind, dan zal ik gill zat hebben om alle armor onderdelen te kopen in de AH. |:(

Vind het wel leuk hoe alle LS members mee leven met me. _/-\o_

6k thanks nog voor die tip, heb er op het moment best wel wat aan gehad.
Zijn de drops in Konschtatt beter als in Sarutabaruta? Neem aan van wel.
Het gaat me in principe om Beehive chips en Silk threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Hey, gisteren alleen maar van links naar rechts gelopen en op en neer geswitched met mijn mule om effe orde op zaken te brengen.
Heb eindelijk die quest van Mog gekregen, dus dat kostte me ook weer bijna 19K (beetle ring en power bow wilde hij), maar goed, wel weer 10 extra spaces in mijn safe binnenkort.

Beehives zijn vanavond normaal gesproken echt wel verkocht :)

Gisteren heb ik effe staan wachten in {Valkurm Dunes} op the emperor (Named Monster, damsel fly level 25)... heb hem zien spawnen , maar op dat moment had ik net agro van een Goblin en waren mijn 2 teammates me aan het helpen, net toen de gob dood was en wij ons omdraaiden popte hij... en een andere ranger beat us to it :( (luckely no drop, dan was het echt frustrerend geweest!)

De drops in Sarutabaruta ken ik niet goed, maar aangezien de bee's en sapplings hoger zijn in Konschtat geloof ik, zal de drop wel ietsje beter zijn. Overigens weet ik niet wie silk thread dropped, maar ik heb het in Konschtat niet gehad. Wel grain seeds en vegetable seeds, welke ook aardig wat centen waard zijn (resp. 7K en 10K geloof ik)

ik ben gisteravond gestopt in Kazham met mijn BLM level 25. Na een half uurtje wachten op party was het half 1 en vond ik het welletjes geweest, hopen dat ik vanavond een party kan vinden of anders maken en 5.2K XP kan maken

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:32

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Silk Thread wordt gedropt door Crawlers. Verkopen toch voor 1k per stuk, tikt wel lekker aan :)

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
yay... that's even better
* 6K weet waar hij zijn volgende farming gaat uitproberen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Gister eindelijk mijn laatste key gehaald voor kazham. Ik weet ook gelijk weer waarom ik een hekel heb aan giddeus :/ maar dat zal mijn San d´Orian instelling wel zijn.

Vanavond nog wat quests afmaken in windhurst en dan even kijken hoe kazham er uitziet. Kan ik mooi gelijk verder met mijn missie in Jeuno O-).

Ik denk dat ik die mog house quest ook maar eens ga doen, heb helemaal geen ruimte meer :( moet ook maar eens wat furniture in mijn Mh zetten voor meer inv space.

Vond deze op de playonline site:

Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/osm_res/ff11/sc/sow050315.jpg

:+

[ Voor 11% gewijzigd door Biobakker op 16-03-2005 10:16 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Dat is nog eens een lange rij :)
Ik moet ook nodig weer een uitbreiding hebben op mijn ruimte...
Gobby bag 3 gaat me alleen over de 100k kosten en zo rijk ben ik toch echt niet :/
Binnekort maar eens in tahrongi farmen, bij iemand anders ging dat erg hard (crawlers en wind elementals mollen :*) )

en tja Giddeus, niks mis mee, maar ja ik ben ook Windurstian dus ik kan onderhand blind erdoorheen lopen en het is iig niet zo irritant groot als Ghelsba :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Shin_Alu schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:14:
en tja Giddeus, niks mis mee, maar ja ik ben ook Windurstian dus ik kan onderhand blind erdoorheen lopen en het is iig niet zo irritant groot als Ghelsba :P
Tja ik heb dus helemaal geen problemen met Ghelsba :Y) het is natuurlijk net wat je gewend bent.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
inderdaad, Ghelsba ken ik met een blindoek om :D
Giddeus daarentegen heb ik niet eens een map van :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.l337.demon.nl/img_0011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.l337.demon.nl/img_0021.jpg

O+

Afbeeldingslocatie: http://www.l337.demon.nl/img_0022.jpg

Man Kazham is echt een verademing qua party stijl als je het vergelijkt met valkrym. Eindelijk weer party´s waarbij iedereen zijn equipment up to date heeft enzo :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hahaha dat klopt, daar weet men idd al wat beter wat men aan het doen is ja (althans, de meeste)

gisteren naar Kazham, na 2 uur wachten met mijn blm op een invite (samen met een brd en een andere blm) vond ik het niet meer zo leuk. Op een gegeven moment maar wat mensen bijeen geschraapt, maar we hadden geen whm en geen tank. ik kon changen in 1 van beide, want naast mijn blm heb ik dus ook een whm en war op 25 met up-to-date gear etc.
Uiteraard wilde men dat ik whm werd en de tank werd een ninja. Dat ging op zich best goed (wat opstart problemen waardoor ik 2 keer dood ging door anderen te redden). Mijn whm heeft er dus een leveltje bij, nu maar hopen dat vanavond mijn blm wel lukt, want die wil ik toch als eerste 30 hebben.

Overigens, ik ben dus elvaan. Gisteren zonder food met een bard erbij en niet 1 keer in mp problemen terrecht gekomen. Regen doet sowieso wonderen vind ik.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Zeg katsuoy, kun je mij een keertje /t'en wanneer je online bent? (matttt)

Dan kan ik je befrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
6K schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:50:
hahaha dat klopt, daar weet men idd al wat beter wat men aan het doen is ja (althans, de meeste)

gisteren naar Kazham, na 2 uur wachten met mijn blm op een invite
Ja bij mij duurde het inderdaad ook een uur voordat ik eindelijk een party kreeg. Ik was er voor de eerste keer dus dan ga ikniet zelf een party opzetten :Y)
Overigens, ik ben dus elvaan. Gisteren zonder food met een bard erbij en niet 1 keer in mp problemen terrecht gekomen. Regen doet sowieso wonderen vind ik.
De PT die ik gister had werd ondersteund door een Galka Whm _/-\o_ Die gast was gewoon echt een hele goede Whm. Je hebt natuurlijk wel een Whm met zealot mitts en astral rings enzo O-)
Het is wel een inspiratie voor mijn Elvaan Whm :)
Dan kan ik je befrienden
Dat klinkt echt eng :Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
n3rd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Nou goed.. poging 2 als BLM is kazham. Zoals gezegd, mijn eerste poging is na uren wachten veranderd in een level bij mijn whm erbij....

na een half uurtje kwam er een invite van een whm, dus ik denk: zo die hebben we maar vast, dus ik accept en we zijn met zijn 2-en. Al snel komen daar een ninja en de meest irritante dief uit de geschiedenis bij. In mijn LS zat nog een hele goede ninja, dus die hebben we als backup geinvite.
De WHM wilde even weg, dus gaf mij lead, ik meteen doorgepast naar de LS-Ninja omdat ik even naar de WC ging. Die nodigde nog een ranger, ook uit onze linkshell uit.

Kleine 10 minuten voorbij dus en klaar om te vechten. We gaan naar onze favo camp spot en spreken wat dingen of totdat de WHM zegt: oeps, ik moet weg... en verlaat de party :X
Tevens zegt de Ranger dat zijn ammo op is en in Kazham niet verkocht wordt, dus die wil ook weg.
*zucht*

Vrij snel vinden we een nieuwe WHM die in Jeuno staat en dus Ammo mee kan nemen. Dat gedaan en weer een klein half uurtje later kunnen we. Het is een japanse WHM en hij is RETEgoed.
We gaan zo een uurtje door (de dief blijft tussendoor irritant, het gaat hem niet snel genoeg want hij is level 24 en wil Flee hebben... *kuch* doe dat in QuFim *kuch*)

Totdat de eerste WHM weer popped. De dief zegt tegen de japanse WHM dat ie op moet zouten, deze vertrekt METEEN (aangezien ik in een erg goede LS zit gaan deze member volledig over de rooie, gelukkig spreekt de ranger japans en biedt onze excuses aan en zegt even wat we van de dief vinden, de jp/hwm vind dat fijn om te horen (even later zien we hem als RDM 67 rondlopen)

Vol goede moed verder, wat blijkt: ik (blm) draai op voor enfeebling, barsleepra's en zelfs merendeel Healen en de whm goes mellee :X

Toen hebben we maar besloten, nadat we geleveld waren (ls-members) om hen deze dag niet te laten levelen, we hebben even zitten stallen, zijn om de beurt afk gegaan en dat hebben we nog een half uurtje weten te rekken. Ik ben toen maar naar bed gegaan, maar had nog wel een mailtje dat ze uiteindelijk geleveld zijn, maar dat de jp/whm nog voor een leuke gob link had gezorgd waardoor ze beide weer downlevelden (dat vind ik dan weer iets TE)

maar goed, blm dus 1 level erbij op een zeer frustrerende avond wederom.... wel wee 3 levels van mijn blm skill erbij en de rest op max :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb gisteren niet echt veel gespeeld. Had er even geen zin in.

Maar ik hoor jullie nu praten over Zealott mitts en Astral rings.
Zelf heb ik de Zealot Mitts al B) .
Nu is mijn vraag, ik had zelf een lijstje opgesteld met daar Tranquility rings +1 en Tranquility Earrings +1. Is dit nou beter dan Astral rings? Of kan ik beter Astral rings nemen, overigens ben ik Elvaan en is de rest van mijn gear richting de MND+ stats. Nu ongeveer MND +14.
Daarnaast vraag ik me af of ik niet beter dan 2x Tranquility ear/rings kan nemen en dan de andere als Astrals. Zo hou ik nog een beetje HP over :9

Hm... ik ga eerst wel even onderzoeken vanaf welk lvl je bepaalde items kunt gebruiken.

Dat worden dus 2x Astral rings (lvl 10) en 2x Tranquility earrings +1.
Denk dat ik dan wel goede MP + MND combo heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 18-03-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Tranquility ring (de niet HQ versie)
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img3/tranquility%20ring.jpg
VS
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img1/astral%20ring.jpg

Ik zou het wel weten als elvaan, want je hebt al een voorsprong op Mind :) overgens denk ik dat de HQ versie van die tranquility een beetje onzin is, je mind gaat er niet van omhoog. Alleen +1 def en +1 water erbij en waarschijnlijk is hij 3 keer zo duur.

En als earrings zou ik energy earrings nemen. >> MP: 3 Vs. Dark: 3 of eventueel de HQ versie maar die is natuurlijk wel weer 40K ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Biobakker op 18-03-2005 10:12 ]

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zie het net ook.

Van de rings had ik graag de Tranquility gehad aangezien die wel mind geven, maar dat is ook degene waarvan je de Astral kunt gebruiken. Das dus wel minder, aangezien de Astral Earrings pas bij lvl 45 gedragen kunnen worden en daar zijn de Tranquility earrings weer ruk van. Geen MND maar wel vs. Water en Fire.

Ik ga denk ik voor 1 Saintly ring of een Saintly ring +1 ligt aan het prijs verschil. Als deze net als bij de Tranquility ring is, dan neem ik wel een standaard Tranquility ring.
Daarnaast neem ik dan nog 1 Astral ring.
Voor de Earrings neem ik dan 2 Energy Earrings (+1), dit ligt ook weer aan de prijs.

Ok, eventjes wat plaatjes voor de genoemde ringen:
Saintly ring:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/rings/Saintly-Ring.jpg
Saintly ring +1:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/rings/Saintly-Ring+1.jpg
Tranquility ring:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img3/tranquility%20ring.jpg
Astral ring:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img1/astral%20ring.jpg
Energy earring:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img1/energy%20ear.jpg
Energy earring +1:
Afbeeldingslocatie: http://ffxi.allakhazam.com/images/items/img1/energy%20ear%20+1.jpg

Zal mijn lijst wel weer thuis even aanvullen.
Ik moet nog een aantal armor onderdelen, maar het belangrijkste is toch wel Gill. Heb sinds gisteren nog maar 107 Gill over. Aangezien ik 3 stukken armor heb gekocht, waaronder ook de Misti Cape.

Daarnaast probeer ik mijn equipment voor BLM een beetje gelijk te houden. Dit scheeld ruimte en ik heb geen zin om iedere keer als ik deze jobs wissel weer m'n armor te moeten opzoeken.
Het enige dat ik moet wisselen is het schild. Tja, BLM maakt hier geen gebruik van.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 18-03-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
107 :X dat doe ik toch niet, op sommige plekken is Chocobo duurder dan dat... ik probeer toch wel minimaal 1000 gil op zak te houden voor noodgevallen :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:08

JJJ

MND boeit geen ruk. Healing magic skill capped je cures toch wel eerder. WHM heeft gewoon MP nodig en als het even kan ook +MP Recovered while healing om downtime te minimaliseren.

Astral earring kan je voorlopig wel vergeten, is 6 mil op Titan atm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, ik weet het. Heb ook wat andere items op de AH gegooid, dus heb vanavond wel weer meer dan 1000gill.

Met me MND krijg ik er ook weer een hoop MP bij, dus dat gaat dan wel lekker. Over een tijdje zal ik wel weer kijken welke items het beste zijn voor mijn job. Zal toch grotendeels WHM blijven spelen. Zal wel proberen om BLM mee te laten komen zodat de armor ook mee kan. Waarschijnlijk kan ik met dit spul wel tot lvl 30 mee rond blijven lopen. Dus zal waarschijnlijk wel tot lvl 30 proberen een aantal van nog te halen armor kopen of what ever. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 11-09 11:18
MND heeft erg weinig nut voor een White Mage, alleen eigenlijk als je zelf moet enfeeblen als er geen red mage of bard in de party zit.

Ik ga zelf voor zoveel mogelijk MP (eten dat ik gebruik is Marron Glace, +13% MP met een cap van 85). Ik heb met food iets van 800-820 MP geloof ik als 64whm/blm.

Ik zal waarschijnlijk maandag weer online zijn, static ligt stil deze week.

edit: mijn profiel is -> http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?24174

[ Voor 9% gewijzigd door Neelon op 18-03-2005 13:38 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zit ik dus gewoon weer eens verkeerd te denken.

Volgens zo'n guide schijnt een goede stat voor WHM MND te zijn, daarna pas INT.

Nahja, voordeel van bij de AH kopen. Je kunt alles meestal nog voor dezelfde prijs verkopen >:) .

Laat me even weten hoe jullie over dit standpunt denken.

Wat zou het handigste zijn voor een WHM?
Overigens gebruik ik de equipment ook voor BLM. Dus dat wil ik graag zoveel mogelijk houden.
Denk dat ik met MND niet zo heel erg slecht zit. Krijg er ook MP bij. Niet super veel ofzo, maar het is toch iets.

Ik heb overigens nog niet uit kunnen vinden wat elke stat nu eigenlijk geeft.
Sommige zijn wel erg logisch natuurlijk zoals STR e.d.
Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Dus INT en MND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Voor een White Mage is MP heel belangrijk, MND en INT boeien eigenlijk totaal niet, later moet je ook gaan letten op -enmity.

Voor een Black Mage is INT heel belangrijk, en MP in een stuk mindere mate. Het heeft geen zin dat je Fire 3 keer kunt casten en hij wordt iedere keer geresist. Je hebt dan meer aan 1 keer een niet geresiste Fire. Op latere levels is voor een Black Mage +magic attack enzo belangrijk, maar dat komt pas bij lvl 50+ dacht ik.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Op het moment is het zo (voor zover ik heb kunnen zien) dat de items meer +MP geven wanneer je je MND upgrade dan dat je +MP items gebruikt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik hou het voorlopig nog wel even zo.
Later zal ik eens gaan kijken (ook als ik meer ruimte heb in me MH e.d.) of ik voor iedere char gebalanceerde items kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
NielsOveres schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:08:
Op het moment is het zo (voor zover ik heb kunnen zien) dat de items meer +MP geven wanneer je je MND upgrade dan dat je +MP items gebruikt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik hou het voorlopig nog wel even zo.
Later zal ik eens gaan kijken (ook als ik meer ruimte heb in me MH e.d.) of ik voor iedere char gebalanceerde items kan vinden.
Ieke nie begraip. :? 8)7

Of er is iets drastisch veranderd in de update van deze week (die was er toch een?), maar dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt in mijn 64 levels White Mage. MND heeft geen invloed op MP voor zover ik weet (correct me if I am wrong). Het heeft invloed op:

-) magic defense
-) white mage enfeebles
-) hp die je maximaal healed (maar dan voor heel weinig positief verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Neelon schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:49:
Voor een White Mage is MP heel belangrijk, MND en INT boeien eigenlijk totaal niet, later moet je ook gaan letten op -enmity.

Voor een Black Mage is INT heel belangrijk, en MP in een stuk mindere mate. Het heeft geen zin dat je Fire 3 keer kunt casten en hij wordt iedere keer geresist. Je hebt dan meer aan 1 keer een niet geresiste Fire. Op latere levels is voor een Black Mage +magic attack enzo belangrijk, maar dat komt pas bij lvl 50+ dacht ik.
Mnd heeft inderdaad geen invloed op je MP. alleen op je Healing skill en je magic def. En als Elvaan WHm heb je juist het voordeel dat je niet zo veel mnd gear hoeft te kopen omdat je voorloopt op MND op taru of hume.

Ik zou mijn gear juist alleen toespitsen op MP aangezien Cure toch capt bij de cruciale lvls en dan helpt meer MND ook niet meer voor je cures, Als je een slot overhebt moet je er natuurlijk wel wat aan MND ingooien.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ondanks vele afspraken etc. toch mijn blm van 25 naar 29 gekregen van het weekend.

Sidenote: 4 levels gisteren --> japanese party....
ik heb er geen verklaring voor, maar die gasten zijn dus ECHT retegoed. Ik snap daar niets van, maar ik heb gewoon nog geen slechte japanner gezien. Normaal kom je niet echt in de japanese only parties, ik snap ook niet echt goed waarom nu wel, maar het ging gewoon zo goed, dat ze er vast geen spijt van hebben....

zijn jullie overigens bekend met promeys? Mijn Linkshell heeft er nu 2 gedaan, maar ze zijn gevcapped op level 30 en dat ben ik dus (op 1 level na nu) nog niet :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zal dan toch binnenkort maar even kijken welke items ik het best om kan zetten.
Dacht dat ik met MND wel goed zou zitten. (Zal ook meteen kijken waarom ik er dan toch MP bij kreeg met bepaalde items.
Dus MP+ of convert volgens jullie?
Zal vandaag wel eventjes op Allakhazam.com kijken welke items er goed bruikbaar zijn.

Overigens heb ik gisteren in een redelijk goede PT 1 lvl gehaald (meer tijd had ik niet, anders was ik wel een lvltje of 2 omhoog gegaan.), ben nu dus lvl 23.
Zodra ik lvl 25 heb gehaald, ga ik met een LS-member de twee overige keys halen en mijn Khazam airshippass. Kan ik eindelijk eens met dat schip onderweg. Ben echt benieuwd aangezien ik ze altijd wel zie vliegen. Wil gewoon weten hoe het eruit ziet.

Het lijkt me overigens ook wel erg leuk om in een JP PT te zitten, maar dan ben ik waarschijnlijk degene die ineens moet vertrekken omdat ik geen tijd heb. Kan ik hen niet aan doen. Dat is overigens wel het nadeel van welke andere PT dan ook. Ze disbanden altijd zo snel of veel mensen zijn vaak ff AFK. Dat is wel erg iritant.

Die JPers weten zeker wel wat ze aan het doen zijn. Vandaar dat het lvllen bij hen ook stukken sneller gaat. Ik bedoel 4 lvls is toch wel erg relaxed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
jah, in de dagen daarvoor ging het echt slepend traag in de jungle... :(

Die gasten hebben 9 van de 10 keer ook altijd alles het beste aan en bij wat te koop is. Bijna geen downtime en perfect skillchains enzow....

Die gasten nemen het echt super serieus en gaan pas levelen als alle skills op de max zitten en ze alle topgear hebben...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, dat is ook het probleem bij mensen zoals ons.
We willen te snel zo hoog mogelijk komen waardoor het niet lukt.
Die JP PT's blijven bij elkaar totdat ze echt klaar zijn met wat ze willen doen. Als ze geen tijd hebben om echt lang te spelen gaan ze waarschijnlijk voor het craften en andere manieren om aan Gill te komen (TaruTaru dance bijv.).
Die JPers zijn echte die-hards wat betreft games.

Ik heb overigens weer even een ander lijstje opgezet met de items die ik wil hebben. 8)
Is toch wel weer iets veranderd en daarnaast heb ik de meeste +1 items links laten liggen omdat die ene punt die ze je extra geven ook niet echt boeiend zal zijn.
Ben benieuwd hoeveel ik nu qua Gill moet hebben om dit bij elkaar te krijgen.

Ik ga voor de volgende items (een aantal heb ik hiervan al, maar dat zal ik ook wel aangeven):
Mist Silk Cape (Deze heb ik)
Priest's Robe
Energy Earring
Valor Earring
Mage's Sandals
Astral Ring
Astral Ring
Zealot's Mitts (Deze heb ik)
Silver Hairpin (Deze heb ik)
Federation Slops
Justice Badge (Deze heb ik)
Strong Shield
Friar's Rope (Deze heb ik)
Yew Wand +1 (Deze heb ik)

Er zitten nog een aantal MND+ items in, maar die hebben voor de rest ook goede statts. Overigens heb ik het zelf niet zo op de Tunic armor, aangezien ik meestal met de Head items andere stats kan boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik heb de helft van de tijd ook nog eens het probleem dat ik wel gil heb, maar dat die dingen nergens te koop zijn...

zo zoek ik nu al een tijdje naar die astral rings :(
maar goed, nog 4000 xp en ik ben level 30 blm, dan ga ik farmen met mijn thief als sub een paar weekjes... zodat ik daarna mijn WAR en WHM ook naar 30 kan krijgen en ook nog ff de PLD, RNG, DRK, DRG, BST, NIN, SAM en SMN quest kan gaan doen :D (met name RNG en PLD wil ik erg graag hebben)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

De Promevion runs zijn wel cool. Heb er helaas nog steeds geen eentje gered.
Tja als je nog geen level 30 bent zullen ze je niet zo snel meenemen. Voor het eindgevecht tegen de NM heb je echt wel alle 6 de partyleden nodig.

Oh en de ranger quest is simpel gewoon een keer tussendoor doen ;)
kost ongeveer 15-20 minuten zolang je maar een chocobo kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
^^ LOL at sig !

nou, het punt is, ik mocht wel mee (dat mocht ik al bij level 27), maar ik kan het me gewoon gevoelsmatig niet veroorloven te sterven en de party in gevaar te brengen en tot overmaat van ramp zelf ook nog xp inleveren :p

is ranger that simple?
*gaat even op ffvault.ign.com kijken (en allakazham enzow)
edit:
indeed die is echt simpel :)

[ Voor 11% gewijzigd door 6K op 21-03-2005 11:15 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 21:08

JJJ

Ik ben het niet echt eens met die topgear. De meeste japanners hebben dit spel al langer dan wij en hebben de tijd gehad een craft op te bouwen of andere manieren gevonden om gil te verdienen. Verder is IMHO altijd nog playerskill > equipment.

Amerikanen en EU verkopen zichzelf vaak in de search comment waarin ze stats opgeven van zichzelf om te tonen hoe goed hun equipment is. Japanners heb ik dat nooit zien doen, enige dat erin staat is hun tnl vaak, wat onleesbare kanji en af en toe een "jp onry" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
jah, hoe kun je comment daarin zetten, dat vroeg ik me altijd al af.

Overigens ben ik het helemaal eens met je over dat playerskills het belangrijkst zijn uiteraard, maar het viel met gewoon op :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
6K schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:29:
jah, hoe kun je comment daarin zetten, dat vroeg ik me altijd al af.
)
search - edit comment
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vamiddag dan maar eens een comment hier in zetten.
Ben ook niet zo patserig met die dingen. >:)

Geen idee wat ik er dan wel in zet. Misschien de kosten voor bepaalde "diensten" 8)
Nee hoor, grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nou, ik vind het vooral handig wanneer ik samen met een kameraad wil levelen zodat ze weten dat ze een whm en war tegelijk krijgen (of niets ) hahahaha

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ranger Quest korte versie (zie de bekende sites voor exacte info)

1 Ga naar het altijd rustige Windurst Woods
2 Praat met de Ranger quest starter
3 Grijp een chocobo
4 Ga naar Sauromongue Champaign
5 Ga met de chocobo naar de grot (zie route op allakhazam)
6 Helemaal achterin de grot vindt je de old bones
7 stap af
8 pak de bones
9 ga dood of warp
10 praat weer met de quest starter

klaar en widescan om npc's te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Shin_Alu schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:15:
Ranger Quest korte versie (zie de bekende sites voor exacte info)

1 Ga naar het altijd rustige Windurst Woods
2 Praat met de Ranger quest starter
3 Grijp een chocobo
4 Ga naar Sauromongue Champaign
5 Ga met de chocobo naar de grot (zie route op allakhazam)
6 Helemaal achterin de grot vindt je de old bones
7 stap af
8 pak de bones
9 ga dood of warp
10 praat weer met de quest starter

klaar en widescan om npc's te vinden :)
tussen 1 en 2:
Zorg ervoor dat je een lvl30job als main hebt actief hebt!
Zoniet dan krijg je de quest niet...

Pak de bones?
Kheb em zelf een paar weken geleden gedaan.
Klik op de bones...
Klik nog een keer op de bones...
>>>"Something is coming near"<<< of zoiets.
Er komt een oude tijger aanlopen.
Zijn hp zakt langzaam maar automatisch naar 0
Kijk hoe de tijger doodgaat. Klik daarna op de tijger.
Nu krijg je een tigerfang (dacht ik, zoiets in ieder geval)
Trade dit item met de startnpc in Windurst Woods"

Gefeliciteerd, je kunt RNG spelen :D

edit:
Not flame intended, maar als je hier een guide plaatst, plaats dan aub de volledige versie.
Of plaats een link naar een volledige versie. Mensen kunnen anders op problemen stuiten.

Edit2: lol, ik probeer net op allakhazam het brondocument te vinden, maar site ligt eruit ofzo.
Bronlink houden jullie nog tegoed van me :P

Edit3: Dank richting Blafhert voor de link. _/-\o_ Zie hieronder.

[ Voor 24% gewijzigd door Xiliath op 22-03-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de link met direct alle job quests:

http://ffxi.allakhazam.co...html?fqtype=Job%20Related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Yai eindelijk level 30 BLM, ik was het eigenlijk niet van plan gisteren, maar ik ging even online om de sales status van mijn spullen te bekijken. Kreeg ik meteen een invite vanuit de LS voor een goede party.
Aangezien ik nog 4K nodig had heb ik het maar gedaan en een anderhalf uurtje later was ik 30
Nu eerst even wat farmen (met mijn thief 15 sub) en dat zal ik wel vrij rap beu zijn ;) dus dan ga ik daarna 1 of 2 extra jobs halen en maar weer farmen.
Als ik genoeg heb ga ik mijn whm(26) en war(25) levelen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren maar even een PT waar een LS-member in speelde geholpen.
Had geen zin om echt als WHM verantwoordelijk te zijn voor een PT, dus ben er naast gaan staan en mijn Healing magic skills omhoog gehaald door constant mensen te Curen.
Ging best goed. Daarna gingen er een aantal mensen weg waaronder ook de LS-member, dus heb maar even die PT gejoined. Nadat ze eindelijk weer 6 members hadden bleven ze eerst lekker staan chatten. Op een gegeven moment maar gevraagd of iedereen klaar was om te vechten.
Daarna kregen we in het begin alleen maar Snippers aangezien ze niet meer durfden, dus maar gevraagd (ja, blijf vragen :9 ) of ze ook eens een Pugil wilden doen. Dat ging niet onaardig, maar schijnbaar vonden ze dat er teveel gehealed moest worden. Daarnaast moest ik ook wel wat langer healen om mijn MP er weer bij te krijgen. Onzin aangezien het bij hen al een eeuwigheid duurd eer dat ze een nieuwe mob hadden gevangen.
Ben dus maar lekker optijd gaan slapen. Heb ongeveer 1,5k exp verdiend. Had gehoopt op mijn lvl 24, maar dat zat er dus niet in.
Vanmiddag en vanavond weer een kans. Ben benieuwd.
Nadat ik me keys heb, dan ga ik naar Khazam om ff te kijken hoe het er daar uit ziet.
Daarna, ga ik maar eens farmen en mijn Goldsmithing or whatever skills omhoog brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
6K schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:07:
ik heb de helft van de tijd ook nog eens het probleem dat ik wel gil heb, maar dat die dingen nergens te koop zijn...

zo zoek ik nu al een tijdje naar die astral rings :(
maar goed, nog 4000 xp en ik ben level 30 blm, dan ga ik farmen met mijn thief als sub een paar weekjes... zodat ik daarna mijn WAR en WHM ook naar 30 kan krijgen en ook nog ff de PLD, RNG, DRK, DRG, BST, NIN, SAM en SMN quest kan gaan doen :D (met name RNG en PLD wil ik erg graag hebben)
De BST quest is zowaar nog belachelijker simpel dan de RNG quest, zorg er voor dat je sneak en invis hebt en hoop dat de Kraken niet aanwezig is.

spoiler:
Om 22:00 begint een bloem te bloeien in een grot in {Qufim Island}, pak die bloem, praat met het ventje in het huis van de beastmaster, vergeet niet om daarna met brutus te praten bij de chocobo stable (dat was ik wel vergeten, ik was al bijna in windy om bst te spelen toen ik er achter kwam dat je met hem moest praten) en je bent BST

De PLD quest raad ik je ten zeerste aan met een WHM te doen, althans het 3e stuk.

spoiler:
Voor het eerste gedeelte kun je in de AH terecht, een revival root kost iets van 200 gil ofzo, ik weet het niet zeker meer. Dan krijg je een zwaard (hou hem maar voor als je hem kan gebruiken, lvl 7 ofzo). Hij zegt dat je maar moet gaan vechten met dat zwaard om je swordskills te uppen. Maargoed, aangezien ik deze quest deed als lvl 30 war was mijn swordskill al redelijk gecapped (je kan de eerste 2 dingen doen voordat je lvl 30 bent) had ik zoiets van FU en ben ik weer meteen met hem gaan praten (je hoeft niet te zonen overigens).

Dan word je naar Ordelles Caves gestuurd, zorg ervoor dat je hier een scroll of warp bij je hebt. Ga naar de kamer met de waterval, klik eerst op de ??? in het water en dan zo snel mogelijk op de ??? op de grond (tussen 3 grote stenen in, vlak bij het water) en warp weg want die paddestoelen doen je goed pijn, ook al zijn ze EP.

Toen kwam het zwaarste stuk. Zorg er hier dus voor dat je een whm met sneak/invis en eventueel raise hebt. Een scroll of warp of Warp II zou ook niet misstaan. Je gaat namelijk naar Davoi en als er een plek is waar je als lower lvl niet wil komen, is dat Davoi wel ;) (San 'Doria -> West Ronfaure -> La Theine Plateau -> Jugner Forest -> Davoi). Er zitten Orcs (aggro op zicht) en pugils (geluid), het eerste gedeelte kun je wel op alleen sneak doorkomen, het 2e gedeelte wil je echt allebei hebben.

http://portfolio.iu.edu/trrwilso/paladinflag.jpg

Volg de route in die link om er zo snel mogelijk te komen, eenmaal bij de well aangekomen klik je op ??? (wel eerst invis van je af halen) en wegwarpen voordat dat stuk slime je aggroed.

Praat nog een keer met die vent en je kan paladin als job nemen, een job die ik tot nu toe met veel plezier heb gespeeld omdat PLD/WAR stukken sneller gaat dan WAR/THF (qua invites)

Overigens snap ik niet hoe jullie het voor elkaar krijgen zo langzaam te lvlen. Toen ik begon (anderhalve maand geleden) waren de meesten hier al enige tijd bezig met een import versie. Nja, misschien zegt de hoeveelheid tijd die ik er aan besteed al genoeg :o

Zit nu op PLD21/WAR10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat denk ik ook.
Zelf heb ik niet zoveel tijd om te spelen, meestal een uurtje of 2 per dag.
Daarnaast heb ik dit gespreid over de dag dus een echte PT lukt me ook niet altijd.
Dan doe ik maar andere dingen.
Maar nu zet ik mijn prioriteiten wel eerst op het lvllen naar 25 voor mijn WHM en daarna stap ik over op het craften. Als ik het tijdelijk hou op bijvoorbeeld ingots, dan verdien ik er ook nog wel redelijk op. Nu nog een makkelijke manier om aan Fire crystals te komen. Meen me te herinneren dat deze door Orcs gedropped worden (met Signet natuurlijk).
Als ik die heb, dan verdien ik er alleen maar geld op. Dit plan ik dus om te gaan doen na lvl 25. Tijdelijk eens iets anders dan alleen maar dat gelvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Als je echt geld wilt verdienen, koop een bamboo rod (300 gil), een paar stacks aan lugworms (30 gil per stack?) en ga stacks van moat carps verkopen (4k per stack op gilgamesh)

Piece of cake, en het geld stroomt binnen + je fishing skill gaat omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hehehe hier een beetje hetzelfde verhaal...
altijd maar af en aan tijd om te spelen. overigens heb ik altijd de europese variant gespeeld. In het begin ging het erg langzaam omdat ik geen idee had wat ik allemaal moest doen :D

ik heb nu 30blm, 26whm, 25war, 15mnk, 15thf, 6rdm en ben niet ontvreden ;)
mijn rdm trek ik trouwens ook nog wel door, is een sterke job heb ik het idee, die ga ik tegelijk met mijn PLD doen ivm sword skills :) (flauw/slecht argument, maar ja)

Waar koop jij je rod en je lugworms en vooral: waar ga je dan vissen?

edit:
tenx voor de job quests, ik heb ze toevallig vanmorgen effe allemaal geprint van ffvault

[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 22-03-2005 10:11 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
met iron ingots verdient ie meer hoor :P
Als ik ga minen dan ga ik naar Yughott Grotto en neem 30 stacks pickaxen mee en 5-10 stacks fire crystals. (Gobbiebag5 he :D. heb nu 55inventory space :Y) ) Ik pak dan meestal wel wat darksteel ore en gold ore: verkopen voor 10-15k per stuk en synth alle iron ores die ik pak naar iron ingots: die verkopen voor 32k per stack.
Als ik uiteindelijk al m'n pickaxes op heb na een paar uur dan heb ik toch al gauw 100-200k bij elkaar.
Dat redt je dus niet met moat carps...
Het enige nadeel is dat minen enorm vervelend is en ik het meestal niet volhoud tot al m'n pickaxes op zijn :X

[ Voor 6% gewijzigd door Xiliath op 22-03-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ik koop bijna alles in de windy AH, en vis meestal bij de fontein in Windurst Woods :)

PLD/RDM of RDM/PLD wil je niet doen, het doel van een PLD is dat je tegen een stootje moet kunnen, met RDM als sub of main gaat je dat niet lukken. Als het je echt om de swordskills te doen is, doe dan RDM/WAR of PLD/WAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ah windurst daar moet ik toch nog heen, ga ik dat denk ik ook maar eens proberen...

begrijp me niet verkeerd ik ga PLD en RDM niet subben aan elkaar, maar net als nu BLM/WHM en WAR tegelijk levelen.
PLD/WAR en RDM/BLM(of WHM)
maar per job iedere keer 5 levels erbij, dat heb ik met bovengenoemde jobs ook gedaan, vind ik wel lekker, zit je lekker in het gebied en verveelt de job ook nooit ;)

Ik zou ook graag thief levelen, maar dat wachten op parties vind ik zo ontzettend beroerd :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
6K schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:31:
Ik zou ook graag thief levelen, maar dat wachten op parties vind ik zo ontzettend beroerd :(
Dan maak je zelf toch een party? :Y) Doe ik ook constant. (moet ook wel, als mnk41wordt je bijna niet geinvite :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
jah, daar ben ik dus niet zo goed in. Leader zijn in een complete party lukt me nog wel. En ik weet ook wel wat ik graag in mijn party zou willen hebben. Maar voor ik zo'n party bij elkaar heb :X

een MNK41 die niet geinvite wordt :X
En dat zijn nog wel van die (veel te ondergewaardeerde) DD !
nou, mocht ik level 41 halen, ben jij de eerste die ik vraag :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
K ff update dat jullie et allemaal een beetje snappen.

Heb me mnk gelvld naar 41 (vanwege {chi blast} en {raging fists}
Dit zijn 2 supermoves om te farmen en te campen.
Ben op lvl41 ook gestopt omdat me war20 is.
Ben nu dus war aan het lvlen naar 37, zodat ik met mnk kan doorstomen naar 75 :D (duurt wel ff :X )

Waarom MNK geen party invites krijgen van lvl40-60:
omdat MNK geen {distortion} kan openen of sluiten :X en volgens velen dat de enige fatsoenlijke {skillchain} is op die lvls. Men sluit de ogen compleet voor het feit dat een MNK met goede equip zelfs een BLM en RNG kan outdamagen. (Ik heb al zovaak hate gejat van wars, plds en ninjas >:) )

Ik zou graag met je willen partyen, maar ik zit op de Ragnarok server. daar zit een linkshell genaamd
"The Scene" en die zit propvol met allemaal belgen en nederlanders. Volgens velen heeft ragnarok de grootste nederlandssprekende community op alle servers. daarom ben ik er ook bij gegaan :D

Als ik m'n WAR straks op lv37 heb, dan kan ik nog steeds niet verder gaan met me MNK, want ik moet eerst voor 2miljoen gill!!! 8)7 aan nieuwe equip hebben. (idd, ik wil het beste zijn dat mogelijk is, omdat MNK al niet veel gevraagd wordt nu.)

Vanaf 60/65-75 breekt mijn gouden tijd aan, want zo hard als MNK eerder genegeerd werd, zo hard wordt er dan geschreeuwd om MNK :P

Behoorlijk lang verhaal geworden :P
I'll keep you updated :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.l337.demon.nl/img_0031.jpg

help roepen vlak voor de zone met kazham :D = dooie gob

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
lol, die maakt niet heel veel kans dan nee hehehehe allemaal mensen met minimaal level 24 op een gob die je theoretisch met een level 25 party aan kunt :D *grnzzz*

ik blijf het leuk vinden als gobs sterven.... die haat is opgebouwd in de dunes... daar heb ik zo'n ongelooflijke hekel aan gobs gekregen :D

gisteren een nieuwe speler effe een anderhalf uurtje op weg geholpen, dus niet veel gedaan (*behalve iemand gered van een kleine 20 orcs in Ghelsba outpost)
daarna ben ik gaan farmen in Konschtat Highlands. Hoewel ik 2 1/2 stack beehive chips en 3 stacks treant bulbs heb en onvolledige stack honey potts, grain seeds en vegetable seeds valt het me best tegen hoeveel Treasure Hunter van dief 15 toevoegd :(
daar had ik toch wel wat meer van verwacht... dat gaat nog wel een paar avondjes kosten voor ik nieuwe gear voor mijn war en spells voor mijn whm heb :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Geen idee of TH veel toevoegd, ik ben over Double attack en counter (monk sub) heel erg tevreden. Dan sta je een Gob te hakken is het ineens counter en dan double attack :Y

Heb eindelijk sturm wind :) en die is toch verschrikkelijk handig ;)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
counter van monk is idd superb!
mijn monk is pas 15, dus die moet ik ook nog steeds gaan levelen *zucht*
ik heb gewoon geen geld en ruimte voor al de verschillende gears, dat is nog wel mijn grootste probleem.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
6K schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:14:
ik heb gewoon geen geld en ruimte voor al de verschillende gears, dat is nog wel mijn grootste probleem.
moet je gobbiebag quests gaan doen en mog house quests om je inventory en mog house space te verhogen. kost alleen wel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
gobbiebag moet ik idd nog doen...
mog hous heeft inmiddels 60 spaces ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Gobby Bag part 3.
Huidige schatting 120k+ gil op Asura :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het gebeurt de laatste tijd vaak dat LS-members rond hetzelfde lvl zitten.
Jammer genoeg wanneer ik online kom, dan zijn ze al in een volle PT. Ga er meestal maar ff bijstaan om af en toe een beetje mee te healen. Goed voor me skillz.
Gisteren dus weer, maar op een gegeven moment mijn Flag maar op gestoken. Het duurde niet al te lang voordat ik een invite kreeg van iemand die een exp PT aan het opzetten was.
Het heeft wel eventjes geduurd voordat deze helemaal volledig was, maar het ging best snel met het lvllen.
Daarnaast kwam die LS-member nog even langs om met RDM te PLen bij onze PT. Dus dat was wel ontzettend aardig.
Uiteindelijk ben ik na m'n lvl (24) lekker naar bed gegaan.

Nog één lvl en dan kan eindelijk voor de keys gaan kijken.

Daarna maar eens aan mijn crafting e.d. werken zodat ik uiteindelijk de laatste stukken armor kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
mattttt schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:17:
Ik koop bijna alles in de windy AH, en vis meestal bij de fontein in Windurst Woods :)

PLD/RDM of RDM/PLD wil je niet doen, het doel van een PLD is dat je tegen een stootje moet kunnen, met RDM als sub of main gaat je dat niet lukken. Als het je echt om de swordskills te doen is, doe dan RDM/WAR of PLD/WAR
In een party niet nee.
Maar RDM/NIN is de beste job om mee te soloen. Ik ben RDM75/NIN met leuke gear( Scorp Harnass, Serk Ring, Enhancing sword etc...) en ik kon redelijk simpel Tough en Very Though Soloen (duurde wel lang maar dat is een ander verhaal :P).
Toen we Bune aan het killen waren ging de ninja dood omdat ie even niet oplette. Ik heb toen 5 minuten Bune gewoon getanked ;)

Als je over een PLD of RDM in een exp party praat heb je natuurlijk helemaal gelijk. Een PLD moet gewoon war sub. En een RDM BLM of WHM als sub (in exp party's ben ik altijd van mening dat je een whm sub nodig hebt, zeker als er veel gestatuscured moet worden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Hey Katsuoy, je word even de hemel in geprezen geloof ik :)

http://ffxi.allakhazam.co...111965517872165347&num=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
^^ wat een superpost is dat zeg :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb het afgelopen weekend niet kunnen spelen.
Dus niet veel gedaan.
Misschien dat ik vanmiddag weer een lvlltje erbij kan halen zodat ik dan eindelijk lvl 25 ben.
Moet nu nog één key en dat is die van Bastok.

Daarnaast hoop ik wat Gill bij elkaar te krijgen zodat ik (was het helemaal vergeten) nog een aantal spells kan kopen. Cure III en Regen zijn de belangrijkste.
Daarnaast nog een paar Bar spells, maar dat komt allemaal wel.
Natuurlijk met lvl 25 meteen Life kopen of hoe het ook alweer hier heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hier idem ditto... niet gespeeld (of amper, beetje gefarmed... 50.000 gil)

spells gekocht voor mijn whm tot level 30 en maar weer naar Kazham gegaan.
Daar sta ik nu als level 25 warrior te looking for party met als comment dat ik ook een level 26 whm beschikbaar heb.
(ik wil mijn warrior level 30 hebben om te farmen, gaat heel wat beter als blm...)

jij bedoelt waarschijnlijk raise ;) en regen is inderdaad veruit de belangrijkste...

Hoewel ik er nog niet ben. Waar gaat men heen na level 30?

ow ja, met mijn blm level 30 kan ik eindelijk tremor rams aan, dus als die een beetje ramhors willen droppen (3k per stuk) schiet het ook wel op.
2 x water II spell en 2 x stone II spell en ze zijn dood :D

[ Voor 18% gewijzigd door 6K op 29-03-2005 10:28 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Na lvl 30, Garlaige Citadel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Hm... ik dacht dat die pas recommended was vanaf 35

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt gelijk, ik bedoelde ook Raise. :*)

Op het moment hou ik me nog steeds vast aan wat ik mezelf heb voor genomen.
Dus tot lvl 25 lvllen, de Airship pass halen en dan even Khazam bekijken.
Daarna weer terug en gaan farmen plus crafting. Wil nu weleens leuke dingetjes gaan maken.
Denk dat het Goldsmithing wordt als ik zo eens kijk.
Die is nu het hoogst namelijk. (lvl3)

als het farmen een beetje lukt, dan ga ik maar eens mijn equipment kopen voor max lvl 25.
Me lijstje klopt nog steeds voor zover ik kan zien. Moet beetje rekening houden met mijn BLM.
De armor is ook te dragen door hem, maar moet dan wel me lvl op hetzelfde niveau hebben. anders werkt het niet.

Ohw ja, me Chocobo moest door me bed aan huis denken en heeft nu heimwee gekregen.
Zo'n Power Bow is best duur (voor mij dan) en zowel die als Beetle ring is niet te koop in AH hier in Sandy. Dus moet daarvoor ook Gill hebben. Is tenminste mijn MH uitgebreid.

Wat dat betreft zal ik blij zijn als ik een beetje Gill bij elkaar kan sprokkelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf wel redelijk wat gespeeld. Ik ben nu een WHM 30/BLM 15/BRD 10/SMN 5.

Het begon allemaal vorige week woensdag (of iets in die richting) toen ik samen met twee andere de windy dragon ging slaan. Wat een verhaal opzich is, om er naar toe te komen is vrij bekend bij iedereen lijkt mij. Echter kwamen er een hoop niet opdagen, waardoor we uiteindelijk maar met zijn drieën er naar toe gingen. Een ninja, ik als whm en een rdm. Ging allemaal prima tot aan het einde waardoor iedereen ineens dood ging door de draak. Stond ik daar alleen, met mijn WHM tegenover zo’n behoorlijke draak. Ik had echter nog net genoeg MP voor banish en de draak had nog maar één piep klein streepje HP. Dus ik Banish casten, mislukte omdat hij mij naar zich toe trok. Nog een keer en toen had ik die knakker. En gelukkig ging die daardoor dood.

Toen heb ik donderdag de keys gehaald voor de kazham airship en toen was het weer vrijdag. Vrijdag heb ik mijn whm eindelijk naar 30 weten te krijgen. Zat in een heerlijke party in de jungles en heb gespeeld tot ik daadwerkelijk van me stoel af viel.

Zaterdag heb ik zonder hulp de bard weten te unlocken en kreeg gelijk hulp met summoner. Zondag en Maandag heb ik een beetje lopen klootviolen en heb ik niet echt super veel gedaan. Mijn bard naar 10 weten te brengen en mijn summoner naar 5. En nog even voorbereid op mijn rank 3-3 missie die ik schijnbaar vanavond ga uitvoeren.

Dus het was wel een aardig weekend voor mij. Ik probeer zoveel mogelijk te halen uit mijn gratis maandje. Echter zit ik nog steeds in een dilemma, ik weet niet of ik met bard of met summoner verder wil. Je moet doen wat je zelf leuk vind en ik vinden beide dus echt tof. Echter heb ik voordelen en nadelen met beide classes gelezen en gehoord.

Wat ik van summoner heb gehoord is dat je het heel erg uitmaakt of je party invites krijgt als je fenrir hebt of niet. En tevens dat het moeilijk is om die summons te krijgen als level 20 summoner (wat mij opzich niet uitmaakt). Echter heb je voor Fenrir een level 70+ party nodig en daar ga ik toch nog verloopig geen toegang tot krijgen.

Bard schijnt ook leuk te zijn. Ik vermaak me nu al als level 10 bard (en ik ben nog niet eens bezig in dunes en ben alleen nog maar solo bezig geweest) en ik weet zeker dat het beter wordt. Echter schijnt het leven als bard niet altijd over rozen te gaan en soms krijg je niet echt het respect dat je verdient ervoor. Maar goed, ik moet nog even overwegen welke het gaat worden. Hebben jullie nog adviezen voor mij? Ik wil in ieder geval ook mijn WHM tot level 75 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ja, die MH uibreiding heb ik ook gedaan. een week geleden (of 2, weet het al niet meer), maar toen was dat spul gewoon in Sandy AH te koop :X
Prijs vond ik op zich wel meevallen, iets van 18k samen, maar dat heb ik wel over voor mijn 10 spaces.
Zit nu te denken om in Jeuno ook maar gelijk effe gobby bag I te gaan doen, kost wel wat, maar dan kan ik na mijn level 30 wel wat langer farmen voor ik terug moet lopen. En dan zelf + mules spullen in de verkoop gooien, dat schiet best op. Die spullen die ik farm zijn allemaal binnen een dag weg (beehive chips, honey, grain seeds, vegetable seeds, ram horns, ram skins met name)

ik heb mijn blm en whm ook tegelijk geleveled. Baal nu eigenlijk wel een beetje dat ik de RDM en de MNK ook niet effe meegenomen heb naar level 30, dat was best te doen geweest met redelijke gelijke gear :(
Aangezien ik RDM ook zeker nog wil doen, was dat wel verstandig geweest, misschien als deze level 30 zijn dat ik die eerst effe bij ga trekken :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het toch nog maar op logging voor het geld, hebben in twee uurtjes tijd de volledige field-gear bij elkaar gespaard. Elke log-ronde levert meestal toch wel 2-4 Elm logs op (7,5k each), 2 stacks maple sugar (2k each), en 1 of 2 stacks van een andere houtsoort (3.5k gemiddeld). Dus zeg zo'n 30K per ronde, en je kan gewoon spullen dumpen bij AH en weer teruglopen voor een tweede ronde, tegen de tijd dat ik terug ben is alles verkocht.

Maar goed, ik zit nu in Kazham, MNK levelen naar 30 zodat ik NIN kan gaan doen.
6K schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:59:
^^ wat een superpost is dat zeg :D
Inderdaad o.O die kerel heeft talent. Die summary aan het eind ook "A giant moth flew into my room and scared the crap out of me" :D :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb tijdje terug van een LS member equip gekregen toen deze stopte met FFXI.
Zit er nu over te tobben of ik het zal houden en een keertje MNK of WAR ga doen (hier is de gear voor (boven lvl 20 overigens)) of dat ik het verkoop en mijn WHM/BLM gear misschien kan kopen. Zal vanmiddag kijken wat het waard is op de AH. Denk namelijk zelf dat ik niet echt iets ga doen met WAR of MNK binnen aanzienlijk tijd.
Mijn doel is in principe nog steeds SMN, dus moet eerst een job naar 30 zien te krijgen.
Maar ja, first things first. Eerst maar eens lvl 25 met me WHM en dan zien we wel verder.

Misschien dat ik vanmiddag ook maar ff Orcs en gobs ga killen in Ghelsba voor Fire Crystals. Deze heb ik nog hard nodig voor Goldsmithing. Dan kost het me tenminste geen 4 tot 5 k per stack.
Verdien ik ook nog eens wat aan die copper ingots.

/Nieuwe toevoeging:

Gisteren geprobeert om van achter de Orcish Serjeant weer terug te komen.
Deze Aggroode me natuurlijk meteen.
Moest mijn 2-hour gebruiken, ben uiteindelijk maar terug de grot in gerent.

Na goed gerust te hebben heb ik het opnieuw geprobeert.
Dit had wel enig succes. Wordt tenminste niet door Die Serjeant met z'n mage maatje geaggrooed.
Dus ik rennen rennen rennen (Youp van 't Hek modus), hoekje om. AAaarggg! Orc + Aggroo.
Dus ik denk, gewoon door blijven rennen.
Werd geaggrooed door nog 3 Orcs en een Stonethrower (zo'n warmachine).
Dus verder rennen aangezien ze niet echt veel hits kregen.
Weer hoek om... GVD! Lift!
Dus ik kijken hoe dat ding nu weer omhoog kwam. Hendel trekken dus.
Duurder een eeuwigheid en moest constant Cure II casten.
Lift kwam, dus ik op het randje gaan staan (zodat zij nog naast de lift bleven staan), wat mij wel een goede oplossing leek.
Spel had daar overigens een andere gedachte voor, maar dat vertel ik jullie na het volgende.
Dus ik wachten tot dat kreng weer naar beneden ging... Deed ie dus niet. |:(
Dus ik zoeken naar die hendel, maar daar stond dus een Orc op.
Met Ins/0 toets zoeken naar die hendel en op enter rammen.
Duurder even voordat de left vertrok, (orcs stonden nog steeds naast de lift).
Ok, de lift gaat dus naar beneden, maar opeens verdwijnen al die Orcs...
Dus ik denk bij mezelf... WTF?!
Worden ze op die lift gezet!!
Dus kon ik weer Cure II blijven casten!
De lift kon beneden aan, maar je moet je dan door al die Orcs worstelen, wat dus niet zo makkelijk ging.
Tot overmaat van ramp werd er ook nog Poison gecast op mij + dat er beneden nog een aantal Orcs Aggroden.

Om een lang verhaal niet nog langer te maken. Ik ging dood.

Gisteren later nog gePTed, aangezien mijn HP niet in Sandy stond, maar nog in Jeuno.
Was jammer dat de WAR slechtere armor had dan de mages in onze PT.
Hadden overigens 2 WARs en 2 WHM.
Die armor waar ik het hierboven over had heeft dus aan het einde van de PT een goede plek gekregen.
Scheelde op de legs van die WAR al 7 DEF!

Wilde eigenlijk tijdens de PT al het armor gaan halen, maar de andere WHM (die overigens niet veel Cure caste, dus erg nutteloos was) blaatte dat dat helemaal niet nodig was.
Geloof me, die WAR is één keer dood gegaan en vaak in het rood gekomen (10 HP left).
Op het laatst nog lekker 250exp verloren omdat er nog een mob linkte.
Ach, gelukkig zijn er nog aardige WHM die Raise kennen, anders was het wel wat meer geworden.

Heb nu dus een vriendelijke WAR die helemaal blij is met z'n nieuwe armor aan m'n Friendslist toegevoegd.

[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 30-03-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
mooi verhaal niels :)

bij mij scheelde het dat ik dingen zoals die keys nooit alleen hoef te halen, zo heb ik ook gisteren 3-3 gedaan met wat mensen uit m'n LS, en vanavond/vanacht gaan we heel rank 4 doorlopen om mij op rank 5 te krijgen.

maar wat was 3-3 een ramp zeg, het eerste stuk gaat nog wel, gigaatje hier, gobje daar en wat vleermuizen. Tot dat we een andere party tegenkwamen, allemaal zelfde lvl als mij dus we konden al raden waar zij naar toe wilden gaan. Middle Delkfut was een ramp om het maar zo te zeggen, we hadden al een race met wie het eerste de NM kon gaan claimen (wij 4 tegen 7 fransozen in een alliance) dus na een paar keer enige downtime te hebben gehad met het doden van mobs besloten we maar om de high lvl ranger die ons begeleidde alle aggro op zich te laten nemen en te rushen. Dat ging 10 minuten goed, en toen was hij in het rood (900 HP down the drain) en onze WHM was zonder MP omdat ze alles al had gebruikt om ons 2 sneak/invis te houden + hem af en toe te curen (de 3e had genoeg geld op zak om prism powders en sneak oils te kopen), iedereen was op een gegeven moment dood, de WHM ging maar naar school toe en de RNG is gaan homeporten om ons te raisen met z'n WHM, bleek dat hij nog HP in Windy had staan. Enfin, kwartiertje later waren ik en de DRK allebei gelukkig geraised door een hi-lvl rdm die iemand anders aan haar key ging helpen. En een half uurtje later was onze escort alweer aanwezig. Zodra je dan in de kamer van de NM staat poep je toch wel een beetje in je broek, gelukkig werden wij invis gehouden zodat die zooi gigas + elementals ons niet agro'den en is die RNG maar ff op een DMG spree gegaan (oneshots van 2k+ dmg pwnen) en heeft de NM ook practisch ge-oneshotted (1x knallen en 1x met knives tegen hem aan slaan en hij was dood).. Trappetje af (dat duurde overigens wel erg lang zeg :+) en snel opgezocht welke deur we in moesten, Taruutje gered en de verkeerde uitgang genomen waardoor we maar besloten onze scroll of instant warp + bloodports te gebruiken ;p

Al met al ben ik nu wel rank 4 \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
* bakakaizoku is sinds 15 minuten de trotse bezitter van rank5 + airship pass ^^

en nu slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
{Congratulations}

Gisteren maar eens met mijn warrior aan de gang gegaan @level25
viel me nog best tegen. Heb niet zo lang gespeeld, maar 1000xp points erbij, maar ben wel weer in the running als war, dus nu effe rap naar 30 :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha ha lachen Niels.

Maar wat is (Youp van 't Hek modus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
{In-game Translator} {Can I have it?}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
hehe, Youp van 't Hek modus is gewoon de manier waarop hij verhalen verteld.
Dus bijvoorbeeld:
Ff voorbij die Orc en dan weer rennen rennen rennen, hoekje om.
AAAAhhhhh!!!! GVD Orc! Aggroo, denk bij mezelf, laat dit niet op me zitten.
Dus ik, rennen rennen rennen. Sjit! Lift is nog beneden!

Gisteren waren er weinig mensen online waarmee ik kon PTen, dus zijn een aantal van de LS meegegaan om de laatste key te halen.
Ging nog redelijk vlot, denk namelijk dat ik er een kwartiertje over heb gedaan.
Op het moment dat ik de hoek om ging een kamer in (nadat we de key hadden) werd er meteen Warp II op me gecast! Dus dat was wel een aparte ervaring.
Toen maar ff de keys in gaan wisselen waarna ik meteen een invite kreeg.
Dus maar even lvl 25 op de koop toe gehaald.
Ga binnenkort terug naar Sandy en dan maar eens aan gill zien te komen.
Dan kan ik tenminste lekker die paar spells en armor die ik nog nodig heb kopen en ook wat Goldsmithing skills omhoog zien te werken.
Daarna gaan we maar eens naar SMN kijken.

Is het overigens mogelijk om als Low lvl SMN al Fenrir te gaan halen? Natuurlijk met de nodige hulp!
Die smeek ik op dat moment wel }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hehehehe gisteren voor het eerst eindelijk weer eens gespeeld.
Met mijn level 25 war in kazham (Yugtunga that is).
Tanking was al een tijdje geleden, maar ging me toch aardig af. Probleem was dat ik moest pulling en daar ben ik geen ster in, maar het ging vrij aardig.
Zo halverweg (ik had inmiddels ca. 3k xp) ging mijn deurbel, ik had mijn party gezegd mij te kicken als ik langer als 4 min. weg zou blijven.
Na een kleine 45 minuten kwam ik terug, was ik gekicked idd en stond mijn teller op 4.4k xp
METEEN een andere party gekregen en we SCHOTEN naar de lvl 26 toe... ook leuk :D

nog maar 4 levels war en 4 lvls whm (ik probeer war eerst te doen aangezien die veel langzamer gaat)
en dan ga ik met mijn war effe farmen (thief sub), die zit nu lvl 26 al op 540HP dus dat wordt wel prettig om te farmen, kan ik meteen die tremor rams gemakkelijk aan hoop ik :D

daarna wordt het tijd voor SMN en PLD, maar van SMN weet ik helaas nog niet veel af (sorry NielsOveres). Het enige wat ik weet is dat er iedere keer dat iemand de SMN quest afrond een regenboog verschijnt in {La Theine}
dus ik wil mijn persoonlijke regenboog wel eens zien :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
NielsOveres schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:55:Is het overigens mogelijk om als Low lvl SMN al Fenrir te gaan halen? Natuurlijk met de nodige hulp!
Die smeek ik op dat moment wel }) .
Het is mogelijk, alleen volgens mij niet echt aan te raden aangezien Fenrir verschrikkelijk sterk is, maar niks wat je tegen kan houden toch?

Sinds gisteren ook maar RNG erbij gehaald, wat me tot nu toe wat meer bevalt dan PLD (ben het tanken even zat).. Qua kosten red ik het nog redelijk (ongeveer 1 stack xbow bullets per lvl tot nu toe) dus dat blijf ik voorlopig nog wel even spelen. Ik heb overigens weinig zin om NIN te doen, dus het blijft even RNG/WAR voor mij.

Wat is dat airship toch een verademing, eindelijk maakt het niets meer uit dat ik een keertje vergeet HP in windy te zetten ipv jeuno als ik een lowlvl char ga levelen, ik kan toch de airship terug nemen :)

Ook is het mij eindelijk gelukt de PC airship glitch te vinden, wat ook wel iets grappigs heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga binnenkort wel ff uitzoeken wat er nodig is voor die Fenrir.
Denk dat ik een aardig sterke PT nodig heb om die aan te kunnen. Als ik niet zelf ga vechten :+ .

Ik wist niet eens dat er een regenboog zou verschijnen! Dat moet ik echt eens een keer zien.

Wat houdt die PC airship glitch eigenlijk in? Is dat diegene dat je aan de buitenkant van de airship komt te staan? Ik heb een filmpje gedownload die ik straks ff ga kijken. Hierin schijnt te worden uitgelegd hoe de glitch in z'n werk gaat. Ben benieuwd!

Ik heb net dat filmpje zitten bekijken... Wtf?!
Kun je er nog iets mee? Bijvoorbeeld naar beneden vallen ofzo.
Of is het gewoon niets meer dan alleen maar aan de buitenkant van het schip komen te staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 01-04-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Je komt er alleen maar mee buiten het schip..

Zo is er ook nog een PS2 glitch waarmee je onder water kan in Valkurm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
NielsOveres schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:02:
Ik ga binnenkort wel ff uitzoeken wat er nodig is voor die Fenrir.
Denk dat ik een aardig sterke PT nodig heb om die aan te kunnen. Als ik niet zelf ga vechten :+ .

Ik wist niet eens dat er een regenboog zou verschijnen! Dat moet ik echt eens een keer zien.

Wat houdt die PC airship glitch eigenlijk in? Is dat diegene dat je aan de buitenkant van de airship komt te staan? Ik heb een filmpje gedownload die ik straks ff ga kijken. Hierin schijnt te worden uitgelegd hoe de glitch in z'n werk gaat. Ben benieuwd!

Ik heb net dat filmpje zitten bekijken... Wtf?!
Kun je er nog iets mee? Bijvoorbeeld naar beneden vallen ofzo.
Of is het gewoon niets meer dan alleen maar aan de buitenkant van het schip komen te staan.
Fenrir, hmmmm. Even zien, je hebt de 6 Avatar Whispers nodig, die je alleen krijgt als je de Main Avatar (dus NIET de mini) fights doet, party van 60+ minimaal aangeraden, 65+ geadviseerd. Voor Fenrir? Level 75 party is aan te raden, maar wat minder schijnt ook te helpen, schijnt best een linke hond te zijn. >:)

Dat is het wel zo ongeveer dacht ik. Fenrir doe ik misschien wel als ik White Mage op 75 (is nu 67) heb, kan ik mijn Summoner ook eens levelen als ik wil. Moet alleen Shiva en consorten dan nog een keer aanpakken, want die heb ik pas 1 keer gedaan.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.